#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
24/05/2011 19:35
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι προκλήσεις της Τουρκίας συμβαδίζουν με την επιδείνωση της οικονομικής κρίσης



Γράψαμε ήδη για σκηνικό τύπου Ιμίων με αφορμή τις δηλώσεις Zeybek περί «κατοχής» του Αγαθονησίου και του Φαρμακονησίου από την Ελλάδα, με την εμπλοκή της Hurriet και την παραλαβή της σκυτάλης απο τον Συνταγματάρχη ε.α. Ουμίτ

Γιαλίμ που απεπειράθη «απόβαση» στα νησιά μετά φανών, λαμπάδων και ...δημοσιογράφων την περασμένη εβδομάδα,

 

Σε κάθε περίπτωση η επίσημη αντίδραση του τουρκικού ΥΠΕΞ υπήρξε «πατρική» και κατευναστική και διόλου ρητά αποδοκιμαστική των «ιδιωτικών» αυτών πρωτοβουλιών.

Ενδεχομένως ενθαρρυμένοι από την ανωτέρω επίσημη στάση, οι προβοκάτορες του Δημοκρατικού Κόμματος DP της Τουρκίας επανέρχονται (Sabah) με δηλώσεις του προέδρου της νομαρχιακής επιτροπής του κόμματος στα Δίδυμα (απέναντι από τα νησιά) και προαναγγέλλουν για αύριο «αντικατοχικές» εκδηλώσεις που θα κορυφωθούν με «εκστρατεία με βάρκες» πρός ...απελευθέρωση των δυο νησιών.

Το antinews γνωρίζει ότι η αρμόδια ελληνική αρχή είναι ενήμερη και εκφράζεται η εκτίμηση ότι με ήπια ισχύ θα αποκρουσθεί κάθε απόπειρα διασαλεύσεως της τάξεως με απρόβλεπτα αποτελέσματα, αυτό δηλαδή που επιδιώκουν οι προβοκάτορες.

Παρατηρούμε ότι η ένταση με κάθε δυνατή ευκαιρία (ασκήσεις, παραβιάσεις, ανεύθυνες και προβοκατόρικες δηλώσεις και ενέργειες) συντηρείται και ακολουθεί αυξητική πορεία, ίσως όχι τυχαία εν όψει εκλογών στην Τουρκία και ανησυχητικών οικονομικών εξελίξεων στην Ελλάδα.

Η συγκυρία αυτή είναι που καθιστά επικίνδυνη και απρόβλεπτη την αυριανή απόπειρα προβοκάτσιας.

Parsifal

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ierofantis avatar
    ierofantis 24/05/2011 19:42:13

    Καλησπέρα Πάρσιφαλ

    Ας ελπίσουμε να μη ξεκινήσουν καν και οι επίσημες Τουρκικές Αρχές να εμποδίσουν τον γραφικό αυτό κύριο.

    Γιατί αν αποπλεύσουν, θα έχουμε μπλεξίματα...

    • saltcity avatar
      saltcity @ ierofantis 24/05/2011 20:02:06

      Τό'πες κι έγινε :
      h++p://news247.gr/ellada/politiki/anamenetai_toyrkikh_apovash_sto_agathonhsi_kai_to_farmakonhsi_toyrkikes_shmaies.871764.html

      Αν βέβαια λένε αλήθεια ...

  2. blue nile avatar
    blue nile 24/05/2011 20:01:43

    Μα ότι και να πάει να κάνει ο γραφικός αυτός κύριος θα είναι υπαγορευμένο από τις επίσημες Τουρκικές Αρχές ...

  3. athamas avatar
    athamas 24/05/2011 20:11:12

    Λιμπέρης εμετρήθει και βγήκε λειψός !Ο επόμενος ?

