30/12/2008 14:32
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι τραπεζίτες και το παράδειγμα του Ελευθέριου Βενιζέλου

Ακούμε και διαβάζουμε δεκάδες λύσεις και συνταγές για το πρόβλημα της Οικονομίας. Και άλλες τόσες για τον ανασχηματισμό, καθώς το τι θα γίνει στο άμεσο μέλλον με την Οικονομία, εξαρτάται πρωτίστως από το υπουργείο Οικονομικών. Τα πράγματα είναι όμως πολύ απλά στο σημείο που φτάσαμε. Από την μια μεριά οι Τράπεζες και από την άλλη η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού. Μπορεί, λοιπόν, ο Καραμανλής να επιβληθεί στους τραπεζίτες;

Ο μόνος που το αποτόλμησε κάτι τέτοιο στο παρελθόν ήταν ο Ελευθέριος Βενιζέλος (μαζί με τον Εμμανουήλ Τσουδερό) το 1927-28 - δείτε «Ιστορία του Ελληνικού Έθνους», ΙΕ τόμος, 1978, σελ. 333-334. Αξίζει η σημερινή πολιτική ηγεσία μας, να ξοδέψει μισή ώρα μόνο και να μελετήσει αυτές τις τόσο άγνωστες, τόσο σημαντικές και τόσο επίκαιρες σήμερα σελίδες της πρόσφατης ιστορίας μας.

Σήμερα, είναι επιτακτική ανάγκη ο Πρωθυπουργός της χώρας και η κυβέρνησή του να  επιβληθούν στους τραπεζίτες, για να εξυγιάνουν τις τράπεζες (όπως έκανε ο Ελευθέριος Βενιζέλος)...

Εφ' όσον η κυβέρνηση έχει τα μέσα για να «εξομαλύνει τη ρευστότητα» (με το πακέτο των 28 δισεκατομμυρίων), έχει και την ευχέρεια να επιβάλει στις τράπεζες να μειώσουν τα τρέχοντα επιτόκια τους, κατ' αναλογίαν της μείωσης των επιτοκίων στα βασικά επιτόκια της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Όπως ακριβώς οι δανειακές δόσεις αυξάνονταν όσο ανέβαιναν τα βασικά επιτόκια της ΕΚΤ, έτσι ακριβώς πρέπει να μειωθούν τώρα που η ΕΚΤ ρίχνει τα βασικά της επιτόκια. Αλλιώς έχουμε ομολογημένη μείζονα στρέβλωση στην οικονομία.

Κι αυτή τη στρέβλωση πρέπει να καταπολεμήσει δραστικά η κυβέρνηση. Για να μειωθούν οι μηνιαίες δόσεις των δανείων κατά μερικές εκατοντάδες ευρώ σε κάθε νοικοκυριό - χωρίς να επιβαρυνθεί ο δημόσιος Προϋπολογισμός, το έλλειμμα και το χρέος! Για να ανασάνουν τα νοικοκυριά και να μειωθούν οι «επισφάλειες» των τραπεζών.

Διότι όσο λιγότερο ζορίζονται οι δανειολήπτες να ξεπληρώσουν τις δόσεις τους, τόσο ασφαλέστερη γίνεται η αποπληρωμή των δανείων και τόσο υγιέστερες γίνονται και οι τράπεζες.

Δεν πρόκειται για κρατικό έλεγχο στις τράπεζες. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε επιστροφή στον αλήστου μνήμης κρατισμό και δεν το θέλει κανείς. Αλλά για περιορισμό των «αθέμιτων πρακτικών» του τραπεζικού καρτέλ. Και είναι ένα μέτρο κατ' εξοχήν φιλελεύθερο, αναπτυξιακό και κοινωνικά δίκαιο. Και εξυγιαντικό για τις τράπεζες.

Ν. Ζ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 30/12/2008 14:48:08

    Δεν νομίζω πως θα είναι και τόσο εξυγιαντικός για τις τράπεζες ο εξορθολογισμός των επιτοκίων .

    Μάλλον προς την χρεωκοπία τους κόβω εγώ αν υποχρεωθούν να ενεργήσουν ως καπιταλιστές κι όχι σαν νταβατζήδες .

