#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/10/2012 07:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μια αληθινή ιστορία του πολέμου (για την ενότητα λαού και ηγεσίας...)



Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

Η ιστορία είναι αληθινή. Την αφηγήθηκε στα γεράματα του Ιταλός αξιωματικός, που πολέμησε ως Υπολοχαγός στην Αλβανία, στον γιο του, κορυφαίο στέλεχος ιταλικής αμυντικής βιομηχανίας κι αυτός με την σειρά του την είπε σε Ελληνοαμερικανό φίλο μου, σε δείπνο στη Ρώμη πριν τρία χρόνια.

Ήταν οι πρώτες μέρες του πολέμου, όταν ήδη η αλαζονεία του Μουσολίνι και του …συνθέτη οπερέτας Αρχιστρατήγου του είχε κολλήσει στις λάσπες και τα βράχια των ηπειρωτικών βουνών, μετά τον τιτάνιο αγώνα της ελληνικής προκάλυψης. Ήδη ο Στρατός μας προωθούσε πυρετωδώς μονάδες για να φράξει ερμητικά όλες τις διόδους στους φασίστες κι είχαν αρχίσει οι πρώτες αντεπιθέσεις μας.

Ο νεαρός Υπολοχαγός κι ο λόχος του, μετά την πρώτη σφαλιάρα, αντί να πίνουν καφέ στην Αθήνα, βρέθηκαν να σκάβουν χαρακώματα και ορύγματα, πιο πίσω κι από κει που είχαν εξορμήσει τα ξημερώματα της 28ης Οκτωβρίου.

Ένας φρατέλος Λοχίας ήρθε τρέχοντας από το προωθημένο φυλάκιο και του είπε, «Κύριε Υπολοχαγέ, δείτε! Οι Έλληνες τρελάθηκαν! Στέλνουν εναντίον μας γυναίκες!».

Ο Υπολοχαγός σήκωσε το κεφάλι του από το χαράκωμα και μαζί με όλο τον λόχο του είδε μια παράξενη εικόνα, που τον έκανε να σηκωθεί ολόρθος. Από απέναντι προχωρούσε σκυφτή και με γοργό βάδην μια αραιή γραμμή από φιγούρες με χακί…φορέματα. Κρατούσαν ανά χείρας τα θρυλικά Μάνλιχερ (το τυφέκιο σύμβολο των ευγενέστερων αγώνων μας) με εφ’ όπλου λόγχη.

Για αρκετά δευτερόλεπτα οι Ιταλοί στρατιώτες έκπληκτοι παρακολουθούσαν το παράξενο θέαμα, ξέχασαν ακόμα και να ρίξουν. Είχαν ανασηκωθεί όλοι πάνω από τα πολυβόλα και τις θέσεις μάχης κι είχαν αρχίσει ν’ ακούγονται ψίθυροι, γέλια κι ειρωνικά σχόλια. Οι παράξενες ένοπλες …γυναίκες έφτασαν σχεδόν στα 100 μέτρα, στην γραμμή εφόδου, στα 100 μέτρα, όπου, όπως μου είχε αφηγηθεί το 1984 στο τρένο για Θεσσαλονίκη, ένας παλιός πολεμιστής του Αλβανικού, ονόματι Σαββόπουλος, ξεχωρίζουν οι αληθινοί άντρες. Εκεί στο αναπεπταμένο πεδίο, όπου έπρεπε να τρέξεις ακάλυπτος ολόϊσια πάνω στον εχθρό και τα πολυβόλα του.

Ο Υπολοχαγός σήκωσε τα κιάλια του κι εστίασε σε μια από τις φιγούρες.

Πρώτα είδε την φούντα από το φάριο και κατεβάζοντας λίγο τα κιάλια αντίκρισε το μυστακοφόρο πρόσωπο ενός αρειμάνιου Εύζωνα. Τα …φορέματα ήταν ο χακί ντουλαμάς εκστρατείας των Ευζωνικών Συνταγμάτων.

‘Όπως είπε στον γιο του, εκφράζοντας την διαδοχή των συναισθημάτων του ιδίου και των ανδρών του «νοιώσαμε πρώτα έκπληξη, ύστερα απορία και μετά τρόμο!».

Την στιγμή, που, αφήνοντας τα κιάλια να πέσουν στο στήθος του,  ξεκίνησε πανικόβλητος να ουρλιάζει «πυρ!», οι …γυναίκες μετέτρεψαν το γρήγορο βάδην σε ξέφρενη έφοδο, προτείνοντας τις ξιφολόγχες, ενώ η ιαχή «Αέρα» αντιλαλούσε στις γύρω χαράδρες. Τα σκληραγωγημένα αγροτόπαιδα, στην πλειοψηφία τους, που στελέχωναν το Ευζωνικό, ενώ με καθυστέρηση άρχισαν να βάλλουν τα ιταλικά όπλα, γρήγορα βρέθηκαν μέσα στα χαρακώματα των Ιταλών κι άρχισε να δουλεύει αλύπητα η ξιφολόγχη. Ανέτρεψαν όλες τις θέσεις μάχης των φρατέλων πυροβολώντας σχεδόν εξ επαφής και λογχίζοντας, αυτούς που πριν λίγο γελούσαν με τους τρελούς Έλληνες, που τολμούν και στέλνουν …γυναίκες ενάντια στην Αυτοκρατορία των Fasci.

Όσοι γλίτωσαν, μαζί κι ο Υπολοχαγός, έκαναν νέο ρεκόρ στο κατοστάρι. Ο καφές στην Αθήνα απομακρύνθηκε κι άλλο. Θα τον έπιναν τον Απρίλιο του ’41, γλυκόπικρο, ταπεινωμένοι και με γερμανικές πλάτες.

Αυτή ήταν η πρώτη επαφή του νεαρού Υπολοχαγού με τους Ευζώνους. Έμαθε με ακριβά δίδακτρα την διαφορά του ντουλαμά από την γυναικεία φούστα και την αναγνώριζε και μισό αιώνα μετά.

Αυτοί ήμασταν αδέρφια τότε. Δεν ήμασταν δανειολήπτες, νουνεχείς εταίροι. Είχαμε ξαναγίνει εξ ανάγκης πολεμιστές.

Είχαμε ενότητα, λαϊκοί, φιλελεύθεροι, τεταρτοαυγουστιανοί, αριστεροί. Με ηγέτη τον Μεταξά, που είπε Όχι, εκφράζοντας όλους μας. Το είπε, μην είμαστε μίζεροι, ανιστόρητοι ψευτοπροοδευτικοί. Ναι, δικτάτορας ήταν, με φασιστική αποκλίνουσα, κυρίως βασιλικός ανήρ αλλά πατριώτης. Με το Όχι όμως, εξιλεώθηκε και για το 1915 και την απαράδεκτη στάση του στο Διχασμό. Προετοίμασε και διηύθυνε τον αγώνα. Κι ο Λαός πολέμησε. Είπε το έμπρακτο διαρκές Όχι, με το Μάνλιχερ, που μέχρι δημοτικά τραγούδια του ‘φτιαξαν οι στρατιώτες μας. Απλό, αξιόπιστο, ευθύβολο.

Ήμασταν ενωμένοι. Για να αγωνιστούμε κι όχι για να υποταχτούμε. Ήμασταν πειθαρχημένοι. Όχι για να μας πουλάνε νομίμως και ν’ αγοράζουμε ληγμένα.

Ο άνθρωπος, αδέρφια, θέλει να νοιώθει τον ήλιο και τον καθαρό αέρα στο μέτωπο. Κι αυτό απαιτεί να είσαι όρθιος. Στηριζόμενος όχι απλά στα πόδια σου, αλλά σε Ηγεσία και Ιδέες, πέρα και πάνω από την έστω κι επιδέξια διαχείριση.

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
    ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. 28/10/2012 07:12:56

    Συγκίνηση, αξιοπρέπεια, ελευθερία.

  2. Γεώργιος avatar
    Γεώργιος 28/10/2012 07:46:37

    Ήταν κι ο παππούς μου, Κωνσταντινόπουλος Γεώργιος, στους ευζώνους και είναι χρυσή η ευκαιρία να του κάνω ένα τιμητικό μνημόσυνο. Τον έχω και φωτογραφία με τη στολή του εύζωνα στο σπίτι. Πέθανε το 2006 πλήρης ημερών ,στα 90 του χρόνια. Αγροτόπαιδο από τη Φθιώτιδα κι αυτός, σκληραγωγημένος όπως όλοι τότε, μου έλεγε διάφορες ιστορίες για το μέτωπο, όπως ότι κάποτε έμεινε ο λόχος του νηστικός για 16 ή 17 ημέρες. Μετά την παράδοση των όπλων και την επέλαση των Γερμανών γύρισε στο χωριό του. Όμως ο αγώνας συνεχίστηκε ,τώρα από τις γραμμές της εθνικής αντίστασης. Αργότερα κυνηγήθηκε ως αριστερός, πήγε και στη Γυάρο. Ας ελπίσουμε εμείς οι νεώτεροι να μην ζήσουμε ξανά εθνικό διχασμό και να δούμε σύντομα την πατρίδα μας να προοδεύει. Τιμή και δόξα στους ήρωες του αλβανικού μετώπου και της αντίστασης.

  3. eliza avatar
    eliza 28/10/2012 08:24:59

    Φαηλο καλημερα. Και τοτε και τωρα οι Ελληνες ειχαμε παντοτε ψυχη! Μεγάλη, και περηφανη. Αλλα κυριως, γενναια. Μονο που σημερα ειναι φυλακισμενη! Αυτη ειναι η διαφορα..

