#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
03/09/2013 18:40
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια πρόταση για τις δημοτικές εκλογές που μπορεί να αλλάξει το πολιτικό σκηνικό



Μια πρόταση που είχε κάνει ο Αντώνης Σαμαράς πριν ακόμη γίνει αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας, έρχεται στο προσκήνιο ενόψει των δημοτικών εκλογών. Πρόκειται για το σχέδιο αλλαγής του εκλογικού νόμου για τις συγκεκριμένες εκλογές το οποίο θα προβλέπει την κατάρτιση δύο ψηφοδελτίων, ενός με όλους τους υποψήφιους δημάρχους κι ενός με όλους τους υποψήφιους δημοτικούς συμβούλους, με αλφαβητική σειρά.

Δήμαρχοι θα εκλέγονται όσοι συγκεντρώνουν το 42% των ψήφων στον πρώτο γύρο των εκλογών, ενώ σε διαφορετική περίπτωση η εκλογική διαδικασία θα επαναλαμβάνεται τη δεύτερη Κυριακή, μεταξύ των δύο πρώτων υποψηφίων. Οι δημοτικοί σύμβουλοι θα εκλέγονται από την πρώτη Κυριακή με απλή αναλογική.

Προϋπόθεση ώστε ο κάθε υποψήφιος δήμαρχος να μετέχει στο νέο δημοτικό συμβούλιο θα είναι στον πρώτο γύρο των εκλογών να έχει συγκεντρώσει τουλάχιστον 5%.

Το σχέδιο αυτό που ήδη έχει μπει στο τραπέζι, επιβεβαίωσε εμμέσως πλην σαφώς και ο υπουργός Εσωτερικών, Γ. Μιχελάκης ο οποίος μίλησε στο.... Κόκκινο, το ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΥΡΙΖΑ. Οπως είπε: «Είναι σκέψεις του Πρωθυπουργού τις οποίες επεξεργαζόμαστε προκειμένου στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές οι πολίτες να μπορούν να επιλέξουν τους δημάρχους και τους δημοτικούς συμβούλους που επιθυμούν εκτός κομματικών πλαισίων με απλή αναλογική. Ειδικά για τους δημοτικούς συμβούλους οι δημότες θα μπορούν να ψηφίσουν υποψηφίους που τους θεωρούν άξιους και ικανούς από διαφορετικούς συνδυασμούς. Δηλαδή για πρώτη φορά δεν θα είναι υποχρεωμένοι να ψηφίσουν πρόσωπα από μία μόνο παράταξη».

Και εξηγώντας περαιτέρω ανέφερε: «Για παράδειγμα, μία ενιαία λίστα όπου θα μπορεί κάποιος πολίτης να επιλέξει ικανούς ανθρώπους όχι μόνο από το Α κόμμα, αλλά και από το Β κόμμα ή άλλα κόμματα. Δεν υπάρχουν ικανοί άνθρωποι που χαίρουν της εκτιμήσεως της τοπικής κοινωνίας από όλες τις παρατάξεις; Γιατί να μην μπορεί κανείς να επιλέξει από την Α παράταξη, από τη Β παράταξη και να φτιάξει ένα δημοτικό συμβούλιο το οποίο κατά την κρίση του και την γνώμη του θα έχει τους καλύτερους;».

«Αντιλαμβάνομαι ότι ο Δήμαρχος θα θέλει να έχει την παράταξή του, οπότε θα μπορεί να φτιάξει το ψηφοδέλτιό του, θα μπορεί να πει "εγώ επιλέγω 20, 30, 40 συμπολίτες μου με τους οποίους επιλέγω να προχωρήσω και να κάνω αυτά τα πράγματα που ονειρεύομαι για το δήμο μου". Να μπορεί να φτιάξει το ψηφοδέλτιό του, να είναι αναρτημένο παντού ... αλλά την ώρα της ψηφοφορίας να είναι ενιαία η λίστα ώστε να έχεις τη δυνατότητα να πεις "ναι, αυτό το δήμαρχο θέλω, δεν συμφωνώ όμως ότι οι ικανοί που θα πρέπει να με εκπροσωπήσουν στο δημοτικό συμβούλιο θα πρέπει να είναι μόνο από μία παράταξη, θα μπορούν να είναι κι από άλλη"».

