#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
09/03/2012 22:04
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Να πληρωθούν τα ασφάλιστρα κινδύνου (CDS) αποφάσισε η ISDA



Η αρμόδια επιτροπή της Διεθνούς Ένωσης Συμφωνιών Ανταλλαγής και Παραγώγων (ISDA) αποφάσισε ομόφωνα ότι υπάρχει πιστωτικό γεγονός, λόγω της ενεργοποίησης από την Ελλάδα των CAC (ρήτρες συλλογικής δράσης) για να εξαναγκάσει τους ιδιώτες πιστωτές να συμμετάσχουν στο psi.  Mέσω της ενεργοποίησης των CAC η συμμέτοχη στο psi θα αγγίξει το  95.7%, από το 85% που είναι τώρα.

Ως εκ τούτου, ενδέχεται να αποπληρωθούν $3.16δισ. λόγω της πυροδότησης των CDS. Ωστόσο, το ποσό μπορεί να είναι και μικρότερο καθώς οι ομολογιούχοι δεν χάνουν  εξ ολοκλήρου την αρχική τους επένδυση.  Η πληρωμή δεν θα είναι άμεση, ενώ το ακριβές ποσό θα καθοριστεί από μια διαδικασία η οποία θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες.

Τα cds είναι της τάξης των 3,16 δισ. ευρώ, πριν ένα χρόνο ήταν 100 δισ. Όσο όμως μειωνόταν ο κίνδυνος ασύντακτης χρεοκοπίας της Ελλάδας, τόσο έπεφταν και οι θέσεις αυτών που πόνταραν στη χρεοκοπία. Είναι δηλαδή σαν τις αποδόσεις. Όταν το γεγονός είναι πιθανό να γίνει τόσο είναι μεγάλες οι αποδόσεις.,

Πηγές του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών έλεγαν ότι πρόκειται για αναμενόμενο γεγονός. Όμως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι ουσιαστικά έχουμε το πρώτο επίσημο πιστωτικό γεγονός μιας χώρας της ευρωζώνης.

Μένει να φανεί αν θα επηρεαστεί η πιστοληπτική ικανότητα του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού κι αν θα συνεχιστεί η στήριξη της Ελλάδας.

Δεν πρέπει να τίθεται επίσημο θέμα χρεοκοπίας της χώρας με την έννοια της στάσης πληρωμών ή του να τρέξουμε να πάρουμε τα λεφτά μας από τις τράπεζες. Άλλωστε, το Γιούρογκρουπ έδωσε το πράσινο φως για την εκταμίευση 36 δισ. ευρώ από το δεύτερο δάνειο προκειμένου να πληρωθούν τα ομόλογα που λήγουν στις 10 Μαρτίου. Οπότε η Ελλάδα είναι καλυμμένη.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Nick avatar
    Nick 09/03/2012 22:07:37

    Κατά τα άλλα, αποφύγαμε το "πιστωτικό γεγονός"!!

  2. abcd avatar
    abcd 09/03/2012 22:15:18

    Ποιοι "Έλληνες" θα γίνουν πάμπλουτοι από σήμερα ;

  3. Orestios avatar
    Orestios 09/03/2012 22:33:02

    Μέχρι το Σύνταγμα ακούγονται οι σαμπάνιες που ανοίγουν στο Καστρί

    • Xmm avatar
      Xmm @ Orestios 09/03/2012 23:19:28

      ++

  4. ΕΡΜΙΟΝΗ avatar
    ΕΡΜΙΟΝΗ 09/03/2012 22:57:35

    ΕΠΤΩΧΕΥΣΑΜΕΝ
    ας το γράψουμε εμείς γιατί η κυβέρνηση αύριο θα πανηγυρίζει (και γι΄αυτό)
    μήπως αυτοί θα τα πληρώσουν τα 3,16 δις;;;

  5. Ιωάννης33 avatar
    Ιωάννης33 09/03/2012 23:05:05

    Eπίσης,εκτός απο την πρώτη επίσημη χρεοκοπία χώρας της ΕΕ,είναι και η πρώτη φορά που χαρίζουν σε κάποιον 100 δις. και κλαίγεται.Λες και υπήρχε άλλη εναλλακτική,λες και μπορούσε κάποτε να τα πληρώσει.

