#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
18/07/2012 16:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Να κάνουμε τη Γεωργία μοχλό ανάπτυξης


Η οικονομική ανάπτυξη σε εποχές λιτότητας έρχεται από την παραγωγή πλούτου και όχι μόνο από την επίλυση των δημοσιονομικών προβλημάτων. Επομένως, η στήριξη της πραγματικής οικονομίας αναδεικνύεται σε απόλυτη προτεραιότητα για τον επανασχεδιασμό της ελληνικής οικονομίας.


Η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά έχει θέσει στη πρώτη γραμμή της ατζέντας των πολιτικών της προτεραιοτήτων την γεωργική ανάπτυξη και την αγροτική παραγωγή.

Δε πρέπει να λησμονούμε πως σε περιόδους ύφεσης οι χώρες εφαρμόζουν αυτό που λέμε: Back to Basics. Επιστροφή στα βασικά, τα δεδομένα. Επιστροφή στην «πρώτη ύλη» αυτής της χώρας, εμπιστοσύνη με άλλα λόγια και πάλι στις δικές μας δυνάμεις.

Αυτή η Πρωτογενής Παραγωγή είναι που θα βάλει και τις βάσεις για Εθνική Ανάκαμψη και Οικονομική Επανεκκίνηση.

Η βαθιά κρίση που διανύουμε μας υπενθύμισε ότι η ελληνική γεωργία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της πραγματικής οικονομίας. Ο ρόλος της γεωργίας επαναπροσδιορίζεται στην Ελλάδα της κρίσης, στην Ευρώπη της Νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ), στον κόσμο με τις διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες διατροφής και τους περιορισμένους φυσικούς πόρους.

Σε αυτό το νέο περιβάλλον, η επιστροφή 60.000 νέων ατόμων στη γεωργία, μόνο το 2010, καταδεικνύει, πέρα από τις οικονομικές αναλύσεις, ότι στη συλλογική συνείδηση του Ελληνα η πρωτογενής παραγωγή βρίσκει τη χαμένη της αξία.

Η πρόκληση είναι μεγάλη. Aύξηση της παραγωγικότητας και της ανταγωνιστικότητας της γεωργικής παραγωγής με σεβασμό στο περιβάλλον. Η καινοτομία και η αειφορία είναι οι δύο βασικοί οδηγοί της νέας γεωργικής ανάπτυξης. Η καινοτομία με τη μορφή νέων τεχνολογιών, τεχνικών και σύγχρονων μεθόδων καλλιέργειας. Η αειφορία με την έννοια ανάπτυξης μέσα από την ισορροπία μεταξύ κοινωνίας-περιβάλλοντος-οικονομίας. Η πρόκληση αυτή συνάδει και με τους στόχους της ευρωπαϊκής στρατηγικής 2020, όπως διατυπώνεται από τον πρώην επίτροπο γεωργίας της ΕΕ, κ. Franz Fischler: «Επισιτιστική, περιβαλλοντική και κοινωνική ασφάλεια και μια εύρωστη ύπαιθρος. Στη γεωργία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο η καινοτομία. Η εντατικοποίηση της γνώσης και της εκπαίδευσης συνδράμουν αποφασιστικά».

 

Ίσως τελικά η κρίση να είναι η απαρχή μιας ορθολογικής ανάπτυξης της γεωργίας, απαλλαγμένης από στρεβλώσεις και κακοδαιμονίες του παρελθόντος. Η καλύτερη εκμετάλλευση κάθε στρέμματος γης στην Ελλάδα, με την παραγωγή επώνυμων προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας, που ενσωματώνουν κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και σέβονται το περιβάλλον μπορεί να αναδείξει τη γεωργία σε ένα δυναμικό κλάδο. Αυτός είναι ο δρόμος που θα οδηγήσει στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Από το Ζάππειο ο Αντώνης Σαμαράς είχε τονίσει:

Αν στα επόμενα δύο χρόνια κερδίσουμε το στοίχημα της πρωτογενούς παραγωγής – της Γεωργίας, της Κτηνοτροφίας, της Αλιείας – έχουμε κερδίσει το μισό στοίχημα της Ανάπτυξης.

Οι Ελλάδα δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από χώρες όπως η Δανία και η Ολλανδία, σε μεταποίηση αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων. Αρκεί να κάνουμε ό,τι και εκείνοι. Και θα το κάνουμε…

Τέλος ας μη λησμονούμε πως η ύπαιθρος, οι αγρότες, έδωσαν τη νίκη στη ΝΔ. Στις θέσεις του Α. Σαμαρά και στο πρόγραμμα της ΝΔ πίστεψαν κατά βάση οι αγρότες.

Όταν μάλιστα πολλοί νέοι επιστρέφουν στην ύπαιθρο, η κυβέρνηση οφείλει να ρίξει σημαντικό μερίδιο ευθύνης προς τα εκεί.

Θ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ANORFOGRAFOS avatar
    ANORFOGRAFOS 18/07/2012 16:53:02

    ΠΙΑ ΓΕΩΡΓΊΑ ΠΙΑ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΊΑ ΠΙΑ ΑΛΙΕΙΑ ΡΕ ΜΑΣΤΟΡΑ ΘΑ ΚΑΝΕΙΣ ΜΟΧΛΌ ΑΝΑΠΤΗΞΗΣ? ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΉ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΑΣ ΠΟΙΟΤΙΚΆ ΚΑΙ ΦΤΗΝΆ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΜΕ ΕΥΡΩ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΆ ΠΡΟΪΌΝΤΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΕΣ ΧΩΡΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΕΡΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥ ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟ, ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ ΧΡΩΣΤΑΝΕ ΣΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΤΟΥΣ(ΣΤΟΥΣ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ ΔΕΝ ΒΑΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΧΕΡΙ ΕΛΕΟ ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ ΑΓΟΡΑΣ). ΤΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ ΒΙΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΛΙΕΡΓΙΑΣ ΠΟΙΟΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ? ΑΓΟΡΑΖΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΑΤΑΤΕΣ ΑΙΓΙΠΤΟΥ ,ΛΕΜΟΝΙΑ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗΣ ΡΥΖΙ ΜΠΑΚΛΑΝΤΕΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΓΡΑΦΕΤΕ ΒΛΑΚΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗΤΕ ΤΗΝ ΟΛΛΑΝΔΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΕΛΓΙΟ ΞΕΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΠΟΣΟ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΟ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΑ ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΝΑ ΠΑΡΑΓΕΙ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΓΑΛΑ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΙΛΟ ΚΟΚΚΙΝΟ ΚΡΕΑΣ ΚΑΙ ΠΟΣΟ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΟΛΛΑΝΔΟ Η ΒΕΛΓΟ ΠΑΡΑΓΩΓΟ ΤΟ ΚΟΣΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΩΝ ΤΟ ΔΙΠΛΑΣΙΟ. ΑΛΙΕΙΑ ΠΟΙΟΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΟΎΣΕ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΨΑΡΑΔΕΣ ΝΑ ΚΟΨΟΥΝΕ ΤΗΣ ΤΡΑΤΕΣ ΤΟΥΣ ΠΡΙΝ ΜΕΡΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ??ΜΗΠΩΣ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΑΝΕΙΖΑΝ ΤΟΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΤΑΦΕΡΟΥΝΕ ΤΗΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΠΓΔΜ,ΚΑΙ ΑΛΛΟΥ,ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΒΕΒΑΙΑ... ΠΟΙΟΣ ΔΑΝΙΖΕ ΣΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΦΤΗΝΟ ΧΡΗΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ???ΠΟΙΟΣ ΕΔΙΝΕ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΑΓΟΥΝΕ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ??ΠΟΙΟΙ ΗΤΑΝ ΤΟΤΕ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΓΕΩΡΓΙΑ ΤΟΤΕ...

