#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
22/01/2012 07:33
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι εθνικές μας ψευδαισθήσεις



Παρακολουθούμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον μέσα από τις στήλες των Αντινέων τη διαμάχη για τον αν η υπαγωγή των νέων ομολόγων στο αγγλικό δίκαιο αποτελεί πράξη εθνική υποχωρήσεως ή όχι. Το ζήτημα αυτό καθαυτό είναι πολύπλοκο και έχει πολλές τεχνικές παραμέτρους, νομικές, οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές. Ως είθισται έκπαλαι στα καθ’ ημάς, οι υποστηρικτές της μιας άποψης θεωρούνται περίπου ως προδότες  και οι υποστηρικτές της άλλης ως νεοκαρυωτακικοί πεσιμιστές.

Δε σκοπεύω να εισέλθω σε τούτο τον αγώνα, αφού δεν είμαι  ειδικός. Η διαίσθησή μου λέει πάντως ότι αφού οι πιστωτές κόπτονται περί της υπαγωγής των νέων ομολόγων στο αγγλικό δίκαιο, μάλλον η ελληνική πλευρά πρέπει να εξαντλήσει κάθε περιθώρια παραμονής στο ελληνικό. Όμως τι περιθώρια υπάρχουν για να επιβάλλει η ελληνική πλευρά την «δίκαιη» επιδίωξή της;

Η λέξη «δίκαιη» μπαίνει εντός εισαγωγικών γιατί το τι εμείς ή κάποιοι από εμάς θεωρούμε δίκαιο δεν σημαίνει ότι είναι έτσι αξιωματικά. Για κάποιους άλλους «δίκαιο» μπορεί να είναι να εκποιηθεί η ελληνική επικράτεια. Με άλλα λόγια στις διεθνείς σχέσεις η επίκληση ηθικολογικών επιχειρημάτων είναι κενή περιεχομένου. Η έννοια του καλού και του κακού, ο δρόμος της Αρετής και της Κακίας, δεν υφίστανται ως διαπραγματευτικά όπλα. Εκείνο που έχει σημασία είναι η πραγματική ισχύς των διαπραγματευομένων μερών  (πολιτική, οικονομική, κοινωνική, στρατιωτική κλπ).

Από τη θέση άραγε διαπραγματεύεται η ελληνική πλευρά; (Αν διαπραγματεύεται, γιατί υπάρχουν και κακές γλώσσες που λένε ότι τις διαπραγματεύσεις τις διεξάγουν άλλοι!). Όσοι θεωρούν ότι διαπραγματεύεται από θέση ισχύος θα πρέπει να συμβουλευθούν ειδικούς περί την ψυχιατρική επιστήμη ή απλώς να κατέβουν από το σύννεφο στο οποίο έχουν ανέβει. Η κυνική αλήθεια είναι ότι διαπραγματευόμαστε από θέση αδυναμίας. Και ίσως είναι από τις λίγες φορές που μια χώρα φαίνεται να μην έχει συμμάχους. Αλλά και αν έχει ποιος, αλήθεια, μας παίρνει στα σοβαρά;

Νομίζω ότι, όπως έχει αναφερθεί και από άλλους σοφότερους εμού, ένα βασικό πρόβλημα που κατατρώει την ελληνική κοινωνία είναι οι εθνικές μας ψευδαισθήσεις.

Η ψευδαίσθηση ότι έχουμε πάντα «δίκιο» και οι άλλοι είναι υποχρεωμένοι να μας το ικανοποιούν.

Η ψευδαίσθηση ότι επειδή επικαλούμαστε το φως της Ελλάδας (που οι περισσότεροι αγνοούμε) του οποίου είμαστε διαχειριστές και κληρονόμοι όλοι οι άλλοι πρέπει να κάθονται σούζα.

Η ψευδαίσθηση ότι όλοι οι άλλοι δεν έχουν με τι άλλο να ασχοληθούν νυχθημερόν πέρα από το πώς θα μας καταστρέψουν γιατί μας ζηλεύουν.

Η ψευδαίσθηση ότι ο Καλός Θεός της Ελλάδος ή κάποιος Μεσσίας (Αντώνη πρόσεχε) θα επέμβει και θα μας σώσει με κάποιο τρόπο μαγικό.

Η ψευδαίσθηση ότι εμείς εδώ είμαστε οι «ξύπνιοι» και οι «πονηροί» και όλοι άλλοι είναι ηλίθιοι.

Η ψευδαίσθηση της ισχυρής Ελλάδας με «λόγο στα διεθνή φόρα»

Και πόσες άλλες.

Όποιος θέλει να έχει κάποιο λόγο στον παγκόσμιο συσχετισμό ισχύος δεν μπορεί να πορεύεται με ψευδαισθήσεις. Πρώτα πρέπει να έχει επίγνωση της τωρινής του κατάστασης, των αδυναμιών του και των δυνατοτήτων του. Αυτεπίγνωση το λένε. Όμως, μια κοινωνία και μια ηγεσία η οποία στο όνομα της ευημερίας δε δίστασε να εκποιήσει την ίδια την υπόσταση της πατρίδας της και τώρα θρηνεί πάνω από τα ερείπια, ένα πολιτικό σύστημα που έμαθε να πολιτεύεται με δουλικότητα, που τρέμει στην απώλεια της εξουσίας, μια οικονομική ελίτ που δρούσε και δρα δίκην αρπακτικού, όλος αυτός ο εσμός των «διανοουμένων», πως μπορεί να διαπραγματευτεί το οτιδήποτε;

Δεν ξέρω πως καταπολεμούνται οι ψευδαισθήσεις και οι εθνικοί μας μύθοι. Αποδείχθηκε όμως, για μια ακόμη φορά, ότι είναι ο ασφαλέστερος δρόμος για τη συσσώρευση δεινών.

Γιάννης Φαίλτωρ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Pluto avatar
    Pluto 22/01/2012 08:11:49

    Εγώ που δεν έχω αυτές τις "εθνικές"παραισθήσεις, μήπως δεν είμαι Ελληνας;
    Αν στόχος του άρθρου είναι να υποβάλει την άποψη ότι δεν υπάρχουν περιθώρια αποτελεσματικής διαπραγμάτευσης,εδώ που καταντήσαμε (ή που μας κατάντησαν), παραπέμπω τον αρθρογράφο στην ρήση του μεγάλου σκακιστή Ταλ :"ποτέ δεν κέρδισα παρτίδα που εγκατέλειψα..."
    Απέτυχε μιά συγκεκριμένη Ελλάδα, η άλλη μπορεί! Η ισχύς μας εξαρτάται πρωτίστως από την πίστη μας στον εαυτό μας καί από τις ικανότητές μας.

    • Wolf avatar
      Wolf @ Pluto 22/01/2012 11:33:55

      +1000000

    • Εγώ avatar
      Εγώ @ Pluto 22/01/2012 12:20:13

      Πες τα ρε Pluto.
      Αυτές οι "εθνικές ψευδαισθήσεις" αφορούν κάτι φανατικούς τζαμπα-μάγκες νάρκισσους τηλεβιβλιοπώλες.
      Δεν δέχομαι να ενοχοποιούμαι επειδή το ΠΑΣΟΚ γ@#ησε τη χώρα.

    • Kennan avatar
      Kennan @ Pluto 22/01/2012 13:24:51

      Οι ικανότητές μας είναι σαν του υπουργού που ξέρεις και μόλις πήγε να κουνηθεί στο ΠΑΣΟΚ του έκαναν "μπου" και μαζεύτηκε; Κρίμα γιατί ως εκ της θέσεώς σου έπρεπε να ήσουν πιο ρεαλιστής και λιγότερο...Αδωνις

      • Duck avatar
        Duck @ Kennan 22/01/2012 14:04:14

        Σε ποιον αναφέρεσαι αν επιτρέπετε;

    • madprof avatar
      madprof @ Pluto 22/01/2012 21:32:24

      Pluto και λοιποί, ο Φαίλτωρ έγραψε τα αυτονόητα κατά την ταπεινή μου άποψη!
      Εσύ γράφεις το αφαιρετικό και ουτοπικό :
      "Απέτυχε μιά συγκεκριμένη Ελλάδα, η άλλη μπορεί! Η ισχύς μας εξαρτάται πρωτίστως από την πίστη μας στον εαυτό μας καί από τις ικανότητές μας", χωρίς να το αναλύσεις!
      Όσο για τον ρηθέν από τον Ταλ, μήπως δεν έχετε αντιληφθεί ότι την παρτίδα την διεξάγουν, ανθ' ημών, οι Μερκοζί και το ΔΝΤ που απαιτούν υψηλότερο "κούρεμα" και χαμηλότερα επιτόκια με τα όποια αρνητικά συνεπάγονται, εδώ που μας έφεραν οι ρίψασπεις και Μιάσματα της μεταπολίτευσης;
      Το όλο Πολιτικό Σύστημα Διοίκησης-Οργάνωσης της χώρας απέτυχε και μας οδήγησε στην τραγωδία που βιώνουμε!
      ΥΓ. Δεν ωφελούν μικρόνοοι αλαλαγμοί, λεονταρισμοί, εγωισμοί, εθνοκαπηλείες, θρησκειολαγνείες, έλευση εξ αποκαλύψεως εθνοσωτήρων! Δώσαμε!

  2. takis avatar
    takis 22/01/2012 08:23:23

    +10000000 ΜΠΡΑΒΟ

  3. Ιοκαστη avatar
    Ιοκαστη 22/01/2012 08:54:51

    Καλημερα.
    Στην λογικη σου, και εφοσον βεβαιωμενα ειμαστε σε θεση αδυναμιας, ας αποδεχτουμε λοιπον την μειωση των παντων αδιαμαρτηριτα γιατι ετσι οριζουν οι δανειστες μας, μεχρι τελικης πτωσεως. Αλλωστε της γης οι ... κολασμενοι οπως εμεις δεν δικαιουνται τιποτε στο... μελλον.
    Κανεις δεν ειπε οτι ειμαστε ο περιουσιος λαος, αλλα μια καποια προσφορα στην ανθρωποτητα την εχουμε. Και ειμαστε περηφανοι γι' αυτο. Και κυριως δεν το ξεχναμε.
    Αν τωρα για λογους που ξεφευγουν του παροντος σχολιασμου βρεθηκαμε στην δεινη αυτη θεση, δεν σημαινει οτι δεν πρεπει και να διαπραγματευτουμε το μελλον μας σκληρα. Αλλιως δεν θα υπηρχε το δικαιο του δανειζομενου παρα μονον το δικαιο του δανειστη.
    Και ειναι γνωστο τοις πασι οτι οταν χρωστας ενα δισ το προβλημα το εχεις εσυ, αλλα οταν χρωστας 350 δισ το προβλημα το εχουν πρωτιστως οι αλλοι!
    Εν κατακλειδι, αντιτασσομαστε στο αγγλικο διακαιο οσο μας παιρνει και οσο πιανει ο τσαμπουκας, που σημειωτεον δεν διαθετουν οι διαπραγματευτες Παπαδημος και Βενιζελος. (αυτο και αν ειναι προβλημα!!)
    Αρα, να παρακαλαμε οι εταιροι μας, φοβουμενοι πιστωτικο γεγονος που θα τους φερει στον ολεθρο (απ' οτι φαινεται δεν ειναι δυνατον να θωρακιστουν σε ενδεχομενη χρεωκοπια μας, αλλιως θα το ειχαν κανει δυο χρονια τωρα!), να μας σωζουν διαρκως μεχρι και εμεις να βαλουμε μυαλο και να αλλαξουμε ροτα, λειτουργωντας πλεον σε ενα μη γραφειοκρατικο κρατος, με σωστη παιδεια, υγεια, ασφαλεια και δικαιοσυνη!
    Κατα την ταπεινη μου αποψη, αυτα τα τελευταια ειναι και τα πολυ μεγαλα ζητηματα που θα κληθει να διαχειριστει ο Σαμαρας.
    Τα προσωπικα του στοιχηματα!

