#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
26/06/2012 13:38
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ο Γιάννης Στουρνάρας υπουργός Οικονομικών



Και το όνομα αυτού Γιάννης Στουρνάρας. Ο Πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς επέμενε στην υπέρβαση που εγκαινίασε από την προηγούμενη εβδομάδα και επέλεξε για τη θέση του υπουργού Οικονομικών τον καθηγητή και γενικό διευθυντή του ΙΟΒΕ κ. Γιάννη Στουρνάρα. Έναν άνθρωπο με τεράστια εμπειρία, διαπραγματευτικό ταλέντο και γνώση των διεθνών σχέσεων, και μπορεί να προχωρήσει τις διαρθρωτικές αλλαγές στη χώρα μας.

Ο Γιάννης Στουρνάρας δεν είναι άγνωστος στα ευρωπαϊκά δρώμενα. Αντίθετα, είναι ο άνθρωπος που από τη θέση του προέδρου του ΣΟΕ και ειδικού διαπραγματευτή της ελληνικής κυβέρνησης το χρονικό διάστημα 1997 -2000 οδήγησε τη χώρα στην ΟΝΕ. Γνωρίζει όλους τους ομολόγους του πλέον στην ευρωπαϊκή ένωση, συχνά είναι ομιλητής σε διεθνή συνέδρια και think tank και γενικά θεωρείται από τους ξένους, από πιο αξιόπιστους τεχνοκράτες που διαθέτει η χώρα μας.

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1956. Τελείωσε το Δημόσιο Γυμνάσιο Φιλοθέης το 1974 και αποφοίτησε από το Οικονομικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών το 1978. Συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης από το οποίο απέκτησε Master και Διδακτορικό (MPhil 1980, DPhil 1982) με ειδικότητα στην Οικονομική Θεωρία και Πολιτική. Στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης εργάστηκε από το 1981 έως το 1985 ως Research Fellow και Lecturer στο Κολλέγιο St. Catherine΄s. Παράλληλα εργάστηκε ως Ερευνητής στο Ινστιτούτο Ενεργειακών Σπουδών του ιδίου Πανεπιστημίου με ειδικότητα στην αγορά πετρελαίου και τις επιπτώσεις των πετρελαϊκών κρίσεων στην παγκόσμια οικονομία. Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα και την εκπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων εργάστηκε ως Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών (1986-1989) σε θέματα Δημοσίων Επιχειρήσεων και Εισοδηματικής Πολιτικής, και της Τράπεζας της Ελλάδος (1989-1994) σε θέματα Νομισματικής Πολιτικής. Την περίοδο εκείνη εκπροσωπούσε την Τράπεζα της Ελλάδος ως αναπληρωματικό μέλος στις Συνόδους των Διοικητών των Κεντρικών Τραπεζών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Το Ελληνο-Aμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο

Με ανακοίνωσή του το Ελληνο-Aμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο χαιρετίζει ¨”με ανακούφιση και ικανοποίηση” όπως σημειώνει, την επιλογή του καθ. Γιάννη Στουρνάρα, στη θέση του Υπουργού Οικονομικών. Ο νέος υπουργός, αναφέρεται στην ανακοίνωση του επιμελητηρίου, είναι η επιτομή του δημιουργικού τεχνοκράτη, είναι σε βάθος γνώστης της ελληνικής οικονομίας και χαίρει μεγίστης εκτίμησης στο εξωτερικό.

“Ο Γιάννης Στουρνάρας είναι ο κύριος εμπνευστής αλλά και σχεδιαστής του νέου αναπτυξιακού προτύπου της χώρας, μόνου ικανού να ξανακάνει την Ελλάδα ανταγωνιστική και να ανοίξει τον δρόμο τόσο προς την έξοδο από την κρίση όσο και προς την ανάπτυξη.

Το αισθάνεται, επίσης, δικαιωμένο γιατί έχει βασίσει όλες τις πρόσφατες μεγάλες του οικονομικές παρεμβάσεις και πιο συγκεκριμένα
την πρότασή του "Το μέλλον της ελληνικής οικονομίας - Σε αναζήτηση στρατηγικής"
και τελευταία τις "Δέκα Δράσεις για την έξοδο Από την κρίση" στην ουσιαστική δουλειά
του Γιάννη Στουρνάρα, του ΙΟΒΕ και της Boston Consulting Group.

Η συμπλήρωση της εθνικής διαπραγματευτικής ομάδας με τον νέο Υπουργό Οικονομικών δημιουργεί βάσιμες ελπίδες για να ανακτήσει η Ελλάδα διεθνώς την χαμένη αξιοπιστία της”.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. kostas* avatar
    kostas* 26/06/2012 13:42:50

    πρέπει να κάνουμε σχόλιο τώρα... Δυστηχώς δείχνει από την πρώτη στιγμή ότι είναι μαριονέτα... Εύχομαι να έχει σχέδιο τουλάχιστον αλλιώς ...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ kostas* 26/06/2012 13:53:15

      Δυστυχώς, η επιλογή είναι έτι χειρότερη κι από τον Ράπανο. Νεοφιλελεύθερος και ευρώδουλος, μην ξεχνάμε ότι διετέλεσε και πρόεδρος του ΙΟΒΕ. Κατά τη γνώμη μου, θα υπονομεύσει ακόμα και τις (όποιες) προσπάθειες επαναδιαπραγμάτευσης που θα θελήσει να κάνει ο Σαμαράς.

      • avanti avatar
        avanti @ Αυριανιστής 26/06/2012 15:27:14

        Τι να προλάβει να υπονομεύσει, στην Ευρώπη πιά γίνεται της εκδιδομένης το κάγκελο....

      • Νικηφορος Φωκας avatar
        Νικηφορος Φωκας @ Αυριανιστής 26/06/2012 16:53:02

        στην ΚΝΕ ως φοιτητης ολα τα χρονια και μετα τον γυρισμο του απο την Οξφορδη ενεταχθει στο ΠΑΣΟΚ.... λουλουδι και συνεργαστηκε στενα με Παπουτσηδες και Σημιτηδες στην εποχη του ΒΡΩΜΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΙΣΤΗΡΙΟΥ .... δηλαδη ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΙ...

        • Ηλίας avatar
          Ηλίας @ Νικηφορος Φωκας 26/06/2012 17:54:15

          Πάντως στο βιογραφικό του δεν γράφει ότι ήταν μέλος κάποιου κόμματος (πλην της ΚΝΕ). Το ότι ήταν σύμβουλος υπουργών του ΠΑΣΟΚ δεν τον κάνει κατ' ανάγκη κακό. Στα θετικά του είναι ότι σίγουρα έχει εμπειρία και ξέρει οικονομικά.

    • Κόνδωρας avatar
      Κόνδωρας @ kostas* 26/06/2012 14:04:36

      Ας αφήσουμε τη γκρίνια κατά μέρος. Εμπιστευθήκαμε το Σαμαρά. Δεν είναι δόκιμο να εξανεμίσουμε την εμπιστοσύνη μας από την πρώτη εβδομάδα. Ας περιμένουμε τα έμπρακτα δείγματα γραφής από την κυβέρνηση: συγκεκριμένα αποτελέσματα. Ο δρόμος είναι μακρύς...

      • φαρμακογλωσσα avatar
        φαρμακογλωσσα @ Κόνδωρας 26/06/2012 15:54:14

        Η καλη η μερα απο το πρωι φαινεται.

        • Φωτεινή avatar
          Φωτεινή @ φαρμακογλωσσα 26/06/2012 17:44:00

          ᾿Εξαρτᾶται ἀπό τήν ἐποχή, φαρμακόγλωσσα!!

  2. Διαφωνών avatar
    Διαφωνών 26/06/2012 13:48:22

    Είναι η καλύτερη επιλογή. Όσοι δεν το βλέπουν, ας βγάλουν τα κομματικά τους γυαλιά. Και ας θυμηθούν τί γραφόταν κατά κόρον εδώ μέσα προεκλογικά, ότι ο Σαμαράς πρέπει να υπερβεί τα κομματικά τείχη και να αναδιαπραγματευτεί το μνημόνιο με όρους εθνικής προσπάθειας.

    • Iωάννης33 avatar
      Iωάννης33 @ Διαφωνών 26/06/2012 14:55:05

      Τα έχει υπερβεί τα τείχη που λες ο Σαμαράς.Το έκανε πριν 1,5 χρόνο όταν αντί να κάτσει στα αβγά του και να γίνει εύκολα Πρωθυπουργός επέλεξε την μάχη,την προσπάθεια και την φθορά.

  3. Kώστας Θ. avatar
    Kώστας Θ. 26/06/2012 13:54:04

    Έχω γενικά καλή άποψη για τον Στουρνάρα. Συν το ότι έχει δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν ότι το μνημόνιο θα έφερνε ύφεση και ότι δεν ήταν καλή συνταγή.
    Φυσικά και θα ήθελα νεοδημοκράτη αλλά έτσι όπως μπλέξαμε...

