#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/07/2011 21:27
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Νέα Ελλάδα» το κόμμα περί τον Μίκη



Ένα νέο κόμμα γεννιέται το προσεχές διάστημα και οι δημιουργοί του φιλοδοξούν να έχει ως μπροστάρη τον Μίκη Θεοδωράκη. Ο νέος κομματικός σχηματισμός πιθανότατα θα λέγεται «Νέα Ελλάδα» (αν και αυτό δεν έχει οριστικοποιηθεί). Ο πυρήνας του κόμματος θα είναι οι διαφωνούντες του ΠΑΣΟΚ που έχουν αποχωρήσει από το κυβερνών κόμμα, ενώ οι ίδιοι θέλουν διακαώς τον Μίκη ως πραγματικό ηγέτη τους.

Το τελευταίο διάστημα έχει συγκροτηθεί μία ομάδα με άξονα τους πανεπιστημιακούς Νότη Μαριά και Νίκο Κοτζιά, αλλά και τον Αλέξη Μητρόπουλο. Αυτοί θα συντάξουν την διακήρυξη που θα παρουσιαστεί σε λίγες μέρες. Ζητούμενο είναι ο νέος κομματικός φορέας να έχει πολιτική εκπροσώπηση, και στο πλαίσιο αυτό έχουν συζητήσει με τους πρ. βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Σακοράφα, Παπαχρήστου, Κουρουπλή, χωρίς όμως να έχει κλείσει η συνεργασία μαζί τους. Σημειώνεται ότι δεν έχουν αποδώσει οι διερευνητικές συνομιλίες με τους Δημαρά και Οικονόμου.

Σε κάθε περίπτωση η αποκοπή ενός «οργανικού» τμήματος του ΠΑΣΟΚ από τον κομματικό και πολιτικό κορμό και η μετουσίωσή του σε οργανωμένο κομματικό φορέα με έμφαση στην συνεργασία με την Αριστερά, παρουσιάζει ενδιαφέρον διότι αναδιατάσσει το πολιτικό σκηνικό.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. thespieys avatar
    thespieys 13/07/2011 21:32:05

    Oποιαδήποτε κίνηση διασπά το χώρο του ΠαΣοΚ είναι καλοπροαίρετη.

  2. anonymous avatar
    anonymous 13/07/2011 21:38:12

    Θεωρώ ότι τα ονόματα που έχουν ακουστεί είναι για το χώρο της πολιτικής ανακυκλωμένα υλικά. Δε νομίζω να μπορούν να προσφέρουν τίποτε.

    • anetos avatar
      anetos @ anonymous 14/07/2011 07:42:50

      "Δε νομίζω να μπορούν να προσφέρουν τίποτε..."

      αν κρινω απο τον Μητροπουλο ..

  3. Mm avatar
    Mm 13/07/2011 21:49:45

    ασε μας, Μίκη, δεν βαρέθηκες να μας "σώζεις";

  4. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 13/07/2011 21:51:22

    Πολιτικός φορέας "Εβδομάς Υπολοίπων" Πασοκογενών ορφανών. Βαλβίδα εκτόνωσης εξ αριστερών. Άλλο η μουσική, άλλο η πολιτική.

    • etsi_kai_allios avatar
      etsi_kai_allios @ Γιάννης Φαίλτωρ 13/07/2011 23:03:20

      συμφωνώ απόλυτα... η δημιουργία ενός μορφώματος που θα αποτρέψει τελικά την διάλυση του ΠΑΣΟΚ θα είναι το μοναδικό κατόρθωμα αυτής της κίνησης. είναι κρίμα, το ένα και μοναδικό θετικό από όλη αυτή την ιστορία με το μνημόνιο είναι ότι ΙΣΩΣ διαλυθεί η κατάρα της Ελλάδας, το "σοσιαλιστικό" ΠΑΣΟΚ.

      • Billythekid avatar
        Billythekid @ etsi_kai_allios 18/07/2011 23:46:11

        σοσιαληστικό!!!

  5. Van_M avatar
    Van_M 13/07/2011 22:27:21

    Επιτρέπεται η χρήση της λέξεως "Ελλάδα" σε ονομασία πολιτικού κόμματος; Είχα την εντύπωση οτι ήταν στη λίστα με τις λέξεις που απαγορεύονται (για να μη δημιουργούν συναισθηματικές επιρροές στον ψηφοφόρο).

    • Σταύρος avatar
      Σταύρος @ Van_M 13/07/2011 22:53:29

      Δεν επιτρέπεται!

      • vildanden avatar
        vildanden @ Σταύρος 14/07/2011 00:09:03

        Εκτός νόμου και σε αυτό το ΚΚΕ; :-Ρ

        • Σταύρος avatar
          Σταύρος @ vildanden 14/07/2011 00:55:44

          Θα το είχε ήδη καπαρώσει, η Ψηλή υπάλληλος της Πρεσβείας:)

          • Roulis avatar
            Roulis @ Σταύρος 14/07/2011 16:21:23

            Aκριβως!Κι εγω θυμαμαι που ειχε λυσσαξει για να πει το κομμα της ετσι,αλλα τελικα το ειπε "δυση".Γι'αυτο το λογο το εκανε μαλλον...

  6. Manos-UK avatar
    Manos-UK 13/07/2011 22:27:39

    ¨Ενας τέτοιος φορέας θα αποτελέσει φυγόκεντρο δύναμη και προς πιο κεντρώα τμήματα. Ο Πρόεδρος είδε Μίκη και Γλέζο πρόσφατα. Τυχαίο?

  7. kostasxan avatar
    kostasxan 13/07/2011 22:48:12

    Αποκλείεται να το ονομάσουν "Νέα Ελλάδα". Ήδη υπάρχει κόμμα με αυτό το όνομα που έκανε και την ιδρυτική του συγκέντρωση στις 2 Ιουλίου στο ξενοδοχείο Τιτάνια στην Αθήνα.

  8. dexapterigos avatar
    dexapterigos 13/07/2011 22:55:03

    Mono an oloi aytoi mazi me Dimara kai Oikonomou.....alla kai Dimokratikh Aristera tou Kouveli........kanoun ena komma...mporei......na paroun ena 3 % oloi mazi......h diaspash tou PASOK einai panta kalodexoumenoi.....alla mporei na krivei kindinous.......opws h meteklogikh synergasia me to PASOK....

  9. nic avatar
    nic 13/07/2011 22:58:18

    Κάποτε λέγανε αλλαγή δεν γίνεται χωρίς το ΚΚΕ. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αλλαγή στην Ελλάδα είναι να διασπαστεί το ΠΑΣΟΚ. Τότε όλες οι φυγόκεντρες δυνάμεις θα ελευθερωθούν αντίθετα με το ότι πιστεύεται ότι θα γίνει μια μεγάλη Κεντροδεξιά. Κανένας δεν έχει ξεχάσει ότι φτάσαμε εδώ με την ΝΔ και τα στελέχη της και το ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να κάνει τίποτα μιας και είναι μέρος του προβλήματος. Το 35% των δημοσκοπήσεων δεν είναι τυχαίο πως δεν πάει ακόμα πουθενά. Οι Έλληνες ξέρουν πως κανένας από τους ΝΔ και ΠΑΣΟΚ δεν μπορεί να τους διορίσει οπότε είναι χαλαροί προς κάτι καινούργιο. Υπάρχει ένα 10% του πληθυσμού που είναι άνεργοι και χρεοκοπημένοι αλλά ποτέ δεν πήγαν στον αριστερό χώρο γιατί τους υποσχόντουσαν πράγματα που τώρα δεν είναι υποσχόμενα. Πιστεύω ότι οι δημοσκοπήσεις θα δείξουν ποσοστά ικανοποιητικά.

  10. a.p. avatar
    a.p. 13/07/2011 22:58:20

    Kαλη τυχη Μικη, ειδικα αν παρεις ενα 5-6% απο τους σοσιαλ(η)στες!!!

  11. etsi_kai_allios avatar
    etsi_kai_allios 13/07/2011 23:04:17

    να το ονομάσει Λεφτά Υπάρχουν. Αυτοδυναμία θα πάρει!

  12. remali avatar
    remali 13/07/2011 23:05:59

    τοσο ασχημα ειναι η χωρα που αναγκαζομαστε να στηριχτουμε σε πολιτικο 80 ετων;

    • EΛΛΗΝΑΣ avatar
      EΛΛΗΝΑΣ @ remali 13/07/2011 23:53:32

      86

  13. εναςάσχετος avatar
    εναςάσχετος 13/07/2011 23:43:42

    Κοτζιάδες, Μητρόπουλοι, Θεοδωράκηδες, Σακοράφες.......Όλοι οι καλοί χωράνε.
    Εξ αριστερών αναχώματα του συστήματος με ανακυκλωμένα υλικά!!