    • Ιοκαστη avatar
      Ιοκαστη @ Ιοκαστη 22/01/2012 08:58:59

      (λαθος πληκτρολογηση του αδιαμαρτυρητα)

  4. Δημήτρης Σκαμπαρδώνης avatar
    Δημήτρης Σκαμπαρδώνης 22/01/2012 09:07:12

    κανεις τραπεζιτης η πιστωτης αυτου του τοπου δεν ενδιαφερεται αν η ΕΛΛΑΔΑ υπηρξε το λικνο του πολιτισμου και των τεχνων,η αν εχει ζησει εδω ο ιπποκρατης ο σωκρατης η ο μεγας αλεξανδρος. για αυτους ειναι μια κουκιδα στον παγκοσμιο χαρτη και το ονομα της χωρας δεν εχει καμια σημασια.τους ενδιαφερει μονο να παρουν πισω τα δανεια και τους τοκους. το χρημα ειναι ο θεος . τι τον νοιαζει τον σορος αν η γρια δεν εχει να παρει γιαουρτι η φαρμακα η αν κρυωνει η οικογενεια σου

  5. Ραβινος avatar
    Ραβινος 22/01/2012 09:11:42

    Αυτου του ειδους η μεμψοιχωρια για τις ''ψευδαισθησεις '' και του πεσιμισμου δινουν αδαφος διατυπωσης κολασμενων ιδεων οπως αυτη του Alexis σημερα στο κυριο αρθρο της ''Κ'' που κανει μνεια για ''αχυρανθρωπο του κομματικου συστηματος '' στην θεση του Πρωθυπουργου εναντι του τεχνοκρατη Παπαδημου που θα μας βγαλει απο τις ψευδαισθησεις !Ημαρτον Θεε μου φυλακι τω στοματι μου !Ο ανθρωπος ειναι επικινδυνος ο,τι κανει το κανει συνειδητα υπηρετωντας πιστα την αποψη οτι στην χωρα που γεννηθηκε η Δημοκρατια καλο ειναι να εχουμε εναν ΑΧΥΡΑΝΘΡΩΠΟ για Πρωθυπουργο τυπου Παπαδημου αντι εκλεγμενο Πρωθυπουργο αρχηγο κομματος !Μετα εχουν δικαιο οσοι κατατασσουν την Ελλαδα στις Δημιοκρατιες και οχι στις Δημοκρατιες!

  6. restart avatar
    restart 22/01/2012 09:30:11

    η ελλαδα ειναι προτεκτορατο απο τοτε που "απελευθερωθηκε"
    μη περιμενετε οτι ο σαμαρας να παρει τα αρματα
    για να αντισταθει
    δε τα καταφεραν ουτε καποδιστριας ουτε βενιζελος ( ο κανονικος ε, οχι το παχυδερμο)

    θα χασει λοιπον ψηφους απο βολεμενους
    θα κερδισει τους διπλους αν πει την αληθεια
    και ξεφωρτωθει σαπακια (γιακουματους και στυλιανιδηδες)

    αν μαλιστα χωσει στο φρεσκο και 5-10 απατεωνες
    θα κανει καριερα
    ολο και ποιο συχνα θα βλεπετε αναρτησεις για πραγματα τα οποια θα επρεπε να ειχαν γινει χθες
    ι μ σορι γκαυς
    η εναλλακτικη ειναι η αλεκα και ο αλεξης

    • Ιωάννης33 avatar
      Ιωάννης33 @ restart 22/01/2012 13:38:16

      Δεν είναι το θέμα φίλε μου ποιος θα κάνει καριέρα και ποιος θα μας καλέσει στα άρματα.Ευτυχώς αυτά που απαιτούνται σήμερα είναι ποιο απλά και ποιο εύκολα.Ζητάμε μόνο να γίνει μια νέα αρχή στην κοινωνία.Οτι και αν καταλαβαίνεις απο αυτό.Να σταματήσουμε να είμαστε θύματα,νούμερα,δείκτες και πειραματόζωα.Και η λύση σίγουρα δεν είναι ο μηδενισμός και η άρνηση του Αλέξη,ούτε η ουτοπία της Αλέκας.Απλώς τυχαίνει να ευνοούνται απο τα σημάδια των καιρών..

  7. Ναυσικά... avatar
    Ναυσικά... 22/01/2012 09:36:13

    Αγαπητή Ιοκάστη
    "Κανεις δεν ειπε οτι ειμαστε ο περιουσιος λαος, αλλα μια καποια προσφορα στην ανθρωποτητα την εχουμε. Και ειμαστε περηφανοι γι’ αυτο. Και κυριως δεν το ξεχναμε." Την προσφορά στην ανθρωπότητα δεν την έχουμε κάνει γενικώς όλοι μόνο και μόνο γιατί έτυχε να γεννηθούμε εδώ .Την έχουν κάνει εκείνοι που δουλεύουν ταπεινά και έχοντας ισχυρή εθνική συνείδηση δίνουν την ψυχή τους για το καλό του τόπου και της ανθρωπότητας. Με μεγάλη ευκολία όλοι μας θεωρούμε τις κατακτήσεις διακεκριμένων Ελλήνων όπως και την Αρχαία κληρονομιά δικά μας κατορθώματα. Όμως δεν θεωρώ τον σημερινό Έλληνα άξιο να κάνει λόγο περί προσφοράς τη στιγμή που το μόνο του μέλλημα είναι -ότι φάμε και ότι πιούμε.
    "Αν τωρα για λογους που ξεφευγουν του παροντος σχολιασμου βρεθηκαμε στην δεινη αυτη θεση," Δεν είναι καθόλου -ασχέτως- απεναντίας είναι πολύ μα παρα πολύ σχετικό. Σ' αυτή τη θέση βρεθήκαμε ακριβώς λόγω του ότι την Ελλάδα την κυβερνούν συνήθως ανθρωποι που δεν θα έπρεπε, λόγω του ότι οι πολίτες αυτής της χώρας όχι απλώς ζούμε με ψευδαισθήσεις, αλλά ζούμε και χωρίς όραμα μη σεβόμενοι ούτε την ιστορία μα ούτε τα ίδια τα παιδιά μας, που τα μαθαίνουμε πως να γίνονται παράνομοι, αυθάδεις και αναιδείς άνθρωποι.Κατά τα άλλα( άραγε ποιά;;) ναι είμαστε περήφανοι ώς Έλληνες.

    • Ιοκαστη avatar
      Ιοκαστη @ Ναυσικά... 22/01/2012 12:13:22

      αγαπητη Ναυσικα...,
      συνεχιζω να παραμενω περηφανη ως Ελληνις!

      επιπλεον, το θεμα της αναρτησης δεν ηταν οι λογοι της ...δυσμενειας μας, αλλα η διαπραγματευτικη μας δυνατοτητα, κατ' εμε δε η διαπραγματευτικη μας δεινοτητα!

      • tak avatar
        tak @ Ιοκαστη 22/01/2012 18:20:14

        Και μόνο τα ονόματά σας, μας κάνει περιούσιο λαό...

        • Ιοκαστη avatar
          Ιοκαστη @ tak 22/01/2012 18:44:07

          θερμά ευχαριστώ...

  8. Μεσσήνιος avatar
    Μεσσήνιος 22/01/2012 10:01:29

    Σωστά τα λέτε περί ψευδαισθήσεων των Ελλήνων. Το τι συζητείται στις διαπραγματεύσεις για τα οικονομικά δεν το γνωρίζω.
    Και μία καλοπροαίρετη ερώτηση: Γιατί μερικοί σχολιαστές γράφουν σε ατονικό. Δεν δέχομαι ότι δεν μπορούν να μάθουν τους λίγους κανόνες έστω του μονοτονικού.

    • Δημήτρης Σκαμπαρδώνης avatar
      Δημήτρης Σκαμπαρδώνης @ Μεσσήνιος 22/01/2012 11:48:44

      φιλε μεσσηνιε ως αυτοδιδακτος στο πληκτρολογιο ελπιζω συντομα να ξεπερασω το προβλημα

      • Μεσσήνιος avatar
        Μεσσήνιος @ Δημήτρης Σκαμπαρδώνης 22/01/2012 12:04:42

        Η ειλικρίνεια σου σε τιμά!

  9. TopGunZ avatar
    TopGunZ 22/01/2012 10:10:04

    Εξαίρετος αγαπητέ Φαίλτωρα. Δυστυχώς πολλοί έχουνε μπερδέψει τι θα πει πατριωτισμός. Νομίζουν ότι διαλαλώντας ως πραμάτεια την ιστορία μας χτυπάμε το φιλότιμο της παγκόσμιας κοινότητας. Άλλοι, εξαπολύοντας μύδρους πατριωτικής κομπορυμοσύνης μακριά από θέσεις ευθύνης καιροσκοπούν εις βάρος του απλού κοσμάκη που ψάχνει ελπίδα.
    Πολύ απλά, όποιος είναι πραγματικός πατριώτης, ψάχνει ελπίδα, όχι δικαιολογίες. Ψάχνει να βρει τρόπους να δουλέψουμε, όχι να τη σκαπουλάρουμε. Γιατί ακριβώς επειδή είμαστε κάτι άλλο σαν λαός, πρέπει να το τιμήσουμε πολεμώντας και όχι μυξοκλαίγοντας.

  10. Πεπόνης avatar
    Πεπόνης 22/01/2012 10:12:02

    Όσα αναφέρεις είναι σωστά κατά μια έννοια. Ξέχασες όμως να αντιπαραθέσεις την ιστορία με τον Δαυίδ και τον Γολιάθ. Έχω δει πολλούς μικρόσωμους κι αδύναμους να "δέρνουν" γίγαντες, να προκαλούν σοβαρότατα πλήγματα σε γίγαντες, και να τους γονατίζουν ανεπανόρθωτα. Ένας από αυτούς τους "αμελητέους" ήμουν κι εγώ σε αγώνα ενάντια σε πρώην εργοδότη μου, αμείλικτη/απρόσωπη πολυεθνική στο εξωτερικό, και βέβαια με το δίκαιο της χώρας εκείνης. Και σε ενημερώνω ότι τους "πάτησα κάτω", εγώ ο αδύναμος και αφανής, και ότι ήταν μια εμπειρία που μου άνοιξε τα μάτια σε πολλά θέματα.