  4. Ο ΜΕΤΟΙΚΟΣ avatar
    Ο ΜΕΤΟΙΚΟΣ 28/10/2012 08:39:26

    Αγαπητέ φίλε Φαήλο. Πάντα καταφέρνεις να παντρέψεις με ανεπανάληπτο τρόπο το παρελθόν με το παρόν και βέβαια αυτό είναι πολιτική. Και τώρα σε ρωτώ, έχει καμιά σχέση ο Έλληνας τότε με τον σημερινό; Έχει καμιά σχέση ο τότε πολιτικός με τον σημερινό; Δε σημειώνω τίποτε άλλο. Σήμερα είναι ημέρα εθνικής περισυλλογής και ημέρα τιμής για τους Έλληνες πατριώτες-πολεμιστές που τίμησαν τις ιστορικές τους καταβολές.

    • lypon avatar
      lypon @ Ο ΜΕΤΟΙΚΟΣ 28/10/2012 20:39:15

      Αχ Μέτοικε, οι πολιτικοί της Ελλάδας, από γενέσεως νέου Ελληνικού Κράτους, ξεπουλημένοι ήτανε. Θυμήσου πως λεγόντουσαν τα πρώτα κόμματα...

      Δε θυμάσαι ε; Είναι γιατί επιβίωσε η πραγματική τους ονομασία, Γαλλικόν, Αγγλικόν και Ρωσικόν κόμμα.

      Και, για να μην παρεξηγηθώ, όποτε δοκίμασε ο στρατός να κάνει πολιτική, σκατά τα έκανε κι αυτός...

  5. ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ avatar
    ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΣ 28/10/2012 09:11:20

    Σ ΑΥΤΟΥΣ που ΔΕΝ ΔΕΙΛΙΑΣΑΝ
    Σ ΑΥΤΟΥΣ που εβαλαν την ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ πανω απο τη ΖΩΗ τους
    Σ ΑΥΤΟΥΣ που ΔΕΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΑΝ τα αριθμητικα δεδομενα
    Σ ΑΥΤΟΥΣ που ΔΕΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΑΝ τις προβλεψεις
    Σ ΑΥΤΟΥΣ που η γενια μου δεν θα μπορουσε να τους κοιταξει καταματα

    Απεριοριστος ΣΕΒΑΣΜΟΣ και ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ

    "Μνημη του λαου μου , σε λενε Πινδο " Οδυσσέας Ελύτης - Αξιον Εστι
    Σε λένε ύψωμα 731 , Κορύτσα , Αργυροκαστρο , Πρεμετή , Πόγραδετς

    ΤΙΜΗ και ΔΟΞΑ στους ΗΡΩΕΣ

  6. BLACKQUEEN avatar
    BLACKQUEEN 28/10/2012 09:11:54

    '' Ήμασταν ενωμένοι. Για να αγωνιστούμε κι όχι για να υποταχτούμε. Ήμασταν πειθαρχημένοι. Όχι για να μας πουλάνε νομίμως και ν’ αγοράζουμε ληγμένα.
    Ο άνθρωπος, αδέρφια, θέλει να νοιώθει τον ήλιο και τον καθαρό αέρα στο μέτωπο. Κι αυτό απαιτεί να είσαι όρθιος. Στηριζόμενος όχι απλά στα πόδια σου, αλλά σε Ηγεσία και Ιδέες, πέρα και πάνω από την έστω κι επιδέξια διαχείριση''. Απλά, αποστομωτικός κ. Φαήλο. Μπράβο σας.

    Μονάχα τα μεγάλα Ο Χ Ι γράφουν Ιστορία. Η αποκοτιά, η τόλμη, η αυτοθυσία και η γενναιότητα. Ποτέ η συμφεροντολόγα λογική, οι μικρόψυχοι υπολογισμοί, η δειλή συγκατάβαση κι οι ατιμωτικές συνθηκολογήσεις. ΤΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ ΕΠΟΥΣ ΤΟΥ 1940 και σε όλους όσους αντιστάθηκαν αργότερα ενάντια στο φασισμό και τον άθλιο Γερμανό κατακτητή.
    Φρειδερίκος Νίτσε - ΄΄ Η Γέννηση της Τραγωδίας΄΄ (1872)
    «Αποδεδειγμένα σε κάθε περίοδο της εξέλιξής του ο δυτικοευρωπαϊκός πολιτισμός προσπάθησε να απελευθερώσει τον εαυτό του από τους Έλληνες.

    Η προσπάθεια αυτή είναι διαποτισμένη με βαθύτατη δυσαρέσκεια, διότι οτιδήποτε κι αν δημιουργούσαν, φαινομενικά πρωτότυπο και άξιο θαυμασμού, έχανε χρώμα και ζωή στη σύγκρισή του με το ελληνικό μοντέλο, συρρικνωνότανε, κατέληγε να μοιάζει με φθηνό αντίγραφο, με καρικατούρα.

    Έτσι ξανά και ξανά μια οργή ποτισμένη με μίσος ξεσπάει εναντίον των Ελλήνων, εναντίον αυτού του μικρού και αλαζονικού έθνους, που είχε το νεύρο να ονομάσει βαρβαρικά ότι δεν είχε δημιουργηθεί στο έδαφός του. Κανένας
    από τους επανεμφανιζόμενους εχθρούς τους δεν είχε την τύχη να ανακαλύψει το κώνειο, με το οποίο θα μπορούσαμε μια για πάντα να απαλλαγούμε απ' αυτούς. Όλα τα δηλητήρια του φθόνου, της ύβρεως, του μίσους έχουν αποδειχθεί ανεπαρκή να διαταράξουν την υπέροχη ομορφιά τους.

    Έτσι, οι άνθρωποι συνεχίζουν να νιώθουν ντροπή και φόβο απέναντι στους Έλληνες. Βέβαια, πού και πού, κάποιος εμφανίζεται που αναγνωρίζει ακέραιη την αλήθεια, την αλήθεια που διδάσκει ότι οι Έλληνες είναι οι ηνίοχοι κάθε επερχόμενου πολιτισμού και σχεδόν πάντα τόσο τα άρματα όσο και τα άλογα των επερχόμενων πολιτισμών είναι πολύ χαμηλής ποιότητας σε σχέση με τους ηνίοχους, οι οποίοι τελικά αθλούνται οδηγώντας το άρμα στην άβυσσο, την οποία αυτοί ξεπερνούν με αχίλλειο πήδημα».

  7. Κωνσταντινος avatar
    Κωνσταντινος 28/10/2012 09:38:26

    Γερμανος- Προεδρος Κριστιαν Βουλφ παραιτηση
    Γαλλια- προεδρος Ζακ Σιρακ σε παραιτηση για διαφθορα
    Ισραηλ – προεδρος Μοσέ Κατσάβ 7 χρονια καθειρξη
    Τουρκια -στα 80 τους χρονια στρατηγοι με χειροπεδες
    Αγγλια - υπουργοι σε παραιτηση και φυλακη για κατασπαταληση δημοσιου χρηματος , το φοβερο ποσο των 500 ευρω;;;;
    Ιταλια – υποθεση ‘’καθαρα χερια’’ – προσφατως καταδικη Μπερλουσκονι
    …κλπ

    Ισως ειμαστε το μοναδικο κρατος στην Ευρωπη το οποιο δεν εχει κλεισει, ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΣ , ΚΑΜΜΙΑ ΕΘΝΙΚΗ ‘’ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ’’. Εχουν δοθει αδιαφοροι, επιεικως, χαρακτηρισμοι και ερμηνειες σε περιπτωσεις εθνικων καταστροφων – Προδοσια της Κυπρου – Μικρασιατικη Καταστροφη κλπ –οπου βεβαιως, το μονο που καταφεραν είναι να οδηγησουν τον κοσμο στη πολιτικη συγχυση, στην ταυτιση με το ‘’κακο’’ και ‘’ανηθικο, και στην αποδοχη του ‘’ατιμωρητου’’ ως αυτονοητο και φυσιολογικο. Τις περιπτωσεις ‘’εθνικης ανατασης’’ ( επανασταση 1821 – ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ – πολεμος του ’40), με ΑΠΟΥΣΕΣ τις πολιτικες ηγεσιες, ακολουθησαν τραγωδιες κυριως απο σφαλματα και προδοσιες των ηγετων μας .Ηδη η ιστορια των λιστων ( ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ), με ‘’στικακια’’ που χανονται, με συρραφες ονοματων, εμπλοκες μυστικων υπηρεσιων κλπ, αποδεικνυει ο,τι για άλλη μια φορα τελικως τιποτα δεν προκειται να αλλαξει αν περιμενουμε τη λυση από καποιον ‘’πατερουλη’’ η’ προσφατως και ‘’μητερα’’ (Μερκελ), οποιος - α και αν είναι αυτος-η. Όλα τα τελευταια από-προσανατολιστικα θυμιζουν τη γνωστη ελληνικη πρακτικη (’’σαλαμοποιησης’’) ,όπως στην αναθεση εργων, στις δημοσιες προμηθειες στην νομοθετηση, στις πολιτικες, ΕΘΝΙΚΕΣ αποφασεις κλπ οπου, αν συμβει καποιο ‘’ατυχημα’’ να μη στοχοποιειται από την εξουσια κανενας υπευθυνος ( τελικως και καμμια τιμωρια) ΕΝΩ στο λαο ειναι γνωστοι αυτοι που μας οδηγησαν –ουν στην καταστροφη. Σε οποιοδηποτε ,στοιχειωδως, οργανωμενο κρατος ‘’τυποι’’ σαν τον Γ.Παπανδρεου – Παπαδημο (κυριως) , Παπακωνσταντινου κ.α, θα ηταν, ηδη, πισω από τα καγκελα με ΣΥΝΟΠΤΙΚΕΣ διαδικασιες.
    Ο Σωλ Μπελοου γραφει στο, εκπληκτικο, Χερτσογκ…’’ σε κάθε κοινοτητα υπαρχει μια ταξη ανθρωπων αληθινα επικινδυνη για τους αλλους. Δεν εννοω τους εγκληματιες. Γι’αυτους εχουμε τις ποινικες κυρωσεις. Εννοω τους ηγετες. Μονιμα οι πιο επικινδυνοι ανθρωποι αναζητουν τη δυναμη. Ενώ στα στεκια της αγανακτησης ο υγιως σκεπτομενος πολιτης βραζει μεσα του… είναι γραφτο μας να ειμαστε* σκλαβοι εκεινων που εχουν τη δυναμη να μας καταστρεψουν.’’
    Λογω ΚΑΙ της ημερας, μια απλη ερωτηση.