    • raindog avatar
      raindog @ εναςάσχετος 14/07/2011 00:33:13

      +1000

  14. Νικος avatar
    Νικος 13/07/2011 23:58:31

    Και αυτή εξέλιξη έρχεται να επαλήθευση την ρευστότητα της πολιτικής κατάστασης, και την σχετική αστάθεια του πολιτικού συστήματος. Τα οικονομικά μέτρα που παίρνονται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο θα οδηγήσουν σε αναδιάταξη των κοινωνικών συμμαχιών. Η αστική τάξη παίρνει τα μέτρα της με την δημιουργία μιας σειράς κομμάτων (ΔΗΣΥ, ΔΗΑΡ, ΣΠΙΘΑ (δεν είναι κόμμα ακόμα, αλλά θα εξελιχτεί σε τέτοιο? κλπ.) για να μπορέσει να εγκλωβίσει σε ανώδυνους για τα συμφέροντα της σχηματισμούς δυσαρεστημένα μικροαστικά και εργατικά στρώματα που για χρόνια ακολουθούσαν και αποδέχονταν τις επιλογές της.

  15. ηλιας avatar
    ηλιας 14/07/2011 00:24:14

    Eνας ειναι ο εχθρος φιλοι...ενας...οποιος μας φαινεται ως τετοιος...

  16. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 14/07/2011 00:51:56

    Η Ελλάδα διανύει μια φάση, η οποία χαρακτηρίζεται από θεαματική αύξηση των πολιτικά ανένταχτων, ή χωρίς συγκεκριμένη επιλογή ψηφοφόρων, όπως έδειξαν όχι μόνον οι τελευταίες εκλογές. Ταυτοχρόνως οι διεθνώς ισχύουσες βεβαιότητες, ως πολιτικές κοσμοθεωρίες, έχουν υποστεί σοβαρότατες ρωγμές, ενώ εμφανίζονται στο παγκόσμιο σκηνικό νέοι ισχυροί παράγοντες, οι οποίοι φέρονται να μην διακρίνονται από συγκεκριμένη ιδεολογία, πέρα από την αποφασιστική επέκταση της δύναμής τους, με τρόπο που παραβιάζει απροκάλυπτα τα στοιχειώδη ανθρώπινα δικαιώματα, όπως η Κίνα. Στον επεκτατικό καλπασμό της παγκοσμιοποίησης, η οποία προωθείται με το πολύ καλά μελετημένο και ακραιφνώς οργανωμένο master plan, το οποίο πρώτοι οι θιασώτες της, αλλά στην συνέχεια και όσοι την αμφισβητούν, ονόμασαν "νέα τάξη", δεν δύνανται οι κάθε είδους αντίπαλοι της να αντιτάξουν μια δομημένη θεωρία αμφισβήτησής της, ενώ προσπαθούν απεγνωσμένα να διασώσουν εκείνα τα στοιχεία του εθνικού κράτους, τα οποία δεν αλλοτριώθηκαν ακόμη. Αυτός ο στόχος καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολος, για πολλούς λόγους. Οι "σιδερένιοι νόμοι" του καπιταλισμού, όπως εύστοχα τους χαρακτήρισε ο Λένιν, οδηγούν σε ένα όλο και πιο πολύπλοκο διεθνή καταμερισμό της εργασίας. Ενώ αυτό το δεδομένο, παραμένει αναμφισβήτητο στο φαντασιακό τόσο των πολιτικών, όσο και των πολιτών, ως μοναδική διέξοδος που εντοπίζεται (στην καλύτερη των περιπτώσεων, όταν δεν εκδηλώνεται πλήρης υποταγή στα κελεύσματα και δεδομένα της παγκοσμιοποιήσεως) είναι η στρατηγική της στήριξης στα συγκριτικά πλεονεκτήματα του εκάστοτε (επικίνδυνα αποχρωματισμένου) εθνικού κράτους, με στόχο μια πιο συμφέρουσα (ή ορθότερα για τα δεδομένα των οικονομικώς αδυνάτων χωρών λιγότερο επώδυνη) ένταξη στην παγκόσμια αγορά. Άλλοι παράγοντες, οι οποίοι καθιστούν πολύ προβληματικές τις επιλογές, που αμφισβητούν την παγκοσμιοποίηση, είναι η συντελεσθείσα οικονομική ολοκλήρωση σε όλους τους γεωγραφικούς χώρους, σε συνασπισμούς οικονομικούς, πολιτικούς και αμυντικούς, οι οποίοι συνθέτουν πλέον συγκροτήματα μεγάλης εμβέλειας, στενεύοντας δραματικά τις δυνατότητες των μικρότερων χωρών για μια ανεξάρτητη πορεία, στο βαθμό που δεν διαθέτουν κάποιο ισχυρό οικονομικό προτέρημα, όπως η παραγωγή πετρελαίου σε σημαντικές ποσότητες.
    Αυτό το διεθνές πλέγμα, το οποίο κατέστη αιτία για να συμπορευτούν με τον υπάρχοντα πολιτικό, οικονομικό και αμυντικό συρμό, μικρότερες χώρες όπως η Ελλάδα, μέσα στις τρέχουσες συνθήκες οξύνσεων των παντοειδών κρίσεων, μέσω των οποίων ο βηματοδότης ισχύος του συστήματος αποσκοπεί να επαναπροσδιορίσει τους όρους λειτουργίας του στα πλαίσια επιβολής ακόμη κεντρικότερου πολιτικού ελέγχου, ολοκληρωτικού ελέγχου των προσωπικών δεδομένων των πολιτών, καθίζηση των κοινωνικών και εργασιακών σχέσεων, καθώς και έντονη εθνοτική αλλοίωση των μέχρι τούδε δεδομένων, είναι φυσικό να δημιουργεί όχι μόνο την αίσθηση ολοκληρωτικού αδιεξόδου, αλλά συνιστά αυτό που ονομάστηκε "δόγμα του σοκ".
    Μέσα σε αυτά δεδομένα κυριαρχούν τρία βασικά χαρακτηριστικά:
    1. Η ανάγκη για την άμεση λήψη μέτρων, τα οποία οφείλουν να έχουν εν τέλει στόχο την επιβίωση, κρίνεται απαραίτητη από την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών. Προς αυτήν την κατεύθυνση καταγράφεται ολοένα εντονότερα, η ετοιμότητα των πολιτών να αναπτύξουν οι ίδιοι δραστηριότητες και να εισέλθουν σε διακινδύνευση.
    2. Κάποιο ποσοστό των ενδιαφερόμενων είναι έτοιμο να αποδεχθεί νέες προτεινόμενες πολιτικές πλατφόρμες και να ενεργοποιηθεί για την προώθησή τους. Η εντύπωση που κυριαρχεί σε όσους επεξεργάζονται τέτοιου είδους διαδικασίες είναι, ότι η τρέχουσα φάση προσφέρεται, ώστε να συγκεντρωθεί η "κρίσιμη μάζα", με βάση τις προσδοκίες και τις βλέψεις του κάθε επιδόξου πόλου συσπείρωσης. Κατ' αυτόν τον τρόπο τα υπάρχοντα πολιτικά υποκείμενα επιχειρούν να δομήσουν συγκεκριμένη προοπτική, ενώ αναδεικνύονται αρκετά νέα.
    3. Αυτοεξαιρουμένη από αυτήν την διαδικασία παραμένει η αριστερά όλων των αποχρώσεων, τόσο η "παραδοσιακή", όσο και η "ανανεωτική". Και τα δυο ρεύματα αποδείχθηκαν ήδη να υπόκεινται σε δογματική αρτηριοσκλήρωση, αυτοαποκλειόμενα από την δημιουργική πρακτική. Το μόνο στο οποίο μπορούν να αποβλέπουν είναι η διαχείριση κάποιου ποσοστού διαμαρτυρίας. Η διαμαρτυρία όμως από μόνη της, χωρίς επεξεργασμένους στρατηγικούς και τακτικούς στόχους, ουδέποτε οδήγησε σε αλλαγές καταστάσεων.
    Συνεχίζεται.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Μποτίλια στο Πέλαγος 14/07/2011 07:48:29

      Iδεολογια της Κινας ειναι ο κινεζικος εθνικισμος παρα το οτι επισημως ειναι ακομη σοσιαλιστικη χωρα.
      Οπλο του ο τεραστιος πληθυσμος που ειναι ταυτοχρονα πειθαρχημενος και εργατικος δινοντας μεγαλα πλεονεκτηματα ανταγωνιστικοτητος στη παγκοσμια αγορα.
      Ως προς τα καθ ημας η χωρα ειναι υπο καταρρευση χωρις να της φταιει κανεις ξενος.Η πραγματικοτητα ειναι οτι αν σωθει απο τη διαλυση αυτο θα οφειλεται στο οτι καποιοι ξενοι εξακολουθουν να επιθυμουν τη συνεχεια της.
      Το νεο κομμα ειναι ενα ειδος νεοτσοβολικου κομματος που ειναι ως συνηθως αλλου.

      • Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο Πέλαγος @ ψυχραιμια 14/07/2011 14:20:47

        Οπωσδήποτε οι εντοπισμοί σου, όσο αφορά την κινέζικη κοινωνία, ευσταθούν. Το συμπέρασμα όμως, το οποίο συνάγεις εξ αυτών εμπεριέχει μια πρόταση: Ότι καθοριστικό στοιχείο της οικονομικής επέκτασης είναι η λεγόμενη manpower, η εργατική δύναμη, τουλάχιστον κατά την φάση των δέκα τελευταίων αιτών. Προσωπικά δεν γνωρίζω καμία οικονομική σχολή, η οποία να αποδέχεται και να τεκμηριώνει με κάποιο τρόπο αυτό την εκτίμηση. Αντιθέτως, όλες οι βασικές οικονομικές σχολές αποδέχονται ως καθοριστικό κριτήριο επέκτασης, μέσω του μηχανισμών μεταφοράς αξίας από οικονομικό κλάδο και τομέα σε άλλον, είτε την τεχνολογική πρόοδο, είτε την χρηματιστική κυριαρχία στην οικονομία.
        Βεβαίως αυτοί οι μηχανισμοί δεν αποτελούν πάγια και αξεπέραστα δεδομένα και οι εκάστοτε καταστάσεις μπορούν να αναλύονται επιτυχώς μόνο με συγκεκριμένο τρόπο.
        Όπως είχα εντοπίσει σε αρκετά παλαιότερο σχόλιο, στην περίπτωση της κινεζικής παραγωγής υφίσταται ένα τελείως νέο δεδομένο: Αυτό συνίσταται στην δυσανάλογα διογκωμένη αύξηση του ποσοστού της ενέργειας στην ενσωματωμένη αξία των προϊόντων έναντι του ποσοστού της εργατικής δύναμης. Με τον πενταπλασιασμό της τιμής του πετρελαίου στην φάση της παγκοσμιοποίησης, διαδικασία η οποία σχετίζεται και με πολεμικές επιχειρήσεις, στις οποίες εμπλέκεται αμέσως η εξοπλιστική βιομηχανία των ΗΠΑ, ένα σημαντικότατο τμήμα του εισοδήματος από τις εξαγωγές της Κίνας εισπράττουν οι πολυεθνικές, οι οποίες συμμετέχουν ταυτοχρόνως τόσο στην παραγωγή / εμπορία του πετρελαίου, όσο και στην εξοπλιστική βιομηχανία. Και είναι νομίζω ορθό, να μην συγχέουμε το αυξανόμενο εξωτερικό χρέος των ΗΠΑ με την ταυτόχρονη επέκταση και ευημερία των πολυεθνικών εταιριών.
        Στην όλη διαδικασία ενέχονται χοντρά και ελληνόφωνοι: Περίπου τα 2/3 του μεταφερόμενου πετρελαίου στην Κίνα γίνεται από ελληνοφώνους εφοπλιστές, οι οποίοι διαθέτουν τον ισχυρότερο διεθνώς στόλο. Και δεν είναι τυχαίο, ότι οι δεύτεροι σε ύψος των καταθέσεων στις τράπεζες που εδρεύουν στην Ελβετία είναι ελληνόφωνοι. Η συμμετοχή των ελληνοφώνων στην παγκόσμια επικυριαρχία καλό είναι να μην ταυτίζεται με τις εξελίξεις στην "Ψωροκώσταινα". Για ποιο λόγο αυτοί οι κύριοι συντελούν συνειδητά και μαζικότατα στον καθολικό μαρασμό του εθνικού κράτους στην Ελλάδα, σχετίζεται με την στρατηγική της παγκοσμιοποίησης, στην οποίαν λίαν ενεργώς και με αποφασιστικής σημασίας ρόλο συμμετέχουν και η οποία είναι διαδικασία πολύ γενικότερης υφής από το παρόν θέμα.
        Πέραν αυτού, πρέπει να τεθεί και το ερώτημα, για ποιο λόγο συντελείται η καταλυτικού χαρακτήρος κινέζικη οικονομική επέκταση ακριβώς στην φάση της παγκοσμιοποίησης και όχι πιο πριν. Οπωσδήποτε σε αυτήν την διαδικασία συμβάλουν αποφασιστικά οι εσωτερικές κοινωνικές ζυμώσεις και συγκρούσεις στα πλαίσια της Κίνας. Μια αναφορά σε αυτές, έστω ακροθιγώς, ξεπερνά τα όρια ενός σχολίου. Όμως: Χωρίς την πολιτική των Μπους, πατρός και υιού, τουτέστιν η θεσμοθέτηση της NAFTA με την κατάργηση των δασμών διεθνώς, αλλά και την συγκεκριμένη μαζική εισδοχή κεφαλαίων των πολυεθνικών στην Κίνα στο ξεκίνημα της παγκοσμιοποίησης και εντεύθεν, θα ήταν η θεαματική ανέλιξη της Κίνας αδύνατη. Οι λόγοι, οι οποίοι καθόρισαν αυτήν την επιλογή, σχετίζονται επίσης άμεσα με την στρατηγική της παγκοσμιοποίησης, η οποίοι προωθήθηκαν από συγκεκριμένα κέντρα και υπέρκεινται του θέματος.
        Το ζήτημα της απόδοσης ευθυνών που έθεσες, είναι πολύ σημαντικό και ενδιαφέρον. Επιφυλάσσομαι όμως να διατυπώσω μια άποψη στην συζήτηση προσεχώς.

    • juliet avatar
      juliet @ Μποτίλια στο Πέλαγος 14/07/2011 10:27:53

      Εξοχος!!!!!!!!!Τρόπος γραφής άψογος !!!!!!!!Ακόμη και να διαφωνεί κάποιος δεν μπορεί να μη υποκλιθεί στο τρόπο σκέψης και τεκμηρίωσης.Εγώ ,προσωπικά,συμφωνώ.

      • juliet avatar
        juliet @ juliet 14/07/2011 10:29:21

        Η απάντηση στο'' Μποτίλια στο Πέλαγος''

  17. ΠΕΤΡΟΣ Μ. avatar
    ΠΕΤΡΟΣ Μ. 14/07/2011 01:09:11

    Ωχ,
    δεκακομματική η βουλή στην επόμενη δημοσκόπηση της ΚΆΠΑ RECEARCH.

  18. νεφέλη avatar
    νεφέλη 14/07/2011 01:49:38

    Η πολυδιάσπαση... ή γνωστή ως "σαλαμοποίηση" της πολιτικής εκπροσώπησης, ποιούς οφελεί;
    Το "διαίρει και βασίλευε" του Μακιαβέλι, ποιόν έχει για σημερινό εκφραστή του;

  19. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 14/07/2011 01:53:32

    Πάντως οφείλουμε να λάβουμε υπόψη και την παρακάτω Ανακοίνωση στην επίσημη ιστοσελίδα της Κ.Α.Π. - Μίκη Θεοδωράκη :

    ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    12.07.2011

    Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν στον Τύπο και στο διαδίκτυο κάποιες «ειδήσεις» οι οποίες αναπαράγονται με μεγάλη ταχύτητα και κάνουν το γύρο των ειδησεογραφικών blogs και όχι μόνο. Ειδήσεις υπόπτου προελεύσεως, που παραβιάζουν τη βασική αρχή της δημοσιογραφίας, αυτήν της διασταύρωσης αλλά και άλλες που αγγίζουν τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.

    Επειδή αυτές οι «πληροφορίες» πύκνωσαν και επειδή κάποια μέλη των Σπιθών αναρωτιούνται το πώς και γιατί, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι ο Μίκης Θεοδωράκης πιστός στο όραμα της Διακήρυξης της 1ης του Δεκέμβρη 2010, ουδεμία σχέση έχει με αυτά τα δημοσιεύματα που παρα-πληροφορούν τον ανύποπτο αναγνώστη.

