#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
04/12/2012 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο "Κερένσκι" Τσίπρας και οι "μπολσεβίκοι" του "Αριστερού Ρεύματος"



Ο... ενιαίος ΣΥΡΙΖΑ έχει στους κόλπους του ένα 25% των μελών του (που μπορεί να είναι και παραπάνω) που το έχει παρασύρει το... Ρεύμα. Πρόκειται για τους «συντρόφους» που στηρίζουν το Αριστερό Ρεύμα του Παναγιώτη Λαφαζάνη και που πιέζουν για μια άλλη πολιτική τον Τσίπρα. Μια πολιτική που αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να βγει η Ελλάδα από το ευρώ αφού καταγγελθεί το Μνημόνιο, επέλθει ρήξη με τους δανειστές και η χώρα κλείσει τα σύνορα.

Η διαδικασία της ψηφοφορίας για την εκλογή της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής δεν ήταν αυτή που περίμενε ο κ. Τσίπρας. Ο πρόεδρος του 15μελούς είδε στην ουσία το ¼ του κόσμου του να πηγαίνει κόντρα σ’ αυτό που ο ίδιος πρεσβεύει κι έτσι τίθεται θέμα για το κατά πόσο η ενότητα που θέλουν στην Κουμουνδούρου θα επιτευχθεί. Στην ψηφοφορία συμμετείχαν τελικά 2.897 σύνεδροι από τους 3.308 εγγεγραμμένους. Τα έγκυρα ψηφοδέλτια ήταν 2.879 (99,38%), ενώ βρέθηκαν επίσης 9 λευκά και 9 άκυρα.

Την ψήφο των συνέδρων διεκδίκησαν δύο λίστες, η πρώτη με την ονομασία «Ενιαίο Ψηφοδέλτιο» συμπεριλαμβάνει όλες τις δυνάμεις - πλην του «Αριστερού Ρεύματος», ενώ στη δεύτερη, την «Αριστερή Πλατφόρμα», μετέχουν στελέχη που βρίσκονται κοντά στον Π. Λαφαζάνη και σε μικρές τροτσκιστικές δυνάμεις.

Το Ενιαίο Ψηφοδέλτιο (της πλειοψηφίας) έλαβε 2.008 ψήφους ή 74,29% και εξέλεξε 168 μέλη, εκ των οποίων 59 γυναίκες.

Η Αριστερή Πλατφόρμα (Αριστερό Ρεύμα) αντίστοιχα πήρε 695 ψήφους ή 25,71% και εξέλεξε 58 μέλη, εκ των οποίων τα 20 είναι γυναίκες.

Οι 226 έδρες της Κεντρικής Επιτροπής θα πληρωθούν από αυτή τη διαδικασία, ενώ οι υπόλοιπες 75 (301 συνολικά) είναι αριστίνδην και θα υποδειχθούν από τις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο Αλέξης Τσίπρας διεκδίκησε το σταυρό των ψηφοφόρων κι έλαβε 2.096 σταυρούς, περισσότερους δηλαδή από την λίστα των συνιστωσών που στηρίζουν την κύρια πολιτική τάση στο ΣΥΡΙΖΑ.

Στο κόμμα πιστεύουν ότι έγινε το πρώτο βήμα προς την ενοποίηση, όμως, κάποιοι λένε ότι η συνύπαρξη με το Αριστερό Ρεύμα δεν είναι τόσο σίγουρη. Από τη μια έχουμε τους επαμφοτερίζοντες στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και οι Πασόκοι. Αυτοί άλλα λένε στο εξωτερικό κι άλλα στο εσωτερικό. Υπάρχουν και οι σκληροπυρηνικοί που πέτυχαν να περάσουν στη διακήρυξη την πιθανότητα να μην είναι η Ελλάδα στο ευρώ. Εκεί θα έχουμε γερό ντέρμπι διότι ο Λαφαζάνης πέτυχε να έχει μια ισχυρή φωνή στην κεντρική επιτροπή.

