30/01/2009 14:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι Τράπεζες βραχυκυκλώνουν το σύστημα

Προσέξτε πως παρουσιάζουν ορισμένα «σοβαρά» ΜΜΕ το γεγονός ότι οι Τράπεζες έχουν κόψει κάθετα τα δάνεια προς τον κοσμάκη, παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις της κυβέρνησης για το αντίθετο: «Σημαντική επιβράδυνση παρατηρήθηκε στην πιστωτική επέκταση τόσο προς τις επιχειρήσεις, όσο και προς τα νοικοκυριά το Δεκέμβριο του 2008...».

Το κομψές και ευγενικές κουβέντες εξαρτημένων κονδυλοφόρων - των ίδιων που φούσκωναν προ ολίγου τις ...φούσκες - για να περιγράψουν την μεγάλη αλήθεια για την κυβέρνηση Καραμανλή. Οι Τράπεζες έκοψαν σχεδόν τελείως το ρευστό προς τα νοικοκυριά. Μόνο για τις δικές τους μετοχές νοιάζονται. Τα καταναλωτικά και λοιπά δάνεια έπεσαν κατά ...75% τον Δεκέμβριο του 2008 σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2007 ( από 712 εκατ. Ευρώ στα 176 εκατομμύρια). Κι αυτό το λέει η Τράπεζα της Ελλάδος κι όχι κανένας βουλευτής της αντιπολίτευσης.

Η αδυναμία δανεισμού οδηγεί σε οικονομικό αδιέξοδο εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά τα οποία δεν μπορούν ούτε να εξοφλήσουν τα υφιστάμενα χρέη τους, ούτε να εξυπηρετήσουν τις τρέχουσες και ανελαστικές σε πολλές περιπτώσεις  ανάγκες τους. Έτσι εξωθούνται στη χειρότερη μορφή δανεισμού, μέσω των πιστωτικών καρτών που έχουν τα υψηλότερα επιτόκια της τάξης του  18%-20%. Περίπου 500.000 καταναλωτές βρίσκονται σε οριακό σημείο, καθώς είτε αδυνατούν να αποπληρώσουν τις δόσεις τους είτε καταβάλλουν πάνω από το 40% του εισοδήματός τους στις τράπεζες.
Σταματώντας τη χορήγηση καταναλωτικών δανείων, κλείνοντας δηλαδή την πρόσβαση σε μια πιο ήπια μορφή δανεισμού, οι Τράπεζες ωθούν τον πελάτη τους σε μια πιο επισφαλή και ακριβότερη πηγή, ουσιαστικά αυξάνοντας τον κίνδυνο τόσο για τον πελάτη όσο και για το ίδιο το σύστημα. 

Κραυγή απόγνωσης και αγανάκτησης εναντίον των Τραπεζών από τους χιλιάδες επιχειρηματίες της χώρας, οι οποίοι, λόγω της οικονομικής κρίσης, βλέπουν την καταναλωτική ζήτηση να μειώνεται, τις πωλήσεις των εμπορευμάτών τους να πέφτουν, τις υποχρεώσεις τους να «τρέχουν» και να τους «πνίγουν» και τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για μέτρα ενίσχυσης να μην υλοποιούνται ή όσα από αυτά εφαρμόζονται να μην αποδίδουν.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Λογιστάκος avatar
    Λογιστάκος 30/01/2009 14:25:39

    Αυτοί τη φούσκωσαν τη φούσκα τόσα χρόνια (βλ. π.χ. δάνεια - τιμές ακινήτων). Αλλά τώρα που σκάει, ο διάολος δεν θα πάρει μόνον αυτούς αλλά κι εμάς.
    Να βγάλουν στο σφυρί πρώτα τις βίλλες των golden boys και των υπουργών τους - και μετά των άλλων μικρότερων γκλάμουρων.

  2. Λογιστάκος avatar
    Λογιστάκος 30/01/2009 14:28:30

    Όσο για τις μετοχές τους, τις έχει πάρει ο διάολος προ πολλού. Eurobank 4,5 από 35 κτλ
    Too late...

