23/11/2008 17:12
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νέο οικονομικό μοντέλο προτείνει ο Σαμαράς

Σε συνέντευξη του στο πρώτο φύλλο της εφημερίδα Realnews ο Αντώνης Σαμαράς δηλώνει τα εξής, μεταξύ άλλων:

Τα εθνικά κράτη αναδεικνύονται σε πρωταγωνιστές της επόμενης φάσης. Περνάμε δηλαδή από την Παγκοσμιοποίηση που σήμαινε την κατάργηση των κρατών, σε μια Νέα Παγκοσμιοποίηση που προϋποθέτει τη σύγκλιση των εθνικών συμφερόντων και το συντονισμό των πολιτικών τους.

Όσοι προσπαθούσαν να μας πείσουν τα τελευταία χρόνια ότι ο κρατικός παρεμβατισμός πέθανε, μάλλον βιάστηκαν. Το κράτος χρειάζεται όχι για να υποκαθιστά τους παραγωγούς και τους εμπόρους, αλλά για να ελέγχει, να ρυθμίζει και να εποπτεύει αποτελεσματικά τις αγορές. Χρειαζόμαστε το ρυθμιστικό-εποπτικό ρόλο του κράτους. Χρειαζόμαστε το κράτος, όχι τον κρατισμό.

Επειδή η αγορά είναι εξαιρετικά δυναμικό σύστημα, χρειάζεται και αυστηρό θεσμικό πλαίσιο για να μη γίνει αυτοκαταστροφικό ή χαοτικό. Να το πως αλλιώς: Το φάντασμα του Κέϋνς περίμενε στη γωνία και εκδικήθηκε όσους το  ξόρκιζαν τόσα χρόνια. Οι αρχές της ελεύθερης αγοράς είναι καλές. Αλλά με επίκληση γενικών αρχών δεν λειτουργούν οι αγορές. Και δεν ασκείται οικονομική πολιτική.

Η  Κεντρική Τράπεζα μπορεί επιτέλους να μείωσε τα βασικά της επιτόκια, αλλά για να φτάσει αυτή η μείωση στις επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά, για να κατεβάσουν δηλαδή τα επιτόκια των χορηγήσεών τους οι εμπορικές τράπεζες, πρέπει να έλθει το κράτος να πάρει μέτρα: Να ρίξει, δηλαδή, το κόστος κεφαλαίου των τραπεζών, να τους δώσει εγγυήσεις και ρευστότητα, να ενισχύσει την κεφαλαιακή τους επάρκεια, αλλά και  να σπάσει αθέμιτες πρακτικές όπου υπάρχουν,  ώστε να ξεμπλοκάρει ο χρηματοπιστωτικός τομέας. Αν δεν γίνουν όλα αυτά, τότε αναπόδραστα θα μας βρει η ύφεση.

Χρειάζεται το κράτος να κάνει δημόσιες επενδύσεις, να μειώσει φόρους, να ανακουφίσει επιχειρήσεις και νοικοκυριά, να τονώσει την ενεργό ζήτηση, να ξεκινήσει ξανά η οικονομία. Γιατί, βλέπετε, όταν υπάρχει τέτοια κρίση, οι οικονομικοί αυτοματισμοί δεν λειτουργούν. Ή αργούν πολύ να λειτουργήσουν. Κι ίσαμε να λειτουργήσουν οι αγορές, έχουν διαλυθεί οι κοινωνίες...  

Πρέπει γρήγορα τα 28 δις να φτάσουν στην αγορά.  Και να οδηγήσουν σε άμεση μείωση των επιτοκίων. Να ανακουφιστεί ο κόσμος και  να ανασάνουν κυρίως οι μικρομεσαίοι.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ataktos avatar
    ataktos 23/11/2008 17:22:15

    σε εμας η στους αστερες μας ΚΚ ,και ΓΑΠ τα λεει.Εμεις τα καταγραφουμε .

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 23/11/2008 17:23:10

    Γιατί να το κρύψω άλλωστε; μου αρέσει ο Αντώνης (που δεν είναι πια Τρελλαντώνης).

    Όσους δεν συμφέρει τον θεωρούν "καμμένο" αλλά εγώ τον θεωρώ ευπρεπή, ικανό και τίμιο.

  3. donaE avatar
    donaE 23/11/2008 17:32:35

    Ειμαι μιση εκ μεσσηνιας και συμφωνω.Τοσο καιρο που τον ειχανε στο περιθωριο φερθηκε με αξιοπρεπεια.Αυτο με καθησυχαζει

  4. ataktos avatar
    ataktos 23/11/2008 17:44:00

    donaE-εσενα δεν σε θυμαμε μεχρι τωρα μη αξιοπρεπει .

  5. donaE avatar
    donaE 23/11/2008 18:10:48

    Τι εννοεις ατακτε?

  6. Nick avatar
    Nick 23/11/2008 18:13:12

    Και να οδηγήσουν σε άμεση μείωση των επιτοκίων. Να ανακουφιστεί ο κόσμος και να ανασάνουν κυρίως οι μικρομεσαίοι
    -------------------------------------

    Έτσι, έτσι. Βαράτε τον καταθέτη, αυξήστε τον πληθωρισμό και Άγιος ο Θεός...

  7. Kὀριννα avatar
    Kὀριννα 23/11/2008 18:31:00

    Καἰ μἐνα μοὐ αρἐσει ὀ Σαμαρἀς.Εἰναι κὐριος καἰ τἀ λἐει σωστἀ.

  8. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 23/11/2008 18:36:11

    Σημειο-λογικά, και μόνο που τον μισεί ο Αποστάτης, αρκεί, -δεν αρκεί;

    Δεν έχω άποψη για εκείνα τα χρόνια, γιατί δεν ασχολιόμουνα με την Πολιτική για πάρα πολλά χρόνια. Απ' ό,τι διάβασα, όμως, αναλυτικά και ειδικά από τον Φάκτορα, είναι παραμύθι η άποψη ότι "ο Σαμαράς τα πήρε από τον Κόκαλη, για να ρίξει την Κυβέρνηση Μητσοτάκαρου", είναι ψέμα.

    Μετά, είναι η μομφή ότι, "ευθύνεται για τον διαμελισμό της Γιουγκοσλαβίας και την αθρόα είσοδο λαθρομεταναστών". Απ' ό,τι διάβασα και γι' αυτό, αυτός ισχυρίζεται το αντίθετο. Αυτό είναι απείρως πιο σοβαρό ζήτημα, φυσικά. Θέλει, όμως, ιδιαίτερες γνώσεις, διπλωματικές και διεθνούς Δικαίου, για να κρίνεις. ΑΝ ξέρει κάποιος, ας μας διαφωτίσει, ("Ψυχραιμία";).

