#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
02/02/2012 08:10
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μνημόνιο και για την Παιδεία ανακοίνωσε η Διαμαντοπούλου



Παρούσα δηλώνει η Άννα Διαμαντοπούλου η οποία μόλις είδε τους... σφιχτούς εναγκαλισμούς Λοβέρδου – Βενιζέλου κατάλαβε ότι χάνει το τρένο στο ΠΑΣΟΚ. Τι σκέφτηκε λοιπόν για να παίξει σε όλα τα κανάλια και τις εφημερίδες; Μα φυσικά να ανακοινώσει την πρόταση της διακομματικής επιτροπής για το νέο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ. Πονηρά σκεπτόμενη, έριξε το δικό της χαρτί στη μάχη επιβίωσης των στελεχών της πράσινης παράταξης.

 

Κατά τα άλλα, το νέο σύστημα πρόσβασης των μαθητών στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ έχει τα χαρακτηριστικά ενός εκπαιδευτικού «μνημονίου». Εντατικοποίηση της μάθησης στα όρια της εξάντλησης, οριζόντια αντιμετώπιση των υποψηφίων, η οποία λειτουργεί σε βάρος των οικονομικά ασθενέστερων οικογενειών, και αναποτελεσματικότητα στη διαχείριση της νέας γενιάς που αποτελεί τη μοναδική ελπίδα για διέξοδο από την κρίση.

Η πρόταση της Επιτροπής του υπουργείου Παιδείας για εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσα από ένα μαραθώνιο εξετάσεων για όλα τα μαθήματα, που θα ξεκινά από την Α’ Λυκείου και θα κορυφώνεται στη Γ’ τάξη, εάν τελικά υλοποιηθεί, θα μετατρέψει τους μαθητές σε μηχανές βαθμών και θα διαμορφώσει τις συνθήκες για την περαιτέρω άνθηση της παραπαιδείας.

Είναι βέβαιο ότι ο τριετής γολγοθάς των εξετάσεων θα έχει ως αποτέλεσμα να διευρυνθεί το χάσμα μεταξύ εκείνων των οικογενειών που θα μπορέσουν να ανταποκριθούν οικονομικά στις φροντιστηριακές ανάγκες του νέου συστήματος και των υπολοίπων που θα δουν τα παιδιά τους να εισέρχονται στο εκπαιδευτικό περιθώριο αδυνατώντας να παρακολουθήσουν τη βαθμοθηρική κούρσα για όλα τα μαθήματα.

Η Παιδεία σε όλες τις αναπτυγμένες και μη χώρες έχει ένα βασικό σκοπό: να περιορίσει τις κοινωνικές ανισότητες και να δώσει ίσες ευκαιρίες στους μαθητές, δημιουργώντας τις συνθήκες για την ανάπτυξη του τόπου. Το σύστημα εξετάσεων που παρουσιάστηκε χθες δεν μπορεί να περάσει τη «βάση» των αναγκών της σύγχρονης Ελλάδας, αλλά διευρύνει το κοινωνικό χάσμα σε μία περίοδο κατά την οποία η εκπαιδευτική ύφεση μπορεί να έχει χειρότερες επιπτώσεις από την οικονομική.

 

Τι προβλέπεται

 

Επί της ουσίας του συστήματος προβλέπεται:


Οι μαθητές που πηγαίνουν τώρα στην πρώτη τάξη Λυκείου και ήδη παρακολουθούν νέα προγράμματα, όταν θα πάνε στην τρίτη τάξη Λυκείου θα δώσουν εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα ενδοσχολικά και σε κοινά θέματα, σε πανελλαδικό επίπεδο.
Τα μαθήματα, ωστόσο, θα χωρίζονται σε δύο ομάδες. Οι εξετάσεις στην πρώτη ομάδα θα οδηγούν σε εθνικό απολυτήριο, ενώ τρία έως πέντε θα είναι τα μαθήματα της δεύτερης ομάδας και σε αυτά θα διαγωνίζονται εκείνοι που θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές και να εισαχθούν σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.
Τα παιδιά που πάνε τώρα στην τρίτη τάξη Γυμνασίου, όταν θα φτάσουν στην τρίτη τάξη Λυκείου, θα έχουν ήδη διδαχθεί τη δευτέρα και τρίτη Λυκείου με τα νέα μέτρα, ενώ όταν θα δώσουν εξετάσεις όπως ακριβώς και οι προαναφερόμενοι μαθητές, θα έχουν επιπλέον Τράπεζα Θεμάτων σταθμισμένης δυσκολίας, απ΄όπου θα αντλούνται τα θέματα όλων των εξετάσεων.
Θα μπορούν να διαγωνίζονται πολλές φορές σε ένα μάθημα μέσα στην ίδια χρονιά, προκειμένου να επιτύχουν την εισαγωγή στη σχολή που θέλουν. Στις προτάσεις του υπουργείου είναι οι εξετάσεις να γίνονται την ίδια ημέρα και για τις δύο ομάδες μαθημάτων.
Οι μαθητές, που αυτή τη στιγμή φοιτούν στην Α' Λυκείου, θα παρακολουθήσουν στη Β' και Γ' Λυκείου προσαρμοσμένα προγράμματα σπουδών, που θα τους επιτρέπουν τη συμμετοχή στο καινούργιο σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων. Θα πάρουν μέρος σε τελική γραπτή εξέταση που θα περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:
Η πρώτη ομάδα θεμάτων θα καθορίζει το βαθμό του απολυτηρίου και η δεύτερη ομάδα θεμάτων θα περιλαμβάνει τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση και θα καθορίζει το βαθμό πρόσβασης.
Στην πρόταση για το νέο σύστημα πρόσβασης, τα μαθήματα για εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση θα είναι 3- 5, για τα οποία θα έχουν λόγο τα τμήματα των ΑΕΙ, που θα καθορίζουν και το συντελεστή βαρύτητας για κάθε μάθημα. Να σημειωθεί ότι το ένα μάθημα θα είναι οπωσδήποτε η Νεοελληνική Γλώσσα.
Οι μαθητές θα εξετάζονται σε δύο ομάδες μαθημάτων (για το απολυτήριο και για την εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση).
Τα θέματα της πρώτης ομάδας, για το απολυτήριο, θα είναι κοινά για όλους τους μαθητές πανελλαδικά. Οι μαθητές θα δίνουν όλα τα μαθήματα που διδάσκονται. Με βάση το νέο πρόγραμμα σπουδών, οι μαθητές θα κάνουν επιλογές μαθημάτων και θα διδάσκονται 8 μαθήματα στη Γ' Λυκείου, άρα θα δίνουν εξετάσεις σε 8 μαθήματα.
Αν οι μαθητές δεν θέλουν να εισαχθούν στην Ανώτατη Εκπαίδευση, δεν θα παίρνουν μέρος στην εξέταση της δεύτερης ομάδας μαθημάτων.
Για τμήματα που έχουν χαμηλή ζήτηση προτείνεται εισαγωγή χωρίς εξετάσεις.


Antinews με πληροφορίες από "Ελεύθερο Τύπο"

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 02/02/2012 08:21:22

    Η ΝΔ έχει ανακοινώσει ότι δεν στηρίζει τίποτα πέραν του psi και δανειακής. Σχέδια μεταρρύθμισης της παιδείας που θα χρειαστούν ευρύτερο κοινωνικό διάλογο αλλά και αποφασιστικότητα δεν είναι δυνατόν να αποφασιστούν προεκλογικά από μια υπηρεσιακή υπουργό κ. Ανθρακοπούλου που λέει κι ο Πουλικάκος

    • Ιοκαστη avatar
      Ιοκαστη @ ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 02/02/2012 09:53:56

      ακριβώς Μανώλη Μ.
      Ο αν. υπουργός Κ. Αρβανιτόπουλος, ας της πει παρακαλώ να μην πειράξει το σύστημα εισαγωγής των παιδιών, γιατί είναι υπηρεσιακή και δεν έχει εντολή. Ακούτε κε. Αρβανιτόπουλε;

      Τις αλλαγές θα τις αποφασίσει και θα τις εκπληρώσει η επόμενη εκλεγμένη κυβέρνηση του ελληνικού λαού!

