#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/04/2008 21:33
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Σαμαράς με ... absolute επιχείρημα προς Μπράιζα

Στην σημερινή ομιλία του στο Συνέδριο του Economist καιν αναφερόμενος στο θέμα των Σκοπίων ο Αντώνης Σαμαράς χρησιμοποίησε ως παράδειγμα τον χάρτη της βότκας Absolut (που παρουσιάσαμε στο blog) και το επιχείρημα της Κούβας, προκαλώντας προφανή αμηχανία στον παρευρισκόμενο Ματ Μπράιζα.  Ο Αμερικανός βοηθός Υπουργός Εξωτερικών, που φαίνεται ότι δεν ανέμενε την επιχειρηματολογία αυτή, εμφανίστηκε μετά την ομιλία Σαμαρά πολύ προσεκτικός,  επισημαίνοντας ότι κατανοεί απόλυτα την ελληνική επιχειρηματολογία,  λέγοντας χαρακτηριστικά: «γνωρίζουμε τους Μακεδόνες Αλέξανδρο και Φίλιππο,  και την ελληνική Ιστορία». 


Είπε μεταξύ άλλων ο κ. Σαμαράς: «Στις ΗΠΑ, μόλις προχθές, προκλήθηκε μεγάλη αναταραχή από μια διαφήμιση εταιρίας παραγωγής Βότκα, στο γειτονικό Μεξικό, όπου εμφανιζόταν Μεξικανικός Χάρτης του 1830 και παρουσίαζε το Τέξας, την Καλιφόρνια και μια σειρά από νότιες Πολιτείες των ΗΠΑ ενταγμένες στο Μεξικό. Ήταν τέτοια η κατακραυγή στις ΗΠΑ, που η εταιρία αναγκάστηκε να αποσύρει τη διαφήμιση και να ζητήσει συγγνώμη, ενώ μεγάλες καταναλωτικές οργανώσεις των ΗΠΑ απειλούν με μποϋκοτάζ των προϊόντων της εταιρίας. Σκεφτείτε μια τέτοια πρόκληση να μην την είχε κάνει μια ιδιωτική εταιρία, αλλά η ίδια η Κυβέρνηση του Μεξικού! Σκεφτείτε πού θα είχε φτάσει η επίσημη αντίδραση της Ουάσιγκτον… Κι όμως, τέτοια ακριβώς συμπεριφορά - επίσημους χάρτες που εμφανίζουν μεγάλο μέρος της Ελλάδας μέσα στην επικράτεια της γειτονικής FYROM - αντιμετωπίζουμε καθημερινά, εδώ και χρόνια, από την πλευρά των Σκοπίων. Κι αυτό δεν συνιστά συμπεριφορά συμβατή με τους ευρω-ατλαντικούς θεσμούς. Ούτε με την συμμαχική ιδιότητα κράτους-μέλους του ΝΑΤΟ. Ούτε πολύ περισσότερο με την ιδιότητα κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης…».


Αναφερόμενος εξάλλου στην πυραυλική κρίση της Κούβας ο κ. Σαμαράς είπε ότι αποτελεί παράδειγμα για το πώς «μια μικρή και αδύναμη χώρα με εχθρική συμπεριφορά μπορεί κάποια στιγμή να συνδυαστεί με μια μεγαλύτερη και ισχυρότερη και να δημιουργήσει πραγματικό πρόβλημα ασφάλειας… Στις διεθνείς ισορροπίες σημασία δεν έχουν μόνο οι συσχετισμοί των χωρών ανά δύο, αλλά όλοι οι δυνατοί και δυνητικοί συσχετισμοί που μπορούν να προκύψουν…».


Να λοιπόν που τα μπλογκ με λίγη …βότκα μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. KOYBAΣ avatar
    KOYBAΣ 10/04/2008 21:39:12

    ΜΕΤΑ ΤΟ "ΚΟΙΝΑ ΣΥΝΟΡΑ ΜΕ ΤΗ ΣΕΡΒΙΑ"
    περάσαμε στο
    "ΚΟΙΝΑ ΣΥΝΟΡΑ ΜΕ ΤΗ ΚΟΥΒΑ"
    Να λοιπόν που τα μπλογκ με λίγη …βότκα μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα.
    ΕΥΓΕ!

  2. Nick avatar
    Nick 10/04/2008 22:17:07

    Γαλλο-σουηδική συνομωσία ήταν η διαφήμιση της Absolut. Παίζει να πήραν εντολή από τον Σαρκοζί. :)

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 10/04/2008 22:21:33

    Ο Αντώνης έβαλε την διαφήμιση, αυτός θα βγει κερδισμένος...

  4. sxolio.gr avatar
    sxolio.gr 10/04/2008 23:20:24

    Αντωνης? ποιος Αντώνης???

  5. Αρης avatar
    Αρης 10/04/2008 23:44:04

    Επιτελους και καποιος που δεν γλυφει τους Αμερικανους!!!!!!!!και που προβαλλει ελληνικα επιχειρηματα που αν μη τι αλλο θα επρεπε να προβαλλει το Υπ.Εξ εδω και καιρο, οχι να τρεχει ο Καραμανλης τελευταια στιγμη...

  6. Αρης avatar
    Αρης 10/04/2008 23:49:04

    Α!!!!!και επιτελους που ελληνας πολιτικος για πρωτη φορα πιανει αυτος το κωλαρακι των Αμερικανων αντι να του το πιανουν αυτοι.Δειτε τη photo
    Υ.Γ Φανταστειτε τι θα χει τραβηξει η ερημη η Ντορα απο την Κοντοlesbia...

  7. zeitgeist-gr.blogspot.com avatar
    zeitgeist-gr.blogspot.com 11/04/2008 02:13:53

    Μπράβο στον Σαμαρά!!! Του τα είπε φάτσα φόρα! Αν ήταν η Μπακογιάννη για να αποκομίσει τη στήριξή τους θα ζήταγε συγνώμη εξ ονόματος της εταιρίας...

