#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
16/01/2011 18:46
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Με τα μάτια ενός τρίτου!



του Κώστα Ροδινού

Προσφάτως ήταν περαστικός από την  Ελλάδα ένας φίλος από τη Νέα Υόρκη, εξειδικευμένος στο «global  marketing». Επειδή είχε μόνο μια μέρα διαθέσιμη, με παρακάλεσε να επισκεφθούμε τις Μυκήνες. Τον ρώτησα, αν αντέχει ένα “crash course” πολιτισμού. Εγνεψε «ναί».

Ξεκινήσαμε στις 3 το πρωϊ για να τα προλάβουμε όλα. Το πρόγραμμα είχε Ολυμπία- Επικούρειο Απόλλωνα-Μυκήνες-Επίδαυρο. Και στην επιστροφή, Ελευσίνα-Σαλαμίνα. Το βράδυ  καταλήξαμε  σ’ ένα  ταβερνάκι στο Θησείο, με θέα την Ακρόπολη.

Ξεκίνησε μ’  ένα δηκτικό  σχόλιο: «Είναι δυνατόν να έχετε μετατρέψει σε χαβούζα το ιερότερο μέρος της Αττικής;» Αναφερόταν στην Ελευσίνα!

«Ποιοί εχθροί της πατρίδος σου, σκέφτηκαν να στήσουν εκεί τις πιο ρυπογόνες βιομηχανίες;  Και η Σαλαμίνα;  Είναι δυνατόν ο χώρος όπου δόθηκε η σημαντικότερη ναυμαχία της αρχαιότητας, να είχε μεταβληθεί σε χωματερή, χωρίς ούτε ένα μνημείο που να τη θυμίζει; Και θέλετε να αντλήσετε  πετρέλαιο στο Αιγαίο;  Θα σας στύψουν σαν λεμόνι! Δεν ακούσατε τίποτα για το ατύχημα στον Κόλπο του Μεξικού; Φαντάζεσαι να γίνει κάτι τέτοιο σε μια κλειστή θάλασσα, όπως το Αιγαίο;»

«Καλά απ’ όσα είδες, μόνο αυτό σου έμεινε;» απάντησα  θυμωμένος.

«Βέβαια! Μ’ εντυπωσίασαν και άλλα!  Για να εντοπίσεις τις Μυκήνες και την Επίδαυρο χρειάζεσαι …GPS ή έναν …εξερευνητή της Δύσης!  Για τους δρόμους άφησέ το καλύτερα! Πρέπει να σ’ έχει εκπαιδεύσει ο Αϋρτον Σένα! Σε μια κουκίδα γής έχετε την Ολυμπία, τις Μυκήνες, την Επίδαυρο, αλλά  για να τα επισκεφθεί κανείς πρέπει να έχει όρεξη για ….περιπέτειες, ενώ θα έπρεπε να είναι μια ευχάριστη διαδρομή!  Ξέρεις τι θα κάναμε εμείς, αν είχαμε μόνο την Ολυμπία;»

Επιχείρησα να αλλάξω θέμα συζήτησης. «Για το ….μνημόνιο, τι  νομίζεις;»

Αντέδρασε σαν να το κτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα!

«Σοβαρά πιστεύετε ότι αυτή η αποικιοκρατική συμφωνία θα σας λύσει το πρόβλημα; Αυτές οι συμφωνίες είναι για τους δανειστές! Όχι για τους δανειζόμενους! Σας έβαλαν στην φάκα, κλείδωσαν την πόρτα, πήραν και τα κλειδιά! Και  όταν σας ανοίξουν,  θα βρείτε  μια  χώρα την οποία αμφιβάλλω  αν θα γνωρίζετε!»

«Μα δεν υπήρχαν άλλες λύσεις», του «μπήκα» για να τον «πικάρω»;

«Αστειεύεσαι βέβαια! Στην  πολιτική και στην οικονομία δεν ισχύει το «δεν υπάρχουν άλλες λύσεις»! Προφανώς και υπήρχαν  άλλες λύσεις, ακόμα υπάρχουν, αλλά σας επέβαλαν εκείνη  που εξυπηρετεί τους δανειστές σας! Και ξέρεις τι μ΄ έχει εκπλήξει; Ότι όλα αυτά τα ανέχεστε σχεδόν αδιαμαρτύρητα!»

Η …χαριστική βολή, ήρθε στο τέλος: «Μου είπες ότι έχετε ένα εκατομμύριο λαθρομετανάστες. Σκεφθήκατε ποτέ το ενδεχόμενο να έχετε ένα εκατομμύριο ξένους φοιτητές; Θα σας αφήνουν 30-50 χιλιάδες ευρώ ο καθένας!  Χώρια από τις θέσεις εργασίας; Και πόσους πρεσβευτές θα στέλνατε  σ’ όλον τον κόσμο; »

Την επομένη μέρα έλαβα, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, την παρακάτω επιστολή:

«Εσείς οι έλληνες είστε τυχεροί άνθρωποι, αλλά τεμπέληδες και κακομαθημένοι! Ζείτε στο ομορφότερο μέρος του κόσμου, έχετε τις πιο ωραίες ιστορίες για να διηγείστε, την πιο πλούσια παιδεία για να μεταλαμπαδεύσετε και αντί να κάνετε τη χώρα σας ένα απέραντο μουσείο και σχολείο για την ανθρωπότητα, προσπαθείτε να φτιάξετε εργοστάσια και να βρείτε πετρέλαιο! Λές και τα έχετε ανάγκη! Αντί δίπλα σε κάθε κίονα, σε κάθε θέατρο, σε κάθε άγαλμα, να κτίσετε σχολεία και πανεπιστήμια και εργαστήρια τέχνης και να μπολιάσετε τον ανθό της οικουμένης με τα πανάρχαια διδάγματα της αρμονίας και του κάλλους, φτιάχνετε παραπήγματα και ανοίγετε χωματερές. Αντί να κτίσετε σύγχρονα ξενοδοχεία, ν’ ανοίξετε άνετους δρόμους και λιμάνια, να φτιάξετε κανένα αεροδρόμιο της προκοπής, να βάλετε και καμιά ταμπέλα για να σας βρίσκουμε, μαλώνετε, σαν τα κοκόρια, στις αποβάθρες για το ποιός θα αρπάξει πρώτος, τους λιγοστούς τουρίστες, που σας επισκέπτονται! ΄Υστερα τους στοιβάζετε, σε κάτι άθλια δωμάτια, τους χρεώνετε ό,τι σας κατέβει στο κεφάλι και κάνετε ότι περνάει απ’ το χέρι σας, λες και δε θέλετε να ξανάρθουμε! Σιγά, μη σας κάνουμε τη χάρη!  Μερικές φορές σκέφτομαι ότι, επειδή οι αρχαίοι σας πρόγονοι τα ‘καναν και τα ‘παν όλα, προφανώς δεν είχαν απαιτήσεις από τους επερχομένους! Σας άφησαν μια τεράστια κληρονομιά, να τη διαχειρίζεστε και να ζείτε! Πως αφήνουν σήμερα οι γονείς την περιουσία τους, σ’ έναν ακαμάτη γιο!  Απ’ αυτή τη διαχείριση ζείτε, 2500 χρόνια τώρα! Από δημιουργοί, γίνατε μεταπράτες. Μόνο προσέξτε, γιατί κοντεύετε να το διαλύσετε το μαγαζί, απ’ την κακοδιαχείριση!»

