#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/11/2011 18:54
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Σαμαράς και η ισορροπία Nash



Οι τελευταίες κινήσεις του Αντώνη Σαμαρά ερμηνευτήκαν από πολλούς ως ένας «συστημικός συμβιβασμός» του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης λόγω των ισχυρών πιέσεων τόσο από τους ευρωπαίους εταίρους της Ελλάδας όσο και από το εγχώριο διαπλεκόμενο «σύστημα».

Από την άλλη πλευρά όμως, η άποψη των ψυχραιμότερων, η οποία αποτυπώθηκε και στις τελευταίες δημοσκοπήσεις, έδειξε ότι ο κ. Σαμαράς έπραξε ορθά καθώς το εθνικό διακύβευμα  ήταν πιο σημαντικό  από το προσωπικό και κομματικό.

Ποια είναι η αλήθεια; Ας επιχειρήσουμε να προσεγγίσουμε τις κινήσεις Σαμαρά βάση της γνωστής ισορροπίας Nash (θεωρία παιγνίων), σύμφωνα με την οποία, σε κάθε παίγνιο δύο ή περισσοτέρων ατόμων για το οποίο κάθε παίκτης διαθέτει ένα πεπερασμένο σύνολο στρατηγικών υπάρχει τουλάχιστον μία κατάσταση ισορροπίας, που αντιστοιχεί σε επιλογές στρατηγικής οι οποίες παρέχουν τη βέλτιστη ανταπόδοση και για τους δύο παίκτες: κανένας παίκτης δεν μπορεί να πετύχει κάτι καλύτερο αλλάζοντας τη στρατηγική του, τη στιγμή που η στρατηγική του άλλου παραμένει αμετάβλητη. Με απλά λόγια, μιλάμε για μια κατάσταση από την οποία δεν συμφέρει κανέναν παίκτη να ξεφύγει μεμονωμένα. Επί της ουσίας πρόκειται για ένα στρατηγικό προφίλ στο οποίο κάθε στρατηγική που επιλέγουν οι παίκτες αποτελεί τη βέλτιστη λύση σε κάθε άλλη στρατηγική που έχει επιλεγεί μέχρι εκείνο το σημείο.

Για να το εξηγήσω απλά, αν ο Σαμαράς πάρει την καλύτερη απόφαση λαμβάνοντας υπόψη την απόφαση του Παπανδρέου, και αν ο Παπανδρέου λάβει την καλύτερη απόφαση βασισμένος στην απόφαση του Σαμαρά, τότε βρίσκονται σε ισορροπία Nash.

Στην περίπτωση της “κυβέρνησης συνεργασίας”, οι στόχοι του Σαμαρά ήταν οι εξής:

Πρώτον: Η παραίτηση Παπανδρέου από την πρωθυπουργία.

Δεύτερον: H εξασφάλιση της 6ης δόσης για να διασφαλιστούν μισθοί και συντάξεις, καθώς και η κύρωση της δανειακής σύμβασης και της απόφασης της 26ης Οκτωβρίου.

Τρίτον: Η άμεση διεξαγωγή εκλογών όσο το δυνατόν ταχύτερα, με καταλυτική ημερομηνία την 19η Φεβρουαρίου.

Τέταρτον: Η ικανοποίηση της απαίτησης της πλειοψηφίας του λαού για « Μη συναίνεση στο λάθος».

Άρα το μέγιστο ενδεχόμενο κέρδος του Σαμαρά ήταν εκφραζόμενο αριθμητικά 4 (όσοι και οι στόχοι του)

Από την άλλη οι βασικοί στόχοι του Παπανδρέου, ήταν να μπορέσει να παραμείνει πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ για να διασωθεί πολιτικά. Επομένως αντίστοιχα και το μέγιστο κέρδος του Παπανδρέου ήταν 2 (όσοι και οι στόχοι του)

Άρα ο Σαμαράς προσπάθησε να κερδίσει όσο το δυνατόν περισσότερα ενώ ο Παπανδρέου να χάσει όσο το δυνατόν λιγότερα.

Θεωρητικά πάντα λοιπόν, θα μπορούσαμε να πούμε πως οι δύο πλευρές βρέθηκαν σε ισορροπία Nash. Όχι ότι καλύτερο, αλλά δεδομένης της εγχώριας καταστάσεως σε συνδυασμό με τις διεθνείς πιέσεις που έχουν οδηγήσει τη χώρα στο μάτι του κυκλώνα,  μάλλον το πλέον εφικτό. Συγκρίνοντας τα τελικά οφέλη το αποτέλεσμα ήταν: Κέρδος για τον Σαμαρά 3 (με την μη υλοποίηση του τετάρτου στόχου) και κέρδος για τον Παπανδρέου 2

Κατά την άποψή μου αν ο Σαμαράς είχε αρκεστεί μόνο στη στήριξη  της κυβέρνησης Παπαδήμου και όχι και στην συμμετοχή σε αυτή, τότε θα είχε επιτευχθεί ίσως μια ισορροπία Nash όπου ο Σαμαράς θα είχε το μέγιστο όφελος 4.



