Οδηγούν τη Νέα Δημοκρατία στην άβυσσο
13/08/2015 13:07
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Οδηγούν τη Νέα Δημοκρατία στην άβυσσο

Ας προσέξει η ΝΔ που πάει γιατί μπροστά είναι… τοίχος και από πίσω γκρεμός...

Και τώρα λοιπόν βρισκόμαστε ενώπιον μιας ακόμη κρίσιμης ψηφοφορίας που ουσιαστικά είναι η ψήφιση του αριστερού Μνημονίου. Πέρα από τις ανόητες κινήσεις της Ζωής και την προσπάθεια να εμποδίσει την Ολομέλεια, αλλά και τις άκρως μνημονιακές δηλώσεις του Τσίπρα (που έχει μεταλλαχθεί σε ακραίο μνημονιακό) ενδιαφέρον έχει η στάση της Νέας Δημοκρατίας.

Είναι η τρίτη φορά που η ΝΔ, το κατεξοχήν ευρωπαϊκό και αστικό κόμμα καλείται να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά για μια άχρηστη κυβέρνηση.

Είναι η τρίτη φορά που ουσιαστικά με τις ψήφους των γαλάζιων βουλευτών θα περάσει το Μνημόνιο και θα διασωθεί η κυβέρνηση της άρπα κόλλας. Η οποία δεν είναι ικανή ούτε τους δικούς της βουλευτές να συσπειρώσει και θα αναγκαστεί να προσφύγει στις ψήφους της αντιπολίτευσης.

Όμως, η ψήφος της ΝΔ έχει ανοίξει ξανά έναν διάλογο για το ποια τελικά πρέπει να είναι η στάση ενός κόμματος που υποστηρίζει όσο κανένα την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας. Ασφαλώς, από την αρχή το έχουμε γράψει, κάθε νόμος που περνά από τη βουλή και που διασώζει την ευρωπαϊκή προοπτική της Ελλάδας, πρέπει να στηρίζεται από το κόμμα του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η χώρα βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο κι αν δεν προχωρήσει η συμφωνία με τους δανειστές ο επόμενος δρόμος είναι του… Βαρουφάκη και του Λαφαζάνη. Σίγουρα η συντριπτική πλειοψηφία του ελληνικού λαού δεν το θέλει αυτό. Επομένως η Βουλή πρέπει να ψηφίσει το Μνημόνιο και από εκεί και μετά να κάνει η ελληνική κυβέρνηση και το πολιτικό σύστημα ό,τι είναι δυνατόν για να διορθώσει τις αδικίες. Αν και δεν περιμένουμε πολλά από τον ΣΥΡΙΖΑ και τον Τσίπρα προσωπικά ο οποίος μόνο να διασωθεί πολιτικά θέλει και τίποτε άλλο δεν του περνά από το μυαλό. Ούτε καν το εθνικό συμφέρον.

Όμως, η ΝΔ τι κάνει; Ποια είναι η θέση της, η στρατηγική της, ο στόχος της για το επόμενο χρονικό διάστημα. Διότι είναι μια χαρά για τον ΣΥΡΙΖΑ να ψηφίζει η ΝΔ τα σκληρά μέτρα και η μισή Κ.Ο. της αριστεράς να κάνει την πάπια. Αλλά αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί για πολύ, δε μπορεί η ΝΔ να παραμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα η «ουρά» του κ. Τσίπρα.

Επειδή έχουν βγει διάφορα «καρακόλια» της νέας ηγεσίας της Νέας Δημοκρατίας και κάνουν κριτική σε όσους λένε ότι η ΝΔ πρέπει να γίνει κάτι άλλο, ακόμη και να διαφοροποιηθεί στη Βουλή και να απέχει από την ψηφοφορία. Επειδή κάποιοι επικοινωνιολόγοι της δεκάρας που απέκτησαν εξουσία και νομίζουν ότι καταλαβαίνουν τον ελληνικό λαό. Επειδή βρίζουν όσους έχουν αντίθετη άποψη, όσους εκφράζουν την ανησυχία τους γιατί η ΝΔ μετατρέπεται σταδιακά σε δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς ξεκάθαρη ιδεολογική ταυτότητα, ας απαντήσουν στα εξής ερωτήματα:

1.Ένας ψηφοφόρος που στις επόμενες εκλογές θα πρέπει να επιλέξει μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ γιατί να ψηφίσει τη δεύτερη αφού έτσι κι αλλιώς και οι δύο ψήφισαν το ίδιο μνημόνιο;

2.Οι βουλευτές της ΝΔ με τι μούτρα θα πάνε στις περιφέρειές τους και θα προσπαθούν να στηρίξουν τα καταστροφικά μέτρα που πήρε όχι η κυβέρνησή τους αλλά η πρώτη φορά αριστερά; Πώς δηλαδή θα αναλύουν το αριστερό μνημόνιο όταν αυτό που θα έφερνε ο Σαμαράς ήταν εκατό φορές πιο μαλακό;

3.Όσοι βουλευτές της ΝΔ ουσιαστικά οδήγησαν την προηγούμενη κυβέρνηση στην κατάρρευση γιατί -όπως έλεγαν- έπαιρνε σκληρά και αντιλαϊκά μέτρα, τώρα τι έχουν να πουν με το μνημόνιο του ΣΥΡΙΖΑ;

4.Αν συνεχιστεί η στήριξη στην κυβέρνηση Τσίπρα ποια η διαφορά με το να… ενσωματωθούν οι βουλευτές της ΝΔ στην Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ; Με απλά λόγια, ο κόσμος της ΝΔ πώς να ξαναψηφίσει όταν δεν βλέπει καμιά διαφορά μεταξύ των δύο Κ.Ο;

5.Περιμένουμε εδώ και μερικές εβδομάδες από τον κ. Μεϊμαράκη και την ομάδα του μια σαφή ιδεολογικοπολιτική στόχευση. Να μας πουν πώς ονειρεύονται τη ΝΔ, ποιο είναι το σχέδιό τους, πώς θα ξαναγίνει αρεστή η ΝΔ στον ελληνικό λαό. Το μόνο που ακούμε είναι αστειάκια με τον Τσίπρα, δήθεν στροφή στο κέντρο και μια γενικότερη μεσαιοχωρίτικη ανάλυση της πλάκας. Δηλαδή για ποια στροφή στο κέντρο μιλάνε όταν εκεί ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει πάρτι; Γιατί δηλαδή να επιλέξει ο κόσμος μια… κεντρώα ΝΔ με φθαρμένα πρόσωπα που τώρα θυμήθηκαν ότι υπάρχουν κι όχι τον 40άρη Τσίπρα μαζί με τους άλλους 40άρηδες που πουλάνε φούμαρα;

6.Αυτή η κριτική που ασκείται υπογείως και υπούλως από στελέχη της Λ. Συγγρού για την προηγούμενη ηγεσία πρέπει να σταματήσει. Οι διαρροές και οι τζάμπα μαγκιές από τα «κουταβάκια» που αίφνης έγιναν… μπουλντόγκ καλύτερα να κοπούν γιατί μόνο κακό κάνουν.

Εν κατακλείδι, να σωθεί η χώρα με τις ψήφους της ΝΔ αλλά όχι να σωθεί ο ΣΥΡΙΖΑ και ο Τσίπρας. Αν κάποιοι πιστεύουν ότι αν γίνουν δεκανίκια μιας αποτυχημένης αριστεράς θα διασωθούν είναι γελασμένοι. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήρθε για να μείνει και θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τελειώσει τα λεγόμενα αστικά κόμματα, είτε εκβιάζοντάς τα είτε συνεργαζόμενος με αυτά. Ας προσέξει λοιπόν η ΝΔ που πάει γιατί μπροστά είναι… τοίχος και από πίσω γκρεμός.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ελενα Κανελοπούλου avatar
    Ελενα Κανελοπούλου 13/08/2015 13:28:27

    Κατανοητή η αγωνία του αρθρογράφου για το "μέλλον" του κόμματος αλλά δεν την συμμερίζομαι .Το κόμμα είναι σε κώμα .Όπως το 1974 η ΕΡΕ ήταν αδύνατον να ανταποκριθεί στις τότε ανάγκες της χώρας το ίδιο και τώρα η ύπαρξη (σε φυτική κατάσταση) της ΝΔ δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα της χώρας .Οσο γρηγορότερα δώσει της θέση της σε κάποιο νέο σχηματισμό που θα μας καλύψει όσους ανήκουμε στην παράταξη τόσο το καλίτερο. Η Γεννηματά για το ΠΑΣΟΚ και ο Μεϊμαράκης για την ΝΔ θα έχουν τον θλιβερό ρόλο του Ζίγδη για τη ΕΚ....