  6. nordop avatar
    nordop 09/03/2012 23:05:20

    Αφου και επισημα πτωχευσαμε, γιατι δεν παμε σε μια κανονοκη χρεοκοπια να φυγουν και τα υπολοιπα 100δις ιδιοτικου χρεους?

  7. john avatar
    john 09/03/2012 23:39:45

    Μην ξεγελιέστε. Τα 3,16 δις είναι η αξία αγοράς των ασφαλιστηρίων. Δεν γνωρίζει κανείς ακόμα πόσα λεφτά θα πληρωθούν. Όταν ασφαλίζεις αυτοκίνητο πχ πληρώνεις 400 ευρώ για να πάρεις 500.000 αν τελικά γίνει το κακό.

  8. Lichnee avatar
    Lichnee 09/03/2012 23:51:41

    500.000 για ασφαλεια αυτοκινητου με 400 ευρω;;;;
    Ποια ειναι;;
    Ενδιαφερομαι!

  9. john avatar
    john 09/03/2012 23:55:52

    Τόσο ορίζουν υποχρεωτικά όλα τα συμβόλαια για σωματικές βλάβες. Όποιο συμβόλαιο και να πιάσεις στα χέρια σου αυτό γράφει: "Έως 500.000"

  10. Orestios avatar
    Orestios 10/03/2012 00:00:17

    Αυτός που πούλησε το CDS του ΤΤ πανηγυρίζει για την σωτηρία?

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Orestios 10/03/2012 02:21:34

      κορυφαίο χαιλάιτ κατα την φάση της υπονόμευσης της χώρας ...
      ποιος ασχολείται τωρα μ'αυτά
      αθώοι ..όλοι

  11. ΓιωργοςΜ avatar
    ΓιωργοςΜ 10/03/2012 00:00:54

    Μπορεί να προκειται για την πρώτη επίσημη χρεοκοπία χώρας της ΕΕ, αλλα ας μην ξεχναμε οτι την επιδιωξε αν όχι την επεβαλε η ΕΕ με την συμπεριφορά της ( αναποφασιστικο-τητα, μη βοηθεία όταν επρεπε το 2009, μη επιδειξη αλληλεγγύης κλπ)

  12. Bob Velis avatar
    Bob Velis 10/03/2012 00:02:18

    Η Ελλάδα πέτυχε το χειρότερο που μπορούσε να συμβεί:
    Να χρεωκοπήσει επίσημα ("ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ") και να μη έχει γίνει Στάση Πληρωμών.
    Οι Ηλίθιοι Πολιτικοί πανηγυρίζουν για το κατόρθωμα ...

    • SAVAS avatar
      SAVAS @ Bob Velis 10/03/2012 08:44:26

      "Ελεγχόμενη χρεωκοπία!" - Πιάστο αυγό και κούρευτο

  13. Κωνσταντίνος avatar
    Κωνσταντίνος 10/03/2012 00:06:50

    Επιτρέψτε μου να ρωτήσω κι εδώ αν κάποιος ξέρει: Αυτά τα CDs τι ακριβώς είναι; Γιατί το ότι κάποιοι ποντάρουν στη χρεοκωπία μάλλον σαν μεταφορά μου ακούγεται. Ποιοί ποντάρουν, πού ποντάρουν και με ποιόν; Δώστε καννα φως και σε εμάς που δεν είχαμε την ευκαιρία να σπουδάσουμε οικονομολόγοι να καταλάβουμε τι γίνεται, γιατί αν περιμένουμε ενημέρωση από κανάλια και κυβερνητικούς εκπροσώπους, ζήτω που καήκαμε...

