09/10/2008 17:31
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια παρέμβαση περισσότερο επίκαιρη από ποτέ.

Μόνος σχεδόν τότε (το 2005)  ο Αντώνης Σαμαράς έβλεπε τον διαφαινόμενο κίνδυνο της ύφεσης από την αύξηση των επιτοκίων,  αναγκάζοντας ακόμα και του Wall Street Journal να μνημονεύσουν την επίθεσή του στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Ζαν Κλωντ Τρισέ! Από τότε η επιχειρηματολογία του κινήθηκε σε αυτή τη βάση. Προκάλεσε, μάλιστα και αντιδράσεις,  όπως αυτή του κ. Αλογοσκούφη, ο οποίος όπως γράφαμε, http://www.antinews.gr/?p=2653  δήλωνε τον Ιούλιο για το θέμα των επιτοκίων:  «Θεωρώ ότι και ο κ. Τρισέ και ο κ. Μπερνάκε στις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν αντιδράσει υποδειγματικά στην κρίση».

Διαβάζω από το δελτίο τύπου που είχε εκδώσει  το Ευρωκοινοβούλιο τον Νοέμβριο του 2005 τι είχε πει τότε ο κ. Σαμαράς: «...κ. Πρόεδρε, είμαι της άποψης ότι ούτε καν η Ευρωπαϊκή  Επιτροπή δεν συμφωνεί με τον πρόθεσή σας να αυξήσετε τα επιτόκια της ευρωζώνης. Ήδη η Επιτροπή αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για τους αναπτυξιακούς ρυθμούς της ευρωζώνης στο 1,1% . Η Κομισιόν παρατήρησε επίσης ότι, ακόμα κι αν διατηρηθούν τα επιτόκια στα σημερινά τους επίπεδα, ο πληθωρισμός της ευρωζώνης θα υποχωρήσει το 2007, στο 1,8%. Δεν νομίζετε λοιπόν, ότι σε περίπτωση αύξησης των  επιτοκίων θα διακινδυνεύσετε μια σοβαρή ύφεση για να αποφύγετε ένα πολύ μικρότερο πληθωριστικό κίνδυνο; Δεν καταλαβαίνετε ότι η το μεγαλύτερο πρόβλημα για το μέσο Ευρωπαίο είναι η οικονομική ανάκαμψη και η μείωση της ανεργίας, όχι η οριακή μείωση του πληθωρισμού; Κι ότι η οικονομική δραστηριότητα είναι πολύ ασθενής σήμερα για να αντέξει άνοδο των επιτοκίων;"

Έστω και έτσι,  κάποιος δικός μας τους τα είχε πει. 

Στον Πρωθυπουργό όμως γιατί δεν τα είπε, ο κ. Σαμαρας;

ΣΧΟΛΙΑ

  1. δημοσθενης avatar
    δημοσθενης 09/10/2008 17:35:35

    Πιπέρι!!

  2. ιωάννα avatar
    ιωάννα 09/10/2008 17:39:38

    Δεν τα έχει πει μόνο στον Τρισέ... Τα είπε και στον Αλογοσκούφη στη Βουλή, αλλά αυτός έκανε ότι δεν ακούει!!!

  3. δημοσθενης avatar
    δημοσθενης 09/10/2008 17:46:55

    Ιωάννα- αφού γνωρίζουμε όλοι μας τους λόγους υποτίμησης του Αντώνη Σαμαρά .Αλλά γ αυτό φταίει ο ΚΚ και η ανάγκη του .

  4. ιωάννα avatar
    ιωάννα 09/10/2008 17:54:01

    Νομίζω ότι πλέον πρέπει να κοιτάξουν πέρα από τις ισορροπίες τους. Να βάλουν λίγο ως προτεραιότητά τους και την Ελλάδα...

