#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/05/2011 23:11
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Να τελειώνουμε με την "γενιά του Πολυτεχνείου"



Κάθε γενιά αντιμετωπίζει τις δικές της προκλήσεις. Εμπνέεται από διαφορετικές ιδέες και ανθρώπους, διαμορφώνει επίκαιρα αιτήματα, διεκδικεί, αγωνίζεται. Αλλάζει τα πράγματα και τις αντιλήψεις. Προχωρά μπροστά. Κάθε γενιά έχει το προνόμιο αλλά και την ευθύνη της αμφισβήτησης. Προνόμιο γιατί θα έχει τη μία και μοναδική ευκαιρία να βάλει στην άκρη όλα όσα τη βαραίνουν και ευθύνη γιατί αν αδρανήσει θα κληθεί να σηκώσει το φορτίο που θα της παραδώσουν οι προγενέστεροι.

 

Στην Ελλάδα υπήρξαν γενιές που άφησαν το έντονο αποτύπωμά τους στα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα. Σε δύσκολες εποχές, ξεκινώντας από διαφορετικές αφετηρίες. Γενιές που πάλεψαν για την επιβίωση, για την πατρίδα, για τη δημοκρατία. Άνθρωποι με όνειρα, ελπίδες, προσδοκίες που δεν τους λύγισαν τα προβλήματα και οι ελλείψεις.

 

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της γενιάς της κατοχής και του εμφυλίου. Η γενιά που έζησε στην εφηβεία της τα τραγικά γεγονότα της περιόδου 1936-1946 και προσδιορίσθηκε από αυτά, αποκτώντας μία καθοριστική συλλογική εμπειρία. Μεγάλο μέρος των μελών της γενιάς εκείνης εγκατέλειψε την Ελλάδα για το εξωτερικό, ενώ πολλοί από αυτούς που παρέμειναν πήραν μέρος στον εμφύλιο. Με το τέλος του εμφυλίου, παρά το γεγονός ότι η ανάπτυξη πολιτικής κοινωνίας και πολιτικών δυνάμεων ήταν δύσκολη, κατάφεραν να διαμορφώσουν μια νέα πραγματικότητα μέσα από την οποία ήρθαν στην επιφάνεια καινούργια δεδομένα και αντιλήψεις.

 

Ακολούθησε η γενιά του 114. Η γενιά της ακροτελεύτιας διάταξης του Συντάγματος, που καλούσε τους πολίτες να το υπερασπιστούν. Ήταν ουσιαστικά  η πρώτη γενιά της «αμφισβήτησης» πού ξεπρόβαλε στην ελληνική κοινωνία και προκάλεσε ευρείες αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα εκείνης της εποχής.

 

Επόμενη γενιά, είναι η γενιά του πολυτεχνείου και της μεταπολίτευσης του 1974. Έχουν ειπωθεί και γραφτεί πολλά για αυτή τη γενιά. Ουσιαστικά αποτελείται από ανθρώπους που μέχρι και σήμερα διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στα πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά πράγματα της χώρας μας. Η κύρια κατηγορία που προσάπτεται σε πολλούς εκπροσώπους της  είναι ότι εξαργύρωσαν τις ιδέες και τους αγώνες τους με χρήμα, δόξα και εξουσία. Ανέτρεψαν μια κατάσταση και επέβαλαν ένα νέο σύστημα που λειτουργεί ακόμα και σήμερα, προάγοντας δυστυχώς όχι το συμφέρον του τόπου, αλλά τα συμφέροντα κλειστών ομάδων και συντεχνιών. Μετέτρεψαν το σύνθημα «ψωμί, παιδεία, ελευθερία» σε «εξουσία και λεφτά στην Ελβετία». Ταυτόχρονα λοιδόρησαν και περιθωριοποίησαν τους αγνούς συναγωνιστές τους που δεν ασπάστηκαν τη νέα  ‘ιδεολογία’ τους.

 

Η αναδρομή αυτή καταλήγει στη δική μας γενιά. Τη γενιά που της έχουν προσδώσει τα περισσότερα προσωνύμια. Από γενιά των Ολυμπιακών Αγώνων και των προσδοκιών που γεννήθηκαν μετά την επιτυχημένη διοργάνωσή τους στην Αθήνα το 2004, μέχρι γενιά των 700 ευρώ και σήμερα γενιά των 592 ευρώ. Από γενιά της ανάπτυξης και της προόδου, μέχρι γενιά του μνημονίου και της επιτήρησης. Και δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι ότι οι αντιθέσεις αυτές αποτυπώνονται έντονα σε όλα όσα χαρακτηρίζουν τους νέους σήμερα. Σε σύγκριση με τις προηγούμενες περιόδους, η γενιά μου, ξεκίνησε από μία αφετηρία κατά την οποία επικρατούσαν οι καλύτερες συνθήκες. Δεν απαιτούνταν αγώνες και θυσίες για ανεξαρτησία, δημοκρατία, ελευθερία.

 

Οι προσδοκίες σήμερα δυστυχώς διαψεύδονται. Όχι από απραξία ή λάθη δικά μας, της γενιάς μας, αλλά από αστοχίες, αδυναμίες και προβλήματα που μας κληροδοτούνται από προγενέστερες γενιές. Δεσμεύσεις που δεν τηρήθηκαν, υποσχέσεις που δεν κρατήθηκαν, λόγια που δεν έγιναν ποτέ πράξεις υποθηκεύουν σήμερα το μέλλον μας, βάζουν σε επιτήρηση τα όνειρά μας. Στην πιο γόνιμη, παραγωγική και δημιουργική περιόδου της ζωής μας, είμαστε εγκλωβισμένοι. Λείπει το όνειρο από τα μάτια μας, το χαμόγελο από τα χείλη μας. Είμαστε η γενιά με τα περισσότερα πτυχία αλλά και τη μεγαλύτερη ανεργία. Με την περισσότερη γνώση και πληροφόρηση αλλά και τη μεγαλύτερη σύγχυση.

 

Δεν έχουμε όμως το περιθώριο να μείνουμε κι άλλο απλοί παρατηρητές των εξελίξεων. Οφείλουμε να συμμετέχουμε, να δραστηριοποιηθούμε. Να υποστηρίξουμε και να δώσουμε δύναμη στη γενιά μας και στον τόπο μας. Στόχος μας πρέπει να είναι, να ενώσουμε τη φωνή μας με όλους εκείνους που επιζητούν ένα νέο κοινωνικό συμβόλαιο πολιτικής και πολιτών, ένα νέο ξεκίνημα ελπίδας και αισιοδοξίας. Πρέπει να πιστέψουμε ότι με τη συμμετοχή και την έκφραση μπορούμε να ανατρέψουμε όλα εκείνα που μας πληγώνουν και δε θέλουμε.

 

Για να μην γίνει λοιπόν, η γενιά μας, η χαμένη γενιά της πατρίδας μας, για να μην επιτρέψουμε σε κανέναν μεσάζοντα να παζαρέψει το μέλλον και τα όνειρά μας, ένα δρόμο μπορούμε να ακολουθήσουμε. Τον δρόμο της αμφισβήτησης οποιονδήποτε λογικών του βολέματος και της αρπαχτής. Το δρόμο της αμφισβήτησης κάθε εξωγενή αυτόκλητου, μετά των εσωτερικών εξαπτερύγων του, δήθεν μεσσία που θα μας σώσει αφού πρώτα γκρεμίσει ότι έχει μείνει όρθιο. Τότε μόνο θα υπάρξει και πάλι η ελπίδα. Τότε μόνο θα καθορίσουμε εμείς την ταυτότητά μας.