  2. Διογένης avatar
    Διογένης 13/08/2015 13:36:02

    Απλά τα πράγματα, η επιλογή ομόθυμης στήριξης του Μνημονίου δεν είναι επιλογή Μεϊμαράκη, είναι επιλογή Καραμανλή. Τώρα βρίσκει ευχερέστερη εξήγηση και θέση στο πολιτικό παιχνίδι και η επιλογή Παυλόπουλου για την Προεδρία. Υπάρχει άτυπη συμπόρευση Καραμανλή-Τσίπρα, αυτό μας δείχνει η επιλογή Μεϊμαράκη, μάλιστα δε και η απειλή διαγραφών, που ούτε ο Τσίπρας δεν θα διαγράψει καλά-καλά τους δικούς του! Και θα τους διαγράψει η ΝΔ! Ο κύβος ερρίφθη, νομίζω. Νέο κόμμα Σαμαρά, τώρα! Θα έλεγα, μάλιστα, ακόμη καλύτερα, νέο κόμμα Σαμαρά-Βενιζέλου. Η αστική τάξη έχει ανάγκη εκπροσώπησης. Οι "Σαμαροβενιζέλοι" πρέπει να δικαιωθούν. Και θα δικαιωθούν, διότι το οικονομικό θαύμα της περιόδου 2012-2014 δεν ήρθε τυχαία, δεν ήρθε από μόνο του. Κάποιος δούλεψε σκληρά για αυτό. Η ΝΔ θα καταλήξει να γίνει συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ και να μπει στο χρονοντούλαπο της ιστορίας μαζί με τον Τσίπρα. Η επιλογή έγινε και έγινε από τον ιδιοκτήτη του κόμματος. Ας κάνει λοιπόν το βήμα ο Σαμαράς, διδαγμένος από τα λάθη του παρελθόντος. Όχι γιατί το χρειάζεται ο ίδιος. Θα δικαιωθεί έτσι κι αλλιώς από την ιστορία. Αλλά διότι το χρειάζεται η χώρα. Το χρειαζόμαστε όσοι δεν έχουμε σήμερα πια καμία εκπροσώπηση, και που δεν μπορεί φυσικά να μας εκπροσωπήσει το Ποτάμι του Θεοδωράκη. Τώρα είναι η ώρα.

    • Παρατηρητής avatar
      Παρατηρητής @ Διογένης 13/08/2015 13:46:36

      Να προσθεσω κατι για το οικονομικο θαυμα 2012-2014. Σημερα η στατιστικη υπηρεσια ανακοινωσε 0.8% αναπτυξη για το β τριμηνο! ΔΗΛΑΔΗ με την οικονομια στον αυτοματο την κυβερνηση σε φαση τζουρας και φραπεδιας υπηρξε τετοια εξελιξη! ΔΕΝ ΤΟΛΜΩ να σκεφτω ποση θα ηταν η αναπτυξη αν δεν ειχει πεσει ο σαμαρας! 3-4% . Αντε στη χειροτερη 2.5-3%. Κοιμαται ο Ελληνας. Ειναι πεπεισμενος οτι ο σαμαροβενιζελος υπογραφε τα παντα επειδη ετσι του ειπε ο κουρρης. επερνε τις συνταξεις που του εξασφαλισαν οι σαμαροβενιζελοι καθοταν σπιτι και εβλεπε απο τα τηλεοπτικα καφενειεα μπουρδες και εκανε επανασταση της πικλας. Ομως ενα αλλο μερος της κοινωνιας στηριζε σαμαροβενιζελους. Ενα 10% του εκλογικου σωματος ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ στηριζε καθαρα σαμαρα και φανηκε αυτο . Πιστευω οτι θα ωριμασουν τα πραματα και ο σαμαρας να μπορεσει να ηγηθει ενος κοινωνικου ρευματος μεταρυθμισεων.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Παρατηρητής 13/08/2015 14:01:43

        Έτσι ακριβώς είναι, Παρατηρητή. Το 1,4% που ανακοινώθηκε σήμερα ήταν ανάπτυξη από την κεκτημένη ταχύτητα του 2015. Για να είμαστε εντελώς δίκαιοι, οφείλεται εν μέρει και στην άνευ ερείσματος αισιοδοξία που ενέπνευσε ο ΣΥΡΙΖΑ και που στήριξε την κατανάλωση. Όμως αν είχε διατηρηθεί η πορεία που διαγραφόταν τον Νοέμβριο του 2014 (έξοδος από τα Μνημόνια με προληπτική γραμμή), τα πάντα θα είχαν τελειώσει σήμερα και η πρόβλεψη για 2,5% - 2,9% θα αποδεικνυόταν συντηρητική. Οι συνθήκες ήδη ωριμάζουν, νομίζω ότι από σήμερα το βράδυ και μετά θα είναι ακριβώς ώριμες.

      • George N avatar
        George N @ Παρατηρητής 14/08/2015 12:39:01

        Φοβάμαι ότι έχασε την ευκαιρία του το 2012. Τότε έπρεπε να το είχε επιχειρήσει έστω και αν σήμαινε νέες εκλογές. Έπρεπε το φθινόπωρο να πει ότι αυτά είναι τα μέτρα που συμφώνησα με τη Τρόικα (αναγκαστικά για να μείνουμε στο Ευρώ) και αυτές είναι οι αλλαγές που θα γίνουν όχι γιατί μου τις ζήτησε κανείς αλλά γιατί είναι αναγκαίες ώστε η χώρα να μην ξαναβρεθεί σε τέτοιο χάλι.

        • Αχιλλεας Π. avatar
          Αχιλλεας Π. @ George N 14/08/2015 16:08:00

          Πολυ σωστος. Τοτε εχασε οριστικα και την τελευταια ευκαιρια που ειχε. Γι αυτο πολυ σωστα παραιτηθηκε μετα απο 4 ηττες, οριστικα και αμετακλητα πιστευω.Αλλωστε σε 4 χρονια θα ειναι 70αρης, ενω ο Τσιπρας 44ης...Τι καινοτομιες μπορει να περιμενει το Εθνος απο εναν εβδομηνταρη?

          • Παρατηρητής avatar
            Παρατηρητής @ Αχιλλεας Π. 14/08/2015 16:57:47

            μια 4ετια χρειαζεται να γινει η δουλεια. εσυ αν καταλαβα μιλας για ηγεμονιες κλπ.

          • Διογένης avatar
            Διογένης @ Αχιλλεας Π. 14/08/2015 17:41:54

            Ενώ ο σαραντάρης, ε; Πολιτική απάτη εις την νιοστή, εκβιασμούληδες, μπλόφες, "διαπραγμάτευση" της πλάκας περιμένοντας να τον σώσει η θεία από το Σικάγο, καταστροφή της αναπτυξιακής πορείας της χώρας, ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου που ούτε ο ΓαΠ δεν τόλμησε να κάνει, και τελικά "ναι σε όλα" στους ξένους χωρίς την παραμικρή διαπραγμάτευση. Τέρας καινοτομίας. Η καινοτομία δεν είναι θέμα ηλικίας. Αλλά εσείς οι Συριζαίοι πού να ξέρετε από καινοτομία. Και μόνον που υπάρχετε, εκπροσωπείτε ό,τι πιο αναχρονιστικό υπάρχει.

          • George N avatar
            George N @ Αχιλλεας Π. 14/08/2015 18:05:40

            Μην το βλέπεις ηλικιακά Αχιλλέα. O Deng Xiaoping ήταν 75 όταν έβαλε την Κίνα στο σημερινό μονοπάτι αντί να πεθαίνουν από την πείνα κατά 10δες εκατομμύρια όπως γινόταν επί Mao. 70 χρονών ήταν ο Reagan όταν έγινε πρόεδρος και έφτασε τις ΗΠΑ στο 7,5% ανάπτυξη ενώ νίκησε και στον Ψυχρό πόλεμο. Από την άλλη ο Τσίπρας έχει (είχε?) απόψεις υπερονόβιου. Σαν να είναι παγιδευμένος στο πρώτο τέταρτο του 20 αιώνα και να το ζει ξανά και ξανά. Πρωταρχική σημασία έχει να καταλαβαίνεις κάτι από τον κόσμο γύρω σου και το πως λειτουργεί. Αντίθετα αν προσπαθήσεις να τον κάνεις να λειτουργήσει αυθαίρετα σύμφωνα με αυτό που έχεις στην κεφάλα σου θα φέρεις την καταστροφή κι ας είσαι 44.

