#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
29/02/2012 19:34
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μπορούμε να αλλάξουμε πορεία;

Το κλίμα στην Ευρώπη αλλάζει και μόνο ο Σαμαράς μπορεί να το εκμεταλλευθεί



Ένας  καλός πολιτικός  μπορεί να σκέφτεται το σήμερα, αλλά το μυαλό του δεν πρέπει ποτέ να φεύγει από το αύριο.  Τις τελευταίες εβδομάδες ο Πρόεδρος της Ν.Δ. φαίνεται να ξεδιπλώνει τη στρατηγική του η οποία έχει ορίζοντα πέρα από τις επόμενες εκλογές.

Εκτός από το μέτωπο που άνοιξε με την Αριστερά - ορθότερα: με το διμέτωπο που εγκαινίασε απέναντι σε ΠΑΣΟΚ και Αριστερά - ο Αντώνης Σαμαράς είπε κι άλλα πολύ πιο σημαντικά ενδεχομένως στην χθεσινή του ομιλία στην Βουλή που πρέπει να επισημανθούν είτε επειδή τα κρατικοδίαιτα ΜΜΕ δεν τα αναδεικνύουν, είτε επειδή η «αιώνια» επικοινωνιακή καχεξία της ΝΔ,  δίνει το έδαφος να αναπτύσσεται και πάλι η συνήθης παραπληροφόρηση για το τι είπε και δεν είπε ο πρόεδρος της ΝΔ.

Επισημαίνουμε λοιπόν τα βασικά σημεία της χθεσινής ομιλίας:

Τι πραγματικά διακυβεύεται σήμερα:

Στην Ευρώπη υπάρχουν δυνάμεις που προωθούν την έξοδο της Ελλάδας από το ευρώ. Το σοκ που θα υποστεί η χώρα από μια τέτοια εξέλιξη είναι  δύσκολο να το αντέξει οποιαδήποτε κοινωνία, οποιαδήποτε δημοκρατία και οποιαδήποτε οικονομία, κυρίως όταν είναι αναγκασμένη να εισάγει σχεδόν τα πάντα.  Το πολύ αρνητικό κλίμα όμως για την Ελλάδα άρχισε να αλλάζει τον  τελευταίο καιρό για δύο λόγους:

Πρώτον, γιατί το Ελληνικό Κοινοβούλιο ψήφισε τη νέα δανειακή σύμβαση, με την οποία κουρεύεται το ελληνικό χρέος.

Δεύτερον, γίνεται παντού αντιληπτό πως η συνταγή της μονομερούς λιτότητας, μας βυθίζει σε χειρότερα αδιέξοδα, γι αυτό και ζητάμε να δοθεί πια προτεραιότητα στην ανάκαμψη.

Με τη νέα δανειακή σύμβαση, δηλαδή με το δραστικό κούρεμα του χρέους, αποσοβήθηκε η σχεδόν άμεση εκδίωξη της χώρας από το ευρώ. Ανοίγοντας το δρόμο για εκλογές, διασώθηκε η κοινωνική συνοχή, τουλάχιστον για την ώρα. Τώρα, οι απόψεις Σαμαρά βρίσκουν πλέον συμμάχους οι οποίοι και αυτοί αναγνωρίζουν την ανάγκη να επανέλθει η  Ελλάδα στο δρόμο της ανάκαμψης.

Διαφορές της δανειακής σύμβασης με το πρώτο Μνημόνιο

Δυστυχώς μερικοί επιμένουν να μην θέλουν να αντιληφθούν τις διαφορές με το πρώτο μνημόνιο.

Το 2010 κανένας δεν χαρακτήριζε το ελληνικό χρέος «μη βιώσιμο». Σήμερα ομολογούν ότι δεν είναι βιώσιμο

Το 2010 δεν κουρεύτηκε το χρέος, αντίθετα αφέθηκε να μεγαλώνει εκτός ελέγχου. Σήμερα  μειώνεται δραστικά.

Το 2010 δεν μειώθηκε το επιτόκιο, αντίθετα, αυξήθηκε  πάνω από 5%.  Σήμερα μειώνεται γύρω στο 3,5%. Αυτό σημαίνει ότι θα πληρώνουμε λιγότερα 4 δισεκατομμύρια, περίπου, κάθε χρόνο για τόκους.

Το 2010 ο χρόνος αποπληρωμής του χρέους εξακολουθούσε να είναι σύντομος. Σήμερα, τα περισσότερα θα αποπληρωθούν 20 με 30 χρόνια αργότερα. Κι άρα δίνει στην Ελλάδα την ευκαιρία και την άνεση χρόνου να αναπτυχθεί αρκετά στο μεταξύ και να είναι σε θέση να βγαίνει στις αγορές.

Υπάρχει, όμως, ένα πράγμα που δεν άλλαξε: Επιμένουν στην ίδια συνταγή της λιτότητας, χωρίς μέτρα Ανάκαμψης.

Που πάμε από δω και μπρος

Η Ελλάδα χρειάζεται τρία πράγματα πλέον:

Πρώτον, να μειωθεί το χρέος της ώστε να ξαναγίνει βιώσιμο, κι αυτό γίνεται τώρα με το κούρεμα του ελληνικού χρέους κατά 107 δισεκατομμύρια, από τα 368 που είχαν φτάσει ως τώρα.

Δεύτερον, να ηττηθούν οι δυνάμεις που επιδιώκουν την εγκατάλειψη της Ελλάδας και τη διάλυση της ευρωζώνης. Και για να γίνει αυτό, έπρεπε να αλλάξει η εικόνα της Ελλάδας στην Ευρώπη.

