04/12/2008 16:49
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια λύση για την ανεργία

ΣΧΟΛΙΑ

  1. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/12/2008 17:06:03

    επειδή τυχαίνει να ξέρω το θέμα, η Μονή Τοπλού είναι φωτεινή εξαίρεση στην κατάντια, έχει ενώσει τον κόσμο με πρωτοποριακά έργα βιολογικών καλιεργειών και ανάδειξης τόσο του τοπικού πολιτισμού όσο και της εκκλησίας (και δεν έιμαι θρήσκος).

    Το 100% των κατοίκων της περιοχής στηρίζουν τον Ηγούμενο, τον οποίο ξέρω προσωπικά και θεωρώ αξιόλογο και φωτισμένο άνθρωπο που προστάτευσε και προστατεύει το Τοπλού.

    Οι αντιδράσεις κατά της Loyalward (ή ό,τι λέγεται τώρα) είναι απόλυτα δικαιολογημένες, όσον αφορά την ικανότητά της να ξεκολήσει...

    Οι πραγματικές αντιδράσεις είναι τα Κρητικά ξενοδοχειακά συμφέροντα, οι υπερασπιστές της ΝΔ στο Βατοπέδι και μερικοί αφελέις οι πουλημένοι οικολογο-συριζαίοι

  2. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/12/2008 17:10:03

    και μόνο για να μην παρεξηγούμαι, προσωπικά, είμαι κατά του αναπτυξιακού έργου, αλλά δεν είναι δικά μου τα χωράφια. Αλλά δεν είναι ούτε της ...TUI ούτε του κ. Αλαβάνου (όχι ότι κανένας τους είναι κατά του έργου, λέμε τώρα)

  3. κικι avatar
    κικι 04/12/2008 18:06:30

    Υπόθεση Τοπλού - Κάβο Σίδερο: Προγραμματικές σκέψεις με αφορμή ένα κίνημα 30/11/2008

    ΜΟΝΗ ΤΟΠΛΟΥ

    του Αντωνη Ανηψητακη



    Το περιβαλλοντικό και οικονομικοπολιτικό σκάνδαλο της Μονής Τοπλού προσφέρεται για πολιτικό προβληματισμό, γιατί εμπεριέχει τόσο τις αδυναμίες του πολιτικού μας συστήματος αλλά και γιατί περιγράφει, με μια αχνή αισιοδοξία, τους δρόμους υπέρβασής τους.

    Θυμίζω συνοπτικά. Το 1989 η Μονή έρχεται σε επαφή με εγγλέζους μεσίτες. Τα μιλήσανε, τα συμφωνήσανε για να προχωρήσουν στην τουριστική αξιοποίηση της μοναστηριακής περιουσίας. Έτσι, το 1991 η Μονή ιδρύει ίδρυμα, την Παναγία Ακρωτηριανή, στο οποίο δωρίζει 26.000 στρέμματα, το καλύτερο οικόπεδο της Μεσογείου κατά τους κτηματομεσίτες, και οι Εγγλέζοι ιδρύουν εταιρεία, την Loyalward Ltd, αργότερα MINOAN, για να αναπτύξουν τουριστικά το "οικόπεδο". Το 1992, επί κυβερνήσεως Μητσοτάκη, το ελληνικό Δημόσιο ενώ διεκδικεί την έκταση, ως καλός χριστιανός που δεν γνωρίζει η δεξιά του τι ποιεί η αριστερά του, εγκρίνει τη δωρεά των 26.000 στρεμμάτων στο Ίδρυμα. Η ανάθεση του έργου --κατ' όνομα τουριστικού, ουσία real estate, κατ' όνομα ήπιου, ουσία φαραωνικού--, με 5 χωριά στις ακτές, 7000 κλίνες, 3 γήπεδα γκολφ, 730 πισίνες, σταθμό αφαλάτωσης κ.ά. στους Εγγλέζους γίνεται με ένα διεθνή διαγωνισμό-μαϊμού. To 1995 υπογράφεται προσύμφωνο και το 1998 υπογράφεται η οριστική Σύμβαση, με την οποία τους παραδίδεται η έκταση για 80 χρόνια κι εκείνοι, ζάπλουτοι λόρδοι απ' το πουθενά, ψαρεύουν μετόχους στο δευτερεύον υψηλού ρίσκου χρηματιστήριο του Λονδίνου. Πωλούνται και ενοικιάζονται μακροχρονίως πολυτελείς βίλες στον τελευταίο κρητικό παράδεισο, που θα γίνει ακόμα πιο παραδεισένιος με μερικές "γκολφερές" βελτιώσεις.