    Πάντως, πολιτικά, από τον Κωστάκη, την Μητσοτάκη- Μπακογιάννη- Κουβέλου, τον Αβραμό και τα υπόλοιπα παιδιά της ΝΔ, αυτός φαίνεται, -το τονίζω το "φαίνεται"-, κλάσεις ανώτερος. Και σαν στυλ. Αλήθεια, πώς την "έβγαζε" τόσα χρόνια; Πού δούλευε; Μην ξεχνάμε, του Κολεγίου απόφοιτος είναι κι αυτός. (: ένα είναι το Κολέγιο, -ρε, συ!)

    ΥΓ. FactorX, το ρεκόρ σχολίων το έχει ακόμα το ποστ εκείνο για τον Σαμαρά;

  9. hiong avatar
    hiong 23/11/2008 18:57:05

    Συμφωνώ ως προς την αξιοπιστία του.(Μέχρι αποδείξεως του εναντίου βέβαια). Ναι αλλά τι το νέο λέει? Πιθηκίζει τις πασοκικές γενικολογίες για να το παίξει μετριοπαθής κεντροδεξιός οπαδός του νεοκευνσιανισμού, επειδή είναι της μοδός. Κάπου όμως καταντάει κουραστικό το πράγμα.

  10. ΜΜ avatar
    ΜΜ 23/11/2008 18:59:22

    Ο ΕΒΡΑΙΟΣ ΣΑΝ ΠΤΩΧΕΥΣΕΙ ΤΑ ΠΑΛΙΑ ΔΕΥΤΕΡΙΑ ΠΙΑΝΕΙ

  11. fantomas avatar
    fantomas 23/11/2008 19:03:07

    H ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΣΑΝ ΝΑ ΛΕΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ''ΕΙΜΑΙ ΠΑΡΟΝ ΣΤΙΣ ΕΠΑΛΞΕΙΣ'' ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΩΡΑ Ο ΡΑΦΗΝΙΩΤΗΣ!!!

  12. KaryID avatar
    KaryID 23/11/2008 19:06:33

    Ακούγεται προσγειωμενος. Πάντα όμως είχε μια ποιητική χροιά ο λόγος του. Είναι γνωστή η αγάπη του για την ποίηση. Ενδιαφέρουσα είναι η στροφή του στα εθνικά κράτη.

  13. tiramola avatar
    tiramola 23/11/2008 19:10:29

    Κανετε σχολια λες και ειπε κατι ρηξικελευθο...

  14. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 23/11/2008 19:13:07

    Mπορεί καποιος να κατηγορήσει το Σαμαρά για την ανατροπή Μητσοτάκη αλλά όχι για τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας και τους μετανάστες.
    1) Διάλυση της Γιουγκοσλαβίας : Η διάλυση αυτή ήταν μία εσωτερική διαδικασία υποβοηθούμενη από τις Κεντρικές Δυνάμεις (Γερμανία,Αυστροουγγαρία) των οποίων η ηττα στον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο δημιουργησε τη Γιουγκοσλαβία και η ανακαμψη τους μέσω ΕΕ και διαλύσεως ΕΣΣΔ ήταν μοιραία για το τέλος.
    Κατ αρχήν βάσει τιτοικού Συντάγματος όλες οι Δημοκρατίες είχαν το δικαιώμα αποχωρισμού.Οταν έγιναν οι πρώτες ελεύθερες εκλογές Σλοβενία και Κροατία ανέδειξαν αποσχιστικά δεξιά κόμματα που οργάνωσαν δημοψηφίσματα που αποφάνθηκαν για ανεξαρτησία.Απλούστατα Σλοβένοι και Κροάτες παλιοι υπηκοοι της Αυστροουγααρίας δεν είχαν καμμία διάθεση να μείνουν στα Βαλκάνια.
    Στις 16-12-1991 ετέθη το ζήτημα της αναγνωρισης τους από την ΕΕ υπό το τελεσίγραφο του Κολ ότι αν δεν τους αναγνωρίσει η ΕΕ θα τους αναγνωρίσει μόνη της η Γερμανία.Ολοι υπέκυψαν.Ο Σαμαράς με εντολές Μητσοτάκη διαπραγματεύθηκε το θέμα που μας αφορά δηλ. να μην αναγνωρισθούν τα Σκόπια πριν λυθεί το ονομα και ακολούθησε το πακετο Πινέιρο κλπ.
    Οι μητσοτακικοί δηλωνουν ότι ο Σαμαράς θα μπορούσε να πάρει και αλλα ανταλλάγματα για τα Σκόπια,πράγμα που φυσικά δεν είπαν τότε, και αυτό είναι μέσα στην αντιπαράθεση για τις ευθύνες στο ζητημα αλλά η ιδέα ότι θα μπορούσε η Ελλάδα να σταματήσει την αναγνωριση της Σλοβενίας και Κροατίας όταν πίεζε η Γερμανία επειδή τεχνικά είχε το δικαιωμα βέτο είναι αστεία.Απλουστατα τότε η Γερμανία θα αναγνωριζε μόνη της και τα Σκόπια για Μακεδονία και θα είχε άλλη συμπεριφορά έναντι της Ελλάδος και στα δάνεια,κοινοτικά πακέτα κλπ.
    2) Μετανάστες : Ο Σαμαράς αναφερθηκε στους Βορειοηπειρωτες όταν κατέρρεε το κομμουνιστικό καθεστώς της Αλβανίας και η χώρα ήταν αντιμέτωπη με το φάσμα της πείνας -πραγματικής πείνας -και μαζί και οι Βορειοηπειρωτες ενώ είχε αρχίσει ο πόλεμος της Γιουγκοσλαβίας και φοβούνταν όλοι αντεκδικήσεις εξαγριωμένων και πεινασμένων Αλβανών .Αλλωστε με την καταρρευση των ηλεκτροφορων συρματοπλεγμάτων ότι και αν έλεγε όποιος πείναγε θα ερχόταν εκτός αν τον πυροβολούσαμε επί τόπου.
    Ωστόσο ο Σαμαράς όπως όλοι οι δεξιοι πάσχει "επικοινωνιακά".Ενώ αναφέρθηκε στην αναγκη να δεχθούμε τους πεινασμένους Βορειοηπειρωτες στην Ελλάδα από αυτή τη φράση θα είναι εσαει κατηγορούμενος ότι αυτός αρχισε τη μετανάστευση στην Ελλάδα ενώ άλλοι που καθιέρωσαν,θεσμοποίησαν έδωσαν άδεις παραμονής ,έφτιαξαν οργανώσεις αντιρατσισμού κλπ.θα βγαίνουν λάδι.

  15. Νικος avatar
    Νικος 23/11/2008 19:19:52

    Σε ένα μέρος των σχολίων βλέπω ένα (ας μου επιτραπεί)σχετικά αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού της χώρας μας με κύριο χαρακτηριστικό του την "ελπίδα στο καινούργιο ή ακόμη και στο ανακαινισμένο"

  16. PORTA PORTA avatar
    PORTA PORTA 23/11/2008 19:20:17

    Mου αρεσει ο Αντωνης. Ηπιος και λογικος.