    • nordop avatar
      nordop @ Κωνσταντίνος 10/03/2012 00:29:19

      Τα CDS ειναι ασφαλιστρα εναντι του κυνδυνου να χρεοκοπησει καποια χωρα και να μη πληρωσει τα ομολγα που εχει εκδωσει. Ειναι παρομοιο με την ασφαλιση οτιδηποτε αλλου. Π.χ ασφαλιζεις το αυτοκινητο σου και οταν τρακαρεις πληρωνει η ασφαλιστικη. Εδω χρεοκοπισε μια χωρα( η Ελλαδα) και πληρωνουν τα χρηματοπιστωτικα ιδρυματα τα ασφαλισμενα, μεσο CDS, τα ασφαλισμενα ομολογα.

    • Nick avatar
      Nick @ Κωνσταντίνος 10/03/2012 00:37:13

      Credit Default Swaps = Άσφάλιστρα έναντι κινδύνου πτώχευσης.

      Αν αγοράσεις ένα ομόλογο είτε Κρατικό είτε Εταιρικό (Coca-cola ας πούμε), αγοράζεις και ένα ασφάλιστρο που εγγυάται ότι σε τυχόν για να είσαι καλλυμένος από πιθανή αθέτηση πληρωμών (χρεοκοπία), έτσι ώστε να πάρεις πίσω μια αποζημίωση. Σαν την ασφάλεια ακινήτου ας πούμε. Μέχρι εδώ καλά.

      Πρόβλημα #1) Τα CDS είναι και διαπραγματεύσιμα στις αγορές παραγώγων. Πώς λέμε αγορά-πώληση μετοχών;

      Πρόβλημα #2) Δεν είναι υποχρεωτικό να έχεις ΚΑΙ ομόλογο ΚΑΙ CDS. Μπορείς αν θές να αγοράσεις μόνο το CDS. Είναι το λεγόμενο "γυμνό" CDS. Γιατί το κάνεις; Για να βγάλεις πολλά λεφτά προφανώς.

      Πρόβλημα #3) Επειδή η συγκεκριμένη αγορά είναι ανεξέλεκτη, δεν ξέρουμε:
      α) Τι ποσά έχουν "στοιχηματιθεί"
      β) Πόσα συμβόλαια CDS υπάρχουν στο κόσμο, κανονικά και "γυμνά"
      γ) Ποίοι τα έχουν εκδώσει (τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες)
      δ) Ποίοι τα κατέχουν
      ε) Πόσο συνδεδεμένα είναι με άλλα ασφάλιστρα και άλλα παράγωγα, και κυρίως
      στ) Αυτοί που τα έχουν εκδώσει, έχουν τα λεφτά για να πληρώσουν τους κατόχους;

      Βάζοντας όλα μαζί τα παραπάνω, έχουμε να κάνουμε με μια αγορά σκέτο καζίνο το οποίο έχει σχήμα "ανάποδης πυραμίδας". Κοινώς αυτή η αγορά στηρίζεται στην πιθανότητα ότι δεν πρόκειται να γίνει ταυτόχρονη κατάρρευση από τυχόν "ενεργοποίηση πληρωμής ασφαλίστρων".

      Όλος αυτός ο ντόρος 2 χρόνια τώρα με την Ελλάδα για τον παραπάνω λόγο γινόταν. Όταν κατέρρευσε η επενδυτική Lehman Brothers, οι ειδικοί έλεγαν ότι "είναι ελέγξιμο". Έλα όμως που 3 ημέρες αργότερα είχαμε μαζική ηλεκτρονική απόσυρση κεφαλαίων γιατί δεν υπήρχαν λεφτά για να πληρωθούν τα CDS! Και έριξαν ΤΡΙΣεκατομμύρια δολάρια για να μην καταρρεύσει όλο το σύστημα (τράπεζες, επενδυτικές, ασφαλιστικές κλπ.). Σαν να λέμε βάζω τσιρότα σε ακρωτηριασμένο μέλος του σώματος.

      Όπως είχε πει ο Warren Buffet πριν 10 χρόνια, αυτά είναι "οικονομικά όπλα μαζικής καταστροφής".

      Συγγνώμη για το μεγάλο μήνυμα. Αν δεν το κατάλαβες, μπές στο Youtube και γράψε "Credit Default Swaps explained".