          • Γεώργιος Τ. avatar
            Γεώργιος Τ. @ Αχιλλεας Π. 16/08/2015 16:44:27

            Ενώ ο Τσίπρας μόνο καινοτομίες. Πρώτη φορά αριστερά με μνημόνιο, πρώτη φορά κλειστές τράπεζες, πρώτη φορά υπουργός να υποκλέπτει τις ίδιες τις υπηρεσίες του κράτους, πρώτη φορά η ΠτΔ που πρότεινε ο ίδιος να τον ξεφτιλίζει, πρώτη φορά που κυβέρνηση δεν έχει 120 βουλευτές σε νομοσχέδιο,... Αν ήταν το θέμα η ηλικία, να βάλουμε πρωθυπουργό 18 χρονών. Πιο άφθαρτος δεν γίνεται. Και πιο άσχετος και ανίκανος να κυβερνήσει επίσης...

        • Παρατηρητής avatar
          Παρατηρητής @ George N 14/08/2015 16:59:03

          Δεν υπαρχει αλλος με τα χαρακτηριστικα του. Αυτο ειναι το προβλημα. ουτε καν κοντα. και μην συγχυζομαστε, ο σαμαρας εχει πολλα ελαττωματα. ομως στην παρουσα συγκυρια τα θετικα του δεν τα εχει κανενας απο το πολιτικο σκηνικο.

    • ΚΥΘΗΡΙΟΣ avatar
      ΚΥΘΗΡΙΟΣ @ Διογένης 13/08/2015 13:59:49

      Tί σε κάνει να πιστεύεις Διογένη ότι πρέπει να είναι κι ο Βενιζέλος στο νέο κόμμα του Σαμαρά; Αφού αυτός έχει στοχοποιηθεί από τους νεδημοκράτες πολύ περισσότερο από ό,τι ο Σαμαράς από τους υπόλοιπους...

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ΚΥΘΗΡΙΟΣ 13/08/2015 15:22:42

        Ο Βενιζέλος ξέρει από πολιτική ενώ ο Σαμαράς υστερεί σε αυτόν τον τομέα. Αντιθέτως, ο Βενιζέλος δεν έχει τις κυβερνητικές αρετές του Σαμαρά. Πρέπει να συνδυαστούν οι κυβερνητικές αρετές του Σαμαρά με τις πολιτικές αρετές του Βενιζέλου. Ας δούμε μόνον τι εντυπωσιακή αντιπολίτευση επιπέδου κάνει σήμερα ΜΟΝΟΣ ο Βενιζέλος απέναντι στον Τσίπρα. Οι περισσότεροι Νεοδημοκράτες έχουν ήδη συμπαθήσει τον Βενιζέλο. Δεν μπορούσε να έχει περισσότερο πολιτικό ρόλο στην καθημερινότητα της ΝΔ, για τον λόγο ότι ο τρόπος οργάνωσης του Σαμαρά ως πρωθυπουργού ήταν αρκετά συγκεντρωτικός και προσωποκεντρικός, με αποτέλεσμα να μην μένει πολύς χώρος για τον Βενιζέλο. Και πάλι έκανε αρκετή πολιτική δουλειά για την τότε συγκυβέρνηση. Εν πάση περιπτώσει, μια σκέψη είναι μόνον και μια γνώμη υπό την "ασφάλεια" του ψευδωνύμου μου. Αν και δεν έχω πρόβλημα να την υποστηρίξω και επωνύμως. Πιστεύω ότι το δίδυμο Σαμαρά-Βενιζέλου έχει potential το οποίο δεν αναδείχθηκε πλήρως το 2012-2014. Αν κάτι πάντως σίγουρα αναδείχθηκε σε εκείνη την περίοδο, είναι ότι ο Βενιζέλος είναι πολύ πιο συμπαθής και - θα το πω και ας υπάρχει ευρέως αντίθετη εντύπωση - πολύ πιο έντιμος από ό,τι πιστεύαμε παλαιότερα, στην "πασοκική" του περίοδο.

        • Λιψ avatar
          Λιψ @ Διογένης 14/08/2015 09:52:32

          Τον Βενιζέλο της Αλ Σάλεχ (η Τασία, σε σέξυ εκδοχή) δεν τον συμπάθησα ποτέ και ούτε θα τον συμπαθήσω... Δεν γνωρίζω πού ακριβώς ζεις, αλλά στον παραδοσιακό δεξιό κόσμο, ένας Βενιζέλος θα ήταν κόκκινο πανί. Εχω γράψει ένα σχόλιο πιο πάνω, δες το. Αυτό που εμφανίζω ως εκδοχή είναι πολύ πιο λογικό και πραγματοποιήσιμο, νομίζω.

    • ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
      ΜΑΡΤΙΟΣ @ Διογένης 13/08/2015 14:54:57

      Δεξιός δεν ψηφίζει αυτό το πράγμα.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ ΜΑΡΤΙΟΣ 13/08/2015 17:39:59

        Δεν μίλησα για "δεξιά" μίλησα για κόμμα της αστικής τάξης. Καιρός να καθορίσουμε μόνοι μας το πολιτικό παιχνίδι και όχι σε ετεροπροσδιορισμό σε σχέση με αυτούς που από μόνοι τους αυτοκαθορίστηκαν ως "αριστεροί". Ένα κόμμα της αστικής τάξης έχει κάθε λόγο να το ψηφίσει και ο εργάτης. Διότι αν πηγαίνει καλά η αστική τάξη θα έχει δουλειά και ο εργάτης. Και ο αγρότης θα έχει καλύτερες τιμές στα προϊόντα του. Η αστική τάξη είναι και πρέπει να είναι ο κορμός του σύγχρονου έθνους. Αυτή δεν έχουμε και για αυτό παραπαίουμε. Αντιλαμβάνομαι τι θέλεις να πεις και είναι βέβαιο ότι πολλοί θα σκεφτούν, τουλάχιστον στην αρχή, όπως εσύ, όμως προσπάθησε να αντιληφθείς τι θέλω να πω κι εγώ.

        • ΜΑΡΤΙΟΣ avatar
          ΜΑΡΤΙΟΣ @ Διογένης 13/08/2015 21:50:42

          Αλήθεια ποιές οι θέσεις Βενιζέλου για την λαθρομετανάστευση,την ιθαγένεια,το σύμφωνο συμβίωσης ομοφυλοφίλων, την επαναφορά της εθνικότητος για την εισαγωγή στις στρατιωτικές σχολές, την διδασκαλία των Θρησκευτικών κλπ;Ευτυχώς η ραχοκοκκαλιά της παράταξης εξακολουθεί να πιστεύει στο ''ουκ επ άρτω μόνον ζήσεται άνθρωπος''.

          • Λιψ avatar
            Λιψ @ ΜΑΡΤΙΟΣ 14/08/2015 09:55:21

            Ουσιαστικά, ο Διογένης προτείνει ένα φιλελεύθερο κόμμα, που θα αφήνει εκτός τον συντηρητικό δημοκρατικό κόσμο. Για την ακρίβεια, τον αφήνει βορά στους διάφορους ψεκασμένους και στους άλλους, τους χιτλεριασμένους. Η Κεντροδεξιά στην Ελλάδα βρίσκεται σε τεράστια σύγχυση φρενών και μόνο ένα ποσοστό του 10% θα τη συνεφέρει. Δεν φταίει ο Μεϊμαράκης, ο Μεϊμαράκης είναι προϊόν της σύγχυσης αυτής.

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Λιψ 14/08/2015 10:51:04

            Το "Ευρωπαικό Μέτωπο" ήταν και μια πρόταση του Σαμαρά.Αλλά θα είχε νόημα μόνο εάν ο Τσίπρας μας πήγαινε σε ρήξη με την ΕΕ.Από τη στιγμή που ανέκρουσε πρύμναν δεν έχει νόημα.Οι διαφορές ΝΔ με Πασόκ και Ποτάμι μπορούν να επικαλυφθούν μόνο εάν υπάρχει ζήτημα ριζικής αλλαγής στη γεωπολιτική θέση της χώρας.Εάν αυτό δεν υπάρχει θα παραμείνουν διακριτές.