    • Geros avatar
      Geros @ ANORFOGRAFOS 18/07/2012 18:09:11

      Έχω μερικές απορίες αγαπητέ :
      1. Λες ότι με ευρώ δεν μπορείς να είσαι ανταγωνιστικός , η Ολλανδία και το Βέλγιο τι έχουν για νόμισμα? Κουρκουμπίνια?
      2. Λες ότι οι αγρότες χρωστάνε στην Αγροτική τράπεζα τα σπίτια τους , ας υποθέσουμε ότι έχεις δίκιο (ενεργοποιούμαι επιχειρηματικά στον χώρο των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων για χρόνια και δεν γνώρισα ΕΝΑΝ αγρότη να χρωστάει το σπίτι του στην Αγροτική) αυτό είναι πρόβλημα των αγροτών ή της Αγροτικής ?
      3. Λες ότι ο Έλληνας αγρότης έχει διπλάσιο κοστολόγιο από τον Ολλανδό και τον Βέλγο , γιατί το έχει? Ποιος τον επιβαρύνει?
      4. Ρωτάς ποιος έδινε επιδότηση στους Έλληνες αγρότες να μην παράγουν τίποτα , μήπως ξέρεις την συγκεκριμένη επιδότηση να πάρω και εγώ μια?

      Η Αργεντινή συμπτωματικά είναι στο νότιο ημισφαίριο , έχει δηλαδή λεμονια όταν εμείς έχουμε καλοκαίρι που δεν υπάρχουν λεμόνια , εκτός αν θέλεις ο κόσμος να τρώει λεμόνια μόνο όταν γουστάρεις εσύ , ή μήπως να κάνουμε μια επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ που να επιλέγει πότε θα τρώμε λεμόνια , κεράσια και .... λαχανάκια Βρυξελλών.

      • winemaker avatar
        winemaker @ Geros 18/07/2012 18:43:14

        1) Για ρώτα τι μέση έκταση έχει εκεί ο αγρότης και τι εδώ. Εκεί θα βρεις την διαφορά στα κοστολόγια
        2) Μάλλον σωστός είσαι σε αυτό που λες. Αλλά χρωστάνε σε φάρμακα λιπάσματα κλπ
        3) Στο απάντησα στο 1.
        4) Για ψάξε λίγο στις αποσύρσεις να δεις τι έγινε

        Ως προς τα υπόλοιπα ψάξε λίγο ποιοι αγοράζουν τα ελληνικά προϊόντα και τα ξαναεισάγουν τυποποιημένα σε πανάκριβες τιμές.

      • anetos avatar
        anetos @ Geros 19/07/2012 09:42:18

        αντε μπραβο ...

      • anofrografos avatar
        anofrografos @ Geros 20/07/2012 15:01:46

        GEROS
        MALLON TO ΠΡΟΧΟΡΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΣΟΥ ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΕΦΤΕΙΣ ΛΟΓΙΚΑ ΚΑΙ ΣΚΕΦΤΕΣΕ ΜΟΝΟ ΚΟΜΜΑΤΙΚΑ ΑΜΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΑΡΟΠΙΔΕΣ ΤΗΣ ΚΟΜΜΑΤΙΚΕΣ ΤΟΤΕ ΙΣΩΣ ΣΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΩ

      • anofrografos avatar
        anofrografos @ Geros 20/07/2012 15:07:48

        ΑΛΛΑ ΜΑΜΑΛΛΟΝ ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΣ ΒΓΑΛΕΙΣ ΠΟΤΕ ΓΙΑΤΙ ΟΠΩΣ ΓΡΑΦΕΙΣ ΚΑΙ ΕΣΥ ΑΠΟ ΜΟΝΟΣ ΣΟΥΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΕΣΑΖΟΝΤΑΣ "Λες ότι οι αγρότες χρωστάνε στην Αγροτική τράπεζα τα σπίτια τους , ας υποθέσουμε ότι έχεις δίκιο (ενεργοποιούμαι επιχειρηματικά στον χώρο των εξαγωγών αγροτικών προϊόντων" ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΝΕ ΕΙΣΑΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΓΟΡΑΖΕΙ ΜΕ 10 ΑΠΟ ΤΟ ΧΩΡΑΦΙ ΚΑΙ ΠΟΥΛΑ ΜΕ 100 ΣΤΟΝ ΤΕΛΙΚΟ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ,ΟΠΟΤΕ ΣΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΗ ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΕΛΕΝΧΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕ ΠΟΣΟ ΚΕΡΔΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΟΥΛΑΣ ΑΣΥΔΟΣΙΑ=ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ=ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΜΕΝΕΣ ΤΙΜΕΣ=ΚΑΡΤΕΛ

