Οι σχέσεις Σαμαρά - Καραμανλή και το άδηλο μέλλον της ΝΔ
28/06/2014 08:05
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι σχέσεις Σαμαρά - Καραμανλή και το άδηλο μέλλον της ΝΔ

Τι θα γράψει στο μέλλον η ιστορία για τον Κώστα Καραμανλή;

Δεν ξέρω εσείς, αλλά εγώ εκνευρίζομαι πολύ με τους χρησμούς που εκπέμπονται σχεδόν καθ΄εκάστην από την οδό Παναγή Κυριακού, όπου ως γνωστόν βρίσκεται το γραφείο του Κώστα Καραμανλή. «Ο πρώην πρωθυπουργός εκνευρίστηκε με αυτό», ο «Καραμανλής δεν θέλει να είναι Πρόεδρος της Δημοκρατίας», «ανησυχεί για το κόμμα», «εκνευρίστηκε με τις ιαχές για την Εθνική» κλπ κλπ.

Κι έπειτα είναι κι αυτά τα αλλεπάλληλα ταξίδια ανά την Επικράτεια με την Νατάσα και τα παιδιά. Δεν ξέρω εσείς, αλλά σ' εμένα για πολιτικές περιοδείες μοιάζουν. Σαν μια προσπάθεια διατήρησης και αύξησης της επιρροής του στον κόσμο. Μου λένε για παράδειγμα ότι κατά την τελευταία επίσκεψή του στην Θεσσαλονίκη έμεινε δύο εικοσιτετράωρα στο ξενοδοχείο κουμπάρου του και είδε μέχρι «γαλάζια στελέχη τετάρτου βαθμού». Ενώ το γραφείο του στην Π. Κυριακού είναι ανοικτό για όποιον θέλει να τον δει.

Ας μην αναφερθώ στις αλλεπάλληλες παρεμβάσεις εκείνου του Αντώναρου που τροφοδοτούν κάθε τόσο με θέματα τις φυλλάδες, ενώ με μια κουβέντα θα μπορούσε ο μεγάλος να του κόψει και τις δηλώσεις και τα τιτιβίσματα.

Όλα αυτά με προβληματίζουν πολύ κυρίως επειδή γίνονται σε μια περίοδο που ο Σαμαράς δίνει σκληρές μάχες για το χρέος και η ΝΔ περνάει δύσκολες στιγμές. Και σκέφτομαι: Γιατί γίνονται όλα αυτά; Ούτε μια μίνιμουμ ενότητα και συναίνεση δεν μπορεί να επιδείξει τέλος πάντων αυτή η ΝΔ;

Έχουμε και λέμε λοιπόν: Ο κίνδυνος για τους λεγόμενους «καραμανλικούς» (δηλαδή τους προσκολλημένους στον Καραμανλή) είναι να πετύχει ο Σαμαράς.

Επί της ουσίας, ελπίζουν ότι για να επιστρέψει ο Καραμανλής στην ηγεσία της ΝΔ και στην εξουσία και να αποκατασταθούν οι ίδιοι πρέπει να αποτύχει ο Σαμαράς. Η δημοφιλία του Καραμανλή τον καθιστά σοβαρή συστημική εφεδρεία, σε αντίθεση με τον ΓΑΠ π.χ., που έχει καταστεί απολύτως μισητό πρόσωπο.

Όμως, η δημοφιλία αυτή του Καραμανλή είναι συνυφασμένη με την στήριξη Σαμαρά. Αν σήμερα ο Καραμανλής κάνει οποιαδήποτε κίνηση "αποκήρυξης" του Σαμαρά, αυτό θα σημαίνει αυτόματα τον πολιτικό του θάνατο, διότι θα θεωρηθεί "προδότης της παράταξης". Άρα, προς το παρόν είναι δεσμευμένος στην στήριξη Σαμαρά. Η μόνη του "ελπίδα", αν διατηρεί φιλοδοξίες επιστροφής, είναι μια εθνική καταστροφή, αντίστοιχη αυτής του 1974.

Πράγμα όμως το οποίο απομακρύνεται κάθε ήμερα και περισσότερο, καθώς ο Σαμαράς αποδεικνύεται γνήσιος survivor. Ποιος το περίμενε στις 18 Ιουνίου 2012 ότι η κυβέρνησή του θα άντεχε δύο χρόνια και περισσότερο; Και ήδη το "σύστημα" μιλάει πολύ σοβαρά για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας τον Μάρτιο του 2015 και αυτό δεν πρέπει να υποτιμηθεί.

του Ρεπόρτερ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. airman avatar
    airman 28/06/2014 08:42:20

    Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος-Κωνσταντίνος Στεφανόπουλος-Κάρολος Παπούλιας-Κάρολος Παπούλιας- .... Το Προεδρικό Μέγαρο μάλλον χρειάζεται αναβάθμιση! Εκτός αν το 7% έχει άλλη άποψη!