«Δεν έχει γίνει συζήτηση σε επίπεδο Αντώνη Σαμαρά- Ευάγγελου Βενιζέλου, άρα δεν υπάρχει τίποτα», σχολίαζαν πηγές της Χαριλάου Τρικούπη, αναφορικά με την υπό εξέταση αλλαγή του εκλογικού συστήματος για τις αυτοδιοικητικές εκλογές.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια αξιοπρόσεκτη πρόταση που πρέπει να συζητηθεί σοβαρά διότι έχει όλα τα... φόντα να αλλάξει το πολιτικό σκηνικό της χώρας. Να μπουν στην πολιτική, και ειδικά στην τοπική αυτοδιοίκηση, άξιοι άνθρωποι, που θα επιλέγονται από τους πολίτες απευθείας κι όχι σύμφωνα με τις επιλογές του δημάρχου.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. IOKLOS ZARAS avatar
    IOKLOS ZARAS 03/09/2013 19:55:46

    ΝΑ ΤΟ ΞΑΝΑΣΚΕΦΤΕΙ Ο κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑΤΙ
    1. Οι ακραιοι χωροι θα ριξουν γραμμη για να βγαλουν συμβουλους δικους τους. Αν βγαλει δημαρχο καπου η ΝΔ ποσο δυσκολο ειναι να γινει κατανοητο οτι θα ειναι ουσιαστικα ανενεργος αν θα εχει μια αντιθετη πλειοψηφια στο συμβουλιο;
    2. Η αποδρομη της πασοκονοσου ειναι ακομα ατελης. Πολλοι ειναι ακομα υπο την επηρρεια παλαιοκομματικων λογικων. Αν λχ νεοδημοκρατες προτιμησουν σε επιπεδο τοπικων εκλογων τους πιο "αναγνωρισιμους" που συνηθως ειναι αριστεροι (μια και μεχρι τωρα κρατικοδιαιτοι οντες ειχαν πολυ χρονο) και εχουμε περιπτωσεις τυπου καμινη ή μπουταρη;
    3. Αν οι ετσι και αλλοιως τσαντισμενοι νεοδημοκρατες νευριασουν περισσοτερο βλεποντας κινδυνο επανεκλογης πασοκαριστερων (που ειναι γεματη η ΤΑ) και στηριξουν μαζικα ΧΑ, θα αντεξει το κομμα 5 υρωβουλευτες, 50 βουλευτες και αγνωστο αριθμο δημαρχων της ΧΑ; Και αν τους τελευταιους τους καταστησουν ανενεργους οι αντιθετες πλειοψηφιες, νομιζετε οτι οι τοπικες κοινωνιες θα το χρεωσουν αυτο στην ΧΑ;

  2. Panas avatar
    Panas 03/09/2013 20:14:19

    αγαπητοί η πίεση λόγω Χ.Α. είναι τεράστια (και μεγαλώνει καθημερινά) πλην όμως σοφιστείες και τρύκ της τελευταίας στιγμής κάτω απο το βάρος του πανικού μπορεί να γυρίσουν σε ολοκληρωτική ήττα...

  3. Lichnee avatar
    Lichnee 03/09/2013 20:23:25

    Τόσος τρόμος μήπως η ...κασίδα απλωθεί στην Αθήνα;
    Καλά πάμε...

    • dim avatar
      dim @ Lichnee 04/09/2013 02:39:11

      20% -22% ταβάνι, και στο πρώτο γύρο και στο δεύτερο (βλέπε παράδειγμα Σιρακ - Λεπέν...)

      • Lichnee avatar
        Lichnee @ dim 05/09/2013 11:23:39

        Κανονικά,σε φυσιολογικές εποχές,η ...κασίδα έπρεπε να έχει 0.2-0.22% ταβάνι αλλά ας όψονται οι ...πετυχημένες επιλογές των σοφών...
        "Ω Ελλάς ηρώων χώρα!
        Τι γαϊδάρους βγάζεις τώρα!"

