#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
25/04/2011 08:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νέος αγρότης, με πιστοποιητικό παλιού!




Ανέκαθεν πίστευα και πιστεύω ακόμα, πως ζούμε στην ομορφότερη χώρα του κόσμου. Μεγαλώνοντας τα παιδιά μου, τους έλεγα πάντα να μη φύγουν ποτέ από αυτόν τον ευλογημένο τόπο. Σήμερα ομολογώ πως δεν ξέρω αν τους έκανε καλό, η συμβουλή και η επιθυμία της μάνας, γιατί οι προοπτικές να ζήσουν με αξιοπρέπεια στην ομορφότερη χώρα ελαχιστοποιούνται και κάθε μέρα το εισπράττω από τους ανθρώπους του μικρού δικού μου περίγυρου.

Μόλις προχθές συναντήθηκα με έναν καλό φίλο, που στα 55 του χρόνια έχασε τη δουλειά του. Ένσημα ο άνθρωπος έχει, γιατί δουλεύει  από μικρό παιδί, αλλά του λείπει προς το παρόν εκείνο το άτιμο όριο ηλικίας,  για να συνταξιοδοτηθεί από το ΙΚΑ.

Μη βλέποντας κανένα φως στο τούνελ της  καλπάζουσας  ανεργίας, θυμήθηκε πως έχει δυο περιβολάκια στην ελληνική ύπαιθρο και σκέφθηκε πως δεν του μένει τίποτα άλλο από το να τα καλλιεργήσει ο ίδιος. Ψάχνοντας απελπισμένος τον τρόπο πληροφορείται, πως στο υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης υπάρχει και ευρωπαϊκό πρόγραμμα που επιδοτεί νέους αγρότες,  για συγκεκριμένες καλλιέργειες. Τρελάθηκε από τη χαρά του, πιστεύοντας πως ο Θεός δεν αφήνει τελικά κανέναν να χαθεί και ντύθηκε και στολίστηκε και να σου μπροστά στην αρμόδια για πληροφορίες υπάλληλο.

-Πρέπει να μας αποδείξετε πως η γη  είναι δική σας, δεν διεκδικείται από τρίτους και δεν είναι ενυπόθηκη.

-Μα ορίστε οι τίτλοι ιδιοκτησίας των αγροτεμαχίων μου και τα πιστοποιητικά τους.

-Δεν μας αρκεί αυτό, θα πρέπει να αποδείξετε πως η γη σας είναι και παραγωγική !

-Μα βεβαίως απαντά όλο περηφάνια, από το ένα βγάζω και λάδι και το άλλο είναι ένα πολύ καλό μποστάνι.

-Πρέπει να φαίνεται στη φορολογική σας δήλωση, πως  έχετε ήδη  αγροτικό εισόδημα, γιατί αλλιώς δεν δικαιούσθε την ένταξή σας στο πρόγραμμα!!!

-Μάλιστα, το έχω κι αυτό! Δηλώνω χρόνια τώρα αγροτικό εισόδημα και θα σας προσκομίσω αύριο όλες μου τις φορολογικές δηλώσεις, ανέκραξε με υπερηφάνεια ο 55άρης Φώτης, ελπίζοντας πως πληροί   πια όλους τους  όρους , για την επιδότηση.

Πού να υποψιαζόταν ο έρημος, το τί του έμελλε να ακούσει ακόμα!

-Το ποσόν του αγροτικού σας εισοδήματος ανέρχεται στο 35% του όλου δηλωθέντος εισοδήματός σας, τα προηγούμενα έτη;

-Μα φυσικά όχι! Πώς θα μπορούσα να ζήσω και να μεγαλώσω τα παιδιά μου με τέτοιο εισόδημα; Δεν ήμουν τεμπέλης, γιατί δεν ήμουν και εισοδηματίας! Οδηγός ήμουνα, πριν χάσω τη δουλειά μου και τώρα επιβάλλεται να κάνω μια στροφή στη ζωή μου και να ζήσω με εκείνα που μου άφησε ο γέρος μου.

-Λυπάμαι κύριε! Είναι προϋπόθεση για την επιδότησή σας ως νέου αγρότη, να είχατε ήδη δηλωμένο αγροτικό εισόδημα ύψους 35% του συνόλου των εισοδημάτων σας.

Τόμπολα ο άνθρωπος!  Δεν πίστευε στα αυτιά του για αυτό που άκουγε. Πριν γυρίσει την πλάτη και φύγει με σκυμμένο το κεφάλι και με το τούνελ της ανεργίας του θεοσκότεινο πάλι μπροστά του, ίσιωσε το κορμί του και είπε δυνατά.

-Γιατί μας δουλεύετε; Πέστε μας επιτέλους την αλήθεια! Εσείς δεν θέλετε νέους αγρότες, αλλά παλιούς, πολύ παλιούς!

-Φώτη, τον ερώτησα, μόνον αυτό τους είπες; Μου απάντησε καταφατικά, κοιτάζοντας το πάτωμα.

-Τι να τους πω, ρε Αφροδίτη; Αφού ζούμε στη χώρα της φαιδρής πορτοκαλιάς και από τώρα και στο εξής θα λέω και της φαιδρής ροδιάς, γιατί ροδιές ήθελα να καλλιεργήσω.

Και εγώ τι να πω στο φίλο μου; Πως ζούμε στην ωραιότερη χώρα του κόσμου; Ωραιότατη, δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία, αλλά με ανθρώπους που θα ήθελαν να φύγουν τρέχοντας μακριά από αυτήν! Γιατί άραγε;

Αφροδίτη

ΣΧΟΛΙΑ

  1. spiros avatar
    spiros 25/04/2011 08:53:06

    Αγαπητέ αγρότη έπρεπε να σου αναφέρουν ότι γέραασες .... δηλαδή ξεπέρασες τα 42 και δεν μπορείς να γίνεις νέος αγρότης. Η κατάντια αυτού του κράτους είναι ότι ποτέ δεν συμβδίζει με τις συνθήκες που επικρατούν αλλά με τις στρεβλώσεις που έρχονται από παλιά. Μπορεί να υπάρχουν άλλοι τρόποι να "ξεγελάσεις" ή να ξεπεράσεις τις αγκυλώσεις αλλά ποτέ μην περιμένεις να σου την προβάλουν οι καλοβολεμένοι.

  2. spiros avatar
    spiros 25/04/2011 08:54:42

    Αν αυτή τη διαφήμιση την είχε εταιρεία θα οδηγείτο στην επιτροπή ανταγωνισμού . Το ΥΠΑΑΤ που πάει; Θα πληρώσει ποτέ την νύφη;

  3. juliet avatar
    juliet 25/04/2011 09:29:41

    @Αφροδίτη
    Χριστός Ανέστη
    Μήπως αντί για χαρτί παραγωγικότητας της γης ,αν έπαιρνε κανένα χαρτί πράσινης υποταγής θα ήτανε εύκολη η επιδότηση;λέω.....Δεν του λες,Αφροδίτη μου,οτι να κάψουνε τη γη θέλουνε ,όχι να τη κάνουν γη επαγγελίας,καμμένη γη θέλουνε......αντε να δούμε που θα πάμε μ' αυτούς .

  4. Sotos avatar
    Sotos 25/04/2011 09:44:28

    Να πείτε στον φίλο σας να κάνει υπομονή 10 μήνες ακόμα. Στην νέα φορολογική (εφόσον είναι άνεργος και δεν βρει κάτι άλλο), θα δηλώσει μόνο αγροτικά εισοδήματα. Έστω και 180 ευρώ. Τότε τα αποτελούν το 100 % του συνολικού του εισοδήματος το αγροτικό.
    Το θέμα είναι πως θα ζήσει ο άνθρωπος όλους αυτούς τους μήνες...

