#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/11/2011 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι εξελίξεις που θα συνταράξουν την Ευρώπη τον επόμενο χρόνο



Πριν από μερικούς μήνες υπήρχε έντονος προβληματισμός σχετικά με την παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ.  Οι σχετικές συζητήσεις ξεκινούσαν από δύο λογικότατες σταθερές, καθώς τα προγράμματα διάσωσης κατέρρεαν το ένα μετά το άλλο.  Η μία σταθερά ήταν ότι η μόνη περίπτωση μη χρεοκοπίας της Ελλάδας ήταν η οικειοθελής έξοδος από το ευρώ, αφού στην περίπτωση αυτή τα ομόλογα θα αποπληρωνόταν στην ώρα τους στο νέο εθνικό νόμισμα με την αλάνθαστη συνταγή του τυπώματος.  Η δεύτερη σταθερά ήταν ότι η τυχόν διάσωση της Ελλάδας ήταν τόσο ακριβή, ώστε τα ανταλλάγματα θα ήταν αφόρητα σκληρά σε σημείο που κανένας πολιτικός δεν θα ήταν σε θέση όχι απλά να τα εφαρμόσει, αλλά ούτε καν να τα προτείνει.

Βέβαια οι μήνες πέρασαν, γίναμε όλοι σοφότεροι και πλέον αρκετά πράγματα έχουν ξεκαθαριστεί τόσο, ώστε να ξέρουμε πια με βεβαιότητα ότι η παραμονή της Ελλάδας στο ευρώ αποτελεί χίμαιρα και αυτό θα συμβεί με δύο εναλλακτικούς τρόπους:

1. Η Ελλάδα θα συρθεί σε μια ‘’οικειοθελή’’ αποχώρηση έπειτα από απανωτούς εκβιασμούς, σχέδιο το οποίο έχει ήδη αρχίσει να εκτελείται (bad news)

2. Η Ελλάδα θα καταφέρει να επιζήσει μέχρι την υποβάθμιση της Γαλλίας, η οποία θα αποτελέσει τη θρυαλλίδα για την κατάρρευση του κοινού νομίσματος και την επιστροφή των κρατών, είτε σε εθνικά νομίσματα, είτε σε μικρότερες ενώσεις (good news)

Για κάποιαν άγνωστη αιτία που έχει να κάνει με τη μαζική ψυχολογία των Γερμανών, η γερμανική ηγεσία πιστεύει ακράδαντα ότι μια βίαιη έξοδος της Ελλάδας από το ευρώ, θα λειτουργούσε ευεργετικά, θα συμμόρφωνε τις σπάταλες χώρες του νότου και θα έδινε παράταση ζωής στο κοινό νόμισμα.  Φαίνεται ότι οι Γερμανοί δε διδάχθηκαν τίποτα από την ένταση της κρίσης, ούτε από την πλήρη αποτυχία των προγραμμάτων λιτότητας που εφάρμοσαν στην Ελλάδα με τη μορφή και την ένταση ενός μεταμοντέρνου Άουσβιτς. Αυτή η παραδοχή οδηγεί τους Γερμανούς σε εκβιαστικές ακρότητες απέναντι σε μια φίλη χώρα, χωρίς ούτε να τηρούνται τα συνήθη διπλωματικά προσχήματα.  Τα γερμανικά τελεσίγραφα είναι τόσο ακραία, που δε θα μας παραξένευε αν σε λίγο μας λέγανε ‘’ή θα αυτομαστιγωθείτε μαζικά στο σύνταγμα, ή θα σας πετάξουμε από το ευρώ’’.

Αυτού του τύπου όμως οι εκβιασμοί το μόνο που καταφέρνουν είναι να τρομοκρατούν τα τμήματα εκείνα της ελληνικής πολιτικής σκηνής που είναι τόσο φοβικά και συντηρητικά, ώστε να προτιμούν ακόμα και την επιστροφή στην οθωμανική κατοχή προκειμένου να διακινδυνεύσουν τα προνόμιά τους.  Και αυτό γιατί στην πραγματικότητα το κοινό νόμισμα θα πρέπει ήδη να θεωρείται παρελθόν και απομένει μόνο ο χρόνος ανακοίνωσης του μοιραίου, συνεπώς ένα τελεσίγραφο της μορφής αυτής, δεν πείθει συγκροτημένους και κωλοπετσωμένους πολιτικούς άνδρες που έχουν στο λεξιλόγιό τους τη λέξη ‘’όχι’’.

 

Οι λόγοι της επικείμενης διάλυσης του ευρώ είναι πολλοί και περίπλοκοι και θα χρειαζόταν μεγάλης έκτασης μελέτη για να αναλυθούν σε βάθος.  Επιγραμματικά μόνο μπορούμε να πούμε ότι η αποτυχία οφείλεται στις τεράστιες ανισότητες μεταξύ των χωρών – μελών κυρίως σε ζητήματα φορολογίας και αποδοχών.  Αν υπήρχε μια περίπτωση σύγκλισης των οικονομιών σε δημοσιονομικό και φορολογικό επίπεδο, ώστε να επιβιώσει ένα κοινό νόμισμα, θα έπρεπε για παράδειγμα ο μέσος μισθός του Γερμανού να μειωθεί στα 1.500 ευρώ παρέα με τα κοινωνικά του δικαιώματα και ο μέσος μισθός του Βούλγαρου να αυξηθεί στα 1.500 (από τα 300 που είναι σήμερα).  Και αν για τον Βούλγαρο είμαστε σίγουροι ότι το επιθυμεί, δεν είμαστε καθόλου σίγουροι για τον Γερμανό, ιδιαίτερα αν λάβουμε και ως δεδομένο την ισχύ της κάθε χώρας μέσα στους μηχανισμούς της Ε.Ε.

Αυτά όλα είναι γνωστά σε όλους τους  ανεξάρτητους οικονομολόγους και, αφότου οι αγορές αποδέχθηκαν τις αποτυχίες των προγραμμάτων διάσωσης, έχουν αρχίσει τα στοιχήματα να πέφτουν βροχή, όχι για τη διάλυση η μη της ευρωζώνης, αλλά για τον χρόνο μέσα σον οποίο θα συντελεστεί.

Πίσω στην Ελλάδα οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε με ρεαλισμό την πραγματικότητα και να μην επιμένουμε σε περασμένα δήθεν μεγαλεία.  Πρέπει να απορρίψουμε ανενδοίαστα κάθε άηθες τελεσίγραφο και να διαφυλάξουμε τρείς βασικούς άξονες (κόκκινες γραμμές):

1. Ακόμα και αν αποδεχθούμε την συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου, για να κερδίσουμε χρόνο μέχρι τη συντεταγμένη διάλυση της ευρωζώνης, δεν πρέπει επ’ ουδενί να  δεχθούμε την υπαγωγή του χρέους μας στο Αγγλικό δίκαιο.

2.  Δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να αποδεχθούμε την εκχώρηση δημόσιων περιουσιακών στοιχείων και ιδιαίτερα δικαιωμάτων που απορρέουν από τις ΑΟΖ, σε εταιρίες που εδρεύουν στο εξωτερικό και ελέγχονται από τους δανειστές μας.

3.  Είναι βαρύτατα σημαντικό για την αξιοπρέπεια, τη διεθνή θέση της χώρας, καθώς και για τεχνικά θέματα της καθημερινότητας (που δεν υπάρχει ο χώρος για να αναλύσουμε τώρα), η βέβαιη έξοδος από το ευρώ να μην γίνει τώρα, άτακτα και εξαιτίας των γερμανικών τελεσιγράφων, αλλά να γίνει συντεταγμένα, σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους εταίρους μας, όταν θα διαλυθεί οικειοθελώς όλη η ευρωζώνη.

Σε όσους αφελείς πιστεύουν ότι όλοι είναι ίδιοι ή ότι ο κ. Σαμαράς σύρεται σε ένα λάθος, οφείλουμε να υπενθυμίσουμε τις διαφορές αυτές.  Γιατί οι κ.κ. Βενιζέλος και Καρατζαφέρης ως λαγοί και των υπολοίπων προθύμων, εννοούν τη συναίνεση ως αποδοχή των απαράδεκτων όρων που συνοδεύουν τα γερμανικά τελεσίγραφα.  Αντίθετα η πλευρά του κ. Σαμαρά έχει θέσει τις κόκκινες γραμμές και το μόνο που συζητάει, είναι μια τακτική οπισθοχώρηση προκειμένου να ανασυντάξει τις ελληνικές δυνάμεις και να πάρει θέση ενώπιον των συγκλονιστικών εξελίξεων που θα συνταράξουν την Ευρώπη τους επόμενους 12 μήνες.

Κακοφωνίξ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/11/2011 09:14:27

    Επειδή δυστυχώς συμφωνώ 100% με αυτά που λές, θα προσέθετα στην 3η παράγραφο μία "τρίτη" επιλογή. Την με δική μας πρωτοβουλία έξοδο (πακέτο με μονομερή στάση πληρωμών). Εάν είχε αποφασιστεί τον Ιανουάριο του 2009, και υλοποιηθεί τον Νοέμβριο του 2009, θα είμαστε και ...ωραίοι.. Στερνή μου γνώση. Εάν είχε αποφασιστεί αρχές 2010 και υλοποιηθεί χτες, θα τρωγόταν.