  8. zeitgeist-gr.blogspot.com avatar
    zeitgeist-gr.blogspot.com 11/04/2008 02:15:01

    Και αυτός ο Μπράιζα πολύ κακομοίρης φαίνεται. Τι κουμάντο να κάνει; Σαν να βγήκε από το Scooby Doo είναι!

  9. Y. avatar
    Y. 11/04/2008 10:09:01

    Μπράιζα, Σπέκχαρντ και Σία (το Σία, κυριολεκτικά και μεταφορικά) είναι τα golden boys του Μπους, της Κοντολίζας του Φριντ και των Τεξανικών oil lobbies που έχουν επενδύσει υποτιμημένα πλέον dollars στο Αζερμπαϊτζάν, και συνεπώς πρέπει να βγάλουν τις αναμενόμενες αποδώσεις των επενδύσεών τους. Η ανταπόκριση του Σκάι από το ΥΠΕΞ της Ουάσιγκτον για την σε πανικό διατελούσα ηγεσία της, δείχνει το δρόμο για τη δική μας αντεπίθεση στο μέτωπο των Σκοπίων. Ο Καραμανλής το κατάλαβε από πριν, το εμπέδωσε στο Βουκουρέστι ότι ο βασιλιάς είναι γυμνός. Δε ξέρω σε ποιό βαθμό θα ανταποκριθεί πρακτικά η Ντόρα. Όσο για τον Αντώνη, τα είπε εύστοχα, ορθά, σε άριστο timing και σε κατάλληλο ακροατήριο. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Καραμανλής προσβλέπει σε αυτόν και σίγουρα στον επόμενο ανασχηματισμό θα βρεθεί σε οικονομικό υπουργείο. Αν και θα τον ήθελα στο ΥΠΕΞ, έτσι για να πάρει και μία άτυπη ρεβάνς από την Αραβαντινού. Πλην όμως η πολιτική και σωστά, δε παίζεται με όρους ρεβανσισμού.

  10. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 11/04/2008 14:48:25

    Διαβάστε παρακαλώ μία απίθανη, ενδιαφέρουσα και φυσικά πολύ σχετική πληροφορία απο το

    evros.gr

    και τα λέμε …

    ΠΕΛΙΑΣ

  11. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 11/04/2008 15:20:27

    Ανερχόμενη δύναμη ο Σαμαράς. Το ότι διατήρησε επαφή με το γκρουπ των προπορευομένων στην κούρσα της Δεξιάς, ενώ προερχόταν από βαρύ τραυματισμό που άλλους θα τους έστελνε "μια κι έξω" σπίτι τους, είναι στα υπέρ του. Κι αυτός καλός "tactician", που λέει κι ο FactorX. Τον είχαν ξεχάσει έτσι αθόρυβα που παρακολουθούσε κι από διακριτική απόσταση ακολουθούσε την κούρσα και, τώρα, που έστριψαν για τον τελευταίο γύρο και τον είδαν να τους έρχεται με φόρα "από την εξωτερική" για το φίνις, αιφνιδιάστηκαν. Άλλοι ευχάριστα, άλλοι δυσάρεστα. Αν δεν τον επηρεάσει ο παλιός του τραυματισμός, κατά την παρατεταμένη και διαρκώς αυξανόμενη ένταση της τελευταίας στροφής πριν το νήμα, θα νικήσει.

  12. Βαγγελης avatar
    Βαγγελης 11/04/2008 17:33:04

    "αναφερόμενος στο θέμα των Σκοπίων ο Αντώνης Σαμαράς χρησιμοποίησε ως παράδειγμα τον χάρτη της βότκας Absolut (που παρουσιάσαμε στο blog)"

    Που μπορω να βρω αυτο το χαρτη?

  13. Factorx avatar
    Factorx 11/04/2008 18:18:02

    Πήγαθνες σε προηγούμενο δημοσίευμα

  14. Φαφλατάκος avatar
    Φαφλατάκος 12/04/2008 05:26:45

    Αυτό με τη διαφήμιση της Αμπσολουτ, το είχε βγάλει στη φόρα (στα ελληνικά μλογκς) πριν κανένα μήνα κάποιο σοβαρό ελληνικό μπλογκ, νομίζω αυτό που έχει και μουσική υπόκρουση με τζαζ μουσική.

    Είχε εντοπίσει μια αμερικάνικη σελίδα στο ίντερνετ, κι όπου κάτω από την παράθεση του χάρτη της άμπσολουτ γίνονταν αστείος διάλογος μεταξύ ελάχιστων χρηστών. Πως η διαφήμιση είχε παραμεγαλώσει αυθαίρετα τα όρια, τα είχε μέχρι το Σήατλ ενώ μόνο η Καλλιφόρνια ήταν παλιότερα υπό την εξουσία-οικονομική δυναστεία του Μεξικού.

    Αν είναι δυνατόν οι Αμερικάνοι να παρεξηγηθούν, αφού όλα στην Καλλιφόρνια και σήμερα "λάτιν" είναι. Δείτε στο χάρτη όλα τα τοπωνύμιά της. Χαρακτηριστικά, Λος Άντζελες, Σάντα Μόνικα, Σάντα Εσμεράλντα . Μόνο η Σίλικον Βάλεϋ είναι με εγγλέζικη ονομασία.

    Θλίβομαι όταν βουλευτής πυ ελληνικού κοινοβουλίου, πρώην Υπεξ, αγνοεί την ιστορία αυτών των περιοχών, ακόμα και στο ΜΙΚΡΟ ΚΑΟΥΜΠΟΫ με το Τζιμ Άνταμς την περιέγραφαν....

    και αρπάζεται από αστειότητες χρηστών του ίντερνετ για να ασκήσει ολοκληρωμένη επιστημονική απάτηση για το σκοπιανό.

    Σε λίγο θα αντλεί πρώτη (γνωστική) ύλη και από τα παιδικά παιχνίδια γνώσεων τύπου μονόπολης.

    ΑΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΟΙ ΑΝΙΣΤΟΡΗΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΕΞΙΑΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΙΝΤΕΛΙΓΚΈΝΤΣΙΑΣ!


