#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/10/2010 12:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νέο μισθολόγιο στο Δημόσιο – Ανοιξε το κουτί της Πανδώρας



Διαπραγμάτευση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας των δημοσίων υπαλλήλων, αντί του διαλόγου που επιδιώκει η Κυβέρνηση, ζητά η ΑΔΕΔΥ. Σε ανακοίνωση που εξέδωσε  σήμερα, μετά τη χθεσινή συνάντηση με τους υπουργούς Εσωτερικών και Οικονομικών, αναφέρει πως το νέο μισθολόγιο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως «όχημα» παγίωσης και διεύρυνσης της λιτότητας, με δεδομένο ότι οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων έχουν ήδη μειωθεί πάνω από 25%, εξ' αιτίας των πρόσφατων περικοπών στο πλαίσιο της εφαρμογής του Μνημονίου. Στο πλαίσιο αυτό, το συνδικαλιστικό όργανο των δημοσίων υπαλλήλων απαιτεί να γίνει διαπραγμάτευση για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας και αποσαφηνίζει πως δεν αποδέχεται μια διαδικασία διαβούλευσης και «διαλόγου» που δίνει τη δυνατότητα στην κυβέρνηση για μονομερείς αποφάσεις.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η ΑΔΕΔΥ αγωνίζεται για ένα νέο ενιαίο και δίκαιο μισθολόγιο που θα ενσωματώνει όλα τα επιδόματα στο βασικό μισθό, θα αναβαθμίζει τις αποδοχές των εργαζομένων στο Δημόσιο και θα διαμορφώνει μια νέα βάση εκκίνησης στους εισαγωγικούς μισθούς, τέτοια που να εμπεριέχει το πάγιο αίτημα της ενσωμάτωσης των επιδομάτων.

Το προεδρείο της ΑΔΕΔΥ θα παρουσιάσει αναλυτικά τις προτάσεις των εργαζομένων στο Δημόσιο την προσεχή Δευτέρα 4 Οκτωβρίου, ήτοι την ημέρα κατάθεσης στην Βουλή του προσχεδίου του προϋπολογισμού του 2011.

Το νέο μισθολόγιο

Το κουτί της Πανδώρας για περίπου 750.000 δημοσίους υπαλλήλους άνοιξε η κυβέρνηση. Στο μικροσκόπιο μπαίνουν όλα τα επιδόματα καθώς καλύπτουν το 38% του μισθολογικού κόστους, με το επιχείρημα των υψηλών αμοιβών να πλανάται στον αέρα για τους δημοσίους υπαλλήλους που αμείβονται 40% περισσότερο από τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.




Η κυβέρνηση έδωσε χθες το έναυσμα για το ενιαίο μισθολόγιο, που θα ισχύσει από το 2011, σε συνδυασμό με την Ενιαία Αρχή Πληρωμών που ενεργοποιείται τον προσεχή Νοέμβριο. Τις πρώτες προθέσεις της κυβέρνησης περιέγραψαν οι υπουργοί Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης και Οικονομικών Γιώργος Παπακωνσταντίνου στο προεδρείο της ΑΔΕΔΥ κατά τη χθεσινή πρώτη συνάντησή τους.

Στο 1,6 δισ. ευρώ, που «φαγώθηκε» ήδη από τους δημοσίους υπαλλήλους (1,1 δισ. από μείωση μισθών και επιδομάτων το 2010, ενώ για το 2011 εξοικονομούν 400 εκατ. από κατάργηση 13ου και 14ου μισθού, καθώς και 100 εκατ. από ενοποιημένο σύστημα πληρωμών), αναμένεται να προστεθούν και οι «εξοικονομήσεις» από το Ενιαίο Μισθολόγιο, το οποίο φέρνει νέα περικοπή στα επιδόματα. Στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, η ενσωμάτωση σχεδόν όλων των επιδομάτων (ίσως εξαιρεθούν τα οικογενειακά) στο βασικό μισθό. Εξέλιξη που θα οδηγήσει σε περικοπή μέρους των επιδομάτων, καθώς -κατά την κυβέρνηση- οι δημόσιοι υπάλληλοι είναι οι καλύτερα αμειβόμενοι παίρνοντας 40% παραπάνω από τους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα.

Την αντίθεσή της στο νέο κόψιμο των επιδομάτων έχει εκφράσει επανειλημμένως η ΑΔΕΔΥ, η οποία δεν φαίνεται να συζητά με την κυβέρνηση, όταν η τελευταία ξεκινάει με τη λογική της περικοπής πέντε μήνες μετά τις μειώσεις των αποδοχών στους δημοσίους υπαλλήλους.



Το κυβερνητικό σχέδιο που δόθηκε χθες στην ΑΔΕΔΥ κάνει λόγο για ένα δικαιότερο σύστημα μισθοδοσίας, που θα βασίζεται σε «6» κριτήρια:

1 Τα τυπικά και τα ουσιαστικά προσόντα κάθε υπαλλήλου. Από τις σπουδές του και τις ξένες γλώσσες μέχρι την προηγούμενη επαγγελματική του εμπειρία.

2 Τη σταδιοδρομία του.

3 Τη σπουδαιότητα των καθηκόντων που ασκεί και τις θέσεις ευθύνης που κατείχε.

4 Το παραγόμενο αποτέλεσμα. Το πώς αυτό θα μετριέται είναι ένα ερώτημα.

5 Να συγκλίνει με τα ευρωπαϊκά συστήματα αμοιβών. Ασαφές παραμένει αν η σύγκλιση αυτή θα αφορά και τη σύγκλιση των αποδοχών.

6 Οι συνθήκες εργασίας κάτω από τις οποίες απασχολείται ο υπάλληλος.

Τα κριτήρια αυτά συνοδεύονται από τρεις βασικές αρχές που αφορούν ένα ενιαίο μισθολόγιο σε όλα τα υπουργεία και για όλες τις κατηγορίες προσωπικού, μια ενιαία επιδοματική πολιτική με αντικειμενικά κριτήρια από έναν κεντρικό φορέα, καθώς και τη μισθολογική διαφοροποίηση ανάλογα με τη γνώση και την ικανότητα κάθε υπαλλήλου.



Τα ερωτήματα που τέθηκαν στην ΑΔΕΔΥ και στα οποία καλείται να δώσει απαντήσεις είναι 7 και αφορούν στο αν το ενιαίο μισθολόγιο θα ισχύσει για καινούργιους και νυν υπαλλήλους, ποια επιδόματα να ενσωματωθούν στο βασικό, ποια να είναι η σχέση εισαγωγικής και καταληκτικής αμοιβής, η σχέση αμοιβών μεταξύ υπαλλήλων με διαφορετική εκπαίδευση, η αμοιβή με κριτήρια (θέση ευθύνης, ειδικότητα, επίπεδο και σχέση συναλλαγής και παροχής υπηρεσιών προς πολίτη), σχέση σύνδεσης αμοιβής και απόδοσης, αν πρέπει να υπάρχει κλαδική διαφοροποίηση, καθώς και τις προτάσεις της για τα επόμενα βήματα του διαλόγου. *

Μισθοί 38,7% πάνω από τον ιδιωτικό τομέα με 40% επιδόματα

Επίδομα τροφής, εξωδιδακτικής απασχόλησης, ταχείας διεκπεραίωσης, έξοδα παράστασης είναι ορισμένα μόνο από τα δεκάδες επιδόματα που εισπράττουν κάθε μήνα οι δημόσιοι υπάλληλοι και τα οποία στοιχίζουν 7,17 δισ. ευρώ κάθε χρόνο ή το 40% της συνολικής μισθολογικής δαπάνης των 18,66 δισ. ευρώ.