  5. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 25/04/2011 11:11:04

    Αφροδίτη, να πεις του Φώτη να τους γράψει στα κάκαλα τ' , να πάει στα πατρογονικά του και να ξεκινήσει μόνος του, όπως ο πατέρας κι ο παππούς του, που δεν ξέρανε τι πάει να πει επιδότηση. Θα ματώσει αλλά κάτι καλό θα καταφέρει. Κι υπάρχει στο διαδίκτυο πλούτος πληροφοριών. Αν ξέρει δε Αγγλικά ή άλλη γλώσσα θα βρει θησαυρό πληροφοριών από αγρότες στις ΗΠΑ την Αγγλία κι αλλού, που κάνουν "παπάδες" με τρόπους βιολογικούς, οικολογικούς κλπ, εξελίσσοντας τους παλιούς τρόπους. Χριστός Ανέστη!

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 25/04/2011 11:25:19

      Ακριβώς! Έχει εθιστεί ο Έλληνας αγρότης στον κίβδηλο προστατευτισμό των δανεικών επιδοτήσεων, αποζημιώσεων και λοιπών "μαγγανιών" και έχει ξεχάσει ότι πάνω από όλα είναι επιχειρηματίας. Η επιτυχία του πρέπει να στηρίζεται στη σκληρή δουλειά και στο δαιμόνιό του, όχι στην αναμονή βοήθειας από πατρόνες. Μάταια έχω προσπαθήσει πολλές φορές να εξηγήσω σε νέους σχετικά ανθρώπους, αγρότες, πως δεν είναι δυνατόν να περιμένουν το "μάννα εξ'ουρανού". Όροι όπως υδροπονική, πολλαπλή καλλιέργεια, δορυφορική χαρτογράφηση καταλληλότητας εδάφους κλπ ούτε που περνάνε από το μυαλό των περισσοτέρων αγροτών. Για να μην πούμε δε για καθετοποίηση των δραστηριοτήτων (επεξεργασία και διάθεση των προιόντων τους). Η πλειοψηφία κοιτάει πως θα πάρει κανά πιο αστραφτερό τρακτέρ και τι κρέατα θα ψήνει στα μπλόκα! Είναι τραγικές οι διαφορές στην ποιότητα ζωής ανάμεσα στο πλέον κλασικό πρότυπο του Έλληνα αγρότη-επαίτη και σε όσους ξεφεύγουν από αυτή τη λογική και μεγαλουργούν με τον πλούτο της Ελληνικής γης!

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 25/04/2011 23:34:23

      Θα του τα πω Φαήλο, πίστεψέ με. Την επιδότηση κάποιοι τη θέλουν για να βοηθηθούν και κάποιοι άλλοι για να φτιαχθούν. Ξέρεις πως και το πιο ταπεινό ξεκίνημα έχει τα έξοδά του και όταν είσαι ήδη άνεργος τότε η δυνατότητα έστω και μικρής βοήθειας, χωρίς τη θηλιά του δανεισμού, σε ενθουσιάζει. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος, φίλε μου!

  6. Geoponix avatar
    Geoponix 25/04/2011 11:40:42

    Χριστός Ανέστη σε όλους.

    (Νεοεισερχόμενος) Νέος Αγρότης είναι ο νέος έως 40 ετών και υπάρχει περίπτωση, υπό προϋποθέσεις, να πάρει πριμ πρώτης εγκατάστασης στην γεωργία (10-15 χιλ Ευρώ).

    Οι επιδοτήσεις για επενδύσεις στην γεωργία αφορούν κατά κύριο επάγγελμα αγρότες (και όχι όσους είχαν ένα χωραφάκι στο χωριό) και γι' αυτό απαιτείται ένας χρόνος τουλάχιστον με δραστηριότητα στην γεωργία.

    Άσκηση γεωργικής δραστηριότητας (επικερδής) μπορεί να υπάρξει και στις μέρες μας. Προϋπόθεση δεν είναι οι επιδοτήσεις αλλά η σοβαρή (και χειρωνακτική) δουλειά.

    Γραφειοκρατία στα προγράμματα του αγροτικού τομέα υπάρχει, έλλειψη σαφούς πολιτικής επίσης, παραλογισμοί και προχειρότητες ένα σωρό. Πιστοποιητικά φρονημάτων όχι (μιλάω για σήμερα).

    Για να διατηρηθεί ένα επίπεδο στον φιλόξενο χώρο καλύτερα οι αρθρογράφοι να γράφουν για πράγματα που γνωρίζουν. Και οι σχολιαστές να μην κραυγάζουν απλώς: "Το ελικόπτερο!". Αν φύγει ο Σκανδαλίδης ποιός θα έρθει, ο Χατζηγάκης; Αν πάρει την θέση του Καραμίχα ο Κοκκινούλης, θα λυθούν τα προβλήματα;

    Η λύση στον αγροτικό χώρο είναι η ίδια που χρειάζεται η οικονομία συνολικότερα: Συνειδητοποίηση της τρέχουσας (άσχημης) κατάστασης, εκπαραθύρωση των απατεώνων και των κηφήνων, ανασκούμπωμα και δουλειά. Δουλειά που τα αποτελέσματα θα φανούν σε λίγα χρόνια και όχι αύριο το πρωί. Μέχρι τότε υπομονή και αλληλοϋποστήριξη.

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ Geoponix 25/04/2011 15:34:04

      Αρχικά θα σου πω, πως το περιστατικό είναι απολύτως αληθές και κατά δεύτερον πως δεν κατάλαβα καθόλου την αντιπαράθεσή σου.
      Αν η αγωνία σου είναι, το μέσον διαφυγής κάποιου ή κάποιων, ή αν αντικατασταθεί ο νυν υπουργός από κάποιον άλλον, αυτό δεν αναδεικνύεται πουθενά μέσα από την καταγραφή του περιστατικού.
      Όμως επειδή ελαφρώς προκαλείς και ολίγον τη μνήμη μας, θα ήθελα ειλικρινά να μας πεις αφ’ ενός, αν όλα τα αγροτικά πετρελαιοκίνητα τζιπ που κυκλοφορούν χρόνια στο Κολωνάκι τα κατέχουν σκληρά εργαζόμενοι αγρότες και αφ’ ετέρου, αν θα απαντούσες έτσι σε περίπτωση που το συγκεκριμένο άρθρο είχε γραφτεί προ 3τίας, επί παραδείγματι.
      Κι ένα τελευταίο, έχω την εντύπωση πως η 4η παράγραφος του σχολίου σου, μάλλον επιβεβαιώνει τον αχταρμά που περιγράφεται στο άρθρο μου.

      • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
        ΑΓΡΟΤΗΣ @ Αφροδίτη 25/04/2011 20:10:06

        ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΚΑΛΗ Η ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΣΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΑΝ ΣΩΣΤΑ. ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ 2011 ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΓΙΝΑΝ ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΤΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΙΣ.ΠΑΡ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΣΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΣΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ. ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ.ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΕΝ ΤΗ ΓΕΝΝΕΣΕΙ ΜΙΑΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ -ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΝΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΓΗ - ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΕ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΔΕΙΓΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΤΟΥΣ ΣΩΣΤΟΙ ΚΑΙ ΜΕ ΜΕΛΛΟΝ , ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ.

