#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
28/12/2013 13:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μην το κάνεις όπως τα τέλη κυκλοφορίας…



Ένας φίλος που διαθέτει εμπορικό κατάστημα, για να δώσει έμφαση στη λάθος λογική της αύξησης των φόρων, μου είπε: «αν πάμε τώρα στο μαγαζί και διπλασιάσουμε τις τιμές των εμπορευμάτων πιστεύεις ότι αύριο θα κάνω διπλάσιο τζίρο; Όχι φυσικά, συνέχισε, μηδενικό τζίρο θα έχω». Δεν χρειάστηκε να σκεφτώ πολύ για να συμφωνήσω μαζί του.

Επειδή κάποιος μπορεί να θεωρήσει ακραίο το παράδειγμα, είναι σκόπιμο να δούμε τα αποτελέσματα των υψηλών τελών κυκλοφορίας. Πολλοί συμπολίτες μας δεν μπορούν να αντέξουν τα υψηλά τέλη και παραδίδουν τις πινακίδες κυκλοφορίας. Επίσης αρκετοί κάτοχοι αυτοκινήτων άνω των 2000 κ.ε. που βαρύνονται και με φόρο πολυτελείας, πουλούν τα αυτοκίνητά τους «κοψοχρονιά» στο εξωτερικό. Άλλωστε στην Ελλάδα δεν τα αγοράζει κανένας…

Τα έσοδα από τέλη κυκλοφορίας θα είναι μειωμένα αλλά δεν είναι μόνο εκεί το πρόβλημα. Όταν έχουν ήδη παραδοθεί περισσότερες από 80.000 πινακίδες και αναμένεται ο αριθμός να αυξηθεί δραματικά τις τελευταίες ημέρες του χρόνου, αλλά αν συνυπολογίσουμε και τις πινακίδες που παραδόθηκαν τα τελευταία χρόνια καταλήγουμε στα εξής συμπεράσματα:

-       Κάθε αυτοκίνητο που είναι σε ακινησία δεν είναι ασφαλισμένο. Άρα ο κλάδος των ασφαλειών χάνει ετησίως ένα πολύ μεγάλο ποσό, αλλά και το κράτος έσοδα που θα ήταν φόροι από τον συγκεκριμένο κλάδο. Επίσης χάνονται θέσεις εργασίας, αφού μειώνεται η «πίτα» των ασφαλειών.

-       Αντίστοιχες επιπτώσεις με τον ασφαλιστικό κλάδο έχουν οι επιχειρήσεις ΚΤΕΟ αφού και σε αυτές η «πίτα» συνεχώς μειώνεται.

-       Ο αριθμός των νέων ταξινομήσεων είναι ελάχιστος σε σχέση με τα αυτοκίνητα που τίθενται σε ακινησία. Έτσι από τέλη ταξινόμησης νέων οχημάτων δεν αναπληρώνεται η απώλεια εσόδων.

-       Όλα τα συναφή με το αυτοκίνητο επαγγέλματα χάνουν πελάτες, με ότι αυτό συνεπάγεται για τα έσοδα και την απασχόληση.

-       Οι κάτοχοι αυτοκινήτων που παραδίδουν τις πινακίδες απαλλάσσονται από το τεκμήριο εισοδήματος που αυτό δημιουργούσε, με αποτέλεσμα τα προϋπολογιζόμενα έσοδα από εισόδημα να αλλοιώνονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι όλο και περισσότεροι αναζητούν τρόπο να χρησιμοποιούν πινακίδες κυκλοφορίας άλλων χωρών, με μικρότερα τέλη και χωρίς τεκμήριο.

Στο συνολικό ισοζύγιο εσόδων από τα αυτοκίνητα, τα υψηλά τέλη έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια εσόδων, αλλά δυστυχώς και την απώλεια θέσεων απασχόλησης που είναι σημαντικότερο ζήτημα. Είναι σίγουρο ότι σε έκτακτες καταστάσεις αναζητούνται και έκτακτες λύσεις. Οι περισσότερες οικονομικές θεωρίες που έχουν διατυπωθεί, όπως και του Κέυνς, μιλούν για μικρότερους φόρους σε εποχές κρίσης.

