11/11/2008 01:18
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια ρωσική ματιά στον κόσμο της εποχής Ομπάμα.



__________________________________________________ 

Διαβάστε τα αποσπάσματα που μεταφράσαμε από ένα πολύ σημαντικό άρθρο του Ρώσου αναλυτή και πρύτανη του Πανεπιστημίου Διεθνούς Πολιτικής και Διεθνούς Οικονομίας, Σεργκέϊ Καραγκάνωφ, που δημοσιεύτηκε με τίτλο «Νέος Ψυχρός Πόλεμος» στο περιοδικό η «Ρωσία στη διεθνή πολιτική».

Ο Σεργκέϊ Καραγκάνωφ, πρόεδρος επίσης της Ένωσης για την Εξωτερική και Αμυντική Πολιτική, διαπιστώνει ότι μετά την κατάρρευση της ΕΣΣΔ και τη νίκη της Δύσης, η τελευταία ολοένα περισσότερο χάνει την ισχύ της. «Οι κερδισμένοι της παγκοσμιοποίησης είναι σε μεγάλο βαθμό τα κράτη του πρώιμου καπιταλισμού της Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ασίας (κυρίως Κίνα και Ινδία). Ακόμα και η καθυστερημένη Λατινική Αμερική ξεπέρασε σε ρυθμούς ανάπτυξης την Ευρώπη. Πρόκειται για ανακατανομή της διεθνώς παραγόμενου πλούτου, από την Ευρώπη προς τη νέα Ασία. Από τις χώρες του παλαιού καπιταλισμού προς τα κράτη του νέου καπιταλισμού».

Η νίκη της Δύσης έναντι του «υπαρκτού σοσιαλισμού», απεδείχθη Πύρρειος. Κάτι που αποδεικνύεται και με την οικονομική κρίση που ζουν ΗΠΑ και Ευρώπη. «Η νίκη αυτή, η αυτόματη ένταξη εκατοντάδων εκατομμυρίων ανθρώπων στο καπιταλιστικό παραγωγικό σύστημα που συνοδεύτηκε από μια δίχως προηγούμενο οικονομική άνοδο, δεν βοήθησε στο να γίνουν οι δομικές αλλαγές που είχε ανάγκη το δυτικό σύστημα. Η σημερινή επιβράδυνση των οικονομικών ρυθμών στην Ευρώπη και τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα στις ΗΠΑ, ως έναν βαθμό είναι αποτέλεσμα της αναβολής και του φρεναρίσματος αυτών των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων».

Ποια ακόμα μεγάλα προβλήματα απέκτησε η Δύση μετά την κατάρρευσης της Σοβιετικής Ένωσης;

Α) Η επανάσταση που σημειώθηκε στον τομέα της ενέργειας. Εάν στο μέσον της δεκαετίας του 1990 ένα μεγάλο μέρος των διεθνών αποθεμάτων ανήκε στις δυτικές εταιρείες ή ήταν υπό τον  έλεγχο κρατών-υποτακτικών της Δύσης, σήμερα το μεγαλύτερο μέρος τους ελέγχεται από τα ίδια τα κράτη και τις εταιρείες τους.

Β) Οι υποχωρήσεις των κρατών-μελών του ευρω-ατλαντικού χώρου στον τομέα της πολιτικής ηγεμονίας. Των μεν ευρωπαϊκών εξαιτίας της έλλειψης σαφούς προσανατολισμού.  Των δε Ηνωμένων Πολιτειών εξαιτίας της «υπεροψίας» τους ως μοναδικής υπερδύναμης. Αυτό οδήγησε στο φιάσκο του Ιράκ, ενώ το ΝΑΤΟ που κινήθηκε στο Αφγανιστάν κατόπιν απαίτησης των ΗΠΑ επέδειξε τις περιορισμένες δυνατότητές του. Κι' αυτό, στο φόντο της αποσταθεροποίησης του πυρηνικού συμμάχου της Δύσης, του Πακιστάν.

Γ) Με το τέλος του Ψυχρού Πολέμου διαδόθηκαν τα πυρηνικά όπλα. Έτσι, σχεδόν νόμιμα, τα απέκτησαν το Πακιστάν και η Ινδία, ενώ ερώτημα υπάρχει και για το Ιράν.

Δ) Μετά τους βομβαρδισμούς της Γιουγκοσλαβίας και την εισβολή στο Ιράκ η Δύση έχει απωλέσει και το ρόλο του ιδεολογικού και ηθικού αρχηγού. Η φύση όμως, δεν ανέχεται για πολύ καιρό τα κενά.

Ο αναλυτής εκτιμά λοιπόν, ότι «η ουσία της «νέας εποχής» θα είναι η αντεπίθεση της παλαιάς Δύσης, η οποία προσπαθεί να διατηρήσει ή και να επανακτήσει τις χαμένες θέσεις της στο διεθνές σκηνικό, ούτως ώστε να φρενάρει το μετασχηματισμό του κόσμου. Γι αυτό οι «παλαιοί» επιδιώκουν τη δημιουργία μιας κωμικοτραγικής ομοσπονδίας εναντίον των «νέων».