“No further comments your honor!”

ΣΧΟΛΙΑ

  1. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 16/01/2011 19:21:30

    Ε, δε θα γίνει και κάτι διαφορετικό από αυτό που λέει ο φίλος σας κ. Ροδινέ, απλά ξενοδοχεία, υποδομές κι εμείς θα ανήκουμε στους ξένους.
    Κι αυτό το παραμύθι πιά με τον τουρισμό μεγάλη βιομηχανία της χώρας....
    Το σχέδιο τους το εφαρμόζουμε χρόνια τώρα, απλά θα γίνουμε κι υπάλληλοί τους.
    Κι αν έχει καταστρέψει περιοχές...

  2. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2011 19:24:34

    Aυτο το ποστ πρεπει αν το μελετησει ο Σαμαρας. Το ΓΑΠ ειναι αλλου γ αλλου και ξενος με το κειμενο.
    Δε θα σχολιασω τους Αμερικανους... ελπιζω να ξυπνησει κ αυτος και να βρει την ακρη με το Πατριοτ Ακτ ΙΙ, και τη Φεντ. δεν ειναι αυτο το ζητημα.. δηλαδη να κρινουμε τον επικριτη.
    Εχουμε ευθυνη ως Ελληνες να διατηρησουμε την κληρονιμια μας, να τη διδαξουμε στα παιδια μας και ενεργα να αντιδρουμε στο σημερινο εκπαιδευτικο συστημα.
    Ειναι ντροπη μας να εχουμε αυτα τα "σχολεια" σε ολες τις βαθμιδες και ανελλεγκτους "δασκαλους" σε συνταξη απο τη μερα που πηραν το πτυχειο.
    Ειμαστε η μονη Χωρα στον κοσμο οπου οι καθηγητες Ιστοριας στα Πανεπιστημια ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΓΡΑΨΕΙ ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ. Τι ειδους Διδακτορικα πηραν και δωσαμε δεν ξερω.

    Ελπιζω στον Σαμαρα.

    ΠΠ

  3. skeptiki avatar
    skeptiki 16/01/2011 19:27:31

    Εμείς οι Έλληνες πες τε του κ. Ροδινέ, ξεκινήσαμε υπό κατοχή τη χώρα με ένα αγγλικό, ένα γαλλικό και ένα ρωσικό κόμμα.... κι ακόμα εκεί ήμαστε, ούτε επέτρεψαν ούτε καταφέραμε ποτέ να βάλουμε στη βουλή κι ένα Ελληνικό κόμμα, να πάρει και 5 ελληνικές αποφάσεις... Τα άλλα είναι φυσική συνέπεια. Τώρα πλάι στην Ολυμπία κοντεύουν να μας πείσουν να βάλουμε ανεμογεννήτριες για να σωθούμε. (που είναι ο αρχαιοπτέρυγας?) Έτσι θα τη βρίσκει και πιό εύκολα. Α, και πες του αν τα φιλαράκια οι Γερμανοί κι οι Αμερικάνοι (όποιον προτιμάτε) δώσουν μιζούλα για πολιτισμό εδώ ήμαστε έχουμε τα κατάλληλα καλά παιδιά που οι ίδιοι έσπρωξαν και σπρώχνουν στην εξουσία. Αλλά για την ώρα οι κουμανταδόροι αυτού του προτεκτοράτου ενδιαφέρονται για τους δρόμους της ενέργειας....

  4. archaeopteryx avatar
    archaeopteryx 16/01/2011 19:38:09

    Ο δρόμος για τις Μυκήνες, δεν με ενοχλεί που είναι στενός. Μου αρέσουν οι τα χωράφια πορτοκαλιές. Ο χώρος των Μυκηνών επίσης μια χαρά, όπως και το Μουσείο, που είναι εξαίρετο. Ως συνήθως, οι τουαλέττες θυμίζουν ότι κάπως είμαστε ανατολικά... Αν το Μουσείο πουλούσε αντίγραφα, θα είχε έσοδα για 1-2 καθαρίστριες... ΟΛΑ τα μουσεία του κόσμου πουλάνε αντίγραφα, αλλά εμείς δεν έχουμε προφανώς μαστόρους να τα φτιάχνουν...

    Αυτό που είναι κατάθλιψη είναι ο δρόμος που ανεβαίνει μέσα από τον οικισμό. Νεα Ελλάδα στο μεγαλείο της.

    Κατάθλιψη επίσης και η Τίρυνθα. Εξ ίσου αξιόλογη όσο οι Μυκήνες, 1400 πΧ, αναφέρεται απότον Όμηρο, και σχεδόν σκουπιδότοπος. Χίλες φορές να είχε φτιαχτεί η Τίρυνθα παρά ο Καλατράβα... Αλλά ζόρικη η Ισπανική μαφία των Ολυμπιακών.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ archaeopteryx 16/01/2011 19:47:37

      Αρχαίε,
      ξέρεις που βρίσκεται η πρώτη πινακίδα για Μυκήνες;

      • archaeopteryx avatar
        archaeopteryx @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 19:54:06

        Στην Εθνική Κόρινθο Τρίπολη;

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ archaeopteryx 16/01/2011 19:55:45

          Ακριβώς! Λίγα μέτρα πριν τη στροφή!
          Λίγο να αφαιρεθείς κατέληξες Τρίπολη!

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 20:09:20

            Πριν 4-5 χρόνια κατέληξα στην Τρίπολη!

            Και δεν κατάλαβα ότι ήταν τελευταία έξοδος και είδα και έπαθα να γυρίσω πίσω.

            Αλλά ήταν άνοιξη και πουλούσαν μέλι πορτοκαλιάς και μέλι καστανιάς, και παρηγορήθηκα.

          • Misha avatar
            Misha @ archaeopteryx 16/01/2011 21:22:34

            Αρχαίε , άμα βρείς πουθενά αλλού στον κόσμο μέλι πορτοκαλιάς να μου τρυπήσεις τη μύτη...
            Σπανιότερο και από τις Μυκήνες ακόμα.
            Μη σου πω για μέλι φασκόμηλου που είναι σαν την άσπρη τρούφα...

          • archaeopteryx avatar
            archaeopteryx @ Misha 16/01/2011 22:02:05

            Η Ελλάδα ήταν μαγική χώρα, και φοβάμαι χάνεται...

            Και βρίσκω μέλι πορτοκαλιάς, πριν τις Μυκήνες και έξω από την Σπάρτη. Δώρο Θεού.

  5. Έρεβος avatar
    Έρεβος 16/01/2011 19:42:54

    Έπρεπε να του πεις και για το εγχώριο κατεστημένο των ημιαμορφώτων μεγαλοτραπεζιτών, μεγαλοεργολάβων και μεγαλοπετρελαιάδων που κρατάνε τη χώρα στην εποχή του χαλκού επίτηδες για να μην χάσουν αυτοί το φαγοπότι.