Μιλτιάδης Π. Χρυσομάλλης

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Orestios avatar
    Orestios 19/05/2011 23:20:47

    Η χυδαία "γενιά του Πολυτεχνείου" πρέπει να ατιμωθεί και να περάσει στη λήθη.
    Ως παράσιτο εκτράφηκε και από τις μελλοντικές γενιές χωρίς ενδοιασμό.
    Τώρα μας απειλεί πως θα μας καταστρέψει αν δεν υποκύψουμε στους σχεδιασμούς της, που μόνο σκοπό έχουν την συνέχιση της παρασιτικής της δραστηριότητας.

    • Γιώργος Μεσσηνία avatar
      Γιώργος Μεσσηνία @ Orestios 20/05/2011 01:37:06

      Το παράλογο είναι πως αρκετοί που προέκυψαν και αναδείχθηκαν από αυτή τη γενιά, εξαργυρώνοντας αγώνες-ιδέες-συναισθήματα, και οδηγώντας τη χώρα στην ηθική και έπειτα την υλική παρακμή, τώρα προβαίνουν σε νουθεσίες, για το τέλος του μεταπολιτευτικού κύκλου, επιφυλασσοντας για τις αφντομουτσουνάρες τους ρόλο ηγητόρων στη βάση μιας νέας μεταπολίτευσης, ενός νέου -και καλά- πολιτικού συστήματος(!!!)
      Καλό το θράσος, αλλά δεν θα πάρουμε...

  2. anonymous avatar
    anonymous 19/05/2011 23:38:16

    Μέχρι πριν μερικά χρόνια είχαμε τους επαγγελματίες αντιστασιακούς. Επήλθε το πλήρωμα του χρόνου και ησυχάσαμε από αυτούς.
    Το ίδιο δυστυχώς θα πρέπει να αναμένουμε και για τη γενιά του Πολυτεχνείου. Μέχρι να τα τινάξουν μην περιμένεις να τελειώνουμε με αυτούς.

  3. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 19/05/2011 23:38:46

    Συμφωνώ ότι η γενιά του πολυτεχνείου εζυγίσθη εμετρήθη και ευρέθη ελλιπής. Στο καλό να πάει και να μας γράφει.
    Ποια όμως γενιά θα ακολουθήσει, αναλαμβάνοντας τα ηνία;
    Η γενιά των SMS και του My Space; Του PS3 και του Νίνου;
    Τα δύσκολα τώρα αρχίζουν.

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ Strange Attractor 19/05/2011 23:44:31

      φοβάμαι ότι έχεις δίκιο... Η χειρότερη συνέπεια της γενιάς του Πολυτεχνείου είναι η παιδεία από το 81 και μετά. Και οι ηθικές αξίες του αείμνηστου.

    • drider avatar
      drider @ Strange Attractor 20/05/2011 00:00:43

      Κάνετε ένα μεγάλο λάθος. Οι σημερινοί 30αρηδες είναι μια "χαμένη" γενιά. Όχι όμως και οι σημερινοί 20αρηδες.

      Για αυτούς τρέφω πολύ μεγάλες ελπίδες. Είναι τα παιδία που υπέστησαν το μεγαλύτερο δυνατόν σοκ πριν από 3 χρόνια. Συνειδητοποιήσαν πόσο "αναλώσιμοι" είναι, όταν έπεσε νεκρός ένας συνομήλικος τους ως αποτέλεσμα της κρατικής αυθαιρεσίας αλλά και της γενικότερης κοινωνικής αδιαφορίας για το μέλλον των ερχόμενων γενιών.

      Είναι η γενιά που θα "ανδρωθεί" μέσα στη σημερινή κρίση.

      Αυτή η γενιά είναι συνειδητοποιημένη, θα παλέψει, δεν θα συμβιβαστεί και θα τα ανατρέψει όλα!

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ drider 20/05/2011 00:39:31

        Θα μου επιτρέψεις, drider, να διαφωνήσω στην εκτίμησή σου για το "σοκ των εικοσάρηδων πριν από τρία χρόνια". Όχι, κανένα σοκ δεν υπέστησαν, απεναντίας κλείστηκαν στα καβούκια τους όταν οι μπαχαλάκηδες και κάποιοι ακραίοι πολιτικοί τους απολογητές άρπαξαν την ευκαιρία και έστησαν σκηνικό ανωμαλίας. Ένα "μπραφ", κάηκε η Αθήνα, και τα κεφάλια μέσα. Ξανά στο facebook, και τώρα πλέον μέσα από το Android smartphone.

        Όσο για το "νέο κοινωνικό συμβόλαιο" που δικαίως επιζητεί ο αρθρογράφος, να υπενθυμίσω απλώς ότι κοινωνικά συμβόλαια δύνανται να συνάπτουν οι λαοί με τις ηγεσίες τους, σε χώρες που τους ανήκουν. Η Ελλάδα, προσεχώς -και όσο δεν κάνουμε κάτι ΤΩΡΑ-, σε ποιους θα ανήκει;

    • jon jon avatar
      jon jon @ Strange Attractor 20/05/2011 18:54:51

      Μπορούμε να ονομάσουμε την γενιά του πολυτεχνείου και την σημερινή γενιά ως ΓΕΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑΣ.

      ΤΙ ΑΜΦΙΣΒΗΤΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΓΕΝΙΕΣ.
      Αμφισβητούν τον κόπο-εργασία για να αποκτήσεις σπίτι, νοσοκομεία, δρόμους, τροφή, πανεπιστήμια, κτλ...

      Έτσι αντί για να διεκδικούν την δυνατότητα να παράγουν, διεκδικούν να τους δοθούν τα πάντα έτοιμα. Για αυτό ζητάνε δωρεάν στέγαση και τροφή στους λαθρομετανάστες, ενώ τα ανθρώπινα δικαιώματα λένε να έχεις την δυνατότητα να αγοράσεις σπίτι και τροφή.

      Στην σημερινή γενιά(και εγώ) αξίζει να φτωχύνει και να πεινάσει, ώστε να σταματήσει η αχαριστία, προς τους προγόνους μας και προς τον συνάνθρωπο.

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 19/05/2011 23:55:03

    Βάλε στην εξίσωση και την γέννηση της ιδιωτικής τιβί, με τα πρότυπα τύπου Ρούλας Κορομηλά και Ερωτοδικείου, και το συμπέρασμα είναι πως "βαδίζομεν προς κρημνόν. Αυτή τη στιγμή διανύουμε το τρίχινο γιοφύρι...".