Την ίδια στιγμή, ο μέσος μισθός στον δημόσιο τομέα είναι 38,7% υψηλότερος από τον μέσο μισθό στον ιδιωτικό τομέα.

Ο χάρτης των δημοσίων υπαλλήλων, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, που παρουσιάστηκαν κατά τη χθεσινή συνάντηση, παρουσιάζει «11» ενδιαφέροντα στοιχεία:

1 Το 40% της μισθολογικής δαπάνης αφορά την πληρωμή επιδομάτων, ήτοι 7,17 δισ. ευρώ, επί συνόλου 18,66 δισ. ευρώ.

2 Το μεγαλύτερο κομμάτι στην πίτα των επιδομάτων, με 3,72 δισ., κατέχουν οι πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι και ακολουθούν με 2,22 δισ. οι στρατιωτικοί και τα σώματα ασφαλείας. Οι γιατροί εισπράττουν 735 εκατ. ευρώ, οι πανεπιστημιακοί ΑΕΙ-ΤΕΙ 276 εκατ. ευρώ, οι δικαστικοί και το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους 160 εκατ. και οι διπλωματικοί 62 εκατ. ευρώ.

3Την πρωτιά, με 776 εκατ. ευρώ, κατέχει το ειδικό επίδομα (όπως τα ΔΙΒΕΕΤ) των δημοσίων υπαλλήλων. Επεται το επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, με 718 εκατ. ευρώ, και μακράν το κίνητρο απόδοσης, με 386 εκατ. ευρώ και τα λοιπά ειδικά επιδόματα (υπαλλήλων υπουργείων Εσωτερικών, Εξωτερικών, κ.ά.), με 322 εκατ. ευρώ.

4 Βροχή πέφτουν τα επιδόματα σε στρατιωτικούς και σώματα ασφαλείας. Τα 13 διαφορετικά επιδόματα που παίρνουν, στοιχίζουν 2,21 δισ. ευρώ! Ακολουθούν με μεγάλη διαφορά οι γιατροί με 735 εκατ. ευρώ για 7 επιδόματα και στη συνέχεια τα μέλη ΑΕΙ-ΤΕΙ, με 276 εκατ. ευρώ για 6 επιδόματα, οι δικαστικοί και τα μέλη του ΝΣΚ με 160 εκατ. ευρώ για 5 επιδόματα και τέλος οι διπλωματικοί υπάλληλοι με 61,5 εκατ. ευρώ για 7 επιδόματα.



5 Η σχέση εισαγωγικού και καταληκτικού μισθού διαμορφώνεται στο 1,70 για όλες τις κατηγορίες εκπαίδευσης, όταν η αντίστοιχη σχέση στις περισσότερες χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης ξεπερνάει το 3, δηλαδή ο καταληκτικός μισθός είναι τριπλάσιος του εισαγωγικού.

Στην Ελλάδα, ένας δημόσιος υπάλληλος υποχρεωτικής εκπαίδευσης ξεκινάει με 711 ευρώ και αποχωρεί με 1.208 ευρώ, της δευτεροβάθμιας από 830 ευρώ φθάνει στα 1.412 ευρώ, της τριτοβάθμιας από 938 ευρώ στα 1.589 ευρώ και της πανεπιστημιακής αρχίζει με 984 ευρώ και καταλήγει με 1.666 ευρώ.

6 Την υψηλότερη μηνιαία αμοιβή νεοεισερχόμενου στο Δημόσιο με πανεπιστημιακή εκπαίδευση παίρνει όποιος πηγαίνει στο υπουργείο Οικονομικών, με 2.309 ευρώ και ακολουθούν οι γεωτεχνικοί με 1.874 ευρώ, ενώ τη χαμηλότερη κατέχουν οι υπάλληλοι του Εθνικής Αμυνας με 1.260 ευρώ. Εντούτοις, οι αμοιβές αυτές συμπληρώνονται από τα επιδόματα. Πάντως, ένας υπάλληλος με πανεπιστημιακή εκπαίδευση και 17 χρόνια υπηρεσίας έχει μηνιαία αμοιβή 3.194 ευρώ στο υπουργείο Οικονομικών, 2.108 στο Δικαιοσύνης και 1.726 ευρώ στο Παιδείας.

7 Υπάρχουν υπάλληλοι που παίρνουν επιδόματα ακόμη και πάνω από το βασικό μισθό τους. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του υπαλλήλου του υπουργείου Οικονομικών, καθώς παίρνει σε επιδόματα το 135% του βασικού μισθού ως νεοεισερχόμενος, ενώ για κάποιον με 33 χρόνια υπηρεσίας, η σχέση είναι 1,40 στην τεχνολογική εκπαίδευση και 1,36 στην πανεπιστημιακή.

8 Με τη μέση ετήσια ονομαστική αύξηση των αμοιβών να φθάνει στο 5,2% στον δημόσιο και 5,5% στον ιδιωτικό τομέα κατά την περίοδο 2000-2008, ο μέσος μισθός του δημόσιου τομέα -26.556 ευρώ ετησίως- είναι υψηλότερος κατά 38,7% από τον αντίστοιχο μισθό του ιδιωτικού τομέα -19.147 ευρώ.

9 80% αυξήθηκε η μισθολογική δαπάνη την τελευταία δεκαετία και από 10.077 εκατ. ευρώ το 2001, ανήλθε σε 18.001 εκατ. το 2009, ενώ στο φετινό οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου έχει ανέλθει σε 16.106 εκατ. ευρώ.

10 Το μισθολογικό κόστος των 18,66 δισ. ευρώ αντιπροσωπεύει το 32% των πρωτογενών δαπανών, όταν οι συντάξεις, 6,49 δισ., αντιστοιχούν στο 11% και οι δαπάνες για ασφάλιση, περίθαλψη και κοινωνική προστασία, 17,55 δισ., στο 30%, οι λειτουργικές, 9,74 δισ., στο 17% και οι αποδιδόμενοι πόροι, 4,78 δισ., στο 8%.

11 Το 80% του συνολικού μισθολογικού κόστους καλύπτουν 4 υπουργεία: Παιδείας 34%, Υγείας 19%, Αμυνας, 17% και Προστασίας του Πολίτη 11%. Το χαμηλότερο ποσοστό, 1%, καλύπτουν τα υπουργεία Πολιτισμού-Τουρισμού, Υποδομών, Ναυτιλίας και Εξωτερικών.
ΕΛ. ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ
http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=208715

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Έρεβος avatar
    Έρεβος 01/10/2010 12:43:56

    Άρα σύμφωνα με το πινακάκι όλοι οι μισθοι θα πρέπει να γίνουν ίσοι με τον μέσον όρο των 1646.19 ευρώ...

