10/06/2009 14:29
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Σωκράτης δεν πληρώνει ποτέ

Από τη μία οι προφυλακίσεις των παιδιών του Καραβέλα και από την άλλη ο πυρετός των Ευρωεκλογών «έστειλαν» την είδηση στα ψιλά. Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά  διέγραψε το πρόστιμο, που είχε επιβάλλει στον Κόκκαλη -το 2005- ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Μανώλης Κεφαλογιάννης, για την εκπρόθεσμη παράδοση  του συστήματος διαχείρισης VT-MIS. Και όταν λέμε για πρόστιμο, εννοούμε  29 εκ. ευρώ -κάπου 10 δισ. δρχ. για να καταλάβουν και αυτοί που δεν χωνεύουν το ευρώ.

Περιμένουμε τις δηλώσεις των πολιτικών μας, για την προστασία του δημόσιου συμφέροντος.

(Πηγή: ΠΑΡΟΝ) 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 10/06/2009 14:49:08

    Kai επειδη ο Κεφ. εβαλε προστιμο,πα να πει οτι σωνει και καλα,ηταν σωστο και νομιμο;
    Και γιατι υπαρχουν τοτε τα εφετεια,αν το προστιμο του καθε υπουργου,ειναι τελεσιδικο;

  2. Knjaz Neretve avatar
    Knjaz Neretve 10/06/2009 15:51:10

    Ή για να τό πούμε αλλιώς:
    α) Ο εφέτης τά έπιασε από το Σωκράτη;
    β) Το πρόστιμο δεν ήταν νομότυπο;
    γ) το (β)+έγινε απλώς για τα μάατια του κόσμου;

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 10/06/2009 18:38:04

    Δις ιζ δε Γκρίς μάι φρέντς....

  4. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 10/06/2009 18:47:25

    Αμα ο υπουργος,θελει να κανει πολιτικη,πολλες φορες,βαζει και προστιμα,για ξεκαρφωμα.

  5. Aris lalidis avatar
    Aris lalidis 10/06/2009 18:49:48

    ΑΜΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΣΕΤΟΥΛΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ,ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΟΤΕ;

  6. Splendidman avatar
    Splendidman 10/06/2009 18:53:50

    Η επιβολή της Ποινικής Ρήτρας των 32,65 εκ. ΕΥΡΩ για ένα έργο 21 εκ. ΕΥΡΩ παραβίαζε την Ελληνική Νομοθεσία και τις Ευρωπαικές Οδηγίες και έγινε από τον Κεφαλογιάννη το τέλος του 2005, για δημιουργία εντυπώσεων ότι δήθεν κυνηγά το Σωκράτη, ενώ την ίδια εποχή ανέθετε στην ΙΝΤΡΑΚΟΜ τις δουλειές του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά..
    Η Σύμβαση ΥΕΝ- ΙΝΤΡΑΚΟΜ για το VTMIS που είχε υπογράψει το ΠΑΣΟΚ προέβλεπε συμφωνα με τη Διακήρυξη του έργου λεόντιες ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις , με σκοπό να φοβίσουν και να αποδιώξουν τις ξένες εταιρείες. Σύμφωνα με τις Ευρωπαικές Οδηγίες προβλέπεται πλαφόν για καθυστερήσεις (max 7% της αξίας του έργου), ενώ ο Κεφαλογιάννης επέβαλε πρόστιμο το 155% της αξίας του έργου).

    Υπενθυμίζεται ότι η μάχη εναντίον των νταβατζήδων τερματίστηκε στου Μπαιρακτάρη, ήδη από τον Οκτώβριο 2004...

    Η Μπουγάτσου της Καθημερινής είναι μικρό ψάρι...

    ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 17 .10.05


    H Intracom ναυάγησε στα ελληνικά λιμάνια


    Προστιμο 32,65 εκατ. ευρώ στην εταιρεία για καθυστερήσεις και ατέλειες στο Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κυκλοφορίας Πλοίων


    Tης Aριστεας Mπουγατσου


    Σε Bατερλώ καταλήγει ένα από τα μεγαλύτερα έργα πληροφορικής της τελευταίας 6ετίας, αφήνοντας στο υπουργείο Eμπορικής Nαυτιλίας ένα ατελές σύστημα a la Creca και στην ανάδοχο Intracom ένα πρόστιμο ύψους 32,65 εκατ. ευρώ, εξαιτίας πολύχρονων καθυστερήσεων στην παράδοση του έργου, αποκλίσεων από τις προδιαγραφές και προβληματικής λειτουργίας του.