    Το επόμενο επιχείρημα του Σαμαρά, θα είναι η γαλλική κουλτούρα στη Λουιζιάνα! Θα το κατασκευάσει σαν αυτονομιστικό κίνδυνο - επιχείρημα. Μέχρι το 1800τόσο ήταν γαλλική κτήση κι αργότερα αυτόνομη - μακριά από τους Αγγλοσάξονες!

    Κάποιος πρέπει να κάνει φροντιστήριο στο Σαμαρά για το Ζαπάτα, το Χουαρέζ.... τις ισπανομεξανικές αυτκρατορίες, τον αμερικανοϊσπανικό πόλεμο.

  15. pispirikos avatar
    pispirikos 12/04/2008 06:43:37

    Όλος ο κόσμος και κυρίως οι Ευρωπαίοι προσπαθούν να ερευνήσουν, αναλύσουν και κατανοήσουν τις θέσεις και ιδίως τις προθέσεις των ΗΠΑ και κατά πόσον αυτές έχουν διάθεση, να αντιτεθούν ή και να επιτεθούν κατ΄αυτών, που είναι ή υποθέτουν πως είναι αντίθετοί τους. Επειδή όσα τελικώς δημοσίως εκτίθενται, αποτελούν διερευνήσεις υποθετικών προθέσεων. Οι Θέσεις προσπαθούν να προκαλέσουν σκέψεις και κρίσεις αυτών, που θα έχουν την υπομονή να τις διαβάσουν. Καταθέτουν λοιπόν τη δική τους άποψη :





    «ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΥΣ (Made in U.S.A.) ή

    ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ»





    Όταν οι Ισπανοί πρώτοι και οι Πορτογάλοι αμέσως μετά, ανακάλυψαν κι΄αποίκησαν την Αμερική, το έπραξαν με αποστολές επίσημες κρατικές, ιεραποστολές κι΄επιχειρήσεις, με σκοπό την κατάκτηση της γης, την υποταγή κι΄υποδούλωση των κατοίκων, τη λαφυραγωγία και τη γρήγορη εκμετάλλευση των νέων τόπων, για την άμεση ωφέλεια και κυρίως τον πλουτισμό και την ισχυροποίηση των μητροπόλεων (Δυναστείας, κράτους, εκκλησίας, κεφαλαιούχων εμπόρων κι΄επιχειρηματιών). Παρόμοια ήσαν τα κίνητρα και των Γάλλων κι΄Ολλανδών, που ακολούθησαν, αν και αυτοί επέδειξαν συμπεριφορά ηπιότερη και προς τους κατοίκους, όπου βρήκαν, και προς τους τόπους που εποίκησαν. Όλοι, όσοι αναφέραμε επήλθαν στις περιοχές, που σήμερα ορίζονται, ως Κεντρική και Νότια Αμερική ή όλες μαζί «Λατινική Αμερική». Εξαίρεση ο Ισπανικός, ο Γαλλικός και Ολλανδικός αποικισμός των Νοτίων και ΝΑ ακτών της Βόρειας Αμερικής, που σύντομα εξαλείφθηκε και η Γαλλική κυριαρχία στον Καναδά και την Λουϊζιάνα, που κι΄αυτή έχει παρέλθει.

    Διαφορετική ήταν η διαδικασία αποικισμού της Βόρειας Αμερικής και κατ΄αρχήν και κυρίως της επικράτειας των μετέπειτα ΗΠΑ. Εδώ όσοι αποίκισαν τον τόπο δεν ήλθαν, όπως οι προηγούμενοι, ως άρπαγες και καταπιεστές, αλλά για να ζήσουν και να δημιουργήσουν συνθήκες ζωής κι΄αναπτύξεως. Διαφορετικές από αυτές, που άφησαν πίσω τους.

    Πιο απλά οι πρώτοι πήγαν στην Αμερική για λογαριασμό του μέρους της Ευρώπης, που τους έστειλε, ενώ οι δεύτεροι ήλθαν για να φύγουν απ΄την Ευρώπη και να φτιάξουν ένα καινούργιο κόσμο. Αυτή η άλλη νοοτροπία προσδιόρισε, καθόρισε και τελικώς διαμόρφωσε οριστικά την εμφανή διαφορά Βόρειας και Λατινικής Αμερικής, σ΄όλους τους τομείς και τις εκφράσεις πολιτικής, οικονομίας, πολιτισμού, κοινωνικής κατάστασης.

    Οι αποικιστές των ΗΠΑ ήσαν, κυρίως Βρετανοί, είτε ανεπιθύμητοι στη Βρετανία, είτε επιθυμούντες να φύγουν απ΄τη Βρετανία, για λόγους κυρίως αποφυγής καταπιέσεων θρησκευτικών και πολιτικών/κοινωνικών. Αυτοί οι άποικοι, διωγμένοι, φυγάδες ή δραπέτες, είδαν τον καινούργιο τόπο, ως μια παρθένα γη, αν όχι της επαγγελίας, οπωσδήποτε όμως της ελεύθερης δημιουργίας. Ότι βρήκαν το θεώρησαν και το αποδέχθηκαν ως δωρεά, προορισμένη γι΄αυτούς και μόνον και με δικαίωμα απόλυτης, απερίσπαστης κι΄απεριόριστης χρήσης. Μ’ αυτή την πίστη ξεχέρσωσαν, έκοψαν κι΄εκαψαν όχι για να καταστρέψουν, αλλά για να καλλιεργήσουν, να χτίσουν και να επεκταθούν. Μ΄αυτή τη θεώρηση ξεπάστρεψαν θηρία κι΄άγριους γι΄αυτούς γηγενείς, με τους οποίους δεν ασχολήθηκαν, ούτε για την εξημέρωση, ούτε για την υποδούλωσή τους.