Κατά την άποψή του, «η Ρωσία θα είναι ο κύριος στόχος. Από μικρός μαθητής των Δυτικών δημοκρατιών, ξαφνικά μετετράπη σε αυτοδύναμο παίκτη. Η αναγέννησή της έγινε με αποφασιστικούς ρυθμούς και σε πολύ μεγάλο βαθμό ήταν αναπάντεχη για όλους. Προς το παρόν όμως, δεν είναι τόσο δυνατή όσο η Κίνα, την οποία ήδη φοβούνται. Το πιθανότερο είναι ότι στη Ρωσία βλέπουν τον ασθενή κρίκο του μη Δυτικού κόσμου. Την επιλέγουν λοιπόν, για να της δώσουν ένα παραδειγματικό μάθημα και έτσι να στείλουν σε όλο τον κόσμο το μήνυμα. Πάντως, ο «νέος ψυχρός πόλεμος» δεν διεξάγεται κατά του ρωσικού καπιταλισμού, αλλά κατά της διαρκώς ισχυροποιούμενης Ρωσίας. Να σημειωθεί πως δύσκολα θα βρει κανείς στο ρωσικό λαό κάποιους που να επιδεικνύουν την παραμικρή συμπάθεια στον διεφθαρμένο ρωσικό καπιταλισμό. Η Ρωσία λοιπόν, έγινε και πάλι, αν όχι εχθρός, τουλάχιστον ανταγωνιστής».

ΣΧΟΛΙΑ

  1. περαστικος ξανα avatar
    περαστικος ξανα 11/11/2008 01:40:36

    Τα περι ανακατονομής του πλουτου και απωλεια του ελέγχου απο τη δυση υπερ της ασιας και της Λατινικής Αμερικής ειναι αρκουντως πρωτοτυπα ομολογουμένως. Επίσης μαλλον καπως προωρα. για το βαθμο της αυτονομίας των οικονομιων της Ασιας, αρκει νομιζω η υπενθυμιση της χρηματηστηριακής κρισης που χαντάκωσε τις ασιατικές τιγρεις και το γεγονος οτι η Κινα ειναι στην ουσια ενα τεραστιο εργοστάσιο φασον που εξαρταται απόλυτα από την Αμερική κυρίως τόσο για τεχνολογία - επενδύσεις όσο και για απορροφηση της παραγωγης της. Στην μεταβιομηχανική εποχή η δύση μεταφέρει την βιομηχανική παραγωγη στον φτηνο νότο-ανατολή και ελεγχει το χρηματοπιστωτικό συστημα και τις τεχνολογίες αιχμής.
    Το συμπερασμα ειναι αρκουντως βολικό για την κυριαρχη Ρωσικη πολιτική και τον ισχυροποιουμενο εκ των ανω εθνικισμό. αν ειναι αληθινο παραμενει να το δουμε στο μέλλον. Δυστυχώς μέχρι τώρα οι Αγγλοσάξωνες το επιβεβαιωνουν.

  2. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/11/2008 08:16:14

    Φυσικά τα περί αδύνατου κρίκου της Ρωσίας λέγονται για να συσπειρώσουν τον κόσμο.Η Ρωσία δεν είναι καθόλου αδύνατος κρίκος καθώς μπορεί να καταστρέψει πολλές φορές τον πλανήτη πράγμα που εκτός από τις ΗΠΑ δεν μπορεί να το κάνει κανείς άλλος.
    Παραδεγματικό μάθημα θα μπορούσαν να της στείλουν οι Δυτικοί αν αρχιζε πάλι περιπέτειες στος εξωτερικό.Αλλά αυτό δεν πρόκειται να συμβεί οπότε μένει να δούμε πως μπορούν να παρέμβουν στο εσωτερικό της Ρωσίας.Μετά το Κόσοβο η δυτική προπάγάνδα δεν μπορεί να έχει την αποτελεσματικότητα που είχε παλιά καθώς ο ρωσικός λαός αντιλαμβάνεται τους Δυτικούς ως και δικούς του εχθρούς και όχι μόνο της ηγεσίας του και η συσπείρωησ σε εθνική βάση είναι πολύ ισχυρότερη από τη συσπείρωση με βάση ιδεολογήματα.

  3. archaeopteyx avatar
    archaeopteyx 11/11/2008 08:16:24

    Το ότι, σαν αποτέλεσμα της παγκοσμιοποίησης, βελτίωσαν την θέση τους μερικές μέχρι τώρα υποανάπτυκτες χώρες είναι καλό...ή δεν είναι; να ρωτήσουμε τους Κινέζους πως αισθάνονται.

    Για το τι σημαίνει το Ιράκ η επέμβαση των Αμερικανών, νομίζω είναι νωρίς να κρίνει οποιοσδήποτε, αν και δεν νομίζω τα κίνητρα ή το αποτέλεσμα της παρέμβασης ήταν η ...δημοκρατία στην Μέση Ανατολή. Θα δείξει.

    Οι Ρώσοι βελτιώθηκαν επειδή οι Κινέζοι και οι Αμερικανοί ανέβασαν το πετρέλαιο στα ύψη για αρκετά παρατεταμένη περίοδο. Καλός ο εθνικισμός, και καμιά φορά σκεπάζει άλλα βαθύτερα προβλήματα. Σήμερα που μιλάμε, μεταναστεύουν Ρώσοι προς Αμερική; ή Αμερικανοί προς Ρωσία. Ακούγεται φιλοδυτικό, αλλά ο κόσμος ψηφίζει ιδιεολογίες με τα πόδια του.

