#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/12/2013 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι νέοι σήμερα: άτυχοι ή υπερπροστατευόμενοι;



Η ανεργία στους νέους έως 25 ετών βρίσκεται κοντά στο 60%. Αυτό όμως, αντί να προκαλέσει ένα μαζικό κίνημα διαμαρτυρίας και αγανάκτησης στους δρόμους, προκαλεί μια παρά φύση συρροή του νεαρόκοσμου στις καφετέριες, τα καφενεία, τα μπαρ και τα σουβλατζίδικα ανά την χώρα.  Οποιαδήποτε δημοτική υπηρεσία υπεύθυνη για τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος στην χώρα και να ρωτήσετε, θα σας επιβεβαιώσει πως τα εν λόγω «μαγαζιά» αυξάνονται και πληθύνονται υπέρμετρα, την ώρα που κλείνουν σωρηδόν τα εμπορικά καταστήματα και οι μικρές βιοτεχνίες, ενώ τα γραφεία παροχής υπηρεσιών στενάζουν από την έλλειψη πελατείας.

Γιατί αλήθεια συμβαίνει αυτό; Ποια είναι η κινητήρια δύναμη η οποία υποστηρίζει την άνθιση όλων αυτών των φραπεδο-καπουτσινο-φρεντο- πωλείων; Φαίνεται πως δεν είναι άλλο από το περιβόητο «χαρτζιλίκι», που στην χώρα μας θεωρείται φυσικό να δίνεται ακόμη και σε «παιδιά» 30-40 ετών! Πίσω λοιπόν από όλους αυτούς τους έφηβους, μετέφηβους, φοιτητές, «φοιτητές», νεαρούς, «της παντρειάς», σχεδόν μεσήλικες σελέμηδες, που αράζουν τα κορμιά τους ραχατλίδικα στα καφέ και τα μπαράκια της μόδας, υπάρχει πάντα ο μισθός του μπαμπά και της μαμάς, η σύνταξη του παππού και της γιαγιάς, το βοήθημα της (ανύπαντρης θυγατέρας) θείας, το επίδομα ανεργίας του αδερφού, η αγροτική επιδότηση του μέλλοντα πεθερού, τα «μαύρα» και «σεντουκιασμένα» του λαμόγιου κουμπάρου.

Λέμε συνέχεια πως στην χώρα ζουν παράνομα περί το 1.000.000 λαθρομετανάστες. Πολλοί ανεβάζουν αυτό το νούμερο ακόμη και στα 2.000.000! Αυτό σημαίνει αυτομάτως πως υπάρχουν τουλάχιστον 500.000 – 1.000.000 θέσεις εργασίας που οι ελληνόπαιδες δεν τις «καταδέχονται»! Αντί αυτού, προτιμούν να ξημεροβραδιάζονται με ένα μακκιάτο στο χέρι στις άνετες καρέκλες των καφετεριών, αναθεματίζοντας την κρίση και τους «ευρωναζί τοκογλύφους δανειστές» μας. Φυσικά, ούτε λόγος να βγουν στους δρόμους, να διαμαρτυρηθούν πολιτικά, να αξιώσουν ανάπτυξη, αξιοκρατία, άνθιση της επιχειρηματικότητας, καινούριες υγιείς δουλειές σε έναν αναπτυσσόμενο και ανταγωνιστικό ιδιωτικό τομέα. Όχι, αυτοί που τα ζητούν όλα αυτά, παίρνουν «των ομματίων» τους και ξενιτεύονται σε χώρες όπου μπορούν να τα βρούνε. Οι νέοι που «αράζουν» στις καφετέριες στην πλειοψηφία τους δεν ψάχνουν για δουλειά αλλά για άλλοθι…

Αν έψαχναν πραγματικά για δουλειά, τότε δεν θα είχαμε ανάγκη τα εκατομμύρια των μεταναστών νομίμων άμα τε λαθραίων. Αν οι νέοι μας ήθελαν να δουλέψουν και όχι να «παρκάρουν» σε μια σίγουρη και προσοδοφόρα αργομισθία στον δημόσιο τομέα όπως τους υπόσχονται (ευθέως) ο ΣΥΡΙΖΑ, (εμμέσως) το ΚΚΕ και (δια της τεθλασμένης) η Χρυσή Αυγή, θα σήκωναν τα μανίκια και θα «έτρωγαν» αμάσητες τουλάχιστον τις μισές και παραπάνω θέσεις των συνήθως υποδεέστερων παραγωγικά και εντελώς ανειδίκευτων οικονομικών μεταναστών. Η δικαιολογία πως ο μισθός είναι χαμηλός και οι συνθήκες δύσκολες, είναι πραγματικά για γέλια. Όποιος προτιμά να ξοδεύει από το υστέρημα της φαμίλιας του 300-400 ευρώ το μήνα στα μπαράκια και τα καφέ της γειτονιάς του, αντί να συνεισφέρει στον οικογενειακό κουμπαρά το αντίστοιχο ποσόν ως προϊόν της τίμιας και κοπιαστικής εργασίας του, στις μέρες που ζούμε σίγουρα δεν σκέπτεται με τον ορθότερο και παραγωγικότερο τρόπο. Αντίστοιχη ευθύνη δε, έχουν και οι «υποστηρικτές» και «σπόνσορες» της αβελτηρίας, του ωχαδερφισμού και της τεμπελιάς  του, η ίδια του δηλαδή η υπερπροστατευτική οικογένεια.

Εν κατακλείδι, ανάπτυξη σε αυτή την χώρα θα δούμε και όταν αρχίσουν να κλείνουν σωρηδόν οι καφετέριες, τα μπαράκια και τα διάφορα «στέκια νεολαίας» και στην θέση τους ξεφυτρώσουν παραγωγικές δουλειές στον πρωτογενή τομέα, στην μεταποίηση, στην καινοτόμα επιχειρηματικότητα. Και κυρίως όταν οι υπερπροστατευτικές ελληνικές οικογένειες, αντιληφθούν το κακό που κάνουν όταν προτιμούν να «επιδοτούν» από το υστέρημά τους το ραχάτι των βλασταριών τους αντί να τους ωθούν προς την ανάληψη ακόμη και της ταπεινότερης εργασίας, η οποία όμως μπορεί να γίνει αφετηρία και έναυσμα για την περεταίρω κινητοποίηση της παραγωγικής τους ικανότητας, που διατελεί εν υπνώσει πνιγμένη στον αφρό του φραπέ, την κρέμα του μακκιάτο και το καϊμάκι του εσπρέσο.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Βασίλης avatar
    Βασίλης 14/12/2013 10:08:27

    Συμφωνώ εν μέρει με τις διαπιστώσεις σας, διαφωνώ κάθετα με την εξήγηση που δίνετε. Δεν είναι δυνατόν να εξηγείτε την ανεργεία των νέων με την τεμπελιά. Μάλλον είστε εκτός κοινωνίας και αγοράς και για αυτό τον λόγο δίνετε μια τόσο υπεραπλουστευμένη εξήγηση στο φαινόμενο. Να σας ενημερώσω λοιπόν οτι οι "δουλειές" που κάνουν οι λάθρομετανάστες είναι τριών ειδών.
    1. μικροπωλητές και καθαριστές παρμπρίζ στα φανάρια
    2. εργασίες ανειδίκευτου εργάτη με μισθούς 200-300 ευρώ ανασφάλιστοι
    3. αγροτικές εργασίες με ιδιαίτερα χαμηλό ημερομίσθιο.
    Να σας ενημερώσω επίσης οτι κατα κύριο λόγο οι περισσότεροι ζούν σε κοινόβια χωρις να έχουν τα βασικά και χωρίς να έχουν και μια οικογένεια να ζήσουν και χωρίς να πληρώνουν εφορία, υγεία, παιδεία κλπ κλπ.
    Τώρα βέβαια εσείς μπορεί να ηδονίζεστε φτάνοντας στο βενζινάδικο, να σας βάζει βενζίνη ένας Φυσικός, να σας καθαρίζει τα τζάμια ένας Μαθηματικός με phD και να σας πλένει το αυτοκίνητο κανένας Φαρμακοποιός. Από παλιότερες συζητήσεις μας ξέρω οτι πολύ θα θέλατε επίσης, να μαζεύουν πατάτες οι Γιατροί, κλπ κλπ. Εγώ λοιπάμαι και στεναχωριέμαι οταν μαθαίνω οτι η βρεφονηπιοκόμος που φυλάει τα παιδιά μου στον παιδότοπο αμοίβεται με 180 ευρώ τον μήνα ανασφάλιστη. Και ναί δεν είναι όλοι επιστήμονες όσοι κάθονται στις καφετέρειες, υπάρχουν και παιδιά που έχουν τελειώσει ένα λύκειο. Στις μέρες μας όμως, δυστυχώς ή ευτυχώς η πλειοψηφία έχει μια εξειδίκευση σε κάποιον τομέα. Και όλοι αυτοί αποτελούν εθνικό κεφάλαιο και επενδύσεις που έχει κάνει και το κράτος και οι ίδιοι. Το μπαλάκι λοιπόν πέφτει στο κράτος, κατα κύριο λόγο, το οποίο πρέπει να δημιουργήσει τις συνθήκες για ασφαλισμένη εργασία με αξιοπρεπείς μισθούς (οχι στο δημόσιο) για τις ορδές επιστημόνων που το ίδιο δημιούργησε. Διαφορετικά δυστυχώς θα συνεχίσουμε να βιώνουμε το κύμα Ελλήνων μεταναστών σε ξένες χώρες και το κύμα λαθρομεταναστών προς την Ελλάδα....

  2. Giorgis avatar
    Giorgis 14/12/2013 10:09:20

    Νομίζω ότι είσαι λίγο σκληρός. Παράνομοι μετανάστε δουλεύουν μα χαμηλό κόστος, ανασφάλιστοι και κακές συνθίκες. Με αυτούς θέλεις να συναγονίζεται η νεολαία; Σύγουρα λές κάποια σωστά, αλλά σαν άθρο έισαι άδικος

  3. αρχηγος avatar
    αρχηγος 14/12/2013 11:05:32

    να βγουν να δουλεψουν ολοι οι νεοι! που?στην συγχρονη δουλεΐα των 300-400€ το μηνα απο το πρωι εως το βραδυ! οταν τα εξοδα εχουν γινει περισσοτερα απο τα εσοδα? και να μην τολμησετε νεοι να ζητησετε ασφαλεια θα απολυθετε την ιδια ωρα!!

    • Valter avatar
      Valter @ αρχηγος 14/12/2013 14:46:43

      Η σύγχρονη δουλεία είναι αυτό που ζουν οι γονείς σου που αναγκάζονται να σε ταΐζουν και να ακούνε και τις φτηνές δικαιολογίες του τεμπέλη από πάνω.
      Δηλαδή όταν τα έξοδα είναι μεγαλύτερα από τα έσοδα μηδενίζουμε τα έσοδα? Αυτό είναι λύση? Μην ψάξεις δουλειά στα οικονομικά ... δεν το έχεις.
      Και που ξέρεις ότι αν ζητήσεις ασφάλιση ακολουθεί απόλυση , σου έχει συμβεί? Που και πότε?

      • Eva avatar
        Eva @ Valter 14/12/2013 17:04:36

        Όταν οι σημερινοί 55ρηδες μπήκαν στο δημόσιο
        με το απολυτήριο λυκείου (και αν...)
        θα δεχθουν το παιδί τους που σίγουρα έχει και μεταπτυχιακό
        να εργασθεί για 200ε ?

        Όταν όλοι έχουμε πτυχία-δυστυχώς κάποιοι πτυχιούχοι θα πλένουμε τζάμια-όπως λέει παρα πάνω και ο Βασίλης.

        • Mariana avatar
          Mariana @ Eva 14/12/2013 17:56:18

          Το να καθαρίζεις τζάμια δεν είναι ντροπή. Ντροπή είναι η δουλειά που δε σου επιτρέπει να συντηρηθείς αξιοπρεπώς από τις απολαβές της. Διότι τότε δεν είναι δουλειά, είναι δουλεία. Πάει αλλού το πράμα διότι δεν προηγήθηκε κάποια καταστροφή λόγω πολέμου ή φυσικής καταστροφής. Είναι καθαρά θέμα κοινωνικού σχεδιασμού.