  5. δημοσθενης avatar
    δημοσθενης 09/10/2008 18:02:35

    @ιωαννα-Το αίτημα σου είναι σωστό και επίκαιρο το πρόβλημα όμως είναι πάλι στην ανάγκη δηλ. ποια είναι η προτεραιότητα του ΚΚ , αυτό που επιθυμείς εσύ και εγώ η το προσωπικό του που απ ότι βλέπεις και έχεις αντιληφτεί (έστω με την σημερινή επίσκεψη του καθάρματος στο Μάξιμου ) κάτι άλλο .

  6. Νἰκος avatar
    Νἰκος 09/10/2008 18:03:24

    Το οτι ο Σαμαρας ειναι εκτος κυβερνησης και γενικα εκτος ειναι διοτι ετσι θελουν οι προστατες της Ντορουλας-Θεοδωρας, πως αλλιως θα περασουν την πολιτικη τους στο προτεκτορατο που λεγεται Ελλαδισταν.

  7. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 09/10/2008 18:07:50

    Για να έχεις οικονομική ανάκαμψη πρέπει να έχεις κατανάλωση. Για να έχεις κατανάλωση πρέπει ο άλλος είτε να χρειάζεται πράγματα να αγοράσει είτε να του δημιουργήσεις πλασματική ανάγκη. Στην Ευρώπη αυτή τη στιγμή οι αγορές είναι κορεσμένες πλην μερικών τοπικών νησίδων ανάπτυξης που υπάρχουν σε όλα τα κράτη. Είχαμε μια ανάπτυξη 5 χρόνια που κάποιοι αγόρασαν κάποια πράγματα. Σπίτια όμως δε φτιάχνονται πλέον διότι υπάρχουν αρκετά, αυτοκίνητα δεν αγοράζονται γιατί οι περισσότεροι έχουν, και για τα άλλα αγαθά επίσης ισχύουν παρόμοια. Μέχρι λοιπόν να παλιώσουν αυτά που έχουν αγοραστεί και να χρειαστεί να αντικατασταθούν ανάπτυξη γιοκ. Γι αυτό αυτά που έλεγε ο Σαμαράς δεν ευσταθούσαν. Αν είχαμε επιτόκια μικρά θα είχε σπάσει η φούσκα προ ετών. Θα δανείζονταν και θα έπαιζαν στο χρηματιστήριο αφού ακόμη κι αυτοί που έχουν λεφτά δεν ξέρουν τι να τα κάνουν.

  8. πανούλης avatar
    πανούλης 09/10/2008 18:12:07

    Εξάκτινε, αυτά δεν τα λέει μόνο ο Σαμα΄ράς. Τα λέει και ο Σαρκοζύ. τα χαμηλά επιτόκια (μαζί με τη χαμηλή φορολογία) δημιουργούν κατανάλωση. Η κατανάλωση νέες θέσεις εργασίας. Ο Σαμαράς, τα τελευταία χρόνια μιλάει για ανάπτυξη. Με υψηλά επιτόκια φρενάρεις την ανάπτυξη. Ανλοιπόν είχε άδικο ο Σαμαράς, γιατί εσπευσμένα ο Τρισέ χαμηλώνει τα επιτόκια; Για να περισώσει ό,τι μπορεί! Από το αποτέλεσμα, λοιπόν, μάλλον έχει δίκιο ο Σαμαράς!

  9. insider avatar
    insider 09/10/2008 18:13:41

    Αυτό που προτείνει ο Σαμαράς και οσοι άλλοι προτείνουν τα χαμηλά επιτόκια είναι ουσιαστικά μια πριμοδότηση ανάπτυξης με δανεικά που δημιουργεί εξαρτημένους πολίτες (στις τράπεζες), τραπεζικούς γίγαντες και τις αντίστοιχες φούσκες και ροκάνισμα των εισοδημάτων όλων (και πιο έντονα φυσικά των χαμηλόμισθων) μέσω του πληθωρισμού.

    Ο πληθωρισμός είναι η πιο σκληρή μορφή έμμεσης φορολογίας (και να θες δεν μπορείς να την αποφύγεις) και οι προτάσεις για μείωση επιτοκίων μόνο φιλολαϊκές δεν ειναι.

