#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
07/08/2011 12:19
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια πρόταση για την ανανέωση των βουλευτών της ΝΔ

[caption id="attachment_116851" align="alignnone" width="600" caption="τυπική συνεδρίαση της Βουλής: άδεια"][/caption]

του Κώστα Ροδινού

Τις τελευταίες μέρες αυξάνονται και πληθύνονται τα ονόματα των υποψηφίων βουλευτών  που κατακλύζουν   εφημερίδες και  ιστοσελίδες.  Δε λέω, θεμιτός ο στόχος να θέλει κάποιος να …εκτεθεί, αλλά όσοι  ξεκινούν νωρίς, συνήθως έχουν πρόσβαση σε κομματικά επιτελεία ή  συγκροτήματα τύπου. Πολλές φορές,  διακινούν οι ίδιοι  την  υποψηφιότητά τους για να μετρήσουν αντιδράσεις, να ασκήσουν πίεση, να φέρουν προ τετελεσμένων γεγονότων την ηγεσία του κόμματος ή και όλα μαζί.

Μια πρώτη παρατήρηση είναι ότι αυτό γίνεται σε βάρος άλλων άξιων και ικανών ανθρώπων, που ενδεχομένως ήθελαν να ασχοληθούν με τα κοινά, αλλά δεν έχουν τέτοιες προσβάσεις.

Θα αντισταθώ στον πειρασμό να αναφέρω τα ονόματα που κυκλοφορούν. Είναι γνωστά και συγκεκριμένα. Και επαναλαμβάνονται παντού!

Δράττομαι, όμως, της ευκαιρία να παραθέσω μερικές σκέψεις για τις «γαλάζιες λίστες» των προσεχών εκλογών.

Η επιλογή των υποψηφίων βουλευτών είναι προφανώς έργο δύσκολο και απαιτεί λεπτούς χειρισμούς. Και στο τέλος ένα είναι βέβαιο: θα υπάρξουν παραπονούμενοι!

Με τα ψηφοδέλτια, όμως,  ο Αρχηγός δίνει το στίγμα του. Στέλνει ένα μήνυμα προς την κοινωνία, με ποιους  θέλει να πορευτεί. Σε ποιους θα στηριχτεί. Από την άποψη αυτή, όσοι  προτρέχουν να προαναγγείλουν υποψηφιότητες, μάλλον ξεχνούν αυτή τη μικρή λεπτομέρεια.

Οι παθογένειες της επιλογής

Οι εν ενεργεία Βουλευτές,  βάσει του Καταστατικού, είναι αυτοδικαίως υποψήφιοι, εκ νέου. Έτσι, χωρίς αξιολόγηση! Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα. Οι  περισσότεροι εξ αυτών, για να διατηρήσουν την έδρα τους,  αποκλείουν συνήθως όσους ικανούς και άξιους μπορούν να τους αντιμετωπίσουν και ενδεχομένως να τους κερδίσουν. Έτσι σε πολλές  περιφέρεις περιλαμβάνονται αδύναμες υποψηφιότητες  απλά και μόνο για να κλείσουν οι συνδυασμοί! Η τακτική αυτή εξυπηρετεί τους εν ενεργεία βουλευτές, δεν βοηθά,  όμως, το κόμμα! Χώρια που διαιωνίζει τους ίδιους και τους ίδιους!

Να ποιο πρέπει να είναι το πρώτο κριτήριο. Ισχυρά ψηφοδέλτια που να εξυπηρετούν το κόμμα και όχι να διασφαλίζουν την εκλογή συγκεκριμένων βουλευτών.

Oι βαρώνοι, οι δελφίνοι και οι δορυφόροι

Οι λεγόμενοι «βαρώνοι», «δελφίνοι»  και τα «ιστορικά στελέχη», συνήθως έχουν λόγο (κάκιστα) στην επιλογή των υποψηφίων. Έχουν  και το πλεονέκτημα, στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις εκλογές, να  απολαμβάνουν  τη δημοσιότητα που τους προσφέρουν τα αξιώματα και οι τίτλοι. Πώς να τους συναγωνιστεί ένας νεαρός και άσημος, αλλά με όρεξη για δουλειά και με πολλές ιδέες;

Έτσι γίνονται.. ιερές και ανίερες συμμαχίες. Ειδικά στις περιφέρειες που επιτρέπεται η πολλαπλή σταυροδοσία. Η σχέση τείνει να γίνει πελατειακή και στο τέλος  καταλήγει στις γνωστές ομαδοποιήσεις που συντηρούν την εσωστρέφεια.

Οι γόνοι

Το κοινοβούλιο, όλο και περισσότερο,  προσομοιάζει με κλειστό  κονκλάβιο, όπου οι θέσεις κληρονομούνται!  Προφανώς και δεν μπορείς να αποκλείσεις κάποιον από το αυτονόητο δικαίωμα να είναι υποψήφιος. Μήπως, όμως, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι κανένας δεν θα απολαμβάνει πρόσθετα πλεονεκτήματα;  Γιατί πάλι ακούω για τέκνα πρώην υπουργών, βουλευτών και δημάρχων που θέλουν να είναι υποψήφιοι!

Oι αρεστοί των  συγκροτημάτων τύπου

Οργίζομαι καμιά φορά όταν βλέπω να παρελαύνουν από τα κανάλια οι ίδιοι και οι ίδιοι! Λές και έχουν μόνιμη συνεργασία.  Αυτές οι συχνές εμφανίσεις, ας μη γελιόμαστε, δημιουργούν κάποια σχέση εξάρτησης που αλλοιώνει τη λειτουργία της δημοκρατίας μας.

Oι εκλεκτοί των επιχειρηματιών

Τα τελευταία χρόνια μας προέκυψαν και βουλευτές, που στηρίζονται από συγκεκριμένους μεγαλο-επιχειρηματίες.  Όλοι τους ξέρουμε, όλοι κάποιες ιστορίες έχουμε ακούσει και συνήθως δεν βγαίνει καπνός χωρίς φωτιά. Δεν ξέρω πόση δόση αλήθειας έχει αυτό που γράφτηκε ότι η  Siemens «χορηγούσε»  πάνω από 150  βουλευτές! Και τους μισούς να χορηγούσε, πάλι έχουμε πρόβλημα!

Oι αυτοπαρουσιαζόμενοι ως "κολλητοί"

Έκπληκτος άκουγα πριν λίγες   φίλο  αναπληρωτή τομεάρχη, που αυτοσυστήνεται ως «κολλητός του αρχηγού»  (ο αρχηγός  άραγε το ξέρει;)
να λέει ότι ο …αναπληρωτής θα «φτιάξει» το ψηφοδέλτιο στο Νομό του, θα εκλεγεί δεδομένου ότι είναι …κολλητός και θα ….υπουργοποιηθεί πάλι επειδή είναι …κολλητός! Δεν άκουσα καθόλου τις λέξεις ικανός και άξιος!  Αυτή η δράση  των κολλητών είναι ανίατη ασθένεια και όσο δεν ξεριζώνεται παράγει προβλήματα!

Μια πρόταση επιλογής υποψηφίων βουλευτών

Αντιμετωπίζονται αυτά τα προβλήματα;

Νομίζω πως έφτασε ο καιρός! Με τη γενική απαξίωση του πολιτικού συστήματος, αλλά και του πολιτικού προσωπικού  της χώρας, οι επόμενες εκλογές προσφέρουν μια λαμπρή ευκαιρία για ανανέωση της Κ.Ο. της Ν.Δ.

Για κάποιους είναι βέβαιον ότι θα …φροντίσει το εκλογικό σώμα.

Όμως, πρέπει και η ηγεσία να βάλει το χέρι της και να αποσύρει μερικούς. Κυρίως, όμως, να επιλέξει νέα, ικανά και άφθαρτα στελέχη.

Παλαιότερα είχα καταθέσει μια πρόταση για την επιλογή βουλευτών, η οποία, άνευ σχολίου, βρήκε τη θέση της, αυτοστιγμή, στον κάλαθο των αχρήστων. Η άποψη μου  εθεωρήθη, λίαν επιεικώς,  γραφική και εγώ εκτός τόπου και χρόνου και άσχετος με την πολιτική. Ίσως!

