#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
19/06/2010 15:55
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Να νοσταλγήσουμε την φτώχεια; Ευχαριστώ δεν θα πάρω



Μεγάλο το κείμενο αλλά αξίζει τον κόπο:

Δεν αντέχετε άλλο πλούσιος; Νοσταλγήσατε τη φτώχεια κ.Ξανθούλη;

Πάντα σε περιόδους κρίσης οι άνθρωποι των γραμμάτων ή οι δήθεν άνθρωποι των γραμμάτων, αισθάνονται την υποχρέωση (γιατί άραγε;) να κάνουν τις δικές τους κοινωνικές εκτιμήσεις. Και επειδή τις περισσότερες φορές είναι άνθρωποι με πλούσια φαντασία, προσπαθούν να προσεγγίσουν θέματα με τον ίδιο τρόπο που θα έγραφαν ένα μυθιστόρημα!
Το πράγμα θα τελείωνε εδώ. Στη "συγγραφική αθωότητα" ή την διάθεση χρυσώματος ακόμη και της πιό βαρειάς αλυσίδας της κοινωνίας (δυστυχώς για τους οπαδούς του, αυτό το ρόλο "αναθέτει" ο Ρουσσώ στην Τέχνη).
Είναι όμως έτσι; Μήπως αυτή ακριβώς η "έκφραση" είναι αυτή που θα τοποθετήσει τον "άνθρωπο των γραμμάτων" , όταν πια θα έχει κατακάτσει ο κουρνιαχτός, στη μία ή την άλλη όχθη της κοινωνίας!
Παραδείγματα; Άπειρα! Αρκεί μόνο να θυμηθείτε δύο αρκετά κοντινές μας περιόδους. Τη Χούντα και την Μεταπολίτευση! Για σκεφτείτε καλά! Ποιοί πήραν τις επιχορηγήσεις; Ποιοί μπήκαν στα Υπουργεία; Ποιοί προωθήθηκαν; Θυμάστε για παράδειγμα, ποιοί εντάχθηκαν στην Εθνική Εταιρία Ελλήνων Λογοτεχνών επι Χούντας (και κάποιοι συμπατριώτες μας); Θυμάστε τα προνόμια που είχαν εξασφαλίσει πουλώντας ουσιαστικά το λόγο τους στούς συνταγματάρχες; Και μετά ήρθε το ΠΑΣΟΚ...και μετά...και μετά...
Τι να πρωτοθυμηθούμε;
Όλα αυτά τα γράφω με αφορμή ένα κείμενο του γνωστού συγγραφέα κ.Ξανθούλη (απο τα αγαπημένα παιδιά των εκδοτικών συγκροτημάτων), όπου χρησιμοποιώντας τον καταπληκτικό του λόγο προσπαθεί να μας πείσει για την χρησιμότητα της ...φτώχειας!!! Ό ίδιος βέβαια θα εξακολουθεί να λαμβάνει τα ποσοστα απο τις πωλήσεις των βιβλίων του και τις αμοιβές απο το δημοσιογραφικό του έργο. Ίσως μάλιστα μέσα στο μυαλό του να έχει καθορίσει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που ονειρεύεται να αναλάβει στη νέα κατάσταση!
Ευτυχώς όμως μια άγνωστη (σε μένα)  Γυναίκα (το κεφαλαίο Γ δεν μπήκε τυχαία), αναλαμβάνει να πάρει εκδίκηση για όλους μας. Δεν έχω να προσθέσω τίποτα παραπάνω στην απάντηση της (παρά τον αδιόρατο ελιτισμό που αποπνέει), παρα μόνο τον εκρηκτικό στίχο του Βόλφ Μπίρμαν:

Κι ποιητές με χέρι υγρό υμνούνε της πατρίδας το χαμό
κάνουν με τέχνη τα στοιχιά,  στιχάκια
Με τους σοφούς του Κράτους τά' χουνε πλακάκια
Σαν χέλια γλοιώδικα έχουν πουληθεί
Τούς έχω σιχαθεί!

Διαβάστε και τα δύο κείμενα που ακολουθούν. Πραγματικά αξίζουν τον κόπο!


Του Γιάννη Ξανθούλη


Να ξαναγίνουμε φτωχοί. Όπως ήμασταν πάντα. Όπως οι ήρωες των παλιών

αναγνωστικών που οι γιαγιάδες έμοιαζαν με γιαγιάδες κι όχι με συνταξιούχες

πόρνες. Όπου οι μπαμπάδες επέστρεφαν το μεσημέρι για να καθίσει ΟΛΗ η ελληνική

οικογένεια στο τραπέζι και να φάει το σεμνό φαγητό -όσπρια πεντανόστιμα και

ζαρζαβατικά με μαύρο ψωμί μοσχοβολιστό- ενώ η γάτα και ο σκύλος περίμεναν

στωικά να 'ρθει η σειρά τους ... Να ξαναγίνουμε φτωχοί όπως ήμασταν πριν

σαράντα και πενήντα χρόνια. Τότε που ονειρευόμασταν εν μέσω γκρι, μπλε και

μπεζ χρωμάτων, τότε που καμιά Ελληνίδα δεν φιλοδοξούσε να γίνει ψευδοξανθιά,

τότε που η λάσπη κολλούσε συμπαθητικά στα παπούτσια

μας και οι αυθεντικοί ζήτουλες βρίσκονταν έξω απ' τις εκκλησιές περιμένοντας

το τέλος της λειτουργίας και του μνημόσυνου.





Να ξαναγίνουμε φτωχοί πλην τίμιοι, χωρίς κινδύνους να ξεστρατίσουν οι

αρχιμανδρίτες προς την ψηφιακή παιδοφιλία. Να βρούμε ξανά τις σωστές μας

κλίμακες χωρίς αγωνία παρκαρίσματος και παχυσαρκίας. Να ξαναβρούμε τη γεύση του

«μπατιρόσπορου», των ελαχιστοποιημένων αναγκών, να ανακαλύψουμε εκ νέου τον

ποδαρόδρομο και το συγκινητικό μοντέλο της «γυναίκας της Πίνδου». Μόνο με

τέτοιες ηρωικές διαδρομές ενδεχομένως να ακυρώσουμε το κόμπλεξ μας έναντι του

Μπραντ Πιτ και της Ναόμι Κάμπελ.




Να ξαναβρούμε -γιατί όχι- και τους παλιούς καλούς εχθρούς (κυρίως από τα

βόρεια) που σήμερα τους έχουμε σκλάβους στα παβιγιόν μας. Να ξετρελαθούμε από

την επικοινωνιακή μας υστερία με τα σιχαμένα κινητά τηλέφωνα που κατάργησαν

κάθε έννοια ιδιωτικής ζωής. Να σκάψουμε στις αυλές -όσοι έχουν αυλές- και να

κάνουμε παραδοσιακούς ασβεστόλακκους για να ασπρίζουμε τα δέντρα έτσι για

καλαισθησία και υγεία. Να βρούμε πάλι τη σημασία του χώματος καταργώντας το

καυσαέριο του επάρατου τρέχοντος πολιτισμού. Να εφεύρουμε τις παλιές νοσοκόμες

που σέρνονταν από σπίτι σε σπίτι ρίχνοντας ενέσεις πενικιλίνης στα οπίσθια

ολόκληρου του Έθνους.



Να προσδιορίσουμε ξανά την ντροπή και τον «σεβασμό» προσέχοντας το βλακώδες

λεξιλόγιο των τέκνων μας. Επιτέλους, όποιο τέρας βρίζει ή χρησιμοποιεί την

πάνδημη και πολυμορφική λέξη «ΜΑΛΑΚΑΣ» πάνω από εκατό φορές την ημέρα να το

μπουκώνουμε με «κόκκινο πιπέρι εξόχως καυτερό», όπως τον καιρό της εξαίρετης

φτώχειας μας .




Να μάθουμε να χρησιμοποιούμε τα κουλά μας χέρια σε δουλειές που σήμερα δίνουμε

του κόσμου τα λεφτά, όπως μεταποίηση ρούχων, αλλαγές γιακάδων στα πουκάμισα,

καρικώματα στις κάλτσες, υδραυλικές και σχετικές εργασίες. Να απαγορευτεί διά

ροπάλου το γκαζόν που για μας τους πρώην φτωχούς δεν σημαίνει απολύτως τίποτα.

Στη θέση του να φυτευτούν λαχανικά ή και οπωροφόρα για να μην καλοσυνηθίζουμε

την κάστα των μανάβηδων. Κάποτε ο μαϊντανός, τα κρεμμύδια και τα σκόρδα ήταν τα

βασικά καλλωπιστικά των κήπων μας .




