#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
14/02/2013 21:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι αγροτικές επιδοτήσεις και η αλήθεια



Πολλά ψέματα και άλλες τόσες υπερβολές διακινούνται από ανθρώπους που δεν γνωρίζουν, τόσο στο διαδίκτυο όσο και στα έντυπα μέσα ενημέρωσης αλλά και στην τηλεόραση, για τις περίφημες επιδοτήσεις των αγροτών.

Υπήρξαν εποχές που όντως οι επιδοτήσεις αυτές ήταν ανεξέλεγκτες και κατευθυνόμενες (απόσυρση, καπνά, κλπ). Τότε, πολλοί απατεώνες αγρότες (κυρίως όμως αγροτοσυνδικαλιστές και συνεταιριστές) με την βοήθεια (με το αζημίωτο φυσικά) κρατικών ελεγκτών και με ολόκληρη την κρατική μηχανή να κάνει τα στραβά μάτια, πλούτισαν αδικαιολόγητα από τις επιδοτήσεις. Εκείνη την εποχή, δημιουργήθηκε και ο μύθος με τα «κ@λ@μπαρα», τα «μπουζουκτσίδικα» και τις μπαρμπουτιέρες  όπου λέγανε ότι αγρότες με καγιέν και κουρσάρες «ακουμπούσαν» κάθε βράδυ τις επιδοτήσεις της τότε ΕΟΚ. Όχι ότι δεν συνέβησαν και τέτοια παρατράγουδα αλλά όχι ότι ήταν και η πλειοψηφία των αγροτών που είχε τέτοιες συμπεριφορές. Οι περισσότεροι, νοικοκυρεύτηκαν τότε, χτίσανε κανένα αξιοπρεπές σπίτι, αγοράσανε κανένα 4Χ4 αγροτικό ή τζιπ (πιο χρήσιμο στους αγροτικούς χωματόδρομους από τα πεζοδρόμια του Κολωνακίου ή τις κορυφογραμμές του Παρνασσού και της Γκιώνας δεν νομίζετε;), πήρανε καινούριο τρακτέρ (ίσως λιγάκι μεγαλύτερο από τις ανάγκες τους), αγοράσανε φρέζα, ψεκαστικό, καταστροφέα, και άλλο γεωργικό εξοπλισμό απαραίτητο στις καλλιέργειές τους, χτίσανε εγκαταστάσεις (στάβλους οι κτηνοτρόφοι, αποθήκες και σιλό οι αγρότες), ψωνίσανε ρουχαλάκια γι' αυτούς και τα παιδάκια τους, πήγανε κανένα ταβερνάκι την συμβία. Ότι κάνει δηλαδή ένας φυσιολογικός άνθρωπος που βλέπει τα εισοδήματά του να αυξάνουν. Κανείς δεν το λέει αλλά η ύπαιθρος της χώρας άλλαξε μορφή με τις αγροτικές επιδοτήσεις και η ζωή στα χωριά άρχισε πλέον να γίνεται υποφερτή.

Από ένα σημείο και μετά, τα πράγματα συμμαζεύτηκαν και οι επιδοτήσεις γίνανε συγκεκριμένες και ελεγχόμενες. Πάντα υπάρχει χώρος για απατεώνες, άλλωστε σε ποιόν τομέα δεν υπάρχει, αλλά πλέον είναι δυσκολότερο και τιμωρείται πολύ αυστηρότερα. Με την προηγούμενη ΚΑΠ, οι ενιαία ενίσχυση συμφωνήθηκε να μοιράζεται με κάποια κριτήρια (ιστορικό μοντέλο) και σε πολλά είδη, συμφωνήθηκε να είναι πλήρως ή μερικώς αποδεσμευμένη από την πραγματική παραγωγή. Δεν γνωρίζω για άλλους κλάδους αλλά για μερικούς που γνωρίζω, αυτό υπήρξε σωτήριο για τους αγρότες και τους κτηνοτρόφους. Η ενιαία ενίσχυση αφορά όλους τους αγρότες και κτηνοτρόφους (800.000 εκμεταλλεύσεις και άτομα) και ανέρχεται σε 2,1 δις ευρώ τον χρόνο. Κατά μέσον όρο δηλαδή 2.620 ευρώ ανά αγρότη. Φυσικά η μοιρασιά δεν γίνεται έτσι, καθώς λίγοι μεγαλοαγρότες και μεγαλοκτηνοτρόφοι (ανάμεσά τους Μοναστήρια, η Εκκλησία, δικηγόροι, γιατροί και ανώνυμες εταιρείες!) λαμβάνουν το μερίδιο του λέοντος, πολλές εκατοντάδες χιλιάδες δεν παίρνουν τίποτε ή παίρνουν ένα ελάχιστο ποσόν μερικών εκατοντάδων ευρώ και υπάρχουν και μερικές δεκάδες χιλιάδες που με αυτά τα χρήματα, ίσα που συντηρούν τις οικογένειές τους και καταφέρνουν να καλλιεργούν τον κλήρο τους.