  4. Elxo avatar
    Elxo 24/05/2011 20:27:33

    Ένα σκηνικό "Ιμίων" διευκολύνει και τις δύο πλευρές...
    Ο μεν Ερντογάν θα εμφανιστεί υποστηρικτής των Τουρκικών βλέψεων, ο δε Παπανδρέου με αίσθημα πατριωτικής ευθύνης θα επισημάνει την αδήριτη ανάγκη για συναίνεση οδηγώντας τις φοβικές μας μνήμες σε μέρες 1922- ημέρες συναίνεσης ως προς την «εθνική πολιτική»- και ασκώντας ψυχολογική πίεση στο λαό για αποδοχή των νέων μέτρων θα απεγκλοβίσει και τις δυνάμεις της αντιπολίτευσης διασώζοντας το Πολιτικό Σύστημα σε ένα κλίμα αποφυγής ενός άτυπου ή και μη εμφυλίου σπαραγμού...
    Μιλώντας λαϊκότερα μπορούμε να πούμε ότι η μπίζνα του ξεπουλήματος των υποδομών της Ελλάδας είναι τόσο σοβαρή για τη καταρρέουσα Αμερικανική -Τραπεζοκεντρική- Οικονομία που θα μπορούσα να πιθανολογήσω, έστω και εαν σφάλλω, ότι κανένας δεν πρέπει να τη θέσει σε κίνδυνο, είτε αυτός λέγεται Dominic Stross Can (μέσα από δηλώσεις του), είτε λέγεται Ελληνική Πολιτική ηγεσία (μέσα από τις πράξεις της...)
    Όλα αυτά βέβαια δεν αποτελούν αξιώματα αλλά επιδιώξεις που αναλόγως των ευρύτερων Παγκόσμιων συμφερόντων και της προφανούς σύγκρουσης τους μπορούν είτε να στεφθούν με επιτυχία ή να οδηγήσουν σε κόλαφο και οριστική ήττα.
    Και η ήττα θα είναι οριστική μόνο εάν αποφασίσουμε να ματώσουμε για άλλη μια φορά δυστυχώς στη μακραίωνη Ιστορία μας!
    Μόνος ανασταλτικός παράγοντας στην απαιτούμενη Ιστορική προσφορά είναι η επιμελημένη κάμψη του ηθικού μας που όσο τα γεγονότα θα είναι ελεγχόμενα θα αποδίδει τους πολύτιμους καρπούς στους "επιμελητές" της, εάν όμως κάποιος "αστάθμητος" παράγοντας τα εκτρέψει θα οδηγήσει τους επιμελητές αυτούς σε όποιας μορφής δίκη και αφανισμό.

  5. Αρματιστής avatar
    Αρματιστής 24/05/2011 20:55:09

    Κάποια νησιά και νησίδες στο Αιγαίο είναι αυτά τα οποία διατρέχουν και το μεγαλύτερο κίνδυνο για την εκδήλωση εναντίον τους κάποιας Τουρκικής προβοκάτσιας ανάλογης αυτής των Ιμίων. Σε αυτά μπορούμε να εντάξουμε τα: Αγαθονήσι, Φαρμακονήσι, Καλόλιμνος, Ψέριμος, Γυαλί, Νίσυρος Άγιος Ευστράτιος, Οινούσσες, Φούρνοι, Αρκοί, Λειψοί, Πάτμος, Κάλυμνος, Σύμη, Λέρος κλπ.

    Αν φέρουμε στο νου μας τα Ίμια, θα θυμηθούμε ότι η Τουρκική προβοκάτσια πέτυχε, διότι οι Τούρκοι βατραχάνθρωποι αποβιβάστηκαν στα αφύλαχτα δυτικά Ίμια και εμείς εμπρός στο φόβο και την αβεβαιότητα ενός πιθανού πολέμου, δεν τους βγάλαμε. Αποχωρήσαμε ηττημένοι από τα ανατολικά Ίμια, αυτά των οποίων τη κυριαρχία αμφισβήτησαν οι Τούρκοι και έτσι αυτά γκριζαρίστηκαν και η θεωρία των «γκρίζων ζωνών» φάνηκε στη πράξη να δουλεύει.

    Καλό είναι επίσης να θυμηθούμε, ότι ο τότε Αρχηγός ΓΕΣ ανέφερε στο ΓΕΕΘΑ ότι οι δυνάμεις καταδρομών δεν μπορούν να αναλάβουν τη φύλαξη των βραχονησίδων, ή τέλος πάντων κάτι τέτοιο, με αποτέλεσμα τη φύλαξη των ανατολικών Ιμίων να την αναλάβουν οι βατραχάνθρωποι του ΠΝ. Ίσως και ο ναύαρχος Λυμπέρης να σκέφθηκε καθαρά κλαδικά. Βεβαίως δυνάμεις καταδρομών υπήρχαν και μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Άλλωστε και η θητεία ήταν 18 μήνες και οι κλάσεις απέδιδαν.

    Που πιθανόν βρισκόταν το πρόβλημα. Οι Ελληνικές ΕΔ εκείνη την εποχή, εκτιμούσαν τα προβλήματα και τις καταστάσεις με βάση το 2ο ΠΠ και το πόλεμο της Κορέας. Πίστευαν ότι αν κάποια στιγμή γίνει πόλεμος, οι Τούρκοι θα κάνουν απόβαση σε κάποιο μεγάλο νησί και ίσως σε κάποιο μικρότερο, με μεθόδους όμως παρελθόντων πολέμων. Έχω την εντύπωση ότι και αν σήμερα έχουν αλλάξει αρκετά πράγματα, συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν πρωτόγονα τα προβλήματα.

