13/08/2009 21:47
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Νέα στοιχεία στο φως για την οικονομική κατάρρευση της Βορείου Ελλάδας



Την στιγμή που κάποιοι προνομιούχοι στα κέντρα αποφάσεων ετοιμάζονται ή απολαμβάνουν ήδη τις καλοκαιρινές τους διακοπές, ένα οδοιπορικό –σοκ δημοσιογράφου του Αγγελιοφόρου αποκαλύπτει την «επιχειρηματική κατρακύλα» της Βορείου Ελλάδας. Κατακόρυφη μείωση τζίρου, λουκέτα και μια αγορά που συρρικνώνεται καθώς όλο και περισσότεροι συρρέουν στις φθηνές αγορές των Σκοπίων, είναι μερικές από τις διαπιστώσεις που εξοργίζουν κάθε αναγνώστη με κοινή λογική.

Ναι, καλά καταλάβατε ενώ η ηγεσία μας υποδέχεται τον ΥΠΕΞ των Σκοπίων με όλες τις τιμές (συμπεριλαμβανομένου και του κυβερνητικού αεροσκάφους της χώρας του, το οποίο έφερε τα διακριτικά «Δημοκρατία της Μακεδονίας»), οι πραγματικοί Μακεδόνες εξακολουθούν να βυθίζονται στην απόγνωση ενός αβέβαιου μέλλοντος.

Ιδού μερικοί τίτλοι:

Ξεπουλούν, για να μπορέσουν να διασωθούν, οι έμποροι

Εκπτώσεις έως και 80%

Κέντρο: 20%-60% κάτω ο τζίρος

Καλαμαριά: Έρχεται «βροχή» λουκέτων

Εύοσμος: 50% κάτω ο τζίρος

Κομοτηνή: «Οδηγούμαστε στον αφανισμό»

Φλώρινα: και στις εκπτώσεις ψηφίζουν... Σκόπια

Κιλκίς: «φιλί ζωής» από τους επισκέπτες

Σέρρες: σήμα κινδύνου για τα μικρά μαγαζιά

 Με εκτίμηση,

 Μαρίνα

 http://www.agelioforos.gr/archive/article.asp?date=8/12/2009&page=16

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ανωνυμος avatar
    Ανωνυμος 13/08/2009 22:35:00

    Ευθυνες οι Μακεδονες δεν εχουν οταν πανε και ψωνιζουνν στα σκοπια;

  2. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 13/08/2009 22:39:08

    η κουστωδία θα ανέβει εν χορδαίς και οργάνοις ή σεμνοταπεινά;

  3. Στέργιος avatar
    Στέργιος 13/08/2009 23:00:48

    Η Βόρεια Ελλάδα, δηλαδή η Μακεδονία και η Θράκη, ζουν σε μια κατάσταση μόνιμης κρίσης εδώ και 20 χρόνια τουλάχιστον.

    Παραδοσιακά, η οικονομία τής Βόρειας Ελλάδας ήταν βιομηχανική και γεωργική, σε αντίθεση με την Αθήνα όπου η πλειοψηφία των ανθρώπων ήταν δημόσιοι υπάλληλοι. Επί δεκαετίες, η Βόρεια Ελλάδα ήταν ο στυλοβάτης της ελληνικής οικονομίας, παράγοντας δυσανάλογα μεγάλο ποσοστό τού ΑΕΠ.

    Από τα τέλη τής δεκαετίας τού 1980 και μετά, όμως, η κατάσταση άρχισε να αλλάζει.

    Η αυξανόμενη διαφθορά και διαπλοκή τού ελληνικού κράτους ανάγκασε πολλές βιομηχανίες να μετακομίσουν στην Αθήνα, ώστε τα διάφορα στελέχη των βιομηχανιών να μπορούν να συγχρωτίζονται με τα διάφθορα στελέχη των υπουργείων.

    Παράλληλα, η ελληνική γεωργία πληττόταν από παντού "χάρη" στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

    Το άνοιγμα των συνόρων μετά το 1990 συνοδεύτηκε από μεγαλόστομες διακυρήξεις περί κομβικού ρόλου τής Βόρειας Ελλάδας στα Βαλκάνια. Όμως, το αθηνοκεντρικό κράτος εξέλαβε τη δυναμική τής Βόρειας Ελλάδας σαν απειλή, με αποτέλεσμα να καταδικάσει τη Μακεδονία και τη Θράκη σε υπανάπτυξη.

    Έχετε δει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης; Είναι τεράστιο! Από πλευράς τής ξηράς έχει έναν κάμπο, και τα σύνορα στα 100 χλμ. Αντί να χαρακτηριστεί εθνικής σημασίας λιμάνι και να αναβαθμιστεί, χαντακώθηκε. Κι έτσι, αν έρθετε σήμερα, θα δείτε 5-6 σκουριασμένα καράβια και πού και πού κάνα κινέζικο τάνκερ με μαϊμούδες. Από την άλλη, το λιμάνι τού Πειραιά, με τους στενούς του κολπίσκους, αναβαθμίζεται συνεχώς, γιατί έτσι προστάζει η αθηναϊκή ελίτ.

    Στη συνέχεια, όσες βιομηχανίες έμειναν στη Βόρεια Ελλάδα άρχισαν να ζητούν οικονομική ενίσχυση από το κράτος. Με το που έπαιρναν λεφτά, τα μάζευαν και έφευγαν, είτε προς Αθήνα, είτε προς Βουλγαρία.

    Το έλλειμμα υποδομών σε συνδυασμό με το γραφειοκρατικό και διεφθαρμένο αθηνοκεντρικό κράτος καθιστά τη Μακεδονία και τη Θράκη μη φιλικές περιοχές για κάθε είδους επενδύσεις. Στην ουσία, οι κυβερνήσεις όλων των Ελλήνων φροντίζουν μόνο την Αθήνα.

    Οι Ολυμπιακοί Αγώνες άνοιξαν ασύλληπτα πολύ την ψαλίδα τής ανάπτυξης ανάμεσα στην Αθήνα και στην υπόλοιπη χώρα.

    Το αθηνοκεντρικό κράτος αναβάθμισε την Αθήνα σκανδαλωδώς ως προς την υπανάπτυξη τής Βόρειας Ελλάδας. Όπου υπάρχει πολιτική βούληση, γίνονται θαύματα.

    Σαν να μην έφτανε η οικονομική απαξίωση, το αθηνοκεντρικό κράτος επιμένει να μας προσβάλλει. Από τον Μπαμπινιώτη και τους "Βούλγαρους" μέχρι τον Λαζόπουλο και τους "χαλλλαρούς" Θεσσαλονικείς, εμείς στη Βόρεια Ελλάδα νιώθουμε όλο και περισσότερο ότι για την Αθήνα αποτελούμε Έλληνες β' διαλογής, και ότι σαν μη φτάνει που έχουμε τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας πανελληνίως, η αθηναϊκή σόουμπιζ αποκαλεί την ανεργία τεμπελιά.

    Οι ευθύνες τού αθηνοκεντρικού κράτους είναι άπειρες και καταστροφικές. Καννιβαλικές, θα έλεγα. Η Αθήνα βασίζει την ευημερία της σε μεγάλο βαθμό σε Βορειοελλαδίτες που εγκατέλειψαν την ιδιαίτερη πατρίδα τους για οικονομικούς λόγους. Σκεφτείτε μόνο πόσοι άνθρωποι τής οικονομίας, τής τέχνης, τού πολιτισμού, είναι Βορειοελλαδίτες.