Την επαναφέρω, κάπως τροποποιημένη, μήπως και έχω καλύτερη τύχη, αν και δεν το ελπίζω!

Ξεκινώ από μια απλή παραδοχή. Μια σοβαρή εταιρεία όταν αναζητά κάποιο υψηλόβαθμο στέλεχος, προκηρύσσει τη θέση δημοσίως.

Περιγράφει τα χαρακτηριστικά της θέσης.

Αναθέτει την επιλογή των υποψηφίων σε ειδικούς.

Ακολουθείται η γνωστή διαδικασία: βιογραφικό, συστατικές επιστολές, συνέντευξη, short list, νέα συνέντευξη, συνάντηση με τον επικεφαλής της εταιρείας των επικρατεστέρων υποψηφίων, τελική επιλογή, πρόσληψη, επιμόρφωση-εκπαίδευση.

Η Ν.Δ., λοιπόν, θα μπορούσε να απευθύνει ανοιχτή πρόσκληση-ενδιαφέροντος, για όλους τους Νομούς της χώρας και  να αναζητά υποψηφίους για τις επερχόμενες βουλευτικές εκλογές. (πέραν των εν ενεργεία βουλευτών, οι οποίοι όπως προαναφέραμε είναι αυτοδικαίως υποψήφιοι).

Θα πρότεινα και μερικά κριτήρια που πρέπει να πληρούν οι υποψήφιοι.

Για παράδειγμα:

- ηλικία   μέχρι 40 ετών!

- ουδεμία  προηγούμενη πολιτική εμπειρία σε τοπικό, περιφερειακό, πολύ δεν περισσότερο σε εθνικό επίπεδο!

- να αποκλειστούν συνδικαλιστές, δημοτικοί και περιφερειακοί σύμβουλοι, δήμαρχοι, Νομάρχες, πρώην βουλευτές, πρώην διοικητές, όλοι οι πρώην γενικώς , όπως  και τα κατ΄ επάγγελμα κομματικά στελέχη!

- προαπαιτούμενη τριετής εργασιακή εμπειρία, τουλάχιστον!

- λευκό ποινικό μητρώο!

- εξονυχιστικό  προσωπικό και οικογενειακό έλεγχο και του «πόθεν» και του «έσχες»

Στη συνέχεια, επιτελείο ειδικών, εξετάζει  τα βιογραφικά και καλεί τους υποψηφίους σε εξαντλητικές συνεντεύξεις! (Διευκρίνιση: εννοείται ότι οι ειδικοί δεν θα είναι κομματικά στελέχη.)

Ο Πρόεδρος, με το επιτελείο του, κάνει την τελική επιλογή, η οποία και επικυρώνεται από τα αρμόδια κομματικά όργανα!

Οι υποψήφιοι που θα επιλεγούν, τουλάχιστον για ένα εξάμηνο, θα εκπαιδευτούν από το «Ινστιτούτο Δημοκρατίας» στα βασικά της πολιτικής. Από Συνταγματικό Δίκαιο, μέχρι  αρχές Οικονομίας και πολιτικής Επικοινωνίας.

Εδώ ένας ασφαλιστής προσλαμβάνεται και πριν αρχίζει να δουλεύει,  τον ξετινάζουν στα σεμινάρια!

Και τα κόμματα στέλνουν στη Βουλή ανθρώπους που δεν έχουν διαβάσει ούτε το Σύνταγμα!

Οι υποψήφιοι βουλευτές επιλέγονται εγκαίρως και «ρίχνονται» στο καμίνι της πολιτικής. Να διαπιστώσουν και ποιοι αντέχουν γιατί μερικοί μπορεί να είναι «ικανοί και άξιοι», αλλά να μην το έχουν!

Από τη διαδικασία αυτή ο Πρόεδρος του Κόμματος βγαίνει πολλαπλώς ενισχυμένος.

Το κόμμα ανανεώνεται με νέους ανθρώπους.

Οι τοπικές κοινωνίες αντιπροσωπεύονται καλύτερα.

Ποιοι βγαίνουν …χαμένοι;

Xρειάζεται  πολλή σκέψη…

Ανανέωση δεν θέλουμε; Ιδού η πρόκληση!

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ορτικι ορτικαδ avatar
    ορτικι ορτικαδ 07/08/2011 12:39:14

    Συμφωνω απολυτα ειναι πολυ αξιολογες οι προτασεις .

    Ελπιζω να ληφθουν απο τη ΣΥΓΓΡΟΥ πολυ σοβαρα υποψιν.
    Άλλωστε πιστεύω οτι αυτές οι ιδέες είναι και αίτημα της βάσης.

  2. Απορία avatar
    Απορία 07/08/2011 12:47:24

    Και τι θέλεις εσύ δηλαδή βουλή 30άρηδων τριετούς εργασιακής εμπειρίας;

    Ποιος σοβαρός άνθρωπος πάνω στην εργασιακή του ακμή θα παρατήσει την εργασία του να πάει στη βουλή;

    Οι μόνοι που πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτεις είναι τα διάφορα πουλέν των κομματικών νεολαιών.

    Όλα είναι κάτω από τα 40, με τριετή "εργασιακή εμπειρία", με λευκό ποινικό μητρώο (οι περισσότεροι) και με καθαρό ποθεν έσχες αφού δεν έχουν βγάλει φράγκο στη ζωή τους μέχρι τώρα...

    Φτάνει πια με τις βουλές των αέργων, των αμόρφωτων και των κομματόσκυλων.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Απορία 07/08/2011 14:47:35

      μάλλον σπεύσατε να διατυπώσετε ...απορίες πριν διαβάσετε το σύνολο της ανάρτησης και κατανοήσετε την κεντρική ιδέα.
      Δεν πειράζει.

      • Απορία avatar
        Απορία @ Κώστας Ροδινός 07/08/2011 14:53:52

        Διάβασα το σύνολο της ανάρτησης. Με την κεντρική ιδέα συμφωνώ. Με τον τρόπο επίτευξής της που δίνετε διαφωνώ και φυσικά δεν πρόκειται να χαλάσουμε και τις καρδιές μας για αυτό...

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Απορία 07/08/2011 14:58:10

          αυτό έλλειπε!!!
          Προφανώς και δεν θα χαλάσουμε τις καρδιές μας!
          Αν συμφωνούμε σε όλα, η ζωή θα είναι σκέτη πλήξη!

          • Φακ Κωστας avatar
            Φακ Κωστας @ Κώστας Ροδινός 07/08/2011 16:14:10

            Για την ηλικία θα συμφωνήσω και εγώ...η πραγματική νεότητα δεν συμβαδίζει με ριζοσπαστισμό και νέες ιδέες...οι περισσότεροι νέοι κάτω των 40, πιστέψτε με, είναι ακραία συντηρητικοί, και κυρίως άνθρωποι που έχουν μεγαλώσει εύκολα...

            Εσείς, που είστε στην ηλικία της Ντόρας (όπως έχετε δηλώσει) έχετε πολύ πιο φρέσκες ιδέες από κάτι "γερασμένους πνευματικά" συνομήλικούς μου...
            Εγώ θα σας ήθελα στην νέα ΝΔ...

  3. man8os avatar
    man8os 07/08/2011 12:54:55

    Πολυ σωστο αρθρο!

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 07/08/2011 12:57:52

    Οι διάφοροι σήμερα βγαίνουν με βάση την πρόσβαση στον κομματικό μηχανισμό, και το εάν είναι αρεστοί κλπ, όπως το περιγράφεις. Δεν κολλάω σε ηλικία. Θα ήθελα "θέσεις"΄, "απόψεις", "προτάσεις". Μπαρουφολόγοι, αερολόγοι, ασυνεπεις, και ψεύτες κλπ καλό θα ήταν να ξεσκεπαζόταν. Και εάν ο κόσμος τους θέλει, ας ξέρει τι ψηφίζει. Χωρίς να ξαναλέμε ονόματα, μερικοί είναι απλά φελλοί, και ο κόσμος το ξέρει. Η ηγεσία του κόμματος ας φροντίσει πρωταρχικά το truth in advertising. Να ξέρει ο κόσμος "τι" είναι ο υποψήφιος.