    Μόνο με επιτόκια πάνω από τον πληθωρισμό και ανάπτυξη που βασίζεται σε πραγματική παραγωγή αγαθών ισορροπεί το σύστημα. Ολα τα αλλα είναι ανέξοδοι λαϊκισμοί που βολεύουν τους πολιτικούς και δυστυχώς ακούγονται ευχάριστα στα αυτιά των λυσαγμενων για κατανάλωση.

  10. ακης avatar
    ακης 09/10/2008 18:16:47

    Ο Σαμαράς δεν έχει λόγο να μπει τώρα σε αυτή τη διεφθαρμένη κυβέρνηση. Θα μπει όταν δεν θα μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο. Οταν θα παραδώσουν τη Μακεδονία, θα διαλύσουν τη μεσαία τάξη, όταν θα παραδώσουν και την τελευταία σπιθαμή γης στους καλογέρους. Τότε, όταν θα μας χαιρετούν, θα του ζητούν και αυτός θα τους χαιρετά

  11. Σπυρος avatar
    Σπυρος 09/10/2008 18:22:19

    Εξακτινε- σε Παρακαλώ μην μας γ..ς αλλο την συζήτηση

  12. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 09/10/2008 18:27:32

    Ολοι αυτοί είναι αναρμόδιοι.Για να αποδεχθεί τη θυσία του μάρκου η Γερμανία απαίτησε την πλήρη ανεξαρτησία της Ευρωπαικής Κεντρικής Τράπεζας και σκληρή πλοτική αλά Μπούντεσμπανκ γιατί δεν εμπιστεύετεαι τις απατάλες πολλών ευρωπαικών χωρών-εννοείται και της Ελλαδος-που θα υπονόμευαν το ευρώ.

  13. Αρις avatar
    Αρις 09/10/2008 18:30:24

    @ Εξάκτινος
    Η άλλη όψη του νομίσματος που "ξεχνάς" να αναφέρεις λέει ότι με τα υψηλά επιτόκια τα ήδη χρεωμένα νοικοκυριά αναγκάζονται να πληρώνουν επιπλέον τόκους πράγμα που οδηγεί στην μείωση της κατανάλωσης λόγω της μείωσης του "Disposable income" τους.Άρα τα υψηλά επιτόκια οδήγησαν στην μείωση της κατανάλωσης.
    Και επειδή δεν υπάρχει τέλεια οικονομική θεωρία, όλοι κρίνονται εκ του αποτελέσματος...και το αποτέλεσμα δικαιώνει το Σαμαρά

  14. giannis avatar
    giannis 09/10/2008 18:35:26

    @ ψυχραιμια
    Ο Σαμαράς θυμάμαι ότι είχε ζητήσει η ΕΚΤ να είναι ανεξάρτητη αλλά όχι ανεξελεγκτη. Και συμφωνώ μαζί του!

  15. Siopilos avatar
    Siopilos 09/10/2008 18:35:56

    Η όλη τοποθέτηση είναι πέρα για πέρα λάθος.Τι θέλει να πεί το άρθρο ότι μόνο ο ΣΑΜΑΡΑΣ είδε την ανάγκη μείωσης των επιτοκίων πανευρωπαικά και κανένας άλος;
    Παράξενο η Ιαπωνία που έχει τα επιτοκιά της στο 0,5% γιατί δεν τρέχει η οικονομία της;
    Aς υποθέσουμε ότι τα μειώνουν πάλι αύριο μία ολόκληρη μονάδα.Τι σημαίνει αυτό;Απλά ο μέσος Ελλήνας (και μάλον όχι ο μέσος ευρωπαίος) θα πήγαινε τρεχάτος να πάρει δάνεια που θα ήταν αμφίβολο εάν θα μπορούσε να τα απολπληρώσει.
    Οπότε ή "ρευτότητα" θα μεταφραζόνταν σε ακόμα μεγαλύτερα ελείματα στο εμπορικό ισοζύγιο ,σε ακόμα μεγαλύτερα κέρδη των τραπεζών και σίγουρα όχι σε μεγαλύτερες επενδύσεις (μιάς και αυτό δεν έγινε εξάλου ποτέ)
    Εξάλου η κρίση άρχισε όταν εσπασε ο κρίκος που τροφοδοτούσε την ζήτηση για καταναλωτικά αγαθά.
    Η χαμηλότερη ζήτηση σε μια υπερχρεωμένη οικονομία (η οποία ολοένα και πιέζονταν για να καταναλώνει) μείωσε και την παραγωγή και άρα έιχαμε τις πτώσεις των οικονομικών δεικτών.