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 28/06/2014 09:13:19

    Τι εννοούμε "αποτυχία" μένει να διευκρινισθεί. Η μόνη περίπτωση να πετύχει με την εκλογική και όχι την ουσιαστική έννοια - γιατί με αυτήν ο Σαμαράς έχει ήδη πετύχει - είναι να κερδίσει και τις επόμενες εκλογές. Αυτό είναι πολύ δύσκολο.Ο Καραμανλής λοιπόν προετοιμάζεται για να ηγηθεί της αντιπολίτευσης στον Σύριζα ή το Συριζοποτάμι ή το Συριζοπασόκ ή τέλος πάντων όποιο σχήμα κάνει κυβέρνηση μετά τις επόμενες εκλογές εάν σε αυτές βγει πρώτο κόμμα ο Σύριζα. Το σχήμα αυτό θα καταλήξει ή δεν θα καταλήξει σε κάποια συμφωνία με τους ξένους για το χρέος και σε κάθε περίπτωση μετά και την άνοδο του Σύριζα στην κυβέρνηση το ζήτημα ευρώ ή δραχμή θα λυθεί οριστικά. Ο Καραμανλής λοιπόν θα αναλάβει την αντιπολίτευση σε μια "καθαρή" κατάσταση όπως την ανέλαβε επί Σημίτη και θα μπορεί να το παίξει φιλολαϊκός και άφθαρτος από τα μνημόνια. Όσο για την ιστορία μέχρι στιγμής θα γράψει ότι αρνήθηκε να πάρει μέτρα στα 5 χρόνια που κυβέρνησε για να μη διευκολύνει το ΠΑΣΟΚ όπως το διευκόλυνε ο Μητσοτάκης το 90-93 με αποτέλεσμα να χρεωκοπήσει η χώρα αλλά και να διαλύσει το ΠΑΣΟΚ. Κάποιος όμως τελικά πρέπει να κάνει τη δύσκολη δουλειά και αυτό το ανέλαβε ο Σαμαράς.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 28/06/2014 19:41:23

      Μα αν κερδίσει ο ΣΥΡΙΖΑ θα έχουμε όχι απλώς αποτυχία Σαμαρά, αλλά και την "εθνική καταστροφή" που περιγράφει ο αρθρογράφος. Θα είναι "αποτυχία Σαμαρά", διότι το όποιο εργο έχει συντελεσθεί μέχρι σήμερα θα ανακοπεί απότομα και θα καταρρεύσει πολύ πιο γρήγορα από ό,τι κατέρρευσε η ελληνική οικονομία στο πρώτο επτάμηνο της κυβέρνησης ΓΑΠ. Θα είναι αποτυχία Σαμαρά, διότι δουλειά του Σαμαρά δεν είναι μόνον να κυβερνήσει σωστά, δουλειά του είναι και να πείσει τον κόσμο, σε συνθήκες δημοκρατίας, ότι κυβέρνησε σωστά. Αυτό δεν το έχει κάνει και θα δυσκολευτεί να το κάνει. Υιοθέτησε το Μνημόνιο με πολιτικά λάθος τρόπο, ταυτιζόμενος με όσους το έφεραν και το εμβάθυναν. Ταυτιζόμενος με την καταστροφική πολιτική του 2010-2012. Ο Σαμαράς άσκησε τελείως διαφορετική πολιτική. Απόδειξη, η πορεία της ανεργίας. Τον Ιούνιο 2012 η ανεργία ήταν 24,4%. Σήμερα είναι 26,5%. Και όσο αυξήθηκε, αυξήθηκε από κεκτημένη ταχύτητα το πρώτο εξάμηνο της πρωθυπουργίας του. Άρα, δεν ευθύνεται ο Σαμαράς για την ανεργία, ενώ αντιθέτως θα έπρεπε να του πιστωθεί η σταθεροποίηση της αύξησής της. Η αποτυχία του έγκειται στο ότι ο κόσμος δεν λέει "ο Σαμαράς σταμάτησε την εκρηκτική άνοδο της ανεργίας", αλλά "ο Σαμαράς έφερε την ανεργία μαζί με τον Βενιζέλο και τον ΓΑΠ"! Αν αυτό δεν είναι οικτρή πολιτική αποτυχία, δεν ξέρω τι άλλο μπορεί να είναι. Και επειδή μπορεί μερικοί να λένε "ε, δεν θα ανέβαινε έτσι κι αλλιώς άλλο η ανεργία", θα πρέπει να πούμε "περιμένετε να βγει ο ΣΥΡΙΖΑ και θα τα ξαναπούμε"... Αποτυχία Σαμαρά λοιπόν θα είναι η αποτυχία επανεκλογής και μαζί με αυτό θα έχουμε και την εθνική καταστροφή που μέχρι στιγμής έχουμε αποφύγει.