  4. Κλεόστρατος avatar
    Κλεόστρατος 26/06/2012 14:03:44

    Στο ΠΑΣΟΚ άρχισαν την ειρωνεία, ότι ο Σαμαράς δεν βρίσκει από το χώρο του υπουργό Οικονομικών και ψάχνει στους Σημιτικούς.
    Κάτι δεν έχουμε καταλάβει μου φαίνεται

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ Κλεόστρατος 26/06/2012 14:31:54

      Το ΠΑΣΟΚ ότι και να γίνει είναι μικρόψυχο και δεν αλλάζει. Η όλη ειρωνεία - δυσφορία έγκειται στο γεγονός ότι ένα αμιγώς Νεοδημοκρατικό στέλεχος θα τους επέτρεπε να πετροβολούν ανενόχλητοι στο πρώτο στραβοπάτημα. Ας μην βιαζόμαστε γι ακόμα μια φορά να ρίξουμε τα βέλη μας στο Σαμαρά. Προφανώς έχει τους λόγους του γι αυτή την απόφαση. Ας μη βιαζόμαστε να κρίνουμε και το Στουρνάρα. Πριν λίγο διάβασα τις 6 προτάσεις του ΙΟΒΕ για την κρίση, όπως δημοσιεύθηκαν στις 17 Μαίου και πρέπει να πω ότι η λογική τους συνάδει με το λόγο του Σαμαρά.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Κλεόστρατος 26/06/2012 16:02:17

      Λογικό δεν είναι; Αφού το πασόκ, και δη το σημιτικό, είναι πολύ πιο νεοφιλελεύθερο και δεξιό από την ΝΔ του Σαμαρά.

      • manos avatar
        manos @ Strange Attractor 26/06/2012 17:23:05

        Ακριβώς! Κι επειδή διαβάζουν 2-3 που λένε το σύκο "σύκο" χωρίς να φοβούνται ότι θα τους πουν Συκιές, επισυνάπτω:

        "ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ, 26 Ioυν. (Reuters) - Η ευρω΢ώνη ενδέχεται να δημιουργήσει υπουργείο Οικονομικών για το κοινό νόμισμα και να εκδώσει ευρωομόλογα -- στο τελικό στάδιο μίας δημοσιονομικής ένωσης που ίσως χρειαστεί χρόνια για να στηθεί, σύμφωνα με προπαρασκευαστικό έγγραφο για τη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ στις 28-29 Ιουνίου.
        "Μεσοπρόθεσμα, η έκδοση κοινού χρέους μπορεί να εξεταστεί ως στοιχείο μίας τέτοιας δημοσιονομικής ένωσης, ανάλογα με την πρόοδο που θα σημειώνεται στη δημοσιονομική ολοκλήρωση", ανέφερε το έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του Reuters. "
        "Θα μπορούσαν να εξεταστούν βήματα προς τη θεσμοθέτηση κοινού και διαφορετικών ειδών χρέους, εφόσον υφίσταται εύρωστο πλαίσιο δημοσιονομικής πειθαρχίας και ανταγωνιστικότητας, με σκοπό να αποφευχθεί ο ηθικός κίνδυνος (moral hazard) και να καλλιεργείται αίσθημα υπευθυνότητας και τήρησης των κανόνων".
        Η έκθεση συντάχθηκε από τον πρόεδρο της Κομισιόν Jose Manuel Barroso, τον επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Herman Van Rompuy, τον Πρόεδρο της ΕΚΤ Mario Draghi και τον επικεφαλής του Eurogroup Jean-Claude Juncker.
        Στόχος της είναι να εντοπίσει ποιά μέτρα χρειά΢εται να υιοθετήσει η ευρω΢ώνη σε βάθος χρόνου για να ολοκληρώσει την οικονομική της ενοποίηση και να διασφαλίσει το μέλλον της νομισματικής της ένωσης.
        Ορισμένα από αυτά τα μέτρα μπορεί να θεσμοθετηθούν εντός του επόμενου έτους, ενώ άλλα θα χρειαστούν μάλλον πολύ περισσότερο χρόνο μια και θα απαιτούν ευαίσθητες αλλαγές στις ευρωπαϊκές συνθήκες.
        Σύμφωνα με την έκθεση, η ευρω΢ώνη θα πρέπει να προωθήσει μία τραπε΢ική ένωση, μία δημοσιονομική ένωση και ένα κοινό πλαίσιο οικονομικής πολιτικής. Παράλληλα θα πρέπει να διασφαλιστεί για όλα αυτά η απαραίτητη δημοκρατική νομιμοποίηση έτσι ώστε να μην απορρίψουν οι ψηφοφόροι τη μεταφορά υπερβολικά πολλών εξουσιών στις Βρυξέλλες.
        Για να καταστεί δυνατή η έκδοση κοινού χρέους, η ευρω΢ώνης θα πρέπει να μπορεί να θέτει ετήσιους στόχους και όρια για το δημοσιονομικό έλλειμμα των κρατών-μελών και να μπορεί να ΢ητά τροποποίηση των προϋπολογισμών τους εάν παραβιά΢ουν τους συμφωνημένους δημοσιονομικούς κανόνες.
        Εάν μία χώρα θελήσει να δανειστεί περισσότερα χρήματα από όσα έχει συμφωνήσει προηγουμένως με την ευρω΢ώνη, θα πρέπει να το αιτιολογήσει και να ΢ητήσει άδεια. "Η διαδικασία προς την έκδοση κοινού χρέους θα πρέπει να βασί΢εται σε κριτήρια και να γίνει σταδιακά," είπε η έκθεση, προσθέτοντας ότι η σχετική πρόοδος προς αυτήν την κατεύθυνση θα πρέπει να γίνεται χέρι-χέρι με την παραχώρηση αρμοδιοτήτων στα κοινοτικά όργανα να ελέγχει τους προϋπολογισμούς των κρατών.
        "Έχουν προταθεί αρκετές επιλογές για την εν μέρει κοινή έκδοση χρέους, όπως η συλλογικοποίηση ορισμένων βραχυπρόθεσμων χρηματοδοτικών εργαλείων σε περιορισμένη βάση και υπό όρους", ανέφερε η έκθεση.
        "Θα μπορούσαν επίσης να εξεταστούν και διαφορετικά είδη δημοσιονομικής αλληλεγγύης", συμπλήρωσε το έγγραφο που αποτελεί το κείμενο εργασίας πάνω στο οποίο θα συ΢ητήσει η ευρω΢ώνη την πλήρη δημοσιονομική της ενοποίηση.

  5. Κώστας avatar
    Κώστας 26/06/2012 14:17:23

    Κακή επιλογή δυστυχώς από πολλές απόψεις. Έπρεπε να πάει ο Τουρκολιας...

    • Inno avatar
      Inno @ Κώστας 26/06/2012 23:29:47

      αυτός πάει ΕΤΕ ;)

  6. Λιογκος avatar
    Λιογκος 26/06/2012 14:24:29

    Η Ιστορία του μόνο καθησυχαστική δεν μπορεί να είναι για τον κόσμο...ποιος μπορεί να ξεχάσει τις παρεμβάσεις του υπέρ νέων φόρων, οριζόντιων περικοπών, χαρατσιών στα τηλεπαράθυρα του πολύ Μπάμπη... άσχημη επιλογή που θα φέρει πάλι διχόνοια!!!!

  7. kotstak avatar
    kotstak 26/06/2012 14:30:49

    Μπορεί οι επιλογές να μην είναι πολλές.
    Πιθανόν κάποιοι, που ίσως ήταν καλύτερες επιλογές, να μην ήθελαν το συγκεκριμένο υπουργείο.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ kotstak 26/06/2012 16:29:31

      Ακριβώς! Πόσοι θέλουν να κάτσουν σε αναμμένα κάρβουνα;

  8. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 26/06/2012 14:37:22

    7 Σεπτεμβρίου 2009:
    "Η κρίση, ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ. Θα αυξηθεί μόνο λίγο η ανεργία μέχρι το 9%, αλλά θα ξαναπέσει"

    9 Απριλίου 2010:
    "Η Ελλλάδα ΠΡΕΠΕΙ να κάνει ένα μεγάλο βήμα και ζητήσει ...βοήθεια"


    (Γ.Στουρνάρας, πρόεδρος ΙΟΒΕ)

    • Γιώργης avatar
      Γιώργης @ Ανδρέας 26/06/2012 20:49:53

      ... :lol:

  9. Λιογκος avatar
    Λιογκος 26/06/2012 14:45:53

    Όλοι αυτοί οι "τεχνοκράτες" που κατείχαν θέσεις συμβούλων ή είχαν την δυνατότητα επιβολής οικονομικής πολιτικής τα προηγούμενα μαύρα χρόνια, αναρωτιέμαι εντέλει εάν θεωρούνται επιτυχημένοι και τους δίδονται τόσο σημαντικά πόστα. Δεν έχουν μερίδιο ευθύνης για την τωρινή κατάσταση???

  10. Νίκος Α. avatar
    Νίκος Α. 26/06/2012 14:48:56

    Κουίζ - επειδή ξεχνούμε εύκολα.
    Στη λεηλασία του χρηματιστηρίου ειναι απ΄ όλους παραδεκτό, ότι πρωταγωνίστησαν οι "τρείς Γιάννηδες".
    Ο ένας ήταν ο ταμίας του ΠΑΣΟΚ και διοικητής της πολύπαθης ΑΤΕ Γιάννης Λάμπρου.
    Ποιοί ήσαν οι άλλοι δύο;

  11. Vesper avatar
    Vesper 26/06/2012 14:50:21

    Άλλος ένας "ναυαγοσώστης" που δεν έχει κολυμπήσει ποτέ στα ανοιχτά, παρά μόνο σε... πισίνες. Και θέλουμε να μας σώσει από τους...καρχαρίες. Τι εννοώ:
    Εννοώ ότι ο κ. καθηγητής (όπως βλέπω από το βιογραφικό του), ξεκίνησε να εργάζεται ως ... Research Fellow και Lecturer σε Κολλέγιο (τρε σικ), μετά ως εργάστηκε ως Ερευνητής σε Ινστιτούτο, μετά εργάστηκε ως Ειδικός Σύμβουλος σε Υπουργείο και μετά εργάστηκε στην Τράπεζα...
    Δηλαδή από ιδιωτικό τομέα, μαύρα μεσάνυχτα...
    Θα μου πείτε, τι ψάχνω...
    Ψύλλους στα άχυρα ψάχνω.
    ΥΓ: Μήπως και οι ναυαγοσώστες που ξέρουν να κολυμπούν στα ανοιχτά, μπορούν να σε σώσουν από τον καρχαρία. Οπότε βράστα Χαράλαμπε...

