30/10/2009 08:51
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Μακιαβέλι, η κυβέρνηση και οι εθνικοί κατασκευαστές



Άρχισαν τα ζόρικα για τους μεγαλοεργολάβους, οπότε εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να συνεχιστεί ο υπόγειος «πόλεμος» ενάντια εκείνων των υπουργών που πάνε κόντρα στα σχέδιά τους. Ήδη η Τίνα Μπιρμπίλη γνώρισε από την ανάποδη τη δημοσιότητα, με διαδοχικά δημοσιεύματα που ουδεμία σχέση είχαν με το έργο της ή τις προθέσεις της.

Επομένως, οι εφημερίδες των εθνικών κατασκευαστών ετοιμάζονται να στείλουν νέα μηνύματα αφού είναι πολλά τα λεφτά. Αφορμή τα μεγάλα έργα που βρίσκονται στον αέρα, όπως η Αττική οδός, το αεροδρόμιο στο Καστέλι και αίφνης και ο δρόμος Πάτρα – Τσάκωνα ο οποίος είναι τμήμα της Ολυμπίας οδού που κατασκευάζει ο όμιλος Μπόμπολα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή άναψε κόκκινο για το έργο στο σημείο που ο δρόμος πρέπει να περάσει από τη λίμνη Καϊάφα και τον περίφημο υδροβιότοπο της περιοχής. Η Τ. Μπιρμπίλη είχε πει ότι το έργο δεν μπορεί να περάσει από τη λίμνη Καϊάφα κάτι που επιβεβαίωσε και η απόφαση της Κομισιόν. Το έργο μπλόκαρε προς το παρόν αλλά αυτό μάλλον προς όφελος των εργολάβων είναι.

Διότι τώρα θα πρέπει να αναζητηθούν νέοι τρόποι ώστε να προχωρήσει ο δρόμος. Αυτό σημαίνει επαναχάραξη, ιδιαίτερα δαπανηρή για το κράτος και κερδοφόρα για τον όμιλο Μπόμπολα. Είτε ο δρόμος θα περάσει με παράκαμψη είτε θα σταματήσει στη λίμνη και θα παραμείνει ο παλαιός, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ο εργολάβος να ζητήσει και αποζημιώσεις.

Γι’ αυτό χθες όλη μέρα στο υπουργείο Υποδομών επικρατούσε αναταραχή και Ρέππας, Μαγκριώτης και Μπιρμπίλη έψαχναν τρόπους ώστε και τον εργολάβο να μην «κακοκαρδίσουν» και την πράσινη πολιτική τους να υποστηρίξουν.

Το μεγάλο παιχνίδι, όμως, θα γίνει με τις επεκτάσεις της Αττικής οδού, έργο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση επιλέγει να ματαιώσει τους διαγωνισμούς που είχε προκηρύξει ο Σουφλιάς λίγες μέρες πριν τις εκλογές. Όχι γιατί θεωρεί ότι το έργο δεν πρέπει να γίνει αλλά διότι οι πιέσεις είναι έντονες από τους κοινωνικούς φορείς, ειδικά μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού. Στην κυβέρνηση σκέφτονται να προχωρήσουν σε ανατροπές στο Ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας και πάνω σ’ αυτό το σχέδιο να γίνουν οι επαναχαράξεις των νέων δρόμων. Είναι προφανές ότι η εξέλιξη αυτή δεν αρέσει στους εργολάβους, προκαλεί εκνευρισμό αφού είχαν ποντάρει σε ένα έργο πραγματικό χρυσωρυχείο.

Άρα το μόνο που τους μένει είναι να ασκήσουν πιέσεις προς την κυβέρνηση. Μην παραξενευτείτε, λοιπόν, αν δείτε αντιπολιτευτικούς τόνους στο Mega, στις εφημερίδες του Μπόμπολα και του Λαμπράκη κ.λπ.

Άλλωστε ο σκοπός αγιάζει τα μέσα. Και οι εθνικοί κατασκευαστές έχουν σπουδάσει τον Μακιαβέλι τόσα χρόνια...