      • αρχηγος avatar
        αρχηγος @ Valter 14/12/2013 17:48:25

        αγαπητη valter! εργαζομαι απο 13 χροονων μεχρι και σημερα που ειμαι 35 χρονων! εχω αλλαξη 35 δουλεϊες μεχρι σημερα! και φως στον εργασιοκο χωρο δεν υπηρξε ποτέ!

        • Valter avatar
          Valter @ αρχηγος 14/12/2013 19:53:00

          35 δουλειές ρε αρχηγέ?
          Ούτε μια , ούτε δυο , ούτε τρεις , 35!
          Και δεν βρέθηκε ένας να καταλάβει την αξία σου? Να δει τι κελεπούρι είσαι?
          Τόσο γκαντέμης?

          Δούλεψα πολλά χρόνια στην λιανική όπου οι απαιτήσεις από τους υπαλλήλους δεν ήταν μεγάλες (προφανώς τέτοιες δουλειές είχες , δεν πιστεύω να βρήκες 35 δουλειές ως πυρηνικός φυσικός). Για να απολυθεί κάποιος θα έπρεπε να ήταν περιπτωσάρα αρχηγέ μου.
          Στα 15 χρόνια άντε να έχω απολύσει 10 άτομα (που σε δουλειές εντάσεως εργασίας δεν είναι τίποτα) , όλοι τους περιπτωσάρες με πατέντα.
          Και εσύ ρε θηρίο το κατάφερες 35 φορές???
          Είμαι σίγουρος υπάρχουν θρύλοι για εσένα στην αγορά εργασίας.
          Διηγούνται στα παιδάκια τις περιπέτειες σου τα βράδια γύρω από την φωτιά ρε συ.

  4. Κυνας avatar
    Κυνας 14/12/2013 11:11:03

    Μαλιστα υποθηκευεται το μελλον τους στο ονομα σας και μιλατε για τεμπεληδες

    Προς τι το ερωτηματικο στο τελος της επικεφαλιδας μιας και ερωτημα δεν κανεις αλλα προαποφασισμενο συμπερασμα μεταδιδεις;

    Οταν σε ολη την υπολοιπη ευρωπη αρχιζουν τωρα (τα τελευταια 5 χρονια) να εφαρμοζουν το συστημα της "ελληνικης υπερπροστατευτικης οικογενειας" με τους νεους και να μενουν υπο την σκεπη των γονεων αντι να τους πεταν απο το σπιτι στα 18 οπως εκαναν προ της κρισης και οσοι μενουν να θεωρουνται κοινωνικοι παριες και αποτυχημενοι αν το κανουν απο τους υπολοιπους , εσυ το μεμφεσαι.

    Αμφιβαλω παντως αν κατι παλικαρακια σαν και σενα Akenaton εχουν δουλεψει εστω και μια μερα στην ζωη τους για τοσο λιγα.

    Ναι , ναι ξερω "οι παλιοι δουλευαν για λιγοτερα χωρις ασφαλεια εργασιας , υγειονομικη περιθαλψη και σταθερο μισθο"

    ΝΑΙ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ ΤΟΤΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΓΚΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΥΠΟΜΕΙΝΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΗΜΕΡΑ !!!!!!!

    ΣΗΜΕΡΑ ΟΥΤΕ ΚΑΝ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΕΓΓΥΗΘΕΙΤΕ ΠΙΑ !!!!

    Οσους εχω δει να μιλανε σημερα απαξιωτικα για τους νεους και πως" δεν σηκωνουν τα μανικια να δουλεψουν" εχουν μια κοιλια μεχρι τα γονατα και συνηθως την ημερα τους την περνανε πισω απο ενα γραφειο ή στο καφενειο με κομπολοϊ στο χερι.

    Σε οτι αφορα "να διαμαρτυρηθούν πολιτικά" το youtube ειναι γεματο απο βιντεακια για το τι εγινε οταν βγηκαν στους δρομους και διαμαρτυθηκαν οταν αρχισε ο ολος Γολγοθας και πως τους φερθηκε το κρατος και η "φιλολαϊκη" κυβερνηση και δες επισης τα κλαψομουνευματα καποιων μετα την αδυναμια των εκλογων του '12 να βγαλει αυτοδυναμια η υπαρχουσα κυβερνηση...

    Οι νεοι και τοτε μιλησαν, ασχετως αν πολλοστη φορα καποιοι προτιμησατε και βαλατε το κεφαλι στην αμμο ή να ακουσουν επιλεκτικα οτι ηθελαν εκεινοι.

    Τωρα δεν υπαρχει πια διαλογος με τους νεους, δεν υπαρχει διαπραγματευση , υπαρχει μονο οργη και αρεσει δεν αρεσει σε μερικους θα πρεπει να περασουν ταμειο.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Κυνας 14/12/2013 13:09:09

      Κύνα, έχετε απόλυτο δίκιο.

      Ο Ακενατόν θέλει να γυρίσει η κοινωνία μας 35 αιώνες πίσω, τότε που ο πραγματικός Ακενατόν βασίλευε στην Αίγυπτο. Δεν είναι τυχαίο που ονειρεύεται σκλάβους να χτίζουν τις πυραμίδες τού νεοφιλελευθερισμού.

      Οι κατηγορίες εναντίον τής νέας γενιάς μοιάζουν με τη δικαιολογία τού δολοφόνου στο δικαστήριο: "Δεν τον σκότωσα εγώ, κύριε Δικαστά, αυτός έπεσε πάνω στο μαχαίρι μου".

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ Στέργιος 14/12/2013 18:39:28

        "Ο Ακενατόν θέλει να γυρίσει η κοινωνία μας 35 αιώνες πίσω,. . ."

        Βέβαια ποῦ Net, Laptops, cel phones, Ipads, Iphones, and Playstations I, II, III τότε γιά πλήρη ἀπασχόληση τῶν νέων;; :D

        • Κυνας avatar
          Κυνας @ Φωτεινή 14/12/2013 19:27:52

          Ε βεβαια τωρα που θα μπει και τζαμπαWi-Fi ειναι κριμα να χαθουν ολα αυτα...

          Αληθεια Wi-Fi ειπε τελικα ή Why-φαει ;

          • Φωτεινή avatar
            Φωτεινή @ Κυνας 14/12/2013 20:14:23

            Αὐτό "γουστάρει" ἡ σημερινή νεολαία, ἐνῶ ἐγώ ξημεροβραδυαζόμουν νά διαβάζω τά 13-15 μαθήματα γιά τήν ἑπόμενη μέρα!

          • Στέργιος avatar
            Στέργιος @ Φωτεινή 15/12/2013 16:19:39

            Να σας ζητήσουν συγγνώμη, τότε, οι νέοι, που δεν γεννήθηκαν το 1960.

          • Φωτεινή avatar
            Φωτεινή @ Στέργιος 16/12/2013 00:38:29

            MATERIALISM, dear, corrupted everything that's breathing!!!

          • Γιώργος Αχαιός avatar
            Γιώργος Αχαιός @ Κυνας 16/12/2013 00:08:55

            Αληθεια Wi-Fi ειπε τελικα ή Why-φαει ;

            Ωραίο!!!

  5. αρχηγος avatar
    αρχηγος 14/12/2013 11:14:10

    και να μην ξεχνατε νεοι να πληρωσετε την ΔΕΗ ΚΑΙ ΤΟ ΧΑΡΑΤΣΙ ΤΟΝ ΟΤΕ ΤΗΝ ΕΦΟΡΙΑ ΤΗΝ ΔΕΥΑΚ ΤΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ!ΚΑΙ ΝΑ ΠΕΡΝΕΤΕ ΠΟΛΛΑ ΔΑΝΕΙΑ! ΘΑ ΣΑΣ ΥΠΕΡΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΗ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ!

  6. Mariana avatar
    Mariana 14/12/2013 11:39:50

    Μα και πριν μια πενταετία η ίδια ήταν η νοοτροπία, τόσο των νέων όσο και των εργοδοτών. Οι δε πάντα ήθελαν φθηνούς δούλους για τις Μανωλάδες τους, και οι μεν μια χαλαρή εργασία επειδή σπούδασαν. Και οι δυο ήταν λάθος. Σήμερα όμως τι άλλαξε και χάθηκαν τόσες θέσεις εργασίας? Και αφού οι νέοι ξύνονται κατά 60% στις καφετέριες, ενώ οι ξένοι δούλοι δε σταματάν να έρχονται, γιατί δε βλέπουμε βελτίωση της οικονομίας, δεδομένης της φθηνής εργασίας των ξένων?
    Άρα, θέλετε απλώς να αντικαταστήσετε τους ξένους δούλους με ντόπιους στις Μανωλάδες, ή όχι? Ευκαιρία να πατήσετε στο φόβο της φτώχειας και να τους κάνετε όλους ίδιους σαν οδοστρωτήρες. Και θα φεύγουν στο εξωτερικό όσοι μπορούν και θα απέχουν από κάθε δραστηριότητα όσοι δε μπορούν, χωρίς όμως να σας χαρίζουν μια σταγόνα ιδρώτα για να φορολογείτε προς όφελος των τραπεζών και των πολιτικάντηδων. Και πολύ καλά θα κάνουν! Φέρτε όσους δούλους θέλετε, και εκατομύρια ακόμα πεινασμένους να σας υπηρετούν τζάμπα και να κάνουν τη ζωή σας αφόρητη πίσω από ψηλούς μαντρότοιχους του φόβου και του μίσους, με φρουρούς να φυλάγουν την "περιουσία" σας, την "ιδιοκτησία" σας, αφού το πράμα το καταντήσατε εκεί. Αφού έτσι σας αρέσει. Τη χάρη δε θα σας την κάνουν να γίνουν οι δούλοι σας. "Παραγωγικές δουλειές", ε? "Επιχειρηματικότητα"! Με 300€ μισθό και 300€ "εγγυημένη" σύνταξη, "αν και εφόσον", για να χορεύουν γύρω τους τα δις και τα τρις! Χα, χα! Ίσως να προτιμούν να πεινάσουν, να εξαφανιστούν ακόμα, να μην αφήσουν απογόνους που θα διαιωνίσουν αυτή την κατάσταση, αλλά δε θέλουν να γίνουν δούλοι σας, έστω κι από δειλία, έστω κι από τεμπελιά. Βλέπουν γύρω τους την άκοπη χλιδή που οι "άρχοντες" του τόπου και του κόσμου πρώτοι διδάξαν, βλέπουν τη δική τους καταδίκη σε μια μιζέρια, γιατί όσο καταδίκη και μιζέρια είναι η κακοπληρωμένη δουλειά, άλλο τόσο καταδίκη και μιζέρια και θάνατος είναι το σκότωμα της ώρας και της ζωής στην καφετέρια. Βλέπουν το αίσχος, το νιώθουν και απέχουν από αυτήν την ίδια τη ζωή τους, είτε συνειδητά είτε ασύνειδα. Μπορεί να μην το καταλαβαίνουν καν, αλλά αυτό ακριβώς συμβαίνει έστω και εν αγνοία τους. Και κάποια στιγμή ίσως και να βγουν και στους δρόμους να διαμαρτυρηθούν όπως επιθυμείτε. Και τότε θα τους δείρετε και θα τους συλλάβετε και πιθανόν να ανοίξετε πυρ εναντίον τους, "νόμιμα" πάντα, για να "συνετιστούν", που "διαταράσουν την τάξη", την "ανάπτυξη", την "ευρωπαϊκή μας πορεία", οπότε και θα ξαναπάν να λουφάξουν στην καφετέρια! Και ελπίζω να είναι αρκετά ώριμοι ώστε να μην ανέβουν στο καμιόνι για το μεγάλο σφαγείο που θα ξαναετοιμαστεί επιμελώς για "χάρη της ελευθερίας και της δημοκρατίας", και αντ' αυτού να εξακολουθήσουν να σας κοροϊδεύουν από την καφετέρια. Μίζεροι και νεκροί, όπως ακριβώς τους θέλετε.

    • Γιώργος avatar
      Γιώργος @ Mariana 14/12/2013 13:01:59

      Ωραία τα είπες!

