#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/12/2012 16:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νοσταλγικό στιγμιότυπο ή κάτι παραπάνω;



Μια φωτογραφία του Δεκεμβρίου του 1960 του Κώστα Μπαλάφα από το φωτογραφικό Μουσείο του Μουσείου Μπενάκη, είναι το σημείο αναφοράς στα κοινωνικά δίκτυα τις τελευταίες ημέρες, με σχόλια επαινετικά, νοσταλγικά, αποθεωτικά.

Υπάρχουν όμως και οι σκεπτικιστές, οι οποίοι απορούν με τη νοσταλγική διάθεση, ιδίως μάλιστα όσων δεν έχουν ζήσει τη συγκεκριμένη εποχή.

Δίχως να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι η εποχή εκείνη είχε μεγάλα θέματα (έντονη μετανάστευση προς το εξωτερικό, μεγάλη οικονομική  ανισότητα, κοινωνικά φρονήματα) η  συγκεκριμένη  φωτογραφία είναι παραπάνω από χίλιες λέξεις.

Η πολύβουη Αθήνα του 1960 εντυπωσιάζει από τον πλήθος του κόσμου που είναι στο δρόμο, από την πληθωρική φωταγώγηση των καταστημάτων της περιοχής (που τότε ονομαζόταν Χαυτεία) από τα αυτοκίνητα (των λίγων) που όμως σύχναζαν στους ίδιους δρόμους με τη φτωχολογιά.

Ενδεχομένως πέντε χρόνια πιο πριν η ίδια φωτογραφία να μην είχε πάρει ούτε δέκα like.

Αν όμως οι άνθρωποι τότε, 11 χρόνια μετά τη λήξη του Εμφυλίου και μόλις 16 από το αιματοκύλισμα της Αθήνας το Δεκέμβριο του 1944 (επί Πρωθυπουργίας ΓΑΠ του Α΄), μπόρεσαν να σταθούν στα πόδια τους, η δική μας αποστολή για ανόρθωση της χώρας, μετά την οικονομική κρίση, φαίνεται μάλλον ευκολότερη…

Μ.Ο.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nik avatar
    Nik 19/12/2012 16:52:58

    Τότε οι δρόμοι ανήκαν στους Αθηναίους και οι Αθηναίοι το ήξεραν και το αισθάνονταν.

  2. Paynek avatar
    Paynek 19/12/2012 17:12:13

    Καλά τα λες,γιατί ερώτημα είναι εκεί και περιμένει, δεν θα'ναι για πάντα. Τίθεται κατά διαστήματα. Αλλά στην υποψία της απάντησης μας και μόνο απομακρύνεται το ίδιο γρήγορα.
    Εμείς τι κατεύθυνση θέλουμε να δώσουμε στην χώρα μας, στην κοινή μας πορεία δηλαδή..'Οχι γενικά και αόριστα, ούτε κάποια άλλη στιγμή που θα'χουμε την ευχέρεια ..
    Αυτήν την στιγμή που η Ιστορία σαν να το ζητάει απο εμάς ,ενώ εμείς αναλογιζόμαστε ακόμα, εαν θα της κάνουμε την "τιμή" να απαντήσουμε.

  3. helios avatar
    helios 19/12/2012 17:43:14

    Η παλιά Αθήνα μέσα από καρτ ποστάλ (pics)
    http://www.gazzetta.gr/koinonia/article/353492-i-palia-athina-mesa-apo-kart-postal-pics

  4. ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
    ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 19/12/2012 17:48:30

    Το ερώτημα -όταν συζητήσαμε την φωτο σε φιλικό κύκλο- ήταν πώς τότε που είμασταν πραγματικά φτωχοί , δεν αισθανόμασταν φτωχοί και νοιώθαμε στο πετσί μας την γιορτινή ατμόσφαιρα. Οπου γύριζες υπήρχαν βιομηχανίες ελληνικές , όπου με το δώρο ο κόσμος αγόραζε ψυγεία ΙΖΟΛΑ, διάφορα δώρα στο ΜΙΝΙΟΝ, ρούχα στον ΚΑΤΡΑΝΤΖΟ, Λαμπρόπουλο κλπ. Αυτή η παραγωγική προσπάθεια της χώρας με βιομηχανίες και λοιπές βιοτεχνίες καταστράφηκε ολοσχερώς από τον Ανδρέα, ο οποίος "κοινωνικοποίησε" τέτοιες υγιείς επιχειρήσεις και έκανε δημοσίους υπαλλήλους όλο το δυναμικό τους. Η ταφόπλακα μπήκε από τον υιό του με την προσφυγή μαςστο ΔΝΤ.