    Ειδικά χρηματιστηριακά θα καταποντιστούν αν βγει ισολογισμός υπολογισμένος με επιτόκια ορθολογικά .

    Επίσης υπολογίστε πως δάνεια προς το εξωτερικό (βλ.Βαλκάνια) έχουν υπολογιστεί να φέρουν πίσω ποσοστά κεφαλαίων που ξεπερνούν το 15-20%...

    Αν αυτά τα δάνεια π.χ αποτυπωθούν σε ισολογισμό για 5% μαύρο φίδι που τους έφαγε . Κέρδη γιοκ .

    Όχι 1700 μονάδες ο δείκτης αλλά ούτε 700 δεν θα πιάσει .

    Φαύλος κύκλος η κατάσταση .

  2. tony avatar
    tony 30/12/2008 15:20:07

    Κανένα πρόβλημα τά χρηματιστήρια ξαναπήρανε το επάνω τους ας είναι καλά το ευγενές Ισραήλ. Σήμερα είχαμε2,34% άνοδο και είμαστε μόνο στην αρχή.
    Σωθήκαμε άρχισαν οι μπόμπες.
    Τα αφεντικά θα μας ξαναδανείσουν,όλα καλά.

  3. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/12/2008 15:24:40

    Όλες οι Ελληνικές τράπεζες, μαζί (μαι με την ΤτΕ) αξλιζουν σήμερα €21,2 δισ. (μετοχές επί αξία μετοχής).

    Το "πακέτο" είναι για €28 δισ.

    28 / (21,2 + 28) = 56,9% (θα ήταν του Κράτους)

    Και αυτό είναι λίγο, γιατί μπαίνει και η Εθνική στην άσκηση, που δεν χρειάζεται. Αν βγάλουμε την Εθνική, το Ταχταμ την ΑΤΕ και την ΤτΕ, οι υπόλοιπες "ιδιωτικές" αξίζουν 13,1 δισ.

    28 / (28 + 13,1) = 68,1% Καταστατική πλειοψηφία!

    Δεν είναι απιστία σε βάρος του Δημοσίου χρήματος να βάζεις λεφτά, να μπορείς να έχεις τον απόλυτο έλεγχο, και να μην τον αποποιείσαι;

    Ποινικό κυρίε Αλογοσκούφη. (Ή να το σφυρίξω στον φουκαρά της ΚΕΔ;)

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/12/2008 15:26:26

    Κανένα (ελληνικό) χρηματιστήριο δεν πήρε τα πάνω του. Windowdressing της τελευταίας στιγμής για να γράψουν μικρότερες ζημιές στα βιβλία τους (και με χαμηλό όγκο...)

  5. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 30/12/2008 15:41:53

    Ακριβώς , όπως τα λέει ο αρχαίος στο #4 όσων αφορά το Χ.Α .

    [Αν γκουγκλάρουμε την έκφραση "αγορά ίδιων μετοχών" και πατήσουμε ειδήσεις κάνει μπαμ , αν προσθέσουμε δε και την διαχρονική άνοδο κάθε τέλος έτους στις χρηματαγορές παγκοσμίως το 2% είναι ουσιαστικά πτώση .]

    Όμως αρχαίε δεν μπορεί να μην γνωρίζεις πως από τα 28 δις τα 5 μόνο είναι καθαρό ρευστό .

    Άρα η καταστατική πλειοψηφία είναι μάλλον όνειρο χειμερινής νυκτός .

    Στα υπόλοιπα περί ελέγχου ατο ποσοστό που αναλογεί στο κράτος (δηλ : 5 / 13,1 + 5 = περίπου 27%) συμφωνώ απόλυτα .

    Δεν νομίζω να μας χάλαγε ένα 27άρι από όλες τις τράπεζες .

  6. ataktos avatar
    ataktos 30/12/2008 15:46:13

    εμ !!???!!!

  7. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 30/12/2008 15:52:19

    Π.χ :

    Μόνο και μόνο το 27% των κερδών να έπαιρνε το κράτος έφτιαχνε άλλο ένα ταμείο φτώχειας .