        • Geros avatar
          Geros @ anofrografos 20/07/2012 17:57:53

          Έχεις δίκιο είμαι μεσάζοντας , ούτε παράγω , ούτε καταναλώνω , άρα είμαι εκεί κάπου στην μέση.
          Αυτό με κάνει σύμφωνα με την δικιά σου λογική να θέλω ελεύθερες τις αγορές γιατί αν είναι ελεύθερες θα τις χειραγωγήσω ευκολότερα.
          Αυτό που λες είναι εντελώς παράλογο , οι ελεύθερες αγορές είναι -όπως λέει και η λέξη- ελεύθερες Δεν μπορώ να τις χειραγωγήσω ούτε εγώ ούτε κανείς , αν δεν ήταν τα πράγματα έτσι δεν θα τις λέγαμε ελεύθερες.
          Η εναρμονισμένη τιμή σημαίνει ΜΗ ελεύθερη αγορά , αυτονόητο δεν είναι?
          Όταν το κράτος προσπαθεί να επιβάλει έλεγχο στην αγορά , να στερήσει την ελευθερια , τότε οι μεσάζοντες θησαυρίζουν. Σε καθεστώς ελευθερίας μερικοί κερδίζουν και μερικοί χάνουν ανάλογα με το ποσο καλοί είναι σε αυτό που κάνουν. Εγώ θέλω ελεύθερη την αγορά γιατί πιστεύω ότι είμαι καλός σε αυτό που κάνω , αν ήμουν κακός θα ήθελα νόμους να ελέγχουν την αγορά έτσι ώστε στο στημένο παιχνίδι μέσω της διαπλοκής να κερδίσω.
          Δεν αγοράζω 10 και πουλάω 100 , αγοράζω 15 και πουλάω 50 , αν αυτό σου μοιάζει τεράστιο κέρδος έλα να το κάνεις και εσύ και αν δεν χάσεις και τα σώβρακα σου να μου τρυπήσεις την μύτη.

  2. avanti avatar
    avanti 18/07/2012 17:09:57

    Και με τις ντομάτες & τα ραπανάκια θα ξεπληρώσουμε το χρέος των 300 δις?
    Δεν μας τα λέτε καλά. Κάθεται η Ελλάδα επάνω σε ενεργειακά κοιτάσματα & όχι μόνο, και εμείς θα αφοσιωθούμε στην γεωργία?

    • winemaker avatar
      winemaker @ avanti 18/07/2012 17:47:06

      Εσυ φίλε μου φαε τα ενεργειακα κοιτασματα. Εμας ασε μας να τρωμε τις ντομάτες και τα ρεπανάκια.

    • GreekInLux avatar
      GreekInLux @ avanti 18/07/2012 18:14:55

      Βέβαια! είναι πάρα πολύ λογικό, στην Ελλάδα με τις 300 από τις 365 ημέρες του χρόνου με ήλιο και τι ιδανικότερες συνθήκες για την καλλιέργεια των περισσότερων από τα γνωστά οπωροκηπευτικά, τα οποία μοσχοπουλιόνται στην βόρεια Ευρώπη και όχι μονο, να βρίσκει κανείς στην αγορά ντομάτα Βελγίου και κολοκυθάκι Ολλανδίας. Ποιός ν' ασχολείται τώρα με τη γεωργία...ελαιόλαδο; αστεία πράγματα! Να φέρουμε από την Ιταλία και την Ισπανία! Όρεξη είχαμε να ασχολούμαστε με τα λιοτρίβεια, αφού μπορούμε να γίνουμε Τέξας!

      • winemaker avatar
        winemaker @ GreekInLux 18/07/2012 18:44:45

        Και παρεπιπτόντως τα μισά λάδια της Ιταλίας είναι αγορασμένα από την Πελοπόνησο. Α ρε αθάνατοι υπουργοί Γεωργίας. Ούτε τι χρώμα έχει η γη δεν ήξεραν

  3. SK avatar
    SK 18/07/2012 17:38:01

    ΝΑΙ....ΒΡΗΚΑΜΕ ΤΗ ΛΥΣΗ.....ΟΛΟΙ ΑΓΡΟΤΕΣ....ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΚΑΝΑΝ ΟΙ ΠΑΠΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ......ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΞΟΥΜΕ Η ΜΕΡΚΕΛ ΘΑ ΒΑΛΕΙ ΠΟΣΤΩΣΕΙΣ.......ΑΛΛΑ ΜΕ ΕΥΡΩ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΜΕ ΚΑΜΙΑ ΔΥΝΑΜΗ.....ΘΑ ΣΟΥ ΡΧΕΤΑΙ Η ΑΙΓΥΠΤΟΣ ΚΑΙ Η ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΕ ΤΡΩΝΕ......ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΣΠΟΡΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΟΙ...ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ ΛΙΠΑΣΜΑΤΑ

  4. marios avatar
    marios 18/07/2012 17:56:59

    Τους είδαμε και τους Έλληνες αγρότες τις 2-3 τελευταίες δεκαετίες. Για τις μπαρμπουτιέρες, τα μπλόκα και τις Βουλγάρες καλοί είναι, για το χωράφι είναι λίγοι.

    • winemaker avatar
      winemaker @ marios 18/07/2012 18:16:16

      Εχεις πάει ποτέ σε χωράφι η μόνο μιλάς? Πήγαινε πρώτα γνώρισε την γλύκα και μετά μίλα με αυτόν τον τρόπο για κάποιους ανθρώπους που παράγουν

      • avanti avatar
        avanti @ winemaker 19/07/2012 10:09:56

        Εχω πάει σε χωράφι φίλε και ο ιδιοκτήτης ήθελε να κάψει 4 στρέμματα με φασολάκια που είχε φυτέψει (περιοχή Μεσσηνίας) γιατί δεν τον συνέφερε λέει να τα μαζέψει, το κόστος να πληρώσει τους (κατάμαυρους) εργάτες ήταν υπερβολικό, και το κέρδος που θα είχε πολύ μικρό. Ούτε να το διανοηθεί αυτός και η κυρά του ότι θα μπορούσαν να μαζέψουν και οι ίδιοι .... αυτά είναι πιά για τους ξένους..... τι μου λές τώρα, ακόμη το θυμάμαι και εκνευρίζομαι.

  5. kotstak avatar
    kotstak 18/07/2012 18:26:14

    Σταγόνα - σταγόνα άδειασε η λίμνη.
    Σταγόνα - σταγόνα θα τη γεμίσουμε.
    Από μόνο του, τίποτα δεν αρκεί. Όλα όμως είναι πολύτιμα.

    Το να καθόμαστε και να περιμένουμε τους υδρογονάνθρακες είναι καταστροφή.
    Εάν υπάρχουν, είναι καλοδεχούμενοι.

    • Γρύνη avatar
      Γρύνη @ kotstak 18/07/2012 20:59:09

      Σταγόνα – σταγόνα άδειασε η λίμνη.
      Σταγόνα – σταγόνα θα τη γεμίσουμε.

      ....μόνο που μέχρι να την γεμίσουμε θα είμαστε ΟΛΟΙ νεκροι......

  6. daughter of mercy avatar
    daughter of mercy 18/07/2012 18:27:37

    !!!!!!!!!!!!!
    Όταν μια χώρα παράγει τρόφιμα δεν την εκβιάζεις με πείνα!

    • kotstak avatar
      kotstak @ daughter of mercy 18/07/2012 18:42:26

      Εάν δεν έχει πετρέλαιο σταματά να παράγει τρόφιμα.

