17/05/2008 07:23
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οι Γερμανοί είχαν ανάγκη τον ΟΤΕ και όχι το αντίστροφο

Ο Όλιβερ Σίκενταντς, είναι επικεφαλής του τμήματος αναλύσεων της Dresdner Βank. Άρα είναι πολύ πιο αξιόπιστος από όσους ακούσαμε χθες στην Βουλή. Ιδού λοιπόν τι δηλώνει σε συνέντευξή του που δημοσιεύουν τα σημερινά ΝΕΑ:

Η απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει στο βήμα αυτό ήταν πολιτική. Η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να είναι ευχαριστημένη, διότι βρήκε στην Deutsche Τelekom έναν βιομηχανικό εταίρο. Για τον ΟΤΕ όμως δεν ήταν αναγκαίος ένας τέτοιος εταίρος. Δεν βλέπω καμία λογική σε επιχειρηματικό επίπεδο, που θα έλεγε ότι χωρίς τη συμφωνία με την Τelekom απειλείται η επιβίωση του ΟΤΕ. Και αυτό διότι ο ΟΤΕ έχει πολύ ισχυρή θέση στην αγορά της περιοχής.

Εκ πρώτης όψεως «τρομάζει» η τιμή των 26 ευρώ που έδωσε η Deutsche Τelekom για τις μετοχές της ΜΑRFΙΝ και σχεδόν 30 ευρώ για τις μετοχές που παίρνει από το Ελληνικό Δημόσιο. Ωστόσο η Τelekom παίρνει τον επιχειρηματικό έλεγχο έχοντας μόνον το 25% των μετοχών του ΟΤΕ, τον οποίο θα έπρεπε να αγοράσει, Με την «έξυπνη» αυτή κίνηση, η Deutsche Τelekom δεν είχε πλέον την υποχρέωση να κάνει κάποια προσφορά και στους υπόλοιπους μετόχους του ΟΤΕ. Οι μικρομέτοχοι του ΟΤΕ μένουν με «άδεια χέρια». Διότι «το χρήμα πηγαίνει στη ΜΑRFΙΝ, πηγαίνει στο Ελληνικό Δημόσιο και ο μικρομέτοχος το κοιτάζει με τα κιάλια.

Η ανάληψη του μάνατζμεντ του ΟΤΕ ήταν ο «κύριος στόχος» της Deutsche Τelekom και τον πέτυχε. Η ελληνική κυβέρνηση θα έχει βέτο σε αποφάσεις στρατηγικού χαρακτήρα, ή αν επιχειρήσουν οι Γερμανοί να μετονομάσουν τον ΟΤΕ π.χ. σε Τelekom Ηellas. Αλλά σε θέματα καθημερινού μάνατζμεντ η Deutsche Τelekom έχει απόλυτο έλεγχο».

Μέσω του ΟΤΕ η Deutsche Τelekom μπαίνει στην ελληνική αγορά, που είναι πολύ ελκυστικότερη από τη δύσκαμπτη» γερμανική. Ο Σίκενταντς επισημαίνει ως παράδειγμα ότι ο CosmΟΤΕ με την αγορά της Γερμανός έχει κατακτήσει μια μοναδική θέση στην ελληνική αγορά, την οποία η Τelekom δεν θα αποκτήσει ποτέ στη Γερμανία. Με την αξιοποίηση των μεριδίων του ΟΤΕ στην Ελλάδα και στις άλλες πέντε χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η Deutsche Τelekom θα εξοικονομήσει γύρω στο 10% του κόστους διαχείρισης.

Ο ΟΤΕ ταιριάζει γάντι στη στρατηγική εξάπλωση της Deutsche Τelekom. Ήδη το 2007 είχε για πρώτη φορά πάνω από το 50% του τζίρου της στο εξωτερικό. Διακηρυγμένος στόχος της Deutsche Τelekom είναι η εξάπλωση στην Ευρώπη. Είναι παρούσα στην Ανατολική Ευρώπη και μέσω του ΟΤΕ διευρύνει την παρουσία της στις βαλκανικές χώρες. Το αναπτυξιακό προφίλ του ΟΤΕ είναι αισθητά πάνω από αυτό της Deutsche Τelekom.

«Εξάπλωση στα Βαλκάνια», είναι λοιπόν η φράση – κλειδί για τους Γερμανούς. Και διαβάστε γι αυτό το προηγούμενο post. Η λέξη κλειδί για την ελληνική κυβέρνηση είναι μόνο μία: «απιστία» και την είπε ο Γ. Παπανδρέου. Γι αυτό και ο Καραμανλής επέμενε ότι η κυβέρνησή του δεν πούλησε, αλλά βρήκε «στρατηγικό εταίρο». Αυτός δεν διώκεται ποινικά.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 17/05/2008 09:23:04

    Το έχουμε γράψει εδώ και καιρό. Για την ακρίβεια έχουν ανάγκη τις Βαλκανικές εταιρίες του ΟΤΕ. Ο ελληνικός ΟΤΕ δεν τους ενδιαφέρει. Η πολιτική τους είναι να κόψουν την Ελλάδα στη μέση. Θα πάρουν από τη από τη Θεσσαλία και πάνω και θα μας αφήσουν από τη Θεσσαλία και κάτω. Αυτό ήθελε ο Αδόφος. Γι αυτό υποστηρίζουν τα σκόπια. Μόνο που τώρα αλλάζουν τα πράγματα και πρέπει να επιλέξουν αν α είναι με τον αστυφύλαξ ή με το χωρφύλαξ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.