#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
01/12/2012 10:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μόνο με αλλαγή νοοτροπίας θα έρθει η ανάπτυξη!



Ας πούμε επιτέλους κάποτε και καμιά αλήθεια σε αυτή την χώρα!

Οι περισσότεροι ισχυρίζονται πως για την πτώση του βιοτικού επιπέδου, την μείωση μισθών και συντάξεων, την ανεργία και όλα τα κακά που μας βρήκαν φταίνε αποκλειστικά οι ξένοι. Οι «τοκογλύφοι», οι ευρωναζί που μας δανείζουν με σκοπό να μας ρουφήξουν το αίμα με το μπουρί της σόμπας. Η αλήθεια είναι πως η περιοριστική οικονομική πολιτική  από μόνη της δεν αποτελεί καλή συνταγή για την αντιμετώπιση μιας κρίσης  με έντονα υφεσιακά χαρακτηριστικά. Αν δεν συνοδεύεται από αναπτυξιακά μέτρα, οδηγεί μαθηματικά σε περισσότερη ύφεση, στενεύοντας τον κύκλο του φαύλου καθοδικού σπιράλ της οικονομίας.

Για την ανάπτυξη όμως, απαιτούνται χρήματα. Και τα χρήματα δεν τα βγάζουν τα ΑΤΜ όπως ίσως θα ξέρετε κάποιοι (δυστυχώς όχι οι περισσότεροι), ούτε τα παράγει ο δημόσιος τομέας, ούτε φυτρώνουν στα θερμοκήπια των «επιχειρήσεων» με αποκλειστικό πελάτη το κράτος, ούτε εξοικονομούνται από την πώληση υπηρεσιών μεταξύ μας. Τα χρήματα πηγάζουν κυρίως από την Παραγωγή και τις Εξαγωγές αγαθών ή υπηρεσιών προς τρίτους. Όσο και αν μειώσουμε τους μισθούς, με υπόδειξη ή όχι της τρόικας, ανάπτυξη δεν πρόκειται να δούμε αν δεν αλλάξουμε το αποτυχημένο οικονομικό μας μοντέλο.

Αυτή την αλλαγή καμιά τρόικα και κανείς δανειστής μας δεν μπορεί να την επιτύχει για λογαριασμό μας. Πρέπει να την κάνουμε μόνοι μας. Εντελώς μόνοι. Το οικονομικό μοντέλο των τελευταίων δεκαετιών πρέπει να αναμορφωθεί εκ βάθρων. Καταστρέψαμε την όποια παραγωγική βάση διέθετε η χώρα, κλείσαμε τα εργοστάσια που παρήγαγαν αγαθά και δίνανε δουλειά σε χιλιάδες εργαζόμενους, αφήσαμε τα χωράφια να ρημάξουν, εγκαταλείψαμε την κτηνοτροφία, την μεταποίηση, τις βιοτεχνίες και στην θέση όλων αυτών, αναπτύξαμε ένα θνησιγενές οικονομικό σύστημα που στηρίζονταν στις επιδοτήσεις, στα κοινοτικά πακέτα, στις μεγάλες εργολαβίες, στην διόγκωση του δημόσιου τομέα, σε κρατικοδίαιτες ιδιωτικές επιχειρήσεις, στην ανταλλαγή υπηρεσιών. Και όλα αυτά βασίζονταν σε δανεικά χρήματα και σε κοινοτικές εισροές. Τώρα που τα δανεικά έλειψαν και οι εισροές περιορίστηκαν, το σύστημα αυτό νομοτελειακά κατέρρευσε.

Είναι αδήριτη ανάγκη να αρχίσουμε να συζητάμε τον τρόπο με τον οποίο θα δημιουργήσουμε ξανά την παραγωγική βάση της χώρας. Χωρίς αυτή την προϋπόθεση, ακόμη και αν μας βοηθήσουν οι εταίροι, αν μας κουρέψουν το χρέος (ακόμη και αν μας το χαρίσουν!), θα παραμείνουμε εσαεί στην θέση του μπατίρη που κάθε τόσο θα ζητά καινούρια δανεικά για να επιβιώσει.

Οι συγκρίσεις με κράτη παραγωγικά και εξαγωγικά (σαν την Αργεντινή) είναι τουλάχιστον άστοχες στην φάση που είμαστε τώρα. Ακόμη και οι Ισλανδοί, αφήσανε τις υπηρεσίες και τα τραπεζικά προϊόντα και παραπροϊόντα και ξαναπιάσανε τα κουπιά, καλαφατίσανε ξανά τις βάρκες τους και γύρισαν στο ψάρεμα, μια παραγωγή που πάντοτε τους εξασφάλιζε τον άρτο τον επιούσιο, δηλαδή χρήματα! Η ανασυγκρότηση της παραγωγικής βάσης της χώρας, είναι υποχρεωτική διεργασία, ανεξάρτητα από την πορεία τους χρέους, το νόμισμα και την τύχη της ίδιας της ευρωζώνης ή ακόμη και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Είναι εθνική επιταγή και απόλυτο προαπαιτούμενο επιβίωσης του λαού μας.

Ωραία όλα αυτά θα έλεγε κάποιος αλλά δεν μας λες τίποτε για την ταμπακιέρα. Πως θα γίνει αυτή η παραγωγική επανάσταση; Οι επιδοτήσεις ως μέσον έχουν αποτύχει οικτρά. Η εξωτερική βοήθεια αν έρθει σε ρευστό μπορεί να έχει την τύχη των πακέτων στήριξης (να γίνει δηλαδή καγιέν, μεζονέτες και γαρδένιες στα παραλιακά μπουζουξίδικα). Οι σημερινοί μεγαλοεπιχειρηματίες στην μεγάλη τους πλειοψηφία είναι κρατικοδίαιτα δημιουργήματα του παλιού αποτυχημένου μοντέλου. Που να στραφούμε για να πετύχουμε στο δύσκολο αυτό εγχείρημα;

Η λύση είναι να αναζητήσουμε την καινούρια επιχειρηματικότητα μέσα από τις υγιείς δυνάμεις της κοινωνίας. Υπάρχουν τέτοιες δυνάμεις, δεν έχουν γκρεμιστεί τα πάντα σε αυτή την χώρα, αντίθετα από όσα κάποιες Κασσάνδρες ευαγγελίζονται. Θα πρέπει όμως να τους βοηθήσουμε ως Πολιτεία όλους αυτούς. Αυτούς που θέλουν και μπορούν να παράγουν, αυτούς που έχουν καινοτόμες ιδέες, αυτούς που είναι εξωστρεφείς και μαθημένοι στα δύσκολα. Ο ρόλος του κράτους είναι απλός και καθοριστικός συνάμα απέναντι σε αυτές τις εν δυνάμει παραγωγικές μονάδες της κοινωνίας. Αρχικά θα πρέπει να τις διακρίνει μέσα από τον σωρό των επιχειρηματικών ερειπίων που άφησε το προηγούμενο καταστροφικό μοντέλο. Και μετά να τους διευκολύνει.

Όχι, δεν χρειάζονται επιδοτήσεις, χαριστικές συμβάσεις και χτυπήματα στον ώμο. Εκείνο που χρειάζονται όλοι αυτοί, είναι υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον, μείωση της γραφειοκρατίας και φορολογικά – επενδυτικά κίνητρα για το ξεκίνημα των προσπαθειών τους. Δεν θέλουν το κράτος δίπλα τους, αρωγό και «πατερούλη». Θέλουν απλώς να μην τους εμποδίζει, να μην τους «φρενάρει» και να μην μπαίνει με το έτσι θέλω «συνεταίρος» τους. Θέλουν επίσης, σταθερό και δίκαιο φορολογικό σύστημα. Αυτά τα ολίγα και επιπλέον να δημιουργήσουμε ένα φιλικό περιβάλλον για επενδύσεις, με ξεκάθαρους όρους και γρήγορες διαδικασίες. Δεν είναι άχρηστοι και ανίκανοι οι Έλληνες επιχειρηματίες όπως τους εμφανίζουν μερικοί. Σε άλλα επιχειρηματικά περιβάλλοντα έχουν καταφέρει μικρά θαύματα. Θα μπορούσαν να το κάνουν και μέσα στην χώρα αν τους προσφέρουμε τα ίδια «εργαλεία».

Αν επιτύχουμε σε αυτό το κρίσιμο για το μέλλον της χώρας εγχείρημα, τότε θα μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους δανειστές μας με άλλον αέρα. Τότε εκ των πραγμάτων θα υπάρχει και Plan B και Plan C και όσα σχέδια θέλουμε. Γιατί τότε, θα παράγουμε οι ίδιοι και θα έχουμε και τα απαραίτητα χρήματα για να χτυπήσουμε επιτέλους στο «ντέφι» τον δικό μας σκοπό. Όσο πιστεύουμε πως τα χρήματα βγαίνουν από την θυρίδα των ΑΤΜ, θα είμαστε οι επαίτες της Ευρώπης και όποιος λέει κάτι άλλο, κατά την γνώμη μου απλώς δεν λέει την αλήθεια.