    Το εκκρεμούν ιδιοκτησιακό τελεσιδικεί υπέρ της Μονής μετά τη σκανδαλώδη παραίτηση του Δημοσίου το 1999, επί κυβερνήσεως Σημίτη. Ο σκόπελος του ευρωπαϊκού προγράμματος Natura ξεπερνιέται με μια ογκώδη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, που αγαλλιάζει τους αναπτυξιολάγνους, του κ. Σουφλιά μη εξαιρουμένου, που την εγκρίνει και το 2006 εκδίδει περιβαλλοντικούς όρους. Οι οικολόγοι, των οποίων οι λογικές προτάσεις τους να συμμαζευτεί το έργο αγνοούνται, προσφεύγουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μαζί με 300 κατοίκους. Η τοπική κοινωνία αναστατώνεται. Οι ουκ ολίγοι παραμυθιασμένοι με το κινδυνεύον Ελντοράδο είναι αφιονισμένοι κατά των οικολόγων. Συκοφαντίες, διαβολές, απειλές κατά της "μειοψηφίας που καταστρέφει τον τόπο", κατά των "μίσθαρνων οργάνων" ξένων συμφερόντων. Το κλίμα τρομοκρατίας καθοδηγούν ο ηγούμενος, ο δήμαρχος Σητείας Νίκος Κουρουπάκης, διορισμένο μέλος του Ιδρύματος, ο αντινομάρχης Θ. Πατεράκης και ο μητροπολίτης Ευγένιος. Την ίδια στιγμή, οι Εγγλέζοι μοιράζουν αφειδώς υποσχέσεις για δουλειές.