  3. KaryID avatar
    KaryID 30/01/2009 14:40:15

    H σημερινή Καθημερινή διατυπώνει ερωτήματα για τα 28 δις ως εξής: "ελληνικές τράπεζες πήραν πράσινο φως από τις Βρυξέλλες για να ενισχύσουν από το πακέτο των 28 δισ. θυγατρικές τους στα Βαλκάνια, ενώ περιορίζουν τα δάνεια στο εσωτερικό."

    5 δισ. χορηγήσεις τον Δεκέμβριο του 2007
    2 δισ. τον Δεκέμβριο του 2008
    (στοιχεία Τράπεζας της Ελλάδος)

  4. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 30/01/2009 14:47:08

    KaryID -Με τόσους μουτζαχεντην ορθοδόξους στο εσωτερικό άρχισαν τα παιχνιδάκια …

  5. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 30/01/2009 14:53:40

    Λογιστάκο,
    κάποτε έκανα και εγώ τον λογιστάκο. Μου είχαν πει τα αφεντικά, ότι μία υγιής τράπεζα δεν μπορεί να αξίζει πάνω από 1,2 έως 1,4 φορές την καθαρή της θέση. Λιγότερο αν έχει προβληματικό χαρτοφυλάκιο (ξέρεις εσύ τι εννοώ)

    Κάποτε πληρώθηκαν στο εξωτρικό 2,5 φορές καθαρή θέση και βούϊξε ο κόσμος. Μετά έγιναν οι εξαγορές στην Ελλάδα με τρελλά νούμερα. Και έλεγα ο φτωχός "μα πως είναι δυνατόν" μετά κατάλαβα: cartel premium (σε περιβάλλον με σκούρο χρήμα)

    Με προβληματικά χαρτοφυλάκια, είναι απόλυτα δικαιολογημένη τιμή κάτω της 1 φοράς την καθαρή θέση

    ΜΗΝ ΠΕΡΙΜΕΝΕΤΕ ΕΞΤΡΑ ΔΑΝΕΙΑ. Είναι απόλυτα δικαιολογημένοι να μηξν θέλουν επισφάλειες. Εξ ου και η προηγούμενη προτροπή μου στου Αρχοντες να ενισχύσουν την οικονομία απ'ευθείας και όχι μέσω τραπεζών. Και βγήκε κάποιος έξυπνος και νιαούριζε "πώς και τι". Θα το ξαναπώ: Με φορολογικές ελαφρύνσεις, σε εταιρίες και άτομα. Αυτά.

  6. Λογιστάκος avatar
    Λογιστάκος 30/01/2009 14:57:10

    @ archaeopteryx
    Συμφωνώ

  7. Λογιστάκος avatar
    Λογιστάκος 30/01/2009 14:59:50

    Αλλά γιατί δεν πρόσεχαν (οι ελέγχοντες εννοώ φυσικά, π.χ. η Τρ. της Ελλάδος και ο Αλογό, όχι βέβαια οι εμπορικές τράπεζες), όταν ΕΠΡΕΠΕ να προσέχουν;
    Τζάμπα τους πληρώνουΜΕ;

  8. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 30/01/2009 15:02:49

    Λογιστάκος- εμ ...

  9. Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... avatar
    Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... 30/01/2009 15:20:04

    Μια ενδεικτική πρόσφατη ιστοριούλα για το χάλι του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος και τους τρόπους που έχουν σκαρφιστεί στις πλάτες μας για το περισώσουν.

    Πάω που λέτε στην Πειραιώς να βάλω κάποια χρήματα σε ένα λογαριασμό:

    -Καλημέρα σας μου λέει η ομορφούλα υπάλληλος, τι θα θέλατε;
    -Θέλω να βάλω αυτά τα χρήματα σε αυτόν τον λογαριασμό, απαντάω. Έχετε επιβάρυνση για κατάθεση σε άλλον λογαριασμο;
    -Όχι, μου απαντάει.
    -Αιτιολογία βάλτε σας παρακαλώ αυτό το όνομα, της λέω.