    Και φυσικά όσοι κολλάνε σε "μα" και σε "μου" δεν έχουν παρά να περιμένουν... ΜΟΝΟ εάν η Γερμανία και η Γαλλία φάνε αυτές την ζημιά της διαγραφής και παράσχουν ρευστότητα 1,5-2,3 τρις στην Ευρωζώνη θα δικαιωθούν όσοι κολλάνε στα "μα" και τα "μου". Η δικιά μας φτώχεια είναι εξασφαλισμένη σε κάθε περίπτωση, και η διαφήμιση ο "Ελληνας θέλει τον Γερμανό του" ίσως έχει πιάσει τόπο.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ archaeopteryx 07/11/2011 10:22:23

      Θα συμφωνήσω με κάποια επιφύλαξη: Εξακολουθώ να θεωρώ συμφερότερο για τη χώρα να αποσπαστεί από το ευρώ παρέα με κάποιες άλλες χώρες ή έπειτα από συντεταγμένη διάλυση της ευρωζώνης. Το να φύγεις έτσι απλά και εκβιαστικά μπορεί να δημιουργήσει ανυπέρβλητα διπλωματικά εμπόδια. Εδώ ένα δημοψήφισμα ζήτησε ο Γιωργάκης και παραλίγο να βλέπαμε τον ευρωπαϊκό στόλο στον Πειραιά!

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ kakofonix 07/11/2011 12:05:46

        Συμφωνώ 100% ΚΑΙ με την επιφύλαξή σου. Απλά 1) δεν ξέρω εάν θα με έχουν όρεξη, 2) δεν ξέρω αν θα αντέξω και με τι θα μοιάζω όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου, και 3) φοβάμαι ότι ο Βόρειος θα μας βάλει να τσακωθούμε και είναι πιο τακιμιασμένος με τον Ισπανό και πάντα έχει το Βισύ για καβάτζα.

        Ασε που οι αρχαιοπτέρυγες είναι της σχολής του Κληντ Ηστγουντ... if you are gonna shoot, shoot!

      • victoria (true) avatar
        victoria (true) @ kakofonix 07/11/2011 16:56:14

        Συμφωνώ.
        Αρχαίε και μαζί σου συμφωνούμε, αλλά αυτό είναι το θέμα, δεν έχουμε 2009, ούτε 2010.
        Φαίνεται πως πολλά πράγματα πήραν το δρόμο τους και δεν έχουν όλα γυρισμό.

      • Y. avatar
        Y. @ kakofonix 07/11/2011 18:27:51

        Από σχόλιο 24/10/2011
        “Να προσθέσω, πρωταγωνιστικές πρωτοβουλίες και ενέργειες από τη Κυβέρνηση της ΝΔ για κοινές πολιτικές με τους νότιους συνεταίρους μας στην ΕΕ (Ε, Γ, Ι, Π, Μ), που δέχονται και οι ίδιοι το ήδη και μελλοντικά, συνολικό καπέλωμα από το Γερμανικό μπλοκ
        ..και γιατί όχι προοπτικά, Γιούρογκρουπ Νότου”

    • Ευμένης avatar
      Ευμένης @ archaeopteryx 07/11/2011 10:46:53

      ++++++++++++
      Δυστυχώς -ή ευτυχώς- ή 3η επιλογή είναι και η μόνη στην οποία έχει κάποιο -έστω μικρό- έλεγχο ακόμη η Ελλάδα. Οι άλλες δύο εξαρτώνται στον μεγαλύτερο βαθμό από άλλους.
      Συμφωνώ ότι έχουμε αργήσει για την επιλογή 3, αλλά να πούμε και την αλήθεια, πολλοί -πάρα πολλοί- Έλληνες δεν το έχουν ακόμα καταλάβει ότι έχουμε χρεωκοπήσει και ότι το ζήτημα είναι να περιορίσουμε τις ζημιές διασώζοντας όσο μπορούμε τα περιουσιακά στοιχεία μας και το σημαντικότερο, την αξιοπρέπειά μας (που έχει πληγωθεί βάναυσα αυτά τα δύο χρόνια). Δεν θα πεθάνουμε κιόλας, έχουμε περάσει και χειρότερα...

  2. Aggelos avatar
    Aggelos 07/11/2011 09:17:09

    θα δουμε,,,ο Σαμαρας μπηκε στην κυβερνηση για να συμφωνησει?

    ή για να παλεψει?

    τωρα θα δειξει τι ειναι,,

    • Μαθηματικός avatar
      Μαθηματικός @ Aggelos 07/11/2011 11:42:13

      Προσυπογράφω...

  3. kakofonix avatar
    kakofonix 07/11/2011 09:17:11

    Δεν έχω υπόψιν μου κάποια διαφωνία των διαχειριστών αναφορικά με το Αγγλικό δίκαιο, θα έλεγα ότι είναι πλήρως ενήμεροι και φυσικά διαφωνούν. Εικάζω ότι αν υπήρξαν διαγραφές πιθανόν να οφείλονταν σε άλλα θέματα, άλλωστε η μέρα ήταν ιδιαίτερα δύσκολη χτες.

  4. ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
    ΚΥΘΗΡΙΟΣ 07/11/2011 09:20:03

    Πολύ σημαντικά στοιχεία καί ἐμπεριστατωμένη ἀνάλυση,ἀλλά ἒχω δύο ἐνστάσεις:
    1.Εἶναι δυνατόν νά γίνει διάλυση τῆς εὐρωζώνης συντεταγμένα κατόπιν συνεννοήσεως μέ τούς εὐρωπαίους ἐταίρους μας;
    2.Πρέπει νά δοῦμε καί τόν κ.Σαμαρά ἀπό μέσα γιά νά δοῦμε ἂν μπορεῖ νά κρατήσει τίς κόκκινες γραμμές καί νά ἐπιμείνει στίς τακτικές του.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 07/11/2011 10:28:43

      1. Στην κουλτούρα που έχει αναπτυχθεί τα τελευταία 40 χρόνια στην Ευρώπη, όλες αυτές οι κρίσιμες αποφάσεις λαμβάνονται έπειτα από συμβιβασμούς και έχοντας ληφθεί μέτρα προστασίας. Για παράδειγμα θα έχει δοθεί μια καταληκτική ημερομηνία, θα έχουν τυπωθεί χαρτονομίσματα και θα έχει προετοιμαστεί ο τραπεζικός τομέας, όπως τότε που δημιουργήθηκε το ευρώ. Η τεχνογνωσία υπάρχει, απομένει η πολιτική βούληση και στο κάτω - κάτω δεν είναι και το τέλος του κόσμου, ούτε διαλύεται η Ε.Ε. Επιστρέφουμε συντεταγμένα στην προ - ευρώ εποχή και προετοιμάζουμε ένα κοινό ομοσπονδιακό μέλλον χωρίς τα λάθη του παρελθόντος.
      2. Η συγκατοίκηση θα είναι ιδιαίτερα δύσκολη και οι εκβιασμοί θα πέφτουν βροχή. Προσωπικά θεωρώ λάθος οποιαδήποτε λύση πέραν των εκλογών, αλλά εύχομαι ο Σαμαράς να αντέξει. Η δυσκολία έγκειται στο ότι εφόσον έχουν προαποφασίσει να μας πετάξουν έξω, θα μας ψήσουν το ψάρι στα χείλη και θα μας εκβιάζουν με ότι πιο απίθανο σκεφτούν μέχρι να αναγκαστούμε να εκλιπαρούμε για την αποδέσμευσή μας από το ευρώ, καθώς κανένας στην Ευρώπη δεν αναλαμβάνει την ευθύνη της αποπομπής.

  5. Παπαδαμιανός avatar
    Παπαδαμιανός 07/11/2011 09:24:18

    Εύχομαι μόνο να μην διαψευτείς από τις προσοκίες σου για τον Σαμαρά.
    Εγώ προσωπικά τείνω να τις χάσω μετά τις τελευταίες δύο μέρες.
    Αν τελικά υπογράψει την συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου με αποδοχή τα νέα ομόλογα που θα αντικαταστήσουν τα παλιά να υπάγονται στο αγγλικό δίκαιο ... ελπίζω ο λαός να καταλάβει τι παίζεται στις πλάτες του.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Παπαδαμιανός 07/11/2011 11:18:05

      Προσωπικά, ναι, έχω πολλές προσδοκίες από τον συγκεκριμένο πολιτικό γιατί τον θεωρώ άμεμπτο.

      Ως αναλυτής όμως δε λαμβάνω υπόψιν προσδοκίες, αλλά παραμέτρους. Και εδώ συμφωνώ μαζί σας γιατί είναι αλήθεια ότι λίγοι άνθρωποι θα ήθελαν να βρίσκονται αυτή τη στιγμή στη θέση του Σαμαρά.

      Είναι προφανές ότι στόχος (νομοτελειακός) όλων των δανειστών είναι να εξασφαλίσουν ότι περισσότερο μπορούν. Γι αυτό και οι πιέσεις που θα δεχθεί ο Σαμαράς τις επόμενες εβδομάδες θα είναι αφόρητες.

      Πριν βιαστούμε να κρίνουμε, ας παρακολουθήσουμε τις εξελίξεις. Δεν πρόκειται να ωραιοποιήσουμε καταστάσεις. Θα παρακολουθούμε και θα στηλιτεύουμε.

      • Aris Mathiopoulos avatar
        Aris Mathiopoulos @ kakofonix 07/11/2011 14:57:56

        Δεν νομίζω οτι ο Σαμαράς θα τσίμπαγε σε μία απειλή εξόδου της Ελλάδας απο το ευρώ μονομερώς. Αν αληθεύουν οι φήμες για πίεση στον Μπερλουσκόνι να παραιτηθεί και σε συνδυασμό με την όρεξη των αγορών σήμερα να χτυπήσουν το ευρώ μάλλον άλλες ήταν οι πιέσεις στον Σαμαρά.....και δύσκολα θα αναλάμβανε αυτό το ρίσκο ο καθένας μας, όσο υπέρ η κατά και να είναι στο ενδεχόμενο ομαλής εξόδου της Ελλάδας απο το ευρώ.