Στην περίπτωση της «υπογραφής Σαμαρά» όμως μπορούμε να πούμε ότι πέτυχε το «απόλυτο κέρδος» στην ισορροπία Nash.

Κέρδισε όσα περισσότερα μπορούσε- δεν συνυπέγραψε και κατάφερε να διατηρήσει την επαναδιαπραγμάτευση που αποτελεί το βασικότερο πολιτικό του ατού- ενώ οι Μέρκελ –Σαρκοζί κατάφεραν να χάσουν όσα λιγότερα μπορούσαν. Είναι ευνόητο πως την δεδομένη στιγμή αν χρεοκοπούσε η Ελλάδα θα υπήρχε ένα  «Ντόμινο Μόλυνσης» στην Ευρωζώνη με ανεξέλεγκτες συνέπειες ιδιαίτερα για την Γαλλία, καθώς και για άλλες πιο αδύναμες χώρες της Ευρωζώνης.

Ωστόσο, οι επιτυχείς συνολικά κατά την γνώμη μου διπλωματικοί ελιγμοί του κ. Σαμαρά,  δεν έχουν και πάλι εκλαϊκευθεί στον κόσμο, δεδομένων των αδυναμιών στην επικοινωνιακή στρατηγική.

Και στις δύο περιπτώσεις- κυβέρνηση συνεργασίας και υπογραφή Σαμαρά- υπήρξε μια μυστικοπάθεια και ένα κενό στην ενημέρωση με αποτέλεσμα να φανεί στον κόσμο ότι  πρόεδρος της ΝΔ ενέδωσε στις πιέσεις.

Δεν αναφέρομαι στους εκπροσώπους του κόμματος,  καθώς κατέβαλλαν  τιτάνιες προσπαθείς, αλλά στην επικοινωνιακή στρατηγική της Συγγρού γενικότερα.

Ιδιαίτερα στην περίπτωση της «υπογραφής Σαμαρά», ο πρόεδρος της ΝΔ πέτυχε την απόλυτη διπλωματική νίκη. Κατάφερε να κάνει μία Quid pro quo  συμφωνία, επιτυγχάνοντας να αποκομίσει τα περισσότερα για τον εαυτό του. Την διατήρηση δηλαδή, της πολιτικής του των τελευταίων δύο ετών, η οποία θα του επιτρέψει να αποτελέσει την εναλλακτική λύση στις επερχόμενες εκλογές. Και το κατάφερε υπό αντίξοες συνθήκες, με μια Ελλάδα που βρίσκεται στο χείλος του γκρεμού.

Βέβαια ο κόσμος «χάθηκε στην μετάφραση», με αποτέλεσμα να πιστεύει ότι ο αρχηγός της ΝΔ υπέκυψε στις πιέσεις κάνοντας τον να νομίζει ότι όλοι είναι ίδιοι.

Πιστεύω ότι ο κ. Σαμαράς θα πρέπει να δώσει μια τηλεοπτική συνέντευξη  εφ’ όλης της ύλης για να διαλυθούν οι όποιες σκιές έχουν δημιουργηθεί στον κόσμο. Κάτι που ενδεχομένως θα μπορούσε να αποτελέσει και την έναρξη της προεκλογικής του καμπάνιας.

Πάνος Ζ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 28/11/2011 19:00:25

    "Ωστόσο, οι επιτυχείς συνολικά κατά την γνώμη μου διπλωματικοί ελιγμοί του κ. Σαμαρά, δεν έχουν και πάλι εκλαϊκευθεί στον κόσμο, δεδομένων των αδυναμιών στην επικοινωνιακή στρατηγική".

    Μην είμαστε άδικοι στο θέμα αυτό. Το περιβάλλον των ηλεκτρονικών ΜΜΕ (όλων) είναι εχθρικό και το 80% των εφημερίδων και Ρ/Σ. Αυτός είναι ο λόγος. Χρειάζεται μεγαλύτερη έμφαση στο Διαδίκτυο και δια ζώσης επικοινωνία απ' ευθείας με τον κόσμο σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας.