    Αλλά και η πολιτική ηγεσία, δεν μπόρεσε να εκτιμήσει τις Τουρκικές δυνατότητες, ούτε τον τρόπο σκέψης των Τούρκων ιθυνόντων. Αν κάποιος διαβάσει την ιστορία, θα διαπιστώσει ότι οι Τούρκοι επιτελείς σκέφτονται «ακραία» και πέρα από τα συνηθισμένα. Όπως οι γκρίζες ζώνες! Όπως στα Ίμια…

    Η άποψή μου είναι ότι η επιχείρηση για την κατάληψη ενός μεγάλου νησιού, δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητες των Τούρκων. Ξέρουν να περιμένουν. Άλλωστε μια τέτοια ενέργεια ενέχει μεγάλους κινδύνους και αβεβαιότητα.

    Πήγαν λοιπόν στα Ίμια και πέτυχαν. Καιρός τώρα, που η Ελλάδα αντιμετωπίζει την οικονομική κατάρρευση, να πάνε σε κάποιο νησί του μεγέθους του Φαρμακονησίου πχ. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προετοιμασία μια τέτοια επιχείρηση. Διαθέτουν 5 πλήρεις επαγγελματικές Ταξιαρχίες καταδρομών, συντάγματα ΚΔ, συντάγματα ΚΔ στρατοχωροφυλακής, ταξιαρχία πεζοναυτών και τα Bordo bereli… Και 340 μεταφορικά Ε/Π. Φορτώνουν ένα τάγμα ΚΔ και το κατεβάζουν με το λυκαυγές στο Αγαθονήσί, ή και τη νύκτα.

    Η χώρα μας θα πρέπει να υπολογίζει τη προβοκάτσια και να αγρυπνά. Απαιτείται τα νησιά που ανέφερα παραπάνω, να επανδρώνονται με ικανές δυνάμεις. Δυνάμεις με πλήρη επάνδρωση. Τουλάχιστον λόχου, για κάποια άλλα ενισχυμένου λόχου και για κάποια μεγαλύτερα με Τάγματα. Και άμεση ενίσχυση με επιπλέον δυνάμεις αν διαφαίνεται κρίση. Και αμυντική οργάνωση ισχυρή, με μόνιμα έργα και ανθεκτικά σκέπαστρα. Οπωσδήποτε επιστράτευση όλων των δυναμένων να φέρουν όπλο.

    Φρουρές που συμβολίζουν απλά και μόνο την Ελληνική κυριαρχία, δεν θα πρέπει να είναι ανεκτές και δεν ικανοποιούν την αμυντική αυτάρκεια που θα πρέπει να διαθέτουν τα υπόψη νησιά.

    Ας σκεφθούμε ότι μια Ε-Τ κρίση τη παρούσα δύσκολη στιγμή και μάλιστα λόγω δικών μας παραλείψεων, θα είναι η πλήρης καταστροφή. Πολλώ δε μάλλον, αν μια κρίση αυτής της μορφής την επιθυμούν και την υποδαυλίζουν και ξένα κέντρα, ξένες δυνάμεις, επειδή έτσι εξυπηρετούνται τα σχέδια τους και οι επιδιώξεις τους.

    • nostos avatar
      nostos @ Αρματιστής 24/05/2011 22:09:32

      Syggnwmi armatisti alla toulaxiston sto istoriko kommati toy sxoliou sou exeis arketa lathi..

      • Αρματιστής avatar
        Αρματιστής @ nostos 24/05/2011 23:52:23

        Η ουσία είναι όπως την γράφω, τα διαδικαστικά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία. Και αυτό που μετράει είναι το αποτέλεσμα. Οι Τούρκοι πέτυχαν στο σκοπό τους επειδή εμείς δεν είχαμε ή δεν σκεφτήκαμε να διαθέσουμε 15 άντρες να φρουρούν τα δυτικά Ίμια.

        Αν κάνω κάπου λάθος όπως λές, γράψε το σωστό. Αλλά σε Ελληνική γραφή σε παρακαλώ.