        • Y. avatar
          Y. @ Aris Mathiopoulos 07/11/2011 18:53:58

          Ο Σαμαράς δέχθηκε πιέσεις (άμεσες, έμεσες) από
          1. Τρόϊκα (ΔΝΤ)
          2. Κομισιόν μεμονωμένα (Ρεν)
          3. Γιούρογκρουπ (Γιούνκερ)
          4. ΕΚΤ (μέσω των εθνικών εκπροσώπων σε αυτό)
          5. Γερμανική κυβέρνηση (Μέρκελ, Βιετναμέζος κλπ)
          6. Γαλλική κυβέρνηση (Σαρκοζής, Υπουργοί)
          7. Κάποιον αμερικάνικο παράγοντα (όλο και κάποιον θα βρούνε αυτοί, να έχει κονέ με Σαμαρά)
          8. ΣΕΒ (ισχύει ότι και παραπάνω, πλην του κου 500 μύρια, πασοκοεξβιομήχανου)
          9. ΕΒΕΑ (Μίχαλος, για τα αδιέξοδα των μικρομεσαίων)
          10. Αυτά που έγιναν στις 28 (ο Σαμαράς είναι θεσμικός)
          11. Ένιοι εντός του κόμματος
          ....Φτάνουν

  6. popolaros avatar
    popolaros 07/11/2011 09:36:57

    Χαίρομαι να διαβάζω τις πολιτικο-οικονομικές αναλύσεις σου Κακοφωνίξ.
    Πιστεύω και εγώ ότι οι επόμενοι 12 μήνες θα είναι καθοριστικοί και πολλά θα
    κριθούν από αυτό το μικρό γαλατικό χωριό που λέγεται Ελλάδα.
    Η αίσθηση μου είναι ότι το ευρώ θα μείνει περισσότερο, διότι το θέλουν αρκετοί μεγάλοι παγκόσμιοι παίκτες.
    Θα μείνει όμως 'κοντύτερο' χωρίς να απειλεί την κυριαρχία του δολλάριου.
    Πιθανόν να το φοράνε κάποιες βόρειες χώρες με δημοσιονομική και πολιτική ένωση.

    Το πρώτο πείραμα εξόδου πιστεύω ότι θα γίνει εδώ σε εμάς.
    Αφού βέβαια μας αδυνατίσουν και τα περάσουν όλα στα αγγλικά δίκαια κλπ.
    Εξάλλου οι επίδοξοι ξένοι αγοραστές μας θα μπορούν να ψωνίσουν ακόμα φτηνότερα σε μια υποτιμημένη δραχμούλα, έχοντας υπερτιμημένα ευρώ.

    Υ.Γ
    Τα 'πακέτα' που έχω στην Ελβετία να τα γυρίσω σε δολάριο ή ελβετικό φράγκο? :)

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ popolaros 07/11/2011 11:23:26

      Το δολάριο παραμένει ασταθές όπως και η πολιτική κατάσταση στις Η.Π.Α. ενώ η πρόθεση της FED να τυπώσει μερικά τρις για να καλύψει τις δανειακές ανάγκες του 12 θα προκαλέσει πιέσεις (που βέβαια θα στρογγυλευόταν από μια διάλυση του ευρω). Το ελβετικό φράγκο είναι ασφαλέστερο καταφύγιο με την επιφύλαξη ότι οι ήδη χρεοκοπημένες ευρωπαϊκές τράπεζες πιθανόν να παρασύρουν τις ελβετικές και πάει λέγοντας. Αν υπάρχουν διαθέσιμα είναι καλό να τοποθετηθούν σε ακίνητα ή συναφείς επενδύσεις, δεδομένου ότι είναι αδύνατον να προβλέψουμε το μέγεθος της καταστροφής, το οποίο ενδεχομένως να εξαρτηθεί από την ψυχολογία του πλήθους και από τη δυνατότητα ή μη του συστήματος να την τιθασεύσει.

  7. TopGunZ avatar
    TopGunZ 07/11/2011 09:37:11

    Τα συζητούσαμε και χθες φίλτατε και δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω. Όσοι φωνασκούν για άμεση επιστροφή σε εθνικό νόμισμα επιδεικνύουν οικονομική ωριμότητα πεντάχρονου που του πήρανε το γλυφιτζούρι. Το έχω πει και στο παρελθόν, η συντεταγμένη επάνοδος σε εθνικό νόμισμα είναι άκρως επιθυμητή, αλλά το σύρσιμο σε έξοδο από το ευρώ άμεσα είναι αλλουνού παπά ευαγγέλιο. Άλλο να προλάβουμε όπως λες να ανασυνταχτούμε και να πάρουμε μέρος σε μια μαζική προσφυγή των ευρωπαικών κρατών σε εθνικά νομίσματα και άλλο να μας πετάξουν σαν τα σκυλιά με ένα θνησιγενές νόμισμα-καρικατούρα απέναντι στο γρανιτένιο ευρώ.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ TopGunZ 07/11/2011 10:33:44

      Πρόκειται για ρώσικη ρουλέτα. Εκτιμώ ότι προλαβαίνουμε, καθώς η Ιταλία σέρνεται προς το ΔΝΤ. Και τότε η λογική λέει ότι, ευρωζώνη τέλος.

  8. Silence t. avatar
    Silence t. 07/11/2011 09:39:02

    Αφιερωμένο σε όσους τρέμουν στην ιδέα της εξόδου απο το ευρώ , που είναι και το αγαπημένο μου θέμα , στο να απαξιώνω την σημασία και ανάγκη του .

    Ειλικρινά όσο και αν έχω προσπαθήσει να βρω την λέξη καταστροφή πίσω από την απουσία του στις συναλλαγές μου , δεν μπορώ .

    Πράγματι δεν θα μπορώ να πάω πολύ εύκολα στο Παρίσι , πράγματι τα Γερμανικά αυτοκίνητα δεν θα είναι πιο φθηνά από ότι είναι στην χώρα παραγωγής τους , σίγουρα δεν θα μπορώ να βάλω τηλεόραση LCD και στην τουαλέτα , οι εισαγωγές μου θα μειωθούν κατά πολύ (μα αυτό δεν είναι ένα από τα μεγαλύτερα κακά τις μοίρας μας) , αλλά από όσο γνωρίζω δεν εισάγουμε και πολλά είδη ‘’πρώτης ανάγκης’’ , τα φάρμακα με πρωτοβουλία του κράτους μπορούν να είναι διαθέσιμα στον καθένα (με την ευκαιρία δεν είναι και κακό να χάσουμε την πρωτιά στην κατά κεφαλήν κατανάλωση μεταξύ όλων των χωρών του Κόσμου) , ενώ στο κόστος του πετρελαίου όλοι γνωρίζουνε ότι η συμμετοχή (μέσω φόρων) της ‘’κερδοσκοπίας’’ του κράτους είναι σκανδαλώδεις .

    Στον αντίποδα όμως όλα τα είδη πρώτης ανάγκης , αν όχι στο Μάρκετ , θα μπορώ να πάω μέχρι το χωριό μου και να τα πάρω (και ελπίζω να βγω ψεύτης , αλλά φοβάμαι ότι σε λίγο καιρό για όλο τον πληθυσμό της Γής τα είδη πρώτης ανάγκης θα αποτελούν την απόλυτη πολυτέλεια ) , παράλληλα θα ξανά – αναπτύξω την ‘’ευνουχισμένη’’ αγροτιά μου (τα εδάφη υπάρχουν , το κλίμα επίσης και το μόνο που χρειάζεται είναι αντί για γιαπωνέζικο kiwi , να βάλω Ελληνικό πορτοκάλι , σιτάρι , σπανάκι) , τον απαξιωμένο τουρισμό μου (κορυφαίος προορισμός παγκοσμίως ) και την βιοτεχνία (πρώτες ύλες με κορυφαίο παγκοσμίως βαμβάκι και τεχνογνωσία από τις χρυσές εποχές του ’80 και ’90) .

    Και στο τέλος της ημέρας , ο Έλληνας , με ευρώ , με δραχμή , η με γεν , μπορεί να ζήσει , με καλά , μέτρια η κακά οικονομικά , επίσης , χωρίς αξιοπρέπεια όμως , χωρίς περηφάνια , ελευθερία και ακεραιότητα ποτέ .

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Silence t. 07/11/2011 11:31:19

      Δεν διαφωνώ επί της ουσίας, ωστόσο η εκτίμηση παραβλέπει έναν πολύ σημαντικό παράγοντα που είναι η αντίδραση/επιθυμία μιας γιγαντιαίας μεσαίας τάξης που έμαθε να ζει άνετα, που θέλει ιδιωτικά σχολεία, ταξίδια, εξόδους, αυτοκίνητα, εξοχικά ως αυτονόητες απολαβές.

      Βεβαίως και δεν απειλείται η χώρα από την επιστροφή σε εθνικό νόμισμα. Απειλείται από την ενδεχόμενη ανεξέλεγκτη αντίδραση μιας πλειοψηφίας που θα έχει χάσει την υπόστασή της, τον κόσμο όπως τον γνώριζε.