        • Αφροδίτη avatar
          Αφροδίτη @ ΑΓΡΟΤΗΣ 25/04/2011 20:57:01

          Αγρότη, αν δεν είναι όπως τα περιγράφω, τότε μπορεί να μη με πληροφόρησαν σωστά! Αν παρόλα αυτά πρέπει να με πληροφορήσεις κι εσύ, πως δεν είναι όλοι ίδιοι, αυτό το ξέρω! Ανέκαθεν και σε όλες τις δραστηριότητες, υπήρχαν βολεψόπουλοι και μη, θύτες και θύματα.
          Τώρα το αν δεν πρέπει να επιδοτείται η επιχειρηματικότητα εν τη γενέσει της, αυτή είναι μία άποψη που αξίζει να συζητηθεί, ειλικρινά. Θεωρώ πως μια μικρή βοήθεια, για κάποια δραστηριότητα που υπόσχεται καλό μέλλον, θα μπορούσε να υφίσταται και πάντα υπό τον αυστηρό έλεγχο μιας αντικειμενικής πολιτείας. Πάντως θα πρέπει ως αγρότης να παραδεχθείς, πως με τις επιδοτήσεις έγιναν πολλά και από τους επιτήδειους ακόμα περισσότερα και από ό, τι φαίνεται γίνονται ακόμα.
          Όσον αφορά στη στήριξη που οφείλει η πολιτεία στον επιτυχημένο και συνεπή, αυτό το θεωρώ εκ των ων ουκ άνευ. Και θα πρέπει επίσης να παραδεχθείς, ότι υπήρξαν τέτοιοι επιχειρηματίες που δεν στηρίχθηκαν και καταστράφηκαν και κάποιοι άλλοι που «φτιάχτηκαν» σκανδαλωδώς, με μηδενικά προσόντα! Μη μου χρεώνεις όμως προσπάθεια σκόπιμη!

          • ΑΓΡΟΤΗΣ avatar
            ΑΓΡΟΤΗΣ @ Αφροδίτη 25/04/2011 21:54:32

            ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΔΕΝ ΣΟΥ ΧΡΕΩΝΩ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΣΚΟΠΙΜΗ ,ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΣ. ΠΑΡ ΟΤΙ ΘΕΩΡΩ ΤΗΝ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΟΥ ΦΙΛΟΥ ΣΟΥ ΛΙΓΟ ΤΡΑΒΗΓΜΕΝΗ ΔΕΝ ΣΤΕΚΟΜΑΙ ΣΕ ΑΥΤΟ. ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΟΜΩΣ ΜΕ ΕΝΟΧΛΕΙ ΑΥΤΗ Η ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΣΕ ΑΤΟΜΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ. ΑΣ ΑΣΧΟΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΜΕ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΣΕ ΕΝΑ ΥΓΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΘΑ ΒΡΟΥΝ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ. ΒΕΒΑΙΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΝΑ ΧΑΘΟΥΝ ΛΑΜΟΓΙΑ ΚΑΙ ΒΟΛΕΨΑΚΗΔΕΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ , ΠΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΙΟ ΑΙΣΙΟΔΟΞΑ ΟΝΕΙΡΑ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ.

        • χρηχα avatar
          χρηχα @ ΑΓΡΟΤΗΣ 25/04/2011 22:29:10

          Αφροδίτη....
          Για να ενταχθεί κάποιος στους νέους αγρότες πρέπει να είναι κάτω από σαράντα χρόνων και να ΜΗΝ έχει (σοβαρή) ενασχόληση με την γεωργία.....

          Για να βοηθηθεί ένας άλλος επαγγελματίας ή εργάτης που είχε αγροτικό εισόδημα, και θέλει να κάνει μια επένδυση (όπως κατάλαβα από τα λεγόμενά σου) πρέπει να τηρεί ορισμένες προϋποθέσεις...μια από αυτές, και επειδή τα συγκεκριμένα κονδύλια αφορούν μόνο αγρότες και όχι όλους, πρέπει να έχει το 35% + ,του εισοδήματος της προηγούμενης χρονιάς από αγροτικές πηγές...εμείς οι αγρότες το θέλουμε το όριο στο 50% ή και γιατί όχι στο 75%...αφού δεν έχουμε άλλη πηγή εισοδήματος σαν καθαροί αγρότες....και μέχρι πριν δεκαέξι μήνες ήταν όντως στο 50%.....και ενώ η Μπατζελή (τότε υπουργός γεωργίας μιλούσε για ενίσχυση του αγροτικού επαγγέλματος, κατέβασε το όριο του 50% στο 35% αγροτικού εισοδήματος...ακριβώς για να ενταχθούν στο επάγγελμα άνθρωποι σαν τον γνωστό σου ( με συγχωρεί ο φίλος σου, αλλά αλεξιπτωτιστές είναι), που ενώ δεν τους αφορούν άμεσα τα κονδύλια, τα οποία υποτίθεται ότι κατευθύνονται στην ενίσχυση των επαγγελματιών αγροτών, οι περισσότεροι που τα παίρνουν είναι ετεροεπαγγελματίες που τώρα και με το χαμηλότερο ποσοστό μπαίνουν και πιο εύκολα...

          Και για όσους με κακεντρέχεια μεμφθούν τους επαγγελματίες αγρότες που δεν συμπληρώνουν τα κριτήρια με 100% αγροτικό εισόδημα ,αλλά τα συμπληρώνουν άνθρωποι με 35%...σπεύδω να συμπληρώσω ότι τα κριτήρια δεν έχουν την εξασφάλιση του επαγγέλματος ως κύριο σκοπό αλλά μάλλον την ψηφοθηρία (ως συνήθως) .....για παράδειγμα η καθετοποίηση παραγωγής έχει μικρότερη μοριοδότηση απ'το να κατοικείς σε χωριό...θαρρείς και η κατοικία στην Ξάνθη για παράδειγμα σε κάνει πρωτευουσιάνο......να σας πώ και ένα παλιό παράδειγμα μοριοδότησης;(λόγω έλλειψης πρόσφατης ενημέρωσης.....)

          Τα σχέδια βελτίωσης που περιείχαν επένδυση σε καλλιέργεια βατόμουρου έκτασης δύο στρεμμάτων....παίρνανε σχεδόν όλη την μοριοδότηση από μόνα τους....ενώ η δημιουργία κάθετης μονάδας παραγωγής μανιταριών με ιδιόκτητες εκτάσεις ακόμα και παραγωγής ευτελών πρώτων υλών όπως είναι το άχυρο , και με προϋπάρχουσα εγκατάσταση σε λειτουργία, κόπηκε τρεις φορές...από το 2001 έως και το 2006...λόγω κύριας κατοικίας μέσα σε αστικό οικισμό....

          'Οσοι θέλανε να πάρουνε τα πριμ χωρίς να κάνουνε επένδυση έβαζαν δύο στρέμματα βατόμουρα στα χαρτιά και ποτέ δεν αξιώθηκαν να τα φυτέψουν, έστω και για τα μάτια....αφαλώς δεν πάει το μυαλό σας ποιοί κάνανε τέοιες "επενδύσεις"....είμαι σίγουρος....

      • Geoponix avatar
        Geoponix @ Αφροδίτη 25/04/2011 21:03:21

        Αποφασίστε αν είμαι ΠΑΣΟΚ ή ΝΔ (αναφέρομαι και στο επόμενο σχόλιο, που υποθέτει το εντελώς αντίθετο από εσένα).

        Η λαμογιά δεν κατοικεί μόνο στο Κολωνάκι. Υπάρχει και στην Λάρισα, στο Ηράκλειο και παντού και όχι μόνο τα τελευταία τρία χρόνια αλλά τα τελευταία 183 χρόνια, αν αναφερόμαστε στο Ελληνικό κράτος.

        Έγραψα σαν άτομο που δραστηριοποιείται στον χώρο και με διάθεση απλώς να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα που δεν είχαν τεθεί στην σωστή διάσταση. Τα γεγονότα μπορεί να είναι ακριβή, με τα συμπεράσματα δεν συμφωνώ.

