#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
30/01/2014 11:45
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νίκος Δήμου: διαφωτίζοντας σκοταδιστικά



Μερικές φορές, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες. Όχι στις θέσεις και στις τοποθετήσεις, αλλά στο ήθος -ή στην έλλειψη αυτού- που κρύβεται πίσω από τον τρόπο έκθεσής τους. Αυτό αποκτά πρόσθετη σημασία όταν τα κείμενα κάποιου ανθρώπου γίνονται «πηγές», στις οποίες παραπέμπει ο κόσμος για του λόγου το αληθές, για να διατρανώσει κάποιο επιχείρημα.

Στο παρόν σημείωμα δεν θα ασχοληθώ με τις θέσεις του κ. Δήμου, είτε γενικά είτε ειδικά σε σχέση με το άρθρο «ο Χρυσούς Μεσαίων». Δεν είναι της παρούσης: αλλού και άλλοτε. Θέλω να επικεντρωθώ σε μία φράση του: σύμφωνα με το άρθρο, ο κ. Δήμου πιστεύει ότι «μόνη η εν Ελλάδι περιουσία του Αγίου Τάφου πρέπει να υπερκαλύπτει όλο μας το χρέος».

Τώρα, οποιοσδήποτε διατηρεί μια στοιχειώδη επαφή με την πραγματικότητα γνωρίζει ότι η παραπάνω πρόταση είναι ψευδής - όχι τόσο σκανδαλωδώς ψευδής, όσο ιλαροτραγικά ψευδής. Το να είναι «τρόπος του λέγειν», «ρητορική υπερβολή» ή να κατατίθεται «ποιητική αδεία» το αποκλείω: ο κ. Δήμου δεν την διαφοροποιεί από τις λοιπές φράσεις του άρθρου, και αν είναι έτσι, για κάθε ψευδή πρόταση του οποιουδήποτε δημοσιολογούντος θα πρέπει να λέμε ότι κατετέθη χάριν παιδιάς, ακόμη κι αν τίποτα στο κείμενο δεν προκαταλαμβάνει για κάτι τέτοιο, ενώ δήθεν μόνο οι αληθείς προτάσεις λέγονται... στα σοβαρά. Ούτε βεβαίως επαρκεί η διαφοροποίηση ανάμεσα στο «υπερκαλύπτει» και στο «πρέπει να υπερκαλύπτει». Άρα μένουμε με δύο ενδεχόμενα: ή ο κ. Δήμου δεν γνωρίζει το ψευδές της πρότασής του είτε το γνωρίζει και ψεύδεται συνειδητά. Πάλι το πρώτο αποκλείεται: μια τόσο κραυγαλέα αναντιστοιχία με την πραγματική πραγματικότητα όσο η... ισότητα του δημοσίου χρέους και π.χ. της εν Ελλάδι περιουσίας του Παναγίου Τάφου είναι αδύνατον να διαφεύγει ακόμα και από έναν Νίκο Δήμου. Αποκλείεται, λοιπόν, η προχειρότητα ή η αφέλεια.

Άρα μένουμε με ένα μόνο λογικό ενδεχόμενο: το συνειδητό ψεύδος. Στο όνομα, βεβαίως βεβαίως, του Ορθολογισμού και του Διαφωτισμού. Η κυνική, συνειδητή διασπορά ψευδολογιών με σκοπό το πολιτικό/κοινωνικό αποτέλεσμα.

«Και τί μ' αυτό; Τί μας νοιάζει αν μια ούτως ή άλλως υπερβολική πρόταση του κάθε Δήμου είναι ψευδής;»

Ο ευρέως αναγιγνωσκόμενος Νίκος Δήμου γνωρίζει πολύ καλά πως ό,τι γράψει στην ευρέως αναγιγνωσκόμενη ιστοσελίδα αποκτά αυτόματα κύρος και αυθεντία: πόσοι και πόσοι θα το επικαλεστούν σε πηγαδάκια, πόσα επιχειρήματα θα βασιστούν στην επίκληση των στοιχείων που παραθέτει ως, δήθεν, πραγματολογικά δεδομένα, πόσες συνειδήσεις θα επηρεαστούν, θα διαμορφωθούν. Ο Δήμου γνωρίζει την επιρροή που έχει ο λόγος του στους μη έχοντες σκέψη και κρίση για επαλήθευση των γραφέντων, επίσης γνωρίζει ότι αυτό που δηλώνει είναι ψεματάρα ολκής -αδύνατον, είπαμε, να είναι τόσο αφελής- και παρ' όλα ταύτα, με κυνισμό που εκπλήσσει, κάνει την «πολιτική» του ενδύοντας ένα τρελό ψεύδος με τον μανδύα της αυθεντίας («το έγραψε είπε ο Δήμου»), αδιαφορώντας για την αλήθεια - σα μουλάς που λέει συνειδητά ψεύδη για να αφιονίσει τους οπαδούς του και να τους στείλει στον «ιερό πόλεμο» της βίαιας εκκοσμίκευσης.  Στο όνομα, βεβαίως βεβαίως, του Ορθολογισμού και του Διαφωτισμού.

Και, αγαπητέ αναγνώστη, κάπως έτσι έχουμε φτάσει να έχουμε γεμίσει συμπολίτες που πιστεύουν ότι η Εκκλησία ΔΕΝ φορολογείται ΚΑΘΟΛΟΥ, ότι η εκκλησιαστική περιουσία είναι μεγαλύτερη από το ΑΕΠ των ΗΠΑ και από τα 600 δις του Σώρρα, ότι δεν μπορείς να δώσεις όνομα στο παιδί σου χωρίς βάφτιση και ότι στις αλλες χώρες δεν υπάρχει καμμία δημόσια ή συνταγματική αναφορά σε συγκεκριμένη θρησκεία. Δηλαδή ψεκασμενολογία, αλλά από την ανάποδη. Όλος αυτός ο οχετός ψεμμάτων, που αποκτούν εγκυρότητα διά της ανακύκλωσής τους, στο όνομα πάντα του... ορθολογισμού.

Το θέμα δηλαδή είναι το συνειδητό ψεύδος, με την επίγνωση ότι η επίκλησή του από έναν επιφανή δημοσιολογούντα του δίνει κύρος. Είναι μια ανηθικότητα ειδικού τύπου. Είναι «Τσοχατζοπουλιά», αλλά στο πνευματικό επίπεδο: διότι ο πολιτικός ενίοτε (ανάλογα με το ήθος) κυνηγά την ψήφο με όλα τα υπόλοιπα να σχετικοποιούνται μπροστά σε αυτόν τον σκοπό, όμως, να είσαι «πνευματικός άνθρωπος» (χμ...), αυτόκλητος επαγγελματίας του «ορθολογισμού» και του «διαφωτισμού» και να διαπρέπεις σε τέτοιες ποταπές μεθόδους, πάει πολύ.

Το συγκεκριμένο άρθρο του Δήμου, όπως και τόσα άλλα, είναι από την πρώτη πρότασή του γεμάτο από τέτοιες «ζυγισμένες ανακρίβειες» (διάβαζε: χονδροειδή ψεύδη, ειδικά ως προς την σύγκριση με άλλες χώρες), είναι σαφώς γραμμένο για να φανατίσει τον οπαδό, για να αφηνιάσει τον αναγνώστη, να του ξυπνήσει ενστικτώδεις αντιδράσεις, να καλύψει την λογική διερεύνηση της πραγματικότητας και να απευθυνθεί κατ' ευθείαν στα ιδεολογικά αντανακλαστικά. Ο Δήμου, όπως και τόσοι άλλοι*, γνωρίζει καλά ότι οι αναγνώστες του θα τον πιστέψουν χωρίς να ελέγξουν τους ισχυρισμούς του και θεωρεί πως κάνει «κοινωνική μηχανική» από το πληκτρολόγιό του. Έχει κάθε δικαίωμα, και φυσικά ο ιερός σκοπός του Δήμειου Ορθολογισμού και Διαφωτισμού αγιάζει τα μέσα της συνειδητής προπαγάνδας. Όμως, δεν τρώμε και κουτόχορτο...

Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης

(* Επί παραδείγματι, δεν είναι δυνατόν ΟΛΟΙ όσοι επικαλούνται το γερμανικό σύστημα εκκλησιαστικού φόρου για τους πιστούς να αγνοούν ότι το γερμανικό κράτος, πέρα απ' αυτόν τον εκκλ. φόρο και άσχετα με οποιονδήποτε διαχωρισμό πιστών-μη πιστών, δίδει κάθε χρόνο εκατοντάδες εκατομμύρια (sic) Ευρώ στις χριστιανικές εκκλησίες ως έξτρα ενισχύσεις, προφανώς από τα έσοδα της φορολόγησης όλων των πολιτών αδιακρίτως. Κάποιοι από όσους μιλάνε για τον «εκκλησιαστικό φόρο» μπορεί όντως να μην το γνωρίζουν - οι υπόλοιποι όμως, δεν μπορεί, το γνωρίζουν, το αποκρύβουν και μας δουλεύουν κανονικά.)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 30/01/2014 11:58:15

    1000++++ μπράβο. Και, φυσικά, δεν είναι ο μόνος.........Κρίμα, γιατί από τη δεκαετία του'80, αν δεν κάνω λάθος, μου άρεσε στους 4Τ.

  2. ΒΙΣ avatar
    ΒΙΣ 30/01/2014 12:01:30

    Μπορεί να πει κανείς στον ανορθολογικά και ολοκληρωτικά σκεπτόμενο κ. Νίκο Δήμου ότι εγώ μπορώ να επιλέξω να αφήσω την περιουσία μου στον Πανάγιο Τάφο ή στο νοσοκομείο "Ευαγγελισμός" ή στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο ή στο Ίδρυμα Καραμανλή ή στον Σύλλογο "Αρκτούρος" ή στη ΜΚΟ "Απελάστε τον Ρατσισμό" ή στο Ίδρυμα "Ανοιχτή Κοινωνία" του Σόρος ή στο Μουσείο του Λούβρου ή στη Metropolitan Opera... Εν πάση περιπτώσει, σε οποιοδήποτε νομικό πρόσωπο και σύλλογο επιλέξω, με έδρα εδώ ή την αλλοδαπή, στον βαθμό που μου το επιτρέπουν οι νόμοι και το καταστατικό του συγκεκριμένου ιδρύματος. Δεν θα έρθει μετά κανένα ΚΡΑΤΟΣ ΔΙΚΑΙΟΥ να μου πάρει την περιουσία, παραβιάζοντας τη θέλησή μου, για να πληρώσει το χρέος του κράτους αυτού. Αν απαλλοτριωθεί η περιουσία του Παναγίου Τάφου υπέρ του δημόσιου χρέους, γιατί όχι και η περιουσία άλλων ιδρυμάτων, αλλά και των ιδιωτών;
    Εκτός, αν ο κύριος Δήμος υπονοεί ότι δεν θέλει κράτος δικαίου, ούτε βέβαια αστική δημοκρατία. Αλλά ένα σύστημα που θα μοιάζει καταπληκτικά με το σοβιετικό. Ή το κινέζικο. Όπου το κράτος απαλλοτριώνει κατά το δοκούν...
    Όταν λέω ότι οι ελευθεριακοί φιλελεύθεροι, όπως ο Δήμου, είναι η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος με τους οπαδούς του ολοκληρωτικού μαρξισμού, λενινιστές ή σταλινικούς, δεν έχω άδικο. Ευχαριστώ τον γηραιό ελευθεριακό κ. Νίκο Δήμου που με επιβεβαιώνει (και δεν είναι η πρώτη φορά). Ο κύριος Νίκος Δήμου δεν λέει βλακείες: Είναι οπαδός ενός νέου τύπου ολοκληρωτισμού και λέει αυτό που πιστεύει.

  3. apergospastis avatar
    apergospastis 30/01/2014 12:14:29

    Και πολλή αξία δώσαμε σε έναν πρώην διαφημιστή που έγινε διάσημος όταν έγραφε στους '4 τροχούς' (!) και κάθε στιγμή χαρακτηρίζει τον ευατό του 'διανοούμενο' - μην τυχόν και το ξεχάσουν οι γύρω του και μπας και το πιστέψει και ο ίδιος. Θλιβερός μέσα στην ανεπάρκεια και την κακότητά του...

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ apergospastis 30/01/2014 15:29:26

      Προφανώς δεν γνωρίζεις. Ο Δήμου ήταν ήδη γνωστός τη δεκαετία του 1970 ως ο διανοούμενος, κι ως ο πιο επιτυχημένος διαφημιστής. Αναζήτησε το
      "Η δυστυχία του να είσαι Έλληνας".

  4. sender avatar
    sender 30/01/2014 12:39:36

    Μια πρόταση σοβαρή και ένα σχέδιο εναλλακτικό δεν μπορεί να προτείνει,έτσι δείχνει έναν ακόμα έναν λαικίστικο δρόμο πλιάτσικου και πραγματικής εκποίησης εθνικής και πνευματικής περιουσίας.Με το να χειρίζεται δεξιοτεχνικά[και κυνικά] τον λόγο,οι προθέσεις δεν κρύβονται.Η δυστυχία του να είσαι λαικιστής.

    • sender avatar
      sender @ sender 30/01/2014 13:13:51

      λαϊκιστής[διόρθ.]

  5. ΣΟΝ ΠΕΝ avatar
    ΣΟΝ ΠΕΝ 30/01/2014 13:08:31

    Εύγε!!!

  6. Μανώλης Πετράκης avatar
    Μανώλης Πετράκης 30/01/2014 14:23:57

    Συμφωνώ με το πνεύμα του άρθρου για τον περί ου ο λόγος. Ωστόσο σε τι διαφέρει η προσέγγισή του από αυτήν της κυβέρνησης που διαβάζουμε π.χ. ότι θέλει να "αξιοποιήσει" την περιουσία των ιδρυμάτων? Άπαξ και το κράτος απλώνει χέρι πάνω σε ιδιωτική περιουσία ή επιθυμεί να την "αξιοποιήσει", άπαξ και το κράτος έχει λόγο να ενδιαφέρεται επειδή "τελματώνει" και απαξιώνεται μια ιδιωτική περιουσία αύριο θα αρχίσει να ενδιαφέρεται επειδή και εγώ π.χ. δεν "αξιοποιώ" τα χωράφια μου ή αφήνω τα διαμερίσματά μου ξενοίκιαστα ή δεν επισκευάζω το πατρικό μου στο χωριό. Καμμία απολύτως σημασία αν είναι νομικό ή φυσικό το πρόσωπο. Κάτι ήξερε ο Ωνάσης που ήδη από την δεκατίεα του 70 όταν αυτά ήταν πολύ ψιλά γράμματα προνόησε και συνέστησε το ίδρυμά του με έδρα το Βαντούζ του Λιχτενστάιν.

  7. Gadfly avatar
    Gadfly 30/01/2014 14:25:50

    Πέρα από την παράγραφο για την περιουσία, την οποία δεν είναι εύκολο να κρίνει κανείς ελλείψει στοιχείων, τα υπόλοιπα τα περιγράφει με ακρίβεια. Οι κρίσεις δικές του βέβαια.

    • Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Gadfly 30/01/2014 14:46:07

      Καθε προταση εινα ψευδης. Παραδειγμα η πρωτη: "γεννηθηκα σε θεοκρατια". Θεοκρατια ειναι η συμπτωση της πολιτικης και της θρησκευτικης εξουσιας. Στην Ελλαδα δεν υπαρχει. ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ, οχι... Στο Ιραν: στην Αγγλια και στην Νορβηγια η κεφαλη του κρατους ειναι και κεφαλη της εκκλησιας, στην Δανια ειναι απλως η ανωτατη αρχη της. Λεξικογραφικος ορισμος της θεοκρατιας. Στην Ευρωπη. Οχι εδω.

      Α, και ο ΠτΔ της Γερμανιας, Γκαουκ, ειναι παπας (ασχετο, και η καγκελαριος κορη παστορα...). Κατα τ αλλα, Ελλαδα η θεοκρατικη μυγα μεσα στο ευρωπαικο γαλα.

      Αυτα για την πρωτη προταση του κειμενου. Που να πιασουμε τις υπολοιπες.

      Δεν τα ξερει αυτα ο Δημου; Τα ξερει. Απλως ψευδεται συνειδητα και απευθυνεται σε ηλιθιους.

  8. Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 14:38:38

    Εχουν ΑΠΟΛΥΤΟ δικιο οι ΒΙΣ και sender οτι ο Δημου (α) εργαζεται πυρετωδως για εναν νεο ολοκληρωτισμο, ..."αλλα καλον αυτη τη φορα", Και (β) οτι η μεθοδος του ειναι ο ακρατος λαϊκισμός. Προκειται για την ΟΥΣΙΑ του λαϊκισμου, το να ψευδεσαι συνειδητα, να γνωριζεις και ο ιδιος το ψευδος, για να δημαγωγησεις.

    Αυτο ομως που με ΔΙΑΟΛΙΖΕΙ ειναι οτι ο Δημου και οι οπαδοι του, αυτα τα "εξελιγμενα οντα εν σχεσει με τους ιθαγενεις" που ειναι εξευρωπαισμενοι, ανωτεροι, αναγουλιαζουν επιδεικτικα με "πετσουλες" και "ομορφαντρες" και τη Σημαια, κοκορευονται φανερα οτι ολος αυτος ο ΛΑΙΚΙΣΜΟΣ και ο αποσκοπουμενος ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΣΜΟΣ των... Δημ-ευσεων ειναι... Εκσυγχρονισμος, διαφωτισμος, ορθολογισμος, Ευρωπη, προοδος, καταργηση του σκοτους, της οπισθοδρομησης και του σκοταδισμου! ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΜΕ ΤΡΕΛΑΙΝΕΙ!

    Στο κειμενο ηθελα να επικεντρωθω ΜΟΝΟ στη συγκεκριμενη φραση, διοτι αν ηταν να επεκταθω θα ηταν κανονικος λιβελλος. Τι να πρωτοπιασεις: την ρηχοτητα της ιδεολογιας που πουλαει; Την απιστευτη αλαζονεια του, που εχει πει σε συνεντευξη "αν εμενα στο εξωτερικο θα αναγνωριζομουν ως μεγαλος φιλοσοφος" (!!!) αλλα επεστρεψα στους ιθαγενεις που τοσο αγαπαω να μισω; Τον τερματισμενο κοραϊσμο που παρουσιαζεται ως φρεσκια σκεψη; Την δι' αρθρων παροχη ταχυρρυθμων μαθηματων εθνικου αυτομαστιγωματος, ντροπης για την ελληνικοτητα; Προχθες δεν εγραφε οτι "αυτη η υπεροχη χωρα ειναι ανταξια Γερμανων και Σουηδων, οχι των (περιπου υπανθρωπων) Ελληνων;"

    Δευτερο που με διαολιζει, ειναι φιγουρες που απολαμβανουν απιστευτη δημοσιοτητα και αναπαραγουν τον πυρηνα της κρατικης ιδεολογιας να μυξοκλαιγονται ως πολεμηθεντες και αναξιοκρατικα περιθωριοποιημενοι υπερηφανοι αντικαθεστωτικοι!


    Με Δημου και Ραμφο για μια Ελλαδα ταφο.

  9. Dimitris avatar
    Dimitris 30/01/2014 14:43:33

    Ο Δήμου για μένα έχει το ακαταδίωκτο γνώμης και λεγόμενων. Ακόμα και εάν ελάχιστες φορές διαφωνώ μαζί του (όπως στη συγκεκριμένη) καθώς και για την κεντροαριστερόστροφη ιδεολογία του, θα είναι πάντα ένας πραγματικός διανοούμενος, ένας οπαδός της κοινής λογικής και του μέτρου, όπως το είχα γνωρίσει απο την ηλικία των 13-14 ετών απο τους θρυλικους 4Τ. Τα κείμενα του (όπως και αυτά του πατριάρχη Κ.Καββαθα) θα έπρεπε να διδάσκονται στα σχολεία.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ Dimitris 30/01/2014 17:07:23

      Μὰ τὰ κείμενά του διδάσκονται στὰ σχολεῖα, τοῦ κλαιομένου ὡς ἐξωκαθεστωτικοῦ. Στὰ σχολεῖα! Θυμᾶμαι ἀμίμητο κείμενο στὴ Β' νομίζω Λυκείου, σύμφωνα μὲ τὸ ὁποῖο ΚΑΘΕ γενίκευση ποὺ ἀφορᾶ λαοὺς εἶναι ἠ ΟΥΣΙΑ τοῦ ρατσισμοῦ.

      Ἅμα δηλαδὴ πεῖς π.χ. ὅτι οἱ Βρεττανοὶ τείνουν νὰ εἶναι χρονικὰ ἀκριβεῖς, σὲ ἀντίθεση μὲ τοὺς Νοτίους, ὅτι οἱ Γερμανοὶ ἢ οἱ Ἑλβετοὶ ἔχουν φύσει καλὴ σχέση μὲ τοὺς ἀδιαμεσολάβητους θεσμούς, ὅτι οἱ Ἕλληνες ἢ οἱ Ἰταλοὶ δομοῦν εὐκολώτερα καὶ γρηγορότερα ἀμεσότερες ἀνθρώπινες σχέσεις, εἶσαι.... ρατσιστής! Δήμεια Newspeak διδασκομένη στὰ σχολεῖα, ἀπόλυτη διαστρέβλωση τῆς ἀλήθειας. Σκοταδιστικὰ πράγματα. Ψεκασμένα.

      Ὅλα αὐτά, μαζὶ μὲ τὴν περιουσία τοῦ Τάφου στὴν Ἑλλάδα ποὺ... ξεπερνάει τὰ 600 δις. τοῦ Σώρρα, ἐμπίπτουν φυσικὰ στὴν «κοινὴ λογικὴ» καὶ τὸ «μέτρο» - γιὰ νὰ μὴν πῶ ὅτι τὴν ὁρίζουν κιόλα.

  10. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 30/01/2014 15:38:06

    Αδυνατώ να καταλάβω τη βαιότητα της αντίδρασης του συντάκτη!
    Γνωρίζω πολύ καλά το Δήμου από την δεκαετία του ΄70 και τον λόγο του.
    Πνευματώδης και ακίνδυνος. Απολαμβάνει με τις γάτες του την τότε μεγάλη επαγγελματική του επιτυχία.