    Συνολικά Τραπεζικά Κέρδη για το 2007 : 6 δις ευρώ

    Βγάλε τα 2 δις που ναι κρατικά (να βάλω 3?βάζω 3) μένουν άλλα 3 δις επί το 27% = 810,000,000 εκατ ευρώ ...

    Που σαι Μολυβιάτη να χεις να δίνεις στο λαό !

  8. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 30/12/2008 16:22:53

    Όλα τα προτεινόμενα μέτρα είναι ημίμετρα, που όσο μεσουρανεί το δημόσιο χρέος, προδιαγράφεται η ολοκληρωτική κρατική πτώχευση και αυτό όχι μόνο στην Ελλάδα.
    Μοναδική λύση μπορεί να αποτελέσει η ολοκληρητική ρήξη με τη διεθνή χρηματοπιστωτική ελίτ στην προοπτική διεξαγωγής κοινωνικής επανάστασης.

  9. tiramola avatar
    tiramola 30/12/2008 16:23:45

    @archaeopteryx
    Οταν μιλας περι καταστατικης πλειοψηφιας εννοεις στην ουσια κρατικοποιηση....

  10. Nick avatar
    Nick 30/12/2008 16:34:22

    Όταν αποφασίσουν να αλλάξουν το καθεστώς του χρήματος από "χρέος" σε "πλούτο", τότε θα δούμε φώς...

    Δείτε αυτό το βίντεο και θα καταλάβαιτε.

    youtube.com/watch?v=AFX2unX_VIs

  11. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/12/2008 16:34:30

    greek political review

    βεβαίως, βρεβαίως (που έλεγε και η ταινία) αλλά όταν το ποσοστό που ελέγχει το αφεντικό είναι 30%; 20%; 8%; χε χε χε... Για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία οι αξίες είναι εκεί γύρω στο 1 φορά καθαρή θέση (και αυτό πριν το κλείσιμο του 2008...)

    Υπάρχει μία θεωρία που λέει ότι τα καρτέλ καταρρέουν από εσωτρικό εκφυλισμό.

  12. theo1611 avatar
    theo1611 30/12/2008 16:37:41

    Πόση είναι η προμήθεια των 28 δις (5 δις cash)?
    Αν είναι να κάνουμε λογαριασμούς να τους κάνουμε με όλες τις παραμέτρους!!!

    Καλή Πρωτοχρονιά και καλή χρονιά σε όλους!!!

  13. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 30/12/2008 17:17:52

    Πες τα χρυσόστομε.

    Πες τα Αρχαίε. Δεν βγαίνει ούτε ο Χριστοδουλάκης ούτε ο Κολγκέϊτ να μιλήσουν για Απιστία, τι να σου κάνει ο Αγολοντύλαν? Μόνο στον ΟΤΕ τους έκαψε η άπιστία διότι μπήκαν άλλα κουτάλια στο μαγαζί τους...

    Τραπεζίιιτες πείτε αλεύρι ! Ενα δάχτυλο σας γυρεύει..

    ΠΠ

  14. theo 1611 avatar
    theo 1611 30/12/2008 17:38:08

    Από μετριοπαθείς υπολογισμούς εγώ τους κόβω για προμήθεια της τάξης του 30%.

    Προ ΚΚ υπήρχε μεγαλύτερη διασπορά και ενδεχομένως ενδιάμεσα επίπεδα. Πολλοί από λίγο με το καπέλο τους βέβαια λόγω ενδιαμέσων. Λόγω αντικρουόμενων συμφερόντων και ισορροπίας του τρόμου η προμήθεια αθροιστικά να έφτανε το 15%.

    Μετά ΚΚ είχαμε μείωση των ενδιαμέσων επιπέδων, μείωση της διασποράς, μεγάλη συγκέντρωση,άμεσο delivery, μεγάλη απληστία, άδεια ταμεία, 20 χρόνια Handicap, και αυτή η ταχύτητα προσδιορισμού του ύψους του πακέτου, αυτή η γαμημένη ταχύτητα (το ΕΤΑΚ ακόμα να το υπολογίσουνε σωστά!!!).

    Είναι υπερβολικό το 30%?

    Αρχαιοπτέρυξ κάνε σε παρακαλώ τους υπολογισμούς σου, με τις ανάλογες υποθέσεις εργασίας γα να προσεγγισουμε την πραγματικότητα (min - max)!!!