  7. ΘΟΔΩΡΟΣ Κ avatar
    ΘΟΔΩΡΟΣ Κ 18/07/2012 18:57:39

    Συγχαρητήρια για το άρθρο!
    Σύντομο και περιεκτικό.
    Όσο για τους άσχετους που ειρωνεύονται , συνυπογράφω τα σχόλια των Geros & Winemaker.
    Είμαι από αυτούς που εδώ και πολύ καιρό φωνάζω και αγωνιώ για τα κοράκια που θέλουν να φάνε ΄΄μπιτ παρά΄΄ τα ενεργειακά μας κοιτάσματα.Δεν μπορώ όμως να καταλάβω τι σχέση έχει αυτό με την προσοχή που πρέπει να δώσει η κυβέρνηση στην πρωτογενή παραγωγή που θα έχει αρχικό στόχο την επάρκεια σε προϊόντα βασικής ανάγκης που είναι άμεσα εφικτό (σιτάρκεια και βόειο κρέας) και παράλληλα και με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό τα προϊόντα στα οποία η χώρα μας έχει τα αναμφισβήτητο πλεονέκτημα του Θεϊκού κλίματός της (φρούτα, λαχανικά, αρωματικά καθώς και νέες επενδύσεις όπως η σαλιγκαροτροφία, κονικλοτροφία και γιατί όχι η εγκαταλειμμένη σηροτροφία).
    Τέλος συμφωνώ και εγώ με την παρατήρηση ότι αυτό δε σημαίνει ότι πρέπει να γυρίσουν όλοι στην γεωργία, αλλά αφενός να αλλάξουν μυαλά και συνήθειες όσοι ήδη ασχολούνται και αφετέρου όσοι νέοι ασχοληθούν να το κάνουν συνειδητά ως μία επιχειρηματική επιλογή και όχι ως αρπαχτή επιδοτήσεων (που άλλωστε τελειώνουν).

  8. Σπύρος Καχριμάνης avatar
    Σπύρος Καχριμάνης 18/07/2012 19:09:02

    Το θέμα "Γεωργία", είναι μεγάλο κεφάλαιο και θέλει πολυ συζήτηση. Δεν αρκούν οι καλές προθέσεις, οι εξαγγελίες και τα οράματα. Χρείαζεται μακροχρόνιο σχέδιο και ταυτόχρονες παρεμβάσεις σε πολλά μέτωπα. Μια πιο αναλυτική προσέγγιση θα βρείτε στο άρθρο "Ελληνικη Γεωργία. Οι συντελεστές της αλλαγής", στο http://agripolicy.blogspot.gr/

  9. Geros avatar
    Geros 18/07/2012 19:28:22

    1. Σε αυτό άρα συμφωνείς μαζί μου , δεν φταίει το ευρώ για την κακοδαιμονία , είναι τα στρέμματα και αλλα εκατό πράγματα αλλά ΟΧΙ το ευρώ.
    2. Το ίδιο λέμε , χρωστάνε δανεικά και αγύριστα με προνομιακά επιτόκια , ποιος χάνει? Πάντως όχι ο αγρότης.
    3. Δεν είναι η διαφορά στα στρέμματα μόνο , αν ήταν έτσι οι αγρότες με πολλά στρέμματα (και έχουμε τέτοιους) θα ήταν ανταγωνιστικοί , έλα όμως που δεν είναι! Είναι ένα πολύπλοκο πλέγμα προνομίων διαφόρων ομάδων , έλλειψης οράματος , φοβερής έλλειψης γνώσεων και ενδιαφέροντος για να αποκτήσουν την γνώση.
    4. Το μέτρο των αποσύρσεων δεν ήταν επιδότηση για να μην παράγουν ήταν επιδότηση για επανακατεύθυνση σε παραγωγικότερες καλλιέργειες , το ότι οι αγρότες μας το εξέλαβαν ως χαρτζιλίκι για τα κολόμπαρα είναι δικό τους πρόβλημα.

    Ποιοι είναι αυτοί ? Ονομάτισε τους . Ιστορίες για αγρίους έχω ακούσει χιλιάδες τόσα χρόνια , κάθε φορά που το έψαχνα (γιατί καταλαβαίνεις ότι κάτι τέτοιο είναι μεγάλη ευκαιρία κέρδους) καταλάβαινα ότι ήταν φίδια , φίδια καφενείου.

    Άσχετο , το ψευδώνυμο ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα?

    • Geros avatar
      Geros @ Geros 19/07/2012 08:55:38

      Αφού ασχολείσαι με το αντικείμενο ξέρεις καλύτερα από εμένα και από όλους εδώ μέσα τους λόγους της έλλειψης ανταγωνιστικότητας στον τομέα του κρασιού τουλάχιστον , μια ανάλυση σου στο θέμα θα είχε ενδιαφέρον.
      Σε μια προσπάθεια που είχα κάνει πριν αρκετά χρόνια για εξαγωγή κρασιών είχα καταλήξει στο ότι και σε αυτόν τον τομέα είναι δύσκολα τα πράγματα. Είναι ακριβά , δεν έχουν την γεύση που προτιμά ο μέσος Ευρωπαίος και δεν έχουμε την φήμη και το κύρος άλλων οινοπαραγωγών χωρών (και δεν μιλάω για τους γίγαντες του χώρου , υπολειπόμαστε σε φήμη κρασιών από την Αυστρία για παράδειγμα).

  10. rollin avatar
    rollin 18/07/2012 19:44:49

    Η γεωργια κ η κτηνοτροφια απαιτει 2 πραγματα πρωτογενη παραγωγη κ χωρα δεν.βλεπω πια να υπαρχουν

  11. panos avatar
    panos 18/07/2012 20:12:31

    Γεωργια δεν εχει καμια χωρα εντος ΕΕ με ενα τοσο ισχυρο νομισμα

    Αυτο που λες προυποθετει την εξοδο μας και δραχμη κατι που θα γινει απλα περιμενουν ο κοσμος να το δεχθει

  12. abc avatar
    abc 18/07/2012 20:45:02

    Σε όλη την παραγωγική διαδικασία ο αγρότης είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης.
    Είναι μαγαζάτορας με ξεσκέπαστο μαγαζί...
    Στο έλεος του εμπόρου. Σε τρείς μέρες τον αφήνει νηστικό για ενα χρόνο...
    Οι ντιρεκτίβες της ΕΟΚ ήταν ξεκάθαρες: Mε διψήφιο ποσοστό αγροτών δεν θα είστε ποτέ Ευρωπαική χώρα...
    Οποιος αμφιβάλλει οτι οι περισσότερες επιδοτήσεις δόθηκαν για να πάψουν να είναι αγρότες, ας ρωτήει τους καπνοπαραγωγούς και τους λεμονοπορτοκαλλοπαραγωγούς.
    Οποιος θέλει επιδοτήσεις για να μην παράγει τίποτε ας γίνει αγρότης αγοράζοντας λιοστάσι και να το δηλώσει βιολογικό εφαρμόζοντας την απόλυτη βιολογική συνταγή: Mην επεμβαίνεις καθόλου στο έργο της φύσης. Κανείς δεν θα σε ρωτήσει πόσο παράγεις. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι πόσα στρέμματα έβγαλες απ' την εντατική καλλιέργεια (οικολογικά πολύ σωστό δεν αντιλέγω...).