    Αλήθεια γιατί αυτό το μένος κατά των εκπαιδευτικών με το να καταγράφουν συνεχώς λάθος τη μισθοδοσία τους. Στο πινακάκι γράφουν τις μηνιαίες αμοιβές του νεοεισερχόμενου στο Δημόσιο με πανεπιστημιακή εκπαίδευση σε όλους είναι "σωστές" εκτός από του υπ.παιδείας που ισχυρίζονται ότι είναι 1365 ευρώ ενώ είναι δεν είναι 1100.

    Επίσης η αρθρογράφος που το βρήκε ότι στο υπ.παιδείας με 17 χρόνια υπηρεσίας η μηνιαία αμοιβή είναι 1.726 ευρώ; Αυτά τα χρήματα δεν τα παίρνουν ούτε διευθυντές με 33 χρόνια υπηρεσίας.

    • ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ avatar
      ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ @ Έρεβος 01/10/2010 14:04:41

      Ερεβος καλημερα,
      διαβαζα Καθημερινη ειχε τον ιδιο πινακα.
      Οσο για την απορια που εκφραζεις....αδικα την εκφραζεις
      Επρεπε να ειχες καταλαβει το παιχνιδι του υποργειου Παδειας κτλ
      απο τον περασμενο Οκτωβριο...δηλωσεις επι δηλωσεων στο τελος κατι θα μεινει..οτι οι εκπαιδευτικοι δεν παραγουν!!!οτι εργαζονατι λιγοτερο!!! οτι εχουν κονε!!! ξερεισ τωρα τα γνωστα τροπαρια...και τι ποιο φυσικο; Μειωνουμε τον μισθο και αν διαμαρτυρηθουν τους αποκαλουμε συντεχνια, βαζουμε και τους Οικονομοκαμπουροπαπαδακηδες να ωρυονται και απο δω πανε και οι αλλοι!!!!

    • Α.Κ. avatar
      Α.Κ. @ Έρεβος 01/10/2010 14:59:58

      Ολα τα νούμερα αφορούν μικτές αποδοχές, δηλ. συμπεριλαμβάνουν τις κρατήσεις.

      • ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ avatar
        ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ @ Α.Κ. 01/10/2010 15:02:18

        Εγω το ξερω...οι αλλοι ομως; οι αλλοι που οταν διαβασουν αυτα θα γυρισει το ματι τους αναποδα;

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ Α.Κ. 01/10/2010 15:10:16

        Οι οποίες κρατήσεις είναι περίπου 40% αυτών...

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ Έρεβος 01/10/2010 17:48:19

      Ετσι είναι αυτό που μένει είναι η λάσπη και η κατασκευή εχθρών.
      Το ξανά λέω δεν θέλω ενιαίο μισθολόγιο θέλω καθηκοντολόγιο. Να μου πει τι πρέπει να κάνω πως και να μου συνδέσει την αμοιβή με την ποιότητα και την ποσότητα της εργασίας.Οχι τι γουστάρει ο εκάστοτε σύμβουλος, πολιτικό γραφείο, συνδικαλιστής, κολλητός κλπ να κάνω.
      Θεσμοθέτηση υποχρεώσεων και δικαιωμάτων και μετά ας δούμε δείκτες και αμοιβές.
      Μετά από 22 χρόνια στο Πολιτισμού ως ΠΕ με δύο παιδιά παίρνω 1.380 ΚΑΘΑΡΑ.Στο Ραγκούση θα έπαιρνα 2000+ και στον Παπακωνσταντίνου 2500+. Σας δουλεύουν ως κοινωνία και μας λοιδορούν ως υπαλλήλους πολίτες και ανθρώπους.
      Αλλά η ΑΔΕΔΥ και οι πραιτοριανοί μιλούν για ενιαίο μισθολόγιο, για κλαδικό μισθολόγιο ή για οτιδήποτε άλλο για να σώσουν τα επιδόματά τους, τις θέσεις στα ΔΣ, τις επιτροπές κλπ κλπ κλπ.
      Όλα τα υπόλοιπα είναι πράσινα παραμύθια...

  2. Εν Πλώ avatar
    Εν Πλώ 01/10/2010 12:46:55

    Αν κρινουμε απο την γενικότερη αξιοκρατια στο δημόσιο, πάλι οι πασόκοι θα μεινουν με τα επιδόματα ως πιο υπεύθυνοι, και οι υπόλοιποι με τον άσσο. Διωξτε τώρα την πράσινηχολέρα.

  3. vassilis avatar
    vassilis 01/10/2010 13:05:56

    Οτι μειωνει το δημοσιο τομεα ειναι σωστο!Το δημοσιο εχει ελειματα οχι οι ιδιωτες.

    • Ο Ιθαγενής avatar
      Ο Ιθαγενής @ vassilis 01/10/2010 17:49:19

      ΝΑΙ εσείς έχετε μόνο περαίωση

      • 3x avatar
        3x @ Ο Ιθαγενής 02/10/2010 00:30:23

        XAAXAXXAAXA

  4. Ηλίας avatar
    Ηλίας 01/10/2010 13:14:12

    Θυμηθείτε τον Ισημερινό σε λίγο καιρό.

  5. δαιμονάκι avatar
    δαιμονάκι 01/10/2010 13:19:27

    @ Ηλίας.....μήπως μπερδεύεις τις προσδοκίες σου με το τι θα συμβεί τελικά?

  6. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 01/10/2010 13:21:00

    Οι ανισότητες στις αμοιβές δημοσίου τεράστιες. Τα ρετιρε που τρώνε καλά κι ο Πάγκαλος καλύτερα.

    Το αστείο είναι ότι πριν μια βδομάδα η "Ε" έβγαλε μία "συνταξιούχο" της Ολυμπιακής να απαντήσει στον Πάγκαλο. Και αυτή διαμαρτυρόμενη(!) μας είπε ότι με 20 χρόνια υπηρεσία βγήκε σε αναγκαστική σύνταξη με 1600 ευρώ τον μήνα! Δηλαδή πρισσότερα από τον βασικό μισθό γιατρού, ή με μισθό λέκτορα, ή με μισθό διευθυντή στην δευτεροβάθμια εκαπίδευση, αν θέλετε συγκρίσεις. Και παρέλειψε να μας πει τι μισθό έπαιρνε αυτά τα είκοσι χρόνια και πόσες ώρες δούλευε για να κάνουμε και άλλες συγκρίσεις. Λοιπόν, κάποιοι έχουν χάσει κάθε μέτρο και συστολή!.

    Οι περικοπές που έκανε ό πρόεδρος της σοσιαλιστικής διεθνούς, διότι δεν υπήρχαν τελικά λεφτά, έκοψαν ίδιο ποσοστό από μισθούς των 3000 και από μισθούς και συντάξεις των 1000, 900, 700. Υπάρχουν πτυχιούχοι πανεπιστημίου που παίρνουν μετά βίας 1100-1200 και απόφοιτοι λυκείου ή δημοτικού που καθαρίζουν 2500.