    Πρόκειται για το Eθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Kυκλοφορίας Πλοίων (Vessel Traffic Management and Information System), γνωστό ως VTMIS, ένα έργο υψίστης σημασίας για το YEN, που χρηματοδοτήθηκε από τα B΄ και Γ΄ KΠΣ. H Intracom την περίοδο της παντοδυναμίας της κατόρθωσε να το πάρει, μέσα από έναν διαγωνισμό με τεχνάσματα που κρίθηκε από συντελεστές που ευνόησαν αυτή, την πύρρειο τελικά, «νίκη» της.


    Tο έργο άρχισε με προϋπολογισμό 16 εκατ. ευρώ, όμως η σύμβαση με την Intracom ξεκίνησε με 21,6 εκατ. ευρώ στις 29 Δεκεμβρίου 1999 και με χρονοδιάγραμμα υλοποίησης τα δύο χρόνια. Δηλαδή το έργο έπρεπε να παραδοθεί στις 29 Δεκεμβρίου 2001. Oμως, το VTMIS παραλαμβάνεται με προβλήματα και σοβαρές ατέλειες την 1η Σεπτεμβρίου 2005, σχεδόν τέσσερα χρόνια αργότερα, μέσω πρωτοκόλλων προσωρινής αποδοχής τμημάτων του, στα οποία αποτυπώνονται σε όλο τους το μεγαλείο οι τρύπες στο πληροφοριακό σύστημα, αλλά και οι ποινές προς την Intracom.


    Tα βαρύτερα πρόστιμα προκύπτουν για το VTMIS Iουνίου. H επιτροπή παραλαβής εισηγείται στον υπουργό Eμπορικής Nαυτιλίας κ. M. Kεφαλογιάννη την επιβολή προστίμου στην Intracom για καθυστέρηση παράδοσης του έργου για ένα χρόνο και για μη ικανοποιητική λειτουργία, ύψους 31.575.785 ευρώ. Tο πρόστιμο επιβάλλεται σύμφωνα με το άρθρο 12 παρ. 2 της σύμβασης 133/99, αντιστοιχεί σε 0,4% της συμβατικής τιμής (21,6 εκατ. ευρώ) χωρίς τον ΦΠA για κάθε ημέρα καθυστέρησης και αναλογεί σε ποινή 86.509 ευρώ ημερησίως.


    H ίδια επιτροπή, που απαρτίζεται από τον αντιπλοίαρχο του Λ.Σ. Tσάντζαλο E. και τους πλωτάρχες του Λ.Σ. Παπαλεξάνδρου M. και Mεταξά A., προτείνει και πρόστιμο ύψους 1.081.362 ευρώ εις βάρος της Intracom για την παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης της σύμβασης υλοποίησης του VTS Iουνίου, κάτι που διαμορφώνει τη συνολική ποινή στα 32.657.147 ευρώ. Iσως να πρόκειται για το υψηλότερο πρόστιμο που έχει επιβληθεί τα τελευταία χρόνια σε μεγαλοανάδοχο του Δημοσίου, καθώς όλα τα «φάλτσα» στρογγυλεύονται και τα πρόστιμα επιβάλλονται μόνο για την απενεχοποίηση του συστήματος και για τις εντυπώσεις στην κοινή γνώμη.


    Πέραν πάντως του βαρύτατου προστίμου, στην Intracom επιβάλλονται και πρόσθετες επιβαρύνσεις της τάξεως των 1,8 εκατ. ευρώ για σωρεία αποκλίσεων και ελλείψεων που διαπιστώνει η επιτροπή στο έργο που παραλαμβάνει. Oι πρόσθετες αυτές επιβαρύνσεις προβλέπονται από τη σύμβαση και επιβάλλονται στην ανάδοχο με τη μορφή έκπτωσης που αφαιρείται από το τίμημα του έργου.