  3. Άπαντα Επιστάμενος avatar
    Άπαντα Επιστάμενος 28/06/2014 09:13:55

    Δεν μπορώ να είμαι μπω στο μυαλό του καθενός, αλλά σαν απλός πολίτης, θεωρώ υπερβολικούς τους φόβους για επιβουλή του καραμανλή κατά του Σαμαρά. Μάλλον είναι τα άτομα του περιβάλλοντός του που νιώθουν σημαντικά μόνον όταν μιλάνε για αυτόν ή θεωρητικά εξ ονόματός του.
    Πάντως είναι σωστή η παρατήρηση του αρθρογράφου ότι ο Καραμανλής δεν είναι μισητός στους ΝΔκράτες όπως ο ΓΑΠ στους πασόκους (ή ΕΛΙ'οτες;). Σωστή επίσης η παρατήρηση ότι αν υπάρξει σοβαρή κόντρα Σαμαρά - Καραμανλή τα πράγματα θα αλλάξουν και ότι κανείς δεν περίμενε το 2012 ότι ο Σαμαράς θα έφερνε σταθερότητα και κάποια θετικά αποτελέσματα. Αυτό που θα ήθελα από τον Καραμανλή αντί να λέει σε καμιά 40αριά γνωστούς του ότι έχει να πει, να μιλήσει για τα γεγονότα του 2009 +2010. Έχουν περάσει πολλά χρόνια πια και δεν έχουμε ακούσει την άποψή του.

  4. GregA avatar
    GregA 28/06/2014 09:28:38

    Δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να βλέπουμε ή να δημιουργούμε φαντάσματα. Ποτέ δεν υποστήριξα τον Καραμανλή, αλλά πρέπει να παραδεχθούμε ότι μετά τη πρωθυπουργία του, η οποία δεν μπορεί να χαρακτηρισθεί επιτυχημένη, κράτησε μια αξιοπρεπέστατη στάση και δεν προέβαλλε προσωπικές θέσεις, αν και το δικαιούται. Σεβασμός το Σαμαρά, αλλά πρέπει να διατηρούμε και κάποιες πολιτικές εφεδρείες για το μέλλον της παράταξης. Λόγω ονόματος και μόνον ο Κ. Κ. έχει κερδίσει αυτόν τον ρόλο από την πρώτη εκλογή του στη βουλή το 89.

  5. Tassos avatar
    Tassos 28/06/2014 09:32:23

    Ρεπόρτερ, πάω στοίχημα ότι δεν είσαι Θεσνικιός. Γιατί αν ήσουν θα ήξερες ότι ο Κ.Καραμανλής ο Κουρασμένος ουδέποτε ήθελε να ασχοληθεί με την πολιτική. Του επιβλήθηκε από το Καραμανλικό περιβάλλον της Θεσσαλονίκης (από τον θείο του τον Αχιλλέα, φυσικά από τον θείο του τον αείμνηστο Κωνσταντίνο Καραμανλή και τον Ζαρντινίδη). Ενας μποέμ τύπος ήταν, ο οποίος πιστεύω ότι δυστύχησε στην πολιτική και δεν θέλει να ξαναασχοληθεί. Του επιβλήθηκε η πολιτική ενεργοποίηση στα πλαίσια μιας επιστροφής στις ρίζες μετά την άθλια εποχή Μητσοτάκη και την χωρίς ειδικό βάρος ηγεσίας Εβερτ.

    • Naruto avatar
      Naruto @ Tassos 28/06/2014 17:47:57

      Συμφωνώ ακριβώς αυτός είναι ο Κ.Κ .

      • my way avatar
        my way @ Naruto 28/06/2014 19:57:24

        Ο μακροβιότερος Αρχηγός στην ιστορία της Νέας Δημοκρατίας, ο δύο φορές εκλεγμένος Πρωθυπουργός της Ελλάδας, με ποσοστά 45 και 42%, δεν ήθελε να ασχοληθεί με την πολιτική. Μάλιστα. Σκέψου να ήθελε κιόλας.

        • Naruto avatar
          Naruto @ my way 28/06/2014 20:45:07

          Ας είναι καλά το όνομα .

          • my way avatar
            my way @ Naruto 28/06/2014 21:04:02

            Αμ δε φτάνει. Δύο Βενιζέλοι το προσπάθησαν αλλά δεν.

          • Naruto avatar
            Naruto @ my way 28/06/2014 21:21:31

            Και βέβαια δεν φτάνει για αυτό το '09 πάτωσε .

          • my way avatar
            my way @ Naruto 28/06/2014 22:37:33

            Δηλαδή τι ήθελες, να κερδίζει εκλογές ισοβίως; Συγκρούεσαι μετωπικά με τη λογική.

          • Γιώργης Α avatar
            Γιώργης Α @ my way 29/06/2014 08:12:18

            Εδώ εκλέγαμε το γαπ, και λέμε πως το όνομα δε φτάνει; Ρε να με λέγανε κι εμένα καραμανλή...