    Ο Μίκης Θεοδωράκης ίδρυσε την Κίνηση Ανεξάρτητων Πολιτών ακριβώς για να χτυπήσει το υπάρχον σαθρό πολιτικό σύστημα. Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση και με κανένα τρόπο να συνεργαστεί μαζί του, ούτε βέβαια να αναπαράγει κάτι παρόμοιο σε καμία μορφή.

    Τα μέλη των Σπιθών, το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά γι' αυτό συντάχτηκαν μαζί του, επειδή όμως οι μέρες είναι πονηρές αναγκαζόμαστε να υπενθυμίσουμε το αυτονόητο.


    Ιωάννα Κολοβού
    Γραφείο Τύπου
    Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών

    http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/el/news/?nid=1169

    • factorx avatar
      factorx @ ΝΤΑΝΤΟΝ 14/07/2011 10:17:05

      1. Ισχύουν όσα είπα και σε προηγούμενο; Γιατι αισθάνθηκαν την αναγκη να βγαλουν ανακοοίνωση αξημέρωτα;

      2. Επι της ουσίας επιβεβαιώνουν αυτά που γράφουμε: "Ο Μίκης Θεοδωράκης ίδρυσε την Κίνηση Ανεξάρτητων Πολιτών ακριβώς για να χτυπήσει το υπάρχον σαθρό πολιτικό σύστημα. Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση και με κανένα τρόπο να συνεργαστεί μαζί του, ούτε βέβαια να αναπαράγει κάτι παρόμοιο σε καμία μορφή. Τα μέλη των Σπιθών, το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά γι' αυτό συντάχτηκαν μαζί του, επειδή όμως οι μέρες είναι πονηρές αναγκαζόμαστε να υπενθυμίσουμε το αυτονόητο".

  20. Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο Πέλαγος 14/07/2011 02:02:39

    Επιχειρώντας μια αξιολόγηση της προοπτικής των διαφόρων προγραμμάτων, τάσεων και οργανωτικών πρωτοβουλιών στην τρέχουσα φάση, κατά την οποία το πολιτικό γίγνεσθαι έχει καταστεί στην κυριολεξία καμίνι εξαγγελιών και ζυμώσεων σχετικά με το δέον γενέσθαι, νομίζω ότι είναι σκόπιμο να προταχθεί μια στοιχειώδης διαπίστωση:
    Όλα τα πολιτικά προγράμματα στηρίζονται στο βάθος τους σε κάποιο μοντέλο επιβίωσης, το οποίο εδράζεται στο αντίστοιχο πρωταρχικό ένστικτο. Αυτό το μοντέλο είναι στην ουσία πάντοτε ιδιαίτερα απλό και θα μπορούσε να διατυπωθεί με λίγα, σύντομα προτάγματα, ασχέτως της πολυπλοκότητος των προγραμμάτων, τα οποία αναπτύσσονται επ' αυτού.
    Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι ο Αριστοτέλης ήδη στις πρώτες σελίδες των "Πολιτικών" χαρακτηρίζει τον άνθρωπο "ζώο πολιτικόν". Με τον όρο "ζώο" δεν αποσκοπεί να μειώσει κανένα, δεδομένου ότι η πολιτική δράση προϋποθέτει την νοημοσύνη. Στόχος είναι να καταδείξει την ζωϊκή έδραση της πολιτικής αφετηρίας στην επιβίωση. Διότι η πολιτική μπορεί μεν να αποβλέπει στην καλύτερη δυνατή τοιαύτη, όμως η τάση επιβίωσης καθ' εαυτή αποτελεί ένστικτο και μάλιστα το πρωταρχικότερο.
    Κατά συνέπεια, οποιοσδήποτε συμμετέχει στην εκπόνηση ενός πολιτικού προγράμματος, δεν επιτρέπεται να παραβλέπει αυτό το θεμελιακό δεδομένο.
    Το καλύτερο πρόγραμμα, όσο ευφυές και εύστοχα επεξεργασμένο κι αν είναι, καταλήγει χωρίς αποτέλεσμα, εάν δεν παρέχει ρεαλιστικές προοπτικές στο ζητούμενο της επιβίωσης, με βάση τους αναμενόμενους κινδύνους και εμπόδια στην πορεία υλοποίησης, που αυτό αναμένεται να επιφέρει.
    Η σύσταση μιας εναλλακτικής πρότασης επιβίωσης, ριζικά διαφορετικής από αυτήν που επικρατεί σήμερα, αποτελεί την πρόκληση ενός τεράστιου άθλου. Διότι η ΙΣΧΥΣ του υπάρχοντος συστήματος έγκειται πρωτίστως στην καθιέρωση της συγκεκριμένης προτάσης επιβίωσης που ΙΣΧΥΕΙ. Η έννοια της ισχύος σχετίζεται πρώτιστα με το κύρος.
    Με βάση αυτό το δεδομένο, η τρέχουσα φάση είναι επόμενο να πριμοδοτεί το πρόγραμμα της αξιωματικής αντιπολιτεύσεως. Επειδή ακριβώς δεν χρειάζεται να οριοθετήσει μια νέα πρόταση επιβίωσης. Το βασικό επιχείρημα, ότι η πρόκληση των υπαρχόντων δεδομένων απαιτεί πιο αποτελεσματικούς χειρισμούς από τους σημερινούς, οι οποίοι μπορούν να αμφισβητούν πολλές από - ή ακόμη και όλες - τις εκφάνσεις του συστήματος, δεν αμφισβητούν όμως το σύστημα καθ' εαυτό, απαλλάσσει τον Αντώνη Σαμαρά από τον ύφαλο της εναλλακτικής πρότασης επιβίωσης.
    Αντιθέτως προγράμματα, τα οποία προτείνουν ριζοσπαστικότερες αλλαγές - εν τέλει δηλαδή ουσιαστικές αλλαγές - από ότι προτάθηκε στο Ζάππειο ΙΙ (μονομερής κατάργηση του μνημονίου, επιστροφή στην δραχμή, έξοδος από την ΕΕ., μετοχοποίηση της δημόσιας περιουσίας και διανομή των μετοχών στους πολίτες χωρίς δικαίωμα μεταβίβασης ή πώλησης κλπ.) συνεπάγονται μια διαφορετική από την σήμερα ισχύουσα πρόταση επιβίωσης. Η προσπάθεια να υποβιβαστούν οι συνέπειες τέτοιου είδους επιλογών μάλλον δεν μπορέσουν να καταστούν αξιόμαχες. Το επώδυνο είναι επώδυνο και μπορεί να καθίσταται προτιμηταίο μόνο έναντι ακόμη πιο επώδυνων επιλογών, εφ' όσον βεβαίως προηγουμένους υπάρχει συμφωνία επί των κριτηρίων.
    Νομίζω, λοιπόν, ότι η επόμενη φάση είναι φυσικό να αναδείξει την ΝΔ. με επικεφαλής τον Αντώνη Σαμαρά, εάν δεν επιβληθεί σχέδιο ασταθούς πολυσυλλεκτικού κυβερνητικού σχήματος, με στόχο την πλήρη διάλυση.
    Την γνώμη μου σχετικά με ποια διαφαίνεται να είναι η πολιτική μιας πιθανότατης κυβέρνησης της ΝΔ. με βάση τα όσα έχουν εξαγγελθεί, επιφυλάσσομαι να κάνω σε μελλοντική τοποθέτηση.
    Αυτό που θέλω να διαπιστώσω και αυτό που κυρίως με ενδιαφέρει, είναι ότι στην παρούσα φάση έχουν ωριμάσει οι συνθήκες για την επεξεργασία μιας εναλλακτικής πρότασης επιβίωσης. Σε αυτήν την πρόκληση όμως δεν μπορούν να ανταποκριθούν εκ των πραγμάτων υπερήλικες πολιτικοί, προσωπικότητες οι οποίες έχουν αποδεχθεί την λογική του συστήματος, αμφισβητίες διανοητές, οι οποίοι περιορίζουν το φάσμα της προβληματικής σε μερικούς μόνο τομείς, ή κοινωνικοί ακτιβιστές που δομούν τις στοχεύσεις με αφετηρία τι θα ήταν δίκαιο, ή συναισθηματικώς προαγόμενη συνθηματολογία, έστω κι αν αυτή τεκμηριώνεται εύστοχα.

    • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
      ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Μποτίλια στο Πέλαγος 14/07/2011 08:25:45

      Καλημερα,
      τα ειπες ολα. Ευχομαι να σε μελετησουν το δυνατον περισσοτεροι.
      Κοινωνια ωρα μηδεν συν 1 δευτερολεπτο.