Η αλήθεια είναι, πως χωρίς αυτές τις επιδοτήσεις σε ορισμένα είδη (κυρίως στην κτηνοτροφία) δεν θα υπήρχε αυτή την στιγμή καθόλου ελληνική παραγωγή, καθώς οι τιμές παραγωγού δεν φτάνουν να καλύψουν το πραγματικό κόστος. Αυτό φυσικά θα ήταν προς ζημία των καταναλωτών και κυρίως του φτωχότερου κομματικού τους που θα αναγκαζόταν να αγοράζει είτε χαμηλής ποιότητας εισαγόμενα νωπά είτε κατεψυγμένα τρίτων χωρών.

Η αλήθεια είναι, πως η ΕΕ πληρώνει αυτά τα χρήματα απευθείας στους παραγωγούς της ώστε να υπάρχουν στην αγορά προϊόντα υψηλής ποιότητας σε χαμηλές τιμές που να μπορούν να τα αγοράσουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι πολίτες της. Δηλαδή, τα χρήματα αυτά επιστρέφουν στο κοινωνικό σύνολο ως επιδότηση τρόπον τινά της τιμής των αγροτικών προϊόντων. Αυτά, στις χώρες όπου υπάρχει αγορά, λειτουργεί ο ανταγωνισμός, οι αγρότες είναι επιχειρηματίες, υπάρχουν ισχυροί παραγωγικοί συνεταιρισμοί, κλπ. Δυστυχώς στην χώρα μας, τίποτε από αυτά δεν ισχύουν, οι αγρότες είναι έρμαια των διαθέσεων των εμπόρων αλλά και θύματα της δικής τους αβελτηρίας. Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές απολαμβάνουν τιμές παρόμοιες ή και χαμηλότερες από άλλες χώρες της ΕΕ κυρίως λόγω εισαγωγών (κρέατος, γαλακτοκομικών, σιτηρών, κλπ).

Η αλήθεια είναι πως αυτές οι επιδοτήσεις, είναι απευθείας χρηματοδότηση στον παραγωγό για το προϊόν του και όχι επενδυτικές ή επιχειρηματικές ενισχύσεις. Αφορούν αναπλήρωση εισοδήματος και όχι επενδυτικά κεφάλαια ή κεφάλαια κίνησης. Είναι πολύ φυσικό λοιπόν να ξοδεύονται σε κατανάλωση, αφού γι' αυτό δίδονται από την ΕΕ. Ο τρόπος που τα ξοδεύει ο καθένας, χαρακτηρίζει τον ίδιον και μόνο και δεν μπορεί να αποτελεί μομφή για ολόκληρο κλάδο και μάλιστα του πρωτογενούς τομέα. Το ίδιο ισχύει φυσικά για τα εισοδήματα παντός άλλου κλάδου. Φανταστείτε να επιτιμούσε κανείς τον τρόπο συνολικά που ξοδεύουν το εισόδημά τους οι ιατροί, οι δικηγόροι ή οι δημόσιοι υπάλληλοι π.χ. !!! Αντιλαμβάνεστε πόσο λάθος λοιπόν είναι εκφράσεις του τύπου: «τα λεφτά των επιδοτήσεων τα τρώτε και δεν τα κάνετε επενδύσεις»! Μα γι' αυτό ακριβώς δίδονται. Για αναπλήρωση εισοδήματος!

Η τελευταία και μεγαλύτερη αλήθεια είναι πως αυτές οι επιδοτήσεις είναι καθαρές εισροές ευρωπαϊκών κονδυλίων προς την χώρα μας. Εισροές που σε άλλη περίπτωση ΔΕΝ θα τις λαμβάναμε. Εισροές που μεταγγίζονται σχεδόν ατόφιες στην οικονομία της χώρας μέσω της κατανάλωσης των δικαιούχων. Εισροές τέλος για τις οποίες η χώρα μας ΔΕΝ πληρώνει σχεδόν τίποτε, καθώς είναι οι πλουσιότερες χώρες που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους για τους πόρους της ΚΑΠ. Ακόμη λοιπόν και στις μπαρμπουτιέρες και στα κ@λ@μπαρα αν ξοδευτούν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο θα «πέσουν» στην πραγματική οικονομία ως κατανάλωση. Αντίθετα, αν δεν τα έπαιρναν οι αγρότες, δεν επρόκειτο να εισέλθουν στην οικονομία μας από κανέναν άλλον δρόμο.