          • my way avatar
            my way @ Γιώργης Α 29/06/2014 13:02:10

            Γιατί; Δεν είσαι περήφανος ως Γιώργης Α.;

          • Γιώργης Α. (παρήφανα) avatar
            Γιώργης Α. (παρήφανα) @ my way 29/06/2014 18:21:58

            Χεχε! Πολύ πάρα πολύ, αλλά άλλες πόρτες ανοίγονται με μια ενα διάσημο όνομα. Βέβαια υπάρχει και το αντίστροφο... να με λέγαν Παπανδρέου... μπρρ!!!!! Καλύτερα όπως είμαι...

          • Fotini avatar
            Fotini @ Naruto 29/06/2014 12:39:38

            ῎Ε, ὄχι καί πάτωσε μέ 33%, καί μέ λίγη ἀριθμητική διαφορά ψήφων, ἀφοῦ οἱ ΝΔς εἶχαν ὑποστεῖ πλῦσι ἐγκεφάλου ἀπό τά "μμε" τοῦ κοντομηνά, καί ὄχι μόνο, γιά ἀνύπαρκτα σκάνδαλα μέ ἀποτέλεσμα νά ψηφίσουν. . .παραλία

      • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
        ΣΟΝ ΠΕΝ @ Naruto 30/06/2014 11:13:44

        Απλά συμφωνώ. Και το ξέρουν όλοι οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Ο Κ. Καραμανλής είναι πρόσωπο με κατάρτηση και ήθος, πλην δεν είναι μεταρρυθμιστής πολιτικός. Θα ήταν άριστος για μια οργανωμένη χώρα αλλά όχι για την Ελλάδα και τις ανάγκες της. Είναι όμως άριστος για πρόεδρος Δημοκρατίας και ελπίζω να συντρέξουν οι συνθήκες.

    • GregA avatar
      GregA @ Tassos 28/06/2014 22:00:13

      Σε διαβεβαιώ ότι όχι μόνον ήθελε, αλλά μεγάλωσε με αυτή τη προοπτική. Ο αδελφός του, ναι δεν ήθελε, αλλά εκείνος, ασχολήθηκε από το Α' έτος 74-75 με το συνδικαλισμό (Νομική), επιβαλλόμενος σε όλα τα κομματικά όργανα από το περιβάλλον, ακόμη και όταν δεν έπαιρνε τις αναλογούσες ψήφους.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Tassos 29/06/2014 18:09:25

      Συμφωνώ. Είναι καθαρός ως άνθρωπος αλλά δεν έχει την προσωπικότητα του ηγέτη, του οργανωτή, του ιθύνοντα νου για μια ολόκληρη χώρα. Του έχω εκτίμηση ως προσωπικότητα αλλά όχι και τόσο ως κυβερνήτη. Το πάλεψε αλλά ήταν κάπως ανεπαρκής σε διάφορες περιπτώσεις εκτός των εθνικών θεμάτων όπου έκανε ότι έπρεπε.

  6. my way avatar
    my way 28/06/2014 09:43:21

    Πραγματικά, πιστεύω ότι κανένας λόγος συντρέχει για τέτοια άρθρα. Μόνο κακό κάνουν στην διατήρηση της όποιας ενότητας έχει απομείνει στην Παράταξη.

    • Fotini avatar
      Fotini @ my way 28/06/2014 10:47:07

      My way, συμφωνῶ! ῾Υστεροβουλία ἤ ἀχαλίνωτη φαντασία; ῾Ο ΚΚ ἔχει δείξει μέ λόγια καί πράξεις ὅτι στηρίζει τόν ΑΣ. Τέτοια ἄρθρα διχάζουν τήν βάση.

      • Angelos avatar
        Angelos @ Fotini 28/06/2014 15:35:33

        Ο Καραμανλης θα συνεργαστει με τον Τσιπρα και τον συριζα σε σημειο που θα βαλλει δικους του ανθρωπους σε κυβερνηση συριζα.

        • Fotini avatar
          Fotini @ Angelos 29/06/2014 01:03:13

          Τὄ καλλίτερο ἀνέκδοτο τῆς ἡμέρας!

        • Γεώργιος Τ. avatar
          Γεώργιος Τ. @ Angelos 29/06/2014 18:10:48

          Καλό το ανέκδοτο για συριζαίο...