      ΠΠ

      • Μποτίλια στο Πέλαγος avatar
        Μποτίλια στο Πέλαγος @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 14/07/2011 14:45:38

        Αγαπητέ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ, σε ευχαριστώ θερμά για την επιδοκιμασία, νομίζω όμως ότι το κύριο ζητούμενο δεν μπορεί να αφορά ένα συγκεκριμένο εντοπισμό, έστω κι αν αυτός είναι θεμελιακού χαρακτήρος, όπως ισχυρίστηκα.
        Αυτό το οποίο μπορεί να έχει καθολικά ανατρεπτικό χαρακτήρα, είναι μια διάρρηξη του λεγόμενου "μάτριξ". Αυτό όμως είναι πάρα πολύ δύσκολο - ίσως όχι αδύνατο - και στον βαθμό που συντελεστεί, θα ανατρέψει εκ βάθρων σχεδόν όλες τις "σταθερές", οι οποίες έχουν πλασματικό χαρακτήρα και οι οποίες δομούν τις αντιλήψεις μας εντός του μάτριξ.
        Το "σχεδόν όλες" αναφέρεται στο ότι κάποιες ελάχιστες έχουν αρχίσει ήδη να ανατρέπονται - ευτυχώς από προσπάθειες περισσότερων, που καταγράφονται σποραδικά και στο διαδίκτυο, χωρίς όμως πάντοτε να προκαλούν ιδιαίτερη προσοχή - και που αποτελεί αρχή ελπίδας ότι προφανώς θα υπάρξει συνέχεια.
        Ίσως αυτή η εποχή να είναι κατάλληλη για μια τέτοια προσπάθεια, δεδομένου ότι το μάτριξ επιχειρεί στην συγκεκριμένη φάση την ρεβάνς ενάντια στο Προμηθεϊκό Πνεύμα, με αποτέλεσμα να εκθέτει κάποιες από τις πλευρές του. Το μάτριξ ονόμασε την εποχή μας "νέα". Μένει να κριθεί, κατά πόσο το "νέο" θα αφορά την οριστική και πλήρη επικράτησή του, ή το ξεγύμνωμά του. Καθότι η ισχύς του έγκειται στο ότι αυτό υπάρχει παντού, χωρίς να γίνεται ως τέτοιο αντιληπτό.

  21. kapoios avatar
    kapoios 14/07/2011 02:10:39

    Αν οι εκλογες δεν γινουν συντομα, ανετα ενα τετοιο κομματικο μορφωμα μπορει να βγει μεχρι και τριτο κομμα.
    Ειναι τοσο μ@λακας ο ελληνας που αντι να μαυρισει το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ που τον εφεραν σε τετοια χάλια, να ψηφισει τις παραφυαδες του.
    Αλλωστε το κανει και τωρα...

  22. Μύρισε το σφαγείο μας θυμάρι avatar
    Μύρισε το σφαγείο μας θυμάρι 14/07/2011 02:51:32

    Εδώ και 6 ώρες, βρε παιδιά, ανέβηκε επίσημη κατηγορηματική διάψευση (εδώ:
    http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/el/news/?nid=1169 ...κι εσείς κάθεστε και γράφετε σεντόνια με αφορισμούς και με πολιτικές αναλύσεις ακόμα. Εμένα, που είμαι ένας τίποτας, μου την έστειλε στις 20:25 ένας φίλος! Η αφεντιά σας και κυρίως o factor -με το συμπάθειο, φάκτορα- μυρωδιά δεν πήρατε; Εκτός εάν τους λόγους -τι λόγους; μακρινάρια ολόκληρα- τους οποίους βγάζουν μερικοί, θα τους έβγαζαν όπως και να 'χε... Τώρα όντως να είναι έτσι ή εμένα μόνον μου φαίνεται ότι κάποιοι εδώ μέσα επιδιώκουν να καταγράψουν διακρίσεις βαθυστόχαστης πολιτικής ανάλυσης, αναζητώντας διαπιστευτήρια μελλοντικής κομματικής ανέλιξης;

    • factorx avatar
      factorx @ Μύρισε το σφαγείο μας θυμάρι 14/07/2011 10:10:44

      1. Δεν ξέρω αν στην Σπίθα ξενυχτάτε για τον Μίκη, εμεις εδω πάντως τα βράδυα πάμε βόλτες, δεν ξεροσταλιάζουμε στο διαδίκτυο

      2. Μας λες δηλαδή ότι αισθανθήκατε την αναγκη να διαψεύσετε "σεναρια" τα μαύρα μεσάνυχτα; Γιατί τόση βιασύνη; Μπορούσατε να μας διαψεύσετε και σήμερα

      3. Παντως δεν διαβασα πουθενά για antinews στο λινκ που παραθετεις...

      4. Να βγαλεις τις παρωπίδες και να διαβάζεις καλύτερα: γραφουμε σαφως οτι φιλοδοξουν να έχουν τον Μίκη αρχηγό. Ως εκ τουτου η ανακοίνωσή σας κάνει το ίδιο: προσπαθείτε να μεινει αυτόνομος.

      5. τα υπόλοιπα γελοία που γράφεις είναι δυστυχώς προνόμιο του χώρου σου

  23. eap avatar
    eap 14/07/2011 06:03:05

    Μποτίλια στο πέλαγος, εκπληκτικό άρθρο!Συμφωνώ απόλυτα με το περιεχόμενο και το συμπέρασμα.
    Χαίρομαι που γράφεις εδώ και πάντα ψάχνω για τα σχόλια σου.

  24. Σ.Β. avatar
    Σ.Β. 14/07/2011 06:09:48

    Κατανοώ ότι σ' αυτό το ιστολόγιο οι περισσότεροι συμμετέχοντες είναι υποστηρικτές τής Ν.Δ. και είναι προς τιμήν των υπευθύνων του ότι όλες οι
    απόψεις ακούγονται.

    Δεν έχει πλέον νόημα και οποιοδήποτε μέλλον η ψήφος μας σε ήδη υπάρχοντες
    σχηματισμούς. Είναι όλοι διαβρωμένοι, μελετημένα, από ντόπια και ξένα συμφέροντα.

    Είμαι ένας απλός πολίτης, δεν είμαι μέλος σε Κόμμα ή οποιαδήποτε Οργάνωση.
    Μήνες τώρα, διαβάζω δεκάδες ιστοσελίδες εξαιρετικά αξιόλογων συμπολιτών.
    Δεκάδες προτάσεις με πολύ μεγάλο πιθανότητα επιτυχημένης πρακτικής εφαρμογής.

    Όλοι τους έχουν ένα κοινό γνώρισμα. Αγαπάνε τον τόπο και ποθούν μια Ελλάδα ευημερούσα, ισχυρή, δημιουργική και με μέλλον για τις ερχόμενες γενιές.

    Βάζουν δηλαδή πάνω απ' όλα το ΕΜΕΙΣ !

    Ταυτόχρονα όμως είναι τραγικά ολοφάνερο ότι δεν βρίσκονται σ' έναν κοινό Φορέα, "μέσα
    στο ίδιο σπίτι", οπότε προκύπτει μονάχα ένα διαρκές ΕΓΩ ακυρώνοντας το ΕΜΕΙΣ..

    Αγωνιώδες ερώτημα : Πως θα γίνει αυτές οι προτάσεις να τεθούν σ' ένα κοινό Πρόγραμμα ;

    Χίμαιρα μήπως ; Άλλη μια χαμένη δυνατότητα ;

    Ονειρεύομαι ότι αυτή η Ένωση αυτών των Λαμπρών Μυαλών θα γίνει σύντομα ! Πώς ;

    Ένα Κίνημα (βαφτίστε το όπως θέλετε) που θα κατέβει ΤΩΡΑ, στις ερχόμενες εκλογές, με Πρόγραμμα Συντακτικής Εθνοσυνέλευσης και Ανασυγκρότησης !

    Βγαίνει πρώτο σε ψήφους, αν ανασκουμπωθούμε να "τραβήξουμε" ψηφοφόρους που δεν έχουν σχέση με το Διαδίκτυο (δηλ. το 70-80% των ψηφοφόρων ; !), με έναν σκοπό και μόνο.

    Δημοψήφισμα για Έγκριση Προγράμματος και Νέες Εκλογές με το Νέο Σύνταγμα.

    Την ίδια μέρα της προκήρυξης των Νέων Εκλογών αυτό το Κίνημα διαλύεται και παύει να υφίσταται. Τα μέλη του ακολουθούνε τις επιλογές τους ως πρόσωπα πλέον.