  15. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/12/2008 17:50:40

    παρεξήγηση: δεν μιλαμε για προμήθειες 30%... Για ποσοστά ιδιοκτησίας. 68% του συνόλου των μετοχών, 30% του συνόλου των μετοχών, τέτοια...

    theo 1611, μου θυμίζεις τον εαυτό μου όταν με πιάνει ποιητικός οίστρος... Το μόνο που μπορώ να σου πω είναι:
    άλφα χι ντε χι, γκαπ,
    βήτα ψι ντε ψι, γκουπ,
    με σισ και μπάπ, γκαπ, γκουπ!

    Θα μπορούσαμε να το προτείνουμε σαν τρόπο εξόδου παό την κρίση!

  16. νταβατζης avatar
    νταβατζης 30/12/2008 17:55:05

    να αγωνιστουμε ολοι να κρατικοποιηθουν οι τραπεζες.
    εαν οι τραπεζες ειναι στα χερια του "πολιτικου μας προσωπικου",ειναι φυσικο να μην πληρωσουμε τα χρεη μας....στο πολιτικο προσωπικο μας.
    τωρα τι θα γινει με τους καταθετες?
    ε καλα τωρα..
    τους χωσαμε χαρτια το 99 στην σοφοκλεους,γιατι
    να μην τους φαμε τωρα τις καταθεσεις..

  17. νταβατζης avatar
    νταβατζης 30/12/2008 17:58:19

    ευχαριστουμε τους χρησιμους ηλιθιους αριστερους.
    τους φιλελευθερους που την ειδαν κρατιστες.
    το παιγνιδι μας παιζουν ολοι...
    οι τραπεζες στο κρατος μας..και οι καταθεσεις στην τσεπη μας.

  18. theo1611 avatar
    theo1611 30/12/2008 17:59:22

    ΟΚ Αρχαιοπτέρυξ συνεννοηθήκαμε!!!

    Θα μπορούσαμε να λέμε 70%-85% του 68%, 70%-85% του 30% (στα τέτοια...που αναφέρεσαι!!!), για να υπολογίσουμε την μετοχική συμμετοχή που θα ήταν κοινά αποδεκτή από κράτος και τράπεζες.

    Τόσο απλά (ούτε γκάπα ούτε γκουπ ούτε γκαπ-γκουπ)

  19. αποταμιευτης avatar
    αποταμιευτης 30/12/2008 18:03:19

    κοψτε τις κοτσανες
    οι τραπεζες διαχειριζονται τα χρηματα των μικροκαταθετων.
    εμεις εαν δουμε οτι οι τραπεζιτες συνεχιζουν να δινουν δανεια στον καθε πικραμενο,θα αποσυρουμε τις καταθεσεις μας.
    τα λεφτα των τραπεζων δεν σας ανηκουν λιγουρια.
    ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑ ΜΑΣ.

  20. λαος avatar
    λαος 30/12/2008 18:12:38

    γιατι οι δανεισμενοι και χρεωκοπημενοι νταβαδες θελουν τις τραπεζες σημερα κρατικες?
    ειναι απλο.
    π.χ οι εκδοτες δεν μπορουν να εκβιασουν το λατση,
    για να παρουν και αλλα δανεικα και αγυριστα.
    μπορουν ομως να εκβιαζουν τους πρωθυπουργους για
    να παιρνουν δανεια απο το τ.τ,αγροτικη,κτλ..
    ποια κυβερνηση θα εχει την δυναμη να ζητηση τα δανεικα απο μεγαλοεπιχειρηματιες?
    αυτος ειναι και ο βασικος λογος που θελουν ,
    εναν πρωθυπουργο με τα "προσοντα" του σημιτη.
    ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΣ,ΝΑ ΔΩΣΗ ΤΙΣ ΛΑΙΚΕΣ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΝΤΑΒΑΔΕΣ.
    γιαυτο χρειαζονται επιγοντως μια κυβερνηση...
    με οραμα...

  21. theo1611 avatar
    theo1611 30/12/2008 18:12:45

    Προς τι οι αφορισμοί αγαπητοί?