        Ο "αχταρμάς" που λες σίγουρα κυριαρχεί στον χώρο. Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η αυτόματη (νοητική) σύνδεση της γεωργικής δραστηριότητας με επιδοτήσεις, όπως στην περίπτωση του φίλου σου.

        Και κάτι τελευταίο: Με τι δεδομένα έκανε την μελέτη του και αποφάσισε ότι μπορεί και τον συμφέρει να καλλιεργήσει ροδιές; Τι μέσα παραγωγής έχει (έδαφος, νερό, μηχανήματα, κεφάλαιο κίνησης, δυνατότητα προσωπικής εργασίας και διαμονής στο χωριό); Για να του δώσω μια αναλογία, μήπως πάει να ανοίξει σήμερα ένα βιντεοκλάμπ;

      • Νίκος Α avatar
        Νίκος Α @ Αφροδίτη 25/04/2011 23:14:23

        Στα υπηρεσιακά θέματα έχει δίκιο ο geoponix. Εκείνη όμως η λέξη (υπομονή) στην τελαυταία φράση δείχνει την προέλευση του σχολιαστή. Έχει γίνει σχεδόν συνθηματική, για τους οπαδούς του ΓΑΠ.
        Μας καλεί, βλέπετε, σε ανασκούμπωμα και δουλειά. Ούτε σκέψη όμως για αλλαγή των σημερινών κυβερνώντων. Τι θα γίνει με το να φύγει ο Σκανδαλίδης, ο Καραμίχας, ο ΓΑΠ κ.λ.π. Όσο για το άν θα έλεγε τα ίδια πριν 3 χρόνια; σίγουρα θα διαμαρτύρονταν τότε για την υψηλή τιμή της βενζίνας (0,90), αλλά τη βρίσκει μια χαρά σήμερα στα 1,70€

  7. juliet avatar
    juliet 25/04/2011 12:06:42

    @Geoponix
    Aληθώς Ανέστη!!
    Εφ' οσον σου αρέσει ο πράσινος συνδικαλισμός τύπου Καραμίχα(ΠΑΣΕΓΕΣ) και Φωτόπουλου(ΔΕΗ) δεν έχεις παρά να τους ενισχύσεις.Μήπως ξέχασες το μεγάλο κόλπο των φωτοβολταΐκών που εισηγήθηκε και με τις εταιρείες συμβούλων που σου πέρνανε τα λεφτάκια σου με το σίγουρο εισόδημα;
    Ασε λοιπόν ,τις νουθεσίες σε ανθρώπους που βρίσκονται στο χείλος του γκρεμού μετά απο τόσα παραμύθια.Γιατί τόσα χρόνια δεν τους λέγατε ,δουλειά, αλλά μέχρι τελευταία στιγμή ''λεφτά υπάρχουν'';
    Καλύτερα θα είναι να μη λέμε ο .......καλύτερος,ο........χειρότερος.Δεν κάνουμε σύγκριση ,στους τυφλούς βασιλεύει ο μονοφθαλμός.
    Οσο για το πιστοποιητικό πράσινης υποταγής που έγραψα,για πλάκα το έκανα,αλλά σε ρωτάω γιατί μάλλον θα ξέρεις ,δεν σε προσβάλλω,ισχύει;

    • Geoponix avatar
      Geoponix @ juliet 25/04/2011 21:19:00

      Δεν κατάλαβες καλά τα λεγόμενά μου. Βάλε στο GOOGLE "geoponix & Καραμίχας" να δεις ότι έγινα geoponix όταν βαρέθηκα να βλέπω κάτι γαλαζοπράσινα παλικάρια να "προστατεύουν" τον χώρο.

      Την υποχρέωση που έχω να δίνω αμερόληπτα "νουθεσίες" δεν την αποφεύγω, λόγω ιδιοσυγκρασίας, σπουδών και επαγγελματικής ενασχόλησης. Αποφεύγω όμως να χαϊδεύω αυτιά, ακόμα και σε ανθρώπους στο χείλος του γκρεμού. Άλλωστε μαζί ταλαντευόμαστε (στο χείλος).

      Για τα πιστοποιητικά πράσινης (και γαλάζιας) υποταγής: Όπως προανέφερα δεν είναι απαραίτητα για τα διαδεδομένα προγράμματα των σχεδίων βελτίωσης και των νέων αγροτών. Για μεγαλύτερες επενδύσεις (αναπτυξιακός) δεν παίρνω όρκο αλλά νομίζω ότι βοηθάνε.

      • χρηχα avatar
        χρηχα @ Geoponix 25/04/2011 23:26:53

        φίλε γεοπονίξ...

        δεν ξέρω αν είσαι αγρότης ή όχι αλλά συμμερίζομαι την απέχθεια σου για τον Καραμίχα και κάθε Καραμίχα.....έναν άνθρωπο κειμείλιο του αγροτοσυνδικαλισμού....εικοσιπέντε χρόνια πρόεδρος της ΠΑΣΕΓΕΣ....κι ως γνωστόν αυτοί είναι διορισμένοι από την εκάστοτε κυβέρνηση.....μα θα μου πείτε δεν άλλαξε η κυβέρνηση εικοσιπέντε τώρα χρόνια; βρε η κυβέρνηση άλλαξε...πράσινη ...μπλέ....πράσινη...ξαναμπλέ.....ξαναπράσινη.....όμως η αξία καραμίχα , κάτι σαν το δολάριο.....σταθερή....γιατί ; εεε κάτι θα σκεφτείτε κι εσείς ...όλα εγώ θα τα πω;.....

  8. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 25/04/2011 13:23:39

    Τα σχέδια της ΕΕ και των λοιπών δυναστών μας, δεν θέλουν αγροτική παραγωγή στην Ελλάδα πάνω από 5-9%.
    Αυτό είναι γνωστό από την εποχή της Λευκής Βίβλου.
    Μας θέλουν τόπο διακοπών των εργατικών τάξεων της Β. Ευρώπης.
    Μας θέλουν γκαρσόνια, γκρουμ, μάγειρες, ενοικιαστές ρουμς, μπας μπόις κλπ.
    Όλα τα άλλα είναι νάχαμε να λέγαμε.

    • juliet avatar
      juliet @ Strange Attractor 25/04/2011 13:51:15

      ΑΔΑΜΑΝΤΙΟΣ ΚΟΡΑΗΣ:
      ''Η δαψιλεστέρα πηγή των κακών είναι η αργία.Διότι αυτή γεννάει εις την ψυχήν του αργού την ολεθρίαν επιθυμίαν να ζη απο των εργαζομένων τους κόπους.Και απο την επιθυμία ταύτην γεννώνται οι κόλακες,οι συκοφάνται,οι ωτακουσταί,οι καταδόται,οι κλέπται,οι λησταί,οι φονείς,οι πωληταί της ιδίας των ελευθερίας,οι προδόται της πατρίδος και οι τύρανοι''.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Strange Attractor 26/04/2011 02:27:51

      Το αλλενάκι έχει επίσης αναφέρει, σε ανύποπτο χρόνο, ότι επιπροσθέτως τα σχέδια των δυναστών μας περιλαμβάνουν ακόμα και απαγόρευση της καλλιέργειας κατ' οίκον, για προσωπική χρήση, ώστε να μη διαταράξουμε τις διαβόητες "ποσοστώσεις" της τυραννικής Ε"Ε".

      Αυτό που εννοούν λοιπόν όσοι νεοφιλελεύθεροι λένε "οι άνεργοι ας πάνε στην επαρχία κι ας δουλέψουν τη γη", είναι το να πάνε και να δουλέψουν ως κολλήγοι στους νέους, αναδυόμενους μεγαλοτσιφλικάδες εξ Εσπερίας που θα αρπάξουν τις μικροϊδιοκτησίες τους για ένα πιάτο φακή.

