#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
13/07/2010 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια προσωπική ιστορία



Εἶμαι 61 χρονῶν. Πρωτοέπιασα δουλειά στόν ἰδιωτικό τομέα τήν 1η Ἰουλίου τοῦ 1966. Ἤγουν 44 χρόνια ἐξαρτημένος ἐργαζόμενος (μέ τά δυό χρόνια τοῦ στρατοῦ), ἐκ τῶν ὁποίων ἀσφαλισμένος τά 34,5 χρόνια. Στό μεταξύ, εἴκοσι πέντε χρονῶν ἀποφοίτησα ἀπό νυχτερινό γυμνάσιο, ἔδωσα ἐξετάσεις στό πανεπιστήμιο, πτυχιοῦχος τῆς Φιλολογίας στά τριάντα.

Στά τριαντατρία μου, ἄφησα τόν ἰδιωτικό τομέα (καλή καί καλά ἀμοιβόμενη τότε δουλειά), ὄχι γιά νά ἐξασφαλιστῶ στό δημόσιο, ἀλλά λόγῳ του ὅτι εἶχα καημό μέ τά γράμματα, θέλησα νά γίνω δάσκαλος σέ δημόσιο σχολεῖο, γιά νά προσφέρω, αὐτά μου δέν διέθετα ἐγώ στήν ἡλικία πού ἔπρεπε. Ὅλα αὐτά τά χρόνια (42-44) ὡς ἐργαζόμενος, πέραν τοῦ μισθοῦ μου, δέν πρόσθεσα στό εἰσόδημά μου οὔτε μία δραχμή ἤ εὐρώ ἀπό ἄλλες πηγές. Οὔτε μία ὥρα ὑπερωρία στό σχολεῖο, οὔτε μία ὥρα φροντιστήριο, σέ καμμιά ἐπιτροπή κτλ., οὔτε κληρονομιές, δῶρα ἤ λάδι ἀπό τό χωριό. Σημειωτέον, ὅτι δέν διέθετα ποτέ οὔτε διαθέτω κανένα ἄλλο περιουσιακό στοιχεῖο (μέ μία ἐπιφύλαξη, βλ.παρακάτω), οἱ δέ “καταθέσεις” μου στόν λογαριασμό μισθοδοσίας μου (μαζί μέ τῆς γυναίκας μου), ποτέ δέν ὑπερέβησαν τά 2.000 εὐρώ.

Ἔκανα οἰκογένεια δυό φορές (μήπως δέν ἔπρεπε;) καί πρόσθεσα στόν πληθυσμό τῆς χώρας τρεῖς νέους Ἕλληνες, 30, 22 καί 19 χρονῶν σήμερα. Ὡς τόν φετινό χειμώνα, σπούδαζ τά παιδιά μου (δυό σήμερα ἄνεργοι φοιτητές, μέ νοικιασμένο σπίτι στήν Ἀθήνα), πλήρωνα κανονικά τά χρέη μου στίς τράπεζες (στό μεταξύ “πῆρα” καί ἕνα σπίτι ὑποθηκευμένο μέ δάνειο ἀπό τό Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ἐξοφλητέο σέ εἴκοσι χρόνια ἀκόμη, μέ μηνιαία δόση 700 εὐρώ κι ἕνα φιατάκι μέ 145 εὐρώ δόση τόν μήνα). Ἐν πάσῃ περιπτώσει, ἔμπαιναν καθαρά, (ἀφαιρουμένων τῶν δανειακῶν δόσεων), στό οἰκογενειακό ταμεῖο κάθε μήνα 2.000 εὐρώ, νά διαβιώσουν, χωρίς καλοκαιρινές διακοπές καί ἄλλες πολυτέλειες, τέσσερα ἄτομα σέ δυό διαφορετικά σπίτια (ἕνα ἐπί πλέον ἐνοίκιο στήν Ἀθήνα γιά τά παιδιά)…

Καί ἔρχεται ἡ λαίλαπα: οἱ δόσεις πληρώνονται μέ δυσκολία, καθυστέρηση δυό ἤ τρεῖς μῆνες, τό φοιτητικό ἐπίδομα σχεδόν μηδενίζεται, τά βράδια δέν σέ παίρνει ὁ ὕπνος, εὔχεσαι τό σαββατοκύριακο νά κρατήσει αἰώνια, ὄχι γιά νά μήν πᾶς στό σχολεῖο, ἀλλά γιά νά μή σέ ἐνοχλοῦν οἱ εἰσπρακτικές ἑταιρεῖες, καμμιά φορά σκέφτεσαι τήν αὐτοκτονία καί τήν ἐξ αὐτῆς ἀνυπαρξία τῶν προβλημάτων…
Ἐρωτῶ, λοιπόν, όσους σχολιάζουν εδώ: Ἐγώ, ποιά ἄποψη πρέπει νά ἔχω ἀκριβῶς γι’ αὐτό ποῦ συζητᾶτε;

Διοτίμα



Δημοσιεύτηκε εδώ: http://www.antinews.gr/?p=53438&cpage=1#comment-486408

(αφήσαμε την ορθογραφία του πρωτοτύπου)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. νεόπτωχος avatar
    νεόπτωχος 13/07/2010 09:20:15

    Από ότι ακούω τριγύρω, είναι εκατοντάδες χιλιάδες τέτοιες περιπτώσεις σαν τη δική σου φίλε, ενδεχομένως και πολύ πιό τραγικές.
    Έχω γνωστό που έχασε τη δουλειά του πριν από 5 μήνες (αποζημίωση δεν πήρε και είναι στα δικαστήρια-θα εκδικαστεί του χρόνου και άν) και επειδή δεν είχε καταφέρει να έχει οικονομίες γύρισε πίσω (με τη γυναίκα του και το παιδί του) στο χωριό του πατέρα του, γιατί δεν είχε λεφτά για το νοίκι.
    Σημείωσε ότι το πλησιέστερο σχολείο είναι 20 λεπτά απόσταση, με το αυτοκίνητο.
    Πώς μπορεί ένας αρχιτέκτονας να ζήσει σε ένα χωριό 7 μόνιμων κατοίκων το καταλαβαίνετε.
    Επί του πρακτέου φίλε μου δεν μπορείς να κάνεις τίποτε, εκτός εάν θέλεις να πάς στον Πόρο ή στην Ύδρα, ή στο Καστρί να πετάξεις καμιά ντομάτα στον χαμογελαστό μας φασίστα.
    Είναι και αυτή μια ιδέα, αν μη τί άλλο θα ξεσπάσεις.

  2. 30ς δρομος για τον κορυδαλλο avatar
    30ς δρομος για τον κορυδαλλο 13/07/2010 09:24:19

    φιλε συνταξιουχε.οπου βρισκεις ψηφοφορους των ΠΑΣΟΚ-ΝΔ κοπάνα τους το κεφαλι χωρις ελεος......διναν την ψηφο τους σε εμφανως πλουτισμενους υποπτα πολιτικους[ακη-γιαννο-σουφλια-μητσοτακη-βουλγαρακη] με ανταλλαγμα μια θεση στο δημοσιο.....κλεβε βρε αδερφε φτανει να με διορισεις...τωρα ας φαμε στη μαπα ΔΝΤ

  3. donaE avatar
    donaE 13/07/2010 09:38:01

    Αυτο με τα σαββατοκυριακα ειναι ουσιαστικο.Φθανει να αρνειται κανεις την χαρα της ζωης,μονον και μονο επειδη τιμησε την ζωη και δεν την ξεπουλησε...
    Διοτιμα,θα αρχισουμε να εχουμε μεταφυσικες κρισεις.Το κακο με τους αγγελους του αρχιζει και σκεπαζει τον κοσμο παλι.Οι συμβολισμοι ολοφανεροι.

  4. Lewnidas avatar
    Lewnidas 13/07/2010 09:48:28

    μια απο τις χιλιαδες ιστοριες που παιζονται διπλας -πανω μας καθε μερα.
    θα μπορουσα να σου πω οτι αλλη φορα να προσεχουμε τι ψηφιζουμε , αλλα ουτε εγω δεν περιμενα να ειναι τοσο αχρηστος ο γιωργακης. θα σημειωσω οτι ακομα δεν εχουμε ζησει τπτ. ειδικοτερα οσοι ασχολουνται εμεσα η αμεσα με το λιανεμποριο απο τον σεμπτεμβρη θα περασουν τρομερα δυσκολες στιγμες.