    Σημ. Μην ξεχνάτε ! Η μεγάλη μάζα των ψηφοφόρων, ειδικά στις μεγάλες ηλικίες, ΔΕΝ ασχολούνται με το Διαδίκτυο ! Θέλει πολλή προσωπική δουλειά η ενημέρωση τού κύκλου καθενός μας…

    Παραθέτω ενδεικτικά δύο από τις πολλές προτάσεις που κυκλοφορούν :

    http://john-truther.blogspot.com/2011/06/blog-post_02.html

    http://www.antifono.gr/portal/%CE%A0%CF%81%CF%8C%CF%83%CF%89%CF%80%CE%B1/%CE%9E%CF%85%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%82/%CE%91%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC/2942-%CE%A3%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CF%81%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CE%BA%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82.html

    Σάς ευχαριστώ.

  25. th.pr avatar
    th.pr 14/07/2011 08:48:02

    "Αναδρομικα 200.000" να το ονομασετε "επαναστατη" Μικη.......

  26. sam avatar
    sam 14/07/2011 08:52:29

    πολυ φοβαμαι οτι δεν θα παρει τπτ απο το πασοκ...
    μονο απο την αγανακτησμενη αποχη ισως κλεψει...

  27. ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα avatar
    ΠΑΣΟΚ Χωρίς Σύνορα 14/07/2011 08:58:28

    "εάν δεν επιβληθεί σχέδιο ασταθούς πολυσυλλεκτικού κυβερνητικού σχήματος"

    Καλημέρα,
    Αυτό προσπαθούν να επιβάλλουν, ΜΜΕ, blogs, Καρατζαφέρης,αριστερά

  28. dracon avatar
    dracon 14/07/2011 10:09:47

    Υστατη προσπάθεια διάσωσης του πασοκικού χώρου .
    Κρίμα στον Μίκη.

  29. factorx avatar
    factorx 14/07/2011 10:37:25

    Ορισμένες επισημάνσεις για όσους δεν μας διαβάζουν προσεκτικά:

    1. Η διάψευση δεν αφορά προφανώς εμάς , αλλά όσους έγραψαν ότι είναι κόμμα του Μίκη.

    2. εμείς δεν γράψαμε ότι είναι του Μίκη. Γράψαμε (για την ακρίβεια υπαινιχθήκαμε με την μεγαλύτερη δυνατή σαφήνεια) ότι εκείνοι θέλουν να είναι κόμμα του Μίκη. Ιδού οι φράσεις: «οι δημιουργοί του φιλοδοξούν να έχει ως μπροστάρη τον Μίκη Θεοδωράκη», «οι ίδιοι θέλουν διακαώς τον Μίκη ως πραγματικό ηγέτη τους».

    3 Άλλοι έγραψαν ότι είναι στο νέο κόμμα ο συνταγματολόγος Κασιμάτης, ο οποίος είναι όντως στο πλευρό του Μίκη. Εμείς δεν το γράψαμε γιατί γνωρίζαμε ότι δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια.

    4. το κύριο ζητούμενο είναι το πολιτικό συμπέρασμα και αυτό είναι το εξής: ο Μίκης απορρίπτει την εμπλοκή του σ’ αυτό το κόμμα! Δεν μπαίνει στο δικό τους κόμμα. Άρα είναι σε πολιτική απόσταση από αυτούς και από όσα ιστορικά στελέχη του ΠΑΣΟΚ τους… λιβανίζουν!

  30. εξυπνάκιας avatar
    εξυπνάκιας 14/07/2011 10:42:36

    κάτι τέτοιες κινήσεις δε θα καταφέρουν τίποτε. εμεις στο πασοκ είμαστε μπετόν αρμέ και συσπειρωνομαστε στα δύσκολα

    • ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
      ΝΤΑΝΤΟΝ @ εξυπνάκιας 14/07/2011 11:08:05

      Μάλλον λάσπη και πηλός είσαστε που πλάθεστε και διαμορφώνεστε σύμφωνα με τις ανάγκες του κατασκευαστή. Και εύθραυστοι όπως κάθε κιούπι. ¨Μπετόν¨ σίγουρα όχι , όταν ¨λεφτά - δεν - υπάρχουν¨ . Καθοριστικό σας κίνητρο .

    • cas avatar
      cas @ εξυπνάκιας 14/07/2011 19:14:12

      Σας ενώνει η δίψα για το χρήμα και την εξουσία. _
      Μεταξύ κατεργαρέων ειλικρίνεια.

  31. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 14/07/2011 10:58:56

    Δεν είμαι ενάντια στο να δημοσιεύονται , φήμες , υποθέσεις και ¨αποχρώσες ενδείξεις¨ , όμως σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να παρουσιάζονται όλοι οι παράμετροι.

    Μιας και μιλάμε για υποθέσεις , εγώ προσωπικά τίποτα δεν αποκλείω , χωρίς να είμαι βέβαιος για τίποτα.

    Ποιο πιθανό όμως βλέπω το γεγονός , ΟΧΙ η ¨Σπίθα¨ , αλλά δυνάμεις που εκφράζονται μέσα σε αυτή , μπροστά στις αναμενόμενες εκλογές , να συγκροτήσουν ¨κόμμα¨ που θα εκφράζει τις ¨πατριωτικές δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ¨.

    Το εάν η - ενδεχόμενη- αυτή πρωτοβουλία θα έχει την ¨ευμενή ανοχή¨ του ίδιου Μ. Θεοδωράκη η της ¨Σπίθας¨ είναι ένα άλλο ερώτημα. Στην περίπτωση αυτή ο Μ.Θ. θα μπορούσε να συστήσει στα μέλη και τους οπαδούς του την λεγόμενη ¨ψήφο κατά συνείδηση¨ ή ¨Ψηφίστε Αντί - Μνημονιακά Κόμματα ¨ .

    Η αρχική όμως αντίληψη και δημόσια εκφρασμένη άποψη του Μ.Θ. ήταν ¨αποχή από τις επόμενες εκλογές¨ , διότι είναι , σύμφωνα με τα λεγόμενα του , ¨αντισυστηματική¨ Κίνηση και αναπολεί μια ¨Επαναστατική Συντακτική Συνέλευση¨ (ας πούμε αλά ¨Ζορμπά¨ του 1909...) για την πλήρη ¨Αναγέννηση της Ελλάδας¨.

    Προσωπικά εκτιμώ ότι ο ίδιος ήταν και είναι ένα τεράστιο Κεφάλαιο για την Ελλάδα . Η θετική του συμβολή , σαφώς υπερτερεί των κατά διαστήματα αρνητικών εκτιμήσεων και πρωτοβουλιών του. Είναι κυρίως μια πάλουσα καλλιτεχνική ψυχή που υποκύπτει , όπως όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις , στο συναίσθημα , τον αυθορμητισμό και την ευαισθησία .

    Η βασική του συμβολή στα στερνά της πλούσιας ζωής του είναι ότι συνέδεσε το ¨εθνικό ζήτημα ¨ με το ¨κοινωνικό¨ ( με μια απόκλιση προς τα - υπαρκτά- εθνικά ζητήματα ) σε μια περίοδο που και ο παγκόσμιος καπιταλισμός - ιμπεριαλισμός -και- η Αριστερά είχαν και έχουν ξεφύγει απ΄αυτή την διαλεκτική σύνδεση. Αυτό μετράει για μένα , γι΄αυτό του είμαι σαν πολίτης ¨ευγνώμον¨. Σε αυτό το θέμα ξέφυγε από το ¨Political Correct¨ της ¨Νέας Εποχής¨.

    Το τι θα κάνει η Σπίθα στο μέλλον και πως θα εξελιχθεί το πολιτικό κριτήριο του Μίκη Θεοδωράκη , λαμβάνοντας υπόψη και το ¨mea culpa ¨ , τον υποκειμενισμό , που ισχύει στον κάθε καλλιτέχνη , δεν με ενδιαφέρει.

    Θα τους ακούσω με προσοχή , αλλά δεν αποτελεί καθοριστικό γεγονός για το τι θα κάνω. Είμαι τόσο Ελεύθερος άνθρωπος , όσο διεκδικεί ο ίδιος για τον εαυτό του να είναι.

    Το Θείο Δώρο της Ελλάδας , τον Μίκη Θεοδωράκη , ακόμα και όταν εκφράζεται πολιτικά , δεν μπορούμε να τον προσεγγίζουμε με τους ίδιους όρους , τρόπους και τα κριτήρια που αντιμετωπίζουμε το κάθε πολιτικό πρόσωπο. Έχει κατακτήσει άλλο δικαίωμα.