Ενδιαφέρονται είναι όσα εξάλλου γράφονται στο σημερινό ΒΗΜΑ:

Αν ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες, οι αποτιμήσεις που γίνονται την επομένη της συνδιάσκεψης του ΣΥΡΙΖΑ και ο τρόπος με τον οποίο διατυπώνονται, φανερώνουν πολλά για τι θα πρέπει να αναμένει κανείς στο προσεχές διάστημα.

Με δεδομένη την αμηχανία της Κουμουνδούρου, που σε κάποιες περιπτώσεις έφτασε στα όρια της ενόχλησης, για την τακτική που επέλεξε να ακολουθήσει το Αριστερό Ρεύμα, σχηματίζοντας την «Αριστερή Πλατφόρμα» με την ΔΕΑ, τμήματα του Κόκκινου, την ΑΠΟ τη Μαρξιστική Φωνή και την Αριστερή Ανασύνθεση, τα σχόλια της αριστερής πτέρυγας (που κατέγραψε ένα ποσοστό της τάξεως του 26% στο νέο κεντρικό όργανο, με δικό της ξεχωριστό ψηφοδέλτιο), είναι ενδεικτικά.

Μιλούν για πρώτο βήμα μετεξέλιξης του ΣΥΡΙΖΑ σε κόμμα «ριζοσπαστικό, πολυτασικό και κινηματικό», τη  στιγμή που ο κ. Τσίπρας προτιμά να μιλά για ένα κόμμα «πλουραλιστικό».

Σημειώνουν δε χαρακτηριστικά πως «η Αριστερή Πλατφόρμα έχει τη δυνατότητα από δω και πέρα να εργαστεί από καλύτερες θέσεις για την ενότητα και την ριζοσπαστικοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ, για να συμβάλλει πιο αποτελεσματικά ο τελευταίος στην ανάπτυξη των λαϊκών αγώνων, στο διάλογο, την κοινή δράση, τη συνεργασία και τη συμπαράταξη όλων των δυνάμεων της Αριστεράς».

«Κανένα μήνυμα δεν έστειλε η Πλατφόρμα»

Χαρακτηρίζουν τη δική τους στάση και τακτική ως ουσιαστική παρέμβαση, τη στιγμή που στελέχη της πλειοψηφίας μιλούσαν για κίνηση που πυροδοτεί πρόωρη εσωστρέφεια, ενώ ο ίδιος ο κ. Τσίπρας, θέλησε να σημειώσει ότι ο νέος ΣΥΡΙΖΑ δεν πρέπει να θυμίζει Βαβέλ.

Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι ο κ. Δ. Παπαδημούλης σημείωσε χθες μιλώντας από τη συχνότητα του «Στο Κόκκινο», πως «σε καμία περίπτωση δεν θα είναι εύκολη η δημιουργία ενός ενιαίου κόμματος της Αριστεράς, με τα χαρακτηριστικά και την ταυτότητα που αποφασίσαμε χθες» και προσέθεσε ότι «χρειαζόμαστε ένα ισχυρό, ενωμένο κόμμα, με διακριτή αριστερή ταυτότητα που να χωράει διαφορετικές απόψεις αλλά να μην είναι πολλά κόμματα στη... συσκευασία του ενός, να μην είναι ένα αόριστο συνονθύλευμα».

Την ίδια στιγμή ο εκπρόσωπος Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Π. Σκουρλέτης, από τη συχνότητα του Alpha 989 επιχειρούσε να υποβαθμίσει το νόημα των κινήσεων της «Πλατφόρμας» κατά τη διάρκεια του προηγούμενου Σαββατοκύριακου, λέγοντας ότι δεν συνιστούν κανένα απολύτως μήνυμα.

Κατόπιν αυτών και με την Αριστερή Πλατφόρμα να συνιστά πλέον ουσιαστικά μία «τάση» στο υπό δημιουργία κόμμα, φαίνεται ότι το πεδίο της εσωτερικής συζήτησης θα παραμείνει στο θέμα της διαγραφής του χρέους και της σχέσης με την Ευρώπη και στο θέμα των συνεργασιών, όπου η Πλατφόρμα εξακολουθεί να επιδιώκει την συμπόρευση με το ΚΚΕ και την ΑΝΤΑΡΣΥΑ - με βάση του περίφημο «εναλλακτικό σχέδιο».

