14/05/2008 00:53
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια επικίνδυνη … τρύπα στο νερό, στη Θεσσαλονίκη

Και δεν μας φτάνουν όλα τα άλλα, βγήκε και εκείνος ο μοναδικός φωστήρας της κυβέρνησής μας να μας πει ότι, θα πρέπει εντός των επομένων τριών ετών να εγκαταστήσουμε φυσικό αέριο στις οικοδομές μας. Καλό μαγαζί το αέριο! Και άφθονο χρήμα – να φάνε κι οι κότες. Πραγματική «βόμβα». Γιατί, όπως μας προειδοποιούν οι ρώσοι μηχανικοί, το αέριο αυτό, όταν κάνει μπαμ, δεν αφήνει ποτέ πίσω του τραυματίες. Και άλλο που δεν θέλουν και οι Αλβανοί, που είναι και οι μόνοι τεχνίτες χωρίς ένσημα και σύνταξη, που το εγκαθιστούν στις αρχαίες οικοδομές μας. Πού να τα μάθει αυτά ο Πολιτικός Μηχανικός; Διάβασε ποτέ για όσα δυστυχήματα έχουν συμβεί τα χρόνια που είναι ΥΠΕΧΩΔΕ; Διάβασε ποτέ, για το πού θα γίνει η υποθαλάσσια οριζόντια τρύπα στην Θεσσαλονίκη; Γιατί εκεί δίπλα οδεύει εδώ και μερικά χρόνια ο κεντρικός αγωγός φυσικού αερίου, θεμελιωμένος πίσω από τα αρχαία μπλόκια της παλιάς παραλίας, από κάποια εταιρεία, που μετά από την κατασκευή έφυγε και χάθηκε κι αυτή. Κατάλαβε ποτέ ότι, εκεί δίπλα στην τρύπα αυτή ελλοχεύει μια εν δυνάμει έκρηξη; Είδε ποτέ στην ΝΕΤ ότι, κάτι ανάλογο συνέβη με την έκρηξη και φωτιά στον αγωγό φυσικού αερίου στην Σεούλ, που μέχρι να σβήσει καίγονταν με φλόγα σε μήκος δυο χιλιομέτρων και σε ύψος 40-50 μέτρων;

Ας είναι καλά ο Λιάπης. Κάτι φαίνεται να υποψιάσθηκε για τον κίνδυνο επαναλήψεως του Κούρσκ με την καταστροφή του ρωσικού πυρηνικού υποβρυχίου από την Βαλτική στον Θερμαϊκό και αποφάσισε να απαγορέψει την κατασκευή της οριζόντιας υποθαλάσσιας τρύπας με το πρόσχημα ότι, για την κατασκευή της μέσα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα πρέπει να κατεδαφισθούν δύο παραδοσιακά κτίρια από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Όπερ και ανεφάρμοστο, ως απαράδεκτο. Τώρα μένει μόνο να μας πει ο Σαρακατσάνος, αν με την ακύρωση της συμβάσεως για αυτήν την τρύπα ο κ. Μπόμπολας θα εισπράξει τον . . . μισό ελληνικό προϋπολογισμό, όπως προβλέπεται από τις συμβατικές ποινικές ρήτρες. Η Θεσσαλονίκη αντιπαροχή στον κ. Μπόμπολα, λοιπόν.

Εμείς όμως κύριε Πρόεδρε με τους λαμπρούς σου συνεργάτες, που είστε και από τη Θεσσαλονίκη, τι χρεωστάμε και σε ποιόν;

ΠΕΛΙΑΣ

ΣΧΟΛΙΑ

  1. (A)θανάσης avatar
    (A)θανάσης 14/05/2008 01:57:23

    Και που είσαι ακόμα, Φάκτορα...
    Περίμενε τους μεγάλους σεισμούς, να δεις γλέντια. Τότε θα καταλάβουμε τι θέλει να πει ο Χολυγουντιανός ποιητής που δείχνει σκηνές σεισμών με πυρκαγιές...

  2. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 14/05/2008 04:52:32

    are pelia olo tetia mas kanis ke den se xehname .Kala emis imaste ke fili alla ke ta simferonta ta ehis trelani .Pia tripa sto Novo Selo tha taposoun tora!!!

  3. wert01gf avatar
    wert01gf 14/05/2008 04:56:16

    Η τρύπα του όζοντος μου φαίνεται φταίει.
    Υπάρχει και άλλη μία τρύπα μες στα κεφάλια τους, η οποία ελέγχεται αν είναι η αιτία της καταστροφής.

  4. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 14/05/2008 07:06:22

    Μήπως η εγχείρηση της Νατάσσας απέτυχε και θα ανοίξει η κεφάλα του Μπούλη ? .Το παιντι ειναι κάλο???