    πρεπει να μας κανει ολους σοφοτερους και επαναστατικοτερους. ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΝΕ ΦΥΛΑΚΗ. χεστηκα αν διεγραψαν τον ΑΚΗ. την περιουσια του δεν την ακουμπησαν.

  5. Προφήτης avatar
    Προφήτης 13/07/2010 10:09:46

    Διοτίμα! Γι’ αυτό έχεις χαθεί; Μάς έλειψες. Δεν μπορώ να κάνω τίποτα, ούτε θεωρώ πρέπον να γράψω λόγια συμπαράστασης που ίσως δεν θέλεις, παρά να καταθέσω την εκτίμηση μου για σένα και τη βεβαιότητα πως θα αντεπεξέλθεις στην περίσταση.
    Ένα μόνο, κι ας το θεωρήσεις “παρέμβαση” : σε παρακαλώ προσπάθησε να μη ξανασκεφτείς την αυτοκτονία.
    Δεν θα καταφέρεις και τίποτα. Να βρίσκεσαι εδώ, στήριγμα για τα παιδιά σου, είναι η νίκη. Θα στο ανταποδώσουν όταν καταλάβουν τι πέρασες. Έχω προσωπική εμπειρία.

  6. ataktos avatar
    ataktos 13/07/2010 10:21:21

    Είναι ένας αγρότης με την γυναίκα του στο χωράφι και τσαπίζουν για να σπείρουν. Ξαφνικά αρχίζει και βρέχει όμως συνεχίζουν χωρίς να ενδιαφέρονται.

    Πέφτει ένας κεραυνός σε ένα δέντρο κοντά τους.

    Κοιτάει με απορία ο αγρότης στον ουρανό και λέει:

    - Εεεε, ντε!

    Πέφτει...
    και δεύτερος κεραυνός σε ένα άλλο δέντρο δίπλα τους.

    Αγανακτισμένος λέει ο αγρότης:

    - Εεεε, ντε!

    Ξαφνικά πέφτει τρίτος κεραυνός και χτυπάει την γυναίκα του, κοιτάει στον ουρανό ο αγρότης και λέει:

    - Αντε ντε!!!

  7. ataktos avatar
    ataktos 13/07/2010 10:44:19

    τους ..θαυμαζω ..καληνυχτα Ελλαδα ..καληνυχτα ..η παρεουλα του ΓΑΠ ..


    ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΣΧΕΤΙΚΟ VIDEO



    Μιλούν Στο Video

    Γιώργος Ποζίδης

    Κάτοικος Μαυροπηγής

    Πολυχρόνης Καραγεωργίου

    Κάτοικος Μαυροπηγής

    Αναστάσιος Δήμου

    Κάτοικος Μαυροπηγής

    Πολυχρόνης Καραγεωργίου

    Κάτοικος Μαυροπηγής

    Γιώργος Αγγελίδης

    Κάτοικος Μαυροπηγής

    Γιώργος Δακής

    Νομάρχης Κοζάνης

    Κώστας Γρίβας

    Διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών Ν.Α. Κοζάνης

    Αθανάσιος Βούρας

    Αντιδήμαρχος Πτολεμαΐδας

    Στέφανος Παλαβός

    Αναπληρωτής Διευθυντής ΛΚΔΜ/ΔΕΗ









    Τις επόμενες ημέρες αναμένουν οι κάτοικοι του οικισμού Μαυροπηγής, της Πτολεμαΐδας, τα επίσημα αποτελέσματα για την επικινδυνότητα ή μη του ρήγματος και την εξέλιξη του φαινομένου.

    Σύμφωνα με τον πρόεδρο του τοπικού συμβουλίου, Σπύρο Μήτρου, στη διάρκεια του Σαββατοκύριακου επισκέφτηκαν την περιοχή ειδικοί μηχανικοί και επιστήμονες του ΙΓΜΕ, της νομαρχίας Κοζάνης αλλά και του δήμου Πτολεμαϊδας, οι οποίοι εξέτασαν το ρήγμα και παρακολουθούν την εξέλιξη του φαινομένου.

    Σύμφωνα με τους ανάστατους κατοίκους, το ρήγμα ξεπερνά σε μήκος τα 300 μέτρα, το πλάτος του αγγίζει το μισό μέτρο, ενώ σε ορισμένα σημεία το βάθος φτάνει σχεδόν το ενάμισι μέτρο. Οι μηχανικοί της ΔΕΗ και οι υπεύθυνοι του ορυχείου που κλήθηκαν να μεταβούν στην περιοχή για να εξετάσουν το φαινόμενο εμφανίστηκαν καθησυχαστικοί, παρ’ όλα αυτά θα συνεχίσουν να παρακολουθούν την εξέλιξή του.

    Χθες (Δευτέρα) στο ρήγμα βρέθηκε ο Νομάρχης Κοζάνης ενώ σήμερα αναμένεται να μεταβεί στην περιοχή ομάδα ειδικών εδαφολόγων μηχανικών της ΔΕΗ από την Αθήνα προκειμένου να εξετάσουν το ρήγμα και την εξέλιξη του φαινομένου.

  8. anonymous avatar
    anonymous 13/07/2010 11:00:13

    Αγαπητέ Διοτίμα,
    επειδή λόγια συμπαράστασης δεν προσφέρουν τίποτε έχω να σου προτείνω κάποια πράγματα.
    1) Με τίποτε μην αφήσεις να σε πάρουν από κάτω οι τόκοι υπερημερίας. Είναι 11,5%. Βρες χρήματα από όπου μπορείς και πλήρωνε τις δόσεις στην ώρα τους.
    2) Πήγαινε στην τράπεζα και κάνε αναδιάρθρωση του χρέους. Μείωσε τη δόση κι επιμήκυνε το χρόνο πληρωμής.
    3) Αν δε μπορείς να αντεπεξέλθεις βγάλε το σπίτι προς πώληση όσο το πήρες με τη συναίνεση της τράπεζας και πήγαινε πάλι στο ενοίκιο. Μην αφήσεις να βγει σε πλειστηριασμό γιατί θα σου το φάνε τα κοράκια. Θα πιάσει μια τιμή αρκετά μικρότερη από όσο το πήρες και θα μείνεις χρεωμένος με το υπόλοιπο ποσό συν τα έξοδα πλειστηριασμού. Αν το δόσεις ιδιωτικά θα πιάσεις τη φυσιολογική τιμή αγοράς.

    • anonymous avatar
      anonymous @ anonymous 13/07/2010 11:26:42

      sorry δώσεις στην τελευταία γραμμή.

    • donaE avatar
      donaE @ anonymous 13/07/2010 12:57:10

      Οι αναδιαρθρωσεις γινονται οσο ακομα δεν εισαι στο κοκκινο.Και τα σπιτια ετσι πουλιουνται κοψοχρονια.Αυτες οι συμβουλες ειναι ασκοπες και ανεφαρμοσιμες.
      Το νομοσχεδιο για τα νοικοκυρια ειναι ουσιαστικα πτωχευτικο δικαιο για ιδιωτες.Αν μπεις εισαι πτωχος και δεν μπορεις να κουνηθεις βημα πλεον ασε που πληρωνεις μια ζωη.
      Λυπαμαι αλλα δεν υπαρχει λυση οπως ειναι το θεμα τωρα.
      Μετα λογου γνωσεως το λεω.

      • anonymous avatar
        anonymous @ donaE 13/07/2010 15:25:02

        Θα διαφωνήσω σε αυτά που γράφεις. Το δάνειο δεν είναι στο κόκκινο. Εξυπηρετείται. Δύσκολα αλλά εξυπηρετείται. Αν του κατεβάσουν λίγο τη δόση ίσως να τα καταφέρει.

        Η τιμή των ακινήτων ίσως να έχει πέσει, εξαρτάται και που είναι το ακίνητο. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι καλύτερα να το πουλήσει ο ίδιος και ότι πιάσει παρά να του το βγάλουν στον πλειστηριασμό. Μόνο τα έξοδα εκτέλεσης να γλιτώσει αρκεί.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ anonymous 13/07/2010 15:46:23

      ντόνα, πάντα υπάρχουν λύσεις, ακόμη κι αν δεν μας αρέσουν προσωρινά. Αγαπητέ Διοτίμα, με το να ανοίξεις την καρδιά σου έκανες το πρώτο βήμα προς τα εκεί.
      Είναι τιμή σου που αγωνίζεσαι για την οικογένεια. Όμως η συνοχή της οικογένειας είναι πολύ σημαντική, και φαίνεται ακριβώς σε τέτοιες στιγμές. Θα σου προτείνω κάτι, χωρίς παραξήγηση: οι σπουδές στην Ελλάδα δεν έχουν χρονικό περιορισμό. Ίσως μέρος της λύσης θα ήταν να επανέλθουν προσωρινά στην πατρική εστία, και να αναζητήσουν απασχόληση για όσο υπάρχει το πρόβλημα. Μην το δεις "πατριωτικά" το θέμα, και η εμπειρία της ζωής είναι μεγάλο και ανεκτίμητο εφόδιο για τους νέους, όπως και η συναίσθηση του αμοιβαίου χρέους / στο τέλος-τέλος μεγάλα παιδιά είναι.