    Ειμαστε ;

  8. Kραντωρ avatar
    Kραντωρ 28/10/2012 09:48:51

    Εύζωνοι, οι καταδρομείς της εποχής, με σκληρή, ιδιαιτέρως επιμελημένη εκπαίδευση, ατρόμητοι μαχηταί, ασυναγώνιστοι τόσον στο τακτικό πεδίον όσον και στις ανορθόδοξες πρακτικές. Ελπίζω , ο «άγιος» Σινανίου και Σιατίστης να μη τους κατηγορήσει επειδή επολέμησαν εναντίον των «αδελφών» τους, ελόγχησαν τους « συνανθρώπους» τους και απέτραψαν εκατοντάδες χιλιάδες « μετανάστες» να κατακτήσουν την Πατρίδα μας.

  9. Διογένης avatar
    Διογένης 28/10/2012 11:44:50

    Μάλλον δεν γνωρίζετε κύριε Κρανιδιώτη επαρκώς την ιστορία του Διχασμού και ομιλείτε για "απαράδεκτη στάση του Μεταξά" το 1915. Ο Μεταξάς ήταν καταρχάς εκείνος που μαζί με το σύνολο του λοιπού, πλην Βενιζέλου, πολιτικού κόσμου (ακόμη και από το ίδιο το κόμμα του Βενιζέλου) απέτρεψε την παράδοση της Καβάλας στους Βούλγαρους, την οποία είχαν ζητήσει οι σύμμαχοι από τον Βενιζέλο ως "κίνητρο" για να βγει η Βουλγαρία στον πόλεμο και ο Βενιζέλος είχε ΔΕΧΘΕΙ την εξωφρενική εκείνη απαίτηση - φυσικό, αφού ήταν ο πειθήνιος εκπρόσωπος των ξένων στην Ελλάδα.

    Αλλά ο Μεταξάς ήταν κυρίως εκείνος, ο οποίος με την ιδιοφυή του στρατιωτική ανάλυση απέτρεψε την ελληνική συμμετοχή στην αυτοκαταστροφική, όπως αποδείχθηκε, επέμβαση των Συμμάχων στα Δαρδανέλια, προβλέποντας με ακρίβεια την εξέλιξη των επιχειρήσεων και το καταστροφικό οποιασδήποτε ελληνικής συμμετοχής σε αυτήν.

    Ποια ήταν λοιπόν η "απαράδεκτη" στάση του Μεταξά το 1915; Η Ελλάς οφείλει πάρα πολλά στη σωφροσύνη του στρατιωτικού Μεταξά, ο οποίος διείδε αυτά που δεν είχε δει το βρετανικό επιτελείο, εν οις και ο πολύς Τσώρτσιλ.

    Ο μόνος ο οποίος είχε πραγματικά απαράδεκτη στάση τότε, και προκάλεσε τον Διχασμό, ήταν βέβαια ο ίδιος ο λατρεμένος σας Βενιζέλος, ο οποίος επέτρεψε τη σταδιακή εγκατάσταση των απομειναριών του σερβικού στρατού στη Θεσσαλονίκη καθώς και γαλλικού στρατού, που προκάλεσε διπλωματικό βραχυκύκλωμα στην προσφυώς, τότε, ουδέτερη Ελλάδα, προκάλεσε την πολιτική ένταση που οδήγησε στο Διχασμό και οδήγησε, σε βάθος χρόνου, στη Μικρασιατική Καταστροφή, αποκλειστικός ηθικός αυτουργός της οποίας είναι ο Βενιζέλος (με φυσικούς αυτουργούς και από τις δύο πλευρές, για να είμαστε δίκαιοι).

    Για να μην σας μείνει καμία απορία, το "προσφυώς" σημαίνει ότι η Ελλάδα δεν επιτρεπόταν να βγει στον πόλεμο χωρίς να έχει διασφαλίσει καμία παραχώρηση από την πλευρά των Συμμάχων. Και πώς να υπάρχει τέτοια διασφάλιση, αφού το πρώτο πράγμα που έκαναν οι Ρώσοι μόλις φάνηκε ότι υπάρχει περίπτωση να βγει η Ελλάδα στον πόλεμο, ήταν να υπογράψουν μυστική συνθήκη με Γαλλία και Βρετανία ότι θα πάρουν την Κωνσταντινούπολη, το μεγαλύτερο μέρος της Ανατολικής Θράκης και το σύνολο των Στενών.

    Υπό τέτοιες διπλωματικές συνθήκες - και φυσικά χωρίς καμία διασφάλιση για την Μικρά Ασία - μεθόδευε ο Βενιζέλος την έξοδο της Ελλάδας στον πόλεμο. "Να σκοτωθούμε εμείς σήμερα για τα δικά τους συμφέροντα, και αύριο να δούμε τι θα φιλοτιμηθούν να μας δώσουν οι Σύμμαχοι". Είδαμε το φιλότιμό τους...

    • άρπυια avatar
      άρπυια @ Διογένης 28/10/2012 16:35:34

      “Να σκοτωθούμε εμείς σήμερα για τα δικά τους συμφέροντα, και αύριο να δούμε τι θα φιλοτιμηθούν να μας δώσουν οι Σύμμαχοι”.
      Ακριβώς τα ίδια μας λένε και τώρα, κάπου 100(!!!) χρόνια μετά, οι "ταγοί" μας!
      "Να κάνουμε ό,τι μας ζητούν οι δανειστές" και "θα περιμένουμε να δούμε" τι θα μας δώσουν ως "αντάλλαγμα" για τους "κόπους" μας!
      Για άλλη μια φορά, η Ιστορία επαναλαμβάνεται ως (τραγική) Φάρσα, και για άλλη μια φορά, Λαός που δεν έχει "μάθει" (από) την Ιστορία του, είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει!

    • Ποντομέδων avatar
      Ποντομέδων @ Διογένης 28/10/2012 19:54:46

      Υποκλίνομαι Διογένη !

    • lypon avatar
      lypon @ Διογένης 28/10/2012 20:47:14

      Βρε Διογένη, από ότι θυμάμαι, η ελλάδα βγήκε μεγαλύτερη από όσο μπήκε...

      Και, για την Καταστροφή (που σίγουρα έχει κι ο Βενιζέλος μερίδιο), αν θυμάμαι καλά, προκλήθηκε όταν η ηγεσία της χώρας άρχισε να κάνει του κεφαλιού της, γυρεύοντας την Κόκκινη Μηλιά...

      • Σχετικά Ασχετος avatar
        Σχετικά Ασχετος @ lypon 28/10/2012 21:55:09

        "γυρεύοντας την Κόκκινη Μηλιά"
        Ισως δεν γνωρίζεις ότι οι βενιζελικοί ήταν υπέρμαχοι της μεγάλης ιδέας.Ιδεολογικός τους αντίπαλος ο Ιωνας Δραγούμης.

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ lypon 28/10/2012 23:12:06

        Δεν ήταν καθόλου αυτονόητο ότι θα έβγαινε μεγαλύτερη από όσο μπήκε το 1915. Καταρχάς, το 1915 δεν συμμετείχε ακόμη η Βουλγαρία, άρα δεν ήταν στο παιχνίδι το να πάρουμε τη Δυτική Θράκη (αντιθέτως, της έταζαν οι Σύμμαχοι με τη σύμφωνη γνώμη του Βενιζέλου την Καβάλα για να την πείσουν να εξέλθει στο πλευρό της Αντάντ). Δεύτερον, δεν ήταν στο παιχνίδι η Ανατολική Θράκη και η Πόλη, που τις είχαν τάξει μαζί με τα Στενά στην Ρωσία. Τρίτον, για τη Μικρασία, οι Σύμμαχοι δεν είχαν ξεκαθαρίσει τι ακριβώς θα έδιναν, ούτε αν θα έδιναν. Τελικά έδωσαν με τα χίλια ζόρια ένα μη βιώσιμο κομμάτι, όχι υπό ελληνική κυριαρχία (θα γινόταν δημοψήφισμα σε πέντε χρόνια για το αν θα υπαγόταν η Σμύρνη στην ελληνική κυριαρχία) και που σε κάθε περίπτωση υπολειπόταν των ελληνικών προσδοκιών. Και αν δεν είχαμε καταλάβει τη Σμύρνη το Μάιο του 1919, ίσως να μην παίρναμε ούτε και αυτό. Ας αφήσουμε ότι την επομένη της συνθήκης των Σεβρών οι "Σύμμαχοι" άρχισαν να εργάζονται για την ανατροπή της και ΟΛΟΙ οι ιστορικοί σήμερα συμφωνούν ότι η επάνοδος του Κωνσταντίνου ήταν απλώς η αφορμή που έψαχναν (μήπως για αυτό έκανε και τις εκλογές ο Βενιζέλος;).