    • Νίκος Αργεάδης avatar
      Νίκος Αργεάδης @ Strange Attractor 20/05/2011 10:11:02

      Αρχαίε και Παράξενε, θα μου επιτρέψετε να διαφωνήσω, έστω γενικά. Ναι, πολλοί, ίσως οι περισσότεροι να έχουν επηρρεαστεί αρνητικά απο τα τουϊτεροδίκτυα και, ναι, η εκπάιδευση μπορεί να έχει ξεπατωθεί απο τους επι γονάτου προχειρολογούντες ανευθυνουπεύθυνους "ηγητορίσκους" μας, όμως τα "άνθη" υπάρχουν και θα φανούν. Και θα είναι ακόμα πιο όμορφα μέσα στο θλιβερό μέσο όρο προς τον οποίο περιδεινίζονταν και περιδεινίζεται η συντριπτική πλειοψηφία Ανδρεοπαπανδρεικώ ελέω. Γιατί η αξιοσύνη και η πνευματική ομορφια και πρωτοπορία έχουν νόημα και φαίνονται μεσα στην γενική ασχήμια της μετριότητας.
      Θαρσείτε...

  5. parsifal avatar
    parsifal 20/05/2011 00:03:31

    Εάν δεν αποδομηθεί ο μύθος του πολυτεχνείου και ο ρόλος συγκεκριμένων προσώπων στο εργο αυτό η "γενιά" θα βρυκολακιάζει για πολλά χρόνια ακόμη.
    Δεν είναι λίγο να πετύχεις να γίνεις εθνική εορτή σε μόλις 5- 10 χρόνια, δίπλα σε ογκόλιθους οπως το 21 και το 40 που αυτοί οι ιδιοι με την "παιδεία" τους οδήγησαν στην λησμονιά.
    Θυμάστε τι είπε ο Σαρκοζύ ? "Να τελειώνωμε με τον Μάιο του 68". Ωρα να τελειώνωμε με το δικό μας κακέκτυπο, τις εθιμοτυπικές πορείες με σημαίες που βγαίνουν απο σεντούκια φοιτητοπατέρων, με μειράκια που ψελλίζουν για ψωμιά και ελευθερίες με το ...iphone στο χέρι και ολη την ψευδο-"αντιστασιακή" κουλτούρα που πληρώνωμε και θα πληρώνωμε για πολύ.

  6. Απορία avatar
    Απορία 20/05/2011 00:11:12

    Στο πολυτεχνείο ενεπλάκησαν και αγωνίστηκαν εκατοντάδες άτομα. Δεν τα έφαγαν, ούτε βολεύτηκαν όλοι. Αρκετοί απ'αυτούς ναι, αλλά όχι όλοι.

    • jon jon avatar
      jon jon @ Απορία 20/05/2011 18:58:10

      Δηλαδή μια πάρα πολύ μικρή μειοψηφία στην Αθήνα, με πολιτικές «άκρες».

  7. Κάποιος avatar
    Κάποιος 20/05/2011 00:29:02

    Η γενιά του Πολυτεχνείου δεν ταυτίζεται με τον Λαλιώτη, την Δαμανάκη και μια χούφτα άλλους που εξαργύρωσαν μετέπειτα τους αντιδικτατορικούς αγώνες τους.
    Τα αιτήματα «Κάτω η χούντα»,«Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία» δεν αφορούσαν μόνο μια γενιά αλλά πολλές γενιές Ελλήνων που ζούσαν τότε κάτω από το αμερικανόδουλο χουντικό καθεστώς και που το μοναδικό κέρδος που πήραν ήταν η ελευθερία έκφρασης και λόγου, η ιδεολογική αποποινικοποίηση και οι καλύτερες μέρες που έζησαν από την μεταπολίτευση και μετά.
    Η ποιότητα ζωής των Ελλήνων βελτιώθηκε ραγδαία μετά την πτώση της Χούντας και καμία σχέση δεν έχουν οι δεκαετίες του '80,'90 και του 2000 με οποιαδήποτε άλλη χρονική περίοδο του νεοελληνικού κράτους.
    Το γιατί φτάσαμε στο σημερινό σημείο 40 χρόνια μετά δεν είναι αποκλειστική ευθύνη των 10,100 ή 1000 ατόμων που εκμεταλλεύτηκαν την εξέγερση του Πολυτεχνείου για να εξασφαλίσουν πολιτικές θέσεις, προνόμια και οικονομική άνεση.
    Ούτε όσοι κρατούν τις τύχες της χώρας μας στα χέρια τους χρεώνονται στην γενιά του Πολυτεχνείου, επειδή έζησαν χρονικά εκείνη την περίοδο.

    Οποιαδήποτε ωστόσο κριτική είναι καλοδεχούμενη, αρκεί να έχει εποικοδομητικό και όχι ακυρωτικό χαρακτήρα.
    Νομίζω ότι ακόμα και οι άνθρωποι που πραγματικά αγωνίστηκαν την περίοδο της Χούντας και δεν εξαργύρωσαν μετέπειτα τους αγώνες τους, με χαρά θα θέλουν να δουν τα μηνύματα του Πολυτεχνείου να μην μνημονεύονται με έναν επετειακό τρόπο αλλά να μετασχηματιστούν προσαρμοζόμενα στην σύγχρονη πραγματικότητα διατηρώντας ζωντανό το ενωτικό αγωνιστικό πνεύμα τους και εκφράζοντας το λαικό αίτημα για μια καλύτερη Ελλάδα κι ένα καλύτερο αύριο!

    • ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Π. ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΗΣ avatar
      ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Π. ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΗΣ @ Κάποιος 20/05/2011 01:50:47

      Αυτό θέλω να τονίσω και με το άρθρο. Σαφέστατα δεν ακυρώνω εκείνους τους αγωνιστές του πολυτεχνείου που θέλουν με αυθεντικότητα να δουν τα μηνύματα του Πολυτεχνείου να μετασχηματιστούν προσαρμοζόμενα στην σύγχρονη πραγματικότητα. Για παράδειγμα η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου δεν είναι ένα από τα μηνύματα του Πολυτεχνείου προσαρμοζόμενο στην σύγχρονη πραγματικότητα.

      Το κυριότερο όμως που θέλω να τονίσω κατά παράφραση του τίτλου είναι: μήπως η δική μας γενιά (20ρηδες και 30ρηδες) 37 χρόνια μετά το Πολυτεχνείο είναι καιρός να αποκτήσει τη δική της ταυτότητα, το δικό της , αποτινάζοντας τις παθογένειες και τις νοοτροπίες που πλέον την πνίγουν;

    • Κώστας Σταματάκης avatar
      Κώστας Σταματάκης @ Κάποιος 20/05/2011 11:17:33

      Κάποιος κάπου κάποτε θα συμφωνήσω μαζί σου. Η γενιά του Πολυτεχνείου δεν είναι η κόρη του ταξιάρχου της χωροφυλακής στη Κρήτη και εκφωνήτρια της τελευταίας στιγμής, μη εκλεγμένη πουθενά στη τότε συντονιστική επιτροπή, δεν είναι όλοι αυτοί που εμπορεύθηκαν την συμμετοχή τους προς ίδιο όφελος.