    Οι οικολόγοι ανθίστανται. Στηρίζονται απ' το παγκρήτιο δίκτυο Οικοκρήτη, αλλά και κορυφαίες περιβαλλοντικές οργανώσεις, όπως το WWF. Προτάσσουν επιχειρήματα και αθροίζουν επίμονα δυνάμεις, πολιτικές, επιστημονικές, εγχώριες και διεθνείς. Έξι αιρετοί, της τοπικής και νομαρχιακής αυτοδιοίκησης, ανάμεσά τους και ο επί οκταετία Δήμαρχος Ιτάνου Γιάννης Περάκης, ο οποίος πολεμήθηκε απ' το Ίδρυμα, αναθέτουν στον δικηγόρο Φειδία Κοντεμενιώτη να ερευνήσει τη νομική πλευρά της υπόθεσης. Τα πορίσματα της έρευνας αποδεικνύουν το σκάνδαλο. Η τοπική κοινωνία κλονίζεται, το φάντασμα της μεγεθυμένης επανάληψης του αποτυχημένου εγχειρήματος Τροχανά-ΣΟΕ, που έχει αφήσει στην περιοχή μια ρημαγμένη νεκρόπολη, ξυπνά συνειδήσεις. Τα στοιχεία του Κοντεμενιώτη αξιοποιούνται και προκαλούν ερωτήσεις απ' όλη την αντιπολίτευση, ενώ αναγκάζουν τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών να ερευνήσουν το θέμα. Ο ΣΥΡΙΖΑ πρωτοστατεί με ερωτήσεις στη Βουλή και Ευρωβουλή, ο Α. Αλαβάνος, αξιοποιώντας το παράδειγμα του Βατοπεδίου, κάνει το θέμα πρωτοσέλιδο καταθέτοντας τεκμηριωμένο φάκελο στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Το επίσημο ΠΑΣΟΚ, με μια εξαιρετική ερώτηση του υπεύθυνου Περιβάλλοντος Σπύρου Κουβέλη, αναδεικνύει την ανάγκη περιβαλλοντικής προστασίας και επισημαίνει το σκάνδαλο. Ο Μ. Καρχιμάκης, που μέχρι εκείνη τη στιγμή διαγκωνίζονταν με το Νεοδημοκράτη Γ. Πλακιωτάκη για το ποιο κόμμα έχει προωθήσει περισσότερο τη "μεγάλη επένδυση", έκτοτε σιωπά. Εν τω μεταξύ, οι οικολόγοι κερδίζουν τη μάχη της δημοσιότητας. Πλειάδα εγκύρων δημοσιογράφων αναδεικνύουν το θέμα στον τύπο, τοπικό, αθηναϊκό και διεθνή, του Guardian συμπεριλαμβανομένου. Εκπομπές υψηλής τηλεθέασης βάζουν το Τοπλού στα σπίτια όλων. Απ' την Αγγλία και την Αμερική ξεκινά μια συντονισμένη προσπάθεια σωτηρίας της περιοχής με αξιοποίηση του Διαδικτύου, στην οποία πρωτοστατούν δυο κορυφαίοι επιστήμονες, ο βρετανός βοτανολόγος Όλιβερ Ράκμαν και η αμερικανίδα αρχαιολόγος Τζένιφερ Μούντι, συγγραφείς του βιβλίου Η δημιουργία του κρητικού τοπίου (κυκλοφορεί στα ελληνικά από τις Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης). Πάνω από 10.400 υπογραφές (ανάμεσα τους πάνω από 500 ειδικοί επιστήμονες, πάνω από 400 ακαδημαϊκοί) από όλο τον κόσμο, με εύγλωττα σχόλια, δίνουν φτερά και επιχειρήματα στον αγώνα. Ταυτόχρονα, στο ΣτΕ ο δικηγόρος Μάριος Χαϊνταρλής μαζεύει επιχειρήματα αξιοποιώντας την επίπονη δωρεάν προσφορά αρκετών επιστημόνων και πανεπιστημιακών.

    Σήμερα, όλο αυτό το πολύμορφο κίνημα μπορεί βάσιμα να ελπίζει ότι θα δικαιωθεί. Στο Συμβούλιο της Επικρατείας συζητήθηκε το θέμα στις 7 Νοεμβρίου, έπειτα από τέσσερις αναβολές. Η εισήγηση της κ. Χριστοφορίδου, αν υιοθετηθεί, μπορεί να γράψει Ιστορία στην προστασία του περιβάλλοντος, ιδιαίτερα στις περιοχές Natura και να περιορίσει την επιχειρούμενη γενικευμένη οικοπεδοποίηση. Ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, με την τεκμηριωμένη παραγγελία του, ουσιαστικά ξανανανοίγει το ιδιοκτησιακό και συμβάλει στη γενικότερη επανεξέταση του ζητήματος της εκκλησιαστικής περιουσίας.

    Η άλλη πλευρά, αποδυναμωμένη από τις εξελίξεις, προσπαθεί να διασωθεί εμμένοντας στο παραμύθι, πολώνοντας το κλίμα, καλλιεργώντας τον πιο χυδαίο τοπικισμό. Καθυβρίζουν όποιον διαφωνεί: Αλαβάνος, ΣΥΡΙΖΑ, Οικολόγοι έχουν την τιμητική τους, αλλά και το παράρτημα των γεωτεχνικών της Κρήτης, γιατί τόλμησε να συνεδριάσει στη Σητεία και να πάρει θέση παρεμφερή με αυτήν των οικολόγων. Στην απέλπιδα προσπάθειά τους, που κορυφώνεται σήμερα Κυριακή, με τη λαϊκή συνέλευση που συγκαλούν στη Σητεία προσκαλούν απαραιτήτως και όλους "όσοι έχουν ή είχαν ρόλο στα κοινά, ώστε να αποκαλυφθούν οι πραγματικές τους θέσεις ενώπιον του λαού". Πήραν ήδη μια πρώτη απάντηση απ' τον Φοίβο Ιωαννίδη: "Προσβλέπω στην ενότητα της τοπικής κοινωνίας. Ενότητας πάντως που προϋποθέτει το σεβασμό στην αντίθετη άποψη, την αναζήτηση της αλήθειας και την εμμονή στη νομιμότητα".