  7. ΙΩΑΝΝΑ avatar
    ΙΩΑΝΝΑ 14/12/2013 12:08:10

    Και όμως αγαπητέ Κύνα, στα 27 μου χρόνια εργαζόμουνα σε φροντιστήριο εκμάθησης ξένων γλωσσών με 300 ευρώ καθαρά το μήνα, έλλειψη άλλης εργασίας (έχω κατοχή πτυχίου, μεταπτυχιακου σε βιοεπιστήμες) το έκανα και αυτό γιατί η ιδιοσυγκρασία μου δεν μου επέτρεπε να ζητάω χαρτζιλίκι από τον πατέρα μου ο οποίος δούλευε από τα 14 του χρόνια να αναστήσει την οικογένεια του. Τελικά όπως αναφερει και ο Akenaton πήρα τον ομάτιον μου και είμαι εδώ και 10 χρόνια στην Αγγλία. Πολύ θα ήθελα να είμαι στην Ελλάδα, έστω και με μικρότερες αποδοχές από ότι έχω εδώ αλλα γνωρίζω πως δεν είναι εφικτό. Μην υπερπροστατεύετε τουσ νέους λοιπον και δώστε τους έναυσμα ώστε να βγούν στη αγορά εργασίας έστω και κακοπληρωμένης, μόνο ετσι θα μπούν στον αγώνα να παλέψουν για πιο καλοπληρωμενη εργασία και να καλητερεύσουν το βιωτικό τους επίπεδο. μετά τιμής Ιωάννα

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ ΙΩΑΝΝΑ 14/12/2013 13:06:30

      Διδάσκετε αγγλικά στην Αγγλία;
      Ελπίζω να μη διδάσκετε ελληνικά, γιατί τα ορθογραφικά σας λάθη βγάζουν "ομάτιους".

      • ΙΩΑΝΝΑ avatar
        ΙΩΑΝΝΑ @ Στέργιος 14/12/2013 16:08:01

        Αν προσέξατε την ανάρτηση μου είμαι πτυχιούχος βιοιατρικών επιστημών, νομιζω πως χάσατε το νόημα της ανάρτησης. Λυπάμαι που στην Ελλάδα ακόμη χάνετε την ουσία και μένετε στην επιφάνεια, λυπάμαι πολύ

      • Valter avatar
        Valter @ Στέργιος 15/12/2013 09:17:26

        Κάθε site έχει μερικούς "Grammar Nazi" και το θεωρώ χαριτωμένο.
        Στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά από το να την πουν στον συνομιλητή για τα ορθογραφικά, είναι κάτι σαν ένστικτο που τους ωθεί να διορθώνουν τους γύρω τους.
        Στην περίπτωση σας όμως έχω μια ερώτηση:
        Σε αυτό το άρθρο λίγο πιο πάνω ο σχολιαστής "αρχηγός" έχει πάρει την γραμματική και της έχει βγάλει τα μάτια (προς Θεού αρχηγέ δεν θέλω να σε διορθώσω , γουστάρω όπως γράφεις) , γιατί το σχόλιο σας περί ορθογραφίας απευθύνθηκε στην ΙΩΑΝΝΑ που σε σχέση με τον παραπάνω είναι ο Μπαμπινιώτης? Μήπως γιατί ο αρχηγός συμφωνεί με τις θέσεις σας και η ΙΩΑΝΝΑ διαφωνεί?
        Είναι άλλο να διορθώνουμε γιατί έχουμε αυτό το κώλυμα και άλλο να διορθώνουμε προσπαθώντας να αποδομήσουμε τις θέσεις των γύρω μας με ένα .... απαρέμφατο.
        Το πρώτο είναι χαριτωμένο , το δεύτερο είναι μίζερο , χολερικό και γεροντοκορίστικο.

        • Στέργιος avatar
          Στέργιος @ Valter 15/12/2013 16:21:11

          Δεν είμαι grammar nazi, αλλά δεν δέχομαι να κομπάζει για τα πανεπιστημιακά του διπλώματα και να παραδίδει μαθήματα ήθους στους νέους ένας άνθρωπος που "πήρε τον ομάτιόν του και έφυγε".

    • Κυνας avatar
      Κυνας @ ΙΩΑΝΝΑ 14/12/2013 13:08:33

      Αφου λειπεις εδω και μια 10ετια στην Αγγλια (απο το 2003 κατα παραδοχη σου) πιστεψε με ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΕΣ ΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ,ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ!!!!

      Δεν τα βιωσες στο πετσι σου και μιλας (καλως ή κακως) εκ του ασφαλους αυτη τη στιγμη !!!

      Και αν νομιζεις πως "ή μαζι ή χωρια ιδια η στεναχωρια" γυρνα για κανα 6μηνο να εργαστεις ,να πληρωνεις φορους και να εχεις και μερικους ανεπαγγελτους σωτηρες να σου κουναν το δαχτυλο οπως ολοι εκεινοι που ειτε δεν μπορουσαν να φυγουν επειδη δεν ειχαν τα μεσα ή δεν ηθελαν γιατι απλως αγαπαν τον τοπο τους και δεν ηθελαν να τα παρατησουν αμαχητι σε πεισμα των παραπανω και μετα μιλα σαν να ξερεις.

      • Giorgis avatar
        Giorgis @ Κυνας 14/12/2013 15:37:57

        Χειρότερα από μας που δεν ζούμε πια στην πατρίδα μας; Διάβασε το ποίημα Ποσειδόνες του Καβάφη και ξαναπές το ...

      • ΙΩΑΝΝΑ avatar
        ΙΩΑΝΝΑ @ Κυνας 14/12/2013 16:39:33

        Πιστέψτε με και γνωρίζω άριστα την κατάσταση στην Ελλάδα, όλη μου η οικογένεια ζει ακόμη εκεί και προσπαθεί να κάνει το καλύτερο με ότι μέσα διαθέτει.

        • Στέργιος avatar
          Στέργιος @ ΙΩΑΝΝΑ 14/12/2013 17:28:55

          Γιώργη και Ιωάννα, όλοι μας οφείλουμε να μιλάμε με περισσότερο σεβασμό για αυτούς που είναι σε δυσκολότερη θέση από εμάς.

        • Κυνας avatar
          Κυνας @ ΙΩΑΝΝΑ 14/12/2013 19:18:10

          Ναι την γνωριζεις αριστα την κατασταση στην Ελλαδα.... απο ιστοριες αλλωνων !!!

          Αν ειναι ετσι να αρχισω να παραδιδω και εγω μαθηματα επιβιωσης στο κρυο σε εσκιμωους !!!!

          Walk a mille in my shoes που λενε και στο England και μετα μιλα.

          Οσο για σενα Giorgis τραβα εσυ διαβασε μεσοπροθεσμο,μνημονιο 1&2 και αντιρατσιστικο τι προβλεπουν για τους Ελληνες και την Ελλαδα και πεσμου τι θα ελεγε ο Καβαφης αν τα διαβαζε αυτα σημερα.

  8. Ρηνα avatar
    Ρηνα 14/12/2013 12:54:44

    Το κρατος εχει υποχρεωση να παρεχει τις βασικες υποδομες. Στρατο, υγεια, εκπαιδευση κλπ. Επισης να διαμορφωνει το μοντελο ζωης της χωρας. Εμεις τωρα πεσαμε στην περιπτωση να εχει καταργηθει το μοντελο των τελευταιων γενιων και να μην μπορουμε να προσαρμοστουμε στο καινουργιο γιατι δεν καταπινεται με τιποτα. Ποιος εφτιαξε Πανεπιστημιο και στο τελευταιο νησι για να βγαζει η χωρα με το τσουβαλι επιστημονες; Ειχε βρει τι θα τους εκανε μετα; Ας μην ξεχναμε οτι μονο μια γενια περιπου μεσολαβει απο τους πατεραδες αντε και παππουδες μας που ηρθαν απο τα χωρια με το ονειρο να σπουδασουν τα παιδια τους. Πως λες τωρα πεταξε ολες τις θυσιες και αντε να πλενεις τζαμια;
    Αν δεν ειχε μεσολαβησει αυτη η "μορφωση" θα ηταν πολυ ευκολο να βγαζει σημερα 1200 μαυρα το μηνα. Ολες αυτες οι Ουκρανες, Πολωνες, Αλβανες, Μολδαβες κλπ τα βγαζουν ανετα καθαριζοντας σπιτια καθε μερα και ζουν καλα. Ομως ποιος γονιος θελει αυτο το μελλον για το παιδι του. Που αμα μια μερα δεν μπορει να δουλεψει η αρρωστησει, δεν θαχει να φαει; Ουσιαστικα το αρθρο λεει: καταπιειτε την ραγδαια υποβαθμιση της ζωης σας και των παιδιων σας γιατι εχουμε κριση και δεν γινεται αλλιως. ....
    Ενας αστεγος που φαινοταν οτι ειχε καποια παιδεια και ειχε ζησει καλυτερες μερες μου ειπε: οταν θα σταματησουν τα συσσιτια και η κοινωνικη βοηθεια θα κανω να πονεσουν οσους πιο πολλους μπορω, εχω σκεφτει πολλους τροπους!
    Γι αυτο προτεινω αντι να σηκωνονται ψηλοι τοιχοι να απομονωνουν βιλες και πισινες και θηριωδη τζιπ και εκμαθηση πολεμικων τεχνων και ασκησεων ψυχραιμιας, δεν ειναι καλυτερα να δωσουν ενα χερι οι "απο μακρυα παρατηρουντες" για να γλυτωσουν και αυτοι απο τα χειροτερα που ερχονται; Γιατι τοτε δεν θα ειναι στοχος τα ανεργα παιδια του λαου, εστω και τα καλομαθημενα.

  9. Γιώργος avatar
    Γιώργος 14/12/2013 12:58:18

    Τόσα φανάρια υπάρχουν εκεί έξω, γιατί να πλένουν τα παρμπρίζ των αυτοκινήτων Αφγανοί και Πακιστανοί, οι Έλληνες νέοι δεν μπορούν; Τς τς τς...

  10. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 14/12/2013 13:37:17

    Προφανώς ακενατόν ούτε εμείς ούτε εσύ κάνουμε για τις δουλειές που προτείνεις, αλλιώς δεν θα βρίσκαμε χρόνο να γράφουμε. Έτσι δεν είναι;
    Και μην μου πεις ότι μάζεψες ελιές γιατί είναι άλλο να το κανεις 3 μέρες τον χρόνο κι άλλο όλον τον χρόνο.

    Μην προτείνεις πια στους άλλους τι να κάνουν. Τράβα πάρε την τσάπα και μην ξανασχοληθείς ποτέ με ότι ασχολείσαι τώρα. Μην ξαναγράψεις εδω μέσα και χάνεις δυνάμεις. Μην μου πεις ότι μπορείς και να γράφεις και να φτυαρίζεις. Αν πάψεις να γράφεις θα είσαι πιο αποδοτικός σε μία δουλειά του πρωτογενούς τομέα.

    Ούτε να μας μιλήσεις για το ηρωικό σου παρελθόν. Τι έκανες προτού αρχίσεις να γράφεις στο αντινιουζ.

    Ούτε να μου πεις ότι είσαι καλός σε ότι κάνεις τώρα και για αυτό δεν αλλάζεις απασχόληση! Ουδείς αναντικατάστατος! Υπάρχουν άπειροι άνεργοι νέοι, απρόθυμοι να αναλάβουν μία άλλη μη ελκυστική απασχόληση που θα σπεύσουν να πάρουν την θέση σου. Αυτοί έχουν πρόβλημα να αναλάβουν μία δύσκολη δουλειά. Ενώ εσύ αντίθετα έχεις δει το φως το αληθινό και πιστεύεις ότι εκεί ακριβώς είναι η λύση. Εφάρμοσέ την λοιπόν στον εαυτό σου.

    Αυτά ισχύουν για όλους μας, όπως είπα και στην αρχή.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Γιώργος Αχαιός 15/12/2013 03:06:01

      Δεν ξέρω για εσάς, όμως έχετε πολύ λάθος για μένα!
      Που να σας εξηγώ τώρα ...

  11. Skeptikisths avatar
    Skeptikisths 14/12/2013 13:45:26

    Κύριε αρθρογράφε είσαι απλά εκτός ελληνικής πραγματικότητας. Σαν άνεργος νέος που δεν έχω καν το startup κεφάλαιο για να δώσει σε κάνα σοβαρό ευρωπαϊκό job agent για να μου βρουν μια δουλειά οπουδήποτε στην Ευρώπη, απλά απαξιώ να σου απαντήσω.

    • Skeptikisths avatar
      Skeptikisths @ Skeptikisths 14/12/2013 13:46:47

      Συγνώμη για την σύνταξη αλλά πραγματικά το διάβασα το άρθρο και είμαι έξω φρενών!!!