    Και τώρα το κουφό:

    -Βεβαίως να το βάλω, μου απαντά, αλλά θα έχετε 1.40 ευρώ επιβάρυνση.
    -Για τι πράγμα της λέω για την κατάθεση στον άλλο λογαρισμό;
    -Οχι, μου λέει, για το ότι θα σας πληκτρολογήσω την αιτιολογία στην κατάθεση!!!!!!!

    Ακούστε ρε παιδιά τι σκέφτηκε ο Σάλλας για να παρακάμψει την απόφαση για τις επιβαρύνσεις και να τα κονομήσει (ελέω βέβαια των διαφόρων πολιντικάντηδων).

    Ε-Λ-Ε-Ο-Σ!

    Άυτή πρέπει να είναι η πιο ακριβή υπηρεσία στον κόσμο:
    1.40 ευρώ τα 5 δευτερόλεπτα
    (όσο κάνει να πληκτρολογήσει ένα όνομα ο υπάλληλος).
    Και μη μου πει κανείς τίποτα για κόστη μηχανογράφησης γιατί θα τον πάρω με τα γιαούρτια.

  10. donaE avatar
    donaE 30/01/2009 15:20:29

    Ακομα και απ' ευθειας να ενισχυθει η οκονομια ,το προβλημα με τον δανεισμο απο τις τραπεζες ειναι μεγαλο.Αν δεν κανουν αναχρηματοδοτηση,και ρυθμιση στον Τειρεσια,τα παλια δανεια δεν μπορουν να πληρωθουν.Εδω και καιρο οι Ελληνες χρησιμοποιουν την καταναλωτικη πιστη για να εχουν το ρευστο της καθημερινοτητας.Τα ληξιπροθεσμα πνιγουν.

  11. Nick avatar
    Nick 30/01/2009 15:28:12

    Αντί να χαιρόμαστε που αρχίζει και σταματάει αυτή η βλακεία, φωνάζουμε ότι κάνει κακό γιατί δεν κινείται η οικονομία.

    Μπα, μπα, μου θυμίζει τον Bernanke που στην ομιλία του στο Λονδίνο έλεγε ότι η πίστωση είναι το οξυγόνο της Αμερικανικής Οικονομίας.

    Το "shop till you drop" ΠΕΘΑΝΕ!

    Επιστροφή στη φύση, που έλεγαν και οι Ψόφιοι Κορίοι!

  12. Σπύρος Χαρίτος avatar
    Σπύρος Χαρίτος 30/01/2009 15:28:47

    Μπράβο και πάλι μπράβο. Αυτήν είναι η πραγματικότητα!!!!
    Δεν με ενδιαφέρει να το δημοσιεύσετε το σχόλιο.
    Το στέλνω, γιατί σαν ελεύθερος επαγγελματίας ξέρω πολύ καλά τι γίνεται στην αγορά.
    Να σταματήσουν τις αηδίες περί "πακέτου στήριξης" που θα ανοιξει τις κάνουλες για τα δάνεια και να προσπαθήσουν να κρατικοποιήσουν κάποιες τράπεζες.
    Είναι η μόνη περίπτωση, να πανικοβληθούν οι υπόλοιπες...

  13. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/01/2009 15:34:08

    @11 Όντως η πίστωση είναι το οξυγόνο της Αμερικής από τις αρχές του αιώνα. Δεν βλέπεις και εμάς που μόλις απελευθερώθηκαν τα δάνεια πριν από 15 περίπου χρόνια γεμίσαμε σουπερ ΙΧ, ηλεκτρονικές συσκευές, αγορές κατοικιών κλπ.;
    Πιο πριν έπρεπε να πουλήσεις 2 χωράφια για να πάρεις μεταχειρισμένο φιατάκι. Γιατί διαφωνείς;
    Αν θέλουμε καπιταλιστικό σύστημα, που με τις κυβερνήσεις που βγάζουμε το αποδεικνύουμε, τότε γιατί όχι πίστωση;
    Τι θέλεις, επιστροφή στα μασουράκια και τα σεντούκια; Εξηγήσου.