Να επανακτήσουμε το κύρος μας, χρησιμοποιώντας βέργες κι ό,τι τέλος πάντων

απαιτούσε ο βασικός σωφρονιστικός κώδικας τα χρόνια της περήφανης ανέχειας ...

Σταματήστε τις ψυχολογίες και τις παραφιλολογίες για τα «τραύματα» των παιδιών.

Μόνο λύσεις γήινες και πρακτικές -χωρίς ενστάσεις από τον Ρομπέν της

ευαισθησίας, τον ΣΥΡΙΖΑ- θα αποκαταστήσουν την τρέλα και το χάος που

υπαινίσσονται οι στατιστικές.




Να θυμηθούν οι Νεοέλληνες πως προέρχονται απ' τον Μεγαλέξανδρο, από τον

Μιλτιάδη, τον Αριστείδη και προφανώς απ' τον... Αλκιβιάδη, πράγμα που σημαίνει

ότι μπορούν να βάλουν σε ενέργεια τον «δίκαιο θυμό» αν συμπέσουν με ληστές

τραπεζών, περιπτέρων, σούπερ μάρκετ και κοσμηματοπωλείων.




Κανένας δισταγμός. Τα παλιά χρόνια για ψύλλου πήδημα σε μπαγλάρωναν. Θυμήσου

και κόψ' τους τα χέρια ή και τα αχαμνά. Επιτέλους ας σταματήσουμε την ευρωπαϊκή

μας ψυχοπάθεια ...



ΠΟΤΕ κανένας Έλληνας δεν έγινε σωστός Ευρωπαίος. Ούτε καν ο Αβραμόπουλος ούτε

καν ο Σημίτης και άλλοι τέτοιοι που μου διαφεύγουν. Απ' τον καιρό που

σταματήσαμε να θυμώνουμε σωστά, την πατήσαμε. Σταματήστε το «ντόπινγκ» με το

τσουλαριό των λαϊκών ασματομουλάρων. ΠΟΣΟΥΣ ΠΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΕΣ ΧΩΡΑ Η ΕΛΛΑΣ,

κύριοι καναλάρχες της πλάκας; Δεν είναι καιρός να ξεβρωμίσει ο

τόπος απ' τους εκφραστές του τραγουδιστικού Κάμα Σούτρα; ΠΟΙΟΣ θα μαζέψει τις

ελιές στα περιβόλια όταν ο κάθε πικραμένος ονειρεύεται να γίνει αφίσα στη

Συγγρού; Ποιος θα καθαρίσει τη Συγγρού απ' το αίσχος της καψουρικής

ταπετσαρίας, κύριοι δήμαρχοι; Οι τραβεστί; Οι καημένες οι τραβεστί έχουν άλλες

υποχρεώσεις ...



Μη φοβάστε τη φτώχεια. Η πατρίδα μας είναι ευλογημένη έστω κι αν δεν παράγει

λαμαρίνες αυτοκινήτων ή καλής ποιότητας νάρκες και όπλα για τριτοκοσμικούς.

Θυμηθείτε την ευλογία του ελαιόλαδου, της Κορινθιακής σταφίδας, του χαλβά

Φαρσάλων, των εσπεριδοειδών, της σαρδέλας και των λατρεμένων ραδικιών. Λάδι,

χόρτα, ελίτσες, λίγο τυρί και ψωμί ζεστό, να φρεσκάρουμε στο μνημονικό μας το

παλιό αναγνωστικό του Δημοτικού. Το ξέρω πως είναι ζόρι να κόψουμε το σούσι

απότομα, όμως ήρθε ο καιρός να αναβιώσουμε την όπερα της πεντάρας, της δεκάρας

και των άλλων χρηστικών μας αξεσουάρ. Μια δοκιμή νομίζω πως θα μας πείσει ...


ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΣ και ο θεός των μικρών πραγμάτων μαζί μας.



Μια απάντηση στον Ξανθούλη...


Της Eλευθερίας Τσακιροπούλου



Να ξαναγίνετε φτωχοί χωρίς εμένα. Η δική μου γιαγιά ήρθε από απέναντι μόνο με

το φουστάνι που φόραγε και κατάφερε δουλεύοντας σκληρά να μεγαλώσει τα παιδιά

της, να προκόψει (έτσι το λέγαμε τότε) να δει τα εγγόνια της να σπουδάζουν

χωρίς να χρειάζονται ακριβοπληρωμένα

φροντιστήρια και μια φορά το χρόνο γριά πια να επιφυλλάσει στον εαυτό της τη

μέγιστη πολυτέλεια ενός ζευγαριού παπουτσίων από τον Σκλιά.



Εμένα δεν μου άρεσε η λάσπη που κολλούσε στα παπούτσια μου. Μου άρεσαν οι

πικροδάφνες στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου, η μυρωδιά στα Αναφιώτικα, οι νερατζιές

στη Πανεπιστημίου, η θέα της Ακρόπολης από τη Πατησίων. Μου άρεσε να διαβάζω

στο Θέτρο του Διονύσου Σοφοκλή, Αισχύλο και Ευριπίδη, να βλέπω παραστάσεις στο

υπόγειο του Κουν και στο Ηρώδειο. Μου άρεσε ο Χατζηδάκις και ο Τσαρούχης.

Αυτά ήταν η πατρίδα μου και αυτά με έκαναν να την ονειρεύομαι χωρίς

λασπόδρομους, ζήτουλες και ψευδοξανθιές.



Τίμια ήμουν ανέκαθεν και το ίδιο έμαθα και στο παιδί μου. Δουλέυω από την

ημέρα που τελείωσα το λύκειο. Δούλευα και σπούδαζα χωρίς φοιτητική άδεια γιατί

ο τότε διευθυντής μου έλεγε το αμίμητο «Δεσποινίς μου πρέπει να διαλέξετε ή

φοιτήτρια θα είστε ή εργαζόμενη». Και διάλεξα και τα δύο. Και τα κατάφερα και

στα δύο. Και παράλληλα έμαθα και τρεις ξένες γλώσσες. Και πλήρωνα και πληρώνω

σκληρούς φόρους, χωρίς ποτέ μα ποτέ να έχω κρύψει ούτε δραχμή των εισοδημάτων

μου.




Ναι λοιπόν δουλεύω 10 ώρες την ημέρα επί 24 συναπτά έτη και κάποια στιγμή τα

κατάφερα και έβγαλα λεφτά. Πρέπει να ντρέπομαι; Ούτε επιδοτήσεις για

ανύπαρκτες καλλιέργειες πήρα ποτέ, ούτε καμμία απευθείας ανάθεση, ούτε σε

επιτροπή ή Δ.Σ. ή οργανισμό του δημοσίου ήμουν μέλος, ούτε προαγωγή πήρα μετά

από τηλέφωνο πολιτικού προσώπου. Ότι έκανα το έκανα μόνη μου. Και τα Μanolo

που φοράω μόνη μου τα πήρα. Και κάθε φορά που ανεβαίνω πάνω τους θυμάμαι τη

γιαγιά μου και τη χαρά της όταν έφερνε στο σπίτι το περίφημο κουτί από το Salon

Sklia και τη περηφάνεια της όταν τα φόραγε και μας έλεγε τι πέρασε στη ζωή της

και πως τα κατάφερε να «προκόψει».



Και δεν θέλω να ξαναβρώ παλιούς εχθρούς, θέλω μόνο νέους φίλους και συμμάχους

για να πραγματοποιήσουμε το όνειρο μιας δίκαιης, αξιοκρατικής και προοδευτικής

κοινωνίας. Δεν θέλω καμμιά νοσοκόμα να «συρθεί» στο σπίτι μου όταν αρρωστήσω.

Θέλω να υπάρχει ένα σύστημα υγείας που θα με περιθάλψει. Αυτό πληρώνω άλλωστε

με το μισό του εισοδήματός μου. Δεν πληρώνω για να τρώνε τα λαμόγια των

νοσοκομείων και οι φαρμακευτικές εταιρείες.



Και δεν θέλω να ράβω μόνη μου τα ρούχα μου, γιατί δεν προλαβαίνω και γιατί δεν

καταλαβαίνω το λόγο που πρέπει να σπρώξω στην ανεργία μια μοδίστρα.



Και δεν θέλω στη βεράντα μου να φυτέψω ζαρζαβατικά (στο ρετιρέ του ο κος

Ξανθούλης ας το κάνει), μου αρέσουν οι γαζίες μου και οι μυρτιές μου και οι

δάφνες μου. Και μου αρέσει και ο μανάβης της γειτονιάς μου. Και μάλιστα πολύ.