        Ώστε το 1915 δεν υπήρχε ΤΙΠΟΤΑ για να πάρει η Ελλάδα. Μόνον αόριστες υποσχέσεις για τη Μικρασία, που είδαμε εκ των υστέρων πόσο πολύ τις εννοούσαν. Ενδεχόμενο να έχει ρεαλιστικά κέρδη άρχισε να έχει η Ελλάδα μετά την έξοδο της Βουλγαρίας στο πλευρά των Κεντρικών Αυτοκρατοριών και, κυρίως, μετά την ανατροπή του Τσάρου, το 1917 και για την ακρίβεια μετά την έλευση των Μπολσεβίκων, τον Οκτώβριο, που ανέτρεψε τα δεδομένα στη Θράκη. Αυτά όμως ήταν ενδεχόμενα που, όταν έγινε ο Διχασμός, δεν ήταν καν ορατά.

        Άρα, για το 1916 μένει μόνον η Δυτική Θράκη. Ερωτάται όμως ο κ. Κρανιδιώτης και ο κάθε καλοπροαίρετος υποστηρικτής του Βενιζέλου. Πόσο βέβαιη ήταν η επικράτηση των Συμμάχων το 1916; Η αλήθεια είναι ότι δεν ήταν καθόλου βέβαιη. Στα Ανατολικά, οι Ρώσοι ηττώνταν, ενώ στα Δυτικά το πεδίο μάχης ήταν η Γαλλία και κάθε μάχη ήταν κρίσιμη για να μην καταρρεύσει το γαλλικό μέτωπο. Θα ήταν τρέλλα να εισέλθει η Ελλάδα στον πόλεμο με αυτά τα δεδομένα. Διότι, για να έχει ως μόνο βέβαιο κέρδος τη Δυτική Θράκη σε περίπτωση νίκης, ρίσκαρε να χάσει τα πάντα σε περίπτωση ήττας.

        Το συμπέρασμα κάθε καλόπιστου παρατηρητή ήταν ότι στις δεδομένες στιγμές την Ελλάδα εξυπηρετούσε η ουδετερότητα και μάλιστα η αυστηρή ουδετερότητα, χωρίς γαλλικό στρατό στη Θεσσαλονίκη. Η οποία μετά επέφερε την κατάληψη του Ρούπελ - με σαφή ευθύνη ΚΑΙ της βασιλικής παράταξης, αλλά όχι μόνον της βασιλικής παράταξης εκεί - που αποτέλεσε και την αφορμή που έψαχνε ο Βενιζέλος για να κάνει με στοιχειώδη πολιτική νομιμοποίηση το κίνημα της Θεσσαλονίκης με γαλλικές λόγχες.

        Και ήταν τόσο "χρήσιμη" η κατάληψη του Ρούπελ από τους Βουλγάρους, που οδήγησε στο σχηματισμό της κυβέρνησης της Θεσσαλονίκης από το Βενιζέλο και στην "αμνήστευσή" του για όλες τις προηγούμενες προδοτικές κινήσεις του.

        Δέστε όμως περισσότερα εδώ: http://www.phorum.gr/viewtopic.php?t=9137 για την προβοκάτσια από την πλευρά των Γάλλων σε σχέση με το Ρούπελ. Εκπληκτικό. Απλά εκπληκτικό. Που αν γίνει κοινή συνείδηση σε όλους μας, το τι ακριβώς συνέβη τότε, αλλάζει τον τρόπο που διαβάζουμε την ελληνική ιστορία. Η οποία πάντοτε τους υπηρέτες των ξένων τους είχε στην πιο περίοπτη θέση...

    • Σχετικά Ασχετος avatar
      Σχετικά Ασχετος @ Διογένης 28/10/2012 21:23:56

      To πάθος του αγαπητού Φαήλου για τον Βενιζέλο,δεν τον αφήνει να έχει σωστή γνώση και άποψη για εκείνη την εποχη.
      Ας αναρωτηθεί,γιατί ο ήρωάς του Ιωνας Δραγόυμης,δεν είχε την ίδια γνώμη μ'αυτόν.
      Οι σύμμαχοι κατέλαβαν την Κέρκυρα,έκαναν απόβαση στη Θεσσαλονίκη,απέκλεισαν και υποχρέωσαν σε λιμοκτονία τον Πειραιά και την Αθήνα.Κατηγορήθηκε ποτέ ο Βενιζέλος για παραχώρηση εθνικης κυριαρχίας;

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Διογένης 29/10/2012 00:03:51

      Αγαπητέ Διογένη, την Ιστορία του Διχασμού την γνωρίζω επαρκέστατα. Μάλλον η δική σου μεγάλη αγάπη για τον Μεταξά και η αντιπάθεια σου για τον Βενιζέλο δεν σε αφήνουν να δεις την αλήθεια.
      Για να εξηγούμαι, θεωρώ αναμφίβολα πατριώτη τον Ι. Μεταξά, ικανό επιτελικό, μέτριο ως ρήτορα και "πολιτική σκηνική παρουσία" αλλά έντιμο και με θάρρος. Τα μεγάλα του ελαττώματα ήταν ο, τότε, φιολογερμανισμός του κι η απόλυτη αφοσίωση του στον Βασιλιά. Σε σημείο που όταν η γνώμη του Βασιλιά συγκρούστηκε με το εθνικό συμφέρον, ο Μεταξάς προτίμησε την στήριξη της γνώμης του Βασιλιά, βασιζόμενος και στην εσφαλμένη πεποίθηση του για την νίκη της Γερμανίας.
      Όλα αυτά περί πρόβλεψης του για συμμαχική αποτυχία στην Καλλιπολη είναι σωστά, όμως επίσης είχε προβλέψει και την νίκη της Γερμανίας, θαυμάζοντας την πολεμική μηχανή της. Αυτό όλοι το ξεχνάνε, που ήταν το βασικότερο κι εκεί έδραζε την τότε στάση του, που η Ιστορία διέψευσε.
      Το μάθημα του όμως το έμαθε και πριν από τον Β' ΠΠ είχε καταλάβει ότι θα ξανανικήσουν οι Δυνάμεις της Θάλασσας κι αυτή τη φορά δεν έκανε το ίδιο σφάλμα. Προετοίμασε την χώρα όσο καλύτερα μπορούσε και κράτησε ως τον περίεργο θάνατο του (οι ενδείξεις δείχνουν του Άγγλους) μια άξια τιμής πατριωτική στάση. Στην αληθινή Ιστορία, πετώντας τις ψευτοπροοδευτικές συκοφαντίες, το πρόσημο του Μεταξά είναι θετικό. Ένας τίμιος πατριώτης, ναι δικτάτορας αλλά με αγάπη για τον τόπο του, που έκανε μεγάλα λάθη και μεγάλα καλά.
      Απαράδεκτος στο Διχασμό, μεγάλος το 1940.
      Ο εξωραϊσμός της στάσης του Κωνσταντίνου και των περί αυτόν είναι μεγάλο σφάλμα και το θεωρώ και προσβολή στην μνήμη των παππούδων μου, που και οι δυο ήταν πολεμιστές της Στρατιάς της Μικράς Ασίας.
      Είναι αφελές να παρουσιάζεται ο Βενιζέλος ως "πειθήνιος εκπρόσωπος των ξένων δυνάμεων".
      Ο Βενιζέλος ήταν ένας κυνικός παίκτης αλλά ότι εγγύτερο στον Περικλή υπάρχει στην νεότερη Ιστορία, είναι αυτός.
      Ορθά διείδε την νίκη της Αντάντ, ορθά επιθυμούσε την είσοδο μας στον Πόλεμο. Ήταν άλλωστε ο εκλεγμένος πρωθυπουργός.
      Με στόχο την Μεγάλη Ελλάδα δεν ορρωδούσε προ ουδενός. Στηρίχτηκε και σε ξένες λόγχες, διαπραγματευόταν οτιδήποτε, όμως στόχος του ήταν η Μεγάλη Ιδέα.
      Τα περί βεβαίας αποτυχίας της Μικρασιατικής Εκστρατείας είναι μετά Χριστόν προφητείες.
      Εάν το Έθνος έμπαινε σύσσωμο στον πόλεμο από την αρχή, με τον Βασιλιά του και τον Πρωθυπουργό του ενωμένους, έχοντας στο επιτελείο σαν μια μια γροθιά μαζί τον Μεταξά με τον Πάγκαλο, τον Κονδύλη κλπ, φιλελεύθεροι, λαϊκοί, όλοι μαζί στην εθνική προσπάθεια, μπορεί άλλα να συζητούσαμε σήμερα κι αλλού να ήταν σήμερα η πρωτεύουσα μας, φίλε Διογένη...

      • Διογένης avatar
        Διογένης @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 29/10/2012 08:59:52

        Μα δεν είπε κανείς ότι ο Μεταξάς είναι αλάνθαστος. Και μπορώ να σας αιτιολογήσω μάλιστα και την αιτία του λάθους: Δεν υπολόγισε την τεράστια αξία της ελληνικής συμμετοχής και του Μακεδονικού Μετώπου στις στρατιωτικές παραμέτρους που ελάμβανε υπόψη του. Δέστε εδώ: http://en.wikipedia.org/wiki/Noemvriana την αξία που δίδουν ουδέτεροι παρατηρητές στην ελληνική συμμετοχή (στο τελευταίο υποκεφάλαιο, The Macedonian Front). Δεν είναι υπερβολή ότι η Ελλάδα κέρδισε τον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο - όπως άλλωστε και τον Β΄. Μόνον που στον Β΄ είχε κάτι να υπερασπιστεί για να πολεμήσει, τα εδάφη της, ενώ στον Α΄ δεν υπήρχε τίποτε να υπερασπιστεί με τον πόλεμο, χρειαζόταν την ουδετερότητα.