    Βέβαια, η ευημερία τής Αθήνας είναι σχετική.
    Σε μια χώρα σαν την Ελλάδα με τόσα προβλήματα, η Αθήνα απολαμβάνει την απομύζηση ανθρώπινου δυναμικού από την υπόλοιπη χώρα και βαυκαλίζεται ότι ακμάζει, χωρίς να λαμβάνει υπόψη της ότι για κάθε επαρχιώτη μέτοικο που προσπαθεί να ξεφύγει από τη μοίρα του μισθού των 600 ευρώ, υπάρχει ένας νέος Αθηναίος που φεύγει στο εξωτερικό.

    Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

    Στην Ελλάδα δεν υπάρχει ισονομία και ισοπολιτεία.
    Κοιτάξτε και σε άλλες περιοχές... όλες έχουνε ρημάξει προς όφελος τής Αθήνας. Οι μόνες περιοχές που έχουν ακόμη μια ακμάζουσα οικονομία είναι οι τουριστικές περιοχές. Αλλά αυτό οφείλεται στο ότι η Αθήνα δεν βρήκε τον τρόπο να αρπάξει τις παραλίες τής Κρήτης. Αν τον έβρισκε, θα τις άρπαζε.

    Ξέρετε ότι το καραβάκι που πηγαίνει από την πόλη στο νησί των Ιωαννίνων είναι νηολογημένο στον Πειραιά! Για τέτοια αρπακτική μανία τού αθηνοκεντρικού κράτους μιλάμε.

    Φταίει μόνο το αθηνοκεντρικό κράτος;
    Φταίει ΚΥΡΙΩΣ το αθηνοκεντρικό κράτος, που πάντα αντιμετώπιζε τη Βόρεια Ελλάδα με όρους αποικιοκρατίας, και που θεωρεί τη Θεσσαλονίκη όχι συμπληρωματική, αλλά ανταγωνιστική ως προς την Αθήνα πόλη. Τη θεωρούσε, τουλάχιστον, για όσες δεκαετίες η Θεσσαλονίκη άντεχε ακόμα.

    Φταίει όμως και η τοπική κοινωνία στη Βόρεια Ελλάδα.
    Φταίμε γιατί είμαστε πολύ ραγιάδες ακόμα.

    Φταίνε οι βιομήχανοι της Βόρειας Ελλάδας.
    Που αντί να συνασπιστούν, να απαιτήσουν από τους τοπικούς βουλευτές μια ατζέντα ανάπτυξης για τη Βόρεια Ελλάδα, τα μάζεψαν και την έκαναν για Αθήνα. Αντί να φτιάξουν τοπικά ΜΜΕ ευρωπαϊκής ποιότητας που να υπερασπίζονται τα συμφέροντα τής Β. Ελλάδας, κοιτάζουν πώς να φωτογραφηθούν με όποιον υπουργό επισκέπτεται τη Β. Ελλάδα, σε ένα ρεσιτάλ γλυψίματος.

    Τα Γκούντις τού Φώλια, για παράδειγμα, είχαν για βάση τους τη Θεσσαλονίκη. Τώρα, ακόμη και για ντελίβερι πρέπει κανείς να τηλεφωνήσει σε αθηναϊκό τηλέφωνο!!! Ούτε μια θέση τηλεφωνητή δεν εδέησε να αφήσει στη Θεσσαλονίκη ο κ. υπουργός που υποτίθεται ότι κόπτεται για την ανάπτυξη όλης της χώρας.

    Φταίει η αστική τάξη τής Θεσσαλονίκης, όση υπάρχει, γιατί είναι αθηνόδουλη σε βαθμό εμετικό! Ένας Σαλονικιός Χατζηαβάτης, που ο Αλλάχ να του κόβει μέρες και να δίνει χρόνια στον πολυχρονεμένο Αθηναίο πασά Πρωθυπουργό. Για παράδειγμα, ο Μπουτάρης, η υποτιθέμενη "εναλλακτική" φωνή τής Θεσσαλονίκης, έχει πει ότι "θέλουμε την Αθήνα κορώνα στο κεφάλι μας". Δεν λέει να εννοήσει ότι η κορώνα είναι τόσο βαριά που θα μας σπάσει τον σβέρκο.

    Φταίνε οι πολιτικοί μας. Ασχέτως κόμματος, οι πολιτικοί μας είναι ίσως τα πιο πειθήνια κομματόσκυλα της Ελλάδας! Δεν αντιδρούν ΠΟΤΕ! Υπακούουν στις εντολές τού κόμματος τυφλά! Αντί να εναντιωθούν στην πολιτική εγκατάλειψης τής Βόρειας Ελλάδας, αντί να απαιτήσουν οικονομική αυτονομία και αυτοδιαχείριση σύμφωνα με το μοντέλο τής περιφέρειας που προωθεί η ΕΕ, αντί να φωνάξουν μέσα στη Βουλή κατά των αδικιών που υφιστάμεθα, σιωπούν. Και κάτι φυντάνια σαν την Καϊλή, πηγαίνουν στο MEGA και λένε τις ειδήσεις. Γίνονται, δηλαδή, μόνιμες κάτοικοι Αθήνας ενώ υποτίθεται ότι είναι υποψήφιες βουλευτίνες τής Θεσσαλονίκης.

    Φταίνε και οι Βορειοελλαδίτες μετανάστες στην Αθήνα. Αυτοί είναι οι χειρότεροι από όλους, πραγματική πέμπτη φάλαγγα! Ρίχνουν συναισθηματική μαύρη πέτρα πίσω τους και περνούν μεγάλο κομμάτι της μέρας τους κακολογώντας τη Βόρεια Ελλάδα. Το έχω ψάξει: τα πιο υβριστικά, ρατσιστικά, χολωμένα άρθρα για τη Βόρεια Ελλάδα σε αθηναϊκές εφημερίδες είναι γραμμένα από πρώην Βορειοελλαδίτες γενίτσαρους.

    Φταίνε και οι Βορειοελλαδίτες που δεν εξεγείρονται.
    Σε άλλες χώρες, αν η κεντρική εξουσία φερόταν τόσο καταπιεστικά σε έναν πληθυσμό μιας περιφέρειας, θα είχε γίνει επανάσταση!

    Βέβαια, αν δει κανείς τα ποσοστά των κομμάτων εξουσίας κατά τις τελευταίες Ευρωεκλογές στην Α' Θεσσαλονίκης, μια περιφέρεια με χοντρικά το 1/4 τού πληθυσμού τής Βόρειας Ελλάδας, θα διαπιστώσει ότι ΠΑΣΟΚ και ΝΔ μαζί βγάζουν μόλις 59,36%, δηλαδή το χαμηλότερο ποσοστό τού διοκομματισμού σε όλη την Ελλάδα. Ίσως αυτό να σημαίνει κάτι.

    Πάντως, η μόνη λύση για να αντιστραφεί αυτή η τραγική για τη Βόρεια Ελλάδα κατάσταση, είναι η επανοργάνωση τής οικονομικής και πολιτικής μας ζωής ως αυτόνομης περιφέρειας σύμφωνα με τα ισχύοντα στην ΕΕ. Δεν μπορεί για την εθνική οικονομία να αποφασίζουν οι Βρυξέλλες και για την εθνική πολιτική η Ουάσινγκτον, και να πιπιλάμε την καραμέλα τής εθνικής κυριαρχίας μόνο όταν πρόκειται για την αυτοοργάνωση των περιφερειών χωρίς τον ασφυκτικό κλοιό τής Αθήνας!