Akenaton

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ZORMPAS avatar
    ZORMPAS 01/12/2012 11:13:39

    Eπιτέλους διάβασα καί ένα σωστό καί αληθυνό άρθρο ,μά κανείς δέν έβλεπε τίς προβληματικές επιχειρήσεις,τούς κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες,τίς πωλήσεις τών μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων,τίς συμπράξεις αυτών ,τίς διαφυγές τών επιχειρήσεων στήν ανατολική ευρώπη,τήν μή πληρωμή φόρων,εισφορών καί οτιδήποτε άλλο .Κανείς δέν ασχολήθηκε με τήν επιμόρφωση τών επιχειρηματιών καί εργαζομένων στά σοβαρά ,αλλά ούτε καί μέ τήν οργάνωση τους,βρέστε μου πόσοι έχουν θεωρητικές καί πρακτικές γνώσεις στήν εργασία τους καί πείτε μου ποιός παληός εργάτης έδειξε τήν δουλειά του σέ κάποιον καινούργιο καί άλλα πάρα πολλά .Σάς Ευχαριστώ .-

    • akenaton avatar
      akenaton @ ZORMPAS 01/12/2012 17:34:46

      Κι εγώ σας ευχαριστώ.

    • Insider avatar
      Insider @ ZORMPAS 01/12/2012 17:45:07

      Στην Ελλάδα ποτέ κανείς δεν ασχολήθηκε με την ουσία το μόνο που συνέβαινε ήταν συζητήσεις επί συζητήσεων και ο ένας να ρίχνει το φταίξιμο στον άλλον

  2. καπα κλοκ avatar
    καπα κλοκ 01/12/2012 11:18:35

    Δεν μας εφταιξαν οι επιδοτησεις αλλα ο τροπος που τις χειριστηκαμε. Μας τις εδωσαν για να δημιουργησουμε παραγωγικες υποδομες και εμεις πηγαμε στα μπουζουκια με ρωσιδες.

    • chrisk avatar
      chrisk @ καπα κλοκ 01/12/2012 12:13:29

      εσεις , οχι εμεις

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ καπα κλοκ 01/12/2012 12:44:12

      Οι επιδοτήσεις χωρίς οικονομική εθνική στρατηγική και χωρίς θεσμούς και μηχανισμούς σχεδιασμού και ελέγχου οδηγούν αυτόματα στις επιχειρήσεις παράγκα, στις ρωσίδες και τους νταβατζήδες της κοινωνίας.

      Οι επιδοτήσεις ακόμη και να μη πάνε στα μπουζούκια και στις ρωσίδες μπορεί να οδηγήσουν σε εκ των προτέρων ξοφλημένες επενδύσεις. Δημιουργούν πρόσχερη "ανάπτυξη" και στη συνέχεια οικονομικά νεκροταφεία.

  3. chrisk avatar
    chrisk 01/12/2012 12:09:33

    Παντα θα υπαρχουν οι προθυμοι που θα δικαιολογουν τα παντα ή στο τελος "θα υποκυπτουν" για το καλο της χωρας.
    Ευγε

    • akenaton avatar
      akenaton @ chrisk 01/12/2012 18:04:50

      ;;;

  4. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 01/12/2012 12:19:41

    Αγαπητέ Akenaton,

    και σε αυτό το δημοσίευμα αρθρώνεις μεστό πολιτικό λόγο. Το τονίζω αυτό διότι η πολιτική συζήτηση έχει χουλιγκανοποιηθεί και για τους δήθεν σοφιστικέ δεν είναι παρά αυτάρεσκη "Νεφέλη" και πολιτική πορνογραφία.
    Θέλω να θέσω δύο σημεία:
    1. Εκτιμώ ότι χώρα μας πρέπει να ξεσκονίσει από πάνω της τη σκόνη των ιδεολογημάτων "αριστερών" και "δεξιών", να ξύσει την λέπρα της ναρσιστικής αυταρέσκειας των "πολιτικών" και των υποζυγίων τους που την έχουν οικιοποιηθεί σαν νάναι αυτή μαγαζί τους.
    2. Να απαλλαγεί από το ζορμπάδικο υπερεγώ των «πολιτικών» και των δήθεν πνευματικών και διανοουμένων που είτε εκμεταλλεύονται ιδίοις οφέλεις το κυρίαρχο Νέφος, είτε μέσα στην ποιητική τους αυταρέσκεια παράγουν Νέφος.
    Είναι γνωστό πως η ανεπάρκεια και η συνειδητοποίηση της ανικανότητας για οργανική συμμετοχή στο ιστορικό γίγνεσθαι οδηγεί τα δήθεν πολιτικά υποκείμενα σε ιδεολογικοποίηση των κενόλογων λεγόμενών τους και των μη πεπραχθέντων πράξεων τους.
    Θεωρώ πως μόνη ελπίδα διεξόδου από τη σημερινή κατάσταση είναι η απόρριψη της αλαζονικής νοοτροπίας της «αλήθειας» των κομμάτων και η αναζήτηση συγκλίσεων μέσα από τις πραγματικές παραμέτρους της κοινωνίας και της οικονομίας.
    Οι χώρες της Κ. Και Β. Ευρώπης που αλαζονικά θέλουμε να αποκαλούμε τοκογλύφους, νεοναζί κτλ προχώρησαν τα τελευταία 20 χρόνια σε επιστημονικές μελέτες επί της διαμορφούμενης διεθνώς νέας κατάστασης πραγμάτων λόγω των αλλαγών στην Α. Ευρώπη και της Παγκοσμιοποίησης. Κατ΄ ακολουθία της παραγόμενης επιστημονικής γνώσης άρθρωσαν και συνεχίζουν να αρθρώνουν πολιτικές προσαρμογής των κοινωνιών τους και των οικονομιών τους.
    Στη Φινλανδία π.χ. ο εκεί ΣΥΡΙΖΑ συμμετέχει επί ίσης ευθύνης στην κυβέρνηση με τη Δεξιά.
    Η Γερμανία προχώρησε αποφασιστικά σε πολιτική προσαρμογής με τη κυβέρνηση Χριστιανοδημοκρατών και Σοσιαλδημοκρατών. Στην Ελλάδα κάποιοι χαρακτήρισαν το σχήμα αυτό διακυβέρνησης της Γερμανίας ως περιορισμό της Δημοκρατίας.

    Μήπως τελικά και πριν από όλα, πρέπει να κατανοήσουμε τι επιτέλους σημαίνει Δημοκρατία.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Μανιάτης 01/12/2012 12:46:10

      Αγαπητέ Μανιάτη σας ευχαριστώ. Σε πολιτικό επίπεδο, έχω την αίσθηση πως ακόμη (ναι ακόμη!) η ελληνική κοινωνία (και επομένως και οι πολιτικοί της) είναι σε νηπιακή φάση. Το λέω αυτό με πόνο και χωρίς να παριστάνω εγώ τον ενήλικα. Υπάρχουν πολλά που το αποδεικνύουν αλλά δεν είναι της παρούσης. Η πολιτική δε επιστήμη στην χώρα μας, τείνω να πιστέψω πως είναι περισσότερο ένα νεφελώδες διαβατήριο για πολιτική ή ακαδημαϊκή "τακτοποίηση" κάποιων "κληρονόμων" ή "γουόναμπις" παρά πραγματική επιστήμη που να αποφέρει εφαρμόσιμες και μετρήσιμες ιδέες και γνώσεις πάνω στο διεθνές και εγχώριο πολιτικό γίγνεσθαι. Όθεν, παρόλο που γράφονται και προτείνονται (ακόμη και από τον ελάχιστο γράφοντα) πολιτικές ιδέες και απόψεις, φοβάμαι πως θα πρέπει να αρκεστούμε για πολύ καιρό ακόμη, στο να ελπίζουμε και να προσβλέπουμε στην υιοθέτηση και εφαρμογή (έστω και εξ ανάγκης) αποσπασματικών πρακτικών και πολιτικών που τουλάχιστον να κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση. Για συνολική αλλαγή πολιτικής νοοτροπίας πιστεύω πως έχουμε πολύ δρόμο να διανύσουμε ακόμη. Ο χρόνος όμως δεν επιτρέπει ολιγωρία ως προς τις οικονομικές τουλάχιστον πρακτικές που πρέπει να υιοθετηθούν άμεσα, έστω και από τούτο το "λειψό" πολιτικό μας σύστημα.

      • Μανιάτης avatar
        Μανιάτης @ akenaton 01/12/2012 12:59:28

        Ναι, ο χρόνος δεν επιτρέπει ολογωρία.
        Προχώρα.