Αυτά για να σταματήσουν οι εύκολες κατάρες και τα βροντερά ανάθεμα για έναν κλάδο του πρωτογενούς τομέα που θα έπρεπε να φροντίζουμε ως κόρη οφθαλμού αντί να προσπαθούμε να τον απαξιώνουμε και να τον σπιλώνουμε συλλήβδην. Ακόμη και αν φθονούν ορισμένοι τις αγροτικές επιδοτήσεις, ας καταλάβουν ότι επιστρέφουν ατόφιες στο κοινωνικό σύνολο είτε ως επιδότηση τιμής προϊόντος είτε ως κατανάλωση, την ίδια ώρα που το κοινωνικό σύνολο δεν πληρώνει μία για αυτές, αφού είναι καθαρές εισροές από την ΕΕ. Όσοι νομίζουν πως οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι κάαααααθονται και τρώνε στα μπουζούκια τις επιδοτήσεις της ΕΕ, ιδού πεδίον δόξης λαμπρό: μπότες, καπέλα, δικράνια, τσάπες ανεβείτε στο τρακτέρ και βουρ για το χωράφι του παππού. Άλλωστε ευκαιρία αποτελεί η κρίση για αντίστροφη εσωτερική μετανάστευση. Ελάτε στην επαρχία, στα χωράφια και τους στάβλους, να δείτε στην ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ πως βγαίνει το ψωμί και πως γίνεται το κρέας που βάζετε στα μακαρόνια με κιμά.

Akenaton     

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 14/02/2013 22:28:12

    Μεγάλο πρόβλημα στην Ελλάδα (το ευκόλως εννοούμενο -φοροδιαφυγή- παραλείπεται) είναι η μη διάθεση του ιδιωτικού και αγροτικού τομέα για επένδυση στο 90% των περιπτώσεων. Όσα χρήματα έμεναν στην τσέπη δεν πήγαν για επέκταση, βελτίωση, εξέλιξη αλλά σε διασκέδαση και πολυτέλειες. Και δεν έφταναν αυτά. Δανειστήκαμε και αλόγιστα. Δυστυχώς...

    • anonymous avatar
      anonymous @ Γεώργιος Τ. 16/02/2013 11:26:25

      Εάν εγώ ήμουν ιδιοκτήτης της σελίδας θα σε έκοβα. Οι αγρότες επένδυσαν κι επένδυσαν πολλά. Και σε μηχανήματα και σε εγκαταστάσεις. Το πρώτο δυστύχημα είναι κάτι τύποι σαν εσένα που δεν ξέρουν ούτε τι θα πει τσάπα ούτε τι θα πει κασμάς και το δεύτερο δυστύχημα είναι η πτώση των τιμών στα αγροτικά προϊόντα.

  2. ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ avatar
    ΑΠΟΓΟΝΟΣ ΤΟΥ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ 14/02/2013 23:06:13

    ''Η αλήθεια είναι, πως χωρίς αυτές τις επιδοτήσεις σε ορισμένα είδη (κυρίως στην κτηνοτροφία) δεν θα υπήρχε αυτή την στιγμή καθόλου ελληνική παραγωγή...................
    Η αλήθεια είναι, πως η ΕΕ πληρώνει αυτά τα χρήματα απευθείας στους παραγωγούς της ώστε να υπάρχουν στην αγορά προϊόντα υψηλής ποιότητας σε χαμηλές τιμές που να μπορούν να τα αγοράσουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι πολίτες της....................
    Η τελευταία και μεγαλύτερη αλήθεια είναι πως αυτές οι επιδοτήσεις είναι καθαρές εισροές ευρωπαϊκών κονδυλίων προς την χώρα μας. Εισροές που σε άλλη περίπτωση ΔΕΝ θα τις λαμβάναμε. Εισροές που μεταγγίζονται σχεδόν ατόφιες στην οικονομία της χώρας μέσω της κατανάλωσης των δικαιούχων. Εισροές τέλος για τις οποίες η χώρα μας ΔΕΝ πληρώνει σχεδόν τίποτε, καθώς είναι οι πλουσιότερες χώρες που βάζουν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους για τους πόρους της ΚΑΠ.............''

    Τα παραπάνω είναι αρκετά για τους απανταχού ''αντιστασιακούς'' ωστε να σας χαρακτηρίσουν γερμανοτσολιά, δωσίλογο, ευρωλιγούρη και τα υπόλοιπα. Άλλωστε
    α) και
    β) .

    Όσο η αγροτική παραγωγή αντιμετωπίζεται σαν ποταπή απασχόληση και όχι όπως θα έπρεπε, δηλ. ως επιχειρηματική δραστηριότητα, τόσο το όνειρο των νέων θα είναι μια θέση στο δημόσιο. Και εάν αυτό πλέον δεν καθίσταται δυνατό η θέση του σερβιτόρου σε ελληνικό εστιατόριο στην στουτγκάρδη κρίνεται περισσότερο επωφελής απο το να είσαι κύριος του εαυτού σου αξιοποιώντας την οικογενειακή περιουσία.
    Πού ξέρεις; Μπορεί το αφεντικό να τον αναβαθμίσει σε ''αρχισερβιτόρο''. Για αυτό έφυγε έξω, έχει ..... φιλοδοξίες ο νέος...