      Η γενιά του πολυτεχνείου είναι άνθρωποι σαν τον Χρύσανθο Λαζαρίδη, που τιμήθηκε να είναι ένας από τους τέσσερεις που κράτησαν στη πρώτη επέτειο του πολυτεχνείου την ματωμένη σημαία του πολυτεχνείου, που δεν εξαργύρωσαν ποτέ την συμμετοχή και τους αγώνες τους. Και υπάρχουν πολλοί παρά πολλοί, που δεν τους γνωρίζετε γιατί θεώρησαν καθήκον τους να συμμετάσχουν. Αυτούς δεν θα τους μάθατε ποτέ, γιατί δεν ήταν από εκείνους τους έμπορους ιδεών που εμπορεύθηκαν τους αγώνες τους, όπως όλοι αυτοί οι επώνυμοι δήθεν «αγωνιστές» που εμπορεύθηκαν την συμμετοχή τους προς ίδιο όφελος.

      Γενιά του πολυτεχνείου είναι όλοι οι φίλοι μου και συμφοιτητές μου στο πολυτεχνείο τότε, οικογενειάρχες και βιοπαλαιστές σήμερα στα εργοστάσια, στα εργοτάξια και στην έρευνα, που μοχθούν να μεγαλώσουν τα παιδιά τους, να φροντίσουν την οικογένεια τους και να προσφέρουν στη πατρίδα τους, όπως κάνουν όλοι οι άλλοι Έλληνες, οι προηγούμενες και επόμενες γενιές. Τίποτα παραπάνω και τίποτα παρακάτω. Κάθε γενιά έχει τους δικούς της ήρωες. Το κακό με αυτή τη γενιά είναι ότι κάποιοι πονηροί, χρησιμοποίησαν προς ίδιο όφελος τους αγώνες της.

      • Κώστας Σταματάκης avatar
        Κώστας Σταματάκης @ Κώστας Σταματάκης 20/05/2011 13:57:41

        Και κάτι άλλο που ξεχνούν όλοι αυτοί οι έμποροι ιδεών που δήθεν συμμετείχαν στην εξέγερση κα ίσως οι νεότεροι.

        Την Ελληνική σημαία είχαμε ανηρτημένη στην είσοδο του κτιρίου, τιμώντας το σύμβολο του έθνους, δεν την καίγαμε όπως κάνουν οι σημερινοί αληταράδες και τραγουδούσαμε τον Εθνικό Ύμνο, τον μοναδικό «Ύμνο εις την Ελευθερίαν» και ειδικότερα τον 3ο και 4ο στίχο

        3

        Εκεί μέσα εκατοικούσες

        πικραμένη, εντροπαλή,

        κι ένα στόμα ακαρτερούσες,

        έλα πάλι, να σου πεί.

        4

        'Αργειε νάλθει εκείνη η μέρα,

        κι ήταν όλα σιωπηλά,

        γιατί τά 'σκιαζε η φοβέρα

        και τα πλάκωνε η σκλαβιά

        • Προφήτης avatar
          Προφήτης @ Κώστας Σταματάκης 20/05/2011 14:44:23

          +1000

    • jon jon avatar
      jon jon @ Κάποιος 20/05/2011 19:03:42

      Η γενιά του πολυτεχνείου είναι οι εργολάβοι(αρχιτέκτονες, ηλεκτρολόγοι, μηχανικοί, νομικοί), που έβγαλαν τρελά λεφτά από τις οικοδομές και τις κρατικές προμήθειες.
      Και τώρα έχουν πάρει σύνταξη και τρώνε από τα έτοιμα.
      Όσοι δεν ήταν εργολάβοι, έφυγαν στην γερμανία και δεν γύρισαν.

  8. Θετταλός avatar
    Θετταλός 20/05/2011 00:35:55

    Τελειώσαμε με την “γενιά του Πολυτεχνείου”

    Καλωσορίζουμε τη γενιά του ΑΣΕΠ.

    Το ΑΣΕΠ αποφασίζει αν θα εργαστείς ή αν θα απολυθείς.
    Το ΑΣΕΠ θα είναι ο φόβος και ο τρόμος του εργάτη.
    Εργάτη μη σκύβεις το κεφάλι γιατί το ΑΣΕΠ θα στο πάρει.
    ΑΣΕΠ και νάτο το ίδιο συνδικάτο.
    Το ΑΣΕΠ είναι εδώ ενωμένο δυνατό.

    Ωραίο άλλοθι βρήκαν οι φωστήρες : δεν θα σε απολύω εγώ, αλλά το ΑΣΕΠ, ο νέος υπερεργοδότης. Δεν θα σε αξιολογώ εγώ αλλά το ΑΣΕΠ, τα κριτήρια όμως αξιολόγησης εγώ θα τα θέτω. Θα σε προσλαμβάνει το ΑΣΕΠ με διαδικασίες που εγώ θα σου επιβάλλω.

    Νέοι και νέες σας καλωσορίζουμε στην νέα εποχή του ΑΣΕΠ.

  9. Γ.Κ avatar
    Γ.Κ 20/05/2011 00:37:08

    Τελικά ρε παιδιά ποιό είναι το σωστό η γενιά του πολυτεχνείου? Η τα γένια του πολυτεχνείου? μούσι δηλαδή!

  10. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 20/05/2011 01:00:02

    Ποια παιδιά "συνειδητοποίησαν τι τους μέλλεται"; Μην τρελαθούμε τελείως!

    • drider avatar
      drider @ Αυριανιστής 20/05/2011 01:30:36

      Ας κάνουμε μια ψυχολογική άσκηση - μεταφορά λέγεται. Προσπάθησε να φαντασθείς για ένα λεπτο ότι ήσουν στη θέση τους. Πώς θα αισθανόσουν;

      Θα σε διευκολύνω... Θυμάσαι τις εικόνες από τις συγκεντρώσεις των παιδιών; Θυμάσαι ότι κρατούσαν λουλούδια τα οποία προσέφεραν στους αστυνομικούς; Θυμάσαι ότι οι αστυνομικοί ντρεπόντουσαν να τα κοιτάξουν στα μάτια;

      Έμαθαν, είδαν, άκουσαν, βίωσαν, εσωτερικοποίησαν το γεγονός. Διαχειρίστηκαν πολύ ώριμα την αγανάκτηση τους, και συνειδητοποίησαν ότι όλοι εμείς, οι μεγάλοι, στην πραγματικότητα ντρεπόμαστε για τον κόσμο που τους παραδίδουμε...

      Κοιτάξανε την κοινωνία στα μάτια και αυτή δεν άντεξε να κάνει το ίδιο. Τί λες να τους είπε αυτό για την κοινωνία; Ότι πρέπει να μείνει όπως έχει ή ότι πρέπει να αλλάξει;

      • Κοντη Λιζα avatar
        Κοντη Λιζα @ drider 20/05/2011 16:15:13

        ...Θυμάσαι τις εικόνες από τις συγκεντρώσεις των παιδιών; Θυμάσαι ότι κρατούσαν λουλούδια τα οποία προσέφεραν στους αστυνομικούς; ...

        Αχέμ!!! Τι μου θυμίζει, τι μου θυμίζει; Α, ναι γενιά των σίξτις, χιπις, αντικουλτούρα, ψυχεδέλεια, σεξουαλική επανάσταση.

        Flower power & hit the cops with flowers.

        Μόνο που τώρα υποκινητής για τα τριαντάφυλλα και τις βελούδινες επαναστάσεις δεν είναι πια η ΣΙΑ αλλά ο Τζ. Σβαρτς πιο γνωστός σαν Σόρος.