      • Κωνσταντίνος avatar
        Κωνσταντίνος @ Nick 10/03/2012 00:52:09

        Πιστεύω κατάλαβα αλλά θα δω και τα videos. Σας ευχαριστώ Nick και nordop.

        • rally monkey avatar
          rally monkey @ Κωνσταντίνος 10/03/2012 02:26:17

          και να έχεις υπόψην σου οτι τα μισά απο αυτά που θα ακουσεις ειναι παραμύθια
          απο δημοσιογραφους που γραφουν διάφορα 'αισθησιακά' ή ότι καταλαβε ο καθενας τελος πάντων..

      • franc avatar
        franc @ Nick 10/03/2012 13:50:33

        Aν αληθεύουν αυτά που λές, σε 2-3 μέρες έρχεται ο Οικονομικός Αρμαγεδών που όλοι φοβόντουσαν, εκτός κι αν η ΕΚΤ αρχίσει να τυπώνει τρις ευρώ, για να καλυφθούν όλοι όσοι έχουν CDS, "γυμνά ή ντυμένα". Αν δεν γίνει αυτό τότε θα συμβεί αυτό που είχα πει εγώ . Δηλαδή αφού το 86% είναι εθελοντικό κούρεμα, το credit event είναι κι αυτό "κουρεμένο" . Δηλαδή θα πληρωθεί και αυτό ας πούμε πχ. κατά 14% και το ίδιο θα είναι μειωμένη και η "ντροπή" της ΕΕ στο 14% της κανονικής απο την χρεωκοπία του "δήθεν" ισότιμου μέλους της...
        Με άλλα λόγια οι Υπερτράπεζες αφού έκαναν τη δουλειά τους που είναι το "ρούφηγμα" αίματος απο τους αδύναμους της ΕΕ, δίνουν κι ένα ποσοστό απο τη λεία τους στους CDSάδες των hedge funds για να μη φωνάζουν και τρέχουν στα δικαστήρια. Κατά τα άλλα, όμορφος κόσμος μαγικός αγγελικά πλασμένος...

  14. Γιώργος Π avatar
    Γιώργος Π 10/03/2012 00:23:25

    Πληρώστε και τα λαμόγια που παίξαν cds και όλοι ευχαριστημένοι.
    Πίνουν εις υγείαν των κορόϊδων των Ελλήνων πολιτών που καταλήστεψαν για να μην χάσουν οι τράπεζες και οι Ευρω-πεη
    Αλητεία.
    Δώσαν χάρη και στην siemens με μια συγνώμη καθάρισαν και αντι για 2 δις θα πληρώσουν μόνο 90 μύρια.
    Ρόμπες

    • Ιωάννης33 avatar
      Ιωάννης33 @ Γιώργος Π 10/03/2012 01:19:52

      Μην μπερδεύεσαι,η Ζίμενς θα πληρώσει λίγα και το θέμα θα λήξει οριστικά γιατί δεν πρέπει να μιλήσει πού και πώς έδωσε..

  15. Akyros avatar
    Akyros 10/03/2012 00:33:08

    "Committee resolved unanimously that a Restructuring Credit Event has occurred with respect to The Hellenic Republic . (Greece)." με την Hellenic Republic ειχαν συναψει τα πρωην δανεια, με την... Greece τα “φτιαξαν” τωρα! Ας το κρατησουμε το κωλοχαρτο! Ειναι η τελευταια μαρτυρια πως υπηρξε κρατος των Ελληνων! Υπηρξε για 191 χρονια η Ελληνικη Δημοκρατια! Με την βουλα το Εθνος παρεδωσε στην υποτελη Γραικια….Με την βουλα!

  16. Κωνσταντίνος avatar
    Κωνσταντίνος 10/03/2012 00:40:39

    Δηλαδή, αν κατάλαβα καλά, κάποιοι που είχαν Ελληνικά ομόλογα τα ασφάλισαν σε χρηματοπιστοτικά ιδρύματα (ακόμα δεν καταλαβαίνω το πώς) και τώρα που τα ομόλογα δεν πληρώνονται από την Ελλάδα θα πληρώσουν την χασούρα των ομολόγων τα εν λόγο ιδρύματα; Και ποιος τα πληρώνει αυτά; Γιατί -για να χρησιμοποι'ησω την παρομοίωσή σου- την ασφαλιστική τη πληρώνει ο ασφαλισμένος...