    • tak avatar
      tak @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 28/11/2011 19:39:15

      Εδώ λοιπόν έγκεινται οι ενστάσεις μας επί της επικοινωνίας. Τα κανάλια ενημέρωσης (καμία σχέση με τα εξωνημένα ΜΜΕ) της Νέας Δημοκρατίας προς και από το λαό δεν λειτουργούν καλά και στη σωστή βάση. Δεν υπάρχει ο κατάλληλος μηχανισμός, που θα επέτρεπε στον αρχηγό του κόμματος να λαμβάνει και να έχει άμεση γνώση για το τι συμβαίνει κάθε στιγμή στη χώρα και στην κοινή γνώμη. Ούτε οι αντιδράσεις του κόμματος φτάνουν σωστά στο λαό, δεδομένου πως τις περισσότερες φορές οι απαντήσεις – ανταπαντήσεις, δεν είναι τίποτα περισσότερο από ιδεολογήματα με διάθεση εντυπωσιασμού, ακροβατικές λεξιπενίες και ευφυολογήματα, που δεν προσφέρουν τίποτα περισσότερο από την αδυναμία εκφοράς ενός πειστικού και δουλεμένου λόγου με «γιατί» ως ουσιαστικό στοιχείο. Το καλό τυρί, που λέμε εμείς στην Ήπειρο, όπως προσπαθεί να μας πείσει –και καλά κάνει, επειδή αρχίσαμε να το πιστεύουμε και να το ψάχνουμε- η διαφήμιση, αργεί να γίνει. Θέλει υπομονή και κυρίως πρέπει να το πεις πολλές φορές για να καταλάβει ο κόσμος το γιατί. Repetitio est mater studiorum, που έλεγαν και οι αρχαίοι ημών και υμών πρόγονοι – πατριοί Ρωμαίοι. Ο κόσμος πρέπει να καταλάβει τι ακριβώς και γιατί το έγραφε ο Αντώνης Σαμαράς στην επιστολή του προς την Κομισιόν, το ΔΝΤ, τους Αλαμανούς και τους Γαλάτες… Ναι, σαφώς τους παγίδεψε, τους κορόιδεψε, τους τάπωσε ή ό,τι άλλο θέλετε ο Σαμαράς, πλην όμως εξηγείστε τι ακριβώς έκανε, πώς το έκανε και γιατί το έκανε. Ο κόσμος θέλει να μάθει και όπως είπαμε όχι από περιέργεια ούτε και για να περάσει την ώρα του. Ο κόσμος πρέπει να μάθει επειδή το κάθε τι, που μπορεί να στηρίξει σήμερα την ύπαρξή του και να του δημιουργήσει ελπίδα, είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την παραπέρα πορεία του.

  2. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 28/11/2011 19:02:35

    Το άρθρο είναι βέβαια πολύ εύστοχο στο σκεπτικό του. Ο Σαμαράς είναι ηγέτης και παίκτης στη διεθνή σκακιέρα και αυτό μας γεννά εμπιστοσύνη

  3. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 28/11/2011 19:07:05

    Πάνος Ζ,
    Εξαιρετική ανάλυση.
    Εύγε!
    Και προσυπογράφω την πρόταση για τη συνέντευξη

  4. Wolf avatar
    Wolf 28/11/2011 19:11:05

    «Αυτός που παίρνει αψήφιστα τους αντιπάλους του, είναι βέβαιο ότι θα γίνει λεία τους»
    « Ο στρατηγός που κερδίζει μια μάχη, έχει κάνει πολλούς υπολογισμούς στο κεφάλι του πριν τη διεξαγωγή της. Ο στρατηγός που χάνει μια μάχη, έκανε λίγους υπολογισμούς.»

    Μπράβο Πάνο Ζ.

  5. zap-zap avatar
    zap-zap 28/11/2011 19:13:37

    Δεν ξέρω τι κέρδισε ο Αντώνης, τέσσερσ δεν είναι πάντως, εκλογές 19 Φεβρουαρίου δεν θα γίνουν.
    Ξέρω τι έχασε ο λαός.
    Πέρασε ένα επαίσχυντο μηνημόνιο και μία άθλια δανειακή σύμβαση.

  6. σίγουρος avatar
    σίγουρος 28/11/2011 19:14:09

    Το μεγάλο λάθος του Σαμαρά να προτείνει μεταβατική κυβέρνηση εξισορρόπησε το επίσης μεγάλο λάθος του ΓΑΠ μην βάλει κανέναν όρο στη δημιουργία αυτής. Για 48 ώρες, από την ψήφο εμπιστοσύνης που πήρε ο ΓΑΠ, μέχρι την πρώτη συμφωνία ΓΑΠ – Σαμαρά υπό τον Παπούλια, ο Σαμαράς είχε χάσει το πλεονέκτημα του με το λάθος του αλλά το ξαναπέκτησε μετά και το λάθος του ΓΑΠ.

  7. Mara avatar
    Mara 28/11/2011 19:22:43

    H τηλεοπτική συνέντευξη αυτή την στιγμή από άποψη επικοινωνίας, είναι ότι Α και το Ω!!!
    Ο Σαμαράς είναι άμεσος, ειλικρινής και θα ξεκαθαρίσει την κατάσταση.
    Πιστεύω ότι ο κόσμος το έχει μεγάλη ανάγκη.
    Συμφωνώ απόλυτα ότι είναι η κατάλληλη ώρα γι΄αυτό.

