#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/06/2012 09:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι πρώτες κινήσεις της κυβέρνησης Σαμαρά



Ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Αντώνης Σαμαράς, γνωρίζει πολύ καλά ότι η νέα κυβέρνηση που θα σχηματιστεί μετά τις εκλογές της Κυριακής δεν θα έχει απεριόριστο πολιτικό χρόνο. Από τη στιγμή που η Νέα Δημοκρατία κερδίσει τις εκλογές και επιτευχθεί ο σχηματισμός κυβέρνησης, κάτι που θεωρούν δεδομένο στο γαλάζιο στρατόπεδο, τότε ο κ. Σαμαράς θα προτάξει την επαναδιαπραγμάτευση του Μνημονίου. Ήδη η προεργασία έχει γίνει στις επαφές του κ. Σαμαρά με τους ξένους ηγέτες, ενώ συγκροτείται ατύπως το μέτωπο του Νότου με την Ισπανία και την Ιταλία να βρίσκονται εκτός αγορών. Η κατάσταση στην ευρωζώνη είναι κρίσιμη καθώς η Γερμανία επιμένει στην πολιτική λιτότητας όμως ο κ. Σαμαράς και το επιτελείο του θεωρούν ότι μπορούν να πείσουν την Ε.Ε. για την αλλαγή της οικονομικής πολιτικής που θα ανακόψει την ύφεση και την ανεργία. Σε αυτό το πλαίσιο η Νέα Δημοκρατία θα επιχειρήσει αφενός να τονώσει τη ζήτηση στην εγχώρια αγορά με διορθωτικές κινήσεις και ταυτόχρονα να πραγματοποιήσει προσκλητήριο επενδυτών για άμεσες αποκρατικοποιήσεις.

Μία από τις πρώτες κινήσεις θα είναι η πώληση του ΟΣΕ σε ξένους επενδυτές με ταυτόχρονη δέσμευσή τους για έργα υποδομής ώστε το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο να γίνει ο διαμετακομιστικός άξονας Ανατολής και Δύσης. Ήδη ο κ. Σαμαράς δήλωσε ότι θα επιδιώξει εντός του καλοκαιριού τη μείωση του ΦΠΑ από το 23% στο 9% για την εστίαση, με σκοπό να ενισχυθεί ο ελληνικός τουρισμός.

Παράλληλα οι βασικές παραδοχές του Μνημονίου έχουν καταρρεύσει λόγω της επιδείνωσης της ύφεσης στο 6,5% αλλά και της εκτίναξης της ανεργίας πάνω από το 22,5%. Για το λόγο αυτό σχεδιάζεται από τη Ν.Δ. η εκπόνηση ενός σχεδίου-εξπρές με βάση τις προτάσεις που ήδη έχει επεξεργαστεί το οικονομικό επιτελείο του κόμματος.

Ο Αντώνης Σαμαράς θα επαναδιαπραγματευθεί άμεσα:

-Αποκατάσταση των ζημιών που υπέστησαν από το «κούρεμα» του χρέους φυσικά πρόσωπα (ομολογιούχοι) και ασφαλιστικά ταμεία.

-Επέκταση του επιδόματος ανεργίας κατά ένα χρόνο ακόμα, στα δύο χρόνια, έστω και με τη μορφή προγραμμάτων επανεκπαίδευσης. Αυτό μπορεί να χρηματοδοτηθεί από αδιάθετα κοινοτικά κονδύλια.

- Έκτακτο επίδομα ανεργίας και για μη μισθωτούς,  αυτοαπασχολουμένους ή καταστηματάρχες που έκλεισαν τα μαγαζιά τους και δεν δικαιούνται σήμερα κανένα βοήθημα, εφόσον βέβαια βρίσκονται κάτω από ένα εισοδηματικό όριο. Το ποσό θα εξευρεθεί από ευρωπαϊκά κονδύλια που έχουν μείνει αδιάθετα σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

- Να ρυθμιστούν οι αλλεπάλληλες φορολογικές επιβαρύνσεις των επόμενων μηνών. Απόφαση της Ν.Δ. είναι να μην ξεπερνούν οι φορολογικές επιβαρύνσεις το 25% του μέσου οικογενειακού εισοδήματος και να μετακυλίσουν τα υπόλοιπα αργότερα, ακόμα και στα επόμενα δύο χρόνια.

- Να μην πέσουν άλλο οι μισθοί στον ιδιωτικό τομέα.