  9. Βασίλης avatar
    Βασίλης 13/07/2010 11:10:44

    Διοτίμα καλημέρα

    Και εσύ και εγώ, όπως και οι περισσότεροι Έλληνες, δουλέψαμε έντιμα στη ζωή μας, προσφέραμε στη πατρίδα για την ευημερία της, κάναμε παιδιά, δώσαμε στρατιώτες που υπηρέτησαν στα σύνορα και όχι στο θωρηκτό και το πολεμικό μουσείο και τώρα που τελειώσαμε τον εργασιακό μας βίο, έρχονται και μας λένε:

    Χρωστάτε και εσείς και τα παιδιά σας που είναι άνεργα, 30.000 έκαστος.

    Γιατί ρωτάμε εμείς; Αφού δεν κερδίσαμε τίποτε περισσότερο από το μισθό μας; Αφού δεν κάναμε περιουσίες, δεν κάναμε αρπακτές, δεν έχουμε ακριβά ακίνητα, δεν διαθέτουμε βίλες στην Πολιτεία στη Μύκονο στη Σαντορίνη την Αράχωβα, δεν διαθέτουμε ΠΟΡΣΕ ΚΑΙ ΜΕΡΣΕΝΤΕΣ, αλλά ένα κουτρουμπούχι 15 ετών, δεν πάμε διακοπές, δεν χρωστάμε στο ΙΚΑ και στην εφορία, δεν πήραμε μίζες από δημόσια έργα και προμήθειες, δεν έχουμε λογαριασμούς στο εξωτερικό, πέστε μου γιατί χρωστάμε εμείς; εγώ;; εσύ;; ... Και καλά εγώ! ... Τα παιδιά μου γιατί;

    Και ξέρεις Διοτίμα, ποια είναι η απάντηση;
    Οι αρπακτές μας, οι λαμογιές μας, οι μίζες μας, οι βίλες μας, οι καταθέσεις μας, οι Πόρσε μας, οι προμήθειες μας, οι σπατάλες μας, η ανικανότητα μας να διαχειριστούμε το δημόσιο χρήμα, είναι ευθύνη σας και χρέος τιμής για σας τους έντιμους Έλληνες.

    Είναι ανέντιμο να μη το πληρώσετε. Αν δηλώσετε ότι δεν το αναγνωρίζετε, θα σας πλακώσουμε, θα σας βάλουμε στο ψυγείο, θα σας μπουζουριάσουμε, θα σας στείλουμε στα ξερονήσια και αν ακόμα επιμένετε να μη συμμορφωνεστε, θα σας στείλουμε τα αεροπλανοφόρα, θα σας κάνουμε πόλεμο, θα σας κάνουμε ΙΡΑΝ.

    Κάτι τέτοια ανόητα, λένε κάποιοι καποιοι.

    Εγώ λοιπόν δηλώνω ότι δεν ευθύνομαι για το δημόσιο χρέος, δεν το αναγνωρίζω και αρνούμαι να το πληρώσω. Αυτό μου επιβάλει η τιμή μου και η συνειδησή μου και αυτό απαιτώ να πράξει και η κυβερνησή μου. Αν η κυβέρνηση πιστεύει ότι πρέπει να πληρώσουμε, να τα πάρει από αυτούς που κατέχουν και από όσους την εποχή των παχιών αγελάδων, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, με το τίμιο ή τον ανέντιμο, βγήκαν ωφελημένοι. Να τα πάρει από τους πολιτικούς και από τους κατα καιρούς διαχειριστές του δημόσιου χρήματος. Όχι από τους μισθωτούς και τους μισθοσυντήρητους.

    Εγώ αρνούμαι το χρέος και προκειμένου να είμαι ελεύθερος πολίτης μιας ελεύθερης πατρίδας, είμαι έτοιμος να πληρώσω το κόστος της άρνησής μου.

  10. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 13/07/2010 11:51:23

    Διοτίμα να εφαρμόσεις αν προλαβαίνεις αυτά που σου γράφει ο anonymous.
    Σε διαφορετική περίπτωση σκέψου ότι ΔΕΝ είσαι μονος σε αυτή την κατάσταση.
    Αν συντονιστούμε λοιπόν θα ΓΥΡΙΣΟΥΜΕ ΤΟ ΠΙΣΤΟΛΙ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΚΡΟΤΑΦΟ!
    Κράτος, τράπεζες, εισπρακτικές, δικηγόρους, λακέδες του ΔΝΤ.
    _____________________________________________________________________________

    Μπράβο Φάκτορ που αναδεικνύεις το θέμα.
    Διοτίμα το σθένος σου να μιλήσεις δημόσια είναι η θωράκισή σου.
    Και όλων μας.

    Το θέμα των καθημερινών αυτοκτονιών για χρέη είναι πολύ σοβαρό διότι κάθε άτυχος αφήνει πίσω του οικογένεια και παιδιά, γονείς, κλπ. επομένως μιλάμε για ΒΑΡΥΤΑΤΕΣ επιπτώσεις σε ένα ευρύτερο οικογενειακό κύκλο 15 ατόμων.

    ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΗΡΥΞΕ Η ΤΡΟΙΚΑ ΚΑΙ ΟΙ ΔΟΣΙΛΟΓΟΙ.

    ΣΥΝΘΗΜΑ ΜΑΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ:
    Να μην επιτρέψουμε πλέον καμία αυτοκτονία Έλληνα πολίτη για χρέη είτε των 700 ευρώ στο ΤΕΒΕ είτε των 7000 ευρώ στις τράπεζες ή στο δημόσιο.

    Πρόκειται για ένα αυτοτροφοδοτούμενο κύκλο-παγίδα: απόλυση – κλείσιμο επιχείρησης – πτώχευση – ανεργία – χρέη – απραξία – πείνα – αίσθηση αποτυχίας – πρόκληση υπαρξιακών προβλημάτων στην οικογένεια – απόρριψη – ενοχές – στρέφεται κατά του εαυτου του

    1ον. Οι περιπτώσεις αυτές πρέπει να καταγράφονται ως ξεχωριστές περιπτώσεις αυτοκτονίας!
    Και να γιατί:

    Χελιδόνι says:

    "Πρόσφατα ρώτησα ψυχολόγο του Κέντρου Ψυχικής Υγιεινής αν έχουν στατιστικά στοιχεία για τις συχνές αυτοκτονίες , που διαβάζουμε ότι σημειώνονται τελευταία στην Ελλάδα λόγω χρεών. Η απάντηση, όχι μόνο ήταν αρνητική αλλά κουβαλούσε κι αρνητική δικαιολογία… !!!
    Γιατί λέει, να ασχολούνται με τέτοια φαινόμενα, που αφορούν ΜΟΝΟ διαταραγμένες προσωπικότητες, που ευκαιρίας δοθείσης….έτσι κι αλλιώς θα αυτοκτονούσαν!!!!!!!
    Ετσι στυγνά αντιμετωπίζεται, η απόγνωση που έχει προκληθεί… Ούτε κάν σαν στατιστική, δεν αντιμετωπίζονται τα θύματα της οικονομικής πολιτικής του μνημονίου!
    Κι ύστερα λένε οι καλοθρεμένοι, οι καλοσπουδαγμένοι, πως ο Ελληνας δεν ξέρει πια, τι θα πει φιλότιμο… ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΦΙΛΟΤΙΜΟ!
    Εκεί εντοπίζεται το σφάλμα τελικά.. Στην ΑΠΟΣΤΑΣΗ που υπάρχει, ανάμεσα στον ψυχισμό του σημερινού Ελληνα και στην εικόνα, που έχουν γι΄αυτόν οι ευρισκόμενοι στην εξουσία! Τις έρευνες του ΕΚΚΕ τι τις κάνουνε άραγε; Να μη μιλήσω για τις ευαισθητοποιημένες προσωπικότητες περί την ψυχολογία όπως οι κ.κ. Λαλιώτη, Τσαλίκογλου,κλπκλπ..."