Σημείο τριβής εκτιμάται ότι θα αποτελέσει το θέμα της ενδεχόμενης πολιτικής ή προγραμματικής αναδίπλωσης του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία «βλέπουν» στο Αριστερό Ρεύμα και προειδοποιούν ότι πρέπει να αποφευχθεί, ενώ το θέμα της ύπαρξης, λειτουργίας και έκφρασης τάσεων και ρευμάτων θα παραμείνει στο τραπέζι των συζητήσεων εν όψει του ιδρυτικού συνεδρίου της Ανοιξης.

Υ.Γ. Θα σας πω και μια προσωπική μου εκτίμηση από όλα και θυμηθείτε την: Ο Πάνος ο Λαφαζάνης βλέπει τον Αλέξη Τσίπρα σαν έναν Κερένσκι που μπορεί να σχηματίσει μια μεταβατική σοσιαλδημοκρατική κυβέρνηση στον δρόμο για τον σχηματισμό μπολσεβίκικης κυβέρνηση

ΣΧΟΛΙΑ

  1. απων-αλφα avatar
    απων-αλφα 04/12/2012 09:09:11

    Μη μασάτε, ο Λαφαζάνης είναι ο Κατσιφάρας του Τσίπρα. Ο θυρωρός της Αριστερής πόρτας που δεν θα αφήσει κανέναν να φύγει απο κεί, γιατί ξέρει πολύ καλά οτι χωρίς τον Τσίπρα δεν θα τον γνώριζε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας του.
    Αλήθεια ξέρει κανείς εδώ μέσα το βιογραφικό του Λαφαζάνη? Προσωπικά μόνο του Τσίπρα ξέρω και δεν ξέρω και τι επάγγελμα εχει/είχε ο Λαφαζάνης. Εσείς?

    • Andreas Geo avatar
      Andreas Geo @ απων-αλφα 04/12/2012 14:57:45

      Γιατί μήπως ξέρεις τι επάγγελμα έχει/είχε ο Τσίπρας;
      ΣΣ. Όχι αυτό που "σπούδαζε" επί 21 εξάμηνα (αντί των κανονικών 12) αλλά αυτό που "άσκησε" - αν "άσκησε" ποτέ-.....

    • ΜΗΤΣΟΣ avatar
      ΜΗΤΣΟΣ @ απων-αλφα 04/12/2012 15:22:06

      Η πολύ μικρός είσαι (ηλικιακά ) , ή δεν έχεις καμία σχέση με την Αριστερά (για να μη ‘πω με και με την πολιτική ). Ο Λαφαζάνης , πριν γεννηθεί ο Τσίπρας , ήταν μέλος της συντονιστικής επιτροπής του Πολυτεχνείου (αν κάτι ξέρεις γιαυτό). Βγήκε στην Παρανομία με το χτύπημα της ΚΝΕ από την ασφάλεια το φλεβάρη του ’74. Μετά τη μεταπολίτευση ήταν μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ ,στη συνέχεια μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και στο τέλος αναπληρωματικό μέλος του Π.Γ της ΚΕ του ΚΚΕ. Μετά το 13ο συνέδριο του ΚΚΕ (’91) , πέρασε στον Συνασπισμό και ηγήθηκε του Αριστερού Ρεύματος στο ΣΥΝ. Επί 20 χρόνια κράτησε ζωντανό τον ΣΥΝ και με την επιμονή του αριστερού ρεύματος δημιουργήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ . Η πρόταση του Αριστερού Ρεύματος για την ηγεσία του Σύριζα ήταν ο Τσίπρας (που ανήκε βεβαίως στη πλατφόρμα του Αριστερού Ρεύματος). Εμείς λοιπόν οι 60ρηδες γνωρίζουμε και τον θυρωρό και τον ιδιοκτήτη της πολυκατοικίας . Πριν γράψεις λοιπόν κάτι ρώτα και κανέναν που ξέρει….