          • ΚΜ avatar
            ΚΜ @ Λιψ 14/08/2015 11:21:57

            Ούτε καν αυτό δεν προτείνει ο Διογένης. Στην ουσία προτείνει ό,τι σε εκείνον φαντάζει ως το σενάριο στο οποίο έχει όσο το δυνατόν πρωταγωνιστικότερο ρόλο ο Σαμαράς. Πρίν προϋπέθετε κόμμα δεξιό; Ε, τώρα που γίναν τα πράγματα όπως γίνανε, τί να κάνουμε, άς είναι και με όχημα το ... ΠΑΣΟΚ. Στην πραγματικότητα όμως, ο Βενιζέλος προστάτεψε την πελατεία του όσο μπορούσε και έκανε πάσα όλη τη φθορά του στον Σαμαρά. Αλλά ο Διογένης τον βλέπει τον Βενιζέλο ως πριγκηπόπουλο καβάλα στο άσπρο άλογο και ως από μηχανής θεό! Ήθελα να'ξερα σε τί φούσκα ζει και με τί κόσμο μιλάει όταν γράφει ότι «οι περισσότεροι Νεοδημοκράτες έχουν ήδη συμπαθήσει τον Βενιζέλο»! Άν θέλει να ξαναφανεί χρήσιμος στην πατρίδα και στο μέλλον, ο Σαμαράς ας αγνοήσει τέτοιου είδους συμβουλάτορες...

    • giorgosalexpoli avatar
      giorgosalexpoli @ Διογένης 13/08/2015 19:08:03

      Αυτο για ατυπη συνεργασια Καραμανλη-Τσιπρα μαλλον για ανεκδοτο το εγραψες ετσι? για να ευθυμησουμε μερες που ειναι................. ουτε εσυ το πιστευεις ειμαι σιγουρος 1000%.

      • Φωτεινή avatar
        Φωτεινή @ giorgosalexpoli 13/08/2015 19:55:49

        Συμφωνῶ. Δέν θέλω καί δέν πιστεύω τέτοια σενάρια καί ὑστεροβουλίες ἐκ μέρους τοῦ ΚΚ. Οἱ τάχα καραμανλικοί δέν εἶναι ὁ ΚΚ!

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ giorgosalexpoli 14/08/2015 09:39:44

        Η ακριβής διατύπωσή μου είναι ότι ο Καραμανλής εγκλωβίστηκε σε ενός είδους άτυπη συμπόρευση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Συμπόρευση, όχι συνεργασία. Προσπαθούσαν να το κάνουν από τότε που ήταν αντιπολίτευση και τελικά το κατάφεραν τώρα, επί Μεϊμαράκη. Το "συνεργασία" δεν είναι δική μου διατύπωση, είναι δική σου. Για μένα η άτυπη αυτή συμπόρευση αποδεικνύεται όχι από την υπερψήφιση, αλλά από την απειλή διαγραφών. Κάτι που ούτε ο Τσίπρας έκανε στο κόμμα του. Η καραμανλική πτέρυγα έχει άγχος να διαφοροποιηθεί από τον Σαμαρά και η ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ υποστήριξη από τον Μεϊμαράκη αυτό μου υποδηλώνει. Σε εμένα τουλάχιστον.

    • in medias res avatar
      in medias res @ Διογένης 14/08/2015 10:05:06

      Τον Βενιζέλο τον είχα δάσκαλο και ως πρόσωπο τον συμπαθώ. Ωστόσο, Σαμαράς και Βενιζέλος μαζί ... δεν υπάρχει. Κι αυτό κυρίως λόγω Βενιζέλου, ο οποίος δεν χώνεψε ποτέ τον Σαμαρά. Ας μην μας μπερδεύει το διάστημα της συγκυβέρνησης.

    • Παράξενος avatar
      Παράξενος @ Διογένης 14/08/2015 16:32:28

      Ο Βενιζέλος ήταν από τους πρωταγωνιστές στο καταστροφικό για τον ελληνισμό ΠΑΣΟΚ και δεν έχει μετανιώσει καθόλου για το ρόλο του.

  3. Jim Beam avatar
    Jim Beam 13/08/2015 13:54:48

    Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ θα γίνει μια παρέα, γερασμένων οννεδητων που θα πίνουν Ουίσκι στη Ρηγίλλης .... Αναπολώντας τα παλιά χρόνια που κέρδιζαν εκλογές στη Νομική, το Πολυτεχνείο και τα ΤΕΙ .... Που είχαν μια γκομενα ΚΝΗΤΙΣΑ και είχαν βγάλει μια αφίσα με ενα πουλί ...... Και άλλες τέτοιες μπούρδες που θα αφορούν 2000 - 3000 οργανωμένους και κανένα άλλο !!! Καλή τύχη και; Καλή αντάμωση !!!

  4. ΑΡΧΗΓΕΤΗΣ avatar
    ΑΡΧΗΓΕΤΗΣ 13/08/2015 14:50:04

    Η δικτατορία της κέντρο αριστεράς μειοψηφίας και η ιδεοληπτικη παθογενεια της Νέας Δημοκρατίας. Μια δικτατορία που αποκλείει τους πολλούς, εξυψώνοντας τις θέσεις των λίγων. Ένας ιδιότυπος αποκλεισμός και μισαλλοδοξία σε κάθετι που μας κάνει διαφορετικούς. Από το 1990 μέχρι τις μέρες μας, οι παραδοσιακές αρχές και ιδέες των Ελλήνων δέχονται σφοδρή επίθεση, σε μια προσπάθεια αλλοίωσης των χαρακτηριστικών του σύγχρονου Έλληνα υπέρ μιας διεθνιστικής - νεοφιλελεύθερης συνειδησιακής (έχει δύο εκδοχές για να καλύπει όλο το πολιτικό φάσμα) επικράτησης. Ενοχλεί το θρήσκευμα του καθενός στις ταυτότητες -ακόμη και αν η αναγραφή του είναι προαιρετική-, ενοχλεί ο σταυρός στη σημαία, ενοχλούν τα θρησκευτικά σύμβολα στα δημόσια κτήρια, ενοχλούν οι δυνάμεις τις τάξεις και του στρατού, ενοχλεί ο προσδιορισμός Ελληνικό Έθνος, ενοχλεί η 4000 χρόνων ελληνική ιστορία...

  5. Δρόμος avatar
    Δρόμος 13/08/2015 15:02:02

    O θεός τους έχει τυφλώσει και κάνουν ότι μπορούν να τους σιχαθεί ο κόσμος όλους. Ζούμε μέρες '65.... Και έτσι όπως το πάνε πολύ πιθανόν να ζήσουμε και την γνωστή... συνέχεια που ακολούθησε το '67. Τους τρώει ο πισινός τους. Δεν εξηγείται αλλιώς...

  6. ουδέτερος avatar
    ουδέτερος 13/08/2015 15:49:36

    θαύμα! έγραψε ο Αρβανιτόπουλος σε άρθρο του ότι ο Μειμαράκης ξεκίνησε ... ελπιδοφόρα τη προεδρία του!! κάποιοι άνθρωποι είναι στο κόσμο τους!!! Στήριξε πολύ τη ΝΔ, όταν εκανε άγωνα υπερ του Μώραλη... Δεν τον χαλάει που δεν θα ξαναβγεί βουλευτής.

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/08/2015 15:54:12

    @ Διογένης Είναι νωρίς ακόμη.Θα πρέπει να περιμένουμε την εκλογή νέου προέδρου στη ΝΔ.Ο Μειμαράκης έχει δεσμευθεί ότι θα γίνει πάλι από το λαό αλλά οι περί αυτόν πιέζουν να ανατραπεί η απόφαση. Εάν η εκλογή γίνει από το λαό μπορεί ο Σαμαράς να ξανακατέβει.Αλλιώς βλέπουμε.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 13/08/2015 17:46:07

      Δεν συμφωνώ. Θα ήταν ξεφτίλα για τον Σαμαρά σε αυτή τη φάση να βγει να συγκρουσθεί "σαν ίσος προς ίσο" με όσους δεν έχουν διατελέσει πρωθυπουργοί αλλά ήταν "υπό" αυτόν. Αντιθέτως, εάν κάνει μια κίνηση ίδρυσης άλλου κόμματος, η φυσική τάση ακολούθησης κάποιου που έχεις συνηθίσει να θεωρείς ηγέτη σου θα λειτουργήσει υπέρ του. Προσωπικά πιστεύω ότι η ΝΔ τελειώνει ως κόμμα σήμερα. Τα πράγματα είναι διαφορετικά από το 2011-2012, διότι τότε η ΝΔ είχε την ηγεμονία έναντι του καταρρέοντος ΠΑΣΟΚ και άρα δεν έγινε τελικά ουρά του ΠΑΣΟΚ. Τώρα που η ΝΔ καταρρέει δημοσκοπικά, δεν μπορεί να ταυτιστεί με τον ΣΥΡΙΖΑ, διότι ο ωφελημένος θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Οι βαρόνοι του καραμανλισμού είναι φανερό ότι δεν έχουν πια καμία διάθεση να ξανααφήσουν το κόμμα στον Σαμαρά όπως έκαναν το 2009 για να αποφύγουν τη Ντόρα. Τώρα είναι μαζί με τη Ντόρα απέναντι στο Σαμαρά. Και μαζί και με τον Τσίπρα. Με καθαρά μικροκομματικούς υπολογισμούς. Ο Σαμαράς εκπροσωπεί την Ελλάδα που αγωνίζεται, αυτοί τι εκπροσωπούν; Στο δημοψήφισμα αναδείχθηκαν δύο διαφορετικοί κόσμοι. Ο κόσμος του 38% είναι ανάγκη να νικήσει. Να γίνει πλειοψηφία. Να πάρει την κατάσταση στα χέρια του. Ένα μεγάλο μέρος του 62% είναι παραπλανημένο. Καθήκον μας να του δείξουμε το δρόμο. Θα του δείξει η ΝΔ το δρόμο; Το πρόβλημα είναι ότι δεν βλέπω καμία προοπτική πια στη ΝΔ.