    2ον. Το ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ μπορεί να παίξει ΚΑΙΡΙΟ ρόλο για να ενημερωθεί ο κόσμος πώς πρέπει να στηρίξει τον συγγενή του έγκαιρα. Ο μόνος τρόπος είναι να ΛΥΘΕΙ και να μιλήσει.

    3ον. [Χελιδόνι says] Να απαιτήσουμε αυτή η κυβέρνηση να παρουσιάσει το πολυδιαφημισμένο της νομοσχέδιο για τα καταχρεωμένα νοικοκυριά. Πόσοι και πόσοι δεν ψήφισαν ΠΑΣΟΚ, με την ελπίδα να τους γλυτώσει από τις τράπεζες και τα καθημερινά τηλεφωνήματα των εισπρακτικών εταιριών.Δέκα μήνες έχουν περάσει και νομοσχέδιο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά…πουθενά. Αντιθέτως,΄ήλθε και το μνημόνιο και τα χρέη αυξήθηκαν στο πολλαπλάσιο.
    Κάτι μπούρδες που ψελλίσανε, περί του όποιος δεν μπορεί να πληρώσει δόσεις σε τράπεζες να καταφεύγει στη δικαιοσύνη, είναι εξωφρενικές, καθώς συν όλων των άλλων περιλαμβάνει κι έξοδα για δικηγόρους!
    θυμίζω, ότι στα δάνεια από τις τράπεζες, υπάρχει εκείνος ο “μαγικός όρος” ότι αν πληρώνετε 10 ευρώ ασφάλιστρα, σε περίπτωση θανάτου του οφειλέτη, απαλλάσεται από το βάρος η οικογένεια… Αυτό όμως στο χωριό μου, λέγεται ΗΘΙΚΗ ΑΥΤΟΥΡΓΙΑ σε ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΑ !!! …όταν πλέον έχουμε τόσα θύματα από αυτοκτονίες λόγω χρεών…Η αυτουργία δεν διώκεται;

    Εmail που ήρθε στο ιστολόγιο από αναγνώστη:
    _______________________________________________________________________
    … το μεγάλο κακό έγινε σήμερα….ξημερώματα…στις 00-00-2010 στις 04:35 το πρωί ο φίλος μου -συμμαθητής μου -και λίγο συγγενής μου ο … πέρασε απ’το μπαλκόνι του 5ου όπου έμενε στην άλλη ζωή…….αυτοκτόνησε λόγω χρεών………………………………
    δεν έχω τίποτε άλλο να σχολιάσω…..εγώ δεν θα μπορούσα να το κάνω αυτό …….αλλά αν είχα απελπιστεί τόσο, φίλε … ,που πριν τρεις ημέρες που σε ρώτησα τι κάνεις,μου είπες :το παλεύω αλλά απ’ότι βλέπω θα με φάει δεν θα το φάω……..φίλε … θα έπαιρνα μια καραμπίνα και θα πήγαινα να καθαρίσω κόσμο……όχι τυχαίο…..μόνο “εκλεκτό” κόσμο……από αυτούς που μοστράρουν για εθνοσωτήρες…..και λοιδωρούν την ανέχειά μας…..και υποστηρίζουν το “νόμιμο”των πράξεών τους και πάνε σε δικά τους δικαστήρια και δικές τους επιτροπές και βγαίνουν λάδι και δεν δίνουν σημασία σε κανέναν ……κι αν ήταν να με φάνε κι εμένα μετά δεν θα με ένοιαζε…..θα είχα την ικανοποίηση ότι “καθάρισα”τον τόπο έστω από ένα λαμόγιο……δεν θα έπεφτα μόνος μου στην άσφαλτο απ’τον 5ο φίλε … …..γιατί το δημόσιο ΜΟΥ χρωστάει……ΣΟΥ χρωστάει,από περυσι ΕΧΕΙ ΝΑ ΣΟΥ ΔΙΝΕΙ δίνει….κι εσύ σκοτώθηκες γιατί;;;;
    για χρέη………….
    τα μωρά σου τα ρώτησες;;;;;;;
    την καραμπίνα και στο κεφάλι τους φίλε … …..
    όχι στον αέρα……
    όχι έτσι……
    όχι…

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ αλλενάκι 13/07/2010 15:54:24

      αλλενάκι συμφωνώ απολύτως μαζί σου στο θέμα της ΗΘΙΚΗΣ ΑΥΤΟΥΡΓΙΑΣ των τραπεζών, λόγω του όρου της ασφάλισης. Πρέπει να αναδειχθεί σε μείζον θέμα, και να συζητηθεί όσο γίνεται πιό ψηλά.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ δρόμος 13/07/2010 16:05:50

        έχεις δίκιο, δεν το είδα. Πιστεύω όμως ότι συμφωνείς κι εσύ, και μπορείς να το στηρίξεις και στη σελίδα σου.

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ δρόμος 13/07/2010 16:16:28

        Δρόμε, κάνω σκέψεις να διαμορφώσω μια πρόταση με τη βοήθειά σας.
        Χρειάζεται να έχουμε και τη γνώμη ψυχολόγων για το πως πρέπει να στηριχθούν τα μέλη των οικογενειών εσωτερικά.

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ αλλενάκι 13/07/2010 19:52:30

      μου αρέσει αυτό που κάνεις. Πάω να δω το τρισκατάρατο δελτίο των 8 και θα επανέλθω για να το σκεφθώ.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ δρόμος 13/07/2010 22:01:30

        επέστρεψα, αλλενάκι. Θα γράψω μερικά πράγματα όπως τα σκέπτομαι επί τόπου, για αρχή.

        Κατ'αρχήν, οι ψυχολόγοι είναι για "μετά". Στον πυρετό του παραπλανημένου ψυχισμού του ανθρώπου που βασανίζεται κυριολεκτικά από το αδιέξοδο, μόνον η κοινωνική αμεσότητα μπορεί να δώσει λίγη ανακούφιση, νομίζω. Και πρώτα απ'όλα η ίδια η οικογένεια. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη καταδίκη από το να κρύβεις το πρόβλημα από τους δικούς σου ανθρώπους, από φιλότιμο, φόβο μην σε περιφρονήσουν, εγωϊσμό ("εγώ πρέπει να ανταπεξέλθω μόνος μου"). Άλλωστε, όπως πολλοί θυμίζουν στον γράφοντα φίλο, σε τέτοιες εποχές η κρίση αφορά όλους, ντροπή και δισταγμός δεν έχουν θέση.

        Δεύτερο: ακριβώς επειδή η κρίση αφορά τη μεγάλη πλειοψηφία, δεν μπορεί κανείς να ελπίσει σε έξωθεν βοήθεια. Ένας λόγος παραπάνω για να στηριχθεί στον εαυτό του, και στο άμεσο περιβάλλον που αποτελεί την ομάδα του: οικογένεια, ομάδα δουλειάς (για επιχειρήσεις) - όσους τέλος πάντων μοιράζονται την τύχη τους μαζί του. Μια καθαρή εξήγηση μαζί τους μπορεί να βάλει τα πράγματα σε πιό σωστή βάση (συνήθως οι απελπισμένοι υπερβάλλουν, και δεν είναι σε θέση να δουν καθαρά).

        Τρίτο: όταν ένας κρίκος χαθεί, η αλυσίδα επηρεάζεται ολόκληρη. Αυτός είναι ο λόγος που κανείς δεν πρέπει να νιώθει μόνος, μαζί του πρέπει να σηκώσουν το βάρος οι οικείοι, για το δικό τους καλό. Όσο πιό πολλοί, τόσο το καλύτερο: όλο και κάποιος θα έχει μια φαεινή ιδέα.

        Τέταρτο (μου ήρθε τώρα που μίλησα για ιδέες): ο Σκάι έχει μια καμπάνια εθελοντικής προσφοράς προς τον συνάνθρωπο, εν είδη αυτοπροβολής του έργου επαγγελματιών και εταιριών, όπου καθημερινά ακούγονται ενδιαφέρουσες κινήσεις. Θα μπορούσα να φαντασθώ ότι και η Εκκλησία έχει αντίστοιχες δράσεις, δεν είναι σε γνώση μου, θέλει ψάξιμο.