      Διέλυσε τα πανεπιστήμια με έναν νόμο που δεν εφαρμόζεται, ας αφήσει και κάτι όρθιο.
      Σε δύο μήνες δεν θα είναι ούτε καν βουλευτής. Θα είναι μόνο μία κακιά ανάμνηση!

  2. ΜΠ avatar
    ΜΠ 02/02/2012 09:05:32

    Τιτανοτεράστια πρόταση !!! Εύγε!! Έχει άλλες;

  3. xenios avatar
    xenios 02/02/2012 09:06:46

    Να εξηγήσει κάποιος στην Κυρά Άννα, ότι σε δύο μήνες δεν θα είναι καν βουλευτής, ότι ουσιαστικά είναι υπηρεσιακή υπουργός και να αφήσει τις χαριτωμενιές.

  4. Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος avatar
    Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος 02/02/2012 09:13:59

    Tο θέμα με τη Διαμαντοπούλου είναι πως αυτά που εισηγείται ,πρέπει η επόμενη κυβέρνηση να τα αρνηθεί ο επόμενος υπουργός της Παιδείας. Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν.

  5. Μπέμπης avatar
    Μπέμπης 02/02/2012 09:33:20

    Βιβλία θα προβλέπονται από το νέο σύστημα στην παιδεία, ή δεν χρειάζεται;

    • Ιοκαστη avatar
      Ιοκαστη @ Μπέμπης 02/02/2012 09:55:07

      φυσικά και δεν χρειάζονται. όλα είναι στο... μυαλό μας!!!

      • siakkas avatar
        siakkas @ Ιοκαστη 02/02/2012 10:26:49

        Με όποιο δάσκαλο (κυβέρνηση) καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις!
        Αντε να έχεις τον μαθητή-τρια και να σου λέει : Δέ διάβασα κύριε αλλά θα περάσω την τάξη θα πάω ΑΕΙ, γιατί αυτοί που μας κυβερνούν χωρίς διάβασμα δεν είναι στη θέση τους;

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μπέμπης 02/02/2012 10:22:51

      Ε, τώρα κι εσύ... άκου εκεί "βιβλία"! Τι αναχρονισμοί είναι αυτοί! PDF αρχεία και πολύ τους πάει. Εδώ ολόκληρος πρόεδρος της Σοσιαλιστικής Διεθνούς δείχνει το δρόμο της "προόδου" κυκλοφορώντας πλέον μόνο με iPad!

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 02/02/2012 10:26:12

        Στο όνομα, μάλιστα, της "πράσινης ανάπτυξης" (και των πράσινων αλόγων), θα πρέπει να καταργηθούν και τα τετράδια. Οι μαθητές να υποχρεωθούν -δαπάναις των γονέων τους φυσικά, λεφτά υπάρχουν- να προμηθευτούν ένα iPad έκαστος και να κρατούν ηλεκτρονικά τις σημειώσεις τους! Μπροστά στην καταστροφή των δέντρων για το χαρτί, την εξαθλίωση των οικογενειών θα κοιτάμε;