  14. Orestios avatar
    Orestios 30/01/2009 15:34:35

    U.S. economy shrank by 3.8% in the fourth quarter, the government reports - the biggest decline in 26 years.

  15. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 30/01/2009 15:37:29

    Απορω που γνωστες σαν και καποιους από εσας, ‘’τσιμπατε’’ με τετοια θεματα και αναρωτιεμαι εάν πραγματι δεν κατανοειτε η δεν θελετε να κατανοησετε ότι τα προβληματα της Ελληνικης Οικονομιας ,ξεπερασαν πλεον σε πολλα σημεια το οριακο σταδιο τους και εάν άλλες Οικονομιες καλουνται τωρα, να προβουν σε «διορθωτικες κινησεις και επεμβασεις» η δικια μας απαιτει ταυτοχρονα και δραστικες και ταχιες δομικες αλλαγες, αλλως ότι και ρευστοτητα να προωθησεις θα είναι σαν να δινεις ασπιρινη στον καρκινοπαθη. Ημιμετρο και απλη χρονικη μετατοπιση βραχυπροθεσμα θα επιφερει.
    Ειλικρινα αυτό μου προκαλει εντυπωση ,τοσο δυσκολο είναι να γινει κατανοητο η αποφευγετε να το σχολιαστε ;

  16. Nick avatar
    Nick 30/01/2009 15:43:22

    @Strange Attractor:

    Επιστροφή στην αποταμίευση, στη παραγωγή, στα χωράφια και γενικώς στη κοινή λογική.

    Η πίστωση να χρησιμοποιείται ΜΟΝΟ για επενδύσεις και ΜΟΝΟ σε περιορισμένο βαθμό.

    Όχι στη κατανάλωση με δανεικά και στον καλπάζοντα πληθωρισμό.

  17. Nick avatar
    Nick 30/01/2009 15:45:23

    Και κυρίως, επιστροφή στα νομίσματα που υποστηρίζονταν από πολύτιμο μέταλλο (χρυσό, άργυρο, πλατίνα) ή άλλο αγαθό.

  18. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 30/01/2009 15:47:19

    Κι εγώ τείνω να καταλήξω ότι θεωρητικά η κρατικοποίηση είναι η μόνη λύση διεξόδου αλλά στην Ελλάδα και κρατικοποίηση να γίνει πάλι οι ίδιοι άχρηστοι θα αποφασίζουν .

    Μέσω TT κι Αγροτικής δεν μπορούν να διοχετεύσουν το ρευστό επειδή θα τους κάνει ντα η ΕΕ για ανταγωνισμό .

    Μέσω κρατικών φορέων πάλι δεν μπορούν γιατί οι Βαλκανικές επενδύσεις των φίλων τραπεζιτών θα πέσουν έξω .

    Μέσω καινούργιων τραπεζών πάλι χλωμό .

    Άρα ?

    Δεν υπάρχει λύση διότι δεν υπάρχει βούληση. Εδώ οι τραπεζίτες που κάποτε κοίταγαν να διατηρούν ένα κοινωνικό προφίλ τώρα δεν νοιάζονται παρά για την τιμή στο ταμπλό μπας και δεν χρεοκοπήσουν και δεν χρειαστεί να ψάχνουν για καινούργια δουλειά .

    Τους βρίζει όλο το επιχειρηματικό σύστημα κι αυτοί από το ένα μπαίνει από το άλλο βγαίνει .

    Εμείς τοξικά δεν έχουμε για να φτιάξουμε Bad Bank αλλά μήπως έχουμε τράπεζες ?

    Όταν θα σταματήσουν να έχουν πελάτες (αφού οι μισοί θα έχουν χρεοκοπήσει και οι άλλοι μισοί θα ακούνε "τράπεζα" και θα φτύνουν) θα καταλάβουν τι σημαίνει τραπεζίτης !