  5. S.R. avatar
    S.R. 07/08/2011 12:58:22

    Συμφωνω με την προταση, πολυ ευστοχη... Συγχαρητηρια στον συντακτη της...Σιγουρη ανανεωση με ατομα που θα προσερχονται απο μερακι.... Η δε προσεκτικη αναλυση του ποθεν εσχες τους, και ο ετησιος επανελεγχος του ,υποθετω, θα αποθαρρυνη τους απατεωνισκους που πιθανως θα διαλαθουν.....

  6. Διηνεκης avatar
    Διηνεκης 07/08/2011 13:17:12

    μεσα και εγω

  7. nikzig avatar
    nikzig 07/08/2011 13:27:07

    Συμφωνώ με τη βασική ιδέα, με τη διαδικασία. Έχω όμως επιφυλάξεις για δύο αποκλεισμούς:
    Α. Ηλικιακά κριτήρια (μεγαλύτερο όριο ή καθόλου, αφού θα ισχύουν αυστηρά τα υπόλοιπα). Άλλωστε η κατάσταση που περιγράφεις και είναι υπαρκτή έχει αποκλείσει ή περιθωριοποιήσει πολλούς ανθρώπους οι οποίοι είχαν τη διάθεση και τις ιδέες για να προσφέρουν στην παράταξη.
    Β. Εργασιακή εμπειρία. Είναι πολύ λίγα τα τρία χρόνια. Για τα δύο πρώτα είσαι δόκιμος. Από την άλλη τρία χρόνια μέχρι τα σαράντα! Ποιός θα είναι αυτός και τι έκανε τα υπόλοιπα τουλάχιστον δέκα;

    • Δήμος avatar
      Δήμος @ nikzig 07/08/2011 17:44:16

      Έχεις δίκιο, υποτίθεται πως θέλουμε ανθρώπους άξιους. Αν πάει ο άλλος από νωρίς στη Βουλή, θα κατσικωθεί εκεί και δεν θα φεύγει. Με τους περισσότερους να παντρεύονται πια στα 35+, τι ανεξαρτησία να έχεις στα 40;

      Ας εφαρμόσει μονομερώς η ΝΔ τα εξής:

      1) απαγόρευση κατοχής έδρας σε συγγενείς μέχρι γ' βαθμού
      2) απαγόρευση κληρονομικών εδρών (φεύγει ο γονιός και μπαίνει ο γιος ή η κόρη)
      3) όριο δύο κοινοβουλευτικών θητειών, ή το ισοδύναμό τους σε χρόνια, αν υπάρχουν στη μέση πρόωρες εκλογές.

      Έτσι διαλύεται η οικογενεικοκρατία, ενώ εξασφαλίζεται πάντα η ανανέωση του πολιτικού δυναμικού και η επαφή του με τις τοπικές κοινωνίες.

  8. ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ avatar
    ΕΛΕΝΗ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ 07/08/2011 13:37:17

    + Υπευθυνη δηλωση οτι δεν ειχαν και δεν θα αποκτησουν ΠΟΤΕ σχεση με off shore εταιρειες !

  9. Komis Montechristo avatar
    Komis Montechristo 07/08/2011 13:47:25

    Είναι πολύ καλό να γίνονται προτάσεις που αφορούν τρόπους ανανέωσης των ψηφοδελτίων της παράταξης.Το αρχικό κείμενο θίγει σοβαρές πτυχές ως προς την αξιολόγηση των υποψηφίων.Ελπίζω πως αυτό το κείμενο,όπως και πολλές άλλες προτάσεις,να ληφθούν υπόψη της Συγγρού έτσι ώστε το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό.Τέλος,αξίζει ν'αναφέρω και μια λεπτομέρεια.Η παράταξη χωλαίνει σε κάτι σημαντικό.Σε υψηλά κλιμάκια οργανώνονται ωραία σχέδια,γίνονται υπέροχες αναλύσεις,υπάρχει διάθεση,ΑΛΛΑ στο τέλος γίνεται το τελείως αντίθετο.Όταν πλησιάζει η παράταξη ν'αναλάβει τα ηνία της χώρας,προσεγγίζουν τη παράταξη ΠΟΛΛΟΙ και ΑΠΙΘΑΝΟΙ άνθρωποι προερχόμενοι από το ΠΟΥΘΕΝΑ,χωρίς ΚΑΜΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ....Βέβαια,ΚΑΠΟΤΕ,πρέπει να γίνει και η ΣΩΣΤΗ ΑΡΧΗ....Ποτέ δεν είναι αργά...

  10. Εγώ avatar
    Εγώ 07/08/2011 13:57:12

    Σωστη η λογικη του αρθρου αλλα ειμαι απαισιοδοξος στο αν θα γινει αντικημενο διαπραγματευσης με τους βαρονους του κομματος. Η μονη λυση ειναι να ψηφίζουμε οσους νεους βουλευτες μας εκφραζουν, και να ριχνουμε μαυρο στους καρεκλοκένταυρους γερουσιαστές. Αν δεν αλλαξουμε εμεις τον τροπο που ψηφιζουμε, δεν θα αλλαξουν ουτε αυτοι. Στην ελλάδα η ψηφος δινει την νομιμοποιηση και οχι οι φωνες και οι διαμαρτηρίες.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Εγώ 07/08/2011 14:49:25

      αυτά τα πράγματα δεν χρειάζονται διαπραγμάτευση με τους βαρώνους!
      Γιατί θα προκύψουν....βαρωνέτοι!

  11. ορτικι ορτικαδ avatar
    ορτικι ορτικαδ 07/08/2011 13:58:56

    Aυτος που θα θελει να προσφερει τοτε θα πρεπει να πολιτευεται.Εξαλλου το αρθρο του Ροδινου δεν αναφερεται σε αυτο που περιγραφεις,ποιος μιλησε για αμορφωτους και κομματοσκυλα?

  12. anonymous avatar
    anonymous 07/08/2011 14:17:16

    Η Όλγα Κεφαλογιάννη δε θα ήταν Βουλευτής Ρεθύμνου αν υπήρχε ένας κανόνας που να λέει ότι ο υποψήφιος Βουλευτής θα πρέπει να κατοικεί στην περιφέρεια στην οποία θέτει υποψηφιότητα. Πολλοί γόνοι διαφόρων δε θα ήταν Βουλευτές αν ίσχυε μια τέτοια διάταξη.
    Διότι Κύριοι ξέρετε πόσοι γόνοι έχουν πάει φυτευτοί σε διάφορες περιοχές της χώρας με τις οποίες ουδεμία σχέση έχουν με μόνο το επιχείρημα ότι κάποιος πρόγονός τους καταγόταν από την περιοχή;

  13. Pyrros avatar
    Pyrros 07/08/2011 14:22:03

    Τα προτεινόμενα κριτήρια είναι ίσως λίγο ακραία. Το σίγουρο ειναι ότιχρειάζεται δραστική ανανέωση. Ο αρχηγός όμως δεν έχει δείξει τέτοια πρόθεση μέχρι στιγμής. Βεβαια έπρεπε να πρπσέξει τις ισορροπίες για να κρατ ήσει το κόμμα. Στην πορεια του αυτή όμως έχασε τονκινηματικό χαρακτήρα πυ ειχε προσδώσει στη ΝΔ η Μοναδική εσωκομματική αναμέτρηση του 2009. Κι έτσι, από πλευράς προσωπικού, η ΝΔ δειχνει φθαρμενη και σε μη αναστρέψιμη παρακμή.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Pyrros 07/08/2011 14:50:10

      Δια των άκρων, αναδεικνύεται η χρυσή τομή...

