#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/04/2012 11:03
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μισθοί Βουλγαρίας;



Αρχικά και για να ξεκαθαρίσουμε ορισμένες πλάνες, να αναφέρουμε πως ο κατώτατος ονομαστικός μισθός στη γείτονα Βαλκανική χώρα είναι της τάξεως των 138 (!) ευρώ ή 272 ΙΑΔ (Ισοδύναμα Αγοραστικής Δύναμης). Στη χώρα μας και μετά τη μείωση του νόμου 406/2012 έφθασε τα 586 ευρώ. Ο μέσος μισθός το 2012 θα κυμανθεί σε δωδεκάμηνη βάση στα 684 ευρώ ή 719 ΙΑΔ, της μείωσης συμπεριλαμβανομένης. Να σημειώσουμε εδώ πως ουδείς (πόσο μάλλον ο υπογράφων) χαίρεται με τη μείωση των ονομαστικών μισθών στον ιδιωτικό τομέα αλλά από την άλλη, σε μια ελεύθερη οικονομία κανείς δε μπορεί να μας εγγυηθεί πως οι μισθοί θα βαίνουν διαρκώς αυξανόμενοι ή μη μόνον η  αύξηση της παραγωγικότητας ημών των ιδίων.

Από όλα τα παραπάνω, γίνεται εμφανές πως η αναφορά σε μισθούς Βουλγαρίας με τη χώρα εντός της ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μπορεί μονάχα να εκληφθεί ως μια τρομοκρατική υπερβολή όλων αυτών που απεργάζονται την έξοδό μας από την Ευρωπαϊκή οικογένεια και την απομόνωση της χώρας εντός ενός θνησιγενούς και ανυπόληπτου «εθνικού νομίσματος». Μονάχα τότε θα μπορούσε κανείς να διαβλέψει ταχεία και απρόσκοπτη κάθοδο των μισθών σε επίπεδα Βουλγαρίας (τουλάχιστον σε ΙΑΔ, ανεξάρτητα από την «ονομαστική» τους αξία σε δραχμές – σκουπίδια!).

Θα μπορούσαμε φυσικά, αντί της μείωσης, να θεσπίσουμε την αύξηση των ονομαστικών μισθών σε επίπεδα ΚΚΕ (1.400 ευρώ το μήνα!). Τότε, θα είχαμε βεβαίως ανάπτυξη, τόνωση της αγοράς, εισροή άφθονων πόρων στα άδεια μας ταμεία και «πλέρια» ευημερία της κοινωνίας. Δεν μας λένε όμως οι συμπαθείς «σύντροφοι» πόσοι θα έπαιρναν / έδιναν τέτοιους μισθούς στη χώρα μας τη δεδομένη στιγμή. Ασφαλώς, ελάχιστοι εργαζόμενοι / εργοδότες, με άμεση συνεπαγωγή την παραμονή μιας τέτοιας θεσπισμένης αύξησης στα επίπεδα ευχολογίου. Πρέπει λοιπόν να εξετάσουμε με προσοχή τις παραμέτρους της οικονομίας που οδηγούν από την μια σε «μισθούς Βουλγαρίας» και από την άλλη σε «μισθούς  Λουξεμβούργου» (1.800 ευρώ μηνιαίως). Και να τοποθετήσουμε τη χώρα μας και την παραγωγική (;) της μηχανή ακριβώς στο επίπεδο που της ταιριάζει τούτη την ώρα. Στη συνέχεια, αντί να μεμψιμοιρούμε ή να απελπιζόμαστε, να προσπαθήσουμε με δουλειά, δουλειά, δουλειά να αλλάξουμε αυτές τις παραμέτρους (με αύξηση της παραγωγικότητας, με μείωση της διαφθοράς, με πάταξη της γραφειοκρατίας, με από-ενοχοποίηση του κέρδους,  με καινοτομία, με στόχευση, κλπ).

Αν καταφέρουμε όλα αυτά, τότε και οι μισθοί μας θα ακολουθήσουν την υγιή και (κυρίως) ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ανάπτυξη της οικονομίας μας και θα προσεγγίσουν αυτούς της Α΄ ζώνης της ΕΕ και όχι αυτούς της Γ΄ ζώνης όπου οδηγούμαστε τώρα. Ακόμη όμως και εκεί (στη Γ΄ ζώνη δηλαδή) πόρω θα απέχουμε από τους μισθούς της πτωχής πλην (όχι και τόσο) τιμίας Βουλγαρίας. Διότι τέτοια οικονομική, μισθολογική και κοινωνική εξαθλίωση, μονάχα με έξοδο από την Ευρωπαϊκή Ένωση θα μπορέσουμε  να «επιτύχουμε». Εκεί δηλαδή που θα μας οδηγήσει η άκριτη, βάσει οργής και θυμικού ψήφιση όλων αυτών των κομμάτων και «αποκομμάτων» της ιδιοτελούς δεξιάς και της άφρονος αριστεράς!

Ιδού η Ρόδος λοιπόν, ιδού και το (στην κυριολεξία) πήδημα! Εμείς επιλέγουμε!

Akenaton

Υ.Γ. Η πτώση των τιμών του οβελία κατά μέσον όρο 2 ευρώ (20% περίπου) αλλά και όλων των άλλων «συστατικών» του Πασχαλινού τραπεζιού, είναι σημάδι της επερχόμενης διόρθωσης και των τιμών που θα απαλύνει εν μέρει την απώλεια αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων. Εκείνοι που πραγματικά βρίσκονται σε δυσχερή θέση είναι οι άνεργοι, οι πολύτεκνοι και οι μικροσυνταξιούχοι. Πολύ σωστά ο Σαμαράς στόχευσε την διόρθωση των αδικιών σε αυτές τις κατηγορίες για την ώρα, με μεγαλύτερο στοίχημα την επανεκκίνηση της οικονομίας που θα μπορέσει σταδιακά να ανακόψει την αύξηση της ανεργίας και στη συνέχεια να την μειώσει σημαντικά. Αυτό είναι το στοίχημα της επόμενης μέρας και όσοι πιστεύουν ότι κάποιοι νεόκοποι «σωτήρες» (καμένοι, συριζαίοι, ναζί και κυρ – Φώτηδες) είναι σε θέση να εγγυηθούν κάτι τέτοιο μάλλον αρμενίζουν στραβά. Γιατί ο γιαλός είναι ολόισιος, αρκεί να πάρει το τιμόνι στα χέρια αυτός που του πρέπει νάναι Καπετάνιος.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. partyman avatar
    partyman 16/04/2012 11:45:52

    Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά & καλά!

    καλύτερα μην γράφετε τέτοια πράγματα βρε παιδιά:
    ποιά μείωση τιμών, "επερχόμενη διόρθωση, θα απαλύνει την μείωση μισθών" κλπ? Στην Ελλάδα έχουμε μακράν τα ακριβότερα προιόντα και μάλιστα πολλές φορές με αμφισβητούμενη ποιότητα.
    Αν μάλιστα υπολογίσουμε τις έκτακτες εισφορές, αύξηση αφορολόγητου, διαδοχικές μειώσεις μισθών, η αγοραστική δύναμη του μέσου έλληνα (γιατί για τους κάτω του μέσου, δεν υπάρχει πλέον αγοραστική δύναμη αλλά πλήρης αγοραστική αδυναμία) έχει καταποντιστεί.

    Το να ωραιοποιούμε καταστάσεις δεν ξέρω και εγώ για ποιό λόγο, είναι αστείο.
    Συγκεκριμένα δε, στο παράδειγμα σας με την μείωση 2 ευρώ/κιλό στο αρνί, πρώτον δεν ισχύει παντού αυτή η μείωση και δεύτερον ακόμα και υποθετικά να ισχύει, πρέπει να έχεις στην τσέπη χρήματα. Αφού έχεις πρώτα πληρώσει την βενζίνη 1,80, έχεις πάει σουπερμάρκετ (με 50 ευρώ δεν βγάζεις ούτε μία εβδομάδα), έχεις καταφέρει να εξοφλήσεις τον ληγμένο (προηγούμενο) λογαριασμό της ΔΕΗ.

    Και ειλικρινά δεν ξέρω ποιός ξεκίνησε αυτό το αστείο, να συγκρίνομαστε μισθολογικά με την Βουλγαρία. Είναι παντελώς άτοπο.

  2. Tassos avatar
    Tassos 16/04/2012 11:49:32

    Είναι αμείλικτα τα νούμερα. Το αποθηκεύω κιόλας το άρθρο καθώς κονιορτοποιεί τις κραυγές των Καμμενοσυριζοκκέδων. Εύγε!

  3. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 16/04/2012 12:24:44

    Κατά τη γνώμη μου το άρθρο είναι μισό. Ο αρθρογράφος λέει, και σωστά, ότι οι μισθοί πρέπει να αντανακλούν την οικονομική και παραγωγική δυνατότητα της χώρας. Ξέχασε όμως να μας πει πως θα αντιμετωπίσουμε τα αυξημένα κόστη διαβίωσης. Οχι μόνο έχει επέλθει μείωση μισθών, για όσους έχουν ακόμη δουλειά, αλλά έχουμε κι αυξήσεις σε βασικά αγαθά. Το ότι μειώθηκε η τιμή της ντομάτας δε λέει και τίποτε από μόνο του. Ολα τα κόστη χρήσης και λειτουργίας νοικοκυριών κι επιχειρήσεων έχουν αυξηθεί, χωρίς καν να αρχίσουμε να πληρώνουμε χαράτσια.

    Το βράδυ των εκλογών θα κλάψουν πολλοί.

  4. Ιωάννης33 avatar
    Ιωάννης33 16/04/2012 12:43:23

    Δεν είπε ποτέ κανένας οτι θα γίνουμε Βουλγαρία,αλλά η αναλογία εσόδων/κόστος ζωής σε ένα νοικοκυριό,προς τα εκεί βαδίζει γοργά.Στην Βουλγαρία δεν έχει 1,85 η βενζίνη,ούτε 4-4,5 ευρώ ο καφές.Αρα μοιάζουμε στο οτι ο μηνιαίος μισθός,αρκεί για 15ήμερο.Και εμείς είμαστε μια φτωχή και όχι τόσο τίμια χώρα.

  5. Aris. A avatar
    Aris. A 16/04/2012 12:47:03

    Στο αρνάκι μειώθηκε τιμή γιατί ξεσκίστκε ο Ελληνας κτηνοτρόφος που έτσι και αλλιώς πούλαγε φτηνά περίπου 2,5 ευρώ το κιλό δηλαδή έναν ζωντανό που το ταίζει και το περιποιείται 6 μήνες 18 με 20 ευρώ όταν ένας αεριτζίδικος καφές κοστίζει 4 ευρώ.