        • The Saint avatar
          The Saint @ Αυριανιστής 02/02/2012 14:22:37

          Πολυ καλή ιδέα αυτή αγαπητέ Αυριανιστή! Και δεν καταλαβαίνω γιατι τη λές μειδιώντας...
          Και το περιβαλλοντικό είναι ένα πρόβλημα που το έχουμε μπροστά μας, και γιατι όχι, αν η τενολογία μας το επιτρέπει, να μην την χρησιμοποιήσουμε πρός όφελος του περιβάλλοντος.
          Τι καλο που θα ήταν βέβαια -ΔΗΜΟΣΙΑ δαπάνη- να έχουν όλοι οι μαθητές απο ένα tablet (ετσι γιά να σταματήσουμε και λιγο την διαφήμιση στην Apple), και όλες οι εργασίες και σημειώσεις τους να γίνονται μέσα απο εκεί, μέσω του ασύρματου δικτύου που θα έπρεπε να έχει κάθε σχολείο...
          Και μη σκεφτείς το κόστος... Τίποτα ουσιαστικά δεν θα στοιχιζε μιά τέτοια λυση, αρκεί -και κάτω απο σωστό προγραμματισμό- να γίνονταν οι σχετικές συμφωνίες με την εταιρεία των tablets, ακόμη και σε ότι εχέι να κάνει με την after sales υποστήριξη. Κωλοτούμπες θα έκανε η κάθε apple...

          Αλλά είπαμε αγαπητέ Αυριαιστή. Το σύστημα ΔΕΝ χρειάζεται πλέον άλλους γραμματιζούμενους. Λίγοι και καλοί, (και τυχεροι) και οι υπολοιποι, δούλοι, γιά 250€...

  6. Γιάννης Καλαματιανός avatar
    Γιάννης Καλαματιανός 02/02/2012 11:11:02

    Τι περιμένετε από μια κυρία που όταν μιλάει εκτός χειρογράφου βγάζει μάτια με τις ελληνικούρες, τους σολοικισμούς και τις ασυνταξίες της;
    Μηδέν από μηδέν, μηδέν.
    Η θλιβερή διαδοχή των Υπουργών Παιδείας τα τελευταία 30 χρόνια είναι η πονεμένη ιστορία και το σημερινό κατάντημα της πατρίδας μας.

  7. καθηγητής avatar
    καθηγητής 02/02/2012 11:57:33

    1)Είναι δυνατόν να είσαι Υπουργός Παιδείας και να στέλνεις το παιδί σου σε ιδιωτικό σχολείο; Τι μήνυμα περνάς στην κοινωνία;
    2)Είναι δυνατόν να είσαι Υπουργός Παιδείας (ο προηγούμενος, ο ηλιοκαμένος) και να μην έχεις παιδιά;

  8. Professor Moriarty avatar
    Professor Moriarty 02/02/2012 12:48:58

    Εγώ πάντως δεν κατάλαβα τίποτε. Μάλλον χρειάζομαι φροντιστήριο!

    Θα δίνουν, λέει, και εξετάσεις στο ίδιο μάθημα 2 φορές την ίδια μέρα με διαφορετικά θέματα! Τελικά θα εισάγονται στα Πανεπιστήμια και αγράμματοι, και με ψυχολογικά προβλήματα.

  9. axis avatar
    axis 02/02/2012 16:15:50

    Η Διαμαντοπούλου να πάει σπίτι της και να αφήσει τις προτάσεις. Απορώ πώς η ΝΔ κάθισε στο τραπέζι να ακούσει την υπουργό που δεν κατάφερε να μοιράσει τα βιβλία στα σχολεία. Η κυβέρνηση Παπαδήμου δεν έχει εξουσιοδότηση να αλλάξει τον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

  10. Λεωνίδας avatar
    Λεωνίδας 02/02/2012 17:16:15

    Περίπου ακριβής αντιγραφή του κυπριακού συστήματος που λειτουργεί με επιτυχία τις τελευταίες δεκαετίες..