      Έτσι αν και τεχνικά όλες οι δυσκολίες μπορούν να αντιμετωπιστούν, αυτό που είναι απρόβλεπτο είναι η αντίδραση του πλήθους καθώς και η πολιτική αστάθεια που θα επιφέρει, σε μία χώρα που όλοι μισιούνται.

      Γι αυτό και πρέπει να υπάρξει άμεσα σχέδιο, ώστε και ο κόσμος να αρχίσει να προετοιμάζεται. Αυτό το ταμπού, που όλοι ξορκίζουν το εθνικό νόμισμα λες και είναι μίασμα, δεν το κατάλαβα ποτέ. Ακόμα και εν πρόκειται για μίασμα, θα έπρεπε να είμαστε προετοιμασμένοι, όπως είμαστε προετοιμασμένοι και για έναν πόλεμο (λέμε τώρα)

      • καθηγητής avatar
        καθηγητής @ kakofonix 07/11/2011 12:43:43

        Να θυμίσω ότι κάποτε τα ιδιωτικά σχολεία (πλην 2-3 φημισμένων) ήταν το καταφύγιο των λεφτάδων κοπροπαίδων, τα χωριά γέμιζαν κάθε καλοκαίρι πριν τα διακοποδάνεια που έκαναν τον κάθε κακομοίρη μπρούκλη στα εγχώρια και αλλοδαπά σαλέ και το μουράτο αυτοκίνητο δεν ήταν το υποκατάστατο της σεξουαλικής δυσλειτουργίας.

      • Silence t. avatar
        Silence t. @ kakofonix 07/11/2011 12:45:31

        Τα παραπάνω αυτονόητα είτε με ευρώ , είτε με δραχμή θα πρέπει να τα ξεχάσουμε .

        Και αν καταλαβαίνω ως αποθημένο του Έλληνα το καλό αυτοκίνητο και χαλάλι του η υπέρβαση - υπερβολή που έκανε , τα υπόλοιπα όχι.

        Τα ιδιωτικά σχολεία και οι μαθητές που φοιτούσαν σε αυτά δεν υπήρχαν αναλογικά σε καμία χώρα του Κόσμου , ενώ αποτέλεσμα είχαν την απαξίωση και παρακμή της Δημόσιας εκπαίδευσης , απο την οποία ολοι θα είχαν μεγαλύτερες απαιτήσεις αν πρόκειτε να στέλναν τα παιδιά τους .

        Τα εξοχικά είναι περιτή και παράλογη πολυτέλεια αν δεν είσαι πλούσιος .
        Πληρώνεις έναν πακτωλό χρημάτων για μία επένδυση που είναι εκ προοιμίου χαμένη , το ζείς είκοσι βαριά 30 ημέρες τον χρόνο , ενώ το πληρώνεις για μία ζωή ασχημαίνεις την φύση και αυξάνεις το εγώ σου...να λείπει.

        Τα ταξίδια - εκδρομές με δανεικά ευρώ (διακοποδάνεια , κάρτες) επίσης εκφυλίστηκαν , λόγο της τρομερής ζήτησης , με αποτέλεσμα το κάθε τελευταίο κατάλυμα να κοστίζει αντί για 30 € (η 10.000 δρχ.) , 200 € .

        Και τέλος οι έξοδοι το οποίο είναι προνόμιο και ανάγκη που πάντα είχε ο Έλληνας , αφενός με το ευρώ περιορίστηκαν τρομερά (σε επίπεδα κάτω απο του μέσου ευρωπαίου ) , αφετέρου έχασαν την ανεμελιά , την διασκέδαση και την γνησιότητα (ξέρω πολύ ρομαντικό) που καθιέρωσαν τον Έλληνα σαν αλέγκρο και έξω καρδιά τύπο .

        Οπότε καταλαβαίνω πολύ καλά το σκεπτικό σου , αλλά θέλω να προσθέσω ότι ο Έλληνας καλά θα κάνει να συνέλθει , να κοιτάξει πίσω απο την βιτρίνα και να καταλάβει πόσα πολλά ουσιαστικά πράγματα στερήθηκε προκειμένου να αποκτήσει το τίποτα .

        • Diamond Angel avatar
          Diamond Angel @ Silence t. 07/11/2011 14:22:01

          '.......πόσα πολλά ουσιαστικά πράγματα στερήθηκε ,προκειμένου ν'αποκτήσει το τίποτε.' Μεγάλη αλήθεια......!! Το κακό είναι ,ότι λίγοι συμμεριζόμαστε αυτή την απόψη . Η πλειοψηφία έχει μετατραπεί σε μια νεόπλουτη μαλθακή μάζα υποτονικής, αν όχι ανύπαρκτης αντίδρασης.

        • kp8 avatar
          kp8 @ Silence t. 07/11/2011 18:16:36

          Ελεος πια με αυτές τις "ανέσεις" στις οποίες είχε καλομάθει η "(μεγαλο) (μικρο) αστική" τάξη στην Ελλάδα τις οποίες θα πρέπει να ξεχάσει ! Δηλαδή, δεν μπορώ να καταλάβω τι το κακό έχει να προσπαθεί κάποιος για μια καλύτερη ζωή και να μην ονειρεύεται να ζει με τρύπιες κάλτσες και μπαλωμένα ρούχα ? Τόσο αξιέπαινες ήταν οι μέρες που οι "γυναίκες γεννούσαν στα χωράφια" και "τώρα μάθαν όλες και μου θέλουν Ιασώ" και οι μέρες που ξεπλατιάζονταν στο τρίψιμο στη σκάφη και τώρα "μάθαν όλες και παίρνουν άλλες να τους καθαρίζουν" (όλοι με τις γυναίκες τα βάζουν όταν θέλουν να νοσταλγήσουν τις παλιές καλές μέρες της φτώχειας και της ανέχειας). Και ποιος είναι αυτός που δικαιούται να μου πει ότι δεν έχω δικαίωμα να βελτιώνω την ζωή μου όταν μοχθώ γι' αυτό και ότι μόνος ευγενής στόχος είναι η μιζέρια του παρελθόντος ? Τόσο αξιοζήλευτο είναι να στερηθούμε τη θέρμανση, το νερό, το ρεύμα και να καταντήσουμε όλοι άπλυτοι, νηστικοί και αποχαυνωμένοι, έρμαια στις ορέξεις των εχθρών μας. Αυτό ακριβώς θέλουν όσοι μας επιβουλεύονται, να μας γυρίσουν πίσω στις εποχές της στέρησης και της ανέχειας, πού τόσο διαφημίζετε κι εσείς ότι έχουμε προκλητικά ξεχάσει - "μάγκες τέρμα τα ωραία, πίσω στα κλουβιά σας"- και μέσω της συνεπακόλουθης μιζέριας που αυτές φέρνουν, να μαραζώσουν το πνεύμα μας.

          • Silence t. avatar
            Silence t. @ kp8 07/11/2011 19:35:29

            Είσαι εκτός τόπου και χρόνου !
            Δηλαδή πριν 9 χρόνια , έτρωγες σπαστό κρεμμύδι , γεννούσες στο χωράφι , και φορούσες τρύπια ρούχα !!!!!!!!Πού ζούσες στην Σομαλία!

          • kp8 avatar
            kp8 @ Silence t. 07/11/2011 19:52:58

            Οχι βέβαια. Αλλά και ούτε και τα εξοχικά αγοράστηκαν μέσα στα τελευταία 9 χρόνια, ούτε τα ιδιωτικά σχολεία γεννήθηκαν τα τελευταία 9 χρόνια, ούτε οι άνθρωποι βγαίνουν για διασκέδαση, ψωνίζουν, ταξιδεύουν μόνο τα τελευταία 9 χρόνια. Εσείς όμως όλα αυτά και άλλα πολλά της σύγχρονης ζωής καταδικάζετε ως "περιττές ανέσεις και πολυτέλειες", τις οποίες θα "πρέπει να ξεχάσουν οι καλομαθημένοι αστοί", λες και η κατάκτηση μιας καλύτερης ζωής έγινε τα τελυταία 9 χρόνια και κανένας μας δεν έχει δικαίωμα σ' αυτήν.

      • Maria-Maria avatar
        Maria-Maria @ kakofonix 07/11/2011 13:07:54

        Το μεγαλο στραπατσο θα το παθει η Γερμανια καποια στιγμη, που δεν εχει πλουτοπαραγωγικες πηγες και που τα PIGS δεν θα μπορουν να αγοραζουν τα πανακριβα προιοντα της και θα ανγκαστει να βουλιαξει σε υφεση........

      • Vassilis avatar
        Vassilis @ kakofonix 07/11/2011 19:07:45

        Έχω την αίσθηση μέσα από την καθημερινότητα, ότι η μεσαία τάξη, έχει βαρεθεί την "ευδαιμονία" του ευρώ και διεκδικεί καλλίτερες μέρες με εθνικό νόμισμα. Φαίνεται σ' όλες τις συζητήσεις. Το ευρώ μετά τις μειώσεις μισθών και συντάξεων δεν θεωρείται νόμισμα του αύριο για τη χώρα μας. Παράλληλα συνήθισαν στη λογική του κουρέματος και αποδέχονται το κούρεμα των μικροκαταθέσεων τους στις ελληνικές τρ΄παεζες με την έλευση του εθνικού νομίσματος. Σε μικρό χρόνο (πολύ λιγότερο των 20 ετών λιτότητας που ετοιμάζουν), η χώρα θα έλθει στην προ του 2001 κατάσταση.

