08/11/2009 14:37
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Ντέρμπι και δεύτερος γύρος



Αν και η αίσθηση πολλών είναι οτι ενδεχομένως δεν θα υπάρξει δεύτερος γύρος (τι θα κάνει ο κόσμος του Ψωμιάδη;) διαβάστε την ανάλυση της δημοσκόπησης του ΕΘΝΟΥΣ:

Σε ντέρμπι εξελίσσεται η κούρσα για την ανάδειξη του νέου αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας, καθώς ελάχιστη είναι η απόσταση που χωρίζει την Ντόρα Μπακογιάννη από τον Αντώνη Σαμαρά.

Η πρώτη δημοσκόπηση μετά την αποχώρηση του Δημήτρη Αβραμόπουλου από τη μάχη για την προεδρία της ΝΔ δείχνει ότι το εσωκομματικό σκηνικό είναι ρευστό, ουδείς μπορεί να προδικάσει το τελικό αποτέλεσμα, ενώ ο Παναγιώτης Ψωμιάδης τείνει να αναδειχτεί σε κρίσιμο παράγοντα για την έκβαση της μάχης.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της τηλεφωνικής δημοσκόπησης (3-4 Νοεμβρίου), που διενεργήθηκε από την εταιρεία Marc για λογαριασμό του «Εθνους», διαπιστώνεται ότι θα υπάρξει δεύτερος γύρος, καθώς η απόσταση που χωρίζει την Ντόρα Μπακογιάννη από τον Αντώνη Σαμαρά είναι μόλις 1,5%.

Πιο συγκεκριμένα, στο ερώτημα «ποιον επιθυμείτε για αρχηγό της ΝΔ» (μεταξύ όσων θα πάνε να ψηφίσουν στη διαδικασία εκλογής του νέου προέδρου), τα αποτελέσματα έχουν ως εξής: Ντόρα Μπακογιάννη 40,9%, Αντώνης Σαμαράς 39,4%, Παναγιώτης Ψωμιάδης 12,5%, ενώ το 7,1% των ψηφοφόρων δηλώνει αναποφάσιστο ή δεν απαντά.

Η αποχώρηση του Δημήτρη Αβραμόπουλου ωφελεί -όπως είναι φυσικό και τους τρεις υποψήφιους- αλλά πρωτίστως τον Αντώνη Σαμαρά και δευτερευόντως την Ντόρα Μπακογιάννη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση της ίδια εταιρείας ο Αντώνης Σαμαράς φαίνεται να κερδίζει περίπου 10 ποσοστιαίες μονάδες, η Ντόρα Μπακογιάννη 7,4% και ο Παναγιώτης Ψωμιάδης 2,1%.

Στο ερώτημα «ποιον θα επιλέγατε μεταξύ της Ντόρας Μπακογιάννη και του Αντώνη Σαμαρά» (μεταξύ των ψηφοφόρων της Νέας Δημοκρατίας), το 48,3% δηλώνει την κ. Μπακογιάννη, το 42,1% τον κ. Σαμαρά και το 9,6% δεν απαντά. Η ψαλίδα κλείνει μεταξύ όσων θα πάνε να ψηφίσουν (διαφορά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς η Ντόρα Μπακογιάννη συγκεντρώνει το 48,5% και ο Αντώνης Σαμαράς το 46,4%.

Και εδώ σε σχέση με την προηγούμενη μέτρηση της Marc -πριν αποχωρήσει ο Δημήτρης Αβραμόπουλος- φαίνεται ότι ο Αντώνης Σαμαράς έχει καλύψει τη διαφορά που τον χώριζε από την Ντόρα Μπακογιάννη, καθώς η πρώην υπουργός Εξωτερικών κερδίζει μόλις 0,5% και ο κ. Σαμαράς 4,2%.

Σημειώνεται ότι το 64,5% των ψηφοφόρων της ΝΔ θεωρεί ότι πρέπει να ψηφίσουν και οι απλοί ψηφοφόροι, ενώ στη διαδικασία εκλογής δηλώνουν ότι θα πάνε το 42,2%, ενώ το 41,9% ότι δεν θα πάει να ψηφίσει.

ΑΝΑΛΥΣΗ: ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΤΣΟΥΤΣΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 08/11/2009 15:27:39

    Αυτοί που ψηφίζουν Ντόρα είναι αυτοί που βλέπουν τηλεόραση και επηρεάζονται απο την "παράσταση νίκης" και τη ρητορική για το παρελθόν Σαμαρά, που ήδη έχει "καεί" ως επιχείρημα. Σε μερικές ημέρες που θα έχει ανατραπεί ολοκληρωτικά αυτό (ήδη έχει ανατραπεί σε μεγάλο βαθμό), το στρατόπεδο της Ντόρας θα φυλορροήσει ακόμη και σε επίπεδο προβεβλημένων στελεχών.