  13. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 18/07/2012 23:15:42

    Ανατρέξτε στην περίφημη λευκή βίβλο, και θα δείτε αν μας επιτρέπεται να έχουμε γεωργία. Εκτός κι αν θελήσουμε να αποχωρήσουμε από την ΕΕ και το ευρώ. Άλλο θέμα αυτό.

  14. Economist avatar
    Economist 18/07/2012 23:18:24

    Όταν ο υπεύθυνος της Ν.Δ. για τα θέματα αγροτικής ανάπτυξης Γεώργιος Κασαπίδης που είναι γνώστης όσο κανείς άλλος του συγκεκριμένου τομέα και που είχε έτοιμα σχέδια προς εφαρμογή και είναι ταυτόχρονα νέος άνθρωπος με ήθος και που προσωπικά τον θεωρώ ως τον πιο αξιόλογο πολιτικό που έχει η Ν.Δ. στις τάξεις της, δεν έγινε ούτε υφυπουργός τότε μην περιμένετε πολλά πράγματα.

  15. Νίκος Α avatar
    Νίκος Α 19/07/2012 00:54:49

    Παρά την έλλειψη χρόνου, αισθάνθηκα ότι πρέπει να πω δυο λόγια για το πολύ σημαντικό θέμα της ανασύνταξης της Γεωργίας, μιας και βγαίνει από το περιθώριο της δημόσιας συζήτησης και, μέσα απ΄ αυτή την ανάρτηση, προβάλλεται και παίρνει τη θέση που δικαιούται στο δημόσιο προβληματισμό. Όσοι ξέρουμε ή υπηρετήσαμε πραγματικά την Ελληνική Γεωργία (όχι όπως η «φωτεινή» πλευρά του νέου Γ.Γ.), έχουμε υποχρέωση να πούμε καθαρά μερικά πράγματα. Πολύ περισσότερο όταν διαπιστώνουμε ότι η συζήτηση πάει να διολισθήσει στις γνωστές «προτάσεις» των παρατρεχάμενων της εκάστοτε εξουσίας, που έχουν ξεχάσει από πότε έχουν να δουν χωράφι και να συναναστραφούν πραγματικό παραγωγό. Και αναμασώνται τα γνωστά κλισέ για τεμπέληδες γεωργούς που τρώνε τις επιδοτήσεις στα μπαρ με Βουλγάρες, επικοινωνιακή προβολή επιστροφής νέων στην ύπαιθρο που ανακαλύπτουν τη γη της επαγγελίας και «λύνουν» το βιοτικό τους πρόβλημα μέσα από τις νέες καλλιέργειες (Ιπποφαές, Γκοτζι Μπερρυ και δεν συμμαζεύεται). Έχουμε και λέμε: 1) Πρώτα –πρώτα μη μαλώνουμε τον Έλληνα παραγωγό που μοχθεί, είναι ικανός και από τους πιο ευπροσάρμοστους. Έκαναν φυσικά τα πάντα οι φαύλες εξουσίες για να τον απαλλοτριώσουν (εκμαυλισμός, διάλυση μέσα από την κομματικοποίηση των συνεταιριστικών του οργανώσεων, μεγάλο φαγοπότι με κονδύλια εκπαιδεύσεων που ποτέ δεν είχαν σχέση με τις πραγματικές ανάγκες και ποτέ δεν απευθύνθηκαν σε πραγματικούς παραγωγούς), αλλά ακόμα αντέχει. 2) Διαπιστωμένο και χιλιοειπωμένο το τραγικό πρόβλημα μιας αγροτικής χώρας που έχει δραματικά αρνητικό αγροτικό ισοζύγιο (δίνουμε για κρέας και γάλα όσα για πετρέλαιο). Και χιλιοειπωμένο το σλόγκαν για το άνοιγμα τιμών «από το χωράφι στο ράφι» (1 προς 5 στη χώρα μας, έναντι 1 προς 2-2,5 στην Ευρώπη). 3) Πως θα λυθεί το πρόβλημα; Ας πούμε, κατ΄ αρχήν, δυο λόγια για το θέμα της «αναδιάρθρωσης των καλλιεργειών», που ακούγεται, σαν καραμέλα, από παντού τα τελευταία χρόνια. Χρειάζεται πράγματι μια μερική αναδιάρθρωση των καλλιεργειών και πρώτοι τη θέλουν οι παραγωγοί, που με τις υπάρχουσες καλλιέργειες δεν μπορούν να εξασφαλίσουν βιώσιμο εισόδημα. Και το απέδειξαν, σε πρώτη φάση, με την καλλιέργεια εκατοντάδων χιλιάδων στρεμμάτων ενεργειακών φυτών και άλλες δυναμικές καλλιέργειες (κρεμμύδια κ.λ.π.) Αντί, όμως, διάφοροι (άσχετοι τις περισσότερες φορές) να ‘μαλώνουν’ αφ’ υψηλού και από καθ’ έδρας τους παραγωγούς μας, γιατί καλλιεργούν σιτάρι, καλαμπόκι, βαμβάκι, το σωστό είναι, αφού δημιουργήσουμε τις υποδομές, να τους παρακινήσουμε: κοντά σ’ αυτές τις καλλιέργειες για τις οποίες έχουν επενδυθεί πολλά σε υποδομές και γνώση, να καλλιεργήσουν ένα μικρό τμήμα της εκμετάλλευσής τους με λαχανικά, φρούτα και άλλες νέες και προσοδοφόρες καλλιέργειες. Δεν μπορούν τα εκατομμύρια αρδευόμενα στρέμματα να γίνουν όλα οπωροκηπευτικά. Και δεν είναι τόσο ασήμαντο να έχουμε επάρκεια σε στρατηγικά τρόφιμα για τον πληθυσμό και την κτηνοτροφία μας. Στις Ηνωμένες πολιτείες, μητέρα της ελεύθερης αγοράς, πέραν των άλλων παραμέτρων (μεγάλες εκτάσεις που προσφέρονται για αροτριαίες καλλιέργειες κ.λ.π.), οι παραγωγοί ενισχύονται για να παράγουν αυτά τα στρατηγικά προϊόντα, προκειμένου να έχουν αυτάρκεια αλλά και να κάνουν με αυτά γεωπολιτικό παιχνίδι. Τελευταία με τα μνημόνια φάνηκε πόσο τραγική είναι η ανεπάρκεια της χώρας σε βασικά είδη: σιτάρι ,ζωοτροφές, κρέατα κ.λ.π. Εδώ τείνει να επικρατήσει ενός είδους ‘καινολαγνεία’ για όποια νέα καλλιέργεια - αρκεί να βάλουμε κάτι άλλο απ΄ αυτό που καλλιεργούμε. Κατ΄ αρχήν για την πιθανή στροφή σε νέες μεγάλες (αροτριαίες) καλλιέργειες, πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν οι επενδύσεις που έχουν γίνει, σε επίπεδο παραγωγού και επιχειρήσεων, για τις υπάρχουσες καλλιέργειες (π.χ. σπαρτικές μηχανές, σκαλιστήρια, συλλεκτικές – αλωνιστικές μηχανές, Εκκοκκιστήρια, Τοματουργεία, Εργοστάσιο Ζάχαρης κ.λ.π.). Οι διαφορές, επομένως, στο εισόδημα του παραγωγού από νέες καλλιέργειες πρέπει να είναι σημαντικές, ώστε να δικαιολογούν τη στροφή και το κόστος νέων επενδύσεων. Κηπευτικά και (πιθανόν) φρούτα. Κεντρική επιλογή η στροφή προς τις καλλιέργειες αυτές. Έχουμε από την μια μεριά τους καταναλωτές που διαμαρτύρονται για τις ψηλές τιμές (στην καλύτερη περίπτωση οι δραχμές έγιναν λεπτά του ευρώ σε δύο χρόνια) και την δραματική πραγματικότητα της εισαγωγής των περισσότερων σχετικών προϊόντων και από την άλλη έναν ολόκληρο αγροτικό κόσμο που πιέζεται και χρειάζεται συμπληρωματικό εισόδημα. Η στροφή, όμως, προς τις δυναμικές αυτές καλλιέργειες ‘σκοντάφτει’ πάνω στο βασικό πρόβλημα της ελληνικής γεωργίας. Την απουσία του κρίσιμου ‘κρίκου’ που συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση. Στην Ευρώπη, τον κρίκο αυτόν τον αποτελεί ένα υγιές και δυναμικό συνεταιριστικό κίνημα. Εδώ οι συνεταιρισμοί κακοποιήθηκαν σε τέτοιο βαθμό, που είναι τελείως απαξιωμένοι και απωθητικοί για την μέγιστη πλειοψηφία των παραγωγών. Πρέπει να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος κρίκος που λείπει, οι δομές που θα παραλάβουν το προϊόν του παραγωγού (ο δικός του ρόλος εκεί, στην παραγωγή πρέπει να σταματά) και θα αναλάβουν να το διαθέσουν όπου αυτό λείπει και έχει ζήτηση: στην πρωτεύουσα του νομού του, στη Θεσσαλονίκη, στην Αθήνα, στο Μόναχο, στη Σόφια, στη Μόσχα κ.