    • Ignoramus avatar
      Ignoramus @ Silence t. 07/11/2011 12:25:57

      , πράγματι τα Γερμανικά αυτοκίνητα δεν θα είναι πιο φθηνά από ότι είναι στην χώρα παραγωγής τους , σίγουρα δεν θα μπορώ να βάλω τηλεόραση LCD και στην τουαλέτα , ο

      και τι θα κανουμε χωρις καλουδια; ποσο θα κοστζιζουνε τα κινιτα;

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Silence t. 07/11/2011 12:38:02

      Όπως λέει και ο Κακοφωνίξ, εσύ, εγώ και 2-3 άλλοι δεχόμαστε να "περάσουμε δύσκολα", τι θα γίνει όμως με την ανώριμη στην πλειονότητά της ελληνική κοινωνία. Και, επί πλέον, το έχω ξαναπεί, το ζόρι μου εμένα δεν είναι οι μερτσεντέ και οι 3d τελεοράσεις, αλλά τα ανταλλακτικά για τις μηχανές παστερίωσης και τα τρακτέρ που σου παράγουν εν τέλει τα διατροφικά προιόντα, καθώς και τα μηχανήματα που θα χρειαστεί σε πρώτη φάση να εισάγεις για να επανορθοποδήσει ο τουρισμός και η βιοτεχνία. Αλλά ακόμα και οι εισαγωγές που τόσο ξορκίζεις δίνουν δουλειά σε χιλιάδες επιχειρήσεις, οι οποίες παίζει να σβήσουν εν μία νυκτί, μη έχοντας πλέον αντικείμενο.

    • Aris Mathiopoulos avatar
      Aris Mathiopoulos @ Silence t. 07/11/2011 15:22:02

      Καλά όλα αυτά και μπορώ να προσθέσω κι άλλα τόσα καλά ειδικά με όσους έχουν συνάλλαγμα (ως συνάλλαγμα θεωρώ και ευρώ σε ελβετικές τράπεζες ή θαμμένα στο κήπο) κι όσους είναι χρεωμένοι ως το λαιμό....

      Τι θα γίνει όμως μέχρι να στήσουμε πάλι παραγωγική υποδομή, τι θα γίνει με το ΕΣΠΑ και τις επενδύσεις Ελλήνων τι θα γίνει με τη ρευστότητα των τραπεζών και τη δανειοδότηση, ή με τη δραστική μείωση της αγοραστικής δύναμης των Ελλήνων και ΚΥΡΙΩΣ των χαμηλών εισοδημάτων? Πρόσεξε την απάντησή σου γιατί μετά μπορεί να χρειαστώ μία και για τις επιπτώσεις του πληθωρισμού 25%.

      Δεν νομίζω ότι ο αγροτικός πληθυσμός της χώρας μπορεί να είναι ανταγωνιστικός σε παγκόσμιο επίπεδο σήμερα για διάφορους λόγους όπως: μειωμένος αριθμός αγροτών σε σχέση με προ ευρώ εποχή, χαμηλή οργάνωση, τυποποίηση και εμπλουτισμό της παραγωγικής δυναμικότητας με επενδύσεις που θα έπρεπε να έχουν ήδη γίνει απο τους αγρότες όλο αυτο το καιρό με τις επιδοτήσεις, πολύ χαμηλότερο κόστος μεταφοράς προιόντων και δασμών από χώρες της λατινικής αμερικής και βορείου αφρικής κατι που συντελέστηκε τα τελευταία 10 χρόνια. Αυτά ενδεικτικά.

      Όσο για τον τουρισμό που είναι και η δουλειά μου, σε διαβεβαιώ ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο εύκολα όσο φαίνονται. Με χαρά να το εξηγήσω αν επιθυμείς.

      Δέχομαι ότι η δραχμή θα μας έλυνε κάποια προβλήματα και μπορεί μακροπρόθεσμα να μας έφερνε σε τροχιά ανάπτυξης αλλά ξέρω ότι θα μας δημιουργούσε πολλά ακόμα κι ότι είσης είναι λάθος να συγκρίνετε περίπτωση επιστροφής στη δραχμή με την εποχή που είχαμε δραχμή γιατί απλά δεν έχει καμία σχέση η μία εποχή με την άλλη. Όπως επίσης δεν θέλω να προδικάζω ότι ένα πρόγραμμα που εγγυάται την παραμονη μας στο ευρώ θα οδηγήσει νομοτελειακά σε αποτυχία. Ελπίζω ότι αν βελτιωθεί μάλλο αν αλλάξει, θα μπορέσει να μας οδηγήσει κι αυτο στο δρόμο της ανάπτυξης.

      • Silence t. avatar
        Silence t. @ Aris Mathiopoulos 07/11/2011 17:18:19

        Δυστυχώς δεν κατάλαβες το πραγματικό νόημα του κειμένου το οποίο θα το δώσω με άλλη εκδοχή για να διαλέξεις πια σε εκφράζει καλύτερα.

        ''Και στο τέλος της ημέρας , ο Έλληνας , χωρίς αξιοπρέπεια , χωρίς περηφάνια , χωρίς ελευθερία και ακεραιότητα μπορεί να ζήσει , χωρίς ευρώ , Mercedes , πούρα Αβάνας , black Johny και t-bone stake ποτέ !''

        • Aris Mathiopoulos avatar
          Aris Mathiopoulos @ Silence t. 07/11/2011 18:23:47

          Το κατάλαβα πολύ καλά και συμφωνώ πολύ καλά με το ωόημα για το βιοτικό επίπεδο που θα πρέπει να έχουμε είτε με τον ένα είτε με τον άλλο τροπο!
          Αλλά εγώ μένω στα πραγματικά γεγονότα που θα συμβούν και κυρίως στους χαμηλοεισοδηματίες και όχι αυτούς με τα Mercedes, πούρα Αβάνας , black Johny και t-bone stake γιατί αυτοί παρακαλάνε να πάμε στη δραχμή σε διαβεβαιώ

  9. Aris. A avatar
    Aris. A 07/11/2011 09:47:05

    Εξαιρετική αποτύπωση της πραγματικότητας.

    Και οι άσχετοι διαισθανόμαστε ότι δεν μπορεί να κρατηθεί ένα κοινό νόμισμα με τόσες ανισότητες.

    Τα ελάχιστα που πρέπει να εξασφαλίσει η χώρα και περιγράφονται στο άρθρο ας ελπίσουμε ότι θα επιτευχθούν.

  10. drider avatar
    drider 07/11/2011 10:00:54

    Καλημέρα Κακοφωνίξ,

    Σωστή κατά βάση η ανάλυση σου, αλλά να ξέρεις ότι στη Γερμανία δεν ταυτίζονται όλοι με τις θέσεις της γερμανικής κυβέρνησης. Για την ακρίβεια προβλέπω λίαν συντόμως πολιτικές εξελίξεις εκεί πέρα.

    Περί της κατάρρευσης της ευρωζώνης, η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι εντεχνιέντως μπορεί να αποτραπεί για μεγάλο χρονικό διάστημα (ή τουλάχιστον έτσι θεωρούσαν μέχρι τώρα). Δεν έχουμε να ελπίζουμε μεσοπρόθεσμα σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο ως Ελλάδα (όπως και να το κάνουμε είναι διαφορετικό να "κολυμπάς" μόνο σου ή με "παρέα").

    Όσον αφορά την Ελλάδα, το όλο κόλπο σωστά εντοπίζεται στην πρόθεση "τιτλοποίησης" μελλοντικών εσόδων. Στο παιγνίδι όμως δεν είναι μέσα μόνο οι ξένοι. Πόσο μάλλον τώρα που οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ελλάδα θα γίνει... Λιμνούπολη (καταλαβαίνεις υποθέτω σε ποία πρόσωπα αναφέρομαι).

    Αν αποδεικνύουν κάτι οι αντιδράσεις και των "έξω" και των "μέσα" είναι η συντονισμένη προσπάθεια εκφοβισμού και τρομοκρατίας των λαών, προκειμένου πανευρωπαϊκά να δεχθούν την εφαρμογή των πιο αντιδραστικών μέτρων. Ξεχάστε όμως για μια στιγμή τα δημοσιονομικά ελλείμματα των κρατών και εστιάστε για λίγο στο πραγματικό έλλειμμα δημοκρατίας, εξαιτίας της αδυναμίας των θεσμών (κυβερνήσεις, ευρωπαϊκή διακυβέρνηση κτλ) να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές δυσλειτουργίες του συστήματος (αυτό που λέμε καπιταλιστική κρίση).

    Η αντίδραση των λαών θα επέλθει ως φυσικό επακόλουθο της αδυναμίας των ελίτ να απαντήσουν στη κρίση. Και όταν συμβεί αυτό, τα κινήματα των "αγανακτισμένων" δεν θα αποτελούν παρά μια ευχάριστη ανάμνηση - ανάπαυλα ανασύνταξης του συστήματος - συγκρινόμενες με αυτά που θα ακολουθήσουν...

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ drider 07/11/2011 11:38:52

      Καλημέρα drider,

      Κατανοώ φυσικά ότι και στη Γερμανία υπάρχουν διαφωνίες και διεργασίες, σε ευχαριστώ για την παρατήρηση. Είναι όντως πιθανόν μια μελλοντική σοσιαλιστική κυβέρνηση να πολιτευτεί διαφορετικά στην Ευρώπη.

      Όμως οι γερμανικές εκλογές αργούν, αργούν ως προς την κρίση που απειλεί την Ιταλία.