  14. provato avatar
    provato 07/08/2011 14:28:08

    Γιατί δεν επεκτείνεται η (σωστή) πρόταση για περιορισμό χρονικής θητείας που έκανε η ΝΔ και στους βουλευτές ; Μήπως για συντεχνιακούς λόγους;
    Εαν θεσπιστεί πχ μέγιστη θητεία βουλευτών 3 τετραετίες δεν θα απαλλαγούμε άμεσα από πολλούς ΄΄κηφήνες΄΄ της πολιτικής;
    Και ας σκεφτούμε από πόσους θα είχαμε απαλλαγεί εάν ΗΔΗ ίσχυε τέτοια πρόβλεψη.

  15. Αυτόνομος avatar
    Αυτόνομος 07/08/2011 14:41:53

    ΜΠΟΡΕΙ, όπως έχει πει ο Ουμπέρτο Εκο, τον Αύγουστο να μην υπάρχουν ειδήσεις, υπάρχουν όμως ίντριγκες. Δηλαδή, ειδήσεις στο παρασκήνιο και παρασκήνιο. Εν προκειμένω στο παρασκήνιο της ΝΔ, το οποίο παρά τη θερινή ραστώνη παραμένει ενεργό και πολύπλοκο. Τις τελευταίες ημέρες περιστρέφεται γύρω από το πρόσωπο του διευθυντή του πολιτικού γραφείου του Αντώνη Σαμαρά καθηγητή Κωνσταντίνου Αρβανιτόπουλου. Αφορμή, η συνεργασία που είχαν προχθές οι δύο άνδρες. Οταν δηλαδή στη Συγγρού έβρισκες περισσότερες νυχτερίδες και αράχνες, παρά τα πρωτοκλασάτα στελέχη.
    ΜΠΟΡΕΙ οι διάδρομοι να είναι άδειοι, βοούν ωστόσο για το περιεχόμενο της συνάντησης Σαμαρά - Αρβανιτόπουλου. Κατ' αρχάς, λένε ότι δεν είχε καθόλου υπηρεσιακό περιεχόμενο. Δεν ήταν δηλαδή για δουλειές του κόμματος. Αφορούσε ένα εντελώς προσωπικό θέμα. Την υποψηφιότητα Αρβανιτόπουλου στις προσεχείς εκλογές, η οποία υποψηφιότητα κλείδωσε για την Α' Πειραιώς, αλλά αυτό δεν ικανοποίησε - λένε οι διαδρομιστές - τον καθηγητή. Για δύο λόγους. Ο ένας είναι ότι θα προτιμούσε μια εκλόγιμη θέση στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας.
    Ο ΑΛΛΟΣ είναι κάπως πιο μπερδεμένος. Στην Α' Πειραιώς θα πολιτευτεί εκ νέου ο Κώστας Κατσαφάδος, από τα πουλέν του καραμανλισμού και «κολλητάρι» του προέδρου της ΟΝΝΕΔ Ανδρέα Παπαμιμίκου. Ο οποίος Παπαμιμίκος, για όσους ενθυμούνται, ως πολιτικό τέκνο του Αρβανιτόπουλου κέρδισε την προεδρία της Νεολαίας - κόντρα στον υποψήφιο που υποστήριξε τότε ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς.
    ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ, τώρα, η ίντριγκα; Λένε ότι ο διευθυντής του προεδρικού γραφείου επιθυμούσε να υποστηριχθεί στην Α' Πειραιώς ο κολλητός του κολλητού του και ο ίδιος να μπει στη Βουλή ως αριστίνδην, οπότε το σύστημα Καραμανλή θα είχε να επωφεληθεί διπλά. Οχι μόνο δεν έγινε έτσι, αλλά τα σαμαρικά εξαπτέρυγα πέτυχαν εις διπλούν. Από τη μια, θα φαγωθούν δύο καραμανλικοί στο λιμάνι. Και από την άλλη, θα αποχωρήσει από τη Συγγρού ο Αρβανιτόπουλος. Με τον ισχυρό ρόλο του οποίου παρά τω προέδρω ουδέποτε συμβιβάστηκαν.
    ΑΝ ΜΗ ΤΙ ΑΛΛΟ, «τα παιδιά, τα παιδιά, τα φιλαράκια τα καλά» τα καταφέρνουν στην ίντριγκα. Εκεί που δεν τα κατάφεραν είναι στο «σκάουτινγκ» που τους ανέθεσε προ καιρού ο πρόεδρος του κόμματος. Για την ακρίβεια, ζήτησε να του προτείνουν νέους υποψηφίους με κύρος για το ψηφοδέλτιο της Β' Αθηνών, στο οποίο η ΝΔ θα ρίξει μεγάλο βάρος στις προσεχείς εκλογές για ευνόητους λόγους.
    ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ οι σκάουτερ παρουσίασαν τους... εαυτούς τους και κάτι φίλους τους, εντελώς άσχετους με τα κριτήρια που έθεσε ο Αντώνης Σαμαράς. Ο οποίος έχει πολύ συγκεκριμένους λόγους να αναζητά νέες ισχυρές υποψηφιότητες για τη συγκεκριμένη εκλογική περιφέρεια. Οι λόγοι αυτοί έχουν ονοματεπώνυμα. Για την ακρίβεια, πρόκειται για τις άγριες προσωπικές συγκρούσεις που άρχισαν ήδη με διασταυρούμενα πυρά από τους νυν βουλευτές με τα βαριά οικόσημα.

    http://www.tanea.gr/mikropolitikos/?aid=4647799

    • Maniatis avatar
      Maniatis @ Αυτόνομος 07/08/2011 22:53:05

      Τι είναι αυτά που σχεδιάζει ο Σαμαράς;
      Ο καθηγητής του Χάρβαρντ θα κυνηγάει ψήφους στον Πειραιά;
      Μα αυτός είναι παιδί του Χόμπς και απόγονος του Θουκυδίδη.
      Ο θεωρητικός της παράταξης!
      Και ευέλικτος! Καλέ, τρώει παϊδάκια και σούσι μαζί.
      Όχι. Πρέπει να κάνει κι άλλο παρασκήνιο. Μόνο μια θέση στο Επικρατείας του πρέπει. Θέση ψηλά, εκλόγιμη αυτή τη φορά. Και ένα καλό Υπουργείο, βέβαια.

  16. Απορία avatar
    Απορία 07/08/2011 14:48:08

    Το πρόβλημα σήμερα δεν είναι η ηλικία των βουλευτών ή το πόσες φορές εκλέγονται αλλά το ότι έχουν ατονίσει ή δεν λειτουργούν οι δημοκρατικοί θεσμοί.

    Ο πρόεδρος της ΝΔ είχε βγάλει πριν λίγο καιρό μια λίστα με το τι πρέπει να γίνει μόλις βγει στην κυβέρνηση. Εαν τα εφαρμόσει όλα αυτά και δεν μείνει στις εξαγγελίες η πολιτική σαβούρα που υπάρχει σήμερα σε όλα τα κόμματα θα πάρει σιγά-σιγά τον δρόμο προς την συνταξιοδότηση εκ των πραγμάτων.

    Στοιχειωδώς ορθή λειτουργία των δημοκρατικών θεσμών του κράτους χρειαζόμαστε και όχι κανόνες του ποιος θα πολιτεύεται και ποιος όχι.