    Οι αποικίσαντες τις ΗΠΑ έφτιαξαν έναν καινούργιο κόσμο, σαν να μετακόμισαν σ΄έναν άλλο πλανήτη. Κράτησαν μόνον αυτά, που πίστευαν ως ορθά στους παλιούς τόπους τους κι΄επιδίωξαν να εξασφαλίσουν όσα εκεί τους στέρησαν ή τους αρνήθηκαν.

    Είναι σκόπιμη μια βραχεία ιστορική αναδρομή στην πορεία δημιουργίας των ΗΠΑ. Η παράλληλη νοερή (λόγω οικονομίας χώρου) παρακολούθηση όλων, όσα συνέβαιναν στην υπόλοιπη Αμερική δίνει και τη διάσταση της διαφοράς και την έμφαση του νέου.

    Οι γηγενείς κάτοικοι των ΗΠΑ ήσαν ολιγάριθμοι, καθυστερημένοι, ομαδοποιημένοι σε μικρές φυλές, κυρίως κυνηγοί με ελάχιστες εμπορικές δραστηριότητες. Οι Ισπανοί πρώτοι (1596 Φλώριδα) και μετά οι Γάλλοι κατερχόμενοι απ΄τον Καναδά (1600-10) οργάνωσαν εμπορικούς σταθμούς. Οι Γάλλοι εισχωρούντες από Β προς Ν κι΄αντιστρόφως, κατά μήκος των ποταμών, εγκατέστησαν κι΄ασφάλιζαν έναν ευρύ διάδρομο εμπορείων από τον Καναδά ως τον Κόλπο του Μεξικού.

    Η πρώτη Αγγλική αποικία, εγκαθίσταται στην Βιργινία (1607). Εταιρεία, στην οποίαν το Στέμμα παραχώρησε μεγάλη έκταση για εκμετάλλευση, εγκατέστησε 106 αποίκους καλλιεργητές καπνού. Τα εδάφη ήσαν εκτεταμένα, οι άποικοι, όσο κι΄αν αυξήθηκαν, λίγοι, έτσι για ν΄αυξηθούν τα εργατικά χέρια αγοράστηκαν μαύροι δούλοι από την Αφρική. Επειδή δεν υπήρχαν νόμοι ο εκπρόσωπος της Εταιρείας κάλεσε τους οικισμούς να εκλέξουν από δύο αντιπροσώπους (1619) και συγκροτήθηκε το πρώτο νομοθετικό σώμα επί δημοκρατικών αρχών και καθιερώθηκε το αντιπροσωπευτικό σύστημα, το οποίο διετήρησαν και οι βραδύτερον ορισθέντες Διοικηταί (Κυβερνήτες) εκπρόσωποι του Στέμματος. Το σύστημα αυτό έγινε αποδεκτό κι΄από τις άλλες αποικίες, παρέμεινε όταν οι αποικίες έγιναν Πολιτείες και ουσιαστικώς διατηρείται ακόμη.

    Η δεύτερη αγγλική αποικία ιδρύεται, το 1620, στη Μασαχουσέτη. Πάλι το Στέμμα εκχωρεί εδάφη σε μία εταιρεία. Ο άποικοι όμως είναι διαφορετικοί, είναι Πουριτανοί φεύγοντες τους διωγμούς με το ιστορικό «Μαιϋφλάουερ». Οι Πουριτανοί απολαμβάνουν στην αρχή τη δυνατότητα αυτοδιοικήσεως, με το σύστημα των Γενικών Συνελεύσεων, γρήγορα όμως υιοθετούν το Αντιπροσωπευτικό Σύστημα. Παρόμοιο σύστημα ακολουθεί κι΄η Εκκλησία τους, στενότατα συνδεδεμένη προς την Πολιτεία. Η Βίβλος (κυρίως η Π.Δ) αποτελεί τον κώδικα της Πολιτείας και κανονίζει τις σχέσεις των πολιτών.

    Βιργινία και Μασαχουσέτη αποτελούν τους δύο τύπους δημοκρατίας και με έναν από αυτούς, ως πρότυπο, συγκροτούνται οι επόμενες Αποικίες/Πολιτείες. Στον τύπο Βιργινίας, με ελευθέρους θεσμούς, κυβερνούν οι ιδιοκτήτες και η κοινωνική ιεραρχία είναι σεβαστή, η εκπαίδευση παρέχεται αναλόγως του πλούτου και η Δουλεία αποτελεί ΘΕΣΜΟ, το πολίτευμα είναι καθαρώς Λαϊκό.

    Στον τύπο της Μασαχουσέτης, με ελεύθερους πάλι θεσμούς, δεν υπάρχει διάκρισις τάξεων, η εκπαίδευσις παρέχεται εις όλους, δεν υπάρχουν Δούλοι, αλλά το πολίτευμα επηρεάζεται κι΄ίσως ρυθμίζεται από τις θρησκευτικές αντιλήψεις.

    Οι οικονομικές συνθήκες κι΄η εξάρτηση από την θρησκεία καθόρισαν την επιλογή του Δημοκρατικού προτύπου. Η γεωργική εκμετάλλευση (ανάγκη δούλων) και η χειραφέτηση της πολιτείας απ΄τη θρησκεία οδηγούσαν στο δρόμο της Βιργινίας. Η ασχολία με την αλιεία, τη βιοτεχνία και το εμπόριο και η θρησκευτική παρέμβαση επέλεγαν τη Μασαχουσέτη.

    Οι δύο επόμενες αποικίες διαμόρφωσαν και τις συνθήκες εξελίξεως, όσων ακολούθησαν. Το 1634 καθολικοί, φεύγοντες τις διώξεις στην Αγγλία ιδρύουν τη Μαίρυλαντ, που σύντομα έχασε τον καθολικό χαρακτήρα της από την εισροή ποικίλης προελεύσεως εποίκων. Το 1681 οι Κουακέροι εγκαθίστανται στην Πενσυλβανία και σύντομα αυτή η Αποικία, γίνεται καταφύγιο, όλων όσοι ανήκουν σε διωκόμενες Εκκλησίες της Ευρώπης, με αποτέλεσμα σε ελάχιστο χρόνο να χάσει τον Αγγλικό χαρακτήρα της.