  5. nik avatar
    nik 01/12/2012 12:38:55

    H μεταπολίτευση τα έφερε αυτά όπως πολύ σωστά το θέσατε. Το βόλεμα, τον κρατισμό, τον κομματισμό, τον κάκιστο συνδικαλισμό, στο δημόσιο και όχι μόνο.
    Αλλά είναι και ένας συνδυασμός πολλών άλλων παραγόντων που δεν έχουμε ούτε χρόνο ούτε και "χρήμα" να αναλύουμε και δεν είναι και της παρούσης. Η χώρα είναι σε κρίσιμη καμπή στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, το ίδιο το σύστημα της κεφαλαιοκρατικής πολιτικής οικονομίας βρίσκεται σε κρίση. Ο μονεταρισμός απέθανε, ο φιλελευθερισμός πνέει τα λήσθια ομού με τον παρωχημένο Κευνσ-μεσιανισμό κατα τη γνώμη μου. Τίθενται φιλοσοφικά και μεταφυσικά ζητήματα όσο και πολιτικοοικονομικά. Του ειδους που πάμε, τι ανάπτυξη χρειαζόμαστε, κ.λ.π....Κάποτε στην Ελλάδα δημιουργήθηκαν χαλυβουργίες, διυλιστήρια,ναυπηγεία...στην μεταπολίτευση και ιδίως μετά τις παγκόσμιες αλλαγές της δεκαετίας του 90 και 2000 το κέντρο βάρους μετατοπίστηκε. Αν δεν αλλάξουμε ρώτα θα μας βυθίσει όπως πολύ σωστά το θέσατε....
    Σαν αρχή...ας λειτουργήσουν επιτέλους οι νόμοι μας...γιατί νόμοι υπάρχουν!

  6. unfair avatar
    unfair 01/12/2012 13:04:20

    καλό μήνα akenaton,
    πρόσφατα παραδείγματα, βάζω λινκ για το Ελληνικό σποτ κ μετά για το Σερβικό σποτ. Μπορεί ο καθένας να δει τις διαφορές.
    h__p://www.youtube.com/watch?v=9ArNLVTn9x0
    h__p://www.youtube.com/watch?v=enw9mRYVm2U
    επίσης πρόσφατα έφυγαν 3Ε κ ΦΑΓΕ, άλλες εταιρείες κλείνουν, Neoset, SATO, Φωκας κ ο κατάλογος αρίθμητος αν βάλεις τις μικρές εταιρείες! Μεγάλες επιχειρήσεις [αεροδρόμιο, αλουμίνιον, τράπεζες] χρωστάνε εκατοντάδες εκατομύρια κ το κράτος τα παίρνει από τις οικογένειες με παιδιά!!
    Το φορολογικό, διαλύει τον κάθε ελεύθερο επαγγελματία στους φόρους [κ μάλιστα ζητάει κ την προκαταβολή 80% του επόμενου χρόνου!] ...γιατί; ...για να πουλήσει μετά ΟΠΑΠ, ΔΕΗ, Νερά κτλ ...κ τελικά να γίνουμε Κινέζοι στην Cosco!
    Αυτή είναι η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ! αυτή θες; αλλαγή νοοτροπίας χωρίς να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι του καρκινώματος;
    Λες πως θες παραγωγή... τα εργοστάσια ζάχαρης στην Ελλάδα έκλεισαν μετά από ρυθμίσεις [για το καλό μας] της ΕΕ. Νομίζεις πως μπορείς να βάλεις αμπέλια κ να παράγεις κρασί; ...ξαναρώτα! Τα ναυπηγεία μας μπορούν να εκτελέσουν εργασίες σ' όποιο πλοίο ζητήσει; ...μάθε πως ΟΧΙ.
    Με αυτήν την συνταγή που έχει η οικονομία μας, ΔΕΝ θα πάμε μπροστά εμείς οι Έλληνες!! το αν λογιστικά κάπως θα δείχνουν καλύτερα τα πράγματα, με 40% ανεργία [τόσο έγραψε η Citibank πως θα φτάσει] ...είναι ντροπή.
    Είναι ανικανότητα του πολιτικού θίασου, αυτό που συμβαίνει. Είναι κοροϊδία να κανονίζουν για τα επόμενα 40 χρόνια, όταν δεν μπορούν με σιγουριά να ξέρουν πως θα 'ναι του χρόνου! [εξάλλου, είδαμε πως πήγαν γενικότερα μέτρα (μείωση εσόδων από ΦΠΑ ή από αύξηση ΕΦΚ κτλ)].
    Η νοοτροπία του ψέμματος που έχουν πρέπει να σταματήσει! Φτάνει πια το δούλεμα!

    • akenaton avatar
      akenaton @ unfair 01/12/2012 18:01:15

      Να υπάρξει η τιμωρία αγαπητέ unfair, το ξέρετε πως το ζητώ επιμόνως. Αλλά αν περιμένουμε άπραγοι μέχρι να τιμωρηθούν οι ένοχοι χωρίς ανασυγκρότηση του παραγωγικού μας τομέα, τότε τα νούμερα που αναφέρετε (40% ανεργία π.χ.) θα είναι σύντομα πραγματικότητα. Και τότε η Ελλάδα δεν θα έχει μέλλον.

    • akenaton avatar
      akenaton @ unfair 01/12/2012 18:22:17

      Φυσικά και να τιμωρηθούν οι ένοχοι, το ζητάμε επιμόνως. Αλλά δεν θα προκάνουμε (που έλεγε κι ο Χαρίλαος) αν περιμένουμε μέχρι τότε για να αναδιαρθρώσουμε την παραγωγική μας μηχανή!

      • unfair avatar
        unfair @ akenaton 01/12/2012 20:10:24

        φίλτατε akenaton,
        σου έδωσα παραδείγματα ισχυρά νομίζω [όπως το διαφημιστικό σποτ (ίσως το πιο ισχυρό χαρτί προς τα έξω, μιας κ για να μπουν λεφτά, πρέπει να πουλάμε προϊόντα ή υπηρεσίες ΕΞΩ)]. με ευχές, δεν γίνεται ανάπτυξη! εδώ ξοδεύονται δεκάδες εκατοντάδες εκατομύρια, για τις ΑΠΕ!! αυτή μπορείς να ονομάσεις ανάπτυξη? 9εγώ το λέω κλεψιά!].
        ποιος θα ΣΟΒΑΡΟΣ άνθρωπος θα επενδύσει στην Ελλάδα? τα τεράστια ξενοδοχειακά συγκροτήματα, νομίζεις πως πάνε καλά? πως θα ανέβει το ΑΕΠ? όταν όποιος κ να επενδύσει, θα θέλει να πάρει πίσω με κέρδος τα λεφτά του ...έξω!! οι μέσα ...τα 'χουν στην Ελβετία!
        Μόνον όταν θα ξεβρωμίσει από τα λαμόγια ο τόπος, θα πάμε καλά!
        Κάθαρσις!
        Τα λίγα υγιή κύτταρα που στηρίζουν την οικονομία, αργοπεθαίνουν σ' αυτό τον οχετό της βρώμας! γιατί να πληρώσω στο κράτος άμεσα ή έμμεσα σε φόρους [ουσιαστικά πάνω από το 60%], όταν αυτό ΔΕΝ μου προσφέρει κάτι καλύτερο για μένα κ το μέλλον των παιδιών μου? με ποιο δικαίωμα μου ζητάνε οι πολιτικοί αυτό!? όταν κλείνουν ακόμα τα μάτια σ' ένα σωρό ατασθαλίες!?
        Λογική, αντικειμενικότητα, ίσως κ κυνισμός, ΑΛΛΑ να μιλάμε για την πραγματικότητα! Να μιλάμε με facts! όχι να μοιράζουμε ευχολόγια κ πλάνα μπακαλίστικα! Δεν είμαι νούμερο.

        • akenaton avatar
          akenaton @ unfair 01/12/2012 22:48:16

          Δεν νομίζω να μοίρασα ευχολόγια και μπακαλίστικα πλάνα! Κάπου οι προτάσεις μας συναντιώνται, απλώς αυτό που λέω είναι πως ο χρόνος σώνεται! Πρώτα η αλλαγή του μοντέλου, μετά η τιμωρία των ενόχων. Δεν μπορούμε να περιμένουμε στιγμή ....