  8. Ταραχή avatar
    Ταραχή 28/11/2011 19:28:23

    Τρίτον: Η άμεση διεξαγωγή εκλογών όσο το δυνατόν ταχύτερα, με καταλυτική ημερομηνία την 19η Φεβρουαρίου.

    Τέταρτον: Η ικανοποίηση της απαίτησης της πλειοψηφίας του λαού για « Μη συναίνεση στο λάθος».

    Σε αυτά τα δύο διαφωνώ σύμφωνα με όσα βέβαια μπορώ να αντιληφθώ όπως ο περισσότερος κόσμος για όσα συμβαίνουν γύρω μας.
    Εκλογές έπρεπε να γίνουν την επόμενη Κυριακή.Σε όλο αυτό το διάστημα δεν "έτρεξε" τίποτε μα τίποτε σημαντικό.Άλλωστε αυτή την περίφημη 6η δόση από τον Σεπτέμβριο την είχαμε "απόλυτη" ανάγκη και στο όνομα της η ΝΔ δέχτηκε να κάνει πολλές υποχωρήσεις.
    Όσο δε για την μη συναίνεση στο λάθος ένα δεν καταλαβαίνω. Ποιο είναι αυτό το λάθος που δεν συναινεί;.Γύρω μας έχει συντελεστεί και εξακολουθεί να συντελείται ένας κοινωνικός Αρμαγεδδών.Αυτό πως συνέβει;Από αυτό το λάθος φυσικά,για το οποίο όμως ο κ Σαμαράς στην επιστολή του προς την Ευρώπη αλλά και σε παλαιότερες δηλώσεις του λέει:

    "Η Νέα Δημοκρατία είναι σταθερά προσηλωμένη στην επιτυχία της δημοσιονομικής εξυγίανσης και των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων, προκειμένου να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των αγορών και να επιτευχθεί οικονομική ανάπτυξη.
    Η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει πλήρως τους στόχους της δημοσιονομικής προσαρμογής, αναφορικά με την εξάλειψη του ελλείμματος και την αντιστροφή της δυναμικής του χρέους. Επίσης υποστηρίζει εργαλεία που ήδη εφαρμόζονται (αν και ανεπιτυχώς), και ειδικότερα την περικοπή των δημοσίων δαπανών, την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και την αξιοποίηση της ανεκμετάλλευτης ακίνητης δημόσιας περιουσίας."

  9. Πητ avatar
    Πητ 28/11/2011 19:41:14

    Πρώτον, σταματήστε να επιμένετε ότι θα γίνουν εκλογές στις 19 Φεβρουαρίου. Όλοι λένε ότι θα γίνουν σε άλλη ημερομηνία. Στην καλύτερη περίπτωση πάμε Μάρτιο. Η ΝΔ δεν έχει κανένα τρόπο να τις επιβάλει.
    Δεύτερον το να κατηγορούμε τα ΜΜΕ ότι διαστρεβλώνουν τις θέσεις της ΝΔ είναι εύκολο. Το να παραδεχτούμε ότι διαχρονικά ακατάλληλα άτομα εκπροσωπούν την ΝΔ είναι το δύσκολο.

  10. theo1611 avatar
    theo1611 28/11/2011 19:51:07

    "Κέρδισε όσα περισσότερα μπορούσε- δεν συνυπέγραψε και κατάφερε να διατηρήσει την επαναδιαπραγμάτευση που αποτελεί το βασικότερο πολιτικό του ατού"

    H επαναδιαπραγμάτευση όμως θα ήταν στα χέρια του άμεσα αν επεδίωκε να γίνει ο ίδιος Υπουργός Οικονομικών!!!

    Όμως γι' αυτό θα πρέπει να ανατρέξουμε στην αρχή αριστοποίησης του Bellman- δυναμικός προγραμματισμός (στην ισορροπία Nash της βέλτιστης λύσης του μέλλοντος)

    • Άγρυπνος Φρουρός avatar
      Άγρυπνος Φρουρός @ theo1611 28/11/2011 21:40:50

      Θα μπορούσε να είχε ζητήσει να γίνει Υπ. Οικονομικών όμως αυτό νομίζω ότι δεν θα του έβγαινε σε καλό. Πρώτα από όλα θα είχε από πάνω του τον Παπαδήμο ο οποίος είμαι σίγουρος, όπως έχει ήδη δείξει, ότι δεν θα ήταν διατεθειμένος να στηρίξει την σκληρή γραμμή Σαμαρά. Επίσης οι ευρωπαίοι θα μπορούσαν να μας χρεοκοπήσουν και να χρεώσουν σε αυτόν την χρεοκοπία. Κατά αυτόν τρόπο ο Σαμαράς κι η νδ θα τέλειωναν πολιτικά χωρίς καν να έχουν αναλάβει την διακυβέρνηση της χώρας. Τότε μπορεί να έβλεπες πάλι τον ΓΑΠ πρωθυπουργό ή έστω τον Παπαδήμο να διαχειρίζονται μια χρεοκοπημένη χώρα. Τέλος θεωρώ ότι η καλύτερη κίνηση για τον Σαμαρά αυτήν την στιγμη είναι να περιμένει να δει τις εξελίξεις που θα υπάρξουν σε ευρωπαϊκό επίπεδο οι οποίες μπορεί να μας φέρουν κι εκτός ευρώ χωρίς να μας δοθεί δικαίωμα επιλογής.