λ.π. Χωρίς αυτή την υποδομή, θα συμβεί ότι συνέβη με κάποιες καινούργιες καλλιέργειες, π.χ. κρεμμύδια, στις οποίες στράφηκαν οι παραγωγοί και πασχίζουν να τα διαθέσουν από μαγαζί σε μαγαζί, σακκί- σακκί, όσο -όσο. Και δυσκολεύονται ή τους μένουν αδιάθετα, την ίδια ώρα που λείπουν, π.χ., από τη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα κ.λ.π. και εισάγονται από Τουρκία και αλλού. Απαιτούνται, λοιπόν, υποδομές και η σχετική οργάνωση. Πρέπει να δούμε πως θα γίνουν. Πρώτα από το κράτος: Περιφερειακές αγορές, δημοπρατήρια, εμπορευματικά αεροδρόμια, κάθετοι άξονες και οτιδήποτε μπορεί να βοηθήσει τους παραγωγούς να προωθήσουν την παραγωγή τους. Οι σχετικές συζητήσεις διαρκούν 30 χρόνια και δεν γίνεται τίποτα. Προσπαθήσαμε και πέρασε η δημιουργία δημοπρατηρίων στο προεκλογικό πρόγραμμα της Ν.Δ.. Διαπιστώνω, όμως, ότι αναμασάται ανόρεχτα και ρουτινιάρικα και όχι σαν τη ζωτική ανάγκη της σύνδεσης παραγωγής και κατανάλωσης. Από κει και πέρα, υποκαθιστώντας την προαναφερθείσα βασική έλλειψη του συνεταιριστικού κινήματος, νέες μορφές οργάνωσης - δράσης (ΣΔΙΤ, νέες υγιείς συνεταιριστικές ομάδες κ. α.), να αναλάβουν την σύνδεση παραγωγής και κατανάλωσης. Την σύνδεση από το χωράφι στο ράφι, όπως συνθηματικά διαπιστώνεται και διαλαλείται, αλλά ουδέποτε πραγματοποιείται. Και πέραν της εσωτερικής αγοράς πρέπει να έχει και εξαγωγικό προσανατολισμό για την τροφοδότηση της Ευρώπης (παλαιών και νέων χωρών). Μελέτη – εξέταση αποστάσεων, σχετικών πλεονεκτημάτων σε σχέση με άλλες χώρες (π.χ. Ισραήλ, Ισπανία) Η αυξανόμενη ευαισθησία, τα τελευταία χρόνια, των καταναλωτών γύρω από τη ποιότητα των τροφίμων και οι υψηλές διατροφικές απαιτήσεις (βιολογικά προϊόντα κ.λ.π.), αποτελούν σύμμαχό μας, αφού θα προβάλουμε τις φυσικές συνθήκες παραγωγής που προσφέρει το πλεονεκτικό κλίμα της χώρας μας. Είναι τραγικό να τρώμε ψωμί από εισαγόμενα σιτάρια που στις βόρειες χώρες ψεκάζονται 4-5 φορές με μυκητοκτόνα και όχι από δικό μας σιτάρι που δεν χρειάζεται και δεν δέχεται κανένα τέτοιο ψεκασμό. Αδιαφορία για ένα τόσο βασικό τρόφιμο. Που είναι τα ΜΜΕ, τα ΑΕΙ, οι σιτιζόμενες Ενώσεις καταναλωτών να αναδείξουν αυτό το τόσο βασικό ζήτημα; Συναφής η ανάγκη, ανάπτυξης και εξυγίανσης των μηχανισμών πιστοποίησης. Η στροφή αυτή προς τα κηπευτικά δεν πρέπει να αργήσει για να προλάβουμε, όπως προαναφέρθηκε, να αξιοποιήσουμε πριν χαθεί, τη γενιά και τη νοοτροπία της χειρωνακτικής εργασίας (καπνοκαλλιεργητές, κ.α.). Κτηνοτροφία Στρεβλή υφιστάμενη κατάσταση : 30% Ζωική και 70% Φυτική παραγωγή. Ανάγκη προσαρμογής, ως προς την σχέση ζωικής και φυτικής παραγωγής, στα πρότυπα των αναπτυγμένων ευρωπαϊκών μοντέλων γεωργίας (πάνω από 60% η ζωική παραγωγή – αντίστροφη, περίπου, της δικής μας). Αξιοποίηση ζωοτροφών. Προσοχή μην ξαναγίνουν λάθη και δημιουργήσουμε μια νέα γενιά προβληματικών κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων. Χρειάστηκαν πολλά χρόνια για να επουλωθούν τα τραύματα του παρελθόντος, να ξεχαστεί η πικρή προϊστορία της ελληνικής κτηνοτροφίας και μέσα, έστω, από την αναδιάρθρωση που επιβάλει η νέα Κ.Α.Π., να ξαναεμφανιστούν παραγωγοί πρόθυμοι να ασχοληθούν με την κτηνοτροφία. Τυχόν αποτυχία, πέραν των προσωπικών τραγικών συνεπειών, θα σημάνει τελεσίδικα, ότι η χώρα μας θα παραμείνει εσαεί εισαγωγική και εξαρτώμενη στα ζωικά προϊόντα. Και δυστυχώς υπάρχουν οι πρώτες απογοητεύσεις. Παρά τα σημαντικά βήματα που επιχειρήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση - ανασύνταξη του ΕΛΟΓΑΚ (Οργανισμού Γάλακτος και Κρέατος), απόπειρα εξυγίανσης των σχετικών κυκλωμάτων (ελληνοποιήσεις εισαγομένων κρεάτων και γάλακτος), τα περισσότερα εγκαταλείφθηκαν και η κρίση αφήνει απλήρωτο για μήνες το παραγόμενο γάλα. Στην ίδια κατεύθυνση, της ποιότητας των τροφίμων, ένα δυναμικό Μάρκετινγκ θα μπορούσε να απογειώσει την ελληνική κτηνοτροφία, προβάλλοντας τις μοναδικές συνθήκες διατροφής και διαβίωσης των ζώων, σε σχέση με τις συνθήκες ‘αιχμαλωσίας’ που επικρατούν σε άλλες χώρες με ακραία εντατικοποιημένη κτηνοτροφία. Δυστυχώς, το Υπουργείο Γεωργίας αρκείται στο να αλλάζει κάθε λίγο όνομα. Αρκείται σε επικοινωνιακά παιχνίδια με σαλιγκάρια, ιπποφαές, δήθεν διανομή γαιών κ.λ.π., όταν η ζοφερή αγροτική πραγματικότητα απαιτεί ουσιαστική δουλειά για ανασυγκρότηση της Ελληνικής Γεωργίας. Αξίζει, τέλος, να αναφερθούν κάποια, συγκριτικά στοιχεία: Προ μνημονίου ο ΕΛΓΑ εισέπραττε ετησίως εισφορές των αγροτών περίπου 100 εκατομμυρίων € και κατέβαλε αποζημιώσεις 500 περίπου εκατομ. €. Δημόσια δαπάνη, δηλαδή, περίπου 400 εκατ. € ετησίως. Η οποία δεν πήγαινε χαμένη - στήριζε, εμμέσως, την αγροτική οικονομία, χωρίς, όμως, να λύνει τα διαρθρωτικά της προβλήματα. Τώρα ο ΕΛΓΑ θα καταβάλλει σε αποζημιώσεις όσα εισπράττει, περίπου 100 εκατομ. €. Ένα από τα καλύτερα διαλογητήρια – δημοπρατήρια της Ευρώπης, στο Βέλγιο (το επισκέφθηκαν επανειλημμένως αντιπροσωπείες αγροτών), στοιχίζει 15 εκατομ. €, περίπου. Δηλαδή, με την δημόσια δαπάνη μιας χρονιάς του ΕΛΓΑ, θα είχαμε κατασκευάσει δημοπρατήρια, σχεδόν, σε κάθε νομό.