    ***

    Ο αγώνας συνεχίζεται, το διακύβευμα σταθερό: Θα μπορέσει η Σητεία να παραμείνει η κιβωτός που θα διασώσει την ψυχή και το τοπίο της Κρήτης και να γίνει το θετικό παράδειγμα για μια σταδιακή επούλωση των πολλαπλών πληγών της ή θα ακολουθήσει την πεπατημένη των βάναυσα κακοποιημένων βορείων ακτών του νησιού; Θα μπορέσει το ενδιαφέρον κίνημα αντίστασης, που φαίνεται να ανατρέπει τα φαραωνικά σχέδια οικοπεδοποίησης μιας ιδιαίτερα πλούσιας σε φυσικό και πολιτισμικό φορτίο περιοχής, να μετατραπεί σε ηγεμονική πολιτική δύναμη με πειστική πρόταση για την προστασία του τόπου και την ταυτόχρονη προκοπή των ανθρώπων του; Θα μπορέσει το μονοθεματικό "Όχι" στην επένδυση, να γίνει προγραμματικό "Ναι";

    Για να κατανοήσει κάποιος και αυτή την υπόθεση, πρέπει να έχει στο νου του την εικόνα του ελληνικού "τρύπιου" και αναποτελεσματικού κράτους. Απέναντι σ' αυτές τις τρύπες, έχουν παγιωθεί δυο πολιτικές στρατηγικές. Η μια, κυρίαρχη, υπηρετήθηκε δικομματικά, βιώνοντας την αδυναμία να κλείσει τις τρύπες, να προστατεύσει στοιχειωδώς τον δημόσιο χώρο, Ασωπούς, Κουρουπητούς κλπ.: τις διευρύνει, εκχωρώντας τα πάντα στους ιδιώτες, για ιερές και ανίερες επιχειρήσεις. Ο τρόπος νομιμοφανής και αδιαφανής ταυτόχρονα. Πολιτικοί και επιχειρηματίες όλων των επιπέδων μπαίνουν και βγαίνουν και υπερνικούν ελληνικούς νόμους, ευρωπαϊκές οδηγίες και όσους άμοιρους υπαλλήλους τιμούν τον όρκο τους. Υπάρχει και η άλλη στρατηγική της αποκάλυψης και καταγγελίας των τρυπών, που υπηρετεί η Αριστερά. Στις καλύτερες στιγμές της τις συνοδεύει με εναλλακτικές προτάσεις, που όμως ζητεί να εφαρμόσουν τα απρόθυμα κόμματα εξουσίας. Η ίδια, ουσιαστικά, δεν παίζει στο παιχνίδι της εξουσίας. Αποτέλεσμα αυτών των στρατηγικών είναι η σημερινή εικόνα της Ελλάδας, όπου πολλαπλασιάζονται οι τρύπες ως πληγές και όπου η Αριστερά κάποτε καταφέρνει να επουλώνει μερικές. Αν κάτι δείχνει το κίνημα για την υπόθεση Τοπλού-Κάβο Σίδερο είναι μια τρίτη στρατηγική, που αγωνιά να κλείσει τις τρύπες σήμερα, που πείθει εμβαθύνοντας στην οραματική διαχείριση των υπαρκτών δυνατοτήτων, που την ενδιαφέρει μόνο η λύση, και αποφεύγει να εξαργυρώσει επιτυχίες με κομματικά ποσοστά.

    Αν κάτι δείχνει το κίνημα της Τοπλού, είναι πως μπορεί να υπάρξει ηγεμονία ενός μπλοκ δυνάμεων που εμμένει στη νομιμότητα, αξιοποιεί στο έπακρον το Διαδίκτυο κι ένα ευρύ δίκτυο επιστημόνων με κοινωνική και περιβαλλοντική συνείδηση. Ενός μπλοκ που περιλαμβάνει οικολόγους, αριστερούς, αλλά και δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, οι οποίες, παραμένοντας στο ΠΑΣΟΚ, μπορούν να του δώσουν αριστερό οικολογικό πρόσημο.