    Οι πιστωτικοί οίκοι στις ΗΠΑ στήριζαν την ανάπτυξή τους στην άκρως κερδοφόρα αγορά ακινήτων και έτσι, όταν οι δυνατότητες χορήγησης δανείων στα εύπορα στρώματα εξαντλήθηκαν, αναγκάστηκαν να στραφούν στα δάνεια υψηλού ρίσκου, χορηγώντας χαμηλότοκα στεγαστικά δάνεια στα κατώτερα εισοδηματικά στρώματα που επιδίωκαν και αυτά να μετάσχουν στο «αμερικανικό όνειρο».

    Το αναπόφευκτο αποτέλεσμα ήταν ότι όταν, μετά την «περίοδο χάριτος», άρχισαν ν' αυξάνουν οι πληρωμές για επιτόκια, πολλοί από τους δανειολήπτες βρέθηκαν σε αδυναμία να πληρώσουν τις δόσεις τους και τα σπίτια τους άρχισαν να κατάσχονται.
    Η πτώση επιτοκίων ποτέ απο μόνη της δεν τροφοδοτεί την ανάπτυξη ( και όπως λέει και ο τραγουδιστής άν ταίσης μια αγελάδα κακάο δεν είναι καθόλου πιθανό ότι θα αρμέξεις σοκολάτα.)

    Δηλαδή το πρόβλημα της ελλάδας ειδικότερα είναι κατά τον κύριο ΣΑΜΑΡΑ είναι τα υψηλα επιτόκια;
    Eξάλου το 2005 που έγινε η δήλωση τα επιτόκια πρέπει να ήταν κοντά στο 2%!! (τόσο ψηλά τα θεωρούσε!!)
    Αντε και το έλεγε στον ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ εάν δεν κάνω λάθος δεν ασκεί η ΕΛΛΑΔΑ την νομισματική πολιτική αλλά η ευρωπαική ένωση και απ'ότι καταλαβαίνω δεν νομίζω ότι την λαμβάνουν υπόψη στις αποφάσεις.
    Τελευταία απορία ο ΣΑΜΑΡΑΣ έχει σπουδάσει οικονομικά και αν ναί γνωρίζουμε που ακριβώς έχει εμπειρικά δουλέψει για να αξιολογήσουμε και εμείς την εμπειρία του;;;;

  16. Αρις avatar
    Αρις 09/10/2008 18:44:37

    Λάθος μεγάλο η ταύτιση της μείωσης των επιτοκίων με την ανευ προυποθέσεων αύξηση των δανείων σε νοικοκυριά και την επιπλέον μείωση της ρευστότητας
    των τραπεζών.Αν οι τράπεζες έχουν πρόβλημα ρευστότητας ή αν θεωρούν οτι θα υπάρχουν προβλήματα αποπληρωμής των δανείων, δεν θα δανείσουν.Τόσο απλό είναι... μάλιστα ήδη το κάνουν. Από 'κεί που είχαμε 15-18 δάνεια την ημέρα τώρα έχουμε τόσα την εβδομάδα.
    Το όφελος απο την μείωση των επιτοκίων σύμφωνα με το Σαμαρά θα είναι κυρίως μια ανάσα για όλες τις ΜΜΕ και όλους τους ιδιώτες που έχουν ήδη δανεισθεί.
    Και εξάλλου μπορούν να αποπληρώσουν τα δάνεια τους με καινούργια χαμηλότερων επιτοκίων.