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Skeptikos avatar
    Skeptikos 30/10/2009 09:55:13

    Αφιερωστε ενα λεπτο και διαβαστε το παρακατω. Ειναι σχετικο με το ποστ και μεγαλοεργολαβους. Δωστε σημασια στης ημερομηνιες και στα ονοματα.


    Το Μάιο του 1872 ο Δήμος Πειραιά ανέφερε με έγγραφό του στη Διεύθυνση Αστυνομίας Αθηνών-Πειραιώς, ότι «αποτραπείσης της υπό του Δήμου εξασκήσεως του επαγγέλματος της πορνείας, εξεύρομεν άλλον τρόπον συμβιβάζοντα την αποχήν του δήμου εκ των ανηθίκων επιχειρήσεων, αλλά και την περιστολήν του κακού δια του περιορισμού των κοινών γυναικών δια της ανεγέρσεως δι ιδιωτικής, αποκλειστικώς, δαπάνης των καταστημάτων των κοινών γυναικών».
    Ετσι το Μάρτιο του 1873, η Κυβέρνηση παραχώρησε τα υπ αριθ. 5-6 τεμάχια των εθνικών γαιών στη θέση που λεγόταν «Βούρλα», και που απείχε 80 μέτρα δυτικά του Αγίου Διονυσίου για την ανέγερση «καταστημάτων» κοινών γυναικών.
    Μετά την υπογραφή του παραχω­ρητηρίου, ο Δήμος προέβη σε διακήρυξη για την ανέγερση, σε έκταση οκτώ στρεμμάτων, συνοικισμού κοινών γυναικών, που θα περιλάμβανε τέσσερα κτίσματα, χωριστά μεταξύ τους, τα οποία θα βρίσκονταν μέσα σε μάντρα, με του ακόλουθους όρους:
    « Ο ανεγείρων ιδίαις δαπάναις τα βάσει εγκεκριμένου σχεδίου οικήματα, θα καταβάλλη εις τον Δήμον μετά τριετίαν από της ιδρύσεως δρχ. 500 ετησίως δι' έκαστον τμήμα, μετά 5ετίαν δρχ 1.000 και μετά εικοσαετίαν δρχ. 2.500 δι' έκαστον τμήμα ετησίως. Μετά δε πεντηκονταετίαν η περιοχή του κτήματος μετά των εν αυτώ κτηρίων, θα περιέρχεται εις τον Δήμον».
    Και ενώ αρχικά παρουσιάστηκαν πολλοί εργολάβοι, τελικά έμεινε μόνο ο εργολάβος Ν. ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ, ο οποίος αξίωσε ότι ο χώρος και τα κτίρια που θα ανεγερθούν θα είναι υπό την πλήρη και τέλεια ιδιοκτησία αυτού και των απογόνων του. Είχε λαδώσει τους άλλους εργολάβους και αποχώρησαν καθώς (όπως φημολογείται) και 5-6 γραμματείς υπουργείων και βουλευτές.
    Ο Δήμος αναγκάστηκε να δεχτεί τον όρο αυτό με την προϋπόθεση ότι εάν τα κτίρια αυτά χρησιμοποιηθούν κάποτε για άλλο σκοπό, τότε θα περιέρχονται στην κυριότητα του Δήμου. Και υπογράφτηκε το συμβόλαιο.
    Σύμφωνα με τον όρο που είχε θέσει ο Ν. ΜΠΟΜΠΟΛΑΣ στο συμβόλαιο, θα έπρεπε να μην επιτρέπεται από τις τότε αστυνομικές αρχές, εκτός των Βούρλων, να λειτουργεί, άλλος οίκος ανοχής και σε καμιά ιερόδουλη του συνοικισμού να μην εργάζεται εκτός αυτού.
    Φαίνεται όμως ότι το συμμάζεμα ήταν δύσκολο, αν λάβουμε υπ όψη μας τις κατά καιρούς έγγραφες διαμαρτυρίες του Μπόμπολα, προς το Δήμο και την Αστυνομία. Διότι τα αστυνομικά όργανα δεν ενεργούσαν παράλληλα να συγκεντρώσουν εντός των «Βούρλων» όλες τις ιερόδουλες και να εκλείψει ο ανταγωνισμός για τον Ν.ΜΠΟΜΠΟΛΑ.