Βασίλης Τσιαλιαμάνης

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. tak avatar
    tak 28/12/2013 13:17:18

    Βασίλη μου (και χρόνια πολλά από τώρα), αυτή η κυβέρνηση και ιδιαίτερα το οικονομικό της τμήμα, δεν έχει λογική...
    Τώρα, φταίνε τα τραγούδια μας...
    Φταίει ο Λυράρης...
    Φταίει κι ο ίδιος ο λαός που είναι ... μαραζιάρης (μη το πω αλλιώς!) ...
    Ένας δικός μου φίλος, τον ξέρεις, οικονομολόγος και μαχόμενος Λογιστής, λέει στους πελάτες του πως η φοροδιαφυγή επιβάλλεται στα χαμηλά εισοδήματα σε περιόδους κρίσης... Άλλωστε τα λίγα ψιλοέσοδα από αυτή, καταλήγουν και ενσωματώνονται στην πραγματική οικονομία...
    Καλή χρονιά φίλε...

  2. Art of War avatar
    Art of War 28/12/2013 13:20:43

    Τίποτα δεν είναι τυχαίο ...εν γνώση τους τα κάνουν όλα αυτά , μάλλον reset θέλουν να κάνουν συνολικά στην Χώρα.

    • Mariana avatar
      Mariana @ Art of War 28/12/2013 16:14:42

      Format θα κάνουν. Μετά θα εγκαταστήαουν λειτουργικό σύστημα κεντρικής Αφρικής

      • Art of War avatar
        Art of War @ Mariana 28/12/2013 22:53:12

        Σωστό.......

  3. GeorgeK avatar
    GeorgeK 28/12/2013 13:22:26

    Η αύξηση των τελών κυκλοφορίας οδήγησε σε ακινησία έναν τεράστιο αριθμό αυτοκινήτων. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν οι εισαγωγές καυσίμων. Άρα πιθανόν αυτό να συνετέλεσε και στην εξομάλυνση του ισοζυγίου εισαγωγών εξαγωγών, που ήταν αρνητικό για πολλά χρόνια... Υπάρχει κανένας ειδικός να μας πει αν ισχύει αυτό;

    Απλά προσπαθώ να καταλάβω τη λογική του ΥΠΟΙΚ...

  4. panos avatar
    panos 28/12/2013 14:03:57

    Ο φιλος σου ο εμπορος ειναι ασχετος..Ο Σαμαρας κι ο Στουρναρας ξερουν τι κανουν..Η τεραστια επαγγελματικη τους εμπειρια αποτελουν εγγυηση..Αμαν πια..

  5. Βασίλης Τσιαλιαμάνης avatar
    Βασίλης Τσιαλιαμάνης 28/12/2013 14:24:44

    Έχει βάση αυτό που αναφέρετε. Η εξομάλυνση του ισοζυγίου βέβαια έχει ενδιαφέρον όταν γίνεται με αύξηση εξαγωγών και αύξηση κατανάλωσης εγχώριων προϊόντων. Στην συγκεκριμένη περίπτωση πρέπει να συνεκτιμηθεί το κυκλικό έλλειμμα που δημιουργείται. Οι επιπτώσεις του είναι σαφώς μεγαλύτερες από το όφελος που προκύπτει από το ισοζύγιο. Κάτι αντίστοιχο συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις αύξησης φόρων, όπου προσπαθώντας να λυθεί το διαρθρωτικό έλλειμμα δημιουργείται κυκλικό.

  6. Μικρασιάτης avatar
    Μικρασιάτης 28/12/2013 15:07:09

    Για τα αυτοκίνητα μεγαλου κυβισμου, καπου να το καταλαβω. Αφου είναι μια σχετικη πολυτελεια, καινε περισσοτερο, ρυπαινουν περισσοτερο (απ το αντιστοιχο μικροτερο) και γενικα συνηθως τα εχουν πιο ευκατάστατοι ανθρωποι.

    Αλλα για τα αυτοκίνητα πχ 1.400 cc που είναι το μεσο αυτοκινητο του Ελληνα μικρο-μεσαιου (οικονομικα) πολιτη, να εχουν επιβληθει τελη 240 Ευρω (!!!!!) είναι κατι αδιανοητο...!!!

    Ξεκινηστε πρωτα από εκει (από το αμαξι του μικρο-μεσαιου Ελληνα), και μετα δειτε τι θα κανετε με τα 2-λιτρα και τα τζιπ. Αντε σοβαρευτείτε επιτελους....