      • Νίκος Α avatar
        Νίκος Α @ Fotini 28/06/2014 23:33:58

        Ακόμα μια φορά: Άθροιση και όχι διαίρεση δυνάμεων

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ my way 30/06/2014 22:34:50

      'Όλα τά΄χε η Μαριορή.. ο Καραμανλής μας έλειπε τούτην την ώρα. Οι Νεοδημοκράτες είναι μαζόχες ή ακατάλληλοι να αποφασίζουν για τα κοινά. Πόσο ανόητοι πρέπει να είναι για να φέρνουν τέτοια θέματα για συζήτηση;, (οι πονηροί και οι τυχοδιόκτες δεν συμπεριλαμβάνονται στους πολίτες που θέλουν το καλό της ΝΔ και το καλό του τόπου). Η ΝΔ ή έχει αποδεκτό από όλους αρχηγό και κοινή γραμμή για όλους και απ΄όλους ή δεν της αξίζει να κυβερνήσει Είχα κι εγώ τις ενστάσεις μου για την δημοσια αναφορά σε τέτοια θέματα αλλά νομίζω ότι τελικά καλά κάνατε και το φέρατε στην επιφάνεια για να ξεκαθαρίσει επίτέλους η κατάσταση. Στην Θεσσαλονίκη και στη Χαλκιδική οι αυτοπροσδιορίζόμενοι "Καραμανλικοί" εκφράζονται δημόσια απαξιωτικά για την παρούσα ηγεσία και εύχονται την αποτυχία για να επανέλθει δήθεν ο Καραμανλής Πιστεύω και εύχομαι αυτό να γίνεται εν αγνοία του. Αλλά αφού τέθηκε το θέμα, έστω και άκομψα και δημόσια αναφέρθηκε το όνομά του, νομίζω ότι πρέπει να τοποθετηθεί δημόσια, λυνοντας τη σιωπή του, η οποία πλέον δεν είναι χρυσός.

  7. NikosP avatar
    NikosP 28/06/2014 12:06:49

    - Ως Υπουργός Εργασίας έρχεται αντιμέτωπος με σύνθετα εργατικά ζητήματα, ενώ φροντίζει για την αποφυλάκιση αντιφρονούντων συνδικαλιστών[5] . Παράλληλα, προωθεί την πρόβλεψη για σημαντική αύξηση των συντάξεων (25%) και ευνοεί την καθιέρωση ενιαίου φορέα[6] . - Ως Υπουργός Μεταφορών, έρχεται σε σύγκρουση με τη βρετανική εταιρία Π.... και άλλες ξένες ιδιωτικές εταιρίες (πάνω από τετρακόσιες) που είχαν το μονοπώλιο της ηλεκτροδότησης και προσέφεραν ακριβές και κακής ποιότητας υπηρεσίες [8], ενώ αρνούνταν να προχωρήσουν στις απαραίτητες επενδύσεις. Προωθεί νομοθεσία όπου το κράτος μπορούσε πλέον να επιδιώξει επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων. Η στάση αυτή ενισχύει το πολιτικό προφίλ του λόγω εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος. - ανέβηκε γρήγορα τα σκαλιά της ελληνικής πολιτικής αναλαμβάνοντας τελικά το Υπουργείο Δημοσίων Έργων - Λόγω της απρόσμενα υψηλής του απόδοσης στο Υπουργείο, αλλά και επειδή είχε την εύνοια του Αμερικανικού παράγοντα ο ... τον πρότεινε αμέσως για πρωθυπουργό -τελικα έγινε για πρώτη φορά πρωθυπουργός το ... (μετα απο 3 χρονια) - επανίδρυσε το κόμμα του αμεσως μετα - Σχεδόν αμέσως μετά την ανάληψη της πρωθυπουργίας ξεκίνησε επέβαλλε στην ηγεσία του στρατεύματος ανθρώπους που συνδέονταν με την ακροδεξιά - με αφορμή τα παραπανω ο αντιπαλος του ... κυρηξε «ανένδοτο αγώνα» για την «υπεράσπισιν και αποκατάστασιν της δημοκρατίας», ο οποίος κατόρθωσε να συσπειρώσει κεντροαριστερες πολιτικές δυνάμεις - Η πρώτη πρωθυπουργία του χαρακτηρίστηκε επίσης από προσπάθεια καταστολής του φοιτητικού κινήματος- - Η πρώτη πρωθυπουργία του χαρακτηρίστηκε από οικονομική πρόοδο. Οι μεταρρυθμίσεις του στην οικονομία απέδωσαν σε σχέση με το εισόδημα των ανώτερων οικονομικά τάξεων. Η Ελλάδα γνώρισε πολύ ισχυρή άνοδο της οικονομία. Το ΑΕΠ ανέβηκε περίπου 62% ή περίπου 6,2% ετησίως. Καθ'όλη την περίοδο ... ομως η ανεργία (που είχε φτάσει στο 24%) [28] ανάγκαζε τους Έλληνες να μεταναστεύουν μαζικά στη Γερμανία, την Αυστραλία, τις ΗΠΑ και τον Καναδά για να ζήσουν αξοπρεπώς. - Υπό τo πρόσχημα επικράτησης των κομμουνιστών ομάδες του στρατού, της αστυνομίας και άλλων υπηρεσιών που αναλάμβαναν «αντικομμουνιστική» δράση με δική τους πρωτοβουλία, σχηματίζοντας το λεγόμενο «παρακράτος» - με τη βοήθεια της ΚΥΠ δημιούργησε ένα πρωτοφανές για αστυνομικό κράτος. ο αριθμός πρακτόρων ήταν αναλογικά ο μεγαλύτερος ανάμεσα στις Δυτικές χώρες, ενώ ξεπερνούσε και σχεδόν όλες τις κομμουνιστικές. ακόμη και την περίφημη Στάζι της Ανατολικής Γερμανίας - παραιτήθηκε από την πρωθυπουργία μετά από διαφωνία με τον ... λόγω της πρόθεσής του να αναθεωρήσει[33] προς το δημοκρατικότερο το Σύνταγμα