    Ο Αντώνης Ανηψητάκης είναι νομαρχιακός σύμβουλος Λασιθίου, επικεφαλής της νομαρχιακής κίνησης "Το Λασίθι στην πλώρη".

  4. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 04/12/2008 18:07:08

    Πολύ σημαντικά αυτά που μας λες Αρχαιοπτέρυξ. Όμως, πώς βοηθάει τη ΝΔ η ανάδειξη αυτού του θέματος; Με έβαλε κι εμένα σε υποψίες ότι το κίνησε πρώτος ο Χατζηνικολάου, αλλά δεν μου βγαίνει το σενάριο. Μόνο και μόνο για να τραβήξει την προσοχή του κόσμου από την "καλή ΝΔ" στην "κακιά Εκκλησία"; Μπορείς να με διαφωτίσεις σε παρακαλώ; Για να το λες, κάτι περισσότερο θα ξέρεις.

  5. Takitos avatar
    Takitos 04/12/2008 18:12:29

    @Αρχαιοπτέρυξ
    Μια κι όπως γράφεις ξέρεις το θέμα, μπορείς να μας πεις πού τα βρήκε η μονή Τοπλού τα 26.000 στρέμματα;

  6. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/12/2008 18:43:22

    Επώνυμε και Τακτικέ

    Δεν είμαι επικοινωνιολόγος, αλλά όπως είπες και εσύ το έβγαλε ο Χατζηνικολάου με υπαινιγμούς σκανδάλων που απεδείχθησαν μία παράνομη(;) πέργκολα και μιά πολεοδομική(;) παράβαση πωλητού σουβενίρ στο πάρκινγκ στο Βάϊ.

    Ο ξάδερφός μου στο χωριό ακούει Βατοπέδι, Βάι, παπάδες, καλόγεροι σκάνδαλα! Η τακτική της σουπιάς.

    Δεν είμαι απολογητής καμμίας εκκλησίας, αλλά ξέρω το θέμα στο Τοπλού. Κατ' αρχάς δεν έχει γίνει κανένα έργο. Θα γίνει, στην δευτέρα παρουσία, διότι (1) οι Αγγλοι είναι ανίκανοι, (2) το σχεδιο σύμβασης παραχώρησης είναι πανάκριβο και (3) ισχυρά συμφέροντα κρητικών και μη ξενοδόχων και άλλων δεν επιθυμούν το έργο.

    Η γη δεν πουλιέται, δεν υποθηκεύεται, δεν μεταβιβάζεται. Νοικιάζεται ωστόσο.

    Ο Ηγούμενος στην Μονή Τοπλού είναι αυτός που είναι, τον ξέρω, δεν θα ανέβω στην πυρά για αυτόν, αλλά μάρτυρές του ΟΛΟΙ οι ντόπιοι, και εγώ, είναι φωτισμένος, καλός, τίμιος κλπ. Έχει κάτι ντόπια λαμόγια η περιοχή που ή περίμεναν δώρα που δεν πήραν, ή τους αρέσει να γράφουν εκθέσεις ιδεών για ξενοδόχους του Αγιου Νικολάου, του Ηρακλέιου και του Ρεθύμνου.

    Ένα-δύο από αυτά τα λαμόγια με ζάλισαν και μένα προσωπικά, καποτε, και πίστεψέ, ήταν της άγριας φυλής των Μασσάϊ. Δεν έιδα κανέναν να μασσάει ωστόσο, όχι ότι βλέπω τα πάντα.

    Η μόνη εκμετάλλευση της γης του μοναστηριού είναι, μέχρι σήμερα, από ντόπιους, αμπέλια, κατσίκια, βιολογικό λάδι, μέλι, τυρί, και τέτοια. Προσωπικά είμαι κατά του έργου γιατί το τοπίο είναι μαγευτικό, και το λατρεύω, αλλά δεν είναι δικιά μου η γή. Ο Ηγούμενος δεν έχει κόρες και ανήψια να προικίσει, αλλά το Πατριαρχείο, αν δεν κάνω λάθος θέλει λεφτά. Σταυροπηγιακή η Μονή.