    Εαν υπάρχαν δρόμοι, ξενοδοχεία και ανάπτυξη πως θα πουλάγαν όλοι οι παραπάνω φύκια (θεσούλες στο δημόσιο και λοιπά συναφή) για μεταξωτές κορδέλες στους αυτόχθονες ιθαγενείς και πως θα κρατιόντουσαν τόσες δεκαετίες στην κορυφή της χώρας;

    Εαν υπήρχε ποτε πραγματική ανάπτυξη θα έφευγαν όλοι οι άξιοι έλληνες στο εξωτερικό; Και όσοι θα'μεναν θα πήγαιναν να φιλάνε τις κατουρημένες ποδιές του κάθε εγκατεστημένου από τους νταβατζήδες άθλιου κομματάρχη;

    Αυτά έπρεπε να πεις στον μανατζερ και επειδή είπες είναι και γατόνι θα καταλάβαινε αμέσως τι παίζεται στο Greece σήμερα.

    • Greco avatar
      Greco @ Έρεβος 16/01/2011 19:46:15

      το πιασες

      η φροντιδα για την εκλογικη πελατεια περναει μεσα απο την υπαναπτυξη του τοπου, τη "σοσιαλιστικη" πλυση εγκεφαλου και την εχθρα στην ιδιωτικη πρωτοβουλια

      το πασοκ το πε και το εκανε. Εκανε την Ελλαδα Αλβανια και τους Ελληνες Αλβανους

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Έρεβος 16/01/2011 19:46:15

      γιατί νομίζεις οτι δεν γνωριζει;

  6. netos avatar
    netos 16/01/2011 19:44:04

    Μια λύσις θα ήταν να φοράμε όλοι χλαμύδες.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ netos 16/01/2011 19:49:55

      Αν συνεχίσουμε έτσι, σε μερικά χρόνια όντως θα φοράμε χλαμύδες, και θα τρώμε βελανίδια και χαρούπια (μπορεί και γάτες).

      • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
        Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Strange Attractor 16/01/2011 23:22:13

        Με πέθανες! Χαχαχαχαχα!

  7. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 16/01/2011 20:03:05

    Ροδινέ, ωραία ανάρτηση. Θα περιμένω τώρα την τοποθέτηση του έγκυρου Βηματοδότη ή της Πανδώρας, που θα σε καταχεριάσουν.
    (Διόρθωση ανθυπολεπτομερής: crash και ουχί crush) για να μην πουν και τίποτις εκεί στο ΒΗΜΑ για τα αγγλικούλια μας.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 16/01/2011 20:05:47

      Thanks Strange,
      Θα έχουμε και συνέχεια.

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Strange Attractor 16/01/2011 23:24:35

      Νομίζω ότι μπορώ να λύσω την πλάνη του έγκυρου Βηματοδότη.
      Έχω γνωρίσει τον Κώστα Ροδινό, ο οποίος είναι ψηλός ξανθός μακρυμάλλης γαλανομάτης, σε αντίθεση με τον Χρύσανθο ο οποίος είναι μαυριδερός μουστακαλής πόντιος, μετρίου αναστήματος.

      • Strange Attractor avatar
        Strange Attractor @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2011 00:17:45

        Ψηλός ξανθός με θεληματικό πηγούνι... Ρε συ Ροδινέ, μπας κι είσαι ο Γλέτσος;

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 17/01/2011 00:22:09

          Strange,
          Πρώτον, υπάρχει σε κάποιο σχόλιο μια πρόταση για τη συγγραφή ενός κοινού πονήματος και αναμένω την τοποθέτησή σου.
          Δεύτερον, ο .....εκπρόσωπός μου λέει να μην απαντάω σε όλες τις ερωτήσεις!

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 17/01/2011 00:25:12

            2 μυθιστορήματα έχω ξεκινήσει έως σήμερα, και τα 2 έμειναν στη μέση διότι σε κάποια φάση αρχίζω και βαριέμαι. Προτιμώ τα μικρά κομμάτια ή τα διηγήματα. Αν είσαι, είμαι μέσα.

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Strange Attractor 17/01/2011 00:29:04

            Δεν είναι μυθιστόρημα.
            Πρόκειται για κάποιες ιδέες για την πολιτισμική ανάπτυξη της χώρας.
            Σχεδιάζω ένα κείμενο και είπαμε να συνεισφέρεις με τον Προφήτη και τον Αρχαίο.

          • Strange Attractor avatar
            Strange Attractor @ Κώστας Ροδινός 17/01/2011 00:30:40

            Μέσα. (Γλέτσο θάχει;)

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Κώστας Ροδινός 17/01/2011 00:36:14

            Εξαρταται απο τις προτάσεις που θα καταθέσεις.
            Και ....ημιτελή μυθιστορήματα, γίνονται δεκτά!

  8. Orestios avatar
    Orestios 16/01/2011 20:06:17

    Δεν υπάρχει ιερότερο πράγμα από τον Σοσιαλισμό!
    Όλα τα άλλα είναι περιττά.
    Βαρίδια.
    χο! χο! χο!

  9. Πέτρος Νικολαϊδης avatar
    Πέτρος Νικολαϊδης 16/01/2011 20:08:49

    Συμφωνώ απολύτως! Ιδίως με τον ακαδημαϊκό "τουρισμό", και το συνάλλαγμα που αφήνουν οι "study abroad" φοιτητές και μαθητές σχολείων (θερινά σχολεία μερικών εβδομάδων).
    Γιά σκεφτείτε τουρισμό από νέους ανθρώπους με οικονομική άνεση όλο το χρόνο!
    Κύριος "στόχος" μας πρέπει να είναι οι Αμερικανοί που είναι συνηθισμένοι να πληρώνουν αδρά γιά την μόρφωσή τους (και γιά άλλους αντισταθμιστικούς- πολιτικούς λόγους!)
    Κατά τα άλλα, ακούμε συνέχεια ακατάσχετες αρλουμπολογίες γιά "επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου" κάθε τόσο από υπουργούς αλλά βέβαια, πάντοτε, τα τελευταία 30 χρόνια, μένουμε στα λόγια.
    Όλη η Ελλάδα έχει ανεξάντλητο και πολύ ιδιαίτερο γεωλογικό, βιολογικό και αρχαιολογικό πλούτο, στο Αιγαίο δε, θα μπορούσε κάθε νησί να έχει μερικά τέτοια πρωτοπόρα κέντρα, είτε ιδιωτικά, είτε παραρτήματα ξακουστών ξένων πανεπιστημίων.
    Δεν προτείνω τίποτε κρατικά παραρτήματα δικών μας πανεπιστημιακών σχολών γιατί δεν θα λειτουργούσε τίποτα και επιπλέον θα παρακώλυε και την εργασία των ιδιωτικών μέσω του συνήθους αθέμιτου ανταγωνισμού.
    Προσωπικά, προσπαθώ τα παραπάνω σε νησί των Κυκλάδων εδώ και δέκα χρόνια παρ' όλες τις άθλιες πρακτικές και δυσκολίες που θέτει το παντελώς ηλίθιο, ράθυμο και διεφθαρμένο κράτος.
    Η καλλίτερη επιπλέον αμοιβή μου είναι η έκφραση στα πρόσωπα των σπουδαστών όταν φεύγουν!
    Και η βαθύτατη ικανοποίηση ότι έχω "δημιουργήσει" δεκάδες φανατικών φιλελλήνων και άξιων πρεσβευτών της Ελλάδας.
    Πάμπολλες φορές έχω προσπαθήσει να επηρρεάσω γενικούς γραμματείς, φαρισαίους και υπουργούς αλλά όπως αντιλαμβάνεσθε, εάν το θέμα δεν έχει πιθανούς τρόπους χρηματισμού, ουδείς ενδιαφέρεται.