  3. Αγρότης avatar
    Αγρότης 14/02/2013 23:12:20

    Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι οι επιδοτήσεις δεν δόθηκαν για εκσυγχρονισμό καλλιεργειών και παραγωγής αλλά για να γίνουν ρούχα και παπούτσια και από την άλλη να βρίσκουν οι καταναλωτές φτηνό αγγουράκι και μπρόκολο.
    Ξεχνάτε φαίνεται ότι τα στρέμματα με σιτηρά ήταν ...πολλαπλάσια από την έκταση της Ελλάδας ή ότι ... θάβαμε τα ροδάκινα για να αγοράζουμε εισαγόμενες κομπόστες και χυμούς ή ότι ... τα πρόβατα και τα κατσίκια ήταν περισσότερα από αυτά που χωρούσαν οι στάνες. Λες και δεν συμμετέχουμε όλοι στο να γεμίσει ο κουμπαράς των επιδοτήσεων.
    Αλλά δεν είμαστε όλοι το ίδιο, άλλοι τσεπώσουν την επιδότηση προς ... τέρψη, πηγαίνοντας στο χωράφι με το 4χ4 μόνο για τη σπορά και άλλοι, με ολόκληρη την οικογένεια μαζί, από τα χαράματα ως τη δύση του ήλιου μοχθούν ... και μόνο μοχθούν.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Αγρότης 15/02/2013 01:00:54

      Αυτά που λέτε, είναι πολύ δύσκολο να γίνουν τώρα. Το κακό είναι πως έγιναν στο πρόσφατο παρελθόν. Το ποσόν της ενιαίας ενίσχυσης είναι από όσο γνωρίζω συγκεκριμένο για κάθε χώρα και ο τρόπος της μοιρασιάς έχει βαθμούς ελευθερίας για τις χώρες εφόσον κινείται πάνω στο συμφωνημένο γενικό πλαίσιο. Εκείνο που πρέπει να διασφαλίζεται είναι οι σωστοί έλεγχοι ώστε να αποκλείονται απατεωνιές και ψευδείς δηλώσεις καλλιέργειας ή εκτροφής. Η αλήθεια είναι επίσης, πως οι μόνοι που αδικούνται από τέτοιες απατεωνιές είναι οι υπόλοιποι δικαιούχοι που μοιράζονται μικρότερο ποσόν τελικά. Επίσης, μπορεί να επιβληθούν πρόστιμα σε χώρες που δεν εξασφαλίζουν τον κατάλληλο έλεγχο των αιτήσεων ενίσχυσης, πρόστιμα που συνήθως οι χώρες τα μετακυλίουν (ως μη όφειλαν) σε ενισχύσεις επόμενων ετών συλλήβδην και άρα τα χρεώνονται πάλι οι παραγωγοί τελικά. Και ναι, η ενιαία ενίσχυση είναι ενίσχυση εισοδήματος έναντι παραγωγής προϊόντων.
      Την καληνύχτα μου.

      • Φελίζα avatar
        Φελίζα @ akenaton 15/02/2013 15:01:44

        Δυστυχώς akenaton εξακολουθούν να γίνονται ... κάθε λογής αδικίες και θα γίνονται έως ότου οριστικοποιήσουμε αυτό το έρμο κτηματολόγιο και οι κρατικές , κάθε είδους υπηρεσίες, συνδεθούν μεταξύ τους έτσι ώστε χωρίς το τέρας της γραφειοκρατίας να εξυπηρετούν σωστά και δίκαια τους πολίτες, χωρίς πολιτική(;) παρέμβαση.
        Από τα γραφόμενά σου, νομίζω ότι η καταγωγή σου είναι από αγροτική οικογένεια, θεωρώ λοιπόν ότι από πρώτο χέρι ξέρεις της δυσκολίες της ... ενασχόλησης στον αγροτοκτηνοτροφικό τομέα. Ξέρουμε καλά λοιπόν , ότι για τους ¨αστούς¨, είναι πολύ μα πολύ δύσκολο να δραστηριοποιηθούν σ' αυτούς τους τομείς , όσο και αν οι καλοί Ευρωπαίοι ενισχύσουν το εισόδημά τους.
        Δουλειά θέλουν όλοι, akenaton, δουλειά....να δουλεύουν, να αμείβονται για τη δουλειά τους. Να τις @@@@ τις επιδοτήσεις όταν δεν έχω δουλειά. Όπως λέει ο λαός " να σε κάψω Γιάννη , να σ' αλείψω μέλι".