    Του εχω μια ερωτηση ( την οποια εχω κανει και στον Τζεφρυ ) =

    Με ποιους θα κυβερησεις καλέ μου??
    Υπερκομματικα--> το βλεπω.
    Μονοκομματικα--> δεν βλεπω περα πο 1 μετρο σε λιακαδα

    ΠΠ

  17. noname avatar
    noname 23/11/2008 20:47:23

    'Ηπιος, πατριώτης, άφθαρτος!
    Οτι καλύτερο διαθέτει η ΝΔ! Γι'αυτό άλλωστε, απαιτήθηκε κι η παραμονή του στον πάγκο!
    Καιρός να επιστρατευτεί, στην πρώτη γραμμή!

  18. provato avatar
    provato 23/11/2008 20:48:49

    Όταν κάποιος απο το ΄΄ΣΥΣΤΗΜΑ΄΄ ΕΠΙΣΗΜΑ λέει:
    ΄΄Γιατί, βλέπετε, όταν υπάρχει τέτοια κρίση, οι οικονομικοί αυτοματισμοί δεν λειτουργούν. Ή αργούν πολύ να λειτουργήσουν. Κι ίσαμε να λειτουργήσουν οι αγορές, έχουν διαλυθεί οι κοινωνίες...΄΄
    σκεφτείτε ......πριν γίνει ΕΙΔΗΣΗ στα ΄΄δελτία των 8
    ΡΟΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ.......
    ΥΓ:+1 ΡΟΗ...
    ΄΄Επειδή η αγορά είναι εξαιρετικά δυναμικό σύστημα, χρειάζεται και αυστηρό θεσμικό πλαίσιο για να μη γίνει αυτοκαταστροφικό ή χαοτικό.΄΄
    ΚΑΙ ΑΝ , ΑΝ ΛΕΜΕ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ (Ή ΓΙΝΕΤΑΙ) ΗΔΗ..............
    ΥΓ2:Ερμηνεία ΡΟΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ (δική μου φυσικά).
    Τι ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ θα ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΕΙ στη ΄΄ΘΕΣΗ΄΄ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ;Άρα......
    ΥΓ3:Και δεν τα ΄΄λέει΄΄ μόνο ο Σαμαράς......

  19. patos avatar
    patos 23/11/2008 20:52:12

    καλή η αντιμητσοτακική προπαγάνδα με τα περι αξιοπιστίας κλπ κλπ του σαμαρά. Αλλά σε τί εξυπηρετεί να εμφανίζετε μερικά κείμενα σαν σχόλια αναγνωστών? Γιατί δεν τα γράφετε κατ ευθείαν σαν άρθρα προπαγάνδας?

  20. Frixos13 avatar
    Frixos13 23/11/2008 21:23:53

    @patos: είσαι με τη Ντόρα στον ...πάτο; Ρε αδελφέ όποιος αναφέρει και το ονομα 'Σαμαρας" κανει αντιμητσοτακική προπαγάνδα;

  21. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 23/11/2008 21:36:14

    Οι προτάσεις είναι κοινότυπες και απουσιάζει η μαγική έννοια που λέγεται Αύξηση του ΑΕΠ για να μπορεί να μαζέψει φόρους και να καλύψει τις τρύπες. Διάβασα στο τρωκτικό ότι παρέλαβαν το χρέος γύρω στα 200 δις και το πήγαν 273. Ως ποσοστό επί του ΑΕΠ έμεινε σταθερό όμως. Που σημαίνει ότι είχαμε ανάπτυξη αλλά ήταν τόσο μπούφοι που τη χάσανε. Αν έκαναν λίγο υπομονή και πλήρωναν το χρέος θα είχαμε πολύ καλύτερη θέση τώρα. Κοίταζαν όμως να τα φάνε.

    Για τους μετανάστες και αναφέρομαι στο μήνυμα 14. Νομίζω ότι οι Αμερικανοί πήγαν στη Ρηγίλλης και είπαν αφήστε να περάσουν μέσα. Αυτό τουλάχιστον είχε πει ο Τράγκας σε εκπομπή και δεν είχε λόγο να λέει ψέματα. Κάποια πράγματα μαθαίνονται έστω και αργά. Το πρόβλημα είναι ότι γλυκάθηκε η ανωτέρα τάξη που βρήκε φτηνά εργατικά και φέρνει συνέχεια και τους παρκάρει στις γειτονιές της μεσαίας τάξης την οποία και κατάστρεψε. Είναι δε τόσο αδίστακτοι που χρησιμοποιούν το ρητό της Αντουανέτας. Ο λαός πεινάει ας φάει παντεσπάνι. Οι δικοί μας λένε μη μένετε εκεί ελάτε μαζί μας στα Βόρεια Προάστια.

    Για το άλλο με τους Γερμανούς θα μπορούσαμε να πάρουμε κάτι παραπάνω. Οι Γερμανοί θα καταλάβαιναν τα βασικά. Απλά τους τα δώσαμε όλα.

  22. αιμίλιος avatar
    αιμίλιος 23/11/2008 21:39:27

    "Πατριωτισμός" του κου Σαμαρά,

    ή, αλλιώς,

    το φτηνό ένδυμα της φιλόδοξης μετριότητας.

  23. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 23/11/2008 21:45:50

    @ Εξάκτινος
    ειπες την Μαγικη λεξη ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΕΠ
    εγω θα σου προσθεσω αλλη μια ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΕΠ

    ΕΔΩ ΕΧΩ ΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΦΗΜΙΣΜΕΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΑΤΗ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΔΕΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΕΑΝ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΕΠΕΞΗΓΗΣΗ ΣΕ ΚΑΤΙ ΜΗΝ ΔΙΣΤΑΣΗΣ

    http://docs.google.com/View?docid=djw3g6p_5fp2kcbg4

  24. μούτρο avatar
    μούτρο 23/11/2008 22:17:52

    ντάξ ρε παίδες πολλοί ηγάπησαν το Μητσοτακαίικο αλλά δεν κάναν και έτσι..

    αν είναι μετριότητα ο Σαμαράς τότε τι είναι όλοι οι υπολοιποι εκει μέσα?

  25. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 23/11/2008 22:35:01

    Εγώ δεν αγαπάω το Μητσοτακέικο. Το ξέρουν άλλωστε εδώ. Λέω όμως την άποψή μου και στο συγκεκριμένο επισημαίνω τις ελλείψεις της άποψης Σαμαρά.