  19. Orestios avatar
    Orestios 30/01/2009 15:47:29

    strikes spread to power stations across Britain today with more than 1,000 workers walking out in protest at the use of foreign contractors

  20. donaE avatar
    donaE 30/01/2009 15:47:59

    Η υπερκτιμηση και η υπερκαταναλωση ειναι η ιστορια του καπιταλιστικου συστηματος.Που και που και καμια κριση.Η επιστροφη στα χωραφια ειναι αδυνατη,σαν αν ζηταμε την μηχανη του χρονου

  21. Nick avatar
    Nick 30/01/2009 15:55:29

    donaE, πήγαινε στο Youtube και δές το ντοκυμαντέρ "The End of Suburbia".

  22. alone avatar
    alone 30/01/2009 15:55:55

    Διαβάστε μια ουσιαστική ανάλυση που υπερβαίνει
    τις τρέχουσες διαχειριστικές προσπάθειες της κρίσης και
    προσφέρει μάη σφαιρική εικόνα του χρηματοπιστωτικού συστήματος

    http://www.capital.gr/news.asp?details=662149

  23. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 30/01/2009 15:57:01

    @ 16 - 17 Nick
    Αποταμιευεις όταν εχεις και είναι και δικα σου.
    Παραγωγη κανης όταν εχεις και όχι όταν ηδη οι περρισοτερες Βιομηχανιες σου εχουν μετατραπει σε «κελυφος» βιτρινα και αποθηκη δηλαδη για να πουλανε δηθεν ελληνικα αλλα τις εχουν μεταφερει στα Σκοπια και γυρω Βαλκανια.
    Τα χωραφια περιμενουν ακομη τους Αλβανους και Βουλγαρους να ερθουν να μαζεψουν και να θερισουν.
    Κοινη Λογικη;μηπως εχεις να μου πεις καποιο παραδειγμα από την καθημερινοτητα που αντιμετωπιζουμε ,γιατι εγω σπαω το κεφαλι μου και δεν βρισκω.
    Και οσο για τα «σταθερα νομισματα» νομιζεις ότι τα λεφτα στο σεντουκι είναι η λυση για την ατομικη η δημοσια οικονομικη ζωη;

  24. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/01/2009 16:04:14

    @21 Όλα είναι πετρέλαιο τελικά. Η λύση θα ήταν ο Ομπάμα να αναλάβει μακρόπνοη εκστρατεία απεξάρτησης έστω και μακροπρόθεσμα από το πετρέλαιο.

  25. Nick avatar
    Nick 30/01/2009 16:05:30

    Δυστυχώς για σένα, ναι αυτή είναι η λύση. Και προτιμώ το σεντούκι από τον υπολογιστή που με ένα κλίκ "τυπώνει" δισεκατομμύρια από αέρα κοπανιστό.

    Τώρα που καταρρέει το Σύμπαν και αρχίζει να αναδύεται ο προστατευτισμός και ο εθνικισμός, θα δείτε πολλά να αλλάζουν.

    Προς το παρόν, πάρ'τε βαθιές ανάσες γιατί ήδη όλο και περισσότεροι άνθρωποι ψάχνουν στα σκουπίδια για φαγητό.

  26. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 30/01/2009 16:07:52

    @ Nick
    Δυστυχώς για σένα...; απο που το συμπερανες;

  27. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 30/01/2009 16:08:46

    Και μια και ασχολειστε με τα «δευτερευοντα» για ψαξτε ποιοι πολιτικοι κατεχουν τραπεζικα μεριδια και μετοχικα μεριδια σε επιχειρησεις, γιατι καποτε που οι εποχες ηταν πιο «αθωες» διαβαζες και την συμετοχη τους στα διοικητικα συμβουλια ,μελων των οικογενειων τους , τωρα που πονηρεψανε και βγηκαν οι Offshore , βαζουν αυτές βιτρινα.
    Αυτά για να ξερετε που να αποτανθειτε και να μην παιδευστε.

  28. Nick avatar
    Nick 30/01/2009 16:09:49

    Από το ύφος της ερώτησης. Ζητώ συγγνώμη για τη τυχόν παρεξήγηση.