  4. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 15/02/2013 00:45:28

    Αγαπητέ Ακενατών ευθύβολη και καίρια παρέμβαση σε μια εποχή βίαιας μεταβολής στους κοινωνικούς αρμούς μας. Εάν ο πρωθυπουργός επέλεγε συμβολικά να δει τους αγρότες, όπως τους έβλεπε ο μέντοράς του Αβέρωφ- κάποτε ήταν κι ο πατέρας μου σε μια τέτοια συνάντηση της Πολιτείας με την πολυτιμότερη τάξη της, την τάξη που της εξασφαλίζει την επιβίωσή της-, θα έδινε ισχυρά μηνύματα για το αύριο της Πολιτείς που αυτός μπορεί να χτίσει... Μηνύματα με κύριους αποδέκτες τις καμαρίλες του δημοσίου χρήματος. Κι αμέσως μετά να συναντηθει με τις εκατό οικογένειες που συντηρούν βιομηχανίες στην Ελλάδα τα τελευταία πενήντα χρόνια. Και οι μεν και οι δε έχουν να τον βοηθήσουν σε πολλά και είναι οι μόνοι που αξίζουν τον σεβασμό ενός πρωθυπουργού σ´ αυτόν τον τόπο... Αλλά φευ...
    Νά 'σαι καλά.

  5. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 15/02/2013 06:59:48

    Συμφωνώ με τον "Αγρότη"!
    Και συμπληρώνω!
    Οι αγρότες τα τελευταία χρόνια (και όχι μόνο),αποτελούν μια τάξη που ευνοήθηκε σκανδαλωδώς από τις πάσης φύσεως επιχορηγήσεις και αποζημιώσεις, τόσο από την ΕΕ, όσο και από τον Ελληνικό κορβανά.
    Και σχεδόν πάντοτε με αδιαφανείς διαδικασίες .
    Η δικαιολογία που (από τα μαλλιά) προβάλλεται για να ελαφρύνει κάπως την κατάσταση, ότι έτσι και αλλιώς τα χρήματα που αδιαφανώς εισέπραξαν οι Αγρότες οδηγήθηκαν στην πραγματική οικονομία, είναι τουλάχιστον αφελής!
    Τα χρήματα κατευθύνθηκαν, κατά μεγάλο ποσοστό, πάλι έξω, είτε για την αγορά "Καγιέν και τα συναφή", είτε ως αμοιβή των Αλβανών και των άλλων αλλοδαπών, που σχεδόν αποκλειστικά ανέλαβαν την καλλιέργεια των χωραφιών ή την διαχείριση των κοπαδιών, είτε για την κάλυψη της ...προσφοράς υπηρεσιών, των κυριών εξ Ουκρανίας κυρίως προερχομένων!!!
    Ήταν και είναι τόσο εθισμένοι με το "θεσμό" των επιδοτήσεων, που ακόμα και σήμερα θα τους ακούσετε να φωνάζουν ," Θέλουμε τα λεφτά μας", εννοώντας τις κρατικές αποζημιώσεις που θα πρέπει να τους καταβληθούν μόνο και μόνο γιατί δήλωσαν αγρότες.
    Βέβαια όλα αυτά στη γενικευμένη έννοια μπορεί να θεωρηθούν λίγο υπερβολικά, δεν παύουν όμως να καταδεικνύουν αλήθειες που είναι σκληρές μεν αλλά απεικονίζουν σωστά μια κατάσταση!!

    • WY avatar
      WY @ ΝΤΙΝΟΣ 15/02/2013 14:08:41

      Συμφωνώ απολύτως!!

      Νά μάς πούν/αποδείξουν οί συμπαθείς(!!!!!!!!) αγρότες/καλλιεργητές/κτηνοτρόφοι,τά πάνω από 150.000.000.000/ευρώ πού έλαβαν σέ βάθος 25ετίας,(υπολογίζονται από τό 1984 έως σήμερα,πάνω από 250.000.000.000/ευρώ)πού τά έχουν ##επενδύσει/καταθέσει##,ένω εγώ/εμείς αγοράζαμε/συνεχίζουμε νά αγοράζουμε αγροτικά/κτηνοτροφικά προιόντα εισαγωγής π.χ. σκόρδα από....... Κίνα(!!!!!!),βαπτισμένα ώς Ελληνικά καί μάλιστα μέ υψηλότατες τιμές!!!
      Νά κοστολογηθή τό σύνολο τής παραγωγής του από τό 1984 έως σήμερα καί νά υπολογισθούν αντίστοιχα οί σέ πολλά δισεκατ. επιδοτήσεις τους.
      Τό υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης/Οικονομικών, διαθέτει όλα τά οικονομικά /καί μή στοιχεία (καλλιέργειες/προιόν/κόστος/κέρδος,ΦΠΑ,πετρέλαιο,(μαιμού συντάξεις),εισφορές σέ ασφ.ταμεία,##αγροτικά!!!!!!!## δάνεια κ.τ.λ.

      • akenaton avatar
        akenaton @ WY 15/02/2013 14:20:11

        Τα νούμερά σας είναι τόσο υπερβολικά που δεν χρειάζονται καν απάντηση. Όταν όλοι τρώγαμε και τρώμε ένα κιλό μοσχαρίσιο κρέας 10 ευρω και πληρώναμε επίσης ένα ποτήρι ουίσκι "σπέσιαλ" 10 ευρώ επίσης στο μπαράκι της πλατείας, όσοι γνωρίζουν πως φτιάχνεται ένα κιλό μοσχαρίσιο κρέας καταλαβαίνουν γιατί δίνονται οι επιδοτήσεις της ενιαίας ενίσχυσης. Αλλά έτσι είναι, το κρέας μάθαμε να το θεωρούμε δεδομένο ενώ το ουίσκι "ζητούμενο". Καλά να πάθουμε!