    • Μάνια avatar
      Μάνια @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 19/12/2012 21:32:10

      Δεν υπάρχει τίποτα πιο υγιές σε μια χώρα απο το να παράγουν και να δημιουργουν οι κάτοικοι της.
      Πέρα απο τους οικονομικους λόγους , περα απο την υπερηφάνια που νιώθει κανείς ,, , η ιδια η διαδικασία δίνει αλλες δονήσεις στην ατμόσφαιρα.
      Οι άνθρωποι σκέφτονται, λειτουργούν και φέρονται αλλιώς.
      Και φυσικα τα ίδια και για την καλλιτεχνικη και πνευματικη δημιουργία,
      την γνησια και οχι την θολοκουλτουριάριδικη
      οπου και εκεί πλεον επικρατει απόλυτη ερημιά .

    • Φοιτητης avatar
      Φοιτητης @ ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ 20/12/2012 02:17:22

      Χωρις να θελω να τον υποστηριξω που ποτισε με διαφθορα το εθνος, και οι ΗΠΑ και η Αγγλια που δεν εχουν σοσιαλιστες, αποβιομηχανοποιηθηκαν (και μαλιστα η Αγγλια επι Θατσερ).

      Η αποβιομηχανοποιηση των αναπτυγμενων οικονομιων ειναι φυσικη εξελιξη της παγκοσμιοποιησης. Με τιποτα δεν μπορεις να ανταγωνιστεις το 1 ευρω μεροκαματο. Για παραδειγμα, δεν θα εδινες το δωρο που λες για να αγοραζει ο κοσμος τα ΙΖΟΛΑ. Επομενως, ειτε δεν θα επρεπε να επιστρεψουμε την παγκοσμιοποιηση (αδυνατον να συμφωνησουν ολες οι αναπτυγμενες τοτε χωρες για να δρασουν μαζι, ιδιως οταν δεν μπορουν ουτε οι μισες απο αυτες -Ευρωζωνη- να συμφωνησουν σε βασικα θεματα) ειτε ψαχνομαστε πως θα ριξουμε τα παντα στον τραγο και να αισθανθουμε καλυτερα.

      ΥΓ. Μην μου αναφερεις τις αναπτυγμενες βιομηχανικες χωρες που εχουν επιζησει (Γερμανια, Ελβετια, Ιταλια, Ιαπωνια, κτλ). Πρωτον, αυτες εκαναν εγκαιρως στροφη προς τεχνολογια/καινοτομια, δευτερον ειναι μονο θεμα χρονου να τις φτασουν οι αναπτυσσομενες οικονομιες και στους τομεις αυτους. Αν τα πραγματα εξελιχθουν οπως φαινεται οτι θα γινουν, σε μια 30ετια, Βορεια Αμερικη και Ευρωπη δεν θα ειναι παρα αποικιες χρεους που το μονο που θα παραγουν θα ειναι τοκους προς banksters που θα ζουν και θα δραστηριοποιουνται στην Ταϊλανδη, στο Χονκ Κονγκ, κτλ. Η εποχη της Δυσης τελειωνει. Αυτο που με εξοργιζει ειναι οτι κανεις δεν προσπαθησε εστω να κανει κατι για να το αποτρεψει.

  5. ΔημήτρηςΚ avatar
    ΔημήτρηςΚ 19/12/2012 17:55:05

    Σίγουρα κάτι παραπάνω από ένα νοσταλγικό στιγμιότυπο.
    Αυτή είναι η Ελλάδα που χάσαμε και θέλουμε να ξαναβρούμε.