  29. donaE avatar
    donaE 30/01/2009 16:13:38

    @21Nick
    Το ειδα,ισως αλλαξει προσωπο η Αμερικη.Αλλα για ποσο να γυρισουμε στα χωραφια?Η ιδια η διαδικασια παραγωγης δεν συνεπαγεται την μεγενθυση,τις ανισοτητες κατοπιν και φτου απο την αρχη.Αναδιανομη λοιπον με οσες συμφορες συνεπαγεται.

  30. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 30/01/2009 16:15:47

    Ποιος θα την κάνει μωρέ την αναδιανομή ή τις δομικές αλλαγές ? Ο Γιώργος κι ο Κώστας ?

    Το μυαλό μας ας αλλάξει πρώτα και μετά βλέπουμε

  31. Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... avatar
    Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... 30/01/2009 16:17:45

    Το πρόβλημα με μας τους Έλληνες είναι ότι μας αρέσει το μπλα μπλα. Η πάρλα. Και άσχετοι να είμαστε και ημιμαθείς θα πιάσουμε "επιστημονική" συζήτηση για οτιδήποτε σώνει και καλά.

    Αφού δεν ξέρετε την τύφλα σας από οικονομικά (ή στην καλύτερη περίπτωση έχετε καταρράκτη), τι συζητάτε. Εδώ ψάχνουν και δεν βρίσκουν λύση "ειδικοί" παγκοσμίως.

    Α και ξέχασα 1.40, 1.40 μας τα ρουφάει τα ευρουλάκια ο κάθε Σάλλας και τελικά μαγκιά του γιατί τέτοιοι μακάκες είμαστε...

  32. Nick avatar
    Nick 30/01/2009 16:19:50

    Τη λύση την έχουν βρεί, αλλά δεν τη λένε:

    Γενικός Πόλεμος.

  33. alone avatar
    alone 30/01/2009 16:20:23

    "Λόγω του έντοκου δανεισμού, τα χρήματα μετακινούνται συνεχώς από τους πολλούς στους λίγους. Οι φτωχοί φτωχαίνουν και οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι. Σκέψου το εξής απλό. Ας υποθέσουμε ότι όλος ο κόσμος είμαστε 5 άτομα και ξεκινάμε όλοι μαζί με €1000 ο καθένας. Ας υποθέσουμε επιπλέον ότι σε κάποια στιγμή εγώ γίνομαι τράπεζα και αρχίζω να δανείζω έντοκα στους υπόλοιπους 4. Ας πούμε ότι για κάθε €100 που δανείζω, ζητάω πίσω €120 σε ένα χρόνο. Αν ο καθένας από τους άλλους 4, δανείζεται €500 κάθε χρόνο, εγώ θα δίνω €2000 σε δάνεια κάθε χρόνο και στο τέλος του χρόνου θα μαζεύω €2400. Δεδομένου ότι όλοι οι άλλοι έχουν συνολικά €4000 αρχικά, και εγώ αφαιρώ €400 κάθε χρόνο σαν κέρδη από τόκους, σε 10 χρόνια θα έχω μαζέψει όλα τα χρήματα και οι άλλοι δεν θα έχουν δεκάρα.

    Η αποτυχία στο παραπάνω υπεραπλουστευμένο παράδειγμα οφείλεται στο γεγονός ότι η συνολική χρηματική πηγή του κόσμου είναι το σταθερό ποσό των €5000. Είναι σαφές λοιπόν ότι για να λειτουργήσει το σύστημα του έντοκου δανεισμού, πρέπει νέα χρήματα να εισάγονται συνεχώς στο σύστημα ώστε να μην χρεοκοπεί η βάση της πυραμίδας. Αν συνεχώς μοιράζονται νέα χρήματα στην βάση το σύστημα μπορεί όντως να διαιωνίζεται.

    Αλλά όταν δημιουργείται νέο χρήμα αυξάνεται ο πληθωρισμός. Αυξάνοντας την συνολική χρηματική πηγή των €5000 σε €10000 αναβάλλει μεν την χρεωκοπία αλλά διπλασιάζεται η αξία όλων των αγαθών/υπηρεσιών. Επιπλέον, πάλι τα €10000 θα καταλήξουν σε εμένα, τον τραπεζίτη, οπότε χρειάζεται να εισάγονται συνεχώς τέτοια χρήματα με εκθετικό ρυθμό. Έτσι ο πληθωρισμός θα αυξάνεται με τον ίδιο εκθετικό ρυθμό.