    Τζάμπα λεφτά δεν δίνει κανένας σε κανέναν, υπό οιανδήποτε κοσμοθεωρία!!!

    Αφού οι εγκέφαλοί μας αποφάσισαν να δώσουν λεφτά χωρίς πρόγραμμα, δεσμεύσεις και αντάλλαγμα δεν είναι λογικό αυτό να το κάνουν μόνον ως μέτοχοι (για τους δικούς τους επιχειρηματικούς λόγους και για την έξωθεν καλή μαρτυρία προς τη γενική συνέλευση των μετόχων τους φορολογουμένων?)

  22. Evros avatar
    Evros 30/12/2008 18:48:14

    Επειδή όλα αυτά που λέτε δεν θα γίνουν. Μπορείτε να μου πέιτε κανένα πιθανό σενάριο.

  23. Provocator. avatar
    Provocator. 30/12/2008 18:53:22

    Αυτος που εγραψε το αρχικο σχολιο, ειναι κατα την ταπεινη μου αποψιν,εκτος τοπου και χρονου.
    Τι σχεση εχει παλληκαρι μου το βασικο επιτοκιο της ΕΚΤ, με αυτο με το οποιο δανειζονται οι Τραπεζες μεταξυ τους;Καμια,λεω εγω.
    Με την κατασταση που εχει διαμορφωθει, φοβαται ο Γιαννης το θεριο, και το θεριο το Γιαννη.
    Εδω το ιδιο το κρατος, και για να δανειστει, αναγκαζεται να ανεβασει το επιτοκιο δανεισμου,και ΑΝ βρει να παρει λεφτα.Ηδη εχουμε φτασει στο 235 πανω απο τους Γερμανους, που θεωρειται η βαση,οπότε τι λες τωρα εσυ...

  24. Provocator. avatar
    Provocator. 30/12/2008 18:58:20

    Τωρα λαε,αυτο που λες,ετσι ειναι.Οι καραγκιοζηδες, οσο ειχαν την Εθνικη του χεριου τους,κανανε τα οργια, δινοντας δανεια απατη σε διαφορους κολλητους, που γινανε αερας.Το ιδιο και με την Αγροτικη και την Εμπορικη, οταν ηταν Κρατικη.
    Τωρα η Εθνικη, επαψε να ειναι ετσι, και μενει ομνο η Αγροτικη.
    Και βεβαια,αυτο συνεφερε και καποιους βολεμενους υπαλληλους τους, που το παιζανε δημοσιοι υπαλληλοι.

  25. Provocator. avatar
    Provocator. 30/12/2008 19:07:39

    Ναι ρε νταβατζη, δικηο εχεις.
    Γιατι,το ιδιο δεν εγινε και με τα δανεια που πηραν καποιοι πονηροι απο την ΕΕ,(Εργατικη Εστια εννοω),και δε δωσανε τιποτα πισω,ισχυριζομενοι οτι τα λεφτα ειναι δικα τους και δε χρωστανε τιποτα;Κι αυτο εχει γινει καμια 20αρια χρονια πριν.
    Χρωστανε στην Εθνικη νομιζω, ή 6,5,ή 8 εκατομμυρια, και στην ΕΕ,αλλα τοσα,και κανεις δε διαννοειται να τα ζητησει.(Εχουν κανει δε και συλλογο, για να μην τα πληρωσουν).
    Τις προαλλες, πηγε η Εθνικη, υπο το αγχος της κρισης να βαλει καποια εισπρακτικη, μπας και παρει κανα φραγκο, και πεσανε οι διαφοροι Αυτιαδες και σια, και βγαζανε αφρους, με αποτελεσμα η μεν Κυβερνηση να αστραψει και να βροντησει,(δικα της ηταν τα λεφτα;),η δε ΕΕ να πει οτι δεν ξερει τιποτα.
    Μετα,αν αυριο η Εθνικη εχει προβλημα, ποιος θα της τα δωσει; Ο Αλογομουρης;
    Και βεβαια, ειναι και το αλλο.Εμεις,μαλακες ειμαστε και το πληρωσαμε το δανειο που πηραμε, μεχρι δεκαρας;

  26. siddhartha avatar
    siddhartha 30/12/2008 19:54:19

    Μια απορία. Μπορεί κάποιος να με διαφωτίσει αυτά τα 28 δις που δίνει το κράτος απο που τα βγάζει και τα δίνει?
    Εχει θησυροφυλάκειο τύπου Σκρούτζ?
    Υπήρχαν? τα τύπωσε? τα δανείστηκε?