  2. ataktos avatar
    ataktos 30/10/2009 10:44:22

    Απαρατήρητη έμεινε εδώ στην Ελλάδα η είδηση ότι ο Σαρκοζη μοιράζει στα παιδιά του δημοτικού εφημερίδα δωρεάν …εδώ μιράζ ο ΚΚ.β @ ΓΑΠ παραπληροφόρηση με τους Υ/Η μπράβο τους και στην εξυπνάδα

  3. Edo avatar
    Edo 30/10/2009 11:06:19

    "είναι πολλά τα λεφτά. Αφορμή τα μεγάλα έργα που βρίσκονται στον αέρα"

    Είναι και πολλα τα λεφτα στην ενέργεια.

  4. ataktos avatar
    ataktos 30/10/2009 11:40:13

    Λέτε επιτέλους τα ευγονία μου να μάθουν την ανάγνωση της ελληνικής γλώσσας και όχι των σκουπιδιών . αμήν

  5. ataktos avatar
    ataktos 30/10/2009 11:42:37

    εγγονάκια ...

  6. robertos avatar
    robertos 30/10/2009 14:04:54

    Βεβαίως δεν μιλάει κανείς για τις Εθνικές που "αναβαθμίζουν" ήδη γεμίζοντάς τες διόδια. Αλλά τρώγοντας ανοίγει η όρεξη...

  7. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 30/10/2009 16:07:57

    Με τι να παραξενευτουμε;Αν ακουει κανεις ΘΕΜΑ FM θα καταλαβει οτι γινεται της αντιπολιτευσης.Ο Αναστασιαδης αποκαλεσε καποια στιγμη σημερα τον Γιωργο-Γιωργακη,ο Σροιτερ κοροιδευε για την αποφαση καταργησης των σκοπων στα ΑΤ, τα δελτια ειδησεων του σταθμου βγαζουν μια μαυριλα και γενικα ειναι ολοι μες το σχολιο και τη μπηχτη.
    Περαστικα.

  8. theo1611 avatar
    theo1611 30/10/2009 17:34:21

    Παρακώλυση συγκοινωνιών τα διόδια, να γίνει το σώσε!!!

  9. theo1611 avatar
    theo1611 30/10/2009 19:27:41

    Επεξήγηση!

    Καλοκαθισμένοι στα διόδια εισπράττουν, χωρίς να είναι σίγουρο, από την κοινή πείρα, ότι τηρούν τους όρους των συμβάσεων παραχώρησης που έχουν υπογράψει περι αυτοχρηματοδότησης των έργων και διάθεσης των αντιπαροχών για τους σκοπούς των συμβάσεων.

    Μιά μέρα, άντε μια βδομάδα έλεγχος αρκεί, για να πάνε τα μαγκάκια μέσα για παρακώλυση συγκοινωνιών.

    Το.... σκάνδαλο!!!

  10. parsifal avatar
    parsifal 30/10/2009 23:32:41

    Δεν γνωρίζω ποιοί "κοινωνικοί φορείς" (μήπως ΜΚΟ, "οικολόγοι", ευαίσθητοι "διανοούμενοι" κλπ παράσιτα) εναντιώνονται στην επέκταση της Αττικής Οδού, οσοι ομως ζούν στην ΝΑ Αττική τηςν περιμένουν ασμένως...Ας ασχοληθεί η συμπαθεστάτη κ. Μπιρμπίλη π.χ. με τους Δασικούς χάρτες και τον αιγιαλό που βιάζεται βάναυσα υπό την θέαν του ΛΣ καιας αφήσει την ττική Οδό στην ησυχία της. Ναί, θα φάνε οι εργολάβοι, ομως οπως λέγει η θερμοδυναμική τίποτε δεν γίνεται απο το τίποτε...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.