    • Ήμαρτον... avatar
      Ήμαρτον... @ Vesper 26/06/2012 15:49:28

      ...Το St Catherine's είναι στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, όχι στην Πλατεία Κάνιγγος...
      ...Όσο για το ότι οι τράπεζες δεν ανήκουν στην ιδιωτική οικονομία, αλλά θεωρούνται δημόσιο....

  12. noldor avatar
    noldor 26/06/2012 14:50:23

    Δεν τελείωσε το κολλέγιο; Δεν το πιστεύω!!!

  13. Iωάννης33 avatar
    Iωάννης33 26/06/2012 14:52:35

    Θα κριθεί στην πράξη και αυτός,δεν είναι ευγενικό να λιθοβολείται πριν το αμάρτημα!
    Πάντως έχουν τύχη κάποιοι,αμέσως μετά τις σπουδές και το στρατιωτικό διορίζεται σύμβουλος Υπουργείων και τραπεζών...Απλή τύχη.

  14. Νίκος Α. avatar
    Νίκος Α. 26/06/2012 14:53:24

    .....Είναι ακόμη χειρότερο το γεγονός ότι εμφανίζεται ο κ. Ράπανος να παραιτείται επειδή λέει ότι τον «άδειασαν» κι άλλα του είχαν τάξει. Τι ήθελαν δηλαδή, να κάνει κουμάντο το σύστημα Σημίτη και οι διαπλεκόμενοι στα Media που ήθελαν μια τέτοια εξέλιξη; Κουμάντο κάνει ο πρωθυπουργός και έτερον ουδέν.......
    Από άλλη ανάρτησή σας.

  15. ΓΙΩΡΓΟΣ avatar
    ΓΙΩΡΓΟΣ 26/06/2012 14:59:52

    ΜΠΡΑΒΟ Αντώνη , σωστή επιλογή !!!
    Να έχεις να πεις και εσύ κάτι... για τους άλλους συνεταίρους , που είναι στην απέξω , αλλά και στα μέσα και στα έξω !

  16. undercover gpr avatar
    undercover gpr 26/06/2012 14:59:57

    Αν είναι να προβλέπουν οι προυπολογισμοί του ότι προέβλεπαν και οι μελέτες του ΙΟΒΕ κλάφτα χαράλαμπεεεεεε

    Ο ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. πρέπει να επέμβει άμεσα.

  17. Aggelos avatar
    Aggelos 26/06/2012 15:04:37

    καραπασοκας ειναι ο ιοβεακιας
    αλλα δεν βαριεσαι
    η πολιτικη κεφαλη ειναι ο σαμαρας

    ο στουρναρας κλπ θα πρεπει να κανει κατι περαν κομματος
    να μαζεψει φορους,,και να κοψει αχρηστες δαπανες..


    εγω χαιρομαι περισσοτερο για τον χατζηδακη και μηταρακη στο αναπτυξης

    αυτο ειναι το σημαντικοτερο υπουργειο εδω που ειμαστε

    απο εκει θα δουμε αν δουμε πραγματικα εντυπωσιακες κινησεις επενδυσεις,, κα οχι απλα διαχειρηση της μιζεριας

    • Κατερίνα avatar
      Κατερίνα @ Aggelos 26/06/2012 20:09:28

      Ο κ. Γενικός Διευθυντής 6 χρόνια επί κυβέρνησης Ν.Δ. δεν θυμάμαι να βγήκε να στηρίξει ούτε ένα μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα, ούτε τον άκουσα να λέει κάτι για τις διαδηλώσεις του Γ. Παπανδρέου με τις υψωμένες γροθιές στο λιμάνι κ στο Σύνταγμα. Τον θυμάμαι όμως στον Παπαχελά ή στο MEGA το 2010 να λέει ότι ο Καραμανλής και η κυβέρνηση του (άχρηστοι & ανίκανοι ως γνωστό) τίναξαν τη μπάνκα στο αέρα. Μένει να δούμε και το Μαντέλη και σύμβουλο τον Τσουκάτο.

  18. ΠΟΥΡΝΑΡΑΣ avatar
    ΠΟΥΡΝΑΡΑΣ 26/06/2012 15:06:02

    «Το 2007 ο Καραμανλής έκανε εκλογές για να πάρει μέτρα. Όχι μόνο δεν πήρε, αλλά το 2007 ήταν και το έτος που σηματοδότησε την πλήρη απώλεια ελέγχου στο κράτος τόσο στις δαπάνες όσο και στα έσοδα. Τα νούμερα θα σας εκπλήξουν. Μόνο ένας ιστορικός με γνώσεις ψυχολογίας θα μπορούσε να δώσει ερμηνεία γιατί το έκανε αυτό ο Καραμανλής», ισχυρίζεται ο κ. Στουρνάρας, ο οποίος επιρρίπτει ευθύνες και στον Γιώργο Παπανδρέου για την «ολοκλήρωση του λάθους».

    «Δεν είναι αλήθεια ότι ο Παπανδρέου δεν ήξερε για το έλλειμμα. Του το είχα πει κι εγώ στα τέλη Αυγούστου του 2009, πριν από τις εκλογές. Είχα πει τότε ότι θα ξεπεράσει το 10% και οι επιτελείς του με ρώτησαν: «Μόνο;» αλλά δεν έκαναν τίποτα», δηλώνει χαρακτηριστικά.

    Μάλιστα ο γενικός διεθυντής του ΙΟΒΕ θεωρεί πως η ηγεσία της κυβέρνησης υπήρξε κατώτερη των περιστάσεων σε σχέση με την εκτίμηση της κρισιμότητας της κατάστασης, ενώ προέβλεψε θα χρειαστούμε τουλάχιστον μια πενταετία για να βγούμε από την κρίση.

  19. Aggelos avatar
    Aggelos 26/06/2012 15:06:17

    και μην ξαχναμε,,οτι ο συβουλος οικονομικων του σαμαρα ειναι ο εαυτος του

    κοινως ο ιδιος μπορει να ειναι ουσιστικα υπουργος οικονομικων,,οχι σαν τον ασχετο γαπ και βενιζελο που δεν ηξεραν τι εκαναν..

  20. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 26/06/2012 15:09:41

    Είναι απλό γιατί επέλεξε τον κ. Στουρνάρα.
    Ο πρωθυπουργός έχει άποψη για την οικονομική επιστήμη. Και έχει άποψη σχετικά φιλο-Κευνσιανή. Για τα δεδομένα του κόμματος της ΝΔ. Ήθελε υπουργό που συμπαθεί την νεο-Κευνσιανή οικονομική πολιτική και με πείρα.
    Δυστυχώς, δεν έχει στο κόμμα υπουργήσιμους ειδικούς περί τα οικονομικά, νεο-Κευνσιανών τάσεων. Που να είναι και αρκετά προβεβλημένοι στην ΕΕ, με γνώση του Ευρωπαικού περιβάλλοντος και με πείρα της πραγματικής οικονομίας.
    Κατέφυγε λοιπόν, αναγκαστικά, στον κύκλο ειδικών που έβαλαν την Ελλάδα στο Ευρώ το 1999 - 2000. Ήταν η μόνη εφικτή λύση.
    @ Φίλε Αυριανιστή, κάνεις λάθος, ο κ. Στουρνάρας δεν είναι νεοφιλελεύθερης συγκρότησης και πεποιθήσεων. Από το 2010 τονίζει τα αρνητικά της πολιτικής που εφαρμόζεται και προτείνει αντικυκλικά μέτρα (περιορισμού της ύφεσης), όπως ο κ. Σαμαράς. Κανείς νεοφιλελεύθερος ή μονεταριστής δεν επεμβαίνει στον πτωτικό κύκλο με αντικυκλική πολιτική του κράτους.
    Η ασυνέπεια του κ. Στουρνάρα είναι ότι δεν πρότεινε ποτέ (δημόσια) αντικυκλικά μέτρα ρύθμισης στην περίοδο της ανόδου 1995 - 2007. Δηλαδή μέτρα αποθέρμανσης: Αύξηση φορολογικών συντελεστών, διακοπή πιστωτικής επέκτασης, έγκαιρο ΦΠΑ στα ακίνητα και πάγωμα των μισθών του υψηλόμισθου τομέα.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ο Θείος 26/06/2012 15:11:43

      Σαμαράς στην πρωθυπουργία, Στουρνάρας οικονομικών και Χατζηδάκης ανάπτυξης είναι κατά την γνώμη μου ικανοποιητική κυβερνητική "τρόικα" της οικονομίας.

      • undercover gpr avatar
        undercover gpr @ Ο Θείος 26/06/2012 15:28:56

        Ξεχνάς μου φαίνεται εκείνες τις ,αλήστου μνήμης ,εκθέσεις που υπέγραφε ως πρόεδρος του ΙΟΒΕ που γελάγανε κι οι πέτρες με τα συμπεράσματά τους από τη θεωρητικολογία τους.Ειδικά εκείνα τα ποσοστά (τύπου 5.67%) που θα αύξανε το ΑΕΠ η απελευθέρωση των επαγγελμάτων έχει μείνει στην ιστορία με τα γέλια που έχει προκαλέσει.