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ Επώνυμος 08/11/2009 15:45:58

      Συμφωνώ επ αυτού πως ο Σαμαράς πλέον χρειάζεται συχνό βήμα στην τηλεόραση. Επιλεκτικά και αντάξιό του. Οι εφημερίδες που διανέμονται δωρεάν και τις διαβάζει ο κόσμος στο ΜΕΤΡΟ έχουν επίσης πολύ μεγάλη διείσδυση και συνήθως καθρεφτίζουν αυθεντικότερα το λαϊκό αίσθημα, όπως και το κάνουν ήδη.

      • Κώστας Θ. avatar
        Κώστας Θ. @ B.K.Σ. 08/11/2009 15:58:22

        Σωστά, πρέπει να δώσει και άλλες συνεντεύξεις. Πολλοί νέοι δεν τον ξέρουν. Απ΄ ότι φαίνεται, τις έχει αφήσει για το τέλος. Για να δούμε.

      • loretta avatar
        loretta @ B.K.Σ. 08/11/2009 18:00:57

        Ημουν και εγω απο αυτους που επιθυμουσα και πιστευα οτι επρεπε να βγαινει πιο συχνα στα καναλια...ομως και απο την αλλη εκτιμω την σταση του λιγες εμφανισεις και καλες...και καμια εξαρτηση απο τα ΜΜΕ.

        Αυτο ενας σωστα σκεπτομενος ψηφοφορος τελικα το εκτιμαει περισσοτερο.

        ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ΟΤΙ Η ΝΤΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ...ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΜΕ Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΑΓΙΔΑ.

      • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
        ΓΙΑΝΝΗΣ @ B.K.Σ. 08/11/2009 23:55:04

        Η εφημεριδα του κυρτσου πολεμαει τη Ντόρα καθημερινα. οι παραταξιακες ειναι μαλλον ουδετερες, ενω η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ κραταει τη γνωστη φιλοντορικη γραμμη λογω του Μαρινακη, κουμπαρου της Ντόρας. Γενικα τα ΜΜΕ δεν ξερω κατα ποσο μπορουν να επηρεασουν καθοριστικα τη μαχη. Ο Σαμαρας καθε φορα που μιλαει καπου δημοσιως εχει κερδη. Πρεπει να το κανει και απο την τηλεοραση τωρα που μπαινουμε στη μαχη των 20 ημερων.

  2. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 08/11/2009 15:39:17

    Θα δείτε που θα το πάρουν κι απόφαση πολλοί "ας μην ασχολούμαστε με αυτά που έγιναν πριν από σχεδόν 20 χρόνια", ακόμη και αν δεν έχουν πειστεί ότι ο Σαμαράς είχε δίκιο τότε.

  3. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 08/11/2009 16:07:48

    Και ο Μητσοτάκης το είχε χάσει το τραίνο με την αποστασία, και είδες ο χαλκέντερος πως κατάφερε να επανακάμψει το 89!, Βέβαια του χρειάστηκαν περισσότερα χρόνια, όσα θα χρειασθεί δηλαδή και η κόρη του για να ωριμάσει πολιτικά.

  4. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 08/11/2009 16:19:56

    Άψογο!

  5. B.K.Σ. avatar
    B.K.Σ. 08/11/2009 16:22:09

    Ίσως η χαρακτηριστικότερη κίνηση που αντικατοπτρίζει την έλλειψη ψυχραιμίας πλέον στο μπλογκ της Μπακογιάννη ήταν η έλλειψη πολιτικού πολιτισμού που επέδειξαν με την προκλητική τους αποχώρηση όταν άρχισε να μιλάει ο Σαμαράς. Μετέρχονται όλων των εργαλείων του ψυχολογικού πολέμου και δείξαν ξεδιάντροπα τι ετοιμάζουν για την επόμενη μέρα της Νέας Δημοκρατίας με την αρχηγό που θέλουν να εκλέξουν αλλά ακόμη κι αν δεν την εκλέξουν. Γι΄ αυτό οι δημοσκοπήσεις πρέπει να είναι οριακές, να ελπίζουν, γιατί όσο έχουν την βεβαιότητα πως το παλεύουν η αλαζονεία τους θα τους επιτρέπει να επιδεικνύουν για το θεαθήναι και μια κάποια αβροφροσύνη, ειδάλλως η Νέα Δημοκρατία δεν θα τη γλιτώσει τη διάσπαση.

    • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
      ΓΙΑΝΝΗΣ @ B.K.Σ. 08/11/2009 23:57:34

      Μα γιατι εισαι κακος τωρα? Ομαδικο κόψιμο επαθαν οι ανθρωποι. Κατι θα τους εβλαψε. Κατι θα τους επεσε βαρυ. Προτεινω σόδα, κανει καλο.