    Το λανθασμένο στοιχείο που έχει εμποτίσει την σκέψη και γενικά ολόκληρη την υπόσταση των ανθρώπων της εποχής μας, είναι ότι όλα είναι "ίδια". Πχ ότι δεν υπάρχει όμορφο και άσχημο, αλλά ότι εξαρτάται από το πως το βλέπει κανείς. Ότι δεν υπάρχει καλό και κακό, αλλά ωφέλιμο ανάλογα με την περίσταση (ωφέλιμο για ποιούς;). Ότι δεν υπάρχει δίκαιο και άδικο, αλλά μόνο το δίκαιο του ισχυρού.

    Όλα αυτά είναι δυστυχώς λάθος και αποτελούν την επιτομή της "καπιταλιστικής κομμουνιστοποίησης", της μετάλλαξης της κοινωνίας των ανθρώπων σε ζούγκλα χωρίς αρχή, τέλος, επιστροφή: Όλα και όλοι είναι ίδια, εκτός από κάποιους που είναι "πιο ίδιοι". Αυτό το λάθος σκεπτικό οδηγεί στο σημείο να ορίζουμε ως μέτρο για την λύση των σοβαρών προβλημάτων το εκάστωτε νομικό πλαίσιο, να καταντάει ο νόμος από μέσο επιβολής αξιών (δεν σκοτώνουμε για να ζήσουμε), στο αντίστροφο του: Σκοτώνουμε για να ζήσουμε πλουσιοπάροχα, αν ο δανειζόμενος αρνείται ή δεν μπορεί να μας πληρώσει, ή απλά επειδή μπορούμε.

    Βασική αρχή πρέπει να παραμείνει ο σεβασμός απέναντι στην ανθρώπινη ζωή και αξιοπρέπεια. Η περιουσία έρχεται μετά. Αυτός ο σεβασμός, η πρωταρχικής σημασίας έννοια για κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα, έχει καταντήσει κενό γράμμα. Όταν φτάνουμε σε σημείο να χάνονται άνθρωποι από έλλειψη νερού και να υπάρχουν άλλοι που απλά δεν γνωρίζουν πόσα χρήματα έχουν επειδή έχουν πάρα πολλά, τότε έχουμε απωλέσει το δικαίωμα να λεγόμαστε άνθρωποι, και, από εκεί και πέρα κάθε μορφή αντίδρασης δείχνει δικαιολογημένη. Δεν γίνεται να υποστηρίζουμε, ότι ο άνθρωπος κρίνεται από την ισχύ του, ή να κρίνουμε αν έχει δίκιο από το αν έχει την δύναμη να το υπερασπισθεί. Ακριβώς αυτή η (καμουφλαρισμένη σε ισότητα απέναντι στον από μη τέλειους ανθρώπους φτιαγμένο νόμο) ανισότητα απένατι στην ζωή και τις αξίες της, μας έχει οδηγήσει ως εδώ.

    Αυτό, λοιπόν, δεν ισχύει. Υπάρχει, χωρίς αμφιβολία, όμορφο και άσχημο πέρα από προσωπικές γνώμες, καλό και κακό πέρα από προσωρινές συγκυρίες, δίκαιο και άδικο ανεξάρτητα από το ποιός το επικαλείται. Ο ισχυρός είναι ισχυρός επειδή τον στηρίζουν με νύχια και με δόντια οι ανίσχυροι. Ο ισχυρός αποκαλεί τους ανίσχυρους "βλακες", για αυτήν τους ακριβώς την στήριξη. Και ως ένα σημείο έχει δίκιο.

    Δεν λέω ότι πρέπει να εξολοθρεύσουμε τους ισχυρούς. Λέω ότι πρέπει επιτέλους να καταλάβουν ότι η ισχύς τους είναι, συν τοις άλλοις, αποτέλεσμα της στήριξης των υπολοίπων.

    Με άλλα λόγια: Αν πχ οι Γερμανοί θεωρούνται ισχυροί και δεν μπορούν να βοηθήσουν εμάς, που είμαστε στην ουσία μια τρίχα από τις... μασχάλες τους, τότε τι διάολο ισχυροί είναι; Ας κάνουν στην άκρη και ας δηλώσουν ότι είναι ... χαλβάδες, να τελειώνουμε. Αν πάλι δεν θέλουν να μας βοηθήσουν, παρόλο που μπορούν, και συνεχίζουν να βγάζουν κέρδος σε βάρος μας, τότε τι μας κρατάει να χορέψουμε τον χορό του Ζαλόγγου και να τους πάρουμε μαζί μας;

    Αν οι δυνατοί είναι μόνο δυνατοί επειδή όταν τους δίνεται η ευκαιρία τσαλαπατούν τους αδύναμους, τότε νομίζω πως ήρθε ο καιρός να ποτίσουν το μεδούλι τους με την γνώση, ότι κάποια στιγμή οι "πολλοί αδύναμοι" ξυπνούν και γίνονται θηρίο ανήμερο.

    Επί της συγκεκριμένης, σημερινής κατάστασης: Είμαι βέβαιος ότι οι "ισχυροί", αν δεν σοβαρευτούν, έγκαιρα και ειλικρινά, θα αναγκαστούν να φάνε μια τέτοια ήττα, που θα τους μείνει αλησμόνητη για πολλούς αιώνες.

  11. Ιεροφάντης avatar
    Ιεροφάντης 22/01/2012 10:46:35

    Καλημέρα Γιάννη, καλή Κυριακή σε όλους όσους μας διαβάζουν.

    Εντοπίζω κάτι σε μια αποστροφή του λόγου σου που για μένα είναι ακρογωνιαίος λίθος της δικής μου προσέγγισης στα πράγματα γενικώς.
    "Εκείνο που έχει σημασία είναι η πραγματική ισχύς των διαπραγματευομένων μερών (πολιτική, οικονομική, κοινωνική, στρατιωτική κλπ)."

    Επέτρεψέ μου να προσθέσω "...και η στάθμιση των διεθνών συμφερόντων..."

    Διότι ορθώς προσθέτεις κάπου αλλού και τη γεωπολιτική διάσταση του πράγματος, ειδικά στα καθ' ημάς. Το πρόβλημα της χώρας είναι οικονομικό και δημοσιονομικό, έχει όμως και γεωπολιτικές διαστάσεις που επηρεάζουν αν όχι τεχνοκρατικά, σίγουρα πολιτικά, τις διαβουλεύσεις και τις διαπραγματεύσεις για το ελληνικό ζήτημα.

    Μια καλή αρχή θα ήταν να μπορούσε η πολιτική τάξη στην Ελλάδα, να πολιτευτεί και να διαπραγματευτεί και έχοντας ως βάση ή έστω παράμετρο προβληματισμού και αυτή τη διάσταση.

    Τα σέβη μου καλέ μου φίλε.

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Ιεροφάντης 22/01/2012 11:19:23

      Καλημέρα Ιεροφάντη.
      Συμφωνώ απολύτωw. Κάτι τέτοιο δεν έγινε και το 1920 μετά τις εκλογές; Η μη στάθμιση αυτών των παραγόντων οδήγησε σε συντριπτική γεωπολιτική ήττα.

  12. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 22/01/2012 10:47:55

    Γιάννη,
    ψύχραιμη αποτίμηση της πραγματικότητας

  13. A.M. avatar
    A.M. 22/01/2012 11:07:30

    Γιάννης Φαίλτωρ έγραψε:
    «Εκείνο που έχει σημασία είναι η πραγματική ισχύς των διαπραγματευομένων μερών (πολιτική, οικονομική, κοινωνική, στρατιωτική κλπ).»

    Πολύ σωστά, ακριβώς αυτό και μόνον αυτό έχει σημασία σε μια οποιαδήποτε διαπραγμάτευση: η ισχύς!

    Τα ερωτήματα που τίθενται σήμερα - που ποτέ δεν απαντήθηκα από κανέναν και που τα προσπερνάμε οι περισσότεροι σαν να μην έχουν κάποια ιδιαίτερη σημασία - είναι:

    πρώτον
    ήταν πάντα η Ελλάδα σε αυτήν την μειονεκτική θέση που βρίσκεται σήμερα;
    και δεύτερον
    ποιός, πότε και πως έφερε την Ελλάδα σε αυτήν την διαπραγματευτική «μή-θέση» (γιατί ουσιαστικά περί «μή-θέσεως» πρόκειται);

    Κατά την άποψη του γράγοντος η Ελλάδα δεν βρίσκονταν πάντα σε αυτήν την αδυναμία διαπραγμάτευσης και αυτό σημαίνει ότι κάποιος ή κάποιοι, κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή και με κάποιες συγκεκριμένες ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ τους οδήγησαν την Ελλάδα στην σημερινή κατάσταση.

    Αν λοιπόν δεν γίνει μια συγκεκριμένη έρευνα και δεν αποσαφηνιστεί το ποιός ή ποιοί, πότε και πως οδήγησαν την Ελλάδα στην σημερινή κατάσταση, αν δεν αποδοθούν οι ευθύνες στους υπεύθυνους και αν δεν υπάρξει τιμωρία ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΗ δεν έχει κατά την γνώμη μου πάντα καμμία απολύτως αξία τι είδους διαπραγμάτευση θα γίνει, με ποιό δίκαιο, αν θα εκποιηθεί η περιουσία κ.ο.κ.
    Και ο λόγος που δεν έχει καμμία σημασία είναι αν δεν γίνει σωστή διάγνωση, αν δεν αποδοθούν οι ευθύνες και αν δεν τιμωρηθούν παραδειγματικά οι υπεύθυνοι ακόμα και αν μας χαρίσουν το χρέος σε πέντε ή δέκα το πολύ χρόνια στην ίδια θέση θα βρισκόμαστε ως χώρα.