    Οι τιμές στην συντριπτική πλειοψηφεία των προιόντων σουπερ μάρκετ αυξάνεται συνέχεια επειδή τα περισσότερα ελέγχονται από μεγάλες εταιρείς που προσυμφωνούν τις τιμές.

    Καθαριστικά απορρυπαντικά γαλακτοκομικά προιόντα προσωπικής καθαριότητας κλπ.

    Οσο δεν υπάρχει η μικρή ελληνική βιομηχανία δεν πρόκειται να μειωθούν οι τιμές.

    Ο ιδιωτικός τομέας είναι το μεγάλο θύμα.

    Ξεχνάτε ότι την νύφη μετά τις 14 Μαίου θα την πληρώσουν όλοι όσοι θα καλούνται να κάνουν ατομικές συμβάσεις με μειώσεις μισθών 50 και 60% και χωρίς την ασπίδα της υψηλής αποζημίωσης που υπήρχε μέχρι σήμερα.

  6. λεφτα υπαρχουν avatar
    λεφτα υπαρχουν 16/04/2012 12:56:40

    To ποταμι δεν γυριζει πισω..
    Αυτοι που επελεξαν ειτε με την ψηφο τους ειτε με την αποχη ,κυριως οι δεξιοι στις προηγουμενες εκλογες τον.."λεφτα υπαρχουν"..και μας κατεστρεψαν, Τωρα ετοιμαζονται να ψηφισουν τους.."δραχμες υπαρχουν"..για να ολοκληρωσουν το εθνικο χαρακιρι..

  7. akenaton avatar
    akenaton 16/04/2012 14:10:57

    1. Δεν πούλησαν τόσο φτηνά οι κτηνοτρόφοι, περίπου σε περισινές τιμές πούλησαν 5,5 - 6,5 ευρώ, η μείωση έγινε από κει και πέρα.
    2. Δεν το περιποιείται τόσο διάστημα το αρνάκι! :) Ο καφές είναι όντως ακριβός αλλά οι τάσεις είναι και εκεί πτωτικές. Στο χέρι μας είναι!
    3. Θα πέσουν οι τιμές όσο καίγεται το "λίπος" των καταναλωτών και όσο περισσότερο επιδείξουμε καταναλωτική συνείδηση οι υπόλοιποι. Επιλέγουμε λοιπόν από δω και μπρός, τέρμα οι αρχοντοχωριατισμοί.
    4. Συμφωνώ για τον ιδιωτικό τομέα. Τα έχω ξαναπεί και ξαναγράψει είναι αυτός που επλήγει τα μάλα από την κρίση.

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ akenaton 16/04/2012 14:46:12

      Ακενατόν, δεν ξέρω πού άκουσες για 6,50 ευρώ. Η μέγιστη τιμή που έδωσαν και φέτος οι έμποροι (καρτέλ!) στους κτηνοτρόφους (τελευταίο κρίκο της αλυσίδας) ήταν 6 ευρώ.

      • akenaton avatar
        akenaton @ ΚΜ 17/04/2012 10:40:39

        Στα μέρη μου "έπαιξε" ως 6.5 αλλά δεν έχει σημασία. Περίπου τόσο πληρώθηκε και πέρισι. Να σημειώσω οτι πράγματι ο κτηνοτρόφος είναι αδικημένος και το κρέας πολύ φθηνό σε σχέση με άλλα ευτελέστερα αγαθά. Ακόμη, φέτος δεν ακούσαμε καταγγελίες για αθρόες "ελληνοποιήσεις" ξένων αμνοεριφίων. Ίσως να περιορίστηκε το φαινόμενο, περιμένω τις ανακοινώσεις των ενώσεων αιγοπροβατοτρόφων.

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ akenaton 16/04/2012 15:03:14

      το 3 ήταν; το σχέδιο της τρόικας και των εδώ υπαλλήλων τους. Το λίπος που είχε η πλειοψηφία του κόσμου ήταν ελάχιστο και καταναλώθηκε πολύ γρήγορα. Γιατί μένουν λογαριασμοί απλήρωτοι; Γιατί έχει πέσει η κατανάλωση καυσίμων; Επειδή ο κόσμος έχει λίπος;
      Είναι κριτήριο ο καφές στην καφετέρια; Δεν είναι εκ των ουκ άνευ! Τα καύσιμα, τα τρόφιμα, τα απορρυπαντικά είναι! Κι εδώ γίνεται σφαγή.
      Ποιά Βουλγαρία; Εδώ είναι ήδη χειρότερα. Απλά έχουμε ακόμη να φάμε επειδή έχουμε σταματήσει να πληρώνουμε τα υπόλοιπα.

      Κι αν ισχύουν όσα ακούγονται τις τελευταίες μέρες για έναρξη κατασχέσεων, πλειστηριασμών, πολύ γρήγορα η Βουλγαρία θα είναι παράδεισος σε σχέση με εδώ...

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ σιδεράκιας 17/04/2012 00:06:32

        Αγαπητέ σιδεράκια, προφανώς μέρος της συλλογικής ενοχοποίησης και του "μαζί τα φάγαμε" αποτελεί και η απλοϊκή εξαγωγή συμπερασμάτων στην οποία επιδίδεται σύσσωμος ο γκαιμπελικός μηχανισμός που έχει παραδοθεί στην υπηρεσία των ευρωναζί. Μόλις προχθές είδα σε μια φυλλάδα της διαπλοκής -δεν θυμάμαι σε ποια- να έχει αναδειχθεί σε θέμα αιχμής η συνέντευξη κάποιου Ρουμάνου ποδοσφαιριστή (που παίζει στο ελληνικό πρωτάθλημα), ο οποίος διερωτάτο "ποια κρίση; Όλες οι καφετέριες και τα Mall, γεμάτα είναι"...

        • αλλενάκι avatar
          αλλενάκι @ Αυριανιστής 17/04/2012 00:13:02

          όποιος μετά από 3 ολόκληρα χρόνια μνημόνιο μιλάει για "λίπος που είναι να καεί" είναι νεοφιλελελεύθερο βαμπίρ, σκέτα

          και επειδή είναι Πάσχα θα σταματήσω εδώ

          μην έχουν παράπονα όμως μερικοί μετάαα... ότι εμείς δεν είχαμε εφιστήσει την προσοχή, ότι δεν προειδοποιήσαμε, ότι δεν σπάσαμε τα πληκτρολόγια

          Χριστός Ανέστη Αυριανιστή!

          • αλλενάκι avatar
            αλλενάκι @ αλλενάκι 17/04/2012 00:23:19

            επιστήσει, διόρθωση

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ αλλενάκι 17/04/2012 00:23:44

            Αληθώς Ανέστη, αλλενάκι! Γερά στις πολεμίστρες, γιατί όπου διαβάζεις να γράφεται, δήθεν αθώα, "διόρθωση τιμών ακινήτων", να ξέρεις ότι εννοούν δήμευση, μέσω της υπερφορολόγησης, της ακίνητης μικροϊδιοκτησίας!

          • akenaton avatar
            akenaton @ αλλενάκι 17/04/2012 00:58:35

            Θα παρακαλούσα να κρατήσετε τους χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σας. Νέτα.

          • αλλενάκι avatar
            αλλενάκι @ akenaton 17/04/2012 10:05:41

            Πολύ καλά.

            Νεοφιλελεύuεροι μονεταριστές.

            Νέτα και αποσοστεωμένα.

  8. akenaton avatar
    akenaton 16/04/2012 14:15:13

    Οι τιμές στη Βουλγαρία για τα βασικά είδη είναι περίπου στο 50% (το γνωρίζω μιας και είμαι Μακεδόνας). Από κει και πέρα, για πιο "δύσκολα" είδη είναι ελαφρώς φθηνότερες αλλά όχι δραματικά. Εκείνο που είναι δραματικά χαμηλότερο είναι ο μισθός Βουλγαρίας πως να το κάνουμε; Μην ξεχνάτε πως χιλιάδες Έλληνες συνταξιούχοι (κυρίως) διαβιούν σε βουλγαρικές πόλεις ως "άρχοντες" με τη βασική ελληνική σύνταξη του ΙΚΑ!

    • Ιωάννης33 avatar
      Ιωάννης33 @ akenaton 16/04/2012 14:38:44

      συμφωνώ,ο Ελληνας στην Βουλγαρία βασιλιάς είναι,δεν είπα το αντίθετο.Στην Ελλάδα είναι "Βούλγαρος".Δηλαδή,ο μισθός του μήνα,δεν βγάζει μήνα!
      Και εγώ έχω πάει εκεί,θεσ/νίκη είμαι και ξέρω

  9. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 16/04/2012 15:10:10

    Σχολιάζω συνολικά, ανάρτηση και σχόλια:

    Οι αριθμοί είναι άκαμπτοι: Το αν θα καταλήξουμε "Βουλγαρία" δεν το καθορίζουν Ευρώ, Δραχμές ή οι ανάγκες μας, αλλά το ισοζύγιο των Συναλλαγών μας. Ούτε καν το ΑΕΠ μας, αφού ένα άρρωστα μεγάλο μέρος του (65%!) προέρχεται από υπηρεσίες, που προσφέρουμε ο ένας στον άλλον. Μοναδικά μας στηρίγματα η Πρωτογενής και Δευτερογενής Παραγωγή και από την Τριτογενή μόνον όση εισφέρει συνάλλαγμα ή υποκαθιστά εισαγόμενες υπηρεσίες.

    Αν θέλει κανείς να εκτιμήσει, που θα σταματήσει η κατρακύλα, ας αξιολογήσει τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα έναντι της Βουλγαρίας. Ο λόγος, που οι Λουξεμβούργιοι έχουν μέσο μισθό τα 1800Ε, είναι γιατί οι υποδομές τους είναι καλύτερες, η κατάρτισή τους είναι καλύτερη, η φορολόγηση είναι καλύτερη, ο επαγγελματισμός τους (κατάρτιση και νοοτροπία) είναι καλύτερος κ.ο.κ. Αν δεν έχουμε αντίστοιχη διαφορά από τους Βούλγαρους, τότε και ο μισθός μας εκεί θα καταλήξει. Ήδη η βιομηχανία μας εκεί πήγε. Το αν "μας χρειάζονται" περισσότερα είναι παγερά αδιάφορο, φίλε Σιδεράκια, για τις αγορές, που πληρώνουν. Τα δανεικά τελείωσαν, συνεπώς βρες εσύ από που θα τα πάρεις. Και αποκηρύσσω τους ΒΛΑΚΕΣ, που υποστηρίζουν την "Ευρωπαϊκή προοπτική" της Αλβανίας και "μετά την τακτοποίηση της ονομασίας" της ΦΥΡΟΜ. Θα μας στείλουν ακόμα πιό βαθιά στο χώμα.