    Το Μεγάλο Παιχνίδι που ξεκίνησε στις αρχές του 19ου αιώνα στην Ασία συνεχίζεται, και αφου έκανε την βόλτα του, νά'το ξανά μεταξύ Ινδίας, Πακιστάν, Αφγανιστάν, Ιράν (και όλα τα ...άν)

  4. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 11/11/2008 10:01:14

    Όταν έκαναν το λάθος να διώξουν όλη την παραγωγή στην Ασία και την Κίνα και να αφήσουν άνεργους τους Ευρωπαίους έπρεπε να τα σκεφτούν αυτά. Τώρα μια συμμαχία Κίνας Βραζιλίας σημαίνει απώλεια του ελέγχου του ειρηνικού από τους Αμερικάνους. Η Ινδία είναι άλλο καπέλο και η Ρωσία άλλο. Χρειάζονται χρόνο όλες αυτές οι χώρες διότι οι κοινωνικές τους δομές είναι τέτοιες που δεν τους επιτρέπουν ακόμη να σηκώσουν κεφάλι.

  5. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 11/11/2008 10:04:35

    Εξαρταται τι εννοει κανεις αναπτυξη.
    Αν ρωτησεις αυτους που πηγαν στους Ολυμπικους του Πεκινου, να σου πουν τι εβλεπαν, θα καταλαβεις τι εννοω.
    Μαυριλα, μουχλα στον αερα, και μυριαδες κινουμενων ζομπι.
    Και ...μελαμινη στο γαλα των παιδιων.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 11/11/2008 10:16:52

    Oι μοχλοί πίεσης σε μία οποιαδήποτε χωρα είναι είτε οικονομικοί είτε στρατιωτικοί.Οικονομικοί μοχλοί σε χώρες που έχουν φυσικούς πόρους ή χαμηλά αμειβόμενο και καλά εργαζόμενο δυναμικό δεν υπάρχουν.
    Δεν έκαναν χάρη οι Δυτικοί που πήγαν τα εργοστάσια τους στην Κίνα στους Κινέζους.Δεν μπορούσαν να κάνουν αλλιώς.Οι απρόσωποι νόμοι της αγοράς ισχύουν για όλους.
    Στον στρατιωτικό τομέα οι ΗΠΑ αποφεύγουν να επιτεθουν σε οποιαδήποτε χώρα με πληθυσμό πάνω από καποιο όριο που φαίνεται να είναι 70-80 εκατομμύρια.Ο λόγος είναι ότι δεν έχουν πολυάριθμο στρατό ξηράς και δεν πρόκειται να αποκτήσουν χωρίς στρατιωτική υποχρεωτική θητεία πράγμα πολιτικώς αδύνατον.Με αεροπορία και ναυτικό δεν κατακτάται μία χώρα.Για χώρες με μαγάλους πληθυσμούς και πυρηνικά όπλα δε γίνεται καν συζήτηση.Συνεπώς οι γενικεύσεις περί πλανητάρχη που γίνονται από μία μικρή χώρα σαν τη δική μας και που επιδιώκουν να βάλουν στο ίδιο τσουβάλι χώρες - γίγαντες είναι λάθος.

  7. Ο Χαζος του χωριου avatar
    Ο Χαζος του χωριου 11/11/2008 10:33:36

    Η επιθεση στα ρωσσικα συμφεροντα λειτουργει κυριως ως προπετασμα καπνου,καθως οι ισχυρες δυτικες δημοκρατιες πρεπει να εξηγησουν στους λαους τους που υποφερουν για πρωτη φορα εν καιρο ειρηνης τοσο πολυ #ποιος φταιει#!

    Νομιζω οτι θα μπλεξουν ασχημα καθως οι αναπτυσσομενες χωρες σημερα (οι λαοι τους)προτιμαν την Ρωσια απο ΗΠΑ,Μεγ.Βρετανια...

    Οι συμφορες του Ιρακ κυριως αλλα και των αλλων πληγεντων χωρων (Γιουγκοσλαβια,Αφγανισταν κλπ)εχουν παραπλευρες απωλειες-ευτυχως-και περα απο τις στατιστικες των πεσοντων...

  8. τούρλος avatar
    τούρλος 11/11/2008 11:27:16

    η Ρωσία από τότε που έπεσε ο κομμουνισμός είναι ουρά της δύσης σε πολιτιστικά οικονομικά εμπορικά θέματα Η αναδυόμενη ανταγωνιστική δύναμη της δύσης η Κίνα. Οι ρώσοι ονειρεύονται περασμένα μεγαλεία. Η ηγετική ομάδα της Ρωσίας έχει μετοχές στη δύση. επομένως ότι λένε κάποιοι διεθνολόγοι είναι λόγια για να δικαιολογούν τη δουλειά τους