    Όπως μια ¨μάνα¨ , σε αυτή την περίπτωση ο ¨λαός¨, αντιμετωπίζει τα παιδιά της στο δικαστήριο , ακόμα και όταν έχουν εγκληματήσει , σαν ¨ίσα¨ , λέγοντας πως : ¨δεν μπορεί το παιδί μου , το έχω μεγαλώσει , το έχω δει να ονειρεύεται , να χαμογελά και να κλαίει , είναι καλό , ζητώ επιείκεια ...¨ και την ακούνε όλοι με σεβασμό , χωρίς να την διακόπτουν , Έτσι πρέπει να αντιμετωπίζει ο λαός μας τον Μίκη Θεοδωράκη και τον κάθε Μίκη.

    Πάντως :

    Τι έλεγε ακριβώς ρε γαμώτο εκείνο το ρητό που ήταν ( στο μακρινό παρελθόν ) υποκριτικά αναρτημένο σε όλα τα Αστυνομικά Τμήματα ;

    ¨Μηδέ δικάσεις...¨ ( συμπληρώστε ...) .

    ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΥΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
    12.07.2011

    Τις τελευταίες ημέρες κυκλοφορούν στον Τύπο και στο διαδίκτυο κάποιες «ειδήσεις» οι οποίες αναπαράγονται με μεγάλη ταχύτητα και κάνουν το γύρο των ειδησεογραφικών blogs και όχι μόνο. Ειδήσεις υπόπτου προελεύσεως, που παραβιάζουν τη βασική αρχή της δημοσιογραφίας, αυτήν της διασταύρωσης αλλά και άλλες που αγγίζουν τα όρια της επιστημονικής φαντασίας.

    Επειδή αυτές οι «πληροφορίες» πύκνωσαν και επειδή κάποια μέλη των Σπιθών αναρωτιούνται το πώς και γιατί, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε ότι ο Μίκης Θεοδωράκης πιστός στο όραμα της Διακήρυξης της 1ης του Δεκέμβρη 2010, ουδεμία σχέση έχει με αυτά τα δημοσιεύματα που παρα-πληροφορούν τον ανύποπτο αναγνώστη.

    Ο Μίκης Θεοδωράκης ίδρυσε την Κίνηση Ανεξάρτητων Πολιτών ακριβώς για να χτυπήσει το υπάρχον σαθρό πολιτικό σύστημα. Δεν υπάρχει καμιά περίπτωση και με κανένα τρόπο να συνεργαστεί μαζί του, ούτε βέβαια να αναπαράγει κάτι παρόμοιο σε καμία μορφή.

    Τα μέλη των Σπιθών, το γνωρίζουν αυτό πολύ καλά γι’ αυτό συντάχτηκαν μαζί του, επειδή όμως οι μέρες είναι πονηρές αναγκαζόμαστε να υπενθυμίσουμε το αυτονόητο.

    Ιωάννα Κολοβού
    Γραφείο Τύπου
    Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών

    http://www.mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/el/news/?nid=1169

  32. Παναγιώτα avatar
    Παναγιώτα 14/07/2011 11:16:47

    Το θέμα είναι να φτιαχτεί ένα κόμμα το οποίο θα διασπάσει το ΠΑΣΟΚ? ...
    Άραγε θα μπορέσουμε κάποια στιγμή να βάλουμε στην άκρη οτιδήποτε παλιό και όλον αυτό τον «συνθετικό τρόπο ζωής»?
    Μπορούμε να σταματήσουμε να λειτουργούμε στην «διπολική διάσταση» που μας έμαθαν να ζούμε; Γιατί μια τόσο όμορφη ιδέα, από μια καταπληκτική προσωπικότητα (τον Μίκη όλης της Ελλάδας), να πρέπει να την τοποθετήσουμε μεταξύ ΠΑΣΟΚ – ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ- Αριστερών δυνάμεων ή ….
    Γιατί πρέπει μια ζωή να τοποθετούμαστε μέσα στο σαθρό σύστημα το οποίο δημιούργησαν όλοι αυτοί που προσπαθούν να σφετεριστούν οτιδήποτε νέο και υγιές ακόμα;
    Παιδιά, η μηχανή θέλει επανεκκίνηση. Πρέπει να ξεκινήσουμε να χτίζουμε τα πάντα από την αρχή… με τον σωστό τρόπο … χωρίς ταυτότητα κομματική, χωρίς κανένα χρωμάτισμα….
    Πρέπει να αναζητήσουμε τους πραγματικούς Ηγέτες… εκείνους τους οποίους θα μας οδηγήσουν μπροστά (χωρίς φόβο ) … σε μια ανάπτυξη βιώσιμη, με σεβασμό της Ιστορίας μας και όλων των καλών στοιχείων τα οποία διέπουν τον Έλληνα ….
    Δυστυχώς, αλλά για άλλη μια φορά χάσαμε τον στόχο παιδιά... Απογοήτευση !!!
    Για άλλη μια φορά θα ανακυκλώσουμε πρόσωπα και θα μοιράσουμε συγχωροχάρτια... Η Σπίθα ξεκίνησε λίγο διαφορετικά ή ιδέα μου ήταν; Οι προσδοκίες μου ήταν διαφορετικές…..

  33. ΣΤΑΥΡΟΣ avatar
    ΣΤΑΥΡΟΣ 14/07/2011 13:11:00

    ΟΠΩΣ ΕΓΡΑΨΕ ΚΑΙ Ο ΦΙΛΟΣ "kostasxan",
    ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ, ΥΠΑΡΧΕΙ ΗΔΗ ΚΟΜΜΑ, ΠΟΥ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕ ΤΑ ΥΠΟΛΕΙΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΠΑΤΣΟΚ.
    http://neaellada.org.gr/joomla/

    ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΤΕΛΙΚΑ, ΓΙΑΤΙ ΕΓΩ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΑ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ, ΚΑΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ.

    ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΑΝΑΣΚΕΥΑΣΤΕ, Ή ΠΑΡΤΕ ΜΙΑ ΔΗΛΩΣΗ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΛΕΝΕ ΟΤΙ ΘΑ ΕΧΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΝ !!!!

    ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΝΑ ΜΗ ΞΕΡΟΥΝ ΚΑΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΕ ΑΛΛΟ ΚΟΜΜΑ.

  34. Τζώννυ Μπη Γκουντ avatar
    Τζώννυ Μπη Γκουντ 14/07/2011 14:58:57

    Αδικείτε κατάφορα τον Μίκη. Ειδικά ένα μεγάλο μέρος σχολιαστών.

    Ο Μίκης είναι αγνός στην καρδιά. Το τι θα κάνουν τα ρετάλια του ΠΑΣΟΚ είναι δικό τους θέμα.

    Αντί να αφήνετε υπονοούμενα και κρυμμένες ύβρεις κατά του Μίκη, καλύτερο θα ήταν να αντιμετωπίζατε τον Μίκη σαν γέφυρα μεταξύ της ΝΔ και των Αγανακτισμένων. Στοιχειώδης πολιτική σκέψη χρειάζεται. Ξαναδιαβάστε τα κείμενα του Μίκη, πχ το ιδρυτικό του. Η μάλλον διαβάστε τα γιατί αμφιβάλλω αν τα διαβάσατε ποτέ.

  35. factorx avatar
    factorx 14/07/2011 16:17:38

    ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΒΙΑΣΤΗΚΑΝ ΝΑ ΜΑΣ ΕΠΙΚΡΙΝΟΥΝ

    Επανέρχεται με μια περίεργη εμμονή γνωστή εβδομαδιαία εφημερίδα -με παλιές περγαμηνές εγκυρότητας δυστυχώς- ότι ο Μίκης Θεοδωράκης ή και ολόκληρη η Κ.Α.Π. θα συμμετέχει σε νέο κόμμα η δημιουργία του οποίου «θα ανακοινωθεί τα επόμενα 24ωρα» -δεν μας διευκρινίζει ποια 24ωρα αφού την «είδηση» την είχε δημοσιεύσει ξανά πριν από μια εβδομάδα.

    Ίσως δεν θα έπρεπε να επανέλθουμε, όμως θεωρούμε ότι έχουμε υποχρέωση προς τα μέλη της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών να το κάνουμε.