  11. mhtsos katrditsa avatar
    mhtsos katrditsa 28/11/2011 20:00:49

    εχετε δικαιο. ο σαμαρας κερδισε τρια και ο παπανδρεου δυο. οπως θα ειναι και τα αποτελεσματα των επομενων εκλογων οποτε γινουν. τα πραγματα ειναι πολυ απλα ,απλως δε θελουμε να τα δουμε. υπαρχουν προθυμοι και απο το πασοκ και απο τη νου δου .αυτοι θα κανουν το λεγομενο κεντρωο κομμα. αυτο το κομμα θα σχηματιζει κυβερνηση ειτε με το πασοκ ειτε με την νου δου ,αναλογα πιο κομμα θα βγαινει πρωτο στις εκλογες. ξεχαστε αυτοδυναμιες και ολα τα αλλα.
    ο σαμαρας θα γινει πρωθυπουργος σιγουρα αλλα ελεγχομενος πρωθυπουργος.
    και τι ειναι καλυτερα για πειτε μου? αυτοδυναμια υποτιθεται με 151-152 εδρες και να κρεμεσαι απο τη ψηφο του καθε κυριακου και αρη? ουτε εξι μηνες δε θα κρατησει αυτη η κυβερνηση θα την ριξουν. αρα τι κανουμε λοιπον?
    μηπως ενα συνεδριο ξεκαθαρισματος αρχων και θεσεων και ιδεολογιας θα ηταν η καλυτερη λυση αυτη τη στιγμη?

  12. Χρήστος Δημάρης avatar
    Χρήστος Δημάρης 28/11/2011 20:07:05

    Ο ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ: Ο καπιταλισμός πιστεύει πως όταν ο καθένας ενδιαφέρεται μόνο για τα συμφέροντα του τότε τα πράγματα αυτορυθμίζονται και οδηγούμαστε σε μια κατάσταση ισορροπίας και ευημερίας. Ο Νash απέδειξε ότι τέτοιες καταστάσεις οδηγούν όχι σε καταστάσεις ισορροπίας αλλά στην καταστροφή των όλων. Για να προκόψει και να έρθει σε μια κατάσταση ισορροπίας μια επιχείρηση ας πούμε πρέπει ο καθένας να νοιάζεται και για τα συμφέροντα του και για τα συμφέροντα της ομάδας. Καταλαβαίνετε πόσο σημαντική είναι για την επιτυχία η ομαδική δουλειά και συνεργασία που τόσο πολύ λείπει από τους Έλληνες.

    • juliet avatar
      juliet @ Χρήστος Δημάρης 28/11/2011 20:21:02

      Χρήστο Δημάρη,
      Καλησπέρα,
      σου παραθέτω λόγια του Κων/νου Καραμανλή για τους Ελληνες.
      ''Η πολιτική ,όπως γνωρίζετε ,είναι κατ' εξοχή συλλογική προσπάθεια.Οι Ελληνες όμως,ενώ σαν άτομα είναι ικανά να κάνουν θαύματα,αποτυγχάνουν συνήθως σε προσπάθειες συλλογικές,Και αυτό εξηγεί ,κατά έναν τρόπον ,τηνπολιτική κακοδαιμονία του τόπου μας.
      Η αδυναμία αυτή χαρακτηρίζει την εθνική μας ζωή από την εποχή της αρχαιότητας.Οι Ελληνες απέδιδαν ,ως γνωστό,μεγαλύτερη σημασία στο άτομο παρά στον πολίτη.Στη Ρώμη συνέβαινε το αντίθετο.Η Ρώμη διαμόρφωνε πολίτες -γι΄αυτό και κυριάρχησε στον κόσμο.Η Αθήνα γεννούσε φιλοσόφους και καλλιτέχνες
      -γι΄αυτό και δεν απέκτησε ποτέ σταθερούς πολιτικούς θεσμούς.Είναι αλήθεια,ότι εμείς επινοήσαμε τη Δημοκρατία-αναθέσαμε όμως σε άλλους την αφαρμογή της''.