  11. atanasio avatar
    atanasio 30/01/2014 15:46:29

    Που ψεύδεται αγαπητέ κύριε ο Ν.Δ.??? Έχω διαβάσει το άρθρο του 3 φορές πολύ πολύ προσεκτικά και δεν διακρίνω κάποια ανακρίβεια. Μπορείτε αγαπητέ αρθρογράφε εσείς ή οι αγαπητοί αναγνώστες σας να με διαφωτίσουν ? Σε ότι αφορά την εκκλησιαστική περιουσία θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι τούτη είναι πανέξυπνα διεσπαρμένη σε 100άδες αν όχι χιλιάδες νομικά προσωπα (αρχιεπισκοπή, μητροπόλεις, μοναστήρια, πατριαρχεία, ιδρύματα, οργανώσεις, κληροδοτήματα κλπ) Το σωτήριο έτος 1998 εργαζόμουν σε αντασφαλιστική εταιρεία η οποία αντασφάλιζε κατά 100% (ασφαλιστής ήταν η Εθνική Ασφαλιστική) την ακίνητη περιουσία της αρχιεπισκοπής Αθηνών (δηλαδή ενός από τα πολλά πολλά ιδρύματα φέροντα εκκλησιαστική περιουσία). Η αξία της -μόνο τα ακίνητα!!!!!!! - σε τιμές 1998 ήταν μόλις 20 δυσσεκατομμύρια δραχμούλες, με μια στοιχειώδη αναγωγή σε τρέχουσα αξία περίπου 150 εκ. ευρουλάκια (τιμές 2013 όχι 2009) Προς ενίσχυση των ανωτέρω να σας αναφέρω πως το 2006 έτυχε από πρώτο χέρι να διαπιστώσω ότι η Μητρόπολις Ιωαννίνων ήταν κάτοχος του 7,00% των μετοχών της Εθνικής Τραπέζης της Ελλάδος. Δεκτός και επιβεβλημένος αγαπητέ κύριε ο σεβασμός στην επικρατούσα θρησκεία της χώρας αλλά θα πρέπει το ποίμνιον (σε μετάφραση κοπάδι με πρόβατα) να γνωρίζει και τα ακριβή περιουσιακά στοιχεία των ποιμένων και των ιδρυμάτων τους (μετάφραση των τσομπάνιδων και των μαντριών) πριν αποφασίσει να δωρίζει τα δικά του σε αυτούς. Η κοινή λογική λέει πως εάν κάποιος συγκεντρώσει μια σημαντική περιουσία και αρχίζει να την διαθέτει σε αγαθοεργίες όσο καλή διαχείριση και να κάνει η περιουσία αυτή θα βαίνει μειούμενη. Πως γίνεται η περιουσία της ελληνορθόδοξης εκκλησίας να βαίνει συνεχώς αυξανόμενη???
    Παρακαλώ για τεκμηριωμένες απαντήσεις.
    Υ.Γ.
    Τα αυτά ισχύουν και για όλες τις υπόλοιπες χριστιανικές εκκλησίες ή για τα αντίστοιχα μωαμεθανικά ιδρύματα.

    • tk avatar
      tk @ atanasio 30/01/2014 17:15:24

      Να προσέχετε τους χαρακτηρισμούς σας κύριε ή έστω να μην γενικεύετε, αν εσείς δεν πιστεύετε σε τίποτα δικαίωμα σας αλλά δεν έχετε κανένα δικαίωμα να προσβάλλετε όποιον δεν συμφωνεί μαζί σας.
      Το "πρόβατα" και τα "μαντριά" που γράφετε ταιριάζουν καλύτερα στα κομματόσκυλα κλπ της πολιτικής που όλοι γνωρίζουμε πως λειτουργούν ακόμα και σήμερα κι όχι στους πιστούς της εκκλησίας μας που κεφαλή είναι ο ίδιος ο Χριστός.

      Τα υπόλοιπα που αναρωτιέστε αν κάνατε μια έρευνα πιστεύω ότι σε πολλά θα παίρνατε απαντήσεις, δεν ξέρω αν όλα τα βρίσκατε μέλι γάλα, πιθανόν όχι αλλά τουλάχιστον θα βλέπατε και κάποιο έργο που γίνεται, αν θέλατε να το δείτε διότι απ'ότι φαίνεται τουλάχιστον από τον τρόπο που τοποθετείστε έχετε και κάποια προκατάληψη.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ atanasio 30/01/2014 17:17:12

      -Γιὰ τὰ συνειδητὰ ψεύδη τοῦ Δήμου, εἰδικῶς καὶ γενικῶς, δεῖτε σὲ ἄρθρο καὶ σχόλια. Τὰ καταγράψαμε λεπτομερῶς, μὴν κάνουμε copy & paste.

      -Εἶναι πασίγνωστο ὅτι κανένα ἐκκλησιαστικὸ ΝΠΔΔ δὲν λαμβάνει μερίδιο ἀπὸ τὶς μετοχὲς τῆς ΕΤΕ.

      -Αὐξανόμενη; Ἡ ἐκκλ. περ. ἔχει μειωθεῖ κατὰ 96% καὶ ἔχει μείνει τὸ 4%. Τὸ 96% τῆς ἐκκλ. περιουσίας ἔχει κλιμακωτὰ ἀπαλλοτριωθεῖ ἀπὸ τὸ κράτος, ἔτσι ὅπως τὸ περιγράφετε φαίνεται ὅτι ἡ Ἐκκλησία πρὶν ἀπὸ τὶς ἀπαλλοτριώσεις εἶχε τὴν γῆ, τὸν Ἄρη καὶ τὰ ἀστέρια.

      -Εἶναι ἀπολύτως δεκτὸ νὰ συμφωνεῖ κάποιος μὲ τὴν ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΣΗ τοῦ Νίκου Δήμου. Ἡ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΣΗ τοῦ Δήμου εἶναι: «συρρικνῶστε τὴν δύναμη τῆς Ἐκκλησίας σὲ κοινωνικό, πολιτικὸ καὶ οἰκονομικὸ ἐπίπεδο». Ὡραῖα, κατεγράφη. Τὸ πρόβλημα εἶναι ὅταν αὐτὴ βασίζεται σὲ ψεύδη καὶ φανατίζει μὲ μεθόδους μουλάδων, ὅπως αὐτὸ τὸ ἄρθρο. Θέλετε νὰ κάτσουμε καὶ νὰ συζητήσουμε ΣΤΑ ΣΟΒΑΡΑ ἂν «μόνη η εν Ελλάδι περιουσία του Αγίου Τάφου υπερκαλύπτει όλο μας το χρέος», ποὺ τὸ διαβάσατε καὶ τρεῖς φορές χωρὶς νὰ «διακρίνετε κάποια ἀνακρίβεια»; Δηλαδὴ νὰ σεβαστοῦμε καὶ τὸ μυαλό μας.

  12. kwstas avatar
    kwstas 30/01/2014 16:28:30

    Εγώ προσωπικά και το γνωρίζω & το'χω διαβάσει. Καλλιεπείς μπούρδες, καλύτερος ήταν όταν έγραφε στους 4Τ.

  13. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 16:59:15

    Τὸ συγκεκριμένο φρασίδιο ἀπὸ τὸ συγκεκριμένο ἀρθρίδιο εἶναι ἕνα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ. Δὲν σηκωθήκαμε ἀπὸ καρέκλες, τραπέζια, ντιβάνια πολυθρόνες ἐπειδὴ ὁ Δήμου εἶπε μιὰ κοτσάνα γιὰ τὴν ἐκκλ. περιουσία. Τὸ θέμα εἶναι ὅτι ὅλη ἡ διασπορὰ τῆς ἰδεολογίας τῶν σοσιαλφιλελεύθερων προοδευμένων μαχητῶν ἐνάντια στὸν ἑλληνικὸ Μεσαίωνα βασίζεται σὲ ἀπολύτως συνειδητὰ ΨΕΥΔΗ, ΨΕΥΔΗ, ΨΕΥΔΗ.