        • drider avatar
          drider @ Κοντη Λιζα 20/05/2011 18:00:28

          Ο αμοραλισμός και ο κυνισμός μας έφεραν εδώ που είμαστε σήμερα. Ευτυχώς (για όλους μας), η νέα γενιά δεν έχει κανένα από τα δύο αυτά χαρακτηριστικά.

          Κατά τα άλλα, περαστικά μας!

  11. Μακεδόνας Θεσσαλονικιός avatar
    Μακεδόνας Θεσσαλονικιός 20/05/2011 02:02:57

    Καλημέρα Κάποιε!

  12. Φακ Κωστας avatar
    Φακ Κωστας 20/05/2011 02:33:57

    Αν προσλαμβανε ο ΑΣΕΠ καλά θα ήταν...
    11.000 προσελήφθησαν (πασόκοι φυσικά) εκτός ΑΣΕΠ το 2010...
    Αυτοι σίγουρα δεν θα απολυθούν απο το ΑΣΕΠ...

  13. Προφήτης avatar
    Προφήτης 20/05/2011 02:45:20

    Πρώτον, κοινωνικός και ιστορικός φθόνος.

    Γιατί αυτοί πρόλαβαν
    και δοξάστηκαν
    και έβγαλαν λεφτά
    και πέρασαν καλά
    και έχουν συντάξεις.

    Γιατί εμείς να μην έχουμε αυτά που αυτοί έχουν.

    Δεύτερον, κλισέ και πολιτικοκοινωνικά αφελείς σχηματοποιήσεις.
    Τσουβαλιάζονται σαν "Γενιά του Πολυτ." εκατομμύρια άνθρωποι που σήμερα είναι 45-60 χρονών, οι οποίοι εύλογα, λόγω ηλικίας, κρατάνε τα ηνία της κοινωνίας.
    Και οι σημερινοί 20ρηδες όταν ηλικιακά φτάσουν εκεί το ίδιο θα κάνουν.

    Τρίτον, κάθε γενιά βγάζει καθάρματα και αγίους, ρουφιάνους και γενναίους.

    Τέταρτον, ενώ γίνονται ιστορικές νύξεις απουσιάζουν οι ιστορικές συσχετίσεις με σήμερα .
    Οι γενιές από το 1950-1970 ΕΧΤΙΣΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
    Αυτή που βρήκαμε εσείς, εμείς, όλοι μας.
    Και αυτοί τότε ήταν 20-30 χρονών. Και η Ελλάδα ήταν ερείπια.
    Δεν παραπονέθηκαν για το "τι βρήκαν".

    Πέμπτον, το κλισέ που διακινεί ο Λαζόπουλος, "στέρησαν στα παιδιά τα όνειρά τους" κλαψ κλαψ κλαψ, "τους στέρησαν το χαμόγελο" κλαψ κλαψ κλαψ, φέρνει εμετό.
    Ποιος είπε ότι η κοινωνία και η ιστορία μάς χρωστάει τα όνειρά μας;
    Αυτό είναι υπόθεση του καθένα.

    Αν ο Χρυσομάλλης έχει σε κάτι, εμμέσως, δίκιο είναι ότι οι γονείς τους με την ευμάρεια των δανεικών του ΠΑΣΟΚ διέπλασαν χαρακτήρες χωρίς καρτερία και δυναμισμό.

    Έκτον, για κάνε και ιστορικο-γεωγραφικούς συσχετισμούς. Χιλιάδες νεαρές κοπέλλες στην ηλικία σου, που έτυχε να γεννηθούν στο τ. "Ανατ. Μπλοκ", που έτυχε να ζήσουν μια ιστορική πολιτική κατάρρευση, βρέθηκαν να χουφτώνονται από βρωμερούς γέρους στην ελληνική επαρχία και πρωτεύουσα, από μπαρμπάδες σου, πατεράδες σου ή κι από σένα. Αυτές δεν έχουν ψυχή;
    Χιλιάδες άλλες μεσήλικες, με ίδια καταγωγή βρέθηκαν να καθαρίζουν τους παππούδες σου. (τα "σου" γενικά)

    Φίλε Χρυσομαλλη :
    1. Τα πτυχία που πήρατε, και νομίζετε ότι σάς ανήκει λαμπρό μέλλον, οφείλονται σε αυτά που "έφαγε" η γενιά που κατηγορείς, οι πατεράδες σας, και τα έκανε σπίτια, όπου μείνατε με ανέσεις, και πτυχία των γόνων της. Χιλιάδες δε από αυτά τα πτυχία είναι αγορασμένα με τα "κλεμμένα", στα ξεφτιλισμένα πανεπιστήμια των πρ. σοσιαλιστικών χωρών και στα κολέγια της Αγγλίας που πουλάνε εμπορευματοποιημένα "χαρτιά".

    2. Κανέναν δεν ρωτάει η Ιστορία τι θα του λάχει.
    "Φταις - δεν φταις, σαν δεν μπορείς να παλέψεις θα πεθάνεις" Μπρεχτ

    • Χρηστος avatar
      Χρηστος @ Προφήτης 20/05/2011 05:27:22

      "Ποιος είπε ότι η κοινωνία και η ιστορία μάς χρωστάει τα όνειρά μας;
      Αυτό είναι υπόθεση του καθένα."

      Αυτό ακριβώς. Όταν το καταλάβουμε αυτό, τότε θα σηκωθούμε όλοι από το καναπέ. Και θα βγούμε έξω να διεκδικήσουμε τα όνειρα μας. Ευχαριστώ για την υπενθύμιση.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Προφήτης 20/05/2011 09:37:20

      Αχ, Προφήτη... Τόσο κυνικός, αλλά τόσο εύστοχος. Χρειάζεται ένας τέτοιος κυνισμός πού και πού. Μόνο αυτή είναι η γλώσσα που μπορούμε πια να καταλάβουμε...

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Προφήτης 20/05/2011 11:12:51

      Αυτό που δεν μπορείτε να καταλάβετε αγαπητέ είναι ότι οι γονείς μας έκτισαν μια χώρα για να την χαίρονται μερικές χιλιάδες λαμόγια και παράσιτα. Ματώσανε για να πληρώνουν με τους φόρους τους τα 3-4 σπίτια των πεινασμένων ρεμπεσκέδων των ΔΕΚΟ, τα εφ'άπαξ και τις παχυλές τους συντάξεις, πόνεσαν τα κόκκαλά τους ως το μεδούλι για να χαρίζονται έργα (και ημέρες) σε εργολάβους-φιλαράκια από το σοβιέτ και ξαδερφοκουμπάρους προμηθευτές. Δεν παραπονιόμαστε γιατί θεωρούμε ότι οι γονείς μας δεν μας κληροδότησαν τίποτα, αλλά γιατί μας υφαρπάξαν άλλοι ότι ήταν να κληρονομήσουμε. Και κάνετε λάθος πως δεν πήραν οι γονείς μας τίποτα: παρέλαβαν μια χώρα δοκιμασμένη και με προοπτικές, παρέλαβαν παιδεία και προτροπή για δουλειά. Εμείς τι θα παραλάβουμε? Θα έχει μείνει χώρα μέχρι να "έρθει η σειρά μας"? Είναι πολύ εύκολο να κατηγορείς μια νέα γενιά για τα δικά σου λάθη με μοναδικό επιχείρημα το "σκάσε και κολύμπα".