        • τις avatar
          τις @ akenaton 15/02/2013 14:30:55

          Σοφόν το σαφές. Με άλλα τέτοια 5-6 επιχειρήματα και γιά τις υπόλοιπες παραγωγικές δραστηριότητες υποκαθίστανται τόνοι μελάνης και απίστευτης θεωρητικολογίας για το τι δέον γενέσθαι.

        • WY avatar
          WY @ akenaton 15/02/2013 18:25:01

          Τά νούμερα είναι ακριβέστατα καί διά πληροφορίες-επιβεβαίωση νά απευθυνθείς στό Αγρ.Αναπτ./Οικονομικών.

          Ουισκάκια τών 10 ευρώ στίς πλατείες καί στά μπαράκια,συνοδευόμενοι από ξανθά 2μετρα ανατολίτικα ουρί εσείς οί αγρότες(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) πίνατε καί στήν roussian mouna bank,εσείς επί 35 χρόνια καταθέτατε!!

          • akenaton avatar
            akenaton @ WY 15/02/2013 20:10:10

            Τα νούμερά σας δεν στέκουν σε καμία ανάλυση, ούτε καν δύνανται να συζητηθούν σοβαρά. Όσο για τα υπόλοιπα, τι να πω, αφού με ειδατε με τα ματάκια σας με τα δίμετρα και το ουίσκι για 35 ολάκερα χρόνια !!!!! Μπορώ να πω τίποτε ο δόλιος;;;

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΝΤΙΝΟΣ 15/02/2013 14:15:59

      Θα σας απαντήσω στο δικό σας "στυλ": Τα λεφτά που λέτε ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΑΤΙΚΑ! Είναι χρήματα της ΕΕ και ΔΕΝ ΘΑ ΕΜΠΑΙΝΑΝ ΠΟΤΕ στην χώρα αν δεν υπήρχαν οι αγρότες και τα χωράφια τους ή οι κτηνοτρόφοι και τα ζώα τους. Ελπίζω τώρα να συνεννοηθήκαμε κ. Ντίνο.

  6. task avatar
    task 15/02/2013 09:08:18

    για να μπουν τα πράγματα σε μια σειρά
    από τους 75000 δικαιούχους επιδοτήσεων, οι 250000 περίπου είναι καθαροί αγρότες, κι αυτό γίνετε γιατί η ΕΕ επιδοτεί παραγωγούς κι όχι καθεαυτού αγρότες
    το μεγαλύτερο ποσοστό των επιδοτήσεων πηγαίνει σε μη αγρότες.
    αυτοί που διπλοζυγιζαν το βαμβάκι , που διπλωδήλωναν τα στρέμματα, δεν έκλεβαν το κράτος αλλά αυτούς που ήταν και είναι εντάξει ( αφού η πίτα-επιδοτήσεις- είναι συγκεκριμένη , μοιράζετε σε περισσότερα κομμάτια), η πλειοψηφία ήταν και είναι σωστοί.
    το κράτος δεν βάζει ούτε ένα ευρώ στην παραγωγή, αποζημιώνει μόνο σε περίπτωση καταστροφής,οι περισσότερες "καταστροφές" ήταν σε περίοδο εκλογών - για ευνόητους λόγους- και πάλι το μεγαλύτερο ποσοστό πήγαινε σε μη αγρότες, αφού ποτέ δεν γινόταν διαχωρισμός
    οι επιδοτήσεις δίνονταν για αναπλήρωση εισοδήματος, παράλληλα μπορούσες να κάνεις και εκσυγχρονισμό στη καλλιέργεια, ποτέ μου δεν κατάλαβα γιατί ο κάθε γύφτουλας ( με τη καλή έννοια) π χ του δημοσίου να κυκλοφορεί σαν κύριος κι ο κάθε αγρότης σαν ζητιάνος;
    κι επειδή υπήρχε ένα μικρό ποσοστό που συντηρούσε τα σκυλάδικα θα τους βάλουμε όλους σένα καζάνι όταν οι περισσότεροι αξιοποίησαν τα χρήματα για να εκσυγχρονίσουν την καλλιέργεια.
    κομπίνες έγιναν και γίνονται ακόμα, δυστυχώς έτσι όπως είναι δομημένο το κράτος ευνοεί τα κάθε λογής λαμόγια σε όλους τους κλάδους.
    κι αφού λοιον περνάνε τόσο καλά οι αγρότες γιατί το όνειρο κάθε νέου είναι μια θέση στο δημόσιο και τα χωριά ερημώνουν;
    φτηνό εργατικό δυναμικό χρησιμοποιούν όπως όλοι οι κλάδοι, γιατί για τους αγρότες να είναι αδίκημα;
    λαμόγια υπάρχουν παντού , άλλά είναι άδικο να τους τσουβαλιάζουμε όλους.
    είναι όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι διεφθαρμένοι;
    είναι υποχρέωση του κράτους να ξεκαθαρίσει την κατάσταση παντού.