    Αν κόψει από τα ρετιρέ που φάγανε καλά κι ο Πάγκαλος καλύτερα, έχει καλώς. Αλλιώς καλύτερα να το ξανασκεφτούν βλέποντας και τα βίντεο από τον Ισημερινό.

    • Ευαγγελία avatar
      Ευαγγελία @ Professor Moriarty 01/10/2010 13:25:49

      +1000, προφέσορα.

    • ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ avatar
      ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ @ Professor Moriarty 01/10/2010 14:06:52

      Εχουν χασει τα γυαλια τους και δεν βλεπουν, απλως πονενε μαζι μας!!!!

  7. Ευαγγελία avatar
    Ευαγγελία 01/10/2010 13:22:11

    To δεν έχει ελλείμματα λόγω μισθοδοσίας του μέσου υπαλλήλου, αλλά λόγω σπατάλης των εκάστοτε κυβερνώντων και κομματαρχών σε συνεργασία με διαπλεκόμενους φίλους και κουμπάρους. Άλλωστε και οι ιδιώτες στην Ελλάδα εν πολλοίς κρατικοδίαιτοι είναι. Θα ζητήσει πίσω το κράτος τις επιδοτήσεις που έδωσε για το στήσιμο επιχειρήσεων της συμφοράς? Θα ζητήσει τις εργοδοτικές εισφορές από επιχειρηματίες που χρόνια δεν τις καταβάλουν ή επιλέγουν να κρύβουν εργαζομένους κατά κυριολεξία στο ψυγείο? Τι θα κάνει με τις επιχορηγήσεις των κομμάτων? Με τις υπερτιμολογήσεις σε νοσοκομειακό υλικό, δημόσια έργα και δε συμμαζεύεται? Γιατί να την πληρώνουν τα συνήθη υποζύγια? Και δεν μας ξεκαθάρισε και το ακόλουθο: Με τους μισθούς ποιων ιδιωτικών υπαλλήλων θα εξισώσει το μισθολόγιο των ΔΥ, με τα 700 ή τα 594 ευρώ (αν είναι τόσα)? Και μια άλλη παράμετρος: Οι ΔΥ με βάση τα εισοδήματά τους που θεωρούσαν σίγουρα πήραν στεγαστικά (κυρίως) δάνεια. Αν πλέον δεν μπορούν να πληρώσουν, θα πεταχτούν στο δρόμο, βορά της νεοφιλελυθέρης μανίας της συμμορίας GAP?

    • GUS P avatar
      GUS P @ Ευαγγελία 01/10/2010 14:13:58

      Ευαγγελία

      Εγκρίνω & επαυξάνω. Και μια επισήμανση. Ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα είναι το ίδιο διεφθαρμένος αν όχι περισσότερο με τον Δημόσιο. Λόγω και των επιδοτήσεων του "αέρα" όσο και της φοροδιαφυγής. Πιθανώς όλοι να γνωρίζουν ότι πολλές επιχειρήσεις άλλο μισθό πληρώνουν επίσημα στους εργαζόμενους (συνήθως στελέχη με υψηλές αμοιβές) και άλλον εισπράττουν αυτοί (εννοείται υψηλότερο). Αυτό δεν είναι διαφθορά;;

  8. τηλέμαχος αναγνώστου avatar
    τηλέμαχος αναγνώστου 01/10/2010 14:00:43

    Οι οικονομικοί συντάκτες συναγωνίζονται μόνο τους αστυνομικούς συντάκτες σε ηλιθιότητα από τη μια, και συνεργασία (λειτουργία ως παπαγαλάκια) με το υποργείο που καλύπτουν.
    Πόσο δύσκολο είναι αντί να γράφουν όλα αυτά τα νούμερα για τα επιδόματα να γράψουν το βασικό μισθό που μένει αν βγάλεις τα επιδόματα. Θέλουν να διδάσκουν τα παιδιά τους στο Πανεπιστήμιο καθηγητές με 1100 ή 1300 ευρώ ακαθάριστο μισθό; Τόσο ηλίθιοι είναι πιά;

    • ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ avatar
      ΡΗΓΑΣ ΦΕΡΡΑΙΟΣ @ τηλέμαχος αναγνώστου 01/10/2010 14:09:45

      Χωριο που φαινεται κολαουζο δεν θελει!!!

  9. ΦΩΤΕΙΝΟΣ avatar
    ΦΩΤΕΙΝΟΣ 01/10/2010 14:03:28

    Όλοι στην πείνα όλοι κάτω από 1000ε..για να μάθουμε οι καλομαθημένοι που όλοι μαζί τα φάγαμε..παπαγαλάκια των 30.000ε τον μήνα..

  10. Greg avatar
    Greg 01/10/2010 14:13:29

    Άνοιξε το κουτί της Πανδώρας; Για το αυτονόητο; Τί πιο λογικό εν έτη 2010 και ασχέτως ΔΝΤ, να είναι η μισθοδοσία του δημοσίου ΕΝΑΣ αριθμός στην οθόνη, όπου με ένα κλικ, θα διαιρείται σε πιο πολλούς αριθμούς ανά κατηγορία υπαλλήλων κοκ;

    • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
      τηλέμαχος αναγνώστου @ Greg 01/10/2010 14:53:35

      Αν και μετά την "επανάσταση του αυτονόητου" ο κλητήρας του υποργείου οικονομικών εξακολουθεί να παίρνει περισσότερα από τον πρωτοβάθμιο καθηγητή πανεπιστημίου τι θα πεις; Ή έχεις καταλάβει ότι όλο αυτό γίνεται για να διορθωθούν τέτοια αδιανόητα;

      • Greg avatar
        Greg @ τηλέμαχος αναγνώστου 01/10/2010 15:22:36

        Ούτε ο καθηγητής πανεπιστημίου είναι θεός ούτε ο κλητήρας είναι σκουλήκι. Πάντως, θα περίμενα από ένα ενιαίο μισθολόγιο ο καθηγητής να παίρνει περισσότερα..

      • (A)θανάσης avatar
        (A)θανάσης @ τηλέμαχος αναγνώστου 01/10/2010 16:45:40

        Ο κόσμος σου είναι ενδιαφέρων αλλά μονότονος...
        Θεοί και σκουλήκια.
        Θεοί και σκουλήκια...

  11. bach avatar
    bach 01/10/2010 15:00:36

    αυτό μου θυμίζει ανθρωποφαγία το θέμα δεν είναι να μειωθούν οι μισθοί κάποιων που παίρνουν αυτά που παίρνουν ή καλύτερά τους τα δίνουν αυτά που τους δίνουν για να κάνουν την ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΞΗΘΟΥΝ ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΕ ΕΝΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ ΕΠΙΠΕΔΟ. ΚΑΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΙΣ ΓΕΝΙΚΕΥΣΕΙΣ

  12. Lewnidas avatar
    Lewnidas 01/10/2010 15:04:06

    ο λαςο δεν ξεχνα του ΠΑΣΟΚ την δεξια
    η μηπως θεια δικη? αυτους που εβαλε ο μπαμπας πετσοκοβει ο γιοκας?