  11. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 02/02/2012 23:25:04

    Δεν μπορώ να καταλάβω, πόσο πιο λιανά πρέπει να τους το κάνει κανείς, για να αντιληφθούν οι υπουργοί του ΠΑΣΟΚ πως δεν δικαιούνται να φέρνουν νομοσχέδια προς ψήφιση, σε αυτήν τη βουλή;
    Η κυβέρνηση έχει δοτό παρασημοφορημένο πρωθυπουργό απολύτως συγκεκριμένου έργου, απόφαση που λήφθηκε σε εκείνο το μνημειώδες συμβούλιο των πολιτικών αρχηγών, υπό τον έτερο καπαδόκη που μας προέκυψε, ως ο πλέον σιωπηλός αλλά όμως και παιδιόθεν αντιστασιακός, πολιτειακός μας άρχοντας.
    Με ποια νομιμοποίηση φέρνουν τόσο σημαντικά νομοσχέδια, επί παραδείγματι ο κ. Παπαϊωάννου, που θέλει να αποσυμφορήσει τις φυλακές και η κα Διαμαντοπούλου, που θέλει να εξορθολογήσει την Εκπαίδευση; Η υπουργός της Διά Βίου Αμάθειας, πέραν του συγκεκριμένου που αφορά στο Λύκειο και στις εξετάσεις, απέστειλε προχθές στις 30/1 εγκύκλιο προς όλα τα σχολεία να υποβάλουν προτάσεις για επικείμενες «μεταβολές», που θα εφαρμοστούν κατά το νέο σχολικό έτος 2012-13. Στις «μεταβολές» αυτές συμπεριλαμβάνει, προφανέστατα εκ του πονηρού, εκτός των προτάσεων για ίδρυση σχολείων που αυτές έτσι και αλλιώς αυτές ζητούντο κάθε χρόνο και προτάσεις για συγχωνεύσεις –τουτέστιν καταργήσεις, ή άλλως πως – κλείσιμο σχολείων!

    Δεν έχει καμιά σημασία αν αυτό που γίνεται στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, το πουν μνημόνιο ή Καλλικράτη στην Παιδεία, το βέβαιον είναι πως η πρόθεσή τους είναι μία και μοναδική και λέγεται «μαχαιριά στην καρδιά της Παιδείας», που είναι η πρωτοβάθμια και η δευτεροβάθμια Εκπαίδευση!
    Λοιπόν τέτοιες σοβαρές αποφάσεις, που έχουν σχέση με τη σοβαρότερη επένδυση όπως είναι η Παιδεία για όσους νοιάζονται για το μέλλον της χώρας, δεν μπορούν να ληφθούν από την κυβέρνηση του κ. «Παπαδήμιου»!
    Λευκές επιταγές δεν δίνονται πλέον και ειδικά σε ανθρώπους που απέδειξαν πως δεν έχουν μπέσα, τον πλέον επιεική χαρακτηρισμό που θα μπορούσε να τους αποδώσει κανείς!

  12. Κριτική Σκέψη avatar
    Κριτική Σκέψη 03/02/2012 22:15:29

    Σε αυτή τη χώρα τι να πρωτοθαυμάσει κανείς!!!!!!!! Μία υπουργός παραπαιδείας η οποία αν δεν κάνω λάθος τα παιδακια της τα στελνει σε ιδιωτικό σχολείο, καλείται να νομοθετήσει για τα παιδιά του απλού λαού, αυτού του λαού που περιμένει από το δημόσιο σχολείο!!!!! Μπορεί να μου πει κανείς τι σχέση μπορεί να έχουμε με ".....αυτούς......" , εμείς οι υπόλοιποι που όταν τελειώσαμε το δημόσιο σχολείο θεωρούσαμε ως τενεκέδες αυτούς που πηγαίναν στα ιδιωτικά? Αυτούς εννοώ τους υπουργούς που συμπεριφέρονται ως "Λουδοβίκοι" σε μία κοινωνία η οποία χειμάζεται, πονά, αγωνιά, ψάχνει κάποιον να την πάρει από το χέρι και να οδηγήσει στο ξέφωτο!!!!! Τι σχέση έχει η δική μου οικογένεια με τις οικογένειες αυτών!!!!!!!!!! Τι σχέση? Μου είναι παντελώς αδιάφοροι όλοι αυτοί, οι τυχάρπαστοι, οι τυχοδιώκτες και οι καιροσκόποι!!!! Όμως κάποιοι θα υπάρχουν που έχουν τις ίδιες απόψεις με τις δικές μου!!!! Κάποιοι......

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.