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ task 15/02/2013 12:27:05

      Σωστος task ειναι βαρια η καλογηρικη-αγροτικη. Και να θελεις να γινεις αγροτης 1ον πρεπει να σκαμπαζεις και 2ον να αντεχεις.
      Η λιγη αγροτικη γη που εχουμε σαν ορεινη χωρα θα κληθει σε λιγο απ οτι φαινεται διαστημα, να θρεψει ολη τη χωρα οταν θ αρχισουν τα δυσκολα.
      Ο πρωθυπουργος αν θελει να προλαβει κατι, πρεπει να ανατρεψει αυτα που ελεγε ο Σημιτης-βαλτε ακτινιδια- γιατι ετσι του υπαγορευε η ΕΕ και να γεμισει τους καμπους -οσους εχουμε- με σταρια και καλαμποκια γιατι θα πουμε το ψωμι ψωμακι.....

  7. Δεξιόχειρας avatar
    Δεξιόχειρας 15/02/2013 09:27:50

    Οι αγρότες έγιναν από το '80 και μετά το αγαπημένο παιδί της κρατικής καταπράσινης μηχανής. Το έσοδό τους αποτελείται κατά 60% από επιδοτήσεις και το υπόλοιπο είναι η εμπορική αξία. Φορολογούνται με το αντικειμενικό σύστημα όπου π.χ ένας μέσος αγρότης με 80 στρεμ. παρουσιάζει φορολογητέο εισόδημα περίπου 1.600€ και άρα κάτω από το αφορολόγητο ενώ μόνο οι επιδοτήσεις ακουμπάνε τα 12.000€. Όλα αυτά έγιναν στα πλαίσια των ειδικών συνθηκών όπως εξάλλου οι ΔΕΗτζήδες έπαιρναν επιδόματα, οι εφοριακοί και άλλοι κλάδοι. Αυτό τελείωσε. Ο αγρότης πρέπει να αντιμετωπιστεί ως υπεύθυνος ενήλικας και όχι ως ΑΜΕΑ.

    • ΑποΜηχανηςΦτωχος avatar
      ΑποΜηχανηςΦτωχος @ Δεξιόχειρας 15/02/2013 13:39:38

      Δεν είναι υπεύθυνοι ενήλικες τα ΑΜΕΑ?

    • task avatar
      task @ Δεξιόχειρας 15/02/2013 16:20:41

      σκόρπια νούμερα χωρίς ουσία
      μήπως ξέρεις και το ποσό των εξόδων που θέλει ενας αγρότης για μια μέση καλλιέργεια;
      για συγκρινέτο με τα έξοδα που έχει ένας υπάλληλος του δημοσίου
      τι ποσό θέλει για ζημιές και αντικατάσταση του εξοπλισμού;
      με 80 στρέμματα δεν ζει κανείς σήμερα, εκτός αν είναι δενδροκαλλιέργεια η θερμοκήπιο, τί ποσοστό έχει αυτές τις καλλιέργειες και πόσα στρέμματα έχει απο αυτές;
      οι ΔΕητζήδε και οι εφοριακοι κλπ έπαιρναν χρήματα απο το κράτος, οι τιμές στα αγροτικά προϊόντα δεν έχουν να κάνουν με κρατικό χρήμα
      μηνπαραμυθιάζετε τον κόσμο αν δεν γνωρίζετε
      το μόνο προϊόν που δίνει τλοσο μεγάλη επιδότηση είμαι το βαμβάκι, αλλά για την καλλιέργειά του δεν φτάνουν τα χρήματα απ τη παραγωγή και πρέπει να προσθέσεις και απ τις επιδοτήσεις, κι αυτό αν όλα πάνε καλά.
      κι αν υπάρχει και ενοίκιο , που πάντα υπάρχει........
      μιλάω πάντα για τον μέσο καλλιεργητή, για την πλειοψηφία,γιατι εξαιρέσεις υπάρχουν παντού, ας μην κάνουμε τους λιγους τον κανόνα της υπόθεσης

      • Δεξιόχειρας avatar
        Δεξιόχειρας @ task 16/02/2013 14:15:56

        Ξαναδιάβαστο. Μη με κατηγορείς για πράγματα που δεν έγραψα. Κρίνε με από αυτά που γράφω όχι από αυτά που φαντάζεσαι ότι γράφω.