  17. juliet avatar
    juliet 07/08/2011 14:54:13

    Κ.Ροδινέ,
    αυτό δεν είναι μπάνιο ,ψυχρολουσία είναι για τους επαγγελματίες βουλευτές.
    Καλοκαιριάτικα τι προτάσεις και αυτές τώρα στα μπάνια.
    Αν το συγκεκριμμένο πρόγραμμα είχε πιθανότητας υλοποίησης έστω και 50% θα είχε γίνει μιά αρχή.
    Αν κάποιος είναι 40 ,τα χρόνια εργασίας του θα πρέπει να είναι τουλάχιστο 10.
    Το να είναι κάποιος 50 ,δεν λέει και τίποτε ,είναι παραγωγική ηλικία.Η ποσόστωση είναι μιά δίκαιη πρόταση,πιστεύω.Να δουλεύουν ομαδικά ,το κόμμα να αποφασίζει και όχι ο καθένας του κεφαλιού του,να διορθώνει ο ένας τον άλλον και όχι να θάφτει ο ένας τον άλλο γιά ίδιο συμφέρο.
    Να ακουμπά στον πολίτη όχι για τον ψήφο αλλά γιατί θα αγωνίζεται για την ποιότητα ζωής των πολιτών της χώρα του.
    Να λέει που και που δεν ξέρω,γιατί μέχρι τώρα όλοι είναι ειδήμονες για όλα.Αν ένα κανάλι βάλλει την παράταξη τους γράφεις και δεν πάς,δεν είναι δυνατό να κτυπάνε τον αρχηγό και να καλοδέχονται εσένα η πιο έξυπνος θα είσαι ή
    μ@λ@κ@ς.
    Μήπως κ.Ροδινέ ,αυτά όλα είναι ικανά ν' αναχαιτήσουν επίδοξους τυχοδιώκτες ακόμη και κατα 30% να ελαττώσουμε το σκάρτο πράγμα επιτυχία θα έχουμε.
    Και όποιος διαγράφεται ; επανέρχεται δρυμίτερος ;γιατί τα παραδείγματα είναι προς αποφυγή τέτοιου ενδεχόμενου.
    Είν' η προσπάθειές μας σαν των Τρώων.
    Θαρρούμε πως με απόφασι και τόλμη
    θ' αλλάξουμε της τύχης την καταφορά,
    κ΄έξω στεκόμεθα ν' αγωνισθούμε.

  18. Βόρειος avatar
    Βόρειος 07/08/2011 15:02:42

    Πλήρως ρατσιστικές οι προτάσεις σας Κε Ροδινέ !!!
    Μένω μόνο στο όριο ηλικίας που το θεωρώ γελοίο και στην απαξιωτική σας φράση για τους Ασφαλιστές...
    Δεν είναι σοβαρες προτάσεις αυτες.

    • juliet avatar
      juliet @ Βόρειος 07/08/2011 16:48:30

      Δεν νομίζω να ήθελε ο κ.Ροδινός να απαξιώσει το επάγγελμα του ασφαλιστή, για παράδειγμα είναι σωστό .Αν αντί για ασφαλιστή έγραφε πωλητή το ίδιο θα ήτανε. Είναι λάθος ότι περνάς σεμινάρια; πόσο μάλλον όταν πρόκειται για ανθρώπους που θα πρέπει κάποια στιγμή να νομοθετήσουν ή να πάρουνε αποφάσεις ,δεν θα πρέπει να ξέρουνε να ερμηνεύουν κείμενα γενικά;

  19. ikaros avatar
    ikaros 07/08/2011 15:37:03

    κ. Ροδινέ για να γίνεις πολιτικός στις σημερινές δυτικές δημοκρατίες θα πρέπει να έχεις χρήμα. Όλα τα άλλα έρχονται δεύτερα και το ξέρετε. Άρα τα παραπάνω δε μπορούν να εφαρμοστούν αν ο υποψήφιος για υποψήφιος δεν έχει τσέπη. Μόνο με πτυχία και με λευκά ποινικά μητρώα βουλευτής δε γίνεσαι. Δυστυχώς...

    • juliet avatar
      juliet @ ikaros 07/08/2011 15:42:50

      Θα σου φέρω ένα παράδειγμα,τον Αρη Σταθάκη.Ο κόσμος τον ψήφιζε γι΄αυτό που ήτανε ,και ενώ είχε γνώσεις κανείς δεν τον τοποθέτησε σε κατάλληλη θέση να προσφέρει.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ juliet 07/08/2011 16:41:48

        Για τον Αρη Σταθάκη συμφωνώ απολύτως!

        • tpe avatar
          tpe @ Κώστας Ροδινός 07/08/2011 23:30:59

          Κι εγώ. Αλλά, τουλάχιστον η γενιά μου, μεγάλωσε μαζί του κι οι περισσότεροι έμαθαν να συμπεριφέρονται σαν άνθρωποι στο δρόμο. Κι η ψήφος μου είναι το προσωπικό μου ευχαριστώ κι η ευχή μου να αξιοποιήσουν τις γνώσεις του και την εμπειρία του μπας και γλιτώσουμε από τους ανεγκέφαλους και τα γελοία ατυχήματα, αλλά φευ...

          Βέβαια, ας μην ξεχνάμε πως ο Σταθάκης είχε την απόλυτη προβολή.

    • ΕΥΑ avatar
      ΕΥΑ @ ikaros 07/08/2011 16:32:08

      Ήθος χρειάζεται...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ikaros 07/08/2011 16:40:58

      οχι απαραίτητα!
      Ξέρω πάρα πολλούς που σπατάλησαν περιουσίες και δεν κατάφεραν τίποτα!
      Το ζητούμενο για τις δημοκρατίες είναι να προσφέρει ίσες ευκαιρίες σε όλους.

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 07/08/2011 16:43:19

        Το προηγηθέν σχόλιο αυτό αναφέρεται στον Ικαρο

  20. ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ avatar
    ΤΙΤΟΡΜΟΣ ΑΙΤΩΛΟΣ 07/08/2011 15:54:31

    Και επιπλέον να μην έχουν ποτέ τους περάσει ούτε έξω από κομματικό γραφείο!

  21. Λιάνα avatar
    Λιάνα 07/08/2011 18:23:14

    Κύριε Ροδινέ,
    Με αποκλείσατε. Είμαι 47.
    Ντροπή σας!
    Τόσες προσπάθειες, τόσο καιρό, τόσα χαρτζιλίκια σε δημοσιογραφίσκους. Τόσες δημοσιεύσεις εδώ και εκεί με φωτογραφίες μου προ δεκαετίας (καλοποιημένες επιμελώς στο photoshop). Τόσες γνωριμίες που καλλιέργησα με μεγαλοσχήμονες επιχειρηματίες και παράγοντες του παρασκηνίου, με πρεσβείες και προξενεία.
    Όλα στο βρόντο;
    Τι προτάσεις είναι αυτές; Να μας εξυγιάνετε προσπαθείτε;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Λιάνα 07/08/2011 20:33:01

      Aγαπητή Λιάνα,
      οι κυρίες έχουν την ηλικία που θέλουν!
      Αρα τίποτα δεν πάει χαμένο!
      Εχετε τη δική μου ψήφο!

  22. xenios avatar
    xenios 07/08/2011 18:42:35

    Οι νυν βουλευτές της ΝΔ είναι 110, αν θυμάμαι καλά.
    Οι υποψήφιοι θα είναι περισσότεροι από 300.

    Οι μόνοι αρμόδιοι να στείλουν στο σπίτι τους τους αποτυχημένους, είναι ο λαός.

    Αν ο λαός διαλέξει πρώτον βουλευτή για την Β' Αθήνας τον Κυριάκο Μητσοτάκη, είναι άξιος της τύχης του.

    Κανείς Σαμαράς παραμονές εκλογών, δεν θα μπορεί να ακουμπήσει τα μεγάλα ονόματα, είναι απολύτως λογικό και θα πρέπει να είναι τρελός για να το κάνει, όταν παραμονεύουν οι παραδίπλα, σαν ρουφήχτρες.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ xenios 07/08/2011 20:36:32

      Xenios,
      η Ν.Δ. θα πρέπει να έχει 85 βουλευτές, αν θυμάμαι καλά!
      Δεύτερον, οι ...ρουφήχτρες, θα παραμείνουν ούτως ή άλλως ρουφήχτρες!
      Αρα, καλύτερα ν' απαλλαγείς για να μην τις βρίσκεις διαρκώς μπροστά σου!
      Αυτή είναι η γνώμη μου!