    Παράδειγμα, ἡ ὑστερία περὶ παστιτσίου γιὰ «τὴν καθυστερημένη Ἑλλάδα ποὺ δὲν ξέρει τὴν ἐλευθερία τοῦ λόγου, ποὺ οἱ γείτονές της τὴν ἔχουν ἐμπεδώσει ἐδῶ καὶ αἰῶνες ἀλλὰ ἐμεῖς τίποτα, μεσαίωνας»; Ἔ, ὅποιος ἔχει ζήσει ἔστω καὶ δύο χρόνια σὲ Ἀγγλία, Γαλλία, Γερμανία γιὰ ἕνα μάστερ, ἕνα μπατσελοράκι δὲν ξέρει π.χ. ὅτι ἐκεῖ ὑπάρχουν τεθειμένα ὅρια γιὰ τὴν ἐλευθερία τοῦ λόγου, ΕΙΔΙΚΑ δὲ γιὰ ἱστορικὰ (π.χ. ὁλοκαύτωμα) καὶ θρησκευτικὰ (π.χ. προσβολη ἰσλὰμ) θέματα; Δὲν ξέρουν ὅτι ἂν μιὰ γαλλίδα δασκάλα πεῖ δυὸ κουβέντες γιὰ τὴν χριστιανικὴ ἱστορία εἶναι νομικὰ κολάσιμη ὡς... προσυλητίζουσα; Μιὰ χαρὰ τὰ ξέρουν, ἀλλὰ τὰ ἀποκρύβουν ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ γιὰ λόγους ἐξίσου συνειδητῆς ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑΣ.

    Ὁ Δήμου ἔχει σπουδάσει στὴ Γερμανία. Δὲν ξέρει, μιὰ ποὺ μιλᾶμε γι' αὐτό, τὶς σχέσεις ἐκκλησίας-κράτους καὶ κυρίως τὴν οἰκονομικὴ καὶ θεσμικὴ πτυχή τους στὴ Γερμανία;;; ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΞΕΡΕΙ. Ἁπλῶς μᾶς δουλεύει, τοὺς ἰθαγενεῖς. Κανονικὰ καὶ συνειδητά. Γιὰ τὰ χάπατα τὰ λέει, οὔτε ὁ ἴδιος δὲν τὰ πιστεύει διότι εἶναι ΤΕΚΜΑΡΤΩΣ σὲ θέση νὰ γνωρίζει ὅτι δὲν ἀνταποκρίνονται στὴν πραγματικότητα. Ἕνας φανατίζων μουλᾶς ἐπαγγελματίας διαφωτιστὴς διὰ τοῦ λαϊκισμοῦ.

  14. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 17:01:56

    Ὅταν πρωτοβγῆκε αὐτὸ τὸ βιβλίο, ὁ ἰσαπόστολος Σαββόπουλος εἶχε μιλήσει γιὰ τὴν «Εὐτυχία τοῦ νὰ εἶσαι Μαλάκας», ξεκαθαρίζοντας ἅπαξ καὶ διὰ παντὸς τὰ ἐλατήρια αὐτῆς τῆς αὐτομαστιγωτικῆς ψυχοσύνθεσης.

    Ἐγὼ θὰ ἔλεγα ἁπλῶς «Ἡ Δυστυχία νὰ εἶσαι ὁ Δήμου».

    Πουλάει ὅμως, πῶς πουλάει ὁ ἄτιμος! Χιλιοδιαβασμένα τὰ ἄρθρα του, τότε στὴ Λάηφο καὶ τώρα στὸ Γκράαλ τοῦ χαρωποῦ σοσιαλφιλελευθερισμοῦ. Οἱ ἰθαγενεῖς ἀγοράζουν ὅσο ὅσο.

  15. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 17:10:40

    Ἀκίνδυνος ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἔμαθε μιὰν ὁλόκληρη γενιὰ νὰ μισεῖ τὸν συλλογικὸ ἐθνικὸ ἑαυτό της, νὰ τὸν θεωρεῖ δυστυχία; Αὐτὸς ποὺ μαθαίνει τοὺς Ἕλληνες νὰ πιστεύουν ὅτι «όχι, δεν μας αξίζει μία τέτοια χώρα. Φέρτε άλλους, φέρτε Ελβετούς, Σουηδούς, Ιάπωνες, να την διαχειριστούν και να αναδείξουν τις ομορφιές της» (14.1.2014) -καὶ ὀθωμανούς, προσθέτω ἐγὼ - γιατί ὄχι;- «Βρωμάει αυτή η υπέροχη πατρίδα, από σκουπίδια και διαφθορά, φθόνο και μικροψυχία», ὅπου τὰ σκουπίδια, ἡ διαφθορά, ὁ φθόνος καὶ ἡ μικροψυχία εἶναι τὰ κυρίως χαρακτηριστικά, δῆθεν, τοῦ Ἕλληνα; Καὶ τὰ κείμενα αὐτοῦ τοῦ ἀνθρώπου διδάσκονται στὰ ΣΧΟΛΕΙΑ; Δηλαδὴ τί θεωρεῖτε μὴ ἀκίνδυνο, τὸν τερμηνέητορ;

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 18:11:03

      Η πατρίδα υπέροχη. Όμως, οι νταβατζήδες την πηδάνε.
      Λέει αυτά που ο βιοπαλεστής λαός μας βιώνει με τον πιο βίαιο τρόπο σήμερα.

  16. ATLAS avatar
    ATLAS 30/01/2014 17:31:22

    Για τους μη γνωρίζοντες η τεχνηέντως αποκρυπτόμενο ο Ν.Δ. είναι αυτός που σκέφτηκε, δημιούργησε και παρουσίασε το πασίγνωστο πλέον σήμα της κατεχόμενης Κύπρου, με την βόρεια της πλευρά πνιγμένη στο αίμα, όσο για την εκκλησιαστική περιουσία και ο γνωστός τρίτσης, κάτι προσπάθησε να κάνει και ο μεν τρίτσης βρέθηκε εκτός κυβέρνησης, το τότε κραταιό πασοκ κόντεψε να πέσει αλλά η περιούσια συνέχισε να αυξάνει και να πληθαίνει ……..

  17. Δημήτρης Ζέρζας avatar
    Δημήτρης Ζέρζας 30/01/2014 17:54:16

    Εμένα πάλι επιστρέψτε μου να με διαολίζει το φαινόμενο εκείνο όπου ο ετεροπροσδιορισμός απέναντι σε φαινόμενα Δήμου και Μανδραβέλη, να μας οδηγεί σε σημείο να υπερασπιζόμαστε «πετσούλες» και «ομορφάντρες» ως θεμέλια στοιχεία νεοελληνισμού.
    Γενικά υπάρχει μια υποκατηγορία, ένα υποσύνολο της Δεξιάς που σε πλείστα όσα κοινωνικά ζητήματα και με πάσα αφορμή, συμπεριφέρεται και αντιδρά με νοοτροπία πικρόχολου λούζερ που τον αδίκησε η ροή της σύγχρονης παγκόσμιας και ευρωπαϊκής Ιστορίας των τελευταίων δεκαετιών αλλά και αιώνων. Ένας λούζερ που στην αναμπουμπούλα του παγκόσμιου οικονομικού στραβοπατήματος των τελευταίων ετών και του κλονισμού της Ευρωπαϊκής Ιδέας, βγήκε από τα σκοτάδια να πουλήσει ρεβανσισμό, καταπατώντας έναν-έναν κάθε κανόνα λογικής επιχειρηματολογίας και πολιτισμένου δημόσιου διαλόγου, υπό το πρόσχημα της αντίστασης απέναντι στην «πολιτική ορθότητα». Συνθηματολογία, επίκληση στο συναίσθημα, διαστρέβλωση θέσεων του δυσάρεστου συνομιλητή, στοχοποίηση του ιδεολογικού αντιπάλου κ.α.