  6. nagia avatar
    nagia 08/11/2009 16:59:55

    Τελικα την Δευτερα ]αυριο]το βραδυ στον Χατζηνικολαου[ΑΛΤΕΡ]θα δωσει συνεντευξη ο Αντωνης.Καποιος ειπε,για τις δωρεαν εφημεριδες που διαβαζονται απο τον απλο κοσμο.Δεν ειναι κακη ιδεα μια και τα ΜΜΕ εχουνκυριξειεμπαρκο στον Σαμαρα.ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΑΡΑΧΝΙΑΣΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ,ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΕ ΠΙΣΩ.ΣΥΧΑΘΗΚΑΜΕ ΠΙΑ .ΩΣ ΕΔΩ.....ΟΛΑ ΚΑΘΑΡΑ ΜΕ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ,ΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΑΓΝΟ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΑΝΤΩΝΗ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ,ΜΟΝΟ ΤΥΦΛΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ.Παντως την νικη δεν την χανουμε........

  7. nagia avatar
    nagia 08/11/2009 17:00:52

    Ναγια ΣαραφηΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΑΡΑΧΝΙΑΣΜΕΝΑ ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥΣ,ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΕ ΠΙΣΩ.ΣΥΧΑΘΗΚΑΜΕ ΠΙΑ .ΩΣ ΕΔΩ.....ΟΛΑ ΚΑΘΑΡΑ ΜΕ ΑΝΤΩΝΗ ΣΑΜΑΡΑ,ΤΟΝ ΤΙΜΙΟ ΚΑΙ ΑΓΝΟ ΠΑΤΡΙΩΤΗ ΑΝΤΩΝΗ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙ,ΜΟΝΟ ΤΥΦΛΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ.

    • Κεραυνός avatar
      Κεραυνός @ nagia 08/11/2009 18:37:31

      Άντε με το καλό να ενωθείτε και με τον άλλο τον τίμιο και αγνό πατριώτη τον Καρατζαφέρη για να φτιάξετε ένα ισχυρό πατριωτικό κόμμα που θα κυβερνήσει την Ελλάδα για δεκαετίες.

      • Επώνυμος avatar
        Επώνυμος @ Κεραυνός 08/11/2009 18:44:14

        Επειδή θεωρούμε σαλτιμπάγκο τον Καρατζαφέρη, γι' αυτό χτυπιόμαστε για το Σαμαρά. Και ελπίζουμε να είναι διαφορετικός. Αν δεν είναι, τόσο το χειρότερο για όλους μας. Τουλάχιστον φαίνεται διαφορετικός, γι' αυτό τον στηρίζουμε.

        • Κεραυνός avatar
          Κεραυνός @ Επώνυμος 08/11/2009 18:50:36

          O Kαρατζαφέρης τουλάχιστον μόνος του έξω απο το μαντρί επιβίωσε μιά δεκατία και θα πάει κι'άλλο, ο Σαμαράς στα 3 χρόνια 1993-1996 έπεσε τάβλα.

        • Επώνυμος avatar
          Επώνυμος @ Επώνυμος 08/11/2009 21:31:19

          Ο Καρατζαφέρης επιβίωσε για έναν και μόνο λόγο: επειδή εκεί που είναι το παίζει Νεοδημοκράτης! Η μεγάλη κεντροδεξιά πολυκατοικία και "το ίδιο είμαστε".

          Έντιμος άνθρωπος δεν ακολουθεί τέτοια τακτική. Μόνον κάτι πονηροί τακτικιστές.

        • loretta avatar
          loretta @ Επώνυμος 08/11/2009 21:34:36

          Κεραυνε...λυσε μου μια απορια...την εθεσα και πριν σε αλλον αλλα απαντηση δεν ελαβα..

          1) Ο ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ ΕΧΕΙ ΠΑΝΤΡΕΥΤΗ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ ΤΟΥ?

          2)Χωρις καρατζαφερη θα υπαρξει ΛΑΟΣ?(και ποσο μαλλον ψηφοφοροι του?)

          γιατι ενα κομμα που δεν παραγει πολιτικη...δεν προαγει και πολιτικους.

        • anonyma avatar
          anonyma @ Επώνυμος 08/11/2009 21:41:35

          Loretta aπαντηθηκε η ερωτηση στο αλλο σχολιο

        • ΓΙΑΝΝΗΣ avatar
          ΓΙΑΝΝΗΣ @ Επώνυμος 08/11/2009 23:59:21

          Αν ανοιξεις λεξικο στο λυμμα ΚΑΙΡΟΣΚΟΠΟΣ πρεπει να εχει τη φωτο του Καρατζαφερη διπλα.

      • Κεραυνός avatar
        Κεραυνός @ Κεραυνός 08/11/2009 21:39:58

        loretta δέν είμαι ΛΑΟΣ μιά παρατήρηση έκανα μόνο. Οτι το προσωποκεντρικό ΛΑΟΣ του Καρατζαφέρη κατάφερε να επιβιώσει ενώ η επίσης προσωποκεντρική ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ του Αντώνη Σαμαρά κατέρρευσε μέσα σε 2 χρόνια.