    • marios avatar
      marios @ Skeptikisths 15/12/2013 07:07:45

      Αν και καταλαβαίνω το πνεύμα του σχόλιου σου δεν μπορώ να συμφωνήσω με την νοοτροπία "Περιμένω να βρώ λεφτά για να πληρώσω έναν άλλο για να μου βρει δουλειά".Στην εποχή του Ίντερνετ ζουμε.Και επιπλέον αμα δεν ψάχνεις αυτά που σε αφορούν ο ίδιος δεν μπορείς να περιμένεις προκοπή.

  12. occultist avatar
    occultist 14/12/2013 13:59:43

    @Akenaton,
    Ξέχασες να γράψεις, οτι οι νέοι που θα αντικαταστήσουν τους αλλοδαπούς στα φανάρια, θα πρέπει να κόβουν απόδειξη παροχής υπηρεσιών για το καθάρισμα των παμπρίζ. Να μη φοροδιαφεύγουν οι απατεώνες. Τι θα λέει ο Στουρνάρας και ο Θεοχάρης. Α΄ και να αυτασφαλίζονται. Να μη καταρρεύσουν τα ταμεία.

  13. MCA avatar
    MCA 14/12/2013 14:07:20

    Εγώ πάντως ανεξαρτήτως χρημάτων, δεν θα πήγαινα να δουλέψω πλάι πλάι με Ρώσσους,Αλβανούς,Αφρικανούς,Βούλγαρους,Μπαγκλαντεσιανούς και Πακιστανούς. Θα φοβόμουν για την ασφάλεια μου, πέρα από την καζούρα που θα μου ρίχνανε λόγω του κόμπλεξ που έχουν με τους Έλληνες.
    Αυτοί με τα 600 ευρώ μαύρα το μήνα που παίρνουν, ζουν τις οικογένειες τους στην πατρίδα τους για μήνες. Όταν το μεροκάματο στο Μπαγκλαντές είναι ένα ευρώ,τι συζητάμε. Οι άνθρωποι κάνουν την μπάζα της ζωής τους.

  14. NK avatar
    NK 14/12/2013 14:15:12

    Ε, μα ναι, είναι αντιπαραγωγικοί οι νέοι. Οι 2 εκατ. παράνομοι δουλεύουν ανασφάλιστοι και λένε και ευχαριστώ. 200 ευρώ το μήνα και στέλνουν και τα 100 στην Ασία, οι σπάταλοι Έλληνες τι τα θένε τα παραπάνω;

    Μα γιατί δεν εφαρμόζουμε και στο δημόσιο την ίδια πατέντα; 300.000 ανασφάλιστοι Πακιστανοί θα είναι πολύ πιο φτηνοί και παραγωγικοί από το 1 εκατ. καφενόβιους που απεργούν 200 μέρες το χρόνο.

    Ή μάλλον γιατί δεν την εφαρμόζουμε για όλους μας; 5 εκατ. Νιγηριανοί και 5 εκατ. Πακιστανοί και λύσαμε το πρόβλημα του τεμπέλη ρατσιστή Έλληνα.
    Εξάλλου υπάρχουν 200 εκατ. Νιγηριανοί και άλλοι τόσοι Πακιστανοί, 10 εκατ. δεν θα τους λείψουν.

    Ωραία, τώρα που το λύσαμε κι αυτό πάμε γι άλλα...



    Ειλικρινά απογοητεύτηκα, δεν περίμενα από εσάς να γίνετε διαφημιστής των ΤΡΑΦΙΚΕΡ και ΔΟΥΛΕΜΠΟΡΩΝ και να λέτε πως η εξαθλίωση όλων είναι η λύση.

    Νόμιμοι στην Ελλάδα είναι ένα εκατ. Ανατολικοευρωπαίοι. Τα 2 εκατ. που λέτε έδωσαν από 5.000 το κεφάλι, κατά δήλωσή τους, για να έρθουν στην γη της επαγγελίας με τα δωρεάν σχολεία και νοσοκομεία, (που πληρώνουν οι εισφορές των νομίμων βέβαια).

    Η κρίση νομιμοποίησης της Ελληνικής Δημοκρατίας (η άνοδος των άκρων), οφείλεται στην απάντηση που δίνει σε ένα απλό ερώτημα: Οι Πακιστανοί έχουν μια μεγάλη πατρίδα σ'αυτή τη γή. Οι Νιγηριανοί ομοίως.

    Οι Έλληνες δικαιούνται κι αυτοί μια μικρή πατρίδα όπου θα είναι κι αυτοί η συντριπτική πλειοψηφία και θα κάνουν κουμάντο;

    Όσο η απάντηση είναι όχι, το πολιτικό σύστημα απονομιμοποιείται στην συνείδηση των Ελλήνων.

    Αυτή είναι η αιτία, ότι οι Έλληνες πλέον σας είναι άχρηστοι. Ε, τότε είστε κι εσείς άχρηστοι για τους Έλληνες. Σε μια χώρα από την οποία φεύγουν οι Αλβανοί, από την οποία φεύγουν οι Έλληνες για να δουλέψουν στην Αλβανία, δεν νομίζω να μιλάμε πλέον για τεμπέληδες ή για εργατικό κόστος ή για ευκαιρίες ανεκμετάλλευτες.


    Και κάτι για τους ''αριστερούς'' φίλους μας, φίλους των πολλών εθνοτήτων στην ίδια χώρα και του μεγάλου κράτους ταυτόχρονα. Οι ευρωπα'ι'κές χώρες με το κοινωνικό κράτος (7% του παγκόσμιου πληθυσμού, 50% των κοινωνικών δαπανών του πλανήτη!) έχουν εθνική ενότητα. Οι κοσμοκράτορες Βρετανοί είναι το 85% στη χώρα τους. Οι Γάλλοι ομοίως.

    Η Ελλάδα πλέον έχει ξεφύγει από τα ευρωπα'ι'κά μέτρα, 30% των γεννήσεων είναι από αλλοδαπούς. Κάποιοι χαίρονται που θα γίνουμε Αμερική προσεχώς, με μαύρο πρόεδρο ίσως και λευκή μειοψηφία. Γιατί όχι; Αλλά να ξέρουν πως τότε θα έχουμε και αμερικάνικο κράτος, δηλαδή στρατό, σερίφη και τέλος. Όχι λόγω ιδεολογίας, αλλά γιατί κανείς δεν θέλει να πληρώνει τον ''άλλον''. Το κοινωνικό κράτος λοιπόν δεν θα καταργηθεί από τους Έλληνες, αλλά από τους νομιμοποιημένους Νιγηριανούς, οι οποίοι δεν θα βλέπουν τον λόγο να πληρώνουν εισφορές για τις συντάξεις των τότε ''τεμπέληδων Ελλήνων'', δηλαδή των σημερινών νέων Συριζαίων που τους υποστηρίζουν. Αυτό λέγεται θεία δίκη.

    ΥΓ. 5.000 το κεφάλι επί 2 εκατ. μας κάνει 10 δισεκατομμύρια. Πολλά Λεφτά, από τα οποία εγώ δεν εισέπραξα δεκάρα.

  15. Valter avatar
    Valter 14/12/2013 14:22:59

    "Ανεξαρτήτως χρημάτων" τι σημαίνει?
    Αν δεν είχες δηλαδή ένα ευρώ θα καθόσουν να πεθάνεις? Δεν νομίζω ....
    Άρα σημαίνει "ανεξαρτήτως των χρημάτων που θα ξοδεύουν οι γονείς μου για εμένα"
    Για να ξέρουμε τι λέμε δηλαδή.

    • Γιώργος Αχαιός avatar
      Γιώργος Αχαιός @ Valter 14/12/2013 16:51:55

      Valter,
      Μην χάνεις δυνάμεις εδώ μέσα. Τσίμπα μία τσάπα και τρέχα να ξελασπώσεις τον πρωτογενή τομέα.

      Άσε τους τεμπέληδες να γράφουν εδω μέσα, εσύ είσαι για άλλα.

      Αν έχεις κάποια ωραία και ξεκούραστη δουλειά δώσ' την στον Skeptikisths που και άνεργος είναι και λίγο τεμπέλης, όπως πιστεύεις.

      Εσύ πάλι που δεν είσαι τεμπέλης δεν έχεις πρόβλημα να πας στην Μανωλάδα να διασκεδάσεις κάτι μελαμψά αγόρια. Σωστά;

      Αλλιώς μπορώ να γίνω εγώ το σκληρό αφεντικό που έχεις ανάγκη να υπηρετήσεις.

      • Γιώργος Αχαιός avatar
        Γιώργος Αχαιός @ Γιώργος Αχαιός 14/12/2013 19:10:11

        To δικό σου βίτσιο ήθελα να ικανοποιήσω που θέλεις να δεις τους έλληνες σκληρά εργαζομένους.

        Αυτά που θέλεις για τους άλλους να σκέφτεσαι αν μπορείς να τα κάνεις εσύ.

        Άσε τις συμβουλές για τους άλλους. Αν δεν είσαι τεμπέλης όπως λες υπάρχουν πολλά σκληρά αφεντικά εκεί έξω για σέναμ με βίτσια δίχως βίτσια ότι θέλεις.

        • sender avatar
          sender @ Γιώργος Αχαιός 16/12/2013 13:42:30

          Αγαπητέ @Αχαιός,το σχόλιό σας μεταφέρθηκε σε λάθος θέση.

    • MCA avatar
      MCA @ Valter 14/12/2013 17:00:17

      ..….΄΄Αν δεν είχες δηλαδή ένα ευρώ θα καθόσουν να πεθάνεις?΄΄…..Όχι θα μάζευα τα μπογαλάκια μου και θα πήγαινα να δουλέψω στο εξωτερικό, Ευρώπη,Αμερική, Αυστραλία,Νέα Ζηλανδία,οπουδήποτε.Δεν θα έμενα όμως με τίποτα στην Ελλάδα.

    • MCA avatar
      MCA @ Valter 14/12/2013 18:57:06

      Επειδή ίσως να μην έγινα αντιληπτός, το ανεξαρτήτως χρημάτων, ερμηνεύεται ως ανεξαρτήτως οικονομικών απολαβών από την εργασία μου.Διότι και 1000 ευρώ το μήνα να παίρνω τι να τα κάνω αν κινδυνεύει η ζωή και η ψυχική υγεία μου από τους ΄΄συναδέλφους΄΄μου.

      • Valter avatar
        Valter @ MCA 15/12/2013 08:53:25

        Δέχομαι την επιλογή σου , λες στους γονείς σου να σε πληρώνουν γιατί αν δούλευες σε ένα συνεργείο , σαν μεταφορέας , σαν βοηθός τεχνίτη (οι πρώτες τρεις δουλειές που μου ήρθαν στο μυαλό όπου πρόσφατα είδα Έλληνες και αλλοδαπούς να δουλεύουν δίπλα δίπλα) θα κινδύνευε η ψυχική σου υγεία.
        Το εύθραυστο της ψυχικής υγείας είναι κάτι που το δέχομαι και πάω πάσο.
        Από την άλλη όλα αυτά τα χιλιάδες παιδιά που δουλεύουν δίπλα δίπλα για το μεροκάματο με όλους αυτούς που το δικό σου ευαίσθητο νευρικό σύστημα δεν σου επιτρέπει και φέρνουν ένα πιάτο φαΐ στις οικογένειες τους , βοηθούν τους γονείς τους ή σπουδάζουν αδέλφια, αξίζουν τον σεβασμό όλων μας δεν νομίζεις?
        Σε τελική ανάλυση και αυτοί θα μπορούσαν να το παίξουν μη μου άπτου και να φορτωθούν σε κάποιου την καμπούρα αλλα δεν το έκαναν.