    Τα ρεύματα φυγής ή διώξεων της Ευρώπης, η ελπίδα της νέας και ελεύθερης ζωής στις αποικίες (ΗΠΑ), η ευμενής αποδοχή νεοαποίκων απ΄αυτές δημιουργούν ταχύτατα νέες αποικίες/πολιτείες.

    Νότια και Βόρεια Καρολίνα, όπου καταφεύγουν οι Ουγενότοι. Ρόντ Αϊλαντ, Κονέκτικατ και Νέο Χαμσάϊρ αποικίζονται απ΄τους Πουριτανούς. Η Γεωργία από καλλιεργητές. Ήδη το 1664 με αφορμή τον Αγγλο-Ολλανδικό πόλεμο, οι Άγγλοι καταλαμβάνουν το Νέο Άμστερνταμ, το βαφτίζουν Νέα Υόρκη (σε λίγο θ΄αποσπάσουν το Νιού Τζέρσεϋ) και το Ντελαγουάρ, Ολλανδικές ως τότε αποικίες.

    Όσες ως τώρα αναφέρθηκαν είναι οι πρώτες δεκατρείς αγγλικές ή καταληφθείσες κι΄εξαγγλισθείσες αποικίες/πολιτείες. Ουσιαστικώς αυτοδιοικούμενες οι αποικίες, με χαλαρή εποπτεία των διοριζομένων απ΄τον Βασιλέα Διοικητών (σε τρεις αποικίες Ροντ Αϊλαντ, Κονέκτικατ και Ντελαγουέρ εκλέγονται από το λαό) και εκλεγμένα νομοθετικά σώματα, θεωρούν και θεωρούνται, ότι είναι πιστές κι΄αφοσιωμένες στο Στέμμα. Επικοινωνούν μεταξύ τους μέσω θαλάσσης και ποταμών (όπου υπάρχουν) και κάθε μία με την Αγγλία και συμπαρίστανται όταν η Μητρόπολις έχει την ανάγκη τους. Έτσι το 1744 και το 1754, όταν η Αγγλία ήλθε σε ρήξη με την Γαλλία, πολέμησαν αυτόκλητοι στο πλευρό του αγγλικού στρατού. Βεβαίως ωφελήθηκαν απ΄την σύμπραξή τους, γιατί οι Γάλλοι εξώσθηκαν απ΄τον Καναδά και την Αν.Μισισιπή περιοχή, που αφέθηκε ελεύθερη για επέκταση των αποικιών. Οι συνθήκες επικοινωνίας και το αυτόνομο πνεύμα των αποικιών/πολιτειών καλλιεργούν έντονο τοπικιστικό πνεύμα. Το εσωτερικό όμως κάθε αποικίας, με την λειτουργία των αρχών του αντιπροσωπευτικού πολιτεύματος, του σεβασμού των ελευθεριών και αντιστρόφως της αποδοχής και υποταγής στους νόμους, επενεργεί καταλυτικώς στην ενσωμάτωση κι΄ομογενοποίηση των, διαφορετικών προελεύσεων, αποίκων. Κυριαρχεί η αγγλική γλώσσα, διαφορετικά έθιμα γίνονται ανεκτά και προοδευτικώς ενσωματούνταιι στο αμάλγαμα της καθημερινής κοινής ζωής.

    Παρά τον τοπικισμό και την κατ΄αρχήν συναλλαγή με τη Μητρόπολη, οι θεσμοί, που διαμορφώθηκαν στις αποικίες/πολιτείες, συνήθισαν τους πολίτες τους να ζουν σε απόλυτη ελευθερία, μεγαλύτερη αυτής που απολάμβαναν οι κάτοικοι της Μητροπόλεως. Παρά τους τυπικούς περιορισμούς εμπορίου και συναλλαγών οι άποικοι συναλλάσσονταν ελευθέρως, διαθέτοντες κατά το συμφέρον τους τα προϊόντα τους και προμηθευόμενοι ότι ήθελαν απ΄όπου τους συνέφερε. Όντες ελεύθεροι ήσαν κι΄υπερήφανοι, που ήσαν Άγγλοι πολίτες.

    Η Αγγλία δεν κατενόησε και δεν σεβάστηκε αυτήν την νεωτερική ιδιαιτερότητα, την προσέβαλε και μας προέκυψαν οι ΗΠΑ.

    Το 1765 με εισήγηση της κυβερνήσεως το αγγλικό κοινοβούλιο ψήφισε νόμο επιβολής φόρου (δια χαρτοσήμου), επί των εφημερίδων και των δικαστικών εγγράφων των αποικιών. Τα ποσά ήσαν ασήμαντα, το ατόπημα όμως σημαντικότατο. Δεν σεβάστηκαν, οι νομοθετήσαντες, το αυτοδίκαιο, κατά τις διαμορφωμένες πεποιθήσεις τους, δικαίωμα των αποίκων να αποφασίζουν αυτοί, με το αντιπροσωπευτικό σύστημά τους, για τους εισπρακτέους φόρους.

    Ο αγώνας της ανεξαρτησίας είναι περισσότερο γνωστός, αφού συνήθως η ιστορία γράφεται από τα πολεμικά γεγονότα και τα μεγέθη τους, έτσι δεν θα ασχοληθούμε με αυτόν, όπως και με τα, μετά, την ανεξαρτησία, γεγονότα, παρά μόνον για την προβολή των στοιχείων εκείνων, τα οποία αποφασιστικώς συνέβαλαν στην περαιτέρω διαμόρφωση και τελική σχηματοποίηση των ιδιαιτέρων και διαφορετικών στοιχείων των ΗΠΑ, ως κρατική οντότητα και του πολίτη των ΗΠΑ, ως φυσικό πρόσωπο επηρεάζον κι΄επηρεαζόμενο.