    Ειδικά ως προς το νόμισμα, με ιδεοληψίες δεν πρόκειται να πάμε μακρυά. Αν ο Ακενατών έχει να δώσει θεωρητικό υπόβαθρο (μια έγκριτη οικονομική θεωρία, ας πούμε) στις φοβίες του για την δραχμή, έχει καλώς. Τον πληροφορώ, όμως, ότι αν ψάξει, τον περιμένει ανησυχητική διαπίστωση. ΠΑΝΤΑ, ως πρώτο εργαλείο ανταγωνιστικότητας θεωρείται η νομισματική πολιτική.

    Η "εσωτερική υποτίμηση", που καλούμεθα να υλοποιήσουμε, θα έπρεπε να είχε αποδώσει πολύ μεγαλύτερη πτώση τιμών ήδη και, αντίθετα από το συμπέρασμά σου, αγαπητέ Ακενατών, πάει κατά διαβόλου. Θα μπορούσε, ίσως, να πετύχει κάπως, αν δεν είχαμε την απαγόρευση της ΕΕ στην επιβολή αγορανομικών μέτρων. Το αρνί και μερικά βασικά είδη διατροφής "έπεσαν" λόγω του "κινήματος της πατάτας" και των αντιστοίχων.

    Τέλος, θυμηθείτε όλοι ότι, ΑΥΡΙΟ πρέπει να έχουμε τα χρήματα για τις υποχρεώσεις μας. Συνεπώς, οι προτροπές για αλλαγή νοοτροπιών και αξιοποίηση πόρων, που θα μας πάρουν δεκαετίες, είναι ΓΕΛΟΙΕΣ ΥΠΕΚΦΥΓΕΣ.

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ ΠΗΛΕΑΣ 16/04/2012 15:45:50

      Δε διαφωνούμε αγαπητέ ΠΗΛΕΑ, δεν είναι το θέμα που θα βρω εγώ να συμπληρώσω, όσο το γιατί δεν πέφτουν οι τιμές.
      Κι αυτό θα γίνει, αλλά εξαιρετικά βίαια κι ουσιαστικά δε θα αφορά το κόστος διαβίωσης, αλλά το σπάσιμο της φούσκας ακινήτων, όχι βέβαια για την εξυγίανση της αγοράς αλλά για τη λεηλασία της. Λυπάμαι που το λέω, αλλά απ'ότι έχω καταλάβει τελικός στόχος των εκεί κι εδώ "αφεντικών" είναι να γίνουμε κολλίγοι, ο καθένας στο επάγγελμά του ίσως.
      Και πάνω σε αυτό δεν έχω ακούσει τίποτε από κανέναν από τους κυρίους που σε λίγες μέρες θα ζητήσουν τη ψήφο μας.

      Το τι θέλουν οι "αγορές" είναι καλό για αυτές και τους τοποτηρητές τους, πολιτικές κι οικονομικές ελίτ. Στόχος τους η εξαθλίωση λαών με ποιός ξέρει τι κίνητρα.... Εμείς γιατί τους φυλάμε ακόμη;

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΠΗΛΕΑΣ 16/04/2012 21:02:21

      Δεν έχω ιδεοληψία με τη δραχμή αγαπητέ Πηλέα. Συμφωνώ πως το εθνικό νόμισμα είναι το κύριο εργαλείο για τη ρύθμιση της ανταγωνιστικότητας σε μικρές και εύθραυστες οικονομίες. Προϋποθέτει όμως κάποια ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΗ ΜΗΧΑΝΗ (κυρίως εξαγωγικού προσανατολισμού) την οποία εμείς δυστυχώς στερούμεθα πλέον. Αλλιώς, κυριολεκτικά θα "βράσουμε" στις δραχμές μας! Και κυρίως, υποστηρίζω πως αν γίνει τέτοια στροφή, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένη, σχεδιασμένη και ουδέποτε ξαφνική και απότομη. Κυρίως δε, θα πρέπει αν γίνει να γίνει αφού συντελεστεί η εκ βάθρων ανατροπή του παρόντος πελατειακού Πολιτικού Συστήματος ΠΑΣΟΚ με ότι αυτό συνεπάγεται. Αλλιώς, το εθνικο νόμισμα θα γίνει το πλατύσκαλο όπου το υπάρχον Σύστημα θα στηριχθεί, θα αναπαραχθεί και θα μας καθίσει στο λαιμό για πολλές ακόμη δεκαετίες με αποτέλεσμα να ζήσουμε ξανά τα πέτρινα χρόνια της φτώχειας των πολλών, της μετανάστευσης, της πείνας του απλού κοσμάκη.
      Η εσωτερική υποτίμηση δεν αποδίδει ως τώρα τα αναμενόμενα κατά τη γνώμη μου επειδή ακόμη μεγάλο μέρος του πληθυσμού έχει οικονομικές εφεδρείες τις οποίες καταναλώνει με τον ίδιο αμέριμνο τρόπο που κατανάλωνε τόσες δεκαετίες τα δανεικά. Δέστε και το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας που δε λέει να αλλάξει και θα καταλάβετε. Τούτο θα αλλάξει, μόλις συνειδητοποιήσουν οι πάντες πως μας περιμένει δυστυχώς ένα μεγάλο διάστημα δυσπραγίας και πραγματικής μείωσης των εισοδημάτων. Αυτή την στιγμή, πολλοί συμπατριώτες μας πιστεύουν ακόμη πως κάποιος κάπου θα πατήσει ένα "κουμπί" και θα επιστρέψουμε στα δανεικά μας μεγαλεία όπως και πρώτα. Αλλιώς δεν εξηγείται η ευκολία με την οποία είναι πολλοί έτοιμοι να παραδώσουν την ψήφο τους στους καρα - καμενο - συριζο - ναζιστές και τον κυρ - Φώτη. Είναι δυνατόν πολίτες που πιστεύουν οτι αύριο θα τιτλοποιήσουν φανταστικά αποθέματα υδρογονανθράκων, χρυσού, ουρανίου και διαμαντιών και θα ξοφλήσουν τα χρέη τους και θα γίνουν πλούσιοι, να επιδείξουν την καταναλωτική συνέπεια που απαιτείται ώστε να πέσουν πραγματικά οι τιμές;
      Τέλος, για τα χρήματα που πραγματικά χρειάζονται ΑΜΕΣΑ, συμφωνώ και πιστεύω οτι θα πρέπει να εξευρεθούν από αυτούς που απολαμβάνουν μεγάλους και δυσανάλογους μισθούς, από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου και από δημεύσεις παρανόμως αποκτηθείσας περιουσίας (αρχίζοντας από τον Άκη!).

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ akenaton 16/04/2012 23:44:25

        Μήπως "τα πέτρινα χρόνια της φτώχειας των πολλών" δεν ζούμε, ήδη, και τώρα; Άσε που και, ακόμα κι εκείνα τα πέτρινα χρόνια στα οποία με νόημα παραπέμπεις, οι αυτοκτονίες, αν δεν ήταν άγνωστη λέξη, σίγουρα αφίσταντο σε αριθμό πάρα πολύ, μα πάρα πολύ, των σημερινών. (Ήδη, μόνο στη Θράκη, το τριήμερο του Πάσχα είχαμε τρεις αυτοκτονίες.)

      • ΕΛΛΗΝ avatar
        ΕΛΛΗΝ @ akenaton 16/04/2012 23:52:11

        ''............τα χρήματα που πραγματικά χρειάζονται........πρέπει να εξευρεθούν από αυτούς που απολαμβάνουν μεγάλους και δυσανάλογους μισθούς, από την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου..........''

        Καλές οι θεωρείες για προπαγάνδα αλλά

        Για τους γνωστούς άγνωστους φοροφυγάδες των βορείων και νοτίων προαστίων (τους οποίους θα εύρισκε σε μία μέρα και η θεία μου απο το χωριό ,με γραμματικές γνώσεις δημοτικού , αν κατέβαινε στην Αθήνα)
        φυσικά ούτε κουβέντα να γίνεται

        • akenaton avatar
          akenaton @ ΕΛΛΗΝ 17/04/2012 01:13:33

          Σε ποιούς νομίζετε οτι αναφέρεται το τρίτο μέρος της παραγράφου μου : ".....από δημεύσεις παρανόμως αποκτηθείσας περιουσίας (αρχίζοντας από τον Άκη!)" που επιμελώς παραλείψατε;;;;;

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ akenaton 17/04/2012 17:20:25

        Αγαπητέ Ακενατών, το "δεν παράγουμε τίποτα" είναι άλλη μια εμμονή των συγχρόνων μας: Δεν παράγουμε περισσότερα, γιατί δεν είμαστε ανταγωνιστικοί. Οι τσιμινιέρες θα ξανακαπνίσουν αμέσως, μόλις η παραγωγή γίνει συμφέρουσα. Και, εν πάσει περιπτώσει, 10% του ΑΕΠ μας είναι το έλλειμμά μας. Δεν είναι τραγικό. Τραγικοί είναι αυτοί, που το διαχειρίζονται.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ ΠΗΛΕΑΣ 16/04/2012 23:55:54

      Εδώ συναινούν να μπαίνουν αβέρτα στην Ε"Ε" τόσα και τόσα νέα μέλη, μπροστά στην Αλβανία νομίζεις ότι θα ορρωδήσουν οι ευρωλιγούρηδες; Ξέχασες την εικόνα με ένα σωρό κουτορνίθια βορειοελλαδίτες, που περίμεναν πώς και πώς την 1/1/2007 να εφορμήσουν από το τελωνείο του Προμαχώνα (τα μεσάνυχτα, που θα καταργούνταν οι έλεγχοι) για να πάνε να τα "ακουμπήσουν" στο καζίνο που φρόντισαν οι προνοητικοί Βούλγαροι να φτιάξουν μόλις πενήντα μέτρα (!) μέσα από το δικό τους συνοριακό φυλάκιο; Ακόμα και σήμερα αν περάσει κάποιος μπροστά από αυτό το καζίνο, θα δει απ' έξω σχεδόν αποκλειστικά αυτοκίνητα με ελληνικές πινακίδες!

      Και μην ξεχνάμε, η Κροατία πήρε ήδη ενταξιακές ημερομηνίες, ακολουθεί το Μαυροβούνιο -χωρίς την παραμικρή αντίδραση των ελλήνων πολιτικών-, αν ξεπεραστεί το θέμα του υψηλού μουσουλμανικού στοιχείου θα πάρει ημερομηνία και η Βοσνία, οπότε μέχρι το 2021 τη βλέπω και την Αλβανία μέσα. Και κάποιοι θα εξακολουθούν να νομίζουν ότι τότε θα γιορτάσουμε με... ανεξαρτησία (από τα δεσμά των "δανειστών") τους δύο αιώνες ανεξαρτησίας. Κούνια που μας κούναγε...