  10. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 16/01/2011 20:13:24

    Ομοιοπαθής, την ημέρα των Ευρωεκλογών του 2009!
    Τότε η πινακίδα ήταν....γκρεμισμένη!

    • Νίκος avatar
      Νίκος @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 21:36:30

      Κοίτα σύμπτωση. Εγω την έπαθα τον περασμένο Ιούλιο. Βέβαια, κατέληξα στο ... Ναύπλιο απο μια άλλη στροφή. Να γιατί η λογική, τουλάχιστον ως έννοια, έπρεπε να επινοηθεί εδώ και όχι π.χ. στην Σκανδιναυία.

  11. Κάποιος avatar
    Κάποιος 16/01/2011 20:19:24

    Οι Ελληνες δεν είναι τεμπέληδες.
    Μπορεί να είναι κάποιοι βολεμένοι ή εισοδηματίες , η πλειοψηφία όμως των εργαζομένων ειδικά στον ιδιωτικό τομέα δουλεύει πολύ περισσότερες ώρες από τον μέσο ευρωπαίο.
    Νομίζω ότι το πρόβλημα ξεκινάει από την ιδιώτευση (το πως θα εξασφαλίσουμε τα προς το ζην) και από την έλλειψη ενασχόλησης με τα κοινά, αφού νομίζουμε ότι ο ρόλος μας ως πολίτες εξαντλείται στις κάλπες κάθε 4 χρόνια.

  12. Κρης avatar
    Κρης 16/01/2011 20:23:48

    τοιχεία για το 2009 από τον OECD
    τον γνωστό σε όλους μας, ΟΟΣΑ

    Country................................Average hours worked per person

    korea.................................... 2 243

    GREECE................................... 2 119

    russia................................... 1 997

    accession countries...................... 1 993

    hungary.................................. 1 968

    poland................................... 1 966

    israel................................... 1 943

    turkey................................... 1 918

    czech republic........................... 1 891

    mexico................................... 1 857

    estonia.................................. 1 831

    italy.................................... 1 773

    New zealand.............................. 1 729

    canada................................... 1 725

    nafta.................................... 1 721

    portugal................................. 1 719

    iceland.................................. 1 716

    oecd (30 countries)...................... 1 715

    japan.................................... 1 714

    australia................................ 1 713

    slovak republic.......................... 1 693

    slovenia................................. 1 687

    united states............................ 1 681

    finland.................................. 1 672

    g7 countries............................. 1 650

    spain.................................... 1 648

    united kingdom........................... 1 646

    switzerland.............................. 1 640

    eu (19 countries)........................ 1 633

    oecd-europe (excluding turkey)........... 1 631

    sweden................................... 1 611

    luxembourg............................... 1 601

    ευ (15 countries)........................ 1 588

    ireland.................................. 1 584

    austria.................................. 1 581

    euro area................................ 1 576

    france................................... 1 558

    belgium.................................. 1 550

    denmark.................................. 1 544

    norway................................... 1 408

    germany.................................. 1 390

    netherlands.............................. 1 378

    @@@

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ Κρης 17/01/2011 06:13:44

      Φίλτατε Κρης,
      Αυτό που μετράει δεν είναι οι ώρες εργασίας, αλλά η παραγωγικότητα.
      Μπορεί ένας υπάλληλος να εργάζεται και πολλές ώρες και σκληρά και να είναι εξουθενωμένος όταν το βράδυ πηγαίνει στο σπίτι, αλλά ποιο το όφελος αν την μισή του ημέρα την σπαταλά να 'κουβαλάει τα αφεντικά στην πλάτη' και την άλλη μισή να ιδροκοπάει μέσα στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Μπορεί και να μην φταίει για την κατάσταση αλλά το αποτέλεσμα είναι που μετράει, και όπως λέει και ο Γιωργάκης το αποτέλεσμα είναι 'μηδέν εις το πηλήκιο'!

  13. Προφήτης avatar
    Προφήτης 16/01/2011 20:27:27

    Κώστα, αν και Παναθηναϊκός δήλωσα από την πρώτη στιγμή απόλυτα αντίθετος με την σχεδιαζόμενη "αναβάθμιση" της νυν "υποβαθμισμένης" περιοχής Ακαδημίας Πλάτωνος μέσω του εκτρωματικής συγκεντρώσεως μπετού που σχεδίαζε η διοίκηση της ΠΑΕ ΠΑΟ, δήθεν ως αθλητικό κέντρο.

    Είχα προτείνει τη χωροταξική σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης -Κεραμεικού και την μετατροπή της ευρύτερης περιοχής σε "ανοιχτό μουσείο" και "Αιώνιο Φιλοσοφικό Πάρκο για την Ανθρωπότητα" με
    - χώρους πρασίνου και περιπάτου
    - συνεδριακές εγκαταστάσεις
    - βιβλιοθήκες, ιδρύματα πολιτισμού, ερευνητικά ινστιτούτα
    - τουριστικές εγκαταστάσεις, ξενοδοχεία και λοιπά.

    Με μια λέξη ένα Culture Hub ή μια Philosophy Valley (κατά το Silicon).

    Με παγκόσμια προβολή όπου να επιδιώκεται να τελούνται τα μείζονα φιλοσοφικά συνέδρια και αυτά των συναφών ανθρωπιστικών σπουδών για όλον τον κόσμο, κάτι σαν Frankfurt Messe με πνευματικό-πολιτισμικό άξονα.

    Με ένα σλόγκαν προβολής προς την παγκόσμια ακαδημαϊκή κοινότητα :
    "εδώ περπατούσε ο Σωκράτης - εδώ δίδασκε ο Πλάτωνας".

    Για τα περισσότερα πολιτικά στελέχη των δυο κομμάτων εξουσίας, που συνδέονται άμεσα με εργολαβικά και συμφέροντα που εκμεταλλεύονται υπεραξίες γης, είμαι "τρομοκράτης".