  27. Αλεξάνδρα avatar
    Αλεξάνδρα 30/12/2008 20:45:58

    Και απο μένα μια απορία:μπορείτε να εξηγείτε τι ειναι αυτά τα γκάπ-γκούπ, 65%-χχχ=ψψψ; Σαν να βρίσκομαι στο εργαστήριο του Κύρου του εφευρέτη αισθάνομαι, εξηγείτε και κάτι σε μας τους μη μυημένους;

  28. λέξη καλή δεν χρωστάω avatar
    λέξη καλή δεν χρωστάω 30/12/2008 21:06:25

    Αλεξάνδρα,

    είναι κάτι σαν το ανέκδοτο που λέει "πως κάνεις κεμπάπ μια γάτα".

    -Την πιάνεις απ' την ουρά και....μπαπ.

    Χρόνια σου πολλά

  29. Αλεξάνδρα avatar
    Αλεξάνδρα 30/12/2008 21:11:33

    Και σε σένα και στην εκλεκτή ομήγυρη. Καλά κέρδη για αύριο, και καλές τύχες απο μεθαύριο.

  30. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/12/2008 21:19:38

    άντε, παραμονή πλησιάζει θα αποκαλύψω το μυστικό: Κάποτε προσπαθούσε κάποιος να μας μάθει μαθηματικά... α * χ * dχ, β * ψ * dψ, shish kebab κλπ χιούμορ Αλεξάνδρα, χιούμορ.

    Τα άλλα δεν είναι χιούμορ. Το μεγαλύτερο παιχνίδι των νεοελλήνων διαπλεκομένων είναι οι τράπεζες οι ίδιες. Καλά τα λένε οι προλαλλήσσαντες, ακόμη και οι διαφωνούντες...

    Ούτε ο ΔΟΛ ούτε ο Πήγασος τολμούν να τα βάλουν με τις τράπεζες. Ιερή σχέση αλληλοεξάρτησης και αλληλοπροστασίας. Το μέγα έγκλημα με την Εθνική δεν είναι τα θαλασσοδάνεια, είναι η δημιουργία, στις πλάτες της, σε βάρος της ενός τοπικού και αναποτελεσματικού καρτέλ.

    Εδώ είναι που ο Μαρξ και ο Friedman συναντώνται, ασπάζονται, δίνουν τα χέρια και κοιτάν τον όχλο, ενωμένοι και ζητούν Κάθαρση. Αυτή θα είναι μία πιθανή συνέπεια της Κρίσης (για να αναφερθώ στην προηγούμενη ανάρτηση με τα 100 σχόλια)

    sidharta, το ερώτημά σου είναι για τον Αλογοσκούφη... Λίγα από την ΕΚΤ; και λίγα από δανεισμό με εγγύηση τους φόρους σου;

  31. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/12/2008 21:20:29

    30 χαχαχαχα ουαχαχαχα!Είσαι πιο καλός και από τον οριτζιναλ

  32. λέξη καλή δεν χρωστάω avatar
    λέξη καλή δεν χρωστάω 30/12/2008 21:35:09

    33 οριτζιναλ?

  33. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/12/2008 21:42:47

    έλα τώρα... αυτόν που πρωτοσκέφτηκε το σισ κεμπάπ...

  34. λέξη καλή δεν χρωστάω avatar
    λέξη καλή δεν χρωστάω 30/12/2008 21:47:58

    Αλεξάνδρα,

    πάρτα όλα, 31, 21 ή στο Ναό!

  35. Αλεξάνδρα avatar
    Αλεξάνδρα 30/12/2008 21:55:29

    Τι να σου πω τωρα, τρία μου στέλνεις. Να πάρω και τα τρία; να διαλέξω λοιπόν. Σ΄ευχαριστώ,ανταποδίδω, καληνύχτα.