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ Αυριανιστής 17/04/2012 00:17:36

        Και μια αντιδιαστολή, για να καταλάβουμε τη διαφορά στη νοοτροπία και στον προσανατολισμό της εξωστρέφειας μεταξύ των δύο χωρών: οι Βούλγαροι έφτιαξαν το καζίνο που προανέφερα, και κάνουν χρυσές δουλειές. "Εμείς", θεωρώντας την πρόσβαση σε "δυτικά" αγαθά ως μοναδικό τρόπο για να τους δελεάσουμε, φτιάξαμε ένα mall περίπου 3 χιλιόμετρα μετά τα σύνορα, στην επαρχιακή οδό Προμαχώνα-Αγκίστρου. Ξέρετε τι τύχη είχε; Περιέπεσε σύντομα σε εντελώς παρακμιακή κατάσταση, με πάνω από το 60% των καταστημάτων του να παραμένει κλειστό και τα υπόλοιπα να υπολειτουργούν ως ξεστοκάδικα αλυσίδων που δραστηριοποιούνται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη...

      • Ο Θείος avatar
        Ο Θείος @ Αυριανιστής 18/04/2012 11:11:53

        Αγαπητέ Αυριανιστή έχεις χάσει συνέχειες.
        Η Κροατία είναι ήδη το 28ο μέλος της ΕΕ με υπογραφή συνθήκης τον Δεκέμβριο του 2011.
        Απομένει μόνον να εγκρίνουν οι πολίτες της Κροατίας την ένταξη με δημοψήφισμα για να γίνει επίσημο μέλος την 1η Ιουλίου 2013.
        H Βοσνία-Ερζεγοβίνη θ' αργήσει, υπάρχουν εσωτερικά θεσμικά προβλήματα δυσλειτουργειων στην ομοσπονδιακή δομή της χώρας.
        Η Αλβανία θ' αργήσει πολύ περισσότερο, λόγω οικονομικών.
        Ώριμες για ένταξη μέχρι το 2015 είναι η Σερβία, το Μαυροβούνιο και η FYROM (για την τελευταία, το μόνο πρόβλημα είναι να βρεθεί η κοινά αποδεκτή λύση για το θέμα της ονομασίας).
        "Το ποτάμι δεν γυρίζει πίσω", που έλεγε και ο Μεγάλος.

  10. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/04/2012 15:31:30

    Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά σε όλους!!!
    Βουλγαρία Unleaded (Euro95), μέση τιμή: € 1,386
    Τιμές καυσίμων σε όλη την Ευρώπη και αλλού:
    h**p://www.fuel-prices-europe.info/

    Άλλες γειτονικές χώρες, μέσες τιμές Euro95:
    FΥRΟΜ € 1,426
    Serbia € 1,354
    Croatia € 1,491
    Montenegro € 1,490
    Bosnia and Herzegovina € 1,299
    Turkey € 2,003 (!!)
    U.S.A € 0,803 (!!!!!!!!!)

    Πάμε Σεράγεβο και φουλάρουμε! Ακόμη καλύτερα, στο Νιού Γιόρκ ή Μπόστον. Με τίποτε στην Πόλη!

    • Κυαίστωρ avatar
      Κυαίστωρ @ Ο Θείος 16/04/2012 18:03:20

      Στην Τουρκία φίλε μου είναι νομίζω με το γαλόνι και όχι με το λίτρο, με μικρή επιφύλαξη το λέω μιας και έχω πάει 5 φορές στη γείτονα χώρα.
      Οι τιμές είναι γύρω στις 4 λίρες το γαλόνι άρα πρέπει να σκεφθούμε πως 1 ευρώ είναι περίπου 2,33 λίρες Τουρκίας (τόσο ήταν τέλη Μαρτίου πάντως).

  11. Ο Θείος avatar
    Ο Θείος 16/04/2012 16:22:46

    Η Ελληνική κρίση είναι μέρος της κρίσης στην Ευρώπη, μια σχετικά μικρή σε απόλυτο μέγεθος (αλλά οξεία και ακραία) κορυφή της.
    Η κρίση χρέους στην Ευρώπη εμφανίζεται με δισυπόστατη φαινομενική μορφή: Είτε ως δημοσιοοικονομική κυρίως ανισορροπία (Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία), είτε ως κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού εθνικού πυλώνα, σε συνέπεια κατάρρευσης τιμών των ακινήτων και των αντίστοιχων υποθηκών (Ιρλανδία, Ισπανία - σε αναλογία με το "2008" των ΗΠΑ).
    Ωστόσο, αρκετοί οικονομικοί αναλυτές διαφορετικών σχολών (π.χ. Στίγκλιτς, Ρόγκοφφ, Μύνχάου), τείνουν να ομοφωνήσουν ότι και στις δύο περιπτώσεις η πραγματική κινητήρια δύναμη της κρίσης είναι μια τυπική "φούσκα" υπερεπένδυσης και υπερδανεισμού του ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ τομέα. Τόσο η δημοσιοοικονομική ανισορροπία, όσο και η κατάρρευση του χρηματοπιστωτικού πυλώνα είναι διαφορετικά αλλά δευτερογενή επακόλουθα.
    Στην πρώτη περίπτωση, έχουμε χώρες με κακό Ισοζύγιο εξωτερικών Συναλλαγών (λίγες εξαγωγές, πολλές εισαγωγές) και κάκιστο επενδυτικό περιβάλλον, που παρεμπόδιζε τις εισροές κεφαλαίων με απευθείας επενδύσεις στον ιδιωτικό τομέα. Η ιδιωτική καταναλωτική φούσκα χρηματοδοτήθηκε άμεσα μέσω του Δημόσιου δανεισμού και της διοχέτευσης στην κατανάλωση και τα ακίνητα, έμμεσα μέσω της υποφορολόγησης και φοροδιαφυγής των στρωμάτων υψηλής καταναλωτικής ισχύος. Αποτέλεσμα, η διόγκωση του δημόσιου χρέους.
    Στην πρώτη περίπτωση, είχαμε χώρες με σχετικά καλή παραγωγικότητα, εισροή επενδύσεων, εξαγωγές και πολύ καλή δημοσιοοικονομική ισορροπία. Η ιδιωτική καταναλωτική φούσκα χρηματοδοτήθηκε άμεσα μέσω του πιστωτικού συστήματος και του "γρήγορου χρήματος" που επενδύθηκε. Ωστόσο αποεπενδύθηκε το ίδιο γρήγορα μόλις έσκασε η φούσκα των ακινήτων στις ΗΠΑ, μεταδίδοντας ακαριαία το φαινόμενο στον εξίσου υπερεπενδυμένο στεγαστικό τομέα Ιρλανδίας και Ισπανίας.
    Το επιμύθιο: Οι "PIIGS" (και προηγουμένως οι ΗΠΑ) δεν ζούμε κάποια πρωτόγνωρη οικονομική κατάσταση, αλλά μια τυπική κρίση υπερεπένδυσης του κεφαλαιοκρατικού συστήματος. Η ρίζα βρίσκεται στην πραγματική οικονομία. Δεν είναι όμως κρίση υπερπαραγωγής όπως του 1929. Είναι εντοπισμένη στους τομείς της στέγασης και της εσωτερικής κατανάλωσης.
    Η “εσωτερική υποτίμηση” είναι αναπόφευκτη, γιατί αυτές οι κρίσεις έχουν συγκκριμένη διαδρομή και σχήμα: Ημιτονοειδής καμπύλη, όποιος έχει διαβάσει τα στοιχειώδη του Schumpeter και τα βασικα του Keynes καταλαβαίνει. Αλλά για πραγματική “εσωτερική υποτίμηση”, το μισθολογικό κόστος (δηλαδή το μεταβλητό κεφάλαιο μιας επένδυσης) δεν "παίζει" στα σενάρια αυτά, που είναι μέσης διάρκειας (30 - 40 χρόνια). Ούτε το νόμισμα. Το πρόβλημα συνίσταται στο κόστος των επενδύσεων παγίου, δηλαδή ακίνητα, δίκτυα, υποδομές, παράπλευρα κόστη (γραφειοκρατία, διαφθορά κτλ). Και αυτά είναι ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ στην Ελλάδα. Και ανθίστανται.
    “Εσωτερική υποτίμηση” θα έχουμε όταν γίνουν φθηνότερα τα ακίνητα, τα μεταφορικά και δίκτυα, οι υποδομές. Και όταν συρρικνωθούν βίαια τα παράπλευρα κόστη. “Εσωτερική υποτίμηση” θα έχουμε προσεγγίζοντας αυτούς τους συντελεστές κόστους σε επίπεδα Αυστρίας, Σλοβενίας, Γερμανίας, Βελγίου και Φινλανδίας (τηρουμένων των αναλογιών παραγωγικότητας κάθε χώρας). Όχι Βουλγαρίας ή Ρουμανίας.
    Τότε η ημιτονοειδής καμπύλη θα πιάσει πάτο και η Ελλάδα θα είναι χώρα ελκυστική για επενδύσεις. Η εμμονή με το εργασιακό κόστος δεν οδηγεί πουθενά, είναι μια παρωχημένη ακαδημαική προσέγγιση νεοφιλελεύθερης κοπής, άσχετη με την πραγματική οικονομία.
    Ο πρακτικά σκεπτόμενος σήμερα είναι καλύτερα να συμβουλεύεται Τζώρτζ Σόρος και Άγιο Μπερνάνκιο, όχι τους μουχλιασμένους Ordoliberalen της Γερμανικής Bundesbank, που έμειναν νεοφιλελεύθεροι ακόμη και τώρα που ξεκληρίστηκε η Αμερικανική συντροφιά τους.

  12. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 16/04/2012 17:13:55

    Οι περισσότεροι γνωρίζουν ότι ο Καναδάς είναι μια από τις πιο ανεπτυγμένες οικονομίες του κόσμου, που κόντρα στην κρίση δεν έχει ανεργία και συνεχίζει, ακόμη και σήμερα, με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης. Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν όμως ότι...
    εκεί έχουν γίνει τα μεγαλύτερα πειράματα που αφορούν την ανθρώπινη ψυχολογία και την μεταφυσική. Πάντα, βέβαια, με βιτρίνα διάφορες έρευνες μη Κυβερνητικών Οργανώσεων και επιστημονικών ομάδων αλλά και πάντα με συμμετοχή των μυστικών υπηρεσιών των Ηνωμένων Πολιτειών και του Ισραήλ.

    Τον Μάιο του 1961 συνέβη το εξής απίστευτο πείραμα με τα συνταρακτικά για τις Μυστικές υπηρεσίες αποτελέσματα: Σε 100 εθελοντές, μεταξύ 30 και 50 ετών τέθηκε μεταξύ άλλων και το ερώτημα: ''Επειδή οι αριθμοί και τα χρονικά διαστήματα είναι σχετικά για κάθε άνθρωπο, θέλουμε να μας πεις εάν το διάστημα των έξι μηνών είναι μεγάλο ή μικρό για εσένα.'' Απλό το ερώτημα απλή και η απάντηση. Από τους 100 οι 76 απάντησαν ότι το διάστημα είναι μεγάλο και οι υπόλοιποι 24 ότι είναι μικρό.