  4. MCA avatar
    MCA 03/09/2013 21:01:15

    Μπορεί να διοικήσει ένας Δήμαρχος εάν δεν έχει πλειοψηφία στο συμβούλιο;
    Η δυνατότητα σταυροδότησης σε υποψηφίους δημοτικούς συμβούλους διαφορετικών παρατάξεων είναι στα υπέρ.

    • Λαχμαν avatar
      Λαχμαν @ MCA 03/09/2013 23:29:14

      Όχι, αλλά μπορεί να διοικήσει ένα συμβούλιο που κάθε φορά σε κάθε θέμα θα ψηφίζει και θα συζητά κατά συνείδηση κι όχι ως πρόβατα. Ξέρω πως σε πολλές παρατάξεις δεν έχουν συνηθίσει έτσι διότι συνήθως είναι ανδρείκελα αλλά που θα πάει, θα συνηθίσουν κι αυτοί.

      • ...τζουν avatar
        ...τζουν @ Λαχμαν 04/09/2013 08:50:28

        Μα δεν είναι ηλίου φαεινότερο ότι οι δημοτικοί σύμβουλοι των αντιπάλων, του Δημάρχου, παρατάξεων θα σαμποτάρουν στο έπακρο το δημοτικό έργο για ίδιον όφελος.
        Ζητάτε, δηλαδή και παραδείγματος χάρη, να συνδράμουν οι δημοτικοί σύμβουλοι του ΣΥΡΙΖΑ το έργο του Νεοδημοκράτη Δήμαρχου και έτσι να σπεύσουν να τον καταστήσουν επιτυχημένο και να τον διατηρήσουν εσαεί Δήμαρχο, παραιτούμενοι κάθε δικής τους φιλοδοξίας να διοικήσουν τον Δήμο. Αστεία πράγματα!

  5. Γεώργιος Τ. avatar
    Γεώργιος Τ. 03/09/2013 21:01:41

    Πολύ καλό σχέδιο. Εύχομαι να υλοποιηθεί. Είναι πραγματικά κάτι που θα βοηθούσε την αυτοδιοίκηση να ξεκολλήσει από τα κόμματα. Είναι αναγκαίο.

  6. yiannos avatar
    yiannos 03/09/2013 21:32:29

    Με κολπάκια δεν αλλάζει η ουσία: η αδυναμία της Κυβέρνησης να εφαρμόσει οφέλημες για την χώρα και τους πολίτες πολιτικές, οδηγούν τους ψηφορόρους σε ΣΥΡΙΖΑ-ΧΑ.

  7. Επιφανιος avatar
    Επιφανιος 03/09/2013 21:36:15

    Ωραια ! Θα ψηφισω αριστερο δημαρχο και δημοτικους συμβουλους απο τη ΧΑ. Ή το αντιθετο ! Πολυ γελιο

  8. Theo1 avatar
    Theo1 03/09/2013 22:01:17

    +1000!!!

  9. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 03/09/2013 22:08:56

    Εγω θα ηθελα να ρωτησω τι χρειαζονται τοσοι δημοτικοι συμβουλοι και αντιδημαρχοι.........για τη κονομα τα 2χιλιαρα-τριχιλιαρα. Δηλαδη αντιδημαρχος π.χ. καθαριοτητας δεν μπορει να αναλαβει ενας αξιος υπαλληλος??? αντιδημαρχος τεχνικων υπηρεσιων ενας αξιος πολ.μηχανικος υπαλληλος του δημου???? Ηδη γιναμε ΡΕΖΙΛΙ με το μισθο που προσφερε για τη χωρα ΙΤΑΛΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ, οπου ο μισθος του ηταν 1500 ευρω........Εδω στο ελλαδισταν ολα για ΤΗ ΜΑΣΑ και ΤΗ ΚΟΝΟΜΑ.........οι βλαχοδημαρχοι και οι βλαχοαντιδημαρχοι..............(τοσα χρονια το μονο σωστο που ειπε......αλλιγορικα ο Τσιπρακος).