      • Νεύτων avatar
        Νεύτων @ Διογένης 13/08/2015 18:54:56

        Διογένη, συμφωνωλ 100% σε όλα όσα έχεις γράψει. Από το Α έως το Ω!Σα να διαβάζω τον εαυτό μου. Μακάρι να γίνουν οι κινήσεις που προτείνεις.

  8. Διογένης avatar
    Διογένης 13/08/2015 17:06:27

    Κάποιος σχολιαστής το είπε πολύ ωραία σε άλλη ιστοσελίδα: Η στάση της ΝΔ δεν είναι υπεύθυνη, είναι ευθυνόφοβη. Πάρα πολύ σωστή παρατήρηση.

  9. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 13/08/2015 17:13:32

    Διογένη υπάρχει κάτι άλλο όμως : το γήπεδο της ευρωζώνης είναι το ιδανικό για τη ΝΔ.Για φαντάσου να κάνει ο σύριζα τις ιδιωτικοποιήσεις.Σε καμμία περίπτωση δεν συμφέρει τη ΝΔ και κομματικά να εγκαταλείψει αυτό το γήπεδο.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 13/08/2015 18:11:37

      Μακάρι να τις κάνει. Να του πει τότε μπράβο και η ΝΔ. Αλλά εδώ το θέμα είναι τελείως διαφορετικό: το υπερ-ταμείο των 50 δις δεν έχει πια το ρόλο του παλαιού ΤΑΙΠΕΔ ("αξιοποίησης περιουσίας") αλλά πλέον χρησιμοποιείται ως collateral του δανείου με καθαρά τραπεζικούς όρους. Δεν βάζει δηλαδή εκεί την περιουσία του ελληνικού λαού ο Τσίπρας για να αξιοποιηθεί, την βάζει ως εγγύηση στους δανειστές. Αυτό δεν το έχει καν αντιληφθεί η ΝΔ για να το αναδείξει. Η ΝΔ θα πρέπει να πει καθαρά ότι δεν απέχει διότι διαφωνεί με την ανάγκη σύναψης συμφωνίας. Γι' αυτό και άλλωστε λέμε να "απέχει" και όχι να καταψηφίσει: Για να περάσει η συμφωνία. Και να πει ότι αν έλειπαν ψήφοι από τον ΣΥΡΙΖΑ, θα κοιτούσε πια να τους προσφέρει η ίδια - πλέον όμως με τον όρο αλλαγής κυβέρνησης. Αν δεν έχει ούτε καν να προσφέρει κάποιους βουλευτές ο Τσίπρας για την υπερψήφιση με πολύ μειωμένη πλειοψηφία, τότε τι στο καλό θέλει να είναι κυβέρνηση με αυτή την πολιτική; Όμως το πρόβλημα δεν είναι να περάσει η συμφωνία. Το πρόβλημα είναι ότι το πρόβλημα δεν είναι η συμφωνία. Το πρόβλημα είναι ο Τσίπρας. Το πρόβλημα είναι ο λαϊκισμός. Το πρόβλημα είναι το ψέμα στην πολιτική ζωή. Δυο φορές οδηγήθηκε σε πολύ επώδυνες προσαρμογές ο ελληνικός λαός, τη μια υπερψηφίζοντας το "λεφτά υπάρχουν" του ΓΑΠ, την άλλη υπερψηφίζοντας το νεό "λεφτά υπάρχουν" του Τσίπρα, έστω και εάν πια ήξερε ότι λεφτά δεν υπάρχουν. Τι θα γίνει λοιπόν, η ΝΔ πάντοτε θα είναι εκεί το κορόιδο της πολιτικής, έτοιμο θύμα στην πολιτική κυριαρχία της αριστεράς που δικαιούται να το παίζει "καλή" ακόμη και όταν φταίει αυτή και μόνον αυτή για το κακό που έρχεται; Διότι κακό είναι αυτό που έρχεται, σε σχέση με αυτό που θα είχαμε με νίκη Σαμαρά στις 25 Ιανουαρίου. Δεν πρέπει να εκφραστεί πολιτικά η κοροϊδία; Δεν πρέπει να διαφοροποιηθεί η ΝΔ και να πει τι καλύτερο θα έκανε που κακώς το απέρριψε ο ελληνικός λαός που "να, ήδη καταλαβαίνει με τα νέα σκληρά μέτρα"; Η ελληνική οικονομία αναδιατάχθηκε επί Σαμαρά, τα πράγματα είχαν αρχίσει να πηγαίνουν καλύτερα. Πώς θα αναδειχθεί αυτό με ένα τόσο εύκολο "ναι"; Πώς θα γλιτώσουμε από τα καθάρματα της αριστεράς με ένα τόσο εύκολο "ναι"; Αυτά είναι τα ερωτήματα.

    • Διογένης avatar
      Διογένης @ ψυχραιμια 13/08/2015 18:25:36

      Το θέμα όμως τίθεται διαφορετικά: Το θέμα είναι η σημειολογία απέναντι στον λαό. Ο λαός δεν καταλαβαίνει τις λεπτομέρειες, του "μένουν" οι χοντρές κινήσεις. Η "χοντρή" κίνηση εδώ είναι να απέχεις, που θα εκληφθεί ως καταψήφιση. Με αυτό περνάς το μήνυμα ότι εσύ έχεις κάτι καλύτερο υπόψη σου, το οποίο μπορεί π.χ. να μην μπορεί να εφαρμοστεί τώρα, αλλά μπορούσε να εφαρμοστεί εφτά μήνες πριν. Η υπερψήφιση σημαίνει ότι "ε, κι εμείς τα ίδια θα κάναμε, μια από τα ίδια είμαστε με τον ΣΥΡΙΖΑ". Πώς θα πείσεις το 61% ότι εσύ είχες καλύτερη πολιτική για τη χώρα; Σε αντίθεση με την ηττοπαθή στάση Μεϊμαράκη, στόχος της ΝΔ δεν θα έπρεπε να είναι το 39%, αλλά πρωτίστως το 61%. Για να ανακτήσει κάποτε πολιτική κυριαρχία. Χωρίς να πει κανένα ψέμα, αλλά αναδεικνύοντας ακριβώς τη δική της καλύτερη διαφορετικότητα.

  10. sender avatar
    sender 13/08/2015 17:20:58

    Η ΝΔ,άσχετα με το ανεπαρκές ή όχι πολιτικό της προσωπικό,θα πληρώσει την συνειδητή της απόφαση,να παραμείνει η χώρα στην ΕΕ.Κάτι το αναπόφευκτο δηλαδή,μετά την μεγάλη ανατριχίλα της 30-6-2015(αποφράδα ημέρα),που έληγε το ευρωπαϊκό πρόγραμμα στήριξης.Τι περιθώρια είχε τότε και τι εναλλακτικές λύσεις;Δυστυχώς η αρριβίστρια''αριστερά''του Σύριζα,έκανε ματ με τις συνιστώσες της.Μπροστά στον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της,η ΝΔ,αναγκάζεται σε μη αντιπολιτευόμενο λόγο και στάση εντός μνημονίου.Αν ο Σύριζα συνεχίζει τα κόλπα,που ο λαός δεν θέλει( ή είναι ανίκανος)να καταλάβει,τότε ας όψεται ο λαός.Η αλλαγή προσώπων στο κόμμα αυτό,θα ήταν επιθυμητή,περισσότερο για την διατήρηση της αξιοπρέπειάς του.Αν η ΝΔ,συνεχίζει να είναι κόμμα εξουσίας ή όχι εξαρτάται από τον λαό,που ότι και να γίνει στον Τσίπρα(που έχει την αφανή υποστήριξη της πραγματικής εξουσίας,εντοπίας και όχι μόνο),με πολύ συμπάθεια βλέπει το γιόκα ή τον εγγονό του.Ετσι,απλός και..αγνός είναι ο καημένος ελληνικός λαός!