  5. Theodore avatar
    Theodore 14/05/2008 10:05:32

    Στη Γερμανια, σκανε οι σωληνες με το αεριο, οταν πεφτει η θερμοκρασια, εδω με κανα σεισμο θα γινει της κακομοιρας.
    Η Ελλαδα, ειναι μια χωρα, που μπορει ανετα να χειριστει ολες τις τεχνολογιες.(Ουτε τα σκουπιδια δεν ξερει τι να κανει).

  6. συνταξιούχος avatar
    συνταξιούχος 14/05/2008 10:43:34

    Άρα Theodore το συμπέρασμα που προκύπτει από την εμπειρία σου είναι απλό μετά από αυτό, η Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα αδειάσουν στην θέση της Ακρόπολης και στο άγαλμα του Μεγάλου θα μπορούν να τοποθετήσουν δυο πυρηνικούς σταθμούς έτσι θα γίνουμε το ενεργειακό κέντρο τον Βαλκάνιων .Πρέπει να σου άρεσε το σκηνικό .Κάτι τέτοιο έχει σαν όνειρο ο Κουφός και τρελαίνει τους συντάκτες και Κωστάκη .αλλά ικανοποιεί τα διαπλεκόμουνα ,βλέπεις θα έχουν να τρώνε και οι επόμενες γενιές των παιδιών τους .

  7. Νικολ.... avatar
    Νικολ.... 14/05/2008 12:50:24

    Εδώ όπως λέει και ο Τάκης με 5 εκ. του Στ. τρέλαναν όλοι την Ελλάδα

  8. ΠΕΛΙΑΣ avatar
    ΠΕΛΙΑΣ 14/05/2008 20:19:27

    Mπορεί να κάνει κανείς σχόλια με διάθεση καυτηριασμού ορισμένων τεκταινομένων και των πρωταγωνιστών τους στην καθ’ημάς πολιτική σκηνή, την στιγμή που όσα σχολιάζονται δεν αμφισβητούνται. ‘Ετσι φθάσαμε και στον ΥΠΕΧΩΔΕ μας, που μας έδωσε λαβή για όσα γράψαμε, επειδή ούτε ήξερε, ούτε ρώτησε και ούτε έμαθε ποτέ ότι, μία υποθαλάσσια αρτηρία, όπως αυτήν που προγραμματίζει να φτιάξει στην Θεσσαλονίκη, οδεύουσα δίπλα σε κεντρικό αγωγό μεταφοράς φυσικού αερίου, θεμελιωμένου περισσότερο από πρόχειρα, απαγορεύεται δια ροπάλου από τις σχετικές τεχνικές προδιαγραφές σε οποιαδήποτε χώρα της υφηλίου. Ακόμα και της πλέον υπανάπτυκτης.

    Θα εξακολουθήσουμε να εστιάζουμε στο θέμα αυτό κύριε Υπουργέ, επειδή ούτε από την προϊστορία του αγωγού αυτού κατορθώσατε να μάθετε ότι,

    Πρώτον: της μελέτης που αποφασίσατε να εφαρμόσετε προηγείται μελέτη λειτουργικά απόλυτα τεκμηριωμένη και σωτήρια για την Θεσσαλονίκη, το κέντρο της, την παραλία της και φυσικά την κυκλοφορία της και

    Δεύτερον: η ως άνω μελέτη, δωρεά, δηλαδή χωρίς καμία αμοιβή, στους συμπολίτες τους από 40 επιστήμονες πολλών ειδικοτήτων πανεπιστημιακών, αλλά και ειδικών από το ελεύθερο επάγγελμα, έφθασε μέχρι την φάση της ολοκληρώσεως της οριστικής μελέτης, αλλά δεν τελεσφόρησε, δηλαδή δεν δημοπρατήθηκε για περισσότερους λόγους

    Α.- Ο εμπνευστής της υποθαλάσσιας αρτηρίας και τότε δήμαρχος της Θεσσαλονίκης Σ.Κούβελας έγινε Υπουργός και στην θέση του άφησε τον Ντίνο Κοσμόπουλο.

    Β.- Ο δήμαρχος αυτός πολύ χαλαρό στις απόψεις του, με την αλλαγή της Κυβερνήσεως βραχυκυκλώθηκε αφ’ενός από έναν εσμό τεχνικών γραφείων που «ταϊσθηκαν» με 1.5 και κατ’άλλους 4,5 δις δραχμών για να μελετήσουν τα . . . αμελέτητα με μία εργασία, που όντως αποτελεί μία οριζόντια τρύπα στον Θερμαϊκό και αφ’ετέρου βραχυκυκλώθηκε από τον τότε ΥΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτη και συνυπέγραψε την μεταφορά του φυσικού αερίου με έναν κεντρικό αγωγό δίπλα στα θεμέλια των πολυκατοικιών της παραλίας της Θεσσαλονίκης και πίσω από τα ασταθή μπλόκια που στηρίζουν την παραλιακή λεωφόρο. Τα παρατράγουδα στην κίνηση αυτή μπορούν να γίνουν το bestseller της πασοκικής μιζέρια εκείνων των χρόνων. Ή τουλάχιστον να αποτελέσουν ένα ξεχωριστό ποστ.