  18. Thraphsorchis avatar
    Thraphsorchis 30/01/2014 18:02:31

    Ποιό είναι το περιουσιολόγιο της Εκκλησίας και της περί αυτής ιδρυμάτων και εταιριών;
    Ας δούμε πρώτα τα νούμερα και μετά δείχνουμε τους ψεύτες.

  19. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 30/01/2014 18:31:56

    Αγαπητέ Αστυάναξ Καυσοκαλυβίτης,
    με όλο το σεβασμό για την προάσπιση των Ιερών της Πατρίδος μας που κυριαρχεί στο άρθρο σου, Ιερά που πρέπει να υπερασπιζόμαστε αντριωμένα, θέλω να επισημάνω ότι το έγκλημα εις βάρος του Έθνους μας διαπράττουν οι γραβατωμένοι λύκοι τριγύρω μας.
    Οι ιδέες δεν κάνουν την Ιστορία, όσο κι αν έτσι φαίνεται.
    Την κάνουν τα έργα και η δημιουργία. Μόνο ιδέες βγαλμένες από δημιουργική πράξη καρποφορούν. - Οι άλλες μαραίνονται ή ανθούν στο σκοτάδι του φόβου.
    Κι όταν έργα και δημιουργία δεν υπάρχουν, επέρχεται "ο Χρυσούς Μεσαίων".
    Γνωρίζεις βέβαια πως άλλο Πίστη κι άλλο Εκκλησία.
    Κι αν η Εκκλησία αμαρτήσει, η Πίστη παραμένει κραταία στην συνείδηση, την ψυχή και την καρδιά του Έλληνα.

  20. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 19:22:42

    Ὁ κ. Δήμου ἔχει πρόβλημα μὲ τοὺς ἐνοίκους καὶ ἰθαγενεῖς, ὄχι μὲ τοὺς «νταβατζῆδες» (ἄντε, ΚΑΙ μ' αὐτούς, ἀλλὰ ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΝΤΩΣ). Θὰ προτιμοῦσε «Ελβετούς, Σουηδούς, Ιάπωνες», ἀλλὰ δυστυχῶς τοῦ ἔλαχαν Ἕλληνες γεμᾶτοι «σκουπίδια, διαφθορά, φθόνο καὶ μικροψυχία». Ἡ δυστυχία τοῦ νὰ εἶσαι Δήμου.

  21. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 19:25:16

    Ὁ Δήμου καὶ ὁ Μανδραβέλης δὲν εἶναι μόνο μεμονωμένα πρόσωπα, εἶναι ἠ προσωποποίηση κοινωνικῶν τάσεων καὶ φαινομένων. Γι' αὐτὸ καὶ διαβάζονται εὐρέως καὶ ἐπηρεάζουν. Ἂν δὲν ἦταν ἔτσι, σκασίλα μας.

    Ἡ δὲ ἀναταραχὴ καὶ ἀναμπουμποῦλα τοῦ σοσιαλφιλελεύθερου χαρωποῦ χώρου μὲ «ὀμορφάντρες» καὶ «πετσοῦλες» εἶναι κι αὐτὴ ἐνδεικτική. Εὐρυτέρων τάσεων καὶ καταστάσεων. Εἰδάλλως, σκασίλα μας καὶ οἱ πετσοῦλες. Ὅποιος θεωρεῖ ὅτι ὑπερασπιζόμαστε πετσοῦλες, βουλωμένο γράμμα διαβάζει.

  22. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 19:31:36

    Κακῶς ἀνέφερα παράδειγμα Δήμειας διαστροφῆς τῆς ἀλήθειας σχετιζόμενο μὲ τὴν Ἐκκλησία, διότι ἡ συζήτηση μετακινεῖται ἀναπόφευκτα πρὸς τὰ ἐκεῖ. Λάθος δικό μου, ἔπρεπε νὰ τὸ περιμένω, «ἀρένα γιὰ πολέμους ἀξιῶν». Ἔπρεπε νὰ ἀναφέρω τὸ ἄρθρο «δῶστε τὴν Ἑλλάδα στοὺς Σουηδούς, Ἑλβετούς, Ἰάπωνες» ποὺ ἦταν καὶ πολὺ πιὸ χοντροκομμένο.

    «Γνωρίζεις βέβαια πως άλλο Πίστη κι άλλο Εκκλησία.»

    Φυσικὰ καὶ εἶναι διαφορετικὰ πράγματα. Ἐντελῶς διαφορετικά. Γιὰ τοὺς χριστιανούς, ἡ ξέμπαρκη καὶ ἄσαρκη «πίστη» καὶ ἡ «θρησκεία»(δλδ. ἰδεολογικὲς πεποιθήσεις, κάτι σὰν θρησκευτικὸς μαρξισμὸς), ἐνδεχομένως σὲ ὑδαρῆ καὶ ἀπρόσωπα «ἀνώτερα ὄντα», εἶναι μιὰ φοῦσκα παντελῶς ἄσχετη μὲ τὸν Θεό. Ἐνῷ ἡ Ἑκκλησία εἶναι τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ (ὅπου καὶ λαμβάνει τὸ νόημά της ἡ πίστη), ὅπου γεννιοῦνται οἱ ἅγιοι καὶ σώζεται ὁ ἄνθρωπος, γίνεται σῶος, πλήρης. Ἐντελῶς διαφορετικὰ πράγματα.

  23. δημης avatar
    δημης 30/01/2014 19:39:04

    ++++++++++++++++++++++++++++
    «μόνη η εν Ελλάδι περιουσία του Αγίου Τάφου πρέπει να υπερκαλύπτει όλο μας το χρέος».
    Ευτυχώς ....και σιγά μην ξυπνήσουμε τον Κύριο....
    Κύριε ...γιατί ΔΕΝ λέτε πόσες φορές καλύπτουν το χρέος οτκλεμένα των αφεντικών ντόπιων και ξένων ;;;;;;;
    Πάντως Εσείς ¨"το χρέος " Σας για αυτά (τα αφεντικά) το ξεπληρώνετε...

  24. Δημήτρης Ζέρζας avatar
    Δημήτρης Ζέρζας 30/01/2014 19:58:59

    Εσείς προσωπικά αυτό ακριβώς κάνατε στο κείμενο του περασμένου Πάσχα αν θυμάστε. Υπερασπιζόσασταν πετσούλες, ιδρωμένα φανελάκια και «Κατερινάρα» Στανίση.
    Κι αυτό ακριβώς είναι ενδεικτικό του γενικότερου προβλήματος που αντιμετωπίζει το υποείδος Δεξιάς στο οποίο αναφέρομαι. Κάποτε αντλούσε καύχηση από έναν Ελύτη, έναν Χόρν, έναν Τσιτσάνη. Πλέον, συνήθως με φρασεολογία πεζοδρομίου (το συγκεκριμένο δεν πάει σε εσάς), έχει καταντήσει να υπερασπίζεται «πετσούλες» και «ομορφάντρες» μπας και καταφέρει να ετεροπροσδιοριστεί απέναντι στους αριστερούς, τον διεθνισμό και τη «νέα τάξη». Δεν είναι τυχαία η απήχηση που έχουν οι Πασχομανδραβέληδες και ο Δήμου στο νεανικό κοινό. Διότι κάποιοι εντός συντηρητικής παράταξης δεν μπορούν να εμπνεύσουν τους νέους και καλλιεργημένους ανθρώπους παρά εκπέμπουν χολή, ειρωνεία, ρεμβανσισμό και μίσος κάθε φορά που πιάνουν πληκτρολόγιο, πένα ή μικρόφωνο.