  9. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 11/11/2008 12:24:50

    Εχθες (αλλα νομιζω θα το εχει και σημερα) στο Russiatoday ,κορυφαιος αμερικανος πολιτικος αναλυτης ο Friedman, διαβλεπει και προτεινει διαμελισμο επιρροης στην Ευρωπη μεταξυ HΠΑ και Ρωσιας , επισης εάν θελετε διαβαστε μια συζητηση που εκφραζει μια ενδιαφερουσα οπτικη, προς τα πού γερνει ο ο γεωπολιτικός ρωσικός άξονας του διασημου Ιταλου καθηγητης Γλωσσολογιας Luigi Cerantola ,που διδασκει στο αυτοκρατορικο πανεπιστημιο του Τοκιο, και αναλυει βασει πολιτισμικων ριζων και ικανοτητων την Ρωσια καθως και την Ασια . ( Ενδιαφερον είναι ότι ακομη και σε μια τετοιας μορφης αναλυση εμμεσα αναδυκνυεται και η αξια της Γλωσσας μας και του Αρχαιου Πολιτισμου μας τον οποιο εμεις τοσο επιπολαια τον χλευαζουμε )
    Ευρώπη ή Ασία; Προς τα πού γέρνει ο γεωπολιτικός ρωσικός άξονας;
    Προς μια Ευρώπη ύποπτη, σε μεγάλες δυσκολίες που δεν θέλει να κατανόηση τις στρατηγικές επιλογές της Ρωσίας, συνοψίζοντας αυτές, πάντοτε ίδιες, από την εποχή του Μεγάλου Πέτρου, είτε προς την κατεύθυνση των συναρπαστικών νέων δυνάμεων της Ανατολικής Ασίας, που σίγουρα πρέπει να φοβόμαστε, αλλά προβλέψιμες και πάντα πρόθυμες σε τακτικές και επιχειρηματικές συμμαχίες;
    Η συζήτηση που ακολουθεί, αναλύει θέματα ασυνήθιστα που σχετίζονται με τη γλώσσα και δίνει απαντήσεις που προκαλούν έκπληξη.
    Καθηγητά Cerantola,
    σε όλο το διάβα της ιστορίας, πολλοί διανοούμενοι και επιστήμονες προβληματίσθηκαν με τις θέσεις της Άπω Ανατολής, σχετικά με την επιστημονική υλη, θεωρώντας την έννοια της επιστήμης, σαν την φυσική εξέλιξη της ορθολογικής σκέψης που εφαρμόζεται σε διάφορα πεδία γνώσης. Κάποιοι υποστήριξαν ότι η Ανατολική Ασία δεν είχε στην κατοχή της, παραδείγματα πολιτιστικής παραγωγής βασισμένα στην συστημική λογική και προσαρμοσμένα για την επαρκή ανάπτυξη της επιστήμης, για την φυσική εξέλιξη αυτής, την πρόοδο. Εσείς τι πιστεύετε;
    Στις 31 Ιανουαρίου 1665 ο συγγραφέας Giovanni Magalotti πήρε συνέντευξη στη Φλωρεντία από τον ιησουίτη Giovanni Grueber που επέστρεφε από την Κίνα. “Θα σας παρακαλούσα να μας αναφέρετε κάτι για την γλώσσα και το αλφάβητο τους. Όπως είπε για τη γλώσσα, είναι φτωχότατη, συνολικά ,ούτε τετρακόσια (400) ρήματα, δεν περιέχει. Είπε ότι τα ονόματα είναι άκλιτα και τα ρήματα δεν συνδυάζονται εις το άπειρον. “ Γύρω από τα μαθηματικά και την επιστήμη εν γένει, ο ιησουίτης απάντησε ως εξής:
    Πέρα από τη θεωρία του Κομφούκιου, τείνουν σημαντικά στην επιστήμη των αριθμών και έχουν μια ντροπιαστική μίξη της γεωμετρίας, που δεν αποδεικνύει , αλλά απλώς διαχειρίζεται την πρακτική , των χονδροειδέστερων μηχανιστικών εργασιών, δεδομένου ότι ούτε την προοπτική ούτε άλλες πλευρές της οπτικής φωτίζουν. Από αυτό, εύκολα μπορεί κανείς να σχολιάσει την «αριστεία» τους , από τους πίνακες ζωγραφικής τους, έως και τα εργοστάσιά τους.
    Όλος αυτός ο «πυρετός» τους, έγκειται στις ψευδείς επιστήμες της καθαρής γνώμης …”
    Κάτι έχει αλλάξει σε 350 χρόνια;
    Απολύτως τίποτα, μιας και οι γλώσσες, αν και διαρθρωτικά αλλάζουν, αυτό, το πράττουν σε χρόνους αρκετά επιμήκεις.Οι γλώσσες, δηλαδή η σκέψη της Ανατολικής Ασίας είναι μη κλιτές , δηλαδή άκλιτες:
    Έχουν έλλειμμα ,φύλου, αριθμού, υπόθεσης, και τα ρήματα δεν συνδυάζονται στον αόριστο, ακριβώς όπως μαρτυρά ο Ιησουίτης στο 1665.
    Η Θεωρία μου είναι η εξής: Η γλώσσα είναι το λογισμικό που δημιουργεί η σκέψη: με διαφορετικό λογισμικό, θα έχουμε διαφορετικότητα της σκέψης και, ως εκ τούτου διαφορετικότητα των πολιτισμών και των λαών. Με άλλα λόγια, η διαφορετικότητα των λαών αποτελούνται βασικά από τη γλωσσική διαφορετικότητα. Τώρα μόνο η Δύση διαθέτει αυτές τις κλιτές γλώσσες , οι μόνες που έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν εξαιρετικά δομημένη σκέψη:
    Η ιστορία το αποδεικνύει: μόνο η Δύση έχει δημιουργήσει εκείνον τον παγκόσμιο τρόπο σκέψης που δημιούργησε την επιστήμη. Η Ασία είναι μπλοκαρισμένη σε άκλιτες γλώσσες, ανήμπορες να αρθρώσουν και να καλλιεργήσουν τη λογική σκέψη η οποία τροφοδοτεί την επιστήμη.