    στην τελικη δεν αντιπαραγωγικο να βαζουν ολοι μεσο να βολευτουν καπου για να παιρνουν καλα λεφτα και να καθονται?

  13. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 01/10/2010 15:09:29

    Σε όσους (όχι εδώ για την ώρα) ζητούν εξίσωση μισθών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, αντί άλλων επιχειρημάτων που θα μπορούσα να αναφέρω, επιλέγω τούτο:

    Στον ιδιωτικό τομέα για να πάρεις καλά χρήματα, ή πρέπει να έχεις υψηλή θέση ευθύνης ή να "τα φέρνεις" χοντρά στη επιχείρηση. Φανταστείτε αγαπητοί ένα Ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών του οποίου οι υπάλληλοι (βλ. κυρίως εφοριακοί) θα πληρώνονται, πέρα από το βασικό μισθό, με ποσοστά επί των εσόδων που φέρνουν στο κράτος !! Φανταστείτε τότε τι έχει να γίνει με, πρόστιμα, φόρους, ελέγχους, νομοθεσία εισπράξεως δημοσίων εσόδων, κτλ.

    Το φανταστήκατε; Αν όχι, ελπίζω να μην το ζήσουμε.

  14. Α.Κ. avatar
    Α.Κ. 01/10/2010 15:30:17

    Προς Ρήγα Φερραίο 15:02'

    Σε γενικές γραμμές έχεις δίκιο....αλλά.

    Το επίδομα ΔΙΒΕΕΤ του Υπ. Οικονομικών, δεν έχει κρατήσεις, έχει ένα μικρό φόρο και κατόπιν εξαιρείται του συνυπολογισμού του με τα άλλα εισοδήματα. Δεν μπαίνει δηλαδή στην κλίμακα.

    Το επίδομα βενζίνης (ή μετακίνησης αν θες) που παίρνουν κάποιοι, δεν μπαίνει στο φορολογητέο εισόδημα. Ούτε αυτό έχει κρατήσεις. Προσωπικά το βρίσκω σωστό. Η αδιαφάνεια και το μουλοχτό μου δίνει στα νεύρα όμως !

    Γενικά πάντως μιλώντας, το όλο θέμα είναι ένα πρώτης τάξεως παράδειγμα για το πόσα ΨΕΜΑΤΑ μπορεί κάποιος να πει με την ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ. Επρεπε να διδάσκεται σε όλα τα Παν. Τμήματα που ασχολούνται με στατιστική.

    Π.χ. Το ότι μεταξύ 1999 και 2009 ο μισθός των Δ.Υ. αυξήθηκε κατά μέσο όρο 117% ενώ στην π.χ. Αυστρία αυξήθηκε μόνο 35%, είναι γεγονός. Τι αποσιωπάται; Οτι πρόκειται για τον ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟ μισθό και όχι για τον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ή ΑΠΟΠΛΗΘΩΡΙΣΜΕΝΟ !! Επίσης, για την ίδια περίοδο, δεν αναφέρονται τα ποσοστά ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ & ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ των δύο χωρών, πράγμα που είναι ΚΕΦΑΛΑΙΩΔΟΥΣ σημασίας για την σύγκρισή τους. Τέλος, το σημαντικότερο όλων, δεν αναφέρεται η αναγωγή του μέσου μισθού Αυστρίας και Ελλάδας σε ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ώστε να συγκρίνουμε στην Αυστρία τι μπορούσε να αγοράσει ο Δημόσιος Υπάλληλος την εξεταζόμενη περίοδο και τι ο Ελληνας συνάδελφός του , καθώς και τη διαχρονική διακύμανση του εν λόγω μεγέθους.
    Μήπως ο Ελληνας Δ.Υ. παρά την μεγαλύτερη αύξηση του ΑΕΠ της Ελλάδας έναντι της Αυστρίας, και παρά την μεγαλύτερη (117% - 35%) αύξηση του ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΟΥ μισθού, τελικά μπορούσε να αγοράσει λιγότερα αγαθά απο τον Αυστριακό; Μήπως αυτή η σχέση Ελληνα και Αυστριακού συνεχώς επιδεινωνόταν για το ίδιο διάστημα;

    Μήπως ;;;

    Συμπέρασμα: η ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ μάλλον πρέπει να γίνει υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία !

    • Greg avatar
      Greg @ Α.Κ. 01/10/2010 16:01:55

      Γιατί ο Έλληνας και ο Αυστριακός πρέπει να έχουν την ίδια αγοραστική δύναμη;

      • Α.Κ. avatar
        Α.Κ. @ Greg 01/10/2010 16:05:08

        Δεν πρέπει ! Αλλά όταν φωνάζεις "ο Ελληνας Δ.Υ. πήρε 117% αύξηση την τελευταία δεκαετία σε σχέση με τον Αυστριακό", στην ουσία λες ότι είναι ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΣ (και πρέπει να μην μιλάει) ενώ στην ουσία χάνει χρήματα για μια δεκαετία !!

        Γι'αυτό.

    • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
      τηλέμαχος αναγνώστου @ Α.Κ. 01/10/2010 16:14:08

      @Α.Κ.
      "Το ότι μεταξύ 1999 και 2009 ο μισθός των Δ.Υ. αυξήθηκε κατά μέσο όρο 117% ενώ στην π.χ. Αυστρία αυξήθηκε μόνο 35%, είναι γεγονός."
      Ούτε αυτό πρέπει να ισχύει καθώς όπως λένε αλλού "Με τη μέση ετήσια ονομαστική αύξηση των αμοιβών να φθάνει στο 5,2% στον δημόσιο και 5,5% στον ιδιωτικό τομέα κατά την περίοδο 2000-2008" Αυτό δίνει αύξηση 50% άντε μετα δύο χρόνια που λείπουν να είναι 60% που απέχει έτη φωτός από το 117%.
      Άλλη λαθροχειρία είναι η σύγκριση του μισθού των ΔΥ με όλον τον ιδιωτικό τομέα χωρίς να αναφέρεται ότι η εκπαίδευση των ΔΥ είναι κατά μέσο όρο μεγαλύτερη του ιδιωτικού όπου περιλαμβάνονται και δεκαεξάχρονοι, μετανάστες κλπ που αναγκαστικά ρίχνουν το μέσο όρο.