  9. DrNo avatar
    DrNo 25/04/2011 13:27:22

    Συμφωνώ με γεωπονίξ και θεωρώ οτι το άρθρο είναι προιόν φαντασίας.

    Γενικότερα, επειδή προέρχομαι από αγροτική περιοχή και ακούω συνέχεια από ανόητους οτι : η γεωργία έχει μέλλον και πρέπει να γυρίσουμε στην επαρχία και να καλλιέργουμε και είναι λύση για την κρίση και τέτοιες βλακείες, οφείλω να σας κάνω μερικές επισημάνσεις:
    1. Το μοντέλο του προστατευτισμού με επιδοτήσεις σε παλιούς αγρότες και νέους βιολογικούς καλλιεργητές, συμπεριλαμβανομένων των διάφορων τρωκτικών γύρω από αυτούς (νομαρχίες, φαρμακάδες, γεωπόνους) τελειώνει οριστικά το 2013. Όποιος πρόλαβε έφαγε.
    2. Το αγροτικό επάγγελμα είναι και θα είναι 100% ζημιογόνο, δεδομένης της υπερπροσφοράς προιότων εσωτερικού & εξωτερικού. Σας λέγω χαρακτηριστικά οτι το μαρούλι έχει κόστος παραγωγής 0,30€/κεφάλι χώρια τα μεταφορικά, πωλείται 0,20-0,30€/κεφάλι στη χονδρική και 0,40-0,60€/κεφάλι στο σούπερ-μάρκετ ή τη λαική αγορά!
    3. Οι διάφορες συγχρονες και καθετοποιημένες μονάδες (θερμοκήπια-συσκευαστηρια κλπ) είναι εντάσεως κεφαλαίου και πίσω από τη βιτρίνα (και την επιδότηση) υπάρχει μεγάλος δανεισμός , που δεν έχει "σκάσει" ακόμη, λόγω δημόσιου χαρακτήρα της Αγροτικής & της Εθνικής Τράπεζας.
    4. Οι διάφορες μόδες που ακούγονται (καλλιέργεια σαλιγκαριών, βιολογικά κηπευτικά, αμπέλια κλπ) είναι 100% ξεπερασμένες και ζημιογόνες και προς Θεού μην πάρετε δάνειο για τετοιες δραστηριότητες!
    5. Η γεωργική δραστηριότητα αξίζει μόνο ως ΧΟΜΠΥ, δηλαδή καλλιέργεια για οικογενειακές ανάγκες, χωρίς να υπολογίζουμε κόστη! Το ίδιο ισχύει και για τις φάρμες αγροτουρισμού, στις οποίες έχουν εγκλωβιστεί ουκ ολίγοι συμπατριώτες μας.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ DrNo 25/04/2011 14:12:24

      Μια τελευταία μόδα είναι κι αυτή με κάτι γαιδουράγκαθα που τρώγανε στην αρχαιότητα τα άλογα και δυναμώνανε! και που σήμερα είναι πολύτιμα για καλλυντικά (αν δεν κάνω λάθος).

      • juliet avatar
        juliet @ Strange Attractor 25/04/2011 14:53:17

        S.A
        πρόσεχε, μη κάνεις λάθος και δώσεις στα άλογα (γκαπ)ουράγκαθα και μεταλλαχτούν τα ζωντανά(λέω, αν έχεις σκοπό να κάνεις ζωική παραγωγή).

      • χρηχα avatar
        χρηχα @ Strange Attractor 25/04/2011 21:58:37

        ιπποφαές παράξενε....τα γαϊδουράγκαθα είναι για βιοντίζελ...

        • Strange Attractor avatar
          Strange Attractor @ χρηχα 25/04/2011 22:40:19

          Σωστός!

    • Αφροδίτη avatar
      Αφροδίτη @ DrNo 25/04/2011 21:10:18

      Αν γνωρίζεις το Φώτη και σου έχει διαψεύσει την κουβέντα μας, μπορείς να υπερασπιστείς πως "είναι προϊόν της φαντασίας" μου!
      Ειδάλλως κι εγώ θα πρέπει να πω, πως προτιμάς την Πατρίδα μας ακαλλιέργητη, παρότι γεωγραφικά και κλιματικά βρίσκεται σε εξέχουσα θέση και πως τα παιδιά της τα θες γκαρσόνια και καμαριέρες των επισκεπτών της. Πώς αλλιώς θα ήσουν τόσο αρνητικός, σε όποια προσπάθεια αγροτικής ανάπτυξης του τόπου μας;

    • χρηχα avatar
      χρηχα @ DrNo 25/04/2011 23:12:23

      από που μας ήρθες εσύ;

      θέλεις παραδείγματα βιώσιμων αγροτικών καλλιεργειών;

      τα όσπρια για παράδειγμα είναι ξεφτιλισμένα λόγω εισαγωγής από Καναδά και αλλού πχ φασολιών με 0,75 ευρώ...με τα δικά σου δεδομένα δεν βγάζουμε ούτε τα πετρέλαια...
      αλλά....
      αν για παράδειγμα η Λάρισα καλλιεργήσει όσπρια αντί για βαμβάκι...σε βιομηχανική μορφή -όπως Αμερική-(Καναδά συγκεκριμένα) και τα πουλάει όσο ο Καναδάς 0,75 το κιλό δεν θα είναι βιώσιμη καλλιέργεια;...ξέρεις τι κόστος έχει αυτό; 40-50 ευρώ το στρέμμα...απόδοση; με 200 κιλά που είναι προσιτότατος στόχος 150 ευρώ το στρέμμα...απόδοση 100 ευρώ καθαρά ,χωρίς καμία επιδότηση....και όλα τα προσδοκόμενα ξεφτίλα...έτσι;

      αλλά με εντυπωσιάζει η βεβαιότητα του λόγου σου....

      οπότε συμπεραίνω ότι για να είσαι τόσο βέβαιος έχεις κάποια σχέση με αγροτικά.....και αναρωτιέμαι τί είσαι.....λοιπόν, υπάρχει πιθανότητα να είσαι:

      1ον:.είτε φωστήρας του δημοσίου....

      (αυτό θα σου ταίριαζε γάντι:πάντα ξερόλες είσαστε αλλά στην ουσία το ωράριό σας και οι τριετίες είναι πάντα πιο σημαντικό από κάθε μ@λ@κ@ αγρότη (των δημοσίων ο χαρακτηρισμός και η χαρακτηριστική αντιμετώπιση)....οπότε και κάθε προσπάθεια αναδιοργάνωσης του επαγγέλματος του αγρότη που θα μπορούσατε να σταματήσετε , για να μην χαλάσει το προγραμματάκι σας το κάνατε....(από όλα τα χρόνια και αλλά σήμερα, και από τον γραμματέα του υπουργείου ως τον κλητήρα*...)

      *οι εξαιρέσεις απλά επιβεβαιώνουν τον κανόνα....


      2ον: είτε σαν ειδικός αγροτικός σύμβουλος(λέμε τώρα) γεωπόνος δηλαδή...

      και σε εσάς ταιριάζει γάντι το "ξερολίκι"....και μάλιστα από την θέση του ειδικού.....με όλα τα πτυχία και τις περγαμηνές....