  36. Provocator. avatar
    Provocator. 30/12/2008 22:35:07

    Ποιος σου ειπε φιλε, οτι θα δωσει 28; 5 θα δωσει,μονο.Τα υπολοιπα, θα δωσει την εγγυηση του.
    Και οσο για το που θα τα βρει,μα θα τα δανειστει βεβαια.Που αλλου;
    Και δεν θα τα χαρισει.Οσοι το λενε αυτο, λενε ψεμματα,ή δεν ξερουν τι λενε.

  37. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 31/12/2008 01:14:16

    @Provocator

    Αν δώσει 5, γιατί λέει για 28; Και η χειραγώγηση μετοχών παράνομη είναι (ή το έκαναν οι Πασόκοι και τώρα επιτρέπεται;)

    Και αν δώσει 5, γιατί προνομιούχες και όχι κοινές; Επειδή οι προνομιούχες δεν «διαλύουν» τα ποσοστά των κοινών; (εγώ φίλε μου κοινές θα ήθελα, οι προνομιούχες είναι για τους β' κατηγορίας).

  38. mesas avatar
    mesas 31/12/2008 02:39:35

    ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΨΑΤΕ ΑΥΤΟ...

    υποτίθεται ότι ο ΚΚ έκανε διδακτορικό στο Βενιζέλο...
    ΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥΟΥ ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ

    archaeopteryx

    5 δις μετρητά για προνομιούχες που θα δίνουν 10% μέρισμα στο κράτος, ενώ το κανονικό τους πάει για 33% payout ratio που ίσως γίνει και μηδέν
    τα υπόλοιπα 23 μοιράζονται σε εγγυήσεις και ομόλογα, μοιράστηκαν ήδη μερικά από τα "εύκολα" ομόλογα
    θυμήσου ότι S&P-Moody's μόλις υποβάθμισαν τις εγχώριες τράπεζες...
    ενώ από ότι φαίνεται στο Q4 οι ελληνικές τράπεζες, σα κλάδος, είχαν αρνητική απόδοση ιδίων κεφαλαίων όταν το '07 είχαν 25%.....

  39. mesas avatar
    mesas 31/12/2008 02:40:25

    25% είχε η ΕΤΕ, όχι ο κλάδος...

  40. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 31/12/2008 09:05:05

    mesa

    αν ποτέ τεθεί θέμα αν θα αγοράσουμε κοινές ή προνομιούχες μετοχές, δεν θα τσακωθούμε, εσύ τις προνομιούχες, και εγώ τις κοινές. Ετσι, και τις προνομιούχες θα τις λέμε και ωραίες, και θα αισθάνεαι πλούσιος.

    Στην σοφή αυτή χώρα, μας αρέσουν τα προνόμια και τα μερίσματα. Στις χαζές χώρες, αρέσουν ο έλεγχος και οι υπεραξίες.

    Το μόνο «καλό» των προνομιούχων στην περίπτωσή μας είναι η σηματοδότηση ότι δεν επιθυμεί «κρατικοποίηση» το Κράτος, ότι ενώ μπορεί να πάρει τον έλεγχο και την διοίκηση, δεν το επιθυμεί. Λες να έγιναν φιλελεύθεροι, ξαφνικά;

  41. Provocator. avatar
    Provocator. 31/12/2008 10:47:08

    Ma de βαζει 28 ειπαμε.5 μονο βαζει.Τα αλλα ειναι κουβεντιαστα.Εγγυηση,πως το λενε;

  42. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 31/12/2008 10:49:49

    @25 Προβοκάτωρ ,

    φίλε μου θα σου κάνω την εξής υπόθεση κι εσύ μετά πες μου πόσο εκτός τόπου και χρόνου είναι :

    -Έχω πάρει δάνειο με επιτόκιο 1%

    -Δίνω δάνειο με 5%

    -Στον ισολογισμό μου βγάζω κέρδος 4%

    -Αν με αναγκάσουν το 5% να το αλλάξω σε 3% πόσα χάνω ???

    -Αποτυπώνεται αυτό στον επόμενο ισολογισμό ???

    -Πόσο θα πέσουν τα κέρδη μου αν το κάνω αυτό με όλα μου τα δάνεια ???