    Ο διαγωνισμός έχει αδύνατα σημεία, και τα ξέρει ο Ηγούμενος. Χωρίς να είμαι στο κεφάλι του, προτεραιότητά του ήταν να κατοχυρώσει τα ιδιοκτησιακά του, και άσχετα από ότι λέει το κάθε μαϊμούνι, το ιδιοκτησιακό έχει τελεσιδικήσει...χωρίς να είμαι νομικός (οικονομικός είμαι). Η πρόταση των Άγγλων δεν ήταν παλαβή ούτε παραπλανητική, ούτε η προεπιλογή τους ήταν τρωτή (για αυτό βάζω το χέρι μου στην φωτιά). Ωστόσο συμφώνησαν σε κάτι ανέφικτο, δείχνει την αφέλειά τους, ή την πίεση των καιρών. Επίσης απεδείχθησαν πλεονέκτες και μη συνεργάσιμοι, ή απλά μονοφάηδες. Απέρριψαν προτάσεις και κρούσεις συνεργασίας από σοβαρές Ελληνικές εταιρίες.

    Να πω για τα 26.000 στρέμματα:

    Το Μοναστήρι, πολύ πριν γεννηθώ είχε (δεν έχω ιδέα πως) 100, ή παραπάνω χιλιάδες στρέμματα. Από την Τουρκοκρατία υποθέτω. Σταδιακά μοίρασε την γη στους ντόπιους, αργότερα σε πρόσφυγες του 97 ή του 22 και ακτήμονες, αργότερα στο Ναυτικό (το Κάβο Σίδερο έχει πιλάφια), αργότερα σε δασικές και αρχαιολογικές υπηρεσίες κλπ. Εμεινε με 50 ή 60 χιλιάδες στρέμματα, από τα οποία έβαλε 26.000, τα πιο μη γεωργικά, μη δασικά, μη τίποτα, στο Ιδρυμα, για αυτή την δουλειά. Οι ιδιοκτησίες αμφισβητήθηκαν κυρίως επί και από Πασόκ. κούτσου κούτσου, δικαιώθηκε το Μοναστήρι στην ιδιοκτησία. Τελεσίδικα, άκουσα και διαβασα.

    Σήμερα, δεν αμφισβητείται η ιδιοκτησία, αλλά η χωροθέτηση (νομίζω). Σουφλιάς, Λαλιώτης κλπ.

    Τα περί Μητσοτάκη, τα έχω ακούσει σε καφενεία, σίγουρα έχει πάει ο Μητσοτάκης στο Μοναστήρι, αλλά στο Μοναστήρι έχει πάει και η κουτσή Μαριά, και εγώ και θα έπρεπε να πάτε και εσείς, είναι πολύ όμορφο, και συντηρημένο χάρη στον Ηγούμενο. Να πάτε Σαρακοστή. Μπορεί και να ψέλνω εκεί, αν είμαι τυχερός. Αν είστε εσείς τυχεροί θα σας κεράσουν νηστίσιμο πιλάφι και ζωχούς.

  7. μανώλης avatar
    μανώλης 04/12/2008 20:49:44

    @6. Γράφεις Αρχαίε: "...Η μόνη εκμετάλλευση της γης του μοναστηριού είναι, μέχρι σήμερα, από ντόπιους, αμπέλια, κατσίκια, βιολογικό λάδι, μέλι, τυρί, και τέτοια."
    ...και καλό είναι να την αφήσομε ως έχει.
    (την εκμετάλλευση εννοώ, και δεν δίνω δεκάρα για τα συμφέροντα των ξενοδόχων ή της TUI.)

    "...Ο Ηγούμενος δεν έχει κόρες και ανίψια να προικίσει, αλλά το Πατριαρχείο, αν δεν κάνω λάθος θέλει λεφτά.
    Σταυροπηγιακή η Μονή."
    Εδώ είναι το κουμπί, (και για το Βατοπέδι) και θαρρώ πως δεν έχει ψαχτεί όσο πρέπει.