  17. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 09/10/2008 18:53:41

    Παιδιά είτε με χαμηλά είτε με υψηλά επιτόκια αν δεν υπάρχουν ανάγκες δε γίνονται αγορές. Δε σημαίνει ότι αυτοί που πληρώνουν δάνειο αν είχαν μικρότερα επιτόκια θα έριχναν τα εξοικονομηθέντα χρήματα στην κατανάλωση. Θα μπορούσαν να τα αποταμιεύσουν. Κορεσμένη οικονομία για χρόνια ήταν η ιαπωνική. Είχαν λεφτά και δεν ήξεραν τι να τα κάνουν μέχρι που πέρασαν καμιά δεκαριά χρόνια και χρειάστηκαν καινούρια πράγματα ή επισκευές για τα παλιά και κινήθηκε κάτι.

    Επίσης τα επιτόκια τα μείωσαν όχι για να ενισχύσουν την κατανάλωση αλλά για να γίνει φτηνότερη σε βάρος του καταθέτη η αντιμετώπιση της κρίσης.

  18. Theodore avatar
    Theodore 09/10/2008 18:56:40

    Μα η Ιαπωνια, ειναι εξαγωγικο κρατος, αρα αν δεν εχεις εσυ λεφτα να αγορασεις, η δε θελεις να αγορασεις γιατι εχεις, τοτε τι να κανει το οποιο επιτοκιο;

  19. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 09/10/2008 18:56:40

    Ανακοινώθηκε πτώση του euribor και δεν το πήρα χαμπάρι ???

    Διότι μόνον τότε θα μπορούμε να συζητάμε για πτώση επιτοκίων που αφορά τους καταναλωτές .

    Εώς τώρα το μόνο επιτόκιο που έπεσε είναι αυτό που αύξησε το περιθώριο κέρδους των τραπεζών χαριστικά από τον Τρισέ λόγω έλλειψης ρευστότητας .

    Ο Άρις έχει δίκιο και το επιβεβαιώνω ότι ήδη γίνεται και στην Ελλάδα . Θα κόψουν δάνεια αν μυριστούν κίνδυνο , ειδικά επιχειρηματικά .

  20. Αρις avatar
    Αρις 09/10/2008 19:15:21

    Υπάρχουν δανειολήπτες των οποίων το επιτόκιο είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα επιτόκια της ΕΚΤ. Αυτοί όπως και όσοι έχουν δάνεια σε ελβετικό φράγκο (αν και λιγότερο),δηλ το 70% των στεγαστικών θα δουν το επιτόκιο τους να μειώνεται.Όσοι είναι με Euribor δεν θα έχουν τέτοια μείωση.
    Είναι πέρα από απλά πιθανό όμως να μειωθεί και το euribor στα πλαίσια μιας ευρύτερης και πιο αποφασιστικής πολιτικής μείωσης των επιτοκίων κατι που ζητούσε ο Σαμαράς.

  21. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 09/10/2008 19:24:35

    Οι δανειολήπτες που είναι συνδεδεμένοι με επιτόκιο ΕΚΤ υπολογίζονται γύρω στο 30% ενώ αυτά που συνδέονται με ελβετικό γύρω στο 8% . Σύνολο 38% για την Ελλάδα .

