07/05/2009 11:25
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Μπλόκο» στους νέους οδικούς άξονες

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας ανακοίνωσαν ότι θα προσφύγουν το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών, η Νομαρχία Ανατολικής Αττικής και οι δήμαρχοι Ελληνικού, Αλίμου και Καισαριανής, για τις επεκτάσεις της Αττικής οδού στα νότια της Αττικής και τα Μεσόγεια.

Όπως υποστήριξαν οι εκπρόσωποι των φορέων σε χθεσινή κοινή συνέντευξη Τύπου,  «με τα νέα σχέδια δεν προστατεύεται ο Υμηττός, αλλά, αντίθετα, απειλείται από τη μαζική επέλαση, που θα ακολουθήσει την επέκταση των οδικών αξόνων». Κατήγγειλαν επίσης  ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ είχε υποσχεθεί να δώσει άμεσα προς διαβούλευση το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τη διαχείριση του ορεινού όγκου, αλλά δεν έχει ακόμη παραδοθεί.

Οι δήμαρχοι, από την πλευρά τους, υποστήριξαν ότι «με τα νέα σχέδια διχοτομούνται ολόκληρα αστικά σύνολα» και για το λόγο αυτό υποσχέθηκαν «δυναμικές κινητοποιήσεις στο άμεσο μέλλον». Ο νομάρχης Ανατολικής Αττικής, Λεωνίδας Κουρής, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι ζήτησε επίμονα από το ΥΠΕΧΩΔΕ τη μελέτη κυκλοφοριακών φόρτων των νέων οδικών αξόνων, αλλά ουδέποτε την έλαβε.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. zapata avatar
    zapata 07/05/2009 11:52:03

    "θα σας τελάνουμε στην νομιμότητα" Το είπε ο Ηλιού την δεκαετία του 50, θα το κάνουμε εμείς σήμερα κ.Σουφλιά.

  2. Dubai Expatriate avatar
    Dubai Expatriate 07/05/2009 11:55:29

    Ας εξηγήσει το ΚΑΣ γιατί καθυστερούσε την επένδυση του Κοπελούζου στη Χαιρωνεία για 2 χρόνια και μετά άλλξε γνώμη εν μια νυχτί.

    Εκβιαστές και ανθρωπάκια που το παίζουν "υπηρέτες του δημοσίου συμφέροντος".

  3. ataktos avatar
    ataktos 07/05/2009 14:55:05

    Dubai Expatriate -Μήπως πάλι στο”Bora-Bora” της Κοζάνης να μαζέψει τα πρωτοπαλίκαρα και κωλόπαιδα του για κανένα φαγητό με δημόσιο χρήμα όπως το 1997 χαχαχαχ

  4. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 16:08:22

    Για το εργολαβικό και οικοδομικό κύκλωμα το μόνο απομένον, σχετικά "παρθενο", αξιοποιήσιμο τμήμα της Αττικής είναι το ΝΑ, και προς τη Λαυρεωτική.
    "Αξιοποίηση" εννοείται τρελλές υπεραξίες από εξοχική ή κύρια κατοικία. Στην Ελευσίνα, που έχει οριστικά υποβαθμιστεί, σε ποιον να πουλήσουν σπίτια;

    Γι' αυτό οι εργολάβοι, και πιο συγκεκριμένα το μπομπολέϊκο, έχουν 3 άμεσους στόχους.

    1. Να ανοίξουν δρόμο ταχείας πρόσβασης σε αυτές τις περιοχές, επεκτείνοντας την Αττική Οδό, για να εισπράττουν διόδια από μια οδό που προβλέπεται χρυσοφόρος όπως και η Αττική Οδός, η οποία απόσβεσε 5 ΧΡΟΝΙΑ πριν τον αρχικό υπολογισμό και σήμερα είναι στα όρια του κορεσμού. Η Αττ. Οδός είναι τόσο κερδοφόρος που ο Μπόμπολας πρότεινε να χρηματοδοτήσει την Επέκτασή της ο ίδιος και να τα "κρατήσει" από τη λειτουργία, ώστε να μην χρειαστεί το Δημόσιο να καταβάλλει μετρητά. Με τα λεφτά μας μάγκας.