    Είναι οι ίδιοι που έκαναν την εθνική παιδεία διαδικασία παραγωγής α-εθνικών και ανεγκέφαλων υπηκόων, οι οποίοι με το "μυαλό" που κουβαλάνε πλέον αντιτίθενται και αυτοί σε μια τέτοια πρόταση και προτιμούν γήπεδο για να βλέπουν ένα πολυεθνικό συνονθύλευμα με πράσινη φανέλλα και εμπορικό κέντρο για να ψωνίζουν τσίπικα κινέζικα.
    (Βρες και σχετική παλιά συζήτηση εδώ, τότε μάλλον δεν ερχόσουν)

    Ποιοι αντιτάχθηκαν στα εργολαβικά σχέδια, ίσως λόγω υπεράσπισης ανταγωνιστικών αλλά το αποτέλεσμα μετράει : ... ο ΣΥΡΙΖΑ.

    Οι δε της ΝΔ ούτε καν θυμούνται πως ο ΚΚ Α', που έχει μεν την ευθύνη για την καταστροφή της Ελευσίνας διότι την μετέτρεψε σε βιομηχανική ζώνη για να εξυπηρετήσει τους βιομηχάνους που ήθελαν κοντινό με το μεγάλο αστικό κέντρο τόπο παραγωγής, ενοποίησε με τον Πικιώνη τον αρχαιολογικό χώρο της Ακρόπολης.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Προφήτης 16/01/2011 20:33:29

      Προφήτη,
      Οσον αφορά στο Παναθηναϊκός, τι να κάνουμε;
      Κανένας δεν είναι ....τέλειος!
      Τα συλλυπητήριά μου!
      Είπα στον Αρχαίο και στον Strange, οτι θα επανέλθω, επειδή από τη συζήτηση προέκυψαν ορισμένες πολύ ενδιαφέρουσες ιδέες.

      Αν δεν έχετε αντίρρηση, ο Strange, ο Αρχαίος και εσύ να το γράψουμε απο κοινού το κομμάτι.

      Αναμένω.

  14. karenin avatar
    karenin 16/01/2011 20:30:34

    Καλά που δεν χρειάστηκε να του μεταφράσεις τις ένοιες, φροντιστήριο, αδιόριστος καθηγητής, απολυμένος συμβασιούχος ....

  15. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2011 20:45:55

    εχω νεαααααα ΣΩΘΗΚΑΜΕ... ελπιδες στο ΓΑΠ..

    Ο Παπας Ιωαννης Παυλος ΙΙ θα ανακυρηχθει σε Αγιο !!!!! Επισημα... ειχε κανει λεει πιστοποιημενο θαυμα !!! αχχαχα συγγνωμη δεν κρατιεμαι..χαχαχαααα

    ΠΠ

    • Προφήτης avatar
      Προφήτης @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2011 20:57:31

      Έχεις διαβάσει το "Ένας Αμερικανός Φίλος";

      ΓΑΠ : Ένας Αμερικανός Άγιος.

      • ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
        ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ @ Προφήτης 16/01/2011 22:05:57

        εσυ εχεις δουλειες εδω.... !!! μην παιρνεις θαρρος με τους Αγιους..! χαχαα

        ΠΠ

  16. πράσινα τρακτέρ avatar
    πράσινα τρακτέρ 16/01/2011 20:54:08

    Εγώ πήγα με την οικογένεια σήμερα στην Επίδαυρο. Με άφησαν απέξω οι φύλακες γιατί έφτασα 15:10. Ο αρχαιολογικός χώρος έκλεινε στις 15:00

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ πράσινα τρακτέρ 16/01/2011 22:51:55

      Αυτή η ιστορία με τους φύλακες πιά....

  17. Προφήτης avatar
    Προφήτης 16/01/2011 20:55:07

    Μη μού θυμίζεις ότι πλήρωσα για να κάνει ο Ρόκκο το Καραϊσκάκη από δημόσια περιουσία προσωπικό του μαγαζί δήθεν σαν ...Ολυμπιακό έργο, "ανοίγοντας την όρεξη" στο υπόλοιπο ΠΟΚ. Έχω τα όριά μου.

    Είσαι επηρεασμένος από το "Μυθιστόρημα των 4";
    Μέσα.
    Να γράψουμε αλλά χωρίς προθεσμίες, δεσμεύομαι χρονικά.

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Προφήτης 16/01/2011 20:59:46

      "Μυθιστόρημα των 4";
      Δεν το είχα σκεφτεί, but I like the idea!

  18. o βουνίσιος avatar
    o βουνίσιος 16/01/2011 21:02:43

    Όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι, το πασοκ προσπαθεί μέσω της εικονικής σύγκλισης των νεοφιλελευθέρων πολιτικών [στην οικονομία, εργασιακά, κ.α.] και της πατριωτικής ρητορικής [ εξωτερική πολιτική, μεταναστευτικό, εσωτερική ασφάλεια] να αποκτήσει μια εξωτερικότητα που θα επιτρέπει την ταύτιση του με το κοινωνικό σύνολο.

  19. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 16/01/2011 22:17:33

    Ojection your honor!
    Δεν είμαστε λαός τεμπέληδων. Είμαστε λαός απαιδεύτος όπου κυριαρχεί η δικτατορία της ημιμάθειας και του αφόρητου συμπλεγματικού επαρχιωτισμού. Και το πρόβλημά μας δεν είναι εν τέλει οικονομικό. Η οικονομική κατάρρευση είναι σύμπτωμα μιας βαθύτερης αιτίας.
    Ακούω συχνά για την "επανάσταση του αυτονόητου" και άλλες τέτοιες επικοινωνιακές πομφόλυγες άνευ ουσίας. Αυτό που χρειαζόμαστε είναι ΠΟΙΟΤΗΤΑ. Προσωπική ανάταση η οποία οδηγεί στη νόηση.
    Να δείτε μετά για πότε θα εξαφανιστούν οι σωτήρες και οι μεσσιανικές ιδεολογίες. Γιατί τα κόλπα των δημοκόπων δεν πιάνουν εύκολα σε νοήμονες ανθρώπους.
    Και τούτο είναι μια πραγματική ΟΥΤΟΠΙΑ που αξίζει κανείς να αγωνιστεί. Γιατί όλες οι άλλες ουτοπίες - ήτοι οι ιδεολογικοί, θρησκευτικοί και οποιοιδήποτε άλλοι μεσσιανισμοί που υπόσχονται τον παράδεισο μετά, έναντι αμοιβής η οποία καταβάλλεται τώρα - δεν είναι παρά φυλακές που σκλαβώνουν τον άνθρωπο.
    Δεν μπορούμε να περιμένουμε τίποτε από ένα κράτος που είναι μαθημένο να αναπαράγει το θλιβερό μέτριο, αδιάφορα, αντιαισθητικό εαυτό του. Το απαιτούμενο άλμα ποιότητας θα γίνει μόνο σε προσωπικό επίπεδο άπό όσους θέλουν και μπορούν. Και μόλις δημιουργηθεί η κρίσιμη μάζα τότε και μόνο τότε θα αλλάξουν τα πράγματα. Αλλιώς και πετρέλαιο να βρούμε, και χρυσό να ανακαλύψουμε, και η πιο πλούσια χώρα στον κόσμο να γίνουμε, πάλι δε θα υπάρχει σωστή πινακίδα για τις Μυκήνες, ούτε θα φτιαχτεί ο Τύμβος των Σαλαμινομάχων και η Ακαδημία Πλάτωνος θα παραμείνει σκουπιδαριό. Γιατί η ποσότητα δεν συνεπάγεται ποιότητα. (Το παρατράβηξα λίγο αλλά δεν πειράζει)