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ ΜΗΤΣΟΣ 05/12/2012 12:47:40

        πώς λέγεται αυτό το επάγγελμα?

        • Γιάννος avatar
          Γιάννος @ δρόμος 06/12/2012 16:45:56

          Ορκωτός Συνιστώσας

  2. Κοινὸς νοῦς avatar
    Κοινὸς νοῦς 04/12/2012 09:56:35

    Ἀντὶ νὰ ἐπιχαίρετε διαρκῶς γιὰ τὶς διασπάσεις τῶν πολιτικῶν σας ἀντιπάλων, στρωθῆτε στὴ δουλειὰ καὶ βρῆτε λύσεις.

    Ἡ μικροπολιτικὴ δὲν λύνει προβλήματα.

  3. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 04/12/2012 10:25:08

    Ο genious Στρατούλης σε ποια τάση είναι; Ελπίζω να κάνει τη δική του τάση-φάση-ηλεκτρικό ρεύμα, ώστε να έχω κάπου να ρίξω την ψήφο μου στις επόμενες εκλογές.

  4. ΜΗΤΣΟΣ Σ. avatar
    ΜΗΤΣΟΣ Σ. 04/12/2012 15:27:58

    απων-αλφα Η πολύ μικρός είσαι (ηλικιακά ) , ή δεν έχεις καμία σχέση με την Αριστερά (για να μη ‘πω με και με την πολιτική ). Ο Λαφαζάνης , πριν γεννηθεί ο Τσίπρας , ήταν μέλος της συντονιστικής επιτροπής του Πολυτεχνείου (αν κάτι ξέρεις γιαυτό). Βγήκε στην Παρανομία με το χτύπημα της ΚΝΕ από την ασφάλεια το φλεβάρη του ’74. Μετά τη μεταπολίτευση ήταν μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ ,στη συνέχεια μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και στο τέλος αναπληρωματικό μέλος του Π.Γ της ΚΕ του ΚΚΕ. Μετά το 13ο συνέδριο του ΚΚΕ (’91) , πέρασε στον Συνασπισμό και ηγήθηκε του Αριστερού Ρεύματος στο ΣΥΝ. Επί 20 χρόνια κράτησε ζωντανό τον ΣΥΝ και με την επιμονή του αριστερού ρεύματος δημιουργήθηκε ο ΣΥΡΙΖΑ . Η πρόταση του Αριστερού Ρεύματος για την ηγεσία του Σύριζα ήταν ο Τσίπρας (που ανήκε βεβαίως στη πλατφόρμα του Αριστερού Ρεύματος). Εμείς λοιπόν οι 60ρηδες γνωρίζουμε και τον θυρωρό και τον ιδιοκτήτη της πολυκατοικίας . Πριν γράψεις λοιπόν κάτι ρώτα και κανέναν που ξέρει….

    • Εύτεχνος avatar
      Εύτεχνος @ ΜΗΤΣΟΣ Σ. 04/12/2012 16:19:59

      Επί της ουσίας δεν απάντησες, Μήτσο. Να σου πω εγώ. Ο Λαφαζάνης δεν έχει δουλέψει ποτέ στην ζωή του. Η ιδιότητα του επαγγελματικού κομματικού στελέχους (=κομματόσκυλο), δεν είναι κατά την άποψή μου εργασία. Τέτοιοι άνθρωποι βλέπουν την κοινωνία και την ζωή, παραμορφωμένη μέσα από την κομματική γυάλα. Είναι εκτός πραγματικότητας, εκτός τόπου και χρόνου. Νομίζουν ότι ο άνθρωπος έχει μόνο δικαιώματα. Δεν έχουν βιώσει ποτέ την αμφίδρομη σχέση προσφερόμενης εργασίας - αμοιβής. Γιά όλους αυτούς τους λόγους είναι ανίκανοι να κυβερνήσουν.