  10. Abc avatar
    Abc 03/09/2013 22:27:42

    Εάν δεν γίνουν ταυτόχρονα και οι βουλευτικές εκλογές, ώστε ο δυσαρεστημένος πολίτης να εκτονωθεί στην ευρωεκλογική και την αυτοδιοικητική κάλπη, τότε καλά κρασιά! Το Συριζοκάραβο καταπλέει πλησίστιο!

  11. paliatsos avatar
    paliatsos 03/09/2013 23:08:20

    Η σκέψη του Πρωθυπουργού είναι ρεαλιστική, δημοκρατικότατη, έξυπνη, δίκαιη και στραμμένη στο μέλλον. Όταν θα ωριμάσει πλήρως το νέο σύστημα, κυρίως στις μεθεπόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές, οι υποψήφιοι και οι ψηφοφόροι θα λειτουργήσουν με εντελώς άλλη νοοτροπία - έξω από τον κομματισμό - και με κριτήριο το όφελος του τόπου. Και ενδεχομένως αυτή η νέα νοοτροπία να μεταλαμπαδευτεί και στις βουλευτικές εκλογές, πράγμα ευκτέο.
    Ο κ. Σαμαράς έλεγε πριν από τις εκλογές: "Δώστε μου τη δύναμη ενός Έθνους για να τα αλλάξω ΟΛΑ!" Εμείς δεν τον ακούσαμε και του δώσαμε Βενιζέλο, Κουβέλη και το χειρότερο επίπεδο βουλευτών (δεκάδες απίθανοι τύποι από Χ.Α. και συνιστώσες του Τσίπρα) που είχε ποτέ η χώρα. Άρα ο Σαμαράς δεν θα μπορέσει να τα αλλάξει όλα. Του αξίζουν όμως συγχαρητήρια, διότι προσπαθεί να αλλάξει όσα περισσότερα μπορεί και όσα του επιτρέπουν οι συνθήκες. Και αυτά που αλλάζει, τα αλλάζει προς το καλύτερο.

    • Έλλην avatar
      Έλλην @ paliatsos 03/09/2013 23:52:50

      όνομα και πράμα!!

    • akenaton avatar
      akenaton @ paliatsos 04/09/2013 00:29:34

      Συμφωνώ σε πολλά σημεία με το σχόλιό σας! Πιστεύω πως η εφαρμογή αυτής της αλλαγής του τρόπου εκλογής των αιρετών της ΤΑ είναι γενικά προς την σωστή κατεύθυνση.

  12. Abc avatar
    Abc 03/09/2013 23:28:36

    Ridi Pagliaccio!!!

  13. Ζήσης Χ. Πατσίκας avatar
    Ζήσης Χ. Πατσίκας 03/09/2013 23:42:10

    Το πρώτο που πρέπει να ξεκαθαρίσει, για να έχουμε μια πιο καλή εικόνα σε σχέση με τις αοριστολογίες που διοχετεύονται στον τύπο, είναι τα κριτήρια για τους υποψηφίους δημάρχους. Γιατί να βάλεις για σύμβουλος αν μπορείς - έτσι απλά - να είσαι υποψήφιος δήμαρχος;;;

  14. karenin avatar
    karenin 04/09/2013 00:44:41

    Δεν είναι σκέψη του πρωθυπουργού αλλά συνήθης πρακτική κυριως στις Σκανδιναυικές χώρες. Δίνει την δυνατότητα στους ψηφοφορους να ψηφισουν με απλη αναλογική τους πιο αξιους συμβούλους, και αυτοι με την σειρά τους να εκλεξουν δήμαρχο μάνατζερ, που δεν αποφασιει τιποτα μονος του απλως συντονιζει τις διαφορες επιτροπες κλαδου που ειναι πανισχυρες.