  26. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 23/11/2008 22:49:19

    @ Μακρης Κ

    Εγώ βλέπω ότι τα νούμερα τριπλασιάστηκαν μέσα σε 10 χρόνια και ότι η αύξηση του ΑΕΠ τρέχει με ποσοστά 7-10% το χρόνο. Τέτοια ποσοστά δεν πιάνει ούτε η Κίνα. Που σημαίνει ότι έχουμε τη μαϊμουδιά της μαϊμουδιάς σε πίνακα. Για φούσκα τα κόβω αλλά το χρέος δεν είναι φούσκα. Κι όταν σκάσει η φούσκα θα τρέχουμε.

  27. αιμίλιος avatar
    αιμίλιος 23/11/2008 23:26:37

    @ μούτρο

    Πας ο μη ων μετά Σαμαρά, υπέρ Μητσοτάκη εστί;

    Πόθεν τεκμαίρει τούτο;

  28. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 24/11/2008 00:03:39

    @ Εξάκτινος
    ΑΚΡΙΒΩΣ ΜΑΙΜΟΥΔΙΕΣ
    Αλλα ακομη και εάν δεχθουμαι ότι είναι αληθινα τα μεγεθη του ΑΕΠ,

    1996-2008 - Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ 165.522 e
    1996-2008 - ΑΥΞΗΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ 163.402 e

    Η ΠΕΡΙΦΗΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ που προπαγανδιζουν από το πρωι μεχρι το βραδυ σαν μεγαλο επιτευγμα αποδεικνυεται αυτό που ελεγες αλλα δυστυχως ο κοσμος δεν το καταλαβαινει. Συγκρινομενη με την αυξηση του Δημοσιου Χρεους ,το αποτελεσμα είναι ότι μεγαλωνει στην ουσια του Χρεος. Λιγο να μεινη στασιμο το ΑΕΠ η να μικρυνει (που είναι το πιθανοτερο τωρα πλεον με την Κριση) όχι επιτηρηση αλλα φουντο θα παμε. Απορω με το θρασος και την αναλγησια, ολων των κομματων γιατι αυτά πρεπει ολοι να τα ξερουν, που βασιζονται , αλλα αυτοι είναι «σκαφατοι» σχεδον ολοι τους θα την κανουν να φυγουν ,οι υπολοιποι τι γινονται…

  29. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 24/11/2008 00:11:38

    Το χρέος μεγαλώνει από όσα δανειζόμαστε για να πληρώνουμε τους τόκους.Μήπως νομιζετε ότι κανονίζoυμε εμείς τα επιτόκια;
    Aπό την άλλη μεριά αν μειώναμε τις δαπάνες θα επρεπε να υπάρξει μεγαλύτερη λιτότητα και ο λαός του "εδώ και τώρα" θα ξεσηκωνόταν άσε που θα έπεφτε η κατανάλωση.
    Το παιχνίδι παίχτηκε τη δεκαετία του 80 και χάθηκε.

  30. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 24/11/2008 00:56:24

    @ ψυχραιμια
    Ακριβως στην αναλυση που κανεις με τον απλο και λιτο σου τροπο ,ξεσκεπαζεται η σαπιλα ολου του πολιτικου συστηματος.
    Δεν εχει πλεον σημασια τι ιδεολογια πιστευεις αλλα τι μπορει να γινει. Ο υπερχρεωμενος δεν μπορει να εχη άλλη ιδεολογια παρα του υπερχρεωμενου. Και να εισαι φιλελευθερος δεν μπορεις εστω προσωρινα να μεγαλωσεις την ανεργια ,αλλα και να ηθελες θα μειωθη η καταναλωση οποτε θα σου γινη μπουμεραγκ ,το ιδιο και ο σοσιαλιστης η κρατιστης ,ποιες δαπανες κρατικες και ποιες αναδιανωμες θα κανης όταν δεν εχης κεφαλαια. Για την Ελλαδα δεν χρειαζοταν η καταρευση της φουσκας των τοξικων για να κατανοηθουν απλα πραγματα. Ηδη από ετων ειμαστε σαν οικονομια σε κατασταση μη αναστρεψιμη.
    Θελει μακροχρονιο αγωνα , ανασυνταξη ολων των δομων ,οραμα και προπαντως καθαρο λογο και εντιμοτητα για να σε εμπιστευθει ο λαος.
    Προσωπικα τολμω να το πω ,ότι θεωρω ότι το πολιτικο συστημα θα καταρευσει από μονο του λιαν συντομως ,ηδη κρεμεται σε μια κλωστη όχι από τα σκανδαλα αλλα από τα οικονομικα. Το ζητουμενο είναι εάν αυτό θα γινει με βιαιο τροπο και με όλα τα κακα συνεπακολουθα η με συνεση και εντιμοτητα θα ανασυσταθει, το τελευταιο δυστυχως δεν το πιστευω.

  31. isnogood avatar
    isnogood 24/11/2008 01:18:29

    ΕΡΧΕΤΑΙ...

  32. donaE avatar
    donaE 24/11/2008 01:24:59

    Αν ζεις στον πραγματικο κοσμο συμφωνω πως και χωρις την κριση στην Ελλαδα εχουμε προβλημα.Με τις επιδοτησεις,τα δανεικα και τα κλεψιματα δεν πηγαινε πιο περα.Η καταστροφη της αγροτικης ταξης ειναι ηδη ενα δυνατο πρωτο, γεγονος που δεν το αναφερουν συχνα,δημιουργησε ομως προβληματα και σε αλλα εισοδηματα σε μεγαλες περιοχες.Τα ζησαμε ολα αυτα.Τωρα οι τραπεζες αποτελειωνουν τον κοσμο.

  33. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 24/11/2008 01:26:31

    Thanks, Ψυχραιμία!

  34. Αθωος Περαστικος avatar
    Αθωος Περαστικος 24/11/2008 01:28:12

    Συγγνωμη για την αφελεια ισως της σκεψης που θα ακολουθησει...
    Το χρεος ειναι τοσο μεγαλο που δυσκολα απο οτι φαινεται θα πληρωθει ποτε...
    Μηπως υπαρχει δυνατοτητα να διαπραγματευτουμε τη διαγραφη ενος καποιου μερους του οπως εκαναν αλλες χωρες (πχ Λιβυη)?
    Ειναι δυνατο αυτο? Ποιοι ειναι οι δανειστες μας, το ΔΝΤ, η ΕΕ ποιοι τελος παντων...μηπως μπορουμε να πιεσουμε να διαγραφουν πχ μερος των τοκων?
    Ειναι εφικτο αυτο?