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 16/01/2011 22:53:55

      Γιάννη,
      Ούτε εγώ πιστεύω οτι είμαστε λαός τεμπέληδων, αλλά για φαντάσου τι σκέφτεται ένας ξένος, οταν έρχεται εδώ και μαθαίνει οτι το δημόσιο δεν λειτουργεί μετά τις 2;

      • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
        Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 23:10:17

        Next time θα τον πάρω εγώ το πρωί μια βόλτα, με την άδειά σου βέβαια, να δει και την άλλη Ελλάδα, που ξυπνάει απ' τα χαράματα, εργάζεται σκληρά και παράγει έργο. (Και καθοδόν θα συζητάμε για το Δημοσθένη και πως αυτός ο σπουδαίος πολιτικός νικήθηκε από την ίδια του την πόλη τελικά).
        Υπάρχουν δυό παράλληοι κόσμοι σε αυτόν τον τόπο και ο ένας, ο κακορίζικος, μας έχει κάτσει στο σβέρκο. Αλλά που θα πάει. Ἐσεται ήμαρ!

        • Κώστας Ροδινός avatar
          Κώστας Ροδινός @ Γιάννης Φαίλτωρ 16/01/2011 23:14:55

          Για τον Δημοσθένη, μην ανοίξεις συζήτηση!
          Είσαι χαμένος από χέρι!

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 23:17:45

            Γηράσκω αεί διδασκόμενος!

          • Γιάννης Φαίλτωρ avatar
            Γιάννης Φαίλτωρ @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 23:24:13

            Ξέρω ότι ξέρεις σχεδόν όλους τους λόγους του απ' έξω!

  20. ierofantis avatar
    ierofantis 16/01/2011 22:22:21

    Καλησπέρα κύριε Ροδινέ, σας συγχαίρω για το άρθρο σας, το οποίο αποτέλεσε έναυσμα για να πώ και εγώ την κουταμάρα μου παρακάτω και να τη θέσω στη βάσανο των σχολίων των λοιπών σχολιαστών.

    Λοιπόν φίλοι, αλήθεια, πόσοι από εσάς φαντάζεστε στην Αθήνα και στις άλλες ελληνικές πόλεις, δημόσια κτήρια (Βιβλιοθήκες, Διοικητήρια και Δημαρχιακά Μέγαρα, Πανεπιστημιακές Σχολές ή Πρυτανείες), κτισμένα κατά το αρχαίο αρχιτεκτονικό μοτίβο;

    Μη μου πείτε ότι όταν κάθεστε απέναντι από τα κτήρια του πανεπιστημίου Αθηνών και της Εθνικής Βιβλιοθήκης δεν σας πιάνει δέος από τη στιβαρότητα και τη σοβαρότητα της κατασκευής αλλά ταυτόχρονα νιώθετε τόσο οικεία με την εικόνα του λευκού μαρμάρου και των κιονοστοιχιών;

    Γιατί τα λέω αυτά. Γιατί θεωρώ ότι εκτός από τον ήλιο, τα αρχαία, τον παλαιό πολιτισμό και την αρχιτεκτονική, θα μπορούσαμε σήμερα κάλλιστα να εφαρμόσουμε στις πόλεις μας στοιχεία κλασσικής και νεοκλασσικής αρχιτεκτονικής, σε αντικατάσταση των μουντών, γρίζων και άψυχων μεγα-κτηρίων από τσιμέντο, γρανίτη και γυαλί.

    Φανταστείτε να περιδιαβαίνετε μια λεωφορο ή να επισκέπτεστε ένα πανεπιστήμιο που τα κεντρικά του κτήρια να περιλαμβάνουν αίθρια, στοές, αυλές περικυκλωμένες από λευκές κιονοστοιχίες, κήπους, λουτρά, συντριβάνια και αλέες, αγάλματα σε φυσικό μέγεθος, ηρώων, φιλοσόφων, Θεών, και στρατηλατών, εντευκτήρια και αγορές...

    Μα ρε Ιεροφάντη, θα μου πείτε πολλοί, πάλι σε έπιασε η αρχαιολατρειά σου και παραλογίζεσαι...

    Για σκεφτείτε αγαπητοί φίλοι, πριν απορρίψετε συλλήβδην το σκεπτικό μου...

    Μήπως η εικόνα που φέρνω στο μυαλό και σας καλώ να σκεφτείτε μαζί μου αποτελεί μέσο επίτευξης σύγχρονων στόχων, όπως της αύξησης της επισκεψιμότητας της χώρας μας από ξένους τουρίστες, σε χώρους μοναδικούς τεχνοτροπικά και αρχιτεκτονικά, τόσο συνηφασμένους με την ελληνικότητά μας και το ιστορικό και πολιτιστικό μας υπόβαθρο; Μήπως θα δώσει ξανά ζωή σε τέχνες και επαγγέλματα σχεδόν ξεχασμένα όπως του μαρματοτεχνίτη, του πελεκητή της πέτρας, του γλύπτη, των μεταλοτεχνιτών κ.ο.κ; Μήπως θα οδηγήσει εκ των πραγμάτων και σε επαναπροσανατολισμό το εκπαιδευτικό και πανεπιστημιακό σύστημα ώστε να επιβιώσουν και να καθιερωθούν πάλι οριστικά ίσως γνωστικά αντικείμενα και τέχνες που σε βάθος χρόνου θα έχουν και εξαγώγιμο χαρακτήρα;

    Φαντάζεστε πως θα νιώθει ο Αμερικανός φίλος του κ. Ροδινού όταν από την Αρχαία αγορά, πεζός κατευθύνονταν στον Κεραμεικό και στο Θησείο αντικρύζοντας το θέαμα που υπαινίχθηκα ανωτέρω; Ή, όταν μετά τη προσγείωση και κατά την πορεία του από το αεροδρόμιο μέχρι το Ξενοδοχείο στο κέντρο της πόλης δεν έβλεπε της κακής αισθητικής μεγα-πινακίδες στην Αττική οδό αλλά Αγάλματα θεών, πολεμιστών, ηρώων, φιλοσόφων, πάνω σε καλαίσθητα φωτισμένα βάρθρα, σε απόσταση 50 - 100 μέτρων το ένα από το άλλο, ένθεν κακείθεν του δρόμου;

    Μα οι μαρμαροκατασκευές είναι ακριβές θα πει κάποιος. Είναι; Είναι άραγε πιο ακριβές από τα εκτρώματα της δήθεν μοντέρνας ή μεταμοντέρνας άμετρης αρχιτεκτονικής που "στολίζουν" τις πόλεις μας, που ούτε αρχή, ούτε τέλος αναγνωρίζει κανείς με τη απλή λογική και την αισθητική του σώφρονος ανθρώπου, αλλά οι νόρμες αυτής της ακαταλαβίστικης αρχιτεκτονικής είναι μόνο για τους μυημένους της σαχλαμάρας και του κίτς;