        Το ζήτημα είναι σε μεγάλο βαθμό συσχετισμένο με την ανεργία. Προσφορά θέσεων εργασίας, έστω και σε τόσο δύσκολους καιρούς, υπάρχει σε έντυπα και σε ιστοσελίδες, να τις εντοπίσουμε και να κάνουμε κατάλογό τους.

        Μια απαρίθμηση πιθανοτήτων αυτοαπασχόλησης θα ήταν επίσης καλή βοήθεια, για τον ίδιο λόγο ότι ο απελπισμένος δύσκολα βλέπει φως, και αδυνατεί να σκεφθεί ακόμη και το προφανές.

        Ελπίζω η προσπάθειά σου, αλλενάκι, να έχει ανταπόκριση. Θα συμμετάσχω ευχαρίστως σε κάθε σχετικό διάλογο.

    • χελιδόνι avatar
      χελιδόνι @ αλλενάκι 14/07/2010 01:17:44

      Διοτίμα

      Είναι πολύ σημαντικό, να συζητάς για το πρόβλημα σου, για το που έχει φτάσει ένας φιλότιμος, αξιοπρεπής άνθρωπος από την μικροεισπρακτική μιζέρια τραπεζών και πολιτικών.

      Οι συμβουλές επί του πρακτικού, που σου δώσαν οι φίλοι παραπάνω, αποτελούνε λύση. Καταλαβαίνω πολυ΄καλά τους ενδεχόμενους ενδοιασμούς σου....το δέσιμο, που έχει μιά οικογένεια με το σπιτικό της. Καταλαβαίνω, πως αυτή η αγάπη δεν είναι υλική, είναι κυρίως συμβολική. Αντε όμως να το καταλάβουνε οι τράπεζες αυτό. Τα παιδιά άνεργα στην Αθήνα, πόσους ανέργους θα χωρέσει τούτη η πόλη; Μήπως άμα ερχόντουσαν κοντά σου; Μήπως βρισκανε κάποια δουλειά; Θα γλυτώνατε και τα έξοδα της Αθήνας, που είναι, όπως λένε, από τις ακριβότερες πόλεις του κόσμου.
      Ασε που όλοι μαζύ, η αθάνατη ελληνική οικογένεια, θα νιώθατε και πιό δυνατοί. Θυμάσαι αυτό που λέγαν κάποτε, κάλλιο χωριό κι άρχοντας, παρά στην πόλη παραπαίδι;

      Βάστα γερά, αξιζει να αντέξουμε να δούμε το παρακάτω. Αξίζει, να μη μας γονατίσουν τώρα. Κι αν άτομα σαν κι εσένα δυνατά, λυγάνε, τότε τι να πούμε κι εμείς ολοι, που έχουμε τέτοια προβλήματα σαν τα δικά σου, μα όχι τη δική σου μοναδική δύναμη κι ακεραιότητα;

      Μην χάνεσαι από εμας εδώ...να μας μιλάς για το τι κάνεις, πως το παλεύεις, πως σε αντιμετωπίζουν. Να μας μιλάς, όχι μονάχα για παρέα, δεν είναι λίγο άλλωστε κι αυτό, αλλά για να βοηθάς κι άλλους, που σε διαβάζουν και περνούν τα ίδια και χειρότερα μπορεί.

      Σε γλυκοφιλούμε και ευχόμαστε κυριολεκτικά καλό ξημέρωμα...
      Τα λέμε αύριο φίλε

  11. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 13/07/2010 12:16:40

    Για μένα, το καλύτερο φάρμακο σε αυτές τις περιπτώσεις, είναι να αποδεχτείς την ήττα σου ή, έστω, το ενδεχόμενο ήττας σου, ως προς το εγώ σου. Όχι δηλαδή να σταματήσεις να παλεύεις, αλλά απλώς να μην κάτσεις να σκάσεις αν τυχόν και δεν τα καταφέρεις. Και οι αποτυχίες μέσα στη ζωή είναι. Ούτε ο πρώτος θα είσαι, ούτε ο τελευταίος. Αν πατήσεις το στοπ, χάνεις τα πάντα. Κι αυτή τη ζωή, και την άλλη ζωή (που υπάρχει...). Αν συνεχίσεις, έστω, να πλατσουρίζεις στα βαλτόνερα του σήμερα, υπάρχει κάτι που δεν το έχεις στην άλλη εκδοχή:

    Η ελπίδα! Η ελπίδα ότι τα πράγματα ίσως να πάνε και καλύτερα.

    Κι εκεί που σου φαίνονται όλα μαύρη μαυρίλα, βλέπεις ότι ο καλός Θεός βοηθάει. Αρκεί να το ζητήσεις.

    • byzantinotalibania avatar
      byzantinotalibania @ Επώνυμος 14/07/2010 04:26:29

      μονη και μοναδικη αυτη η ζωη ανεκτιμητη. για κανενα κερατα δεν την χαραμιζεις ποσο μαλλον οταν ξερεις οτι ο μονος θεος που υπαρχει εστω και μικρος εισαι εσυ ο ανθρωπος.
      τον αλλο που σου μαθανε τον ανυπαρκτο ξενο θεο ξεχνα τον τον χρησιμοποιησαν μετα θανατον τον κακομοιρη για να σε κανουν μπεε.

  12. αλλενάκι avatar
    αλλενάκι 13/07/2010 15:57:48

    Αυτό το έγραψε το Χελιδόνι Δρόμε.

  13. πληροφοριοδότης avatar
    πληροφοριοδότης 13/07/2010 22:56:42

    η επόμενη είδηση αφορά την υποψηφιότητα της τζούλιας στη βουλή. με 20 χρόνια απόσταση από ιταλία & τσιτσιολίνα.

  14. Β.Κ.Σ. avatar
    Β.Κ.Σ. 13/07/2010 23:28:30

    Από την αρχή του Αντινέα, τα σχόλια "της Διοτίμας" ήταν εκείνα που με παίδευαν πιο πολύ απ΄ όλα. Ήμουνα σίγουρη πως διαβάζω έναν άνθρωπο που ανήκει στην πνευματική ελίτ του τόπου μας. Η αρχοντιά και η οξύνοια προσέδιδαν τόση δύναμη στα γραπτά που πολλές φορές κράταγα στη μνήμη τα συγκεκριμένα σχόλια για να τα μελετήσω την επόμενη ημέρα.
    Διοτίμα, αν είναι δική σου η προσωπική ιστορία, θέλω αυτή μου την αναφορά να την μεταφέρεις στα παιδιά σου.
    {Σε πολύ χειρότερη κατάσταση ήμουνα τους τελευταίους μήνες και χωρίς να διαθέτω τις ψυχικές εφεδρείες μιας Διοτίμας έσφιξα τα δόντια και δουλεύοντας σα σκυλί παλεύω να μη με γονατίσει. Είμαστε πολλοί που ο Κώδικας Αξιών μας πληρώνει τον εκλεκτισμό του με ανελέητο τίμημα..., και από τους χαρισματικότερους έχουμε ανάγκη να παίρνουμε δύναμη και κουράγιο!}

    • Διοτίμα avatar
      Διοτίμα @ Β.Κ.Σ. 13/07/2010 23:55:47

      @ Β.Κ.Σ.
      Δέν περίμενα ποτέ ὅτι τό σχόλιό μου θά γινόταν ἀνάρτηση. Ἄν, ἔστω, τό ὑποπτευόμουν δέν θά τό ἔκανα... Τό ἔγραψα αὐτόματα, ἀπό θλίψη, ὄχι προσωπική (παρ’ ὅτι εἶναι πέρα γιά πέρα μιά προσωπική ἱστορία, ἄν καί ὄχι πλήρως ἐξιστορημένη). Κρατῶ, συνήθως, μιάν ἀπόσταση ἀπ’ τήν τρέλλα, ὄχι γιά νά σωθῶ, ἀλλά γιά νά τήν σώσω (ἐλπίζω ὅτι δέν ὑπάρχει λόγοw νά ἀναφέρω ποιός τό τραγούδησε αὐτό). Τήν ἱστορία μου τήν ἔγραψα ἀπό θλίψη γιά ὅλους ἐκείνους πού αὐτούς τούς μῆνες κάνουν πώς δέν καταλαβαίνουν τί γίνεται γύρω μας.
      (Σ’ εὐχαριστῶ γιά τήν ἀναφορά σου στά παιδιά μου. Τά παιδιά εἶναι οἱ πατεράδες τῶν ἀνθρώπων).