    Αν δεν γίνει αυτό, ας την ξεγράψουμε τη Βόρεια Ελλάδα. Θα συνεχίσει να τροφοδοτεί την Αθήνα με ανθρώπινο δυναμικό μέχρις ότου καταρρεύσει και η Αθήνα από την κακοδαιμονία του αθηνοκεντρικού συστήματος.

    • donaE avatar
      donaE @ Στέργιος 13/08/2009 23:25:17

      Απο ολα αυτα που αναφερεις πιο πολυ σταματω στην αστικη ταξη σας.Εμενα μου φανηκε να εχει εσωστρεφεια και σνομπισμο πιο πολυ,παρα αγαπη για την Αθηνα,οπως ολες οι επαρχιακες πολεις αλλωστε.Μην ξεχνας πως οι διανοουμενοι σας εχουν παραπονα απο την πολη,οπως τα περιεγραψε ο Ιωαννου πολυ καλα.
      Απο την αλλη αυτο που λεει ο Strange Attractor,ειναι απολυτως σωστο.Με τον Ψωμιαδη ποσο μακρια μπορειται να πατε;Και τι εκφραζει αυτη η προτιμηση αν οχι εσωστρεφεια πρωτα και μετα αυταρεσκεια;

      • Orestios avatar
        Orestios @ donaE 13/08/2009 23:49:30

        Η Θεσσαλονίκη δυστυχώς παρακμάζει ταχύτατα. Οι Θεσσαλονικείς αδυνατούν να σταθούν μόνοι τους και το προσπαθούν πάντα προσδιοριζόμενοι σε σχέση με την Αθήνα. Κρίμα για αυτούς.
        Όπως μου έλεγε πρόσφατα παλαιός ηθοποιός γεννημένος στην Θεσσαλονίκη, αλλά πλέον κάτοικος Αθηνών, "οι κάτοικοι αυτής της πόλης είναι οι χειρότεροι τελικά. Δεν υπάρχει περίπτωση να τους πείς ότι είσαι Αθηναίος και να μην κατεβάσουν αμέσως το βρακί τους". Έχω προσωπική εμπειρία αυτών των λεγομένων από την εποχή που σπούδασα εκεί. Δεν είχε άδικο. Το κρίμα είναι πως συνεχίζουν έτσι και χειρότερα. Γνώρισα Θεσσαλονικείς οι οποίοι όχι μόνο απαρνούνται την καταγωγή τους αλλά έμοιαζαν κωμικοί με την προσπάθειά τους να είναι κάτι άλλο. Πρόσφατα επισκέφτηκα την πόλη και για μια ακόμη φορά απογοητεύτηκα. Απαξιωμένη και άνευρη πόλη, φάντασμα του παρελθόντος της. Είναι πολύ εύκολο να κατηγορούν οι Θεσσαλονικείς κάποιον άλλον και να μην βλέπουν τα δικά τους λάθη. Περιμένουν και δεν διεκδικούν. Αν καταφέρουν να μάθουν να διεκδικούν θα είναι μια ευχάριστη έκπληξη.
        Σε αντίθεση με τον κόσμο της Θεσσαλονίκης η υπόλοιπη Μακεδονία στέκει ακόμη στα πόδια της, όσο μπορεί. Και θα είναι διπλή ευχάριστη έκπληξη η διεκδίκηση αυτού που της ανήκει και όχι η δουλοπρέπεια τόσων χρόνων.

      • Στέργιος avatar
        Στέργιος @ donaE 14/08/2009 10:55:37

        @ Orestios:

        Γράφεις:

        "Όπως μου έλεγε πρόσφατα παλαιός ηθοποιός γεννημένος στην Θεσσαλονίκη, αλλά πλέον κάτοικος Αθηνών, “οι κάτοικοι αυτής της πόλης είναι οι χειρότεροι τελικά. Δεν υπάρχει περίπτωση να τους πείς ότι είσαι Αθηναίος και να μην κατεβάσουν αμέσως το βρακί τους”.

        Απαντώ:

        Μπορεί ΑΥΤΟΣ να κατέβαζε αμέσως το βρακί του. Δεν είμαστε όλοι έτσι.

  4. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 13/08/2009 23:12:05

    Μη ξεχνάς όμως ότι βγαίνουν με τα τσαρούχια από τους θεσσαλονικείς ψηφοφόρους οι πολιτικοί γίγαντες του στυλ Φασούλας, Ράπτη, Καϊλή, Ψωμιάδης , Αθανάσαρος, Ιωαννίδης και οι δεινόσαυροι πλέον Τσοχατζόπουλος, Μαγκριώτης, Παπαγεωργόπουλος κλπ κλπ. Τι περιμένεις μετά; Α,μη ξεχνάμε και τον πολιτικό διανοητή Χάρη "δια τούτο λέγω" Καστανίδη. Και το ότι συνεχίζει να υπάρχει ως Ελλάδα η Θεσσαλονίκη είναι επίτευγμα με τέτοιους εκπροσώπους...

  5. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/08/2009 00:12:40

    @ Attractor, @ donaE

    Πρέπει κανείς να σκεφτεί πώς "διορίζονται" οι υποψήφιοι βουλευτές από τα επιτελεία των κομμάτων στην Αθήνα.

    Οι Θεσσαλονικείς πολιτικοί είναι αίσχιστοι. Το αναφέρω στο κείμενό μου.

    Αλλά μήπως οι υπόλοιποι βουλευτές είναι καλοί;
    Ο Αβραμόπουλος είναι καλύτερος από τον Τσοχατζόπουλο;
    Η Παπακώστα είναι καλύτερη από τη Ράπτη;

    Απλώς η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα χρειάζεται μαχητικούς πολιτικούς που θα υψώσουν τη φωνή τους για τα δίκαιά μας, και όχι κομματόσκυλα.

    Όσο για τον Ψωμιάδη, ο λόγος για τον οποίο είναι δημοφιλής είναι επειδή με λαϊκίστικο τρόπο ξέρει να εκμεταλλεύεται τη δυσαρέσκεια που σοβεί στη Θεσσαλονίκη.

    Και φυσικά, ο Ψωμιάδης δεν είναι ό,τι χειρότερο υπάρχει σε τοπικό άρχοντα, για να λέμε και του στραβού το δίκιο. Μείωσε τη διπλοβάρδια στα σχολεία τής Θεσσαλονίκης από τριτοκοσμικά σε ανεκτά επίπεδα.

    Παράλληλα, στον Πειραιά είναι νομάρχης ό Μίχας που συνελήφθη από τις αρχές τού Βελγίου για τραμπουκισμούς στο αεροδρόμιο των Βρυξελλών, ενώ η Φώφη λάμβανε αργομισθία από την Τράπεζς στην οποία είναι διορισμένη ΕΝΩ ήταν υπερνομάρχης. Αυτά γιατί τα κάνετε γαργάρα όσοι σπεύδετε να κοροϊδέψετε τον Ψωμιάδη; Ούτε εμένα μου αρέσει που βγαίνει και τραγουδάει στα πρωινάδικα, αλλά τουλάχιστον δεν τον συλλαμβάνουν οι ξένες αστυνομίες, ούτε λαμβάνει παράνομο δεύτερο μισθό.