          • unfair avatar
            unfair @ akenaton 01/12/2012 23:53:48

            φίλτατε akenaton, στα λέω αυτά, γιατί η διαίσθηση μου λέει πως είσαι ένας εργατικός άνθρωπος [ελπίζω να μην κάνω λάθος] βλέπω πως προσπαθείς με τα κείμενα σου, να προσδώσεις μια αισιοδοξία, πως τα πράγματα μπορούν να πάνε καλά! [έστω κ αν έχεις αρκετές φορές αύρα νεοφιλελεύθερη]. Πράγματι, δεν νομίζω πως είμαστε πολύ μακριά στις σκέψεις που κάνουμε [απλά βάζω τον εαυτό μου στην τάξη του κοινωνικού φιλελευθερισμού]. Χρειάζομαι το κράτος, όμως ένα ΔΙΚΑΙΟ κράτος, αρωγό στις προσπάθειες μου, επόπτη στον ανταγωνισμό κ με κατανόηση στις ασθενέστερες τάξεις. Δεν έχω τέτοιο κράτος ή κυβέρνηση. Εσύ λες ν' αλλάξουμε εμείς νοοτροπία, ποιοι εμείς?
            * ο άνεργος?
            * ο ελεύθερος επαγγελματίας?
            * ο δημόσιος υπάλληλος [εκπαιδευτικός, στρατιωτικός, εφοριακός...]?
            * ο έχων οικογένεια?
            * ποιος? γιατί εγώ δεν είμαι της άποψης "όλοι μαζί τα φάγαμε".
            Συν της άλλης, δεν βάζεις καθόλου στο κάδρο, την ΕΕ! που ανήκουμε, κ δεν μπορούμε να κάνουμε ότι ΠΑΡΑΓΩΓΗ θέλουμε! - είναι μια πραγματικότητα [αν κ συζητάνε, να σταματήσουν αρκετές από τις ποσοστώσεις].
            Αυτά που λες στο τέλος του κειμένου σου, σίγουρα θα τα 'χεις ακούσει δεκάδες φορές προεκλογικά [κ όχι μόνον]. Ο Ροδινός, έχει επισημάνει ...λείπει το όραμα!
            Ξέρεις, δεν είναι πως δεν θα μπορέσουμε να επιβιώσουμε, ...αλλά εγώ θέλω να ζήσω. Αν καταλαβαίνεις την διαφορά.
            Πάντα φιλικά.

          • akenaton avatar
            akenaton @ unfair 02/12/2012 01:08:31

            Ασφαλώς και καταλαβαίνω την διαφορά. Μην πέφτετε κι εσείς στην παγίδα της χρήσης του όρου "νεοφιλελεύθερος". Πολλοί στην χώρα μας τον χρησιμοποιούν σαν μαντζούνι για πάσα νόσο. Το όραμα είναι απλό και μπροστά στα μάτια μας: Η σωτηρία της χώρας και των ανθρώπων. Ισχυρίζομαι πως για να συμβεί αυτό πρέπει να αρχίσουμε ξανά να παράγουμε, πράγμα που το έχουμε σχεδόν ξεχάσει. Αν δεν το κάνουμε αυτό σύντομα και πετυχημένα, όχι μονάχα δεν θα ζήσουμε αλλά είναι αμφίβολο και αν θα επιβιώσουμε.

  7. καπα κλοκ avatar
    καπα κλοκ 01/12/2012 13:42:23

    Οι ελληνες δεν φταινε ποτε παντα φταιει καποιος αλλος.

  8. Αντάμ Παπαντάμ avatar
    Αντάμ Παπαντάμ 01/12/2012 14:47:45

    akenaton, η οικονομία μας πανεύκολα μπορεί να κινηθεί ,αρκεί 3.500.000 συνταξιούχοι και δημόσιοι υπάλληλοι υποστηρίξουν τους μισθούς που καρπώνονται από το κράτος .Και αναλύω ,από τους προαναφερόμενους κανείς δεν πρέπει να αγοράζει εισαγόμενα προιόντα ,εκτός από αυτά που δεν παράγουμε στην χώρα μας ,αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι ήδη χειμαζόμενες μονάδες παραγωγής (όσες απέμειναν )να αυξήσουν την παραγωγή τους προς εξυπηρέτησης της ζήτησης ,αυξάνοντας το προσωπικό τους (μείωση ανεργείας -αύξηση εργατικών εισφορών ) αυξημένα έσοδα στο κράτος ,άρα περισσότερα χρήματα για μισθούς και συντάξεις .
    Φυσικά δεν φτάνει μόνο αυτό, είναι όμως μια καλή αρχή .Επειδή πολλοί αναγνώστες του σχολίου μου θα σκεφθούν και πως θα αναγνωρίζω τα Ελληνικά προιόντα ΄,τους παροτρύνω μέχρι να ψαχθούν περισσότερο ας αρχίσουν με τα τοπικά προιόντα που παράγει ο τόπος κατοικίας τους και οι όμορες περιοχές τους ,όλοι γνωρίζουμε η πρέπει να μάθουμε τα προιόντα που παράγει ο τόπος μας .
    Επομένως οι προαναφερόμενοι τουλάχιστον ως αρχή συνταξιούχοι και δ.Υπάλληλοι αυτήν την δύσκολη στιγμή για την πατρίδα μας έχουν την ιερή υποχρέωση να σώσουν τις δουλειές των συμπατριωτών των, δαπανώντας σε Ελληνικά προιόντα το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων που απολαμβάνουν από το υστέρημα του Ελληνικού λαού .
    Συνταξιούχε -δ.Υπάλληλε κόψε λοιπόν την αριστερή επανάσταση κατά των κακών Ευρωπαίων ενώ ταυτόχρονα με το δεξί χέρι τους ζητάς ελεημοσύνη να σου αφήσουν τα ψίχουλα των συνταξεών σου για να ζήσεις.
    Κυριολεκτικά στο χέρι μας είναι να επανακινήσουμε με αργά αλλά σταθερά βήματα την βιομηχανία μας .

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ Αντάμ Παπαντάμ 01/12/2012 15:14:53

      Σωστός! Δεν έχει να κάνει με μποϋκοτάζ ξένων αγαθών, έχει να κάνει με τη στήριξη των ελληνικών. Μέχρι να αρχίσουμε να κατασκευάζουμε αυτοκίνητα θα αγοράζουμε όσοι θα μπορούμε τα ξένα. Δε μας χρειάζεται όμως το γκούντα, το ένταμ, το ροκφόρ. Δε μας χρειάζεται το αργεντίνικο ή γαλλικό ή καλιφορνέζικο κρασί.
      Υπάρχει πολλή δουλειά που πρέπει να γίνει, υπάρχουν ιδέες κι υπάρχει κι έτοιμη γνώση, εισαγόμενη που άμεσα μπορεί να εφαρμοσθεί χωρίς κόστος ανάπτυξης. Εμείς όμως ΟΧΙ, τεχνογνωσία από τον Reichenbach είναι υποτέλεια! Πως μπορεί να φτάσει κανείς στο Σαμαρά για να του μιλήσει, να του πει αυτά που γνωρίζει...και μετά οι τεχνοκράτες να τα αναπτύξουν;!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Αντάμ Παπαντάμ 01/12/2012 16:04:20

      Πολύ καλή πρόταση που έπρεπε από μόνοι μας όσοι έχουμε εισόδημα να την εφαρμόσουμε εδώ και δύο χρόνια. Ξένα προϊόντα αγοράζουμε μονάχα όσα δεν φτιάχνουμε εδώ. Θα πληγούν έτσι κάποιες επιχειρήσεις που τα εισάγουν (παράπλευρες απώλειες...) αλλά το κέρδος της οικονομίας θα είναι πολύ μεγάλο και θα υπάρξει και μείωση της ανεργίας. Ας το εφαρμόσουμε όλοι, είναι τόσο απλό ....

  9. rofos59 avatar
    rofos59 01/12/2012 16:07:55

    και αναρωτιεμαι,ισπανια πορτογαλια ιταλια δεν εχουν παραγωγικη βαση;γιατι
    ειναι στο ιδιο καλαθι;

    • akenaton avatar
      akenaton @ rofos59 01/12/2012 18:18:31

      Η Πορτογαλία έχει παραγωγικό πρόβλημα, ανέκαθεν είχε, μην ξεχνάτε πως ήταν η φτωχότερη από τις χώρες της Ευρωζώνης. Η Ισπανία από την άλλη είναι στο "καλάθι" μαζί μας (ή μάλλον θα μπει σύντομα από ότι φαίνεται) λόγω τραπεζικής "φούσκας". Αν και έχει ιδια με εμάς προβλήματα (ανεργία π.χ.), η αιτία της κρίσης της είναι διαφορετική και (ίσως) ευκολότερα ανατάξιμη. Η Ιταλία το παλεύει και θα τα καταφέρει πιστεύω. Η παραγωγική της βάση το εγγυάται!