    2. Με τη διάνοιξη του δρόμου το αδόμητο τοπίο να γίνει οικόπεδα προς οικοδόμηση, που πιθανόν έχουν ήδη αγορασθεί σε πιο χαμηλές τιμές, άλλωστε αυτοί κάνουν τη χάραξη αυτοί γνωρίζουν που θα διέρχεται άρα ποια χωράφια/δάση/κλπ γίνονται προσπελάσιμα.
    Οι κατοικίες θα μοσχοπουληθούν σε τρελλαμένους που βλέπουν τη ζωή τους να υποβαθμίζεται διαρκώς από τον υπερπληθυσμό, την εγκληματικότητα, τους λαθρομετανάστες και θέλουν να φύγουν κι άλλο "προς τα έξω", συνδυάζοντας τη φυγή με διαμονή κοντά σε θάλασσα και γρήγορη μετάβαση στη δουλειά, στο Κέντρο, μέσω της Νέας Οδού. Δημιουργούμε αγορά και πελατεία, το Αμερικανικό μοντέλο της συνεχούς αστικοποίησης των αδόμητων περιοχών, χωρίς πρόβλεψη.

    3. Με τη δημιουργία νέων αστικών ιστών θα προκύψουν ανάγκες νέων έργων και υποδομών, που φυσικά θα αναλάβουν οι ίδιοι. Με την γρήγορη πρόσβαση μπορεί να υλοποιηθεί το παλιό σχέδιο του Σφηνιά για λιμάνι στο Λαύριο και αναχώρηση των πλοίων για τα νησιά από ‘κει. Νέο «ράλλυ» εξοχικής κατοικίας στις Κυκλάδες, αφού θα φτάνεις στο πλοίο σύντομα, σε αντίθεση με τον πηγμένο Πειραιά.

    «Όραμά τους», οι Κολώνες στο Σούνιο να περιβάλλονται από «μια Κυψέλη».

    Εδώ συγκρούονται δύο κοσμοαντιλήψεις.
    Η πρώτη, τσιμέντο να γίνουν τα πάντα, δεν υπάρχουν «ιεροί» τόποι, αρκεί να γίνονται δουλειές (εννοείται όπως συμφέρει εμάς).
    Η δεύτερη, η ανάπτυξη οφείλει να διέπεται από κανόνες που θέτουν αξίες, όπως τη διατήρηση ορισμένων τόπων ανέπαφων, πάνω από το επιχειρηματικό κέρδος.
    Με ποια είστε;

  5. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 07/05/2009 17:34:44

    Με τη δεύτερη Προφήτη, θέλει και ρώτημα, αλλά πως να ανασχέσεις αυτή την εξέλιξη;

  6. Dubai Expatriate avatar
    Dubai Expatriate 07/05/2009 18:02:56

    Ασχέτος των λοιπών σωστών αιτιάσεων, είναι μεγάλη ανάγκη να γίνει λιμάνι σοβαρό στο Λάυριο, αλλά όχι μόνο επιβατηγό αλλά κυρίως εμπορικό.

    Σε όλους τους μεγάλουςλιμένες του κόσμου, τα λιμάνια έχουν μεταφερθεί εκτός του κέντρου, όπως στη Μασαλία όπου ο λιμένας είναι στο Φος και όχι πλέον στην Μασσαλία που εκ παραδρομής ονομάζεται έτσι.

    Το Λαύριο ως εμπορικό λιμάνι είναι ακριβώς στο μέσο του Αιγαίου και στη ρότα Δαρδανέλια-Κύθηρα προς Γιλβατράρ και Θεσσαλονίκη-Κάρπαθο στη ρότα προς Σουέζ.

    Ο Σφηνιάς ήταν πρωτοπόρος σε πολλά πράγματα, αλλά η ιδέα του Λαυρ΄΄ιου υπάρχει απο τη δεκαετία του '60 απλά τα μικρο-συμφέροντα στον Πειραιά δεν το αφήνουν να προχωρήσει.

    Οπότε μια κίνηση μεγάλης σημασίας για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας θα ήταν η σύνδεση με αυτοκινητόδρο και σιδηρόδρομο του Λαυρίου με Αθηνών-Θεσαλονίκης και Πατρών Θεσαλονίκης δημιουργώντας ένα λιμένα αιχμής στην Ανατ. Μεσόγειο σε συνδυασμό με σοβαρές εγκαταστάσεις logistics.

    Θα δημιουργηθούν πολλές νέες θέσεις εργασίας και μεγάλες επενδύσεις. Πρόκειται για πολύπλοκο πρότεκτ αλλά πλέον με το Δ ΚΠΣ υπάρχουν οι πόροι.