    • donaE avatar
      donaE @ Β.Κ.Σ. 14/07/2010 00:29:39

      Γεια σου Βασιλικη,χαθηκες
      Οταν με το καλο ισορροπησει κανεις ξερει πια πως η σιωπη ειναι ο ΜΟΝΟΣ φιλος του.Γνωριζω τι σου λεω...τιποτα ΔΕΝ περνα και δεν πρεπει να περνα...

    • αλλενάκι avatar
      αλλενάκι @ Β.Κ.Σ. 14/07/2010 13:34:33

      Βασιλική, κανείς δεν είναι μόνος του σε αυτό.
      Καλή δύναμη!

  15. χελιδόνι avatar
    χελιδόνι 14/07/2010 01:46:08

    αλλενάκι

    Σε ευχαριστώ για την αναφορά σου. Με συγκίνησε.
    Σήμερα άκουσα δύο τέτοια νέα περιστατικά και σε σκεφτόμουνα...πως βοηθάμε;

    Νομίζω, ότι είναι πολύ σημαντικό, να αναδειχθεί το φαινόμενο, καθώς λαμβάνει διαστάσεις επιδημίας πλέον. Είναι να απορείς, τόσοι βουλευτές, δεν το χουν πάρει είδηση, να απαιτήσουν από το κράτος, να υπάρξει επίσημη καταγραφή των περιστατικών; Γιατί, τι νόημα θα είχε συ κι εγώ να ψάξουμε σε εφημερίδες από την αρχή του έτους και να προσμετρήσουμε, πόσα κατέγραψαν τυχαία κάποιοι δημοσιογράφοι; Δεν θα είναι έγκυρο...σε τέτοια θέματα, ταμπού, η αλήθεια ξεπερνά τις εντυπώσεις.
    ΕΠΙΣΗΜΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ λοιπόν, ποιός θα την κάνει, όμως;

    ΔΡΟΜΕ...οι ψυχολόγοι δεν λειτουργούν μόνο "μετά". Η εκπαίδευση τους, είναι κυρίως προληπτική. Απλά, για τι πληρώνει η δημόσια πρόνοια προληπτικά, ώστε να απασχολήσει ψυχολογους τώρα για κάτι τέτοιο...κι αυτούς τους φάγανε οι περικοπές.!! Σε ιδιωτικό επίπεδο είναι αλλιώς. Αλλά αμα δεν έχεις λεφτά για τις δόσεις στις τράπεζες..που να βρεις για τον ψυχολόγο!

    Ρώτησα φίλους φαρμακοποιούς, αν έχουν αυξηθεί πρόσφατα η χρήση αντικαταθληπτικών και ψυχοφαρμάκων...Η απάντηση ήταν θετική..κατά 50% και μάλιστα στην πλειοψηφία συνταγογραφημένα.

    Τα περιστατικά είναι σε όλη την Ελλάδα. Η ιδιωτική πρωτοβουλεία λίγα νομίζω μπορεί να προσφέρει εδώ. Χρειάζεται συστηματική πίεση προς το κράτος, τόσο για την αντιμετώπιση του προβλήματος σε οικονομικό επίπεδο βέβαια, όσο και σε ψυχολογική συστηματοποιημένη υποστήριξη,

    Ποιός και πως πιέζεται το κράτος για αυτό το θέμα;

    Ξεκινάμε από εδώ...καθημερινές αναρτήσεις και καταγραφές περιστατικών;

    Αναζητούμε κάποια προσωπικότητα-σημαία, που εθελοντικά λόγω ψυχής, θα αναδείξει το θέμα και θα ασχοληθεί με αυτό;;

    Γραμμή ΣΟΣ τηλεφωνικής υποστήριξης με συμβουλές οικονομικές-νομικές-ψυχολογικές.

    Κάποια τράπεζα, από αυτές που ξοδεύουν μιλλιούνια για να αναδείξουν το φτερούγισμα της χρυσόμυγας, ας άνοιγε λογαριασμό για τέτοιες περιπτώσεις κι ας καλούσε και τις φιλάνθρωπες κυρίες,που ηχηρά προσφέρουν ποσά για πληγέντες σε άλλους κόσμους κι ηπείρους, να κάνουν και μιά φορά στη ζωή τους μια δωρεά ταπεινή, που δεν θα ακουστεί, μα στην κυριολεξία θα σώσει έλληνες συνανθρώπους μας...

    ελπίζω να μην σε κούρασα
    να σαι καλά, καλή μου

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ χελιδόνι 14/07/2010 10:30:22

      @χελιδόνι

      έχω σαφή λόγο που έγραψα ότι οι ψυχολόγοι είναι για "μετά": πιστεύω ακράδαντα ότι η καλύτερη θεραπεία είναι η αυτοϊαση, η ανύψωση της ψυχής και η προσωπική αντίσταση στην απελπισία.

      Πριν πολλά χρόνια, στο γυμνάσιο ακόμη, είχα γοητευθεί από την επιστήμη της ψυχολογίας, και έκανα μια σύντομη έρευνα στις σχολές ανά τον κόσμο, προκειμένου να σπουδάσω το αντικείμενο. Όταν έφθασα στις αμερικανικές αντίστοιχες, και με παρατήρηση της εφαρμογής στην εκεί κοινωνία, διαπίστωσα ότι ένα πολύ "light" περιεχόμενο ανταποκρινότανε σε αντίστοιχα "light" κοινωνικές ανάγκες.

      Νομίζω ότι η κοινωνία μας έχει ακόμη την απαραίτητη συνοχή για να απορροφήση κραδασμούς, και είναι η κρίση μια ευκαιρία ενίσχυσής τους. Οικογένεια, εκκλησία, στρατός (θητεία=έκτακτη λύση προσωρινής αντιμετώπισης της ανεργίας των νέων, αλλά και ψυχολογικής στήριξης) είναι πυλώνες υποβαθμισμένοι λίγο από τον εθνομηδενισμό, αλλά ακόμη "εν ενεργεία", αν θελήσεις να τους αξιοποιήσεις. Και το κράτος, φυσικά. Σωστά όσα λες για γραμμή SOS. Και ο ιδιωτικός τομέας. Οι τράπεζες, ας πούμε, άκουσα χθες ότι ετοιμάζονται να κατεβάσουν επιτόκια, για ενίσχυση της ρευστότητας.

      Θα διαφωνήσω μόνο στην καταγραφή περιστατικών. Είναι θέμα τόσο προσωπικό, που μάλλον είναι πιό σωστό να το αντιμετωπίσει κανείς γενικά, με προτάσεις και ιδέες, αφήνοντας στον ενδιαφερόμενο να κάνει την επιλογή που του ταιριάζει καλύτερα.

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ δρόμος 14/07/2010 10:33:11

        συγνώμη, ευκαιρία ενίσχυσης της συνοχής, ήθελα να πω

      • δρόμος avatar
        δρόμος @ δρόμος 14/07/2010 12:42:06

        Επώνυμε, το διάβασα και στην προηγούμενη ολιγόλογη τοποθέτησή σου στο συγκεκριμένο θέμα, αλλά καλά κάνεις που το αναπτύσσεις περισσότερο, η πένα σου είναι δυνατή - και εξηγεί και την πηγή της ψυχικής σου δύναμης, για όσους απορούν, από πού πηγάζει η τόση αισιοδοξία σου.

        Όσο περνάει ο καιρός, όλο και περισσότερο μου δημιουργείται η επιθυμία να γνωριστούμε (όλοι) μεταξύ μας χωρίς διαδικτυακές "κουκούλες". Μήπως θα έπρεπε να διοργανώσει κανένα "πάρτυ" ο Φάκτορας, ή έχει εντελώς ξεχάσει τα ειωθότα στον χώρο από όπου προέρχεται?

  16. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 14/07/2010 10:41:28

    Δρόμε, δεν μου κάνει έκπληξη ότι είχα κι εγώ γοητευθεί από την ψυχολογία στα γυμνασιακά μου χρόνια και εξίσου εύκολα την απέρριψα στην πορεία!

    Πιστεύω κι εγώ ακράδανα στην αυτοϊαση. Αλλά αυτό έχει μια πολύ σημαντική προϋπόθεση-παράμετρο: τη δυνατότητα του ανθρώπου να ταπεινωθεί, να αποδεχθεί τη δομική του ήττα σε σχέση με αυτά που θεωρεί ως αναγκαία για την επιβίωση της εικόνας που ο ίδιος έχει για το εγώ του: την εικόνα του στοιχειωδώς επιτυχημένου επαγγελματικά, την εικόνα της οικογενειακής σταθερότητας, την εικόνα του να δέχεται αναγνώριση από τους γύρω του.