Γιατί αντί να δώσει το ιδιόκτητο μαγαζί γωνία που έχει στο κέντρο της Αθήνας

για να γίνει Everest ή Γερμανός, έχει το πείσμα, το κουράγιο και τη τρέλλα να

επιμένει να πουλάει τη πραμάτεια του υπό τους ήχους κλασσικής μουσικής.



Και φυσικά δεν θέλω να χρησιμιποιήσω βέργες για να σωφρονίσω τη κόρη μου. Η

κόρη μου με κάνει περήφανη και μου δίνει τη δυνατότητα να ονειρεύομαι μια

καλύτερη πατρίδα.



Μια πατρίδα που οι αγρότες της δεν τρώνε επιδοτήσεις και αποζημιώσεις στα

μπουζουκομάγαζα, οι πολιτικοί της είναι και ηθικοί και νόμιμοι, η άρχουσα τάξη

της δεν αποτελείται από λαμόγια και απατεώνες, ψευτοκουλτουριάδες και δήθεν

διανοούμενους που συναναστρέφονται με κλέφτες πολιτικούς.



Μια πατρίδα με ανθρώπους σα τη γιαγιά μου και τη κόρη μου, εμένα και τους

φίλους μου και όλους αυτούς που δεν συμμετείχαν στο πάρτυ. Ε λοιπόν όχι δεν

ήμασταν εκεί όταν τρώγανε, όταν έχτιζαν βίλλες ή αγόραζαν καγιέν. Ούτε τώρα

είμαστε με αυτούς που κρύβουν τις πισίνες τους, φυγαδεύουν τα λεφτά τους στο

εξωτερικό και αγοράζουν ακίνητα όσο-όσο στο Λονδίνο.




Και ναι προερχόμαστε από το Μεγαλέξανδρο, το Μιλτιάδη, τον Αριστείδη, τον

Αλκιβιάδη. Αλλά και από τον Πλάτωνα και τον Επίκουρο. Το Σοφοκλή και τον

Αριστοφάνη. Και ελπίζω να μην ξαναζήσουμε στην Ελλάδα εποχές που σε

μπαγλάρωναν για ψύλλου πήδημα.



Και ναι μου αρέσει το ελαιόλαδο, η Κορινθιακή σταφίδα, ο χαλβάς Φαρσάλων, τα

εσπεριδοειδή, οι σαρδέλλες και τα ραδίκια. Η φτώχεια όμως όχι. Δεν θα πάρω.


Να δοκιμάσετε χωρίς εμένα.

http://blogoperatispentaras.blogspot.com/2010/06/blog-post_19.html

ΣΧΟΛΙΑ

  1. NTINOS avatar
    NTINOS 19/06/2010 16:06:24

    Και μετα η Τσακιροπουλου καβάλησε το πρωτο αεροπλανο για Ζυριχη και κατέθεσε τα λεφτά της για να σωθει οταν οι άλλοι θα πνιγονται,αλλα η ΕΛΛΑΣ ΕΛΛΑΣ με σημαιες και ΠΑΙΔΙΑ ΑΓΡΟΤΩΝ ΣΤΑ ΣΥΝΟΡΑ και πλουσιων ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΟΤΑΝ ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΜΑΣ ΚΑΛΕΙ.
    Ο ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΣ ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΕΙΧΩΝ ΠΑΝΤΑ....

    • hotdog avatar
      hotdog @ NTINOS 19/06/2010 20:49:32

      ...και τα κάστρα πέφτουν πάντα από μέσα!!!

  2. Greg avatar
    Greg 19/06/2010 16:23:46

    Ο ίδιος ο συγγραφέας δεν μας αποκαλύπτει την δουλειά που επιφυλάσσει για τον εαυτό του στον θαυμαστό καινούργιο κόσμο. Τα πονήματά του θα τα γράφει σε λαπτοπ ή σε χαρτόκουτες;

  3. Dimi avatar
    Dimi 19/06/2010 16:43:50

    Πότε Τζόκερ. Πότε Πρότο. Πότε ΠΡΟ-ΠΟ Γκόλ και ΛΟΤΤΟ. Απ’τα 6 πιάνω 3 μα Ποτέ το 13.. http://bit.ly/9waEuf

  4. firiki2010.wordpress.com avatar
    firiki2010.wordpress.com 19/06/2010 17:15:02

    “Αναρωτιέται κανείς ότι ίσως έχουν δίκιο εκείνοι που λένε ότι η κρίση μπορεί να έχει και ένα θετικό αποτέλεσμαεπειδή θα μας αλλάξει προς το καλύτερο σε ορισμένα θέματα,θα μας κάνει λιγότερο υλιστές. Μήπως αδράξουμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τις πραγματικ’ες αξίες της φιλίας,της παρέας,της κοινωνικής αλληλεγγύης και της επικοινωνίας,κάτι που στο ξέφρενο ταξίδι του καταναλωτισμού έχει εκλείψει από τη ζωή μας?”

    Στο ίδιο μήκος κύματος όπως βλέπετε από τον Απρίλιο και ο κ ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Αυτά και άλλα "ενδιαφέροντα" έγραφε στην "Οικονομική Επιθεώρηση"
    "Για γέλια και (κυρίως) για κλάματα" 9 Απριλίου για όσους δεν διάβασαν τότε την σχετική ανάρτηση στο http://firiki2010.wordpress.com/

  5. donaE avatar
    donaE 19/06/2010 17:17:12

    Ο τιτλος θα επρεπε να ειναι "τι περασα για να προκοψω και να φοραω ακριβα αξεσουαρ",ο ορισμος του νεοελληνα.Κυρια μου μερικοι τα φορουσαν χωρις να ταλαιπωρηθουν,πειραζει;
    Απο ολη την πορεια της αυτη η κυρια στα Manolo Blahnik και στον ερμο τον Σκλια βρηκε να αναφερθει;Τελος παντων δεν αναφερουμε ποτε τις μαρκες που αγοραζουμε ειναι τρομερη χωριατια.
    Και αυτη και ο Ξανθουλης στην ιδια πλευρα βρισκονται,τις επιδειξης ή της επιδειξης της ΜΗ επιδειξης.Και βεβαια,απλως εχουν αλλα γουστα στα παπουτσια.

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ donaE 19/06/2010 18:43:32

      Μάλλον στον Μανόλο τον συνδικαλισταρά από την Αργολίδα!

  6. Δίων avatar
    Δίων 19/06/2010 17:33:29

    Ένας κόσμος φαντασίας που θέλουν να ζήσουν δύο δυστυχισμένοι χαρακτήρες [άνθρωποι της νέας εποχής}για διάφορους λόγους ο καθένας, έχουν πετάξει έξω απο την ψυχή τους ένα και μόνο συστατικό την πίστη τους Θεό. Άς τους φωτίσει και να τους οδηγήσει να πράξουν το σωστό μόνο και μόνο για να σώσουν την ψύχή τους και να μη βλάψουν τους άλλους εάν τους δοθεί η ευκαιρεία. .

  7. Sic transit gloria mundi avatar
    Sic transit gloria mundi 19/06/2010 18:39:40

    Εγώ πάλι, γουστάρω ελεύθερη και πλουσια ζωή...
    Αλλά τι τρέχει εγίνε κατολίσθηση κ' επέσε κάνας βράχος;
    (Διονύσης Σαββόπουλος, Μπάλλος)

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 19/06/2010 18:41:53

      Όσο, για από τι προερχόμαστε, εντάξει: Από το ίδιο, φίδι, πίθηκος κι αητός μας κάνει;

  8. I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ avatar
    I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ 19/06/2010 18:48:52

    Δύο νοσταλγοί (από ελαφρώς διαφορετική σκοπιά) της παιδικής τους ηλικίας και μιάς Ελλάδας που χάθηκε. Ίσως ο τίτλος θα έπρεπε να είναι: "Μόνη μου πατρίδα είναι ο χρόνος".

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ I.Q. ΠΙΓΚΟΥΙΝΟΥ 19/06/2010 18:52:31

      Σωστό, η πατρίδα έχει να κάνει κυρίως με το χρόνο: Πατρίδα είναι τα παιδικά κι εφηβικά μας χρόνια, άντε και λίγο μετά. Ο ορισμός!

  9. n Georgiopoulos avatar
    n Georgiopoulos 19/06/2010 18:53:07

    Ευγε, κυρια Τσακιροπουλου.