    Το μέλλον και το παρόν 9και το παρελθόν) της χώρας είναι η ναυτιλία και το εμπόριο. Ο τουρισμός μπορεί να επεκταθεί και σε άλλες περιοχές αλλά το μέλλον του Λαυρίου είναι το λιμάνι , οι αποθήκες και ορισμένες βιομηχανικές-εξαγωγικές μονάδες.

  7. Προφήτης avatar
    Προφήτης 07/05/2009 21:05:06

    Dubai, αν είναι σωστές οι άλλες αιτιάσεις, όπως λες, δεν στέκουν όσα προτείνεις.
    Με αυτά (που προτείνεις), η ευρύτερη περιοχή της Λαυρεωτικής και όχι μόνο το Λαύριο, γίνεται χειρότερη από το χειρότερο Θριάσιο Πεδίο.

    Νταλίκα, κοντέϊνερ, αποθήκη, σιδηρόδρομος, ράγα, πλοία αρόδο, λιπαντικό, καύσιμο, όλη η βρόμα που αυτά προκαλούν σε στεριά και θάλασσα όταν απαντώνται σε μεγάλη συγκέντρωση, και όλη η συγκέντρωση με αναγκαίες;; αλλά υποβαθμίζουσες το περιβάλλον δραστηριότητες, δίπλα σε μια ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους και πρωτεύουσας αρχαιολογικής σημασίας περιοχή.

    Μαζί με την χαμηλού επιπέδου οικοδόμηση (μπλοκ logistics, βενζινάδικα, fast foods, υπεραγορές, κωλάδικα, μπουρδελοξενοδοχεία, κ.α.) που προκαλεί ένα εμπορικό λιμάνι.
    Μαζί με τα μπλοκ πολυκατοικιών που θα στεγάσουν όσους εργάζονται στην παροχή υπηρεσιών.
    Μαζί με την υποβάθμιση από ανεπιθύμητο ανθρώπινο παράγοντα, όπως οι Αφγανοί στην Πάτρα.
    Όσα περιγράφεις δημιουργούν ένα τέρας, αποδεδειγμένα, από όποιο όπου γης παρόμοιο λιμάνι.

    Και όλα αυτά υπακούοντας σε ένα μοντέλο "ανάπτυξης", με άξονα το πετρέλαιο που οδεύει προς το τέλος του.
    Μοναδική προοπτική η ναυτιλία και το εμπόριο;
    Ξέρεις πόσο μειώθηκαν οι ναύλοι μέσα σε 3 μήνες, μόλις ξεκίνησε η κρίση; 92%.
    Διαμετακομιστικό κέντρο; Δηλαδή φτιάχνουμε δρόμους για να περνάνε ιρανοί νταλικέρηδες, να κατουράνε και να στρώνουν το χαλάκι προσευχής.

    Η Ελλάδα δεν είναι Νεμπράσκα. Μια "νέα χώρα" στη μέση του πουθενά, χωρίς ιστορικές αναφορές και βαρύτητα, επίπεδη, χωρίς γεωγραφική ιδιαιτερότητα, ΧΩΡΙΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, οπότε κόψτε δρόμους στο απέραντο φλατ και κάντε "developing".

    Η Ελλάδα διαθέτει ως κεφάλαιο έναν μοναδικό συνδυασμό τοπίου-περιβάλλοντος-ιστορίας-κλίματος-προϊόντων.

    Αν αυτό καταστραφεί δεν αναπληρώνεται, δεν υπάρχει επιστροφή, διότι ο βαθμός επέμβασης στο περιβάλλον με τον υπόψη τρόπο ανάπτυξης είναι ισοπεδωτικός - και ίσως αυτό επιδιώκουν.

    Με μυριάδες δυνάστες και καταστροφές το ελληνικό τοπίο παρέμεινε ανέπαφο. Σε 50 χρόνια, τουλάχιστον στην Αττική, προκλήθηκε τόση καταστροφή όση δεν έγινε χιλιάδες χρόνια.

    Οι Αμερικάνοι, επειδή έχουν απέραντη και «άχρηστη» γι’ αυτούς γη, δεν τους συνδέει τίποτα ιστορικά με τον χώρο, «αναπτύσσουν» μια περιοχή και μετά την παρατάνε!
    Πάνε παραπέρα. Jeremy Riffkin.
    Εμείς δεν έχουμε και δεν θέλουμε να έχουμε αυτή την «πολυτέλεια».

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.