  17. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 10/03/2012 00:42:46

    Το ότι μας τα χαρίζουν πως το λες τόσο εύκολα; Δηλαδή θα μπορούσαν κάποτε να τα πάρουν, ή να μας κάνουν πόλεμο και να πάρουν τα κοιτάσματα; Τους επαχθέστατους όρους δανεισμού δε τους είδες;

    • Ιωάννης33 avatar
      Ιωάννης33 @ Γεώργιος Τ. 10/03/2012 01:16:07

      Τους είδα αλλά και εγώ τέτοιους όρους θα έβαζα αν μου ζητούσε δανεικά η Ρουμανία π.χ. Την εναλλακτική δεν βλέπω να προτείνεις.

  18. Φωτεινή avatar
    Φωτεινή 10/03/2012 01:27:55

    Μπᾶ, ἐθεάθη οἰκογενειακῶς σέ ἑστιατόριο τοῦ London νά γιορτάζη τό κούρεμα καί τά CDS πού ἔκαναν στρίπ τίζ!

  19. to kaltson avatar
    to kaltson 10/03/2012 02:59:38

    Οι Δκτες των Ταμειων που επενδυσαν σε "τοξικα ομόλογα" του Ελληνικου Δημοσιου δεν πρεπει να πανε φυλακη?
    Μια απλη ερωτηση κανω ο αφελης.

  20. Geros avatar
    Geros 10/03/2012 06:17:09

    Όχι , έκαναν αυτό που έπρεπε να κάνουν .
    Όλος ο κόσμος αγόραζε Ελληνικά ομόλογα , αυτοί τα νύχια τους θα μύριζαν ?
    Τοξικά τα λες εσύ τώρα , τότε τα έλεγες?

  21. Geros avatar
    Geros 10/03/2012 06:40:38

    Χρεοκοπία δεν σημαίνει μηδενισμός χρέους , και μια κανονική στάση πληρωμών την ακολουθεί μια διαπραγμάτευση με τους δανειστές οι οποίοι θα απαιτήσουν την αποπληρωμή ενός κομματιού του χρέους. Το χρεοκοπώ και δεν πληρώνω μια δεν υπάρχει πουθενά.
    Κυκλοφορεί η αντίληψη ότι μια χώρα όταν κάνει στάση πληρωμών δεν έχει ανάγκη κανέναν πια οποτε κάνει ότι γουστάρει. Ακριβώς το αντίθετο συμβαίνει στην πράξη , μια χώρα που θα βρεθεί σε αυτή την κατάσταση έχει ανάγκη όλον τον κόσμο , αντιμετωπίζει τεράστια οικονομικά , κοινωνικά αλλά και διπλωματικά προβλήματα , οπότε θα προσέλθει με την ουρά στα σκέλια για διακανονισμό του χρέους θέλει δεν θέλει.
    Πιστεύω ότι σε περίπτωση μιας άτακτης χρεοκοπίας της Ελλάδας μέσα στον χρόνο θα αντιμετωπιζόταν από την διεθνή κοινότητα θέμα αποστολής στην Ελλάδα ανθρωπιστικής βοηθείας. Για φαντάσου λοιπόν να έχεις θέμα για το αν θα έρθουν τα καραβια με το στάρι στον Πειραιά και να πρέπει να διαπραγματευτείς διακανονισμό .... τα υπογράφεις όλα και με τα δυο χέρια !
    Για αυτό και ήταν καλο το PSI εδώ που φτάσαμε , μας έδωσε το δικαίωμα να διαπραγματευτούμε διακανονισμό του χρέους χωρίς να είμαστε με εντελώς την πλάτη στον τοίχο.
    Φυσικά επικράτησαν οι φωνές που λένε ότι τα δώσαμε όλα , ο κόσμος πεινάει , ξεπουλήσαμε το μέλλον των παίδων μας και άλλα τέτοια δραματικά και αστήρικτα. Η αλήθεια είναι όμως ότι για την ώρα γλιτώνουμε τα χειρότερα.