  10. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 19/06/2010 19:42:37

    Tην τρύπησαν τη βαριά κουλτούρα τα στιλέτα του Manolaki.

    Κρίμα...

    • Sic transit gloria mundi avatar
      Sic transit gloria mundi @ αλλενάκι 19/06/2010 19:52:50

      Ίσως να νόμισε ότι ο Μανωλάκης είναι ο μάγκας από την Αργολίδα και πάει πακέτο με την Επίδαυρο. Αχ, ζητείται επειγόντως Αριστοφάνης δια σχολιασμόν του τρόπου που προαλαμβάνεται η κρίσις.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ Sic transit gloria mundi 19/06/2010 20:02:12

        μα όλη αυτή η κατάθεση ψυχής για ένα μανόλο;

      • donaE avatar
        donaE @ Sic transit gloria mundi 19/06/2010 20:23:42

        Και τον Σκλια,το must have της δεκαετιας του 80 για τραπεζουπαλληλους.

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 19/06/2010 23:07:27

        Πάνε οι συντάξεις golden "ευγενών ταμείων", καθαρά άνω των 3500!

      • Sic transit gloria mundi avatar
        Sic transit gloria mundi @ Sic transit gloria mundi 19/06/2010 23:09:13

        Άντε και σε ΔΕΗ και ΟΤΕ, τους "πελάτες" Τσοχατζόπουλου και Κεφαλογιάννη.

  11. Factorx avatar
    Factorx 19/06/2010 19:43:40

    Ως γνωστόν "καλύτερα πλούσιος και υγιής"

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Factorx 19/06/2010 20:03:36

      υγιής και οδηγός χεράς

      το "πλούσιος" δε σε κάνει χερά

  12. aristotelis avatar
    aristotelis 19/06/2010 20:20:05

    Πάντως είναι φοβερή η εξιδανίκευση του παρελθόντος που γίνεται από όλους μας..Γενικά θεωρούμε ότι τα παλιά χρόνια περνούσαμε καλύτερα και όλα ήταν πιο όμορφα και αγνά. Εγώ συμφωνώ μάλλον με την δεύτερη συγγραφέα...η άνοδος του βιοτικού επιπέδου όταν αυτή είναι δικαιολογημένη βάσει της εργασίας μας και των στόχων που έχουμε πετύχει δεν είναι κατακριτέα. Αλλωστε αυτό το στοιχείο αποτελεί και την ειδοποιό διαφορά μεταξύ των ελεύθερων κοινωνιών της Δύσης από τα ολοκληρωτικά καθεστώτα της Ανατολικής Ευρώπης. Είμαι 37 ετών και αναπολώ πολλές φορές τις δεκαετίες του 80 και του 70 με όμως δεν θα ήθελα να επιστρέψω εκεί. Από τα fiat 127 μέχρι τα Πόρσε Καγιέν υπάρχει και μια ενδιάμεση κατάσταση....Από τα δύο ή τρία κρατικά κανάλια προτιμώ την σημερινή πολυφωνία ασχέτως αν μερικές φορές η ενημέρωση και η ψυχαγωγία εκχυδαίζεται..Τουλάχιστον τώρα η επιλογή είναι δική μου. Η πρόσβαση σε ενημέρωση μέσω του Internet και σε μόρφωση και παιδεία μέσω των παραστάσεων, των εκδόσεων είναι ένα στοιχείο που με ενθουσιάζει. Θυμάμαι μικρός, επειδή με άρεσε ιδιαίτερα το διάβασμα, συνήθιζα να πηγαίνω σε βιβλιοπωλεία και να περιηγούμαι μέσα, ρίχνοντας μια ματιά σε όλα τα βιβλία. Επειδή έχω ακόμα αυτήν την συνήθεια μπορώ να αναφέρω ότι η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη. Μέσα στα μεγάλα βιβλιοπωλεία του κέντρου αλλά και των εμπορικών κέντρων κάθε Σάββατο μεσημέρι υπάρχει κόσμος πολύς που επιλέγει να κάνει μια στάση μέσα σε ωραία διαμορφωμένους χώρους για να δει ένα βιβλίο, ένα μουσικό dvd ακόμα και αν δεν αγοράσει τίποτα. Θυμηθείτε πριν 20 και 30 χρόνια τι επιλογές είχαμε...Θυμηθείτε τις περίφημες βιντεοκασσέτες του 80, τις καλοκαιρινές επιθεωρήσεις και την μουσική που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή...Αλλά εκείνο που με ενθουσιάζει κυρίως στην εποχή μας είναι η ευκολία στα ταξίδια. Πλέον έχουμε την ευκαρία να ταξιδέψουμε στο εξωτερικό με πολύ μεγαλύτερη ευκολία και αυτό είναι κάτι που δεν το αλλάζω με τίποτα. Τέλος αν και επιφανειακό για πολλούς ακόμα και η αναβάθμιση της εξωτερική εμφάνισης των νεοελλήνων με επιλογή πιο προσεγμένων ρούχων (μερικές φορές ας είναι και ακριβών σχεδιαστών) αλλά και της έμφασης στην γυμναστική δεν είναι αρνητικό κατά την γνώμη μου....όταν φυσικά δεν γίνεται με υπερβολή. Το μόνο θετικό του ΓΑΠ είναι ακριβώς αυτό το στοιχείο...
    Καλό λοιπόν το παρελθόν, ελκυστικό μεν αλλά δεν μπορούμε να στρέφουμε το πρόσωπο μας στην εξέλιξη...

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ aristotelis 19/06/2010 20:45:25

      Μα δε λέμε όχι στην εξέλιξη. Όλοι θέλουν την καλή διατροφή, καλοφτιαγμένα υλικά αγαθά, γιατί είναι πρωτίστως θέμα υγειας.
      Η γυμναστική δεν αναφέρθηκε πουθενά στο κομμάτι.

      Εξέλιξη όμως δεν είναι: "κάθε φορά που ανεβαίνω πάνω στα μανόλο", αυτό είναι φετίχ.
      Τα καγιέν που στηλιτεύει ομως ως σύμβολο του λαμόγιου είναι το αντίστοιχο ισοδύναμο ενός ζευγαριού μανόλο.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ aristotelis 19/06/2010 20:45:59

      Φυσικα η ευκολια αυτη των ταξιδιων ειναι αμεσα συνδεμενη και με το οτι το νομισμα μας ειναι το ευρω.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ ψυχραιμια 19/06/2010 20:48:44

        Τι σκας Ψυχραιμία; Οτι είναι να γίνει θα γίνει.
        Η Γερμανία φέρεται ηγεμονικά και αλαζονικά, μυαλό δε βάζει, και σήμερα έγραψε το Ρόιτερς ότι ήταν γερμανοί διπλωμάτες που διέσπειραν τις φήμες περί του πακέτου που θα ζητήσει η Ισπανία και έξαλλος ο ισπανός πρωθυπουργός ζήτησε εξηγήσεις.

        Μιλάμε για ψυχροπολεμικές καταστάσεις.

    • JOHN avatar
      JOHN @ aristotelis 19/06/2010 20:59:32

      Δεν μπορουμε να στρεφουμε την πλατη μας στην εξελιξη και τη τεχνολογια,αυτο ομως δεν σημαινει οτι διαγραφουμε το παρελθον.Οι διαχρονικες αξιες παντοτε ειναι επικαιρες και εφαρμοσιμες.

  13. aristotelis avatar
    aristotelis 19/06/2010 20:49:33

    Αυτό το ανεβαίνω πάνω στα μανόλο όντως είναι άκαιρο σε ένα τέτοιο κείμενο. Η απόκτηση όμως ενός ζευγαριού manolo ή ανάλογα ενός κουστουμιού Armani (υποθετικό παράδειγμα) για έναν άντρα όταν αυτό δεν προβάλλεται έντονα και όταν αποτελεί αποτέλεσμα προσωπικής εργασίας δεν νομίζω ότι είναι κακό..

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ aristotelis 19/06/2010 20:54:59

      μα ποιος είπε ότι είναι κακό,
      αλλά δεν το κάνουμε θέμα...
      το ξεπερνάς και αυτό με τον καιρό...

  14. Ένα Πρόβατο (εξωτερικά) avatar
    Ένα Πρόβατο (εξωτερικά) 19/06/2010 20:53:24

    Εγώ θέλω την πατρίδα μου Δανία του νότου με δανέζες του βορρά.Πότε θα είναι έτοιμη να περάσω να την πάρω;

    • Dimi avatar
      Dimi @ Ένα Πρόβατο (εξωτερικά) 19/06/2010 21:12:10

      @ Ένα Πρόβατο (εξωτερικά)
      Είμαι υπομονετική με την ηλιθιότητα, αλλά όχι και με εκείνους που κοκορεύονται γι' αυτήν. Υou get the idea!..

    • ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ avatar
      ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΑΙΟΣ @ Ένα Πρόβατο (εξωτερικά) 19/06/2010 21:30:33

      ΣΑΣ ΕΧΩ ΠΕΙ ΟΤΙ ΚΤΙΖΕΤΑΙ Η ΔΑΝΙΑ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ..ΔΕΝ ΑΚΟΥΤΕ ΤΙΣ ΜΠΕΤΟΝΙΕΡΕΣ; ΓΙΑΤΙ ΦΩΝΑΖΕ Ο ΑΡΧΗΓΟΣ ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ; ΗΞΕΡΕ ΟΤΙ ΤΑ ΚΡΥΒΑΜΕ ΣΤΑ ΣΕΝΤΟΥΚΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΗΡΕ ΓΙΑ ΝΑ ΚΤΙΣΕΙ ΤΗΝ ΝΕΑ ΔΑΝΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΣΑΣ ΦΕΡΕΙ ΣΟΥΗΔΕΖΕΣ..ΕΓΩ ΟΜΩΣ ΠΡΟΤΙΜΩ ΤΙΣ ΕΣΘΟΝΕΣ

      ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ!!!!

  15. vassilis avatar
    vassilis 19/06/2010 22:12:08

    Επειδη θα ειναι δυσκολο να γινουμε φτωχοι μηπως ο εν λογω κυριος θα προτεινει και τη λειτουργια φροντιστηριων για να εκπαιδευτουμε;

  16. πολίτης avatar
    πολίτης 20/06/2010 01:54:52

    Καλά αυτοί οι δύο, μερικοί όμως που δεν πλουτίσαμε ποτέ, γιατί πρέπει να φτωχύνουμε κι άλλο;
    Τέλος πάντων, το παρελθόν είναι ωραίο να το ακούς από τους παλιούς, να συνάγεις χρήσιμα διδάγματα για τα παιδιά, αλλά όχι και να γυρίσουμε τόσα χρόνια πίσω. Αποτελεί ύβρι στους προγόνους μας, να επιτρέψουμε την οπισθοδρόμηση. Ο στόχος είναι να βελτιώσουμε το μέλλον, όχι να αχρηστέψουμε ό,τι κατάφεραν οι προηγούμενοι.

  17. πολίτης avatar
    πολίτης 20/06/2010 01:56:00

    Α,του Ξανθούλη ένα βιβλίο διάβασα στη ζωή μου και δεν ξανάκανα το λάθος.

  18. thouthou avatar
    thouthou 20/06/2010 02:22:46

    Κρίμα που η κα Ελευθερία δεν μπόρεσε να καταλάβει το δηκτικό κείμενο του κ.Ξανθούλη (που δεν γνωρίζω, δεν τα πάω καλά με την κουλτούρα πλην μουσικής...)
    Δεν είμαστε ξεκρέμαστοι. Έχουμε κάτι να κοιτάξουμε πίσω. Όχι πολύ παλιά, δεν χρειάζεται να πάμε στον Περικλή και τον Μαρμαρωμένο. Έχουμε τον Θεοδωράκη, τον Άκη Πάνου, τον Βέγγο, άντε και στο τσακίρ κέφι τον Ζήκο και τον Ξανθόπουλο...
    Αυτό που τρομάζει την κα Ελευθερία δεν είναι η φτωχοποίηση, που δεν μπορεί να υπάρξει σήμερα με τα δεδομένα των Ρίζου, Φωτόπουλου και Μανέλη. Αυτό που την τρομάζει είναι η ουσιαστική "αναδιάρθρωση χρέους", δηλαδή αναδιάρθρωση αξιών, κάτι που θα την επαναφέρει σε μηδενικό επίπεδο, χωρίς status και δεδομένα... Τότε που όλα τα μπουρδοφτιασίδια θα είναι γελοία....
    Είναι αστείο πώς μια γενικότερη "αναδιάρθρωση" τρομάζει τους ιδεολογικοποιημένους πλην αφιλοσόφητους κουλτουρομετόχους...
    Τελικά μήπως τόσα χρόνια ζούσαμε σε μια παράλληλη πραγματικότητα, γιαυτό δεν μπορούμε να την αποχωριστούμε εύκολα;
    Μοίρα κακιά....

  19. Σπύρος avatar
    Σπύρος 20/06/2010 10:20:16

    Kαλέ(sic) ...Μερικοί βλέπουν την εξαθλίωση ως event...

    'Τι ωραία εμπειρία η φτώχεια...Θά κόψω γιά ένα διάστημα να αγοράζω γοβάκια απο το Κολωνάκι και θα τά παίρνω απο το πανέρι τής κυρά Μαρίας.Και μετά θά γράψω την εμπειρία μου ως ΄Πεθαμένο Κουαντρό΄ή ΄Και μετά ήρθαν οι Ρινόκεροι΄.

  20. καθρέφτης avatar
    καθρέφτης 20/06/2010 10:33:57

    Και πόσους πια "συγγραφείς" χωρά η Ελλάς;

    • ΒΡΑΧΟΣ avatar
      ΒΡΑΧΟΣ @ καθρέφτης 20/06/2010 10:37:27

      Όσους και προέδρους.

  21. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 20/06/2010 11:10:28

    Ο αριθμός των συγγραφέων, των ποιητών και γενικά των διαννουμένων ουδεμία σχέση έχει με το μέγεθος της χώρας. το παρελθόν αποτελεί αδιάψευστο μάρτυρα περί αυτού. Η ένδεια στην πνευματική ζωή της χώρας απλώς ακολουθεί τα χνάρια της γενικότερης παρακμής της. Είμαστε, επί του παρόντος, μια ασήμαντη ύπαρξη σε αυτή τη γωνιά της γης.


    «…Ο συνδυασμός των πάντων με τα πάντα ο οποίος αποτελεί το ουσιώδες γνώρισμα του μαζικοδημοκρατικού τρόπου σκέψης καθώς και οι ηδονιστικές αξίες του αυθορμητισμού και της αυτοπραγμάτωσης, στην Ελλάδα συμφύρθηκαν με τις παμπάλαιες και πασίγνωστες επιχώριες έξεις της πνευματικής νωθρότητας, του εξυπνακιδισμού και της ημιμάθειας· ήταν η φυσική και βολική είσοδος του μεταμοντερνισμού σ’ έναν τόπο όπου το αστικό εργασιακό ήθος είναι ουσιαστικά άγνωστο όχι μόνο στον τομέα της υλικής παραγωγής αλλά και στον τομέα του πνεύματος, όπου δε διαμορφωθήκαν επιστημονικές παραδόσεις με συνοχή και μακρόβιους φορείς και όπου οι μίμοι και γελωτοποιοί εκπροσωπούνται με ποσοστά ιδιαιτέρως υψηλά στους κύκλους των διανοουμένων, στα πανεπιστήμια και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Όπως και νά ‘χει, η τέτοια είσοδος στου μεταμοντερνισμού στις ελληνικές συνθήκες αποτελεί την ολοκλήρωση και εν μέρει τη κορύφωση της κρίσης όλων των θεμελιωδών δεδομένων της ελληνικής εθνικής ζωής. Η εκποίηση του έθνους με την υλική έννοια θα συνοδευτεί και από την πλήρη πνευματική του στειρότητα, αν η μεταμοντέρνα σύμφυρση των πάντων με τα πάντα πραγματωθεί αποκλειστικά ως σύμφυρση μεταξύ των κακοχωνεμένων δάνειων στοιχείων και αν η φθορά των ελληνικών, ή εν πάσει περιπτώσει εξελληνισμένων ιδεολογημάτων καταλήξει συν τοις άλλοις σε συρρίκνωση ή εργαλειοποίηση της γλώσσας τέτοια, ώστε να μην μπορεί πια να παραχθεί στο νεοελληνικό χώρο το μόνο προϊόν που – ακριβώς χάρη στη μοναδική δυναμική μιας πολυστρωματικής και παμπάλαιας γλώσσας – έχει παραχθεί ως τώρα σε υψηλή ποιότητα: ποίηση.»[]

    Π. Κονδύλη: "Η καχεξία του αστικού στοιχείου στην νεοελληνική κοινωνία και ιδεολογία" (Απόσπασμα)

  22. αθανασιος Ι. avatar
    αθανασιος Ι. 20/06/2010 12:09:19

    Της Eλευθερίας Τσακιροπούλου



    Να ξαναγίνετε φτωχοί χωρίς εμένα. Η δική μου γιαγιά ήρθε από απέναντι μόνο με

    το φουστάνι που φόραγε και κατάφερε δουλεύοντας σκληρά να μεγαλώσει τα παιδιά

    της, να προκόψει (έτσι το λέγαμε τότε) να δει τα εγγόνια της να σπουδάζουν

    χωρίς να χρειάζονται ακριβοπληρωμένα

    φροντιστήρια και μια φορά το χρόνο γριά πια να επιφυλλάσει στον εαυτό της τη

    μέγιστη πολυτέλεια ενός ζευγαριού παπουτσίων από τον Σκλιά.