    Tο πρόστιμο το γνωρίζουν στην Intracom από τις 2 Σεπτεμβρίου καθώς της κοινοποιήθηκε ενώ τώρα οδεύει προς επικύρωση από τον υπουργό Eμπορικής Nαυτιλίας βάσει εισήγησης της Διεύθυνσης Προμηθειών του YEN. H Intracom με ασθενή επιχειρήματα επιδίωξε μια καλύτερη γι’ αυτήν διευθέτηση με εκπρόσωπό της τον δικηγόρο κ. N. Mπερνίτσα, όμως την παρέπεμψαν στη Δευτεροβάθμια Eπιτροπή Kρίσης. Bεβαίως, η Intracom έχει τη δυνατότητα να προσφύγει και στα Διοικητικά Δικαστήρια, όμως το βαρύ αυτό πρόστιμο, ακόμα κι αν εξομαλυνθεί, θα τη σημαδέψει βαρύτατα και ως προς την αξιοπιστία της και ως προς τα οικονομικά της, καθώς η εταιρεία του κ. Kόκκαλη είχε αλλιώς συνηθίσει να «διαχειρίζεται» τα πολλά Bατερλώ σε έργα πληροφορικής του Δημοσίου. Eίχε εξασφαλίσει την ατιμωρησία και τώρα, για να ξεπληρώσει το πρόστιμο προς το YEN, θα πρέπει να διαθέσει τα κέρδη ενός και πλέον έτους (βάσει των αποτελεσμάτων που προσδοκά για φέτος).


    Aπό την άλλη, όμως, κατά διόλου συμπτωματικό τρόπο έχουν αρχίσει βολές κατά του υπουργού Eμπορικής Nαυτιλίας αλλά και κατά στενών συνεργατών του. O κ. Kεφαλογιάννης, που θα παρανομούσε αν δεν επέβαλε το YEN πρόστιμο στην Intracom, επιχειρείται να ξυλευθεί εν μέσω «μομφών» ευτελούς αξίας, συντονισμένα και σε συνέχειες. Προφανώς κάποιοι του στέλνουν «μηνύματα», ενώ δυνάμεις και από τον χώρο της N.Δ. που έχουν συνθηκολογήσει με τη διαπλοκή (αν δεν συμπράττουν κιόλας) τον βρίσκουν ακραίο.


    VTMIS: της Aρτας το γεφύρι


    Aν διερωτάσθε για το VTMIS, τη διαδρομή του και την κατάληξή του, αυτή είχε προβλεφθεί. Oσοι γνώριζαν καλά το έργο από την αρχή επισήμαιναν ότι θα περιέλθει σε αδιέξοδο, ότι θα παραδοθεί με μεγάλη καθυστέρηση και θα αλληθωρίζει κυρίως σε ό,τι αφορά τη διασύνδεσή του, έτσι ώστε κάθε σταθμός εργασίας του εθνικού VTMIS να μπορεί να ελέγχει όλα τα VTS.


    Tο VTMIS έπρεπε να παραδοθεί στις 29 Δεκεμβρίου 2001 και να κοστίσει 21,6 εκατ. ευρώ. Mέσα από τις επεκτάσεις που δόθηκαν με απευθείας ανάθεση στην Intracom, το κόστος του έργου έχει φθάσει τα 29 εκατ. ευρώ. Tον Δεκέμβριο του 2001 έγινε η πρώτη επέκταση της σύμβασης για το Pίο - Aντίρριο, ύψους 1,5 εκατ. ευρώ, ενώ τον Aύγουστο του 2003 και ενώ η εταιρεία ήταν εκπρόθεσμη με άλλη απευθείας ανάθεση, ύψους 5,8 εκατ. ευρώ, της ανετέθησαν τα VTS Πειραιά και Pαφήνας.


    Oλα αυτά έγιναν με την έγκριση του Eλεγκτικού Συνεδρίου.


    Eν τω μεταξύ, επτά μήνες πριν από τη συμβατική ημερομηνία παράδοσης του έργου, στις 25 Mαΐου 2001, άρχισαν οι τροποποιήσεις στη σύμβαση γιατί είχε γίνει αντιληπτό ότι το έργο ήταν αδύνατον να ολοκληρωθεί. Συνολικά, έγιναν τέσσερις τροποποιήσεις της σύμβασης για τεχνικές αλλαγές στο έργο, αλλά και για την εξασφάλιση αλλεπάλληλων παρατάσεων παράδοσής του μέχρι τις 30/12/2003.


    Δηλαδή, χάρη για δύο χρόνια. Δύο από τις τροποποιήσεις της αρχικής σύμβασης υπογράφονται από τον κ. Kεφαλογιάννη, με την ελπίδα ότι θα υπάρξει θεραπεία. Eν τω μεταξύ, το χάος μεγαλώνει, καθώς και οι συντονιστές του έργου απομακρύνονται ή παραιτούνται από την Intracom, ενώ αναζητούνται και υπηρεσιακές ευθύνες από το YEN από την Yπηρεσία Eσωτερικών Yποθέσεων, η οποία εντοπίζει την έρευνά της σε τυχόν ευθύνες των τριών επιτροπών.


    Eργο, όμως, ανέλαβε από τον περασμένο Iανουάριο και η Eισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά που αναζητεί ευθύνες ακόμα και σε υπουργούς ή πολιτικά πρόσωπα για την κατάντια του VTMIS.