      Την προηγούμενη εβδομάδα πιστεύαμε πράγματι ότι η Ευρώπη έχει αρκετό χρόνο και αρκετά όπλα για να αποτρέψει τη διάλυση του ευρώ. Τα τελεσίγραφα έμοιαζαν άτοπα, σχεδόν γραφικά (φαίνεται όμως ότι οι ιθύνοντες είχαν καλύτερη πληροφόρηση)

      Η επέλαση των αγορών στην Ιταλία γκρέμισε τις ψευδαισθήσεις μας και
      άλλαξε δραματικά τις εκτιμήσεις. Πλέον ο χρόνος που δίδεται στην Ευρώπη είναι 12 μήνες. Για την Ελλάδα, δεν υπάρχει χρόνος, παρά μόνο πολιτικές παρατάσεις (εξαιρετικά κοστοβόρες)

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ drider 07/11/2011 11:53:19

      Η Ιταλία μας άλλαξε τα δεδομένα, μόλις δύο ημέρες πριν. Μέχρι πριν δύο ημέρες το παιχνίδι παιζόταν.

  11. ΜΠ avatar
    ΜΠ 07/11/2011 10:07:03

    Το Δίκαιο που πρέπει να διέπει τις συμβάσεις που αφορούν στη Χώρα μας είναι το Ελληνικό. Τελεία και παύλα. Δεν μιλάμε για τίποτα άλλο. Το πότε θα βγούμε από το ευρώ είναι ένα θέμα και εκεί πάλι χρειάζεται ετοιμασία μεγάλη από εμάς για να ελέγξουμε όλες τις συμβάσεις που έχουμε υπογράψει τί προβλέπουν σε μία τέτοια περίπτωση. Αυτός είναι ένας χρόνος που πρέπει να αγοράσουμε.
    Την Εθνική μας υπόσταση και κυριαρχία πρέπει να τις διαφυλάξουμε ως κόρη οφθαλμού για έναν ακόμη λόγο: όταν διαλυθεί η ευρωζώνη, για όλους τους λόγους που ξέρουμε, θα πρέπει να έχουμε έτοιμους τους νέους συνεργάτες μας, τα αναδυόμενα κράτη BRIC. Για να το κάνουμε αυτό πρέπει από τώρα να αναπτύξουμε τους κατάλληλους διαύλους επικοινωνίας βάσει σχεδίου που θα καταρτήσουμε και φυσικά όλα αυτά δεν γίνονται από κράτη που έχουν υπογράψει συμβάσεις υποδούλωσης, αλλά από κράτη που έχουν τα κυριαρχικά τους δικαιώματα εν ισχύ.

  12. xzetta avatar
    xzetta 07/11/2011 10:07:07

    συμφωνώ με την ανάλυση αλλά κανείς δανειστής εξωτερικού πλέον δεν δέχεται υπαγωγή στο Ελληνικό δίκαιο. Και επίσης αφού έχουμε εκχωρήσει την διαπραγμάτευση πως θα τεθούν οποιοιδήποτε όροι? Εκτός και αν πτωχεύσουμε πριν την δόση των 80 δις δηλαδή τώρα.
    Οσο για το ευρώ ήδη ο Ντράγκι άνοιξε με το καλημέρα το εγχειρίδιο της FED και ακολουθεί την πρώτη σελίδα με την μείωση επιτοκίων. Τα υπόλοιπα θα έρθουν πιο εύκολα.
    Η Γερμανία θα αναγκαστεί μεσοπρόθεσμα (κάποια στιγμή στους επόμενους 12 μήνες) να ακολουθήσει το δρόμο της FED και να επιτρέψει στην κεντρική τράπεζα να αρχίζει να τυπώνει.
    και μακροπρόθεσμα φυσικά θα είμαστε όλοι νεκροί.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ xzetta 07/11/2011 10:41:53

      Ας κρατάμε μικρό καλάθι ως προς την ΕΚΤ. Ξέρετε, το βασικό πρόβλημα της ευρωζώνης είναι ότι η ΕΚΤ είναι ανεξάρτητη. Δεν υπάρχει μηχανισμός που να δώσει εντολή στην ΕΚΤ να τυπώσει. Αλλά ακόμα και αν η ΕΚΤ τύπωνε, θα επρόκειτο για μια ακόμα παράταση στο πρόβλημα καθώς οι μηχανισμοί παραγωγής ελλειμμάτων στο νότο θα συνέχισαν να λειτουργούν κανονικά.

      Φυσικά και κανένας δανειστής δεν δέχεται το ελληνικό δίκαιο, αλλά κανένας δε σε υποχρεώνει να μετατάξειςτο υπάρχον χρέος από το ελληνικό στο αγγλικό δίκαιο. Όταν το οικονομικό επιτελείο και ο ΓΑΠ δικαστούν στο μέλλον για τη χρεοκοπία της χώρας, αυτό το swap θα αποτελέσει την ακρογωνιαία λίθο του κατηγορητηρίου.

      Γιατί το 2009 σχεδόν ολόκληρο το χρέος υπόκειτο στο ελληνικό δίκαιο. Και με την καταστροφική συμφωνία θα υπόκειται ολόκληρο (ολόκληρο γιατί προβλέπει ανταλλαγή και των ομολόγων που δεν θα κουρευτούν) στο αγγλικό, στερώντας τη χώρα από το ισχυρότερο όπλο της.

  13. ειδησεις avatar
    ειδησεις 07/11/2011 10:30:57

    Μάλλον φαίνεται ότι το πείραμα της ευρωζώνης οδεύει προς το τέλος του

  14. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 07/11/2011 10:45:19

    "Ακόμα και αν αποδεχθούμε την συμφωνία της 26ης Οκτωβρίου, για να κερδίσουμε χρόνο μέχρι τη συντεταγμένη διάλυση της ευρωζώνης, δεν πρέπει επ’ ουδενί να δεχθούμε την υπαγωγή του χρέους μας στο Αγγλικό δίκαιο."
    Άν συμφώνησε ο πρώην πρωθυπουργός για την υπαγωγή του χρέους μας στο Αγγλικό δίκαιο, η κυβέρνηση σωτηρίας θα το ψηφίσει;Ο Α Σαμαράς τί λέει γι αυτό το τόσο σοβαρό θέμα;

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Λιζα Αλεξίου 07/11/2011 11:44:40

      Η κυβέρνηση τηρεί σιγήν ιχθύος, προφανώς για να παρασύρει τον Σαμαρά. Ωστόσο οι κακές γλώσσες λένε ότι έχει συμφωνήσει και σε αυτό. Ο Σαμαράς είναι ενήμερος.

  15. NIK THE GREEK avatar
    NIK THE GREEK 07/11/2011 11:08:25

    Συμφωνω απολυτα με την αναλυση σου @κακοφωνιξ,οτι πραγματι γινεται με κανονες εμπλοκης,γιατι ολοι πιστευουν πως πραγματι ειμαστε σε πολεμο,εχει μεγαλυτερες πιθανοτητες επιτυχιας ειτε προκειται για επιτυχια η αποτυχια.
    Αστεριξ ο Γαλατης-Ελληνας

  16. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 07/11/2011 11:29:15

    Φίλε μου στο άρθρο σου τα λες καλά , αλλά το ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΟ πρόβλημα της Ελευθερίας της Πατρίδας μας , δηλαδή η υποδούλωση στους Νταβατζήδες -Εκδότες- Εργολάβους παρέμεινε ή έφυγε; Γιατί βλέπω τους Καψήδες και γελάνε και μου κυλάνε τα άντερα.

  17. Ασπροποταμίτης avatar
    Ασπροποταμίτης 07/11/2011 11:34:32

    Διάβασα και ξαναδιάβασα προσεκτικά το αρχικό κείμενο του Κακοφωνίξ και ως μη οικονομολόγος μπορώ να δεχθώ ότι μπορεί να υπάρξουν και τέτοιες εξελίξεις. Τις απόψεις του τις κρατών στο μυαλό μου. Θα αναζητήσω και άλλες και ίσως τις αποδεχθώ τελικά στο σύνολό τους ή κατά ένα μεγάλο μέρος τους.

    Θεωρώ όμως ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι πρωτίστως πολιτικό. Και καθώς δεν είμαι αφελής έχω την άποψη ότι ο κος Σαμαράς απομακρύνθηκε άτακτα και συνειδητά από το όραμά του της Ελληνικής Πολιτικής Του Αύριον (ΕΠΤΑ), ασφαλώς κάτω από την πίεση εσωκομματικών του αντιπάλων, προκειμένου να μην "στραπατσάρει " για δεύτερη φορά το ηγετικό του προφίλ και για να μην εκδιωχθεί και πάλι, από το σύστημα. Αλλά μόνο "όποιος ελεύθερα συλλογάται συλλογάται καλά".

    Κατά τα άλλα ο χρόνος θα δείξει αν η στάση του κου Σαμαρά "είναι μια τακτική οπισθοχώρηση προκειμένου να ανασυντάξει τις ελληνικές δυνάμεις και να πάρει θέση ενώπιον των συγκλονιστικών εξελίξεων που θα συνταράξουν την Ευρώπη τους επόμενους 12 μήνες" ή μια πολιτική ανοησία που τα σπασμένα της θα τα πληρώσει και πάλι ο Λαός.

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ Ασπροποταμίτης 07/11/2011 11:51:12

      Να παρακολουθείτε στενά τις εξελίξεις γύρω από τις κόκκινες γραμμές. Εκεί θα πάρετε (και θα πάρουμε) τις απαντήσεις μας. Είναι νωρίς να κρίνουμε.