    • Ρήγας Φερραιος avatar
      Ρήγας Φερραιος @ Α.Κ. 01/10/2010 16:20:49

      Προς Α.Κ.
      Δεν διαφωνω μαζι σου...τι μελει γενεσθαι ομως;
      Εξισωση των παντων προς τα κατω;
      Χθες διαβασα αυτο το αρθο και πρσπαθω να καταλαβω ποσο πιο πολυ πρεπει να χαμηλωσουν οι μισθοι γενικως; Τι σχεδιο υπάρχει;
      h**p://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_30/09/2010_416838

    • τηλέμαχος αναγνώστου avatar
      τηλέμαχος αναγνώστου @ Α.Κ. 01/10/2010 17:25:59

      @Α.Κ.
      “Το ότι μεταξύ 1999 και 2009 ο μισθός των Δ.Υ. αυξήθηκε κατά μέσο όρο 117% ενώ στην π.χ. Αυστρία αυξήθηκε μόνο 35%, είναι γεγονός.”
      Ούτε αυτό πρέπει να ισχύει καθώς όπως λένε αλλού “Με τη μέση ετήσια ονομαστική αύξηση των αμοιβών να φθάνει στο 5,2% στον δημόσιο και 5,5% στον ιδιωτικό τομέα κατά την περίοδο 2000-2008″ Αυτό δίνει αύξηση 50% άντε μετα δύο χρόνια που λείπουν να είναι 60% που απέχει έτη φωτός από το 117%.
      Άλλη λαθροχειρία είναι η σύγκριση του μισθού των ΔΥ με όλον τον ιδιωτικό τομέα χωρίς να αναφέρεται ότι η εκπαίδευση των ΔΥ είναι κατά μέσο όρο μεγαλύτερη των υπαλλήλων του ιδιωτικού όπου περιλαμβάνονται και δεκαεξάχρονοι, μετανάστες κλπ που αναγκαστικά ρίχνουν το μέσο όρο.

  15. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 01/10/2010 15:38:31

    Επιστροφή στο σύστημα της αρχαιότητας. Ιδιωτικοί φοροεισπράκτορες και διαγωνισμός του δημοσίου σε ποιον θα αναθέτει την φοροείπραξη. ΠΑΣΟΚ και ξερό ψωμί.

    • (A)θανάσης avatar
      (A)θανάσης @ Strange Attractor 01/10/2010 16:47:13

      Του Τελώνου και του Φαρισαίου ένα πράμα...
      Τελώνες θα μας φέρει, από Φαρισαίους μας φλόμωσε.

  16. vassilis avatar
    vassilis 01/10/2010 15:41:57

    Ο ιδιωτικος τομεας ειτε ειναι κρατικοδιαιτος ειτε οχι δεν φερνει την ευθυνη καθως εναποκειται στην πολιτεια αρα το δημοσιο να μην τους εχει κρατικοδιαιτους και να μην τους επιτρεπει να φοροδιαφευγουν.Μην πεφτετε στην παγιδα διαχυσης ευθυνων καθότι η ευθυνη ειναι απολυτη του κρατους.

  17. KAPS avatar
    KAPS 01/10/2010 16:07:03

    Ενας ιδιωτικός υπάλληλος με χαιρεκακία μου είπε σε μένα Δ.Υ προ 6 μηνών ...θα σας απολύσουν σύντομα ...του απάντησα ήρεμα και με όλη την ειλικρίνεια ...ναι αλλά πρόσεξε μην τα πράγματα για άλλους στραβώσουν ...το αποτέλεσμα απολύθηκε αυτός εμένα και ακόμα ναρωτιέται γιατί ..θα του απαντήσω πως θέλει δε θέλει να το καταλάβει το κατάντημα του δημόσιου το επέβαλαν ναιναι το επέβαλαν κάτι άχρηστοι πολιτικοί σε συνεργασία με κάποιους αεριτζήδες επιχειρηματίες και την αγαστή συμπαράσταση κηφήνων συνδικαλιστών . Ας μειώσουν και άλλο το μισθό μας δεν με απασχολεί ..

  18. anonymos avatar
    anonymos 01/10/2010 21:26:08

    Φτωχολόγιο όχι μισθολόγιο. Λιγοτερα λεφτα μικρότερη αγορα αρα απολύσεις ιδιωτικών υπαλλήλων (εξυπνοι ιδιωτικοί υπάλληλοι!!!!!!!!!!!)

  19. bgtrotel avatar
    bgtrotel 01/10/2010 23:51:40

    Λοιπόν Κυρίες και Κύριοι.
    Με αφορμή το δημοσίευμα και τα στατιστικά στοιχεία που παρατίθενται, τίθεται εύλογο ερώτημα. Είναι άραγε τα στοιχεία αυτά αποτέλεσμα της στατιστικής επεξεργασίας απο τους έμπιστους πλέον στατιστικολόγους της Ε.Ε, που διοχετευονται με την ευχή της Κυβέρνησης στον τύπο ή νέα πογκρόμ προπαγάνδα κατά των Δ.Υ προκειμένου να δικαιολογήσουν τις νέες μειώσεις μισθών;
    Στον ιδιωτικό τομέα τα κατώτερα όρια ρυθμίζονται(-ονταν) απο τις συλλογικές συμβάσεις. Αλλά η σύμβαση του καθενός, ειδικά σε υψηλής εξειδίκευσης αντικείμενα εργασίας π.χ Ιατρών, Μηχανικών κ.α διαφέρει και πρακτικά δεν έχει όριο.Στο δημόσιο όμως έχει. Προς τι λοιπόν η σύγκριση. Όλα σε ένα τσουβάλι, έτσι βολευει;
    Και παρεπιπτόντως. Αν προσαρμόσετε τους μισθούς του δημόσιου στους αντίστοιχους (!)του ιδιωτικκού τομέα θα επαναφέρετε και τα Δώρα του Πάσχα και Χριστουγένων και επίδομα αδείας στο Δημόσιο; Ή τα σας μας και τα μας μάσατα. Πανε αυτά τα φάγαμε;

    Και κάτι ακόμη, για τους φωστήρες μεταρυθμιστές.
    Είναι το ίδιο ρε παλικάρια η εργασία π.χ του νοσηλευτικού προσωπικού σε μια ιδιωτική κλινική με μέση εξυπηρέτηση 200-300 ασθενών ημερησίως και του αντίστοιχου προσωπικού σε κρατικό νοσοκομείο με εξυπηρέτηση 1500- 3000 ασθενών ημερησίως; Με την ίδια πολλές φορές διαθέσιμη δύναμη. Ή δεν γνωρίζετε τα στατιστικά αυτά, βγαλμένα απο την πράξη.
    Θα μπορούσε κανείς να απαριθμήσει πλήθος ειδικοτήτων με σαφώς δυσμενέστερες συνθήκες εργασίας στο Δημόσιο απ΄ ότι στον ιδιωτικό τομέα. Και για όσους εδώ γελάσουν. Αλήθεια Κύριοι μεταρυθμιστές έχετε ποτέ εργασθεί σε θέση ευθύνης τέτοια ώστε να αισθανθήκατε ποτέ το δέος του λάθους απο το οποίο μπορούν να προκύψουν ατυχήματα τρίτων ή και δικό σας ή ακόμη χειρότερες καταστάσεις; Τα δικά σας λάθη τα πληρώνουν άλλοι, ποτέ εσείς οι ίδιοι.
    Σοβαρευτείτε λοιπόν και ξανασκεφτείτε τι πάτε να κάνετε.
    Τον εξορθολογισμό τον καταλαβαίνω, την ισοπέδωση όχι.