      • ΜΗΤΣΟΣ Σ. avatar
        ΜΗΤΣΟΣ Σ. @ Εύτεχνος 04/12/2012 21:10:11

        Εύτεχνος 1) Συμφωνώ στο 90% αυτών που γράφεις για τα επαγγελματικά στελέχη .
        2) Εγώ απάντησα στην υποτιμητική μπουρδολογία του στυλ «οτι ( τον Λαφαζάνη ) χωρίς τον Τσίπρα δεν θα τον γνώριζε ούτε ο θυρωρός της πολυκατοικίας του )»
        3) Και τα επαγγελματικά στελέχη δουλεύουν και μερικά μάλιστα δουλεύουν εξοντωτικά . Είναι γνωστά αυτά που έλεγε ο Χαρίλαος για τον Λαφαζάνη (ήθος, ανιδιοτέλεια , υπερεργασία ).
        4) Ο Λαφαζάνης αν το επέλεγε θα μπορούσε να ήταν ένας καλός μαθηματικός , ή ένας καλός Δημοσιογράφος ,η πολιτικός αναλυτής με παχυλό μισθό μεγαλύτερο από τον Τσίμα ,η την Τρέμη και 10άδες άλλους.
        5) Έχεις απόλυτο δίκιο ότι τα επαγγελματικά στελέχη «βλέπουν την κοινωνία και την ζωή, παραμορφωμένη μέσα από την κομματική γυάλα» και θα συμπληρώσω ότι (αν και έχουν μικρούς μισθούς ) δεν έχουν αντιμετωπίσει την απόλυτη δυστυχία και εξαθλίωση της ΑΠΟΛΥΣΗΣ και της ανεργίας , όπως εκατοντάδες χιλιάδες εργαζόμενοι. Όμως δεν είναι όλοι τους «ανίκανοι να κυβερνήσουν»
        6) Ανίκανοι να κυβερνήσουν είναι όλα αυτά τα ιδιοτελή ανθρωπάρια που εκμεταλλευόμενοι τους κομματικούς μηχανισμούς κάνουν πανεπιστημιακή καριέρα και μετά «ως ειδήμονες» καλούνται να σώσουν τη κοινωνία , αυτοί που είναι «γιουσουφάκια» η παρατρεχάμενοι ή σφουγκοκολάριοι στις αυλές των ηγετών ή ηγεμονίσκων των μηχανισμών των κομμάτων που ήταν η θα γίνουν κόμματα εξουσίας.
        Αυτούς ο Λαφαζάνης τους φτύνει μετά βλεδυγμίας .

  5. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 04/12/2012 21:00:18

    Κερένσκι με τον Λαφαζάνη σε ρόλο Λένιν? Απο κοντά πέρασε!

    Ατυχής ιστορικά η παρομοίωση πάντως , ο Κερένκι ήταν σοβαρός άνθρωπος και πατριώτης... Και ο Λένιν ικανότατος και πανέξυπνος...

  6. Γιαγκούλας avatar
    Γιαγκούλας 04/12/2012 21:48:10

    Εχει δίκιο ο Μήτσος Σ. σχετικά με το Λαφαζάνη.
    Κομματικό επαγγελματικό στέλεχος μεν, αλλά που πολύ θα ήθελαν να έχουν όλα τα κόμματα ένα τέτοιο, που να είναι αποδεκτό και από τον κόσμο.
    Μοιάζει και είναι αυτόφωτος πολιτικά και όχι σπωγγοκολάριος.
    Μπορεί οι πολιτικοί ή οι εσωκομματικοί του αντίπαλοι να του καταλογίζουν στο ιδεολογικοπολιτικό επίπεδο "ακραία" μαρξιστική οπτική, αλλά σε άλλα επίπεδα δύσκολα μπορούν να του καταλογίσουν αρνητικά στοιχεία.
    Μάλλον είναι ό,τι καλύτερο διαθέτει ο ΣΥΡΙΖΑ σε επίπεδο κορυφαίων στελεχών, ασχέτως απόψεων.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.