    Η αστική μας τάξη σχεδόν δεν υφίσταται. Έχει ήδη πάει όλη στην Αθήνα. Όσοι υπάρχουν ακόμη εδώ ονειρεύονται την περίφημη "κάθοδο" με την πρώτη ευκαιρία, έστω και part-time.

    Όσο για τον Ιωάννου και τα παράπονα, δεν αρνήθηκα ότι η Θεσσαλονίκη έχει παθογένειες... Είπα εξάλλου ότι περνάει μια κρίση που κρατάει δεκαετίες.

    ΑΛΛΑ ΓΙΑΤΙ μεταφράζετε τα σχόλιά μου σαν να είναι τα γνωστά σχόλια κόντρας Θεσσαλονίκης - Αθήνας; Δεν είναι!

    Δεν βλέπετε πόσο τα χώνω στους Βορειοελλαδίτες και στις ευθύνες μας;

    Τα χώνω και στην Αθήνα, όμως... ναι, στην αθηναϊκή ελίτ... Άδικο έχω;

    Γιάννινα, Πάτρα, Βόλος, Ερμούπολη ήταν πόλεις που άκμαζαν, ενώ τώρα ζουν από τα ενοίκια των σπουδαστών των ΤΕΙ τους. Δεν είναι πασιφανές ότι το αθηνοκεντρικό κράτος απομυζά όλη την Ελλάδα;

    ΓΙΑΤΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ; Επειδή είστε κάτοικοι τής Αθήνας;

    Εσάς, δηλαδή, δεν σας απομυζά το αθηνοκεντρικό κράτος; Η ελίτ που μένει στις Κηφισιές και στις Εκάλες, με τις offshore και τα εξοχικά στο Γκστάαντ; Όλοι οι αγγελοπουλομπομπολοκοκκαλοβαρδινογιανναίοι που δεν ξέρουν τι έχουν και που σας απασχολούν στις εταιρείες τους για 1.200 ευρώ τον μήνα; Γιατί τους υποστηρίζετε; Γιατί γίνεστε οι χρήσιμοι ηλίθιοι τού συστήματος; Κανονικά θα έπρεπε να ήσασταν μαζί μας. Μια ακμάζουσα Βόρεια Ελλάδα, μια ακμάζουσα υπόλοιπη Ελλάδα, δεν θα στερήσει τίποτα από την Αθήνα. Απλώς θα μεγαλώσει η πίτα.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Στέργιος 14/08/2009 00:46:33

      Αν λειτουργούσαν οι θεσμοί της πολιτείας (αστυνομία, δικαιοσύνη, δημ. διοίκηση κλπ)στο Ελλάντα, να είσαι σίγουρος πως θα υπήρχαν και εδώ πάρα πολλές συλλήψεις μεγαλοσχημόνων στυλ Μίχα τόσο στα αεροδρόμια όσο και αλλού. Αλλά δεν λειτουργούν. Τι να κάνουμε;
      ΥΓ- Έχεις δει τον νομάρχη να κυκλοφορεί στο πλακόστρωτο της παραλίας με μηχανάκι άνευ κράνους και να τον χαιρετούν στρατιωτικά οι τροχονόμοι; Μπανανία φίλε μου, μπανανία όμως που δεν παράγει ούτε μπανάνες.

  6. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/08/2009 00:19:22

    Μήνυμα προς όλους όσοι χαιρέκακα θάβετε τη Θεσσαλονίκη συγκρίνοντάς την με την Αθήνα...

    Επειδή η Αθήνα έχει το πεπόνι, έχει και το μαχαίρι, φαίνεται να ακμάζει.
    Και όντως, συγκρινόμενη με τη Θεσσαλονίκη ή την Κομοτηνή ή την Καλαμάτα, ακμάζει.

    Αλλά αν συγκρίνετε την Αθήνα με άλλες πόλεις τού μεγέθους της στην Ευρώπη, θα δείτε ότι δεν υπάρχει καμμία σύγκριση. Μπορεί να συγκριθεί η Αθήνα με τη Βαρκελώνη ή το Βερολίνο;

    Σκεφτείτε λοιπόν πόσο σας αποκοιμίζει η αθηναϊκή ελίτ όταν σας καλεί να συγκρίνετε την Αθήνα με άλλες ελληνικές πόλεις.

    • Αλεκος avatar
      Αλεκος @ Στέργιος 14/08/2009 00:45:13

      Αχχχχ καλα τα λες Στεργιο μου αλλα ακομα και το τραγουδι το λεει Θεσσαλονικη μου μεγαλη φτωχομανα!!!!!Δυστηχως το κακο ξεκιναει απο εμας τους ιδιους τους βορειοελλαδητες,εγω προσωπεικα την συχενομαι την Αθηνα ολη η σαρα και η μαρα εκει ειναι μαζεμενη,φτανει και μονο οτι ολες οι εταιρειες εχουν τα κεντρικα τους στην Αθηνα!Μετα αμα πεις καμια κουβεντα σε λενε και εθνικηστη,τελος παντων,θεε μου φυλακην το στοματην μου!!!!!

  7. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/08/2009 00:21:15

    @ Ορέστιος

    Συμφωνώ με τα όσα γράφεις.
    Οι Θεσσαλονικείς πρέπει να αρχίσουμε να διεκδικούμε.

    Αλλά όταν διεκδικούμε κάποιοι από μας, μας λέτε "τοπικιστές" και "γραφικούς", έτσι δεν είναι; Δύο μέτρα και δύο σταθμά.

    • Orestios avatar
      Orestios @ Στέργιος 14/08/2009 01:40:46

      Αναζητήστε το ζωτικό σας χώρο με τον τρόπο που του αξίζει

  8. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 14/08/2009 00:26:28

    Η σχέση της Αθήνας με αντίστοιχου μεγέθους ευρωπαϊκές πόλεις είναι ίδια με τη σχέση που έχω εγώ (ή που θα ήθελα να έχω) με τα 6 τελευταία playmates του Playboy. Ανύπαρκτη.
    Η Αθήνα ήταν ένα χωριουδάκι για 2000 χρόνια (έως το 1829) που γιγαντώθηκε απότομα, ανομοιόμορφα και στρεβλά.Δεν είχε τίποτα να χάσει έτσι και αλλιώς από πλευράς στυλ. Δεν είχε τίποτα να διατηρήσει εκτός από κάποια αρχαία. Η Θεσσαλονίκη από την άλλη, που ήταν σταθερά μεγάλη πόλη επί χιλιάδες χρόνια, αυτοκτόνησε όμως. Είχε ιδιαίτερο στυλ που μπορούσε να το κρατήσει. Δεν το έκανε. Πουλήθηκε στο βωμό της αντιπαροχής. Μαντάμ Σουσού. Και την πάτησε. Έβγαλε μόνη της τα μάτια της.

  9. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/08/2009 00:36:42

    @ Attractor

    Αττράκτορα, γιατί είσαι τόσο απόλυτος και άδικος;

    Μέσα στα τελευταία 100 χρόνια η Θεσσαλονίκη υπέστη:

    1) μία "απελευθέρωση" το 1912 που συνοδέυτηκε από αποικιακού τύπου στελέχωση τής διοίκησής της από "χαμουτζήδες" που μας μισούσαν.

    2) μία καταστροφική πυρκαγιά το 1917 που διέρρηξε τον αστικό ιστό.

    3) μία νέα αποικιοκρατική απόβαση από την Αθήνα, με τους τραπεζίτες να αγοράζουν την καμμένη γη και να εμποδίζουν την ανάπτυξη τού σχεδίου Εμπράρ.