  22. greekpoliticalreview avatar
    greekpoliticalreview 09/10/2008 19:27:52

    Λάθος : 60% + 8% = 68 %

    Έχεις δίκιο Άρις

  23. Αρις avatar
    Αρις 09/10/2008 19:38:26

    Ευχαριστώ για τον ευχάριστο διάλογο.
    Ας μείνουμε όμως στα γεγονότα τα οποία λένε ότι μια πολιτική μείωσης των επιτοκίων αντίθετα απ'ότι λένε πολλές 'Κασσάνδρες" θα οδηγήσει σε μία βαθιά ανάσα των δανειοληπτών.Στην Ελλάδα το ύψος των δανείων φτάνει το 90% του ΑΕΠ!!!!
    Αυτή είναι η πραγματική πολιτική προστασίας της μεσαίας τάξης η οποία ήδη είναι χρεωμένη,δεν θέλει νέα δάνεια.
    Όσο για το Σαμαρά φαίνεται να είναι ο μόνος πολιτικός που έχει σαφές σχέδιο στήριξης της μεσαίας τάξης έστω εν μέσω της συγκυρίας αυτής.

  24. δημοσθενης avatar
    δημοσθενης 09/10/2008 19:47:20

    Αρι- πες στη Ν.Δ.

  25. Xase avatar
    Xase 09/10/2008 20:43:32

    @ Εξακτινε
    στην Δ.Γερμανια αλλα και σε αλλα κρατη αλλαζουν τα αυτοκινητα καθε δυο η τρια χρονια. Το ιδιο κανουν με πολλα καταναλωτικα προιοντα. Δεν υπαρχει κορεσμος οπως λες και η κριση οφειλεται στο μεγαλο φαγοποτι και οχι στην μειωση της αναπτυξης. Το ιδιο γινεται και εδω. Ολοι νεα αυτοκινητα, ολοι νεα σρερεοφωνικα και κινητα νεας γενιας και τηλεορασεις και πολλα φρου φρου και αρωματα.
    Φυσικα και η μειωση της αναπτυξης παιζει τον ρολο της αλλα οχι στον βαθμο που της αποδιδεται.

  26. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/10/2008 21:01:29

    Τι να πώ; Όλοι έχετε δίκιο (εν μέρει). Φαντάζεστε πόσο μπροστά θά ήταν η Ελλάδα αν αυτή η κουβέντα είχε γίνει έστω και με κλειστές πόρτες στο ΥΠΕΘΟ (ή Υποικ ή ό,τι το λένε;)

    Φαντάζεστε αν αυτή η κουβέντα είχε γίνει μεταξύ του όποιου Διοικητή της ΤτΕ (μετά από αυτόν που πήγε έξω -- ο τελευταίος σοβαρός) και π.χ. των Προέδρων των δυό ιδιωτικών τραπεζών; Χαχαχαχα!

  27. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/10/2008 21:13:09

    η αύξηση των επιτοκίων της ευρωζώνης, κατα μερικούς ήταν ο θριαμβος της Ευρώπης και του ευρώ πάνω στην Αμερική και το δολλάριο, πέθανε τις δολλαριακές εξαγωγές, αγόρασε φτηνά το δολαριακό πετρέλαιο... τώρα βέβαια η Ευρωπαϊκή οικονομία θα φάει το μεγάλο αγγούρι, γιατί θα έχει και ύφεση και στενό χρήμα, και αδυναμία εξαγωγών, χωρίς την δυνατότητα να παίξει το σκληρό ή το μαλακό ευρώ.

    Η Αμερική θα πουλάει το καλαμπόκι της, και εμείς θα δανειζόμαστε από την Ρωσία για να αντέξουμε την βραχυπροθεσμη κρίση ρευστότητας.

    Ο Π-Π έχει πλέξει το εγκωμιο του Fed (μαζί σου Π-Π) στους χειρισμούς του και κάποιος άλλος παρατήρησε πως οι τωρινοί δικοι μας χειρισμοί δείχνουν ότι δεν υπάρχει ενωμένη Ευρώπη. Ένας πόλεμος λείπει για να το αποτελειώσει (μπρρρ)

    Όσο για τον Σαμαρα, άποψή μου αυτή, είναι ευπρεπής δεν είναι λιγούρης, δεν ειναι τεμπέλης, έχει μυαλό κλπ. Τον τύλιξαν τοτε τα καθίκια που παριστάνουν τους επαγγελματίες πολιτικούς. Ο Εβερτ ήταν; Ή ήταν η κάθετη διαφωνία του Μάνου να κάνει το χατήρι σε κάποιον διαπλεκόμενο; τι σημασία έχει; Στηρίζω σχεδόν εξ ορισμού κάποιον που την πατάει από καθίκια.