        Όσο και αν πολιτικά δικαιολογώ τον Μεταξά για το στρατιωτικό αυτό σφάλμα του (δεν ήταν στις προτεραιότητες της Ελλάδας να κερδίσει αυτή έναν πόλεμο κατά της Γερμανίας για τους Άγγλους και τους Γάλλους), ιδεολογικά δεν μπορώ να τον δικαιολογήσω και δυστυχώς δεν αποδείχθηκε καλύτερος από τους λοιπούς πολιτικούς της γενιάς του (περιλαμβανομένου και του Βενιζέλου). Όλοι εκείνοι οι άνθρωποι είχαν μια σχεδόν μεταφυσική πίστη στους ξένους, ο Βενιζέλος για Άγγλους-Γάλλους, ο Μεταξάς για Γερμανούς. Βαθύτατατα μέσα τους αρνούνταν να πιστέψουν στις δυνατότητες του Ελληνισμού και στην οικουμενική αξία που μπορούν να έχουν και λίγοι ακόμη Έλληνες. Τους διέκριναν συμπλέγματα κατωτερότητας έναντι των ξένων, γι' αυτό και ήταν τόσο πειθήνιοι έναντι αυτών. Λέτε ότι "άλλη θα ήταν η πρωτεύουσά μας σήμερα" αν υπήρχε εθνική πολιτική. Πώς θα ήταν άλλη; Ο Βενιζέλος στο υπόμνημα που υπέβαλε προς τη Διάσκεψη Ειρήνης ούτε καν ΤΟΛΜΗΣΕ να περιλάβει την Κωνσταντινούπολη στις ελληνικές αξιώσεις. Άρα, πώς θα γινόταν άλλη η πρωτεύουσά μας, όταν δεν τολμούσαμε τότε (με τον αγαπημένο σας Βενιζέλο επικεφαλής) να πούμε ανοιχτά αυτό που όλοι σκεφτόμασταν και αισθανόμασταν; Πολύ απλά, περιμέναμε από τους "καλούς ξένους" να μας την δώσουν έτσι. Από φιλότιμο. Και ας έλεγε ο Βενιζέλος ότι "μόνον τα συμφέροντα παίζουν ρόλο", τα συμφέροντα αυτά ούτε καν τόλμησε να τα διατυπώσει, όταν ήρθε η κρίσιμη στιγμή.

        Αυτό λοιπόν το ελάττωμα, ναι, το είχε και ο Μεταξάς και γι' αυτό προέβλεψε λάθος. Μόνη η ήττα στο δυτικό μέτωπο (που ήλθε μετά την Αμερικανική συμμετοχή, επίσης άγνωστη παράμετρος το 1916) δεν ήταν δυνατόν να συντρίψει τη Γερμανία εκείνης της εποχής. Χρειαζόταν και το Νότιο Μέτωπο, και αυτό το προσέφερε η Ελλάδα και οι 300.000 ελληνικού στρατού, υπέρμετρα αξιόμαχου, που κινητοποίησε.

        Αδικείτε όμως τα μάλα τον Μεταξά όταν λέτε ότι κίνητρο της στάσης του ήταν η πίστη του στον βασιλιά. Ουδέν αναληθέστερο. Αντιθέτως, τα κίνητρα του Βενιζέλου τα θεωρείτε δεδομένο ότι ήταν η Μεγάλη Ιδέα. Συγγνώμη, αλλά ήσασταν στο μυαλό τους; Οι ενέργειες του ενός και του άλλου ακριβώς τα αντίθετα δείχνουν.

        Και δεν βλέπω να σχολιάζετε καν την αποκάλυψη της προβοκάτσιας που έκανε τότε ο ουδέτερος ανταποκριτής του Associated Press, Paxton Hibben, ότι ο Σαράιγ ήταν που υπονόμευσε την άμυνα του Ρούπελ, ανατινάζοντας τη γέφυρα του Σιδηροκάστρου. Με λίγη έρευνα ανακάλυψα ότι το βιβλίο του στο οποίο αποκάλυπτε την συνωμοσία, είχε απαγορευθεί στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του πολέμου και δημοσιεύθηκε το 1920... Τυχαίο; Μετά αναρωτιόμαστε πώς γίνεται και επικρατεί το ψεύδος... Εσείς δεν αναρωτιέστε γιατί η μεγάλη πλειοψηφία των Ελλήνων τότε ήταν με τον Κωνσταντίνο;

  10. Κωνσταντινος avatar
    Κωνσταντινος 28/10/2012 11:48:41

    Δεν εχουν ''ουτε ιερο ουτε οσιο''.

    ''Διέψευσε ο εκπρόσωπος του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Επίλαρχος Ιωάννης Σηφάκης, τις πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας για συμμετοχή στρατιωτικών τμημάτων στα μέτρα ασφαλείας κατά την στρατιωτική παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη''.

    Δηλαδη οι κοκκινοσκουφηδες που ειναι παραταγμενοι 1 χιλιομετρο περιπου εκατερωθεν του δρομου ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ τι ειναι ; Θεατες.

  11. Kωστας Τ avatar
    Kωστας Τ 28/10/2012 12:13:56

    Χρόνια Πολλά!!! Η μόνη παραφωνία στην σημερινή στολή των Ευζώνων μας είναι το αμερικάνικο τουφέκι Μ1!Τόσο δύσκολο είναι να βρεθούν δέκα Μάνλιχερ μόνο για την φρουρά του Άγνωστου Στρατιώτη!!!Όπως γράφει και ο Φαήλος το τυφέκιο σύμβολο των ευγενέστερων αγώνων μας!!!

    • Στάθης avatar
      Στάθης @ Kωστας Τ 28/10/2012 13:20:50

      Πολύ σωστά! Εδώ η Γερμανική Προεδρική Φρουρά (WachtBattalion) χρησιμοποιεί αυθεντικά Mauser του Β' ΠΠ (που κάθε άλλο παρά σε "ευγενείς" αγώνες δεν χρησιμοποιήθηκαν...)...
      Το όντως θρυλικό Mannlicher-Schoenauer που είχε ο ΕΣ από το 1912 έως το 1940, το τυφέκιο που συνετέλεσε στην απελευθέρωση της Ηπείρου, Μακεδονίας, Θράκης, που εφτασε στον Σαγγάριο, που πέταξε στη θάλασσα τους Ιταλούς το 40-41, σήμερα είναι από τα πλέον σπάνια και περιζήτητα τυφέκια στους κύκλους των συλλεκτών παλαιών όπλων. Τα αυθεντικά φέρουν ελληνικά markings και τον θυρεό του Βασιλείου της Ελλάδος εγχάρακτο πάνω στο κλείστρο.
      Μια λεπτομέρεια: οι Ιταλοί χρησιμοποιούσαν ένα παρόμιο τυφέκιο, το Mannlicher Carcano (αργότερα έχει διαβόητο ως το όπλο με το οποίο φέρεται ο Oswald να σκότωσε τον Κέννεντυ), το οποίο όμως ειχε το ίδιο διαμέτρημα αλλά ελάχιστα μεγαλύτερο μήκος κάλυκα..Καθώς ο Στρατός μας απέκτησε ως λάφυρα πλήθος από πυρομαχικά, οι στρατιωτες μας με ευφυή τρόπο συχνά τρόχιζαν ελαφρά τις θαλάμες των ελληνικών Mannlicher για να δέχονται τα ιταλικά πυρομαχικά, έχοντας έτσι στην διάθεση τους άφθονα πολεμοφόδια, όταν ήταν συχνά αδύνατον να εφοδιαστούν πάνω στα χιονισμένα βουνά της Πίνδου.

      • ΠΗΛΕΑΣ avatar
        ΠΗΛΕΑΣ @ Στάθης 28/10/2012 19:22:06

        Πράγματι, εντυπωσιακό όπλο. Με διαμέτρημα 6,5mm και πολύ μακρυά βολίδα, είχε μεγάλο βεληνεκές και -κυρίως- μικρό βέλος κάμψεως τροχιάς, μέχρι τα 300μ. τουλάχιστον, που λογίζονται σαν "δραστικά". Γι' αυτό και ήταν κατ'εξοχήν όπλο ελευθέρων σκοπευτών και κυνηγών μεγάλων θηραμάτων. Υστερούσε όμως ως προς το σοκ που επέφερε (stopping power) ένανι του MAUSER (8mm) και του Μ1 (7.65mm).