    • my way avatar
      my way @ NikosP 28/06/2014 20:05:17

      Μεροληπτικές καταγραφές του κάθε πικραμένου στο WiKi και όχι η ιστορική αλήθεια. Ο Κωνσταντίνος Καραμανλής είχε δυο χρυσές οκταετίες διακυβέρνησης, που κατέστησαν την Ελλάδα από καθημαγμένη (ΒΠΠ και εμφύλιος) ψωροκώσταινα, σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα.

      • NikosP avatar
        NikosP @ my way 28/06/2014 20:39:08

        Καλό ειναι να μαθαίνουμε απο την ιστορία. Ειδικά οταν αναλαμβανουμε κόμμα του 40% καί το οδηγούμε στο 20% με προοπτικές καθόδου.

  8. Ναπαίος avatar
    Ναπαίος 28/06/2014 16:16:57

    Ο Σαμαράς είναι πιο γενναιόδωρος προς τον ΚΚ τον μικρό από ό,τι ήταν ο μπάρμπας του τελευταίου με τον τέως στον οποίο επιβλήθηκε 30ετής εξορία με τίμημα χίλια μύρια ευτράπελα και γελοιότητες για την εικόνα της Ελλάδας. Ο ΚΚ ο μικρός με την σειρά του ούτε που σκέφτηκε να ανταμοίψει τον Μητσοτάκη, που έκανε τον γέρο ΠτΔ ξανά το 1990 αν και η υγεία του (σωματική και ψυχική) τον έκανε ακατάλληλο για τον ρόλο, και στήριξε τον αστείο Στεφανόπουλο το 2000 - και τελικά δεν του βγήκε αφού έχασε τις εκλογές τότε έτσι κι αλλιώς. Γενικά μια οικογένεια (από τις πολλές της Δεξιάς) που νομίζει ότι όλοι της χρωστάνε και έχει σχέσεις ιδιοκτησίας με ψηφοφόρους, εκλογικές περιφέρειες, την ίδια την χώρα, χωρίς καμιά αίσθηση υποχρέωσης, σεμνότητας ή ανταμοιβής. Με τους Παπανδρέου φαίνεται να ξεμπλέκουμε (αφού η Ελληνικότητά τους φθίνει γενιά με την γενιά, και σε 30 χρόνια κανένας τους δεν θα μιλάει καν την γλώσσα). Με τους Καραμανλήδες, τους Μητσοτακαίους, τους Κεφαλογιάννηδες, τους Βαρβιτσιώτηδες, τους Δήμες και τις αέναες λοβιτούρες τους, η ελληνική Δεξιά όμως λειτουργεί ακόμα σαν το Λαϊκό(ν) Κόμμα του Ντίνου Τσαλδάρη (ου μην του Γούναρη).

  9. Νίκος Αργεαδης avatar
    Νίκος Αργεαδης 28/06/2014 19:16:19

    το μόνο που έχει να κάνει ο Καραμανλης είναι να περιμένει την φθορά του Σαμαρα. Οι πολιτικες του Σαμαρα που ουσιαστικά είναι οι πολιτικές του γκαπ φροντιζουν γι' αυτο.

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ Νίκος Αργεαδης 30/06/2014 22:52:50

      " να περιμένει την φθορά του Σαμαρά..." κι εμείς να περιμένουμε τι από τον Καραμανλή; Να κάνει κάτι περισσότερο απ΄ότι έκανε με ασύγκριτα καλύτερες συνθήκες; Τα [αραπάνω τα γράφω με πόνο ψυχής Είμαι ΝΔημοκράτης, "Καραμανλικός" όταν αργηγός του κόματος ήταν ο Καραμανλής και "Σαμαρικός" τώρα που αρχηγός της είναι ο Σαμαράς. Οι ΝΔημοκράτες φαίνεται ότι είμαστε γεννημένοι για ¨δεύτεροι¨. Με τέτοιες νοοτροπίες δεν μας ταιριάζει τίποτα καλύτερο

  10. Νέστωρ avatar
    Νέστωρ 28/06/2014 20:21:41

    Η ΝΔ πράγματι έχει άδηλο μέλλον διότι έχει εξαιρετικά δειλό πολιτικό λόγο. Υπέρ της ελεύθερης ιδιωτικής οικονομίας ή υπέρ του γιγάντιου κράτους; Άδηλο. Υπέρ των Ελλήνων ή υπέρ των λαθραίων; Άδηλο. Υπέρ της ελάττωσης του κράτους και των φόρων, ή υπέρ της υπερφορολόγησης; Υπέρ των αστών, ή υπέρ των λαθρομεταναστών; Δεξιά, ή αριστερά; Μέχρι να τα ξεκαθαρίσει όλα αυτά η ΝΔ μέσα της, θα έχει χάσει τα αυγά και τα πασχάλια έξω της...

    • ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
      ΣΟΝ ΠΕΝ @ Νέστωρ 30/06/2014 11:24:18

      Νέστωρ Η Πολιτική δε σχεδιάζεται και κυρίως δεν εφαρμόζεται εν κενώ ούτε σε δοκιμαστικό σωλήνα υπό Κ.Σ. Σε μια χώρα με 1 εκατ. ΔΥ, άλλο ένα εξαρτημένο άμεσα από τις Δημόσιες δαπάνες, και χωρίς εκπαιδευμένη στην εξωστρέφεια επιχειρηματικότητα, η άσκηση πολιτικής και μάλιστα "σωστικής" μοιάζει με τον τετραγωνισμό του κύκλου. Παρότι πάντως αναγνωρίζω αυτά τα δεδομένα, πιστεύω σε μια πιο θαρραλέα πολιτική και αποφασιστική πολιτική, η οποία ακόμη κι αν αποτύχει εξ αιτίας των αντιδράσεων των κατεστημένων συμφερόντων, θα εγγράψει υποθήκη για το μέλλον της χώρας.

  11. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 28/06/2014 21:15:44

    @ Διογένης Το εάν θα ακολουθήσει εθνική καταστροφή εξαρτάται από το τι θα κάνει το σχήμα που θα διαδεχθεί το Σαμαρά. Δεν θα έχει δύσκολα μέτρα όπως οι προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά πάντως πρέπει να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο.Αυτό είναι δύσκολο για τον αυτοδύναμο Σύριζα αλλά όχι και τόσο για το Σύριζα σε κυβέρνηση συνασπισμού.Η αυτοδυναμία χρειάζεται 38-40%. Ο Τσίπρας θα μπορέσει να δικαιολογήσει στο εσωτερικό του τη μη λήψη επιθετικής στάσης κατά της ΕΕ λόγω των αντιρρήσεων του Ποταμιού ή κάποιου άλλου κεντροαριστερού σχήματος με το οποίο θα αναγκασθεί να συνεργασθεί. Εάν ο Σαμαράς θέλει πραγματικά να διασφαλίσει την παραμονή της χώρας στην ευρωζώνη δεν έχει παρά να δεχθεί το αίτημα Βενιζέλου για απλή αναλογική. Βέβαια αυτό ενδυναμώνει πολύ την κεντροαριστερά. Επ αυτού δεν έχω να πω κάτι.Βλέπω και από πολλούς εδώ ότι προτιμούν την καταστροφή παρά τη συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ.Εάν είναι έτσι θα παιχθεί σε ρουλέτα. Αλλά εάν θέλει να μείνει στην ιστορία ως ο άνθρωπος που εξασφάλισε την παραμονή στην ευρωζώνη ο δρόμος περνάει από την απλή αναλογική.Καμμία παράταξη δεν πρόκειται σε καμμιά περίπτωση να πάρει το 50% και θα οδηγηθούμε σε βασιλεία του "μεσαίου χώρου" που τόσοι μισούν εδώ. Όμως μπορεί να το κάνει και ο Τσίπρας.Η απλή αναλογική είναι στο πρόγραμμα του Τσίπρα.Επικαλούμενος την πάγια αυτή αρχή της αριστεράς φέρνει από τα πρώτα νομοσχέδια την καθιέρωσή της και μόλις έλθει η σύγκρουση με τους δανειστές που φέρνει δική του σύγκρουση με τους λαφαζανικούς πάει σε νέες εκλογές με απλή αναλογική που οδηγεί αναπόδραστα σε "μεσαίο χώρο". Κανείς δεν ξέρει τι σκέφτεται ο καθένας και το μέλλον. Αλλά το να ζητάς από το Σαμαρά να βγάλει τέτοιο πρόγραμμα και να ξανακερδίσει εκλογές είναι παγκόσμιο κατόρθωμα.Ποτέ καμμιά κυβέρνηση σε καμμιά χώρα του κόσμου με πρόγραμμα ΔΝΤ δεν ξανακέρδισε.

    • GregA avatar
      GregA @ ψυχραιμια 30/06/2014 09:34:45

      Η συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ είναι από μόνη της καταστροφική. Πιο καταστροφική επιλογή δεν μπορεί να υπάρξει, είτε για τη παράταξη, ειτε για τη χώρα. Όλα τα άλλα είναι προφάσεις εν αμαρτίαις.