  25. Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
    Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης 30/01/2014 20:11:38

    «Εσείς προσωπικά αυτό ακριβώς κάνατε στο κείμενο του περασμένου Πάσχα αν θυμάστε.»

    Ξαναδιαβάστε το, καὶ λίγο πιὸ προσεκτικὰ ἂν θέλετε. Ὑπὸ τὸ (αὐτονόητο) πρῖσμα τοῦ «Ἡ δὲ ἀναταραχὴ καὶ ἀναμπουμποῦλα τοῦ σοσιαλφιλελεύθερου χαρωποῦ χώρου μὲ «ὀμορφάντρες» καὶ «πετσοῦλες» εἶναι κι αὐτὴ ἐνδεικτική. Εὐρυτέρων τάσεων καὶ καταστάσεων».

    Τώρα, ἂν τὸ λέτε γιὰ μένα ὅτι τὰ ἐγχειρήματα κειμένων μου «εκπέμπουν χολή, ειρωνεία, ρεμβανσισμό και μίσος», δὲν μπορῶ νὰ σᾶς πῶ κάτι.

  26. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 30/01/2014 20:20:16

    Σίγουρα, όταν είναι κανείς με τις γατούλες του στην Εκάλη, εξιδανικεύει και την υπεροψία του. Αλλά εμείς δεν θα μείνουμε στο επίπεδο που θέλουν να μας βάζουν. Θα είμαστε στην Λεωφόρο και το Καραϊσκάκη και θα απολαύσουμε το ντέρμπι, έτσι για να σκάσουν στην υπεροψία τους οι διανοούμενοι της Εκάλης και των "βορείων προαστίων".

  27. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 30/01/2014 20:22:11

    Θέτει ένα πολύ σημαντικό θέμα!
    Πολύ σημαντικό!

  28. νικος avatar
    νικος 30/01/2014 21:24:19

    Συμφωνώ απόλυτα φίλε Αστυάνακτα μ' αυτό το σχόλιό σου για τον Νίκο Δήμου, αλλά εγώ δεν τον αντιπαθώ, απλώς τον κατανοώ και τον λυπάμαι. Επωφελήθηκε κι αυτός απ' το κύμα του λάιφ στάιλ του Κωστόπουλου και της γενικής ημιμάθειας της δεκαετίας του '80 κι απο σχολιαστής αυτοκινήτων τό 'παιξε διανοούμενος και του έκατσε, τότε που κατα Τσαρούχην στην Ελλάδα ήσουν ό,τι δήλωνες. Δεν βρίσκεις λογικό να είναι εμπαθής με τους Ελληνες, το πλέον στρέιτ και μονοεθνικό κράτος της Ευρώπης? Δείξε λίγη κατανόηση...Βεβαίως στο θέμα της εκκλησίας, αν και δεν είναι αυτό που τον καίει κυρίως, έχει και λίγο δίκιο διότι δυστυχώς η Εκκλησία μας στην κρίση δεν συμπαραστάθηκε στο λαό καλύτερα απ' τους πολιτικούς μας, ενώ θα μπορούσε και ώφειλε να ασκήσει πρωταγωνιστικό ρόλο . Ομως το συμπέρασμά σου, όσον αφορά το συγκεκριμένο άτομο, είναι αδιαμφισβήτητο: " Ἡ δυστυχία τοῦ νὰ εἶσαι (ένας υπερεκτιμημένος απο σπόντα) Δήμου." Πού τον θυμηθήκατε αλήθεια?

  29. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 30/01/2014 22:56:43

    ΒΙΣ, ευχαριστώ!

  30. Βατάτζης avatar
    Βατάτζης 30/01/2014 22:59:57

    Η Δεξιά υπερασπίζεται και Ελύτες, και πετσούλες, εφόσον και τα δύο αποτελούν, τρόπον τινα, χαρακτηριστικά ΝΤΟΠΙΑ, δικά μας και όχι ξενόφερτα.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Βατάτζης 30/01/2014 23:34:57

      Ο Ελύτης μπορεί να γράφει τα αιγαιοπελαγήτικά του, όμως ήταν θαυμαστής του σουρεαλισμού και κοσμοπολίτης.

  31. Μεγάλες στιγμές avatar
    Μεγάλες στιγμές 30/01/2014 23:04:11

    Για να μην ξεφύγω απο το πνεύμα....είσαι Θεός Βις

  32. Dimitris avatar
    Dimitris 30/01/2014 23:57:37

    Έχοντας αποφοιτήσει από το Λύκειο το 1998 ομολογώ ότι δεν το ήξερα ότι κείμενα του Ν.Δ. περιλαμβάνονται σε σχολικά βιβλία. Ειλικρινά χαίρομαι για αυτό. Αναφορικά με τη σχέση γενίκευσης και ρατσισμού θα σημειώσω ότι η βάση για την ανάπτυξη κοινωνικών αναπαραστάσεων και στερεοτύπων είναι οι κοινωνικές κατηγοριοποιήσεις, η έμφυτη δηλαδή τάση του ανθρώπου να ομαδοποιεί γνωστικά σχήματα για την καλύτερη διαχείριση της καθημερινότητας του. Και η εγγενής τάση του ανθρώπινου εγκεφάλου για κατηγοριοιποιήσεις και γενικεύσεις τέτοιες παρέχουν το "γνωστικό σχήμα" για να προπαγανδιστούν και ρατσιστικές απόψεις (π.χ. όλοι οι Έλληνες είναι τεμπέληδες κλπ), όπως ήδη από τον προηγούμενο αιώνα θεωρητικοί κοινωνικοί ψυχολόγοι έχουν παρατηρήσει (G. Le Bon: η ψυχολογία των μαζών).
    Σχετικά με την απαξία για τους νεόελληνες με λύπη μου θα συμφωνήσω: η Ελλάς είναι η ομορφότερη χώρα του κόσμου αν εξαιρέσεις τους κατοίκους της. Πράγματι, δεν νομίζω ότι άλλοι που θα είχαν το προνόμιο να ζουν σε έναν τέτοιο "παράδεισο" θα επέτρεπαν στον εαυτό τους να έχουν δομήσει ένα τέτοιο τριτικοσμικό κράτος, να έχουν καταντήσει έτσι την "πολιτεία" τους. Μόνο οι νεόελληνες επέτρεψαν στους εαυτούς τους να κυβερνηθούν για 20 χρόνια από έναν Αντρέα Παπανδρέου, από ένα κόμμα που τους εκπαίδευσε στην κλεψιά και τον ωχαδερφισμό. Από Πρωθυπουργούς που δεν έχουν δουλέψει ούτε μια μέρα στη ζωή τους (σε αντίθεση με τον Δήμου που δεν σιτίστηκε από το "δημόσιο πρυτανείο" αλλά από την ικανότητα του και την αξιοσύνη του.
    Είχα ακούσει τον Δήμου να λέει ότι κάποτε ο μέγιστος Αβέρωφ είχε καλέσει πολλούς "φερέλπιδες" τότε νέους και τους παρότρυνε να ασχοληθούν με την πολιτική. Κρίμα που πολλοί δεν επέλεξαν το δρόμο που τους πρότεινε ο Αβέρωφ. Ίσως σήμερα η χώρα να ήταν διαφορετική.

  33. ΚΜ avatar
    ΚΜ 31/01/2014 00:28:56

    Καλά, παραλληλίζεις τον κοσποπολιτισμό του Ελύτη με την cargo-cult κοραόπληκτη μειονεκτικίλα του Δήμου; Χαίρομαι πάντως που έχεις αναλάβει εργολαβικά την υπεράσπισή του εδώ μέσα γιατί ξεσκεπάζεσαι γενικότερα.

    • Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης avatar
      Ἀστυάναξ Καυσοκαλυβίτης @ ΚΜ 31/01/2014 01:19:04

      Τὸ μέγα δράμα πάντως εἶναι ὄτι ὄχι μόνον ἔχει γράψει βιβλίο γιὰ τὸν Ἐλύτη ὁ Δήμου (μὰ πῶς γίνεται, ἄνθρωπος ποὺ μισεῖ τόσο τοὺς Ἕλληνες καὶ τὴν ἰδιαιτερότητά τους;), ἀλλὰ ἦταν καὶ φίλοι... Μιὰ ἀπὸ τὶς γνωστότερες φωτογραφίες τοῦ Ἐλύτη εἶναι τοῦ Δήμου.

  34. Μεταξύ μας avatar
    Μεταξύ μας 31/01/2014 02:11:18

    «Ἐνῷ ἡ Ἑκκλησία εἶναι τὸ σῶμα τοῦ Χριστοῦ (ὅπου καὶ λαμβάνει τὸ νόημά της ἡ πίστη), ὅπου γεννιοῦνται οἱ ἅγιοι καὶ σώζεται ὁ ἄνθρωπος, γίνεται σῶος, πλήρης.»

    Ορθόν.

    Μια την επισήμανση όμως ότι
    Εκκλησία ΔΕΝ είναι, το τονίζω, ΔΕΝ είναι!

    ούτε τα ακίνητα του ΝΠΔΔ Εκκλησία της Ελλάδος
    ούτε οι μετοχές
    ούτε τα μετρητά
    ούτε οι μισθοί των κληρικών
    ούτε τα χωράφια των μοναστηριών
    ούτε τα μετόχια
    ούτε τα βακούφκα
    ούτε οτιδήποτε άλλο που έχει να κάνει με υλικά αγαθά.

    Το Σώμα του Χριστού, η Εκκλησία, στην οποία γεννιούνται οι άγιοι και σώζονται οι ψυχές δεν έχει να κάνει σε τίποτε με τα κτήματα και τα χρήματα.
    Εκκλησία, Αγίους και σεσωσμένους είχαμε - και αναλογικά πολύ περισσότερους - τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες τότε που για να επιβιώσουν οι χριστιανοί «είχαν τα πάντα κοινά» και όχι σαν σήμερα που ο λαός πεινάει και οι ιεράρχες κυκλοφορούν με τα υπερπολυτελή αλά βουλευτών αυτοκίνητα και «βάζουν και κάτι εκατομμμυριάκια στην άκρη για τα γεράματα».

    Ας διαχωρίσουμε λοιπόν τις έννοιες
    «εκκλησιαστική περιουσία» και «Εκκλησία του Χριστού».

    Όταν βάλλεται λοιπόν η εκκλησιαστική περιουσία ή οι οικονομικές απολαβές των κληρικών αυτό ΔΕΝ σημαίνει ότι βάλλεται και η Εκκλησία, το Σώμα του Χριστού!

    Ας είμαστε ειλικρινείς, τουλάχιστον μεταξύ μας....

  35. θηραία avatar
    θηραία 31/01/2014 02:53:51

    Ας ξεφύγουμε από το θέμα της περιουσίας του Αγίου Τάφου, όπως αναφέρεται από τον κ Δήμου (με τον οποίο ουδέποτε συμφώνησα) και πάμε στις περιουσίες διαφόρων ιδρυμάτων. Περιουσίες που τις διαχειρίζονται δίαφορα ΔΣ, που υποτίθεται ότι ακολουθούν την επιταγή του δωρητή, να διαχειρίζονται την περιουσία του υπέρ κοινοφελών σκοπών... Σκοπούς, που θέλει μελέτη πολλές φορές, τι θεωρείται κοινοφελές, τι φοροδιαφυγή και τι παροχή για την ευζωία των μελών των διοικητικών συμβουλίων και των περί αυτών...
    Αυτά λοιπόν, τα ουκ ολίγα σε ισχύ ιδρύματα, που ουκ ολίγες φοροαπαλλαγές απολαμβάνουν τόσα χρόνια, δεν θα όφειλαν να συνεισφέρουν γενναιόδωρα υπέρ των σημερινών οικονομικών αναγκών της χώρας;;;
    Υπάρχει κοινοφελέστερος σκοπός άλλωστε;;;;
    Δυστυχώς μέχρι σήμερα, ιδρύματα όπως και επώνυμοι εύποροι αστοί, έχουν λάμψει δια της απουσίας τους, από την τόσο αναγκαία οικονομική ενίσχυση των κρατικών ταμίων, σε σύγκριση μάλιστα με τον ανώνυμο υπερφορολογημένο πολίτη!

  36. Δημήτρης Ζέρζας avatar
    Δημήτρης Ζέρζας 31/01/2014 03:25:07

    Όχι, εσείς είστε προσεκτικός και κόσμιος γι’ αυτό μπαίνω στον κόπο να ανοίξω σοβαρό διάλογο μαζί σας. Επί του θέματος πάντως διαφωνώ με τον Δήμου σε πολλά σημεία του, γίνεται εξόχως αντιπαθητικός τα τελευταία χρόνια σαμποτάροντας έτσι ο ίδιος το κεντρικό νόημα όσων θέλει να πει. Όμως αναγνωρίζω οτι η στάση του αυτή, είναι στάση απηυδισμένου ανθρώπου που έχει χάσει το μέτρο στον τρόπο που αντιδρά. Και πάντως δεν έχει ξεφύγει τόσο ώστε να σταματήσει να είναι κύριος.
    Δεν ξεχνάω επίσης την ηλικία του, σε ποια Ελλάδα μεγάλωσε, ποια εποχή στάθηκε στα πόδια του και τι είδους άσχημες καταστάσεις αντιμετώπισε εδώ από τα Δεξιά και τα Αριστερά του πολιτικού φάσματος.
    Καθότι προσωπικά πιστεύω στον Θεό αλλά είμαι άθρησκος κι ενώ σέβομαι πολιτισμικά μέχρι ενός σημείου την ορθοδοξία και τον χριστιανισμό δεν συγκινούμε από το μεταφυσικό τους μήνυμα, όσα έγραψεο Δήμου στο συγκεκριμένο κείμενο με βρίσκουν σε γενικές γραμμές σύμφωνο και η φράση από την οποία ξεκινήσατε την κριτική σας δεν μπορώ να ξέρω πόσο μεγάλη απόσταση έχει από την αλήθεια (αν και όντως φαίνεται υπερβολικός ο ισχυρισμός) όταν δεν ξέρω πραγματικά πόση είναι επιτέλους η περιουσία αυτή για την οποία μιλάμε. Για την οποία δεν ισχυρίστηκε οτι πρέπει να εκποιηθεί υπερ δημοσίου χρέους, απλώς στηλιτεύει το γεγονός οτι σαν λαός, πλούσιοι και φτωχοί, μπορούμε (τουλάχιστον μέχρι πριν λίγα χρόνια) και δίνουμε έναν σκασμό λεφτά στην εκκλησία για να έχουμε καλύτερη μεταχείριση μετά θάνατον, αλλά τις φορολογικές μας υποχρεώσεις για να φτιάξουμε κράτος και να απολαύσουμε καλύτερη ποιότητα ζωής το θεωρούμε εντελώς δευτερεύον.

  37. νικος avatar
    νικος 31/01/2014 09:05:51

    ΣΩΣΤΑ !!!

  38. Darki avatar
    Darki 31/01/2014 15:13:44

    Δε θελω να σωθει η ψυχη μου.Θελω να φορολογηθουν ολοι.Ειναι ιδιαιτερα δυσκολο,καταλαβαινω.

  39. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 01/02/2014 08:29:39

    Ένας κακομοίρης κομπλεξικός...

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.