        • Νίκος Αργεάδης avatar
          Νίκος Αργεάδης @ Αρματιστής 25/05/2011 09:58:04

          Αρματιστή. Εξαιρετική ανάλυση.
          Πιστέυω ότι η κατάκτηση 1 ή 2 νησιών δεν θα είναι πλεονέκτημα για τους Τουρκους αν, και εφ' 'οσον, η Ελληνική ΠΑ αποκτήσει συντριπτική υπεροχή. Αν, λεμε, αν μαζι με το ναυτικό κυριαρχήσουν η καταληψη θα αποβεί τακτικό μειονέκτημα, αν με εννοείς, για γεωπολιτικούς λόγους, τους ίδιους λόγους για τους οποίους δυσκολευόμαστε και εμείς. Προσωπικά με απασχολεί περισσότερο η αντίδραση της Ελληνικής ελιτ (που δεν ξέρει που πατά και που πηγαίνει, γεωπολιτικά μιλώντας) και αυτό διότι λόγω της πρότερης ιστορίας της στην Κύπρο και στα Υμια.

          • Αρματιστής avatar
            Αρματιστής @ Νίκος Αργεάδης 25/05/2011 12:38:03

            Φίλε Νίκο

            Αυτά που προτείνω αναφορικά με την επάνδρωση από τώρα, κάποιων εκ των νησιών του Αρχιπελάγους με ισχυρά τμήματα πλήρους επάνδρωσης, αν τα εξετάσουμε με βάση τις αρχές του πολέμου και τους κανόνες της άμυνας, είναι απολύτως αντιοικονομικά. Αποτελούν σπατάλη δυνάμεων.

            Η άμυνα επί ευρέως μετώπου και μάλιστα με τις ιδιαιτερότητες του Αιγαίου και των εκατοντάδων νησιών του, σχεδιάζεται και εξασφαλίζεται με λίγες δυνάμεις εμπρός και με τη τήρηση ισχυρών ταχυκίνητων εφεδρειών πίσω που μπορούν να επέμβουν ταχέως όπου απαιτηθεί. Αυτό όμως προϋποθέτει ότι υπάρχουν επαρκείς, πλήρους επάνδρωσης και άμεσης ετοιμότητας εφεδρείες, κατάλληλα εκπαιδευμένες, καθώς και τα πλωτά και ιπτάμενα μέσα για τη μεταφορά τους στο χώρο που απαιτείται πριν συμβεί το απευκταίο, ή τουλάχιστον κατά το χρόνο που πραγματοποιείται. Όχι μετά. Δυστυχώς όμως όλα αυτά δεν τα διαθέτουμε σε επάρκεια. Για τα πλωτά και τα ιπτάμενα, τα στοιχεία είναι λίγο πολύ γνωστά. Χρήματα δόθηκαν αλλά μέσα δεν αποκτήθηκαν.

            Ο κυρίαρχος όμως παράγοντας που μπορεί από μόνος του να αποτρέψει μια αιφνιδιαστική ενέργεια της Τουρκίας εναντίον ενός νησιού του μεγέθους του Αγαθονησίου, είναι η ΠΑ. Επιπλέον η ΠΑ μπορεί με την ισχύ της να ακυρώσει εν τη γενέσει της μια τέτοια ενέργεια, ή ακόμη και να καταστρέψει τις εχθρικές δυνάμεις που θα αποβιβαστούν σε κάποιο-α νησί-ια. Ακόμη η ΠΑ είναι αυτή που μπορεί να εξασφαλίσει την απαιτούμενη προστασία στις εφεδρικές δυνάμεις που θα κινηθούν για την επάνδρωση των απειλούμενων νησιών, ή ενίσχυση των προσβαλλόμενων. Αυτά όμως απαιτούν μια πανίσχυρη η αεροπορία, τύπου Ισραήλ, που μπορεί να επιτύχει απόλυτη κυριαρχία. Προσωπικά πιστεύω ότι διαθέτουμε μια πολύ ισχυρή αεροπορία με ικανότατο έμψυχο υλικό (τους έχω γνωρίσει στη πράξη), αλλά χωρίς τη δυνατότητα να επιτύχει την απόλυτη αεροπορική υπεροχή. Τοπική και για περιορισμένο χρόνο, ναι.

            Βεβαίως στη ΠΑ δόθηκε τρεις φορές η δυνατότητα να καταστεί πανίσχυρη και η Ελληνική βιομηχανία να αποκτήσει τεχνογνωσία και πρωτοποριακές δυνατότητες, πλην όμως με ευθύνη της πολιτικής και της αεροπορικής ηγεσίας , δεν άρπαξαν τις ευκαιρίες, αλλά αντίθετα τις κλώτσησαν.