        • ΝΑΥΤΗΣ avatar
          ΝΑΥΤΗΣ @ undercover gpr 26/06/2012 15:46:54

          Αν είχε θεσμοθετηθεί η απελευθέρωση των επαγγελμάτων όπως πρότεινε ο Στουρνάρας , θα είχες το δικαίωμα να κρίνεις την ορθότητα της άποψης.
          Το θέμα είναι αν θα εφαρμόσει τώρα αυτά που πρότεινε ή θα τα κάνει γαργάρα και αυτός.
          Πάντως νομίζω ότι είναι η πιό καλή επιλογή για την στιγμή αυτή.
          Αρχή άνδρα δείκνυσι !

          • undercover gpr avatar
            undercover gpr @ ΝΑΥΤΗΣ 26/06/2012 15:56:05

            Δε χρειάζεται , κρίνουμε τη μεθοδολογία της έκθεσης και γελάμε με τα συμπεράσματά της που βασίζονται σε αέρα και γυάλινες σφαίρες.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ undercover gpr 26/06/2012 15:49:38

          Δεν τις ξεχνώ. Αλλά τα παλιά που έγραψα (1995 – 2007) είναι πολύ χειρότερα.
          Τι να πώ; Από δώ ο μονόφθαλμος, από κεί οι τυφλοί...

      • ψυχραιμια avatar
        ψυχραιμια @ Ο Θείος 26/06/2012 15:53:35

        Aδικα γραφεις Θειο.Εχει γεμισει ο τοπος σοσιαλδεξιους (!) που θεωρουν το Σημιτη νεοφιλελευθερο και θα ηθελαν ακομη και ενα πραγματικο νεοφιλελευθερο παρα ενα σημιτικο.
        Η αγνοια των ορων και των τασεων ειναι θηριωδης.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ ψυχραιμια 27/06/2012 11:16:50

          Το παραδέχομαι και παραιτούμαι!

  21. Γραβατοφορος avatar
    Γραβατοφορος 26/06/2012 15:22:09

    Δεν μας εφερνε καλυτερα τον Παπαντωνιου........

    Ολοι οι φιλοι μου Νεοδημοκρατες, βριζουν και αναθεματους......

    Δεν μπορω να πιστεψω οτι ο Βενιζελος με το γιουσουφακι του Κουβελη, εχουν τη δυναμη να καπελλωνουν ακομα και σημερα μια μεγαλη παραταξη σαν τη ΝΔ

  22. George avatar
    George 26/06/2012 15:29:50

    Διαβάζοντας τα σχόλια εδώ εγώ προτείνω ειλικρινά την επόμενη φορά να ψηφίσουμε κατευθείαν Νανόπουλο,Κωστόπουλο,Λάτση κλπ ώστε να μην χάνεται χρόνος στις συννενοήσεις.

    Έλεος πια με αυτόν τον καρκίνο των τραπεζών και την ανακεφαλαίωση τους. Είναι το μόνο πους τους νοιάζει. Μετά ας γίνει ότι θέλει

    Ακόμα πολύ θα ήθελα κάποιος να μου εξηγήσει από που προκύπτει η διαφορά των 50δις σε σχέση με τα 20-25 που τους στοίχησε το PSI του κακού δημοσίου. Τα άλλα 25 της blackrock ποιός τα έκανε και νοιάζεται τόσο πολύ να τα πάρουν και να τα διαχειριστούν τα ίδια λαμόγια?

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ George 26/06/2012 15:46:24

      Μη εξυπηρετούμενα επιχειρηματικά, στεγαστικά, καταναλωτικά, διακοποδάνεια, γαμο-δάνεια...
      Αυτα τα 25 - 30 της Blackrock είναι μόνον η αρχή, πολύ λίγα: Τώρα "γράφουν" προβλέψεις για πτώση τιμών στα ακίνητα 15 - 20 %.
      Όταν η πτώση πάει στο 50 -60 % (εκεί τερματίζει συνήθως), οι υποθήκες θα γίνουν πάπαλα. Θα χρειαστούν τότε άλλα 100 δις για να πληρούν τους κανονισμούς Tier καί Basel III.
      Είμαστε ακόμη στην αρχή των ανακεφαλαιοποιήσεων.

  23. tpe avatar
    tpe 26/06/2012 15:34:22

    Μικρό καλάθι... Πολύ μικρό. Αν γεμίσει, καλώς... Αν όχι, ζήτω που καήκαμε.

  24. Inno avatar
    Inno 26/06/2012 15:39:05

    Ακόμα χειρότερη επιλογή και απ τον Ράπανο. Τραγική η προσκόληση στην σημιτοπαρέα.
    Αν όντως έπαιζε ο Αράπογλου και δεν προτιμήθηκε τελικά, τότε τι να πω, έχει χαθεί η μπάλα.

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ Inno 26/06/2012 18:42:09

      ενώ πιστεύετε ότι αν επιλεγόταν ο Αράπογλου θα τον υποδέχονταν όλοι αδιαμαρτύρητα!

  25. Kommenos avatar
    Kommenos 26/06/2012 15:39:49

    Σύμφωνα με το σενάριο το οποίο ανέπτυξα παραπάνω (μου το λογόκρινε το Αντινιούς για προφανείς λόγους) και βρίσκεται σε εξέλιξη, επισκέπτονται τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας οι Βενιζέλος, Κουβέλης και Αβραμόπουλος.

    α) Ο Βενιζέλος θα του πει τι πρέπει να πει σύμφωνα με όσα έπρεπε να είχε πει το ΠΑΣΟΚ όταν ήταν κυβέρνηση, αλλά δεν είπε.
    β) Ο Κουβέλης θα του πει τι περιμένει η ΔΗΜΑΡ να ειπωθεί στη Σύνοδο Κορυφής για να μην παραβιαστεί η προγραμματική συμφωνία των τριών κυβερνητικών κομμάτων.
    γ) Ο Αβραμόπουλος θα του μεταφέρει το τι προέκυψε από τη σύσκεψη που είχε κάνει ο ίδιος χθες στο Υπουργείο Εξωτερικών, όταν νόμιζε ότι θα μπορούσε να μετάσχει στη Σύνοδο Κορυφής ("δεν ήξερες, δεν ρώταγες από τόσους διπλωμάτες και νομικούς του ΥΠΕΞ;")

    Από τους τρεις παραπάνω θα ζητηθεί να φτιάξουν δύο κείμενα παρέμβασης για τη Σύνοδο Κορυφής το πρώτο στα ελληνικά (αφού θα υπάρχει διερμηνεία) και το δεύτερο σε μια ινδοευρωπαίκή γλώσσα που να γνωρίζουν όλοι αφού είναι σίγουρο ότι θα τον υποχρεώσουν να τα πει στο γεύμα μια και δεν υπάρχει ανάλογο θέμα της ημερήσιας διάταξης, οπότε θα πρέπει να συνδυάζεται με το φαγητό και το κρασί και να είναι σύντομο (γιατί οι άλλοι θα τελειώσουν το φαγητό τους).

  26. ΡΑ avatar
    ΡΑ 26/06/2012 15:40:26

    ‎Διαβάζω στο βιογραφικό του .... το οποίο ομολογώ είναι ΑΡΙΣΤΟ αλλά "τσαλακωμένο" όταν το διαβάσεις προσεκτικά .....

    "Από το 1994 έως τον Ιούλιο του 2000 ήταν Πρόεδρος του Συμβουλίου Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. Από τη θέση αυτή συμμετείχε στο σχεδιασμό της μακροοικονομικής και διαρθρωτικής πολιτικής (ιδιαίτερα στην εκπόνηση των Προγραμμάτων Σύγκλισης) και εκπροσωπούσε το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών στη Νομισματική Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Από τη θέση αυτή συμμετείχε στις διαπραγματεύσεις για τη συμμετοχή της Ελλάδας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση. Επίσης είχε την ευθύνη για τις ετήσιες διαβουλεύσεις με τους διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, όπως το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ). "

    Το πρόβλημα είναι αυτές οι σειρές ..... που κρύβουν όμως τόσες αλήθειες ΔΥΣΤΗΧΩΣ .

    ΔΗΛΑΔΗ τότε που διαπραγματευότανε ΜΑΖΊ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ την συμμετοχή της Ελλάδας στην Οικονομική και Νομισματική Ένωση
    ΔΕΝ ΠΗΡΕ ΧΑΜΠΑΡΙ ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΘΑ ΣΥΝΕΒΑΙΝΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ με βάση τα ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΝΤΑ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. !!!

    ΕΑΝ ΠΙΣΤΕΥΕΤΕ ΟΤΙ ΠΗΡΕ ΧΑΜΠΑΡΙ γιατι σημερα μας τον σερβίρετε ως ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ή ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΤΗΝ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙ ....................

    Η επιμονή να μας σώσουνε οι Παπαδήμοι , οι Στουρνάρες , οι Φλωρίδιδες , οι Γιαννίτσοι, οι Σημήτιδες , οι Παπαντωνίου και οι λοιποί εππαγγελματίες της χρεωκοπημένης εκ του αποτελέσματος πολιτικής διαπραγμάτευσης και κηβερνητικής πράξης για μένα είναι .....
    ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ .-

    • Ηλίας avatar
      Ηλίας @ ΡΑ 26/06/2012 18:05:51

      Δηλαδή θα προτιμούσες Αλογοσκούφη και Παπαθανασίου ??