    Για να μην συμβεί αυτό θα πρέπει να υπάρχει ανάπτυξη με τον ίδιο εκθετικό ρυθμό. Γεγονός που σημαίνει δύο πράγματα.

    Από την πλευρά πρώτων υλών πρέπει να υπάρχουν άπειροι φυσικοί πόροι. Πρέπει να βιάσουμε τον πλανήτη. Να τον ξεζουμίσουμε. Αλλά οι φυσικοί πόροι έχουν ένα όριο. Είναι πεπερασμένοι. Μπορεί όταν τελειώσει το πετρέλαιο να χρησιμοποιήσουμε μια ανανεώσιμη πηγή ενέργειας όπως τον ήλιο, αλλά τι θα κάνουμε όταν όλη η επιφάνεια του πλανήτη γεμίσει φωτοβολταικά και ανεμογεννήτριες; Δεν θα φτάσουμε κάποτε στο όριο; Και πέρα από την ενέργεια; Μπορούμε να παράγουμε άπειρο κρέας; Άπειρο σιτάρι; Άπειρο πόσιμο νερό;

    Και είναι και η πλευρά της εργασίας. Για να έχουμε εκθετική ανάπτυξη, είτε θα πρέπει να εργαζόμαστε με εκθετικά μεγαλύτερη ταχύτητα, είτε με εκθετικά μεγαλύτερα ωράρια, είτε να αυξάνεται ο πληθυσμός του πλανήτη εκθετικά. Αλλά δεν υπάρχει και εδώ όριο; Το Zeitgeist λέει ότι η τεχνολογία θα μας σώσει εδώ. π.χ. θα βάλουμε ρομπότ να δουλεύουν. Αλλά μπορούμε να φτιάξουμε άπειρα ρομπότ ή μήπως τα ρομπότ δεν χρειάζονται μια πηγή ενέργειας; (χώρια που τόσα χρόνια η τεχνολογία χρησιμοποιείται όχι για να δουλεύουμε πιο άνετα, αλλά να δουλεύουμε ακόμα περισσότερο - βλ. κινητό τηλέφωνο)"

  34. donaE avatar
    donaE 30/01/2009 16:35:02

    @33 alone
    Σωστα.Αλλα παλι η πραγματικοτητα θα ξεπερασει την φαντασια.Εγω λεω να δουμε το εργο καλυτερα.

  35. fishbone avatar
    fishbone 30/01/2009 18:13:57

    endiaferontes dialogoi

  36. KaryID avatar
    KaryID 30/01/2009 18:45:12

    @33 alone: πολύ καλό. Ο πλανήτης έχει ήδη ξεζουμιστεί. Και σε λίγο δεν θα φτάνουν όλα τα δάση να παράγουν χαρτί να τυπώνουν το χρήμα.

  37. Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... avatar
    Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... 30/01/2009 19:04:26

    Αν και είμαι ειδικός μόνο στην βρώση ζυμαρικών θα την πω κι εγώ την μακακία μου:

    Reset κύριοι, reset.
    Δεν χρειάζεται τύπωση χρήματος. Διαγραφή χρεών χρειάζεται. Τα πάντα είναι εικονικά. Χρεώγραφα, ομόλογα, δάνεια, μετοχές, παράγωγα, τα πάντα. Ζούμε σε ένα οικονομικό simulation.

    Οπότε η λύση είναι απλή.
    Restart, insert coin και πάμε πάλι από την αρχή (το coin για το επόμενο παιχνίδι ας το βάλουν οι κονομήσαντες στο προηγούμενο)...