        • MCA avatar
          MCA @ Valter 15/12/2013 16:54:28

          Valter, με τα σχόλια μου προσπάθησα να δώσω έμφαση στις μεγάλες διαφορές που έχει η σημερινή εποχή σε σχέση με το παρελθόν. Παλαιότερα πριν το 1990 όλες τις χειρονακτικές δουλειές τις έκαναν Έλληνες. Τώρα δεν συμβαίνει αυτό.Όταν πήγαινες σε μια δουλειά είχες να κάνεις με ανθρώπους παρόμοια μεγαλωμένους με εσένα,που μιλούσαν την ίδια γλώσσα, ενώ με τα λεφτά που έβγαζες μπορούσες να κάνεις σχέδια για το μέλλον. Εάν είσαι ανειδίκευτος και δεν έχει ο μπαμπάς σου λεφτά δεν πρόκειται να κάνεις ποτέ σου οικογένεια.Θα πηγαίνατε να μαζέψετε φράουλες στην Μανωλάδα εγώ όχι. Δεν θα τολμούσα. Θα έκανα ακριβώς όμως το ίδιο στην Ολλανδία χωρίς κανένα πρόβλημα.
          Χαίρομαι που αναγνωρίζετε ότι χιλιάδες Ελληνόπουλα δουλεύουν σκληρά πλάι πλάι με τους αλλοδαπούς για να βγάλουν ένα τίμιο μεροκάματο. Ορισμένοι δυστυχώς αποκαλούν την νέα γενιά τεμπέληδες και κακομαθημένους και ότι περνούν την ώρα τους στις καφετέριες.
          Οι νέοι Έλληνες λόγω της αστυφιλίας των γονιών και των παππούδων τους, ζουν στην συντριπτική τους πλειοψηφία στα αστικά κέντρα. Άνετα λοιπόν μπορούν να καλύψουν οποιαδήποτε κενή θέση εργασίας προκύψει σε περίπτωση απομάκρυνσης των αλλοδαπών. Απλά οι θέσεις είναι πιασμένες. Το πρόβλημα είναι μόνο στην επαρχία, στις αγροτικές και κτηνοτροφικές εργασίες λόγω απόστασης.

  16. Valter avatar
    Valter 14/12/2013 14:32:46

    Αρχηγέ με κούφανες!
    Είσαι άνεργος χωρίς startup? Μα χωρίς startup?
    Δεν παίζεσαι ρε τύπε , δεν παίζεσαι , είσαι ιδέα!
    Και χωρίς startup και χωρίς job agent?
    Ρε βάλε το κανίς σου να κλαίει και πήγαινε στην Αράχωβα για το τριήμερο να ξεχάσεις την πείνα!
    A ρε άτιμοι πολιτικοί , αφήσατε τα παιδιά του κόσμου χωρίς σοβαρό job agent. Τι άλλο? Που τελειώνει ο κατήφορος? Θα μείνουν και χωρίς Burberry? Δεν θα το αντέξω ....

    • Skeptikisths avatar
      Skeptikisths @ Valter 14/12/2013 18:08:16

      Φίλε μου άσε τις ειρωνείες. Αναφερόμουν σε 200 - 300 ευρώ που τα πληρώνεις σε μετρητά σε γραφεία εύρεσης εργασίας και σου λένε παιδί μου έλα στη Γερμανία στην τάδε πόλη να δουλέψεις με τόσα το μήνα, τελεία. Που βλέπεις εσύ τα κάνις, την Αράχωβα και τα Burberry; Είσαι κι εσύ μάλλον εκτός πραγματικότητας.

  17. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 14/12/2013 14:33:50

    Χα χα, λέτε να το δούμε κι αυτό; Να κόβουν αποδείξεις στα φανάρια;
    Αποκλείεται λέω εγώ και θα σας πω τον λόγο. Για να κόβει αποδείξεις στα φανάρια πρέπει να έχει κάποιος νόμιμη επιχείρηση. Αν όμως πάει να ανοίξει επιχείρηση "καθαρισμού τζαμιών στα φανάρια", θα του κόψουν τα πόδια οι εισφορές στο ασφαλιστικό ταμείο πριν να κόψει απόδειξη.

  18. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 14/12/2013 14:42:49

    Η αλήθεια είναι κάπως μοιρασμένη.
    Πράγματι η Ελλάδα τείνει να γίνει μια απέραντη καφετέρια!
    Αλλά εδώ θα ήθελα να ξεχωρίσω, αυτούς που πράγματι τεμπελιάζουν (και είναι ασύλληπτα πάρα πολλοί) και αυτούς που δεν μπορούν να βρουν δουλειά πού να μπορούν να κάνουν.
    Αλήθεια μπορεί ένα πτυχιούχος προερχόμενος από αστικό κέντρο, που εκ των πραγμάτων ποτέ δεν έπιασε στη ζωή του φτυάρι και κασμά, να δουλέψει οικοδόμος ή σκαφτιάς;
    Εκτός αν προτείνετε να καθαρίζει τζάμια στα φανάρια ή να μαζεύει σκουπίδια για ανακύκλωση.
    Το θέμα βέβαια εστιάζεται στην επαρχεία όπου ο προερχόμενος άνεργος από αγροτική οικογένεια έχει και αντικειμενική ευχέρεια αλλά και υποκειμενική, να ακολουθήσει το επάγγελμα του γονιού του , που εν πολλοίς του είναι και οικείο.
    Πάντοτε εξοργιζόμουν όταν επισκεπτόμενος την περιφέρεια, έβλεπα μυριάδες από νέους να χαζεύουν στις καφετέριες και την ίδια ώρα στα χωράφια του πατέρα τους να κάνουν κυριολεκτικά κουμάντο , οι Αλβανοί , Πακιστανοί κλπ.
    Και αυτό ίσως είναι μια από τις αιτίες της κακοδαιμονίας μας, μόνο που κανένας δεν τολμάει να το θίξει , για ευνόητους ψηφοθηρικούς λόγους!

  19. chrisss avatar
    chrisss 14/12/2013 14:45:04

    Οι σημερινοί νέοι είναι απλά άτυχοι.
    Το κάκιστο παρόν τους (όπως και των λοιπών ανθρώπων της εργασίας ) το προσδιόρισαν λανθασμένες πολιτικές του πρόσφατου και του όχι πολύ απώτερου παρελθόντος , βασισμένες σε ιδεολογήματα της αριστεράς που διοχετεύτηκαν στην κοινωνία και στηρίχτηκαν από το πιό μέτριο τμήμα της πνευματικής ελίτ , αλλά όντως "λατρεύτηκαν" από τον λαό .
    Είναι ακόμη και τώρα ευρέως διαδεδομένες και κυρίαρχες κοινωνικές απόψεις , ότι όλοι οι νέοι πρέπει να "μεταλάβουν" της ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης ακόμη και αν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ήταν του λίγο πιό πάνω από το 5 ή κάτω του 10 (ανάλογα πιά είναι η βάση) .
    Σε συνάρτηση με την αθρόα δημιουργία άχρηστων ΤΕΙ , όπως επί δικτατορίας "κάθε χωριό και γυμναστήριο" , εδραιώθηκε και η σαφέστατα "ισο"σιαλιστική λογική του να είναι τελικά δυσδιάκριτη η διαφορά μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ και άρα και των αποφοίτων τους (για το ανάλογο έγκλημα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση έχουμε ήδη αναφερθεί παλαιότερα) , όπως και την επίσης "ισο"σιαλιστική λογική ότι αφού πέρασε καλώς ή κακώς 4 ή 5 χρόνια απ' την ζωή του ένας νέος σε κάποιο από τα "ευαγή" αυτά ιδρύματα (και πολλά από τα ΑΕΙ είναι εντελώς άχρηστα) δεν έχει απλώς δικαίωμα στην εργασία , αλλά υπάρχει υποχρέωση "κάποιου" να του την εξασφαλίσει , που αφού φυσικά δεν είναι ιδιώτης δεν μπορεί παρά να είναι το κράτος .
    Στις μέρες μας λοιπόν απεδείχθη ότι η σαφέστατα σοσιαλιστική αυτή λογική κατέρρευσε μαζί με όλο το σχετικό ιδεολογικό πλαίσιο.
    Το κράτος δεν μπορεί να εξασφαλίσει εργασία για κανέναν , πέραν αυτών που πραγματικά χρειάζεται (ούτε και στο σύνολο αυτών που ήδη έχει) .
    Βέβαια θα μπορούσε κάποιος να πει πως μη ξεχνάτε ότι υπάρχει ακόμη και ο Κομμουνισμός .
    Σωστά αλλά θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις επόμενες ελεύθερες εκλογές που μπορεί βέβαια να είναι και οι τελευταίες ελεύθερες.
    Μέχρι τότε όμως μπορούμε να σχολιάζουμε το τι δεν πήγε καλά , "ξεπλέκοντας το πουλόβερ" όπως αρέσκονται να λένε οι προαναφερθείσες μετριότητες της πνευματικής (αλλά και πολιτικής) ελίτ, προκειμένου να προσδιορίσουμε την βασική αιτία που ως συνήθως στη ζωή είναι απλή .
    Το όλο "οικοδόμημα" που περιεγράφη παραπάνω , ήταν για επιπλέον πιο σοβαρές αιτίες , σαθρό εξ αρχής.
    Οι ατυχείς σημερινοί νέοι "διοχετεύτηκαν" αθρόα μέσω ενός συστήματος "αχταρμά" , όπως το ισχύον των Πανελληνίων εξετάσεων , προς σπουδές που τις περισσότερες φορές τους ήταν αδιάφορες , αλλά το κυριότερο : προς σπουδές απόλυτα ξεκομμένες από την αγορά εργασίας και την "πραγματική" αγορά παραγωγής πλούτου.
    Αν επιπρόσθετα ληφθεί υπόψη το περιορισμένο μέγεθος της "πραγματικής" αγοράς παραγωγής πλούτου στην Ελλάδα και ότι όλα τα τελευταία χρόνια εμείς εδώ απλώς φροντίζαμε για το ποιός θα πάρει (ή αρπάξει) όσο πιό μεγάλο κομμάτι ή κομματάκι από την πίτα που αθρόα μας χάριζε η Ευρώπη (για να προσαρμοσθούμε) εδώ και τριάντα χρόνια , είναι εύκολα αντιληπτό γιατί τώρα που τέλειωσαν όλα αυτά , οι νέοι απλά ατύχησαν.
    Τα παράπονα στους γονείς τους για τις πολιτικές επιλογές τους.
    Τι μπορεί να γίνει ?
    Είναι ξεκάθαρο και εντυπωσιακό ότι οι Έλληνες έχουν τεράστιο έλλειμμα "παραγωγικής" γνώσης .
    Διαβάστε αυτό :
    http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2012/02/blog-post_8959.html#.Uqw-8fS3Ouk
    Σε αυτό κατά την γνώμη μου περιγράφεται με ακρίβεια το τι πρέπει να κάνουμε.
    Αυτό πρωτίστως σημαίνει απόλυτη "στροφή" σε ιδεολογικές και πολιτικές επιλογές του συνόλου του λαού , μη εξαιρουμένου του τμήματος του που είναι εκτός παραγωγής ή και εργασίας γενικότερα , διότι άλλως αυτοί κυρίως δεν θα "επιζήσουν".
    Οι νέοι ?
    Να επανεκπαιδευτούν.
    Δεν υπάρχει άλλη λύση .
    Για πολλούς εξ αυτών δεν μπορεί να υπάρξει ούτε σοβαρό παράπονο , αφού κατά κανόνα επέλεξαν , βασισμένοι στο άρρωστο σοσιαλιστικό σύστημα , σπουδές "λούφας".
    Για το ουσιαστικό ερώτημα του κόστους επανεκπαίδευσης σε συνάρτηση με υπαρκτές ανάγκες κόστους ζωής όλων αυτών , υπάρχουν λύσεις ήδη δοκιμασμένες στο εξωτερικό.
    Για τους γονείς :
    Να αφήσουν κατά μέρος την εύκολη λύση της "αποποίησης των ευθυνών" τους , με το "άσε τα παιδιά να διαλέξουν τον δρόμο τους μόνα τους" .
    Έχουμε περάσει αυτή την "φάση" και ως παιδιά και ως γονείς.
    Τα παιδιά δεν ξέρουν τι είναι αυτό που επιλέγουν , ούτε τι τα "περιμένει" στη ζωή.
    Η επιλογή του "δρόμου ζωής" όσον αφορά τις σπουδές , πρέπει να γίνεται με το μυαλό στο μέλλον και με σχεδόν "επαγγελματικό" τρόπο.
    Οι εύκολες επιλογές είναι για τους πλούσιους , ενώ για τους λοιπούς μπορεί να είναι αφελείς και επικίνδυνες .

    • GLAD avatar
      GLAD @ chrisss 14/12/2013 15:51:30

      Δεν έχω να προσθέσω ούτε να αφαιρέσω τίποτα .
      Τα είπες όλα.