  10. ΜΔ avatar
    ΜΔ 01/12/2012 16:52:42

    Αγαπητέ akenaton,
    Εδώ είμαστε!!! :-)
    Συμφωνούμε σε όλα...(σχεδόν, όμως, για να μη χαλάσουμε και την παράδοση)! Το εθνικό περιβάλλον ασφαλώς και πρέπει να βελτιωθεί! Αξιοκρατία, γραφειοκρατία, φορολογία, δημόσιες πολιτικές πρέπει να ευνοούν την επιχειρηματικότητα και τις υγιείς και εξωστρεφείς επενδύσεις!
    Έτσι θα βελτιστοποιήσουμε τον... τρίτο σημαντικότερο παράγοντα στο νέο επιχειρηματικό τοπίο (μίας παγκοσμιοποιημένης αγοράς) που διαμορφώνεται! Σύμφωνα με την μελέτη αυτή, δεύτερο σπουδαιότερο παράγοντα αποτελεί το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον και πρώτο (guess what...) το εταιρικό!
    Ξέρω τι θα μου πεις...Αυτό θα ανασυγκροτηθεί μόνο του από τις στάχτες του! Θα περιμένουμε να το δούμε λοιπόν...;-) Aξίζει πάντως πιστεύω να ρίξεις μία ματιά στην μελέτη αυτή!
    Με εκτίμηση!
    Υ.Γ. Αν υπάρχει συγκεκριμένη πολιτική προστιθέμενης αξίας και κρατικός έλεγχος χρήσης και αποτελεσμάτων, γιατί είναι κακές οι επιδοτήσεις? Το αντίθετο θα έλεγα...
    Υ.Γ.2 "Χαριστικές συμβάσεις" ναι, να εκλείψουν όταν "παλεύουν" να πάρουν έργα δύο ελληνικών συμφερόντων εταιρείες! Δεν είμαι πλέον τόσο σίγουρος όμως ότι έχουμε την πολυτέλεια να επικαλούμαστε την αξιοκρατία και τελικά να επιλέγονται εταιρείες ξένων συμφερόντων για εκτέλεση δημοσίων έργων. Για να μην παρεξηγηθώ....Δεν λέω να γίνεται ότι γινόταν τόσα χρόνια, που οι ελληνικές εταιρείες έπαιρναν τα έργα και παρήγαγαν και έδιναν "σαπάκια" στο δημόσιο, τα οποία και υπερκοστολογούσαν (πάντα με καθυστερημένες παραδόσεις...) Λέω ότι μπορεί να οδηγηθούμε σε μία win-win κατάσταση αν υπάρχει μία διευκόλυνση (sic) των ελληνικών εταιρειών σε ανάληψη δημοσίων έργων, με τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας: συνετή κοστολόγηση (υπεροχή έναντι των ξένων), έλεγχος παραδοτέων, αυστηρές ποινές μη τήρησης των συμφωνηθέντων κτλ κτλ Δηλαδή η...Siemens δεν παίρνει τα έργα του γερμανικού δημοσίου?? :-)

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΜΔ 01/12/2012 17:57:50

      Εδώ είμαστε όντως! Όλα αυτά που προτείνετε, προϋποθέτουν όπως κι εσείς αναφέρετε αυστηρό, συνεχή και αποτελεσματικό κρατικό ΕΛΕΓΧΟ! Ο πρώτος παράγων, το εταιρικό περιβάλλον δηλαδή, επαφίεται στην καλή επιχειρηματική πρακτική που θα είναι αναγκασμένοι οι νέοι επιχειρηματίες να ασκήσουν για να είναι ανταγωνιστικοί διεθνώς! Κι αυτό, αφού παραμεριστούν τα παλιά ερείπια και σταματήσει ο φαβοριτισμός στην χρηματοδότηση και οι μονοπωλιακές κρατικές συμβάσεις, που απέδιδαν άκοπα κέρδη και καθιστούσαν την εταιρική κουλτούρα (σχεδόν) περιττή. Το διεθνές οικονομικό περιβάλλον, είναι μια σύνθετη οντότητα - κατάσταση που μονάχα η σύνδεση του επιχειρείν με αξιόπιστα και παραγωγικά ερευνητικά ιδρύματα (τι λέτε για Πανεπιστήμια;) θα μπορούσε να το περιγράψει και αναλύσει σε όσους θα επιχειρήσουν μέσα σε αυτό. Και να δώσει απαραίτητες κατευθύνσεις και λύσεις βεβαίως. Ελπίζω τώρα να γίνεται πιο εύλογη η επιμονή μου στις διαρθρωτικές αλλαγές σε δημόσιο τομέα, παιδεία, κλπ.
      Με πολλή εκτίμηση επίσης!

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΜΔ 01/12/2012 19:16:54

      Όντως εδώ είμαστε! Κι ελπίζω τώρα να μην σας φαίνεται πια τόσο παράδοξη η μέχρι τώρα επιμονή μου για μεταρρυθμίσεις στον δημόσιο τομέα, την Παιδεία, κλπ. Ποιό κράτος θα κάνει τους ελέγχους που αναφέρατε; Ποιά Πανεπιστήμια θα συνδεθούν με την παραγωγή για να πετύχει αυτή στο δύσκολο διεθνές οικονομικό περιβάλλον; Πως θα ασχοληθούν οι επιχειρηματίες με την εταιρική κουλτούρα όταν υπάρχει εύκολο κέρδος "στον αέρα" με αλμπάνικες μεθόδους χαριστικών συμβάσεων, θαλασσοδάνεια και επιδοτήσεις στο γάμο του καραγκιόζη;
      Με πολλή εκτίμηση!

      • ΜΔ avatar
        ΜΔ @ akenaton 01/12/2012 23:18:10

        Αγαπητέ akenaton,
        Δεν διαφώνησα ποτέ με την ανάγκη να διορθωθούν τα κακώς κείμενα στον δημόσιο τομέα! Για να κάνω σαφή τη θέση μου, μπορώ να πω αυτό:
        Το κράτος ΔΕΝ (μπορεί να) είναι ο μοναδικός πελάτης! Το κράτος ΔΕΝ (μπορεί να) είναι ο μοναδικός φορέας επιδοτήσεων, επιχορηγήσεων, εκπαίδευσης σε θέματα επιχειρηματικής στρατηγικής κτλ κτλ!
        Όσο πιο γρήγορα το κατανοήσουν αυτό όσοι επιχειρούν, τόσο πιο γρήγορα θα ξεμπλέξουμε!
        Για τα πανεπιστήμια δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω σε απόλυτο βαθμό! Άλλωστε και οι "κρατικές" στρεβλώσεις και οι "εταιρικές" στο έλλειμμα εκπαίδευσης και παιδείας βασίζονται.
        Καλό βράδυ!

        • akenaton avatar
          akenaton @ ΜΔ 01/12/2012 23:28:48

          Επίσης καλό βράδυ και συγνώμη για τον .... κύβο αλλά αργούσαν να ανεβούν τα σχόλια και έλεγα μην χάθηκαν στον δρόμο. Έχετε έτσι τρεις εκδοχές της ίδιας απάντησης, καθώς ποτέ δεν μπορώ να επαναλάβω ακριβώς τα ίδια λόγια ούτε γραπτώς ούτε και προφορικώς. Καθένας με τις αδυναμίες του .....

      • ΜΔ avatar
        ΜΔ @ akenaton 01/12/2012 23:19:27

        Με εκτίμηση..εις τον κύβο, επίσης!!! :-)

  11. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 01/12/2012 17:03:11

    Από τα καλύτερα άρθρα που έχω διαβάσει για την ουσία του ελληνικού προβλήματος εδώ και πάρα πολύ καιρό!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Κώστας Ροδινός 01/12/2012 17:36:06

      Ευχαριστώ.

  12. ΧΑΡΗΣ avatar
    ΧΑΡΗΣ 01/12/2012 17:25:20

    Είθε να να γίνει σιγά σιγά αυτή η αλλαγή ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ .
    Με άλλα λόγια να επανέλθουμε στην προ 1981 εποχή...έστω.

  13. Enzo avatar
    Enzo 01/12/2012 18:00:50

    Η ανάπτυξη θα έρθει όταν θα φύγει η τροικα

  14. Τί να λέμε; avatar
    Τί να λέμε; 01/12/2012 18:23:19

    Αλλαγή νοοτροπίας; ΟΚ.
    Να μη δοθούν τα εφάπαξ στους δημόσιους υπαλλήλους.
    Δεν γίνεται να δανειζόμαστε σήμερα, στο παρόν, με σκληρότατους όρους, για να χρυσοπληρώνουμε τους σημερινούς ΔΥ και την εξόφληση των δανείων να την μεταθέτουμε στο μέλλον ακόμη μία φορά, να την πασάρουμε στα εγγόνια μας...ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΑΓΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑΣ.
    Αυτό θα συμβάλλει στη βιωσιμότητα του Έθνους...ειδάλλως θα καταστούμε Έθνος μη βιώσιμο.

  15. ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ avatar
    ΞΕΝΟΦΩΝΤΑΣ 01/12/2012 18:41:49

    Συνάδελφοι εν εθνικοίς όπλοις,
    Αλλαγή Νοοτροπίας ναί, αλλά όχι μόνη της, μαζί μέ Αλλαγή ΒΙΟΤΡΟΠΙΑΣ !
    Μόνον τότε θά έχουμε λαμπρά αποτελέσματα !!!