  38. Μακρης Κωνστ. avatar
    Μακρης Κωνστ. 30/01/2009 19:16:43

    @ Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!...
    Εικονικα είναι αυτά που πουλουσανε όχι αυτά που ΧΡΕΩΝΑΝΕ.
    Ζητα να σου διαγραψουν αυτά που χρωστας πρωτα και ελα να μας πεις την απαντηση.
    Αν και εκτιμω τις μακαροναδες σαν και εσενα , το Εικονικα είναι λαθος ορισμος , ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΛΠΙΔΑΣ & ΠΡΟΣΔΟΚΙΑΣ είναι στην ουσια, το εφαρμοζουμε εδώ στην Ελλαδα πριν από αυτους .απλως επειδη ειμαστε Ψυλικατζιδικο σαν Χωρα ,δεν μπορουμε να το κανουμε και πιο Εξω. Αστα καλυτερα ασχολησαι με τις μακαροναδες ,θα βρεις πιο ουσια.

  39. donaE avatar
    donaE 30/01/2009 19:54:13

    Μετα την απομακρυνση εκ του ταμειου ουδεν λαθος αναγνωριζεται

  40. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 30/01/2009 20:05:39

    Am den ειναι ετσι απλα τα πραγματα φιλε.Πιστωση uber alles.
    Tην ειδες τη σκληρη πραγματικοτητα στην Αμερικα.Δινανε δανεια ετσι σ οποιον περναγε απεξω,και στο τελος διαλυθηκε το συστημα.Δεν το ξερεις οτι αυτο εγινε;
    Ολα τα πραγματα,εχουν μετρο,η πρεπει να εχουν.Και εσχατως,το μετρο ξεπεραστηκε.

  41. donaE avatar
    donaE 30/01/2009 20:17:47

    Αστιευτηκα.Και μην πας στην Αμερικη,και εδω εχουν γινει βιαστικα πραγματα ιδιως σε καποιες ιδιωτικες.

  42. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/01/2009 21:00:41

    @37 Σεισάχθεια; Wow!!!! Εν έτει 2009, ΣΕΙΣΑΧΘΕΙΑ!

  43. Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... avatar
    Γειά σου Σάλλα με τα ωραία σου!... 30/01/2009 21:57:40

    @42
    Σεισάχθεια. Why not?
    Μήπως θα χάσεις εσύ λεφτά;
    Μακροπρόθεσμα πάλι θα κερδίσουν αυτοί που τώρα φαινομενικά θα χάσουν.

  44. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 30/01/2009 22:01:37

    @43 Συμφωνώ.

  45. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 31/01/2009 12:47:07

    Τελικά ακόμα δεν έχω πάρει απάντηση σε κάποια ερωτήματα που με βασανίζουν.
    Τους ξέφυγε η κατάσταση μέσα από την πολυπλοκότητα που δημιούργησαν ή δρομολόγησαν τα πράγματα ως εδώ;
    Έχουν βρει την λύση ή ψάχνουν να την βρουν;
    Μήπως δημιουργήθηκαν πολλοί πλούσιοι, άρα ισχυροί, και τώρα τους λιγοστεύουν;
    Πόσοι είναι αυτοί οι παραπανίσιοι πλόυσιοι που θα καταργηθούν και πόσοι νέοι φτωχοί αναλογούν;
    Να με υποθηκεύσω για άλλα 600 ευρώ και να πάρω τηλεόραση υψηλής ευκρίνειας μήπως δω καθαρότερα τα πράγματα;
    Να πουλήσω ένα οικόπεδο για να στηρίξω την επιχείρησή μου ή να το κρατήσω για να φυτεύσω τις δύσκολες ημέρες;
    Reset, με εξυπηρετεί. Αλλά πάλι να σβήσω όλη τη μέχρι τώρα πορεία μου είναι σαν να αυτοαναιρούμαι.
    Σεισάχθεια, ακόμα περισσότερο. Αλλά ποιος θα με εμποδίσει να ξαναχρεωθώ με αντάλλαγμα την ύπαρξή μου;
    Καταλήγω ότι το Σαββατοκύρικο με χαλάει γιατί σκέπτομαι περισσότερο.
    Θα ζητήσω από τους συνδικαλιστές να διεκδικήσουν, στο όνομά μου, εβδομάδιαία εργασία 70 ωρών.
    Που θα παέι θα σταματήσω να σκέπτομαι.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.