      Προσωπικά πανικοβλήθηκα από την επιλογή Παπαδήμου (αν τελικά προκριθεί), καθώς πρόκειται για θεοπάλαβη επιλογή ανευθυνότητας που σχεδόν προκαλεί το κοινό αίσθημα (τουλάχιστον σε όσους ξέρουν το ποιόν του ανδρός, τη σχέση στοργής με τις ΗΠΑ κ.λπ)

      Μετά από δεύτερες σκέψεις κατέληξα στο ότι είναι μια άριστη επιλογή, εφόσον πρόκειται να επιστρέψουμε βίαια σε εθνικό νόμισμα. Άβυσσος.

  18. kakofonix avatar
    kakofonix 07/11/2011 11:46:07

    Χρειαζόμαστε χρόνο, χρόνο, χρόνο...

  19. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 07/11/2011 12:24:59

    Πεπειραμένη και δόκιμη επιστήμων, ειδική στη νομισματική ιστορία, μου διατύπωσε την άποψη ότι δεν δίνει ζωή πάνω από 3 χρόνια στο ευρώ, τουλάχιστον με την τωρινή μορφή του. Το βέβαιο είναι ότι πρόκειται περί πειράματος με αβέβαιη βιωσιμότητα. Ίδωμεν....
    Συμφωνώ με την ανάλυση του Κακοφωνίξ και με ότι πρέπει να εξαγοράσουμε χρόνο, ώστε να μην βγούμε άτακτα από το ευρώ, αλλά εάν είναι δυνατόν μαζί με όλους τους άλλους, όταν αυτό μπει στο Μουσείο Νομισμάτων...

  20. Ignoramus avatar
    Ignoramus 07/11/2011 13:24:15

    οι μονοι που θελουν δραχμη ειναι αυτοι που χρωστανε και που εβαγαλαν τα λεφτα τους εξω.

  21. κώστας avatar
    κώστας 07/11/2011 13:49:55

    Να βάλω και μία ακόμη παράμετρο. Μιλάμε για πρόβλημα ανταγωνιστικότητας που σημαίνει ότι η Ευρώπη πρέπει να ανταγωνιστεί την Κίνα με τα φθηνά μεροκάματα. Πώς θα την ανταγωνιστεί; Βασικά με δύο τρόπους: τον έναν ήδη τον βιώνουμε και σταδιακά θα εξαπλωθεί σε όλη την Ευρώπη, δηλαδή την βίαιη πτώση μισθών. Ο δεύτερος τρόπος είναι η φθηνή ενέργεια. Ποιος θα την παράσχει; Η Ελλάδα φυσικά! Η ηλιόλουστη Ελλάδα των μελτεμιών και των τεράστιων αποθεμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου. Η χώρα μας ΔΙΑΣΩΖΕΙ την Ευρώπη στο σύνολό της και επειδή ουσιαστικά, αυτή τη στιγμή, εξουσιάζουμε την ήπειρό μας, μας μεταχειρίζονται με το μαστίγιο για να μην διανοηθούμε καν να το σκεφτούμε αυτό. Επομένως έξοδος από το ευρώ δεν προβλέπεται με τίποτε διότι η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που στηρίζει το ευρώ με τους εταίρους να το παίζουν προστάτες και τιμωροί, ξεζουμίζοντάς μας. Οι ξεπουλημένοι πολιτικοί μας για τους οποίους η λέξη "ηγέτης" παραμένει άγνωστη, αναλίσκωνται σε επαρχιώτικα παιγνίδια εξουσίας μιας χώρας που έχουν οι ίδιοι ξεφτιλίσει.

  22. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 07/11/2011 13:59:02

    Πολύ καλό άρθρο συμφωνώ απόλυτα.

    "3. Είναι βαρύτατα σημαντικό για την αξιοπρέπεια, τη διεθνή θέση της χώρας, καθώς και για τεχνικά θέματα της καθημερινότητας (που δεν υπάρχει ο χώρος για να αναλύσουμε τώρα), η βέβαιη έξοδος από το ευρώ να μην γίνει τώρα, άτακτα και εξαιτίας των γερμανικών τελεσιγράφων, αλλά να γίνει συντεταγμένα, σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους εταίρους μας, όταν θα διαλυθεί οικειοθελώς όλη η ευρωζώνη."

    Αυτό ακριβώς πήγε να μας κάνει ο τζέφρι. Το αν το έκανε δόλια ή από ηλιθιότητα το αφήνω στην κριση σας.

    Κατά τα άλλα, επειδή είναι γνωστό ότι σε προηγούμενο Γιουρογκρουπ ο Σόιμπλε είχε πάει με φάκελο-μελέτη "Συνέπειες εξόδου Ελλάδας από Ευρωζώνη" και είναι βέβαιο οτι έχουν Πλανο Β, Γ, Δ, κοκ. θα είναι βαρειά αμέλεια από τη ΝΔ αν δεν έχει εκπονήσει ανάλογα πλάνα για αυτά τα ενδεχόμενα.

    Υπάρχει και η περίπτωση να αποχωρήσει η Γερμανία με άλλους 9, 10 και να αφήσει την περιφέρεια να βουρλίζεται.

    Και για αυτό πρέπει να υπάρχει πλάνο από μέρους της Ελλάδας.

    Να συμπληρώσω επίσης ότι τα Σκόπια και η Αλβανία περιχαρείς αναμένουν την εκδίωξή μας και την είσοδό τους και τη στάση της Τουρκίας η οποία θα ήταν πανευτυχής με την κίνηση τζέφρι που θα μας έφερνε απροειδοποίητα ένα βήμα πιο κοντά στην οθοωμανική επικυριαρχία.

    Γεγονός που έθιξε ως και η Διαμαντοπούλου ... "θα ανήκομεν εις την ανατολήν"...

  23. CORMORAN avatar
    CORMORAN 07/11/2011 14:00:01

    Πολυ σωστα ολα! Ομως, προσοχη στα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ!! Αυτα ειναι ο στοχος και γι΄αυτα γινονται ολα.... Η Ν.Δ. πρεπει με καθε τροπο να τα προστατεψει. Αμεσα! Να ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΤΩΡΑ μια εταιρεια ειδικου σκοπου, με ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΜΕΤΟΧΟ τα ελληνικα ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ και να της μεταβιβαστουν ΟΛΑ τα δικαιωματα σχετικα με τα ελληνικα πετρελαια.

  24. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 07/11/2011 14:09:12

    ... το γεγονός ότι με το εθνικό νόμισμα θα διαφύγουμε -ενδεχομένως- από τη μοίρα μας ως προτεκτοράτου της Ευρώπης αλλά υπάρχει κίνδυνος να περιέλθουμε αμέσως σε κατάσταση προτεκτοράτου τύπου κοσόβου -αμερικής-δεν πρέπει να χαροποιεί ορισμένους...

    είναι μακρύς ο δρόμος ως την ανεξαρτησία

    εκτός του ότι αυτή τη στιγμή τελούμε και υπό τους τρεις επικυρίαρχους και υπάρχει κίνδυνος για τον τέταρτο (οθωμανό) - υπαγωγή στο ευρύ μουσουλμανικό τόξο που εκτείνεται στο βορρά από ανατολή προς δύση και πιάνει Σκόπια Αλβανία και εσχάτως μας περικυκλώνει και από την πλευρά της μεσογειακής λεκάνης (δεν είναι τυχαίες οι αναφορές παπανδρέου στην Κρήτη για δεσμούς της Κρήτης με το μουσουλμανικό κόσμο ούτε ότι το σοσιαλδιεθνιστικό συνέδριο έγινε με μόνο αντικείμενο τις εξελίξεις στη Βόρεια Αφρική και την αραβική ο θεός να την κάνει-άνοιξη)

    η μόνη χώρα κατά τη γνώμη μου που πληροί προϋποθέσεις που θα έπρεπε να μεταφέρουμε εδώ είναι η Ελβετία - δικό της νόμισμα, οπλοφορία των πολιτών-οπλιτών, δημοψηφίσματα για τα βασικά θέματα, πλήρης αξιοποίηση των συγκριτικών φυσικών της πλεονεκτημάτων

  25. ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
    ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 07/11/2011 14:20:06

    Kakofonix ,
    Συμφωνώ ως προς τα συμπεράσματα της ανάλυσης , δηλαδή οτι μετά την επίθεση της "Αυτοκρατορίας του χρήματος" στην Ιταλία και την είσοδο εκεί του ΔΝΤ, η πτώση και της Γαλλίας είναι πρό τών πυλών και μάλλον θα συμβεί πρό τών Γαλλικών εκλογών το Μάιο. Οπότε το καλοκαίρι δεν θα υπάρχει ευρώ. Δεν συμφωνώ οτι τα αίτια έιναι οι ανισότητες. Αν δεν υπήρχαν ανισότητες δεν θα υπήρχε και λόγος δημιουργίας ΕΕ. Δεν χρειάζεται να δεχτεί ο Γερμανός να μειωθεί ο μισθός του απο 3000 στα 1500 ευρώ γιατί αν θυμάστε το ευρώ ξεκίνησε από 0,8 δολλάρια και έφτασε σχεδον στο 1,6 Δηλαδή ακόμα κι αν μειώθηκε ονομαστικά ο μισθός του Γερμανού δεν έχασε τίποτα. Αν μάλιστα ακόμα και τώρα η ΕΕ ενωνόταν πραγματικά σε ομοσπονδία τα 1500 ευρώ θα είχαν αγοραστική αξία στην παγκόσμια αγορά πάνω απο 5000 ευρώ και καμμία "Αυτοκρατορία των φουσκών" δεν θα την απειλούσε. Ομως οι ομοσπονδίες απαιτούν Σκανδιναυική ιδεολογία και οι "φούσκες" νεοφιλελεύθερη. Το κακό με τους νεοφιλελεύθερους είναι,επειδή είτε δεν το πήραν ακόμα χαμπάρι, είτε δεν θέλουν να το δούν γιατί είναι ακόμα βουτηγμένοι στο μέλι, οτι η "δήθεν ιδεολογία " τους ήταν μια απλή μαλακία...Ομως μην απογοητεύστε. Την ιδέα της ΕΕ την ξεκίνησαν οι Γάλλοι Σοσιαλιστές. Είναι αυτονόητο, τόν Μάιο που επανέρχονται στην εξουσία θα την επαναφέρουν θριαμβευτικά αφού ο νεοφιλελευθερισμός θα έχει διλυθεί σε παγκόσμιο επίπεδο. Για φανταστείτε, οι "γαργαντούες" του χρήματος, εφτασαν να δημιουργήσουν 35 τετράκις εκατομμύρια!!! φουσκο-δολλάρια το χρόνο, τη στιγμή που η πραγματική οικονομία είναι μόλις το 1,6% αυτού του "αέρα". Μετά την Ιταλία θα αρχίσει ομοβροντία φουσκών σε παγκόσμιο επίπεδο...