  16. Στάθης Σαραφόπουλος avatar
    Στάθης Σαραφόπουλος 01/12/2012 19:02:58

    Οἱ ἐταιρίες πού εἶχαν δημιουργηθεῖ καί παρήγαγαν πλοῦτο ... ἐξαγώγιμα προϊόντα ... θέσεις ἐργασίας .... φόρους ... καί μέ τήν δική τους συμβολή ἡ Ἑλλάδα γνώριζε ρυθμούς ἀνάπτυξης ... κρατικοποιήθηκαν !
    Ἡ κρατικοποίηση φυσικά ἔγινε μέ δικά μας χρήματα !
    Ὅσες δέν κατάφεραν νά τίς κρατικοποιήσουν , εἴτε τίς ἔκαψαν ... ἤ τίς ἀνάγκασαν νά φύγουν ἀπό τήν Ἑλλάδα ... ἤ τίς στραγγάλισαν μέσῳ τῶν δανείων μέ τά ὑπέρογκα ἐπιτόκια καί τίς κατέσχεσαν !
    Πληρώσαμε δηλαδή πολύ ἁδρά γιά νά τίς κάνουμε «κτῆμα τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ »!
    Στήν συνέχεια ...
    τό κτῆμα τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ ... ἔγινε προβληματικό !
    ΚΑΙ ΤΙΣ ΞΑΝΑΠΛΗΡΩΣΑΜΕ γιά νά τίς ἐξυγιάνουμε ...
    Ἐξυγιάνθηκαν .... καί ξαναπροβληματίσθηκαν* !
    ΚΑΙ ΤΙΣ ΞΑΝΑΠΛΗΡΩΣΑΜΕ ! καί συνέχισαν νά ἔχουν παθητικό ... καί συνεχίζαμε νά πληρώνουμε καί τίς ἐπιχειρήσεις ... καί τό παθητικό τους ... καί τά κομματόσκυλα πού «φύτευαν» ἐκεῖ μέσα (μέ τήν δικαιολογία ὅ,τι ἔτσι πατάσσουν τήν ἀνεργία) ....
    Καί ἀφοῦ τίς πληρώσαμε ἄπειρες φορές ... ὦν οὐκ ἔστιν ἀριθμός ... καί γιά κάποιες πληρώσαμε καί πρόστιμα (καί ἐξακολουθοῦμε νά πληρώνουμε) .... τώρα πρέπει νά ἰδιωτικοποιηθοῦν !
    http://www.emprosdrama.blogspot.gr/2012/12/blog-post_1124.html

  17. factorx avatar
    factorx 02/12/2012 00:21:26

    Τον έξυπνο παριστάνεις... τα σχόλια ανεβαίνουν κανονικά

    • akenaton avatar
      akenaton @ factorx 02/12/2012 00:29:31

      Δεν ήταν μομφή φάκτορα !!!!!!! Απλώς τα συγκεκριμένα άργησαν να ανέβουν ενώ ενδιάμεσα ανέβηκαν άλλες απαντήσεις μου σε άλλους συνομιλητές και είπα μην έγινε κανα μπέρδεμα είτε από μένα είτε από τον σέρβερ. Καμιά φορά συμβαίνει, το ξέρω γιατί ασχολούμαι με το ιντερνετ. Καμιά σχεση με την διαχείριση και το ξέρεις ........

  18. ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ avatar
    ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 02/12/2012 00:33:20

    Akenaton,
    Φοβάμαι ότι θα σε απογοητεύσω, αλλά δεν πιστεύω ότι η Ελλάδα μπορεί να γίνει μία βιομηχανική χώρα με "Αυτούς που θέλουν και μπορούν να παράγουν, αυτούς που έχουν καινοτόμες ιδέες, αυτούς που είναι εξωστρεφείς και μαθημένοι στα δύσκολα." Η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να γίνει μία ανταγωνιστική βιομηχανική χώρα γιατί είμαστε δεκάδες χρόνια πίσω από τους άλλους, Ευρωπαίους, Αμερικάνους, Ασιάτες. Μπορείτε να μου ονομάσετε έναν βιομηχανικό κλάδο που νομίζετε ότι μπορούμε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί από τους υπόλοιπους ? Απλά θυμηθείτε την ιστορία του κλάδου της κλωστοϋφαντουργίας και θα αντιληφθείτε τι εννοώ. Φοβάμαι λοιπόν όση προσπάθεια και να γίνει και όσα κεφάλαια επενδυθούν στην βιομηχανική ανάπτυξη της χώρας, θα πάνε χαμένα, όπως πήγανε μέχρι τώρα.
    Θα πρότεινα να στρέψουμε την προσοχή μας, την προσπάθειά μας και τα κεφάλαιά μας (?), σε δύο κλάδους που ομολογουμένως η χώρα μας έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Η Ελλάδα είναι στο top 10 της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας και το Number One στην Εμπορική Ναυτιλία !! Τουρισμός και Ναυτιλία θα πρέπει να γίνουν οι δύο κυριότεροι πυλώνες ανασύνταξης της ελληνικής οικονομίας. Σε αυτούς τους δύο κλάδους θα πρέπει να επικεντρωθεί το σύστημα, οι προσπάθειες και τα κεφάλαια. Αν προσπαθήσουμε πάλι να παράγουμε και να πουλήσουμε σε τρίτους ρούχα, παπούτσια, έπιπλα, computers, αυτοκίνητα, πυραύλους, όπλα, υψηλή τεχνολογία κλπ., πολύ φοβάμαι ότι και μετά από 20 χρόνια θα συνεχίσει η wikipedia να γράφει ότι η Ελλάδα είναι μιά ελαιοπαραγωγική χώρα, πλούσια σε εσπερειδοειδή...

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ 02/12/2012 01:19:13

      Να προσθέσω και κάτι αυτονόητο. Αν παράγουμε ποιοτικά και σχετικά ανταγωνιστικά προϊόντα, δεν είναι ανάγκη όλα να πάνε για εξαγωγές. Μπορούμε να καλύψουμε και την εσωτερική αγορά αντί να εισάγουμε, με προφανείς ευνοϊκές επιπτώσεις κυρίως στο ισοζύγιο εμπορικών συναλλαγών που είναι το δεύτερο μετά το έλλειμμα αδύνατο σημείο του συνολικού χρηματικού ισοζυγίου μας (για πολλούς το πρώτο!).

  19. akenaton avatar
    akenaton 02/12/2012 00:58:02

    Όπως το λέτε είναι, δεν μιλάμε για καμιά βιομηχανική επανάσταση. Τουρισμός, ναυτιλία, τυποποίηση, logistics, νέες τεχνολογίες, βιοτεχνίες που να παράγουν ήδη κατανάλωσης, ρούχα, παπούτσια (είμασταν καλοί σε αυτά), ποδήλατα, τέτοια πράγματα. Μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί σε πολλά από αυτά, κάποτε ήμασταν! Μην ξεχνάτε πως οι περισσότερες θέσεις εργασίας δημιουργούνται από μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Αρκεί να είναι ανταγωνιστικές και τα προϊόντα τους ποιοτικά.

  20. Αντίθεσις avatar
    Αντίθεσις 02/12/2012 02:21:22

    Η αλλαγή νοοτροπίας που θα φέρει την ανάπτυξη, όπως ισχυρίζεται (εύχεται;) ο αρθρογράφος είναι μακρά διαδικασία και οι στρεβλώσεις του συστήματος τέτοιες που δεν φαίνεται φως στην άκρη της σήραγγας.

    Σας παραθέτω ιστορία που μου διηγήθηκε γνωστός μου γραφίστας.

    Οι δισδιάστατοι γραμμοκώδικες Q-R (συνδυασμός ανοιχτόχρωμων και σκουρόχρωμων τετραγωνιδίων σε μητρωική διάταξη που θυμίζει λαβύρινθο) είναι μέθοδος κωδικοποίησης και αποθήκευσης πληροφορίας, ταχέως και αξιόπιστα αναγνώσιμης από μηχανή, για συμβολοσειρές αρκετά μεγαλύτερου μεγέθους από αυτό που υποστηρίζουν οι συνηθισμένοι (μονοδιάστατοι) γραμμοκώδικες που βλέπουμε στη συσκευασία των περισσότερων προϊόντων. Τέτοιους γραμμοκώδικες πιθανόν να έχετε δει στα εκτυπούμενα (ηλεκτρονικά πλέον) αεροπορικά εισιτήρια. Επίσης χρησιμοποιούνται πολύ ως παραπομπή στις διαφημίσεις υπηρεσιών και προϊόντων σε έντυπα μέσα και στις επαγγελματικές κάρτες. Με χρήση πολύ μικρού χώρου στο τυπωμένο χαρτί, επιτρέπουν την αυτόματη πλοήγηση προς την ιστοσελίδα του προϊόντος ή της επιχείρησης μέσω κινητού τηλεφώνου απλώς φωτογραφίζοντας τον γραμμοκώδικα.

    Κάποιος γραφίστας λοιπόν σκέφθηκε πως αντί να βλέπουμε αυτά τα αδιάφορα (και ίσως άκομψα) για τον ανθρώπινο οφθαλμό ασπρόμαυρα τετραγωνίδια, θα μπορούσε να ενσωματώσει τον λογότυπο της επιχείρησης στον κώδικα, είτε με χρήση διαφορετικών χρωματικών τόνων (ικανής αντίθεσης με το υπόβαθρο ώστε να εξακολουθεί ο κώδικας να διαβάζεται μηχανικά), είτε με εκτύπωση του λογότυπου στον επιτούτου αφεθέντα κενό χώρο στο κέντρο του γραμμοκώδικα.