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ TopGunZ 20/05/2011 12:56:53

        TopGunZ, σε διαβάζω πάντα προσεκτικά. Σήμερα με εκπλήσσεις. Και με τρομάζεις, αν σκέφτεσαι έτσι.
        Φυσικά "σκάσε και κολύμπα". Με το "κολύμπα" δεν εννοείται να γίνεις κονφορμιστής, αλλά να σταματήσεις να παραπονιέσαι (όχι εσύ, γενικά). Αυτό έκαναν όλοι πριν από σένα, "κολύμπησαν". Κάποιοι σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες.

        Τι ζητάς απ' τη ζωή σου; Τράβα βρες το.
        Δεν θα στο δώσει κανένας άλλος. Αυτοί που έκλεψαν, κι από μένα αγαπητέ, δεν ανήκε η χώρα στους γονείς σου, το κατάφεραν μέσα σε ένα συγκεκριμένο σύστημα, ας το ονομάσουμε "πασοκισμό".
        Άλλαξε το. Παρ' τους το σκαλπ.
        Δεν μπορείς; Είσαι καταδικασμένος.
        Δεν μοιράζω ελπίδες, στοργή και προδέρμ.

    • ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ avatar
      ΑΓΙΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΤΗΣ @ Προφήτης 20/05/2011 11:43:36

      OΛΑ ΚΑΛΑ ΠΡΟΦΗΤΗ, ΑΛΛΑ ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΑ ΤΙ ΤΟ ΗΘΕΛΕΣ?
      ΜΑΚΑΡΙ ΝΑΧΑΜΕ ΤΟ 50% ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΑΓΓΛΙΚΟΥ
      ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ. ΕΚΕΙ ΟΠΟΥ Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ
      ΕΠΙΘΥΜΗΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΕΙ ΣΤΗ ΛΟΤΑΡΙΑ ΤΗΣ ΛΙΣΤΑΣ.

    • ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Π. ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΗΣ avatar
      ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Π. ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΗΣ @ Προφήτης 20/05/2011 12:36:18

      Συμφωνώ προφήτη με τις παρατηρήσεις σου. Αυτό λέω για τη γενιά μου. Αφήστε την κλάψα και τη μιζέρια και πάρτε την κατάσταση στα χέρια σας. Αμφισβητήστε κλισέ και νοοτροπίες και παλέψτε για το ονειρό σας. Κανείς δε μας χρωστάει τίποτα γιατί αν νιώθουμε έτσι, όσο δίκιο και να έχουμε, τελικά απλά αναπαράγουμε τη μιζέρια. Καιρός να αλλάξουμε ψυχολογία και νοοτροπία και να προχωρήσουμε

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ Π. ΧΡΥΣΟΜΑΛΛΗΣ 20/05/2011 13:22:44

        Μιλτιάδη, βλέπω συγκλονιστικές εκδηλώσεις ποιότητας από τα νέα παιδιά.
        Υπάρχει τρομερό δυναμικό. Σαρώνουν σε Ολυμπιάδες, μαθηματικών, πληροφορικής, πρόσφατα νομικών, σπορ, παντού. Ακόμα και στο downloading σκίζουν!
        Αν αλλάξει λίγο το κλίμα θα μεγαλουργήσουν.

        • Κάποιος avatar
          Κάποιος @ Προφήτης 20/05/2011 17:34:05

          Αν η οπτική μας επικεντρώνεται μόνο στ'αρνητικά, μόνο τα αρνητικά θα βλέπουμε.
          Καλό είναι να εστιάζουμε και στα θετικά, όπως για παράδειγμα σ'αυτά που πολύ σωστά ανέφερες.
          Συμφωνώ με το σχόλιο σου.

  14. ΣΠΥΡΟΣ avatar
    ΣΠΥΡΟΣ 20/05/2011 06:30:13

    ΙΣΤΟΡΙΚΑ,ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΞΕΓΕΡΣΕΙΣ,ΤΥΠΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ,
    ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΝ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ ΠΡΟΔΟΤΕΣ.
    ΣΥΝΕΠΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ,ΕΝ ΟΨΕΙ ΕΞΕΛΙΞΕΩΝ ,ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΗ
    ΠΡΟΣΟΧΗ,ΣΕ ΕΠΙΔΟΞΟΥΣ ΣΩΤΗΡΕΣ....

  15. yannidakis avatar
    yannidakis 20/05/2011 07:00:00

    θα συμφωνήσεις μαζί μου πως βρισκόμαστε μπροστά σε ένα κοινωνικό σταυροδρόμι εδώ στην Ελλάδα και όχι μόνο. Επιλέγουμε είτε να αφήσουμε τα πράγματα ως είχαν, είτε να πιεστούμε, να δυσανασχετίσουμε, να υποφέρουμε προκειμένου να αποφύγουμε το τέλμα. Η δική μας γενιά δείχνει ότι μπορεί να τα καταφέρει. Βέβαια, πολύ φοβάμαι πως παύει σιγά-σιγά να είναι πολιτικοποιημένη και μένει μόνο στην αμφισβήτηση. Όμως ετούτη την περίοδο ειδικά, όλοι έχουμε ανάγκη τη συνεργασία και τη σύμπνοια :[

  16. Pluto avatar
    Pluto 20/05/2011 07:07:13

    Σε μερικούς από όσους σχολιάζουν φταίει η εξεγερση, αυτή καθ` αυτή , του Πολυτεχνείου.
    Ξεχνουν τί επιδίωκαν ν` ανατρέψουν οι εξεγερθέντες : ένα εθνικόφρον καθεστώς αξιωματικών που από ιδεολογική,πολιτική μυωπία καί από ίδιο συμφέρον έφερε τελικά τους Τούρκους στην Κύπρο...
    Οτι μετά εκμαυλίσθηκαν αρκετοί (επιφανεις καί μη) από τους εξεγερμένους του Πολυτεχνείου είναι απόλυτα φυσιολογικό.Αλλά δεν είναι μοιραίο ότι επικράτησαν οι εκμαυλισθέντες καί έχασαν οι άλλοι...
    Το δίκιο,το μεγαλείο καί η ομορφιά μιας εξέγερσης δεν κρίνεται από την επιτυχία ή την αποτυχία της....
    Αλλίμονο σ` όσους ,κάθε ηλικίας (=αι γενεαί πάσαι) ,δεν εξεγέρθηκαν ποτέ καί δεν εξεγερθούν ξανά...

    • Persom avatar
      Persom @ Pluto 20/05/2011 09:46:14

      Στην εξέγερση συμμετήχαν στην πλειοψηφία τους άνθρωποι που πίστευαν στη δημοκρατία και την ελευθερία. Το γιατί έγινε όμως το πολυτεχνείο και από ποιους οργανώθηκε όμως είναι μια άλλη κουβέντα...