    Εμένα δεν μου άρεσε η λάσπη που κολλούσε στα παπούτσια μου. Μου άρεσαν οι

    πικροδάφνες στην Διονυσίου Αρεοπαγίτου, η μυρωδιά στα Αναφιώτικα, οι νερατζιές

    στη Πανεπιστημίου, η θέα της Ακρόπολης από τη Πατησίων. Μου άρεσε να διαβάζω

    στο Θέτρο του Διονύσου Σοφοκλή, Αισχύλο και Ευριπίδη, να βλέπω παραστάσεις στο

    υπόγειο του Κουν και στο Ηρώδειο. Μου άρεσε ο Χατζηδάκις και ο Τσαρούχης.

    Αυτά ήταν η πατρίδα μου και αυτά με έκαναν να την ονειρεύομαι χωρίς

    λασπόδρομους, ζήτουλες και ψευδοξανθιές.



    Τίμια ήμουν ανέκαθεν και το ίδιο έμαθα και στο παιδί μου. Δουλέυω από την

    ημέρα που τελείωσα το λύκειο. Δούλευα και σπούδαζα χωρίς φοιτητική άδεια γιατί

    ο τότε διευθυντής μου έλεγε το αμίμητο «Δεσποινίς μου πρέπει να διαλέξετε ή

    φοιτήτρια θα είστε ή εργαζόμενη». Και διάλεξα και τα δύο. Και τα κατάφερα και

    στα δύο. Και παράλληλα έμαθα και τρεις ξένες γλώσσες. Και πλήρωνα και πληρώνω

    σκληρούς φόρους, χωρίς ποτέ μα ποτέ να έχω κρύψει ούτε δραχμή των εισοδημάτων

    μου.



    Ναι λοιπόν δουλεύω 10 ώρες την ημέρα επί 24 συναπτά έτη και κάποια στιγμή τα

    κατάφερα και έβγαλα λεφτά. Πρέπει να ντρέπομαι; Ούτε επιδοτήσεις για

    ανύπαρκτες καλλιέργειες πήρα ποτέ, ούτε καμμία απευθείας ανάθεση, ούτε σε

    επιτροπή ή Δ.Σ. ή οργανισμό του δημοσίου ήμουν μέλος, ούτε προαγωγή πήρα μετά

    από τηλέφωνο πολιτικού προσώπου. Ότι έκανα το έκανα μόνη μου. Και τα Μanolo

    που φοράω μόνη μου τα πήρα. Και κάθε φορά που ανεβαίνω πάνω τους θυμάμαι τη

    γιαγιά μου και τη χαρά της όταν έφερνε στο σπίτι το περίφημο κουτί από το Salon

    Sklia και τη περηφάνεια της όταν τα φόραγε και μας έλεγε τι πέρασε στη ζωή της

    και πως τα κατάφερε να «προκόψει».



    Και δεν θέλω να ξαναβρώ παλιούς εχθρούς, θέλω μόνο νέους φίλους και συμμάχους

    για να πραγματοποιήσουμε το όνειρο μιας δίκαιης, αξιοκρατικής και προοδευτικής

    κοινωνίας. Δεν θέλω καμμιά νοσοκόμα να «συρθεί» στο σπίτι μου όταν αρρωστήσω.

    Θέλω να υπάρχει ένα σύστημα υγείας που θα με περιθάλψει. Αυτό πληρώνω άλλωστε

    με το μισό του εισοδήματός μου. Δεν πληρώνω για να τρώνε τα λαμόγια των

    νοσοκομείων και οι φαρμακευτικές εταιρείες.



    Και δεν θέλω να ράβω μόνη μου τα ρούχα μου, γιατί δεν προλαβαίνω και γιατί δεν

    καταλαβαίνω το λόγο που πρέπει να σπρώξω στην ανεργία μια μοδίστρα.



    Και δεν θέλω στη βεράντα μου να φυτέψω ζαρζαβατικά (στο ρετιρέ του ο κος

    Ξανθούλης ας το κάνει), μου αρέσουν οι γαζίες μου και οι μυρτιές μου και οι

    δάφνες μου. Και μου αρέσει και ο μανάβης της γειτονιάς μου. Και μάλιστα πολύ.

    Γιατί αντί να δώσει το ιδιόκτητο μαγαζί γωνία που έχει στο κέντρο της Αθήνας

    για να γίνει Everest ή Γερμανός, έχει το πείσμα, το κουράγιο και τη τρέλλα να

    επιμένει να πουλάει τη πραμάτεια του υπό τους ήχους κλασσικής μουσικής.



    Και φυσικά δεν θέλω να χρησιμιποιήσω βέργες για να σωφρονίσω τη κόρη μου. Η

    κόρη μου με κάνει περήφανη και μου δίνει τη δυνατότητα να ονειρεύομαι μια

    καλύτερη πατρίδα.



    Μια πατρίδα που οι αγρότες της δεν τρώνε επιδοτήσεις και αποζημιώσεις στα

    μπουζουκομάγαζα, οι πολιτικοί της είναι και ηθικοί και νόμιμοι, η άρχουσα τάξη

    της δεν αποτελείται από λαμόγια και απατεώνες, ψευτοκουλτουριάδες και δήθεν

    διανοούμενους που συναναστρέφονται με κλέφτες πολιτικούς.



    Μια πατρίδα με ανθρώπους σα τη γιαγιά μου και τη κόρη μου, εμένα και τους

    φίλους μου και όλους αυτούς που δεν συμμετείχαν στο πάρτυ. Ε λοιπόν όχι δεν

    ήμασταν εκεί όταν τρώγανε, όταν έχτιζαν βίλλες ή αγόραζαν καγιέν. Ούτε τώρα

    είμαστε με αυτούς που κρύβουν τις πισίνες τους, φυγαδεύουν τα λεφτά τους στο

    εξωτερικό και αγοράζουν ακίνητα όσο-όσο στο Λονδίνο.



    Και ναι προερχόμαστε από το Μεγαλέξανδρο, το Μιλτιάδη, τον Αριστείδη, τον

    Αλκιβιάδη. Αλλά και από τον Πλάτωνα και τον Επίκουρο. Το Σοφοκλή και τον

    Αριστοφάνη. Και ελπίζω να μην ξαναζήσουμε στην Ελλάδα εποχές που σε

    μπαγλάρωναν για ψύλλου πήδημα.



    Και ναι μου αρέσει το ελαιόλαδο, η Κορινθιακή σταφίδα, ο χαλβάς Φαρσάλων, τα

    εσπεριδοειδή, οι σαρδέλλες και τα ραδίκια. Η φτώχεια όμως όχι. Δεν θα πάρω.



    Να δοκιμάσετε χωρίς εμένα.







    Αν ληστεύανε μία τράπεζα θα προσπαθούσε να πείσει τους μετόχους να ζήσουνε με λιγότερα μερίσματα;;;;;; Δε νομίζω. Εμάς που οι τραπεζίτες, εμποροβιομήχανοι και εφοπλιστές μας κλέψανε το δημόσιο χρήμα, παλεύει να μας γυρίσει στο 1950 για να κρατήσουν τα αφεντικά του τα κλεμμένα, Προσοχή παιδιά στην πληρωμένη δημοσιογραφία.

  23. arslonga avatar
    arslonga 20/06/2010 13:26:28

    το antinews είναι μια καθημερινή παρηγοριά στους τρομακτικούς μήνες που διαδέχονται την αποφράδα 4η Οκτωβρίου 2009. Η αρθρογραφία του και ο σχολιασμός της δίνουν ελπίδες ότι υπάρχουν ακόμα ζωντανές, υγιείς δυνάμεις στην Ελλάδα. Τίποτα δεν καταπίνεται έτοιμο όπως δείχουν οι αντιδράσεις στα δύο fastfood σαχλαμπουρδέ κείμενα περί "φτώχειας με lifestyle". Ευχαριστούμε πολύ Φάκτωρ, κυρίες μου και κύριοι.