    Αυτό στην πράξη τι σημαίνει;
    Αυτό σημαίνει, για να παραμείνω στο κύριο σημείο της συνομιλίας, που είναι το ρήμα, ότι στις ασιατικές γλώσσες δεν υπάρχει καμία πρακτική για να προσδιορίσει το πρόσωπο και την ώρα της δράσης, αλλά μόνο με την διάκριση, μέσω ενός επιθέματος.
    Η δράση εντός της πράξης, η όχι πλέον εντος της πράξης; σημαίνει ότι δεν υπάρχει σαφής προσδιορισμός του χρόνου, ότι ο χρόνος δεν είναι διακριτός και να προσδιορίζεται τριαδικά, σε παρελθόν-παρόν και μέλλον. Σημαίνει ότι, σε περίπτωση απουσίας της υποτακτικής, η γραμμή μεταξύ πραγματικού και πιθανού, δεν μπορεί να υπάρχει;
    Σημαίνει ότι δεν υπάρχει το μέλλον ούτε καμιά κατάταξη του παρελθόντος (η ιταλική έχει 5). Σημαίνει τέλος, ότι οι εγκεφαλικές διεργασίες που πραγματοποιούνται από την Άπω-ανατολίτικη ορολογία , είναι έντονα χαμηλότερες από εκείνες που διενεργούνται από την Δυτικό-ευρωπαϊκή Ορολογία.
    Έτσι, η Ανατολική Ασία, παρόλο που έχει ένα αόριστο παρελθόν, είναι χωρίς μέλλον.
    Υπάρχει μια Ασία που έχει μέλλον;
    Ναι, από την Ινδία πηγαίνοντας προς δυτικά, το μέλλον υπάρχει, και υπάρχουν περιοχές που κατέχουν ακόμη και δύο μέλλοντα, το επερχόμενο και το απλό, που καθιερώνουν συνεπαγωγή μεταξύ δύο μελλοντικών δράσεων.
    Γύρω στο 1930 ο Ιάπωνας ευγενής Kuki Shuzo ταξίδεψε στην Ευρώπη, όπου είχε επαφές ακόμη και με τον Heidegger: ήταν στο Παρίσι, στο Λονδίνο, στην Ιταλία: εδώ, από μαρτυρία του, έκανε την πιο όμορφη ανακάλυψη , στο πρόσωπο της οποίας, έπεσε στα γόνατα της:
    Η ανακάλυψη του πρότερου μέλλοντος.
    Ο Kuki προσχώρησε στον Καθολικισμό, αλλά δεν ήταν αρκετό για φέρει στην πατρίδα του οποιοδήποτε μέλλον, ούτε απλό, ούτε σύνθετο.
    Θα έπρεπε να εισάγουν πρωτίστως, την σχετική αντωνυμία, διότι είναι μέσω της σχετικής αντωνυμίας ότι έχουμε την ευκαιρία να διαμορφώσουμε την πρώτη από τις δευτεροβάθμιες προτάσεις, την λειτουργία: δηλαδή να θέσουν σε ένα σύστημα εξάρτησης τις έννοιες μεταξύ των.
    Λοιπόν, οι Ιάπωνες δεν έχουν ούτε την σχετική αντωνυμία. Από τα ανωτέρω προκύπτει ότι δεν μπορεί να επιτραπεί η κατηγοριοποίηση (των εννοιών), και ως εκ τούτου, η συνομιλία, σταματά στην παράταση, δηλαδή σε μια αλληλουχία σκέψεων χωρίς κατάταξη ούτε σε χρόνο ούτε σε προτεραιότητα.
    Η Ασία είναι επομένως καθηλωμένη στην παράταση.
    Έτσι ήταν πάντα;
    Υπήρξε μια εποχή κατά την οποία η Ασία εκκινεί από την ινδική λεκάνη προς την κατεύθυνση της Δύσης, που της έφερε κλιτική) και σύνταξη: εξ αυτού γεννήθηκε η ιστορία και το μεγαλείο της Δύσης.
    Υπήρξε μια εποχή που η Ασία κινήθηκε από τις Κεντρικές στέπες προς την Δύση, φέρνοντας την παράταση της, και ιδού οι βαρβαρότητες!
    Ιδού η κατάρρευση της Δύσης 1500 χρόνια πριν, μια κατάρρευση που κόστισε στον κόσμο, τον Μεσαίωνα, που ήταν μια κατάρρευση γλωσσική που ακόμα εξακολουθούν να υφίστανται οι συνέπειες της, όλοι αναγνωρίζουμε ότι το μέγιστο του πολιτισμού δεν επετεύχθη από εμάς, ούτε καν κατά την Αναγέννηση, αλλά το μέγιστο, ήταν η αρχαϊκή σκέψη ,Ελληνική και Ρωμαϊκή.
    Αλλά ο αρχαϊκός Έλληνο-ρωμαϊκός τρόπος σκέψης, ήταν ότι πιο συντακτικό έχει ο κόσμος.
    Οι βαρβαρικές επιδρομές μετατράπηκαν σε επιδρομές γλωσσικές που κατέστρεψαν τμήμα της κλασικής σύνταξης, επιφέροντας στην Δύση, έλλειψη λογικής σκέψης, με τον επακολουθούμενο θρίαμβο της μαγικής σκέψης και τον χωρίς λογική θρησκευτικό.
    Όλα αυτά τι συνέπειες επέφεραν σε πρακτικό επίπεδο;
    Η παράταση γλώσσας-σκέψης, προφανώς έχει επιπτώσεις στο σύνολο της ανθρώπινης συμπεριφοράς, η οποία ανθρώπινη συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα της σκέψης.
    Αν δεχθούμε ότι η αναγκαία απαιτουμένη λογική στην επιστήμη είναι «καρπός» της σύνταξης, τότε οι παρατατικές γλώσσες εξαιρούνται: και αυτό ισχύει, τόσο για την κατανόηση της επιστήμης, όσο και στην ανάπτυξή αυτής.