    Και τέλος,μία απλή ερώτηση. Μας επιβαλουν οι "εταίροι μας" την ενσωμάτωση των οδηγιών του ΕΚ στο Εθνικό δίκαιο,και τρέχετε αμέσως να τις ενσωματώσετε. Αλλά γιατί επιλεκτικά και όχι και για τους μισθούς; Λόγω του πρόσφατου Μνημονίου; Και μέχρι τώρα τι κάνατε; Απλά τρώγατε και πίνατε; Απo το πουθενά εμφανιστήκατε να σώσετε την Πατρίδα; Δεν γνωρίζατε;

  20. τηλέμαχος αναγνώστου avatar
    τηλέμαχος αναγνώστου 02/10/2010 00:33:19

    Αυτό πάντως που έχει το περισσότερο ενδιαφέρον μετά από όλη αυτή την ταπείνωση και τον εξευτελισμό είναι η εκλογική συμπεριφορά των ΔΥ (αν θυμάμαι καλά είναι κοντά στο 50% ΠΑΣΟΚ) το Νοέμβριο και στο μέλλον. Εγώ πάντως δεν τους βλέπω να αντιδρούν όπως ο 3x παραπάνω.

  21. Στρατηγός Πέτρος avatar
    Στρατηγός Πέτρος 02/10/2010 00:50:39

    Δεν το πιστεύω ότι, ακόμα και που τσιμπήσατε και το ψάχνετε. Τι μελετάτε, κάνετε πράξεις κι ένα σωρό; Δεν είναι εμφανές; Συνέλθετε λιγάκι, πια!
    Μπορώ να γράψω ένα σωρό αιτιολογήσεις, αλλά βγάζει μάτι. Περεταίρω μείωση μισθών είναι, από το παράθυρο, αφού έκανε ήδη μια φορά, δεν μπορεί να το ονομάσει έτσι. Και το ρίχνει τροφή στους ανθρωποφάγους, να φαγωνόμαστε μεταξύ μας. Ο χαμηλόμισθος να φάει τον υψηλόμισθο και τανάπαλιν.
    Με ποια αξιοκρατία θα πληρώνει; Ανάλογα με το ποιος δουλεύει περισσότερο, ή ποιοτικότερα, και ποιος θα το κρίνει; Ο προϊστάμενος, ή θα υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια; Το σωστό αναφέρθηκε παραπάνω: Καθηκοντολόγιο. ΑΥΤΟ είναι το αυτονόητο, αλλά το είδες να αναφέρει κανείς ποτέ, εκτός από κανένα σχόλιο σε blog; Ούτε καν σε άρθρο...
    Για ποιο αντικείμενο σε πληρώνω; Πάρε τόσα. Αλλά ανάλογα και με τη σπουδαιότητα, δεν πρέπει; Τα πτυχία τα παίρνουν πολλοί, δουλεύουν στο αντικείμενό τους όμως; Να επιβραβεύσουμε την απόκτηση πτυχίου με τη μισθοδοσία; Πλάκα μου κάνεις; Άντε να σου δώσω ένα μπόνους, ένα δάνειο, κάτι... Να σε πληρώνω μισθό χωρίς να εξασκείς το πτυχίο σου, επειδή θα μπορούσες να το κάνεις αλλά δε σου βρήκα πόστο;
    Κουράστηκα, τα πήρα, δεν περιγράφω άλλο!...

  22. kaperonis avatar
    kaperonis 03/10/2010 13:41:22

    Ο Γκίκας και ο Κουντουριώτης σχολιάζουν την επικαιρότητα 1ο Μονόπρακτο θεατρικό έργο με θέμα το Ενιαίο Μισθολόγιο μισθοί διπλωματών και στρατιωτικών.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Καλημέρα Κουντουριώτη. Τι γίνεσαι; Διάβασες για τα νέα μέτρα που σχεδιάζει η κυβέρνηση για το Ενιαίο Μισθολόγιο;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Καλημέρα Γκίκα. Είναι άλλη μια μαχαιριά στην πλάτη των εργαζόμενων, και ιδιαίτερα των διπλωματικών υπαλλήλων.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Γιατί το λες αυτό ειδικά για τους δημόσιους υπαλλήλους;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Γιατί οι αποδοχές των δημοσίων υπαλλήλων έχουν ήδη μειωθεί πάνω από 25%, λόγω του μνημονίου.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Ναι, αλλά αν παρατήρησες αυτό το 25% που έχασαν οι δημόσιοι υπάλληλοι, χάθηκε μαλακά, χωρίς μεγάλες εντάσεις, διαδηλώσεις, καταστροφές κλπ. Και οι διπλωματικοί υπάλληλοι που τους φορολογείται τώρα το μισό επίδομα του εξωτερικού τους, που προστίθεται στο σύνολο του φορολογητέου εισοδήματός του στο τέλος του χρόνου, αποδέχτηκαν σιωπηρά και αυτοι την τύχη τους και δεν αντέδρασαν δυναμικά, κάτι που σημαίνει ότι είχαν περιθώρια περικοπών.

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Τι λές; Αφού αντέδρασαν με συγκέντρωση στο προαϋλιο του Υπουργείου Εξωτερικών, με τα κοστούμια τους και τις γραβάτες τους. Δεν χρειάστηκε να πάνε κάπου αλλού, αφού το προαύλιό τους είναι ακριβώς απέναντι από τη Βουλή.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Και τι πέτυχαν με την κινητοποίησή τους αυτή;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Πέτυχαν πολλά, Πρώτα απ’ όλα στις αρχαιρεσίες της Ένωσης Διπλωματικών Υπαλλήλων, γκρέμισαν τον Τσαμαδό από Πρόεδρο και στη θέση του έβαλαν τον Δασκαρόλη, αυτόν που δραστηριοποιήθηκε δίνοντας συνεντεύξεις στην Τηλεόραση για τα δίκαια αιτήματα του κλάδου.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Μόνο αυτό;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Όχι μόνο, έβγαλαν στο Διοικητικό Συμβούλιο και το Διάμεση μαζί με τη γυναίκα του την Αγγελέτου. Μεγάλο χαστούκι για την κυβέρνηση, αφού φέρνει στην επιφάνεια τους παλιούς συνεργάτες της Ντόρας Μπακογιάννη στη ΣΤ1 Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείου Εξωτερικών