            · 1η Ευκαιρία: Η κυβέρνηση της δικτατορίας του Ιωαννίδη παρήγγειλε 144 μαχητικά, πλην όμως αντί να παραγγείλει ένα τύπο με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ομοιοτυπία σε όλους τους τομείς και ασφαλώς και μεγαλύτερο αριθμό Α/Φ και ακόμη μεγάλες ευκαιρίες για την ανάπτυξη της εγχώριας αεροναυπηγικής βιομηχανίας, κατάτμησε την παραγγελία σε 44 F-4, 60 A-7 & 40 Mirage F-1.
            · 2η Ευκαιρία: Η κυβέρνηση Α. Παπανδρέου, υλοποίησε την αγορά του αιώνα με τη προμήθεια 40 F-16 και 40 Mirage Μ2000. Πάλι με αδιαφορία για την ομοιοτυπία, λιγότερο περίπου 40 Α/Φ και απώλεια κατασκευαστικής δυνατότητας. Στη συνέχεια η κυβέρνηση Μητσοτάκη παρήγγειλες το 1993 άλλα 40 F-16.
            · 3η Ευκαιρία: Η κυβέρνηση Σημίτη παρήγγειλε άλλα 60 F-16, 15 Mirage Μ2000-5 και ενέκρινε τον εκσυγχρονισμό 10 Mirage Μ2000 σε Μ2000-5. και ασφαλώς με τα ίδια χρήματα θα μπορούσε να προμηθευτεί 100+ F-16.

            Το σπάσιμο των παραγγελιών σε πολλούς τύπους για να ικανοποιήσουμε κράτη και εταιρείες, αφαίρεσε από την ΠΑ τη δυνατότητα να είναι η κυρίαρχη αεροπορία στην ανατολική Μεσόγειο με αποτέλεσμα τις δυσάρεστες καταστάσεις και το έλλειμμα αεροπορική ισχύος που διαπιστώνεται σήμερα. Και οπωσδήποτε ουδέποτε μετρήθηκε το έλλειμμα λόγω του λειτουργικού κόστους που δημιουργείται από την πολυτυπία.

            Συνολικά στη περίοδο 1974-2011 προμηθευτήκαμε εντελώς καινούργια: 80 F-4 + 60 A-7 + 40 Mirage F-1 + 170 F-16 (4 μπλοκ κατασκευής) + 40 Mirage Μ2000 + 15 Mirage Μ2000-5 = 405 μαχητικά.

            Στη ίδια περίοδο η Τουρκία αγόρασε 80 F-4 και 270 F-16 = 350 μαχητικά. Απέκτησε και εργοστάσιο και κατασκευάζει και εξάγει.

            Κερδίζει και τις εντυπώσεις στο Αιγαίο.

    • Nick avatar
      Nick @ Αρματιστής 24/05/2011 22:26:02

      Αδελφέ, ο Λυμπέρης έχοντας νοοτροπία "το Ναυτικό πάνω απ'όλα" υπερεκτίμησε τις δυνατότητες της ΜΥΚ αναθέτοντας τους και καθήκοντα Αμφιβίων Καταδρομών(!). Ολόκληρη ΑΣΔΕΝ ήταν έτοιμη για πόλεμο, Αεροπορία έτοιμη για βομβαρδισμό, στέλναμε άρματα μάχης στη Κύπρο συνοδεία υποβρυχίων, και αντί να απαντήσουμε γινόντουσαν κοκορομαχίες Α/ΓΕΣ με Α/ΓΕΕΘΑ, Πολιτικών με Α/ΓΕΕΘΑ, τον Πάγκαλο να βγαίνει στο Mega.

      Και έγιναν αυτά που έγιναν... Ένα ωραίο ράπισμα... Και κατάληξη 3 νεκρούς εκ μέρους μας και 2 των Τούρκων (από πτώση ελικοπτέρου Cobra).

      Στημένο επεισόδιο; Το ότι δολοφονήθηκε ο αρχηγός της ομάδας "Καρντάκ" πριν 8 χρόνια, λέει πολλά...

      • Φακ Κωστας avatar
        Φακ Κωστας @ Nick 24/05/2011 22:54:54

        Σωστός..για τους νεκρούς μας πάρθηκε εκδίκηση...
        Είτε μέσω των τουρκικών μυστικήν υπηρεσιών είτε μέσω ελληνικών ειδικών αποστολών κανείς από τους Τουρκους που αποβιβάστηκαν στα ανατολικά Ιμια δεν ζει..
        (αυτό και μύθος να είναι μας βολευει γιατί φοβίζει τους αντιπάλους...)

    • parsifal avatar
      parsifal @ Αρματιστής 24/05/2011 23:01:16

      Συγχαρητήρια φίλε Αρματιστή, ολοκληρωμένο σχόλιο που συμπυκνώνει το δέον γενέσθαι. Πιστεύω και εγώ οτι ΤΩΡΑ ΞΕΡΟΜΕ και προβλέπομε σωστότερα απο το 1996. Θα δείξει η νεκροψία !