  22. Geros avatar
    Geros 10/03/2012 06:42:29

    Όχι , αλλά ούτε και εμείς θα τα πληρώσουμε.

  23. Evro-skeptikos avatar
    Evro-skeptikos 10/03/2012 07:52:45

    Πάλι τα γνωστά τρομολαγνικά σενάρια... Αν είχαμε εθνική κυβέρνηση το 2010 (όχι τοποτηρητές) θα είχαμε "κουρέψει" μονομερώς τα ομόλογα (με μεγαλύτερο όφελος γιατί υπήρχαν περισσότερα ομόλογα τότε διακρατούμενα από ιδιώτες) χωρίς να έχουμε επιβαρυνθεί με επιπλέον δανειακό χρέος και με νέα ομόλογα που υποθηκεύουν τη χωρα. Θα μπορούσαμε να είχαμε εξαιρέσει τα ομόλογα των ασφαλιστικων ταμείων αφού τότε υπήρχε μεγαλύτερη ευχέρεια διακριτικής μεταχείρισης των ιδιωτών ομολογιούχων. Και αν ακόμα είχαμε αναγκαστεί να βγούμε από την θηλιά του ευρώ, τώρα (μετά από δυο χρονια) η οικονομία θα άρχιζε την ανάκαμψη και είναι αμφίβολο αν η απώλεια στο ΑΕΠ θα ξεπερνούσε σημαντικά τις απώλειες των 2 περασμένων ετών. Τώρα είμαστε στο τούνελ για τα καλά και δεμένοι χειροπόδαρα ώστε να μην υπάρχει δυνατότητα εξόδου! Καλή προσπάθεια των δοσιλογων και άξιος ο μισθός τους...

    • Geros avatar
      Geros @ Evro-skeptikos 10/03/2012 09:09:10

      Κουρέψατε μονομερώς με απόλυτη επιτυχία την επαφή σας με την πραγματικότητα.
      Αν κάναμε αυτό που προτείνετε έχετε δίκιο ότι δεν θα επιβαρύναμε με επιπλέον χρέος την χωρα , μια και δεν θα μας δάνειζε κανείς.
      Θα έπρεπε δηλαδή μέσα στο 2010 να κάνουμε έναν προϋπολογισμό ισολογισμένο μειώνοντας δραματικά μισθούς , συντάξεις και έξοδα υγείας και παιδείας. Οι περικοπές αυτές θα έπρεπε να γίνουν με χρεοκοπημένες τις τράπεζες και τις καταθέσεις του κόσμου χαμένες μια και δεν θα είχαν πρόσβαση οι τράπεζες σε κεφάλαια από την ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα και με μια εντελώς απότομη επιστροφή σε εθνικό νόμισμα που θα εκτόξευε την μαύρη οικονομία σε ποσοστά άνω του 70%. Αυτό με την σειρά του θα έφερνε ύφεση άνω του 20% για το 2010.
      Ο προϋπολογισμός του 2011 θα έπρεπε να υλοποιηθεί χωρίς δανεισμό επίσης αλλα με ύφεση άνω του 20% , με τα φορολογικά έσοδα πεσμένα κατά 50% και με μεγάλες ελλείψεις στην αγορά καυσίμων. Αυτό σημαίνει ότι κάπου προς το τέλος του 2011 η οικονομία θα κατέρρεε πλήρως , το κράτος θα άφηνε απλήρωτους τους δημοσίους υπαλλήλους , οι συνταξιούχοι θα ζούσαν με 100 ευρώ , τα νοσοκομεία δεν θα είχανε φάρμακα και η αγορά θα στέρευε από είδη πρώτης ανάγκης αναγκάζοντας την κυβέρνηση να ζητήσει ανθρωπιστική βοήθεια από τους δανειστές που κουρέψαμε μονομερώς.
      Τώρα αν νομίζετε ότι αυτά τα λέω επειδή μου έχει κόψει μισθό η Merkel και ότι η Γερμανία δεν έχει καλύτερη δουλειά να κάνει από το να πληρώνει εμένα να ανεβάζω σχόλια στο antinews τι να πω? Θα πω ότι ο Elvis ζει , ότι οι Αμερικανοι δεν πήγαν ποτέ στο φεγγάρι και ότι μας ψεκάζουν , πάνω από το σπίτι σας όμως μάλλον τα αεροπλάνα κάναν κύκλους νύχτα μέρα.