  6. Φοιτητης avatar
    Φοιτητης 19/12/2012 18:25:24

    Τοτε υπηρχε η ελπιδα για ανοικοδομηση, πλεον ο κοσμος εχει χασει και την ελπιδα του...

    Ασε που τοτε υπηρχε και η "κοκκινη απειλη", επομενως κανα ψιχουλακι θα ετρωγαν και οι πληβειοι για να μην κανουν και το Βασιλειον της Ελλαδος προλεταριατο...

  7. stamoschios avatar
    stamoschios 19/12/2012 18:52:16

    Η Ελλάδα των δεκαετιών του 1960 και του 1950, με το ιδεολογικό της υπόβαθρο, αυτή η Ελλάδα της τιμής, του φιλότιμου, αυτή η Ελλάδα χωρίς λαθιρομετανάστες, και με τα μιάσματα της αριστεράς στη δέουσα θέση, πρέπει να αποτελέσει την Ελλάδα αυτοσκοπό για όλους μας.

  8. yiao avatar
    yiao 19/12/2012 19:39:50

    Η Ψωροκώσταινα μετατρέπεται σε χώρα, ελάχιστα χρόνια μετά τον Β΄ Παγκόσμιο και τον Εμφύλιο.
    Ακολουθεί η έκρηξη του 1961, έκρηξη σε όλους τους τομείς δημιουργίας.
    Η Ελλάδα του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

  9. Άννα avatar
    Άννα 19/12/2012 20:18:49

    Αγαπητοί μου φίλοι όσοι ζήσαμε την δεκαετία του 60 και ήμασταν έφηβοι στέρημενοι αλλά χαρούμενοι περήφανοι και ευτυχισμένοι και αν είχαμε την τύχη το γυμνάσιο μας να είναι στην Κατακουζινου και το σπίτι μας στην Ανδριανου κοντά στον Αγιο Φιλιππα όλες αυτές τις εικόνες τις έχουμε συνεχώς μπροστά μας.
    Και σας βεβαιώνω ότι αν ξαναγεννηθω θέλω την ίδια περίοδο να ζήσω στις αγαπημένες γειτονιές