  27. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 26/06/2012 15:43:36

    Κεϋνσιανό ζήταγα κι από αυτή την άποψη εντάξει, κοντά έπεσα! Το ζήτημα δεν είναι η επιστημονική επάρκεια του Στουρνάρα αλλά ότι από πίσω μυρίζει εκδοτικός εκσυγχρονισμός. Αν μιλάνε με το Σαμαρά την ίδια γλώσσα αυτό είναι θετικό. Για να δούμε την αντίδραση των...εκδοτών. Βρωμάει Κινέζικα το πράγμα. Και έχουμε και την πανσπερμία μικροσυμφερόντων που είναι ανίκητη μέχρι σήμερα.
    Θα έλεγα επίσης ότι δεν έχει τόση σημασία το μείγμα οικονομικής φιλοσοφίας του δικού μας οικονομικού επιτελείου, αλλά το τι κυριαρχεί ως αντίληψη στην Ευρωζώνη. Εμείς μπορεί να λέμε ό,τι θέλουμε. Άλλοι, δυστυχώς, έχουν τη δυνατότητα επιβολής των απόψεών τους, έστω κι αν είναι λανθασμένες.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Γιάννης Φαίλτωρ 26/06/2012 15:56:54

      Έχει πολλή Κινέζικη κουζίνα, όντως.
      Αλλά από εναλλακτικές λύσεις τι είχε; Είχε;
      Στην Ευρωζώνη σκοτώνονται πιά, πίσω από κουρτίνες και γραπτά.
      Αποκλίνουν.
      Σήμερα ο Ολλάντ αύξησε τον κατώτατο μισθό στη Γαλλία.
      h**p://www.nooz.gr/economy/gallia-i-kuvernisi-aiksise-ton-katotero-mis8o
      Κοινή εμφάνιση Ντελόρ - Σμίτ με 9 οικονομολόγους (ο ένας σύμβουλος της Μέρκελ). Ζητούν κοινά εγγυημένα ομόλογα για την Ευρωζώνη με κλιμακωτή παραχώρηση εθνικής κυριαρχίας σε κοινοτικούς θεσμούς.
      h**p://www.antinews.gr/2012/06/26/168223/#comment-1004065

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Ο Θείος 26/06/2012 17:06:02

        Και κάτι για να γελάσουμε. Πολλοί εδώ είναι υπέρμαχοι του Κοινωνικού Φιλελευθερισμού (Social Liberalism). Αν δει κανείς το σχετικό λήμμα στη Wiki θα διαπιστώσει ότι, σύμφωνα με τους συντάκτες, το κόμμα που εκφράζει τον Social Liberalism στην Ελλάδα είναι η Δράση! hp://en.wikipedia.org/wiki/Social_liberalism
        Liberalism και Socialism μοι φαίνεται ότι εκπνέουν τα λοίσθια. Χεράκι, χεράκι επί 200 χρόνια, μάλλον έχουν εξαντληθεί πια. Τους έφαγε η mass democracy! Τι θα προκύψει; Ίδωμεν.

  28. Δημήτρης, ετών 31 avatar
    Δημήτρης, ετών 31 26/06/2012 15:44:02

    Ο κόσμος ψήφισε Σαμαρά. Ο Στουρνάρας είναι επιλογή Σαμαρά. Άρα στηρίζουμε Στουρνάρα, όπως στηρίζουμε και τον Σαμαρά. Και σε όποιον αρέσει στην τελική. Εσείς που γκρινιάζετε πριν καν ορκιστεί, δεν έχετε καταλάβει ότι στη γωνία περιμένει ο ΣΥΡΙΖΑ; Δηλάδη, καλύτερος είναι ο Λαφαζάνης για ΥΠΟΙΚ; ΕΛΕΟΣ ΠΙΑ!!!

  29. Kargia avatar
    Kargia 26/06/2012 15:48:17

    Ά ρε πρόεδρε, μας το έβγαλες το μάτι με την επιλογή του αχινοτρίχη. Άλλαξε ο Μανωλιός και έβαλε τα ρούχα του αλλιώς.

  30. Ανδρέας avatar
    Ανδρέας 26/06/2012 15:52:18

    Ακούστε για να τελειώνουμε με το παραμύθι των τεχνοκρατών. Είναι ανίκανοι να διαχειριστούν μεγάλα ζητήματα. Είναι σα να βάζεις ένα λοστρόμο να οδηγήσει το καράβι στο λιμάνι της Μυκόνου. Οι τεχνοκράτες-λοστρόμοι, θα το βουλιάξουν γιατί έχουν μάθει να πλέουν σε ασφαλή ή ελεγχόμενα νερά. Αφήστε που είναι και πολύ ύποπτο το γεγονός ότι προωθούνται κάτι τέτοιοι τύποι απο τα Μέσα Μαζικού Αποπροσανατολισμού. Τα μεγάλα θέματα μπορούν να τα διαχειριστούν μόνο άνθρωποι με συνδυασμό γνώσης, ευψυχίας και οράματος. Βέβαια έχουν λιγοστέψει δραματικά αυτοί οι άνθρωποι.

    • ΠΗΛΕΑΣ avatar
      ΠΗΛΕΑΣ @ Ανδρέας 26/06/2012 17:09:07

      Έτσι Έλληνά μου!
      Ακόμα δεν κατάλαβες ότι βουλιάξαμε γιατί κάθε φορά που δεν μας έβγαιναν οι αριθμοί (η πραγματικότητα, δηλαδή) επικαλούμεθα την "πολιτική βούληση" και το "όραμα" (αυτές οι λέξεις με κάνουν να ανατριχιάζω, γιατί σημαίνουν ότι, σύντομα, θα πληρώσω τις μα....κίες των πολιτικών μας....

      • Ανδρέας avatar
        Ανδρέας @ ΠΗΛΕΑΣ 26/06/2012 20:04:07

        Πηλέα, κατάλαβα οτι βουλιάξαμε. Επίσης έχω προσωπική εμπειρία απο οργανισμό που τον κλέβαν οι πολιτικοί αλλά όταν ανέλαβαν τα αστέρια οι τεχνοκράτες, τον βούλιαξαν χωρίς καν να κλέψουν. Δε φταίνε οι λέξεις άν οι άνθρωποι αποδεικνύονται ανάξιοι και οι πολιτικοί κλέφτες. Όπως δε φταίει ο Χριστός για τους παπάδες. Δηλαδή δε θα έδινες όραμα στα παιδιά σου επειδή οι πολιτικοί ευτέλισαν τη λέξη? μην τρελαθούμε κιόλας. Μας φτάνουν όλα τ άλλα. Και για να ξέρεις είμαι της οικογένειας των Ατρειδών. Πηλέα.

        • ΠΗΛΕΑΣ avatar
          ΠΗΛΕΑΣ @ Ανδρέας 27/06/2012 00:00:05

          Ως εύ παρέστης, Ατρείδα !
          Αλλ'ώ'γαθέ, οι τεχνοκράτες είναι, εξ'ορισμού και κατά τεκμήριον, ικανότεροι για την λύση ενός, σχετικού με τα προσόντα τους, βέβαια, προβλήματος: Εκτός κι'αν προτιμάς να εγχειρίσει ο κομματικός διοικητής του νοσοκομείου (δικηγόρος, μηχανικός, καντηλανάφτης...) την σκωληκοειδή σου, αντί για τον χειρούργο, έστω και της βάρδιας, επειδή επί τη αναλήψει των καθηκόντων του είπε ότι "έχει όραμα" (σαν κάθε καθωσπρέπει πολιτικό εγκάθετο την ημέρα της ενθρονίσεώς του -μετά το όραμα χάνεται).
          Αυτό που συμβαίνει στην Ελλάδα είναι ότι, από όλους τους τυπικά τεχνοκράτες, οι πολιτικοί επιλέγουν όσους τους "κάθονται". Ένας "Κρούγκμαν", ας πούμε, είναι ανεπιθύμητος στην Ελλάδα, γιατί η επιστημονική του εγκυρότητα (που είναι το επαγγελματικό του κεφάλαιο) δεν θα του επέτρεπε να επικυρώνει τις αρλούμπες των πολιτικών του αφεντικών. Ένας "Παπακωνσταντίνου", όμως, προσφέρεται για καρριέρα "κομματικού εντεταλμένου τεχνοκράτη" -όταν ξεφτιλιστεί, βρίσκεις άλλον και αυτός δεν θα έχει χάσει τίποτα -το αντίθετο μάλιστα, αν κάνει σωστά το κουμάντο του. Αλλά αυτός εχει απαρνηθεί τις γνώσεις του άμα τώ διορισμώ του.
          Όσο για τους πολιτικούς, που υπαινίσσεσαι, έλα να τους ψάξουμε μαζί...
          ΥΓ. Παρ' όλα ταύτα, δεν συμμερίζομαι τον όψιμο "σεβασμό" κάποιων σχολιαστών του Αντινιούς για τον Στουρνάρα -δεν έχουμε όλοι κοντή μνήμη των προτεραίων σχολίων τους.

      • Πεπόνης avatar
        Πεπόνης @ ΠΗΛΕΑΣ 26/06/2012 23:13:06

        Η μόνη αξία των οικονομικών προβλέψεων είναι ότι κάνουν την αστρολογία να φαίνεται αξιόπιστη.