Τρίτον, να αρχίσει η ανάκαμψη, το ταχύτερο δυνατό. Αν δεν υπάρξει Ανάκαμψη στο επόμενο διάστημα, η πτώση του βιοτικού επιπέδου θα πλησιάσει το 50% από το 2009!   Είναι η πρώτη φορά που ο Αντώνης Σαμαράς δεν είναι μόνος στο αίτημα αυτό: Ο Γιούνκερ, πριν λίγες ημέρες το είπε σε κοινή συνέντευξη με την Μέρκελ. Ο  Όλι Ρεν ζητά πια να επισπευσθεί η αποδέσμευση κονδυλίων για την Ελλάδα.

Με προτεραιότητα τα μεγάλα έργα, τους οδικούς άξονες, τα έργα υποδομής που έχουν μείνει στη μέση, την αποκατάσταση της ρευστότητας της αγοράς, ειδικά για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και ειδικότερα ακόμα για τον ανήμπορο πολίτη τον εγκλωβισμένο σε δανειακές υποχρεώσεις.

Αλλαγή κλίματος

Ο  Αντώνης Σαμαράς επί δύο χρόνια προσπαθούσε μεθοδικά να βάλλει  στην ατζέντα , σε ευρωπαϊκό επίπεδο, το δίπτυχο ανάκαμψη – ανάπτυξη. Έως και πρόσφατα οι πολιτικές της μοναδιάστατης λιτότητας βρισκόταν στο επίκεντρο όλων των συζητήσεων.

Από εδώ και στο εξής είναι φανερό ότι εγκαινιάζει μια νέα πορεία. Η αναστροφή του κλίματος σε ευρωπαϊκό επίπεδο ήταν σημαντική.

Η Ελλάδα  δεν μπορεί  να παραμένει το μαύρο πρόβατο της ευρωζώνης και να  αντιμετωπίζεται ως «ειδική περίπτωση».

Πρέπει να ενταχθεί σε ένα κοινό μέτωπο με τις άλλες  χώρες του Νότου (Ισπανία-Πορτογαλία και Ιταλία) που θέτουν επιτακτικά το ζήτημα της ανάπτυξης.

Το θετικό είναι ότι ήδη στην Ευρώπη διαμορφώνεται μια «ατζέντα ανάκαμψης-ανάπτυξης» η οποία βρίσκει παντού και ισχυρούς υποστηρικτές.

Στο πλαίσιο αυτό σημασία μεγάλη είχε η χθεσινή τηλεφωνική επικοινωνία του Σαμαρά με τον Πρόεδρο της Κομισιόν  Μπαρόζο, πριν από τη σημερινή συνάντηση του τελευταίου με τον Λουκά Παπαδήμο με αντικείμενο την διοχέτευση κονδυλίων για την ανάκαμψη της χώρας.

Ενδιαφέρον τεράστιο έχει και η πρώτη κατ’ ιδίαν συνάντηση του Αντώνη Σαμαρά με την γερμανίδα Καγκελάριο αύριο πριν από τη Σύνοδο του Λαϊκού Κόμματος. Χρήσιμο να υπενθυμίσουμε εδώ τι είχε πεί ο Σαμαράς στη Μέρκελ σε μια από τις δύσκολες συνεδριάσεις του ΕΛΚ « Όταν το πρόγραμμά σου θα αποτύχει, εγώ θα είμαι εδώ να σου πω...»

Όμως, όλα αυτά για να έχουν νόημα η Ελλάδα πρέπει να μπεί σε μια νέα αφετηρία:  Να κλείσει το θλιβερό κεφάλαιο των τελευταίων δυόμισι χρόνων.  Να ανοίξει ο δρόμος για τη λαϊκή ετυμηγορία και τις εκλογές.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 29/02/2012 19:40:46

    Δεν θέλουμε καλούς . Θέλουμε ΙΚΑΝΟΥΣ που να έχουν αποβάλει το άγχος του πλούτου και της βλακώδους δόξας.

  2. 520χλμ βόρεια avatar
    520χλμ βόρεια 29/02/2012 20:19:46

    Το κυριότερο ειναι να ξεκαθαρίσουμε τα εντός Ελλάδας και να αρχίσουμε επιτέλους την φυγή προς τα εμπρός. Διότι απο την μεταπολίτευση και έπειτα ,(κυρίως απο το 1981)ότι υπήρχε γκρεμίστηκαν και ότι χτίστηκε ήταν στην άμμο.πρεπει να δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα των ανθρώπων που θα αντισταθεί σε όσους εχουν καλοβολευτει όλα αυτα τα χρόνια.διοτι το παλιό ανθισταται με νύχια και με δόντια.θιγονται συμφέροντα και θα κάνουν τα παντα για να κρατήσουν τα κεκτημένα.και επειδή όλα αυτα τα χρόνια επικρατούσε αυτο το μπάχαλο ,γιγαντωθηκε και δύσκολα συμμαζευεται.συνεπως για να γίνουν αυτοι μειοψηφία και σιγά σιγά να απομονωθούν ,πρέπει πριν ξεκινήσει αυτήν την εθνικη προσπάθεια πρεπει να εξηγήσει τι πρέπει να γίνει και γιατι.λένε με την αλήθεια κερδίζεις χρόνο και χρόνο δεν έχουμε για πέταμα .δεν υπάρχει φαντάζομαι λογικός άνθρωπος που θα πει όχι στις περικοπές φαρμακευτικής δαπανης(το 2000. 850 εκατομυρια. Το 2009 5,1 δισεκατομμύρια).δεν υπάρχει λογικός άνθρωπος στο σημείο που φτάσαμε να θέλει να έχουμε εθνικο κέντρο για την μελέτη του καπρου.ειναι τόσα πολλά που αν ειπωθούν τα πιο χοντρά ολοι θα πεισθούν ότι δεν γίνεται να δανειζομαστε για να πληρώνουμε παρκαρισμένους ανθρώπους στο δημόσιο και οι άλλοι μισοί να εισάγουμε προϊόντα για να υπηρετήσουμε την κατανάλωση αυτών.χωρις παραγωγη δεν γίνεται πουθενά εκτός απο ιδέατους κομμουνιστικους τόπους.
    Όλα αυτα πρέπει να προηγηθούν και να γίνει η πλειοψηφία που θα πιστεξει στον ηγετη και βάλει κάτω το κεφάλι για να ξανακάνει την Ελλάδα περήφανη όπως ήταν παλιά .γιατι τα τελευταία 30-40 χρόνια έμοιαζε σαν τον σώγαμπρο που παντρεύτηκε την πλούσια νύφη και έτρωγε την προίκα της.
    Καιρός να βάλουμε το κεφάλι κάτω και να έρθει η ώρα να μιλάμε και γι αυτές τις γενιές και όχι να μνημονευουμε την αρχαια Ελλάδα ,την Ελλάδα της επανάστασης του 1821 ,την Ελλάδα του 1940 κλπ.