    Ολόκληρο το πείραμα ήταν φυσικά μια πρόφαση για να τεθεί αυτή και μόνο η ερώτηση. Και αυτό γιατί μετά το τέλος της απάντησης του καθενός που είπε ''μικρό'' η επιστημονική ομάδα του αποκάλυψε το εξής: ‘’Ξέρεις, η ομάδα μας έχει κάνει 4 φορές στο παρελθόν την ίδια ερώτηση σε αντίστοιχους με εσένα εθελοντές. Και οφείλουμε να σου πούμε ότι το 60% των εθελοντών που απάντησαν ''μικρό'' πέθαναν μέσα σε περίοδο δύο ετών. Αυτό ίσως οφείλεται σε μία είδους ''πρόγνωση'' που κάνει ασυναίσθητα ο εγκέφαλος ή σε κάτι πιο πολύπλοκο σχετικά με εγκεφαλικά ιόντα αλλά αυτό το ερευνούμε στα εργαστήρια. Μέσα στο επόμενο έτος πιστεύουμε ότι θα φτάσουμε σε ασφαλή συμπεράσματα’’. Αφού φυσικά ζήτησαν την απόλυτη εχεμύθεια από τα ''πειραματόζωα'', λόγω της επιστήμης και της εθνικής ασφάλειας, τα αποχαιρέτησαν.

    Αυτή η ανακάλυψη της επιστημονικής ομάδας ήταν εννοείται μια ανοησία, ένα συνειδητό ψέμα. Αλλά μιλάμε πάντα για το 1961 που οι άνθρωποι ήταν πολύ πιο ευκολόπιστοι και δεν υπήρχε ούτε η στοιχειώδης τεχνολογία για να ελέγξει κανείς κάτι τέτοιο. Και φυσικά οι 24 αυτοί άνθρωποι κατατρόμαξαν, όταν εξειδικευμένοι επιστήμονες τους είπαν ότι είναι πολύ πιθανόν να χάσουν την ζωή τους πολύ σύντομα. Και αυτό έκανε το επόμενο διάστημα της ζωής τους σκέτη κόλαση.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία των επιστημόνων μόνο το 1% των ανθρώπων μεταξύ 30 και 50 ετών πεθαίνουν ξαφνικά από τροχαία, καρδιακά επεισόδια, άγνωστες ασθένειες κλπ. Αυτό επαληθεύτηκε και στους ''76'' που είχαν μία ανθρώπινη απώλεια από έμφραγμα, στατιστικά κανονικό. Όσον αφορά όμως τους 24 που απάντησαν ''λάθος'' δεν ίσχυσε το ίδιο. Εννέα από αυτούς έχασαν την ζωή τους, πράγμα που εντυπωσίασε την ομάδα που μελέτησε το πως και το γιατί έγινε αυτό.

    Το πόρισμα τους; Η γνώση ότι είναι πολύ πιθανόν να πεθάνουν τους συνέτριψε. Οι οικείοι τους, ανέφεραν στα μέλη της ομάδας που τους πλησίασε μετά τον θάνατο των ‘’πειραματόζωων’’, ότι το μυαλό τους τον τελευταίο καιρό φαινόταν συνέχεια κολλημένο κάπου και κάτι έμοιαζε να τους απασχολεί. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μειωμένη απόδοση στον χώρο εργασίας, εκδήλωση παραβατικής συμπεριφοράς και κατάθλιψη. Επτά από αυτούς απολύθηκαν από την δουλειά τους και μετά τους πήρε η κατηφόρα. Δύο από αυτούς φυλακίστηκαν, ο ένας για ληστεία και άλλος ένας για απάτη. Τέσσερις σκοτώθηκαν σε τροχαίο, οι δύο εξ’ αυτών υπό την επήρεια αλκοόλ, τρεις πέθαναν από άγνωστα καρδιακά προβλήματα που αναζωπυρώθηκαν και που προκάλεσαν έμφραγμα του μυοκαρδίου και δύο από ραγδαία και απότομη εξάπλωση κακοήθους καρκίνου.

    Αυτή η διαπίστωση εξέπληξε τα μέλη της ερευνητικής ομάδας και τους πολιτικούς προϊσταμένους τους. Δεν φαντάζονταν ότι ο εγκέφαλος θα επιτεθεί με τόση σφοδρότητα στο σώμα μόνο με την βεβαιότητα ενός μελλοντικού αρνητικού γεγονότος και θα επηρέαζε τους συμμετέχοντες ακόμη και στην πιο μικρή καθημερινή τους πράξη. Είναι σαν να βάζεις, έλεγαν, ένα ζευγάρι κόκκινο γυαλιά στα μάτια κάποιου και όλα να αποκτούν γύρω του αυτή την κοκκινωπή απόχρωση. Τίποτα δεν έχει αλλάξει πραγματικά, παρά μόνο ο τρόπος που τα βλέπει.

    Μόνο που στο πείραμα, το φίλτρο ήταν ‘’θανατηφόρο’’. Κάποιο μελλοντικό φίλτρο, σκέφτηκαν, μπορεί να περιέχει εξάπλωση ασθενειών, οικονομικές κρίσεις κλπ. Να χρησιμοποιηθεί σαν αυτοεκπληρούμενη προφητεία, που δεν θα κάνει τίποτε άλλο, από το να ωθεί την πραγματοποίηση σε οτιδήποτε εμείς επιλέξουμε. Και διαβίβασαν το πόρισμα τους στους πολιτικούς παράγοντες των χωρών τους.

    Τα χρόνια πέρασαν από τότε και πολλά φίλτρα εφαρμόστηκαν στην ανθρωπότητα. Η εξάπλωση της τεχνολογίας βοήθησε πολύπλευρα την απορρόφηση τους από τον πληθυσμό και η αποτελεσματικότητα τους αποδείχθηκε πολύτιμη. Στην Ελλάδα την εξάπλωση των φίλτρων έχουν αναλάβει κυρίως τα media και τα τελευταία χρόνια το ίντερνετ.

    Θυμηθείτε μόνο την ελληνική οικονομική κρίση. Το 2008 άρχισε, με αφορμή την παγκόσμια οικονομική κρίση, ένας ακήρυχτος πόλεμος στους Έλληνες πολίτες για την οικονομική κρίση που ζούσαμε, από τα κανάλια και το διαδίκτυο. Αλλά για μισό λεπτό! Το 2008 στην Ελλάδα δεν ζούσαμε καμία κρίση. Είχε σκάσει η Lehman Brothers και το αμερικάνικο τραπεζικό σύστημα αλλά οι ελληνικές τράπεζες και επιχειρήσεις ήταν ανέγγιχτες. Δεν είχαν το παραμικρό πρόβλημα. Και όμως οι Έλληνες, χωρίς καμία μείωση στο εισόδημα τους, άρχισαν να ζούνε την κρίση ένα χρόνο πριν αυτή εμφανιστεί. Δεν έβλεπαν καμιά κρίση αλλά τα δελτία ειδήσεων τους διαβεβαίωναν ότι ήταν εκεί και τους απειλούσε.

    Τι συμβαίνει σε έναν άνθρωπο όταν τον βεβαιώνεις ότι θα πεθάνει; Πεθαίνει. Έτσι και αυτόν που βεβαιώνεις ότι θα πτωχεύσει, πτωχεύει και ούτω κάθε εξής. Φυσικά η όλη διαδικασία δεν γίνεται αυτόματα, είναι δυναμική, δηλ. σταδιακά τρομοκρατείς τον καταναλωτή ότι η κρίση παραφυλά, αυτός σταματά να καταναλώνει, τα δημόσια έσοδα μειώνονται, τα κέρδη των επιχειρήσεων μειώνονται, οι επιχειρήσεις απολύουν κόσμο και σε ένα εξάμηνο μπαίνεις στην αδιέξοδη ύφεση. Εάν έχεις και έναν Παπανδρέου πρωθυπουργό αποκλείεσαι και από τις αγορές και έτσι προτρέχεις στο ΔΝΤ.

    Από κει και πέρα όμως το πείραμα άλλαξε κατεύθυνση και θα επανέλθω με νεότερα στο μέλλον. Μέχρι τότε προσοχή στα γυαλιά που φοράτε!..

    Υ.Γ Για την ενημέρωση σας το πείραμα αναφέρθηκε μια και μόνη φορά δημόσια, σε ένα γαλλικό συνδρομητικό περιοδικό το 1967, αμέσως μετά την εξιχνίαση ενός θανάτου σχετικού με το πείραμα. Αυτό, κάποτε έπεσε στα χέρια μου και σας το μετέφερα. Αν και δεν έχει αξία το πείραμα αυτό καθ' αυτό αλλά το φίλτρο που χρησιμοποιήθηκε. Αυτό θα μας βοηθήσει να εντοπίσουμε τα άλλα που χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα. Τα μάτια σας ανοιχτά και ενεργοποιήστε την κρίση σας, μην αφήνετε τους άλλους να αποφασίζουν τι εσείς θα πιστέψετε..!

    http://www.promitheasblog.com/2011/11/blog-post_5413.html

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ Ιαπετός 16/04/2012 19:44:19