  23. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 07/08/2011 19:03:21

    Χαίρετε Κώστα Ροδινέ,
    Για μια ακόμη φορά συγχαρητήρια!
    Ορθότατες ως συνήθως οι διαπιστώσεις σας για το πώς λειτουργούν τα περί την στελέχωση ειωθότα στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στον χώρο των πολιτικών κομμάτων, αλλά και του δημόσιου τομέα.
    Όσο για τις διαδικασίες προκήρυξης και επιλογής στελεχών που προτείνετε, μόνο κάποιος που τις έχει γευθεί (δηλαδή έχει επιλεγεί ή και έχει επιλέξει με βάση αυτές) θα πίστευε στην αποτελεσματικότητά τους και θα τις υιοθετούσε. Θα πρόσθετα αν μου επιτρέπετε δυο ακόμη ‘φάσεις’ στην διαδικασία: μετά την επιλογή μπορεί να υπάρξει περίοδος δοκιμασίας (probation), η εκπαίδευση είναι συνεχής και το σημαντικότερο απ’ όλα γίνεται τακτική αξιολόγηση. Τέλος, η πόρτα είναι πάντα ανοικτή για να φύγουν όσοι δεν τα βγάζουν πέρα.
    Όλοι οι επιτυχημένοι οργανισμοί (συνήθως ιδιωτικές εταιρίες) χρησιμοποιούν αυτές τις μεθόδους. Φαντάζεστε τι θα μπορούσε να πετύχει η Ελλάδα με το απαράμιλλο ανθρώπινο δυναμικό που διαθέτει, αν επικρατούσε η αξιοκρατία;
    Δυστυχώς συμμερίζομαι την έλλειψη ελπίδας που εκφράζετε για την αποδοχή των προτάσεών σας.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ StarPowerNone 07/08/2011 19:19:00

      Χαίρε αγαπητέ φίλε,
      το μυστικό κρύβεται στη φράση σας οτι αποδέχεται τέτοιες διαδικασίες αξιολόγησης μόνον όποιος τις έχει υποστεί.
      Θα πρόσθετα και όποιος δεν φοβάται να τις υποστεί!

      • StarPowerNone avatar
        StarPowerNone @ Κώστας Ροδινός 07/08/2011 19:42:02

        Τελικά λίγο μετρούν οι γνώσεις από βιβλία και μεταπτυχιακά προγράμματα όταν λείπει η εμπειρία και τα βιώματα. Ίσως είμαι αφελής να νομίζω ότι αυτοί που έχουν την δύναμη και την ευθύνη να εφαρμόσουν τέτοιες αλλαγές θα το έπρατταν, αν οι ίδιοι τις είχαν ‘γνωρίσει’ εμπειρικά.
        Η υλοποίηση του κορμού των προτάσεών σας (με τις όποιες βελτιώσεις) θα προκαλούσαν κατακλυσμικές αλλαγές προς το καλύτερο και στον πολιτικό χώρο και στην κοινωνία μας ολόκληρη. Αξίζει όσοι τις αποδέχονται να πιέσουν για την εφαρμογή τους.

  24. victoria (true) avatar
    victoria (true) 07/08/2011 20:57:45

    Κ. Ροδινέ καταρχήν είναι αυτό που λέει η διαφήμιση, χρειαζόμαστε περισσότερους με 'ουτοπικά' οράματα, μπας και γίνει τίποτα επιτέλους. Η ειρωνεία που εισπράττει κανείς όταν ξεστομίζονται τέτοιες προτάσεις, θα μπορούσε να είναι ένα κριτήριο απόρριψης των μελλοντικών στελεχών, γιατί υποδεκνύεται στενότητα πνεύματος, υπεροψία και απειλή... από τον καλύτερο! Κι αν το καθένα είναι πρόβλημα, όλα μαζί είναι θέμα.

    Οι προτάσεις σας μια χαρά μου ακούγονται, συν το θέμα των χρημάτων που έθιξαν πολλοί φίλοι εδώ, επίσης βάζει μια πρόσθετη διάσταση. Δεν θα πω ότι όσο πιο αξιόλογος είναι κάποιος, τόσο λιγότερο θέλει να μπει στην πολιτική, είναι μπλαζέ άποψη. Όμως για μένα, το κίνητρο για την πολιτική είναι θέμα "καλώς εννοούμενης βλάβης" και εξηγούμαι. Αυτό που έχει ο Σαμαράς. Αυτό που λέει πως έχεις το κοινό καλό πάνω από το δικό σου και που σημαίνει ότι πληρώνεις εσύ τίμημα για τη συμμετοχή στη δημόσια ζωή και άντε ελπίζεις κάποια στιγμή σε μια αναγνώριση από τους συμπολίτες σου.

    Το υγιές κίνητρο (και όχι χρήμα, ή αυτοπροβολή που είναι τα άλλα πιθανά κίνητρα) μαζί με την ικανότητα πολιτικής σκέψης και πρακτικής εφαρμογής, είναι τα 3 συστατικά για μένα. Οι άνθρωποι με το συνδυασμό αυτών των 3 χαρακτηριστικών στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, είναι το αύριο αν αυτό θέλουμε να έχει καλύτερες προϋποθέσεις επιτυχίας. Άρα χρειάζεται τεχνοκρατική ικανότητα για την εφαρμογή, παράλληλα με πολιτική σκέψη (όχι μικροπολιτική καταλαβαινόμαστε), με την έννοια της κατανόησης και της συμ-πάθειας με τον συμπολίτη/αποδέκτη της πολιτικής σου (σαν το EQ που χρειάζεται μαζί με το IQ), και υγιές κίνητρο.

    Πάντως δεν υπάρχει πιο δύσκολο πράγμα από το να "καταλάβεις" έναν άνθρωπο προτού αναλάβει εξουσία, τα έχουν πει οι σοφοί του κόσμου τούτου. Οπότε εγώ θα πρόσθετα και μια 'δοκιμαστική περίοδο'...?

    Επίσης υπόψη ο άλλος νόμος της ζωής, πως οι άχρηστοι συσπειρώνονται εναντίον του ικανότερου σε dt, όπως έγινε και παλιότερα με το Σαμαρά και αποδεικνύεται πλέον ιστορικά, οπότε πρέπει να υπάρχει και μια 'άμυνα' και για αυτό...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ victoria (true) 08/08/2011 00:34:31

      Victoria,
      αλλοίμονο αν μας πτοούσαν οι ειρωνίες, κάθε άλλο!
      Και οι διαφορετικές γνώμες, ευπρόσδεκτες!
      Αλλωστε δεν κατέχουμε την απόλυτη αλήθεια, ούτε το αλάθητο του Πάπα!
      Ομως, μόνο με οράματα πάει ο κόσμος μπροστά...

  25. victoria (true) avatar
    victoria (true) 07/08/2011 21:18:59

    Ξέχασα και το εξής. Τώρα που η ΝΔ πρότεινε το διαχωρισμό βουλευτών από θέσεις διοίκησης, υπουργούς κλπ, όλο το πλαίσιο θέλει άλλου είδους σκεπτικό και διαχωρισμό κριτηρίων για τους μεν και τους δε.

    Άρα για παράδειγμα η τεχνοκρατία πρέπει να είναι πιο βαρύνουσα στις διοικητικές θέσεις, δλδ ίδια συστατικά, αλλά το μίγμα να διαφέρει. Αλλά από την άλλη να διασφαλίζεται ότι οι βουλευτές δεν υιοθετούν απόψεις λόγω υπακοής σε τοπικιστικά κριτήρια επανεκλογής, αλλά λένε ό,τι λένε πραγματικά από πολιτική άποψη. Δεν έχει νόημα να φτιάξουμε δυο σώματα που αντιμάχονται, αλλά που αλληλοσυμπληρώνονται εποικοδομητικά.

  26. StarPowerNone avatar
    StarPowerNone 07/08/2011 21:29:59

    κ. Ροδινέ,
    Δεν έχει σχέση με την ανάρτησή σας, αλλά ίσως σας ενδιαφέρει:

    http://www.nybooks.com/articles/archives/2011/aug/18/next-election-surprising-reality/

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ StarPowerNone 08/08/2011 00:12:26

      thanks.
      greatly appreciated..