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ Persom 20/05/2011 11:18:10

        Έλα φίλε μου πες τα, μην ντρέπεσαι, φτάνει άλλο η κοροιδία. Η μεγαλύτερη προβοκάτσια επί Ελληνικού εδάφους ήταν ο πυρήνας του Πολυτεχνείου. Ο Παπαδόπουλος, θέλεις είχε μυριστεί τι πήγαινε να παίξει, θέλεις ήταν πολύ κότα για να προχωρήσει, έπρεπε να αποχωρήσει γιατί δε τραβούσε στα σχέδια των Αμερικάνων. Τι ακριβώς κατάφερε η εξέγερση, πέραν του να μας κατσικωθεί άλλη μια γενιά ντεμέκ αγωνιστών? Μα να πέσει ο Παπαδόπουλος και να αναλάβει ο στυγνότερος Ιωαννίδης. Έπεσε η Χούντα? Ήρθε η Δημοκρατία? Τίποτα από όλα αυτά. Απλά βρήκανε ευκαιρία οι Αμερικάνοι να επισπεύσουν τα σχέδια τους και να δούμε τα τραγικά αποτελέσματα μισό χρόνο μετά. Μόλις τελειώσανε τη δουλίτσα τους μας "εκδημοκράτησαν" κι εμάς.

  17. SAS avatar
    SAS 20/05/2011 08:11:24

    ''εξαργύρωσαν τις ιδέες και τους αγώνες τους με χρήμα, δόξα και εξουσία'' ..... η φράση που τα λέει όλα

  18. Γενλίτσαρος Πανεπιστημίου avatar
    Γενλίτσαρος Πανεπιστημίου 20/05/2011 09:02:56

    Η γενιά του πολυτεχνείου πρέπει να ποινικοποιηθεί στη συνείδηση των Ελλήνων . Πρέπει να αρχίσουμε να μιλάμε για το φιάσκο. Η γενιά του πολυτεχνείου έριξε τον Παπαδόπουλο και τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό Μαρκεζίνη-για να αποφύγει τις νόμιμες εκλογές
    που ερχόταν. Η γενιά του πολυτεχνείου έφερε τον αχυράνθρωπο Ιωαννίδη και η Ελλάδα απώλεσε την μισή Κύπρο.

    • what avatar
      what @ Γενλίτσαρος Πανεπιστημίου 20/05/2011 16:39:07

      Ακριβώς!

  19. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 20/05/2011 10:16:25

    Η κοινωνία μας δεν χρωστάει τίποτα σε κανένα μας. Εμείς της χρωστάμε. ¨Οταν οι Έλληνες πάψουμε να συμπεριφερόμαστε σαν αδικημένα παιδαρέλια (να ωριμάσουμε κάποτε οι ¨Ελληνες) και αρχίσουμε να ορίζουμε εμείς τη μοίρα μας, τοτε και μόνο τότε θα σμιλευσουμε το δικό μας πεπρωμένο και με τους δικούς μας όρους. Και αυτό ισχύει κυρίως για τις ραγιάδικες (ταχα μου) ηγεσίες.
    Με λίγα λόγια, πρεπει να ειμαστε ειλικρινείς με τον εαυτ'ο μας και προς αλλήλους. Αυτό χαρακτηρίζει τις πιο ώριμες κοινωνίες.

  20. kostas* avatar
    kostas* 20/05/2011 10:23:21

    Συγχαρητηρια Μιλτο για το αρθρο . και επειδη ειδα αρκετους που θιγονται , ας μην μενουν στον τιτλο αλλα ας διαβασουν το κειμενο ... η εποχη μας ξεπερασε πιο γρηγορα... Δυστηχως τα λογια και οι ιδεολογιες εφτασε η στιγμη που η ιστορια τα κρινει και με τις πραξεις που τα ακολουθησαν ... Σημερα αναφορα μπορει να ειναι μονο ο Ανθρωπος και η Ηθικη , αφου πισω απο ιδεολογιες καμουφλαρονται ολων των λογων ανθρωπων ... η γενια του Πολυτεχνειου ειχε εναν Λεντακη και ειχε και ενα Μπιστη ... Εσεις που θιχτηκατε λοιπον με την αναρτηση αυτη ... Ξανασκεφτειτο αυτο ... για να καταλαβετε τι εννοει το παραπανω κειμενο ...

  21. yannidakis avatar
    yannidakis 20/05/2011 10:26:21

    "καταχώρηση τσι μέρας" για την Πέμπτη σύμφωνα με την ομώνυμη ενότητα του yannidakis, η καταχώρηση σου τούτη.
    Καληνωρίσματα :[

  22. Igor Rasputin avatar
    Igor Rasputin 20/05/2011 11:41:07

    Προσυπογράφω το άρθρο.
    +10000

  23. Ζαραθουστρας avatar
    Ζαραθουστρας 20/05/2011 11:58:53

    Η γενια του πολυτεχνειου δεν εκανε τιποτα αξιο για να μεινει στην ιστορια. Ισα-ισα που δεν εριξε την χουντα, αλλα την εκανε ακομα πιο ισχυρη και πιο ακραια, με αποτελεσμα να εχουμε τα τραγικα γεγονοτα της κυπρου. Εξαλου μετα την μεταπολιτευση εχουν γινει μεγαλυτερες εξεργεσεις και διαδηλωσεις απο οτι τοτε αλλα ποτε δεν μιλησε κανεις για "νεα γενια". Για να μην πω οτι η πλειοψηφια του ελληνικου λαου οσο κυβερνουσε η χουντα ηταν χουντικη, οσο κυβερνουσε ο Καραμανλης ηταν Νεοδημοκρατες και οσο κυβερχουσε το Πασοκ ηταν Πασοκτζηδες. Χρειαζομασταν το μυθο της γενιας του πολιτεχνειου για να διμιουργησουμε τον μυθο της δημοκρατιας στην μεταπολιτευση. Η χουντα δεν επεσε απο τον λαο αλλα απο τους ιδιους τους αμερικανους που την στυριζαν τα προηγουμενα ετη.

    Οι ιδιοι οι αμερικανοι καταλαβαν οτι με την ταμπελα της δημοκρατιας μπορουν να καταφερουν περισσοτερα, απο οτι με τις ελενχομενες δικτατοριες. Ετσι εριξαν και στην Ισπανια το καθεστως μετα-Φρανκο και εφεραν την δημοκρατια χωρις να γινει καμια λαικη εξεργεση, εκαναν εκλογες, εβαλαν μεσα κομματα απο ολο το πολιτικο φασμα και μετα ολα ωραια και καλα. Οσο πιο γρηγορα τελειωνουμε με αυτους τους μυθους τοσο το καλυτερο. Επιτελους ο ελληνας πρεπει να παψει να πιστευει σε μυθους και φαντασματα και να πιστεψει επιτελους στον εαυτο του.

    • koinos_nous avatar
      koinos_nous @ Ζαραθουστρας 20/05/2011 13:57:36

      Φτου και εγω νομιζα οτι η γενια του πολυτεχνειου εδιωξε τη χουντα.
      Ο "πολυς" Μαης του 68 δεν εγινε για να απαλλαχτουν οι Αμερικανοι απο τον Ντε Γκωλ?
      Δεν παιζονται σε αυτα.