  8. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 04/12/2008 21:28:53

    Μανώλη, το Βάϊ και τα Μάλια τα θυμάμαι πριν τα ανακαλύψουν οι Αγγλοι και οι Γερμανοί. Το είπα, μου αρέσουν τα λαγολίβαδα, και η Ερμουπολη, όπως είναι. Απλά, δεν είναι δικά μου. Οι κάτοικοι Παλαικαστρου και Σητείας θέλουν το «έργο» και η απογοήτευση για αυτούς είναι ότι δεν γίνεται.

    Μην συγκρίνεις το Τοπλού με το Βατοπέδι. Το Τοπλού έχει έναν χοιροβοσκό, έναν επιστάτη, μια μαγείρισσα, ένα βιβλιοπωλείο με έναν υπάλληλο. Δεν έχει ούτε offshore, ούτε λογιστές, ούτε τίποτα. Και ότι έχει είναι από εισιτήρια και πωλήσεις λαδιού ή κρασιού και από το παγκάρι και από ενοίκια από βοσκούς και αγρότες, και έχουν όλα πάει για επισκευές και συντήρηση και τοικά έργα.

    Και κάθε Κυριακή, μετά την εκκλησία, οι γυναίκες κάνουν τον καφέ ή κερνάν την ρακή και τα γλυκά με την σταφίδα και οι υπόλοιποι θυμούνται και κουτσομπολεύουν.

  9. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 05/12/2008 00:09:13

    @archaeopteryx: Αληθεύει ότι μόνο ο ηγούμενος υπάρχει εκεί; πώς και δεν πάνε μοναχοί; Περίεργο μου φαίνεται. Μήπως υφίσταται κανένα εκκλησιαστικό "εμπάργκο";

  10. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 05/12/2008 09:34:43

    την τελευταία φορά που πέρασα υπήρχε ένας μοναχός (και ο ηγούμενος). Παλαιότερα υπήρχαν, φυσικά, περισσότεροι μοναχοί. Μην με ρωτάς για;τί δεν έχει μοναχούς, θα πηγαινα εγώ (μου αρέσει εξαιρετικά το μέρος και το "πνέυμα" και ο αέρας) αλλά είναι βαριά η καλογερική.

    Ένα μεταφέρω μόνο: δεν είχα ποτέ αίσθηση διαπλοκής ή αρπαχτής ή πονηριάς. Όχι ότι καταλαβαίνω τα πάντα, αλλά κάτι καταλαβαίνω...

    Αν τώρα ενδιαφέρεσαι να μονάσεις στο Τοπλού, το μόνο που πρέπει να σου επισημάνω ότι ενώ είναι μαγευτικό μέρος, έχει φασαρία. (Έχει όμως κάτι αυστηρές σκήτες, αν αντέχεις, στα γύρω βουνά...)

  11. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 05/12/2008 18:27:53

    @archaeopteryx: για τα βουνά, το συζητάω. Ίσως... μακάρι... αλλά πού;

  12. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 05/12/2008 20:16:14

    μα για τα βουνά γύρω από το Τοπλού λέω...
    Έχει και στον Άθω σκήτες, αλλά εκεί μονο για real estate και offshore.

  13. "νήπιος γέρων" avatar
    "νήπιος γέρων" 05/12/2008 20:52:12

    "αλλά πού;"- τέτοια τύχη, εννοούσα. Γιατί, όπως και να το κάνουμε, e-φίλε, τα μοναστήρια έχουν τα ωραιότερα μέρη της Ελλάδας, μεν, αλλά και "βαριά η καλογερική", δε.

    Μου φαίνεται θα πάω καμιά βόλτα στα φιλαράκια μου στο Αγιονόρος. Θα έχουν πάθει την πλάκα τους κι αυτοί, με όλα αυτά. Πάντως, σε τρεις μονές δεν έχω πάει στο Όρος, η μια είναι η Βατοπεδίου. Τώρα, θα πάω, όμως...

    ΥΓ. Άσχετο, αλλά της ώρας: "Ελληνοφρένεια" και πάσης Ελλάδος! Να 'ναι καλά τα παιδιά!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.