  3. Γιάννης Στ. avatar
    Γιάννης Στ. 29/02/2012 20:27:56

    Πάντως νομίζω ότι λεονταρισμοί τύπου "Εγώ σας το είπα" δεν βοηθούν στο εξωτερικό και δείχνουν αλαζονεία και μεσιανισμό. Στο εσωτερικό είναι φυσικό να προβάλεται τέτοιο επιχείρημα, μιας και και το τρίδυμο ΠΑΠ-ΠΑΠ-ΒΕΝ προσπαθεί να βρει συνενόχους.

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ Γιάννης Στ. 01/03/2012 01:22:16

      Μεσσιανικό δεν ξέρω..αλλά προφητικό ήταν!

  4. franc avatar
    franc 29/02/2012 20:47:47

    Tην απάντηση στο άρθρο έδωσε απόψε η Μέρκελ και αυτή τη φορά τουλάχιστο έχει απόλυτο δίκιο. Εν περιλήψει η ομιλία της είχε το νόημα οτι:
    "Αφού έχετε δισεκατομμύρια απο το ΕΣΠΑ που "κάθονται" και δεν καθαρίσατε ακόμα την κόπρο του Αυγείου απο τον κρατικό μηχανισμό σας ωστε να τα μετατρέψετε σε ανάπτυξη, δεν έχει νόημα να σας δώσουμε κι άλλα χρήματα γιατί θα έχουν την τύχη των προηγουμένων."

    • Δικερως avatar
      Δικερως @ franc 29/02/2012 21:24:41

      Ο Σαμαρας ποτε δεν ζητιανεψε χρηματα απο τους εταιρους μας.
      Αυτο το εκανε ο συρφετος του ΠΑΣΟΚ.
      Ο Σαμαρας ζητησε ΧΡΟΝΟ για αλλαγες.
      Αρα η' η Γερμανιδα δεν εννοει αυτον,η' ειναι εκτος θεματος.

    • Μπαμπης avatar
      Μπαμπης @ franc 29/02/2012 23:33:59

      Και λέω εγώ με το φτωχό μου το μυαλό,ποιό ελληνικό κόμμα ξέρει τι να κάνει και πως να το κάνει ως προς την κόπρο.Υπαρχει καπου γραμμενο σε κομματικο επισημο εγγραφο το σχεδιο για το ποιες θυσιες απαιτουνται για να την ανοικοδομηση του κρατους?

    • victoria (true) avatar
      victoria (true) @ franc 01/03/2012 00:27:51

      Για το ΕΣΠΑ φωνάζει η ΝΔ από την πρώτη μέρα διακυβέρνησης ΠΑΣΟΚ. Έχουν κάνει όποιο πιθανό και απίθανο λάθος, για να χρησιμοποιήσω λίνγκο Σαμαρά.
      Υπάρχουν τεράστιες ευθύνες για τη με εκμετάλλευση αυτών των πόρων. Ήταν λες και δεν ήθελαν οι κυβερνώντες να χρησιμοποιηθούν αυτοί οι πόροι που πράγματι είναι οι μόνοι που ήταν διαθέσιμοι στην Ελλάδα για ανάπτυξη. Όχι έντοκοι, ούτε άτοκοι πόροι, δωρεάν πόροι. Ανεπιστρεπτί πόροι. Λες και ήθελαν να αποκλείσουν κάθε ανάσα.

  5. factorx avatar
    factorx 29/02/2012 21:16:56

    Καλά ρε franc, όλα τα ξέρεις, παναθεμά με;

    • franc avatar
      franc @ factorx 01/03/2012 10:46:06

      Eυχαριστώ για το κομπλιμέντο, αλλά μετά απο σένα...Εγώ δεν γράφω άρθρα... προς το παρόν.

  6. Wolf avatar
    Wolf 29/02/2012 21:21:41

    Μπράβο Antinews.
    Πολυ καλο άρθρο!!!

  7. αναγνωστης avatar
    αναγνωστης 29/02/2012 21:23:14

    Γράφει το http://www.newsbomb.gr/ του πασόκου Χαρδαβέλλα:

    “Η επιθετική τακτική του κ. Σαμαρά απέναντι στην Αριστερά, θεωρείται ότι αποτελεί εισήγηση του κ. Χρ. Λαζαρίδη και στοχεύει σε κατευθύνσεις.