      πχ:1987.....τί; θα βάλεις ΕΥΑ για το χωράφια σου; εδώ ο κόσμος πάει μπροστά ρε....τα αμερικάνικα υβρίδια δίνουν έως και το διπλάσιο βαμβάκι το στρέμμα....
      (Δεν μας είπατε όμως για ποιοτικά χαρακτηριστικά....για μήκος ίνας ...για εμπορική τιμή που ευτελίζεται αν ένα εκκοκιστήριο παραλαμβάνει πεντακόσιες ποικιλίες σε μια παρτίδα κτλ....)δεν μας είπατε όμως και ότι ενώ η ΚΕΣΠΥ σας έδινε τριάντα δραχμές προμήθεια για την ΕΥΑ οι εταιρίες εισαγωγής σας τα δίναν μισά μισά,δλδ 350-350 δραχμές και για το λόγο αυτό το αμερικάνικο είχε διπλάσια τιμή....αλλά αφού εσείς βγάζατε δέκα φορές τα λεφτά της ΕΥΑΣ δεν είσατε και μ@λ@κες , ξέρατε τι να προωθήσετε....

      Όπως και στα φυτοφάρμακα...ποτέ η ανταγωνιστική εταιρία δεν είχε κάτι κατάλληλο για το δικό μου το χωράφι....άσχετα αν του δικού σας του μαγαζιού τα φάρμακα ήταν σπασμένες πατέντες απ'τον ανταγωνιστή....αλλά και οι τιμές τιμές....
      Αναδιάρθρωση; τι λές αδερφέ μου ;τα μήλα δεν είναι κατάλληλα για το δικό μας το χωριό....δεν κάνουν....(άσε ρε μην το κάνουν μόδα και σε ποιόν θα πουλάω σπόρια για βαμβάκι;)

      3ον: Να είσαι ο ίδιος αγρότης.....οπότε περισπούδαστα μας αποδεικνύεις γιατί ο αγροτικός τομέας στην χώρα μας είναι υπό εξαφάνιση....

  10. ηο avatar
    ηο 25/04/2011 16:35:12

    Μπράβο Strange A., ο μόνος που ξέρει τι γίνεται!!

  11. χρηχα avatar
    χρηχα 25/04/2011 23:14:17

    το παραπάνω σχόλιο είναι απάντηση στον drNo 1:27

  12. Agrofylakas avatar
    Agrofylakas 26/04/2011 01:50:53

    Αγαπητοί φίλοι,
    Ενδιαφέρον το θέμα, ενδιαφέρουσα και η συζήτηση. Θα μπορούσα και εγώ να γράψω πολλά γιατί κουβαλάω πολλά ‘κουσούρια’ επάνω μου. Και ειδικός γεωπόνος στην υδροπονία είμαι, και μεγαλοκτηματίας αγρότης (αλλά όχι κατά κύριο επάγγελμα) και ούτε μόνιμος κάτοικος στον χώρο της γεωργικής εκμετάλλευσης κτλ, κτλ.. Θα εκτιμούσα όμως μια διευκρίνηση για την σκοπιμότητα και την λογική των επιδοτήσεων. Τι είναι οι επιδοτήσεις; Οικονομική βοήθεια προς άπορους η μέτρο ενίσχυσης γεωργικής παραγωγής σε επιλεγμένους τομείς; Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, γιατί πρέπει το κράτος να ενισχύει οικονομικά κάθε κακομοίρη αγρότη που φυτοζωεί εις βάρος κάποιου δικηγόρου, γιατρού η ακόμη και αλλοδαπού πολίτη ο οποίος είναι διατεθειμένος να παίρνει το ρίσκο και να επενδύει τα δικά του κεφάλαια σε μοντέρνες γεωργικές εκμεταλλεύσεις πολύ μεγαλύτερες από αυτές που συνήθως έχουν η κατά κύρια απασχόληση αγρότες, και να ζει στην Αθήνα η την Λοζάνη, αν αυτό τον βολεύει καλλίτερα!
    Και εφόσον το κράτος επιλεγεί να επιδοτεί αυτήν την μορφή γεωργίας, γιατί παραξενευόμαστε ότι συνεχίζουμε να έχουμε μια γεωργία που στηρίζεται σε κακομοίρηδες αγρότες που ζουν στον τόπο τους αλλά μακριά από την διεθνή πραγματικότητα, και γιατί ελπίζουμε ότι μια ημέρα θα γίνει αναδιάρθρωση της γεωργίας με νέες ιδέες και νέες επενδύσεις. Σε ένα πράγμα έχει οπωσδήποτε δίκαιο ο Dr.NO, η αγροτιά σήμερα δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί σαν κερδοφόρα επιχείρηση, μόνο σαν χόμπι μπορεί να αποτελεί μια λογική ενασχόληση. Επίσης συμφωνώ με τον Φαηλο, μακριά από επιδοτήσεις και άλλες κρατικές παρεμβάσεις/βοήθειες, περισσότερο το κακό παρά το καλό. Ο λύκος έχει χοντρό το λαιμό για να κάνει τις δουλειές του μόνος του. Πιστεύω και την ιστορία που αφηγήθηκε η Αφροδίτη, την έχω ζήση επανηλημενα όταν αναγκάσθηκα να έλθω σε επαφή με δημόσιες υπηρεσίες.
    Προκαταβολικά, δηλώνω ότι δεν περιμένω να βρω εδώ πολλούς που θα συμφωνήσουν μαζί μου πόσο μάλλον να έχουν κάποια συμπάθεια προς μεγαλοκτηματίες, η μεγαλοεπενδητές. Ακόμη και καθηγητές στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μου είπαν πρόσφατα ότι δεν ενδιαφέρουν την Ελλάδα οι μεγάλες θερμοκηπιακές μονάδες ‘βιομηχανικής μορφής (industrial type)’ όπως αυτές κυριαρχούν στα αναπτυγμένα κράτη, αλλά τουναντίον θεώρησαν ότι το μέλλον είναι στο ειδικό τύπο θερμοκηπίου οικογενειακής μορφής που αναπτύχθηκε τον περασμένο αιώνα στην περιοχή Πρεβέζης!......

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Agrofylakas 26/04/2011 02:47:33

      Αντιθέτως φίλτατε, εγώ είμαι υπέρ της έννοιας του μεγαλοκτηματία, όχι βέβαια της νοοτροπίας "μεγαλοτσιφλικά". Δυστυχώς, η διεθνής αγορά και η αύξηση των προσδοκιών του βιοτικού επιπέδου δεν επιτρέπουν στο μικροκαλλιεργητή να επιβιώσει. Ίσως μέσα σε ένα περιβάλλον συνεταιριστικής δραστηριότητας να έβγαζε τα προς το ζην, αλλά για αρκετά χρόνια ακόμα με την επικρατούσα κατάσταση σε οικονομικό, γραφειοκρατικό και στρατηγικό σχεδιαστικό επίπεδο στη χώρα μας, καθώς και η δηλητηριασμένη νοοτροπία του μέσου Έλληνα αγρότη, αυτό είναι όνειρο θερινής νυκτός. Όλα είναι θέμα οικονομιών κλίμακας, ειδικά στο κόστος, κι αν δεν μπορέσει να συνεταιριστεί σωστά και, πρωτίστως, να εξελιχθεί, τότε ο Έλληνας αγρότης είναι καταδικασμένος να μετατραπεί σε Έλληνα αγροτικό εργάτη. Ούτως ή άλλως το '13 τελειώνουν τα παραμύθια των τελευταίων 30 κοντά χρόνων και μια νέα γενιά απαίδευτων, μη-αγροτών (πλέον) Ελλήνων αγροτών θα αναγκαστεί να βγάλει το φίδι από την τρύπα.