    • kritwn avatar
      kritwn @ Μικρασιάτης 28/12/2013 16:33:37

      Δεν χρειαζόμαστε τόσα πολλά αυτοκίνητα. Στην Αθήνα έχουμε 1,5 εκατομμύριο οχήματα για 5 εκατομμύρια πολίτες. Απαράδεκτα πολλά. Αλλά ο έλληνας δεν έχει μάθει να περπατά. Πας στα χωριά και για να πάνε από το σπίτι μέχρι το ψιλικατζίδικο παίρνουν το αυτοκίνητο.

  7. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 28/12/2013 17:01:29

    Αγαπητέ Βασίλη, μην ψάχνεις για λογική. Τα σαϊνια του ΥπΟίκ. ξέρουν μόνον την μηδενική άρθοιση. Είναι μέρος της κλεπτοκρατίας και μόνο αυτό ξέρουν να πράττουν. Χρόνια πολλά!

  8. αναγνωστης avatar
    αναγνωστης 28/12/2013 18:46:43

    με αυτα και με τα αλλα...ετοιμαζονται να μας παραδωσουν στον επερχομενο συριζα...οπως μας παρεδωσαν για μια εικοσαετια στο κομμα του ανδρεα το 81 ! μετα, κατι με μπουτους ,κατι με στεφανοπουλους ,κατι με κοντογιανοπουλους ,ανδριανοπουλους ,...και...να μην το πω τους υπολλοιπους ,στα πλαισια του ρεαλισμου ,της οικονομικης συναινεσης διναν καθε τοσο τονωτικες ενεσεις στο μαγκικο πραςινο κομμα .!!!!! ..λες και βλεπω παλι το ιδιο εργο!!!!

  9. roadrunner avatar
    roadrunner 28/12/2013 23:42:27

    Από την οπτική μου, το βρίσκω περισσότερο επωφελές να ακινητοποιούνται τα οχήματα που δεν είναι πραγματικά απαραίτητο,
    να κυκλοφορούν (και παραδίδουν πινακίδες). Τα θετικά που βλέπω είναι:
    - σημαντικά μικρότερος αριθμός νεκρών και τραυματιών σε αυτοκινητιστικά ατυχήματα ,
    - λιγότερη ατμοσφαιρική ρύπανση
    - αύξηση στις εισπράξεις των ΜΜΜ (κόμμιστρα) και
    - δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο των ΜΜΜ ,
    - αναβάθμιση, συντήρηση και επέκταση των υποδομών ΜΜΜ, που όμως αξιοποιούνται και αποφέρουν κέρδη επιπλέον λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης.
    -

    • Βασίλης Τσιαλιαμάνης avatar
      Βασίλης Τσιαλιαμάνης @ roadrunner 30/12/2013 10:12:19

      Η ακινητοποίηση του δεύτερου αυτοκινήτου (συνήθως μεγαλύτερου κυβισμού) μίας οικογένειας που το χρησιμοποιεί μόνο για να ταξιδεύει, ενώ για τις μετακινήσεις στην πόλη χρησιμοποιεί το μικρού κυβισμού δεν οδηγεί στα συμπεράσματα που εξάγετε.

  10. Scaniapilot avatar
    Scaniapilot 29/12/2013 03:36:38

    Εξαίρετος η οπτική σας αγαπητέ.....Σοβιετικού τύπου....

    • roadrunner avatar
      roadrunner @ Scaniapilot 29/12/2013 12:45:47

      Αν είχα να διαλέξω ανάμεσα σε πόλεις με τόση κυκλοφοριακή συμφόρηση, και τέτοια υπερπληθώρα παρκαρισμένων οχημάτων,
      ώστε να κινούμαι ευκολότερα, ως πεζός, ρολάροντας επάνω σε τροχούς,
      μέσα στους δρόμους και φορώντας μάσκα οξυγόνου,
      παρά περπατώντας σαν άνθρωπος,
      τότε προτιμώ τη δική μου οπτική,
      κι ας μου την χαρακτηρίσετε και σταλινικού τύπου....

  11. Xmm avatar
    Xmm 29/12/2013 11:41:27

    Εδω που έχουμε φτάσει θα πρέπει να αναρωτιόμαστε: είναι τα αυτο κινητά που αποσύρονται οικονομικά η κοινωνικά αποδοτικά; Τελικά σαν σύνολο βγάζουν η βάζουν λεφτά στην οικονομία; Τα ακριβά και εξάλλου κυβισμού ξεκάθαρα είναι μη παραγωγικά και για την οικονομία και για την κοινωνία. Εδω που φτάσαμε αυτο πρέπει να σκεφτόμαστε

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.