    1ον) Να περιχαρακώσει τα όρια της ΝΔ προς τα Αριστερά ώστε να μην υπάρχουν διαρροές.

    2ον) Να αναδείξει τη ΝΔ ως το μοναδικό, ισχυρό, αστικό κόμμα εξουσίας. Με τον τρόπο αυτό θα συσπειρώσει τους λεγόμενους «νοικοκυραίους» αλλά και όσους προβληματίζονται από την άνοδο της Αριστεράς.

    3ον) Να στείλει ένα σαφές μήνυμα προς την Ευρώπη ότι η Νέα Δημοκρατία αποτελεί την μοναδική αξιόπιστη πολιτική δύναμη απέναντι σε δυνάμεις που αμφισβητούν την παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη και την Ευρ. Ένωση…”

    Εσείς τι λετε να συμβαίνει;

    1. Πιάνουν οι πασόκοι ζορναλίστες στασίδι και γλύφουν το περιβάλλον Σαμαρά;

    2. Το περιβάλλον Σαμαρά αισθάνεται ανασφαλές και κάνει ηλίθιες διαρροές;

  8. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 29/02/2012 21:36:22

    Μια νότα αισιοδοξίας, μια νότα ανθρωπιάς, μια νότα πατριωτισμού από πέραν του ατλαντικού αυτή τη φορά.

    Εκπληκτική διαδήλωση χιλιάδων βετεράνων πολέμου στην Ουάσιγκτον με πορεία προς το Λευκό Οίκο.

    Συνθήματα "End the Fed", "End this war", "Legalize Freedom".

    Ο γιατρός που μάχεται χωρίς οικονομικούς πόρους και μόνο πόρο έχει τις ιδέες του, με σύσσωμο το αμερικανικό κατεστημένο εναντίον του, είναι ιδιαίτερα αγαπητός και στους νέους, που κατακλύζουν τις ομιλίες του. Είναι δε ο μόνος από τους υποψήφιους που κατετάγησαν και υπηρέτησαν κανονικά και πλήρως.

    http://www.youtube.com/watch?v=T8tX4mmo_RY&feature=player_embedded#!

  9. Kennan avatar
    Kennan 29/02/2012 21:42:45

    Η Λαγκάρντ επιβεβαιώνει τον Σαμαρά για τον κίνδυνο να διώξουν την Ελλάδα από το Ευρώ:

    "Στην παραδοχή ότι, στη διάρκεια της δραματικής συνεδρίασης των G20 στις Κάννες, στις 3 και 4 Νοεμβρίου. κάποιοι ηγέτες χωρών ήθελαν να φύγει η Ελλάδα από την Ευρωζώνη, προχώρησε σήμερα η γενική διευθύντρια του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Κριστίν Λαγκάρντ, στη διάρκεια συνέντευξής της σε αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό...."

    http://www.protothema.gr/world/article/?aid=180297

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ Kennan 29/02/2012 23:01:34

      Γιατί δε μας λέει ποιοι είναι οι φίλοι και εταίροι που μας μισούν τόσο; Αυστρία, Ολλανδία οι σίγουροι. Οι Γερμανοί έχουν διχαστεί λόγω μη αυτοδυναμίας της Μέρκελ και ο Σαρκοζί πάει για εκλογές και το παίζει πάλι αριστερός...

    • Κλεόστρατος avatar
      Κλεόστρατος @ Kennan 29/02/2012 23:26:30

      Αν θυμάμαι καλά η πρώτη φορά που ο Σαμαράς είπε ότι θα ψηφίσει τη νέα δανειακή σύμβαση ήταν αμέσως μετά τις Κάννες, στην συζήτηση για την ψήφο εμπιστοσύνης. Μάλιστα είχε προκαλέσει εντύπωση ότι άλλαξε στάση στο θέμα αυτό σε μια στιγμή που δεν τον πίεζε κανείς. Προφανώς ήξερε κάτι παραπάνω

      • victoria (true) avatar
        victoria (true) @ Κλεόστρατος 01/03/2012 01:05:12

        Αν είχες δει την τότε συνέντευξη τύπου Μέρκελ-Σαρκοζύ, ήταν συγκλονιστική ως προς τον τόνο προς άλλο Κράτος Μέλος, μοναδικό αρνητικό παράδειγμα στην ευρωπαϊκή ιστορία. Προσωπικά, δεν είχα καμία αμφιβολία ότι ήταν έτοιμοι να μας στείλουν στον αγύριστο και σοβαρολογούσαν απολύτως.

    • Stelios Pap avatar
      Stelios Pap @ Kennan 29/02/2012 23:30:44

      Aγαπητέ φίλε, οι γάλλοι (Σαρκοζί) είχαν αφήσει ανοικτή επίτηδες την πόρτα της αίθουσας που συναντιόντουσαν ο ΓΑΠ με την Μέρκελ, Σαρκοζί, Μπαρόζο κ.τλ. για να ακούνε οι άλλοι στη διπλανή αίθουσα τι του σέρνανε του "έξυπνου" ΓΑΠ. Σε μια φάση, ο Σαρκοζί τα πήρε τόσο πολύ στο κεφάλι μαζί του που ΄σηκώθηκε απο την καρέκλα και πήγε να σκαρφαλώσει πάνω στο τραπεζι για να πάει στον ΓΑΠ που γελούσε αμήχανα. Του φώναζε στα αγγλικά "you are a f....g freak". ΑΥΤΑ.