      • Χρήστος Δημάρης avatar
        Χρήστος Δημάρης @ juliet 28/11/2011 20:59:45

        ΤΟΤΕ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ: Juliet καλησπέρα! Στον συγχωρεμένο τον Καραμανλή αναγνωρίζω ότι δεν ήταν δούλος της πλουτοκρατίας. Ήταν πολιτικός με την κυριολεκτική σημασία της λέξης.

  13. Τιγράνης avatar
    Τιγράνης 28/11/2011 20:07:25

    Μήπως θα πρέπει να αρχίζουμε να προσεγγίζουμε την τακτική του ΑΣ με γνώμονα όχι τον John Forbes Nash αλλά τις κινήσεις του μέγιστου Steve Nash;

    ΥΓ "βάσει της γνωστής ισορροπίας" αντί για βάση

  14. theo1611 avatar
    theo1611 28/11/2011 20:29:09

    To αμείλικτο, κατά τη γνώμη μου, ερώτημα που θα έχει να αντιμετωπίσει ο ΑΣ όταν και όποτε προκηρυχθούν εκλογές θα είναι "γιατί τη στιγμή που ισχυριζόσουν ότι αυτά που έχουν γίνει δεν οδηγούν πουθενά, δεν μπήκες μπροστά για να περισώσεις ο,τιδήποτε μπορούσες με βάση την πολιτική που πρέσβευες?".

  15. victoria (true) avatar
    victoria (true) 28/11/2011 20:33:57

    Εξαιρετικός ΠΖ!
    Νομίζω πως πρέπει να ρωτήσουμε και τον Κ.Δασκαλάκη, τον Έλληνα που έλυσε τον γρίφο του Nash!

  16. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 28/11/2011 20:44:12

    Μαθηματική η ανάλυσή σου , Πάνο Ζ, δεν αφήνει περιθώρια για παρερμηνείες. Εγώ θα σταθώ στο κενό επικοινωνίας που υπάρχει . Σαν πρώτο βήμα , συμφωνώ με την ιδέα της συνέντευξης του Α.Σ. Με το ταλέντο που έχει , είναι ο μόνος κατάλληλος να εξηγήσει την πολιτική των τελευταίων εβδομάδων και να διαλύσει απορίες . Επιπλέον, θα είναι ευκαιρία να διαχειριστεί ο ίδιος και την εικόνα του και να την ''καθαρίσει'' από το συνεχές θάμπωμα που επιχειρείται. Αυτό αποτελεσματικά, μπορεί να το κάνει μόνο αυτός. Επειδή η πλειοψηφία των ΜΜΕ είναι εχθρική ,τόσο απέναντί του , όσο και στο κόμμα, βήμα επικοινωνίας και προβολής της πολιτικής του και των ιδεών του με μεγάλο ακροατήριο , είναι το διαδίκτυο. Ας δώσει συνεντεύξη και σε ένα blog, εδώ για παράδειγμα ,με δυνατότητα να απαντά σε ερωτήσεις ζωντανά.

  17. juliet avatar
    juliet 28/11/2011 20:46:41

    Πάνο Ζ,
    το άρθρο σου τα είπε όλα.Μιά συνέντευση αυτή τη στιγμή που ο λαός αρχίζει να κλονίζεται και σε λίγο θα λυγίσει θα είναι απάντηση σε πολλά.

  18. ΑποΜηχανηςΦτωχος avatar
    ΑποΜηχανηςΦτωχος 28/11/2011 21:57:16

    Ώστε τελικά οι δόσεις πάνε σε μισθούς και συντάξεις Πανο Ζ ?

  19. xzetta avatar
    xzetta 28/11/2011 22:38:28

    η ανάλυση δεν λαμβάνει υποψη όλους τους παίχτες και επίσης το παίγνιο δεν έχει ολοκληρωθεί.

  20. Filoxenoumenos avatar
    Filoxenoumenos 28/11/2011 22:40:11

    Nice try, "Pano Z"/Rodinos, etc.
    The only problem is that you are solving for equilibrium (and applying Nash), whereas the system and parameters dynamic and chaotic, respectively.
    Maybe you didnt take that course at CUNY...

  21. Μικρός Οδυσσέας avatar
    Μικρός Οδυσσέας 28/11/2011 23:13:56

    Εξαιρετικό Πάνο, απλά εξαιρετικό...

  22. Delta Lamda avatar
    Delta Lamda 28/11/2011 23:23:14

    Δεν εχω να προσθεσω τιποτα περισσότερο και προσυπογραφω αυτουσιο το παρακατω σχόλιο


    Κώστας Ροδινός είπε:
    28/11/2011 στις 7:07 pm
    Πάνος Ζ,
    Εξαιρετική ανάλυση.
    Εύγε!
    Και προσυπογράφω την πρόταση για τη συνέντευξη

  23. ΕΥΑ avatar
    ΕΥΑ 28/11/2011 23:45:03

    Εκπληκτικό ΠΖ!!