  35. Κακος λυκος avatar
    Κακος λυκος 24/11/2008 01:41:19

    Απο τοτε που ριξανε,[οι Αμερικανοι], τους πυργους,αναρωτιομουν που το πανε το πραγμα.Και να σιγα σιγα που φαινονται οι προθεσεις.Αναθεωρουν τον νεοφιλελευθερισμο,που ξεκινα απο τον Μαη του '68,και πανε να υιοθετησουν εναν παγκοσμιο 'κρατισμο',οπου ολα θα ειναι ελεγχομενα και συγκεντρωμενα σε ενα κεντρο εξουσιας.Την γνωστη σε ολους παγκοσμια δικτατορια.Γιατι μην μου πει καποιος οτι πασχιζουν να σωσουν την κατασταση,για τους λαους του πλανητη.Αυτους τους εχουν γραμμενους.Την παρτη τους κοιτανε,και να βολεψουν τους απανταχου 'γνωστους' γιαπηδες,η 'χρυσους μαλακες',οπως αποκαλουνται τελευταια.Οσο για την Ελλαδα,πολυ το λιβανιζουν ρε παιδια.Αυτο το επιδομα θερμανσης,ποτε θα το δωσουν επιτελους;Τον Αυγουστο,που ειναι παχυες οι μυγες;Και τους τραπεζιτες,ποτε θα τους 'τιμωρησουν;'.Μας δουλευουν τωρα;Αφου τα καλοκαιρια και τις γιορτες,τις περνανε μαζι.Κλεφτες.

  36. αιμίλιος avatar
    αιμίλιος 24/11/2008 02:02:55

    Μην ψάχνετε μόνο το εξωτερικό χρέος.

    Το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών είναι το πιό κρίσιμο στοιχείο, ειδικά σε αυτή την συγκυρία.

    Στο εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεβρίου 2008 το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών αυξήθηκε κατά 16,7% στα 21,08 δισ .ευρώ, σε σχέση με πέρυσι, κυρίως λόγω επιδείνωσης του εμπορικού ισοζυγίου. Και πάμε για μεγαλύτερη προβλεπόμενη αύξηση του ισοζυγίου τρεχ. συν-γών το 2009, λόγω ύφεσης.

  37. αιμίλιος avatar
    αιμίλιος 24/11/2008 02:10:08

    Φυσικά αναφέρομαι σε αύξηση του ελλείμματος του ισοζυγίου.

  38. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 24/11/2008 02:20:25

    @ Αθωος περαστικος
    «Διαγραφουν» περνωντας ,κανενας δεν χαριζει.
    Της Λιβυης της «διεγραψαν» γιατι εχει να προσφερει το φθηνοτερο πετρελαιο σε κοστος εξορυξης, 1$ το βαρελι, αρα θα τα παρουν πολλαπλασια από εκει. Η Ρωσσια που τις «διεγραψε» προσφατα ,πηρε παραγγελιες σε οπλα ,αδειες εξορυξης πετρελαιου , ναυτικη βαση σημαντικοτατη, περιοχες επενδυσεων και ισως και αλλα τα οποια δεν λεγονται γιατι πολλα είναι και κατω από το τραπεζι. Επισης η Λιβυη, ετοιμαζεται να αναπτυξει όλα της τα παραλια που είναι τεραστια και ολοι τρεχουν να παρουν μεριδιο από τις κατασκευες. ( Ο τουρισμος μας ,σε λιγα χρονια , θα εχη περικυκλωθει ,αλλα μακροπνοα ποιος σκεφτεται) . Αρα τετοια ψυχικα κανενας δεν κανει. Μονοδρομος είναι .
    Δανειστες μας είναι διαφοροι ,οργανισμοι, τραπεζες κτλ. Διαχειριστες κατά κυριο λογο τα Golden Boys!!!Morgan Stanley και λοιπες δημοκρατικες δυναμεις….

  39. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 24/11/2008 02:23:55

    @ αιμίλιος
    Ειπες την μαγικη λεξη «μην το ψαχνετε» εχης δικιο , αλλα σε λιγο θα ισχυει, το μην μας ψαχνετε… Ειμαι σιγουρος ότι συμφωνεις.

  40. αιμίλιος avatar
    αιμίλιος 24/11/2008 02:42:26

    Μη μου βάζεις λόγια. Είπα "μην ψάχνετε μόνο το χρέος", αλλά κοιτάξτε και τις αυξητικές τάσεις του ελλείμματος τρεχουσών συναλλαγών που οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερο χρέος με μεγαλύτερα επιτόκια. Τελικά, όμως, "καλύτερα να μην το ψάχνεις", διότι στο τέλος θα ψάχνεις για αντικαταθλιπτικά...

  41. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 24/11/2008 09:06:32

    Ο Σαμαράς μπορεί να είπε σχεδόν τα ίδια με αυτά που διαβάζουμε κι αλλού, όμως μου είναι δύσκολο να τα χαρακτηρίσω κοινότοπα. Όταν τα διάβαζα τα ίδια και τα ίδια αλλού, τα προσπερνούσα, τώρα κάθησα και τα πρόσεξα. Γιατί; I am thinking loudly που λένε και οι φίλοι μας οι Άγγλοι.

    Πιστεύω ότι ο Σαμαράς όλα αυτά τα έχει "χωνεμένα" και είναι έτοιμος να τα μετουσιώσει σε πράξη. Το κρίσιμο σημείο είναι αυτό που μιλάει για κράτος και για κρατισμό. Πάρα πολύ σωστή διάκριση και νομίζω ότι είναι ο πρώτος που την κάνει.

    Ο Σαμαράς αυτό που λέει, επί της ουσίας, είναι ότι το κράτος πρέπει εδώ να κάνει τα κουμάντα του. Έχετε δει εσείς να κάνει κουμάντα; Μαλώνει με τους τραπεζίτες επί ένα μήνα και βάλε για τα 28 δις. Αφήνει αναπάντητο τον κάθε Αλαβάνο και τον κάθε Καρατζαφέρη να λέει ότι "η κυβέρνηση χαρίζει 28 δις στους τραπεζίτες", μέγα ψεύδος, συκοφαντώντας και υπονομεύοντας με τον τρόπο αυτόν τη δυνατότητα λαϊκής αποδοχής και, άρα, επιτυχίας του σχεδίου. Πόσοι εδώ μέσα εξακολουθούν να πιστεύουν ότι "η κυβέρνηση χαρίζει 28 δις"; Πιστεύω, πάνω από τους μισούς. Αυτό και μόνον αποδεικνύει την αποτυχία του κράτους. Δεν λέω της κυβέρνησης, λέω του κράτους, διότι δεν με νοιάζει εμένα και τόσο ποιος κυβερνά, θέλω το κράτος να κάνει τη δουλειά του.