      • Κατερινα avatar
        Κατερινα @ Stelios Pap 01/03/2012 03:49:15

        εσύ που ήσουν παρών στην υψηλή συναντηση, δεν του ειπες του ΓΑΠ να μην χαζογελάει;

        (στελιο Παπ, τα αντινεα, ειναι σοβαρο σαιτ. ελπίζω να καταλαβαίνεις που σχολιαζεις,!)

  10. Απλή σκέψη avatar
    Απλή σκέψη 29/02/2012 22:41:49

    Το κλιμα στην Ευρώπη αλλάζει, αλλά δεν αλλάζει τυχαία,
    ο Σαμαράς είναι απ΄τους πρωτεργάτες αυτής της αλλαγής, εκφράζοντας πριν από 2,5 χρόνια τις αντιρρήσεις του για τα ¨προγράμματα λιτότητας και μόνον¨, που προγραμματίζανε οι δανειστές για την Ελλάδα, χωρίς ίχνος αναπτυξιακής προοπτικής, μέσα στον Ευρωπαϊκό διάλογο του ΕΛΚ και στην επικρατούσα άποψη των Μέρκελ - Σαρκοζί , τρόϊκας και Ευρωπαϊκών οργάνων.
    Ακόμα είναι αυτός που πρόσφατα μιλώντας στο Ελληνογαλλικό Επιμελητήριο, συνέτεινε στην ¨μεταστροφή του κλίματος ¨ γιατί απέδειξε ότι η Ελλάδα αποτελεί τον πυλώνα ανάπτυξης της Ευρώπης (με εν δυνάμει ενεργειακό πλούτο και ενεργειακό σταυροδρόμι) και θωράκισης όλης της Ευρώπης λόγω γεωγραφικής θέσης, αλλά και λόγω της ιστορικής ενδυνάμωσης της ευρωπαϊκής ιδέας, μέσα από αξίες και αρχές του πολιτισμού και της φιλοσοφίας που γεννήθηκαν στην Ελλάδα, τις οποίες δανείστηκαν όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής δύσης.
    Το κλίμα δεν αλλάζει τυχαία, αλλάζει γιατί το ¨πειραματόζωο¨ Ελλάδα, στο οποίο δοκιμάζουν κάθε είδους σκληρή πολιτική, βλέπουν ότι δεν θ΄αντέξει και θα το ¨πληρώσουν¨ πολύ ακριβά, όχι μόνο οι χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου που ακολουθούν άμεσα την τύχη της Ελλάδας, αλλά και η ίδια η καρδιά των ισχυρών χωρών του Βορρά. Και δεν είναι μόνο οικονομικές οι βλάβες που θα υποστεί το Ευρωπαϊκό οικοδόμημα.
    Επομένως ο Σαμαράς όχι μόνο είναι ο ικανότερος να ¨εκμεταλλευτεί¨ την μεταστροφή του κλίματος, αλλά είναι ο κύριος ¨αυτουργός¨ της μεταστροφής αυτής, διότι κατάλαβε πολύ νωρίς τους κινδύνους , τους εξέφρασε νωρίς, δεν εισακούσθηκε τότε ... αλλά η πορεία των πραγμάτων τον δικαίωσε , ώστε σήμερα ν΄ακούμε φωνές συμπαράστασης στο Ελληνικό πρόβλημα.

    • Y. avatar
      Y. @ Απλή σκέψη 01/03/2012 00:49:44

      Συμφωνώ, το κλίμα αλλάζει. Πολύ αργά όμως, και δεν έχουμε χρόνο. Τα πάντα είναι οριακά για την Ελλάδα, και κυρίως εντός. Υπάρχει σωρευμένη ένταση. Το είπε και ο ιδιος, για χύτρα ταχύτητας ή κάτι σχετικό. Γιατί καθυστερεί τότε? Θα μου πεις έχει το δικό του τάϊμινγκ. Μιάς και για τάϊμινγκ στις 31/12/2011

      Σαμαράς: “Η ΝΔ πρέπει λοιπόν να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια μια ομαλής διεξόδου από την κρίση”...”είναι συμφέρον για τη χώρα να υπάρξει εκλεγμένη κυβέρνηση με νωπή και ισχυρή εντολή το ταχύτερο. Αν όλα πάνε καλά, για να βγάλει τη χώρα από την κρίση το συντομότερο. Κι αν κάτι δεν πάει καλά εκτός Ελλάδος, για να έχει η χώρα κυβέρνηση με ισχυρή νομιμοποίηση και να μην μείνει ακυβέρνητη σε συνθήκες διεθνούς κρίσης….”.
      Σχόλιό μου: Είθε οι γωνίες απ’ τ’ αστέρια, και το δικό σου τάϊμινγκ Πρόεδρε, να μας καθήσουν καλά!

      • Απλή σκέψη avatar
        Απλή σκέψη @ Y. 01/03/2012 01:00:09

        Ο χρόνος των εκλογών νομίζω έχει σχέση με την ολοκλήρωση του PSI και την έγκριση της δανειακής από τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια. Πως να γίνουν και εκλογές χωρίς να τελειώσουν αυτά;

        • Y. avatar
          Y. @ Απλή σκέψη 01/03/2012 01:13:58

          Στο μεταξύ, κα κάνουν τα όργιά τους, και καταστρέφουν τα κατεστραμένα

  11. mitsos avatar
    mitsos 29/02/2012 22:59:35

    Εγω σας το ελεγα απο την αρχη ο Σαμαρας ξερει πολυ καλα τι κανει με το να ψηφισει ναι στο μνημονιο 2 χωρις να υπολογισει το πολιτικο κοστος, και πολυ βιαστηκαν να τον καταδικασουν οτι εκανε κωλοτουμπα και αλλες ανευθυνες και λαικιστικες αποψεις. Οταν με το καλο εκγλεγει εαν εφαρμοσει το ποθεν αισχες οπως εχει υποσχεθει και ενισχυσει θεσμικα και μονιμα με τις απαιρατητες αρχες και μηχανισμους το συστημα ωστε να προστατευτουμε απο την διαφθορα της ντοπιας μαφιας αλλα και της εισαγομενης μιζας τυπου Ζιμενς σιγα σιγα αλλα σταθερα θα αρχισει να φαινεται αμυδρα το φως στο τελος του τουνελ.