        • loretta avatar
          loretta @ Κεραυνός 08/11/2009 21:41:17

          Μα δεν σου ειπα οτι εισαι απλα θελω την γνωμη σου πανω στο θεμα.

        • loretta avatar
          loretta @ Κεραυνός 08/11/2009 21:43:11

          επισης μην ξεχνας ποιους ειχε να πολεμισει ο καθενας και ποιος στηριζε τον καθενα..!! Ο καρατζαφερης ηταν παντα ο αντιποδας στον ΚΑΡΑΜΑΝΛΙΣΜΟ..!! Ο αντωνης οχι.

  8. maria avatar
    maria 08/11/2009 17:44:11

    Παιδιά, το σχόλιο του Άρη που πήγε? Γιατί το διάβασα πριν λίγη ώρα και τώρα φαίνονται μόνο οι απαντήσεις σε αυτό, όχι το σχόλιο. Ελπίζω να πρόκειται για κόλλημα του η/υ μου, γιατί αν αρχίσαμε τα κοψίματα δε θα βγει σε καλό..
    Όσο για τα πολιτικά τεκταινόμενα, η αλήθεια είναι ότι με φοβίζει λίγο η διαφαινόμενη υπεροχή ή ισοπαλία στις δημοσιοποιούμενες δημοσκοπήσεις υπέρ Σαμαρά, γιατί αυτή αυξάνεται μεταξύ όσων (λένε τώρα ότι) θα πάνε να ψηφίσουν και μειώνεται στο σύνολο των ψηφοφόρων της ΝΔ. Κι αν οι μηχανισμοί με αυτόν τον τρόπο δηλώνουν στους ενδεχόμενους ψηφοφόρους Ντόρας, η μάχη είναι ντέρμπι, ελάτε να (κατα)ψηφίσετε (Σαμαρά), κι ανατραπούν τα πράγματα?
    Όσο γι αυτά που λένε κάποιοι υπέρ Ντόρας κατά καιρούς ναι μεν είναι κενά πολιτικού περιεχομένου, αλλά μην τα υποτιμάτε τόσο και μην τα αποδίδετε σε σχέσεις ύποπτες με τους μηχανισμούς. Τα λέω αυτά για τον εξής λόγο. Αφενός ο μέσος νδάτης ψηφοφόρος διακατέχεται από κάποιου είδους κομματική νομιμοφροσύνη. Δηλαδή είναι αρκετά δύσκολο να ξεπεραστεί το μόνο μεν αλλά ισχυρό επιχείρημα κατά Σαμαρά, το ότι έριξε την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Αυτό έχει επικρατήσει στη συνείδηση του κόσμου και δύσκολα μπορούν οι άνθρωποι που δεν έχουν διαβάσει ή ακούσει τα όσα γράφονται επί του θέματος στα άρθρα σας να έχουν διαφορετική γνώμη. Δε σας κρύβω ότι κι εγώ όταν πρωτοάκουσα για την υποψηφιότητα Σαμαρά, αναρωτήθηκα "καλά, ο προδότης βάζει υποψηφιότητα για την αρχηγία?". Τα μόνα γεγονότα που ήξερα για το 1993 ήταν ο Συμπιλίδης, η δημιουργία της ΠΟΛ.ΑΝ. κλπ κλπ. Εγώ ήμουν μικρή τότε, αλλά έτσι μουχαν μείνει στη μνήμη. Το ίδιο πίστευαν και πιστεύουν και οι γονείς μου που δεν ήταν ποτέ μητσοτακικοί, αντιθέτως καραμανλικούς θα τους χαρακτήριζα. Θέλω να πω με αυτά ότι δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος μητσοτακικός για να θεωρεί "προδότη" το Σαμαρά, ούτε γνωρίζουν όλοι αυτά που λέει ο Κρις Σπυρου π.χ. για το Μητσοτάκη και το Σκοπιανό τότε. Κι εγω τώρα τάμαθα (άρχισα να διαβάζω αντι, αμέσως μετά τις εκλογές). Μπορεί πολλοί να μην χωνεύουν τον Μητσοτάκη (εμένα πάντα μου προκαλούσε απορία το γιατί, κι αυτό γιατί επαναλαμβάνω δεν ήξερα τίποτε αυτά που μαθαίνω τώρα διαβάζοντάς σας), αλλά αυτό δεν είναι αρκετός λόγος για να μην τον υποστήριζαν τότε ή να μην υποστηρίξουν τώρα την Ντόρα. Κι εγώ όταν έμαθα ότι παραιτήθηκε ο Καραμανλής, κατευθείαν πίστεψα ότι η επόμενη αρχηγός θα είναι η Ντόρα. Δε θα πήγαινα βέβαια να ψηφίσω, δεν ήθελα καμία σχέση με τα σούργελα του κόμματος, διότι είχα κάκιστη εμπειρία με τη συμμετοχή μου για λίγο χρονικό διάστημα στη ΔΑΠ στο πανεπιστήμιο, απτην οποία και έφυγα μέσα σε λίγους μήνες.