        John Kenneth Galbraith, 1908-2006, Καναδός οικονομολόγος

        • Ανδρέας avatar
          Ανδρέας @ Πεπόνης 27/06/2012 00:05:02

          Κι όμως, τα άστρα αγαπητέ πεπόνη, είναι το ρολόι του ουρανού. Λένε στην ανθρωπότητα τι ώρα είναι. Και τώρα όλοι πια καταλαβαίνουν τι ώρα είναι. @@@@@@@
          Ανδρέας 27.6.2012

        • ΠΗΛΕΑΣ avatar
          ΠΗΛΕΑΣ @ Πεπόνης 27/06/2012 00:07:30

          Ωστόσο, όταν η ανθρωπότητα δεν είχε άλλη εξήγηση, στρεφόταν στην αστρολογία. Και η αυτοαμφισβήτηση του επαγγέλματός του δεν εμπόδισε τον JKG να θεωρείται Μέγιστος στην οικονομολογία. Άρα, κάτι "πιάνει" και ελόγου του.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ ΠΗΛΕΑΣ 27/06/2012 11:35:09

            Το καθόλου κρυμμένο μυστικό είναι η πνευματική ανεξαρτησία:
            Ο JKG (όπως και ο JM Keynes, και άλλοι) την είχαν σε επαρκή βαθμό βαθμό. Δεν ήταν δούλοι της αγοράς ή του κράτους, δεν ήταν "ειδικοί χωρίς πνεύμα, εγωιστές χωρίς καρδιά" (M. Weber). Επίσης είχαν σφαιρική παιδεία. Ανήκαν στα τελευταία υπόλοιπα του Homo Universalis, του "Αναγεννησιακού ανθρώπου". Ο Κέυνς ήταν οργανικό μέλος της περίφημης ομάδας φίλων του Bloomsbury (Virginia Woolf, John Maynard Keynes, E. M. Forster, Molly MacCarthy), με κοινά ενδιαφέροντα την φιλοσοφία, λογοτεχνία, αισθητική, οικονομία.
            Αντίθετα, οι οικονομικοί "επιστήμονες" που "έδιναν γραμμή" στην πολιτική από το 1980 μέχρι το 2008, ανήκουν στις τυπικές περιπτώσεις "οργανικών διανοουμένων" όπως έλεγε ο Αντόνιο Γκράμσι. Αντί πνευματική ανεξαρτησία, μανδαρινισμός και/είτε ένθερμη συμμετοχή στον "εταιρικό κόσμο": Αφιέρωση ψυχή και και σώματι στο σύστημα, δηλαδή στην αγορά-χρήμα και στο γραφειοκρατικό κράτος.
            Με το αζημίωτο φυσικά.

          • Ο Θείος avatar
            Ο Θείος @ ΠΗΛΕΑΣ 27/06/2012 11:38:39

            Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά:
            Είτε πνευματικός άνθρωπος με ανεξαρτησία. Είτε τεχνοκράτης, δηλαδή μανδαρίνος του κράτους ή εργαλειακά σκεπτόμενο εξάρτημα της αγοράς.
            Και τα δύο μαζί πακέτο (πνευματικός άνθρωπος + τεχνοκράτης), δεν γίνεται.

  31. Κώστας Χ. avatar
    Κώστας Χ. 26/06/2012 16:21:25

    Διακρίνω σε πολλά σχόλια (όχι μόνο στο συγκεκριμένο άρθρο) την απορία πολλών, για το αν ο τάδε ή ο δείνα είναι όντως τεχνοκράτης και αν τελικά είναι γιατί απέτυχε το όποιο μέτρο αυτός πρότεινε και εφαρμόστηκε ή δεν εφαρμόστηκε.
    Να διευκρινίσουμε τα βασικά.
    Ο τεχνοκράτης δεν παράγει ούτε κάνει πολιτική, εφαρμόζει πολιτικές που του ζητήθηκαν. Ο πολιτικός καθορίζει την πολιτική, την οποία οφείλει να εφαρμόσει με τους τεχνοκράτες.
    Ο τεχνοκράτης είναι υπόλογος μόνο στην περίπτωση που αφού προτείνει τα μέτρα με τα οποία πιστεύει ότι θα πετύχει (η όποια πολιτική του ζητήθηκε να υπηρετήσει), αυτά εφαρμοστούν και αποτύχουν. Αν για τον οποιονδήποτε λόγο, αλλάξει ενδιάμεσα η πολιτική, ή για λόγους κοινωνικής μικροπολιτικής σκοπιμότητας, τα όποια μέτρα αδρανήσουν ή ελαστικοποιηθούν, τότε θα πρέπει ο τεχνοκράτης να προσαρμόσει τα μέτρα και πάλι μόνο όμως εάν του ζητηθεί συγκεκριμένος στόχος με νέες σαφείς πολιτικές κατευθύνσεις.
    Εν κατακλείδι, το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι ότι έχουμε πολλούς έμπειρους τεχνοκράτες οι οποίοι όμως δεν ξέρουν ποιά πολιτική να ακολουθήσουν, αλλά ελάχιστους ικανούς πολιτικούς ηγέτες για να χαράξουν μακρόπνοες πολιτικές.
    Επιπλέον έχουμε παρανοήσει όλοι μας τη σημασία του τεχνοκράτη στην αλυσίδα. Δεν είναι αυτός ο ηγέτης, δεν αποφασίζει αυτός την πορεία (την υλοποιεί όμως). Δε θέλουμε άλλους τεχνοκράτες, σταθερές πολιτικές και αξιόπιστους πολιτικούς χρειαζόμαστε. Η απαίτησή μας για τεχνοκράτες, πηγάζει από την απουσία πολιτικών ανδρών (και γυναικών).

    ΥΓ1. Για του λόγου το αληθές, παραθέτω και τους ορισμούς της λέξης τεχνοκράτης από τη Wikipedia
    τεχνοκράτης αρσενικό
    • στέλεχος του δημόσιου ή ιδιωτικού τομέα με ανώτατη κατάρτιση και εμπειρία σε συγκεκριμένο τεχνικό τομέα
    • που ασκεί το λειτούργημά του με βάση τη μελέτη κυρίως των αντικειμενικών δεδομένων και των οικονομικών μηχανισμών χωρίς να λαμβάνεται και τόσο υπόψη ο ανθρώπινος παράγων
    ΥΓ2. Ψάχνοντας βρήκα και ένα δημοσίευμα των F.T. που ταίριαζε στα παραπάνω και επιχειρεί και μία καλούτσικη ανάλυση της ανάγκης των τεχνοκρατών:
    h….p://www.euro2day.gr/ftcom_gr/194/articles/665980/ArticleFTgr.aspx

    Συνεπώς, ότι και να λέμε, ο Σαμαράς πρέπει να παίξει μπάλα και αυτός θα είναι που θα κριθεί στο τέλος.

    ένας τεχνοκράτης

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Κώστας Χ. 26/06/2012 16:35:09

      Άψογος! Και έχει δίπλα ο Σαμαράς δικό του άνθρωπο να έχει από πρώτο χέρι άποψη αν χριεαστεί να παρέμβει.

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Γεώργιος Τ. 27/06/2012 00:14:15

        Αν εννοείς την οικονομολογική δεινότητα και την διαχειριστική επάρκεια των υφυπουργών του, έεεε, χμμμ, ναι... ίσως...δεν ξέρω...ας ελπίσουμε....
        Πάντως, εξ'όσων έχω διαβάσει, ο Στουρνάρας δεν αμφισβήτησε ποτέ τους χειρισμούς των εκάστοτε αφεντικών του.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ ΠΗΛΕΑΣ 27/06/2012 12:01:08

          Η "υπακοή σε αφεντικά" είναι το κρίσιμο στοιχείο που χωρίζει τους τεχνοκράτες (είτε αγοραίους, είτε πανεπιστημιακούς μανδαρίνους, είτε υβρίδιο των 2) από τους πνευματικούς ανθρώπους. Το έγραψα ήδη παραπάνω.

        • Ο Θείος avatar
          Ο Θείος @ ΠΗΛΕΑΣ 27/06/2012 12:09:06

          Βεβάιως ένας πνευματικός άνθρωπος σχεδόν ποτέ δεν γίνεται υπουργός. Άν μιλάμε για ειδικούς της οικονομίας, ούτε ο JM Keynes έγινε υπουργός, ούτε ο JK Galbraith, ούτε ο Schumpeter, όσό για τον ισάξιο Κοντράτιεφ, αντί να πατά κόκκινο χαλί πέθανε στο Γκούλαγκ του Στάλιν.
          Έτσι, είμαστε δια βίου καταδικασμένοι να ανεχόμαστε στα υπουργεία μόνον πολιτικούς ή τεχνοκράτες. Μανδαρίνους ή αγοραίους.
          Άλλωστε οι "φιλόσοφοι βασιλείς" υπήρξαν μόνον στο μυαλό του Πλάτωνα, με μοναδικές εξαιρέσεις τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Μάρκο Αυρήλιο και τον Φρειδερίκο Β' της Πρωσσίας..

  32. Μανώλης Τριανταφύλλου avatar
    Μανώλης Τριανταφύλλου 26/06/2012 16:24:40

    Τα δεκανίνια του σημιτισμού τι τα θέλει ο Σαμαράς; Και σεις γιατί του αναγνωρίζετε πάντα καλές προθέσεις;
    Ξέρετε οτι ο Στουρνάρας είναι κουμπάρος και κολλητός του Παπαντωνίου και οτι ήταν συμμέτοχος για την πολιτική του;
    Ξέρετε για τα σκάνδαλα της Εμπορικής που τα ξεσκέπασε ο Νίκος Νικολάου στην Καθημερινή;
    Ξέρετε οτι...υπηρετεί ακόμα στην Τράπεζα της Ελλάδος;
    Τέτοια σημιτικά golden boys χρειάζεται η χώρα;
    Αχ, Αντώνη. Πούσουν νιότη πούδειχνες...

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Μανώλης Τριανταφύλλου 26/06/2012 16:37:46

      Η βιασύνη δείχνει άνθρωπο ανώριμο. Ο Σαμαράς είναι πρωθυπουργός. ΤΙΠΟΤΑ δεν κάνει μόνος του ο ΥΠΟΙΚ όταν έχει γνώσεις και σχέδιο ο αρχηγός. Μπερδεύεστε όλοι μου φαίνεται με τους προηγούμενους πρωθυπουργούς που έβαζαν τον ΥΠΟΙΚ και καταλάβαιναν μετά τα πρώτα 2 χρόνια αν τα έκανε σκ@τ@. Ο Σαμαράς δεν είναι άσχετος. Μαζευτείτε λοιπόν στην κριτική σας. Περιμένετε τα νομοσχέδια για το φορολογικό και τα υπόλοιπα και μετά τα λέμε πάλι...