    -Αν αποτυπωθεί αυτό σε όλα τα δάνεια του ισολογισμού πόσο θα πέσουν τα κέρδη μου και πόσο θα πέσει η αξία της μετοχής μου ???

    Τέλος υπόθεσης .

    Και κάτι ακόμα : Προσωπικά εγώ δεν μιλάω για κρατισμό , σιγά μην εμπιστευτώ τα κρατικά λαμόγια για διαχείριση , εγώ μιλάω για πώληση χρήματος .

    Όταν πουλάς χρήμα και εγγυήσεις κάτι πρέπει να ζητήσεις πίσω αν θες να είσαι σοβαρός επενδυτής (ειδικά κρατικός) .

    Ε λοιπόν εγώ ζητάω το ποσοστό που μου αναλογεί επί τις εκατό στα κέρδη , ήτοι περίπου κοντά στα 500,000,000 το χρόνο .

  43. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 31/12/2008 10:53:15

    Και μιας και μιλήσανε κάποιοι για Ναούς κτλ ρε παιδιά τι γίνεται με αυτό το Texas Hold'em ?????

    Η καλή μας πόκα που εξαφανίστηκε ????

  44. λέξη καλή δεν χρωστάω avatar
    λέξη καλή δεν χρωστάω 31/12/2008 10:56:28

    greekpoliticalreview

    η πόκα δεν εξαφανίστηκε! Οι καλοί και τίμιοι παίχτες χάθηκαν!

    Καλή σου χρονιά

  45. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 31/12/2008 11:12:54

    Ε βέβαια αφού όλοι πάνε για το μεγάλο ποτ !

    Ύφεση βλέπεις , από διασκέδαση μας προέκυψε κέρδος για τη δόση του μήνα...

    Καλή Χρονιά σε εσένα , σε όλους και τις οικογένειές σας !

  46. Factorx avatar
    Factorx 31/12/2008 12:08:14

    Και κούκο μονό παίζουμε

  47. λέξη καλή δεν χρωστάω avatar
    λέξη καλή δεν χρωστάω 31/12/2008 12:13:03

    τα βλέπω....

  48. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 31/12/2008 12:17:47

    @ mesas #42 ,

    αν το 33% dividend payout ratio γίνει μηδέν τι νομίζεις ότι θα γίνει το 10% των προνομιούχων φίλε ???

    Θα τα πάρουν από τα γραφεία και τις καρέκλες ??

    (Σόρυ που τα γράφω ετεροχρονισμένα αλλά εχθές κοιμόμουν από τις 21:00!Μαγουλάκι πρώτο!)

  49. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 31/12/2008 12:23:16

    Αν είναι να παίξουμε με την κυρία με το καρέ στον άσσο προηγούμενης ανάρτησης όχι μόνο τα βλέπω αλλά τα χάνω και με χαμόγελο .

  50. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 31/12/2008 12:32:25

    άντε, παραμονή, και ασχολούμαστε με ...προνομιούχες.

    Τα "προνόμια" σε φυσιολογικές καταστάσεις είναι: (1) οι κάτοχοι των προνομιούχων, προνομιακά, δηλαδή πριν τους κατόχους των κοινών, εισπράττουν το μέρισμά τους, (2) πρώτοι και προνομιακά εισπραττουν προϊόν εκκαθάρισης και (3) αν θυμάμαι καλά, μπορούν να μπλοκάρουν αύξηση κεφαλαίου, μεταβίβαση και τέτοια.

    Στην πράξη, όταν από την μία μεριά είναι η Alpha, η Εurobank και η Πειραιώς, και από την άλλη ο αρμόδιος διευθυντής του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, ισχύει αυτό που έλεγε ο Λοχαγός μου όταν ήμουν τ/φ: "χέσε ψηλά και αγνάντευε και πέτα βοτσαλάκια!"

    Μην το παιδεύτε, θέατρο είναι... Το πρόβλημα είναι πως θα κλείσουν ισολογισμούς.

  51. λέξη καλή δεν χρωστάω avatar
    λέξη καλή δεν χρωστάω 31/12/2008 12:47:34

    το καρρε του ασσου είναι αραγε προνομιουχο?

  52. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 31/12/2008 12:54:16

    Εξαρτάται το ποτ , χε χε χε

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.