  24. Απορία avatar
    Απορία 29/11/2011 00:24:06

    O στόχος Ω

    Το τελικό ζητούμενο (ας τον πούμε στόχο Ω) είναι ο Σαμαράς να γίνει αυτοδύναμος πρωθυπουργός, να μην πέσει μερικούς μήνες μετά τις εκλογές και να μπορεσει να παράξει ωφέλιμο έργο για την πατρίδα.

    Αυτό δεν είναι ένα απλό zero ή constant sum game. Εμπίπτει στα στοχαστικά παίγνια. Δυναμικά παίγνια στα οποία στις μεταβάσεις στα στάδια του παιχνιδιού υπεισέρχονται και οι πιθανότητες γεγονότων και καταστάσεων που επηρεάζουν το παίγνιο.

    Ο κυριώτερος στοχαστικός παράγοντας που υπεισέρχεται σε αυτό το παιγχνίδι είναι η κατάσταση του πληθυσμού και η σχέση που στο υποσυνείδητό του έχει αυτή η κατάσταση με το πολιτικό σύστημα.

    Αυτός ο παράγοντας επηρεαζει αρνητικά όλους τους τωρινούς πολιτικούς παίκτες και πολύ περισσότερο τον Σαμαρά που προσπαθεί να διαχωρίσει την θέση του ως προς την αντιμετώπιση της κρίσης από τους άλλους.

    Μια ποιοτική αλλά και μια απλή ποσοστική ανάλυση δείχνει ότι το παίγνιο για τον στόχο Ω μάλλον είναι χαμένο όσο περνάει ο καιρός και εξακολουθεί να υπάρχει η συγκεκριμένη πορεία της χώρας.

    Μόνη περίπτωση να αυξηθεί η πιθανότητα επιτεύξεως του στόχου Ω είναι ο Σαμαράς να βγει μπροστά και να ηγηθεί του λαού. Αυτό θα ανατρέψει την αρνητική ψυχολογία και θα λειτουργήσει σαν ανάχωμα στην φυσιολογική φθορά που θα έρθει όταν ο Σαμαράς ως πρωθυπουργός χρειαστεί πίστωση χρόνου για να δώσουν καρπούς οι πολιτικές του.

  25. RYaN avatar
    RYaN 29/11/2011 01:22:28

    Όλος ο πλανήτης κινείται πάνω σε ισορροπίες Nash, γι' αυτό και φαίνονται όλοι καθηλωμένοι και ανίσχυροι. Κανείς δεν τολμάει από μόνος του να πάει πουθενά γιατί υπολογίζει τις προσωπικές, ή ομαδικές του απώλειες.
    Μ' αυτά και μ' αυτά έπαψε να υπάρχει δυναμικό - χωρίς δυναμικό δεν υπάρχουν αλλαγές - χωρίς αλλαγές δεν υπάρχει ανάπτυξη.
    "Μιλάμε για μια κατάσταση από την οποία δεν συμφέρει κανέναν παίκτη να ξεφύγει μεμονωμένα", έτσι κατρακυλάνε όλοι μαζί στο νομοτελειακό ενός κλειστού συστήματος: την εξάντληση και την απ(τ)αξία.

  26. Πέτρος. Μ avatar
    Πέτρος. Μ 29/11/2011 01:24:32

    Συγνώμη , αλλά αυτό που ζούμε δεν είναι παιχνίδι , αλλά πόλεμος. Και μάλιστα ανορθόδοξος. Στον πόλεμο όμως το πιο σημαντικό είναι το ηθικό του στρατεύματος.

  27. Factorx avatar
    Factorx 29/11/2011 01:43:17

    You are confusing the writer

  28. a.p. avatar
    a.p. 29/11/2011 02:06:30

    Διαφωνησα, διαφωνω και θα συνεχισω να διαφωνω με την μεταβατικη αλλα θα συνεχισω να υποστηριζω τον Προεδρο γιατι θεωρω οτι ειναι η μονη σοβαρη λυση.