  27. Diamond Angel avatar
    Diamond Angel 07/08/2011 22:50:11

    Κύριε Ροδινέ , συγχαρητήρια . Συμφωνώ με τις προτάσεις σας , εκτός του ηλικιακού κριτηρίου. Και 50 ετών υποψήφιοι χρειάζονται γιατί πολλοί απ΄αυτούς είναι πιό φρέσκοι από κάτι 30ρηδες. Το ζητούμενο δεν είναι οι όποιες επιμέρους διαφωνίες. Αυτές λύνονται. Το θέμα είναι να γίνει η αρχή , να ξεκινήσει αυτό το κάτι νέο που όλοι εμείς περιμένουμε....Κάθε τι καινούριο , προκαλεί αντιδράσεις και μαλιστα σφοδρότατες από το παλιό που είναι γαντζωμένο στα προνόμιά του που δεν θέλει να χάσει. Αν θέλει ο Σαμαράς να προχωρήσει, πρέπει να στηριχτεί σε φρέσκιες ιδέες και νέους (όχι απαραίτητα ηλικιακά ) ανθρώπους φορείς αυτών των ιδεών.Οι προτάσεις σας είναι μια πολύ καλή αρχή. Ευχομαι ο Πρόεδρος να διαβάζει τη σελίδα, έχει πολλά να παίρνει....

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Diamond Angel 08/08/2011 00:31:52

      Diamond,
      το ζήτημα της ηλικίας είναι ενδεικτικό.
      Δεν μπορεί κανένας να είναι απόλυτος.
      Ομως, όπως είπα και σ' άλλο σχόλιο, η ΝΔ χρειάζεται μια γενναία ανανέωση στο πολιτικό της προσωπικό και κάπου πρέπει να μπεί ένα όριο.

  28. λαικη δεξια avatar
    λαικη δεξια 07/08/2011 23:45:05

    χωρις 6000 ενσημα αποδεδειγμενα , χωρις δηλωση του οτι θα λαμβανει το πολυ 5000 ευρω απο τον μισθο του ως βουλευτης και με υποχρεωση του να πληρωνει αυτους που εχει στο γραφειο του και οχι ο ελληνικος λαος , χωρις να δεσμευτει οτι θα εχει εναν μονο αστυνομικο κοντα του και οχι μια στρατια , ψ η φ ο δ ε ν θα δουνε , οποιος και αν τους προτεινει.
    για να μην πω και το βαρυτερο , ουτε ενα ευρω μισθο απο την βουλη , μεχρι να βγουμε απο την κριση και μεχρι να επιστραφουν στην κοινωνια τα κλεμμενα απο το πασοκ, κοινωνικα δικαιωματα , που με αγωνες κατεκτησαν οι πριν απο εμας και τωρα συναταξιουχοι χωρις περιθαλψη , χωρις συνταξη...
    και πως θα ζουνε οι βουλευτες;
    μα απο τηνδουλεια τους που εκαναν πριν εκλεγουν.
    αφου αγαπανε την πατριδα περισσοτερο απο εμας , το πρωι στα γραφεια τους και στις δουλειες τους , οτι ειναι ο καθενας ( δικηγοροι,γιατροι,μηχανικοι , η , οτι αλλο ) και το απογευμα στην βουλη για τις συνεδριασεις.
    πως δηλαδη θα βγουμε απο την κριση;;;
    με λογια και αερατες κουβεντες;;;

  29. ierofantis avatar
    ierofantis 08/08/2011 00:20:22

    Κώστα, να σου πω και εγώ μια ιδέα να διευρύνω τη δική σου;

    Να βγει ο Σαμαράς και να πει από τώρα, ότι δεν θα δώσει σε κανένα βουλευτή υπουργικό θώκο, διότι θα συγκροτήσει κυβέρνηση με εξωκοινοβουλευτικούς.

    Επίσης ότι κανένας αποτυχών βουλευτής ή πολιτευτής δεν θα καταλάβει κυβερνητική θέση σε Οργανισμούς του Δημοσίου, Επιτροπές ή άλλες κρατικές θέσεις.

    Μετά να κάνει την επιλογή των υπουργών με τον τρόπο που υποδεικνύεις και με αυστηρότερα κριτήρια θα έλεγα εγώ (πχ δεκαετή εμπειρία και τριβή στο επάγγελμά του ο καθείς).

    Πόσοι από αυτούς που αναφέρεις θα είχαν κουράγιο για βουλευτιλίκια όταν θα ξέρανε εκ προοιμίου ότι δεν θα βλέπανε υπουργείο ούτε με το τρύπιο μακαρόνι;

    Μήπως τότε θα άνοιγε ο δρόμος πιο εύκολα για τους οραματιστές και τους πραγματικούς εραστές της ενασχόλησης με τα κοινά και θα καθάριζε λιγάκι ποιο γρήγορα το τοπίο;

  30. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 08/08/2011 00:29:59

    Ierofantis,
    ελπίζω η ανακοίνωση οτι θα διαχωρίσει τη βουλευτική από την υπουργική ιδιότητα που ανακοίνωσε το πλαίσιο της Συνταγματικής Αναθεώρησης να ισχύσει άμεσα.
    Ομως, το πολιτικό προσωπικό της ΝΔ χρειάζεται μια γενναία ανανέωση για αυτό και θεωρώ σημαντικό να μπεί, τουλάχιστον για τις επόμενες εκλογές, και ηλικιακό κριτήριπ

    • ierofantis avatar
      ierofantis @ Κώστας Ροδινός 08/08/2011 00:49:53

      Βρε σύμφωνοι. Δεν αντιλέγω ούτε με την ουσία ούτε με το πνεύμα του άρθρου.

      Όντως ο διαχωρισμός εκτελεστικής - νομοθετικής εξουσίας πρέπει να γίνει έστω και με αυτό το συμβολικό τρόπο.

      Σε δεύτερη φάση, μιας και αναφέρθηκες στη συνταγματική αναθεώρηση, ίσως να ήταν ευκτέο να οριζόταν συνταγματικά ότι βουλευτής δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και υπουργός ή μέλος της κυβέρνησης.

      Με τον τρόπο αυτό μπορείς να ρυθμίσεις ευκολότερα και τα της ασυλίας των βουλευτών και τα περί ευθύνης υπουργών.

      Στα μεν πρώτα, ασυλία μόνο για όσα σχετίζονται αμέσως με τα της άσκησης των βουλευτικών καθηκόντων (ήτοι νομοθετικό έργο και έλεγχος της Κυβέρνησης) στα δε δεύτερα, ευθύνη υπουργών και παραγραφή, να ισχύουν τα ίδια όπως και των πολιτών, για να μη πω αυστηρότερα...

      Και εγώ θα ήθελα έτσι, να δω ανανέωση και μάλιστα που να συνδυάζει την μαχητικότητα, την οξυδέρκεια και τον ενθουσιασμό νέων, άφθαρτων και αξιόλογων Ελλήνων με όραμα να προσφέρουν στα κοινά.

  31. Agrofylakas avatar
    Agrofylakas 08/08/2011 01:18:35

    Γιατί πρέπει πάντα να ανακαλύπτουμε τον τροχό? Οι υποψήφιοι βουλευτές πρέπει να εκλέγονται από τα μέλη του κόμματος σε κάθε εκλογική περιφέρεια.
    Αυτό γίνεται στον Καναδά, και κανένας δεν έχει το δικαίωμα να παραπονιέται.
    Όταν όμως στο τελευταίο συνέδριο ήταν η ώρα να γίνει η κατάλληλη τροπολογία στο σύνταγμα του κόμματος αυτοί οι λίγοι που ήταν εκεί ήταν στους διαδρόμους, καπνίζανε, μιλάγανε στα κινητά, και παζαρεύανε κουπόνια. Την ώρα όμως της εκλογής των μελών της Κεντρικής Επιτροπής κατέφθασαν όλοι με τις λίστες στην τσέπη. Τώρα μιλάμε περί ανέμων και υδάτων.