    Ξεκινώντας με βάση την υπόθεση ότι η γλώσσα ,διαμορφώνει την σκέψη ,άρα τον πολιτισμό, σε ποιες πολιτισμικές περιοχές της Ανατολικής Ασίας είναι ορατή αυτή η μορφή παράτασης;
    Η εμπειρία της παράτασης μπορεί να ανευρεθεί στην Ανατολική Ασία, στο οτιδήποτε. Εμείς υποδεικνύουμε 4 τομείς της έκφρασης: Κουζίνα - Ζωγραφική - Κήποι - Πολεοδομικό σχεδιασμό.
    Η ιαπωνική κουζίνα, η οποία παραμένει μια από τις πιο υγιεινές στον κόσμο, είναι παρατατική. Όλα σερβίρονται χωρίς χρονοδιάγραμμα και μπορούν να καταναλωθούν, χωρίς σειρά προτεραιότητας. Η διαφορά με τη Δυτική κουζίνα είναι ολοφάνερη.
    Η ζωγραφική δεν έχει ποτέ φτάσει σε σημείο ακριβούς ορισμού του χώρου: η προοπτική είναι καθαρά εμπειρική και τα αντικείμενα συνδυάζονται χωρίς ακρίβεια και συγχρονισμό. Εξ ου και η αύρα της διακοπείσας μαγείας, διαφέροντας με την δυτική τέχνη που βασίζεται στην χωρική και φυσική ανάλυση της πραγματικότητας.
    Οι κήποι δεν συνίστανται σε μια παρτιτούρα του χώρου αλλά σε μείωση της φύσης (δέντρα) από αναγωγική μορφές που λαμβάνονται μέσω συνεχούς κλάδεμα Μπονσαι (Bonsai).
    Ο πολεοδομικός σχεδιασμός, ο οποίος από τη φύση του, έχει συντακτική σχέση εξάρτησης με τα αρχιτεκτονικά μέρη εντός του χώρου, δεν υπάρχει.
    Όποιος επισκέπτεται το Τόκιο, θα έχει την εμπειρία από όλα αυτά τα δραματικά στοιχεία: δεν υπάρχει το κέντρο της πόλης, καμία πλατεία, καμία ένδειξη οδικού συστήματος, Κανένα έργο, ενταγμένο ως μέρος μιας ολότητας.
    Δεν είναι ενδεικτικό, ότι η Κίνα οικοδομεί τις νέες της πόλεις με δυτικούς αρχιτέκτονες;
    Όμως δεν αληθεύει ότι, η Κίνα και η Ιαπωνία ειδικά, ιδίως κατά τις τελευταίες δεκαετίες είναι ιδιαίτερα εξελιγμένοι και εκσυγχρονισμένοι, αποδεικνύοντας την ικανότητά τους να ενστερνίζονται και να απορροφούν την γνώσης της Δυτική πολιτιστικής και επιστημονικής προόδου, να παράγουν ανεξάρτητα και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη και να υπερβαίνουν τη Δύση;
    Ας ειπωθεί ξεκάθαρα: H Ασία, χαίρεται (ή υποφέρει) σήμερα, τα αποτελέσματα της δυτικής επιστήμης, σε καθαρά τεχνολογικό επίπεδο.
    Του Μοντερνισμού, τον οποίον έφερε η Δυτική επιστήμη, ο οποίος δεν έχει καμία έννοια: ούτε λογική, ούτε αισθητική, ούτε κοινωνική, ούτε πολιτική, ούτε ηθική.
    Ολόκληρη η Ασία δεν έχει ποτέ λάβει την έννοια της αποδεδειγμένης αλήθειας (η οποία, παραμένει η πραγματική κληρονομιά της ελληνικής σκέψης), ακολουθεί μόνο την έννοια της εξουσίας, και σε αυτήν την κατοχή μονόπλευρα στηρίζεται.
    Το δείχνει η Κίνα, η οποία εισάγοντας από τη Ρωσία, και εφαρμόζοντας το, καταστροφικά, ένα πολιτικό μοντέλο το οποίο με τη σειρά της, η Ρωσία είχε άκριτα εισάγει από την Γερμανία:
    Στην πραγματικότητα δεν έχει ποτέ αναπτυχθεί στην Ασία, εν τη απουσία της θεωρίας, κανένα πολιτικό μοντέλο και για αυτό, κατά την εμφάνιση της Δύσης ,την μιμείται σε όλα, σε όλες τις συμπεριφορές ακόμη και τον Δυτικό τρόπο ντυσίματος μιμείται.
    Όμως παραμένει ένας τρόπος μίμησης στείρος και επιφανειακός μόνο, που έγινε από ανθρώπους που διαμορφώνουν μια σκέψη ριζικά διαφορετική, και πιο εύκολη, από εκείνο, που παρήγαγε αυτή την νοοτροπία που προσπαθούν να μιμηθούν.
    Για να αποσαφηνιστεί η εννοιολογική δυναμική των διαφόρων γλωσσών / πολιτισμών, σας προτείνω ένα στοιχειώδες πείραμα , το οποίο αποτελείτο από την επεξεργασία των παραλλαγών μιας απλής φράσης, που ακούγεται στα ιταλικά “Το λευκό φεγγάρι λάμπει στον ουρανό γαλήνιο”, και λέω ότι θα δούμε πως ταιριάζουν σε λειτουργία γλώσσες, με τις δικές τους πολυπλοκότητες, αναγκάζοντας μας σε μια κατηγοριοποίηση η οποία θα είναι πολύ λίγο πολιτικά ορθή, αλλά πολύ χρήσιμη στην προκειμένη στιγμή.
    Προκαταβολικά, θα δούμε έναν καθαρό διαχωρισμό μεταξύ γλωσσών κλιτών και μη κλιτών, ένα ανυπέρβλητο χάσμα μεταξύ Ανατολής και Δύσης.
    Αυτή η φράση στα Ιταλικά, έχει 324 παραλλαγές που προέκυψαν από την απλή μετακίνηση των καταλήξεων.
    Στις μη κλιτές Γλώσσες, οι παραλλαγές είναι μειωμένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Και αυτό εξηγεί αρκετά την λεγόμενη “ιταλική δημιουργικότητα» ενάντια, της τάσης της μίμησης που διακρίνει τις Άπω-ασιατικές κουλτούρες.