    Προς τι λοιπόν ο προβληματισμός;

    Ή λοιπόν ΠΡΩΤΑ αποδίδονται ευθύνες και επιβάλλονται ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ τιμωρίες στους υπεύθυνους για την σημερινή κατάντια της χώρα και ΜΕΤΑ συζητάμε για την απάντηση στο ερώτημα «και τι κάνουμε τώρα;»
    ή δεν έχει καμμία απολύτως αξία η οποιαδήποτε συζήτηση περί του αν και πως και τι είδους διαπραγματεύσεις θα γίνουν και τι αποφάσεις θα ληφθούν.
    Καμμία απολύτως!
    Η συζήτηση είναι εντελώς ανούσια.
    Μία τέτοια συζήτηση θα έχει νόημα ΜΟΝΟΝ μετά απ' την απόδοση ευθυνών και την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων για την σημερινή κατάντια της χώρας

    Γιάννης Φαίλτωρ έγραψε:
    «...μια κοινωνία και μια ηγεσία η οποία στο όνομα της ευημερίας δε δίστασε να εκποιήσει την ίδια την υπόσταση της πατρίδας της και τώρα θρηνεί πάνω από τα ερείπια, ένα πολιτικό σύστημα που έμαθε να πολιτεύεται με δουλικότητα, που τρέμει στην απώλεια της εξουσίας, μια οικονομική ελίτ που δρούσε και δρα δίκην αρπακτικού, όλος αυτός ο εσμός των «διανοουμένων», πως μπορεί να διαπραγματευτεί το οτιδήποτε;»

    Συμφωνώ με αυτό.
    Αυτή η κοινωνία και αυτή η πολιτική «ελίτ» δεν μπορεί να διαπραγματευτεί τίποτε άλλο πέρα απ' τα εντελώς προσωπικά της συμφέροντα.

    Απ' την άλλη βέβαια κανένας δεν μπορεί να με πείσει και ποτέ για το ότι δεν υπάρχουν πολιτικές επιλογές για την βελτίωση της κοινωνίας και της ζωής των Ελλήνων και άρα μοιραία και αναπόφευκτα θα πρέπει να οδηγηθούμε σε κινεζοποίηση της ζωής μας και να αποφασίζει για μας ΜΗ-εκλεγμένος «πρωθυπουργός».

    Πολιτικές επιλογές υπάρχουν!
    και για την βελτίωση της κοινωνίας
    και για την ευημερία του λαού
    και για την βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας.

    Το θέμα είναι όμως ότι αυτοί που νέμονται την εξουσία δεν επιθυμούν ούτε την βελτίωση της κοινωνίας (αν το επιθυμούσαν δεν θα επέτρεπαν την σημερινή κατάντια της) ούτε την ευημερία του λαού, ούτε την βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της χώρας.

    Έχουν σαν σκοπό τους τον έλεγχο επί των ανθρώπων κυρίως διά της τρομοκρατίας της κρατικής, την κινεζοποίηση του λαού και την μετατροπή του από ελεύθερα σκεπτόμενο πολίτη σε σκλάβο και μηχανή-παραγωγής, και την βελτίωση της οικονομικής κατάστασης ΟΧΙ της χώρας αλλά της κρατικοδίαιτης και κρατικοεπιδοτούμενης «επιχειρηματικής» ολιγαρχίας και των τραπεζιτών που κυβερνάνε την χώρα τα τελευταία τριάντα χρόνια.

    Και όποιος δεν τα βλέπει αυτά χρειάζεται και ψυχίατρο και οφθαλμίατρο.

  14. Δαναός avatar
    Δαναός 22/01/2012 11:10:20

    Γιάννη καλημέρα! Με την ανάρτησή σου Γιάννη μου, το μαντίλι σου το κουνάς σαν φλάμπουρο προς κάθε κατεύθυνση! Κάποιοι δε θέλουν να το δουν, κάποιοι θα το αγνοήσουν, κάποιοι θα το δουν με χρωματιστά γυαλιά και κάποιοι θα πουν το γνωστό "δε βαριέσαι"! Αυτοί δε μας αφορούν.Εμείς είμαστε με τους άλλους που θα το νοιώσουν σαν παρότρυνση για επανεκκίνηση και δουλειά!

    • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
      Γιάννης Φαίλτωρ @ Δαναός 22/01/2012 11:22:33

      Η γνώση είναι μάλλον η μόνη λύση. Αλλά η άτιμη θέλει κόπο και χρόνο.
      Την καλημέρα μου από την ηλιόλουστη Αθήνα.

  15. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 22/01/2012 11:16:19

    Καλημέρα Κώστα.
    Δεν είχω σκοπό να μεταδώσω απαισιοδοξία αλλά καλό θα είναι να γνωρίζουμε που πατάμε.

  16. Y. avatar
    Y. 22/01/2012 11:25:22

    Ωραίο άρθρο ω Φαΐλτωρα! Δυό λόγια κατά την πρόοδο αυτού
    Στη βάση καθαρά χρηματοοικονομικής ανάλυσης, μήπως ξέρουμε τα νούμερα στο πως θα διαμορφωθούν οι συνολικές υποχρεώσεις μας, και ποιές απ’ αυτές θα εμπίπτουν στο αγγλικό δίκαιο? (..εφόσον και έστω, είναι και αυτό “..αναπόφευκτο”). Θα είναι στοιχείο, ως προς την απόφαση

    Αυτό που πέτυχε ο ΓΑΠ, είναι η απάξία της Ελλάδας. Πέτυχε αυτό που δεν πέτυχε ούτε η χούντα, με τις συνεχείς, απαξιωτικές αποφάσεις, από τα διεθνή φόρα

    Για τις ψευδαισθήσεις, και ναι, και όχι. Για το πολιτικό σύστημα και τα υποσυστήματα του, εννοείται πως ναι

  17. Kατερίνα avatar
    Kατερίνα 22/01/2012 11:32:48

    Δεν είμαστε περιούσιος λαός είμαστε μια Αφρικανική χώρα.
    Με τη λογική σας επιβάλεται να γίνουμε μια αποικία των λευκών.

    Κλασική αναπαρωγή κυριάρχων στερεοτύπων με σκοπό τη χειραγώγιση των υπηκόων.
    Ή μαύροι εθνικιστές ή ροζ κοσμοπολίτες.
    Οι δυό όψεις του ίδιου νομίσματος, που πάντα καταλήγουν σε εθνική καταστροφή.

    Θα μας επιτρέψετε να έχουμε διαφορετική άποψη.

    Πολίτες της Ελλάδας είμαστε, δε θέλουμε να ξεπουληθεί ο τόπος μας.
    Α...και δεν είμαστε προτεστάντες γιατί πολλά ηθικουλίστικα μας γράψατε...που δεν μας αφορούν

    Με εκτίμηση

  18. Wolf avatar
    Wolf 22/01/2012 12:07:09

    """ Όσοι θεωρούν ότι διαπραγματεύεται από θέση ισχύος θα πρέπει να συμβουλευθούν ειδικούς περί την ψυχιατρική επιστήμη ή απλώς να κατέβουν από το σύννεφο στο οποίο έχουν ανέβει. Η κυνική αλήθεια είναι ότι διαπραγματευόμαστε από θέση αδυναμίας. Και ίσως είναι από τις λίγες φορές που μια χώρα φαίνεται να μην έχει συμμάχους. Αλλά και αν έχει ποιος, αλήθεια, μας παίρνει στα σοβαρά;"""

    Βάζω σε πολλά εισαγωγικά το συγκεκριμένο κομμάτι του άρθρου, γιατί είναι όλο υπό αίρεση.
    Η διαπραγμάτευση είναι μια πράξη ιδιαίτερη από μόνη της. Έχει να κάνει πολλούς παράγοντες, που κάποιος πρέπει να λάβει υπόψιν του. Έχει να κάνει με τον ίδιο τον διαπραγματευτή. Έχει να κάνει με το αντικείμενο της διαπραγμάτευσης κ.α.
    Έχουν υπάρξει διαπραγματεύσεις στο παρελθόν -όχι κατ ανάγκη ελληνικού ενδιαφέροντος- που ένα καμένο θέμα πήρε αξία και υπόσταση, γιατί οι διαπραγματευτές έκαναν άριστη διαχείριση.
    Υπήρξαν πάλι διαπραγματεύσεις σε θέματα ιδιαίτερης σημασίας, με τεράστια δημοσιότητα τα οποία κάηκαν από εκείνους που τα χειρίστηκαν, σε συγκεκριμένο χρόνο, με συγκεκριμένο τρόπο.
    Καταλήγοντας θα πω ότι όλα μπορούν και να κερδηθούν και όλα μπορούν να χαθούν. Και αυτό έχει να κάνει με το χρόνο, τον τρόπο, τους εμφανείς και αφανείς παράγοντες που μπορεί να παίξουν το ρόλο τους, σε πρώτο ή σε δεύτερο πλάνο, αλλά πάνω απ όλα έχει σημασία ο διαπραγματευτής.
    Αυτή τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή ναι είμαστε με την πλάτη στο καναβάτσο, αλλά αυτό δε σημαίνει κατ ανάγκη ότι είμαστε αδύναμοι. Έχουμε τα όπλα τα διαπραγματευτικά εκείνα που μπορούν να μας βάλουν στη θέση του ισχυρού παίχτη και αυτό έχει να κάνει με τον/τους διαχειριστές της διαπραγμάτευσης και την πίστη του ότι μπορούμε να βγούμε κερδισμένοι απ όλη αυτή τη δίνη.
    Έχει να κάνει με το πόσο ικανός είναι ο διαπραγματευτής ώστε να αναπτύξει όλα τα πιόνια του πάνω στη διαπραγματευτική σκακιέρα, με τρόπο τέτοιο που θα του δώσει τη δυνατότητα να γυρίσει και εν τέλει να κερδίσει την παρτίδα.
    Άρα πίστη, ικανότητα, γνώση -του περιβάλλοντος του δικού μας και των άλλων-, ελπίδα, πολύ δουλειά και τότε όλα μπορούν να κερδηθούν.

  19. firiki2010 avatar
    firiki2010 22/01/2012 12:18:25

    Εξαιρετικό! Μπράβο! (Φαντάζομαι ότι η αναδημοσίευση στα επομενα "Ανάλεκτα" στο firki2010 επιτρέπεται.)

  20. NM avatar
    NM 22/01/2012 12:26:21

    Αψογο το άρθρο, με το οποίο συμφωνώ απολύτως.

    Θα ήθελα να προσθέσω και το εξής. Η οικονομία της χώρας είναι επίσης μια διάσταση του χαρακτήρα της. Αν θέλει μια χώρα να έχει φωνή που να ακούγεται σήμερα στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, θα πρέπει να φτιάχνει κάτι που να το θέλουν οι άλλοι. Για παράδειγμα, όλες οι μεγάλες χώρες (και πολλές μικρές επίσης) παράγουν πράγματα που τα θέλουμε ή τα χρειαζόμαστε. Εμείς δεν παράγουμε τίποτε, ούτε για εμάς τους ίδιους, ούτε για την υπόλοιπη ανθρωπότητα, άρα δυστυχώς είμαστε μάλλον τελείως άχρηστοι για τον υπόλοιπο πλανήτη (με κάποιες φωτεινές εξαιρέσεις).