    Έφτιαξε λοιπόν μια ιστοσελίδα για να διαφημίσει την ιδέα του, ανήρτησε σ' αυτήν μερικά δείγματα της δουλειάς του, το τηλέφωνό του (που μπορεί κάλλιστα να είναι δικτυακό αφού η επιχείρηση αρχικώς "στεγάζεται" στον φορητό υπολογιστή του και μόνον), έναν αριθμό τραπεζικού λογαριασμού και άρχισε να περιμένει παραγγελίες από πελάτες. Αν η ιδέα του τύγχανε ευρείας αποδοχής και κάλυπτε κάποιαν ανάγκη της αγοράς, θα έβγαζε κάποια χρήματα (λίγα ή περισσότερα) και από αυτά θα πλήρωνε κάποιους φόρους. Αν πάλι η ανταπόκριση της αγοράς ήταν απογοητευτική θα συνέχιζε την πρωινή δουλειά του και το όλο εγχείρημα απλώς θα του κόστιζε μερικές ώρες χαμένου ύπνου από τα ξενύχτια που έκανε για να σχεδιάσει και να ξεκινήσει την μικροεπιχείρησή του. Αυτά στην Ολλανδία.

    Στην Ελλάδα ο συνάδελφός του που θα είχε την παραπάνω επιχειρηματική ιδέα θα έπρεπε:

    να μην είναι δημόσιος υπάλληλος ή συνταξιούχος (με κάποιες εξαιρέσεις)

    να υπογράψει συμβόλαιο ενοικίασης της έδρας της επιχείρησης (πληρώνοντας τη σχετική προκαταβολή και εγγύηση) ή συμβόλαιο παραχώρησης προς αυτόν μέρους της κατοικίας στην οποία φιλοξενείται (άνευ πραγματικού μισθώματος) από τους γονείς, οι οποίοι θα φορολογούνται πλέον και για (τεκμαρτά) μισθώματα που (φυσικά δεν) θα εισπράττουν

    να κάνει έναρξη δραστηριότητας στη ΔΟΥ (αν είναι φορολογιά ενήμερος)

    να προγραμματίσει αυτοψία της ΔΟΥ στην έδρα της επιχείρησης

    να εγγραφεί στον ΟΑΕΕ (και να αντιμετωπίζει ενδεχομένως μελλοντικά το γραφειοκρατικό μπέρδεμα της παράλληλης ή διαδοχικής ασφάλισης, αφού ο εργοδότης της πρωινής δουλειάς του τον είχε ασφαλίσει στο ΙΚΑ/ΕΤΑΜ) ή να ζητήσει απαλλαγή και να περιμένει μερικούς μήνες μέχρι να αποφανθεί η σχετική επιτροπή

    να εγγραφεί στο οικείο επιμελητήριο

    να ενημερωθεί για τα βασικά των φορολογικών υποχρεώσεων των ελεύθερων επαγγελματιών (του τρέχοντος μήνα ουσιαστικά, επειδή τον επόμενο θα έχουν πιθανότατα αλλάξει)

    να παραλάβει κλειδάριθμο χρήσης του taxisnet αν δεν έχει ήδη

    να προσλάβει λογιστή για να του συντάσσει τις περιοδικές και εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ (λες και το taxis δεν μπορεί να ετοιμάσει απλές ηλεκτρονικές φόρμες τριμηνιαίας δήλωσης εσόδων εξόδων πολύ μικρών επιχειρήσεων, στις οποίες θα εξαντλείται η υποχρέωση φορολογικής δήλωσης, ώστε να μην χρειάζεται η χρήση υπηρεσιών λογιστή)

    να δαπανήσει δεκάδες εργατώρες (μερικές πιθανώς λαμβάνοντας άδεια από την πρωινή δουλειά του) για να υποβάλει χαρτιά (αιτήσεις και πιστοποιητικά, επικυρωμένες φωτοτυπίες ταυτότητας και υπεύθυνες δηλώσεις) σε δημόσιες υπηρεσίες (ή ΚΕΠ)

    να δαπανήσει εκατοντάδες ευρώ πριν καν βεβαιωθεί αν η αγορά χρειάζεται την υπηρεσία που σκέφθηκε ή όχι

    να ετοιμάζεται να πληρώσει ετήσιο τέλος επιτηδεύματος, ακόμη κι αν δεν έχει κέρδη (ή καν έσοδα)

    να ετοιμάζεται να πληρώσει "έκτακτες" εισφορέςα (και περαιώσεις ακόμα και 10 έτη μετά την παύση λειτουργίας της "επιχείρησης")

    να ετοιμάζεται να προπληρώσει 80% προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος ακόμη και αν η επιχείρηση παύσει να υφίσταται σε τρεις μήνες (λόγω έλλειψης αγοραστικού ενδιαφέροντος)

    να καθυστερήσει μερικές ολόκληρες εβδομάδες (ή μήνες σε ακραίες περιπτώσεις) την έναρξη λειτουργίας της υπηρεσίας (ιστοσελίδας), μέχρι να εκπληρώσει τις παραπάνω υποχρεώσεις και μετά να ανακαλύψει έκπληκτος ότι κάποιος άλλος (ολλανδός συνάδελφός του) σκέφθηκε την ίδια ιδέα και βγήκε στην αγορά νωρίτερα και με καλύτερες τιμές (αφού έχει ουσιαστικά μηδενικό προκαταβολικό κόστος) και του πήρε όλη την δυνητική πελατεία

    Τέλος (πλην όχι αίσιο) της ιστορίας που μου διηγήθηκε ο γνωστός.

    Το βαρύ "κράτος" μας σκοτώνει την επιχειρηματικότητα με το κόστος του, την πολυπλοκότητα (βλ. γραφειοκρατία) του και την αστάθεια των όποιων πλαισίων του.

    Από ποιον θα έλθει η ανάπτυξη που αναφέρατε και η συνεπαγόμενη αύξηση της απασχόλησης; Μόνον από επιχειρήσεις έντασης κεφαλαίου ή μεγάλου μεγέθους; Ποια τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα για τις προαναφερόμενες κατηγορίες σε σχέση π.χ. με την Βουλγαρία;

    Καλά τα όνειρα για ανάπτυξη, αλλά δυστυχώς οι συνθήκες δεν συνηγορούν στο ότι είναι εφικτή, αν δεν αλλάξει εκ βάθρων το σύμπαν (χθες μάλιστα, σήμερα ή αύριο είναι πλέον αργά). Το βλέπει κανείς να αλλάζει;

    Υ.Γ. Γράφοντας το παρόν πληροφορήθηκα ότι υιός γείτονα, νυμφευθείς δις, απέκτησε από τον πεθερό του στον πρώτο γάμο άδεια πωλητή λαϊκών αγορών. (Η σχετική άδεια παραμένει στο όνομά του ακόμη και μετά το διαζύγιο). Όσο αυτός θα επιτρέπεται να επιχειρεί (με μηδενικά σχετικά προσόντα), ενώ οποιοσδήποτε άλλος, ακόμη και παραγωγός (π.χ. εκτροφέας σαλιγκαριών ή καλλιεργητής μανιταριών) δεν θα μπορεί να κάνει ελεύθερα το ίδιο με τις ίδιες προϋποθέσεις σε οποιοδήποτε σημείο της επικράτειας, όλοι θα παρακαλάνε να εργασθούν στο δημόσιο (ψηφίζοντες ανάλογα) και η ανάπτυξη, την οποία όλοι επικαλούνται, όλο και θα απομακρύνεται...

    • unfair avatar
      unfair @ Αντίθεσις 02/12/2012 11:14:31

      εξαιρετικό σχόλιο για την ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!

    • akenaton avatar
      akenaton @ Αντίθεσις 02/12/2012 12:24:55

      Αυτά ακριβώς προτείνουμε να αλλάξουν! Αλλά φαίνεται πως κάποιοι διάβασαν μονάχα τον τίτλο!

      • Αντίθεσις avatar
        Αντίθεσις @ akenaton 02/12/2012 14:33:30

        Ευχαριστώ για την απάντησή σας. Μπορείτε να είσθε βέβαιος ότι διαβάζω με προσοχή το πλήρες κείμενο της παρούσας (και άλλων προηγούμενων) αναρτήσεών σας και εκτιμώ την συμμετοχή σας στην πολιτική συζήτηση και τις αφορμές για στοχασμό που οι αναρτήσεις και τα σχόλιά σας μού προκαλούν.

        Η διαφωνία μου έγκειται στο ότι η αλλαγή νοοτροπίας, επειδή είναι εξαιρετικά αργή διαδικασία, δεν μας αρκεί. Χρειάζεται ριζική αλλαγή (γκρέμισμα) του κράτους και ανασύστασή του σε ορθολογικές βάσεις. Το βλέπετε πιθανό ή έστω επιθυμητό από τους κυβερνώντες; Πού είναι οι ριζικές τομές που ευαγγελίζονται όλοι τις τελευταίες δεκαετίες; Με απλή διαχείριση της καθημερινότητας δεν αλλάζει πορεία πλεύσης το καράβι μας.