    Τώρα όμως με όλα αυτά που μαθαίνω και κυρίως επειδή ο Σαμαράς μίλησε μετά από πολλά χρόνια για πατρίδα - πράγμα το οποίο με συγκίνησε, γιατί δε μιλάει σαν άλλος πατριδοκάπηλος Καρατζαφέρης- και για ιδανικά τελείως ξεχασμένα και κυρίως επειδή βλέπω ότι οι άνθρωποι (απ' τον λαό) που τον στηρίζουν έχουν μια ορμητικότητα κι ένα πάθος που θυμίζει λαϊκό κίνημα και γενικά πρεσβεύει κάτι ανατρεπτικό, σκέφτομαι σοβαρά να πάω να τον ψηφίσω. Τέτοιο πάθος ούτε στην υποστήριξη του Καραμανλή - δυστυχώς για μένα - δεν υπήρξε. Κατά τη γνώμη μου κι ο Καραμανλής τα ίδια με τον Σαμαρά πίστευε, απλώς εγκλωβίστηκε σε αυτό για τον οποίο τον κατηγορεί ο κ. Ψυχραιμία (και στο οποίο διαφοροποιείται και ο Σαμαράς), δηλαδή το κυνήγι των αριστερών ψήφων ή αλλιώς τη στρατηγική του μεσαίου χώρου. Κατ' εμέ, ο Καραμανλής ήταν πολύ μπροστά όσον αφορά αυτό που πρέσβευε για την Ελλάδα, δηλαδή το σωστό για την πατρίδα, χωρίς τους ιδεολογικούς διαχωρισμούς του προηγούμενου αιώνα. Ίσως επειδή είμαι μικρή σε ηλικία, για μένα οι ταμπέλες δεξιά αριστερά δε λένε τίποτε. Πάντα όμως ήμουν πατριώτισσα και -κακώς- νόμιζα ότι αυτές οι ταμπέλες δε σημαίνουν τίποτε για το παρόν. Γιατί όπως φαίνεται, η μονοκρατορία της κακώς εννοούμενης αριστεράς δημιουργεί την ανάγκη για ιδεολογική αντεπίθεση αυτού που καλώς ή κακώς λέμε δεξιά, ή τέλος πάντων ενός αντίπαλου ιδεολογικού ρεύματος.
    Θα ήθελα να πω σε όλους όσους αμφισβητούν τον Σαμαρά - γιατί μέχρι πρότινος ήμουν κι εγώ μέσα σε αυτούς - αν δεν τους πείθει ως άτομο ή δεν τους εμπνέει ή αμφιβάλλουν για τα κίνητρά του (στην τελική όλοι εδώ θα είμαστε μετά τις 29 Νοεμβρίου για να το δούμε) ή πιστεύουν ότι δεν μπορεί να οδηγήσει σε νίκη τη ΝΔ (πολλοί πιστεύω ότι σκεφτονται έτσι, άσχετα αν είναι σωστό ή λάθος) τουλάχιστον ας δώσουν μια ευκαιρία στη διαφορετική στρατηγική την οποία πρεσβεύει. Δηλαδή, αν τελικά ο Σαμαράς αποδειχθεί λίγος σε σχέση με όλες τις ελπίδες που έχουν εναποτεθεί πάνω του (πράγμα το οποίο το απεύχομαι και φυσικά θα με απογοητεύσει, όχι μόνο εμένα αλλά και όλους όσους θα τον στηρίξουν), ας δοκιμάσουμε τουλάχιστον μια διαφορετική στρατηγική. Αφού η λογική του μεσαίου χώρου τελικά απέτυχε και απέτυχε οικτρά (δεδομένου ότι πάντα ήταν και θα είναι - ακατανόητο για μένα - μεγαλύτερη η διεισδυτικότητα του ΠΑΣΟΚ στο κέντρο και την αριστερά, ας δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με μια διαφορετική προσέγγιση. Από αυτό κατά τη γνώμη μου μόνο κερδισμένοι μπορούμε να βγούμε, γιατί χαμένοι (ως προς τον κόσμο που έχασε η νδ και δεν την εκπροσωπεί πια λόγω άοσμης και άχρωμης ιδεολογίας και λόγω κακής συμπεριφοράς στελεχών κλπ κλπ)είμαστε ήδη. Τι χειρότερο μπορεί να γίνει? Στην τελική μπορεί στις επόμενες εκλογές ακόμη περισσότεροι νδάτες να απέχουν ή να πάνε σε άλλα κόμματα, το οποίο είναι τουλάχιστον το ίδιο πιθανό (να μην πω και πιθανότερο να συμβεί) και με την Ντόρα.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ maria 08/11/2009 17:54:26

      Νομίζω ότι αυτό που μας περιγράφεις είναι μια διαδρομή σκέψης πολύ φυσιολογική για όποιον μαθαίνει το σύνολο των πληροφοριών. Θα έλεγα, ότι είναι η τυπική διαδρομή σκέψης του σημερινού υποστηρικτή του Σαμαρά. Και επειδή οι συνειδητοί υποστηρικτές συνέχεια αυξάνονται, πιστεύω ότι αυτό μας δείχνει και την κατεύθυνση: διάχυση των πληροφοριών αυτών για την αλήθεια του τι ακριβώς έγινε το 1993, σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο ακροατήριο.