    Δεν είναι εύκολο να τα καταπολεμήσεις αυτά, ειδικά μάλιστα όταν οι επιπτώσεις μια προσωπικής κρίσης δεν αγγίζουν αρρωστημένες πτυχές του εγώ μας (που σε όλους μας ενυπάρχουν), αλλά αγγίζουν και υγιείς πτυχές του εγώ μας. Εκεί πέρα στριμώχνεσαι άγρια. Αν ψάχνεις την αυτοϊαση ΠΡΕΠΕΙ, είναι αναγκαίο να αποδεχθείς την ήττα του εγώ σου, ότι δεν τα κατάφερες, ότι μπορεί και να μην τα καταφέρεις, αλλά ΔΕΝ ΧΑΛΑΣΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ αν δεν τα καταφέρεις. Ακόμη κι αν σε παρατήσει η γυναίκα σου επειδή δεν θα έχεις πια χρήματα.

    Εκεί στην κρίσιμη εκείνη στιγμή που όλα καταρρέουν γύρω σου, πρέπει να πάψεις να ζητάς την αναγνώριση των γύρω σου και να ζητήσεις την άδολη ΑΓΑΠΗ τους. Να ζητήσεις λίγη από την αγάπη που εσύ έδωσες ή δεν έδωσες στο παρελθόν. Η αναγνώριση έχει εγώ μέσα, η αγάπη δεν έχει. Δεν χρειάζεται να είσαι ΑΞΙΟΣ για να αγαπηθείς, ο άνθρωπος αξίζει να αγαπηθεί μόνο και μόνο για αυτό που είναι. Αν τη ζητήσεις θα την πάρεις, αρκεί να μην μπερδέψεις την αγάπη με την αναγνώριση. Στην πραγματικότητα, ο άνθρωπος πρέπει να πάψει να πιέζεται από την απαίτηση της επιτυχίας σε όλους τους τομείς. Να αποδεχτεί ακόμη και την αποτυχία σε όλους τους τομείς.

    Βέβαια, αν δεν πάρεις αγάπη από τους ανθρώπους (που είμαι βέβαιος ότι ο καθένας τελικά, αν ζητήσει, θα πάρει λίγη αγάπη), πάντοτε υπάρχει η ελπίδα στο Θεό και με ένα θαυματουργικό τρόπο, όταν σε εγκαταλείπουν οι άνθρωποι βλέπεις ότι ο Θεός δεν σε ξεχνάει και μόλις Τον ζητήσεις είναι εκεί και σε βοηθάει.

    Αυτή η σχέση με το Θεό που εδραιώνεται τη στιγμή της απελπισίας σου δεν είναι ψυχολογικό στήριγμα, αλλά εμπειρία ζωής, όπου ο άνθρωπος βλέπει εμπειρικά και βιωματικά ότι ο Θεός ΥΠΑΡΧΕΙ και τον αγαπάει με έναν τρόπο ανιδιοτελή, με έναν τρόπο που ο άνθρωπος δεν το "δικαιούται", διότι αισθάνεται ανάξιος και ότι δεν έχει κάνει κάτι για να "δικαιούται" τη θεία αγάπη.

    Όμως, για μένα, αυτή είναι η μόνη λύση στην απελπισία και κανένας ψυχολόγος δεν μπορεί να προσφέρει αυτή τη βιωματική λύση, γιατί κανένας ψυχολόγος δεν μπορεί να σου δώσει το ΒΙΩΜΑ της Άνωθεν στήριξης.

  17. χελιδόνι avatar
    χελιδόνι 14/07/2010 12:00:58

    @ δρόμος

    Δεν έχει αποτιμηθεί κι αναγνωριστεί, ο πραγματικός ρόλος της οικογενείας στην ελληνική κοινωνία. Είναι πράγματι μοναδικός και γι΄αυτό αποτελεί και στόχο... Πλέον, αναδεικνύονται σαν πρότυπα οι μονογονεικές οικογένειες και διαβάζω, ότι τελευταία περάσαν σορηδόν νόμοι στη βουλή, που όχι μόνο δεν βοηθούν, αλλά υπονομεύουν ακόμη και την ανάπτυξη της ελλληνικής οικογένειας. Δεν τους αφορά φαίνεται η υπογεννητικότητα.....καλύπτονται από δείκτες γονιμότητας Αλβανών, Πακιστανών, κι άλλων μη ελλήνων....

    Στο εξωτερικό γύρω στα 18, παιδί κι οικογένεια, σαν να τανε αρκούδες στη ζούγκλα, πέρνουνε άλλους δρόμους. Τυχεροί θεωρούνται οι γονείς, που πότε πότε, γυρνάνε τα παιδιά για καμμιά επίσκεψη στους πόσους μήνες... Τα "παιδιά", πάνε όπου τους πει ο εργοδότης, όπου τους πληρώσουν, για να πάνε... σαν μισθοφόροι της σταυροφορίας του κέρδους. Αποκομένοι από σπιτικό, με φίλους περιστασιακούς, ξεριζωμένοι ουσιαστικά...είναι κι εύκολα χειραγωγήσιμοι. Ο σκοπός...αγιάζει το μέσο. Οι αξίες, έπονται των όποιων επιλογών επιβάλει η επαγγελματική τους επιβίωση. Τα corporate ethics επιβάλουν τι είναι politically correct. Αλλες αξίες δεν υπάρχουν.Η επαγγελματική αποτυχία, η ανεργία, η απομόνωση, η οικονομική ανέχεια είναι δυσβάσταχτες χωρίς...δίχτυ ασφάλειας . Οι φοβίες κι οι ανασφάλειες που απορρέουν από τέτοιες καταστάσεις είναι ακόμη χειρότερες. Τότε είναι που ο ψυχολόγος αποκτά ρόλο κομβικό κι ουσιαστικό. Εσύ τον χαρακτηρίζεις «light», μα εσύ είσαι Ελληνας....δεν μπορείς να καταλάβεις τις ανάγκες των «εκσυγχρωνισμένων»....

    Με την ελληνική οικογένεια , τα πράγματα είναι διαφορετικά... Προβάδισμα έχουν ακόμη οι αξίες. Αξίες, κοινά αποδεκτές, που διαμορφώθηκαν στο διάβα του χρόνου μέσα από πολυποίκιλες ιστορικές καταστάσεις και βιώματα, τόσο σε προσωπικό, όσο κι εθνικό και τοπικό περιβάλον. Η εντοπιότητα δεν χάθηκε. Τα πρόσωπα δεν απομακρύνθηκαν. Ο διάλογος δε σταμάτησε. Οι γενιές δεν αποκόπησαν.Τα παιδιά δεν εγκατέλειψαν τις εστίες τους. Ακόμη και σαν μετανάστες ...γύριζαν πίσω τελικά. Σε ώρες δυσκολες, γονείς στηριζαν τα παιδιά και παιδιά τους γονείς. Οχι μόνο σαν παππούδες στο μεγάλωμα παιδιών, για να δουλεύουν οι γονείς κι οικονομικά για να σπουδάσουν, για να πάρουν αυτοκίνητο, για να καλύψουν δάνειο για σπίτι ,αλλά και για ένα πιάτο ζεστό φαί την Κυριακή, για κουβεντούλα, σαν τα παλιά, σαν ήταν πάλι παιδιά..Για να μαλώσουνε για τα πολιτικά, για να κουρνιάσουνε στις δυσκολίες. Η οικογένεια πάντα εκεί ...στη χαρά και τη λύπη, πολεμώντας ουσιαστικά την αποξένωση, που οδηγεί με βήμα ταχύ στις νευρώσεις και τις ψυχώσεις.

    Η οικογένεια στην Ελλάδα είναι το ασφαλέστερο λιμάνι.... ακόμη κι αν κάποιοι δήθεν προοδευτικοί θέλουν, να το κοροιδεύουν! Μιλούν για χειραφέτηση από την καταδυνάστευση της οικογένειας... δεν τους άκουσα όμως, ποτέ να ανησυχούν για την καταδυνάστευση των χειραφετημένων τέκνων από τα corporate ethics! Αυτά κι αν είν σκλαβιά...