    Μα δεν θα είναι λειτουργικά τα κτήρια αυτά θα πει κάποιος άλλος. Μήπως ξεχνάμε ότι βασικός στόχος της ελληνικής αρχιτεκτονικής ήταν αυτός ακριβώς; Να δημιουργήσει δηλαδή κτήρια λειτουργικά, αρμονικά, κτήρια που ήταν εκ της μελέτης τους και εκ του σκοπού τους, κυρίως προσαρμοσμένα στην εξυπηρέτηση των αναγκών των χρηστών τους, πλήρως ενετεταγμένα στο φυσικό τους περιβάλλον και με απόλυτη και αδιαπραγμάτευτη αίσθηση και εφαρμογή της αρμονίας στο μέγεθος, τα υλικά κατασκευής και τη χρηστικότητά τους;

    Τέλος κάποιος τρίτος θα πει ότι οι κατασκευές αυτές είναι τεχνικά ξεπερασμένες, είναι ενεργειακά ασύμφορες. Αλήθεια, νομίζετε ότι η βιοκλιματική κατασκευή κτηρίων είναι κάτι που το κατάλαβε η ανθρωπότητα μόλις πριν λίγες δεκαετίες μέσω των εκπροσώπων των πολυεθνικών εταιριών της πράσινης ανάπτυξης και της φιλικής προς το περιβάλλον αρχιτεκτονικής; Γιατί δεν ανατρέχετε σε μουσεία και βιβλιοθήκες να ρωτήσετε και να μάθετε ότι οι θεμελιακές αρχές βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής ακολουθούνταν ήδη από την αρχαιότητα στη κατασκευή κτηρίων και μεγάρων, αρχές και πρακτικές που δεν προέκυψαν από μαθηματικά μοντέλα σε υπολογιστές κάπου στη Νέα Υόρκη, αλλά που ήταν δεμένες αρμονικά με το μικροκλίμα της χώρας και με την ψυχολογία και το θυμικό των κατοίκων της;

    Μάρμαρο έχουμε άφθονο. Μαρμαροτεχνίτες έχουμε λίγους και μπορούμε με τον τρόπο αυτό, να αναστήσουμε μια τέχνη φθίνουσα, αλλά τόσο πλαστική και αρμονική. Γλύπτες έχουμε, αλλά αναλώνονται σε πειράματα δήθεν μοντέρνας γλυπτικής χωρίς αντίκρυσμα, βορά για το δήθεν ακριβό αλλά βλαχομπαρόκ στυλ κάποιου σύγχρονου μαικήνα της τέχνης.

    Ποιοι διαγωνισμοί έχουν γίνει για ένα άγαλμα της Θεάς Αθηνάς; Για ένα σύμπλεγμα αγαλμάτων της μάχης της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία και προστασία της Πόλης; Πού είναι ο Πλάτων στην Ακαδημία του;

    Ξέρω ότι πολλοί θα μου πείτε ότι εδώ ένα άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου που έχει ήδη ετοιμαστεί και δεν μπορούμε να του βρούμε χώρο σε ολόκληρη πρωτεύουσα να το στήσουμε. Ναί, έχετε δίκαιο. Όμως αυτή η νοσηρή κατάσταση, αυτό το μπάχαλο, αυτή η παραίτηση δεν είναι που καλούμαστε καθένας από εμάς να αντιπαλέψει; Γιατί είμαστε εδώ και ξημεροβραδιαζόμαστε γράφοντας και αναλύοντας;

    Μήπως γιατί θέλουμε να ξεφύγουμε από τα τετριμμένα και όσα μας πληγώνουν ή μας κάνουν να ντρεπόμαστε;

    Μήπως γιατί κατά βάθος δεν θέλουμε να δίνουμε άλλα δικαιώματα στους φίλους μας σαν τον Αμερικανό φίλος του κ. Ροδινού, να μας την "πουν" ξανά...;

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ierofantis 16/01/2011 22:39:29

      Αγαπητέ Ιροφάντη,

      Ο φίλος μου είναι μεν Αμερικανός, αλλά δεινός μελετητής της ελληνικής ιστορίας.
      Επειδή διδάσκει marketing, μου ανέφερε, κάτι που αγνούσα: ο πρώτος που χρησιμοποίησε το outdoor advertising, ήταν ο Θεμιστοκλής.
      Οταν ο ελληνικός στόλος, μετά τη Μάχη των Θερμοπυλών, απέπλευσε για την Αθήνα, έδωσε εντολή στους Αθηναίους να γράφουν στους βράχους και να προτρέπουν τα ελληνικά πληρώματα των περσικών πλοίων να μην πολεμήσουν εναντίον αδελφών!
      Το αναφέρει ο Ηρόδοτος.
      Επείδή, όπως είπα, θα επανέλθω μερικά πράγματα απ΄ αυτά που αναφέρεις τα συζητήσαμε.

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 22:59:51

        Αυτό για το Outdoor Advertising είναι καταπληκτικό. Ποτέ δεν είχε πάει ο νους μου, σε τέτοια ερμηνεία του σχετικού χωρίου του Ηροδότου...

        Χαίρομαι δε, που αντικείμενο της συζητήσεώς σας ήταν και κάποια πράγματα από όσα ανέπτυξα παραπάνω.

        Και πάλι τα συγχαρητήριά μου κ. Ροδινέ.

    • Kostas D avatar
      Kostas D @ ierofantis 16/01/2011 22:53:48

      ierofantis
      --"Γιατί θεωρώ ότι εκτός από τον ήλιο, τα αρχαία, τον παλαιό πολιτισμό και την αρχιτεκτονική, θα μπορούσαμε σήμερα κάλλιστα να εφαρμόσουμε στις πόλεις μας στοιχεία κλασσικής και νεοκλασσικής αρχιτεκτονικής, σε αντικατάσταση των μουντών, γρίζων και άψυχων μεγα-κτηρίων από τσιμέντο, γρανίτη και γυαλί"......

      ΝΑ ΑΓΙΑΣΕΙ ΤΟ ΣΤΟΜΑ ΣΟΥ ΦΙΛΕ!!!!!!!!
      Ετσι οι Αγγλοι πχ στο Λονδινο πως εχουν μια αρχιτεκτονικη στα κτιρια τους, και σε πολλα που εχουν κολωνες ειναι αντιγραφη αρχαιοελληνικων ..... Και δε θα εχουμε εμεις εδω?????
      ΤΟΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΝΕΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ!!!!!!!

      Αρκει πρωτα για την ωρα να ΠΕΤΑΞΟΥΜΕ με κλωτσιες ολους
      αυτους που θελουν την Ελλαδα φοβισμενη, "μικρη κι ασημαντη",
      με την κακη ψυχολογια που επιβαλλουν...!!
      ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΤΩΡΑ και τα υπολοιπα θα ερθουν σταδιακα!!!!!
      ΠΡΟΕΧΕΙ να ΑΛΛΑΞΕΙ η ψυχολογια του φοβου....