  10. Ρηνα avatar
    Ρηνα 19/12/2012 21:25:17

    Το πατρικο μου τη περιοδο αυτη ηταν καπου στα Πατησια και το σχολειο μου καπου εκει κοντα....Οταν εφευγα καθε πρωϊ για το σχολειο, εκοβα μια γαζια απο την απεναντι μονοκατοικια και τη φυλαγα μεχρι το μεσημερι στη τσεπη της ποδιας μου [αληθεια τις θυμαστε τις ποδιες;] η τη πατικωνα σε καποιο βιβλιο. Στα ισια μοκασινια με το σοσονι που φορουσαμε βαζαμε μπροστα στη φλουμπα μια δεκαρα για στολιο και τις ναϋλον καλτσες τις ειχαμε μονο για τα παρτυ της Κυριακης [δεν υπηρχε αργια Σαββατου] γιατι στο σχολειο απαγορευονταν τους δε ποντους τους μανταραμε στο ψιλικατζιδικο της γειτονιας, διπλα απο τον τσαγκαρη. Αχ αυτα τα παρτυ, ολη την εβδομαδα ενημερωνομαστε απο το Μαστορακη στο ραδιοφωνο για τις τελευταιες επιτυχιες [ποσες φορες μ επαιρνε ο υπνος με το τρανζιστορ στο μαγουλο και το πρωϊ ξυπναγα με τις τρυπουλες της δερματινης θηκης αποτυπωμενες] και μετα με το χαρτζηλικι αγοραζαμε τα δισκακια των 45 στροφων με προτιμηση σ αυτα που ειχαν επιτυχιες κι απ τις δυο πλευρες.Εγω τρελλαινομουν για τον Tom Jones κυριως γιατι τα μπλουζ του ειχαν....διαρκεια. Το βερμουτακι με τους ξηρους καρπους, πολλες φορες και ρεφενε, στην ημερησια διαταξη.
    Καθε Κυριακη περνουσε απο τη γειτονια ο παγωτατζης-παγωτα Παπασπυρου- Ελληνικοτατα και τα πιο νοστιμα που εχω φαει ποτε και καπου εκεινα τα χρονια αποκτησαμε και το πρωτο μας πλυντηριο και ....εκσυγχρονιστηκαμε.
    Τα μυστικα ραντεβουδακια και οι φαρσες στα τηλεφωνα εδιναν κι επαιρναν. Το τηλεφωνο τοτε ηταν κατι σαν το σημερινο διαδικτυο. Η Φωκιωνος Νεγρη ηταν περατζαδα και στεκι πολλων επωνυμων καθως και η Αλεξανδρας.
    Και μεσα σ ολα τα παραπανω, μεγαλωσαμε, σπουδασαμε, ερωτευτηκαμε, παντρευτηκαμε, εργαστηκαμε, ζησαμε ευτυχισμενα, κοιμηθηκαμε το καλοκαιρι στη ταρατσα χωρις να φοβομαστε και αφηναμε ολη τη μερα το κλειδι στη πορτα για ευκολια. Περασαμε με ευκολια στα χρονια της τεχνολογιας νομιζοντας οτι θα ευτυχησουμε πιο πολυ.Ηρθαν ομως μαζι με μυριαδες αλλα προβληματα περισσοτερα απ αυτα που ελυσαν και στα σημερινα χρονια της ωριμοτητος ηρθε η ωρα της αποτιμησης. Οι αγωνιες μας πληθυναν και οι εγνοιες μας πολλαπλασιαστηκαν. Να ηταν η νεοτητα που εφερνε το χαδι της ευτυχιας; ισως..αλλα οι νεοι που συναναστρεφομαι δεν τοχουν, ολο αγχος και γκρινια. ολο θελουν περισσοτερα, ισως και δικαια, ετσι εμαθαν.
    Παντως η γενια μου κατι προλαβε απ αυτο το απιαστο ονειρο της ευτυχιας, κατι, αλλος λιγο αλλος πολυ....
    Η φωτογραφια πραγματικα ευθυνεται γι αυτη την αναδρομη αλλα ηταν νοσταλγικη και ευχαριστη.Τα χρονια που ζουμε σημερα πως θα τα θυμουνται τα παιδια του αυριο;

  11. mv avatar
    mv 19/12/2012 22:59:06

    Η Αθήνα του 1862 μέσα από τον φακό του Jakob August Lorent

    http://www.antikleidi.com/2012/07/30/athens-1862/

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 19/12/2012 22:59:44

    H Aθηνα του κρατους της Δεξιας.Χωρις τρομοκρατες ,χωρις εγκληματιες,χωρις "αντιεξουσιαστες" και χωρις μωαμεθανους.
    Η νοσταλγια ομως ειναι κατανοητη αλλα ο χρονος δεν γυριζει πισω.Εχει σημασια ομως να αποκατασταθει η περιοδος του ελληνικου οικονομικου θαυματος (1950-1974) που συκοφαντησαν οι απατεωνες του ΠΑΣΟΚ και της αριστερας.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ψυχραιμια 20/12/2012 10:01:01

      Για να επανέλθουμε και στη συγκεκριμένη φωτογραφία, δες -μόνον όσον αφορά σε αυτήν- ποια ήταν τα πολεοδομικά/αρχιτεκτονικά αποτελέσματα του "οικονομικού θαύματος":
      1) Στη θέση του νεοκλασικού που στέγαζε το κατάστημα με τη νέον επιγραφή "Femina", πλέον στέκει το άχαρο πολυώροφο μεγάλου γνωστού πολυκαταστήματος.
      2) Στην ακριβώς απέναντι γωνία, εκεί όπου στη φωτογραφία βλέπουμε την πινακίδα "Σωτ. Παπαποστόλου", είχε κατόπιν ανεγερθεί το επίσης πολυώροφο κτίριο του "Κατράντζου", το οποίο κατεδαφίστηκε μετά την ολοσχερή καταστροφή του από τον εμπρησμό και πλέον εκεί υπάρχει ένα κενό με μια πρόχειρη περίφραξη, στο οποίο μπαίνουν και ικανοποιούν τις σωματικές τους ανάγκες διάφοροι περιφερόμενοι λάθρο.