    Ποια είναι λοιπόν, υπό το φως αυτών των αναλύσεων, τα πιθανά, κοινωνικό-πολιτικά σενάρια που έχουμε μπροστά μας;
    Ο νέος αιώνας θα δει την σύγκριση της Ασίας και της Ευρώπης, θα είναι τότε σαφές το συνολικό εγγενές, η υπεροχή της Δύσης:
    Η υπεροχή των κλιτών γλωσσών, έναντι της αδυναμίας των μη κλιτών , να σχεδιάζουν και να διαχειρίζονται τα συστήματα.
    Υπό την προϋπόθεση, ότι ωθούμενη από την ανανεωμένη αγριότητα, η Δύση δεν καταρρεύσει και πάλι, όπως 1500 χρόνια πριν.
    Τότε πραγματικά θα είναι το τέλος.
    Τώρα η πιο ελκυστική χώρα από γλωσσική άποψη, διότι περιέχει στο εσωτερικό της, την γραμμή μεταξύ των δύο πολιτισμών, είναι η Ρωσία: Το έδαφος της καλύπτει, δύο τομείς ανθρωπολογικός διαφορετικούς: τον κλιτικό, γλωσσικά, ευρωπαϊκό χώρο, και τον Ασιατικό χώρο, γλωσσολογικά μη κλιτικό.
    Το σύνολο του ρωσικού μεγαλείου, έχει παραχθεί από τον Ευρωπαϊκό χώρο αυτής, είναι ορατό στα μάτια του κόσμου. Αυτό το όνειρο της ενσωμάτωσης των δύο περιοχών, γεννηθέντος υπό τον «μυστικισμό» του κομμουνισμού, είναι αποτυχημένο, είναι εμφανές στα μάτια όλων.
    Ότι η Ρωσία έχει παράγει μεγαλειώδη, είναι γεγονός αδιαμφισβήτητο.
    Εκείνο που δεν λέγεται, είναι ότι η Ρωσία έκανε άλμα στο 1700 από μια κατάσταση σχεδόν πρωτοχριστιανική και περιήλθαν στην κατοχή της τα πιο προηγμένα συστήματα λογικής, και τα αναπαρήγαγε/παρήγαγε, η ίδια, αυτόνομα σε χρόνο, και σε πρωτοφανώς απίστευτο, σύντομο χρονικό διάστημα.
    Συγκρινόμενη με την ‘Αγγλία, η οποία ξεκινώντας αρκετά πρώτη χρονικά και με συγκριτικά πλεονεκτήματα περισσότερα, δεν έφτασε ποτέ σε αυτό το επίπεδο.
    Διαφαίνεται ότι το μυστικό σε όλο αυτά, στηρίζεται στο Ρωσικό «λογικό σύστημα-γλώσσα», το οποίο βασίζεται δυναμικά στο Έλληνο-Βυζαντινό κλασικό, ενώ τα αγγλικά, είναι σύστημα χαλκευμένο μεταξύ της μη κλιτικής Σαξονικής και της κλιτικής Λατινικής, με αποτέλεσμα να μην είναι ποτέ, πολύ μακριά από την λογική και ποτέ πολύ, μέσα σ ‘αυτήν.
    Τα προϊόντα αυτά (αυτού του γλωσσικού συστήματος) το αποδεικνύουν:
    Η Αγγλία δεν έχει φτάσει ποτέ τη δημιουργική ολοκλήρωση των Γάλλων, ούτε τις κορυφές της Γερμανικής λογικής, ούτε το βάθος και το εύρος της ρωσικής κουλτούρας. Οι Ιταλοί, έχοντας το γλωσσικό τους σύστημα, πιο ισορροπημένα ανάμεσα στην πλαστικότητα και την αυστηρότητα, είναι έκτος συζητήσεως. Αλλά τώρα το παγκόσμιο επίπεδο, εγείρει την Ασία και την Αφρική, και υποβιβάζει την Ευρώπη, στην λιγότερο κλιτική αγγλική γλώσσα, και αυτό είναι κατανοητό ως μια νέα, έστω και μερική, βάρβαρη εισβολή.
    Είναι να πιστεύουμε ότι η Ρωσία, που υποστηρίζεται από το λογισμικό της γλώσσας της, που αναδύεται από τον μαρασμό, δίδοντας το μεγαλύτερο παράδειγμα ήδη το 1700, και πάλι παράγει υψηλά κοινωνικά συστήματα και λογικής, υπό την προϋπόθεση ότι παύει η ιση σύγκριση με την Ασία, και στρέφεται αποκλειστικά στην Δύση, από την οποία εδράζεται το γλωσσικό της λογισμικό.
    Όχι όμως στην Γερμανική σκέψη , η οποία της είναι ξένη, και την ώθησε στην κατάρρευση, και βεβαίως ούτε στο χαμηλού επιπέδου, κλιτικό Άγγλο-σαξονικό, αλλά σε εκείνο το Μεσογειακό, από το οποίο αντλεί τις ρίζες της η δική της γλώσσα/σκέψη.
    Ούτε να έχετε την ψευδαίσθηση ότι η Ασία των τρόπων, θα φτάσει να συγχωνευτεί με την Ευρώπη του τονισμού, όπως μας λέει ο Borodin στο έργο του “Στις στέπες της κεντρικής Ασίας”: αν συμβεί, θα είναι προς όφελος της Ασίας, αλλά σε βάρος και ίσως αποσύνθεση της Ευρώπης:
    Γιατί η μετάβαση από τη μαγική σκέψη στην ορθολογική, οδηγεί στην επιστήμη, το αντίθετο οδηγεί στον Μεσαίωνα. Και ο Μεσαίωνας της λογικής, θα κατρακυλήσει όλο τον κόσμο στην Ασιατική παράταση, σκοτώνοντας την επιστήμη ως ορθολογική γνώση της πραγματικότητας, όπως την συνέθεσε και μορφοποίησε η ελληνική σύνταξη.
    Προς δόξαν της παγκόσμιας ψευδαίσθησης, μιας ισοπεδωτικής ισότητας των λαών, των πολιτισμών και της ιστορίας.