  15. tsakali avatar
    tsakali 04/09/2013 01:04:52

    ΕΔΩ κ ΤΩΡΑ ΑΛΛΑΞΕ ΤΑ ΟΛΑ !!

  16. Ελευθεριάδου Βούλα avatar
    Ελευθεριάδου Βούλα 04/09/2013 01:30:47

    πιστεύω στην ανεξάρτητη τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά αν και σα σχέδιο πολύ ελπιδοφόρο, υπό τις παρούσες συνθήκες μπορεί να αποδειχθεί μπούμεραγκ

    • era avatar
      era @ Ελευθεριάδου Βούλα 04/09/2013 09:30:52

      κατά τα άλλα πιστεύεις στην ανεξάρτητη αυτοδιοίκηση...

  17. η Dimi avatar
    η Dimi 04/09/2013 04:02:45

    Αντώνης Σαμαράς: *Δώστε μου τη Δύναμη ενός Έθνους. Για να δείξουμε σε όλο τον κόσμο, Τι θα πει Ελλάδα! Τι θα πει Αξιοπρέπεια! Τι θα πει Δύναμη Ψυχής!
    Και τι εννοούσε ο Ελύτης όταν έγραφε για τον Ελληνικό Λαό: «Κι ας μας φωνάζουν αεροβάτες φίλε μου, όσοι δεν ένιωσαν ποτέ, με τι Σίδερο, με τι Πέτρες, τι Αίμα, τι Φωτιά, Χτίζουμε, Ονειρευόμαστε και Τραγουδάμε.»
    Η Ελλάδα θα τα καταφέρει!*

  18. Ηλίας avatar
    Ηλίας 04/09/2013 13:29:47

    Κάπου κοντά στο 1997, όταν θα εφαρμοζόταν για πρώτη φορά το σχέδιο "Καποδίστριας", η τότε ΚΕΔΚΕ δημιούργησε μια επιτροπή από αιρετούς για να προτείνει βελτιώσεις στο εκλογικό σύστημα. Η πρόταση της επιτροπής δεν προχώρησε πέρα από την ΚΕΔΚΕ και μάλλον "θάφτηκε". Η πρόταση που τους ενόχλησε περισσότερο ήταν η εκλογή των δημοτικών συμβούλων από την πρώτη Κυριακή με απλή αναλογική. Θεώρησε η επιτροπή ότι ο μόνος τρόπος μείωσης της διαφθοράς ήταν ο σωστός έλεγχος του δημάρχου από το συμβούλιο. Και αυτό δεν μπορούσε να γίνει όταν τα 3/5 των συμβούλων ήταν άνθρωποι του δημάρχου. Αυτό απευθείας μετέτρεπε τους Δημάρχους από παντοδύναμους τοπικούς "αυτοκράτορες" σε ελεγχόμενους από το συμβούλιο εκτελεστές αποφάσεων.
    Η πρόταση του Υπουργείου έχει κάποια θετικά αλλά δεν θα λύσει το πρόβλημα. Οι υποψήφιοι δήμαρχοι θα δίνουν "γραμμές" και λίγο πολύ θα καταφέρουν να βγάλουν τους δικούς τους.

  19. Tommy avatar
    Tommy 04/09/2013 15:43:33

    Έφθασε η Χ.Α. στο 40% ή ακόμα..?

  20. Επιφανιος avatar
    Επιφανιος 04/09/2013 23:20:50

    Προτεινω
    α) οι υποψηφιοι δημαρχοι και δημοτικοι συμβουλοι να καταθετουν τα βιογραφικα τους σε μια ανεξαρτητη αρχη. Η αρχη θα ελεγχει τη γνησιοτητα των αναγραφομενων και θα τα δημοσιευει
    β) οι ψηφοφοροι θα καλουνται να παρακολουθησουν υποχρεωτικα συνοπτικες παρουσιασεις των υποψηφιων ειτε ζωντανα ειτε μεσω διαδικτυακης εφαρμογης. Οποιος ψηφοφορος δεν παρακολουθηση ανω του 50% των παρουσιασεων χανει το δικαιωμα ψηφου

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.