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ maria 08/11/2009 18:05:34

      Μαρία συμφωνώ μαζί σου για την ανάρτηση των σχολίων, ακόμη κι αν είναι κραυγαλέα πρεστζιαρικά. Έχεις θέσει το μαχαίρι στο κόκκαλο και αφού η εκλογή θα γίνει μέσα από τα μέλη, οι κομματικοί που υποστηρίζουν τον Σαμαρά έχουν πολύ δουλειά να κάνουν. Εμείς οι υπόλοιποι ως κουκίδες της κοινωνίας έχουμε να συμβάλλουμε με τις συζητήσεις μας με τους φίλους και γνωστούς μας που είναι μέλη γιά την συγκεκριμένη προπαγάνδα λάσπης εναντίον του. Νομίζω πάντως πως δεν είναι τόσο γενικευμένη όσο φοβάσαι, έχω την αίσθηση πως οι νεοδημοκράτες τον Σαμαρά τον νοιώθουν δικό τους άνθρωπο, απλώς την Μπακογιάννη τη φοβούνται και τη θεωρούν παντοδύναμη, και ίσως αυτό ακριβώς να είναι το κρίσιμο σημείο αντιπερισπασμού που πρέπει να δρομολογήσει ο επικοινωνιακός μηχανισμός που υποστηρίζει την υποψηφιότητα του Σαμαρά, η αποδόμηση της επιφαινόμενης παντοδυναμίας της με συγκεκριμένα παραδείγματα που αποδεικνύουν πως ο μητσοτακικός μηχανισμός δεν είναι αήττητος. Και υπάρχουν αυτά τα παραδείγματα. Μετά λίγο πριν τις εκλογές πρέπει να μιλήσουν άνθρωποι που τους σέβεται η κοινωνία, γι΄ αυτό πρέπει να φροντίσει προσωπικά ο ίδιος ο Σαμαράς. Θυμάσαι πότε μίλησε ο Θεοδωράκης για το Ανάν; μια μέρα πριν το δημοψήφισμα...

      • maria avatar
        maria @ B.K.Σ. 08/11/2009 18:26:56

        Ναι, ίσως είναι αλήθεια ότι η αίσθηση (ψευδαίσθηση?) της παντοδυναμίας της φοβίζει, με την έννοια ότι πολλοί, όντας ήδη απογοητευμένοι και με το σκεπτικό ότι η Μπακογιάννη θα βγει σίγουρα, δε βλέπουν κάποιο άλλο πρόσωπο ως ελπιδοφόρο και (είτε ψήφισαν είτε ακόμη πιθανότερο αν απείχαν από τις εκλογές) δε θα πάνε να ψηφίσουν. Σε συνδυασμό με τον γνωστό ωχαδερφισμό και το γεγονός ότι πρέπει να γραφούν μέλη. Κι εγώ μέχρι πρότινος ούτε κατά διάνοια δε θα γραφόμουν μέλος, ειδικά αφότου είδα τα χαϊρια τους στη ΔΑΠ. Πάντως τα πράγματα πιστεύω για τη ΝΔ είναι πολύ δύσκολα, ακόμη και με τον Σαμαρά. Η ποιότητα των ανθρώπων που συμμετέχουν στο κόμμα (όπως και σε όλα τα κόμματα) είναι πιστεύω οικτρή. Πώς θα τα βγάλει πέρα με τους παρτάκηδες, που όνειρό τους είναι μέσα από το κόμμα να ανελιχθούν κοινωνικοοικονομικά, ακόμη κι αν δεν έχουν σκοπό να κατέβουν στην πολιτική? Και που δεν έχουν κανένα ιδανικό, πέραν της γνωστής νοοτροπίας της μάσας, που έχει διαχυθεί στην ελληνική κοινωνία από το ΠΑΣΟΚ και δε βλέπω να ανατρέπεται ούτε σε εκατό χρόνια? Ακούγομαι πολύ απαισιόδοξη, προσπαθώ να μην είμαι, ψάχνω συνεχώς την ελπιδα, ακόμη κι αν διαψεύδεται, τελικά νομίζω είναι προτιμότερο να πιστεύεις σε κάτι και να αγωνίζεσαι γι' αυτό παρά να παραδίδεις τα όπλα βλέποντας κυνικά τη σαπίλα που επικρατεί γύρω σου και - ακόμη χειρότερα - συμβάλλοντας κι εσύ στη διόγκωσή της..