  24. δημης avatar
    δημης 20/05/2011 13:40:26

    Η...ΙΣΟΠΕΔΩΣΗ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΩΦΕΛΕΙ.......
    ΤΟ ΟΤΙ ΟΜΩΣ "ΣΤΗΣΑΝΕ " ΚΑΡΙΚΑΤΟΥΡΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΑΝΕ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ ,,,,ΜΕ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ ΤΟ ΓΚΑΠ ....ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΑΡΤΥΡΑΓΕ ΣΤΟΥΣ ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΟΥΣ ΤΟ...ΜΠΑΜΠΑ.... (ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΦΥΓΑΔΕΨΟΥΝ ΜΕΤΑ ,ΚΑΤΟΠΙΝ ΕΝΤΟΛΩΝ ΑΝΩΘΕΝ)
    ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΤΟ...ΒΟΜΒΙΣΤΗ ΣΙΜΙΤΗ..... ΠΟΥ ΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ "ΣΤΙΓΜΩΝ" ΖΩΣΤΗΚΕ ΤΑ ΑΡΜΑΤΑ ΣΑΝ ΛΙΟΝΤΑΡΙ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΩΝ ΙΜΙΩΝ.......
    ΑΣ ΠΡΟΣΚΥΝΑΜΕ ΕΠΟΜΕΝΩΣ ΤΟΥΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥΣ "ΣΤΗΜΕΝΟΥΣ"...

  25. fitsulas avatar
    fitsulas 20/05/2011 14:19:08

    To Πολυτεχνείο ήταν η τελετή παράδοσης της εξουσίας, από τους στρατηγούς-χωροφύλακες-μαυροκουκουλάκηδες μπαμπάδες εξ' επαρχείας και μετοικήσαντες εν Αθήναις, στους αστούς γόνους τους που έβγαλαν το βασιλόσημο και καρφιτσώσανε τα σύμβολα της ευροαριστεράς για να ολοκληρώσουν το έργο των μπαμπάδων τους "συναινετικά" (σας θυμίζει κάτι αυτό).
    Η συναίνεση είναι αυτό ακριβώς το έγκλημα της γενιάς του Πολυτεχνείου. Το ξέρατε κύριοι ότι θάβατε τα παιδιά σας και δεν κάνατε τίποτα για αυτό. Πάντως μη φοβάστε δεν θα σας ζητήσουμε ρέστα, γλεντήστε το εφ' άπαξ σας χωρίς τύψεις...

  26. Λιζα Αλεξίου avatar
    Λιζα Αλεξίου 20/05/2011 15:51:36

    Είναι απαράδεκτο να απαξιώνεται μια ολόκληρη γενιά εξ αίτίας μιας ομάδας ανθρώπων που εκμεταλλεύτηκαν τα ιδανικά και τον αγώνα των νέων της τότε εποχής για να αποκτήσουν δόξα και χρήμα και που οι περισσότεροι, δεν είχαν καμμία σχέση με το Πολυτεχνείο.Πρέπει να γνωρίζετε όλοι εσείς που καταφέρεστε με τέτοιον τρόπο για την γενιά εκείνη, οτι εμείς παλέψαμε, βγήκαμε έξω στους δρόμους και φωνάξαμε έξω η χούντα, θέλουμε ελευθερία, παιδεία, δημοκρατία, τυλιγμένοι στη σημαία μας και στην αγάπη μας για την πατρίδα,. Και άν σήμερα έχουμε κρίση αξιών και θεσμών και μιά οικονομική κρίση να μας ταλαιπωρεί, δεν φταίει μόνο η γενιά μας που έκανε λάθη, οι αδίστακτοι προδότες πολιτικοί φταίνε κατά πρώτον και κατά δεύτερον η προσπάθεια της επιβολής της νέας τάξης πραγμάτων σε όλα τα έθνη του κόσμου,δηλ οι διεθνείς πολιτικές αλλαγές. Γι αυτό λοιπόν όλοι εσείς, αντί να μεμψιμορείτε, ελάτε μαζί να αγωνιστούμε, να βρούμε λύσεις , και να μην παραδώσουμε την πατρίδα μας και τις ζωές μας, στα χέρια αυτών αδίστακτων παλιανθρώπων, γιατί το ψωμί παιδεία ελευθερία είναι πιό επίκαιρο από ποτέ.

    • Θετταλός avatar
      Θετταλός @ Λιζα Αλεξίου 20/05/2011 21:55:43

      Γράφοντας με greeklish είναι σα να σκοτώνεις μια γλώσσα 3500 ετών.
      Κρίμα δεν είναι;;;;

      • Κάποιος avatar
        Κάποιος @ Θετταλός 20/05/2011 22:11:54

        Το περιεχόμενο του σχολίου είναι πολύ χειρότερο από την μορφή του.

  27. anna avatar
    anna 20/05/2011 20:57:41

    Πόσο δίκιο έχει ο Προφήτης. Και για τα Αγγλικά Πανεπιστήμια επίσης, Αγιε Πειραιώτη: είναι γνωστή η φάμπρικα με τα Αγγλικά πτυχία, άλλωστε και η ίδια η πανεπιστημιακή τους κοινότητα κάνει λόγο για "μακ-ντοναλντοποίηση" (macdonaldization) της ανώτατης εκπαίδευσης. Και είναι γνωστόν ότι με μερικά λιρόνια αγοράζεις πολύ καλογραμμένες και έγκυρες εργασίες και με κάτι παραπάνω μέχρι πτυχιακή και διδακτορικό. Αυτά τα ξέρει και η γάτα μου.

    • Κάποιος avatar
      Κάποιος @ anna 20/05/2011 21:20:33

      Ετσι ακριβώς!

  28. Eugene Delacroix avatar
    Eugene Delacroix 20/05/2011 21:30:33

    Καποια στιγμή καλό θα ήταν να τελειώναμε και με τη νοοτροπία της χούντας και του φασισμού λεω εγω.

  29. Μνημόνιος Τσιφτετέλληνας avatar
    Μνημόνιος Τσιφτετέλληνας 21/05/2011 09:47:19

    Η γενιά της μάσας, της ξάπλας, της ρεμούλας της αρπαχτής, της λαδωτής, της αραχτής, της φραπεδούμπας, της ψευτογκλαμουριάς.
    Η γενιά που υποθήκευσε την Ελλάδα γιά τα επόμενα 100 χρόνια, διέλυσε Παιδεία, Υγεία, Δημόσια Ασφάλεια, Εθνική Συνείδηση.
    Η γενιά που επιμένει να καταστρέφει ακόμη και σήμερα ότι έχει απομείνει.
    Η γενιά που δεν έχει τη γεννειότητα να πεί: Απέτυχα, φεύγω.

    Η γενιά του θα αφήσει στην επόμενη τη τελευταία διαλυμένη και κατεστραμένη Σοβιετική Δημοκρατία.

    Περαστικά μας Τσιφτετέλληνες !!!

  30. Κάποιος avatar
    Κάποιος 21/05/2011 10:27:17

    Αυτό είναι δύσκολο.
    Είναι αρκετοί που αναπολούν τον Μεταξά ή τον Παπαδόπουλο και τα φασιστικά και χουντικά καθεστώτα τους και ίσως να βρίσκονταν και αυτοί στο Πολυτεχνείο αλλά από την άλλη πλευρά.
    Τα παιδιά τους με τι πολιτικά ιδανικά πιστεύεις ότι τα έχουν αναθρέψει ;

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.