    Το ποιός φταίει για αυτό είναι προφανές. Εμείς οι ίδιοι (ή τέλος πάντων μπόλικοι από εμάς) φταίμε που πιστέψαμε στον βλακώδη "σοσιαλισμό" του ΠΑΣΟΚ, που εκμηδένισε (επίτηδες;) τον παραγωγικό ιστό της χώρας, και που αφήσαμε τη διαφθορά να διαλύει κάθε προσπάθεια που κάνουν οι λογικοί άνθρωποι αυτού του τόπου. Ακόμα και τώρα, μετά από τόσα που έχουν γίνει και ειπωθεί, δεν άκουσα δυστυχώς κανένα πολιτικό να μιλάει για το πως θα γίνουν εργοστάσια ώστε να φτιάχνουμε κάτι κι εμεις, αν θέλουμε να μην υποδουλωθούμε ολοκληρωτικά. Πάρα πολύ λίγοι πολιτικοί λένε δημόσια ''προτιμάτε τα ελληνικά προιόντα''. Ισως μια εξαίρεση σε αυτή την επίθεση εναντίον της λίγης παραγωγής που έχει απομείνει να είναι η χαμηλή φορολόγηση των επιχειρήσεων που προτείνει ο Σαμαράς και κάποιες άλλες φωνές της υγιούς Ελλάδος, αλλά ποιός ακούει από τους υπόλοιπους ανόητους, τεμπέληδες, και διεφθαρμένους πολιτικούς...

    Το πρώτο βήμα είναι να εκδιωχθεί από τη χώρα το καρκίνωμα του ΠΑΣΟΚ και της διαφθοράς και να αφεθούν οι παραγωγικοί άνθρωποι να δουλέψουν, και να πάψει το κράτος να είναι ο μεγαλύτερος εχθρός τους. Αν ασχολείσαι με τις επιτυχίες στη δουλειά σου, δεν ασχολείσαι πλέον με φιλοσοφίες περί του πως μας βλέπουν οι άλλοι, δεν είσαι θύμα, αλλά η Ελλάδα ΕΙΝΑΙ ΕΣΥ, η επιτυχία σου ορίζει τη χώρα. Στη συνέχεια, αν έχουμε καθημερινά πάρε-δώσε με ανθρώπους εκτός Ελλάδος και δούμε λίγο πως βλέπουν εκείνοι τον κόσμο, ίσως τότε διορθωθούμε από τις καταστροφικές ψευδαισθήσεις που αναλύει το άρθρο. Αλλά όσο είμαστε κλεισμένοι στο σπίτι μας και ομφαλοσκοπούμε, βρίζουμε το σύμπαν, και νομίζουμε ότι είμαστε κακομοίρηδες, δεν υπάρχει προκοπή. Ας δείξουμε επιτέλους τι αρ..... έχουμε με το να φτιάχνουμε ωραία, χρήσιμα πράγματα - εκεί παίζεται το ματς στη σημερινή εποχή.

  21. franc avatar
    franc 22/01/2012 12:28:58

    Αγαπητή Ναυσικά,με συγχωρείς αλλά φάσκεις και αντιφάσκεις. Μιλάς για τους έλληνες και λές:
    1.Την προσφορά στην ανθρωπότητα δεν την έχουμε κάνει γενικώς όλοι μόνο και μόνο γιατί έτυχε να γεννηθούμε εδώ .Την έχουν κάνει εκείνοι(σ.σ. αρχαίοι και σημερινοί Ελληνες) που δουλεύουν ταπεινά και έχοντας ισχυρή εθνική συνείδηση δίνουν την ψυχή τους για το καλό του τόπου και της ανθρωπότητας.
    2.Όμως δεν θεωρώ τον σημερινό Έλληνα άξιο να κάνει λόγο περί προσφοράς τη στιγμή που το μόνο του μέλλημα είναι -ότι φάμε και ότι πιούμε.
    Κι όμως εσυ η ίδια παραδέχεσαι οτι υπάρχουν και σημερινοί Ελληνες που προσφέρουν αλλα΄φαντάζομαι τους θεωρείς λίγους. Ομως σου διαφεύγει αγαπητή μου Ναυσικά οτι αυτό ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΑΟΥΣ ΤΗΣ ΓΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΕΜΒΙΑ ΟΝΤΑ. Λίγοι είναι οι "άριστοι" κάθε έθνους . Ομως όλο το έθνος, και μόνο που μιλάει ακόμα ελληνικά μετά απο 10.000 χρόνια, βγάζει το Νόμπελ του Ελύτη. Στή φύση υπάρχουν άπειρα παραδείγματα άμορφου και βωβού πλήθους που ακουσίως ή εκουσίως εργάζεται για την ανάδειξη των ολίγων εκλεκτών.
    Βεβαίως το να ισχυριζόμαστε απο μόνοι μας οτι είμαστε καλύτεροι απ' τους άλλους είναι το λιγώτερο αφελές. Οταν όμως αυτό μας το αναγνωρίζουν οι ξένοι είμεθα υποχρεωμένοι να αισθανόμαστε περήφανοι. Και είναι μια απόλυτα αντικειμενική διαπίστωση οτι η Ελλάδα διαθέτει αναλογικά πάντα, περισσότερους ξένους φίλους απο το μέσο όρο των χωρών της γής .
    Χαρακτηριστικό παράδειγμα τώρα με την κρίση είναι το κείμενο που επισυνάπτω:

    Εκκληση της Νάντης (Γαλλίας) γιά την Ελλάδα, 11/11/11
    Εκκληση
    Λόγω αλληλεγγύης είμαι και εγώ Ελληνας, Ελληνίδα!
    Ζητάμε τη διπλή υπηκοότητα

    Επειδή ο ελληνικός λαός ταπεινώνεται, ας είμαστε αλληλέγγυοι ενάντια στους πλούσιους όλου του κόσμου. Ας ζητήσουμε όλοι, συμβολικά, την ελληνική υπηκοότητα!
    Αγανακτισμένοι από τη δειλία και την έλλειψη οράματος των δυτικών κυβερνήσεων - μεταξύ των οποίων και η δική μας (1) - ενάντια στη δικτατορία των χρηματαγορών,

    και εξαγριωμένοι από τη ταπείνωση στην οποία υπόκειται σήμερα ο ελληνικός λαός, κατηγορούμενος αδιάντροπα γιά ασωτεία και απάτη, συλλογικά υποδεικνειούμενος ως ένοχος χωρίς να μπορέσει να αυτουπερασπισθεί (2), καταδικασμένος σε μιά ατελείωτη λιτότητα και στη μετάνεια με όρους που θυμίζουν το λόγο του στρατάρχη Πεταίν το 1940 γιά την ηθική τάξη, «τη προσπάθεια » και «το πνεύμα ηδονής»,

    Εμείς μάλιστα δεν ξεχνάμε ότι αυτοί που σήμερα θυσιάζουν την Ελλάδα στο βωμό της κερδοσκοπίας, κάνοντας πως ελπίζουν ότι ο οικονομικός φασισμός θα ικανοποιηθεί με αυτή τη μικρή χώρα και ότι οι ίδιοι θα γλυτώσουν...
    .... είναι αυτοί οι ίδιοι που εγκατέλειψαν τη Τσεχοσλοβακία στον Αδόλφο Χίτλερ στο Μόναχο το 1938, ελπίζοντας πως θα του αρκούσε αυτή η καινούργια λεία που του προσέφεραν, αφού είχαν πριν παρατήσει τη δημοκρατική Ισπανία (3).
    Δεν αντέχουμε πιά να βλέπουμε τους νεόπλουτους (1% του πληθυσμού παγκοσμίως) να θριαμβεύουν, αγνοώντας το αληθινό ηθικό χρέος που η Ανθρωπότητα οφείλει στο ελληνικό έθνος (4), διότι έδωσε στη Ευρώπη το πρώτο σπόρο μιάς άμεσης δημοκρατίας (5), βασισμένης ακριβώς στη κατάργηση των χρεών και στη χειραφέτηση των πολιτών από τη δουλεία τους γιά τα χρέη αυτά, πριν 2500 χρόνια (6).
    Γιά όλους αυτούς τους λόγους, είμαστε όλοι Ελληνες και Ελληνίδες.
    Συνεπώς, ήρθε η ώρα γιά να μη συνεργαστούμε, με τη παθητικότητά μας, ούτε μιά στιγμή παραπάνω στην οικοινιμική υποταγή της Ελλάδας (7). Ετσι θέλουμε, με ένα σαφές σήμα, να είμαστε αλληλέγγυοι με την Ελλάδα και να μοιραστούμε, τουλάχιστον συμβολικά, τη τύχη του λαού της.





    Οπότε ζητάμε σήμερα να τύχουμε της Ελληνικής υπηκοότητας και απευθύνουμε επίσημη αίτηση στην Ελληνική Πρεσβεία της χώρας μας, θα δημοσιοποιήσουμε δε αυτή τη ενέργεια με μία πρώτη λίστα υπογραφών, στις 24 Νοεμβρίου 2011, επέτειο μιάς σημαντικής δράσης της Ελληνικής αντίστασης, που έγινε στη γέφυρα του Γοργοπόταμου τη νύχτα της 24ης προς την 25η Νοεμβρίου 1942 (8).

    Κύριε Πρέσβη,
    Αλληλέγγυος/η προς τη χώρα σας, ο/η υπογράφων/ουσα ζητώ προσωπικά να καταμετρηθώ ως Ελληνας/ιδα από καρδιάς και να αποκτήσω τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις όσων έχουν διπλή υπηκοότητα, γιά να ασκήσω αυτή τη διεθνική εθνικότητα με σκοπό να εγκαθιδρύσουμε μία παγκόσμια δημοκρατία ελευθερίας και ισότητας, 25 αιώνες μετά το Σόλωνα, το Κλεισθένη και το Περικλή.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων γιά την απάντησή σας.
    Με αδελφοσύνη προς το λαό σας.
    ΟΝΟΜΑ............. ΕΠΩΝΥΜΟ..................... ΠΟΛΗ............... ΧΩΡΑ...............
    ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ Η ΙΔΙΟΤΗΤΑ.................................
    Copy/paste το κείμενο αυτό ή στείλτε το δικό σας γράμμα στη πρεσβεία της χώρα σας και επίσης στείλετε ένα αντίγραφο στη ακόλουθη διεύθυνση του συλλόγου : jesuisgrec@numericable.fr
    Μπορείτε επίσης να γράψετε ένα προσωπικό σχόλιο στο πιό κάτω blog :
    http://jesuisgrec.blogspot.com/

    Αυτή η προσωπική και συλλογική ενέργεια-αίτηση γιά την ελληνική υπηκοότητα ανήκει μόνο σε αυτούς και αυτές που την κάνουν και δεν την κατευθύνει κανένα κόμμα ή οργανισμός. Την προτείνει ο πολιτιστικός σύλλογος « Ν.e.u.f » « Nantes Est Une Fête ! » (H Νάντη είναι μιά γιορτή) (9).