  29. odysseus avatar
    odysseus 29/11/2011 09:13:39

    To πρόβλημα της Ελλάδος είναι αν ο Σαμαράς θα είναι αυτοδύναμος ή αναγκασμένος να κάνει επι τέλους μια συμμαχία με όλους εκείνους που βάζουν την πατρίδα πάνω απ την τσέπη τους καθώς και με εκείνους που δικαίως θεωρούν οτι γύρω απ τον Σαμαρά βρίσκονται ακόμα πολλοί πλιατσικολόγοι της εξουσίας που περιμένουν πως και πως την ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΙΑ για να ξαναπάρουν την "κουτάλα" χωρίς να μπορεί να τους ελέγχει κανένας? Το άρθρο δείχνει πόσο ξεκομμένοι είναι ενίοτε οι "ειδικοί" από την πραγματικότητα. Σιγά μην εφαρμόσουμε τα μοντέλα των "χαοτικών συστημάτων" του Ilya Prigogine στην Ελληνική πολιτική πραγματικότητα σήμερα ειδικά. Για να κάνεις προβλέψεις με σκακιστικές μεθόδους απαραίτητη προυπόθεση είναι να είναι και οι δύο σκακιστές να είναι εκπεδευμένοι πάνω στη σκακιστική θεωρία. Αν ο ένας εκ των δύο ξέρει μόνο τους κανονισμούς και τίποτε άλλο, η μαθηματική ανάλυση της παρτίδας πάει περίπατο. Θέλω να πώ οτι πχ. στην Ελληνική πολιτική σκηνή δεν μπορείς να βάλεις σε κανένα μαθηματικό μοντέλο τον Καρατζαφέρη ο οποίος σήμερα μπορεί να είναι ο μεγαλύτερος εχθρός της οικογενειοκρατίας και της Ντόρας και αύριο να κατεβαίνει μαζί της στίς εκλογές...

  30. Βαρλάμης Νίκος avatar
    Βαρλάμης Νίκος 29/11/2011 11:53:57

    Καταρχήν το άρθρο αξίζει ένα μεγάλο μπράβο. Από κει και πέρα θα πρέπει να καταλάβουν κάποτε όλοι όσοι φωνάζουν γιατί συμφώνησε ο Σαμαράς σε μεταβατική κυβέρνηση και δεν πήγαμε σε εκλογές, ότι τις εκλογές τις προκηρύσσει η κυβέρνηση και ότι δεν υπάρχει δημοκρατικός τρόπος να υποχρεώσεις μια εκλεγμένη κυβέρνηση και μάλιστα με νωπή ψήφο εμπιστοσύνης να παραιτηθεί με το έτσι θέλω. Όσο για κάποιες "λύσεις" όπως η μαζική παραίτηση βουλευτών εκτός του ότι ενέχει το ρίσκο της διάσπασης της ΝΔ αποτελούν μια καταστροφική επιλογή για μια ομαλή κοινοβουλευτική πορεία γιατί σε κάθε σοβαρή προσπάθεια μεταρρύθμισης που θα επιχειρήσει η αυριανή κυβέρνηση της ΝΔ θα έχει απέναντι της την απειλή παραίτησης του ΠΑΣΟΚ που δεν λειτουργεί υπεύθυνα όταν βρίσκεται στην αντιπολίτευση.

  31. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 29/11/2011 15:13:37

    Υπάρχει το μείζον παίγνιο το οποίο παίζεται με τον Γερμανογαλλικό άξονα και το έλασσον που παίζεται για εσωτερική κατανάλωση. Στο μείζον zero-sum παίγνιο ο άξονας, προς το παρόν τουλάχιστον, τα κέρδισε όλα και η χώρα μας τα έχασε όλα. Απέλυσαν τον ΓΑΠ, και τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης ταυτόχρονα (μέσω της επ αόριστον απαγόρευσης εκλογών) ενώ κάθε μέρα που περνάει θα απομειώνονται όλο και περισσότερο οι δυνατότητες ελιγμών που θα έχει η κυβέρνηση που θα προκύψει μετά τις εκλογές (ό,ποτε αυτές γίνουν).

  32. ΕΛΛΗΝ avatar
    ΕΛΛΗΝ 29/11/2011 15:24:33

    Τι να σου κάνει μία συνέντευξη
    απο την στιγμή που έχουν πέσει οι υπογραφές...παντού............?????????????????

    Δανειακή σύμβαση......όροι......συγκυβέρνηση........προυπολογισμός (θα γίνει κι αυτό)..........!!!!!!!!!!!!!!!!

    Μπήκαμε στη λάσπη χωρίς λόγο.

  33. ΕΛΛΗΝ avatar
    ΕΛΛΗΝ 29/11/2011 15:35:51

    κ. Καθηγητά

    Ολόσωστος.............++++++++++++++++++++++++++

    Ας πάνε να πούνε τις θεωρείες του Νας και στην θεία μου την Σουλτάνα που καθόταν πρίν 2 χρόνια επι 8 ώρες στην ουρά για τον ΣΑΜ

    Και θα δούν τί απάντηση θα πάρουν.

    Αυτή που δίνουν οι περισσσότεροι απο τους 800.000 ψηφοφόρους του 2009

    Και μήν επικαλούνται δήθεν δημοσκοπήσεις για αποδοχή των κινήσεων ΣΑΜ απο την βάση.

  34. man next door avatar
    man next door 29/11/2011 16:07:25

    ακριβως οπως τα λεει ο προφεσορας απο πανω
    οσο για εμας τον απλο λαο που δεν καταλαβαινουμε την μεγιστη νοημοσυνη του σαμαρα και πρεπει τα μμε να την εκλαικευσουν περαστικα μας και μη χειροτερα

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.