  10. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 11/11/2008 12:36:30

    Ζητω συγγνωμη για την καταληψη τοσο μεγαλου χωρου ,αλλα δεν θελω να εκμεταλλευτω την ευκαιρια και να διαφημισω δικο μου ιστοτοπο,παραπεμπωντας εκει, αλλα πιστευω ότι είναι πολύ ενδιαφερον να αναλυθει η οπτικη του . Φωτιζει πολλα ερωτηματικα που μας δημιουργουνται στην σημερινη εποχη

  11. KaryID avatar
    KaryID 11/11/2008 12:51:54

    @K.Μακρής: πολύ ωραία ανάλυση - να αναρτηθεί πιο περιεκτικά σε POST. Τη διαβάζω φευγαλέα προς το παρόν, και την κρατώ για αργότερα. Τις γλωσσολογικές γνώσεις δεν τις έχω, πέραν των γλωσσών που μιλώ και απολαμβάνω, αλλά θα μπορούσαμε να το προεκτείνουμε και στην τέχνη/αρχιτεκτονική της Ανατολής; Των Αράβων; Τα καθηλωμένα επαναληπτικά αραβουργήματα, η ράθυμη μονοτονία του ανατολίτικου μοτίβου σε αντίθεση με την τέχνη/το design του Δυτικού που εκπέμπει ορθολογισμό και ταχύτητα; Μια καταμέτρηση των άπειρων αισθητικών ρευμάτων της "Δύσης" στη ζωγραφική, στο σχεδιασμό, στην αρχιτεκτονική, στο έπιπλο τι μας φανερώνει;

    Ένσταση: η ιαπωνική αφαιρετικότητα αποτυπώνεται και στη γλώσσα μήπως; Η σοφία των Κινέζων που εκφράζονται με τα περίφημα "κινεζικά ρητά";

  12. Μακρης Κ. avatar
    Μακρης Κ. 11/11/2008 14:13:49

    @KaryID
    Εάν «αφαιρεσουμε» το επικεντρο της συζητησης και σταθουμε στο πλαισιο αυτης που είναι η οπτικη που αναδυετε, και βαση αυτης της μεθοδολογιας προσπαθησουμε να αναλυσουμε και αλλους πολιτισμους για να εξαγουμε συμπερασματα με διαφορους στοχους, αναδεικνυεται πολυτιμο εργαλειο σκεψης και συμπερασματων.
    Σε εσας, που διακρινω μια διαθεση κατανοησεως των διαφορων πολιτισμων από φιλοσοφικη αποψη. Για εμενα ,που τα ενδιαφεροντα μου εντοπιζονται σε οικονομικα και επιχειρηματικα πεδια, κτλ.
    Π.χ. στα ερωτηματικα σας περι «κινεζικων ρητων» αντιτασσετε το ερωτημα γιατι όχι «τα αρχαια ελληνικα ρητα» και ποια η ανωτεροτητα τους. Μηπως η αδυναμια κατανοησεως της υπερτερας ελληνικης σκεψης βαση του Αγγλοσαξονικου μοντελου που εχει επικρατησει και η ευκολια του να «κατανοηση» καλυτερα το κινεζικο;
    Σε εμενα που διαπιστωνω την «κακη αντιγραφη» των ευρωπαικων αυτοκινητων στα ιαπωνεζικα; Την κακιστη ποιοτητα των κινεζικων προιοντων, τις προπτικες νεων επιχειρηματικων προοπτικων,τι ειδους, χωρου και τροπου δρασεως. Την κατανοηση της προτασης Πουτιν προς τους Ελληνες επιχειρηματιες, ότι υπαρχει πεδιο συνεργασιας στην Τεχνολογια.
    Σε έναν που χαρασει εξωτερικη πολιτικη και εξωτερικες οικονομικες σχεσεις, που του υποδεικνυει προοπτικες καθως και σε τοσα αλλα πεδια σκεψης και δρασης.
    Κατά την φτωχη και πεζη μου κριση, αυτή η οπτικη θεωρηση μπορει να γινει πολυτιμο εργαλειο

  13. KaryID avatar
    KaryID 11/11/2008 14:19:34

    @Μακρής Κ.: συμφωνώ σε όλα.

  14. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 12/11/2008 12:48:53

    @Μακρης Κ.: κειμενάρα ο Ιταλός! Ειλικρινά, σ' ευχαριστώ! Δεν τον ήξερα τον Cerantola. Μου πιστοποίησε μια μου άποψη και μου άνοιξε παράθυρα προς άλλες. Πάρα πολύ καλό και το μπλογκ.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.