    Σημειώσεις κειμένου έκκλησης
    1.Ποτέ δεν θα ξεχάσουμε τη πατερναλιστική περιφρόνηση των ηγετών της Γερμανίας και της Γαλλίας προς την Ελλάδα, αλαζονική και προσβλητική συμπεριφορά τόσο περισσότερο σκανδαλώδης εφόσον αυτές οι δύο χώρες προμηθεύουν πανάκριβα οπλικά συστήματα στην Ελλάδα.
    Αισθανόμαστε ντροπή γιά το ζεύγος Μερκέλ-Σαρκοζί, που δίνει μαθήματα διδασκαλίας σε μιά Ελλάδα γονατισμένη, που της εφαρμόζουν με το ζόρι μιά θεραπεία τόσο επιτακτική και ανόητη όσο ήταν η ιατρική της εποχής του Μολιέρου, βασισμένη στη αφαίμαξη, μία ιατρική που ονειρεύονται ανοιχτά να την εφαρμόσουν μετά στους δικούς τους λαούς.

    Δεν δεχόμαστε να χάνει ένα έθνος τη πολιτική του κυριαρχία, γιά πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας, λόγω ενός απλού diktat οικονομικής απόδοσης των επενδύσεων των 1% προνομιούχων όλου του κόσμου, που μπορούσαν να αγοράσουν κρατικά ομόλογα.

    Δεν θα επιτρέψουμε να συκοφαντηθεί ο ελληνικός λαός στη θέση μερικών κερδοσκόπων και αισχοκερδών όλου του κόσμου και των συνενόχων τους.
    2. Ούτε να εκφραστεί με δημοψήφισμα.
    3. Ο Τσώρτσιλ είχε πει αυτή τη περίφημη φράση μετά από το σύμφωνο του Μονάχου: «Μεταξύ του πολέμου και της ατιμίας διαλέξατε την ατιμία, θα έχετε το πόλεμο. ». Αλλά γνωρίζουμε λιγότερο το ότι ο Γκάντι από την Ινδία είχε δηλώσει : « Η Ευρώπη πούλησε τη ψυχή της γιά να υπάρξει στη γη 8 ημέρες παραπάνω. Η ειρήνη που η Ευρώπη κέρδισε στο Μόναχο, αποτελεί το θρίαμβο της βίας και είναι η ήττα της. ».

    Δεν ξεχνάμε ότι ο στρατηγός Φωσέρ, ηγέτης της γαλλικής αποστολής βοηθείας εγκατεστημένη στη Πράγα, αηδιασμένος από το σύμφωνο του Μονάχου, είχε στείλει τη παραίτησή του στη γαλλική κυβέρνηση γιά να σωθεί η τιμή και είχε ζητήσει τη τσέχικη υπηκοότητα. Ο στρατηγός Λουί Ευγένιος Φωσέρ έζησε 20 χρόνια πλάι στο τσέχικο λαό. Επιστρέφοντας στη Γαλλία έγινε αντιστασιακός κατά τη ναζιστική κατοχή, έπειτα συνελλήφθει και εξορίστηκε στη Γερμανία απ΄όπου γύρισε ζωντανός το 1945.
    4. Γιατί η Ελλάδα έδωσε στο κόσμο το δραστήριο μύθο της Αντιγώνης, ανίκητη εξέγερση της συνείδησης εναντίον της αυθαιρεσίας και της τυραννίας.
    5. Γιατί η Ελλάδα έδωσε στην Ευρώπη το πρώτο σπόρο μιάς άμεσης δημοκρατίας (όχι αναθετουμένης σε μιά τάξη εκλεγέντων-επαγγελματιών, αλλά ασκουμένης αμέσως από κληρωτούς βουλευτές),
    6. Και διότι η ενακτήρια πράξη που εγκαινίασε την Αθηναική Δημοκρατία πρώτος σπόρος - ακόμα εύθραυστος και ατελής βεβαίως - που αποφάσισε ο άρχοντας Σόλωνας το 594 π.Χ. ήταν ακριβώςη κατάργηση των χρεών και η γενική χειραφέτηση των πολιτών από τη δουλεία τους γιά τα προσωπικά τους χρέη. Αλλά ποιός το θυμάται ;
    Ούτε ξεχνάμε την λαμπρή και ηρωική ελληνική αντίσταση, συμμετέχοντας σε μεγάλο βαθμό στην απελευθέρωση της Ευρώπης από το ναζισμό.
    7. Αυτή η κηδεμονία θα σήμαινε ένα έρπον πραξικόπημα κατά της ευρωπαικής δημοκρατίας και τη προγραμματισμένη ασφυξία της ελληνικής κοινωνίας με την υλική και ηθική ταπείνωσή της η οποία αναγκαστικά θα παρέσυρε, σαν ένα ντόμινο, τις διπλανές χώρες, μεταξύ των οποίων και τη δική μας, στο ίδιο αποτέλεσμα, με το κίνδυνο μιάς προ-φασιστικής κρίσης.
    8. Τη νύχτα της 24ης προς την 25η Νοεμβρίου 1942, η ανατίναξη της σιδηροδρομικής γέφυρας του Γοργοποτάμου, στο στρατηγικής σημασίας άξωνα Θεσσαλονίκης-Αθήνας, αποτελεί μιά μεγάλη από κοινού δράση δύο σημαντικών κινημάτων της ελληνικής αντίστασης, των κουμμουνιστικών ΕΑΜ-ΕΛΛΑΣ και των μη κουμμουνιστικών ΕΔΕΣ-ΕΟΕΑ, υποβοηθούμενων από Bρετανούς πράκτορες.
    9. Ο σύλλογος Ν.e.u.f. οργανώνει στη Νάντη (Λουάρ και Βρετάννη, Γαλλία) τη Γιορτή των γλωσσών και των διαδρομών μνήμης της αντιφασιστικής Αντίστασης. Ο σύλλογος αυτός, το 1995, απαιτούσε την αυτοματισμένη διαφάνεια των δημόσιων λογιστικών μέσω Ιντερνέτ και το 1997 εγκαινίασε το « Ρεβεγιόν της Πρωτομαγιάς » μπροστά στο Χρηματηστήριο του Παρισιού, πρώτη δημοτική εκδήλωση του δυτικού κόσμου γιά το φόρο Τομπίν κατά της κερδοσκοπίας και εναντίων των φορολογικών παραδείσων. Ο Ν.e.u.f. πήρε επίσης τη πρωτοβουλία της « Εκκλησης των Αντιστασιακών προς τις νέες γενιές της 8ης Μαρτίου 2004 » (με την ATTAC) και της λεγομένης Δήλωσης «Δεκαπόλ, Δέκα καινούργια δικαιώματα γιά τον προσεχή αιώνα ».

    http://lucky.blog.lemonde.fr/2006/11/13/video-et-texte-de-lappel-des-resistants-traductions/
    http://cf.groups.yahoo.com/group/LeMonde-etLaResistance/message/2
    http://lucky.blog.lemonde.fr/2005/09/18/2005_09_decapol_dekapol/

  22. unfair avatar
    unfair 22/01/2012 12:40:48

    Ας μιλήσουμε για πραγματικότητα, με δεδομένα.
    Οι αγορές, έχουν αξιολογήσει με τον χειρότερο βαθμό τα ομόλογα μας; [πριν το D που είναι επίσημη χρεοκοπία]. Η απάντηση είναι ΝΑΙ.
    Τα ελληνικά ομόλογα, στην δευτερογενή αγορά, έχουν πουληθεί κ με το 20% της αξίας τους; Η απάντηση είναι ΝΑΙ.
    Το να ζητάμε να υπάρξει "κούρεμα" είναι μια πρόταση που αντικατοπτρίζει μια πραγματικότητα; [έστω κ αν δεν θεωρείται ηθικό ή ακόμα κ δίκαιο]. Θεωρώ, πως ΝΑΙ.
    Έχουμε κάποιο "όπλο" που να μας προστατεύσει στην περίπτωση μας; Υπάρχει, κ λέγεται ελληνικό δίκαιο! Το αγγλικό δίκαιο, προστατεύει τον δανειστή κ κλειδώνει το χρέος υπέρ του! [δηλαδή, αν γίνει δικαστήριο, στην Ελλάδα, μπορεί το χρέος να "σβηστεί", αν γίνει στο αγγλικό, το χρέος θα παραμείνει εσαεί. Το τι θα πάρουν, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά το σίγουρο είναι, πως θα τα πάρουν! μιας κ θα έχουν το "δίκιο" υπέρ τους].
    Παράλληλα, έχουμε ακόμη ένα "όπλο" στην κατοχή μας, κ δεν πολυαναφέρεται, είμαστε στην ευρωζώνη! έχουμε χρέος σε ευρώ! Η οποιαδήποτε αδυναμία πληρωμής των χρεών μας, επηρεάζει άμεσα αλλά κ έμμεσα το κοινό νόμισμα, κ γι' αυτό οι "καλοί" μας έτεροι, δηλώνουν πως θα μας βοηθήσουν.
    Το όλο θέμα είναι, πως η χώρα μας, κ αυτό πάλι δεν είναι ψευδαίσθηση, έχει στρατηγική τοποθέτηση στο "νέο" γεωπολιτικό κέντρο. Χώρια, το γεγονός, που υπάρχουν πλέον βάσιμες ενδείξεις για φυσικό πλούτο. Όμως, παρότι οι κυβερνήσεις μας, επέλεγαν για το "καλό" μας να είμαστε με τον άλφα κ βήτα ισχυρό της εκάστοτε περιόδου, παραμέναμε [ας είναι καλά ο Ελληνικός λαός (ο σπόρος που δεν πεθαίνει ντε!)] ΚΥΡΙΑΡΧΟ κράτος. Με την υπαγωγή στο αγγλικό δίκαιο, δηλώνουμε αποικία!
    Έχουμε πολλές αδυναμίες σαν λαός [που με το σύστημα ΠΑΣΟΚ, έγιναν σαν καρκίνος], όμως το να νιώθω ΠΕΡΗΦΑΝΟΣ έστω κ σαν ψευδαίσθηση, το θεωρώ αξία ζωής!

  23. τινα avatar
    τινα 22/01/2012 12:45:58

    Μετά και το σημερινό άρθρο,το εμπέδωσα πλήρως.Η επαναδιαπραγμάτευση μας τελείωσε.Πάμε για αυτεπίγνωση τώρα.

  24. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 22/01/2012 12:58:19

    Δεν τίθεται τέτοιo ερώτημα! Φυσικά.

  25. factorx avatar
    factorx 22/01/2012 13:01:05

    Αγαπητή Τίνα όταν αρχίσαμε να αναλύουμε τα δεδομένα για το αγγλικό δίκαιο οι υπερπατριώτες του θεαθήναι έσπευσαν να μας πετάξουν στον Καιάδα. Οταν όμως μετά ενδελεχή συζήτηση τοποθετηθήκαμε εναντίον του αγγλικού δικαίου οι ίδιοι μας έλεγαν χθες "μπράβο". Ορισμένοι πρέπει να το καταλάβουν επιτέλους για να μην ταλαιπωρούμεθα και στενοχωρούμεθα όλοι. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΘΕΣΦΑΤΑ. Πρέπει να συζητήσουμε και να διαλογισθούμε για να δούμε τι θα κάνουμε. Διαφορετικά θα επαναλαμβάνονται μονίμως τα "φαινόμενα Καρατζαφέρη". Ο οποιοσδήποτε τυχοδιώκτης θα κάνει σημαία του την πατρίδα και το έθνος και θα παρασύρει γύρω του αφελείς και επιπόλαιους και αγνούς πατριώτες.