        • Στάθης avatar
          Στάθης @ ΠΗΛΕΑΣ 29/10/2012 17:57:34

          Πολύ σωστά! Για την ιστορία, το ακριβές διαμέτρημα του Mannlicher Schoenauer , υπ.1903, κατασκευασμένο ειδικά για τον Ελληνικο Στρατό κατόπιν υποδείξεων Ελλήνων Αξιωματικών, ήταν 6,5Χ54mm. Ο Ελληνικός Στρατός δεν εφείσθη χρημάτων τότε και η ποιότητα κατασκευής ήταν άριστη με ελάχιστες μηχανικές ανοχές. Η συνεχής υπηρεσία τους από το 1912 έως τα τέλη της δεκαετίας του 40, κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες, ειναι η μεγαλύθτερη απόδειξη της αξιοπιστίας του του εν λόγω τυφεκίου. Παραγγέλθηκαν συνολικά από τον Αυστριακό Οίκο Steyr-Mannlicher περίπου 300.000 χιλιάδες τυφέκια, τα οποία στα χέρια ενδόξων ανδρών, δόξασαν και παρέδωσαν "μείζω και ουχί ελάττω" την Πατρίδα μας.
          Ο Οθωμανικός Στρατός, αντίθετα, χρησιμοποιούσε το προαναφερθεν Mauser 8mm, το οποίο όμως ηττήθηκε εν τέλει...
          Υπάρχει ακόμη ένας αριθμός τυφεκίων Mannlicher-Schoenauer στα χέρια πολλών, που τα έχουν ως κειμήλια, είτε νόμιμα απενεργοποιημένα είτε παράνομα (δυστυχώς ή ευτυχώς η νομοθεσία μας ειναι πολυ αυστηρή ως προς την κατοχή έστω παλαιων συλλεκτικών όπλων)...Όπως είπα ειναι περιζήτητα στους ξένους συλλέκτες και ένας ικανός αριθμός πήγε στις ΗΠΑ...δυστυχώς πολλά μετατατράπηκαν σε κυνηγετικά όπλα μεγάλων θηραματων με πιο "μοντέρνα" ξύλινα μέρη, κάτι που αποτελεί προσβολή για το όπλο και την μνήμη αυτού που το έφερε κάποτε....Ευτυχώς ο εγχάρακτος θυρεός επί του κλείστρου υπάρχει ακομη για να θυμίζει την πρέοελευσή του ..άραγε γνωρίζει ο ΧΨΖ Γιανκης από την Οκλαχομα, κάτοχος ενός τέτοιου όπλου για κυνήγι ελαφιού, ότι το τυφέκιο που κρατά στα χέρια του έχει πολύ "βαριά" ιστορία, ότι κάποτε ίσως απελευθέρωνε τα Ιωάννινα, παρέλαυνε στην Θεσσαλονίκη ή εκοίτονταν μεσ'στη λάσπη, δίπλα στο σώμα ενός πεσόντος ήρωα, κάπου στο Τεπελένι....

  12. J. Van Helsing avatar
    J. Van Helsing 28/10/2012 12:36:28

    Στη μνημη του πατερα μου, ευζωνα του Αλβανικου Μετωπου. Ιταλικος ολμος επληξε τη μοναδα του και τα θραυσματα αποκεφαλισαν τον διπλανο του συμπολεμιστη και τραυματισαν τον πατερα μου σοβαρα στο ποδι. Συρθηκε τοτε πανω στα χιονια και βρηκε ενα μουλαρι του στρατου με τη βοηθεια του οποιου (ποτε συρομενος και ποτε στηριζομενος στο υπεροχο ζωο που εσωσε τη ζωη του) εφθασε στα μετοπισθεν. Ειχε χασει πολυ αιμα και ειχε παθει και κρυοπαγηματα στα ποδια απο το χιονι. Οι ηρωικοι γιατροι του Αγωνα εδωσαν τοτε τη δικη τους μαχη και, αφου εσωσαν την ζωη του, επετυχαν να τον θεραπευσουν χωρις να του κοψουν τα ποδια. Μετα απο μηνες, βγηκε υγιης απο το στρατιωτικο νοσοκομειο. Εμεινε βεβαια κουτσος αλλα επεζησε και εφτιαξε οικογενεια. Τιμη και Δοξα στον Αγνωστο Στρατιωτη του Αλβανικου Επους!

  13. Β, Γεωργόπουλος avatar
    Β, Γεωργόπουλος 28/10/2012 13:19:08

    ΤΙΜΗ και ΔΟΞΑ . Οχι μόνα με παρελάσεις και αφιερώματα (ΕΤ1, χίλια μπράβ0!), αλλά και έμπρκατα ο καθένας απο το δικό του πόστο. Στο σημερινό ασύμμετρο αγώνα να πολεμήσουμε και να παραδώσουμε καθαρή την πατρίδα στα παιδιά μας απο χρεώστες και λαμόγια .

  14. Κατερίνα avatar
    Κατερίνα 28/10/2012 13:30:23

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=e5ji_XmjPBs

    Δείτε προσεκτικά μετά το χρόνο 0,40

  15. Πηνελόπη avatar
    Πηνελόπη 28/10/2012 13:54:56

    Η καλύτερη απάντηση στο άρθρο της αυγής περι μη ύπαρξης Αλβανικού έπους. Μπράβο και πάλι μπράβο Φαήλο.

    • lypon avatar
      lypon @ Πηνελόπη 28/10/2012 20:49:54

      Οι της Αυγής είναι αυτοκτονικοί!

  16. occultist avatar
    occultist 28/10/2012 15:06:51

    Για να παραφράσω τον φιλέλληνα ποιητή "" Ειναι ευκολότερο να πεθάνεις για την Ελλάδα, παρά να ζεις σε αυτήν.""

  17. Aris. A avatar
    Aris. A 28/10/2012 16:13:59

    Τιμή και δόξα στους "χωριάτες" που έδωσαν μάχες και τις κέρδισαν.

    Ευτυχώς τότε η Αθήνα είχε μόνο 400 με 500 χιλιάδες κόσμο και δεν είχε προλάβει να μολύνει όπως σήμερα τον άδολο πατριωτισμό των Ελλήνων.

    Τότε η Πίνδος ήταν κοντά και οι κορυφές της δεν ήταν μόνο βράχια όπως στα Ιμια.

  18. τάσος avatar
    τάσος 28/10/2012 17:09:47

    http://www.youtube.com/watch?v=WQ-cHg3PuBA

    άκου εδώ τραγούδι φαήλε αδερφέ.

    • κεντρώος εξτρεμιστής avatar
      κεντρώος εξτρεμιστής @ τάσος 29/10/2012 06:44:28

      και ένα διαφορετικό τραγούδι , γραμμενο ειδικά για το ΟΧΙ
      http://www.youtube.com/watch?v=wtax3Fl-UZo

  19. FATAL CHECK MAT avatar
    FATAL CHECK MAT 28/10/2012 17:15:00

    ΝΑ ΤΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΟΟΟΛΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΔΥΣΣΕΑ ΕΛΥΤΗ, ΕΣΕΙΣ ΠΟΥ ΥΠΟΧΡΕΟΥΣΤΕ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΣΤΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ. ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΕΠΙΚΑΛΕΙΣΤΕ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΣΥΓΚΙΝΗΣΕΤΕ, ΝΑ ΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΟΔΗΓΟ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΑΤΟΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΣΑΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗ. ΟΧΙ ΣΦΕΤΕΡΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΙΔΕΩΝ ΛΟΙΠΟΝ , ΑΛΛΑ ΦΟΡΕΙΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΕΡΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ. ΑΝ ΑΔΥΝΑΤΕΙΤΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΕΙΤΕ, ΑΠΛΑ ΣΩΠΑΣΤΕ........

    Ήρθαν
    ντυμένοι "φίλοι"
    αμέτρητες φορές οι εχθροί μου
    το παμπάλαιο χώμα πατώντας.
    Και το χώμα δεν έδεσε ποτέ με τη φτέρνα τους.
    ΄Εφεραν
    το Σοφό, τον οικιστή και το Γεωμέτρη,
    Βίβλους γραμμάτων και αριθμών,
    την πάσα Υποταή και Δύναμη,
    το παμπάλαιο φως εξουσιάζοντας.
    Και το φως δεν έδεσε ποτέ με τη σκέπη τους.
    Ούτε μέλισσα καν δε γελάστηκε το χρυσό ν' αρχινίσει παιχνίδι•
    ούτε ζέφυρος καν, τις λευκές να φουσκώσει ποδιές.
    ΄Εστησαν και θεμέλειωσαν
    στις κορφές, στις κοιλάδες, στα πόρτα
    πύργους κραταιούς κι έπαυλεις
    ξύλα και άλλα πλεούμενα,
    τους Νόμους, τους θεσπίζοντας τα καλά και συμφέροντα,
    στο παμπάλαιο μέτρο εφαρμόζοντας.
    Και το μέτρο δεν έδεσε ποτέ με τη σκέψη τους.
    ύυτε καν ενα χνάρι θεού στην ψυχή τους σημάδι δεν άφησε•
    ούτε καν ενα βλέμμα ξωθιάς τη μιλιά τους δεν είπε να πάρει.
    ΄Εφτασαν
    ντυμένοι "φίλοι"
    αμέτρητες φορές οι εχθροί μου,
    τα παμπάλαια δώρα προσφέροντας.
    Και τα δώρα τους άλλα δεν ήτανε
    παρά μόνο σιδερο και φωτιά.
    Στ' ανοιχτά που καρτέρεγαν δάχτυλα
    μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά
    Μόνον όπλα και σίδερο και φωτιά. ‘’
    OΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ / ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙ

  20. ΠΡΩΤΕΣΙΛΑΟΣ avatar
    ΠΡΩΤΕΣΙΛΑΟΣ 28/10/2012 17:22:34

    ΓΙΑ ΝΑ ΟΔΗΓΗΘΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΠΟΣ ,ΠΡΟΗΓΗΘΗΚΕ ΜΙΑ 4ΕΤΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΩΑΝΝΗ ΜΕΤΑΞΑ...........Ο ΟΠΟΙΟΣ ΠΑΡΕΛΑΒΕ ΕΝΑ ΔΙΧΑΣΜΕΝΟ ΕΘΝΟΣ.........ΚΑΙ ΚΑΤΑΦΕΡΕ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΕΙ.......ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΕΝΑ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΟΡΑΜΑ, ΙΔΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ (ΟΣΟ ΗΤΑΝ ΕΦΙΚΤΟ)........