    • marios avatar
      marios @ chrisss 15/12/2013 07:13:20

      Συμφωνώ απόλυτα.

  20. Νιόβη avatar
    Νιόβη 14/12/2013 15:11:38

    Πρέπει κάποια στιγμή να γίνει μια πολύ σοβαρή κουβέντα για τα σημεία αυτά, στα οποία η σημερινή υποτιθέμενη «δεξιά» συγκλίνει απολύτως με τη διεθνιστική «αριστερά». Τεμένη στην Αθήνα, τουρκοποίηση της Θράκης, οσφυοκαμψίες στην Τουρκία, απαξίωση των Ελλήνων εργαζόμενων, σοβιετική φορολόγηση και πολιτικές που επιδιώκουν να μιμηθούν τον Μεγάλο Αδελφό και, πανταχού παρόντα, τα δηλητηριώδη βέλη κατά των Ελλήνων. Όλα αυτά σήμερα, με το κόμμα της «πατριωτικής» δεξιάς στην κυβέρνηση! Προσπερνάμε τα άλλα μιας και δεν είναι του παρόντος και μένουμε στο εξής: ότι στο κατεξοχήν δεξιό σάιτ εμφανίζεται άρθρο που επιβεβαιώνει ΑΠΟΛΥΤΩΣ την αριστερή διεθνιστική προπαγάνδα για το πώς ο λαθρομετανάστης που δεν έχει στον ήλιο μοίρα, είτε είναι στην πατρίδα του είτε εδώ, είναι ο «ταξικός αδερφός» μας. Τι στάση κρατά το άρθρο; Εγκαλεί τους Ελληνόπαιδες των πτυχίων και μεταπτυχιακών επειδή δεν κάνουν τις δουλειές των λαθρομεταναστών. Θεωρεί μάλιστα ότι στην αντίθετη περίπτωση ίσως και να μην είχαμε 2 εκ. λαθραίους στην Ελλάδα (αν δηλαδή οι Έλληνες έκαναν τις δουλειές που κάνουν αυτοί). Τι δουλειές; Να καθαρίζουν τζάμια στα φανάρια και να γίνονται σκλάβοι στις Μανωλάδες. Ίδια κι όμοια οι Ελληνόπαιδες των πτυχίων και των μεταπτυχιακών με τους λαθροέποικους του διεθνισμού, λοιπόν. Ορίστε, το πετύχαμε. Οι Έλληνες της Ευρώπης του 21ου αιώνα έγιναν, στην πράξη, δια της εξαθλίωσης της χώρας τους, ταξικά αδέρφια των λαθροπαράσιτων. Τι άλλη απόδειξη θέλετε όταν πλέον πρέπει να διαγκωνιστούν για τις ίδιες «θέσεις εργασίας»;; Οι οποίες, ας μην το ξεχνάμε κι αυτό, υπάρχουν ΕΠΕΙΔΗ υπάρχουν οι λαθροέποικοι και τα κατακάθια της κοινωνίας (ντόπιας ή αλλοδαπής) που τους εκμεταλλεύονται κατά τον τρόπο αυτό. Όχι το αντίστροφο.

    Είναι γεγονός ότι όλο και περισσότερο θολώνουν τα όρια μεταξύ «δεξιάς» και «αριστεράς» στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Ειδικά στην Ελλάδα, όμως, η δεξιά κάνει ό,τι μπορεί να συναγωνιστεί τη διεθνιστική αριστερά στο γήπεδό της, με τις αρχές της και την ατζέντα της τελευταίας. Και τόσο καλά τα καταφέρνει που πολλοί θα μπερδευτούν το Μάη και δεν θα ξέρουν αν το ψηφοδέλτιο που κρατάνε είναι «μπλε» ή «κόκκινο». Γιατί να διαλέξουν Αντώνη κι όχι Αλέξη, αλήθεια; Γιατί; Για να ΜΗΝ χτιστεί το τέμενος; Για να ΜΗΝ μας πάρουν τα σπίτια; Για να ΜΗΝ ριχτούν οι Έλληνες στο επίπεδο των λαθροέποικων δουλοπάροικων; Για να ΜΗΝ καπελωθούμε από τους Νεοθωμανούς; Για να ΜΗΝ μας φορολογήσουν και τον αέρα που αναπνέουμε;

    Για σκεφτείτε το λίγο.

  21. πΔπ avatar
    πΔπ 14/12/2013 15:18:07

    Αγαπητέ Ακένατε!
    Συμφωνώ μαζί σου, παρ' όλο του αιρετικού του άρθρου σου.
    Ξεκίνησα να βοηθώ τον ηλεκτρολόγο πατέρα μου τελειώνοντας το Δημοτικό.
    Ξεκίνησα να ξεχωρίζω τις διατομές των ΝΥΑ και των ΝΥΜ κι έσπαγα διασκεδάζοντας τα "πορτάκια" στα κυτία διακλαδώσεως.
    Αδιαλήπτως κάθε καλοκαίρι και κάθε διακοπή του σχολείου ακόμα και όταν σπούδασα Ηλεκτρονικός/Ραδιοτεχνίτης.
    Ποιός γονιός ξυπνάει το "λατρεμένο του βλαστάρι" στα άγρια χαράματα να το ανεβάσει στον 5ο όροφο μ' ένα σφυροκάλεμο και το χιόνι 10 πόντους έξω;
    Κανένας ή σχεδόν κανένας δεν το κάνει σήμερα αλλά δεν το έκανε ακόμα και 10 χρόνια πριν.
    Ας τα λουστούνε τώρα.
    Είμαι πολλές φορές κυνικός και "φασίστας"! Δεν πείνασα όμως ποτέ και θεωρητικά δεν θα πεινάσω.
    Το στατιστικό όριο των 25 ετών στην ανεργία έχει ως αρχή την ηλικία των 15 ετών.
    Δεν το πιστεύω σε καμία περίπτωση, κρίνοντας από τον ευρύ κύκλο γνωριμιών μου, ότι υπάρχουν άνεργοι 15 ετών.
    Μαθητές κατά απόλυτη πλειοψηφία και κατ' ελάχιστη τεμπέληδες!
    Ακόμα και σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ υπόσχεται προσλήψεις στο Δημόσιο. Ποιός γονιός λοιπόν, συγγενής, γνωστός ή φίλος σας, θα στείλει το καλομαθημένο του, για δουλειά και όχι στο Λύκειο και από εκεί με την Βάση του 4 της Διαμαντοπούλου, στην Σχολή Ανωτέρας Βοϊδοεκπαιδεύσεως και από εκεί βουρ για το Δημόσιο;!
    Το μεροκάματο είναι 300 και 400 Ευρώ;
    Ε, και;!
    Από το ολότελα, καλό και το... μεροκάματο!
    Οι Πάκηδες μένουν 10-10.
    Τα δικά μας τα βλαστάρια ζούν στο σπίτι τρώγοντας, πίνοντας και κοπρίζοντας, τσάμπα εις "βάρος" των γονιών του παππού και των συγγενών! Θα τα πειράξει το 300άρι ή το 400άρι; Μεροκάματο αλά ΔΕΚΟ πάντως δεν το βλέπω στο εγγύς αλλά και απώτερο μέλλον!
    Ο Νόμος υπάρχει! Η ανασφάλιστη εργασία τιμωρείται με τεράστια πρόστιμα. Εκ των πραγμάτων λοιπόν ο/η εργάτης/τρια θα έχει ασφάλιση!
    Η λέξη κλειδί όμως είναι ΕΡΓΑΤΗΣ/ΤΡΙΑ!
    Μα τι λες τώρα;
    Με πτυχείο Βοϊδοσχολής, εργάτης;
    Όχι βέβαια!
    Θαμώνας καφετέριας και αυξητικός συντελεστής του ποσοστού ανεργίας των νέων 15-24 ετών.
    Gimme your best shot now!

    • mara M. avatar
      mara M. @ πΔπ 14/12/2013 21:49:57

      "H λέξη κλειδί είναι εργάτης". Αλλά πές μας που ακριβώς. Στις βιοτεχνίες που έχουν κλεισει σχεδόν όλες, στην οικοδομή που έχει πεθάνει ή στα εργοστάσια που κάνουν μόνο απολύσεις;
      ΥΓ Θα ήθελα κι εγώ να είχα τη δική σου τη δουλειά,ηλεκτρολογος αν κατάλαβα καλά, για να μην πληρώνω την εφορία που μου παίρνει σχεδόν το μισό εισόδημα.

      • πΔπ avatar
        πΔπ @ mara M. 14/12/2013 22:45:47

        Εργάτης ναι, αγαπητή Μάρα Μ.
        Στην Πειραϊκή-Πατραϊκή,
        Στην Αιγαίον,
        Στην ΒΙΑΜΑΞ,
        Στην NAMCO,
        Στο εργοστάσιο της NISSAN στον Βόλο(?!),
        Στις Trialmoto του Σάκη Λέφα,
        Στα ΜΟΠ,
        Στα Πακέτα Ντελόρ,
        Στα πακέτα Λήντερ...
        Τι;;;
        Τα εργοστάσια τα έβγαλαν προβληματικά και ο Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων τα έκλεισε μεταφέροντας του εργαζόμενους στο Δημόσιο;
        Τι;;;
        Την NAMCO και την NISSAN τα έκλεισαν εγκάθετοι κομματικοί στρατοί;
        Τι;;;
        Το Lefas Moto είναι άγνωστη λέξη;
        Τι;;;
        Τα Πακέτα έγιναν μακέτα και μετά καπνός και κοπριά;

        Μα σε ποιόν Πλανήτη ζούσατε τα τελευταία 40 χρόνια;!
        Πείτε μου να μάθω κι εγώ ο κουτός τι έχανα;!

        Ραδιοτεχνίτης είμαι κυρία μου, όσο μπορώ τέλος πάντων να το εξασκήσω με τα ετοιματζήδικα Κινέζικα και τις εγγυήσεις φέρτο πίσω-πάρε καινούργιο.
        Όσο για τις αποδείξεις σας γνωρίζω ότι στα 10Ευρώ της αμοιβής μου θα πρέπει να σας χρεώσω ΦΠΑ 23% και από αυτό τα 1οΕυρώ το 40% θα μου το πάρει το Κράτος χωρίς να υπολογίσουμε φώτα-νερά-τηλέφωνα, ΟΑΕΕ, έκτακτες εισφορές, περαιώσεις και ό,τι άλλο τους λείπει:(
        Μακρυά λοιπόν η λάσπη από εμένα.

        • mara M. avatar
          mara M. @ πΔπ 15/12/2013 11:44:23

          Ολα αυτά που αναφέρεις υπήρχαν χτές. Η ανεργία των νέων είναι σήμερα. Το τι έφταιξε κι εκλεισαν όλα αυτά είναι άλλη συζήτηση.
          Στη δευτερη παραγραφο μόνος σου περιγράφεις στις συνθήκες που κατέστησαν αδύνατον σε κάποιο νέο να προσπαθήσει να ανοίξει μια δική τους μικρή επιχείρηση ή να ακολουθήσει ελευθερο επάγγελμα. Δεν νομίζω όμως να διαφωνείς ότι φέρουν μεγάλη ευθύνη, αν όχι όλοι ,η πλειοψηφία στο θέμα της φοροδιαφυγής. Τώρα βέβαια με αυτά που κάνει το κράτος, μάλλον πάει γυρεύοντας.

          • πΔπ avatar
            πΔπ @ mara M. 15/12/2013 17:36:48

            Μα, αγαπητή μου Μάρα Μ, το σήμερα αλλά και το αύριο, πατά στο χτές.
            Πως έχει γραφεί εδώ στον φιλόξενο χώρο των Αντινέων;
            "...ό,τι κάνουμε στην ζωή αντηχεί στην Αιωνιότητα..."
            Έτσι λοιπόν, αν όλα αυτά τα εργοστάσια ανθούσαν, η εξαγωγική βιομηχανία μας ανθούσε, θα ξεχρεώναμε τα δάνεια και τα Πακέτα κι ούτε καν, θα είχαμε μπει σε αυτούς τους μπελάδες.
            Οι σημερινοί νέοι δεν είναι προϊόν παρθενογέννεσης αλλά, παιδιά των "πολύχρωμων αφισοκολλητών" των περασμένων δεκαετιών.
            Να με συμπαθάς που είμαι σκληρός αλλά... ας πρόσεχαν.
            Ευθύνες δε, ας ζητήσουν από τους γονείς των.
            Ίσως δε και από τους καθ(οδ)ηγητές των.