    • τινα avatar
      τινα @ factorx 22/01/2012 13:30:59

      Αγαπητέ φάκτορα,
      η ηλικία μου εκ των πραγμάτων δεν προσφέρεται για επαναστατική γυμναστική .Μακριά απο μένα λοιπόν οι χαρακτηρισμοί περί αγνού και αφελούς πατριώτη πού θα παρασυρθεί απο απο κάθε τυχοδιώκτη που θα κάνει σημαία του "το καλό της πατρίδας".Η σελίδα σου άριστα κάνει και φιλοξενεί διαφορετικές απόψεις προκειμένου ο καθένας να προβληματιστεί πάνω σε όσα καταιγιστικά συμβαίνουν γύρω μας.Δεν μπορώ όμως να δεχτώ την ηττοπάθεια που αποπνέει το κείμενο αυτό όσο κι αν πολλά απ'αυτά που αναφέρει είναι σωστά.Ισα ίσα που φοβάμαι ότι τέτοια κείμενα παγιώνουν την αντίληψη του "όλοι ίδιοι είναι"και ευνοούν πολιτικούς σχηματισμούς που θα δημιουργηθουν σύντομα οι οποίοι θα έκμεταλλευτούν την ελπίδα που έχει ανάγκη ο κόσμος και θα καλύψουν το όποιο κενό.Οπως και νά'χει σ'ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να μου απαντήσεις.

      • factorx avatar
        factorx @ τινα 22/01/2012 13:36:28

        Κανένας κόπος ευχαρίστησή μου. Αλλά επιτέλους ας σταματήσει ο μανιχαϊσμός και το άσπρο μαύρο. Και επειδή ασφαλώς δεν το ξέρεις, σε πληροφορώ ότι ο Φαίλτωρας, σπούδασε μόνος του και δουλεύει σε φάμπρικα όπου κάθε μέρα βλέπει να πετάνε έξω στην ανεργία συναδέλφους του. Εμπιστεύομαι λοιπόν τα πατριωτικά του αισθήματα πολύ περισσότερο από τον κάθε πολιτικάντη της συμφοράς που εκμεταλλεύεται αυτές τις κρίσιμες ώρες τα αισθήματα του λαού.

        • τινα avatar
          τινα @ factorx 22/01/2012 13:44:46

          Για όλους εμάς που διαβάζουμε χρόνια τη στήλη ο Φαίλτωρας είναι γνωστός και δεν τίθεται καν θέμα πατριωτισμού του.Η ένσταση έχει να κάνει με τον κίνδυνο που σου προανέφερα.Κατά τα άλλα τα γραπτά του κοσμούν τη στήλη σου.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ factorx 22/01/2012 14:01:01

      Ο Φαίλτωρ το τονίζε σταθερα στα σχόλια του πως η Ελλάδα πρεπει να αποκτησει ηγεσία

      κατεπειγόντως και εκει ειχε απόλυτο δικαιο (οι ψευδαισθησεις ειναι άλλη κουβεντα) - τι νοημα εχουν λοιπον διαλογισμοι και σχεδια δρασης που ειναι καταδικασμενα να παραμενουν ανεφαρμοστα - και η Ελλάδα συνεχιζει απλά να 'παρισταται' ενω αλλοι αποφασιζουν την τυχη της - χωρις νομιμοποιημένη κυβέρνηση δεν μπορει να γινει τιποτα που να βελτιωσει την θεση μας.

      Η απογοητευτικη διαπιστωση ειναι ότι δεν υπαρχουν οι συνηθηκες μεσα απο τις οποιες θα

      μπορουσε να προκυψει ισχυρη πατριωτικη κυβερνηση στιε εκλογές (όταν γινουν..) -
      ο κοσμος παραμενει πιο συγχισμενος απο ποτε, βλεπει το δεντρο που του δείχνουν καθε

      φορά (πχ Αγγλικο Δικαιο) και χανει το δάσος και απο την αλλη λείπει ο καθαρος και

      θαραλέος λογος του ηγέτη που θα δημιουργουσε το απαραιτητο αισθημα εμπιστοσύνης.
      Απο τη στιγμη που πηγαμε σε αναδιαρθρωση το θεμα Αγγλικο Δικαιο ειναι side show - που λεμε και στα χωρια μας - οι κυριοι δανειστες μας δεν ειναι πια οι τραπεζες (ιδιωτικος τομεας) αλλα η Τροικα ..μ'αυτους πρεπει να να δουμε τι θα γινει (αφου αποκτησουμε κυβερνηση παντα...)

  26. ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
    ΑΓΡΟΤΗΣ 22/01/2012 13:27:49

    "Εθνικό Χρέος και Εθνικό Έλλειμμα" Ισίδωρος Πόσδαγλης 1952,
    "Όταν τα δανεισμένα κεφάλαια του διεθνούς καπιταλισμού βρεθούν στο όριο της απόδοσής τους τότε ακολουθεί μια απομείωση του Εθνικού Χρέους, που επιβάλλουν δια της βίας. Τότε θα επικαλεστούν την ανάγκη πλέριας συμμετοχής όλων των δανειστών, εννοώντας μ΄ αυτά τα λόγια ότι πρέπει να πληρώσουν οι αποταμιεύσεις των εργατών, των αγροτών και του λαού. Κυλάνε έτσι το χρέος τους από το Κράτος που στέρεψε από απόδοση στο γόνιμο χωράφι του αγρότη για να πάρουν κι από εκεί κέρδη."
    "Όταν η Ευρώπη μετά τον Πόλεμο θα φτιάσει το Νόμισμα για να απορροφήσει τα λαϊκά κεφάλαια, τότες θα στραφούν προς την Ελλάδα να της κόψουν το Χρέος που θα της έχουν φορτώσει, με σκοπό να τραβήξουν από τους εργαζόμενους και τους αγρότες ότι θα έχουν μαζέψει από το τέλος του Πολέμου και μετά".
    "Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Ισπανία και Ιταλία θα γίνουν στόχος του διεθνούς κεφαλαίου μόλις φτιάσουνε το Νόμισμα. Το άθροισμα των δικών τους χρεών - που με τέχνη και κόπο θα τους έχουν φορτώσει - θα ισορροπεί, θα αντιπροσωπεύει το Χρέος μιας ψευτο-ένωσης, ώστε να ισοφαρίζει τα κέρδη των Γερμανο-Γάλλων και των ιμπεριαλιστών συμμάχων τους.".
    Αυτά γράφει ο Πόσδαγλης, με στοιχεία, αριθμούς και διαγράμματα, είπαμε από το 1952!

  27. Economist avatar
    Economist 22/01/2012 13:50:43

    Όταν για εκατόν ογδόντα χρόνια σε έχουν μόνο για να σου ρίχνουν σφαλιάρες σιγά να μην αφήσουν να χαθεί από τα χέρια τους ο καρπαζοεισπράκτορας. Και αν αποτύχει η πολιτική και οικονομική πίεση που μας ασκούν θα χρησιμοποιήσουν και τα στρατιωτικά μέσα. Βέβαια και γνωρίζουν όλοι οι αναγνώστες του Antinews τη δύσκολη θέση που βρίσκεται η Ελλάδα. Αυτό τι σημαίνει; Ότι πρέπει να μείνουμε για πάντα καρπαζοεισπράκτορες; Αυτό που στεναχωρεί τον κόσμο είναι ότι κάποιοι σ’ αυτόν τον τόπο κάνουν τα πάντα για να μείνουμε καρπαζοεισπράκτορες αρκεί αυτοί να μην χάσουν τα κεκτημένα τους. Αν δεν μπορούν ας πάνε στα σπίτια τους και να μην δικαιολογούν την ανικανότητα τους λέγοντας ότι αφού δεν μπορούμε εμείς δεν μπορεί κανένας άλλος. Όταν όμως βλέπεις το σύνολο του πολιτικού κόσμου να σκύβει το κεφάλι φτάνεις στο συμπέρασμα ότι πλέον μόνο ο Θεός μπορεί να βοηθήσει την Ελλάδα. Και είμαστε τυχεροί που σ’ αυτόν τον τόπο υπάρχουν και μερικοί καλοί άνθρωποι και διά της προσευχής των ανθρώπων αυτών ό Θεός αποφάσισε να σώσει την Ελλάδα. Και όπως είπε κάποτε ο Κολοκοτρώνης την υπογραφή του ο Θεός δεν την παίρνει πίσω. Ούτως ή άλλως από τη στιγμή που μπήκαμε στο 2012 ο χρόνος άρχισε να μετράει αντίστροφα. Εάν η πίστη μας είναι ψευδαίσθηση θα φανεί σύντομα.

  28. παρατηρητής avatar
    παρατηρητής 22/01/2012 13:53:53

    Εκτός από τις εθνικές ψευδαισθήσεις, υπάρχουν και τα εθνικά εγκλήματα του οικονομικού 1922 όπως σωστά αναφέρει σε παρακείμενη ανάρτηση ο Φαήλος.
    Το θέμα είναι που εστιάζεις τη προσοχή σου ...

  29. ΜΠΑΜΠΗΣ avatar
    ΜΠΑΜΠΗΣ 22/01/2012 14:15:57

    ΟΙ ΕΘΝΙΚΕΣ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΟ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΘΝΙΚΟ ΜΑΣ ΗΡΩΑ ΤΟΝ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΛΩΚΟΤΡΩΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ.

    ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟ ΜΑΧΑΙΡΙ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΚΟΨΕΙΣ ΨΩΜΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΝΑ ΛΑΙΜΟ .

    Η ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΥΘΩΝ ΜΑΣ ΓΕΝΙΚΑ ΑΠΟ ΣΩΦΡΟΝΕΣ ΑΝΔΡΕΣ ΠΟΥ ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΑΠΟΓΕΙΩΝΟΥΝ Η ΠΑΝΕ ΣΕ ΞΕΡΕΣ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΑΤΡΙΔΑ.

  30. blue nile avatar
    blue nile 22/01/2012 14:17:49

    Η Ελλάδα βρίσκεται σε θέση ισχύος. Μπορεί πολύ απλά να δηλώσει ότι δεν θέλει άλλη βοήθεια με τον τρόπο που της δίνεται και ότι θα παραμείνει εντός ευρώ. Παράλληλα θα σταματήσει να πληρώνει τις δανειακές της υποχρεώσεις. Εδώ βέβαια κάποιοι θα πουν ότι μετά πως θα ζούμε; Η αλήθεια είναι πως το 90% των δανείων που παίρνουμε πάνε για την αποπληρωμή παλαιοτέρων δανείων και το 10% περίπου συνεισφέρει στο να πληρωθούν συντάξεις και μισθοί. Αν μονομερώς απαλλαγούμε από τον βραχνά της αποπληρωμής των δανείων, η διαφορά έσοδα-έξοδα θα παραμείνει αρνητική αλλά με πολύ μικρή τιμή οπότε θα μπορεί να καλυφθεί με κάποιες περικοπές σε μισθολογικά και συνταξιοδοτικά ρετιρέ. Παράλληλα αναγκαίες θα είναι οι μειώσεις στις δαπάνες του κράτους όχι όμως τέτοιες που να πλήξουν την ενεργό ζήτηση. Δεν είναι εύκολη λύση το καταλαβαίνω όμως εσείς τι άλλη λύση βλέπετε;
    Εντωμεταξύ όσο δεν πάμε σε τέτοιου είδους λύση τόσο πιο πολύ επιδεινώνουμε τη θέση μας, μειώνουμε το ΑΕΠ μας ενώ μας συμβαίνει ότι πιο χείριστο: Η αναμονή του τέλους μας σκοτώνει πιο αποτελεσματικά από ότι το ίδιο το τέλος αυτό καθαυτό.
    Παράλληλα υποθηκεύουμε όλο και περισσότερο τον εθνικό μας πλούτο ανταλλάσοντας δάνεια στο ελληνικό δίκαιο με δάνεια στο βρετανικό ή διακρατικό δανεισμό.
    Η περιβόητη επανεκίνηση που πρέσβευε ο Σαμαράς στο Ζάππειο ΙΙ είναι πάρα πολύ αμφίβολο το αν θα μπορέσει να υλοποιηθεί λόγω της ραγδαίας επιδείνωσης των οικονομικών δεικτών και σημαντικότερα λόγω της γενικευμένης ύφεσης που έρχεται στο σύνολο της ευρωζώνης. Κάτι που θα δυσκολέψει αφάνταστα την όποια προσπάθεια.
    Η παραδοχή του ότι πρέπει να σκεφτούμε άπαν το περιεστός ημάς δεινόν, δηλαδή το κάθε δεινό που μας έχει περικυκλώσει, θα μας οδηγησσει σε εκείνη την αναγκαία ειλικρίνεια που θα μας βοηθήσει να βγούμε από τη στενωπό.
    Εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν.
    Τουλάχιστον ας πάμε προς τα'κει που μπορεί να υπάρξει κάποιο αποτέλεσμα...

  31. nick avatar
    nick 22/01/2012 14:28:08

    ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ... φάκτορα δες το βίντεο και αν θες κάνε μια ανάρτηση με το θέμα. Ο Λοβέρδος απειλεί με μακελειό αν πειράξουν τον Παπανδρέου!!!

    Τι εννοεί "μακελειό"; Απίστευτα πράγματα... ως που μπορεί να φτάσουν αυτοί οι άνθρωποι;

    http://www.youtube.com/watch?v=12Zh3iY6nNg

  32. Φανης avatar
    Φανης 22/01/2012 14:38:13

    Στα πολυ .."παλια χρονια" ενεφανισθη καποιος Ιωαννης Μεταξας..
    Εκανε το ΙΚΑ.
    Καθιερωσε το 8ωρο.
    Καθιερωσε δωρα αδειες κλπ.
    Θεσπισε τις εργασιακες σχεσεις σε οντως υψηλο επιπεδο.
    Και καποια στιγμη ειπε και ενα ΜΕΓΑΛΟ ΟΧΙ..

    Πιστευω ενα τετοιον περιμενει τωρα ο μεσαιος Ελληνας.
    Και ειμαι σιγουρος προσφερεται εθελοντης στην .."επιβαλλομενη καθαρση" ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ να υπαρξει..
    Καθαρισμος της κοπρου του Αυγεια. Σε μια τετοια ιερη αποστολη ΔΗΛΩΝΩ ΑΠΟ ΤΩΡΑ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ. Να χειριζομαι την γκιλοτινα??
    Να χειριζομαι την ...καταπακτη?(και τη θηλεια?)
    Οτι αποφασισει το λαικο δικαστηριο αγαπητοι μου ..
    Και επαναλαμβανω ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ...

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Φανης 22/01/2012 15:26:03

      Τοτε o Mεταξάς 'ήταν με τους Άγγλους'
      τωρα σε ποιο ακριβως στρατόπεδο ειμαστε .. ;
      αν δεν ειμαστε πρεπει καποιος να κανει το deal γρηγορα για να μπουμε σε καποιο στρατοπεδο επειγόντως..
      Αυτο που κατεφεραν ορισμενοι ειναι να κανουν την Ελλάδα 'ειδική περίπτωση' περα και εξω απο 'στρατοπεδα'..η καθαρση πρεπει να ξεκινησει απο αυτούς.

  33. Φανης avatar
    Φανης 22/01/2012 16:41:53

    Δεν ειμαι σιγουρος οτι ο Ι.Μεταξας ηταν Αγγλοφιλος.
    Στη Γερμανια σπουδασε ,φιλογερμανος ητανε στην αρχη.

    Στη πορεια αλλαξε.
    Ειπε το ΟΧΙ και μπηκαμε στον πολεμο κατα του αξονα..

    Αμα ζουσε σημερα και εβλεπε την καταντια μας με το γαπα και την "σοσιαλητεια" ειμαι σιγουρος θα κτυπαγε το κεφαλι του στον τοιχο..
    Γιατι να πολεμησουμε τοτε?? Και να εχουμε τοσες απωλειες και καταστροφες?
    Για να ρθουνε σημερα οι ελεεινοι γαπα(δες) να μας ξεπουλησουν στην ξεφτιλα??

  34. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 22/01/2012 17:45:36

    Κατ' αρχήν ευχαριστω όλους τους φίλους για τα σχόλια. Σκοπός είναι να κάνουμε κουβέντα και να γινόμαστε λίγο σοφότεροι όλοι.
    Θα ήθελα να κάνω κάποιες επισημάνσεις προς αποφυγή παρεξηγήσεων.
    1. Δυστυχώς ή ευτυχώς οι οργανωμένες μειοψηφίες κυβερνούν τις χύδην πλειοψηφίες. Συνεπώς, μυριάδες ανοργάνωτων πατριωτών δεν μπορούν να κάνουν τίποτα έναντι μιας καλά οργανωμένης μειοψηφίας η οποία ελέγχει όλα τα κέντρα επιρροής σε ένα κράτος. Τα γεγονότα του καλοκαιριού είναι η απόδειξη.
    2. Είναι αδιάφορο το τι όπλα έχει κάποιος στις διαπραγματεύσεις από τι στιγμή για διάφορους λόγους δεν τα χρησιμοποιεί. Εδώ μάθαμε ότι τις διαπραγματεύσεις τις κάνει ουσιαστικά η Γερμανική πλευρά και το ΔΝΤ!
    3. Φαίνεται ότι για τρίτη φορά τα τελευταία εκατό χρόνια, η "ηγεσία" της χώρας κατάφερε να την απομονώσει διεθνώς. Η πρώτη ήταν, όπως προανέφερα, τη διετία 1920-22 όπου δεν αξιολογήθηκε σωστά η αλλαγή τουδιεθνούς συσχετισμού δυνάμεων με αποτέλεσμα την καταστροφική εκστρατεία προς ανατολάς. Η δεύτερη ήταν το 1974 όπου η χώρα έμεινε χωρίς συμμάχους με αποτέλεσμα πάλι μια στρατηγικη γεωπολιιτκή ήττα.
    4. Οι ψευδαισθήσεις του νεολληνικού κράτους με τις οποίες αφιονίστηκε πολλές φορές μεγάλη μερίδα του λαού δεν είναι τωρινές. Για να αναφέρω μερικές. Μετά τον πόλεμο έφταιγαν για όλα οι κομμουνιστές. Μετά το 74 έφταιγε για όλα η επάρατος δεξιά. Η ένταξη στην ΕΟΚ θα έλυνε το αμυντικό πρόβλημα και θα ανόρθωνε την οικονομία της χώρας.
    Εδώ δεν έχουμε λύσει οριστικά ακόμα το πρόβημα της εθνικής μας ταυτότητας. Άλλοι θεωρούν ότι είμαστε απόγονοι του Κλεισθένη και του Περικλή (γιατί όχι και του Ιππία ή του Ανταλκίδα άραγε;) και "ξεχνούν" τη Ρωμανία με τα 1000 χρόνια ύπαρξης. Άλλοι θεωρούν ότι είμαστε ένας αχταρμάς, μείγμα σλαβόφωνων και αλβανόφωνων και δεν έχουμε σχέση με την αρχαία Ελλάδα (και αυτοί πλειοψηφούν στην παιδεία και στη διανόηση). Αν η μειοψηφία που έχει την ιδεολογική ηγεμονία σε ένα κράτος δεν ξέρει ποια είναι και που θέλει να πάει, παρά μόνο να τα κονομάει επικαλούμενη ιδεολογικές πομφόλυγες, φτάνουμε σταην κατάσταση που είμαστε τώρα.
    5. Δεν τίθεται θέμα ηττοπάθειας ή αποδοχής των τετελεσμένων. Αλλά δεν διαπραγματεύεται η ομάδα των συντελεστών και σχολιαστών του Antinews. Απλώς θέλω να επισημάνω ότι πολλές φορές στο παρελθόν η αμετροέπεια και η λανθασμένη στάθμιση της πραγματικότητας οδηγεί σε δεινά. Και μετά μας φταίει το κακό μας ριζικό.
    6. Αν η ηγεσία μιας χώρας η οποία είναι επφορτισμένη να χαράσσει μιαν εθνική πολιτική, αναλίσκεται σε ευχολόγια, ηθικολογίες, σε κούφιες κουβέντες σε τηλεπάνελς, σε αρχοντοχωριάτικους ελληνοκεντρισμούς και σε ψευδοπροοδευτικές ρητορείες περί ανθρωπίνων δικαιωμάτων κλπ, τότε η χώρα αυτή είναι καταδικασμένη.

  35. ΜΠΛΟΥΜ avatar
    ΜΠΛΟΥΜ 22/01/2012 23:17:16

    Δεν νομίζω ότι έχουμε ψευδαισθήσεις.........
    αλλά αν δεν γίνη κάτι τώρα τότε ζήτω που καήκαμε!
    Και ναι, να βγει ο σαμαράς να υπερασπιστεί τα δίκαια της χώρας,
    να βρει καινούργιους συμμάχους, Ισραήλ, Ρωσία, Αργεντινή,
    να καταγγείλλει τη χούντα της Ελλάδας και της ευρωπης,
    και τους ευρωπαίους που έφτιαξαν μαζί με τον πρόεδρο της καινούργιο νόμο για την ελληνική στατιστική αρχή και τα μαγείρεψαν......
    κι αν θέλη λαικό κόμμα ν ακούη λίγο και το λαό του και να βγαίνει να μας ενημερώνη πότε ΄.εχουμε χούντα και πότε όχι κι όχι να υπερασπίζεται τον *******παπούλια επειδή ένα παιδί τον μούτζωσε!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.