    Όταν το 1783 με την συνθήκη των Παρισίων αναγνωρίσθηκε η ανεξαρτησία των Αποικιών, Πολιτειών εφ΄εξής, αυτή έγινε, παρά την κοινή εκπροσώπησή τους, για κάθε μία. Ο τοπικισμός ανέκυψε αφού πλην του πόθου της ανεξαρτησίας, των κοινών αρχών και της κοινής πολεμικής προσπάθειας, απουσίαζαν άλλοι, εμφανείς τουλάχιστον, λόγοι διατηρήσεως της ενότητος, ούτε Σύνταγμα δεσμεύον, ούτε εξωτερική απειλή, ούτε συγκοινωνίες και μεγάλες οικονομικές συναλλαγές. Το μόνο ενωτικό στοιχείο ήταν η παραχώρηση, με την συνθήκη, μεγάλων εκτάσεων προς τον Μισισιπή, μη εποικισμένων μέχρι τότε. Η εκχώρηση έγινε στις Ενωμένες Πολιτείες κι΄όχι στην κάθε μία χωριστά. Καραβάνια καλλιεργητών περίμεναν να εξορμήσουν. Η παρέμβαση του Ουάσιγκτον ενίσχυσε την ενωτική διάθεση. Η Αγγλία διέσωσε εμμέσως την ενότητα.

    Η πορεία προς τη δημιουργία κράτους, ήταν δύσκολη. Οι πολιτείες που αγωνίστηκαν για την ανεξαρτησία τους και οι πολίτες τους επίσης, όφειλαν να βρούν τρόπους περιορισμού της ανεξαρτησίας τους, για να χτίσουν την ομοσπονδία.

    Αυτοί που αρνήθηκαν να πληρώσουν το ευτελές χαρτόσημο, έπρεπε να αποδεχθούν φορολογίες συστάσεως και λειτουργίας υπερεξουσιών, που ποτέ δεν δέχθηκαν, παρά μόνον κατ΄όνομα. Απ΄τις διεργασίες που ακολούθησαν προέκυψαν δύο βασικά πολιτικά ρεύματα οι Ομοσπονδιακοί και οι Αντιομοσποινδιακοί. Αυτά τα ρεύματα διακρίνονται ακόμα και σήμερα στην εσωτερική πολιτική των ΗΠΑ. Η σχετικώς μακρά διακυβέρνηση της χώρας από τους Ομοσπονδιακούς στερέωσε αρκετά τη θέση της κεντρικής κυβερνήσεως, ούτως ώστε, όταν οι Αντιομοσπονδιακοί κυβέρνησαν, να είναι αδύνατος η ανατροπή των τετελεσμένων.

    Βέβαιο πάντως είναι ότι οι αρχές και η νοοτροπία, των προ της ανεξαρτησίας αποικιών/πολιτειών, διαπότισαν τις ανεξάρτητες πλέον πολιτείες και επηρέασαν αποφασιστικά τις θέσεις και τις σχέσεις Πολιτείας-Πολίτη, Πολιτειών μεταξύ τους και Πολιτειών-Κεντρικής Κυβερνήσεως. Οι αναφορές στους όρους Ελευθερία, Δημοκρατία, Δικαιώματα και Προστασία Δικαιωμάτων (πολιτικών, ανθρωπίνων, μειονοτήτων), είναι συνεχείς και εκφράζονται με πράξεις ατομικές, κρατικές και διεθνείς. Η έννοια συμφέρον είναι επίσης εντόνως χαρακτηριστική και πολλές φορές ερμηνευτική θέσεων, λόγων και πράξεων ατομικών, κρατικών και διεθνών, μόνον που το συμφέρον γίνεται αντιληπτό με εγωκεντρική έκφραση, ακόμη και αν διατυπώνεται με γενικότητες και αλτρουϊστική διάθεση.

    Υπάρχει η αντίληψη ότι οι ΗΠΑ ξεκίνησαν το 1765 έναν αγώνα απαλλαγής από την αποικιοκρατία και αφού ελευθερώθηκαν, αποφάσισαν να ασχοληθούν με την ανάπτυξη και την προκοπή τους, ωσότου, δύο φορές, ο παλιός κόσμος τις έμπλεξε στις αμαρτίες του (Α΄ και Β΄ ΠΠ). Μπλεγμένες λοιπόν οι ΗΠΑ άπειρες και αφελείς φορτώθηκαν τα βάρη του κόσμου και κάνουν λάθη, που τα πληρώνουν οι άλλοι, που προκαλούν το ενδιαφέρον και την εμπλοκή τους, κυρίως γιατί οι ΗΠΑ είναι ανίκανες να κατανοήσουν τον κόσμο και να χρησιμοποιήσουν ορθώς τη δύναμη και την ισχύ τους. Αυτή η άποψη δεν λαμβάνει υπ΄όψη της βασικά στοιχεία της δημιουργίας και της εξελίξεως των ΗΠΑ και κατ΄αρχήν το γεγονός ότι οι ΗΠΑ ουδέποτε έκρυψαν τα λόγια και τις πράξεις τους, ούτε και τις προθέσεις τους. Κι΄αν κάποιοι μέσα ή έξω απ΄τις ΗΠΑ κρύφτηκαν, πολύ σύντομα κάποιοι, απ΄τις ΗΠΑ πάλι, τους ξεσκέπασαν, όποιες και αν ήσαν οι συνέπειες για τις ΗΠΑ.

    Στα πρώτα 60 χρόνια της ιστορίας τους, οι ΗΠΑ ξεκαθάρισαν, πως η Ιστορία γι΄αυτές αρχίζει με τη διακήρυξη της ανεξαρτησίας τους το 1776. Ότι υπήρχε πριν είναι ο παλιός κόσμος. Ο Ουάσιγκτον δήλωσε και προειδοποίησε «αυτό το νέο κράτος, είναι απολύτως ανεξάρτητο, αυτόνομο και κυρίως αποστασιοποιημένο απ΄ότι προϋπήρχε κι΄απ΄όπου προήρχετο».