- Στήριξη των συλλογικών συμβάσεων εργασίας μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων. Για τη «μετενέργεια» η Ν.Δ. υποστηρίζει επαναφορά της στα προηγούμενα χρονικά όρια, δηλαδή στους 6 μήνες (από τους 3 μήνες που είναι τώρα). Στο μεταξύ, θα ζητήσει να «παγώσουν» οι μισθοί στα τωρινά επίπεδα, μέχρι να υπάρξει νέα συμφωνία ανάμεσα σε εργαζομένους και εργοδότες.

-Μόλις σταθεροποιηθεί η κατάσταση των εσόδων, σταδιακή άνοδος του αφορολόγητου ορίου από τις 5.000 σήμερα στις 8.000 για την επόμενη χρονιά και στις 10.000 χιλιάδες για τη μεθεπόμενη.

- Αντικατάσταση του περιβόητου χαρατσιού από νέο διευρυμένο ΕΤΑΚ, πιο δίκαιο, πιο αναπτυξιακό και υποφερτό για όλους.

- Σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών:
Πρώτο βήμα, η μείωση του φόρου για νομικά πρόσωπα -εταιρίες και επιχειρήσεις- στο 15% για την επόμενη χρονιά.
Αμεση μείωση του ΦΠΑ για την εστίαση στο 9% (από το 23% που βρίσκεται σήμερα).

Επόμενα βήματα (για τις επόμενες τρεις χρονιές), η σταδιακή μείωση του υψηλού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 19%, του μεσαίου από 19% στο 9% και του χαμηλού από το 6,5% στο 5% (για το συνολικό τουριστικό πακέτο).
Σταδιακή μείωση του ανώτατου συντελεστή για τα φυσικά πρόσωπα στο 32% (από 45% που φτάνει σήμερα).

- Η περικοπή 11,7 δισ. δημόσιων δαπανών για 2013-14 - να επεκταθεί για δύο ακόμα χρόνια, έως το 2016 τουλάχιστον.

-Πέρα από τον κανόνα 1 προς 10, επαναφορά της πρότασης της Ν.Δ. (για εργασιακή εφεδρεία, αν και τον όρο δεν τον ανέφερε) για το πλεονάζον προσωπικό από οργανισμούς του Δημοσίου, που συγχωνεύονται και καταργούνται.

- Να μην απολύονται, αλλά να μπαίνουν σε ειδικό καθεστώς για τρία χρόνια τουλάχιστον και θα παίρνουν το βασικό τους μισθό και τις εργοδοτικές εισφορές στα Ταμεία τους.

Ρυθμίσεις χωρίς επαναδιαπραγμάτευση

- Μέτρα για τους δανειολήπτες: Ρύθμιση του τρόπου αποπληρωμής χρεών των νοικοκυριών σε τράπεζες, έτσι ώστε η μηνιαία δόση να μην ξεπερνά ποσοστό 30% του διαθέσιμου εισοδήματός τους. Κι εφόσον έχουν χάσει την εργασία τους ή την επιχείρησή τους, να μπορούν να πληρώνουν μόνον τόκους για δύο ή τρία χρόνια.

- Αναστολή των συνεπειών εγγραφής στον «Τειρεσία», για όσους γράφτηκαν την τελευταία διετία.

-Ρευστότητα: Αμέσως μετά την επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, εξασφάλιση ρευστότητας στην πραγματική οικονομία και ειδικότερα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που δημιουργούν το 70% των θέσεων εργασίας.

-Εφαρμογή του αναγκαίου και δίκαιου συμψηφισμού οφειλών από και προς το Δημόσιο, που θα απελευθερώσει και ρευστότητα για την αγορά.

-Αμεσες νομοθετικές πρωτοβουλίες για την αποδέσμευση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου (εκκαθάριση τίτλων, προσδιορισμός χρήσεων γης και συντελεστές δόμησης).

-Αποφασιστική προώθηση αποκρατικοποιήσεων και πέρα από τις προβλέψεις της δανειακής σύμβασης (π.χ. σιδηρόδρομοι, συμβάσεις παραχώρησης λιμανιών και περιφερειακών αεροδρομίων).