  24. xoirosima avatar
    xoirosima 20/06/2010 17:47:13

    Ο Ξανθούλης πιστεύει ότι η Ελλάς του 50'-60' ήταν όπως στον κινηματογράφο και η Τσακιροπούλου είναι φανατική του ατομισμού και της XXXXXXXX.
    Δουλειά 10 ώρες και 15 για να φορέσει ένα κωλοπάπουτσο ή μια βρωμόμπλουζα μάρκα.
    Η μπούρδα έγινε "άποψη" γι'αυτό πάμε με το κεφάλι στον πάτο

  25. newneuromancer avatar
    newneuromancer 20/06/2010 18:38:30

    Φτωχοί δεν μπορούμε να ξαναγίνουμε, διότι απλούστατα δεν μπορούμε να επανέλθουμε σε μια κατάσταση από την οποία δεν ξεφύγαμε ποτέ...

    Διότι απλούστατα, φτώχεια δεν είναι μόνο η έλλειψη χρημάτων...

  26. Γρηγόρης avatar
    Γρηγόρης 24/06/2010 00:40:54

    Καλό αλλά λίγο ματαιόδοξο το άρθρο της κας Τσακιροπούλου,

    Σε αντίθεση με το άρθρο του Ξανθούλη το οποίο μάλλον χρησιμοποίησε κάποιες λέξεις ταμπού και δυσαρέστησε το ευρύ κοινό.

    Το "δεν πληρώνω" το ακούω εδώ και χρόνια στην Ελλάδα αλλά ως συνήθως ποτέ δεν γίνεται λόγος στο που πάνε τα χρήματα και για ποιο λόγο.

    Ο καθένας ασχολείται με την πάρτη του με αποτέλεσμα να μην έχουμε ιδέα για το ότι απλά έχουμε πτωχεύσει και στην οικονομία και στην κουλτούρα και στην ιδεολογία και γενικότερα στον πολιτισμό. Μία χώρα υποδουλωμένη εδώ και 10ετίες στο να καταναλώνει σε πολεμοφόδια τα μεγαλύτερα κονδύλια διεθνώς, εις βάρος της υγείας, της παιδείας του πολιτισμού και της ανάπτυξης.

    Μπορεί λοιπόν να μην είμαστε ακόμα ακριβώς φτωχοί, αλλά σίγουρα είμαστε δούλοι εδώ και πολλά πολλά χρόνια, και όταν υπό αυτές τις συνθήκες δουλεύεις 10 ώρες εδώ και 24 χρόνια για να καταφέρεις να ευημερήσεις κατά το "δυνατόν" περισσότερο, πέρα από το πείσμα για την προσωπική και επαγγελματική ευημερία, ένα είναι σίγουρο, οτι εδώ και 24 χρόνια ζείς σε έναν μικρόκοσμο εν αγνοία όλων αυτών που γίνονται σιγά σιγά, αργά και σταθερά για σένα, αλλά χωρίς εσένα (άρα εναντίον σου). Το γεγονός οτι οι κλέφτες ενεργούσαν κεκλεισμένων των θυρών δεν είναι ελαφρυντικό για την υπόλοιπη κοινωνία. Ξέραμε οτι υπάρχουν και τους βοηθούσαμε με τη σιωπή μας. Είναι ευκόλως εννοούμενο οτι μαζί με τα ξερά θα καούν και τα χλωρά.

    Βιώνουμε αυτές τις εξελίξεις εξαιτίας όλων αυτών που συντήρησαν τους κλέφτες στις ακριβοπληρωμένες θέσεις τους εδώ και χρόνια γιατί απλά έφαγαν το παραμύθι ότι κάποια μέρα μπορεί και οι ίδιοι να αποκτήσουν παρόμοια χλιδή σε έναν κόσμο ίσων ευκαιριών και δυνατοτήτων όπου αυτός που δουλεύει αμείβεται.
    Όλοι όσοι γνώριζαν ότι η σημαία μας είναι πλέον απλά ένα σύμβολο χορηγίας και επενδύσεων με ξένα συμφέροντα και παρόλα αυτά δεν εξεγέρθηκαν.
    Όλοι μας είμαστε υπεύθυνοι.
    Γενικά συμφωνώ στο ότι η φτώχεια είναι κάτι άδικο και συμφωνώ στο να πληρώσουν πρώτα οι υπεύθυνοι αλλά ακόμα κι όταν όλοι αυτοί πληρώσουν τα χρήματα που χρωστάμε δε θα βρεθούν.
    Όταν η ευθύνη λοιπόν βαραίνει κυρίως ένα τεράστιο σύστημα το οποίο ζει και βασιλεύει διεθνώς με την πανευτυχή συγκατάθεση και αποδοχή μας, και παρόλα αυτά υποδουλώνει οικονομικά όλο και περισσότερες χώρες θα έπρεπε να σκεφτόμαστε λίγο περισσότερο τί δεν κάναμε καλά αντί να προτρέχουμε να φωνάζουμε για τις περιουσίες μας.
    Στο κάτω κάτω όταν ένα κοπάδι πρόβατα πέφτει στο γκρεμό δε φταίει μόνο το πρώτο που τα οδήγησε. Φταίει απλά το ότι τα πρόβατα δεν έχουν την απαραίτητη βούληση που θα τους βοηθήσει να αποφύγουν την πτώση...
    Σίγουρα έρχονται δύσκολες μέρες.
    Κρατηθείτε γερά και μην οχυρώνεστε πίσω από υλικά αγαθά. Τη φτώχεια που ξορκίζει η Τσακιροπούλου δεν την διάλεξε ο Ξανθούλης σαν αποδεκτή λύση. Είναι κάτι το οποίο πρέπει να χωνέψουμε γιατί θα το ζήσουμε κι εμείς όπως όλοι όσοι μπήκαν στο ΔΝΤ και αργά ή γρήγορα, όλοι όσοι αποδέχονται το διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα το οποίο κινείται βάσει συγκεκριμένης γεωπολιτικής μέριμνας.
    Θα μας ενοχλήσει βέβαια λίγο περισσότερο γιατί είμαστε υπνωτισμένοι στους δυτικούς ρυθμούς και δεν καταλαβαίνουμε γιατί βιώνουμε αυτά που βιώνουμε. Αλλά που θα πάει, Κάποια μέρα θα ξυπνήσουμε.
    Η γη, η θάλασσα, ο ουρανός και το κλίμα είναι αυτό που αξίζει περισσότερο από οτιδήποτε εδώ στην Ελλάδα γιατί μας βοηθούν να έχουμε σωστή κρίση και περισσότερη επαφή με τον εαυτό και τον συνάνθρωπό μας. Τις φυσικές ομορφιές και τον πλούτο, τα έχουν βάλει στο μάτι εδώ και χρόνια.
    Γι αυτά τα πράγματα θα πρεπε να είμαστε έτοιμοι να πεθάνουμε αντί να συζητάμε για κεκτημένα και καταξιώσεις τύπου "manolo".
    Η κα. Τσακιροπούλου σίγουρα είναι άξια και δε φταίει καθόλου για την κατάσταση που βιώνουμε, αλλά είμαι σίγουρος οτι δεν πιάνει (όπως και ο περισσότερος κόσμος) το νόημα του άρθρου του Ξανθούλη τον οποίο δεν έχω διαβάσει ξανά στο παρελθόν αλλά σ'αυτό το άρθρο τον βρίσκω ρομαντικό μεν αλλά ακομπλεξάριστα εύστοχο δε. Μάλλον πιο μπροστά από τους τρομοκρατημένους αναγνώστες του.

  27. Γρηγόρης avatar
    Γρηγόρης 24/06/2010 01:25:05

    υ.γ. βέβαια όσο για την συσχέτηση των αρχαίων Ελλήνων με τους νέους, διαφωνώ και με τους δύο. Αν εν καιρώ κρίσης καταφέρουμε να έχουμε σαν οδηγούς τους φιλοσόφους και τους στρατηγούς της αρχαίας Ελλάδας, τότε ας μη βγούμε ποτέ από το ΔΝΤ. Αυτά μας τα είπαν κι άλλοι και...........
    Τέλος πάντων.
    Παιδιά δεν αγχωνόμαστε. Υπομονή για καμιά 15αριά χρόνια και μετά αφού πρώτα ξεχρεώσουμε (αλλιώς θα φανούμε λαμόγια), επαναστατούμε για να επαναφέρουμε τα δικαιώματά μας, Αλλιώς μία λύση υπάρχει. Τα κάνουμε όλα λαμπόγιαλο μέχρι να δεχτεί η βουλή να μην αποφασίζει για τίποτα χωρίς δημοψήφισμα.
    Γειά μας και καλό καλοκαίρι.