        • B.K.Σ. avatar
          B.K.Σ. @ maria 08/11/2009 18:50:08

          Έχεις συναντήσει δασκάλους, καθηγητές, προϊστάμενους να σ΄ εμπνέουν; Εάν όχι ίσως να μην νοιώσεις αυτό που θα σου γράψω. Όσοι έχουν τύχει τέτοιον άνθρωπο στη ζωή τους, προχωράνε με αυτοπεποίθηση, δεν κατρακυλάνε στο εύκολο. Με τον Σαμαρά μπορεί να γίνει και ναι είναι δύσκολο, αλλά οι παρτάκηδες θα πάψουν να είναι παρτάκηδες, θα νοιώσουν δέος και σεβασμό, το έχω δει στην πράξη. Αρκεί αυτός να μην χάσει το οραμά του, να μην απογοητευθεί από τα δύσκολα, να μην κουραστεί από τον ανελέητο πόλεμο που θα έχει τον πρώτο καιρό. Με την Μπακογιάννη απλώς οι νεοδημοκράτες θα αποδείξουν πως είναι άξιοι της μοίρας τους να χορεύουν όπως τους βαράει το πασοκ.

    • Μωμος avatar
      Μωμος @ maria 08/11/2009 21:25:01

      Βρε παιδιά εγώ γιατί δεν είδα κανένα σχόλιο του Αρη;

      • maria avatar
        maria @ Μωμος 08/11/2009 21:35:23

        Γιατί αφαιρέθηκε εκ των υστέρων. Αν δεις πιο πάνω ο Υ. απαντά σε σχόλιο "Άρη..", τότε υπήρχε το σχόλιο, τώρα όχι. Κ. Φάκτορα αν έγινε κάτι άλλο, θα ζητήσω συγγνώμη για τη δήλωσή μου αυτή.

        • Factorx avatar
          Factorx @ maria 08/11/2009 21:49:13

          Ακου Βαγγέλη, μην μας περνάς για βλάκες εδώ, αλλάζοντας ψευδώνυμα κλπ. Τελευταια προειδοποίηση: Προβοκατσιούλες στην Αραβαντινού

        • Φιοντορ avatar
          Φιοντορ @ maria 08/11/2009 22:22:42

          Τελικά maria μάλλον το έχει το όνομα, κάποια άλλη καλοπροαίρετη και κείνη είχε πει οτι το blog νόμιζε πως είναι σοβαρό ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ

      • loretta avatar
        loretta @ Μωμος 08/11/2009 22:27:28

        ΦΙΟΝΤΟΡ αν δεν θεωρεις σοβαρο το σαιτ...τοτε να πας στα αλλα που δεν εχουν ανοικτα τα σχολια και μεταφερουν..."ειδησεις"διαρκειας ζωης 30 δευτερολεπτων.

  9. maria avatar
    maria 08/11/2009 19:29:16

    Κατάλαβα τι εννοείς, έχω συναντήσει. Νομίζω όμως ότι για να εμπνευστεί κάποιος και να μην κατρακυλήσει στο εύκολο πρέπει να έχει και το ανάλογο ψυχικό υπόστρωμα. Μακάρι να γίνει έτσι. Ειδικά για την τελευταία πρόταση, αυτό το χουμε φάει ήδη με το κουτάλι, φτάνει..

  10. brexians avatar
    brexians 08/11/2009 19:52:29

    έχοντας μοναδικό οδηγό του, την προσωπική του ατζέντα!

    Ο κ. Σαμαράς έχει επιλέξει την τακτική της αποστασιοποίησης από τα κυβερνητικά πεπραγμένα της ΝΔ και προτάσσει στον πολιτικό και ιδεολογικό του λόγο για την ανασυγκρότηση της ΝΔ την καθαρή λαϊκίστικη δεξιά κατεύθυνση.
    μα πάντα έτσι ήταν…*αριβίστας !
    *αριβίστας < γαλλική arriviste

    πρόσωπο χωρίς ενδοιασμούς, που θέλει να ανέλθει πολιτικά, επαγγελματικά ή και κοινωνικά χρησιμοποιώντας οποιοδήποτε μέσο.

    • Επώνυμος avatar
      Επώνυμος @ brexians 08/11/2009 21:35:28

      Τι εννοείς αριβίστας; Κάντο πιο συγκεκριμένο δηλαδή, σε τι έγκειται ο αριβισμός; Επίσης, αν μπορείς να μας πεις συγκεκριμένα ποια από όλα όσα είπε το θεωρείς λαϊκιστικό.

      • brexians avatar
        brexians @ Επώνυμος 09/11/2009 01:17:20

        στον καιροσκοπισμο του και την προσωπικη ατζεντα που κουβαλαει εδω και χρονια.....