    Γ.- Η υπογραφή για τον αγωγό αυτό έλαβε χώρα υπο το πρίσμα ότι, αφού άλλαξε η κυβέρνηση, η υποθαλάσσια σαν έργο της προηγουμένης μπορεί να μην γίνει ποτέ. ‘Ετσι εμφανίσθηκε στην Θεσσαλονίκη μία κατασκευαστική εταιρεία, που αφού ταλαιπώρησε την παραλία της και τοποθέτησε ούτω πως τον αγωγό, χάθηκε τελείως από το τεχνικό προσκήνιο.

    Δ.- Υπήρξαν βέβαια και οι εκ της αυξήσεως του κυκλοφοριακού φόρτου ανάγκες, που έλεγαν ότι, κάτι πρέπει να γίνει. Και έτσι μέχρι τότε, που έφυγε η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, οι Θεσσαλονικείς άκουσαν 13 φορές τον Λαλιώτη και 14 τον Σημίτη, να υπόσχονται την υποθαλάσσια, χωρίς όμως να κάνουν ο,τιδήποτε μέχρι την ημέρα που μας είπαν αντίο. Φαίνεται δε ότι, οι σύμβουλοι του τότε ΥΠΕΧΩΔΕ γνώριζαν, ή μόνο διαισθάνονταν την απαγορευτική προδιαγραφή και ίσως γι’αυτό δεν προχώρησαν στην ερ-γολαβία. ‘Εστω και στην εργολαβία της μελέτης, που εξεπόνησαν τα δικά τους τεχνικά γραφεία με τις ανωτέρω αμοιβές και με πύργους καταναγκαστικού εξαερισμού-φουγάρα ύψους 30 μέτρων επάνω από την θάλασσα, μπροστά από τον Λευκό Πύργο και από το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου !!!

    Ε.- Οι μελετητές που έχουν εκπονήσει την τελευταία αυτή μελέτη δηλώνουν ότι, δεν γνώριζαν απολύτως τίποτε για τον αγωγό του φυσικού αερίου. Και όμως σήμερα, αν δεν έχει αλλάξει κάτι, που ο ελληνικός λαός δεν το γνωρίζει, ο σημερινός ΥΠΕΧΩΔΕ φαίνεται ότι, θα ήθελε να προχωρήσει με κατασκευαστή τον Μπόμπολα στην τελευταία αυτή εξαμβλωματική μελέτη. Και επειδή πολλά μπορούν να συμβαίνουν στο παρασκήνιο, την στιγμή αυτή η «εξαμβλωματική» δεν μπορεί να συμπληρωθεί και με την «επικίνδυνη».


    Κύριε Υπουργέ,

    ‘Εχοντας υπ’όψιν την σύμβαση μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και του κατασκευαστού της υποθαλάσσιας αρτηρίας, η οποία δεσμεύει ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ, δεν γνωρίζω, αν είστε ακόμα και εσείς ο ίδιος σε θέση να προτείνετε στον κατασκευαστή, χωρίς φυσικά εμείς οι ανίδεοι φορολογούμενοι να πληρώσουμε ποινικές ρήτρες. Και τούτο πριν και αν ποτέ προχωρήσει στην εκτέλεση του έργου αυτού, να κάνει τον κόπο και να αναζητήσει στα αρχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ την πρώτη μελέτη. Και αφού την μελετήσει και την συγκρίνει με την σημερινή μελέτη - που είναι ομολογουμένως ένα φθηνό προϊόν πολιτικής αντιπαραθέσεως της εποχής εκείνης και όχι τεχνικής σκέψεως, γνώσεως και εφαρμογής - μαζί σας κύριε Υπουργέ, επειδή και εσείς σαν Πολιτικός Μηχανικός μπορείτε να δώσετε ακόμα πολλά, για να προκύψει επιθ τέλους η λειτουργικά βέλτιστη λύση, χωρίς να καταστρέψει τον μόνο χώρο αναψυχής, που προσφέρει η παραλία της Θεσσαλονίκης στους κατοίκους της και όπως λένε οι ναυτικοί που ταξιδεύουν, η δεύτερη ομορφότερη παραλία της Μεσογείου με πρώτη αυτήν της Βηρυττού.

    ΠΕΛΙΑΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.