      • Evro-skeptikos avatar
        Evro-skeptikos @ Geros 10/03/2012 19:30:29

        Η ενίσχυση ρευστότητας των ελληνικών τραπεζών από την ΕΚΤ πέτυχε σίγουρα να αναπληρώσει τα 80 δις καταθέσεων που έκαναν φτερά στο εξωτερικό από τις τράπεζες τα 2 τελευταία χρονια έτσι ώστε οι πιο εύποροι από τους συμπατριώτες μας να είναι τώρα σε πολύ καλύτερη μοίρα από το 1000000 ανεργους και τους (εναπομείναντες) μισθωτούς και συνταξιούχους με τα απομειομενα εισοδήματα... Αυτό θα είχε αποφευχθεί με κάποιους ελεγχους στις εκροές καταθεσεων και συναλλάγματος εάν το κούρεμα είχε γίνει μονομερώς πριν 2 χρονια. Το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να είχε μεταχειριστεί διακριτικά τους ομολογιούχους (ποιος νοιάζεται αφού το πιστωτικό γεγονός δεν αποφεύχθηκε...), κουρεύοντας τα ομόλογα ξένων ομολογιούχων και μετακυλίοντας τις ληξεις των ομολογων των ελληνικων τραπεζών χωρίς απομείωση αξιας. Θα μπορούσε επίσης το κράτος να επανακεφαλαιοποιησει ελληνικές τράπεζες παραχωρώντας τίτλους σε κρατική περιουσια (όχι βεβαια ως δώρο όπως με τα 40 δις που δανείζεται για τον σκοπό αυτό τώρα...).

        Τα εναλλακτικά μας σενάρια είναι βεβαια ασυμβίβαστα και σε τελευταία ανάλυση δεν προσφέρονται για αξιολόγηση των πολιτικών του μνημονίου αφού κινούνται στη σφαίρα των υποθέσεων... Οι πολιτικές κρίνονται όχι με βάση θεωρητικά σενάρια αλλα από τα αποτελέσματα. Το αποτέλεσμα του μνημονίου που τόσο θαυμάζετε πιο είναι λοιπόν;; Απύθμενη ύφεση από το 2010 (χωρίς προοπτική εξόδου αφού το χρέος παραμένει δυσβάσταχτο παρα το κούρεμα), ανεπαρκής μείωση του χρέους με το PSI και ξεπούλημα της δημόσιας περιουσιας με τη μετατροπή του χρέους στο βρετανικό δίκαιο, και τελικά επίσημη χρεοκοπία της χώρας με την ενεργοποίηση των CDS (και με τη βούλα που λένε...). Όσο για την ανθρωπιστική βοήθεια που επικαλείσθε σαν φόβητρο, αυτή είναι ήδη εδώ... Πηγαίνετε απλά μια βόλτα στις πλατείες που οι αγρότες προσφέρουν τζάμπα τα προϊόντα τους και οι πολίτες στήνονται στην ουρα για να πάρουν... Good job!

        • Geros avatar
          Geros @ Evro-skeptikos 10/03/2012 20:19:42

          Τα σενάρια που κάνετε θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αν η χώρα μας βρισκόταν σε κενό αέρος , μόνη της να επιπλέει στο διάστημα. Ακολουθείτε μια λογική "πονάει μάτι , βγάζει μάτι" , αγνοώντας την πολυπλοκότητα του κόσμου που ζούμε. Παραδείγματος χάριν λέτε ότι την φυγή κεφαλαίων θα την αποτρέπαμε με ελεγχους , όταν τους είχαμε τους ελεγχους την είχαμε αποτρέψει την φυγή ή ήταν γεμάτες οι Ελβετικές τράπεζες με λεφτά Ελλήνων και τότε ? Μήπως η φυγή θα είχε πάρει ακόμα μεγαλύτερες διαστάσεις λόγο της γενικότερης κατάρρευσης?