      Παρόμοια τύχη είχαν και τα υπόλοιπα νεοκλασικά τής οδού Σταδίου, με ελάχιστες εξαιρέσεις. Αυτό ήταν το "οικονομικό θαύμα" της εποχής, και αυτές είναι οι συνέπειές του -και όχι μόνο πολεοδομικές- σήμερα.

  13. popaia avatar
    popaia 19/12/2012 23:02:33

    Και υποτίθεται ότι τότε η Ελλάδα ήταν μια τριτοκοσμική Ψωροκώσταινα ενώ μετά γίναμε Ευρώπη....
    Δηλαδή αυτό θα πει Ευρώπη; Νταβαντζήδες, λαμόγια, στίφη ισλαμοεποίκων,
    ανήκουστη εγκληματικότητα , κτηνωδία, βρώμα, δυσωδία, κάτεργο, χαβούζα;
    Ώσπου ήρθε και το κραχ της προδοσίας και τελειώσαμε.

    Κοιτάω αυτή τη φωτογραφία, τότε που ζούσαμε σαν άνθρωποι κι όχι σα ζώα ή σαν κατάδικοι, και σκέφτομαι ότι πραγματικά με καθρεφτάκια για τους ιθαγενείς εξαπατηθήκαμε. Πραγματικά καθρεφτάκια όμως. Δώσαμε μια αξιοπρεπή και περήφανη ζωή για το τίποτα.

  14. Giorgos avatar
    Giorgos 19/12/2012 23:51:54

    Η φωτογραφία αυτή αντικατοπτρίζει τη μαζική εσωτερική μετανάστευση από την επαρχία προς την Αθήνα. Είναι επόμενο το κέντρο της Αθήνας να είναι φωταγωγημένο αφού εκεί ήταν τότε το κέντρο του εμπορίου και της πολιτικής (δεν υπήρχαν αγορές αλλού και δεν υπήρχαν Mall κλπ). Μολονότι πράγματι υπήρχε σημαντική ανάπτυξη με εμφάνιση βιομηχανιών ας μην ξεχνάμε το πόσο στρεβλή ήταν αυτή η "ανάπτυξη" που τελικά οδήγησε στην εμφάνιση του πολεοδομικού εκτρώματος του λεκανοπεδίου Αθηνών. Τα όσα επακολούθησαν (πολιτική αστάθεια, χούντα, στρεβλή μεταπολίτευση) αποτελούν φυσική συνέχεια μιας λανθασμένης αρχής. Καλή η δημιουργία μύθων, αλλά για να υπάρξει πραγματικό όραμα θα πρέπει να μην ξεχνάμε τα αρνητικά του παρελθόντος και να μην ωραιοποιούμε καταστάσεις. Επίσης ας μην ξεχνάμε το πότε ανδρώθηκαν οι πραγματικοί "εθνικοί προαγωγοί του τόπου".