    4) μία σοκαριστική ανταλλαγή πληθυσμών το 1922 που αλλοίωσε την κοινωνία της.

    5) μία νέα πληθυσμιακή αλλοίωση με τον αφανισμό από τους Γερμανούς των Εβραίων, αλλοίωση που στάθηκε καταλυτική για την επιδείνωση τής οικονομικοκοινωνικής κατάστασης τής πόλης.

    6) ένα νέο, μεταπολεμικό ντου από την Αθήνα που στέρησε από την πόλη οποιαδήποτε πρωτοβουλία στη λήψη αποφάσεων για το μέλλον της. Για όλα αποφασίζει πια η Αθήνα. Ακόμη ξαι για το αν ο Χ δρόμος θα είναι μονής ή διπλής κατεύθυνσης.

    Η Θεσσαλονίκη δεν αυτοκτόνησε.
    Βιάστηκε κατ'έξακολούθηση.

    Η ευθύνη μας είναι να σταθούμε στα πόδια μας και να ρίξουμε δυο σκαμπίλια στον βιαστή μας, αντί να υπομένουμε τα πάντα μουδιασμένοι.

    • donaE avatar
      donaE @ Στέργιος 14/08/2009 02:40:49

      Η Θεσσαλονικη ητανε παντα πολυπολιτισμικη.Οταν πρωτη φορα πηγα πριν χρονια ητανε το πρωτο που ενιωσα.Με αυτην την εννοια θα αντεχε σε ενα κρας-τεστ σε σχεση με την Αθηνα.Το οτι φυγανε οι Τουρκοι και οι Εβραιοι ηταν σοκ οικονομικο οντως.Ομως τωρα οι μικρασιατες και οσοι επιστρεψανε απο Γερμανια εχουν αναπτυχθει.Απλως σταματηστε να αυτοπεριοριζεστε με προσδιορισμους και να τσιμπατε στο κουλερ λοκαλ.

  10. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 14/08/2009 00:41:00

    Βιάστηκε μεν της άρεσε δε. Δεν αντέδρασε βάζοντας τις φωνές ή μπήγοντας τα νύχια της στο πρόσωπο του βιαστή. Γ....ε με κι`ας κλαίω ή πονάω αλλά μ`αρέσει ήταν η όλη στάση της. Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα με όλα όσα αναφέρεις. Έτσι ακριβώς έγινε. Ελπίζω όμως να μας τα διορθώσει όλα η οξύνους κα Καϊλή. Ή τουλάχιστον να αναλάβει κανένα πρωϊνάδικο.

  11. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/08/2009 00:50:49

    @ Attractor

    Είναι επειδή ο βιαστής τής έταζε αγάπες... και της έλεγε ότι θα την αποκαταστήσει...

    Γι'αυτό και η Θεσσαλονίκη και η Βόρεια Ελλάδα έδωσαν και προίκα στον βιαστή... Από το 1960 ως το 1990, η Βόρεια Ελλάδα, με το 25% τού πληθυσμού, παρήγαγε το 50% τού ΑΕΠ τής Ελλάδας.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Στέργιος 14/08/2009 00:56:07

      Πάντως για να λέμε και του στραβού το δίκαιο, οι περισσότεροι Μακεδονομάχοι ήταν Κρητικοί και νοτιοελλαδίτες (π.χ. Μίκης Ζέζας ή Παύλος Μελάς)
      Οι Μακεδόνες... άστα να πάνε.

      • Στέργιος avatar
        Στέργιος @ Strange Attractor 14/08/2009 01:06:47

        @ Attractor

        Όχι. Κάνεις φοβερό και τραγικά ανιστόρητο λάθος.
        Ψάξε λίγο την ιστορία τού Καπετάν Κώττα και του Εμμανουήλ Παππά.

        Οι Μακεδόνες επιδόθηκαν σε παλλαϊκή πάλη κατά των Τούρκων και των Βουλγάρων για να ενωθούμε με την Ελλάδα. Πιστεύεις ότι θα απελευθερωνόταν αλλιώς η Μακεδονία;

        Η Ελλάδα δεν έστειλε στρατό παρά μόνο όταν είχαν ήδη αποφασιστεί τα πράγματα υπέρ της. Όσο κρατούσε ο μακεδονικός αγώνας, οι αθηναϊκές εφημερίδες μιλούσαν για τα καλά μιας "μικρής πλην τίμιας" Ελλάδας και οι αρθρογράφοι υποστήριζαν ότι οι Μακεδόνες είμαστε Βούλγαροι, και άρα ανάξιοι να αποκαλούμαστε Έλληνες.

        Οι Νοτιοελλαδίτες μαχητές τού Μακεδονικού Αγώνα ήταν μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού.

        Από όλους τους ελεύθερους Έλληνες, οι ΜΟΝΟΙ που μας βοήθησαν κατά τον Μακεδονικό Αγώνα ήταν οι Κρητικοί, που είναι ο λόγος για τον οποίο οι Μακεδόνες αγαπάμε τόσο πολύ τους Κρητικούς, ακόμη και σήμερα.

  12. Στέργιος avatar
    Στέργιος 14/08/2009 00:59:56

    Ο ΚΚ ο β' είναι Αθηναίος. Μην μπερδεύεσαι.

    Απλώς μας τον "κότσαραν" εδώ στη Θεσσαλονίκη για να μην κάνει κακό στον ξάδελφο Λιάπη που πολιτεύεται στην Αθήνα...

    Βέβαια, φταίμε κι εμείς που τον ψηφίσαμε, αντί να ψηφίσουμε κάναν πολιτικό που να κατάγεται όντως από τη Θεσσαλονίκη...

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ Στέργιος 14/08/2009 01:04:32

      Ξεχνάς μήπως τον επί χρόνια Θεσσαλονικάρχη και μετέπειτα Μακεδονάρχη Κούβελα; Τον υπουργό με το φιδίσιο βλέμμα; Αν και Καλαματιανός, ταυτίστηκε με την Θεσσσαλονίκη. Βρήκε φως (και φαϊ) και μπήκε. Και αγκαλιάστηκε και κυριάρχησε. Έτσισυμβαίνει και με πολλούς ακόμη.

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Στέργιος 14/08/2009 01:10:22

      @ Attractor

      Θα συμφωνήσω απολύτως μαζί σου, Αττράκτορα.
      Μήπως και ο Παπαγεωργόπουλος δεν κατάγεται από το Αίγιο;

      Δεν έχω τίποτα με τους Πελοποννήσιους, αλλά είναι οι πιο αθηνόδουλοι Έλληνες που υπάρχουν.

  13. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 14/08/2009 01:11:47

    Αν κάνω λάθος ανακαλώ. Πάντως η μεγάλη ανάπτυξη ήλθε στη Βόρειο Ελλάδα λόγω των προσφύγων με την ανταλλαγή πληθυσμών το `22.

  14. tiramola avatar
    tiramola 14/08/2009 01:24:35

    @Στέργιος.
    Εγώ πάντως αγαπητέ είμαι κάτω από το αυλάκι και έχω μείνει πολές φορές Θεσσαλονίκη έχοντας περάσει καταπληκτικά.Ούτε μου έχει περάσει ποτέ από το μυαλό τα περί διαμάχης βορρά-νότου ούτε και έχω μπει ποτέ σε διαδικασία συγκρίσεων.
    Αν έπρεπε να μείνω σε μία από τις δύο θα διάλεγα την πολή σου.