        Ποια ακριβώς νοοτροπία ανάπτυξης εμφυσείται στην άνεργη νέα, όταν τηρείται σιγή ιχθύος (που μεταφράζεται σε ανοχή) για προέδρους βουλής που βολεύουν αυθημερόν την κόρη τους με προίκα από το δημόσιο ταμείο ή για βουλευτές που τακτοποιούν όλο το σόι των, εκτός του "μπείτε όλοι στο δημόσιο, και αφήστε την ανάπτυξη για κάποιους (μυθικούς;) άλλους"; Η ηθική (και η νοοτροπία ανάπτυξης) μεταδίδεται και δια του παραδείγματος, όχι μόνον με λόγια (π.χ. μέσω της εκπαίδευσης).

        Και μετά θα απορούμε πάλι γιατί οι επικλήσεις στον πατριωτισμό των φορολογουμένων (από υπ. οικονομικών κυβέρνησης που κυβερνά με ΠΝΠ και νομοσχέδια με ένα άρθρο και αγνοεί επιδεικτικά βασικά άρθρα του συντάγματος) ενδέχεται να μην εισακουσθούν... Και θα απορούμε γιατί οι σειρήνες αυτών που υπόσχονται ακόμη μεγαλύτερο κράτος (που θα γίνει φυσικά, όπως και από τους μέχρι τώρα κυβερνήσαντες, με βόλεμα των "δικών των" παιδιών) σαγηνεύουν τους νέους...

        Ανάπτυξη δεν μπορεί δυστυχώς να φέρει (με γραμμική εξέλιξη) κόμμα ή συμμαχία κομμάτων που αποστρέφεται η πλειοψηφία των νέων σε παραγωγική και δημιουργική ηλικία, επειδή αντιπροσωπεύει στα μάτια τους τις αρτηριοσκληρωτικές απόψεις των κατά κύριο λόγο ηλικιωμένων ψηφοφόρων του. Άρα, η αλλαγή νοοτροπίας δεν είναι καν στο δρόμο για να έλθει αυτόματα (δηλαδή από μόνη της) και συνεπώς απαιτείται η λήψη δραστικών και ρηξικέλευθων μέτρων προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης, μέχρι να ωριμάσει σχετικώς η σκέψη των νέων, που εκ των πραγμάτων θα αναλάβουν την προσπάθεια. Δεν σας είναι προφανές το παραπάνω;

        Συμπερασματικά, δεν διαφωνώ με την απαίτησή σας για αλλαγή νοοτροπίας, αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα πόρρω απέχει από αυτό το επιθυμητό σημείο και οι ασκούμενες πολιτικές δεν φαίνεται να μπορούν καν να αγγίξουν το πρόβλημα.

        • akenaton avatar
          akenaton @ Αντίθεσις 02/12/2012 14:45:57

          Έχω κι εγώ την ίδια με εσάς επιθυμία για συνολικές αλλαγές και το έχω εκφράσει ποικιλοτρόπως. Επειδή όμως κάτι τέτοιο μπορεί να αργήσει, νομίζω πως πρέπει να στραφούμε σε βαθμιδωτές αλλαγές με πρώτη αυτή του αποτυχημένου παραγωγικού μας μοντέλου. Σας ευχαριστώ για τα εποικοδομητικά σχόλια.

          • Αντίθεσις avatar
            Αντίθεσις @ akenaton 02/12/2012 15:12:58

            Μάλλον εδώ εντοπίζεται η διάσταση των απόψεών μας: κατά την γνώμη μου, είναι πολύ αργά πλέον για βαθμιαίες αλλαγές.

            Δεν υπάρχει πλέον χρόνος και πόροι (άνθρωποι, μηχανισμοί και χρήμα) για κάτι τέτοιο. Το εκφράζει άλλωστε και η πόλωση του εκλογικού σώματος: απογοητευμένο από την (όποια) γραμμική μεταβολή του χθες και του σήμερα, στρέφεται στα άκρα που πρεσβεύουν συγκρούσεις και ακαριαίες μεταβολές.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Αντίθεσις 02/12/2012 13:10:27

      Αγαπητέ Αντίθεσι,

      Ακριβώς σε αυτό που αναφέρεις είναι η καρδιά του προβλήματος.
      Η μορφή δε αυτή λειτουργίας του δημοσίου τομέα και οι σχέσεις του με τον ιδιωτικό χώρο, με την κοινωνία και την οικονομία θέτει και ένα άλλο ερώτημα:
      Μπορεί το πολιτικό σύστημα της Ελλάδος να χαρακτηριστεί δημοκρατικό;
      Κατά την δική μου εκτίμηση, στη χώρα μας έχει επιβληθεί τα τελευταία 30 χρόνια ένα καθεστώς κοινοβουλευτικής δικτατορίας, αφού η λειτουργία και η συμπεριφορά του Δημοσίου και των Μηχανισμών του Κράτους κυριαρχούνται από την καχυποψία, την αυθαιρεσία, την ιδιοτέλεια και τις πελετειακές σχέσεις.
      Πρόκειται για χαρακτηριστικά ολοκληρωτικού πολιτικού συστήματος.

  21. Enzo avatar
    Enzo 02/12/2012 17:59:19

    Τι είναι η πολιτική;
    Πολιτική είναι η ικανότητα να προλέγεις τι θα γίνει τον επόμενο χρόνο και μετά να εξηγείς γιατί δεν έγινε!

  22. Χριστοδουλος (Χρηστος) Δημας avatar
    Χριστοδουλος (Χρηστος) Δημας 02/12/2012 22:04:20

    Akenaton,συγχαρητηρια για το αρθρο σου και για τον κατευθειαν- και απολυτο κατα την γνωμη μου- συσχετισμο "νοοτροπιας και αναπτυξης".
    Ειμουν στον χωρο της Κλωστουφαντουργιας την χρυση περιοδο της 1975-2000 και την εζησα απο κοντα ως εμποροβιοτεχνης και ως Γεν.Γραμματεας Συνδεσμου Πλεκτοβιομηχανων.
    Σημερα ολος αυτος ο χωρος εχει εξαφανισθει και ουτε υπαρχει καμμια ενδειξη στον οριζοντα οτι μπορει να ξανα-ζωντανεψει γιατι απλουστατα ειχε "στηθει"- ολη η Κλωστουφαντουργια- σε πηλινα ποδια απο επιχειρησεις και επιχειρηματιες που το μονο που διεθεταν ηταν η "πεινα και η λαχταρα" να "τ'αρπαξουμε και να την κοπανησουμε".
    Δυστυχως με τετοιου ειδους επιχειρηματικη νοοτροπια κανενος ειδους αναπτυξη δεν μπορει να επιβιωσει.
    Δυστυχως ειμαστε πενητες και σε επιχειρηματικη κουλτουρα..
    Αυτο μπορει να αλλαξει σε βαθος χρονου και αφου περασουμε αναγκαστικα απο ολα τα σταδια εως την ωριμανση,δηλαδη τουλαχιστον 20-30 χρονια εντονης ,σοβαρης και επιμονης προσπαθειας.

  23. Nik avatar
    Nik 02/12/2012 22:51:11

    "Δεν είναι άχρηστοι και ανίκανοι οι Έλληνες επιχειρηματίες όπως τους εμφανίζουν μερικοί. Σε άλλα επιχειρηματικά περιβάλλοντα έχουν καταφέρει μικρά θαύματα. Θα μπορούσαν να το κάνουν και μέσα στην χώρα αν τους προσφέρουμε τα ίδια «εργαλεία»."

    Ενα από αυτά τα εργαλεία περιλαμβάνεται στο φορολογικό νομοσχέδιο: η αύξηση της προκαταβολής φόρου από 55 στο 80 τοις εκατό σε εποχή μειωμένης ρευστότητας. Αυτά τα μυαλά κυβερνούν το πεδίο, για αυτό οι Ελληνες διαπρέπουν παντού εκτός εδώ. Δεν σκέφτηκε αυτός που σχεδίασε το φορολογικό ότι σε προηγμένες χώρες τουλάχιστον το 90 τοις εκατό των θέσεων εργασίας δημιουργείται από μικρές επιχειρήσεις κάτω των 50 ατόμων, δηλαδή αυτές που στοχοποιεί το νομοσχέδιο.

    Αυτή δεν είναι νοοτροπία, βλακεία είναι. Αλλαγή νοοτροπίας θα ήταν να δημοσιευτεί το όνομα του φωστήρος.

    • akenaton avatar
      akenaton @ Nik 03/12/2012 00:22:14

      Μάλλον το πήραν πίσω αυτό......

  24. ΛΥΚΟΡΝΙΟ avatar
    ΛΥΚΟΡΝΙΟ 03/12/2012 16:45:58

    Μπράβο. Άριστο άρθρο ! Αλλά άντε να τα εξηγήσεις αυτά στον Αλέξη και στο Γλέζο ......

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.