  11. aristofanis avatar
    aristofanis 13/08/2015 18:43:48

    @Διογένης Πιστεύεις οτι δεν υπάρχει καμμιά ιδεολογική διαφορά ανάμεσα στον Βενιζέλο κ τον Σαμαρά και προτείνεις κάτι? η απλά εκθειάζεις τις πολιτικές αρετές του Βενιζέλου για κάποιο άλλο λόγο?

  12. giorgosalexpoli avatar
    giorgosalexpoli 13/08/2015 19:11:04

    Η Νεα Δημοκρατια χρειαζεται αμεσα εναν αρχηγο που θα σβερκωνει οτιδηποτε αριστεροκομμουνιστικο κινειται μιλαει πεταει αναπνεει κ.λ.π.......... και θα του αλλαζει τον αδοξαστο. τα υπολοιπα ειναι για το θεαθηναι...........

  13. Pier avatar
    Pier 13/08/2015 22:52:15

    Η ελπίδα της Ελλάδος είναι ο Αντώνης Σαμαράς με νέο σχηματισμό που θα διεκδικήσει ισχυρή εντολή εξουσίας.Η ΝΔ είναι ένα γερασμένο κόμμα, με δεκάδες φθαρμένα στελέχη στα μάτια του μέσου Έλληνα ψηφοφόρου, που δε κάνει το παραμικρό γκελ στον κόσμο και ειδικά στους νέους...Η μόνη λύση και διέξοδος από την τραγική κατάσταση που βιώνουμε στη χώρα, είναι ο Αντώνης Σαμαράς να πάρει τις τύχες της χώρας στα χέρια του.Και το σημαντικότερο με ένα κυβερνητικό σχηματισμό της επιλογής του, χωρίς βαρίδια όπως εκείνα που του έβαζαν συνεχώς τρικλοποδιές κατά τη διάρκεια της πρωθυπουργικής του θητείας.

  14. Αργόστροφος avatar
    Αργόστροφος 14/08/2015 00:19:14

    ΠΟΙΑ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ? Η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΕΘΑΝΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΣΑΜΑΡΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΛΕΟΝ ΕΝΑ ΚΟΜΜΑ ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΟ, ΜΕ ΠΑΛΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΟΥΦΑΡΙΑ, ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕΙ ΚΑΙ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΕΝΤΟΝΗ ΔΥΣΟΔΙΑ, Η ΟΠΟΙΑ ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝΥΠΟΦΟΡΗ. ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ ΡΙΖΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΠΟΛΥΜΑΝΣΗ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΠΙΤΥΧΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ. ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΤΟΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΜΟΝΟ Ο ΙΔΙΟΣ. ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΣΤΟΛΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΓΡΙΑ ΝΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΝΕΑ? Ή ΕΜΦΑΝΙΖΕΙΣ ΜΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ ΜΕ ΦΥΣΙΚΗ ΟΜΟΡΦΙΑ?
    ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ! ΝΑ ΖΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ.........

  15. Λιψ avatar
    Λιψ 14/08/2015 09:49:28

    Η ΝΔ έχει κλείσει ιστορικά τον ρόλο της. Η επάνοδος του Βουλγαράκη θα συμβολίζει την ολοκλήρωση της παρακμής. Θα είναι η μούχλα στο ήδη προ πολλού ληγμένο φαϊ... Στις επόμενες εκλογές, το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους, η ΝΔ θα υπερψηφιστεί σχεδόν μόνο από ανθρώπους άνω των 70 ή των 75 ετών... Υπάρχει όμως λύση στο δράμα της συντηρητικής παράταξης; Λέω πως ναι: Υπάρχει η δυνατότητα σε στελέχη της ΝΔ που έχουν μία σοβαρή παρουσία, είναι φιλοευρωπαϊκά (όχι ευρωλιγούρικα, στυλ Ποταμιού), είχαν ταχθεί δημοσία υπέρ του ΝΑΙ, έχουν πατριωτικό προφίλ και δεν ντρέπονται να πουν ότι είναι δεξιοί ή κεντροδεξιοί, να αποτελέσουν τη μαγιά για ένα ΝΕΟ δημοκρατικό κόμμα του συντηρητικού χώρου. Λέω τη "μαγιά", επειδή και άλλοι ασφαλώς θα συνδράμουν το εγχείρημα, άνθρωποι που δεν είναι τώρα στη ΝΔ λόγω σήψης. Ερώτημα: Ποιος θα μπορούσε να ηγηθεί; Δεν ξέρω. Στο μυαλό μου έχω αυτή τη στιγμή τον Βορίδη, για παράδειγμα... Σε κάθε περίπτωση, η αφασία της ΝΔ του κ. Βαγγέλα στο μεταναστευτικό (αλλά και στο θέμα της Παιδείας του Μπαλτά και σε άλλα κρίσιμα ζητήματα...) αφήνει μεγάλο μέρος του συντηρητικού κόσμου άστεγο πολιτικά. Ίσως είναι καιρός να υπάρξει στην Ελλάδα ένα συντηρητικό δημοκρατικό κόμμα, που θα συνεργάζεται όποτε χρειάζεται με ένα φιλεύθερο, χωρίς να είναι οπωσδήποτε κάτω από την ίδια στέγη. Δεν είναι κακό, είναι παλαιά ευρωπαϊκή πρακτική αυτό, η οποία έχει αποδόσει καρπούς. Ως προς το μνημόνιο, το καλύτερο θα ήταν πιστεύω για τη ΝΔ μία φόρμουλα του τύπου "ψήφος επί της αρχής", ώστε να υπάρχει περιθώριο κριτικής στα επιμέρους, χωρίς να πέσουμε στην παγίδα των "αντιμνημονιακών". Αρκετά πτώματα και τζάμπα "αντιστασιακούς" έχει μέσα ο "αντιμνημονιακός" λάκκος με τα φίδια, δεν χρειάζονται άλλα...