  6. Aris. A avatar
    Aris. A 24/05/2011 21:10:36

    Αποδεικνύεται ότι οι συνεχείς υπερπτήσεις πάνω από τα δύο νησιά δεν είναι μόνο για να προκαλέσουν ένταση.

    Είναι μέρος ενός ευρύτερου σκηνικού που στόχο έχει την κατάληψη ενός μικρού νησιού και την εκδίωξη του πληθυσμού του.

    Ειναι σαν να ακούω τις γνωστές ελληνικές φωνές μετριοπάθειας να συνιστούν ψυχραιμία μετά από ένα τέτοιο επεισόδιο επιχειρηματολογώντας ότι έχουμε εκατοντάδες νησιά δεν έγινε και τίποτα που χάσαμε ένα και στα τελευταία με τους πρόσφυγες του νησιού θα τους μοιράσουμε και θα θωρακίσουμε τα γύρω νησιά.

    Με τον Δρούτσα τι περιμένετε;;

    Είναι αδύνατο να κατάγεσαι από νησί που έζησε στο πετσί του την Τουρκική βαρβαρότητα και να έχεις τέτοια ενδοτική στάση.

    Οταν υπάρχουν Κύπριοι που ακούν Τουρκία και τους σηκώνεται η τρίχα.

    Κάποια στιγμή η ΝΔ πρέπει να ασχοληθεί σοβαρά με αυτόν τον τύπο είναι ποιο επικίνδυνος και από τον Παπακωνσταντίνου.

  7. Giorgos avatar
    Giorgos 24/05/2011 22:00:02

    Για αυτο, ειναι πολυ σπουδαιο να μην ξεχναμε, οτι τα προβληματα της Ελλαδας δεν ειναι μονο το οικονομικο, αλλα και αυτα της εξωτερικης πολιτικης, που στην περιπτωση των καλων μας γειτονων, συνδιασμενα με προδοτες πολιτικους, θα εχουν συνεπειες πολλυ πιο σοβαρες απο το οικονομκο προβλημα μοναχο του.

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Giorgos 24/05/2011 22:16:31

      Σωστός.

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 24/05/2011 22:49:48

    Και από το πρίσμα της δικιάς μου μονομανίας, ετοιμάζουμε καλώδιο προς Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, που για 1,8 δις ευρά, όπως μου παρατήρησε ο @spiral architect, ΔΕΝ είναι για τα αιολικά της Χίου αλλά για διασύνδεση με Τουρκία.

    ΠΩΣ είναι δυνατόν να φεσωνόμαστε διασύνδεση με Τουρκία, όταν θέλουν και ...νησιά; Ή πάει όλο πακέτο;

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ archaeopteryx 24/05/2011 22:50:18

      φεσονόμαστε

  9. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 24/05/2011 23:00:12

    Εμεις casus belli πότε θα διακηρύξουμε?
    Τόσο στρατό έχουμε...
    Αντε να γινουμε λίγο κακοί..
    και στην οικονομία και στην εξωτερική πολιτική...πτώχευση και κατάρριψη κάθε αεροπλάνου που παραβιάζει τα σύνορα..και απειές για πόλεμο με το παραμικρό..

    • Bodinus1576 avatar
      Bodinus1576 @ Φακ Κωστας 24/05/2011 23:27:03

      Αν η ερώτησή σου περιορίζεται στο τυπικό του πράγματος διακηρύξαμε το 1985 με ΑΓΠ και το 1992 με Μητσοτάκη σε σχέση με τον Ενιαίο Αμυντικό Χώρο. ότι τυχόν εισβολή στην ελεύθερη Κύπρο θα συνιστούσε αιτία πολέμου και θα ενεργοποιούσε όλη τη γραμμήτου μετώπου (Κύπρος- Έβρος).

  10. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 24/05/2011 23:02:25

    Φανταστείτε το στοιχείο του αιφνιδιασμού...
    Οι ευρωπαίοι θα τα παιξουν (με μονομερή πτώχευση) γιατι αλλιώς τα είχαν σχεδιάσει...
    Οι Τούρκοι από την άλλη θα διαπιστώσουν απότομα ότι παίζοντας με τα σπίρτα καμια φορά καίγεσαι...