      • Agrofylakas avatar
        Agrofylakas @ TopGunZ 26/04/2011 06:49:08

        Αγαπητέ Φίλε TopGunZ,
        Εξυπακούεται ότι δεν είναι όλοι το ίδιο και ότι δεν φιλοδοξούσα να ισοπεδώσω τα πάντα. Παρατήρησα την σωστή αρχική σου τοποθέτηση, και μάλιστα ενθαρρύνθηκα από τα λόγια σου για να εκφράσω και εγώ την άποψη μου, αδιαφορώντας για το 'πολιτικό κόστος'! Οδηγός μας το αρχαίο ρητό (από τον επικήδειο του Περικλέως): "Ντροπή δεν είναι να είσαι φτωχός, ντροπή είναι να είσαι φτωχός και να μην κάνεις κάτι για να ξεφύγεις από τα δεσμά της φτώχειας". Και οι πιο πολλοί μεγαλοεπιχειρηματίες/μεγαλοκτηματίες από το τίποτα ξεκίνησαν. Ο ανιψιός ενός φίλου μου ξεκίνησε με δανεικά πριν 15-20 χρόνια και σήμερα είναι ένας από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες του κόσμου (συνιδιοκτήτης της κατασκευάστριας εταιρίας του Blackberry). Γνωρίζω Έλληνα ο οποίος επήγε στη Καλιφόρνια την δεκαετία του 1970 για μεταπτυχιακές σπουδές και σήμερα εινει ιδιοκτήτης 40.000 στρεμμάτων αγροτικής γης (συν τα άλλα). Επίσης υπάρχει μια ντουζίνα Ελλήνων (δεύτερης γενεάς) στο Μεξικό με παρόμοιες γεωργικές επιχειρήσεις. Υπάρχουν βέβαια και αυτοί που κληρονόμησαν αμύθητα πλούτη αλλά ας μην υποτιμούμε και αυτών τις ικανότητες και την εργατικότητα διότι ως γνωστό είναι δυσκολότερο να κρατήσεις τα πλούτη από το να τα αποκτήσεις.

    • χρηχα avatar
      χρηχα @ Agrofylakas 26/04/2011 17:50:31

      Φίλε αγροφύλακα...
      Δεν ξέρω αν απάντησες σε μένα αλλά πάντως αισθάνομαι ότι πρέπει να διευκρινήσω κάποια πράγματα....

      Τα λεφτά για ενισχύσεις από τα σχέδια βελτίωσης είναι για να βοηθήσουν τον αγρότη , που είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης και δεν μπορεί , λόγω μεγέθους , να χρηματοδοτήσει με ευκολία την ανανέωση του εξοπλισμού του ,ή τις προγραμματισμένες αναδιαρθρώσεις .....εσύ που είσαι μεγαλοκτηματίας όπως λες δεν έχεις πρόβλημα χρηματοδότησης της εταιρίας σου, γιατί και τα αρχικά κεφάλαια να σου λείπουν δεν νομίζω να έχεις πρόβλημα πρόσβασης στις τράπεζες...εξάλλου εσύ μπορείς να κάνεις επένδυση στον αναπτυξιακό που απαιτεί μεγάλα ποσά επένδυσης....με ελάχιστο τα 100.000 ευρώ, και που είναι πιο ευέλικτο και πιο γρήγορο...γιατί να μπλέκεις με σχέδια βελτίωσης;

      Συμφωνώ ότι τα επενδυτικά σχέδια δεν είναι για ελεημοσύνη....για το λόγο αυτόν και δεν συμφωνώ ότι πρέπει να τα παίρνει ένας που θέλει να συμπληρώσει το εισόδημά του , μέχρι να βγει στην σύνταξη ή έτσι γενικά...

      Συμφωνώ ότι το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε για την ανάπτυξη της γεωργίας είναι να καταργήσουμε τις επιδοτήσεις...το έχω καταθέσει και αρμοδίως , και πάρα πολλές φορές , την τελευταία δεκαπενταετία...λόγω (αγροτικής) ιδιότητας....

      Αλλά το μεγάλο θέμα είναι ότι: τα λεφτά που πάνε τόσα χρόνια στο εισόδημα(,και αν είσαι όπως μας λες μεγαλοαγρότης φαντάζομαι ότι έχεις ενισχυθεί τα μάλα,) την τελευταία εικοσαετία, αν είχε ποσοστό τους πάει στις αναδιαρθρώσεις, και στην εκπαίδευση των νέων, που προφανώς ξέρεις ότι είναι ανύπαρκτη, δεν θα συζητούσαμε σήμερα για αγροτικό πρόβλημα...

      Το άλλο μεγάλο θέμα είναι ότι : αν είχε αφεθεί ο αγροτικός τομέας από παλιά "στην τύχη του" θα είχε βρει το δρόμο του και ο σημερινός αγρότης θα είχε "κάνει την τύχη του"

      Το θέμα είναι ότι οι παρεμβάσεις του κράτους τα τελευταία τριάντα χρόνια , και βάλε, έστειλαν τον αγρότη σε "προστατευμένες πολιτικές " και σε ενίσχυση εισοδήματος, όταν δεν χρειάζονταν τίποτε από αυτά για επιβίωση , αλλά ήταν χρήσιμα για να επιβάλουν τον έλεγχο και τον εξανδραποδισμό των αγροτών, απ το επάγγελμα....

    • χρηχα avatar
      χρηχα @ Agrofylakas 26/04/2011 18:29:53

      γράφει πιο πάνω ο agrofylakas:


      "Για να γίνω πιο συγκεκριμένος, γιατί πρέπει το κράτος να ενισχύει οικονομικά κάθε κακομοίρη αγρότη που φυτοζωεί εις βάρος κάποιου δικηγόρου, γιατρού η ακόμη και αλλοδαπού πολίτη ο οποίος είναι διατεθειμένος να παίρνει το ρίσκο και να επενδύει τα δικά του κεφάλαια σε μοντέρνες γεωργικές εκμεταλλεύσεις πολύ μεγαλύτερες από αυτές που συνήθως έχουν η κατά κύρια απασχόληση αγρότες, και να ζει στην Αθήνα η την Λοζάνη, αν αυτό τον βολεύει καλλίτερα!"

      Εφ' όσον είσαι γιατρός , δικηγόρος έχεις επάγγελμα και αυτό που ρισκάρεις είναι τα δικά σου κεφάλαια......εμείς ρισκάρουμε τα δικά μας κεφάλια....έχει μια διαφορά; ή μόνο εγώ την βλέπω....
      Εξ' άλλου εσύ που δεν είσαι κακομοίρης μπορείς να εξάγεις τα κεφάλαιά σου και από εκεί με ασφάλεια να τζογάρεις εναντίων της Ελλάδας, όπως μας δίδαξε ο μέγας γιωργάκης, και να μην ρισκάρεις να τα χάσεις ανταγωνιζόμενος , κακομοίρηδες ανθρώπους σαν εμάς.....εξ'άλλου συμφωνείς με τον παραπάνω drNo ότι η γεωργία είναι μόνο για χόμπι και χομπίστες....έτσι εσύ αν ασχολείσαι από χόμπι και όχι για βιοπορισμό γιατί θέλεις και κεφάλαια από το κράτος;
      γατί όπως δηλώνεις απερίφραστα:" Σε ένα πράγμα έχει οπωσδήποτε δίκαιο ο Dr.NO, η αγροτιά σήμερα δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί σαν κερδοφόρα επιχείρηση, μόνο σαν χόμπι μπορεί να αποτελεί μια λογική ενασχόληση"....οπότε μην μου χρεώνεις εμπάθεια...plz....


      Αλλά και γενικά τα σχόλιά σου εμπεριέχουν μια πικρία....τα έχεις βάλει με τους "κακομοίρηδες " , δεν σου αρέσει η ακολουθούμενη πολιτική γιατί προάγει την κακομοιριά,(από άλλον δρόμο,βέβαια, αλλά εδώ συμφωνούμε απόλυτα), και τά'χεις βάλει και με κάτι καθηγητές πανεπηστημίου, γιατί δεν σε καταλαβαίνουν......