  28. βασιλης παγανης avatar
    βασιλης παγανης 26/11/2010 15:52:38

    θανατος στον Ξανθουλη....στην πυρα ο ξανθουλης γιατι εισαγει
    καινα δαιμονια δηλαδη πραγματα που δεν καταλαβαινουμε,οπως
    και ο Σωκρατης.
    απο εδω καταγγελω τον Ξανθουλη οτι συνομωτησε με το Δ.Ν.Τ.
    να μας παρουν τα καγιεν και τις πισινες και να τα μοιραστουν
    μεταξυ τους fifty-fifty.
    Συγχαιρω την κυρια Ελευθερια Τσακιροπουλου για τα ακρατα
    φιλανθρωπικα( συγνωμη υπερκαταναλωτικα της ηθελα να πω)
    αισθηματα. προτρεπω ολους να συστρατευθουνε στον ιερο
    τουτο αγωνα.Να υψωσουμε ψηλα το λαβαρο της υλικης απολαυσης
    και της χλιδας. μονο που εμεις δεν παραγουμε τιποτα σχεδον
    απο ολα αυτα(κινητα τηλεφωνα, τηλεορασεις, αυτοκινητα κλπ).
    ετσι σιγα -σιγα θα ξεαιματωσουμε απο ρευστο και το ευρω θα το βλεπουμε
    με τα κυαλια ,αν και τα κυαλια δεν φθανουν μεχρι την Κινα.
    Οι κινεζοι θα ειναι τα αφεντικα μας και εμεις θα δουλευουμε για αυτους.
    και τοτε ,αν ειμαστε πολυ τυχεροι μπορει να τρακαρουμε καπου-καπου
    κανενα οσπριο και λιγο μαυρο ψωμι σαν αυτο που περιγραφει ο κυριος
    Ξανθουλης.

  29. βασιλης παγανης avatar
    βασιλης παγανης 26/11/2010 19:51:35

    Η Αργεντινη εχει πλουτο. Εχει κτηνοτροφια,ξυλεια, ορυκτα,πετρελαια.
    Παρολα αυτα οταν ηταν στο Δ.Ν.Τ τα παιδια ηταν τουμπανιασμενα
    απο την πεινα, οπως και οι Ελληνες στην κατοχη.
    Η Τουρκια ηταν τυχερη. Ενας παναξιος ηγετης ο Ερντογαν την εβγαλε
    απο το Δ.Ν.Τ. και την οδηγει στην προοδο.
    Γιατι οι Τουρκοι εχουν πιο πολυ μυαλο απο εμας.Εδιωξαν την
    Τσιλερ (εμπορος ναρκωτικων) και κατι αλλα λαμογια και
    εφεραν τον Ερντογαν.
    ΕΞΗΓΗΣΗ. Οι Τουρκοι εχουν Θεο ,εμεις δεν εχουμε.
    Και παρολο που δεν εχουμε τον βλαστημαμε και απο πανω
    γιατι αυτο ειναι μαγκια και ετσι εισαι IN.
    Γιαυτο να μην περιμενουμε βοηθεια απο Αυτον, ειμαστε ολομοναχοι
    με τους εχθρους μας.
    Ο Σωκρατης μιλαγε για ΕΝΑΝ Θεο, ο Βολταιρος μιλαει για
    Θεο, ο Τολστοι μιλαει για Θεο ,ακομη και ο Αινσταιν μιλαει
    για Θεο αλλα οι Ελληναραδες(με την κακη εννοια) ειναι πιο πανω
    απο ολους αυτους. Επι πλεον αν πεις οτι πιστευεις στο Θεο
    σε κοιτανε σαν να εισαι λεπρος. Βεβαιως το ιερατειο με την συμπεριφορα του
    εχει συμβαλει τα μεγιστα στην απομακρυνση του κοσμου απο
    τον θεο.Αλλα το ιερατειο ΔΕΝ ειναι ο Θεος. Μπορω μαλιστα να πω
    οτι ο Θεος δεν εχει καμμια σχεση με την μεγιστη πλειοψηφια του
    ιερατειου,εκτος μερικων εξαιρεσεων.Αυτος ειπε "ΕΙΡΗΝΗ ΥΜΙΝ".
    και γιαυτο τον σταυρωσαν. Γενικα απο καταβολης κοσμου
    οσοι ειπαν "ειρηνη υμιν" σταυρωθηκαν με τον ενα η τον αλλο τροπο.
    Αυτα λοιπον τα θηρια τα ανημερα που σταυρωνουν οσους μιλουν
    για αγαπη,εχουν και την αξιωση να αποκτησουν ολα τα αγαθα.
    Εδω πρεπει να αναδειξω την ανωτερωτητα των θηριων εναντι
    των ανθρωπων. Τα θηρια σκοτωνουν για να φανε οταν πεινανε,
    ο ανθρωπος σκοτωνει για να αποκτησει απεραντα πλουτη τα οποια
    και μπορει πολυ ευκολα να χασει απο πολλες αιτιες.Παρολα αυτα
    συνεχιζει ακαθεκτος.Αφες αυτοις, ου γαρ οιδασι τι ποιουσι.

  30. βασιλης παγανης avatar
    βασιλης παγανης 07/12/2010 13:50:29

    Μπραβο στην κυρια Τσακιροπουλου καθως επισης και στα
    εννιαμισυ εκατομυρια τσακιροπουλους και τσακιροπουλακια.δεν μπορω
    παρα να θαυμασω τον τροπο σκεψης σας. μας λετε λοιπον οτι
    επειδη ειστε αξιοθαυμαστα πλασματα απο ολες τις αποψεις
    δικαιουστε το καλυτερο στη ζωη. Και βεβαια ειστε αξιοθαυμαστα
    πλασματα γιατι ειστε αυτοδιμιουργητα πλασματα δηλαδη δημιουργηθηκατε
    μονοι σας. Εκει λοιπον που καθοσαστε μεσα στη μητρα της μανας σας,
    σκεφτοσαστε τι θα παρετε μαζι σας στη ζωη,τι προσοντα συγκεκριμενα.
    ετσι πηρατε σοφια, εξυπναδα και τσαχπινια ,σε αντιθεση με κατι βλακες
    που δεν πηρανε μαζι τους τιποτα, και φυσικα δεν μπορουν να εχουν
    και απαιτησεις απο τη ζωη.

  31. Orestios avatar
    Orestios 07/12/2010 14:00:33

    Τί αυτοαναφορικές μαλακίες γράφει η τύπισσα?

    • βασιλης παγανης avatar
      βασιλης παγανης @ Orestios 07/12/2010 15:32:19

      ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΣΕΛΙΔΑΣ? Η ΤΣΑΚΙΡΟΠΟΥΛΟΥ
      ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΟΙ ΑΠΟ ΚΑΤΩ ΤΗΣ, ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΚΟΣΜΟΣ
      ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟΝ. ΕΤΣΙ ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ, ΔΗΛΑΔΗ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ
      ΞΑΝΘΟΥΛΗΣ.ΤΑ ΘΕΛΟΥΝ ΟΛΑ ΓΙΑΤΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ
      ΥΠΕΡΟΧΑ ΠΛΑΣΜΑΤΑ.

      • Orestios avatar
        Orestios @ βασιλης παγανης 07/12/2010 15:36:25

        Βρε αι παράτα μας, που μου κάνεις και υποδείξεις.

  32. βασιλης παγανης avatar
    βασιλης παγανης 07/12/2010 15:38:31

    ΧΑΙΡΕΤΩ ΑΠΟ ΕΔΩ ΜΕ ΠΟΛΛΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥΣ ΕΞΗΣ ΑΝΩΤΕΡΩ ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ. ΝΤΙΝΟΣ,ΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΡΗΓΟΡΗΣ.

  33. βασιλης παγανης avatar
    βασιλης παγανης 07/12/2010 15:41:53

    Ο ΟΡΕΣΤΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΑΤΟΜΟ ΜΕ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ.
    ΣΥΝΕΧΙΣΕ ΝΑ ΒΡΙΖΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΡΙΣΚΩ.

  34. βασιλης παγανης avatar
    βασιλης παγανης 07/12/2010 15:46:48

    FILE NEWNEUROMANCER DEN MPORESES NE VRIS ENA PIO DYSKOLO
    ONOMA? EISAI FOBEROS.......

  35. hsotir avatar
    hsotir 13/05/2011 23:11:51

    ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.