          Προσφέρονται τσάμπα προϊόντα στις πλατείες? Και γιατί εμενα δεν μου το είπε κανείς βρε παιδιά? Εγώ κάτι πατάτες με 0,32 είδα στην πλατεία της γειτονιάς μου (ευγενική χορηγία του επαναστάτη δημαρχου) την ώρα που η φρουτεμπορική είχε τις ίδιες 0,28 ! Αποτέλεσμα ? Την άλλη μέρα η φρουτεμπορική τις έβαλε 0,32 και αυτή. Η άτιμη η επανάσταση ανεβάζει τις τιμές , ποιος να το περίμενε ....

  24. giannis avatar
    giannis 10/03/2012 15:49:24

    ΑΦΕΛΗΣ ΕΡΩΤΗΣΗ:
    ΠΟΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ CDS ΘΑ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ? ΟΛΑ Η ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΑΡΝΗΘΗΚΑΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ PSI?

    • EVANGELOS avatar
      EVANGELOS @ giannis 10/03/2012 16:01:04

      όποιος έχει αγοράσει ασφάλιστρο κινδύνου (Collateral Debt Security) αποζημιώνεται

  25. EVANGELOS avatar
    EVANGELOS 10/03/2012 15:59:49

    όποιος διάβαζε αντινιούζ είχε δεί (έγκαιρα) αυτό ... http://imageshack.us/f/99/bnppsi.jpg/

    από την B&P

    όλα έγιναν όπως τα είχαν υπολογίσει

  26. asterix avatar
    asterix 10/03/2012 16:13:52

    Τα CDS που θα ενεργοποιηθούν είναι μόνο τα καλυμμένα.Δηλαδή όσα ήταν ασφάλιστρα κινδύνου σε ομόλογα του ελληνικού κράτους.Δηλαδή ήταν η ασφάλεια όσων επένδυσαν και πίστεψαν στο ελληνικό κράτος όχι στην χρεωκοπία του. Δεν ενεργοποιούνται και δεν πληρώνονται CDS που πωλήθηκαν σε κερδοσκόπους ως μεμονομένα προϊόντα.Δεν θα πληρωθούν δηλ. όσοι επένδυσαν στη χρεοκοπία της χώρας.Εξ ου και το σχετικά μικρό ποσό που αναφέρεται(3,2 δισ.) σε σχέση με το τί θα πληρωνόταν (μιλάμε για τριψήφια αρχή στα δισ.) αν δεν γινόταν το PSI και πηγαίναμε σε μια ασύντακτη χρεοκοπία και στη δραχή. Το γεγονός ήταν αναμενόμενο και εντός προβλέψεων.Δεν θα υπάρξει πρόβλημα με την ενεργοποίηση των συγκεκριμένων CDS.Και τώρα θέλω να δω Καμμένους, κάποιους γνωστούς και μη εξαιρετέους δημοσιογράφους και λοιπούς κινδυνολόγους και λαϊκιστές, τί θα λένε?Τα CDS αυτά δεν είναι τα ΚΕΡΔΟΣΚΟΠΙΚΑ και δεν πληρώνονται από τη χώρα μας, αλλά από τις τράπεζες και τα επενδυτικά γραφεία που τα πούλησαν και η διαχείριση της αποπληρωμής τους δεν δημιουργούν πρόβλημα στην αγορά.Όσοι το παρουσιάζουν διαφορετικά, απλά λαϊκίζουν.Αλλά ο καιρός γαρ εγγύς και σε λίγες μέρες θα αποκαλυφθεί η αλήθεια και θα τελειώσουμε για πάντα με τους ψευτοπαλικαράδες και ψευτο υπερ-πατριώτες...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.