  28. χρηματιστης avatar
    χρηματιστης 09/10/2008 21:29:03

    Ο Σαμαρας εχει σπουδασει οικονομικα στο Amherst των ΗΠΑ και διοικηση επιχειρησεων στο Harvard University.Παρεπιμπτοντως θεωρω οτι σχετικα γρηγορα θα ειναι ο επομενος υπουργος οικονομικων..

  29. miaouth avatar
    miaouth 09/10/2008 21:29:39

    Άν ο Τρισέ είχε κάνει ότι και ο Γκρήνσπαν, θα είχε και η Ευρώπη (η σοβαρή, η Mitteleuropa!) σούπερ φούσκα (ακινήτων και κατανάλωσης) όπως οι ΗΠΑ, η Ελλάδα και μερικοί άλλοι. Και φυσικά θα έσκαγε, όπως έσκασαν οι άλλες.
    Είναι σαν το ανέκδοτο με τα δυό πιτσιρίκια που συζητούν εκατέρωθεν του τείχους στο Βερολίνο, τη σοκολάτα και το "θείο Στάλιν".
    Ευτυχώς που δεν άκουσαν τον Αντώνη. Γιατί οι άλλοι, για τα ... άλλα, που τον άκουσαν, ξέρετε τι πήραν.

  30. Ανικητος βλάκας avatar
    Ανικητος βλάκας 09/10/2008 21:58:02

    Μια σοβαρή ανάλυση για τα συμπτωματα της κρίσης διαβασα προσφατα στην ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ απο τον Καθηγητή Βεργόπουλο και συνιστώ ανεπιφυλακτα να ληφθεί υπόψη
    Δείτε εδώ http://www.enet.gr/online/online_text/c=114,dt=27.07.2008,id=60929376

    Πάντως το ζητούμενο ισχύει ποια ακριβώς εμπειρία οικονομική έχει ο κύριος ΣΑΜΑΡΑΣ;

  31. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 09/10/2008 22:05:15

    Προσωπικά δεν χωνεύω το Harvard. Harvard sucks! O κ. Σαμαράς θα καταλάβεί. Ωστόσο συμπαθώ τον κ. Σαμαρά. Και δεν θα του ευχόμουν το Οικονομικών, και αν το αναλάβει, τώρα, θα πρέπει να κάνει μια απογραφή πραγματική, ξαναγράφοντας τον προϋπολογισμό για αρχή (με την προοπτική να τον ξαναγράψει τον Φεβρουάριο και ίσως ξανά τον Ιούνιο). Βέβαια είμαι ολίγον απαισιόδοξος...

    Εγώ Αντώνη μου δεν θα σήκωνα το χέρι, και αν μου έλεγαν να πω μάθημα θα ζητουσα να πάω για νερό (και σου ορκίζομαι δεν το λέω ούτε ειρωνικά ούτε με κακία)

  32. γιαννης avatar
    γιαννης 09/10/2008 22:24:58

    Ο Σαμαράς ήταν υπουργός Οικονομικών στην Κυβέρνηση Τζανετάκη. Θυμάμαι ότι μέσα σε τρεις μήνες, κατήργησε την προσωποκράτηση για χρέη στο Δημόσιο, διπλασίασε τους μισθούς των σωμάτων ασφαλείας. Μετά ακολούθησαν Σουφλιάς και Μάνος...