    Η όλη συνωμοσία κατά ΚΚ, που υπάρχει αναμφίβολα αυτή τη στιγμή, όπως και κατά ΓΑΠ, προκειμένου να μείνει ακυβέρνητη η χώρα, κατά τους σχεδιασμούς της Νέας Τάξης, στοχεύει σε ένα και μόνον τελικό στόχο: σε αδύναμο κράτος. Να το πούμε πιο ολοκληρωμένα: σε αδύναμο ελληνικό κράτος. Τα Σκόπια πήγαν στη Χάγη αφού πρώτα διασφάλισαν (μέσω ΗΠΑ) ότι δεν θα καταγγείλει η Ελλάδα την ενδιάμεση συμφωνία, ώστε να κερδίσουν χρόνο και να περιμένουν μια αδύναμη ελληνική κυβέρνηση (ίσως ένα νέο 1974;). Οι Τούρκοι θέτουν θέμα Καστελόριζου και περιμένουν (το ξέρουν το κόλπο αυτοί - ίσως και να καθοδηγούν τα Σκόπια ξέροντας την ελλαδική διπλωματική ανοησία και ανυπαρξία). Στην Κύπρο τα γνωστά, να μην τα ξαναλέμε. Οι αγωγοί σέρνονται και ο εξοπλισμός της χώρας πάει περίπατο, σύμφωνα με τις εξαγγελίες ΚΚ και προς μεγάλη χαρά των πάσης φύσεως Αλαβάνων.

    Σε όλα αυτά η απάντηση είναι ένα ισχυρό ελληνικό κράτος. Ισχυρό και, με κίνδυνο να χαρακτηριστώ ονειροπόλος θα προσθέσω: ισχυρό και έντιμο. Ο Σαμαράς είναι άνθρωπος που μπορεί σίγουρα να φέρει το πρώτο, για το δεύτερο δεν παίρνουμε όρκο για κανέναν. Το επίπεδό του, η μόρφωσή του, η ποιότητά του ως ανθρώπου, η ανεξαρτησία του έναντι των ξένων προστατών, είναι κλάσεις ανώτερο από αυτό των Κωστάκηδων, των Γιωργάκηδων, των Αλαβάνων και των Καρατζαφέρηδων. Αν τα καταφέρει και βγει μπροστά, διδαγμένος από τα λάθη του παρελθόντος, ο κόσμος θα τον ακολουθήσει, διότι είναι ο μόνος πολιτικός στην Ελλάδα, μετά τον Ανδρέα, που μπορεί να δώσει όραμα στη χώρα. Σε αντίθεση με τον Ανδρέα, ο Σαμαράς μπορεί και να το υλοποιήσει.

    Δεν θα τεθεί θέμα ηγεσίας στη ΝΔ, διότι ο ΚΚ θα παραμείνει στην ηγεσία της, ακόμη και αν χάσει. Οπότε δεν ξέρουμε αν βγει μπροστά ποτέ ο Σαμαράς. Μην ξεχνούμε ότι είναι και έξι χρόνια μεγαλύτερος του ΚΚ. Η ΝΔ θα ζει με ΚΚ για τα επόμενα δέκα χρόνια τουλάχιστον και ας ελπίσουμε σε αυτά τα χρόνια να έχει ρόλο και λόγο και ο Σαμαράς. Θα ήταν καλό για τη χώρα.

  42. αιμίλιος avatar
    αιμίλιος 24/11/2008 09:54:35

    Νέα "επανίδρυση του κράτους";

  43. anetos avatar
    anetos 24/11/2008 10:11:57

    " Όσους δεν συμφέρει τον θεωρούν “καμμένο” αλλά εγώ τον θεωρώ ευπρεπή, ικανό και τίμιο."

    Συμφωνώ και επαυξανω πρεπει ομως να ελεγξει τον ρυθμο του και τους φιλους του

  44. postman avatar
    postman 24/11/2008 10:19:24

    Αγαπητοι φιλοι
    Στην κυβερνηση Μητσοτακη,οι Αμερικανοι επεβαλλαν τον Σαμαρα,ειναι το παιδι τους,τον ειχαν τοσα χρονια στο γυψο και ηρθε η ωρα τωρα να συνεχισει αυτο που αφησε μισο...
    Δεν σας κανει εντυπωση τοσο νεος τοτε αμεσως υπουργος εξωτερικων,απο το πουθενα,μην βιαζεστε οι νεοτεροι!

  45. Μεσμέρ avatar
    Μεσμέρ 24/11/2008 10:31:22

    postman

    Γιατί ο Καραμανλής πόσο ήταν όταν έγινε πρωθυπουργός!

    Απ' την παιδική χαρά στο Μαξίμου!

    Εδώ η νεότητα δεν μας πειράζει?

  46. aftershock avatar
    aftershock 24/11/2008 11:05:35

    @ Επώνυμος 42:
    Επειδή από ότι βλέπω υπάρχει αρκετή συμπάθεια στο πρόσωπο του Σαμαρά...κι εγώ προς τα κει κλείνω για τους λόγους που προαναφέρθηκαν.
    Να κάνω μια ερώτηση (με αφορμή αυτό που λες στο τέλος του σχόλιού σου):
    Θέλει ο ίδιος να "δέσει" με τον Κ.Κ. σαν στέλεχος (εννοώ χωρίς ο ίδιος να εκφράσει αρχηγικές τάσεις και ενώ πρόσφατα χαριετίζονταν με την Ντόρα);
    Θα μπορούσε η κατάσταση να βελτιωθεί με αυτόν σαν το γενικό κουμάντο της οικονομίας;;
    Και όταν λέω να βελτιωθεί εννοώ και επί της ουσίας αλλά και επικοινωνιακά να διορθωθούν πράγματα.

  47. ΑΤΑΚΤΟΣ avatar
    ΑΤΑΚΤΟΣ 24/11/2008 11:28:21

    Επώνυμος -ΘΕς να μας πεις οτι 50.000 αστηνομια+50.000 seciouriti ειναι μικρο κρατος σοβαρεψου φιλε .Μια θεσει παραγωγης μονιμη εκανε αυτο το κρατος η ο ΚΚ αλλα η ιδιοτικες του "αγορες" καλα κρατουν στο εξωτερικο .

