15/01/2010 22:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μόνο με νόμο τα τέλη κυκλοφορίας

Στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας συζητήθηκαν σήμερα οι αιτήσεις της Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδος - ΙΝΚΑ, της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος και τριών ιδιοκτητών αυτοκινήτων, που ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η απόφαση του υπουργού Οικονομικών, με την οποία καθορίζεται ο τρόπος είσπραξης και το ύψος των αυξημένων τελών κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και μοτοσικλετών.

    Κατά την ακροαματική συζήτηση της υπόθεσης οι νομικοί εκπρόσωποι του Δημοσίου ανέφεραν ότι το κράτος έχει περιέλθει σε «έκτακτες οικονομικές καταστάσεις» και το Σύνταγμα επιτρέπει την επιβολή φόρων με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Πρόσθεσαν δε, ότι σύμφωνα με τις επιταγές του άρθρου 78 του Συντάγματος «όταν υπάρχει κανονική ροή των πραγμάτων», η επιβολή φόρων μπορεί να γίνει μόνο με νόμο. Επίσης, οι εκπρόσωποι του Δημοσίου είπαν ότι πρέπει να απορριφθούν οι αιτήσεις των καταναλωτικών οργανώσεων, λόγω ελλείψεως εννόμου συμφέροντος.

    Ο δικηγόρος των καταναλωτικών οργανώσεων ανέφερε ότι υπάρχει το απαιτούμενο έννομο συμφέρον να προσφύγουν στο ΣτΕ και υποστήριξαν ότι δεν υπέβαλαν αιτήσεις ακύρωσης, αλλά «λαϊκές αγωγές», καθώς εκπροσωπούν τα οικονομικά συμφέροντα 300.000 μελών τους.

    Ο εισηγητής της υπόθεσης, Ι. Γράβαρης, πρότεινε να απορριφθούν, λόγω ελλείψεως εννόμου συμφέροντος, οι αιτήσεις των καταναλωτικών οργανώσεων.

    Παράλληλα, εισηγήθηκε ότι σε περίπτωση που η Ολομέλεια του ΣτΕ, δεχτεί ότι οι προσφεύγοντες (ΙΝΚΑ, κ.λπ.) έχουν έννομο συμφέρον να προσφύγουν στο Δικαστήριο ζητώντας να ακυρωθούν τα τέλη κυκλοφορίας, τότε η αίτησή τους πρέπει να γίνει δεκτή και αυτό επειδή τα τέλη κυκλοφορίας μπορεί να επιβληθούν μόνο με νόμο. Όμως, στην προκειμένη περίπτωση η επιβολή των αυξημένων τελών κυκλοφορίας προβλέφθηκαν με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία μάλιστα μέχρι στιγμής δεν έχει κυρωθεί από τη Βουλή.

    Ο σύμβουλος Επικρατείας ανέφερε ακόμη, ότι στην περίπτωση αυτή η ΠΝΠ είναι ανίσχυρη, καθώς παραβιάζει το άρθρο 87 του Συντάγματος, που προβλέπει ότι φόρος (όπως είναι τα τέλη κυκλοφορίας) επιβάλλεται μόνο με νόμο.

    Το δικαστήριο επιφυλάχθηκε να εκδώσει την απόφασή του.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ._ avatar
    ._ 16/01/2010 12:47:10

    Ο εισηγητής έχει δίκιο. Actio popularis δεν προβλέπεται στο δίκαιο μας, παρά μόνο κατ' εξαίρεση, και είναι λογικό, αν σκεφτεί κανείς την δικομανία που έχουν οι έλληνες. Οι καταναλωτικοί σύλλογοι κακώς πήγαν στο ΣτΕ, εκτός και αν πήγαν για μπούγιο.

    Βέβαια εφόσον η αίτηση ακυρώσεως έχει υποβληθεί από ιδιοκτήτες, τότε λογικά θα βγει απόφαση, γιατί αυτοί έχουν έννομο συμφέρον. Το τελικό αποτέλεσμα βέβαια δεν θα είναι πολύ διαφορετικό, γιατί η κυβέρνηση δεν το έχει σε τίποτα να περάσει τις ρυθμίσεις με νόμο. Περισσότερο κίνηση τακτικής είναι δηλαδή, παρά ουσίας.

    Μου άρεσε πάντως η επίκληση των "έκτακτων οικονομικών καταστάσεων". Είναι μεγάλος ο πάνικος τελικά.

  2. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 16/01/2010 22:52:07

    Θα έχει πάντως μεγάλη πλάκα αν οι μαθητευόμενοι μάγοι εφαρμόσουν τέλη ανάλογα των διανυθέντων χιλιομέτρων. Έχουν να... πάρουν φωτιά τα συνεργεία "πειράγματος" των κοντέρ! Θα μου πείτε, γίνονται ποτέ τέτοια πράγματα στην Ελλάδα; Απαπαπαπαπα....

    • ΠΕΤΡΟΣ avatar
      ΠΕΤΡΟΣ @ Αυριανιστής 16/01/2010 23:01:41

      Αυτό ακριβώς δείχνει ότι οι κυβερνώντες είναι άσχετοι. Στο χωριό μου θα έλεγαν: ΄΄Εχουν καραβίδες στο μυαλό". Όταν δεν μπορούν να σκαφτούν απλά πράγματα
      (Πως και με ποιά οργάνωση, υποδομές θα μετρήσουμε τα Km των αυτ/των, πόσες υπηρεσίες και υπάλληλοι θα εμπλακούν σε αυτό, ποιό είναι το σχέδιο, το κόστος, ποιά η σχέση ωφελιμότητας - κόστους κ.λ.π. "απλά" και "αυτονόητα" πράγματα γι΄αυτούς)
      Περιμένετε να μας "κυβερνήσουν"
      Δε Γ@@@@@@@στε λέω εγώ!!!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.