      Ο μηχανισμός της "αυτοεκπληρούμενης προφητείας" έχει ισχύ. Γενικά, σε άτομα και σε κοινωνικά σύνολα. Υποθέτω και για ότι αφορά την οικονομία.
      Ωστόσο δεν είναι σωστό κατά τη γνώμη μου ότι "το 2008 που είχε σκάσει η Lehman Brothers και το αμερικάνικο τραπεζικό σύστημα, οι ελληνικές τράπεζες και επιχειρήσεις ήταν ανέγγιχτες, δεν είχαν το παραμικρό πρόβλημα".
      Πράγματι, στην Ελλάδα το 2008 δεν ζούσαμε ακόμη καμία κρίση, όμως καθόμασταν πάνω σε ηφαίστειο που κόχλαζε. Και οι ξεγελασμένοι σεισμολόγοι μας καθησύχαζαν. Μας ξεγελούσαν, είναι πιό σωστό.
      Οι τράπεζες είχαν υπερδανείσει εκτοξεύοντας τις αγοραίες τιμές ακινήτων και επιχειρηματικών αξιών (μετοχές, καταναλωτικά προιόντα) σε δυσθεώρητα και μη διατηρήσιμα ύψη.
      Μια οικονομία που κινείται από όλο και φτηνότερη πίστωση και από όλο και μεγαλύτερους όγκους πίστωσης, κάποια στιγμή γυρίζει πρός τα κάτω απότομα. Μόλις δοθεί αφορμή. Το 2008 ήταν εύλογη αφορμή. Γύρισαν προς τα κάτω οικονομίες πολύ ανθεκτικότερες και ορθολογικότερες, αλλά αυτές ανέκαμψαν. Η Γερμανία το 2009 είχε ύφεση 6,5 %, το 2010 επανήλθε σε θετικά.
      Το ουσιαστικό: Η αθρόα πίστωση στη δεκαετία του 2000 δεν έρρεε σε παραγωγικές επενδύσεις, η παραγωγική ικανότητα καθόλου δεν επεκτάθηκε. Αντί γι αυτό ανέβαιναν οι τιμές των υπαρχόντων παγίων περιουσιακών στοιχείων - τιμές εταιρειών, τιμές μετοχών, τιμές πρώτων υλών, τιμές ακινήτων - όλο και πιό ψηλά.
      Ανέβαιναν μάλιστα πολύ πιό γρήγορα από τις τιμές των μεταβλητών κεφαλαίων, δηλαδή από το εργασιακό κόστος.
      Όχι μόνον στην Ελλάδα, αλλά σε όλο τον ανεπτυγμένο κόσμο, Ευρώπη και Αμερική. Αλλά στην Ελλάδα ξεκινούσαμε ήδη από πολύ χαμηλή παραγωγική ικανότητα, χωρίς εξαγωγές, με κάκιστο ισοζύγιο εμπορικών συναλλαγών.
      Τα υπάρχοντα παγια περιουσιακά στοιχεία των επιχειρήσεων άλλαζαν χέρια σε όλο και ψηλότερες τιμές. Θυμάστε το boom αγοραπωλησιών εισηγμένων. Ήταν μια οικομομία - "αεροπλανάκι".
      Ειδικά η έκρηξη στην οικοδομική δραστηριότητα, παραμόρφωσε όλη τη δομή της οικονομίας, απορρόφησε τα διαθέσιμα ρευστού, έσπρωξε απότομα ορισμένες κατηγορίες αποδοχών προς τα πάνω και με αυτά, ζημίωσε καίρια την διεθνή ανταγωνιστικότητα. Εκτός από την Ισπανία και Ιρλανδία, ο τελευταίος αυτός παράγοντας έπληξε καίρια και την Ελλάδα, καλύπτεται όμως κάτω παό τη δημοσιοικονομική ανισορροπία.

    • αποκατάσταση avatar
      αποκατάσταση @ Ιαπετός 16/04/2012 20:56:55

      Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα αναφέρετε. Είναι γεγονός ότι οι σκέψεις παίζουν ένα τεράστιο ρόλο στο βίο του ανθρώπου αλλά και στις κοινωνίες εν γένει (πιστεύω όμως όχι ολοκληρωτικό αλλά αρκετά μεγάλο). Αν επιδράσεις λοιπόν στο τρόπο σκέψης επιδράς και στον τρόπο δράσης των ατόμων.

  13. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 16/04/2012 18:07:16

    Οι ευρωλιγούρηδες, αντί να καταφεύγουν στις σοφιστείες των Μ.Α.Δ., μήπως θα μπορούσαν επίσης να μας έλεγαν πόσο φορολογείται (με οποιονδήποτε τρόπο) η ακίνητη μικροϊδιοκτησία στη Βουλγαρία, σε τι ύψος ανέρχονται τα λεγόμενα "τεκμήρια" (αν υπάρχουν), καθώς και αν Βούλγαροι χάνουν μαζικά τα σπίτια τους όπως θα αρχίσει να συμβαίνει εδώ αμέσως μετά τις εκκαθαρίσεις των φετινών δηλώσεων φόρου εισοδήματος φυσικών προσώπων;

  14. LambrosG avatar
    LambrosG 16/04/2012 18:14:21

    Χριστός Ανέστη, Χρόνια Πολλά σε όλους τους Έλληνες.
    Κύριε αρθρογράφε, τι ακριβώς αναλύετε και τι θέλετε να μας πείτε με αυτό το πόνημά σας? Και, κυρίως, σε ποιά δεδομένα στηρίζετε τον συλλογισμό σας? Όταν λέτε πως "σε μια ελεύθερη οικονομία κανείς δε μπορεί να μας εγγυηθεί πως οι μισθοί θα βαίνουν διαρκώς αυξανόμενοι" τι εννοείτε? Σας διαφεύγει - εσκεμμένα - ή μήπως αγνοείτε πως στο νέο μνημόνιο τίθεται ως στόχος η μείωση των μισθών κατά την τριετία 2012-2014 να φθάσει το 15%?
    Τελικά, αποφασίστε: η Βουλγαροποίηση των μισθών είναι αποτέλεσμα της ελεύθερης οικονομίας την οποία επικαλείστε (διανθισμένη με ολίγον από επιστημονικοφανή ΙΑΔ) ή είναι αποτέλεσμα του νέου μνημονίου?
    Μήπως, τελικά, σε μιά ελεύθερη οικονομία στα χρόνια του μνημονίου το μόνο που μπορούν να μας εγγυηθούν είναι πως οι μισθοί θα βαίνουν - μονίμως - μειούμενοι?
    Α, και σε ό,τι αφορά την διαπίστωσή σας περί της πτώσης των τιμών του οβελία κατά μέσον όρο 2 ευρώ (20% περίπου), μάλλον παραβλέψατε (πάλι?) να μας ενημερώσετε πως ενώ κάθε χρόνο το Μεγάλο Σάββατο οι τιμές του οβελία (τουλάχιστον στην Βαρβάκειο) φθίνουν, φέτος παρατηρήθηκε το φαινόμενο οι τιμές να αυξηθούν κατακόρυφα φτάνοντας ή ξεπερνώντας τα 12 - 13 ΕΥΡΩ.
    Και, βεβαίως, αποφεύγετε να μας εξηγήσετε γιατί και με ποιόν τρόπο θα επέλθει η διόρθωση των τιμών (διόρθωση προς τα άνω ή προς τα κάτω?) η οποία "θα απαλύνει εν μέρει την απώλεια αγοραστικής δύναμης των εργαζομένων".

    • akenaton avatar
      akenaton @ LambrosG 16/04/2012 21:22:32

      1. Οι μισθοί Βουλγαρίας είναι πολύ μακριά και πολύ κάτω ακόμη. Χρησιμοποιούνται απλώς ως "μπαμπούλας" από όσους επιδιώκουν από την κρίση ατομικά ή πολιτικά - ιδεολογικά οφέλη. Αυτό ακριβώς που λέω: δεν υπάρχει εγγύηση συνεχούς ανόδου των μισθών στις ελεύθερες οικονομίες. Αντίθετα υπάρχουν κύκλοι ανόδου - καθόδου.
      2. Είναι αποτέλεσμα 30 χρόνων ανορθόδοξης και δανεικής "ανάπτυξης". Μια "φούσκα" που έσκασε (κάποτε θα έσκαγε) τώρα και οδηγεί σε βίαιες διορθώσεις δυστυχώς.
      3. Λόγω κρίσης οι προμήθειες των κρεοπωλών ήταν περιορισμένες και το Μ. Σάββατο υπήρξαν ελλείψεις με αποτέλεσμα όσοι πονηρά σκεπτόμενοι προσπάθησαν να επωφεληθούν από το "κόλπο" των περασμένων ετών να βρεθουν μπροστά σε αυξημένη ζήτηση με μειωμένη επάρκεια => αύξηση της τιμής. Το αντίστροφο ακριβώς από αυτό που γινόταν όλα τα περασμένα Μ. Σάββατα. Άλλη μια απόδειξη οτι οι καταναλωτές ακόμη δεν έχουν προσαρμοσθεί στα γεγονότα!
      4. Με τον βίαιο περιορισμό της ζήτησης λόγω έλλειψης διαθεσίμων (αφού καεί πρώτα το υπάρχον λίπος). Είναι χαρακτηριστικό πως οι τιμές στα ακίνητα, στα ακριβά είδη, στις υποδομές, στις μετακινήσεις ακόμη ανθίστανται. Όπως ανθίστανται επίσης χαρακτηριστικά και οι διαρθρωτικές αλλαγές (μείωση γραφειοκρατίας, διαπλοκής, διαφθοράς) που είναι κρίσιμα μεγέθη για επίτευξη της εσωτερικής υποτίμησης στις τιμές των αγαθών και των υπηρεσιών.

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ akenaton 16/04/2012 22:17:32

        Φαντάζομαι ότι γνωρίζεις πως πολλά από τα "ακριβά είδη" που αναφέρεις, "αντιστέκονται" δεδομένου ότι είναι εισαγόμενα και έχουν εργοστασιακή αξία/τιμολόγηση από ελάχιστα ελαστική ως πλήρως ανελαστική. Για παράδειγμα, οι τηλεοράσεις (ίδιας μάρκας και τύπου) ή τα iPhones, με το τελευταίο να αποτελεί το πλέον χαρακτηριστικό "ακριβό είδος" με μηδενική ελαστικότητα τιμής ανάλογα με την αγορά. Η "μαμά Apple" τιμολογεί μια δεδομένη τιμή για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, και από εκεί και πέρα ανάλογα με την εγγύτητα (και άρα τα μεταφορικά) διαμορφώνεται η τιμή στις πιο μικρές και απομακρυσμένες αγορές (όπως η ελληνική).

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Αυριανιστής 17/04/2012 00:55:54

          Μια και περί βουλγαροποίησης των μισθών ο λόγος, χρήσιμο είναι εδώ να ρίξει κάποιος μια ματιά στις τιμές τέτοιων αγαθών (των "ακριβών ειδών" όπως τα λες) στη Βουλγαρία. Η διαφορά που έχουν στις τιμές τους από τις τιμές στην Ελλάδα είναι από μηδενική ως αμελητέα. Και να σκεφτεί κάποιος ότι το λεβ έχει, εδώ και 6-7 χρόνια, σχεδόν σταθερή ισοτιμία (γύρω στο 1,90) προς το ευρώ, η οποία δεν διαταράχθηκε ακόμα και όταν κατά την κρίση του 2008 υποτιμήθηκαν τα νομίσματα των υπολοίπων βαλκανικών χωρών. Καταρρίπτονται λοιπόν τα υστερικά ξόρκια των ευρωλιγούρηδων, ότι δήθεν πρέπει "πάση θυσία να μείνουμε στο ευρώ γιατί αλλιώς δεν θα μπορούμε να αγοράσουμε τίποτα". Εσείς τι λέτε, οι Βούλγαροι (που κάνουν τα πάντα για να έχουν σταθερή ισοτιμία) μπορούν;

          • ψυχραιμια avatar
            ψυχραιμια @ Αυριανιστής 17/04/2012 01:32:34

            Γιατι ομως κανουν τα παντα για σταθερη ισοτιμια;
            Μηπως γιατι το 1997-98 εζησαν υπερπληθωρισμο που εξανεμισε ολες τις οικονομιες τους;

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ ψυχραιμια 17/04/2012 01:42:45

            Ενώ με τα 150 ευρώ μισθό, ...αποταμιεύουν κιόλας σε σκληρό νόμισμα!