      βρε μπας και παρακαλάς για επιχορηγήσεις και δεν σου τις δίνουν;

      Δεν θα στις δώσουν, παλικάρι μου, να στο πω με κάθε ειλικρίνεια....αν κατάλαβαν ότι το σχέδιο σου παράγει ανάπτυξη , , δεν πρόκειται να πάρεις δεκαρίτσα τσακιστή....

      Αυτό είναι το θέμα...

      Και ας μένεις στην Λωζάνη δεν ενδιαφέρει ούτε εμένα* ούτε αυτούς....

      (δεν με πειράζει)*

      Αυτούς τους πειράζει όποιος δημιουργεί ανάπτυξη στην Ελλάδα....

      εμένα όποιος είναι αγρότης του ελληνικού δημοσίου...

      • Αγροφύλακας avatar
        Αγροφύλακας @ χρηχα 28/04/2011 07:57:47

        @χρηχα
        Πολλά μέτωπα άνοιξες κάνοντας ακόμη περισσότερες αυθαίρετες υποθέσεις για το από πού έρχομαι εγώ και το που πηγαίνω. Θα σταθώ μόνο στο ότι πιστεύεις οτι υπάρχει διαφορά μεταξύ τα ‘δικά μου’ τα λεφτά και τα ‘δικά σας’. Ειλικρινά δεν μπορώ να παρακολουθήσω την λογική σου. Έθεσα συγκεκριμένα ερωτήματα και πάνω σε αυτά είμαι έτοιμος να συζητήσω. Το γιατί τα έχω με τους κακομοίρηδες γενικώς, το εξήγησα (με το ρητό από τον επικήδειο του Περικλεως). Το γιατί τα έχω με τους Καθηγητές Πανεπιστημίων είναι μακριά ιστορία αλλά οπωσδήποτε δεν έχει να κάνει με επιχορηγήσεις. Αντίθετα, να προσφέρω στην πατρίδα μου δεν μου επιτρέπουν, και δεν είμαι ο μόνος διεθνούς φήμης επιστήμονας σε αυτήν την κατάσταση (δες το πρόγραμμα: «Το κουτί της Πανδώρας», στο YouTube και θα καταλάβεις).

  13. Κοινὸς νοῦς avatar
    Κοινὸς νοῦς 26/04/2011 10:40:36

    Ἀντιγράφω ἀπὸ τὸ capital.gr χάριν τοῦ DrNo καὶ τοῦ Strange Attractor ποὺ προφανῶς θεωροῦν τὴν γεωργία χαμένη ὑπόθεση (τὰ ἔντονα δικά μου).

    Η πιο εντυπωσιακή είδηση των ημερών ήταν ότι Τούρκοι έμποροι αγόρασαν περισσότερα από 100.000 αμνοερίφια λίγο πριν από το Πάσχα και έσωσαν έτσι την παρτίδα για τους Έλληνες κτηνοτρόφους. Γιατί οι Τούρκοι προτίμησαν τα ελληνικά αρνιά; Λόγω της ποιότητάς τους. Τα καλά προϊόντα πάντα βρίσκουν διέξοδο, αρκεί να υπάρχουν. Προσέξτε! Πριν είκοσι χρόνια κατακλύζαμε τις ευρωπαϊκές αγορές με ελληνικά γεωργικά προϊόντα. Σήμερα εισάγουμε μέχρι και σκόρδα από την Τουρκία και κρεμμύδια από την Νότια Αμερική...

    Είναι απίστευτο αλλά σε αυτή την χώρα δεν παράγουμε πλέον ούτε σκόρδα! Πριν από τριάντα χρόνια καλύπταμε από την παραγωγή το 90% των αναγκών μας σε γεωργικά προϊόντα. Σήμερα η σχέση αυτή έχει πλήρως αντιστραφεί.

    Το παρήγορο είναι ότι τα τελευταία δύο χρόνια παρατηρήθηκε για πρώτη φορά έπειτα από δεκαετίες αύξηση του γεωργικού πληθυσμού, Νέοι κυρίως άνθρωποι στρέφονται στη γη και αναζητούν διέξοδο μέσα από πρωτοποριακές καλλιέργειες. Είναι ένα παρήγορο στοιχείο, δίχως αυτό να σημαίνει ότι μπορούμε ακόμη να μιλάμε για την δημιουργία κάποιου ρεύματος.

    Πολλοί κατηγορούν την Ευρωπαϊκή Ένωση και τις επιδοτήσεις της για την εγκατάλειψη της παραγωγής στην ύπαιθρο. Είναι ένα ακόμη κατασκεύασμα όσων αναζητούν άλλοθι για τις ανομίες των τελευταίων ετών. Δεν φταίει η ΕΕ αν οι επιδοτήσεις έγιναν πολυτελή αυτοκίνητα και δεν χρησιμοποιήθηκαν για επενδύσεις στον γεωργικό και κτηνοτροφικό τομέα. Ούτε αν το κράτος δεν φρόντισε να δημιουργήσει υγιείς μηχανισμούς για την ορθή λειτουργία της αγοράς.

    Η δουλειά του αγρότη δεν είναι εύκολη. Έγινε ακόμη πιο δύσκολη με την απαράδεκτη λειτουργία των συνεταιρισμών. Λίγοι και εκλεκτοί, συνήθως τοπικοί κομματάρχες, πλούτισαν σε βάρος των πολλών και ταυτόχρονα ισοπέδωσαν οποιαδήποτε προοπτική ανάπτυξης. Υπάρχουν εξαιρέσεις, οι οποίες επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Τα μήλα Ζαγόρι είναι μία τρανή απόδειξη για το τι μπορεί να πετύχει και να προσφέρει ένας καλά οργανωμένος συνεταιρισμός στα μέλη του και στην τοπική κοινωνία…

    Έγιναν πολλά λάθη. Το πρόβλημα είναι ότι δεν κάνουμε το παραμικρό για να αλλάξουμε ρότα. Δεν υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός, μία συλλογική προσπάθεια. Ο καθένας πάει μόνος του και ό,τι βγει. Κι αυτό εμπεριέχει τον κίνδυνο οι νέοι που διάλεξαν τον δρόμο της αγροτική παραγωγής ή της κτηνοτροφίας να απογοητευτούν και να εγκαταλείψουν την προσπάθεια...

  14. kiki avatar
    kiki 26/04/2011 11:08:28

    Και να μην ξεχνανε ολοι οι ασχολουμενοι με την γεωργια να κρατουν σπορους, ελληνικες ποικιλιες, γιατι σε λιγο θα απαγορευθουν, θα εισελθουν τα μεταλλαγμενα.
    Κρατατε ελληνικες ποικιλιες ολων των φυτων, απο ντοματα μεχρι μαιντανο, οτιδηποτε.
    Αυτες τις μερες ηπιαμε κρασι απο την Κρητη λευκο, απο παλια ποικιλια που ενα νεαρο ζευγαρι την βρηκε και την ξανακυκλοφορησε , εξαιρετικο, με μονο τρια ευρω το μπουκαλι.
    Αυτοι οι νεοι αγροτες της Κρητης ειδικευονται σε αυτο , ψαχνουν ξεχασμενες ποικιλιες και τις καλλιεργουν και τις εμπορευονται, εξυπνο, ναι και αποδοτικο επισης.
    εγω εδω κατω δεν βρισκω σκορδα ελληνικα, χαθηκαν,κρατατε σπορους.
    Και ξεστε την ΠΑΣΕΓΕΣ και τον Καραταδε, μονοι σας.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.