  12. Κυθήριος avatar
    Κυθήριος 28/06/2014 22:06:32

    Νομίζω ότι δίνουμε περισσότερη βαρύτητα από ό,τι πρέπει,στις κινήσεις του Καραμανλή. Θα είχαν αξία,αν πρίν από πέντε,τρία,δύο χρόνια είχε βγεί και είχε πεί πέντε κουβέντες για την πορεία μας ως εδώ. Από τη στιγμή που δεν έχει μιλήσει,οι κινήσεις του είναι στη συνείδηση πολλών νεοδημοκρατών,κενές περιεχομένου. Και για να το πώ παραστατικά,είναι σαν να τρέχει πάνω κάτω στο γήπεδο χωρίς να υπάρχει μπάλα...

    • my way avatar
      my way @ Κυθήριος 28/06/2014 22:44:22

      Από οποιαδήποτε γωνία κι αν το δεις, στην προκειμένη περίπτωση, η μπάλα πάει πάνω - κάτω (και βέβαια καταλήγει στα δίχτυα μας μπόλικες φορές) χωρίς να παίζει αυτός.

      • Κυθήριος avatar
        Κυθήριος @ my way 28/06/2014 22:46:17

        Συμφωνώ.

    • Diamond Angel avatar
      Diamond Angel @ Κυθήριος 28/06/2014 23:09:47

      Δεν έχεις άδικο , φίλε Κυθήριε . Πέντε κουβέντες , ούτε έξι ούτε δέκα , πέντε μόνο , έπρεπε να τις έχει πει .

  13. thanos avatar
    thanos 29/06/2014 11:16:51

    Αναρωτιέμαι συχνά πυκνά, τον Σαμαρά ποιοι τον ψηφίσαν κι έγινε αρχηγός της ΝΔ και διαβάζοντας σχόλια Καραμανληκών ( Αντώναρος κ.λ.π ) λέω εγώ, ο άξεστος χωριάτης, ο ταπεινά Νεοδημοκράτης, ΤΙ στο διάολο θέλουν μερικοί σημερινοί σφογκοκολάριοι και χθεσινοί νεκροθάφτες αυτής της παράταξης !!! Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ εχθρός της ΝΔ στις τελευταίες εκλογές, δεν ήταν άλλος, από το Καραμανληκό λόμπι, εάν δε κρίνω από τις κινήσεις του ενός από τους δύο βουλευτές που έχει η ΝΔ στον τόπο που μένω, τότε αυτό που έχω να πω στον Κώστα, τον δήθεν αμίλητο, να μας αδειάσει την γωνιά, να πάει σπίτι του και να μην ξεχνά ότι, δεν ζωντανεύουν οι ΝΕΚΡΟΙ.

  14. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 29/06/2014 16:07:15

    Toν ψήφισαν κάποιοι ηλίθιοι που περίμεναν να κουνήσει το μαγικό ραβδί και να φέρει εισοδήματα μεγαλύτερα και από τα δανεικά που είχαν επί Καραμανλή. Το επίτευγμα του Σαμαρά είναι ότι αξιοποίησε την ψήφο αυτή για να ασκήσει μια καλή αντιπολίτευση και κυρίως μια πολύ καλή κυβέρνηση.Οι ηλίθιοι βέβαια δεν καταλαβαίνουν από οικονομικά δεδομένα.

  15. ΜΑΝΩΛΗΣ avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ 30/06/2014 11:28:50

    ΤΟ ΑΛΛΟ ΜΕ ΤΟΝ ΤΟΤΟ ΤΟ ΞΕΡΕΙΣ;

  16. Seagull avatar
    Seagull 30/06/2014 11:59:10

    Λογικό να εκνευρίστηκε ο Καραμανλής με τις διάφορες φωτοβολίδες που έκαναν την εμφάνισή τους περί της υποψηφιότητάς του για πρόεδρος της δημοκρατίας. Ενα τόσο σημαντικό ζήτημα που αφορούσε το πρόσωπό του δεν αφήνεις να γίνουν διαρροές για να δεις αντιδράσεις, πάλι καλά που κρατάει ακόμη την ψυχραιμία του και αυτό προς τιμήν του. Αλήθεια ποιοί είναι οι εμπνευσμένοι εγκέφαλοι εντός της ΝΔ που με αυτά και με εκείνα την οδηγούν στην διάλυση? Εχουμε μείνει άφωνοι από την πολυγλωσσία, ο Αβραμόπουλος και η Πιπιλή υπέρ μιάς συνεργασίας με τον Σύριζα ο οποίος προφανώς ξαναβαφτίστηκε και βρέθηκε εντός του δημοκρατικού τόξου και όχι " άκρο " όπως κακώς είχαμε καταλάβει... Ο Βορίδης όμως έχει άλλη άποψη και δεν το βλέπει να μπορεί να γίνει..... και πάει λέγοντας σε όλα τα επίπεδα που απ΄ότι φαίνεται ο κάθε υπουργός έχει αρχίσει να τραβάει το δικό του μπαϊράκι και όπου βγει.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.