    ΓΚΙΚΑΣ

    Και πως φαντάζεσαι να κινηθούν οι διπλωμάτες για να ακυρώσουν τις μισθολογικές μειώσεις που τους επέβαλε η κυβέρνηση καθώς και τη φορολόγηση του επιδόματος εξωτερικού τους;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Κατ’ αρχήν κινούνται διακριτικά και χωρίς τυμπανοκρουσίες για να μην τους πάρουν χαμπάρι οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι και οι φορτηγατζήδες και δώσουν λαβές για κατηγορία περί «διακριτικής ευνοϊκή μεταχείρισής» τους.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Δηλαδή;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Να, έχουν αναθέσει στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Εξωτερικών Πρέσβη Γιάννη Ζέπο, να κάνει όλες τις επαφές, μια και είναι ο κολλητός του Γιώργου Παπανδρέου, ώστε πρώτα να γίνει άρση των σκληρών μισθολογικών και φορολογικών μέτρων κατά των διπλωματικών υπαλλήλων, και μετά – κατόπιν εορτής – να το μάθουν οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι και οι φορτηγατζήδες.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Και με ποια επιχειρήματα κινείται για τους διπλωμάτες ο Γιάννης Ζέπος;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Να, θα πει στον πρωθυπουργό, ότι οι διπλωματικοί υπάλληλοι, όπως και τα στελέχη και οι αξιωματικοί των ενόπλων δυνάμεων είναι κάτι το ξεχωριστό, και δικαιούνται ειδική μεταχείριση, επομένως να μην τους περικοπούν οι μισθοί και τα επιδόματά τους. Αυτό βέβαια θα καλύπτει μόνο τους διπλωματικούς υπαλλήλους και όχι τους λοιπούς διοικητικούς υπαλλήλους του Υπουργείου Εξωτερικών, τους κλητήρες, τους Εμπειρογνώμονες, τεχνικούς επικοινωνιών κλπ. Αυτοί δεν είναι διπλωμάτες, είναι βοηθητικοί κλάδοι. Είναι για να βοηθούν τους διπλωμάτες και τίποτα άλλο. Αυτοί θα ακολουθήσουν τη μοίρα των υπόλοιπων δημοσίων υπαλλήλων. Δεν τους αξίζει κάτι καλύτερο

    ΓΚΙΚΑΣ

    Υπάρχουν από τώρα μήπως αντιδράσεις κατά των διπλωματών;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Ναι, λένε ότι οι διπλωμάτες είναι πολυέξοδοι, αφού στο εξωτερικό κοστίζει η διαμονή τους σαν να είναι από χρυσάφι. Έχει πέσει πολύ λάσπη για τη σουϊτα στη Νέα Υόρκη του Μητσιάλη του Μόνιμου Αντιπρόσωπου της χώρας μας στον ΟΗΕ. Τον κατηγορούν τον καημένο ότι πληρώνει κάθε χρόνο 20.000 δολάρια νοικι, ενώ μπορούσε να είχε νοικιάσει ένα φτηνότερο, μια και ο μισθοσυντήρητος μέσος Έλληνας ζεί με κλαδεμένους μισθούς, επιδόματα και συντάξεις.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Και αυτός γιατί δεν φεύγει πράγματι από τη σουϊτα να βρει μια πιο φτηνότερη;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Μα δεν μπορεί να αποδώσει στο έργο του ένας Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη αν δεν έχει θέα από το γραφειάκι του στο σαλόνι, πάνω στο Σέντραλ Πάρκ της Νέας Υόρκης. Δεν του έρχεται έμπνευση.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Ναι αλλά δεν είναι μόνο αυτό, είχε παραγγείλει και μια πολυτελέστατη λιμουζίνα Μερσέντες για να πηγαίνει στη δουλειά του τέσσερα τετράγωνα πιο κάτω, τη στιγμή που ο ίδιος ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης ο Μπλούμπεργκ πηγαίνει στη δουλειά του με το μετρό.

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Μα αγαπητέ μου, είναι θέμα κύρους. Εδώ πριν πέντε χρόνια οι διπλωμάτες αρνιόνταν να πληρώσουν τα πρόστιμα για παράνομο παρκάρισμα – συνολικά 530.031 δολλάρια - που τους είχε επιβάλει ο Δήμαρχος της Νέας Υόρκης, και τελικά υποχρεώθηκε το Ελληνικό Δημόσιο να τα πληρώσει όπως γράφτηκε στο http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=478841), χωρίς να τα ζητήσει να τα πληρώσουν μετά οι ίδιοι οι παραβάτες, δηλαδή τα …

    ΓΚΙΚΑΣ

    τα πλήρωσαν οι μαλάκες οι Έλληνες φορολογούμενοι.

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ
    Και τώρα εσύ μου λες να υποχρεωθεί ο Πρέσβης Αναστάσιος Μητσιάλης να φύγει από την πολυτελέστατη σουϊτα που πληρώνουν οι μαλάκες οι Έλληνες φορολογούμενοι ενοίκιο 20.000 δολάρια το μήνα;

    ΓΚΙΚΑΣ

    Γιατί, δεν μπορεί ο κύριος Παπανδρέου να δώσει εντολή στον Πρέσβη κ. Αναστάσιο Μητσιάλη να φύγει αμέσως από την πολυτελέστατη σουϊτα που πληρώνουν οι μαλάκες οι Έλληνες φορολογούμενοι ενοίκιο 20.000 δολάρια το μήνα;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Ο Μητσιάλης είναι ισχυρότερος και από τον Παπανδρέου. Αν οι δύο τους συγκρουστούν, μάλλον ο Παπανδρέου θα φύγει, και ο Μητσιάλης θα μείνει στη σουϊτα του.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Μα τόσο ισχυρός είναι ο Μητσιάλης;

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Δεν έχεις δει στο βιογραφικό του; Από τη Ρώμη ξεκίνησε ως Γ’ Γραμματέας Πρεσβείας, στη Ρώμη ξαναβρέθηκε σαν Πρέσβης, πήγε στην Νότια Αφρική την εποχή του άπαρτχαϊντ που ήταν παράδεισος, και από εκεί πήρε και απόσπαση στη Νέα Υόρκη για τη Γενική Συνέλευση δηλαδή πληρωνόταν και με το μισθό του και με το επίδομα εξωτερικού επιπέδου Νότιας Αφρικής και με την αποζημίωση Νέας Υόρκης για την απόσπασή του. Το πόστο του αυτό στη Νότια Αφρική το θεωρεί «δυσμενές» πόστο του. Τώρα, μετά από τη Ρώμη τον έστειλαν στην Νέα Υόρκη πάλι όπου είναι ο Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στον ΟΗΕ.

    ΓΚΙΚΑΣ

    Ουάουυυ! Τι ωραία πόστα!

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Μόνο διπλωμάτες με προσωπικό και πολιτικό εκτόπισμα παίρνουν τέτοια πόστα!

    ΓΚΙΚΑΣ

    Κουντουριώτη, ξεφύγαμε όμως από το θέμα μας. Το θεωρείς δίκαιο να υπάρχει ένα ενιαίο μισθολόγιο για όλους τους δημόσιους υπαλλήλους.

    ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ

    Ναι, πιστεύω αν εξαιρέσουμε τους διπλωματικούς υπαλλήλους που δεν πρέπει να τους θίξει η κυβέρνηση, ότι πρέπει επι τέλους να μπει μαχαίρι στις ανισότητες των δημοσίων υπαλλήλων. Αποτελεί πραγματική πρόκληση να έχει υψηλό μισθό ο υπάλληλος του Υπουργείου Οικονομικών ή των Τελωνείων ή του Γενικού Λογιστηρίου, ενώ οι συνάδελφοί τους στο Υπουργείο
    Αγροτικής Ανάπτυξης να παίρνουν μόλις τα 2/3 των αποδοχών των παραπάνω αναφερθέντων. Επί πλέον είναι ένας καλός τρόπος για να εξοικονομηθούν 350 εκατ. ευρώ ετησίως την επόμενη τριετία.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.