Εκτός από την οικονομία προτάσσει μέτρα για την αποκατάσταση του αισθήματος ασφάλειας του πολίτη και την ανακοπή της λαθρομετανάστευσης (π.χ. καλύτερη φύλαξη των συνόρων, απομάκρυνση των λαθρομεταναστών από τα αστικά κέντρα, χτύπημα του παρεμπορίου και μαζικό επαναπατρισμό των λαθρομεταναστών με κοινή ευρωπαϊκή πολιτική, αποκάλυψη των κουκουλοφόρων και χτύπημα του οργανωμένου εγκλήματος και της «χαμηλής εγκληματικότητας»). Σε αυτό το πλαίσιο μίλησε και για την επίσπευση της ανακήρυξης ΑΟΖ.

Κατερίνα Κατσαβού στον "Τύπο της Κυριακής"

ΣΧΟΛΙΑ

  1. vardarskian avatar
    vardarskian 16/06/2012 11:42:01

    πρώτη πρώτη η πώληση του κερδοφόρου πλέον ΟΣΕ...;

    • ΒΙΣ avatar
      ΒΙΣ @ vardarskian 16/06/2012 13:03:58

      Ναι, για να αποκτήσουμε τρένα και να μην λεηλατούν τον ΟΣΕ οι συμμορίες των σκουρόχρωμων pets του Τσίπρα. Και να παίρνεις το νυχτερινό τρένο από τη Θεσσαλονίκη και να μπορείς να βρίσκεις τη θέση σου, όχι να είναι το τρένο αποθήκη λαθρομεταναστών από τον Έβρο με διάχυτη στον αέρα essence κουναβιού....
      Ιδιώτης αυτή την αθλιότητα δεν θα τη δέχεται, οπωσδήποτε. Οι δικοί μας κρατικοδίαιτοι του ΟΣΕ δεν έχουν πρόβλημα. Ούτε εγώ θα έχω αν χρειαστεί να ψάξουν αλλού δουλειά, τόσα χρόνια που ταξιδεύω με το τρένο έχω δει τη συμπεριφορά τους...

  2. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 16/06/2012 13:46:10

    Όσοι "έτυχε" να παίρνουμε τα πρωινά τρένα για Χαλκίδα, βλέπαμε γύρω στις 5:30 με 6 το πρωί το νυχτερινό από Αλεξανδρούπολη-Θεσσαλονίκη να κατεβάζει κάθε μέρα καραβιές ταλαίπωρων τους οποίους παραλάμβαναν εδώ διάφοροι σύνδεσμοι για να τους προωθήσουν είτε στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό. Νόμιζες ότι ήσουνα σε σιδηροδρομικό σταθμό στην Ισλαμαμπάντ.

  3. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 16/06/2012 13:54:28

    Η αριστερόστροφη ιδεολογική κυριαρχία στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια έχει δημιουργήσει μια καχυποψία για τις ιδιωτικοποιήσεις. Το κέρδος των ιδιωτικοποιήσεων όμως δεν είναι η τιμή που θα πωληθούν. Είναι οι φόροι που θα εισπράττει το κράτος συνεχώς και θα μπαίνουν στα δημόσια έσοδα και οι επενδύσεις σε υποδομές που θα γίνουν από τους ιδιώτες επενδυτές. Οταν δεν υπάρχει σάλιο στο δημόσιο ταμείο και έρθει ένας ιδιώτης και εκτός από την εκμετάλλευση των δρομολογίων αναλάβει την υποχρέωση βα φτιάξει ένα σιδηροδρομικό δίκτυο (τα δίκτυα μένουν πάντα στο κράτος εννοείται) νέας τεχνολογίας που να ενώνει την Ελλάδα με τη Ρωσία και την Ευρώπη, ποιόν χαλάει; Εκτός την Παπαρήγα και τον Τσίπρα, ποιός μπορεί να πει ότι θα είναι μια λάθος κίνηση;

    • vardarskian avatar
      vardarskian @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 16/06/2012 16:30:24

      Η ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ μένει στο κράτος; Αν ναι, σύμφωνοι...

  4. anonymous avatar
    anonymous 16/06/2012 14:03:29

    το βασικό έργο που χρειαζόμαστε είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος και μια υπερσύγχρονη γραμμή τραίνου που θα συνδέσει την Αλεξανδρούπολη (λιμάνι) με το Μπουργκάς της Βουλγαρίας (λιμάνι) και θα οδηγήσει σε παράκαμψη των στενών.

  5. jim avatar
    jim 17/06/2012 10:03:43

    ζω στη χώρα των απόψεων και θέσεων
    ζω στην χώρα των εξαγγελιών και ανακοινώσεων
    ζω στη χώρα αθετήσεως των προεκλογικών υποσχέσεων
    ζω στη χώρα της παπαρολογιας

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.