  11. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 24/05/2011 23:04:56

    Ακόμα και σήμερα δεν γνωρίζουμε, άν όντως τούρκοι κομμάντος είχαν αποβιβασθεί στην μικρή Ιμια. Το γεγονός, ότι όλοι είναι νεκροί, συνηγορεί στην άποψη, ότι όλα ήταν πρό πολλού σκηνοθετημένα και περιμένανε την (σκηνοθετημένη) αφορμή.
    Κάτι ανάλογο φαίνεται, ότι επιδιώκεται και σήμερα. Χωρίς να έχω κάποια πληροφόρηση ή άποψη, ώστε να βοηθηθώ στην εξαγωγή κάποιων συμπερασμάτων, θεωρώ, ότι το όλο σκηνικό έχει να κάνει με τις εκλογές στήν Τουρκία και την διαφαινόμενη πλήρη επικράτηση του Ερντογάν. Εκεί εντάσσεται και η ανακαλυφθείσα απόπειρα (σκηνοθετημένη ή μή) εναντίον τού Ερντογάν, με την εξουδετέρωση των εκρηκτικών, από γέφυρα πού θα περνούσε ο ίδιος με το εκλογικό του επιτελείο.
    Αν ψάχνουμε για σεναριογράφους, καλό θα ήταν να ειχαμε υπ'όψιν τούς υπεραντλαντικούς και τούς νεόκοπους μεσανατολικούς μας συμμάχους.
    Αν το σενάριο προβλέπει ένταση ή και περιορισμένο πόλεμο με την Τουρκία, ώστε να αποκατασταθούν οι χαμένες συμμαχίες τους, καλό θα ήταν να υπάρχει ανοιχτή γραμμή με τον ¨γκαρντάση¨ Ερντογάν. Αν το σενάριο προβλέπει διεθνές στρίμωγμά του, καλό θα ήταν να ρωτήσουμε τον Πετρέα να μας εξηγήσει τι χάνουμε ή (απίθανο) τι κερδίζουμε.
    Στο κάτω-κάτω της γραφής, άν είναι να βρεθούμε να είμαστε απλώς οι κομπάρσοι του σκηνικού, άς προσπαθήσουμε να επιρεάσσουμε το σενάριο

  12. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 24/05/2011 23:34:32

    ΚΟΣΜΟΣ: Τελευταία Νέα kathimerini.gr
    Στό άνωθεν προβληματισμό, θα έλεγα, ότι εντάσσεται και η κάτωθι πληροφορία:

    Ματαιώθηκαν οι τουρκικές στρατιωτικές ασκήσεις «Θαλασσόλυκος 2011» και «Έφες 2011» που κάθε χρόνο διεξάγονται στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο, σύμφωνα με ανακοίνωση του τουρκικού γενικού επιτελείου ενόπλων δυνάμεων.

    Στην ανακοίνωση δεν αναφέρεται κάτι σχετικό με τους λόγους της ματαίωσης των ασκήσεων που επρόκειτο να διεξαχθούν στις 25-27 Μαΐου.

    www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

  13. blue nile avatar
    blue nile 25/05/2011 00:35:54

    Κάτι δεν πάει καλά εδώ.
    Έχω την πεποίθηση ότι ο ΓΑΠ εκλέχτηκε ώστε με μέσο την εξαθλίωση των Ελλήνων να λύσει χρονίζοντα προβλήματα εις όφελος των αντιπάλων μας. Ένα από αυτά είναι η έξοδος της Τουρκίας στο Αιγαίο που μεθοδικά οι γείτονες σχεδιάζουν εδώ και χρόνια και δείχνει τώρα να είναι η κατάλληλη στιγμή. Όμως η έντονη λαική δυσαρέσκεια λόγω της εφαρμοζόμενης ανάλγητης οικονομικής πολιτικής μπορεί να οδηγήσει σε ανατροπή της εδώ κυβέρνησης οπότε οι Τούρκοι πρέπει να βιαστούν και να εκμεταλευτούν την πασίδηλη ανεκτικότητα των ΓΑΠ και Δρούτσα πριν τους κουνήσουμε το μαντηλάκι.
    Και ποιος μας εγγυάται ότι στις συναντήσεις τους δεν έχουν ήδη συμφωνηθεί πολλά που τώρα θα λάβουν χώρα? Η αλήθεια είναι ότι ο ΓΑΠ μπορεί να εκμεταλευτεί ένα θερμό επεισόδιο τύπου Ιμίων χειριζόμενος το όπως ακριβώς και ο Σημίτης με τα ίδια ολέθρια αποτελέσματα και μετά να κομπάζει ότι μας γλύτωσε από ενδεχόμενο πόλεμο ενώ την ίδια στιγμή να ρίχνει το γάντι στον Σαμαρά ,που αφενός θα τον ρωτά τι θα έκανε αυτός αφετέρου θα διαδίδουν τα παπαγαλάκια ότι με τον Σαμαρά ηγέτη θα έχουμε σίγουρα πόλεμο. Μέχρι και εκλογές μπορεί να προκυρηχθούν μετά με το διακύβευμα να έχει φύγει από την οικονομία και να εστιάζεται στο δήλλημα: πόλεμος (αν εκλεγεί η ΝΔ) ή ειρήνη (με το ΠΑΣΟΚ) Τώρα μπορεί να έχω μεγάλη φαντασία αλλά τον Γκιόργκο για όλα τον έχω ικανό...
    Θα δείξει το πράγμα... σύντομα...