            Ξέρεις εσύ καμιά τιμαριθμική σταθερότητα που να τρώγεται; Αν ξέρεις, μήπως να δώσεις λίγη και στο 1,1 εκατομμύριο των ανέργων για να ταΐσουν τα παιδιά τους;

      • Αυριανιστής avatar
        Αυριανιστής @ akenaton 16/04/2012 22:22:11

        Ομοίως και οι μετακινήσεις. Πόση ήταν η τιμή του ντίζελ, τόσο η διεθνής όσο -κυρίως- και η εγχώρια προ των απανωτών αυξήσεων του ΕΦΚ που επέβαλαν -ασυζητητί μάλιστα- οι ευρωναζί; Πώς να μην "αντιστέκονται", με τέτοιες συνθήκες, οι τιμές των μετακινήσεων;

        • akenaton avatar
          akenaton @ Αυριανιστής 16/04/2012 23:11:40

          Η κυβέρνηση του ΓΑΠ αποφάσισε τις αυξήσεις στον ΕΦΚ της βενζίνης! Όχι οι ευρωναζί (;)!!!

          Ο μηχανισμός για την πτώση του ΕΦΚ είναι απλός και θα δουλέψει μόλις πραγματικά πέσει αρκετά η κατανάλωση (οσονούπω δηλαδή): εφόσον ΔΕΝ εισπράτω αυτά που περίμενα, λόγω πτώσης της κατανάλωσης, μειώνω ξανά τον ΕΦΚ ώστε να αυξηθεί η ζήτηση και να πάρω τα ΙΔΙΑ λεφτά έχοντας πιο ευχαριστημένους τους πολίτες. Υποψιάζομαι πως θα είναι ένα από τα πρώτα μέτρα που θα μπορούσε να πάρει μια ΑΛΗΘΙΝΗ κυβέρνηση όπως αυτή που ελπίζω να σχηματίσει ο Σαμαράς μετά τις εκλογές. Και υπάρχουν και πολλά άλλα .....

          • Αυριανιστής avatar
            Αυριανιστής @ akenaton 16/04/2012 23:34:32

            Για μια ακόμη φορά, λογαριάζεις χωρίς τον ξενοδόχο που εν προκειμένω είναι οι ευρωναζί. (Ή, έστω, θέλεις να νομίζουμε ότι άθελά σου λογαριάζεις χωρίς τον ξενοδόχο.) Η κατανάλωση, λοιπόν, έχει πέσει εδώ και πάνω από ένα χρόνο, όχι μόνο "αρκετά", αλλά κατά 35% (και τους τελευταίους μήνες, με την αύξηση και των διεθνών τιμών, ακόμα περισσότερο), τα δημόσια έσοδα από τον ΕΦΚ έχουν γκρεμοτσακιστεί, αλλά οι ευρωναζί ούτε καν σκέψη δεν επιτρέπουν για μείωσή του. Φαντάζομαι ότι θα διάβασες για τη διαρροή ενός σχεδίου (προ εβδομάδων) για να θεσπιστεί κάτι σαν "αυτόματη τιμαριθμική αναπροσαρμογή" του ΕΦΚ ανάλογα με τις διεθνείς τιμές (θα μας το σέρβιρε, μάλιστα, ο Παπαδήμ-ι-ος ως "δωράκι"), αλλά μόλις το άκουσαν οι τροϊκανοί κατακτητές έκοψαν ορθά-κοφτά κάθε σκέψη για μείωση, έστω και κατ' ελάχιστον, οποιουδήποτε συντελεστή εμμέσων ή αμέσων φόρων.

      • LambrosG avatar
        LambrosG @ akenaton 17/04/2012 00:32:04

        Επιτρέψτε μου μερικές παρατηρήσεις επί των παρατηρήσεών σας:
        1] Για την διαμόρφωση της αμοιβής της εργασίας ως συντελεστή της παραγωγής, ένα καλό ξεκίνημα είναι η "Γενική Θεωρία του Τόκου της Απασχόλησης και του Χρήματος" του J. M. Keynes. Νομίζω θα βοηθήσει στην κατανόηση αρκετών πραγμάτων περί την Οικονομικήν και επίσης θα βοηθήσει στην κατανόηση των μπουρδολογιών των μνημονίων.
        2] Περί της περίφημης "εσωτερικής υποτίμησης" για την οποίαν πολύς λόγος γίνεται, εγώ έχω να δηλώσω ευθαρσώς ότι αυτόν τον όρο ΔΕΝ τον έχω συναντήσει σε κανένα εγχειρίδιο της οικονομικής επιστήμης (και, επιτρέψτε μου να πω, έχουν περάσει παααάρα πολλά από τα χέρια μου). Για να πάω όμως ένα βήμα παρακάτω, να σημειώσω και τούτο: σαν μηχανισμός που υποβοηθά την προσπάθεια ανάκτησης της ανταγωνιστικότητας μιας οικονομίας, η "εσωτερική υποτίμηση" προτάθηκε πρόσφατα από τον J.Stiglitz αλλά υπό όρους, κανόνες, προϋποθέσεις και, πάνω απ' όλα, δικαιοσύνη. Άρα λοιπόν, δεν αρκεί να επικαλείστε αβασάνιστα τον όρο σαν να πρόκειται για το "αυτονόητο" ή σαν να πρόκειται για την μαγική λύση. Δεν είναι έτσι...
        Κατά τα άλλα, το σημείο 3 του σχολίου σας έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την διαπίστωσή σας, στο άρθρο σας, "περί της πτώσης των τιμών του οβελία κατά μέσον όρο 2 ευρώ (20% περίπου)" κι επίσης δεν σχολιάσατε καθόλου τις επιταγές του μνημονίου 2 που πέρασε πρόσφατα από την Βουλή και απαιτεί-διατάσσει μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα (κάτι που ΔΕΝ συνάδει με τις προτάσεις και τις απόψεις / θέσεις περί "εσωτερικής υποτίμησης του J.Stiglitz).

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ LambrosG 17/04/2012 00:36:20

          Ο Στίγκλιτς -ομοτράπεζος του ΓΑΠ, μην το ξεχνάμε- λάνσαρε το νεολογισμό της "εσωτερικής υποτίμησης", και οι Ρεν, Τόμσεν και Μορς τον προσάρμοσαν στις δικές τους, νεοφιλελεύθερες "αλήθειες". Θα περίμενε κάποιος κάτι διαφορετικό από οικονομικούς δολοφόνους;

          • LambrosG avatar
            LambrosG @ Αυριανιστής 17/04/2012 00:53:45

            Σημείωσα ότι πρόκειται περί καινοφανούς προσέγγισης με σκοπό να υποβοηθηθεί η προσπάθεια ανάκτησης της ανταγωνιστικότητας. Πέρα από αυτό όμως, ο J. Stiglitz σημειώνει πως όταν επιχειρείται η "εσωτερική υποτίμηση" είναι σημαντικό να επιδιώκεται η αύξηση της ανταγωνιστικότητας διασφαλίζοντας ότι η μείωση των μισθών "περνάει" στους καταναλωτές σαν μείωση των τιμών και όχι σαν αύξηση του περιθωρίου κέρδους.
            Επίσης, πάντα σύμφωνα με τον Stiglitz, οι πολιτικές που στοχεύουν στην αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας μέσω μείωσης μισθών απαιτούν έμφαση στην δικαιοσύνη των εφαρμοζόμενων πολιτικών. Τι σχέση έχει λοιπόν η προσέγγιση αυτή με τις καταστροφές που επέβαλλαν και απαιτούν / επιτάσσουν τα μνημόνια? Τι σχέση έχουν αυτές οι προσεγγίσεις με τις τραγικές επιλογές του ΠΑ.ΣΟ.Κ.? Τι σχέση έχει ο Stiglitz με τον ΓΑΠ?
            Έγραψα στο προηγούμενο σχόλιό μου πως δεν αρκεί να επικαλείτε ο αρθρογράφος αβασάνιστα τον όρο σαν να πρόκειται για το “αυτονόητο” ή σαν να πρόκειται για την μαγική λύση. Και σημείωσα πως η "εσωτερική υποτίμηση" απαιτεί όρους, κανόνες, προϋποθέσεις και, πάνω απ’ όλα, δικαιοσύνη.

        • akenaton avatar
          akenaton @ LambrosG 17/04/2012 00:48:57

          1. Δεν είμαστε σε αμφιθέατρο. Δεν υπερασπίστηκα ουδέποτε κανένα μνημόνιο! Βαρέθηκα όμως να ακούω κομμάτια από τον Κέυνς που βολεύουν επιστήμονες που κάνουν "γαργάρα" όσα δεν τους βολεύουν! Για πολλούς, ο κύκλος του Κέυνς παραμένει πάντα .... ημικύκλιο.
          2. Ονομάστε το όπως θέλετε. Παραμένει το ίδιο: συμμάζεμα.
          3. Δεν καθορίζεται η τιμή του οβελία από τα ups and downs του Μ. Σαββάτου!
          4. Προσωπικά είμαι κατά των επεμβάσεων (από όπου κι αν προέρχονται) στους μισθούς του ιδιωτικού τομέα και υπέρ των ατομικών ή έστω αυστηρά επιχειρηματικών συμβάσεων όταν λειτουργεί υγιής συνδικαλισμός.

        • ΠΗΛΕΑΣ avatar
          ΠΗΛΕΑΣ @ LambrosG 17/04/2012 16:57:42

          συμφωνώ απολύτως με όσα γράφεις και διαπιστώνεις. Η "εσωτερική" υποτίμηση είναι νεόκοπος όρος, που περιγράφει μία πολιτική προσομοιώσεως μιάς "κανονικής" υποτιμήσεως σε συνθήκες απεμπολήσεως των νομισματικών (εν προκειμένω και των δασμολογικών εργαλείων. Πρωτοεπιχειρήθηκε στην Αργεντινή και μετέπειτα στην Βαλτική και απέτυχε παταγωδώς. Και έχει πολλά τραγικά μειονεκτήματα σε σχέση με την "κανονική", μεταξύ των οποίων την 'αδικη κατανομή των επαχθών συνεπειών της. Γι' αυτό και είναι απαραίτητες οι παράλληλες διορθωτικές νομοθετικές ρυθμίσεις, που εδώ μας απαγορεύονται, λόγω των Ευρωπαϊκών περιορισμών στην ρύθμιση της ελεύθερης αγοράς.