          • mara M. avatar
            mara M. @ πΔπ 15/12/2013 18:11:35

            Να με συμπαθάς αλλά προφανώς δεν έχεις αποκτήσεις ακόμα παιδιά γιατί όταν έχεις, κάνεις τα πάντα ωστε να μην πληρώσουν τα λάθη του παρελθόντος και τα δικά σου. Κάνεις τα πάντα για ενα καλύτερο μέλλον. Γι αυτά παλεύεις και δημιουργείς. Δυστυχώς αυτή η γενιά θα είναι η μοναδική που ζήσει πιο δύσκολα απο την προηγούμενη.

          • πΔπ avatar
            πΔπ @ mara M. 15/12/2013 18:49:04

            Το τι έκαναν οι γονείς των νέων είναι ηλίου φαεινότερο, αγαπητή Μάρα Μ.
            Εγώ τα δικά μου τα έσπρωξα στην Ναυτιλία εκεί που η πλειοψηφία των συνομηλίκων μου έγλυφε και φίλαγε κατουρημένες ποδιές για να τα βολέψει στο Δημόσιο.
            Επειδή λοιπόν, επί προσωπικού, εγώ και η οικογένειά μου με την άμεση και έμμεση φορολογία τους πληρώνουμε όλους αυτούς χαραμοφάηδες και μη, τους εύχομαι καλά ξεκουμπίδια.

            Μαζί τα φάγαμε-Πάγκαλος
            Μαζί δεν τα δουλέψαμε-πΔπ

  22. GLAD avatar
    GLAD 14/12/2013 15:48:39

    Καλό.

  23. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 14/12/2013 18:09:00

    Ερώτηση προς όσες/όσους ζητούν με κάποιον τρόπο να δημιουργηθούν θέσεις εργασίας για να εργασθούν οι άνεργοι; Ποιο άτομο του στενού ή ευρυτέρου περιβάλλοντός σας ασκεί δραστηριότητα, η οποία θάλλει και θα χρειασθεί περισσότερους συνεργάτες στο προσεχές διάστημα;

    Αν η απάντηση είναι κανείς, τότε μόνον οι δυνάμενοι να ασκήσουν ατομική (μικρο)επιχειρηματική δράση μπορούν να ξεφύγουν άμεσα από την ανεργία. Αναρωτηθείτε τώρα το θεσμικό, γραφειοκρατικό και φορολογικό κόστος τής παραπάνω επιλογής και θα δείτε ότι η ανεργία δεν πρόκειται να μειωθεί. Η ειλημμένη προ πολλού απόφαση για ελάττωση του αριθμού αυτοαπασχολουμένων, διότι φοροδιαφεύγουν, απλώς επιδεινώνει την κατάσταση.

  24. Ηλίας Πορφυρός avatar
    Ηλίας Πορφυρός 14/12/2013 18:50:35

    Έτσι Ακενατόν. Ζήτα και τα ρέστα.
    Είχα ετοιμάσει σχόλιο δυο παραγράφων αλλά δεν έχει κανένα νόημα τελικά.

  25. Valter avatar
    Valter 14/12/2013 18:56:08

    Λες δεν έχεις 200 - 300 ευρώ σωστά?
    Προφανώς (αφού είσαι άνεργος) κάποιος καλύπτει τις ανάγκες σου , το φαΐ σου , τα ρούχα σου , τα τσιγάρα σου αν καπνίζεις , το internet και τον υπολογιστή από τον οποίο μας ξεδιπλώνεις το δράμα σου, το κινητό σου , μια έξοδο που και που και χίλια δυο αλλα.
    Θέλεις να μου πεις ότι δεν υπάρχει τίποτα από αυτά να κόψεις π.χ .50 ευρώ τον μήνα και σε τέσσερις μήνες να έχεις το ..... startup σου?
    Και να δεχτώ ότι είσαι στα όρια , τσίμα - τσίμα , μόνο φαΐ και κρεβάτι και δεν μπορεί να κοπεί τίποτα , συγγενείς και φίλους δεν έχεις? Είναι όλοι άνεργοι χωρίς δυνατότητα να βγάλουν τον συγγενή τους ή τον φίλο τους από την φτώχεια για 50 ευρώ?

    Μου αρέσει που όλοι εσείς με τις τραγικές ιστορίες δεν καταλαβαίνετε ότι καρφώνεστε στην προσπάθεια σας να δουλέψετε τον κόσμο.
    Τις εποχές που οι Έλληνες μετανάστευαν τα ποσά που χρειάζονταν για να μεταναστεύσουν ήταν τεράστια σε σχέση με τα 300 ευρώ που θες εσύ , μιλάμε σε σημερινές αξίες ήταν χιλιάδες ευρώ. Και τότε δε οι άνθρωποι δεν είχαν τίποτα , πραγματικά ήταν στο μηδέν.
    Πίστεψε με, ΟΛΟΙ όσου θέλανε βρίσκαν το ποσό και είναι πολύ λογικό αν το σκεφτείς.
    Εσύ πως δεν βρίσκεις ένα τόσο μικρό ποσό?
    Μήπως επειδή μας δουλεύεις?

    • mara M. avatar
      mara M. @ Valter 14/12/2013 21:37:09

      Aφεντικό με υπαλλήλους που έχεις απολύσει και δέκα, έχεις πάρει γή και ύδωρ απο το μνημόνιο. Δεν δικαιουσαι να ειρωνεύσαι και να κάνεις κριτική σε άνεργους νέους γιατί είσαι τόσο άσχετος με το τι συμβαίνει έξω απο το μικρόκοσμό σου που νομίζεις ότι σε δουλεύουν. ΤΟΣΟ ΑΣΧΕΤΟΣ.

      • Valter avatar
        Valter @ mara M. 15/12/2013 09:40:39

        Έχω πάρει τι από το μνημόνιο? Δεν σας καταλαβαίνω τι εννοείτε με αυτό πραγματικά.

        Δικαιούμαι και να ειρωνεύομαι αυτούς που μας δουλεύουν ψιλό γαζί και να κάνω κριτική σε αυτούς που δεν έχουν ιδέα πως έρχεται το ψωμί στο τραπέζι.

        Εσείς αν είχατε έναν υπάλληλο που του λες στις 8 και έρχεται στις 11 , αν είχατε έναν υπάλληλο που την κάθε δουλειά που του αναθέτετε την ξανακάνετε μετά εσείς γιατί την έχει κάνει σαν τα μούτρα του , αν είχατε έναν υπάλληλο που τσακώνεται και βρίζει τους πελάτες σας , τι θα κάνατε? Δεν θα τον απολύατε? Η δουλειά είναι ιερό μέρος που βγάζουν το ψωμί τους δεκάδες άνθρωποι, αν δεν την σεβαστεί κανείς μένει κόσμος στον δρόμο , κόσμος που δεν φταίει σε τίποτα. Οι απολύσεις είναι δυστυχώς απαραίτητες αν και άσχετοι σαν εσάς δεν το καταλαβαίνουν.

        Όσο αφορά το από κάτω σχόλιο σας:
        1. Αν δεν ήσασταν άσχετη θα ξέρατε ότι δεν προσλαμβάνεις κανέναν για 10 μέρες , άλλο φιλανθρωπία άλλο πρόσληψη. Ο χώρος της δουλειάς δεν είναι παιχνιδάκι για να λέμε , έλα εσύ δέκα μέρες.
        2. Ο συγκεκριμένος σχολιαστής δεν θέλει χρήματα , δικαιολογίες θέλει , αν ήθελε χρήματα σε μια μέρα θα το είχε βρει το ποσό που δήθεν ζητάει.

        • mara M. avatar
          mara M. @ Valter 15/12/2013 11:29:55

          Τι εχετε πάρει απο το μνημόνιο;
          1. Μείωση κατώτατου μισθού απο 700 σε σε 580 μικτά άνω των 25 ετών και 510 μικτά κατω των 25.
          2.Απολυση πριν απο 1 έτος χωρίς αποζημίωση.
          3. Μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.
          4.Κανένα έλεγχο απο το κράτος στο ωράριο εργασίας, πληρώνετε για τετράωρο και τους αποσχολείτε για 10ωρο.
          5.Δεν τους πληρώνετε χωρίς αν όχι τιμωρία, σύσταση απο την μεριά της επιθεωρησης εργασίας, η οποία πλέον είναι ανύπαρκτη.
          Και 6ο και πιο σηματικό κατάργηση της Εθνικής συλλογικής συμβασης με αποτέλεσμα να υπογράφονται συμβάσεις ατομικές και επιχειρησιακές με ότι τρέλα κατέβει στο μυαλό του καθε εργοδότη.
          Ισως όλα αυτά να μην σας αφορούν προσωπικά αλλά αυτά είναι τα δικαιώματα που σας έχουν δοθεί. Για τα δικαιώματα των εργαζόμενων ούτε λόγος, ωράριο, υπερωρίες, συνθήκες εργασίας.
          Και επειδή δεν είμαι καθόλου άσχετη μπορείτε να κάνετε πρόσληψη με συμβαση ακόμα και 1 μήνα καθ'ολα νομιμη με 4ωρη απασχόληση και μισθό 250 ευρώ. Τόσα παραδείγματα έχουμε.
          Οσο για τις απολύσεις ολα αυτά που γράφετε είναι χοντροιδέστατα, απο μεριας υπαλλήλου. Αρα δυο τινα συμβαίνουν ή είσαστε πολύ κακός στις επιλογές σας ή πολύ σκληρός εργοδότης και έκαναν προσπάθεια για να απολυθούν.
          Εχω την τύχη να εργάζομαι σε μια επιχείρηση η οποία σπανίως κάνει απολύσεις και δεν έχει κάνει καμία μείωση μισθού με άλλοθι την κρίση. Το μόνο που δεν αντιστάθηκε προς το παρον, είναι οι εξευτελιστικοι κατώτατοι μισθοί που ορίζει το κράτος στους νεοπροσλαμβανόμενους, για τους οποίους λόγω της φύσης της εργασιας, απο την πλειοψηφία αυτών απαιτουνται πτυχία ανώτερης ή ανώτατης εκπαίδευσης. Ευτυχως όμως σιγά σιγά το διορθώνει μετά προσληψης, αν είναι αποδοτικοί, με γενναίες αυξήσεις. Υπάρχουν και τέτοιοι εργοδότες.

    • mara M. avatar
      mara M. @ Valter 14/12/2013 21:40:47

      Αλήθεια αφού είναι τόσο μικρό το ποσόν γιατί δεν τον προσλαμβάνεις για 10 μέρες και να του το δώσεις εσύ;

  26. akenaton avatar
    akenaton 14/12/2013 20:20:40

    Η αλήθεια πονάει και αλλίμονο ούτε εκστομίζεται εύκολα ούτε ακούγεται ευχάριστα. Η ελληνική κοινωνία δυστυχώς επιζητεί ακόμη το βολικό ψέμμα της παρηγοριάς. Φαίνεται πως θα χρειαστεί να αλλάξουμε με τον δύσκολο τρόπο ...

    • Ηλίας Πορφυρός avatar
      Ηλίας Πορφυρός @ akenaton 14/12/2013 21:16:48

      Δεν λες καμία «αλήθεια που πονάει», σταμάτα να βαυκαλίζεσαι και να βλογάς τα γένια σου.
      Με θράσος απύθμενο ρίχνεις ευθύνη στον πτυχιούχο νέο μακροχρόνια άνεργο για το γεγονός οτι αποκλείσθηκε από την αγορά εργασίας επειδή δεν διανοείται και δεν καταδέχεται να βγει στην παγανιά με όρους Κίνας –για τα δεδομένα της Ε.Ε.
      Του ζητάς να εργαστεί με ζήλο για 400 ευρώ για 10 και 12 ώρες ενώ δεν διστάζεις να φτάσεις στο σημείο της υπόνοιας οτι έπρεπε αν δεν έχει λεφτά να πάει στις οικοδομές ή στους αγρούς να τα κερδίσει.
      Λες και του είναι ευχάριστο του τριαντάρη να περιμένει 10 ευρώ την εβδομάδα από τους δικούς του να βγει μια φορά από το σπίτι από το οποίο κρύβεται γεμάτος ντροπή, με καταρρακωμένο ηθικό και τσακισμένη αξιοπρέπεια. Για να τον βλέπεις εσύ και να τον προσμετράς για αχαΐρευτο τεμπελχανά. Ώστε λοιπόν αν θέλει αξιοπρέπεια να βγει έξω να την κερδίσει με όρους αλβανού εργάτη και Μανωλάδας; Γνώμη μου είναι οτι δεν καταλαβαίνεις τι λες καιρό τώρα, έχεις από καιρό χάσει το όποιο δίκιο είχες σε όσα έλεγες στην αρχή της κρίσης. Έχεις βάλει μια κασέτα εδώ και δυο χρόνια και παίζει σταθερά στο ίδιο μοτίβο υπό τον φερετζέ του αντιλαϊκισμού και οι υπόλοιποι από κάτω σε παίρνουμε στα σοβαρά.