    ΚΑΙ ΝΑ ΓΑΛΟΥΧΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ (ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΕΟΝ) ΜΕ ΙΔΑΝΙΚΑ ,ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΗΡΩΙΚΗ ΚΟΣΜΟΑΝΤΙΛΗΨΗ.....ΕΤΣΙ ΟΤΑΝ Ο ΜΕΤΑΞΣ ΕΙΠΕ ΤΟ ΟΧΙ, Ο ΛΑΟΣ ΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΕ ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 40.......

    Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΤΥΧΑΙΑ.....ΣΦΥΡΗΛΑΤΗΘΗΚΕ ΤΗΝ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑ 36-40.........ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΞΙΟΙ ΗΓΕΤΕΣ,ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΘΡΙΑΜΒΕΥΟΥΝ.......ΑΠΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΗΓΕΤΕΣ......

  21. Ο Ιθαγενής avatar
    Ο Ιθαγενής 28/10/2012 18:04:16

    Φίλτατε κ Φάηλε θα ήταν μια απλή ....διέλευση των ευζώνων .

    ΥΓ

    Με το Όχι όμως, εξιλεώθηκε και για το 1915 και την απαράδεκτη στάση του στο Διχασμό.
    Δεν χρειαζόταν καμία εξιλέωση καθώς δεν μπορούμε να κρίνουμε την ακλόνητη και πιστή θέση ενός ανθρώπου στις ιδέες του. (...που παραιτήθηκε και εξορίστηκε κατά απαίτηση των συμμάχων που όταν επέστρεψε επισκέφτηκε τον τάφο του Ιωνα Δραγούμη.)

    Ο Ι Μεταξάς πέρα από δικτάτορας ήταν ο καλύτερος επιτελικός αξιωματικός που είχε ποτέ ο στρατός ....η κατάληψη των "απόρθητων" Ιωαννίνων και η στρατιωτική προετοιμασία από το 1936 - 1940 το αποδεικνύουν. Πολλοί "ξεχνούν" καθώς ποτέ δεν διδάσκεται η Ιστορία στους πολίτες της χώρας ότι πχ ήταν σύνδεσμος του Βενιζέλου με το παλάτι (πρώτος υπασπιστής, στρατιωτική συνθήκη Ελλάδας Βουλγαρίας που ήταν ο θεμέλιος λίθος του Α Βαλκανικού πολέμου, διαπραγματεύτηκε με τον Δουσμάνη την παράδοση της Θεσσαλονίκης κλπ) Περισσότεροι ξεχνούν ότι εξορίστηκε με λίστα του ύπατου αρμοστή των προστάτιδων δυνάμεων το 1917. Οι περισσότεροι αγνοούν το ...οκτάωρο τα εργασιακά την απελευθέρωση των αγροτικών χρεών πάνω στη γη. Μετά από Πρωθυπουργός με το κίνημα της 4ης Αυγούστου έγινε δικτάκτορας Δεν πρέπει να κρίνουμε όμως με το σήμερα αλλά το τότε γιατί όλοι ξεχνούν ότι είχε προηγηθεί το 1935 ένα ακόμα κίνημα του μεγάλου πολιτικού Ελ Βενιζέλου.
    Η ιστορία λοιπόν δεν μπορεί να είναι αλά καρτ ανάλογα με τις πεποιθήσεις του κάθε ένα αλλά αντικειμενική...

    ΥΓ 2

    Το φθινόπωρο του 1936 ο Μεταξάς σε συνεδρίαση του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου δηλώνει:

    «Αυτό που θα σας είπω δεν θα το ανακοινώσετε εις κανένα. Προβλέπω πόλεμον μεταξύ του Αγγλικού και του Γερμανικού συγκροτήματος. Πόλεμον πολύ χειρότερον από τον προηγούμενον. Εις τον πόλεμον αυτόν θα κάνω ό,τι ημπορώ δια να μην εμπλακή η Ελλάς, αλλά τούτο δυστυχώς θα είναι αδύνατον. Είναι περιττόν να σας είπω ότι η θέσις μας εις την σύρραξιν αυτήν θα είναι παρά το πλευρόν της Αγγλίας. Επαναλαμβάνω και πάλιν: Το τελευταίον αυτό, προπαντός, να μην εξέλθη της αιθούσης ταύτης.»

    ή να μην πούμε για την προετοιμασία του στρατού και τον καταρτισμό σχεδίων 4 χρόνια της προετοιμασίας για τον πόλεμο που ακόμα και σήμερα είναι ορατά
    όπως πχ η περιβόητη γραμμή Μεταξά.

    Ο άνθρωπος αυτός ΝΑΙ ήταν δικτάκτορας αλλά ήταν και ένας από τους μεγαλύτερους ηγέτες της χώρας και της ιστορίας μας. Το να κρίνεται όμως με τα δεδομένα του σήμερα είναι σαν να κρίνουμε τον Βασίλειο τον Βουλγαροκτόνο επειδή δεν σέβονταν τα ανθρώπινα δικαιώματα ή δεν έστηνε κάλπες όταν τύφλωνε 10,000 Βούλγαρους...

  22. Nτινα avatar
    Nτινα 28/10/2012 18:15:42

    Οσοι δεν ειδατε χθες, Σαββατο, την "Μηχανη του χρονου" αναζητησατε την και δειτε την. Το δευτερο μερος της εινα αφιερωμενο στο υψωμα 731 και την συγκλονιστικη αντισταση των αξιωματικων και στρατιωτων μας -αγροτες και κτηνοτρφοι στην συντριπτικη τους πλειοψηφεια- . Εκει θα δειτε και θα καταλαβετε γιατι ''οι ηρωες πολεμουν σαν Ελληνες'', κι αν ακομη δεν εχει λεχθει απο τον Τσωρτσιλ, γιατι το ελληνικο πνευμα εχει μεινει αθανατο, γιατι πρεπει να ειμαστε υπερηφανοι γι' αυτους που μας επετρεψαν να ζουμε ελευθεροι, γιατι πρεπει να ριχνουμε, εσαει, στο χρονοντουλαπο του καιαδα οσους αμφισβητουν και προσπαθουν να αλλοιωσουν την ιστορια μας, την ταυτοτητα μας, τη γλωσσα κ.α. πολλα.
    Η μη υπαρξη αλβανικου επους κατα την Αυγη, σε τι διαφερει απο την αρνηση του Ολοκυτωματος απο την Χρυση Αυγη?

  23. ήγγικεν avatar
    ήγγικεν 28/10/2012 18:37:52

    Αυτούς ακριβώς τους ήρωες και τους απογονους τους εχλευασαν οι τσαμηδες ΣΗΜΕΡΑ αγαπητοι Κατερίνα και Φαήλο.

  24. Τρίκαλα 07 avatar
    Τρίκαλα 07 28/10/2012 19:12:50

    «Όταν φτάσαμε στη βάση υποβρυχίων, οι σειρήνες από όλα τα καράβια δεν σταματούσαν. Η μπάντα του ναυτικού έπαιζε συνέχεια. Σήκωσαν τον κυβερνήτη από τους ώμους, και από τη βάση, από τον μόλο, τον πήγαν στο ναυπηγείο. Δεν μπορώ να σας περιγράψω τι ακριβώς αισθανόταν ο κόσμος».

    Από το αφιέρωμαπου ετοίμασε το Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων στον τελευταίο επιζώντα του θρυλικού υποβρυχίου “ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ”, Νικόλαο Τασιάκο.
    http://www.drakotrypa.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1120:2012-10-23-13-59-42&catid=917:-2&Itemid=142

  25. ΠΗΛΕΑΣ avatar
    ΠΗΛΕΑΣ 28/10/2012 19:28:57

    Ο Μεταξάς είχε προτείνει την αιφνιδιαστική έξοδο στον Α'ΠΠ, υπέρ της Αντάντ ΠΡΙΝ οχυρωθεί η Καλλίπολη από τους Γερμανούς και με δίωρη, μόνον προθεσμία στους Τούρκους (όπως το Περλ Χάρμπορ). Ο στρατός θα ήταν ΗΔΗ στα πλοία, στο ύψος της Λήμνου, τάχα για γυμνάσια στο Λιτόχωρο. Το σχέδιο ήταν μεγαλοφυές, ο Βενιζέλος, όμως δεν είδε την ευκαιρία. Ο Μεταξάς αργότερα, παραιτήθηκε διαφωνώντας με την Μικρασιατική εκστρατεία, της οποίας διείδε την κατάληξη. Για μια ακόμα φορά είχε δίκαιο.

  26. victoria (true) avatar
    victoria (true) 28/10/2012 21:07:36

    Καλησπέρα Φαήλο, σαν σήμερα πριν μία δεκαετία πέθανε ο παππούς μου, Θεός σχωρέστον, ήταν ένας από τα αγροτόπαιδα που πήγαν με τα πόδια από την Πελοπόννησο στην Πίνδο για να πολεμήσουν. Ελαφρύ το χώμα που τους σκεπάζει και αυτούς που έπεσαν σε εκείνα τα βουνά και αυτούς που γύρισαν έχοντας κάνει το καθήκον.

  27. Σχετικά Ασχετος avatar
    Σχετικά Ασχετος 28/10/2012 21:36:29

    Το αφιερώνω στη μνήνη του πατέρα μου, που μου μιλούσε με θαυμασμό για τα συντάγματα ευζώνων Μεσολογγίου και Λαμίας.
    Πολέμησε ως αρχηγός στοιχείου πυροβολαρχίας ορειβατικού πυροβολικου των
    75mm.