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ brexians 08/11/2009 21:38:52

      Να ανέλθει κοινωνικά ο Αντώνης Σαμαράς; Πατριώτη, δεν κυκλοφορείς στους σωστούς κύκλους... Οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους προσπαθούν να ανέλθουν στο επίπεδό του... Είναι ίσως τόσο κοντά στην εννοια του ευπατρίδη που αν το πεις στην Ντόρα θα το χρησιμοποιήσει εναντίον του.

      • brexians avatar
        brexians @ archaeopteryx 09/11/2009 01:16:00

        οταν απομονωνεις γινεσαι το ιδιο λαϊκιστης...μαθε να διαβαζεις!
        και στην Ελλαδα δεν υπαρχουν τετοιες εννοιες (ευπατριδης ο Σαμαρας) κατοχυρωμενο και απο το συνταγμα...
        ξερεις ειμαστε ολοι ισοι....

        • loretta avatar
          loretta @ brexians 09/11/2009 01:19:31

          αρκει να το καταλαβουμε οτι ειμαστε ολοι ισοι!!

          γιατι εγω δεν διακρινω κατι τετοιο απο την αγια οικογενεια και την σταση της απεναντι στα προσωπα και στα πραγματα.

        • archaeopteryx avatar
          archaeopteryx @ brexians 09/11/2009 09:47:13

          ίσοι με το Σύνταγμα. Η κοινωνική, επαγγελματική και οικονομική καταξίωση δεν είναι Συνταγματικό δικαίωμα. Οι ίσες ευκαιρίες ίσως είναι. Τα άλλα είναι σταλινικά (αλλά για την μάζα)

    • B.K.Σ. avatar
      B.K.Σ. @ brexians 09/11/2009 09:24:27

      να ανέλθει κοινωνικά;! ο μεγαλοαστός από τους ελάχιστους εναπομείναντες...
      να ανέλθει επαγγελματικά;! ο οικονομολόγος του Χάρβαρντ...
      να ανέλθει πολιτικά;! ο υπουργός εξωτερικών πριν τα σαράντα του...
      έ, έχετε χάσει τη μπάλλα!

  11. Factorx avatar
    Factorx 08/11/2009 21:39:40

    Προς "Μαρίες" και Θεοδώρες: Για ποιο σχόλιο, ποιού Αρη που "σβηστηκε" μιλάτε; και που το είδατε; Σας το είπε μήπως ο Αρης που γράφετε μαζί; Αν θέλετε να συνεχίσετε να γράφετε εδώ κομένες τέτοιες ανοησίες. Γιατί τα ίδια μου έλεγε και το πρωί στο Συνέδριο δικός σας. Συνενοημένοι είστε;

  12. loretta avatar
    loretta 08/11/2009 21:46:12

    φαντασου φακτορα....μεχρι εκει φτασανε...!! να τους χαιρονται!!

  13. Φιοντορ avatar
    Φιοντορ 08/11/2009 22:30:34

    διαβασε καλύτερα Loretta, maria το ειχε πει ΚΑΙ αυτό

  14. loretta avatar
    loretta 08/11/2009 22:32:47

    ΦΙΟΝΤΟΡ εχεις δικιο τοτε στρεφω τα βελη μου ΣΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΕΩ ΜΑΡΙΑ τοτε να πας στα αλλα που δεν εχουν ανοικτα τα σχολια και μεταφερουν…”ειδησεις”διαρκειας ζωης 30 δευτερολεπτων.

  15. Konstantinos avatar
    Konstantinos 09/11/2009 01:11:33

    H μόνη αξιόπιστη επιλογή που μπορει να οδηγησει τη ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ψηλά είναι καποιος που ξέρει πως είναι εκεί ψηλά... η ΝΤΟΡΑ ΜΠΑΚΟΓΙΑΝΝΗ!!!
    Ας μην ξεχνάμε σύντροφοι ότι όλοι οι τοτε συνεργατες του Σαμαρα σημερα τον έχουν παρατησει κι έχουν συστρατευτει με τη Ντόρα... ούτε αυτο σας λέει τίποτα???

    • loretta avatar
      loretta @ Konstantinos 09/11/2009 01:21:28

      χαχα καλως τον βρε!! αυτο τωρα ειναι επιχειρημα?? ΚΑΤΣΕ ΔΙΑΑΒΣΕ ΛΙΓΟ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΦΑΚΤΟΡΑ...και μετα..συνεχισε...

    • thirty avatar
      thirty @ Konstantinos 09/11/2009 01:24:20

      Εγώ πάντως βλέπω ότι η αλαζονεία των οπαδών της Ντόρας έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο.

  16. Λυράρης avatar
    Λυράρης 09/11/2009 01:32:33

    Ανοίγουμε αύριο κι ειναι πολλά αυτά που θα πούμε

    Κάλπικη Λύρα (blogspot)

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.