    • Nick avatar
      Nick @ blue nile 25/05/2011 01:41:14

      Η αλήθεια είναι ότι ο ΓΑΠ μπορεί να εκμεταλευτεί ένα θερμό επεισόδιο τύπου Ιμίων χειριζόμενος το όπως ακριβώς και ο Σημίτης με τα ίδια ολέθρια αποτελέσματα
      -----------------------------
      Καλά, αν κάνει κάτι τέτοιο τούτη την εποχή, οι ερπύστριες από αλλού θα του έρθούν, όχι από τον Αυλώνα. ;)

  14. fwtis kalakis avatar
    fwtis kalakis 25/05/2011 01:10:31

    mathane oti g@miomastai , plakwsane kai oi gyftoi.....

  15. Pluto avatar
    Pluto 25/05/2011 02:20:42

    Exει απόλυτο δίκιο ο Αρματιστής ότι οι Ελληνες στρατιωτικοί σχεδιάζουν με βάση τον προηγούμενο πόλεμο.Αλλά ο προηγούμενος ,στην καλύτερη των περιπτώσεων, ήταν τα Ιμια.Αν λοιπόν τώρα το πρότυπο των Επιτελείων είναι ν` απλώσουμε ειδικές δυνάμεις παντού, θα είμαστε παντού ανεπαρκείς καί θα έχουμε στρατιωτικοποιήσει μιά κρίση εν τω γεννάσθαι...
    Νομίζω πιό σωστά, σε παλιότερη ανάλυσή του ο Parsifal για το κατοικημένο Αγαθονήσι είχε προτείνει επαγρύπνηση καί παρουσία μη-στρατιωτικών δυνάμεων,δηλ. λιμενικό,αστυνομία γιά να γυρίσουν πίσω τους προβοκάτορες που θα φτάσουν δίχως διαβατήρια.Ομως, στο έρημο Φαρμακονήσι χρειάζεται ενίσχυση της στρατιωτικής δύναμης γιατί εκεί μάλλον στρατιωτικά θα εκδηλωθούν οι Τούρκοι καί όχι με πολιτευτές καί δημοσιογράφους.
    Γενικά πάντως γιά όλα τα μικρονήσια χρειάζεται να υπάρχει πρόθεση,διάθεση καί πραγματική (όχι θεωρητική) δυνατότητα κατάλληλης (καί στρατιωτικής) αντίδρασης σε ό,τι επιχειρήσουν οι απέναντι.Γιατί να το προλάβουμε είναι φύσει αδύνατο.
    Ομως, αλλού γι` αλλού οι προτεραιότητες καί άλλοι εντελώς οι στόχοι της Ελληνικής πολιτικής ηγεσίας.Ταυτόχρονα, η έλλειψη συντονισμού ΥΕΘΑ-ΥΠΕΞ (σε άλλο κόσμο αυτοί) προδικάζει το χειρότερο : όπως καί με την ΑΟΖ, θα τα εκποιήσουμε γιά να μην επιβαρύνουμε.Αμα ακούτε τον Δρούτσα να δηλώνει οτι ούτε σπιθαμή Ελληνικής γης κλπ , ετοιμαστείτε να τα κατεβάσουμε ξανά -- οι φανφαρονισμοί είναι αδιάψευστο σημάδι ! Ελληνικό το Φαρμακονήσι , πα-πα-πα ,καλέ ένας βράχος με κάτι φίδια είναι....

  16. Αννίτα avatar
    Αννίτα 25/05/2011 10:31:37

    το θέμα είναι η αντίδραση της πολιτικής ελίτ ποια θα είναι σε ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα. Ο αρχαιοπτέρυξ είπε κάτι πολύ σωστό. Διασύνδεση με την τουρκία μέσω αιολικών η άλλων πηγών........ωστόσο θα εκμεταλλευτούν κάθε ευκαιρία που τους δίνουμε στο πιάτο για να καρπωθούν και τα νησιά μας και όλη την υπόλοιπη ελλάδα. Εδώ και τώρα πρέπει να παρθούν αποφάσεις για καθορισμό της ΑΟΖ χωρίς άλλη συζήτηση.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.