  15. Μίλτος avatar
    Μίλτος 17/04/2012 00:39:34

    Η άποψη ότι η αύξηση της παραγωγικότητας θα έφερνε αύξηση μισθών είναι αυταπάτη αν δεν να εμπεριέχει την έννοια ενός δημοκρατικού συστήματος αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου. Διότι είναι γνωστές οι συνθήκες υψηλής παραγωγικότητας σε χώρες της Ασίας όπου η "υψηλή παραγωγικότητα" απαιτεί από τους εργαζόμενους να υπογράψουν συμβόλαια ότι δεν θα αυτοκτονήσουν στο χώρο εργασίας. Επίσης, στις χώρες όπου συρρέουν τα "επενδυτικά funds" παρατηρείται υψηλή συμμετοχή της παιδικής εργασίας.
    Αν δεν οραματίζεστε παρόμοιες φρηντμανικές τακτικές αύξησης της παραγωγικότητας, καλό είναι να προσδιορίσετε και τον τρόπο αναδιανομής του παραγόμενου πλούτου πέρα από το "δουλειά-δουλειά-δουλειά".
    Έχετε επίσης υπόψην σας ότι σε περιβάλλον "παγκοσμιοποιημένης" οικονομίας που δεν έχει τα χαρακτηριστικά της "εθνικής οικονομίας " με το "ανυπόληπτο" (sic) εθνικό της νόμισμα, η πεντάχρονη κόρη σας ή ο γιος σας θα χρειαστεί πιθανότατα να είναι "ανταγωνιστική" ή "ανταγωνιστικός" ως προς το αντίστοιχο παιδάκι του Μπακλαντές ή του Πούκετ και να προσφέρει ανώτερες "υπηρεσίες" στους "επενδυτές" εργοδότες του για να το προτιμήσουν. Σκεφτείτε το...

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μίλτος 17/04/2012 01:27:20

      Ειδικά το πεντάχρονο παιδάκι του Πούκετ (Ταϊλάνδη), καλό θα είναι να αναλογιστούμε όλοι -με βάση τις γνώσεις μας για τη χώρα- τι ακριβώς "ανώτερες υπηρεσίες" καλείται να προσφέρει στους "επενδυτές" εκ Βελγίου, Ολλανδίας και Ηνωμένων Πολιτειών, που επί τούτω συρρέουν κατά χιλιάδες στη χώρα του ετησίως. Για να ξέρουν ακόμα και οι τελευταίοι αγαθιάρηδες που είναι έτοιμοι να χάψουν τη νεοφιλελεύθερη προπαγάνδα, σε τι ακριβώς θα ήθελαν "ανταγωνιστικά" τα παιδιά μας οι ευρωναζί...

      • Μίλτος avatar
        Μίλτος @ Αυριανιστής 17/04/2012 01:33:31

        Δεδομένης της αποκρουστικής μορφής που μπορεί να λάβει ο όρος "ανταγωνιστικότητα", καλό θα ήταν οι πολιτικοί της ευρωζώνης και της "ευρωπαϊκής πορείας" οι οποίοι αναφέρονται συνεχώς στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας με ταυτόχρονη μείωση εισοδημάτων, να κάνουν τις απαραίτητες διευκρινίσεις.

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Μίλτος 17/04/2012 01:38:18

          Ποιοι "πολιτικοί της ευρωζώνης"; Μήπως οι πολιτικοί χωρών που "γέννησαν" έναν Ντιτρού;

          • Μίλτος avatar
            Μίλτος @ Αυριανιστής 17/04/2012 01:51:25

            Σε πρώτη φάση θα αρκούσαν οι διευκρινήσεις των κυρίων Σαμαρά και Βενιζέλου. Διότι προς το παρόν λογοδοτούν στις χώρες των "Ντιτρού". Φοβάμαι όμως ένα νέο "λεφτά υπάρχουν".

  16. mike avatar
    mike 17/04/2012 00:46:24

    Αυτό που μετράει είναι η αγοραστική δύναμη.
    Το κόστος ζωής στην Σόφια είναι 45% χαμηλότερο από το κόστος ζωής στην Αθήνα.
    Οπότε με αυτό το δεδομένο, δεν απέχουμε πια πολύ.
    Συγκριτική ανάλυση βρήκα εδώ.

    http://antikleidi.wordpress.com/2012/02/29/athens-vs-sofia/

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ mike 17/04/2012 01:36:42

      Να προσθέσω εδώ ότι η ακόμα πιο εξωφρενική διαφορά στην εκτός σπιτιού εστίαση (-70%) είναι πολύ πιθανό να διαμορφώνεται σε μεγάλο βαθμό και από την υπερφορολόγηση στην οποία οδηγεί, μέσω των αυξημένων δημοτικών τελών για τα καταστήματα, το ραγκούσειο εξάμβλωμα του "Καλλικράτη" που, στην ουσία, περιέκοψε κατά 75% τους πόρους προς την Αυτοδιοίκηση και οδήγησε τους δήμους στην αναγκαστική επιλογή της κατακόρυφης αύξησης των δημοτικών τελών.

  17. akenaton avatar
    akenaton 17/04/2012 01:09:12

    Ρωτήστε τους! Θα σας απαντήσουν (αν και Βούλγαροι) σε άπταιστα .... ΓΑΛΛΙΚΑ!

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ akenaton 17/04/2012 01:22:06

      Από την απάντησή σας, μήπως προκύπτει ακριβώς αυτό που λέω; Δηλαδή, ότι οι Βούλγαροι ΔΕΝ μπορούν να αγοράσουν τίποτα από αυτά, και ότι επομένως η δική μας παραμονή "πάση θυσία" στο ευρώ θα μας οδηγήσει, μέσω της "εσωτερικής υποτίμησης" (όπως την αντιλαμβάνονται οι ευρωναζί) ακριβώς στο ίδιο σημείο;

      • akenaton avatar
        akenaton @ Αυριανιστής 17/04/2012 01:31:23

        Μα, τι να αγοράσουν αγαπητέ αυριανιστή με μέσο μισθό κοντά στα 200 - 250 ευρώ; Αυτό που λέω είναι ακριβώς πως οι συγκρίσεις με αυτήν την φτωχή χώρα των Βαλκανίων (27.500 $ η Ελλάδα, 6.400 $ η Βουλγαρία κατά κεφαλήν εισόδημα, στοιχεία 2010) είναι εκ του πονηρού και υπερβολικές .....

  18. factorx avatar
    factorx 17/04/2012 01:10:07

    Να ξεκαθαρίσω κάτι , δυστυχώς και προς παλιούς φίλους. Ο Ακενατόν δεν είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του antinews και δεν εκφράζει παρά μόνον τον εαυτόν του. Η δημοσίευση των απόψεών του που τις σεβόμαστε γιατι κάτι έχει να πει λέγεται "διάλογος" ενώ οι επιθέσεις που βλέπω εδώ από ορισμένους/ες λέγεται φασισμός.

  19. nikos17 avatar
    nikos17 18/04/2012 00:36:39

    το ότι δεν πήγε καλά η οικονομία δεν ειναι
    καταστροφή και ξεφτυλα των ελλήνων. Ειναι ξεφτυλα των ευρωπαιων που
    ειπαν ψεματα με το στομα ελλήνων πολιτικών (ο Εφιαλτης δεν πέθανε μετα
    τις Θερμοπύλες) και έσπρωξαν τον κοσμο αποτομα στη χλιδή και από το
    γιδομαλλισιο σωβρακο, σε μια βραδυα τον επεισαν να αγοραζει μεταξωτό.

    • Ο Θείος avatar
      Ο Θείος @ nikos17 18/04/2012 11:14:59

      Άχ, δεν φταίνε τα "ανήλικα" και ανεύθυνα δικά μας, που παρασύρθηκαν και παραστράτησαν. Οι "κακοί λύκοι" μας παρέσυραν!

  20. αχθοςαρουρης avatar
    αχθοςαρουρης 19/04/2012 23:28:38

    ΝΟΡΒΗΓΙΑ ή ΝΙΓΗΡΙΑ ? ΣΙΓΟΥΡΑ ΠΑΝΤΩΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΖΑΠΛΟΥΤΟΙ !

    Εδώ είναι Βαλκάνια, μην ξεχνάμε όμως ότι η Ανατολική Μεσόγειος ξεχυλίζει από φυσικό αέριο !

    Αν πραγματικά θέλουμε ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ & ΚΑΛΑ με την τυχόν επερχόμενη ανάσταση στις 6/5, ας μην αναλωνόμαστε σε συγκρίσεις με την Βουλγαρία ή την πλήρη ανασκόπιση της μεταπολίτευσης !

    Σίγουρα έγιναν πολλά λάθη και περισσότερες λαμογιές πανταχόθεν (π.χ. : όταν οι "κουτό-Φραγκοι" επιδοτούσαν την αγροτική παραγωγή στόχευαν στην απώτερη μείωση της - φυσικά οι ντόπιες αρπαχτές επιτάχυναν την όλη διαδικασία, το ίδιο συνέβη και σε πλήθος άλλους τομείς στον πολύπαθο αυτό τόπο). Αν μας πέταξαν ένα ξεροκόμματο, αυτό δεν σημαίνει αυτόματα ότι τα φάγαμε και μαζί ! Οι διεθνείς banksters (σύνθετη λέξη αποτελούμενη από bank + gannster) χρησιμοποιώντας ρωγμές του συστήματος σε αρμονική συνεργασία με την τοπική διεφθαρμένη ελίτ παγίδευσαν τον ελληνικό λαό !

    Με δεδομένο τα αναμφισβήτητα τεράστια αποθέματα "μαύρου χρυσού" και φυσικού αερίου, ας αναλογιστούμε τι συμβαίνει στην Ρουμανία, όπου το κράτος λαμβάνει μόνο το 4 % από την εκμεταλλευση πετρελαίου και το 96 % πηγαίνει σε ξένα χέρια ! Αντιθέτως η Νορβηγία των περίπου 5 εκατ. κατοίκων (με μικρότερα αποθέματα, τοπικό νόμισμα και αναλογικά σχεδόν τριπλάσιο αριθμό δημοσίων υπαλλήλων) ευημερεί. Ομως εδώ μας προορίζουν την τύχη της Νιγηρίας !

    Αν λοιπόν θέλουμε να είμαστε νομοταγείς (βάσει του ισχύντος συντάγματος, πριν αυτό αναθεωρηθεί το 2013 - η μόνη νόμιμη και αναίμακτη δυνατότητα επαναπροσδιορισμού της οικονομίας και εθνικής κυριαρχίας μας) ας κρατήσουμε την Ελλάδα για τους Ελληνες.

    Ισως είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία μας που καλούμαστε να ψηφίσουμε με το μυαλό και όχι με την τσέπη - μην αφήσουμε αυτή τη μοναδική ευκαιρία να πάει χαμένη !

    ΚΑΛΟ ΒΟΛΙ σε όλους !

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.