  33. Εξάκτινος avatar
    Εξάκτινος 09/10/2008 22:29:48

    @ Xase

    Με 10% ανεργία και 30% κάτω από το όριο της φτώχειας εν μέρει επιδοτούμενο από κοινωνικά προγράμματα δεν είναι τα πράγματα έτσι όπως τα λες. Και ρόλο παίζει κι ο ρυθμός. Αν πριν πωλούνταν 100 αυτοκίνητα και τώρα 80 έχουμε μια κάμψη. Σαφώς και δεν παγώνουν τα πάντα αλλά επιβραδύνονται με διαφορετικούς ρυθμούς κάθε φορά.

  34. Ανικητος βλάκας avatar
    Ανικητος βλάκας 09/10/2008 22:30:33

    Προς Γιαννη

    Δεν το συζητώ !!!! Φανταστική δέσμη οικονομικών μέτρων.Οτι ακριβώς έλειπε απο την ψωροκώσταινα για να να τραβήξει μπροστά!!!

  35. Σπύρος avatar
    Σπύρος 09/10/2008 22:47:48

    Εξάκτινε μιά απαραίτητη διευκρίνιση.
    Ουδεμίαν σχέση έχω με το σχόλιο 13.

  36. wild gene avatar
    wild gene 10/10/2008 00:56:37

    Ο Σαμαράς απλά δικαιώνει τις σπουδές του και δικαιώνεται από τις εξελίξεις.
    Το ότι δεν είναι ο μόνος στον κόσμο που το είπε προφανώς ισχύει, είναι όμως ο μόνος από τους Έλληνες πολιτικούς που εξέφρασε τις απόψεις αυτές ανοιχτά και μάλιστα κόντρα στον "πανίσχυρο" Αλογοσκούφη (είναι αυτός που έβαλε τον Καραμανλή να κάνει εκλογές για να κάνει προϋπολογισμό).
    Και μάλιστα, προτείνει μέτρα που θα ανακούφιζαν και θα ανακουφίσουν τον απλό κόσμο μέσα σε μια εποχή ακρίβειας και οικονομικής κρίσης.

    Αφού το έργο με την παρατεταμένη λιτότητα δεν βγαίνει γιατί να μην επιχειρήσει το κράτος μια πολιτική ανάπτυξης; Έχουμε ανάγει σε τυφλοσούρτη την οικονομική πολιτική του Σημίτη του 1985!

  37. aksiokraths avatar
    aksiokraths 10/10/2008 01:19:41

    ΣΑΜΑΡΑΣ = το μέλλον της Νέας Δημοκρατίας και ο επόμενος ή μεθεπόμενος πρωθυπουργός!

    Επικράτηση Σαμαρά = ΤΕΛΟΣ Μητσοτακέικου once and for all!!!

    ΟΛΟΙ για Σαμαρά, άδειασμα Καραμανλέικου (που κατέστρεψε το κόμμα) και Μητσοτακέικου (που καταστρέφει τη χώρα).

  38. Helmut avatar
    Helmut 10/10/2008 11:02:53

    Απορώ με το antinews και την επανειλημμένη τακτική του να αβαντάρει απροκάλυπτα τον μέτριο Σαμαρά και να τον χρίζει μετά Χριστόν προφήτη.

    Τα ίδια είχατε κάνει ότι τάχα μου είχε προβλέψει τη κρίση στην Γεωργία μετά την αναγνώριση του Κοσόβου.

    Η κρίση που διανύουμε σήμερα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΤΟΚΙΑΚΗ και δεν έχει (σχεδόν) καμία σχέση με την πολιτική της ΕΚΤ.

    Δεν συμπαθώ το Μητσοτακέϊκο αλλά για τον Σαμαρά έχει δίκιο. Ο άνθρωπος είναι απάτη.

  39. isnogood avatar
    isnogood 10/10/2008 11:43:21

    Προς ασπάλακες της Ντόρας: ο καιρός που θα πάτε σπίτι σας -έστω και με οικιακές συσκευές simens- πλησιάζει!

    ΤΟ νέο ΓΟΥΔΙ έρχεται

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.