    Να σου πω όμως κάτι που έχει να κάνει με μία ατυχή από μέρους σου κατά την γνώμη μου σύγκριση.
    Άσχετα με το περιστατικό που ανέφερες με τον Μίχα...
    Ο άνθρωπος είναι εργάτης.
    Ο Ψωμιάδης , εσύ ξέρεις καλύτερα βέβαια , μου φαίνεται για επικοινωνιακή φούσκα και μόνο...

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ tiramola 14/08/2009 01:39:20

      @ tiramols

      Δεν υπάρχει διαμάχη Βορρά - Νότου (δεν ζούμε στο 1912).

      Δεν υπάρχει ούτε διαμάχη Θεσσαλονίκης - Αθήνας.

      Υπάρχει στην Ελλάδα μια νοσηρή κατάσταση μιας ελίτ που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα και θεωρεί όλη την Ελλάδα φέουδό της.

      Αποτέλεσμα αυής της νοσηρής κατάστασης είναι όλη η εκτός Αττικής Ελλάδα να μαραζώνει.

      Το ζητούμενο είναι όλη η εκτός Αττικής Ελλάδα να συνειδητοποιήσει ότι η αθηναϊκή ελίτ ΔΕΝ ενδιαφέρεται για την ευημερία μας, και να ζητήσουμε αυτοοργάνωση σε επίπεδο περιφερειών όπως γίνεται στην ΕΕ.

      Στον αγώνα αυτό πρέπει να έχουμε την υποστήριξη τής μεγάλης πλειοψηφίας των Αθηναίων πολιτών, οι οποίοι υποφέρουν κι αυτοί από την ασυδοσία τής αθηναϊκής ελίτ, παρά το ότι πολλοί από αυτούς είναι εγκλωβισμένοι σε ένα περίεργο παιχνίδι υποστήριξής της.

      • tiramola avatar
        tiramola @ Στέργιος 14/08/2009 02:26:46

        Θα συμφωνήσω μαζί σου με χίλια αλλά...
        Αυτοοργάνωση είναι απαγορευμένη λέξη στη χώρα του ωχαδερφισμού και της αφασίας.
        Αυτοοργάνωση απαιτεί κοινωνικό ακτιβισμό πράγμα σπάνιο με συμπολίτες που δημιούργησαν επαγγελματίες εκπροσώπους τους επειδή κάποτε τους βρήκαν ένα τάφο με θέα.
        Άστο...
        Μου έλεγε πρόσφατα φίλος που ζει στην Γερμανία ότι σε προάστιο της Φρανκφούρτης μαζεύτηκαν οι πολίτες της περιοχής και αποφάσισαν από κοινού που θα γινόταν η έξοδος του μετρό.
        Άστο να πάει στο διάλο , εδώ αν υπάρξει παρόμοια πρόσκληση θα αρχίσει το ξύσιμο μέχρι να ματώσουν τα μπαλάκια...

  15. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 14/08/2009 01:32:19

    Τιραμόλα φίλε μου είσαι μάλλον από αυτούς που την βλέπουν σαν "ερωτική πόλη".
    By the way, ο Μίχας δεν είναι αυτός που ορύονταν στο αεροδρόμιο στο Βέλγιο τρέχοντας αλαφιασμένος και ουρλιάζοντας σε κατάσταση αμοκ: Αϊ έμ Πρίφεκτουρ οφ Γκρις ρε!

    • Στέργιος avatar
      Στέργιος @ Strange Attractor 14/08/2009 01:40:22

      @ Attractor

      Ναι, επειδή είχε χαθεί η βαλίτσα τής Φώφης την οποία έγλυφε μέχρι αηδίας για να ανέλθει στην κομματική ιεραρχία.

    • Αρχίδαμος avatar
      Αρχίδαμος @ Strange Attractor 14/08/2009 12:47:36

      Διορθωση απαραιτητη για τον νομαρχη μιχα. δεν φωναζε στις βρυξελλες
      Αϊ έμ Πρίφεκτουρ οφ Γκρις ρε! φωναζε Αϊ έμ Πρίφεκτουρ οφ ΔΕ Γκρις ρε!

  16. rs avatar
    rs 14/08/2009 10:01:28

    Όλα τα σχόλια διακρίνονται απο μία ατέρμονα "κυκλοθυμία"
    Η πιό "ολοκληρωμένη και αντικειμενική" άποψη είναι το πρώτο σχόλιο του Στέργιου.
    Όλα τ΄ άλλα χαρακτηρίζονται απο την λογική που απορρέει το εμβριθές σχόλιο του Orestiου " ο παλιός έλληνας ηθοποιός (Βουτσάς;) και τα "κατεβασμένα βρακιά", το οποίο φυσικά είναι ίδιον των γενικότερων "χιουμουριστικών"(;) αλλά και "πολιτικών" απόψεών του.
    Τα "πράγματα" είναι πιό απλά απ΄ότι φαίνονται. Η Θεσσαλονίκη βουλιάζει στον "βάλτο" της γενικότερης ελληνικής παθογένειας. Ποιές ελληνικές πόλεις θα μπορούσαν στοιχειωδώς να συγκριθούν (προσοχή: σε ότι αφορά τις υποδομές και το "φιλικό" περιβάλλον, συγκοινωνίες, κλπ) με αντιστοίχου επιπέδου ή μεγέθους ευρωπαϊκές, ή έστω έχουν να επιδείξουν, τουλάχιστον την τελευταία δεκαετία, πελοδομικές επεμβάσεις μακράς πνοής και ευρύτερου σχεδιασμού; Ακόμη και ο μαξιμαλισμός των επεμβάσεων των Ολυμπιακών αγόνων θάφτηκε στην γενικότερη "βλαχομπαρόκ" μεγαλομανία και "στ....δισμό" των Νεοελλήνων!
    Μιλάμε για την Θεσσαλονίκη ξεχνώντας το χάλι στο κέντρο της Αθήνας, στο λιμάνι του Πειραιά η στις συνοικίες που "πνίγοντα"ι με κάθε νεροποντή!
    Και φυσικά,τηρουμένων των αναλογιών", τα ίδια συμβαίνουν στο Ηράκλειο στην Πάτρα, στην Αλεξανδρούπολη, ακόμη και στην ...εξωτική (για τους Αθηναίους) Αριδαία.
    Όσο για τους πολιτικούς.......
    Απλά κλαυσλίγελος. Σίγουρα με "πονάνε" σαν Θεσσαλονικιό, πιό πολύ οι "τοπικοί ογκόλιθοι" αλλά πιστεύετε σοβαρά, ότι ο Γιακουμάτος και αυτός ο "απίθανος τύπος με το λάγνο βλέμα και την υδηπαθή ομιλία" του Λάος ή ο Καχριμάκης ή ό Ρόβλιας είναι είναι λιγότερο "τρελοί του χωριού" απο τον Ψωμιάδη; Αυταπάτη!!. Είναι έδρες του ίδιου πολύεδρου!

    Ένας "γαύρος" Σαλονικιός

  17. τσώφλι πασατέμπου avatar
    τσώφλι πασατέμπου 14/08/2009 10:15:52

    Φίλοι μου, άν καλέσης το Sani Resort θα σε στείλουνε για αρχές Οκτωβρίου. Είναι όλα κλεισμένα !

    Και μιλάμε για τιμές που αρχίζουν απο 350 το δίκλινο και φτάνουν στα 850 (asterias suites).