  12. δημης avatar
    δημης 29/02/2012 23:32:54

    "Δεύτερον, να ηττηθούν οι δυνάμεις που επιδιώκουν την εγκατάλειψη της Ελλάδας και τη διάλυση της ευρωζώνης. Και για να γίνει αυτό, έπρεπε να αλλάξει η εικόνα της Ελλάδας στην Ευρώπη"
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ (ΚΥΡΙΩΣ) ΠΕΡΑΝ ΤΟΥ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ......Ο ΠΟΛΕΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΚΛΗΡΩΤΙΚΟΣ.... Η ΕΛΛΑΔΑ Ο ΑΔΥΝΑΜΟΣ ΚΡΙΚΟΣ .....
    ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑ: ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΡΩΠΑΙΟΙ;;;;;

  13. Kρίτων avatar
    Kρίτων 29/02/2012 23:32:55

    Αρχίσαμε να μιλούμε πιο ήρεμοι πια,πιο κοντρολαρισμένοι. Δεν περάσαμε το παγόβουνο αλλά το έχουμε δίπλα μας.Οι υπέρμαχοι του ΟΧΙ έχουν καταλάβει τι θα παθαίναμε;Θα αλλάξει το κλίμα παντού αν εμείς αποδείξουμε ότι είμαστε ρεαλιστές,συνεργαζόμαστε και το κυριότερο ότι αρχίζουμε να ΒΕΛΤΙΟΝΟΜΑΣΤΕ!

  14. Y. avatar
    Y. 01/03/2012 00:15:47

    Από το Ελληνογαλικό της προάλλες
    “Και πάμε στην ανάκαμψη, ώστε να έλθει η σύγκληση των δύο, που είναι οι τέσσερις προτάσεις. Για να γίνει όμως αυτή η σύγκληση Πρόεδρε, χρειάζονται ΕΚΛΟΓΕΣ. ΧΘΕΣ”

  15. pirandello avatar
    pirandello 01/03/2012 00:54:24

    Ποιό κλίμα αλλάζει στην Ευρώπη ρε παιδιά και δεν το χουμε καταλάβει...
    Προφανώς έχετε κομματικές παρωπίδες ή είστε αιθεροβάμονες ή εκτός κοινωνικής και πολιτικής πραγματικότητας (ευρωπαικής και εγχώριας)...
    Αλλιώς δεν εξηγούνται τα όσα γράφετε

    • Απλή σκέψη avatar
      Απλή σκέψη @ pirandello 01/03/2012 01:34:56

      ο Μπαρόζο μίλησε σήμερα για ¨ανάπτυξη¨ που πρέπει να γίνει στην Ελλάδα , η ΕΚΤ δίνει 530δις€ σε 800 τράπεζες της ευρώπης με επιτόκιο 1%, γίνεται προσπάθεια να ξεμπλοκάρει το ΕΣΠΑ κλπ.
      Επίσης αναπτύσσονται κινήματα του ¨είμαστε όλοι Έλληνες¨.

      • pirandello avatar
        pirandello @ Απλή σκέψη 01/03/2012 09:52:57

        Ο Μπαρόζο μίλησε για ανάπτυξη, το ξαναέκανε στο παρελθόν αλλά δεν είδα καμία αλλαγή πολιτικής. Αντίθετα, η Λαγκάρντ δήλωσε χθες σε αμερικανικό ραδιοφωνικό σταθμό οτι μερικοί ευρωπαίοι ηγέτες επιθυμούν την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. Χθες επίσης στον Economist ο Ντράγκι δήλωσε οτι οι εκλογές του Απριλίου στην Ελλάδα φέρνουν τη χώρα ένα βήμα πιο κοντά στην έξοδο από το Ευρώ.
        Όσο για την ΕΚΤ που αναφέρεις, πράγματι 800 τράπεζες και διαχειριστές άντλησαν 529,5 δις Ευρώ με επιτόκιο 1% μέσω πράξεων 3ετούς χρηματοδότησης από την ΕΚΤ, όμως αυτό δεν είναι προάγγελος οτι θα πέσουν χρήματα στην αγορά όπως εσφαλμένα και αόριστα αναφέρεις, αλλά οτι η ΕΚΤ έχει μεταμορφωθεί σε δανειστή πρώτης ανάγκης για τις προβληματικές ή πτωχευμένες τράπεζες."Απλή σκέψη", στην εποχή του συγκεκριμένου ζούμε, δεν μπορεί να λες απλά ανάκαμψη και ανάπτυξη, οφείλεις και να την περιγράψεις επακριβώς σύμφωνα και με τα δεδομένα που ζούμε.
        Όσο για το κίνημα είμαστε όλοι Έλληνες επρόκειτο για παρωδία με καλές προθέσεις όμως από μια μερίδα της ευρωπαικής αριστεράς αφού: α) Το "κίνημα" όπως λες ουσιαστικά εμφανίστηκε όταν μερίδα του ευρωπαικού λαού αντιλήφθηκε οτι η κρίση είναι δομική και συστημική και βαδίζει στον πυρήνα της ίδιας της Ένωσης και β) Το περίφημο κίνημα είμαστε όλοι Έλληνες προωθήθηκε κυρίως από μεγάλη μερίδα της αριστεράς την οποία πολλοί εδώ μέσα λοιδορείτε συστηματικά και άκριτα. Δεν είμαι αριστερός, αλλά επιτέλους φτάνει μ` αυτή την ιδεολογικοπολιτική μισαλλοδοξία και τις μεσσιανιστικές αντιλήψεις περί Σαμαρά και ΝΔ.