  28. Στριφτόμπολας avatar
    Στριφτόμπολας 28/10/2012 23:00:48

    Η επιστράτευση είχε ξεκινήσει από τον Κατσιμήτρο, με προφορικές διαταγές, μερικούς μήνες νωρίτερα. Ο Κ. είχε κάνει λεπτομερή αναγνώριση του εδάφους και επίσης φροντίσει για οχυρώσεις, για μεταφορά πολεμοφοδίων στη διάρκεια των επιχειρήσεων, κλπ. Όλη η άμυνα και αντεπίθεση έγιναν με σχέδιο του Κ. παρά τις επίσημες διαταγες / σχέδια. Μπορεί να μην είμαι Πεταίν είχε πει αλλά οι Γερμανοί δεν θα περάσουν. Το τραγικό είναι ότι διένυσε όλη τη διαδρομή του Πεταίν σε ελάχιστο διάστημα και βρέθηκε υπουργός των Γερμανών και μετά την απελευθέρωση δικάστηκε σαν δοσίλογος.
    Η ιστορία δεν είναι εύκολη υπόθεση και δεν είναι αυτό ακριβώς που λένε τα σχολικά βιβλία: η νίκη δεν κερδήθηκε με σκέτο ηρωϊσμό, δεν ήταν συρραφή μεμονωμένων επεισοδίων, αυθόρμητα γιούργια αλλά υπήρξε προετοιμασία, σχέδιο, στρατηγική.

  29. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 29/10/2012 00:06:29

    Εξελίσσεται όλο και περισσότερο σε μηδενιστικό απόπατο.

  30. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 29/10/2012 00:08:07

    Μην διαβάζεις "Αυγή". Αν είσαι ψαράς κάνει μόνο για να τυλίγεις ψάρια, αν και νομίζω ότι και αυτό πλέον είναι υγειονομική παράβαση.

  31. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 29/10/2012 00:12:21

    Ναι, και όλη την άρνηση του κυρίως την βάσιζε στην άλλη, κύρια, "πρόβλεψη" του, πως θα νικούσε η Γερμανία στον Α' ΠΠ. Ε, δεν νίκησε.
    Το μάθημα του το πήρε, ήταν ιδιαίτερα ευφυής, πως πάλι θα νικήσουν οι δυνάμεις της θάλασσας και γι' αυτό κράτησε την στάση που κράτησε το 1940 κι έτσι κέρδισε μια άξια θέση στην Ιστορία της Πατρίδας.

  32. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 29/10/2012 00:13:37

    Η συμμετοχή του πυροβολικού στην νίκη, με την εκπαίδευση του και τα προσκοπευμένα πυρά σε γέφυρες και διασταυρώσεις, ήταν ανεκτίμητη. Να 'σαι πάντα γερός να τον θυμάσαι.

    • Σχετικά Ασχετος avatar
      Σχετικά Ασχετος @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 29/10/2012 10:13:25

      Kαι εσύ Φαήλε να είσαι καλά και να θυμάσαι τους παππούδες σου.Μου αρέσει πολύ η πέννα σου και σέβομαι τις γνώσεις σου και την κατάρτισή σου.Σου μπαίνω λίγο στο θέμα του Βενιζέλου και σου συστήνω,σαν νομικός που είσαι,να δεις τα γεγονότα και να κρίνεις τα πρόσωπα σαν δικαστής και όχι σαν συνήγορος υπεράσπισης.Πιθανότατα και εγώ να τα κρίνω σαν συνήγορος πολιτικής αγωγής,αντιδρώντας στον τρόπο που γράφεται η ιστορία.

      • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
        Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Σχετικά Ασχετος 29/10/2012 13:27:25

        Ελεύθερη συζήτηση κάνουμε.
        Δεν εξιδανικεύω κανέναν. Πχ ο σπασμένος Βενιζέλος των τελευταίων του χρόνων, είναι αξιολύπητος. Έφτασε μέχρι να προτείνει τον Κεμάλ για ...Νόμπελ Ειρήνης.
        Ήταν όμως ένας άνθρωπος της δράσης, με όραμα, τολμηρός. Δεν μπορείς να του αρνηθείς το μέγεθος της προσωπικότητας του.
        Μάλιστα, υπάρχουν πλέον ενδείξεις για μια ανάποδη αλήθεια από αυτή που υποστηρίζουν οι αντίπαλοι του. Όχι μόνον δεν ήταν πειθήνιο όργανο των ξένων, απλά θεωρούσε πως η ταύτιση των συμφερόντων με την Ανταντ μας εξυπηρετούσε αλλά φαίνεται πως μέσα από συγκεκριμένα κανάλια έδινε χρήματα στο Αγγλικό κόμμα των Φιλελευθέρων (αυτό δεν ήταν του Λόϋντ Τζορτζ) για να εξασφαλίζει θετικές αποφάσεις για την Ελλάδα. Ένα είδος πρώϊμου λόμπινγκ.
        Τέλος πάντων, αν προσέξεις, όταν αναφέρομαι στον Μεταξά, προσπαθώ και πιστεύω πως είμαι δίκαιος. Αναγνωρίζω τα αρνητικά και τα θετικά. Ας κάνουν κι οι άλλοι το ίδιο. Κουνάω το κεφάλι μου όταν αρχίζουν μερικοί τα πρακτοριλίκια, τις ερμηνείες λόγω μασονικής ιδιότητας και τα τρελά περί εβραϊκής καταγωγής, υποταγής στον "Διεθνή Σιωνισμό".
        Ήταν μεγάλοι άντρες, με μεγάλα προτερήματα και μεγάλα ελαττώματα. Έκαναν καλό και κακό.
        Ο Βενιζέλος της πρώτης περιόδου, μου ταιριάζει πιο πολύ, λόγω του φλογερού εθνικισμού και δυναμισμού του. Είχε κάνει εχθρό του το δόγμα της "μικράς αλλά εντίμου Ελλάδος".
        Για τους Έξι δεν θα έλεγα το ίδιο. Μικροί άνθρωποι, έβλαψαν τα μέγιστα την Πατρίδα και η απόφαση του ΑΠ αιώνιο όνειδος. Αλλά τώρα ανάβω άλλη φωτιά. Ας τ' αφήσουμε για τώρα. Έρρωσθε!

  33. Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
    Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 29/10/2012 00:18:32

    Έγινε υπουργός Γεωργίας στην κυβέρνηση Τσολάκογλου και λέει ο Φλωράκης στην βιογραφία του τον βασικό λόγο. Ο Μεταξάς είχε απαγορεύσει την ελευθέρα βοσκή των εριφίων, βλέποντας την καταστροφή στην χλωρίδα, αφού τα κατσίκια τρώνε μέχρι και την φλούδα. Ο Κατσιμήτρος λοιπόν ήταν βοσκόπουλο κι ήθελε να ξαναδεί ελεύθερα κοπάδια γιδιών και ν' ακούει τα κουδούνια τους! Όντως, αν θυμάμαι καλά η άρση της απαγόρευσης ήταν από τα πρώτα μέτρα του στην σύντομη υπουργία του.

  34. Μυρριναίος avatar
    Μυρριναίος 30/10/2012 11:10:28

    Το καλό με όσα παραπάνω διάβασα , είναι πως εδω γνωρίζουν ιστορία. Το "κακό" είναι οτι πολλοί τη ιστορία την βλέπουν μέσα από το πρίσμα τη=ων ιδεολογιών και ιδεοληψιών τους .Απλά θα ήθελα να σχολιάσω το γεγονός πως ακόμη κατακρίνουμε τον Βενιζέλο (100 χρόνια μετά). Παρ' όλο που όταν έγινε πρωθυπουργός η Ελλάδα ήταν μέχρι την Μελούνα και το 1920 έφτανε έξω από την Κωνσταντινούπολη , περιελάμβανε όλα σχεδον τα νησιά του Αιγαίου και την περιοχή Σμύρνης.Έ

  35. Μυρριναίος avatar
    Μυρριναίος 30/10/2012 11:26:20

    Την ιστορία καλό θα είναι να την ξέρουμε. Ακόμη καλύτερο να την διαβάζουμε μακριά από ιδεοληψίες που μας επηρεάζουν συνήθως προς λάθος κατευθύνσεις ότι αφορά στον Ελευθέριο Βενιζέλο να μην ξεχνάμε πως όταν έγινε πρωθυπουργός το 1910 η Ελλάδα έφτανε μέχρι την Μελούνα και την 1η Νοεμβρίου του 1920 έφτανε μέχρι έξω από την Κωνσταντινούπολη και κατείχε όλη την περιοχή της Σμύρνης, Επίσης με τα αν δεν γράφεται ιστορία. Στην Μικρασιατική εκστρατεία άλλοι είχαν το τιμόνι στα χέρια τους. Ας οδηγούσαν καλύτερα. Επειδή δεν θέλω να μακρηγορώ , συμφωνώ με τον Φαήλο ότι στο κάτω-κάτω το 1915 αυτός ήταν ο υπεύθυνος Πρωθυπουργός και ο Κωνσταντίνος με το επιτελείο του δεν έπρεπε να έχουν καμία ανάμειξη στην χάραξη της εξωτερικής πολιτικής. Πράγματι ο αποκλεισμός και οι προσβολές των συμμάχων αποτελούν μαύρη σελίδα. Υπεύθυνος όμως ποιος; Αν η Ελλάδα την εποχή εκείνη λειτουργούσε με όρους πραγματικής δημοκρατίας τίποτε από αυτά δεν θα γινόταν. Και πράγματι αλάνθαστος κανείς.Αλλά όπως με το Μεταξά για τον οποίο η ιστορία στάθηκε καλή μαζί του , έτσι και για τον Βενιζέλο οφείλουμε να του αναγνωρίσουμε πως το νέο ελληνικό κράτος , σε μέγεθος και υποδομές ήταν δικό του έργο.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.