    Οταν λοιπόν φίλε δρόμε , στην ελληνική οικογένεια παρουσιάζονται με την μορφή επιδημείας, βίαιοι αποχωρισμοί, αυτοκτονίες δηλαδή σαν αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, τότε η καταγραφή απολύτως απαραίτητη του αριθμού και της φύσης των περιστατικών. Ο κοινωνικός ερευνητής θα κάνει την συλλογή των δεδομένων, την ανάλυση, τα συμπεράσματα.... Με τα στοιχεία αυτά, τεκμήρια ακλόνητα αποτυχημένων επιλογών, ο πολιτικός δεν θα μπορεί να επικαλεστεί άγνοια... Οταν οι πολιτικές που εφαρμόζονται, όχι μόνο δεν ωφελούν την κοινωνία, αλλά παράλληλα είναι εξαιρετικά επιβλαβείς και νοσηρές γι΄αυτήν, τότε η ρότα του καραβιού, οφείλει να αλλάξει εντελώς πορεία!

    • δρόμος avatar
      δρόμος @ χελιδόνι 14/07/2010 12:34:36

      αγαπητό χελιδόνι, ελπίζω το αλλενάκι να χαρεί για τη μαγιά στο πόνημα που επιχειρεί.

      Μην με παρεξηγήσεις, δεν υπερθεματίζω στην υπερπροστατευτική (mere-poule) ελληνική οικογένεια απέναντι στους νεοσσούς της, μάλλον στην καλλιέργεια των αξιών ποντάρω, και στη βεβαιότητα ότι η νέα γενιά έχει μπροστά της έναν καλό αγώνα ανταπόδοσης της στήριξης του κοινωνικού της πυρήνα. Πολλοί νέοι αντιλέγουν ότι εκείνοι δεν ευθύνονται, αλλά η άρνηση συμμετοχής ετούτη τη στιγμή είναι φυγή, και θα επισύρει βαρειές ψυχολογικές συνέπειες. Για την υγιή εξέλιξη της νεολαίας λοιπόν, ας την καλέσουμε σε ενίσχυση.

      • χελιδόνι avatar
        χελιδόνι @ δρόμος 14/07/2010 12:47:03

        ...μαζί σας κι εγω!

        H mere-poule είναι εκείνη που ακόμη καλλιεργεί και συντηρεί αξίες. Πόσο μακρυά της είναι στην καθημερινότητά τους οι νεοσσοί;
        Ας το παραδεχτούν λοιπόν οι νέοι μας, γιατί σε δύσκολους καιρούς, πρέπει όλες οι γενιές να βοηθάνε...

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ δρόμος 14/07/2010 13:30:14

        Kαλημέρα!
        Αυτά που γράψατε εσείς είναι πολύ σημαντικά σημεία.
        Δεν είναι δικό μου το πόνημα, αλλά δικό μας, γιατί "όλοι μαζί είσαστε και είμαστε δικοί μας άνθρωποι".
        Εγώ μόνο θα προσπαθήσω να τα κωδικοποιήσω πολύ συνοπτικά σε 5 σημεία, να φτιάξουμε ένα LOGO για τα ιστολόγια με ένα μήνυμα και να στείλουμε το κείμενο παντού.
        Το τελευταίο που με απασχολεί είναι το copyright.

        Ήδη σήμερα ένα blog το οn line press έχει ανεβάσει ανάρτηση: "Έλληνες, μην τους κάνετε τη χάρη. H αυτοκτονία δεν είναι λύση"

        Δρόμε, αυτό που σου είπε το Χελιδόνι για το ΠΡΙΝ έχει τεράστια σημασία.
        Το ΠΡΙΝ είναι το ζωής και θανάτου στην κυριολεξία!
        Το ΜΕΤΑ είναι και χαίρεται!
        Για το ΠΡΙΝ παλεύουμε, να αναγνωρίσουν έγκαιρα τα μέλη της οικογένειας την κρίσιμη κατάσταση τον πατέρα που έμεινε άνεργος.
        SUICIDE ALERT!
        Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο.
        Είμαστε όλοι υποψήφιοι προς απόλυση, προς πτώχευση, προς έξωση, προς ύπνο στα παγκάκια, προς συσσίτιο.

        Να σημειώσω εδώ ότι αυτοκτονούν συνήθως ΑΝΔΡΕΣ εξ αιτίας χρεών.
        Όχι ότι και οι γυναίκες δεν πτωχεύουν ή δεν απολύονται αλλά δεν έτυχε να πέσει στην αντίληψή μου.

        Επίσης όταν λέμε καταγραφή σε καμία περίπτωση δεν εννοείται ενόχληση των οικογενειών σε μια τόσο λεπτή στιγμή.
        Απλά μια προσπάθεια αριθμητικής καταγραφής περιστατικών που η αυτοκτονία είναι λόγω χρεών.
        Αυτό φυσικά θα ήταν ΚΑΘΗΚΟΝ ενός ΑΞΙΟΠΡΕΠΟΥΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ αλλά εδώ έχουμε να κάνουμε με ΠΡΟΔΟΤΕΣ!!!

        Και μια ακόμα παράμετρος τέλους:
        Η διαδικασία κήδευσης αυτών των άτυχων ανθρώπων είναι μια ΠΟΛΥ ΕΠΩΔΥΝΗ ΣΤΙΓΜΗ για την οικογένειά τους.

      • χελιδόνι avatar
        χελιδόνι @ δρόμος 14/07/2010 14:05:13

        αλλενάκι

        πρώτες σκέψεις...logo
        SOS ELA STO FOS
        SOS GIA FOS

        καλό είναι, να αποφύγουμε αρνητικής απόχρωσης λέξεις στο logo..

        ..καλεί το καθήκον..τα λέμε αργότερα

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ δρόμος 14/07/2010 14:09:04

        το suicide alert δεν είναι το logo που προτείνω,

        γράφοντάς το suicide alert σκέφτηκα και εγώ ένα απλό SOS και ένα ακόμα συνθετικό, νομίζω ότι πρέπει να είναι και ελληνικό.
        Δεν έχω σκεφτεί κάτι συγκεκριμένο, η επιφοίτηση είναι ανώτατη πνευματική διεργασία και οι 39 βαθμοί που έχει έξω δεν είναι το κατάλληλο περιβάλλον

        :)

      • χελιδόνι avatar
        χελιδόνι @ δρόμος 14/07/2010 14:54:07

        αλλενάκι

        SOS ΖΗΤΑΜΕ ΦΩΣ!
        Χρωστάμε μόνο στη ΖΩΗ!

      • αλλενάκι avatar
        αλλενάκι @ δρόμος 14/07/2010 17:06:31

        νομίζω είναι πολύ καλό Χελιδόνι, αν δεν υπάρξει άλλη πρόταση εγώ το υιοθετώ, ειδικά το κομμάτι SOS Χρωστάμε μόνο στη ΖΩΗ

  18. Ατσαλάκωτος avatar
    Ατσαλάκωτος 14/07/2010 14:05:14

    Διοτίμα - Έλληνα- Αδελφέ - Πατριώτη - Αγωνιστή της ζωής,
    Μην κιοτεύεις, μην κάνεις πίσω, μη σκέφτεσαι την αυτοχειρία που οδηγεί σε ταπεινωτικό θάνατο. Σκέψου και η φώτιση θα έλθει.
    Θα έλθει λαμπρή σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι.
    Λάβε γνώμες σαν αυτή εδώ του Anonymous:
    (Με τίποτε μην αφήσεις να σε πάρουν από κάτω οι τόκοι υπερημερίας. Είναι 11,5%. Βρες χρήματα από όπου μπορείς και πλήρωνε τις δόσεις στην ώρα τους.
    2) Πήγαινε στην τράπεζα και κάνε αναδιάρθρωση του χρέους. Μείωσε τη δόση κι επιμήκυνε το χρόνο πληρωμής.
    3) Αν δε μπορείς να αντεπεξέλθεις βγάλε το σπίτι προς πώληση όσο το πήρες με τη συναίνεση της τράπεζας και πήγαινε πάλι στο ενοίκιο. Μην αφήσεις να βγει σε πλειστηριασμό γιατί θα σου το φάνε τα κοράκια. Θα πιάσει μια τιμή αρκετά μικρότερη από όσο το πήρες και θα μείνεις χρεωμένος με το υπόλοιπο ποσό συν τα έξοδα πλειστηριασμού. Αν το δώσεις ιδιωτικά θα πιάσεις τη φυσιολογική τιμή αγοράς).
    Ο αγώνας είναι των Ελλήνων κοινός και για τον καθένα χωριστά αλλά και για όλους μαζί…

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.