  33. theo1611 avatar
    theo1611 26/06/2012 16:39:53

    Μια "μαμά" χρειαζόμαστε στα οικονομικά, που δουλεύει και η ίδια για να τσοντάρει στα πενιχρά οικονομικά της οικογένειας αλλά κάνει τζάμπα και όλα τα του νοικοκυριού, κρατάει το ταμείο και αποφασίζει για τα χαρτζηλίκια (ακόμα και του εργαζόμενου μπαμπά), για τις εξόδους της οικογένειας, αλλά και καθενός παιδιού, και παίρνει αποφάσεις για να πουλήσει την προίκα της, να πληρώσει τα δάνεια ή να κάνει νέα, να αγοράσει οικόπεδο, να χτίσει σπίτι, να μοιράσει στα παιδιά της, κλπ, κλπ.

    Η μαμά που χρειαζόμαστε, κατά τις δοξασίες, τί είναι: νεοφιλελεύθερη ή νεοκεϋνσιανή?

    ΥΓ: Θα προτιμούσα σαν υπουργό Οικονομικών ένα πολιτικό πρόσωπο ή τεχνοκράτη που μπορεί να μαζέψει τα οικονομικά, όπως η "μαμά", με εξαιρετικά ανεπτυγμένο το αίσθημα της μητρότητας, του δικαίου, ακόμα κι αν στα πλαίσια των δυνατοτήτων της είναι πιό ελαστική σε κάποια από τα παιδιά της και τα υπόλοιπα νιώσουν και λίγο αδικημένα. Σκοπός είναι να πάει μπροστά η οικογένεια στο σύνολό της και μετά κάθε παιδί να φύγει μόνο του μπροστά και να αναλάβει τις ευθύνες του. Αυτό περιμένω από το Στουρνάρα και το επιτελείο του!!! (αν και θα μου πείτε ότι η "μαμά" είναι ο Σαμαράς, λοιπόν αυτό περιμένω από το Σαμαρά και εμπιστεύομαι τις επιλογές του, που θα κριθούν εκ του αποτελέσματος).

  34. Σταράτα avatar
    Σταράτα 26/06/2012 16:40:33

    και άλλος τής bilderberg? ήμαρτον

  35. ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ 26/06/2012 16:43:14

    Όταν ο κ. Στουρνάρας το 2009 εκτιμούσε ότι η κρίση τελειώνει
    Ο καθηγητής Γιάννης Στουρνάρας αναλαμβάνει τελικά επικεφαλής του Υπουργείου Οικονομικών, μετά την παραίτηση του Βασίλη Ράπανου που δεν πρόλαβε ούτε καν να ορκιστεί.
    Το βιογραφικό του είναι αρκετά πλούσιο αφού έχει αναλάβει κατά καιρούς σημαντικές θέσεις από τις οποίες μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι είχε διαχρονικά μια συνολική εποπτεία της πορείας της Ελληνικής οικονομία.
    Αξίζει όμως να σταθούμε σε μια συνέντευξη που έδωσε ο κ. Στουρνάρας το Σεπτέμβριο του 2009 στα ΝΕΑ όταν ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής οδηγούσε τη χώρα σε πρόωρες εκλογές, η κρίση είχε κάνει την εμφάνιση της και το ΠΑΣΟΚ ήταν έτοιμο να αναλάβει την εξουσία με σύνθημα «λεφτά υπάρχουν».
    Τότε ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ κ. Στουρνάρας στην ερώτηση αν η κρίση τελειώνει απαντούσε «Έτσι δείχνουν τα περισσότερα στοιχεία. Οι χώρες της Ασίας, αλλά και ορισμένες χώρες της ευρωζώνης πήγαν ανέλπιστα καλά το β΄ τρίμηνο του 2009».
    Το κατά πόσο επαληθεύτηκε η εκτίμηση του ανθρώπου που σήμερα αναλαμβάνει τα ηνία του υπουργείου Οικονομικών δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό.
    Ο καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Στουρνάρας εκτιμούσε στην ίδια συνέντευξη ότι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα δεν έχει βιώσει τα χειρότερα δεν έχουν δίκιο και έλεγε χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της δημοσιονομικής κατάστασης και αντιμετώπισης των διαρθρωτικών προβλημάτων, αλλά παραμένουν ανεκμετάλλευτα» ενώ στη συνέχεια συμπλήρωνε ότι «η εσωστρέφειά μας (σαν χώρα) αποτέλεσε προσωρινό ανάχωμα (στην παγκόσμια κρίση), αλλά ενδεχομένως να «φρενάρει» την ανάπτυξή μας όταν οι άλλοι θα απογειώνονται».
    Τελικά οι υπόλοιπες οικονομίες δεν απογειώθηκαν και η Ελλάδα συνεχίζει να βιώνει ακόμη και σήμερα, χωρίς προς το παρόν να φαίνεται καμία διέξοδος, μία από τις χειρότερες κρίσεις τόσο σε οικονομικό όσο και πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 27/06/2012 11:47:26

      Άν είχε διαβάσει Ρουμπίνι ή Στίγκλιτς θα προφυλαγόταν το 2009.
      Άν και είναι θεωρητικά αρκετά κοντά στη νεο-Κευνσιανή "σχολή", δεν "επικοινωνούσαν".
      Θα σημειώσω όμως ότι ακόμη και ο Στίγκλιτς αποδέχτηκε πολύ όψιμα τις μεγάλες οικονομικές θεωρητικές αρχές του Κευνσιανισμού και τον έντονο κρατικό παρεμβατισμό στην οικονομία, μετά την εμπειρία του στην Διεθνή Τράπεζα (1997 – 2000), από την οποία εκδιώχθηκε λόγω της έντονης διαφωνίας του με την ακολουθούμενη πολιτική της.

  36. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 26/06/2012 16:56:37

    Παιδιὰ ἐγὼ τὸν προτιμῶ μακρὰν ἀπὸ τὰ παλιὰ κομματικὰ στελέχη τῆς ΝΔ. Ὁ Δῆμας ποὺ συζητεῖτο εἶναι 71 ἐτῶν, δικηγόρος καὶ μιὰ ζωὴ στὸ πολιτικὸ σύστημα. Αὐτὸς θὰ ἦταν δηλαδὴ καταλληλότερος γιὰ τὴ θέση τοῦ ΥΠΟΙΚ σὲ αὐτὴν τὴν κρίσιμη περίοδο; Μὴν τρελλαθοῦμε κιόλας.

    Οὔτως ἢ ἄλλως, ἐντολὲς ἄλλος δίνει.

    • ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ avatar
      ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 26/06/2012 21:23:35

      !!!!!!!!!

  37. Διαφωνών avatar
    Διαφωνών 26/06/2012 17:10:21

    Προτείνω, για να ικανοποιηθεί ο λαός του antinews, ο νέος υπουργός Οικονομικών να εμφανιστεί στην τελετή ορκομωσίας φορώντας μόνο γαλάζια χρώματα, κρατώντας ένα σημαιάκι της ΝΔ, και να μην ορκιστεί προτού φιλήσει το χέρι του Σαμαρά. Τελικά, μεγάλο πρόβλημα τα κομματικά στρατά....

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ Διαφωνών 26/06/2012 18:29:01

      Παρότι φανατικός του antinews, έχω αλλεργία στη διαρκή γκρίνια ορισμένων που φαινομενικά εμπιστεύονται το Σαμαρά αλλά τον κριτικάρουν συνεχώς για τις επιλογές του, του ζητούν να διαλύσει τη ΝΔ, αλλά γκρινιάζουν που δεν επέλεξε κομματικό στέλεχος...άβυσσος. Οπότε δεν μπορώ να πω παρά ένα "+ 10000!!!" για το παραπάνω σχόλιο.

    • TARAMAS avatar
      TARAMAS @ Διαφωνών 26/06/2012 21:20:30

      Και να πει 100 φορές "απεταξάμην το νεοφιλελευθερισμό" και "δε θα αλλάξω τίποτα, εμείς καλά πάμε, οι άλλοι δε ξέρουν τι τους γίνεται". Να φιλήσει και το χέρι του Αυριανιστή για να αποδείξει ότι δε είναι ευρώδουλος.

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ TARAMAS 26/06/2012 21:26:00

        Εγώ λέω να θυσιάσουμε και 3 ελεύθερους επαγγελματίες για να ικανοποιηθεί περαιτέρω ο αγαπητός συνσχολιαστής.

  38. miden_agan avatar
    miden_agan 26/06/2012 17:14:07

    Προσωπικά αυτό που με ενοχλεί και δεν είδα να το σχολιάζει κανείς είναι γιατί έπρεπε να παρέλθουν 3 μέρες για να ανακοινωθεί το προφανές. Κατ' εμέ, με τη δημοσίευση της επιστολής παραίτησης του κ. Ράπανου θα έπρεπε να ανακοινωθεί η επιλογή του Στουρνάρα.