    • Νίκος Α avatar
      Νίκος Α @ Νίκος Α 19/07/2012 08:14:28

      Συμπερασματικά:
      Η παραγωγική ανασύνταξη της ελληνικής γεωργίας αποτελεί ζωτική εθνική ανάγκη. Για να συμβεί, όμως, αυτό είναι αναγκαίο να δουλέψουμε ουσιαστικά για να αποκαταστήσουμε ή να δημιουργήσουμε τον απόλυτα απαραίτητο κρίκο ανάμεσα στην παραγωγή και την κατανάλωση. Στη μια πλευρά, έχουμε τον Έλληνα παραγωγό, άξιο και ευπροσάρμοστο (όταν του εξασφαλίστηκε η διάθεση των προιόντων έκανε τεράστιας διάστασης αναδιοργάνωση των καλλιεργειών του – τεύτλα, ενεργειακά φυτά). Είναι ανάγκη να δημιουργήσουμε τη δομή όπου θα παραδίδει τα παραγόμενα προϊόντα του και από εκεί άλλοι θα φροντίζουν για τη διάθεσή τους στην κατανάλωση. Έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο.
      Αντί αυτού παρατηρούμε επί τριάντα χρόνια (το 1982 άρχισε η μάχη του τελάρου – Υπουργός Μοραΐτης) τη δήθεν ενασχόληση με το πρόβλημα, χωρίς αποτέλεσματα. Και τελευταία, αντί να σκύψουν στο ουσιαστικό αγροτικό πρόβλημα (δεν παράγουμε τα απαραίτητα κρέας, γάλα, πατάτες, ντομάτες, κρεμμύδια, σκόρδα, όσπρια κλπ.), είναι της μόδας να οργανώνουμε ημερίδες για Ιπποφαές, Γκότζι μπέρι, Αρώνια και ότι άλλο παράξενο. Και να τα νταβατζοΜΜΕ σχετικά αφιερώματα.Αλήθεια, θα λυθεί το δραματικό πρόβλημα του αγροτικού μας ισοζυγίου 4-5 αργόσχολοι ή περίεργοι σε κάθε νομό καλλιεργήσουν κάτι απ’ τα παραπάνω εξωτικά φυτά; Ένας ολόκληρος κόσμος κινείται ακόμα στη γνωστή επικοινωνιακή λογική, οι παρατρεχάμενοι που περιτριγυρίζουν την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ελάχιστα ενδιαφέρονται για ουσιαστικό έργο και διάφοροι αετονύχηδες ροκανίζουν σχετικές πιστώσεις για δήθεν «εκπαίδευση» των παραγωγών μας.