  15. Βασίλης avatar
    Βασίλης 20/12/2012 17:44:37

    Να επισημάνω δύο αντιφατικά θέματα. Πρώτον, ότι το κάδρο στη φωτογραφία λέει μία ολόκληρη ιστορία. Αυτό που βλέπουμε δεν είναι η Αθήνα του 1960. Είναι ένα κομμάτι του κέντρου της Αθήνας. Εκείνη την εποχή η Ελληνική επαρχία και οι περισσότεροι περιφεριακοί Δήμοι της Αθήνας ήταν κάτι άλλο από αυτή την Φωτογραφία. Ο εξηλεκτρισμός δεν είχε ολοκληρωθεί. Τα περισσότερα σπίτια δεν είχαν αποχέτευση, αρκετά ούτε καν βόθρους. Το μπάνιο με πλακάκια και θερμοσίφωνα ή απλά ένα μπάνιο μέσα στο σπίτι ήταν όνειρο. Η Πολεμική Αεροπορία διατηρούσε Σμήνος Ανθελονοσιακού Πολέμου, αφού η ασθένεια αυτή θέριζε. Η πλειοψηφία των μη κύριων δρόμων ήταν χωμάτινοι, που σήμαινε ότι το καλοκαίρι πνίγονταν στη σκόνη και τον χειμώνα βούλιαζαν στη λάσπη. Τηλέφωνο, αντιστοιχούσε ένα για κάθε τετράγωνο. Ο αναλφαβητισμός κρατούσε γερά. Εποχή άγριου πολιτικού διχασμού. Δε θέλω να συζητήσουμε για ποιο λόγο ή ποιός φταίει, αλλά η μισή Ελλάδα κυνηγούσε την άλλη μισή. Ξερονήσια, εκτοπίσεις, πολιτικά φρονήματα, το μακρύ και ασύδοτο χέρι του αστυνόμου. Παρακράτος, Κύπρος, Λαμπράκης, Πέτρουλας. Ένας μαθητής μπορεί να πήγαινε με τον κολλητό του να δει σινεμά καμμιά περιπέτεια ή κανα αισθηματικό και αν τον τσίμπαγε ο Καθηγητής του στο δρόμο, μπορούσε να καταλήξει στο τμήμα για μερικές ψιλές. Η νεολαία αντιμετώπιζε τον νόμο 4000 και τη διαπόμπευση. Και άλλα και άλλα πολλά. Οι ταινίες του Φίνου και γενικά της εποχής, προσφέρουν μία εξωρραϊσμένη εικόνα της Αθήνας που δεν αντιστοιχούσε στην πραγματικότητα. Εξ ου και η πασίγνωστη ατάκα ότι το κοινό πήγαινε να τις δει"για να ξεχαστεί" Αν θέλετε να δείτε πως ήταν η Αθήνα το 1960 να δείτε τη "Συνοικία το Όνειρο" του Αλέκου Αλεξανδράκη. Φτώχεια και των γονέων, γυρισμένη στο Μπραχάμι.
    Από την άλλη η ίδια φωτογραφία, δείχνει μία Ελλάδα δυναμική, 12 μόλις χρόνια μετά τη λήξη της κατοχής και του εμφυλίου που άφησαν ένα ρημαγμένο κράτος. Δείχνει μία χώρα που εκείνη την εποχή είχε έναν από τους μεγαλύτερους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης στον κόσμο, που κάθε χρόνο αύξανε το προσδόκιμο ζωής. Δείχνει μία χώρα που έκανε αληθινές προσπάθειες για τον εκβιομηχανισμό της, που αν δε μεσολαβούσε η χούντα των αμόρφωτων και το πρώτο ΠΑΣΟΚ που έβλεπε τους βιομήχανους σα τον Βελζεβούλ, ίσως να ήταν μία άλλη χώρα. Δείχνει τέλος μία χώρα που λαχταρούσε να προοδέψει και να προκόψει και που σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε!

  16. Τάκης Αθηναίος avatar
    Τάκης Αθηναίος 24/12/2012 02:11:37

    ...άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο, όσοι σχολίασαν την υπέροχη αυτή φωτογραφία του Κώστα Μπαλάφα, (η οποία παρεμπιπτόντως τραβήχτηκε δίκην διαφημίσεως για λογαριασμό της ΔΕΗ), κάλυψαν σχεδόν πλήρως και την δική μου θέση για τα τεκταινόμενα μιάς εποχής που παρήλθε ανεπιστρεπτί.

    Κανείς όμως, -και λογικά άλλως τε-, δεν θα μπορέσει να καλύψει το τεράστιο κενό που άφησε η απώλεια της παιδιάστικης ευτυχίας του μικρού εξερευνητή, που περπατά σ' αυτούς τους μαγικά φωτισμένους δρόμους εκείνα τα χρόνια, κρατώντας σφιχτά το χέρι της μητέρας, όχι τόσο απο φόβο να μην χαθεί, όσο από αγωνία για να την 'παρασύρει' κι άλλο, πρός την Αιόλου, πρός την Ερμού...

    Μιά όμορφη πόλη. Μια πόλη μαγική.
    Μια πόλη για Ανθρώπους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.