    Μήπως λοιπόν μιλάμε για θάνατο του εμποράκου (δίκαια, αναπόφευκτα) και όχι του Εμπόρου ; Σε άλλες χώρες μάλιστα, κάνουν ευθανασία, δέν βάζουν ορούς στον ετοιμοθάνατο. Ούτε ψάχνουν εντατική.

    Και, πού το κακό : Πέφτει η ρευστότητα και η κατανάλωση στον Έλληνα ; Υπάρχουν και οι ξένοι ! Η μήπως κάποιοι νομίζουν οτι άν αυξήσεις τις συντάξεις, θα αυξηθεί και η ζήτηση ; (γιατί υπάρχουν και τέτοιοι φωστήρες πολλοί στην Ελλάδα, ακόμα και υπουργοί Οικονομίας !)

  18. Δωδωναίος avatar
    Δωδωναίος 14/08/2009 10:31:11

    Θυμάμαι! Και τι δεν θυμάμαι!
    Επισκέπτης φαντάρος περπατούσα στην "Εγνατίας", έβγαλα να κάνω τσιγάρο και δεν είχα σπίρτα. Παρακείμενος διαβάτης είδε την δυσφορία μου και ήλθε με αναμμένο τον αναπτήρα του και μου έδωσε φωτιά. Κοιταχτήκαμε είπαμε "γειά" και ήταν σαν νάμαστε χρόνια γνωστοί
    Κάπου κοντά εκεί στου "Καρατάσου" έκατσα μένα συνάδελφο φαντάρο να τσιμπήσουμε κάτι σένα ταβερνείο.
    Στο τέλος που ζητήσαμε λογαριασμό , ο ταβερνιάρης έστρεψε το κεφάλι του στο τραπέζι στο βάθος και είπε "πληρωμένα από το κύριο.".
    Παραξενευτήκαμε λίγο και αμέσως, σηκώσαμε τα ποτήρια για πρόποση και ευχαριστίες
    «Έχω και εγώ γιό φαντάρο παιδιά. Στην υγειά σας και καλοί πολίτες»
    Ανθρώπινη και δυνατή Συν – πρωτεύουσα Θεσσαλονίκη.
    Φτωχομάνα του Λαού και παραμελημένη της Ελλάδας κόρη
    Μια φορά στη ζωή μου σε επισκέφτηκα και μού «έμεινες».
    Όλοι σου υπόσχονται Θεσσαλονίκη, και οι πάντες σε ξεχνάνε..
    Αν δεν έβγαζες νομάρχη τον Ψωμιάδη, κανείς δεν θα είχε να σου πει την παραμικρή κουβέντα….

    • palios avatar
      palios @ Δωδωναίος 14/08/2009 10:56:34

      Ενω για την Καιλή,πρέπει να είναι υπερήφανη η θεσασαλονίκη, έτσι;

      • Δωδωναίος avatar
        Δωδωναίος @ palios 14/08/2009 11:15:47

        Δεν έχω να της προσάψω καραγκιοζιλίκια «τινά….»
        Αν είχα, θα την καταχειρίαζα κανονικά.
        Η Θεσσαλονίκη είναι το καμάρι της Ελλάδας και την θέλω να είναι προοδευτική αφενός και αφετέρου, σοβαρή και ευπροσήγορη ιδιαίτερα σε πρόσωπα με αξιώματα...(ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης)

    • Αρχίδαμος avatar
      Αρχίδαμος @ Δωδωναίος 14/08/2009 10:58:23

      σημερα θα σου κλεβανε και τα σπιρτα στην εγνατια οι ρουμανοι πορτοφολαδες.

  19. ο νοών...νοείτω avatar
    ο νοών...νοείτω 14/08/2009 12:21:22

    Γεννήθηκα στην Αθήνα, και η καταγωγή μου είναι από την Πελοπόννησο.
    Την Θεσσαλονίκη την επισκέφθηκα και αγάπησα την δεκαετία του '80.
    Είδα ανθρώπους, όταν στην Αθήνα πρωτοεμφανιζόντουσαν τα ανθρωπάκια.
    Βάλθηκαν να την κάνουν σαν τα μούτρα τους και τα κατάφεραν.
    Το σύμπλεγμα της συμπρωτεύουσας περισσότερο ακουμπάει τους Αθηναίους, παρά τους Θεσσαλονικείς.
    Η αποκλειστικότητα βλέπετε προέχει.
    Εκμεταλλεύτηκαν τον ευγενέστερο και πιο πολιτισμένο, λόγω πολυπολιτισμικότητας, ψυχισμό της και όντως την βίασαν.
    Είναι συνυπέυθυνη για την κατάντια της διότι ζήλεψε την απρόσωπη και "πλούσια" Αθήνα.
    Δεν είχε τους κατάλληλους ανθρώπους στις καίριες στιγμές, να υπερασπιστούν την διαφορετικότητά της.
    Δέχτηκε ως άμυνά της, στην επίθεση της Αθήνας, τον ρόλο του υποδεέστερου.
    Ανέπτυξε αίσθημα τοπικισμού, και εγκατέλειψε την διαφορετικότητα.
    Φυσικό επακόλουθο η παρακμή και η μιζέρια.
    Στο όνομα της Μακεδονίας παίχτηκαν τρισάθλια παιγχνίδια, και ακόμη παίζονται, από δήθεν Μακεδόνες, έφιππους, και πεζή.
    Κάποτε οι ανασκαφές έφερναν στην επιφάνεια την Ιστορία της.
    Σήμερα οι εργολάβοι ρίχνουν τα μπάζα τους για να την σκεπάσουν.
    Μία όμορφη, λυγερή και περήφανη Θεσσαλονίκη είναι χρέος όλων μας.

    • Αρχίδαμος avatar
      Αρχίδαμος @ ο νοών...νοείτω 14/08/2009 12:44:31

      εσυ πολυ καλα τα λες, η Καιλη ομως τα καταλαβαινει αυτα; μιλα για την βατιδου η για τη λαμπιρη ωστε να σε πιανει, νομοθετης σου λεει.

      • ο νοών...νοείτω avatar
        ο νοών...νοείτω @ Αρχίδαμος 14/08/2009 13:34:04

        Κάτι ανεγκέφαλοι που λέγονται συμπολίτες μας, την έστειλαν στην Βουλή.
        Και τώρα που το βρακί μας αρχίζει και επιπλέει, αυτή ασχολείται με το βρακί της Βατίδου.
        Βρακιά μας κυβερνάνε και με αυτά ασχολούμαστε.
        Οι εγκέφαλοι είναι είδος απαγορευμένο.
        Τα χάλια μας Αρχίδαμε.

      • Στέργιος avatar
        Στέργιος @ Αρχίδαμος 14/08/2009 13:35:30

        Η Καϊλή καταλαβαίνει μόνο από κότερα στη Μύκονο.