    Μ΄όλα όσα ήδη αναφέρθηκαν συνάγεται ότι οι ΗΠΑ που προέκυψαν, απ΄το καμίνι της ιστορίας των ΙΕ – ΙΗ αιώνων, είναι μια καινούρια πολιτεία, που κατάφερε να αποβάλει όλα, όσα χώριζαν τα παλιά και σήμερα διατηρούμενα, κράτη και να αναδείξει, ως συνθετικά και συνεκτικά στοιχεία, τρεις απλές και ευχερώς αποδεκτές θέσεις.

    ΠΙΣΤΗ στο Θεό όπως προσδιορίζεται από την πρώτη παράγραφο του συμβόλου της Χριστιανικής πίστεως «Πιστεύω εις έναν Θεό, πατέρα, παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων».

    Σ΄αυτό το μέρος της πίστεως χωρούν όλοι οι πολίτες των ΗΠΑ, μετά απ΄αυτό είναι ελεύθεροι να πιστεύουν ότι θέλουν. Κι΄ο Θεός ευλογεί τις ΗΠΑ.



    ΣΗΜΑΙΑ, στην οποία κάθε πολιτεία είναι ένα αστέρι. Αυτή η αστερόεσσα των 13 αστεριών, έχει χωρέσει σε δύο αιώνες άλλα 39 και αν ο Θεός και οι ΗΠΑ θελήσουν, χωράει κι΄άλλα. Αυτή η Σημαία, όπου στήνεται, στέκει απρόσβλητη και προστατεύει όσους σκεπάζει, είτε πολίτες των ΠΗΑ, είτε εκζητούντες την προστασία της. Στο σύμβολο ΣΗΜΑΙΑ ενσωματώνονται οι έννοιες Ελευθερία – Δημοκρατία, Δικαιώματα και Καθήκον.


    ΝΟΜΙΣΜΑ. Το δολάριο είναι το μόνο νόμισμα στον κόσμο, που εκδίδεται στο όνομα του Θεού, που ευλογεί τις ΗΠΑ (με την ψυχονοοτροπία τους «δικαιούνται» την ευλογία του). Όλοι όσοι συνιστούν τις ΗΠΑ, απ΄τον Πρόεδρο ως τον τελευταίο πολίτη, έχουν χρέος να δυναμώνουν συνεχώς το δολάριο και δικαίωμα να μετέχουν στη νομή των κερδών του.

    Η αποδοχή αυτού του τρίπτυχου, σε συνδυασμό με την αποδοχή του συμφέροντος, όπως προαναφέρθηκε, περιγράφει και ορίζει το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για τον εκτός των ΗΠΑ κόσμο. Πρακτικά πολύ ενωρίς οι ΗΠΑ έδωσαν τα μηνύματά τους.

    Με τη Γαλλική Επανάσταση οι ΗΠΑ διατήρησαν ουδετερότητα, όμως το 1795 υπέγραψαν εμπορική συνθήκη με την Αγγλία, η οποία ήταν σε εμπόλεμο κατάσταση με τη Γαλλία, αυτή δυσαρεστήθηκε, οι ΗΠΑ επεξίωξαν να διαλύσουν την παρεξήγηση, αλλά το διευθυντήριο διατύπωσε υβριστικές για τις ΗΠΑ αξιώσεις. Οι ΗΠΑ δεν κήρυξαν τυπικώς πόλεμον, αλλά θαλάσσιες εχθροπραξίες διεξήχθησαν σοβαρές, μέχρις ότου ο Ναπολέων το 1800 αποδοκίμασε το διευθυντήριο, σταμάτησε τον πόλεμο και επώλησε τη Λουϊζιάνα (1803) στις ΗΠΑ. Οι ΗΠΑ δήλωναν πάντοτε ότι δεν αναμειγνύονται στις διενέξεις του παλιού κόσμου και τηρούν αυστηρή ουδετερότητα. Το 1812 η Αγγλία έχει επιβάλλει αποκλεισμό στην ηπειρωτική Ευρώπη και φυσικά με τις νηοψίες ζημιώνονται οι ουδέτεροι και δυσφορούν. Οι Άγγλοι όμως πέραν των νηοψιών εξετάζουν τα έγγραφα των πληρωμάτων, όποιοι δεν μπορούν να αποδείξουν πλήρως την αμερικανική υπηκοότητα απήγοντο ως Άγγλοι. Οι ΗΠΑ εκήρυξαν πόλεμο, που διεξήχθη στα σύνορα με τον Καναδά, στη θάλασσα αλλά και στις ΗΠΑ, όταν ισχυρός Αγγλικός στόλος έφθασε στις ΗΠΑ ενήργησε απόβαση, κατέλαβε την πρωτεύουσα και επυρπόλησε δημόσια κτίρια. Το 1814 ο πόλεμος έληξε, αφού σταμάτησε η αιτία (αποκλεισμός).

    Η μοίρα των ΗΠΑ όμως, υπό τον Πλοίαρχο Stephen Decatur, έμεινε στη Μεσόγειο και όταν το 1815 Αλγερινοί πειρατές άρπαξαν ένα αμερικανικό σταροκάραβο με το πλήρωμα και δύο επιβάτιδες, η μοίρα απέκλεισε το λιμάνι του Αλγερίου και το βομβάρδιζε, ως ότου καράβι, φορτίο, πλήρωμα και επιβάτιδες αποδόθηκαν.

    Η ίδια μοίρα ήταν στη Μεσόγειο και σ΄όλη τη διάρκεια του ελληνικού αγώνα Παλιγγενεσίας κι΄ο Πλοίαρχος ζήτησε την αγορά μιας εκ των νήσων ΚΕΑΣ, ΠΑΡΟΥ ή ΜΗΛΟΥ για αμερικανική κτήση. Και τα τρία νησιά διαθέτουν όρμους καταλλήλους για Ναυτικές Βάσεις (υπάρχει κανείς που νομίζει ότι οι ΗΠΑ έμαθαν για τη ΣΟΥΔΑ, όταν η ΕΛΛΑΣ εντάχθηκε στο ΝΑΤΟ ;)

    Το 1823 η Ιερά Συμμαχία ετοιμαζόταν να επέμβει για την καταστολή των εξεγέρσεων στις ισπανικές αποικίες. Όμως ο Πρόεδρος ΜΟΝΡΟ εξέπεμψε το δόγμα του, που ισχύει ακόμη «Οι ΗΠΑ δεν ανέχονται και δεν επιτρέπουν επέμβαση από άλλη ήπειρο στην Αμερική».