        • Απλή σκέψη avatar
          Απλή σκέψη @ pirandello 01/03/2012 10:34:27

          η Λαγκάρντ μίλησε για την εποχή του περίφημου ¨δημοψηφίσματος¨ της Ελλάδας, ότι τότε υπήρχαν αρχηγοί κρατών που ήθελαν την εκδίωξη της Ελλάδας από το €υρώ.
          Από τότε μέχρι τώρα αυτό άλλαξε, γιατί κατάλαβαν ότι το κόστος για την ευρωζώνη είναι απροσδιόριστο.
          Εν πάση περιπτώσει, είπαμε ότι το κλίμα αλλάζει και μιλούν πλέον για ¨ανάπτυξη¨, ως αναγκαίο και απαραίτητο για να ¨πετύχει¨το πρόγραμμά τους και να πάρουν τα λεφτά που μας δανείζουν πίσω.
          Συγκεκριμένα μέτρα για την ¨ανάπτυξη¨ , δεν ανακοίνωσαν, εκτός του ΕΣΠΑ, αυτό είναι ένα σχέδιο που πρέπει να εκπονηθεί από Ελληνικής πλευράς νομίζω.
          Οι Ευρωπαίοι ίσως ν΄αντιλαμβάνονται την ανάπτυξη με το να εγκαταστήσουν δικές τους εταιρείες στη χώρα μας (αλλά σε περιβάλλον που να μοιάζει με το δικό τους, γι΄αυτό και οι διαρθρωτικές αλλαγές του μνημονίου και το μαχαίρι σε μισθούς του ιδιωτικού τομέα).
          πάντως για να εξηγούμαστε, υπάρχει διαφορά από το ¨κλίμα¨ μέχρι να εκφραστεί σε συγκεκριμένα ¨μέτρα¨ ανάπτυξης.
          Αυτό χαρακτηρίσαμε ως θετικό. (το κλίμα).
          Επίσης όποια φωνή συμπαράστασης ακούγεται, είναι θετική, απ΄οπου κι΄αν προέρχεται, γιατί αφ΄ενός μας βγάζει από την απομόνωση (μέχρι τώρα θεωρούμασταν ως ειδική περίπτωση ή αποδιοπομπαίος τράγος), αφ΄εταίρου ασκεί πίεση, στα ευρωπαϊκά κέντρα λήψης αποφάσεων.

  16. Kώστας β. avatar
    Kώστας β. 01/03/2012 00:58:58

    Ωραία τακτική ,επικοινωνιακή θα έλεγα!!!!!!Ο Βενιζέλος και όλο το πασοκ να βρίζουν την ΝΔ και αυτή να τα βάζει με την αριστερά.Εντάξει νυσάφι πια με αυτήν την ευρωζώνη που μόνο το ελληνικό κεφάλαιο κάνει τα αδύνατα δυνατά για να παραμείνει ως έχει.Επαναλαμβάνω ,εάν δεν καταργηθούν οι κρατοφάγες συνθήκες Μάαστριχ και Λισαβόνας και στην θέση τους να δημιουργηθούν συνθήκες που όντως να βασίζονται στην ΠΟΛΙΤΙΚΗ και όχι στις αγορές ,ευρωπαική ολοκλήρωση μην περιμένετε.Κι όσο για την ΝΔ μετά απο το αφετηριακο λάθος να στηρίξει τον Παπαδήμο ,το πασοκ δηλαδή ,γαιτάνι την πάει την δουλειά ,απο λάθος σε λάθος.Έμεινε με τους βουλευτές της Ντόρας και τώρα μαζεύει τους βουλευτές του Καρατζαφέρη ,τα εξαπτέτγυγα δηλαδή, ΜΕΤΑΓΡΑΦΈς βόμβα .Μπορούμε να αλλάξουμε πορεία;;;;; πως ;;;Ζάπειο 3 μπορεί άραγε να υπάρξει;; πρόγραμμα άραγε η ΝΔ μπορεί να φτιάξει;;;;ο αποτυχημένος γραμματέας της Αρκαδίας κόμμα μπορεί να φτιάξει 'η ασχολείται μόνο με τα βουλευτικά ρουσφέτια και τις υποψηφιότητες τάζοντας θέσεις ερήμην των νομαρχιακών και τοπικών οργανωσέων;;;Το συνδικαλιστικό κομμάτι που κέρδισε τις εκλογές του 2004 και που τόσο χλευάζεται απο τους άεργους βουλευτές ,υπάρχει;;;;Αλλά τι περιμένεις απο ανθρώπους που στην ζωή τους δεν χρειάστηκε κάν να δουλέψουν,να έχουν σχέση με τον συνδικαλισμό;;;τα πλούσια αφεντικά τους δεν τους θέλουν.Αυτό που δεν έκανε ο πρόεδρος μετα την 29 νοεμβρίου 2009 θα το κάνει ο κόσμος ,μάλλον χωρίς αυτόν.Επιστρέψτε στα αρχικά πιστέυω σας ,πριν είναι πολύ αργά ,άν δεν είναι ήδη.