  16. Διογένης avatar
    Διογένης 14/08/2015 13:48:57

    Λοιπόν, επειδή βλέπω ότι υπάρχουν μέχρι και σπόντες του τύπου "πού αποσκοπείς και μας λες για τον Βενιζέλο", να πω καταρχάς ότι σχολιάζω σε αυτή τη σελίδα από το 2011 και οι θέσεις μου είναι γνωστές. Επίσης, ούτε αυτό που λέει ο ΚΜ ισχύει ότι θέλω έναν σχηματισμό με όσο γίνεται πρωταγωνιστικότερο ρόλο Σαμαρά. Απόδειξη ότι όταν ξεκίνησα να γράφω εδώ, ήμουν χολωμένος με τη μνημονιακή στροφή του Σαμαρά. Ψάξτε τα παλιά μου σχόλια έως τον Σεπτέμβριο του 2012. Scripta manent. Δεν έχω καμία προσωπολατρία στο συγκεκριμένο πολιτικό πρόσωπο. Και όσοι θυμούνται περισσότερο, μπορούν να ανακαλέσουν ότι το 2012 δεν ψήφισα ΝΔ σε καμία από τις δύο εκλογικές αναμετρήσεις. Άρα το πρόβλημά μου δεν είναι να κάνω αβάντα στον Σαμαρά. Ούτε βλέπω τον Βενιζέλο ως... πριγκηπόπουλο στο άσπρο άλογο. Τι βλακείες είναι αυτές. Απλώς ο Βενιζέλος έχει κάποιες μοναδικές πολιτικές αρετές. Μαιτρ του πολιτικού λόγου και της πολιτικής σκέψης. Μηχανή παραγωγής πολιτικών κειμένων μεγάλης πολιτικής αξίας. Ικανός όσο κανείς να συλλάβει αυτό που έχει σημασία και να το ξεχωρίσει από αυτό που δεν έχει. Και επειδή η δεξιά είναι ανεπίδεκτη μαθήσεως σε τέτοια βασικά ζητήματα για την πολιτική κυριαρχία, σκεφτόμουν μήπως ο Βενιζέλος μπορέσει να μπολιάσει με πολιτική γνώση και σκέψη έναν ενδεχόμενο νέο πολιτικό σχηματισμό αυτού που λέμε "δεξιά", που θα εμφανιζόταν όμως ως το κόμμα της αστικής τάξης. Ένα τέτοιο κόμμα θα ήταν από τη φύση του κατά της λαθρομετανάστευσης, υπέρ της προσεκτικής απονομής ιθαγένειες υπό την προϋπόθεση δημιουργίας εθνικής συνείδησης πρώτα, διότι αυτά πρεσβεύει ο αστικός κόσμος από τη φύση του. Όχι στο μπάχαλο. Και ναι, φυσικά έχετε απόλυτο δίκιο όσοι μου θυμίζετε τις θέσεις Βενιζέλου σε μεταναστευτικό κλπ. Αυτά δεν συμβιβάζονται. Αλλά ποιος εμποδίζει να αλλάξει κανείς στάση και θέσεις; Δεν λέμε να προσαρμοσούμε στις θέσεις του Βενιζέλου, λέμε να μπολιαστούμε με την πολιτική του ικανότητα, που εμείς δεν την έχουμε, καθότι δεξιοί. Ο Βενιζέλος αυτή τη στιγμή είναι στην παράταξή του ο ένας κούκος που δεν μπορεί να φέρει την άνοιξη. Το ΠΑΣΟΚ που ψήφισε Φώφη φλερτάριζε με την ιδέα της συγκυβέρνησης με τον ΣΥΡΙΖΑ (και ακόμη φλερτάρει) και με την ιδέα της εν δόξη και τιμή επαναφοράς του ΓΑΠ. Τι σχέση έχει ο ΓΑΠ με τον Βενιζέλο; Αποδείχθηκε ότι όσο πιο κοντά ερχόταν ο Βενιζέλος στον Σαμαρά, τόσο πιο μακριά πήγαινε ο ΓΑΠ από την κυβέρνηση Σαμαρά. Δεν έφερε όμως ο Βενιζέλος το Μνημόνιο, ο ΓΑΠ το έφερε, ο ΓΑΠ υπεσκαψε την πιστοληπτική ικανότητα της χώρας και μάλιστα πολλάκις έχει υπονοήσει ο Βενιζέλος ότι "αν είχα εκλεγεί εγώ το 2007 στο ΠΑΣΟΚ θα ήταν διαφορετική η ιστορία της χώρας". Συμφωνώ επίσης ότι δεν σκέφτονται όλοι όπως εγώ στη ΝΔ και την δεξιά γενικότερα. Και για πολλούς όντως ο Βενιζέλος είναι κόκκινο πανί. Αυτό από μόνο του είναι εμπόδιο. Από την άλλη, είναι κρίμα να πάει χαμένη όλη η πολιτική ικανότητα που κρύβει μέσα του αυτός ο άνθρωπος. Και που κατευθύνεται σήμερα προς τη σωστή κατεύθυνση. Δεν με νοιάζει εμένα σήμερα που παλιά ήταν με τον Ανδρέα Παπανδρέου ο βασικός του προσωπικός σύμβουλος. Δεν είναι αυτό το θέμα μας, το πρόβλημα της χώρας σήμερα. Μου αρκεί που ο Βενιζέλος είναι σήμερα απέναντι από τον νέο Ανδρέα, τον Τσίπρα, και κατέχει πολύτιμη τεχνογνωσία για να νικηθεί ο Τσίπρας, που δεν την κατέχει η ΝΔ. Μακάρι σήμερα να βρισκόταν κάποιος νέος άνθρωπος που να εκπροσωπήσει την απέχθεια μεγάλου μέρους της κοινωνίας για αυτό που εκπροσωπεί ο Τσίπρας; Βλέπετε κανέναν στη ΝΔ σήμερα να θέλει να εκπροσωπήσει αυτή την απέχθεια άλλον, πλην του Σαμαρά; Εμένα σήμερα μόνον ο Σαμαράς με εκπροσωπεί ως νεοδημοκράτη, ως πολίτη, ως ψηφοφόρο. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν με εκπροσωπεί ο Μεϊμαράκης, δεν με εκπροσωπεί, για να χρησιμοποιήσω τα λόγια του ψυχραιμία, κάποιος που "τιμά και σέβεται τους αγώνες της αριστεράς". Η αριστερά είναι κάτι που πρέπει να νικηθεί, τίποτε άλλο. Πώς θα το νικήσουμε; Ο Βενιζέλος είναι σύμμαχος ή εμπόδιο σε αυτό; Το ΠΑΣΟΚ; Ταυτίζεται το ΠΑΣΟΚ με τον Βενιζέλο; Χωρίς τον Σαμαρά μπροστά μπορεί να νικηθεί η αριστερά; Αυτά είναι τα πραγματικά ερωτήματα, κατ' εμέ. Δεν κατέχω την αλήθεια, δεν ξέρω αν δίδω τις σωστές απαντήσεις, πάντως νομίζω ότι αυτά είναι τα σωστά ερωτήματα. Τις απαντήσεις μπορούμε να τις διαφοροποιήσουμε. Μια γνώμη είπα, ευρισκόμενος εγώ ο ίδιος σε αδιέξοδο ως προς την εκπροσώπησή μου ως πολίτη.

    • Σωκράτης avatar
      Σωκράτης @ Διογένης 14/08/2015 15:55:06

      Αγαπητέ Διογένη Δεν έχω καμία εμπιστοσύνη στην ικανότητα (πολιτική αλλά και γενικότερη) ατόμων που πρώτα μιλούν και μετά σκέφτονται. Ας σκεφτούμε τις γκάφες που διέπραξε ο συγκεκριμμένος πολιτικός, Η ευφράδεια δεν είναι συνώνυμη της (πολιτικής) εξυπνάδας. Σε τελική ανάλυση όλων η πολιτική διαδρομή έχει ένα τέλος. Ουδείς αναντικατάστατος