  48. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 24/11/2008 11:59:54

    Σοβαροι ανθρωποι εισαστε γιατι επαφιεστε στις προσωπολατριες και στους μεσσιες της πολιτικης; δεν σας εχη γινει μαθημα πλεον ότι είναι δευτερευων ο λογος των προσωπων και είναι θεμα δομων; Εάν δεν εξασφαλισθει και δεν απαιτηθει αυτό ,ακομη και ικανοι και συμπαθεις κατά τα αλλα πολιτικοι σε ατομικο επιπεδο,θα καταντουν ομηροι αυτων των αρρωστων δομων και θα αναπαραγεται ο φαυλος κυκλος της διαφθορας και της σηψης.
    Παρακολουθω επι σχεδον μια δεκαετια καθημερινως, την πολιτικη ζωη της Ρωσσιας ,νομιζω ότι συμφωνουμε ολοι σχεδον ,ότι η ηγετικοτερη μορφη των τελευταιων ετων είναι ο Πουτιν με μεγαλες επιτυχιες στο εσωτερικο και στο εξωτερικο της χωρας του με τεραστια ;ποδοχη στην χωρα του, προσωπικως και εγω τον εκτιμω αφανταστα ,αλλα είναι μυθος ότι είναι προσωπικο του επιτευγμα όλα αυτά. Γυρω του υπαρχουν ικανοτατοι ανθρωποι από την κυβερνηση αλλα και στον κρατικο μηχανισμο, και το βασικοτερο ότι είναι εντονη η αισθηση του πατριωτισμου η οποια δεν κατεβληθη. Ο μαεστρος μπορει να είναι ικανοτατος αλλα χωρις ικανη ορχηστρα καταντα αποτυχημενος. Καλυτερα δε μια καλη ορχηστρα με ένα μετριο μαεστρο , θα του διορθωσει και καποια λαθη. Επανεξεταση και αναθεωρηση τροπου λειτουργιας του Κρατους και των Δομων του, χρειαζομαστε. Το μονο παρηγορο που εχω διακρινει από τις δημοσκοπησεις είναι το υψηλο ποσοστο γυρω στο 85% συμφωνιας μας, πανω σε εθνικα ζητηματα (ασχετως εάν οι πολιτικοι πανε σε πολλα αντιθετα με την θεληση μας), παντως διακρινω βαση αυτου υψηλοτατο αισθημα πατριωτισμου και σε εμας ,ισως είναι ένα σημειο που μπορει να μας ενωσει σε κοινες προσπαθειες ,αρκει να μην δοκιμασθουμε πρωτα από καποια περιπετεια με τα εθνικα μας.

  49. γιαννης avatar
    γιαννης 24/11/2008 12:21:58

    Το πιο σημαντικό που μπορεί να φέρει ο Σαμαράς είναι η αλλαγή του κλίματος. Είναι πολύ σημαντικό πράγμα αυτό για την Οικονομία. Η υπουργοποίησή του θα δημιουργήσει προσδοκίες στην κοινή γνώμη και στην Αγορά για καλύτερες ημέρες. Θα προσδώσει πόντους στον Κ.Κ. Γι αυτό λοιπόν υπάρχει όλη αυτή η ανατάραξη. Η οποία είναι θετική για τη Ν.Δ.. Ήρθε η ώρα να τον ρίξει στο παιχνίδι (από,τι φαίνεται) της οικονομίας. Και οι προσδοκίες μας ελπίζω να μην διαψευστούν!!!

  50. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 24/11/2008 12:49:19

    @ γιαννης
    ΕΝ ΤΗ ΠΑΛΑΜΗ ΚΑΙ ΟΥΤΩ ΒΟΗΣΩΜΕΝ, τελειωσαν τα ψεματα ,αυτό περιμενει η αγορα, πες μας που θα τα βρει ο κάθε Σαμαρας πρωτα και μετα να μιλησουμε για κλιματικες αλλαγες.

  51. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 24/11/2008 13:10:21

    Δεν αντιλαμβάνομαι τι εννοεί ο Άτακτος με το σχόλιό του, πάντως δεν εννοούσα μεγάλο, εννοούσα ισχυρό κράτος και ισχυρό σημαίνει να είναι τέτοιο όχι απέναντι στον πολίτη, αλλά κυρίως απέναντι στους απέξω, Αμερικανούς, Άγγλους, Τούρκους, Σκοπιανούς και δε συμμαζεύεται, καθώς και σε όσους υπονομεύουν αυτό το κράτος από μέσα (π.χ. αρχινταβατζήδες της διαπλοκής που δεν θέλουν ισχυρό κράτος για να κάνουν κουμάντο αυτοί).

    Τέτοιο μπορεί να είναι, αν είναι βαθιά, ουσιαστικά δημοκρατικό, όχι αν απλώς εκλέγεται κυβέρνηση κάθε 4 χρόνια. Τότε είναι σύμμαχος του πολίτη και όχι εχθρός του.

    Μακριά από εμάς οι προσωπολατρίες. Μακρή Κ. έχεις επί της ουσίας δίκιο και ίσως όπως το έγραψα το σχόλιο να παρέπεμπε σε προσωπολατρία. Είναι γεγονός ότι η επανεμφάνιση Σαμαρά, σε ρόλο κανονικού πολιτικού και όχι αρχηγίσκου απο-κόμματος της δεκάρας, με γεμίζει ενθουσιασμό, για τον απλούστατο λόγο ότι κάνω τη σύγκριση με τους άλλους. Όμως, στα όσα σωστα λες, δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι και τα πρόσωπα έχουν να παίξουν τεράστιο ρόλο. Η άποψη ότι τα πρόσωπα δεν παίζουν ρόλο είναι παλαιο-μαρξιστική και αποδείχθηκε ιστορικά εσφαλμένη. Βέβαια, και η αντίθετη άποψη ότι μόνο τα πρόσωπα παίζουν ρόλο, κι αυτή είναι εξίσου εσφαλμένη. Το παράδειγμα του Πούτιν που δίνεις είναι πολύ επιτυχημένο, διότι και το ένα πρόσωπο και η συγκυρία και η παρουσία άλλων ικανών προσώπων γύρω του δίνουν το στίγμα της τρομερής αλλαγής που έχει επέλθει στη Ρωσία.

    Πολύ σωστά είναι κι αυτά που λέει ο γιάννης για την αλλαγή κλίματος. Θυμάμαι την αλλαγή κλίματος που είχε επέλθει το 1993 με την αλλαγή κυβέρνησης. Ο Μάνος είχε πάρει ορισμένα μέτρα συμμαζέματος των δημοσίων οικονομικών (με χαρακτηριστικότερο το πενηντάρικο καπέλο φόρο στη βενζίνη που είχε σοκάρει το πανελλήνιο), που ξεσήκωσαν τη γενική κατακραυγή. Μόλις βγήκε το ΠΑΣΟΚ έβαλε το Γεννηματά υπουργό και το πράγμα, χωρίς να ληφθούν τίποτε δραστικά μέτρα, άλλαξε τελείως κλίμα. Μετά που αρρώστησε ο μακαρίτης ο Γεννηματάς θυμάμαι πόσο χτυπιόντουσαν όλοι να διατηρήσουν το κλίμα Γεννηματά στην οικονομία. Είχε γίνει όντως μεγάλο άλμα προς τα εμπρός επειδή η παρουσία του ικανού εκείνου και δημοφιλούς πολιτικού στο τιμόνι της Οικονομίας είχε εμπνεύσει εμπιστοσύνη.