  32. Αυτόνομος avatar
    Αυτόνομος 08/08/2011 12:15:45

    Η ανόητη αυτή διαρροή στο ανορθόγραφο και ασύντακτο παραπολιτικό site έγινε για να υπονομευθεί ο Μιχελάκης, ή για να υπονομευθούν οι αλλαγές που ετοιμάζει ο Σαμαρας; :

    "Μια «ισχυρή ομάδα» που θα αποτελείται από 10 ως 15 βουλευτές και στελέχη τα οποία θα αναλάβουν το βάρος της εκπροσώπησης της Νέας Δημοκρατίας στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα από τον Σεπτέμβριο στήνει το διάστημα ο Γιάννης Μιχελάκης.
    Ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ που δεν περιορίζεται στην δουλειά βιτρίνας με προσωπικές τηλεοπτικές εμφανίσεις όπως ο προκάτοχος του αλλά κάνει και δουλειά «μυρμηγκιού» προσανατολίζεται μετά τις 20 Αυγούστου να αξιοποιήσει μια ομογενοποιημένη ομάδα που θα αποτελέσει τη δύναμη κρούσης στα ΜΜΕ.
    Στον πρόεδρο του κόμματος Α. Σαμαρά έχουν γίνει εισηγήσεις να δημιουργηθεί μια άτυπη ομάδα η οποία θα εκφράζεται ενιαία και θα δίνει τη μάχη σε ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Και αυτό κυρίως επειδή η πλειονότητα των στελεχών που εμφανίζονται δεν διαθέτουν επικοινωνιακό ταλέντο ενώ πολλά από αυτά οδηγούν συνειρμικά στην περίοδο διακυβέρνησης από τον Κώστα Καραμανλή.
    Η ομάδα θα είναι ένα μείγμα στελεχών της «παλαιάς φρουράς» και νέων άφθαρτων προσώπων και θα δημιουργηθεί το προσεχές διάστημα, αφού η εκτίμηση που κυριαρχεί είναι ότι οι εξελίξεις θα είναι ταχύτατες.
    Από τα πρόσωπα που θα βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αυτής της ομάδας – πλην του ίδιου του Γ. Μιχελάκη-θα είναι ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, ο Νότης Μηταράκης, ο Γιάννης Μανώλης, η Βασιλική Τζοτζόλα και ο Μανώλης Αγγελάκας. Παράλληλα αναζητούνται ακόμα πιο «φρέσκες» παρουσίες που να δίνουν την εικόνα της ανανέωσης στο κόμμα και να αποφεύγεται η ταύτιση με την περίοδο της διακυβέρνησης Καραμανλη...."

  33. Νίκος Χ. avatar
    Νίκος Χ. 08/08/2011 14:06:13

    Δεν καταλαβαίνω τι εξυπηρετεί η διάκριση βουλευτή-υπουργού. Μήπως να νομιμοποιήσουμε φαινόμενα αντίστοιχα με Δρούτσα,Μπιρμπίλη κλπ
    Επίσης δεν αναφέρεται κάτι που να αποκλείει τις γνωστές γλάστρες τηλεπερσόνες (που εκλέγονται λόγω αναγνωρισιμότητας και μόνο).
    ¨οσον αφορά για τα γενικά κριτήρια επιλογής υποψηφίων νομίζω ότι θετικό βήμα ήταν η εκλογή από τη βάση του κόμματος ενός αριθμού υποψηφίων που πέρασε στο τελευταίο συνέδριο η Ν.Δ Μένει να εφαρμοστεί, γιατί βλέπω ότι σαν να ξεχάστηκε, προκειμένου να έχουν τον απαιτούμενο χρόνο προετοιμασίας και σίγουρα ενημέρωσης. Αν εφαρμοστεί και αποδώσει ας εξετάσουμε το ενδεχόμενο να διευρυνθεί ώστε να επιλέγονται από τη βάση όλοι οι υποψήφιοι

    • tampakiotis avatar
      tampakiotis @ Νίκος Χ. 08/08/2011 17:04:32

      δεν νοειται,βουλευτης να ψηφιζει νομο,και ο ιδιος ως υπουργος να τον εκτελει.δημιουργουνται διφορες σκεψεις στον καθενα......παραδειγματα απειρα.....αρα,ο βουλευτης ψηφιζει και ο χ τεχνοκρατης ,εφαρμοζει τον νομο,το περιεχομενο του οποιου ,εχει σπουδασει κατα το παρελθον.και εννοω ,ο οικονομολόγος στο οικονομιας,ο γιατρος στο υγειας,ο στρατηγος στο αμυνας κ.ο.κ.....τεχνοκρατης ,ο οποιος δεν εχει το σφυξιμο της επανεκλογης,,,αν νοεις τι εννοω.....ενω οι βουλευτες!!!!!!!αστους να βγαζουν τα ματια τους....
      π.χ. την περασμενη δευτερα μιλουσαν για πανθεσαλλικη συνειδηση,και 2 μερες μετα,ελεγαν....αν ειναι να πεσει ο βολος ...τουλαχιστον να μην ανεβει η λαρισα!!!!! βλεπετε την αξιοπιστια τους???????την αξιοπρεπεια τους??????
      αυτοι ειναι....πως λοιπον ζητας αυτοι να εφαρμοζουν τον νομο,που ψηφιζουν?????

  34. GAETANO avatar
    GAETANO 09/08/2011 10:52:28

    Ποιος σοβαρός και ικανός άνθρωπος ενδιαφέρεται να πολίτευμα με το σημερινό σύστημα του Σταύρου . Όταν αυτοξεφτιλιζεσαι σφιγγοντας χέρι χέρι και κάνοντας παντοειδη ρουσφέτια για να εκλεγεις είναι δυνατόν να έχεις ικανότητες για πολιτικη προσφορά ; Δεν έχει καταλάβει κανείς ότι η κατάντια της χώρας βρίσκεται στο σύστημα εκλογής Βουλευτών και στην διαδικασία αναριχησης τους στην εξουσία ; Ας δηλωσει ο Σαμαρας οτι ως Πρωθυπουργις θα κάνει πράξη , πριν ακομη αλλάξει το Συνταγμα , την υποσχεση οτι ο Υπουργος όχι βουλευτής , ο βουλευτής όχι Υπουργος πριν και μετα απο 4 χρόνια ορισμού στην μια η την αλλη θέση .
    Δηλαδη : Όσοι εκλεγούν βουλευτές να μη μπορούν να γίνουν υπουργοί πριν περάσουν 4 χρόνια απο την λήξη της θητείας τους . Όσοι διοριστουν υπουργοί να μην μπορούν να εκλεγούν βουλευτές πριν περάσουν 4 χρόνια μετα την απομάκρυνση τους απο το Υπουργείο. Να σπάσει ο επαγγελματισμός στην πολιτικη για να πάψει η πολιτικη να είναι μια διαδικασία ευκολου και γρηγορου πλουτισμού .

  35. Νίκος Χ. avatar
    Νίκος Χ. 10/08/2011 00:18:51

    Και καθυστέρηση απαντάω αλλά πιστεύω ότι όλοι έχουμε διαπιστώσει ότι το πρόβλημα στη χώρα δεν είναι η ψήφιση νόμων αλλά η εφαρμογή τους. Άλλωστε κάθε νόμος έχει κρίσιμες ειδικές ρυθμίσεις που προκύπτουν με υπουργικές αποφάσεις. Άρα περιορίζουμε τις αρμοδιότητες του βουλευτή προκειμένου να απελευθερωθεί να ψηφίζει νόμους χωρίς να καλείται να τους εφαρμόσει ο ίδιος...ωραίο θεωρητικά αν πιστέψουμε ότι για όλα τα δεινά της χώρας ευθύνονται οι παράλογες απαιτήσεις'ρουσφέτια των ψηφοφόρων!Λές και δεν υπάρχουν νόμοι για το πολιτικό χρήμα ή για τους λαθρομετανάστες ή για τα σκάνδαλα χρηματιστηρίου, Ολυμπιακών Αγώνων, δομημένων ομολόγων.Απλά η εφαρμογή τους "κόλλησε". Προφανώς΄αν ο Υπουργός δεν έχει να λογοδοτήσει σε κανέναν αφού διορίζεται μάλλον θα δούμε χειρότερα φαινόμενα

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.