    Γι' αυτό επικοινωνήσαμε με τον Μίκη Θεοδωράκη, που όπως είναι γνωστό είναι σε ανάρρωση στο σπίτι του στο Βραχάτι Κορινθίας, ο οποίος διέψευσε κατηγορηματικά όλα τα παραπάνω σενάρια. Με την ευκαιρία αυτή μάλιστα διεμήνυσε μια για πάντα πως για ό,τι αφορά τέτοιου είδους θέματα, όπως τη δημιουργία κόμματος, τη συμμετοχή της Κ.Α.Π. σε Μέτωπο κ.λπ., την απόφαση θα την πάρουν όλα τα μέλη των Σπιθών, δεν είναι κάτι που μπορεί να αποφασιστεί μόνο από τον ίδιο. Ο Μίκης Θεοδωράκης τόνισε ότι αυτό είναι περισσότερο από αυτονόητο, όμως μετά από τον ορυμαγδό παρόμοιων «ειδήσεων» που έχουν κατακλύσει τελευταία ιδίως το Διαδίκτυο και που μόνο σκοπό έχουν να δημιουργήσουν σύγχυση και ψευδείς εντυπώσεις, θεώρησε απαραίτητο να κάνει τη διευκρίνιση αυτή και βεβαίως δεν πρόκειται να επανέλθει.

    Ιωάννα Κολοβού
    Γραφείο Τύπου
    Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών

  36. ΝΤΑΝΤΟΝ avatar
    ΝΤΑΝΤΟΝ 14/07/2011 16:41:35

    ¨...Με την ευκαιρία αυτή μάλιστα διεμήνυσε μια για πάντα πως για ό,τι αφορά τέτοιου είδους θέματα, όπως τη δημιουργία κόμματος, τη συμμετοχή της Κ.Α.Π. σε Μέτωπο κ.λπ., την απόφαση θα την πάρουν όλα τα μέλη των Σπιθών, δεν είναι κάτι που μπορεί να αποφασιστεί μόνο από τον ίδιο. Ο Μίκης Θεοδωράκης τόνισε ότι αυτό είναι περισσότερο από αυτονόητο...¨

    Γαμώτο , είναι αυτό μια ξεκάθαρη διάψευση ότι δεν σκοπεύει να συμμετάσχει ή να ιδρύσει κόμμα ; Η΄ μια δήλωση που λέει ότι ¨μια τέτοια απόφαση δεν έχουμε πάρει ακόμα ..., ΑΛΛΑ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΜΕ -ΕΑΝ ΤΟ ΘΕΛΗΣΕΙ Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ... ;

    Δεν έχω μάθει να διαβάζω καλά τις πολιτικές ανακοινώσεις , η πρόκειται για κακή διατύπωση της κας Κολωβού ;

    Το καλοκαίρι αυτό προμηνύει πολύ ζέστη και ζαλάδα...

  37. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 14/07/2011 17:44:37

    Ας μη ξεχναμε οτι ο Κινεζος προεδρος στη Βουλη ειπε οτι οσα παραπονα και να εχετε το ελληνικο ημερομισθιο ειναι οκταπλασιο απο το κινεζικο.
    Για να επιβιωσει το ελληνικο κρατος πρεπει να παραγει αγαθα ανταγωνιστικα με αυτο το ημερομισθιο.
    Δεν ευθυνονται οι εφοπλιστες εαν τα ελληνικα ναυπηγεια δεν μπορουν να κατασκευασουν πλοια τοσο φτηνα και τοσο καλα οσο τα κορεατικα ναυπηγεια.Ουτε φυσικα εαν εδω υπαρχει μια κατασταση οπου εκ των προτερων θεωρουνται "εκμεταλλευτες" ενω στην Απω Ανατολη τους κανουν τεμεναδες και αν εδω υπαρχουν συμβουλια Επικρατειας που μπορουν με μια αποφαση να ακυρωσουν καθε συμφωνια,ουτε οικολογοι,επιτροπες κατοικων,τρομοκρατικες οργανωσεις και αλλα.
    Φοβουμαι οτι οποιοσδηποτε ειχε λεφτα θα ηταν τρελλος να τα φερει στην Ελλαδα για επενδυσεις.

  38. manolis avatar
    manolis 16/07/2011 14:17:14

    http://mikis-theodorakis-kinisi-anexartiton-politon.gr/el/articles/?nid=1185

    ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ Γ. ΚΑΣΙΜΑΤΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ»

    Κύριε Διευθυντά,

    Στο φύλλο της Εφημερίδας σας υπ' αριθμ. 1664/14.7.2011., στη σελ. 15 και στο δημοσίευμα με τίτλο: «Νέο κόμμα από ΠΑΣΟΚογενείς...», αναφερόταν, μεταξύ άλλων, ότι: «... ένα νέο κόμμα στο χώρο της Κεντροαριστεράς βρίσκεται στα σκαριά, με αντιμνημονιακό χαρακτήρα και βασικό κορμό ΠΑΣΟΚογενείς και σοσιαλιστικές δυνάμεις...» και ότι: «...σήμερα (σημ.:14.7.11) πραγματοποιείται η λεγόμενη "Συνάντηση των 8", οι οποίοι πρωτοστατούν στη δημιουργία του νέου κομματικού φορέα». Μεταξύ των οκτώ ονομάτων που συμμετέχουν στην εν λόγω ομάδα, αναφέρεται και το δικό μου. Όσον αφορά στη δική μου συμμετοχή, η πληροφορία αυτή, που περιήλθε σε μένα στα Κύθηρα μόλις χθες από την ανάγνωση της εφημερίδας σας, δεν είναι αληθής. Για τα λοιπά πρόσωπα δε γνωρίζω τίποτε. Θα ήθελα, όμως, επιπροσθέτως να σας παρακαλέσω να περιλάβετε σ' αυτή τη διάψευση και την ακόλουθη δήλωση:
    «Όπως έχω δηλώσει επανειλημμένως, με τον αγώνα, τον οποίο άρχισα στις αρχές Ιουνίου του 2010, εναντίον των δανειακών συμφωνιών (του λεγόμενου «Μνημονίου»), που υπέγραψε πέρυσι το Μάϊο η Κυβέρνηση, θέλησα, ως πανεπιστημιακός δάσκαλος και ως Έλληνας πολίτης, να θέσω στη διάθεση του Ελληνικού Λαού τις γνώσεις μου για το ιδιαίτερα κρίσιμο αυτό θέμα του επονείδιστου δανεισμού της Ελλάδας. Αποκλειστικός και μοναδικός σκοπός αυτής της προσπάθειας ήταν και ειναι να συμβάλω με τις μικρές μου δυνάμεις στη σωστή πληροφόρηση των Ελλήνων πολιτών και των Ευρωπαίων -κάτι που παραλείπεται συστηματικά από το επίσημο κράτος και από τα μεγάλα ΜΜΕ- για τους παράνομους, επονείδιστους και πρωτοφανείς όρους που επέβαλαν στη χώρα μας οι εν λόγω συμβάσεις. Οι όροι αυτοί δεσμεύουν ολοκληρωτικά την εθνική κυριαρχία και το σύνολο της εθνικής περιουσίας, παραβιάζουν θεμελιώδη δικαιώματα των Ελλήνων πολιτών και προκαλούν συστηματικά την εξαθλίωση των οικονομικά αδυνάτων και την οικονομική εξάρθρωση του μεσαίου κοινωνικού και του όλου εθνικού χώρου. Η προσπάθεια της σωστής ενημέρωσης αποβλέπει στη δημιουργία υψηλής συνείδησης ευθύνης των Ελλήνων πολιτών, ώστε ο Ελληνικός Λαός, ασκώντας τα πολιτικά δικαιώματα που του παρέχει το ακροτελεύτιο άρθρο του Συντάγματος, να αντισταθεί ειρηνικά, αλλά και αποτελεσματικά, κατά της πολιτικής των μεγάλων κέντρων της απάνθρωπης οικονομικής εξουσίας και αυτών που τα υπηρετούν και, παράλληλα, να γεννήσει μέσα από τα σπλάχνα του και να εκθρέψει την πολιτική σκέψη, το πολιτικό φρόνημα και τις προσωπικότητες της πολιτικής που θα απελευθερώσουν τη χώρα μας από τα δεσμά που του επέβαλαν και του επιβάλλουν. Με αυτά τα δεδομένα, όπως έχω επανειλημμένα δηλώσει, η προσπάθειά μου δεν αποβλέπει ούτε στην ίδρυση πολιτικού κόμματος, ούτε στη συμμετοχή μου σε ίδρυση ή σε υπάρχον πολιτικό κόμμα. Αυτά σήμερα, όπως και σε κάθε μεγάλη πολιτική κρίση, τα εγκυμονεί ο Ελληνικός Λαός. Αυτό έχει δηλώσει επανειλημμένως και ο εμπνευστής και ιδρυτής της Κίνησης Ανεξάρτητων Πολιτών Μίκης Θεοδωράκης, με τον οποίο έχω την τιμή να συνεργάζομαι στους αγώνες της Κίνησης από την ίδρυσή της, στην 1 Δεκεμβρίου του 2010».


    Κύθηρα, 15 Ιουλίου 2011


    Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
    Γιώργος Κασιμάτης

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.