  8. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 15/02/2013 12:14:46

    Aναρωτιέμαι εάν στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης κυριαρχεί η συγκεκριμένη αντίληψη και απαξίωση για τους αγρότες, έτσι όπως εκφράστηκε εδώ πλειοψηφικά σε οκτώ μόνον σχόλια...
    Μάλλον η απάντηση αποτελεί και την ερμηνεία της κατάντιας μας ως κοινωνία...
    Την αρχοντιά της ανιδιοτελούς προσφοράς όμως που χαρακτήριζε κάποτε όλη την ελληνική κοινωνία μόνον στους αγρότες μπορείς σήμερα να βρεις ψήγματά της...
    Εάν κάποιος Έλληνας σήμερα είναι ικανός να σου κόψει ένα καρβέλι ψωμί στη μέση και να σου δώσει να φας, να σου δώσει στρώμμα να κοιμηθείς, αυτός είναι ο αγρότης της ελληνικής επαρχίας. Κανείς άλλος.

  9. yannis d. avatar
    yannis d. 15/02/2013 13:14:47

    Η αναλυση σου σε γενικες γραμμες σωστη.
    Η μεγαλη μαζα των αγροτων παιρνει ποσα της ταξης των 2-3.000 ευρω και ελαχιστοι και σε καθε περιπτωση οχι πανω απο 1% μεγαλα ποσα.Ειναι επισης γεγονος οτι υπαρχουν πια σοβαροι διασταυρωτικοι ελεγχοι που καθιστουν δυσκολη την απατη.
    Οπως ομως σε ολα η επιφανειακη προσεγκιση ευτελιζει και συσκοτιζει τα πραγματα.
    Γεγονος ειναι οτι οι αγροτες περνανε δυσκολα.Γι αυτο και χρησιμοποιησανε τις επιδοτησεις οχι για να επενδυσουν αλλα για να βοηθησουν τα παιδια τους να φυγουν και να ριξουν μαυρη πετρα πισω τους.

  10. Δεξιόχειρας avatar
    Δεξιόχειρας 15/02/2013 15:05:53

    Υπεύθυνος: αυτός που μπορεί να αναλάβει την ευθύνη κάποιων συγκεκριμένων ενεργειών. Είναι;

  11. Dr. Tom Papadopoulos, Windsor, Ontario, Canada avatar
    Dr. Tom Papadopoulos, Windsor, Ontario, Canada 16/02/2013 05:01:10

    Αγαπητέ Akenaton,
    Καλά κάνεις και τα γράφεις, αλλά αν δεν κάνω λάθος δεν είσαι στο στοιχείο σου.
    Αναρωτιέμαι που είναι οι συνάδελφοι μου Γεωπόνοι και κύριοι Καθηγητές των Γεωπονικών Σχολών που ειδικεύονται στην Αγροτική Οικονομία, Αγροτική Πολιτική και Αγροτική Ανάπτυξη να μας διαφωτίσουν.

    • romeo avatar
      romeo @ Dr. Tom Papadopoulos, Windsor, Ontario, Canada 16/02/2013 10:04:47

      Περί άλλων ... τυρβάζουν!

    • Δεξιόχειρας avatar
      Δεξιόχειρας @ Dr. Tom Papadopoulos, Windsor, Ontario, Canada 16/02/2013 14:17:32

      Ένας από αυτούς που αναζητάς σήμερα είναι υπουργός αλλά οι αγρότες του ΚΚΕ πάνε να τον απαξιώσουν.

  12. takis400 avatar
    takis400 16/02/2013 13:47:08

    οι αγροτες τα τρωγανε με 2μετρες,οι δημοσιοι ειχαν μισθο 20.000 το μηνα,οι εμποροι δεν πληρωναν φορους,οι του ιδιωτικου κλεβανε τον κοσμο,ολα αυτα στην ελλαδα,μονο οσοι σχολιαζουν εδω εχουν φωτοστεφανο πανω απο το κεφαλι.Επειδη,τα μεσα βρισκουν απο ενα παραδειγμα παντου,ολοι ειμαστε ετσι,ε λοιπον δεν ειμαστε,εγω ειμαι στο δημοσιο 24 χρονια και πριν τις περικοπες εφτανα τα 1400 ευρω με ανωτερη εκπαιδευση,στο χωριο τους βλεπω 4 και μιση το χαραμα να πηγαινουν στο χωραφι με -5 βαθμους μαλλον μετα τις 2μετρες και καν 2 μπουκαλια σπεσιαλ?τον γνωστο μου που εχει μια μικρη επιχειρηση να αγκομαχαει να πληρωσει το τεβε,αυτη ειναι η ελλαδα κατα 80 τοις εκατο προ κρισης,αν αναλωνεστε εδω μεσα για το υπολοιπο 20 τοις εκατο απλα ασχολειστε με την συντριπτικη μειοψηφια,για αυτο τα σχολια σας καλυτερα να ειναι πιο συγκεκριμενα και οχι να βαζετε τους παντες απο καθε κλαδο σε ενα καζανι
    ΥΓ.συγχαρητηρια για το αρθρο,λεει αληθειες

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.