    • abc avatar
      abc @ Νίκος Α 19/07/2012 08:32:03

      Αγαπητέ Νικο Α,
      Πολύ λογικές οι προτάσεις σου. Ομως η έλλειψη της βάσης τους, δηλαδή η δημιουργία του κρίσιμου ‘κρίκου’ που συνδέει την παραγωγή με την κατανάλωση, δηλαδή του συνεταιριστικού κινήματος, αποκλείει όλες τις άλλες προτάσεις όσο επιτυχείς κι αν είναι. Δεν μπορείς να κτίσεις οποιοδήποτε κτίριο χωρίς θεμέλια. Και δεν ξεκινάς ποτέ αντίστροφα. Πρώτα κτίσιμο του κτιρίου και μετά ή ταυτόχρονα τις βάεσεις. Αντί να φέρουμε στην Ελλάδα τους Ραίχενμπαχ και τους τροικανούς θα έπρεπε να βρούμε πια χώρα της ΕΕ έχει το καλύτερο συνεταιριστικό κίνημα, και να καλέσουμε τους υπευθύνους του να έρθουν εδώ και να μην φύγουν αν δεν δημιουργηθεί και στην Ελλάδα το αντίστοιχο.Στη συνέχεια αυτό το κίνημα θα αναλάβει τα υπόλοιπα που προτείνεις, πάντα με τη στήριξη της ΕΕ μέχρι να βεβαιωθούμε οτι περπατάει μόνο του. Οι Ιάπωνες έγιναν οικονομική υπερδύναμη αντιγράφοντας τις δομές και τα προιόντα της Ευρώπης, με μια Ευρώπη εχθρική απέναντί της της έβαζε συνέχεια εμπόδια θεσμικά και οικονομικά και με έναν απίστευτο πόλεμο "βιομηχανικής και παραγωγικής κατασκοπείας"...

  16. Εμμ avatar
    Εμμ 19/07/2012 00:58:20

    Γέρο πολύ μαγκιά πουλάς άρμεξες καμιά φορά πρόβατο να δεις πως βγαίνει το ευρώ; που μιλάς και έχεις άποψη από γεωργία και κτηνοτροφία;

    • Geros avatar
      Geros @ Εμμ 19/07/2012 09:21:13

      Όχι , δεν ξέρω να αρμέγω και ναι παρά το φοβερό αυτό μου μειονέκτημα έχω άποψη!
      Αφού λοιπόν μόνο όσοι αρμέγουν επιτρέπεις να έχουν άποψη μπορείς να μας πεις την δικιά σου? Αν όχι γύρνα στο μαντρί σου , η Ασπρούλα βελάζει , της έλειψες.

  17. Nik avatar
    Nik 19/07/2012 01:02:28

    Ενα φράγμα μπορεί να παράγει πέστροφα. Αυτή η πέστροφα μπορεί να πουληθεί ως προϊόν, φρέσκο ή μεταποιημένο πχ καπνιστή.

    Υπάρχει όμως και η άλλη φάση. Η πέστροφα μπορεί να πουληθεί στον ψαρά που θέλει να δοκιμάσει να την ψαρέψει με μύγα και μεταξωτό νήμα.

    Στην πρώτη περίπτωση πουλάμε προϊόν, φτηνά, στη δεύτερη πουλάμε εμπειρία, ακριβά. ΤΟ ίδιο μοτίβο μπορεί να επαναληθφεί σε άλλους τομείς. Ομως δεν είμαστε για τέτοιες έξυπνες λύσεις. Ασε που υπάρχουν και οι δήθεν οικολόγοι που έχουν καταλάβει τα ηθικά υψίπεδα και θα έχουν αντιρρήσεις.

    Καθίστε λοιπόν και αγναντεύτε το χρέος να αυξάνει.

  18. daughter of mercy avatar
    daughter of mercy 19/07/2012 05:21:37

    +10000000000000000
    New Economics coming soon!

  19. Θόδωρος avatar
    Θόδωρος 19/07/2012 08:25:02

    Κι εγώ να συμπληρώσω στις ενδιαφέρουσες (και εφαρμοστέες πολλές) απόψεις των συν-σχολιαστών παραπάνω:

    Γιατί να μην προχωρήσει και το "μεγαλεπήβολο" σχέδιο μου, που έχω σκεφτεί και έχω ανακοινώσει με e-mail στην προηγούμενη Γ.Γ. γεωργίας (και δεν ξέρω την τύχη της) που αφορά την παραγωγή έτοιμων, συσκευασμένων τροφίμων προς κατανάλωση, το επονομαζόμενο και ΣΧΕΔΙΟ "FROZEN MOYZAKA"?
    Όσοι έχουμε ζήσει στο εξωτερικό, ξέρουμε πόσο άθλια και άνοστα είναι τα περισσότερα φαγητά εκεί. Και οι περισσότεροι -αν δεν τρώνε ξένες κουζίνες- την περνάν με sandwich και προμαγειρεμένα που θέλουν μόνο φούρνο ή MW.
    Ίδου λοιπόν: Από την γεωργική παραγωγή κηπευτικών έχεις τις 1ες ύλες. Κατόπιν σε εργοστάσια τροφίμων παρασκευάζεις (μαγειρεύεις) και συσκευάζεις το φαγητό.
    Σημείωση: έχω δει δειλά-δειλά σε supermarket κάποιες εταιρείες να το επιχειρούν (π.χ. φασόλια πιαζ έτοιμα μόνο με ζέσταμα).
    Τέλος, έτοιμα για πώληση στο εσωτερικό και ΚΥΡΙΩΣ στο εξωτερικό.
    Έχεις έτσι και την υψηλή προστιθέμενη αξία να πληρώνεις, π.χ. 1500€ τους εργάτες στο εργοστάσιο αφού το προϊόν σου δεν είναι μόνο πιπεριές ή μελιτζάνες σκέτες με 1€ το κιλό, αλλά μερίδα παστίτσιο που στην Αγγλία την αγόραζες στο ράφι π.χ. 4 λίρες.
    Δεν ξέρω αν μου ξεφεύγει τίποτε, δεν είμαι του αντικειμένου. Εύχομαι να ήμουν για να το κάνω και να τα κονομήσω. Τουλάχιστον ας το δει κάποιος που ξέρει ή το ελπιδοφόρο νέο κράτος μας να το επιχειρήσει.

  20. anetos avatar
    anetos 19/07/2012 10:11:37

    όταν από το υπουργείο Γεωργίας έχει περάσει ο κολοσσός σκέψης και γνώσης που ακούει στο όνομα Μιλενα Αποστολάκη τι μπορεί να πει κανένας ....

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.