    Για να μην, όμως, παρεξηγήσουν οι άλλες ήπειροι και θεωρήσουν, ως ισχύον και το αντίστροφο, αν μάλιστα το συνδύαζαν και με την περί ουδετερότητας υποθήκη του Ουάσιγκτον, ο Πρόεδρος Τζάκσον το 1830 διακήρυξε το αναφαίρετο δικαίωμα των ΗΠΑ «να επεμβαίνουν, όπου κρίνουν ότι πρέπει να προστατευθούν η Ελευθερία η Δημοκρατία και τα συμφέροντά τους (όπως αυτές τα εννοούν)».

    Το Τέξας ανήκε στ

  16. Founes avatar
    Founes 12/04/2008 07:00:18

    Το τηλεγράφημα του πολέμου

    Αργότερα τον ίδιο μήνα η αγγλική αντικατασκοπία «έπιασε» κρυπτογραφημένο μήνυμα του γερμανού υπουργού Εξωτερικών Αρτουρ Τσίμερμαν προς τον γερμανό πρεσβευτή στο Μεξικό όπου ο υπουργός υποδείκνυε στον διπλωμάτη να προτείνει στη μεξικανική κυβέρνηση συνεργασία με τη Γερμανία κατά των ΗΠΑ με αντάλλαγμα, μετά τον πόλεμο, το Τέξας, το Νέο Μεξικό και την Αριζόνα. Στο μήνυμα υπήρχαν επίσης ενδείξεις ότι η Γερμανία προσπαθούσε να πείσει την Ιαπωνία, που ως τότε ήταν με την πλευρά των Συμμάχων, να αλλάξει στρατόπεδο και να επιτεθεί εναντίον αμερικανικών βάσεων στον Ειρηνικό.

    Το «τηλεγράφημα Τσίμερμαν» πέρασε στον αμερικανικό Τύπο τον Μάρτιο του 1917, με αποτέλεσμα τα ήδη ζωηρά αντιγερμανικά αισθήματα της αμερικανικής κοινής γνώμης να ενταθούν ακόμη περισσότερο και να προκληθούν εκτεταμένες εκδηλώσεις διαμαρτυρίας.

  17. Αρης avatar
    Αρης 12/04/2008 13:28:56

    Φαφλατακο αφου εισαι τοσο ασχετος που δεν μπηκες καν στον κοπο να δεις τι γραφουν τα διεθνη μεσα ενημερωσης για το θεμα...δες αυτο
    http://news.yahoo.com/s/nm/20080408/us_nm/mexico_absolut_dc

  18. "χωσιά" avatar
    "χωσιά" 12/04/2008 22:04:29

    Θ Ε Ο Κ Ρ Α Τ Ι Α made in USA:
    «Πίστη στο Θ ε ό όπως προσδιορίζεται από την πρώτη παράγραφο του συμβόλου της Χριστιανικής πίστεως «Πιστεύω εις έναν Θ ε ό, πατέρα, παντοκράτορα, ποιητήν ουρανού και γης, ορατών τε πάντων και αοράτων». Σ΄αυτό το μέρος της πίστεως χωρούν όλοι οι πολίτες των ΗΠΑ, (: και οι βουδιστές κι οι άθεοι, δηλαδή!) μετά απ΄ αυτό είναι ελεύθεροι (: !!!) να πιστεύουν ότι θέλουν. Κι ο Θ ε ό ς ευλογεί τις ΗΠΑ».
    «Αυτή η αστερόεσσα των 13 αστεριών, έχει χωρέσει σε δύο αιώνες άλλα 39 και αν ο Θ ε ό ς και οι ΗΠΑ θελήσουν, χωράει κι΄ άλλα».
    «Το δολάριο είναι το μόνο νόμισμα στον κόσμο, που εκδίδεται στο όνομα του Θ ε ο ύ, που ευλογεί τις ΗΠΑ».

    ΟΙ Α Π Ε Λ Ε Υ Θ Ε Ρ Ω Τ Ε Σ είναι «και με τον αστυφύλαξ και με τον χωροφύλαξ»:
    «O Πρόεδρος Μονρό εξέπεμψε το δόγμα του, που ισχύει ακόμη «Οι ΗΠΑ δεν ανέχονται και δεν επιτρέπουν επέμβαση από άλλη ήπειρο στην Αμερική» .. ο Πρόεδρος Τζάκσον το 1830 διακήρυξε το αναφαίρετο δικαίωμα των ΗΠΑ «να επεμβαίνουν, όπου κρίνουν ότι πρέπει να προστατευθούν η Ελευθερία, η Δημοκρατία και τα συμφέροντά τους (όπως αυτές τα εννοούν)».

    ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΗ: «Οι ΘΕΣΕΙΣ επιμένουν μόνον στην άποψη, πως οι ΗΠΑ ποτέ δεν κρύβουν (: όρα, …κακή ώρα, όπλα μαζικής καταστοφής στο Ιράκ), πιστεύουν στην ορθότητα όσων διαπράττουν (: στο Αμπού Γκράημπ και το Γκουαντάναμο) και βεβαίως στην αρχή «το ορθόν είναι πάντοτε συμφέρον, αλλά το συμφερότερον (: των ΗΠΑ) είναι πάντοτε ορθότερον» και προφανώς το ορθότατον θα ήταν η ανάπλασις του κόσμου στο συνδυασμένο πρότυπο (: των συμφοριασμένων αστέγων κάτω απ’ τις γέφυρες όλων των πολιτειών, όπως, πχ,) Μασαχουσέτης και Βιρτζίνιας».

    Μπορεί να μας διαφωτίσει κανείς τι είναι αυτές οι «ΘΕΣΕΙΣ»; Η Πρεσβεία τις …εκδίδει;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.