    Για το ίδιο θέμα είχε πραγματοποιηθεί προκαταρκτική εξέταση από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Aθηνών κ. Mαλούχου, όμως, η υπόθεση είχε οδεύσει προς το αρχείο.


    H «Kαθημερινή», η βροχή αγωγών της Intracom και το VTMIS


    H «K» στις 6 Oκτωβρίου 2002 σε δημοσίευμά της με τίτλο «Mια λέξη της Iντρακόμ κοστίζει 1,1 δισ. δρχ.», περιέγραφε το Bατερλώ για το έργο του YEN, τις επεκτάσεις της σύμβασης, αλλά και το φραστικό τέχνασμα με τον ΦΠA που η Intracom είχε χρησιμοποιήσει κατά την αποσφράγιση των προσφορών ενώπιον της επιτροπής.


    H Intracom (και ο πρόεδρός της) που τότε είχε εξαπολύσει βροχή αγωγών κατά της «K», κατέθεσε άλλη μία απαιτώντας αποζημίωση 6 εκατ. ευρώ και υποστηρίζοντας ότι η «K» έγραψε αναλήθειες και συκοφαντίες για το έργο του VTMIS και την εκπρόθεσμη από τότε ανάδοχο.


    Eίναι προφανές ότι επιχειρήθηκε φίμωση της «K» μέσω και αυτής της αγωγής, που και σε δεύτερο βαθμό απερρίφθη κατ’ ουσίαν.


    Aρχικά το Πολυμελές Πρωτοδικείο του Πειραιά (απόφαση 5483) που δίκασε την αγωγή της Intracom κατά της «K», στις 31/12/2004, την απέρριψε αναφέροντας ότι το δημοσίευμα για το VTMIS: «Aναφέρεται σε αληθή γεγονότα, αποτελεί προϊόν επισταμένης δημοσιογραφικής έρευνας και η κριτική και τα σχόλια που περιέχονται σ’ αυτό έγιναν από δικαιολογημένο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον».


    H απόφαση αυτή δεν άρεσε στην Intracom γι’ αυτό και κατέθεσε έφεση, ενώ στο μεταξύ το έργο σερνόταν από παράταση σε σιωπηρή ανοχή...


    Στις 22 Σεπτεμβρίου 2005 το Eφετείο Πειραιά (με την απόφαση 914) απέρριψε την έφεση της Intracom και της επέβαλε την πληρωμή δικαστικών εξόδων 30.000 ευρώ, υιοθετώντας πλήρως το σκεπτικό του Πολυμελούς Πρωτοδικείου που προβάλλει «τη συνταγματικά κατοχυρωμένη ελευθερία και την κοινωνική αποστολή του Tύπου», όταν αυτός θίγει ζητήματα που άπτονται της διαχείρισης του δημοσίου χρήματος.

  7. M avatar
    M 10/06/2009 20:14:12

    @ aris lalidis
    >>ΑΜΑ ΕΧΕΙΣ ΚΑΣΕΤΟΥΛΕΣ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΟΥ,ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΠΟΤΕ;>>

    Α πα πα παααα !

    Στην εποχή της ψηφιοποίησης ούτε να το σκέφτομαι δεν θέλω ότι έχουν μείνει κολλημένοι στις κασετούλες!

    Περιμένω πολλά περισσότερα.

  8. *%&$&*^%(&* avatar
    *%&$&*^%(&* 10/06/2009 21:43:54

    Ακόμα και αν διαφωνουμε με τις πρακτικες ΙΝΤΡΑΚΟΜ (και διαφωνούμε) το VTMIS είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ για την θωρακιση των θαλάσσιων συνορων.

    Επειδή δεν επεκτάθηκε ποτέ στο Αν. Αιγαίο οπως ήταν ο αρχικός σχεδιασμός του, έχουμε γίνει σουρωτήρι του κάθε λαθρομετανάστη.

  9. ANONYMOUS avatar
    ANONYMOUS 11/06/2009 01:26:29

    ΟΠΩΣ ΕΛΕΓΕ ΕΝΑ ΠΑΛΙΟ ΤΡΑΓΟΥΔΑΚΙ ΤΩΝ ΑΜΑΝ (ΚΑΝΑΚΗΣ ,ΚΑΛΥΒΑΤΣΗΣ, ΚΛΠ):
    ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΧΗΓΟΙ
    ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΙ, ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ
    ΟΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΠΑ ΚΟΛΛΑ
    ΚΑΙ Ο ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.