  39. ΔΗΜΗΤΡΗΣ avatar
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ 26/06/2012 17:37:24

    Είναι να μην καταπίνουμε την γλώσσα μας τώρα, μέχρι να χωνέψουμε τον Σημιτάνθρωπο Στουρνάρα, να και η παραίτηση Βερνίκου και ακόμη δεν έχουμε καν προγραμματικές της κυβέρνησης. Έλεος , δεν μαζεύεται τίποτα, μήπως παίζεται κάτι πιο χοντρό στη χώρα και ψάχνουμε τρόπο να μην κυβερνήσουμε;

  40. ririna avatar
    ririna 26/06/2012 20:39:35

    Ψάχνουν για ανθρώπους που ΄χουν για θεό το Ευρώ. Έτσι δε σώνεται μια χώρα. Θέλει τσαγανό όπως έλεγε ο Σαμαράς. Αν δείχνουμε ότι προσκυνούμε το ευρώ, αυτοί θα μας ζητούν ότι θέλουν και εμείς θα λέμε ναί. Θα φτάσουμε το μεροκάματο να είναι 10 ευρώ και εμείς θα είμαστε ευτυχισμένοι που έχουμε ευρώ.
    Θα φτάσει η ανεργία στο 33% (τόσο θα πάει αν απολυθούν 250.000) και εμείς θα είμαστε ευτυχισμένοι που έχουμε ευρώ.
    Προς θεού δε χρειάζεται η Ελλάδα τέτοιους ανθρώπους ούτε το ευρώ είναι ταμπού
    Τί γίνεται ρε γαμ...το!!! Ακόμα το ΠΑΣΟΚ κυβερνάει;

  41. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 26/06/2012 21:42:54

    > Μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα και την εκπλήρωση των στρατιωτικών του υποχρεώσεων εργάστηκε ως Ειδικός Σύμβουλος του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών

    Γνωρίζει κανείς πώς επιλέχθηκε για τη συγκεκριμένη θέση;

    Υ.Γ. Και από πότε οι ειδικοί σύμβουλοι έγιναν τίτλοι που απαιτείται η γραφή τους με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα;

  42. TARAMAS avatar
    TARAMAS 26/06/2012 21:54:46

    Είδες; Άμα δεν ξέρεις που παν τα τέσσερα δεν καταλαβαίνεις τι γίνεται στον κόσμο. Μετά ψάχνεις για θεωρίες συνωμοσίας για να εξηγήσεις τα ανεξήγητα...

  43. chris avatar
    chris 26/06/2012 23:18:51

    ΑΞΙΟΣ

  44. kodiak avatar
    kodiak 26/06/2012 23:30:02

    ερώτηση: βάλαμε τη χώρα σε 6μηνη λίμπο μόνο και μόνο για να γίνει ο Στουρνάρας τσάρος;;; γιατί θα μπορούσε να πετύχει τα ίδια αποτελέσματα και ο άλλος εξίσου ευρωγλύφτης Παπαδήμας. προς τι όλο το ζόρι λοιπόν;

  45. ΝΑΝΣΥ avatar
    ΝΑΝΣΥ 27/06/2012 03:32:39

    Άριστη η επιλογή του Πρωθυπουργού. Προσωπικά κοιτάω να πάρει μπροστά η οικονομία μας και όχι σε ποια λέσχη, σε ποιο κόμμα ανήκει το κάθε στέλεχος της Κυβέρνησης. Εξωγήινο, αδιάφορο για τα πολιτικά δρώμενα θα θέλαμε;

    Το πλατύ χαμόγελό του, με έπεισε, ότι εννοούσε αυτά που έλεγε και προσωπικά με γέμισε αισιοδοξία. Έχει τη συνταγή να ανατρέψει τα λάθη που έγιναν και να πετύχει το μενού της γιορτής της νίκης της κρίσης. Θέλει βοηθούς να συντονίζονται, να εφαρμόζουν τις εντολές του για τις παράλληλες εργασίες, θέλει θετική ενέργεια, άπλετο φως. Απαραίτητα ίσα μέτρα και σταθμά για όλους δικαιοσύνη κι ας καθαρίσουν τις κατσαρόλες οι μη προνομιούχοι. Κι όταν οι μυρωδιές αρχίζουν να συνεπαίρνουν τα πλήθη...να δώσουμε στο νικητή το χειροκρότημα, όταν θα βάζει το κερασάκι στην τούρτα!!! και θα μοιράζεται το πλούσιο γεύμα σε όλους!

    Αφού, όμως έχουμε καλό πιλότο και το ελατήριο πατήθηκε στο τέρμα...όπως είπε ο νέος υπουργός, ας εκτοξευθούμε τώρα στ' αστέρια εκεί που οι αρχαίοι μας πρόγονοι μας ανέβασαν και μας σέβονται όλοι οι λαοί της Ευρώπης. Μια ακόμη ευκαιρία να διαπρέψει στην ανθρωπότητα ο σύγχρονος πολυμήχανος Οδυσσέας, ο Θεμιστοκλής, ο Περικλής.... κι ένα νόμπελ λογοτεχνίας θα του άξιζε ίσως!

  46. ΔΩΣ avatar
    ΔΩΣ 27/06/2012 04:01:51

    Όταν ο Γ.Στουρνάρας το 2009 εκτιμούσε ότι η κρίση τελειώνει...



    Ο καθηγητής Γιάννης Στουρνάρας αναλαμβάνει τελικά επικεφαλής του Υπουργείου Οικονομικών, μετά την παραίτηση του Βασίλη Ράπανου που δεν πρόλαβε ούτε καν να ορκιστεί.

    Το βιογραφικό του είναι αρκετά πλούσιο αφού έχει αναλάβει κατά καιρούς σημαντικές θέσεις από τις οποίες μπορεί κανείς να συμπεράνει ότι είχε διαχρονικά μια συνολική εποπτεία της πορείας της Ελληνικής οικονομίας.

    Αξίζει όμως να σταθούμε σε μια συνέντευξη που έδωσε ο κ. Στουρνάρας το Σεπτέμβριο του 2009 στα ΝΕΑ όταν ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής οδηγούσε τη χώρα σε πρόωρες εκλογές, η κρίση είχε κάνει την εμφάνιση της και το ΠΑΣΟΚ ήταν έτοιμο να αναλάβει την εξουσία με σύνθημα «λεφτά υπάρχουν».

    Τότε ο πρόεδρος του ΙΟΒΕ κ. Στουρνάρας στην ερώτηση αν η κρίση τελειώνει απαντούσε «Έτσι δείχνουν τα περισσότερα στοιχεία. Οι χώρες της Ασίας, αλλά και ορισμένες χώρες της ευρωζώνης πήγαν ανέλπιστα καλά το β΄ τρίμηνο του 2009».
    Το κατά πόσο επαληθεύτηκε η εκτίμηση του ανθρώπου που σήμερα αναλαμβάνει τα ηνία του υπουργείου Οικονομικών δεν χρειάζεται περαιτέρω σχολιασμό.

    Ο καθηγητής στο Τμήμα Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Στουρνάρας εκτιμούσε στην ίδια συνέντευξη ότι αυτοί που ισχυρίζονται ότι η Ελλάδα δεν έχει βιώσει τα χειρότερα δεν έχουν δίκιο και έλεγε χαρακτηριστικά: «Υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης της δημοσιονομικής κατάστασης και αντιμετώπισης των διαρθρωτικών προβλημάτων, αλλά παραμένουν ανεκμετάλλευτα» ενώ στη συνέχεια συμπλήρωνε ότι «η εσωστρέφειά μας (σαν χώρα) αποτέλεσε προσωρινό ανάχωμα (στην παγκόσμια κρίση), αλλά ενδεχομένως να «φρενάρει» την ανάπτυξή μας όταν οι άλλοι θα απογειώνονται».

    Τελικά οι υπόλοιπες οικονομίες δεν απογειώθηκαν και η Ελλάδα συνεχίζει να βιώνει ακόμη και σήμερα, χωρίς προς το παρόν να φαίνεται καμία διέξοδος, μία από τις χειρότερες κρίσεις τόσο σε οικονομικό όσο και πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο.

  47. πολιτης avatar
    πολιτης 27/06/2012 09:46:58

    πλεον ειναι περαν πασης αμφιβολιας οτι ο χωρος της νδ δεν εχει ικανα στελεχη για τη στελεχωση της κρατικης μηχανης.....αυτο το εργο το εχουμε ξαναδει στο παρελθον...ακουγαμε και βλεπαμε τα ιδια κι επι καραμανλη...να μην ξεσηκωσουμε αντιδρασεις,να εχουμε συναινεση με τους πασοκοαριστερους συνανθρωπους μας...αποτελεσμα η επανιδρυση του κρατους πηγε περιπατο, τα αριστεροπασοκολαμογα οχι μονο δεν απομακρυνθηκαν αλλα ισχυροποιηθηκαν...ροκανισαν οτι μπορουσαν, διεπρεψαν στην διαπαθηση δημοσιου χρηματος κανοντας συνεργατες προθυμους νδ...ετσι φτασαμε στο μνημονιο με τον γαπ...
    τωρα επαναληψη του εργου...
    επειδη τωρα αυτο που ενδιαφερει ειναι η πορεια της χωρας και οχι τα παραταξιακα ας ελπισουμε οτι η οικονομια θα παρει μπρος με οποιο προσωπο και να παμε παρακατω...αν το εγχειρημα επιτυχει εχει καλως, και τα υπολοιπα μικρη σημασια θα εχουν...
    αν ομως δεν συμβει κατι τετοιο, που ειλικρινα το απευχομαι, τοτε δεν θα ξαναυπαρξει νδ...κι ολοι οι αγαπημενοι του "συστηματος διακυβερνησης" που επι σειρα ετων μας εχουν καθισει στο σβερκο...θα κατεδαφιστουν οριστικα... οι αποφοιτοι των κολεγιων και λοιπων εκκολαπτηριων εξουσιας κι εξαρτησης...

  48. εξωκοινοβουλευτική αριστερά avatar
    εξωκοινοβουλευτική αριστερά 27/06/2012 12:46:15

    αληθεια , στην εμπορικη ηταν πετυχημενη η θητεια του ;

    υ.γ. η συζυγος του ειναι ακομα σε διευθυντικη θεση σε μεγαλο ιδιωτικο νοσοκομειο(ειναι στην επικαιροτητα αυτες τις ημερες..);

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.