  17. Νεύτων avatar
    Νεύτων 14/08/2015 16:51:28

    Οι λόγοι για τους οποίους δε θα ψηφίσω ΝΔ (με τα σημερινά δεδομένα και αν γίνουν εκλογές τον Σεπτέμβριο): 1. Η ΝΔ έχει καταστεί ένα άνευρο κόμμα, χωρίς αιχμηρό λόγο που δίνει την εντύπωση ότι απλά υπάρχει. 2. Η ΝΔ δεν έχει συγκεκριμένο δικό της πολιτικό λόγο. Δεν έχει συγκεκριμένο πολιτικό στίγμα και δίνει την εικόνα ενός κόμματος που απλά διαχειρίζεται την τωρινή κατάσταση. 3. Η ΝΔ κουβαλά ακόμη τα κόμπλεξ της Δεξιάς. Είναι φοβική. Δεν βγαίνει ξεκάθαρα να πει ότι είναι ένα κόμμα της Δεξιάς και συνεχώς προβάλλει μία κουραστική αστική ευγένεια προς την Αριστερά. 4. Η ΝΔ δεν έχει δώσει ξεκάθαρο στίγμα για τις ιδέες της για την Παιδεία. Δεν έχει νιώσει ότι η νέα γενιά αποτελεί τη μεγαλύτερη επένδυση σε αυτόν τον τόπο. Και την αφήνει, μαζί με την Παιδεία, να την καπηλεύεται η Αριστερά σε εύκολους δρόμους αμεσοδημοκρατίας. 5. Η ΝΔ ποτέ δεν δήλωσε ξεκάθαρα υπέρμαχος της ελεύθερης οικονομίας και εναντίον του κρατισμού. Δεν πέρασε καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση που να ενισχύει την επιχειρηματικότητα, να μειώνει το κράτος, να δείχνει το στίγμα της. Φοβικά κινούμενη, προσπαθούσε με κάθε τρόπο να χαϊδέψει έμμεσα όλους τους κρατιστές. 6. Η ΝΔ μου μυρίζει σήμερα ναφθαλίνη. Είναι ένα deja-vu! Προσκαλεί πίσω ανθρώπους που την πλήγωσαν με την συμπεριφορά τους, που την έκαναν να ντρέπεται κάποτε για αυτούς, επειδή μόνον και μόνον έχουν μία ιστορία στην δεκαετία του 80... Χωρίς να τους έχει ανάγκη διότι δεν προσέφεραν τίποτε στο κόμμα, πέραν ψήφων που κουβαλάει ο καθένας τους προσωπικά, κατάφερε και δημιούργησε πλέον μία αντίθετη κίνηση, όπου νεοδημοκράτες φεύγουν επειδή ξαναέρχονται αυτά τα φθαρμένα πρόσωπα. 7. Η ΝΔ μας θεώρησε όλους μας περαστικούς που ψηφίσαμε για αρχηγό το 2009, όταν με ελπίδα τρέξαμε να βρούμε τις πρώτες ενδείξεις μίας Νέας Ελλάδας στο πρόσωπο του τότε νέου αρχηγού. 8. Η ΝΔ σήμερα, με εξαίρεση κάποιων ελαχίστων στελεχών, δεν έχει δυναμική παρουσία πουθενά. Η πλειοψηφία των στελεχών και των βουλευτών της λουφάζει και είναι άφαντη μέσα στον ορυμαγδό των εξελίξεων. 9. Η ΝΔ, με όλα αυτά που γίνονται σήμερα θα έπρεπε να αποζητά ως τρελή τις εκλογές, έχοντας εξασφαλισμένη την απόλυτη νίκη, απέναντι σε ένα κόμμα που διχάζεται, παραπαίει αλλά ακόμη της παίρνει κεφάλι κανονικά. 10. Η ΝΔ δεν μου έχει δείξει κανένα ουσιαστικό πρόγραμμα. Αρέσκεται να δηλώνει εγγυήτρια της Ευρωπαϊκής πορείας της Ελλάδας αλλά εκεί απλά... σταματά. Τι λέει για την Υγεία, τι λέει για το Δημόσιο, τι λέει για την Ανάπτυξη, τι λέει για την Παιδεία; 11. Η ΝΔ μου δίνει την εικόνα ότι είναι παντελώς ανέτοιμη να κυβερνήσει, παρ'όλο που κυβερνούσε μόλις πριν από 7 μήνες. Δεν έχει οδικό χάρτη για την Ελλάδα του μέλλοντος, δεν δηλώνει ρητά ότι θα μειώσει το κράτος, δεν μου παρουσιάζει κανένα παραγωγικό και αναπτυξιακό μοντέλο. Και όλα αυτά πριν από πιθανότατες εκλογές σε ένα μήνα! 12. Η ΝΔ δε φαίνεται να ποντάρει στην ανανέωση. Ο κόσμος καίγεται, όλοι είναι υπ'ατμόν και σε καμία τοπική δεν γίνεται καμία κίνηση για μία επανασυσπείρωση και μία κίνηση προσέλκυσης νέων στελεχών. 13. Η ΝΔ φαίνεται ότι δε θέλει νέα στελέχη, νέα πρόσωπα, όχι ηλικιακά οπωσδήποτε, αλλά με νέες ιδέες, που δεν θα ντρέπονται να δηλώσουν Δεξιοί μπροστά στις Αριστερές μορφές που μας κυβερνούν χωρίς αντίλογο. 14. Η ΝΔ πάλιωσε. Δεν τραβάει. Κούρασε. Δεν μπορεί. Μακάρι να με πείσει για το αντίθετο αλλά ένας μήνας δε θα φτάσει (εάν γίνουν εκλογές τον Σεπτέμβριο). 15. Η ΝΔ κοιμάται. Και ζει αναμασώντας συνεχώς την κορυφαία στιγμή της ένταξης της Ελλάδας στην ΕΟΚ, τότε, επί Κ. Καραμανλή. Αντί να προβάλει χωρίς ντροπή όλη την ουσιαστική δουλειά που έγινε το 2012 με 2014 και να αποδείξει βήμα - βήμα, γραμμή- γραμμή πόσο δίκιο είχε σε όλα ο Αντώνης Σαμαράς. 16. Η ΝΔ δεν είναι ένα μοντέρνο κόμμα πια. Κουρασμένα αστικά στελέχη, πηγαινοέρχονται με γραβάτες και κουστούμια, συνεχίζοντας να έχουν το ύφος του "πολύξερου" και του νέο-αστού, αντί να σκιστούν και να βρουν τρόπο να ξαναέρθουν κοντά στον Δεξιό ψηφοφόρο. Και κάθονται και μιλούν με γλώσσα του 2000 και του 2004 για μεσαίο χώρο και άλλες ανούσιες παπαρολογίες, ΧΩΡΙΣ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥΣ, (πλην φυσικά κάποιων εξαιρέσεων που τονίζουν αυτή την απόλυτη ακινησία) 17. Η ΝΔ δε μπορεί να με πείσει ότι έχει στελέχη που κάθονται και δουλεύουν. Ελάχιστοι με πείθουν ότι έχουν ένα επιτελείο που δουλεύει καθημερινά και διαμορφώνει θέσεις, εναλλακτικές, οδικούς χάρτες, σχέδια ανάπτυξης, προτάσεις για την στιγμή που θα ξαναγίνουν κυβέρνηση (...), στελεχιακή επαγρύπνηση και κυρίως, ανθρώπους δουλευταράδες. 18. Η ΝΔ δεν με πείθει ότι έχει λόγο να υπάρχει. Όσο καλά και να μιλάει ο προσωρινός της αρχηγός στη Βουλή, όσο προσιτός και να θέλει να δείχνει, η ΝΔ πρέπει να δείξει ότι έχει στελέχη σοβαρά, με γνώση και όρεξη για δουλειά. Προσπαθώ να τα απαριθμήσω και παραπάνω από 6-7 δεν μπορώ να βρω, κρίνοντας και από την κυβερνητικής τους θητεία. 19. Η ΝΔ δε με έχει πείσει ότι θα αλλάξει τις λίστες στις επόμενες εκλογές. Είμαι απολύτως βέβαιος ότι πάλι θα δω τους ίδιους και τους ίδιους, με τη σειρά που εκλέχτηκαν στις τελευταίες εκλογές, χωρίς κάτι καινούργιο και πολιτικά άφθαρτο. Ονόματα που φιγουράρουν επί χρόνια στα ψηφοδέλτια και έχουν κερδίσει ένα momentum σταυροδότησης από ηλικιωμένους και συνταξιούχους που δεν μπορούν εκ των πραγμάτων να έχουν λόγο στην παραγωγική Ελλάδα. 20. Η ΝΔ με έχει πείσει ότι πρέπει να κλείσει. Και να πετάξει τα κλειδιά της κάπου πολύ μακρυά. Και να αφήσει την κοινωνία να δημιουργήσει κάτι καινούργιο. Αυτόματα. Από τις ανάγκες της. Και αυτό το καινούργιο να περιλαμβάνει δικαιωματικά όλους εκείνους που ΔΟΥΛΕΨΑΝ για την Ελλάδα, με προσωπικό και πολιτικό κόστος και όλους εκείνους που θα δουλέψουν για την Ελλάδα, με προσωπικό κόστος (όχι πολιτικό γιατί δεν θα είναι πολιτικοί παλαιάς κοπής) αλλά κυρίως με πείσμα και θέληση! Και με αρχηγό ένα πρόσωπο που έχει αποδείξει ότι με όλες τις εκφάνσεις του κόστους, μπορεί να μετασχηματίσει την Ελλάδα στη Νέα Ελλάδα, που όλοι μας εδώ μέσα την περιμέναμε αλλά ποτέ δεν την είδαμε...

    • airman avatar
      airman @ Νεύτων 15/08/2015 10:25:33

      Το ουσιώδες είναι πως οι εκλογές που έχει στο σχεδιασμό του ο αρχικαταληψίας του Μαξίμου δεν θα προσφέρουν τίποτα στον τόπο. Αντίθετα θα αναταράξουν τις εύθραυστες ισοροπίες που φαινομενικά τουλάχιστον οικοδομούνται με την Ευρωπαϊκή πλευρά. Ο μόνος λόγος που θα προχωρήσει σ' αυτές ο χρήσιμος κάποιων ισχυρών ξένων συμφερόντων είναι για να επιχειρίσει να ξεκαθαρίσει εσωτερικά ζητήματα του ΣΥΡΙΖΑ και σε συνδυασμό με τη θολούρα που επικρατεί ακόμα, να υφαρπάξει για άλλη μια φορά τη σχετική πλειοψηφία, έστω και με μια ψήφο διαφορά. Στους αποτρεπτικούς λόγους που μπορεί κάποιος να επικαλεσθεί για να μην επιλέξει τη Νέα Δημοκρατία σε επόμενες εκλογές, υπάρχουν κι άλλοι περισσότερο ή λιγότερο ουσιώδεις. Πόσοι λόγοι όμως υπάρχουν για να μη βγει πρώτο κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ; Ιδού το μέγα δίλημμα!

      • airman avatar
        airman @ airman 15/08/2015 11:07:20

        "... κάποιων ισχυρών ξένων - και όχι μόνο - συμφερόντων ..."

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.