  20. stelios avatar
    stelios 14/08/2009 12:57:44

    Παρακολουθώ με ενδιαφέρον το διαλογό σας και πραγματικά έχω εντυπωσιαστεί απο το επίπεδο και την ποιότητα του λόγου σας!
    Παρότι έχετε μεγάλο δίκιο για τις αλλοιώσεις που έχει υποστεί η περιφέρεια καθόλη τη διάρκεια του περασμένου αιώνα, θα πρότεινα να μην στεκόμαστε στο παρελθόν...το θεμα είναι το παρόν! Τι γίνεται αυτή την στιγμή για την περιφέρεια της Βορείου Ελλάδας? Η οικονομική ανέχεια τους έκανε να ξεχάσουν πολύ γρήγορα τις πέτρες που δέχτηκαν από τους "γείτονες" και συνεχίζουν να συρρέουν στα Σκόπια ενώ η τοπική αγορά πεθαίνει...Και μην αρχίσω τα καζίνο...η καταγωγή μου είναι από ένα χωριό κοντά στα σύνορα με Γεύγελη..ξέρετε τι γίνεται κάθε Σαββατοκύριακο εκεί? Φεύγουν γεμάτα πούλμαν για τα καζίνο των γειτόνων...Δηλαδή γι'αυτό η πολιτεία δεν μπορεί να κάνει κάτι? Μιλάμε για κανονικό άρμεγμα παιδιά!!!

  21. Αδέσποτη avatar
    Αδέσποτη 14/08/2009 14:01:51

    Στέργιο εξαιρετική η παρέμβασή σου. Δωδωναίε με συγκίνησες. Δεν θα λυπηθώ τους μικροεμπόρους, αρκετά απομύζησαν τον κόσμο, τώρα κάθε κατεργάρης στον πάγκο του. Ούτε όμως μπορεί να συγκριθεί η αγορά της Θεσσαλονίκης με τη μίζερη αγορά δεκαετίας του '70 του Σαντάνσκι με τις φθηνές μαϊμούδες και το κάκιστο φαγητό. Τα εμπορικά κέντρα στη Θεσσαλονίκη ήταν γεμάτα Σλάβους τον Αύγουστο, περιέργως τα επώνυμα προϊόντα είναι πιο ακριβά στις χώρες τους. Στηρίζω τις ελπίδες μου σε αυτούς και στην ανάπτυξη του λιμανιού της. Τόσες δεκαετίες πορεύθηκε με τις αρτηρίες της προς/από την Ευρώπη αποκομμένες και οδηγήθηκε σε μαρασμό. Θέλει χρόνο να αρχίσει να συνέρχεται μαζί και με τον υπόλοιπο κόσμο των Βαλκανίων. Το ποτάμι τώρα δεν γυρνάει πίσω και μόλις αρχίσει να στέκεται στα πόδια της θα διεκδικήσει τα ίσα της.

  22. leon avatar
    leon 14/08/2009 16:57:18

    Ποιος Θεσσαλονικιος θα παραδεχτει πως καθε βραδυ η παραλιακη ειναι γεματη απο κοσμο που καταναλωνει χωρις να σκεφτεται το κοστος? (μιλαμε για εξωφρενικες τιμες στα bar και τα club).
    Ποιος Θεσσαλονικιος θα παραδεχθει πως η πολη του εχει γεμισει απο τους γυρω πρωην γαιοκτημονες (η γονοι αυτων) που πουλησαν τα παντα και πηγαν στην πολη για την μεγαλη ζωη?
    Δυστυχως η glamouria στην Θεσσαλονικη ειναι απειρως πιο προχωρημενη απο την Αθηνα.

  23. stelios avatar
    stelios 14/08/2009 17:11:44

    Τα εμπορικα κεντρα κατα 90% πουλαν εισαγωμενα προιοντα,τα οποια δεν ερχονται καν απο τολιμανι γιατι το εκλεισαν μια χουφτα βολεμενοι χρυσοπληρωμενοι σαν καρδιοχειρουργοι χαμαληδες.
    Μαγαζια κλεινουν δεχομενα προστιμα απο παντου ενω εξω απο την πορτα τους ατιμωρητα μικροπωλητες πουλουν λαθραιες μαιμουδες.
    Ειμαστε ραγιαδες,αν 10 μαγαζατωρες κινουνταν δικαστικα εναντιον των υπευθυνων,θα εσφιγγαν οι κ@λοι,πλην ομως που να τρεχεις τωρα,ας κανουν οι αλλοι κατι.
    Οσον αφορα τον Ψωμιαδη,ειναι Νομαρχης του Ν.Θεσσαλονικης,μεσα στην πολη η ΝΔ παιρνει 35%,στο Νομο 50%,απο ανθρωπους που ζουν 30 χρονια πισω,αυτη ειναι η αληθεια...

  24. Νἰκος avatar
    Νἰκος 14/08/2009 21:57:21

    Η κυρια αιτια του μαρασμου της βορειας Ελλαδας και ειδικα της Μακεδονιας ειναι το βρυκολακιασμενο κρατιδιο των Αθηνων. Ειδικα μετα τους ερμους τους ολυμπιακους αγωνες, που χαραμησαν δις που θα μπορουσαν να επενδυθουν στη βορειο Ελλαδα, εχουμε παρει κατρακυλα. Οι νοτιοι Ελληνες δεν πρεπει να ξεχνουν οτι ΑΝ "πεσει" η Μακεδονια το Αθηναϊσταν θα μετατραπει και επισημως σε τουρκικο προτεκτορατο. Ηδη πολλες ψυχουλες σαν αυτον το φραγκολεβαντινο τον Ριχαρδο μας, ειναι υποταγμενοι γραικυλοι.

  25. Κάτατλακιώτης avatar
    Κάτατλακιώτης 17/08/2009 13:11:54

    Μια ζωή ακούω Θεσσαλονικιούς να κλαίνε και να καταριούνται το αναθεματισμένο "Αθηνοκεντρικό κράτος ΤΩΝ ΝΟΤΙΩΝ".
    1η παρατήρηση: όταν ανέβηκα Θεσσαλονίκη πριν από πρόπερσι τα Χριστούγεννα διαπίστωσα με έκπληξη πως έχει ΠΛΗΘΩΡΑ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΩΝ πολιτιστικών υποδομών. Σε σημείο που να αναρωτιέμαι σε τι βαθμό αξιοποιούνται όλα αυτά. Σίγουρα δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από την Αθήνα. Που είναι οι υποδομές της Πάτρας από την πολιτιστική πρωτεύουσα 2006; Γκρινιάζουν στη Θεσσαλονίκη για το 1997; Ας βγουν λίγο από το καβούκι τους να δουν παραπέρα και ας σταματήσουν να κλαίγονται πια. Και αν θέλετε να βγάλω και εγώ λίγη χολή, η Θεσσαλονίκη είναι ΝΤΑΝΤΕΜΕΝΗ και ΠΡΟΝΟΜΙΟΥΧΑ σε σχέση με την Πάτρα που σπούδασα και όλη την Πελοπόννησο. Και η κατάσταση δεν είναι διαφορετική σε Αιτωλοακαρνανία, Φωκίδα, Βοιωτία, Εύβοια. Για ποιο ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΝΟΤΙΩΝ μιλάτε κύριοι;
    Αθηνοκρατία ίσως, αλλά μιλάμε και για το 40% ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ. Και ακόμα περισσότερο, σύμφωνα με επίσημα δεδομένα του Υπουργείου Οικονομικών (βλ. Στατιστικό Δελτίο 2007) οι αθηναίοι (αττική) πληρώνουν το 57% του συνολικού φόρου φυσικών προσώπων ενώ όλη η Κεντρική Μακεδονία το 12% !!! Τι θα τους πείτε λοιπόν; Πληρώστε εσείς να γίνονται έργα σε εμάς; Τι να λέμε τώρα... Δυστυχώς, έχουμε μπει εδώ και δεκαετίες σε ένα φαύλο κύκλο συνεχώς διογκούμενου αθηνοκεντρισμού.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.