      • πΔπ avatar
        πΔπ @ Ηλίας Πορφυρός 14/12/2013 23:05:37

        ΑγαπητΈ μου Πορφυρέ μου αρέσεις συνειρμικά από το πορφύρα-purple-Deep Purple!
        Χωρίς διάθεση να σε ειρωνευτώ, σε πληροφορώ ότι οι καφετέριες είναι γεμάτες από "στεναχωρημένους" 30άρηδες με 10άευρα στην τσέπη.
        Ή με δεδομένο τον υπερβολικό αριθμό καφετεριών, είμαστε τουλάχιστον 80 εκατομμύρια σε αυτήν την χώρα και μπορούμε να τις γεμίζουμε εναλλάξ!!!

      • akenaton avatar
        akenaton @ Ηλίας Πορφυρός 15/12/2013 00:36:14

        Τελικά, τις χαλαλίσατε τις δύο παραγράφους σας ...

      • akenaton avatar
        akenaton @ Ηλίας Πορφυρός 15/12/2013 03:01:58

        1. Κανείς ποτέ δεν βρήκε την αξιοπρέπειά του στο ποτήρι του φραπέ!
        2. Οι πτυχιούχοι νέοι έχουν μικρότερη ανεργία από τους μη πτυχιούχους ακόμη και στην Ελλάδα της κρίσης.
        3. Ξέρετε τι έχει πει ο Κλιντ Ίστγουντ για τις γνώμες ....

      • helios avatar
        helios @ Ηλίας Πορφυρός 15/12/2013 04:56:10

        ''Ώστε λοιπόν αν θέλει αξιοπρέπεια να βγει έξω να την κερδίσει με όρους αλβανού εργάτη και Μανωλάδας; ''


        Στην Μανωλάδα αυτή τη στιγμή δίνουν για 6 ώρες εργασία 25 ευρώ,συν ένα γεύμα και όλα τα του ΙΚΑ πληρωμένα.Εδώ πρέπει να έρθει το κράτος και να προσθέσει στα 25 ευρώ άλλα 20 ευρώ(να επιδοτήσει την εργασία δηλαδή αντί την ανεργία τουλάχιστον για τα επόμενα 5 χρόνια)και να οργανώσει μεταφορές,σίτιση και στέγαση(π.χ. οργανωμένο κάμπιγκ) των εργαζομένων.
        Είναι πολύ προτιμότερ από το να σπαταλώνται δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδόματα ανεργίας σε μια χώρα που ουσιαστικά έχει χρεοκοπήσει.
        Το όφελος για την εθνική οικονομία και κοινωνία θα ήταν πάρα πολύ τεράστιο καθώς τα χρήματα θα παρέμειναν στην ελληνική οικονομία, θα είχαμε και πάλι παραγωγικούς ανθρώπους και σύνδεση της ελληνικής γης με Έλληνες εργαζόμενους.
        Επίσης θα πρέπει να δοθούν γενικώς σε όλους τους παραγωγούς-αγρότες κίνητρα προκειμένου να επενδύσουν στην τεχνολογία για μηχανική συγκομιδή με αποτέλεσμα να έχεις ανάγκη από πολύ λιγότερα εργατικά χέρια,η εργασία να γίνεται πολύ λιγότερο κουραστική και ταυτόχρονα γίνεσαι πολύ περισσότερο παραγωγικός και ανταγωνιστικός.
        π.χ. συγκομιδή της φράουλας :
        http://www.youtube.com/watch?v=t5-sME9I_t0

        http://www.youtube.com/watch?v=RKT351pQHfI&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=RCBQqEGp8Go&NR=1

    • Νιόβη avatar
      Νιόβη @ akenaton 14/12/2013 22:52:49

      Μα, αυτό συμβαίνει. Οι Έλληνες αλλάζουν - πάλι. Τους πήρε κοντά 5 χρόνια, αλλά ξεπερνάνε σιγά-σιγά τα άδικα ενοχικά σύνδρομα που τούς φόρτωσε στις πλάτες ο Τζέφρι και ο άλλος, ο «αγελάδας που δίνει μια κλωτσιά και ρίχνει κάτω την καρδάρα με το γάλα μόνος του». Τούς υποχρεώνει να τα ξεπεράσουν η ζοφερή πραγματικότητα που αποδεικνύει ότι μας την είχαν στημένη. Ελάχιστοι έχετε απομείνει που πιστεύετε ακόμα στο παραμύθι του τεμπέλη Έλληνα. Παραδέχομαι ότι εντυπωσιακό στην αρχή - όπως έπρεπε να είναι για να προκαλέσει το σοκ και το αυτομαστίγωμα που προκάλεσε, για να βουβαθούν τα πρόβατα και να σκύψουν το κεφάλι - αλλά, είπαμε... Η ζοφερή πραγματικότητα είπε στην πορεία πολλές αλήθειες και τα μάτια άνοιξαν. Το παραμύθι ήταν πατάτα κι ο δράκος ψόφησε.

    • Κωστας avatar
      Κωστας @ akenaton 14/12/2013 23:01:17

      Να αλλαξουμε αλλα.....οταν οι πολιτικοι μας παιρνουν ευρωπαικους μισθους την ιδια απαιτηση εχει και ο πολιτης...ας παρουν και αυτοι 1500 τον μηνα και χωρις κανενα αλλο προνομιο να παει και ο πτυχιουχος να δουλεψει για 300....

  27. nikon avatar
    nikon 14/12/2013 23:26:41

    Τι μας λέγει εμμέσως το άρθρο ? Δουλέψτε με 200 ευρώ και πείτε και ευχαριστώ.
    Τι δε λέει ? Ότι το ίδιο λέει και το μνημόνιο,το ίδιο θέλει και επιθυμεί η κυβέρνηση το είπε δε υπουργός της ανερυθρίαστα ! Αυτό είναι το ζουμί.Τώρα ασφάλεια ,σύνταξη,παιδεία,υγεία,κοινωνική δικαιοσύνη δε θα έχει ! Όλα για τη μαμά Μέρκελ που κρατάει τον Αντωνάκη.

    • Ηλίας Πορφυρός avatar
      Ηλίας Πορφυρός @ nikon 15/12/2013 03:58:10

      Το χειρότερο είναι πως φτάσαμε στο σημείο που αν δεν συμφωνήσεις με αυτά, σε λένε και τεμπέλη ή "αναξιοπρεπή κατ' επιλογή". Που κακώς πιάνεις χώρο εντός του δείκτη ανεργίας γιατί αν το έλεγε η ψυχούλα σου θα μπορούσες να πας μούτσος σε γκαζάδικο, να εργαστείς στην οδοποιία ή να τρυγάς μολόχες. Εναλλακτικά να πουλάς καρπούζια στην εθνική («καλύτεροι είναι οι αθίγγανοι από εσένα νεαρέ; Έλα σβέλτα τώρα, να βλέπω νεύρο»).
      Ο κανιβαλισμός περνάει στο τελευταίο στάδιο ηθικής άμυνάς του, που είναι η επικοινωνιακή αντεπίθεση με όλα τα μέσα και σε κάθε επίπεδο. Θα ακούσουμε και θα διαβάσουμε πολλά παρεμφερή.
      Πάντως υπάρχουν εκείνοι οι οποίοι περνούν ειδικά σεμινάρια στο εξωτερικό και από συγκεκριμένες εταιρίες για να αποπειρώνται την καλλιέργεια τέτοιου είδους κλίματος μέσω των ΜΜΕ. Ορισμένοι άλλοι όμως το κάνουν τζάμπα και προθύμως. Εκ πεποιθήσεως.

  28. Ηλίας Πορφυρός avatar
    Ηλίας Πορφυρός 15/12/2013 03:40:55

    Κάνεις το ίδιο τέχνασμα που χρησιμοποιείς πάντοτε. Νουθεσίες, διαπιστώσεις και προτροπές που αντιστοιχούν σε καιρό ευημερίας, προσπαθείς να τις προβάλεις στο σήμερα. Σε καταστάσεις που έχουν ξεφύγει από τον έλεγχο και έχουν πάρει συστημική διάσταση χιονοστιβάδας, σου φταίνε οι νηφάδες που δεν στέκονται στο ύψος τους.
    Σε μια κοινωνία με 4-7% ανεργία μπορεί κανείς να πει οτι σε γενικές γραμμές ίσως και να φταίει ο άνεργος για την ανεργία του. Όταν μιλάμε για επίσημα νούμερα της τάξης του 30% όμως εκεί το λιγότερο που μπορεί να κάνει κανείς είναι τουλάχιστον να σιωπήσει αμήχανα. Κι όχι να μιλάει για «ραχάτι» και δήθεν διακοσάευρα και τρακοσάευρα που φεύγουν από τον άνεργο στις καφετέριες.
    Για να σου βγει η στρεψοδικία τερατολογείς ακατάσχετα βγάζοντας από το κεφάλι σου ότι δεδομένα και χαρακτηρισμούς σου κατέβει.

  29. sender avatar
    sender 15/12/2013 04:36:55

    Καλά δεν έχετε αντιληφθεί,ότι μια και δύο γενιές νέων είχε προβλεφθεί ότι θα πήγαινε στα αζήτητα;μορφωμένα,ωραία νιάτα θυσιασμένα εν ψυχρώ στα χρόνια της μνημονιακής χολέρας.Που επέπεσε στα κεφάλια μας αιφνιδίως και έπιασε στον ύπνο τον Ελληνα,που προγραμμάτιζε τα παιδιά του για πτυχίο και δημόσιο και δεν γνώριζε τι πάει να πεί πρωτογενής τομέας.Λοιπόν,πληρώνει ακριβά ο κόσμος την αβλεψιά του και την υπερφίαλη άποψη που είχε για τον εαυτό του,αλλά δεν μπορεί κανείς να ενοχοποιεί μόνο αυτόν.Πρώτα απ'όλα να καταδικασθεί το σύμπλεγμα πολιτικών-συνδικαλιστών-ΜΜΕ-επιχειρηματιών-πανεπιστημιακών,που δεν προφύλαξαν τον πολίτη από το μέλλον που ερχόταν.Και τον μπούκωναν με δάνεια και δημιουργούσαν τις ψεύτικες ανάγκες μιας αγοράς που δεν υπήρχε.Και τώρα,μηδένισαν το κοντέρ και εφαρμόζουν πανικόβλητοι ένα άλλο πείραμα.Και στοιχηματίζουν χωρίς οίκτο και χωρίς τύψη αν βγαίνει ή δεν βγαίνει το πείραμα.Το νεοφιλελεύθερο πείραμα,που στηρίζεται στο παλιό μοντέλο των δουλοπάροικων,αλλοδαπών ή ημεδαπών,αδιάφορο,αφού οι εκτελεστές πατρίδα έχουν το αχανές τοπίο της αγοράς.Αυτοί,οι υπεράνω,οι αδέκαστοι κριτές και τιμωροί.Και να πάρει,είναι πάλι οι ίδιοι.Και ενώ εμείς θα γράφουμε τραγούδια για μια χαμένη πατρίδα,θα δείτε,οι νέοι,αυτοί οι ''καλομαθημένοι'',που δημιουργούν Ελλήνων κοινότητες στην ξενιτιά και οι άλλοι εδώ,που αγωνίζονται με ευφυία και πρωτοτυπία,θα επιστρέψουν και θα διεκδικήσουν την χώρα τους.

  30. Στέργιος avatar
    Στέργιος 17/12/2013 00:44:54

    Valter, αντί να κοροϊδεύεις τον Σκεπτικιστή, άλλαξε το ημερολόγιό σου: σε λίγο θα έχουμε 2014, όχι 1964.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.