    • kakofonix avatar
      kakofonix @ ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ 07/11/2011 15:49:12

      Ακόμα και αν τα 1500 έχουν την αγοραστική δύναμη που ισχυρίζεστε, το πρόβλημα παραμένει στο ότι ο Γερμανός δεν επιθυμεί να εξισωθεί με τον Πολωνό ή τον Αλβανό (αύριο, μεθαύριο). Άρα θα επιδιώκει μια Ευρώπη στα μέτρα του στην οποία αυτός θα είναι ο καλοπληρωμένος αστός. Αυτό το μοντελάκι έχει αποτύχει, όσο και αν άρεσε σε Γερμανούς μεταλλωρύχους που έπιναν καλοκαιρινές μπύρες στα θέρετρα της μεσογείου. Αυτό το μονταλάκι θα μπορούσε θεωρητικώς να πετύχει (αν ξεπερνούσαμε τους εθνικισμούς) εφόσον μελλοντικά θα μπορούσε ο Αλβανός οικοδόμος να κάνει με άνεση σκι στις Βαυαρικές άλπεις. Το βρίσκετε πιθανό;

      • ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
        ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ @ kakofonix 07/11/2011 18:45:40

        Αγαπητέ Kakofonix, οχι μόνο το βρίσκω πιθανό,
        αλλά είναι γεγονός!!
        Διαβάστε τα σχετικά άρθρα στις εφημερίδες και ιδιαίτερα τις Κερκυραικές. Το "Αλβανός τουρίστας" όχι μόνο δεν είναι ανέκδοτο αλλά εχει γίνει brand name...Eυτυχώς για τους Κερκυραίους και τους Γιαννιώτες. Ο Γερμανός όπως και ο κάθε άνθρωπος δυστυχώς πρώτα σέβεται το χρήμα και μετά τους συνανθρώπους του...Και μην νομίζεις οτι οι Γερμανοί πολιτικοί είναι καλύτερα κουμάσια απο τους δικούς μας και νοιάζονται ιδιαίτερα για τις ρατσιστικές επιλογές των ψηφοφόρων τους αν δεν είναι μόνο για να τους κλέψουν την ψήφο. Το ευκολώτερο για να επιβάλεις μια πολιτική που φερνει χρήμα είναι να "εκπαιδεύσεις το λαό να κάνει λίγο σκόντο στην ιδεολογία του".
        Με την κατάλληλη πολιτική παιδεία μπορείς ακόμα και τον νέγρο σκλάβο απο την Κένυα να τον πείσεις να δίνει τη ζωή του για τον Εγγλέζο αφέντη του στο Αφγανιστάν και την οικογένειά του να νοιώθει περήφανη γι' αυτό. Αβυσσος η ψυχή του ανθρώπου φίλε μου...

  26. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 07/11/2011 14:22:26

    Η πράξη του ΓΑΠ, ΑΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΤΑ να μας ΣΥΡΕΙ δια της Βίας σε ταπεινωτική εκδίωξη χωρίς προετοιμασία, χωρίς πλάνο, ματωμένους και εξαθλιωμένους, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΠΡΕΣΣΕΣ, έχουν καταστραφεί όλες, 1 δις είναι το κόστος μιας πρέσας, είναι χειρότερη προδοσία από την ίδια την -εξίσου μιλημένη συμφωνημένη με τα αφεντικά του- υπαγωγή στο Μνημόνιο.

    Τα πραγματικά αφεντικά του της Παγκόσμιας Διακυβέρνησης, όταν είδαν την 28η Οκτωβρίου ότι τα πράγματα είναι σκούρα με τον Ελληνικό λαό, έδωσαν την εντολή και γι αυτό την εξετέλεσε έτσι ΧΟΝΤΡΟΚΟΜΜΕΝΑ, σε μια νύχτα μέσα το πέρασε με ένα σωρό ψέματα από το υπουργικό συμβούλιο και το ΠΑΣΑΡΕ στη Μέρκελ.

    Μπορεί βέβαια ΓΑΠ και Μέρκελ να διαφέρουν ως προς την αφετηρία συμφερόντων, αλλά συνέκλιναν σιωπηλά να πλήξουν τον ίδιο στόχο -την Ελλάδα- και αυτό καθιστά την πράξη του ΙΔΙΑΖΟΝΤΩΣ ΑΠΕΧΘΗ.

  27. Y. avatar
    Y. 07/11/2011 19:07:57

    Πολύ καλό άρθρο, που έδωσε βήμα για καλά σχόλια
    Κακοφονίξ, συγχαρητήρια!!

  28. JOHN avatar
    JOHN 07/11/2011 20:40:48

    Lilence.Ξεχασες τις μπανανες και τις φραουλες και σταφυλια στο Χριστουγεννιατικο και πρωτοχρονιατικο τραπεζι!

  29. JOHN avatar
    JOHN 07/11/2011 20:45:56

    Κωστα.Απο σοσιαλιστες τυπου ΓΑΠ,Μπλερ κλπ κρατα πολυ μικρο καλαθι!

    • ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ avatar
      ΚΩΣΤΑΣ ΠΑΠΠΑΣ @ JOHN 07/11/2011 22:26:01

      Αγαπητέ JOHN ποτέ δεν πίστεψα οτι ο Αντρέας ή ο Γιώργος και η οικογένεια Παπανδρέου (πλήν Δήμητρας ίσως) ήταν Σοσιαλιστές. Πόσο μάλλον τα γλοιώδη υποκείμενα τύπου Μπλέρ, Λοβέρδου και τής λεγόμενης σχολής Πολιτικών της Δημοσκόπησης που περιστρέφονται γρηγορότερα κι απο ανεμοδείκτες ΟΦΑ . Οταν μιλάω για Γάλλους σοσιαλιστές εννοώ τους Μιττεράν και Ζάκ Ντελόρ. Οσον αφορά τον Φρανσουά Ολάντ, θα δούμε... Mικρό καλάθι κρατάω...Εν πάσει περιπτώσει θεωρώ οτι το "Η ισχύς εν τη Ενώσει" ισχύει πάντα. Θέλει όμως πολλή αρετή και τόλμη για να το πετύχεις νωρίτερα απ΄την ώρα που ούτως ή άλλως θα το κάνεις για να μήν καταστραφείς. Ο άνθρωπος εκατομμύρια χρόνια τώρα παλεύει ανάμεσα στην καταστροφική απληστία του και στο ένστικτο αυτοσυντήρησής του με το δεύτερο να κερδίζει μέχρι σήμερα πάντα την τελική μάχη, έστω και με μεγάλες απώλειες. Δεν χάνουμε ελπίζοντας...

  30. JOHN avatar
    JOHN 07/11/2011 21:03:16

    Στο αρθρο και στις τοποθετησεις δεν γινεται καθολου αναφορα στις επιπτωσεις που εχουν τα μετρα στη κοινωνια και την εξαθλιωση μεγαλων κοινωνικων ομαδων και τι θα συμβει με την ορατη πια οχι μονο τη συνεχιση τους αλλα και την ενταση τους.Επισης κουβεντα για τους ποιους μας εφεραν σ αυτο το χαλι καθως αντιθετα εβαλαν τη μασκα του σωτηρα,συνεχιζουν να μας κυβερνουν και φυσικα ουτε λογος για τιμωρια!Το μεγαλυτερο κερδος στο νεο πολιτικο σκηνικο οπως αυτο διαμορφωθηκε με τη συμπαιγνια ΠΑΣΟΚ,ΝΔ,ΕΞΑΠΤΕΡΙΓΩΝ ειχε το ΠΑΣΟΚ και ο ΓΑΠ που ετσι οπως εξεληχτικαν τα πραγματα παρα τη ταφοπετρα που εβαλαν στη χωρα θα φυγουν σαν κυριοι χωρις να λογοδοτησουν σε κανενα για τα εγκληματα τους!

  31. grnik avatar
    grnik 08/11/2011 08:09:06

    Άλλο οι ανέσεις και η καλύτερη ζωή και άλλο 3 τηλεοράσεις στο σπίτι, ρούχα φίρμας και 1000 € στα σκυλάδικα

  32. lornion avatar
    lornion 08/11/2011 17:57:37

    τα τελεσίγραφα και οι εκβιασμοί δεν φέρουν κατά κανόνα τα προσδοκώμενα αποτελέσματα. οι κυβερνήτες της βόρειας Ευρώπης γνωρίζουν αυτό το αξίωμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.