    Το ίδιο πιστεύω ότι θα συμβεί τώρα και με το Σαμαρά. Όταν έχεις την αλογοσκούφεια φάτσα να σου μιλάει με το ύφος μετρίου καθηγητή που οι φοιτητές του ξέρουν περισσότερα από αυτόν, τότε τι μπορείς να περιμένεις να πάει καλά; Δεν είναι κακά ορισμένα μέτρα που έχει πάρει (π.χ., οι συμπράξεις δημοσίου-ιδιωτικού τομέα θα φέρουν πολύ χρήμα στη χώρα που θα συντηρήσει την ανάπτυξη σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς, 5,7 δις ευρώ διάβασα ένα νούμερα κάπου αυτές τις μέρες), αλλά είναι το πώς και το γιατί. Καθώς επίσης και η ενδόμυχη βεβαιότητα όταν τον κοιτάζεις ότι, δεν μπορεί, κάποια λαμογιοσυμφέροντα κρύβονται πίσω του. Όχι ότι φταίει μόνο η φάτσα του, αλλά η γενικότερη νεοφιλελεύθερη προσέγγιση δεν σε αφήνει να τον κρίνεις με θετικό τρόπο και σε κάνει να υποψιάζεσαι ότι κάτι άλλο παίζει, κάποιον μεγαλοκαρχαρία πάει πάντοτε να εξυπηρετήσει, από τραπεζίτες μέχρι τους μεγαλοεργολάβους. Χωρίς να ξέρεις πάντοτε αν είναι ή δεν είναι έτσι.

    Τέλος, για το ρόλο των Αμερικανών στα περί Σαμαρά, ας πούμε τα εξής: Πρώτον, ο Σαμαράς είναι όντως παιδί των Αμερικανών. Η μεγάλη του διαφορά από τον ΓΑΠ και τη Ντόρα-θηλυκός Yorgos είναι ότι αυτή την ιδιότητά του την αξιοποιεί για το καλό της χώρας του και όχι για το κακό της χώρας του. Δεύτερον, την περίοδο μέχρι τις αρχές του 1993 η Αμερική ήταν μαζί μας στο θέμα των Σκοπίων. Ας θυμηθούμε την προεκλογική δήλωση Κλίντον, πόσο σαφής ήταν. Ας δούμε τα όσα καταγγέλει ο Πρόεδρος της Ελληνο-Αμερικανικής Ενώσεως, Κρις Σπύρου, ότι ο Μητσοτ μόνος του υπονόμευσε το θέμα της ονομασίας χωρίς να του το ζητήσει κανένας στην Αμερική (βιαζόταν να πάρει τα Σκοπιανά πετρέλαια με το Μαμιδάκη). Δεν είναι κακό πράγμα η επαφή με την Αμερική και το να σε συμπαθούν οι Αμερικανοί. Δεν είπαμε να ζήσουμε χωρίς τους Αμερικανούς, δεν μπορούμε να προσποιηθούμε ότι δεν υπάρχουν και ότι δεν είμαστε στο ΝΑΤΟ κλπ. Το θέμα είναι να υπερασπίζεσαι σωστά τα συμφέροντα της χώρας σου, αποδεχόμενος παράλληλα την αναπόφευκτη συνεργασία με τους Αμερικανούς. Όχι να λες yes σε όλα. Από αυτή την άποψη, ο Σαμαράς είναι διαφορετικός και το έχει αποδείξει. Ο ΓΑΠ απέδειξε το ακριβώς αντίθετο, και η Ντόρα επίσης.

  52. μανώλης avatar
    μανώλης 24/11/2008 17:46:24

    Την πάτησε μια φορά, τότε που ο πονηρός Χανιώτης τον διόρισε ΥΠΕΞ για να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Νέος ήτανε, άπειρος και άβγαλτος ήτανε, φιλόδοξος ήτανε, έγινε ότι έγινε.
    Περάσανε 15 χρόνια, και ο άλλος πονηρός (Σερραίος αυτή τη φορά), ψάχνει κάποιον για να βγάλει το φίδι της Οικονομίας (ο Θεός να την κάμει) από την τρύπα (ποιαν τρύπα τώρα...άβυσσος σωστή). Εάν τσιμπήσει , δεν θα έχει τη δικαιολογία ούτε της νεότητας ούτε της απειρίας.
    [8.νήπιε, τον "έσφαξες με το βαμβάκι"...]

  53. potamiotis avatar
    potamiotis 24/11/2008 18:31:21

    ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΑ,ΕΧΩ ΟΜΩΣ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΑΣΜΕΝΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΜΕ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΗΤΑΝ? ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΛΕΕΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ ΜΠΑΣ ΚΑΙ ΞΥΠΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΝΟ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ?ΑΦΟΥ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΕΝΟΣ ΜΕ ΝΥΧΙΑ ΚΑΙ ΜΕ ΔΟΝΤΙΑ ΤΟΝ ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗ ΘΑ ΠΑΤΩΣΕΙ ΤΕΛΕΙΩΣ? ΝΑ ΜΕ ΘΗΜΥΘΕΙΤΑΙ Ο ΑΛΟΓΟΣΚΟΥΦΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΑΡΕΙ ΠΟΔΙ,ΑΦΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΜΜΟΝΗ Ο ΚΩΣΤΑΚΗΣ ΣΤΗΡΙΖΕ ΒΟΥΛΓΑΡΑΚΗ ΚΑΙ ΡΟΥΣΟΠΟΥΛΟ...

  54. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 24/11/2008 18:41:50

    Ο Σαμαράς εφαρμόζει την παροιμία "όποιος καεί στο χυλό, φυσάει και στο γιαούρτι".

    Η ιστορία τον δικαίωσε για την αποχώρησή του από τη ΝΔ και την ίδρυση της ΠΟΛΑΝ, αφού (σχεδόν) όλοι σήμερα έχουν καταλάβει τι εστί Οικογένεια. Όμως τότε γιατί δεν τα κατάφερε η ΠΟΛΑΝ; Ισχύει το περί μαντριού, αλλιώς, ότι υπάρχει στους ψηφοφόρους ο κομματικός πατριωτισμός. Δεν μπορούσε να φτιάξει μια νέα ΝΔ τότε, δεν ήταν οι συγκυρίες τότε, ήταν και ο Μητσοτ πονηρός που μπόρεσε να πείσει τον κόσμο του (της ΝΔ) ότι τάχα αυτός υπερασπιζόταν τη Μακεδονία και στο τέλος "αναγκάστηκε" να δεχθεί τη σύνθετη ονομασία στον ΟΗΕ, ενώ αυτός το μεθόδευσε μόνος του. Οπότε πάτωσε. Και συκοφαντήθηκε πολιτικά. Τώρα, ο ΚΚ τον ξαναέφερε από το πουθενά στην πολιτική και πάλι και από τη μια είναι ευγνώμων και στηρίζει την κάθε επιλογή του, από την άλλη πήρε το μάθημά του και είναι "ο πιο καλός ο μαθητής". Υπάκουος, φρόνιμος, πειθήνιος. Προσεκτικός όμως για να μην προδώσει τις ιστορικές προσωπικές του θέσεις στο ζήτημα της Μακεδονίας. Σε όλα τα άλλα Καραμανλικότερος του Καραμανλή.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.