  17. θρακομακεδονας avatar
    θρακομακεδονας 01/03/2012 02:36:37

    "Η Ελλάδα χρειάζεται τρία πράγματα πλέον:

    Πρώτον, να μειωθεί το χρέος της ώστε να ξαναγίνει βιώσιμο, κι αυτό γίνεται τώρα με το κούρεμα του ελληνικού χρέους κατά 107 δισεκατομμύρια, από τα 368 που είχαν φτάσει ως τώρα.

    Δεύτερον, να ηττηθούν οι δυνάμεις που επιδιώκουν την εγκατάλειψη της Ελλάδας και τη διάλυση της ευρωζώνης. Και για να γίνει αυτό, έπρεπε να αλλάξει η εικόνα της Ελλάδας στην Ευρώπη.

    Τρίτον, να αρχίσει η ανάκαμψη, το ταχύτερο δυνατό. Αν δεν υπάρξει Ανάκαμψη στο επόμενο διάστημα, η πτώση του βιοτικού επιπέδου θα πλησιάσει το 50% από το 2009!"

    Φακτορα ενας απο τους λογους που παρακολουθω αυτη την ιστοσελιδα και ενημερωνομαι καθημερινα απ΄αυτη, ειναι και η παρουσια μεχρι προσφατα τουλαχιστον, διακριτικα κατευθυνομενων (αποδεκτο και ισως επιθυμητο) αρθρων για τα πολιτικα δρωμενα.
    Το τελευταιο χρονικο διαστημα, παρατηρω μια εντεχνη στροφη, να δικαιολογη σουμε τα αδικαιολογητα.Η πιρουετα του Αντωνη Σαμαρα - δεν την ονομαζω ακομα κυβιστηση (γινεται σε αλλο επιπεδο) - εχει ξαφνιασει πολλους και πικρανει ακομα περισσοτερους.Αντι να κοιταμε να υψωσουμε την περιφραξη στο μαντρι, ειναι καλυτερο , να κυνηγησουμε τους λυκους.

    Συμφωνω μαζι σου οτι η Ελλάδα χρειάζεται τρία πράγματα πλέον:

    1ο Να βρεθει εκεινος ο Ελληνας πολιτικος που θα αναλαβει να εκφρασει, οχι δικες του αποψεις, αλλα τα θελω και τις ανησυχιες αυτου του λαου.

    2ο Να βρεθει εκεινος ο Ελληνας πολιτικος που θα αναλαβει να εκφρασει, οχι δικες του αποψεις, αλλα τα θελω και τις ανησυχιες αυτου του λαου.

    3ο Να βρεθει εκεινος ο Ελληνας πολιτικος που θα αναλαβει να εκφρασει, οχι δικες του αποψεις, αλλα τα θελω και τις ανησυχιες αυτου του λαου.

    Με οτι αυτο μπορει να συνεπαγεται, για την οικονομικη ελιτ αυτης της χωρας, και τους υπολοιπους κοινους θνητους (που σε τελευταια αναλυση δεν εχουν και τιποτε αλλο να χασουν.΄Η μηπως εχουν και δεν το ξερουν;).
    Τελειωνοντας, η πτωση του βιοτικου επιπεδου, εχει ξεπερασει εδω και ενα εξαμηνο, τα ορια του απαραδεκτου (οχι του 50%),και συνεχιζει ακαθεκτη.
    Καλο θα ηταν να μεινει και κανενας Ελληνας, να χαρει με την ανακαμψη και τελος την αναπτυξη της οικονομιας...

    • GO avatar
      GO @ θρακομακεδονας 01/03/2012 08:38:52

      Να βρεθεί εκείνος ο ΄Ελληνας πολιτικός, που οι απόψεις του θα ταυτίζονται με τις ανησυχίες αυτού του λαού.

  18. φριξος avatar
    φριξος 01/03/2012 10:40:12

    Γιατί όταν διαβάζω τέτοιου είδους προτάσεις μου σηκώνεται η τρίχα?

    "Με προτεραιότητα τα μεγάλα έργα, τους οδικούς άξονες, τα έργα υποδομής που έχουν μείνει στη μέση,..."

    Γιατί φοβάμαι ότι τα λεφτά θα πάνε πάλι στους γνωστούς μεγαλοεργολάβους και στις γνωστές εταιρίες και θα δίνουν ως αντάλλαγμα μισθούς πείνας αλλά παράλληλα αυτοί θα θησαυρίζουν και τα λεφτά θα φεύγουν με καράβια στο εξωτερικό?

    Αν ο ΑΣ και οποιοσδήποτε ΑΣ δεν έρθει σε άμεση και ολική ρήξη με την διαπλοκή και αυτούς που ακόμα και τώρα συνεχίζουν να πλουτίζουν τότε χαΐρι αυτή η χώρα δεν υπάρχει περίπτωση να δει.

  19. Μπαμπης avatar
    Μπαμπης 01/03/2012 12:41:35

    Το ρεπορτάζ από τις συζητήσεις του ΔΝΤ λέει πως οι Ρώσσοι είναι πιο αδιάφοροι απ΄ολους για χρηματοδότηση στην Ελλάδα.Στις συνομιλίες Πούτιν Σαμαρά ειπώθηκε τίποτα σχετικό?

    • Y. avatar
      Y. @ Μπαμπης 01/03/2012 14:47:35

      Θέλουν να έχουν απ’ ευθείας νταλαβέρι μαζύ μας. Όχι μέσω κεφαλείων που βάζουν στο ΔΝΤ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.