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Kostas D 16/01/2011 22:55:51

        Η Βιέννη να δείς τι κτίρια έχει....
        Ασε την Ουάσιγκτον...

        • ierofantis avatar
          ierofantis @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 23:01:22

          Για την Βιέννη το επιβεβαιώνω και εγώ...

          Και να φανταστείτε ότι έχουν 300 συννεφιά και κρύο...

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ ierofantis 16/01/2011 23:01:43

            μέρες εννούσα. 300 μέρες.

        • Kostas D avatar
          Kostas D @ Κώστας Ροδινός 16/01/2011 23:15:25

          ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΛΑ ΕΠΗΡΡΕΑΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.....!!
          Τα παντα..

          • ierofantis avatar
            ierofantis @ Kostas D 16/01/2011 23:19:34

            Από καμία μεγάλη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα δεν απουσιάζουν τα νεοκλασσικά κτήρια.

            Ειδικά από όσες πρωτεύουσες ήταν έδρες αυτοκρατοριών και ισχυρών κρατών.

            Γιατί; Μήπως γιατί έτσι προσέδιδαν κύρος και ισχύ στον Ηγεμόνα ή στο Κράτος;

            Σκεφτείτε το...

        • Αγροφύλακας avatar
          Αγροφύλακας @ Κώστας Ροδινός 17/01/2011 00:29:40

          @Κώστα Ροδινο,
          Λόγω πολλών επισκέψεων στην Washington τα κλασικά κρατικά κτίρια της ήταν κάτι το γνωστό. Παρόμοια είναι αλλωστε η εμπειρία και σε πολλές άλλες μεγαλουπόλεις της Αμερικής.
          Όταν όμως στον δρόμο (αέρα καλλίτερα) προς το Α. Βερολίνο έχασα την πτήση και 'αναγκάσθηκα' να μείνω μια ημέρα στην Βιέννη, πραγματικά εντυπωσιάσθηκα και αισθάνθηκα υπερήφανος βλέποντας όλα τα ωραία κλασικά κτίρια (και κυρίως του κοινοβουλίου). Τελικά, κατάλαβα γιατί λένε την Βιέννη, Αθήνα του βορά.
          Τώρα για όλα τα άλλα περί Μυκηνών τι να πω, αφού κατάγομαι από τις Μυκήνες και ξέρω τα υπέρ και τα κατά από πρώτο χέρι. Δυστυχώς, ο περίεργος επισκέπτης έχει απόλυτο δίκιο. Από πού να αρχίσει και που να τελειώσει κανείς. Πάντως, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε και ‘τα καλά’. Κανένας παράξενος ταξιδιώτης δεν θα έχει πρόβλημα να βρει το ‘Ελευθέριος Βενιζέλος’ όταν απογοητευμένος θελήσει να επιστρέψει στην χώρα του. Το όνομα είναι ‘πασίγνωστο’ διεθνώς. και οι πινακίδες σε κάθε γωνιά της Αθήνας! Να φανταστείτε μερικές φορές ούτε το ενδεικτικό σήμα αεροδρομίου (αεροπλανάκι) δεν θεωρήθηκε απαραίτητο να συμπεριληφθεί. Σε αντίθετη περίπτωση όλο και κάποιον πασοκο θα συναντήσει στον δρόμο που με μεγάλη υπερηφάνεια θα αναφερθεί στον μεγάλο Εθνικό ηγέτη και θα τον βοηθήσει να βρει τον δρόμο του. Για φανταστείτε να είχε ονομάσει ο κινέζος το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών, Socrates Airport, Pericles Airport, Olympic Airport η απλως ATHENS AIRPORT. Τι ταλαιπωρία θα είχαν οι καημένοι οι τουρίστες να εξοικειωθούν με τέτοια ονόματα! Ειδικά αν ήταν ειδικοί στο Marketing, όπως ο παράξενος ταξιδιώτης και φίλος του φίλου Κώστα Ροδινου.

          • Κώστας Ροδινός avatar
            Κώστας Ροδινός @ Αγροφύλακας 17/01/2011 00:38:43

            Αυτο με το ΕL. Venizelos, έχει καταντήσει ανέκδοτο!
            Ελπίζω να επισκέφθηκες και το καπιτώλιο.

          • Αγροφύλακας avatar
            Αγροφύλακας @ Κώστας Ροδινός 17/01/2011 06:01:43

            @Κώστα Ροδιν;o,
            Και όχι μόνο!
            Για μια σειρά ετών, είχα την τύχη να λαβαίνω μέρος σε δυο συνεδριάσεις τον χρόνο κάποιας συμβουλευτικής επιτροπής (Re: Ozon depleting substances; the agricultural use of methyl bromide, in my case), στα κεντρικά γραφεία της Διεθνούς Τραπέζης και να πηγαίνω για περπάτημα γύρω από τον Λευκό Οίκο κατά την διάρκεια των lunch break.

      • occultist avatar
        occultist @ Kostas D 17/01/2011 00:59:09

        ierofantis
        Τι ωραία θα φάνταζαν οι ιωνικού ρυθμού κολώνες και τα κάτασπρα μάρμαρα με απομινάρια απο κουρελόχαρτα από αφίσσες (μπορεί και ενοικιαστήρια και μικρές αγγελίες) και διακοσμημένα με γκράφιτι και συνθήματα. Ενα πράγμα Μεγαλείο. Ασε φίλε μου. Ζητάς καλλιγραφίες απο της μυλωνούς τον κ-ολο που έλεγε ο παπούς μου.

  21. Μ.Ο. avatar
    Μ.Ο. 16/01/2011 22:23:00

    Δηλαδή τον Επικούρειο Απόλλωνα τον βρήκατε εύκολα?
    Στο μυθιστόρημα των τεσσάρων σε βλέπω Κώστα να παίζεις τον ρόλο του Τερζάκη που προσπαθούσε να μαζέψει τα αμάζευτα στην πλοκή, ιδίως μετά τον Καραγάτση.
    Αναμένουμε το πόνημα

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Μ.Ο. 16/01/2011 22:41:23

      Μικρέ Οδυσσέα,

      Για τον Επικούρειο άστα να πάνε!
      Απίστευτη ταλαιπωρία!
      Για το ...μυθιστόρημα δεν έχουν ακόμα εκδηλωθεί ο Αρχαίος και ο Strange.

  22. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 16/01/2011 22:55:55

    @ siderakias

    Δυστυχώς φίλε, δεν έχουμε τουριστική βιομηχανία... εχουμε τουρισμό της αρπαχτής. Και έχουμε μέρη μοναδικά παγκοσμίως, να αναφέρω τυχαία την Σαντορίνη, που εκτός από την φυσική μοναδικότητα έχει και το Ακροτήρι. Για να βλέπει ο κόσμος πως πρίν 3.500+++ χρόνια εδώ υπήρχε υψηλός πολιτισμός. Όπου έπεσε το στέγαστρο του αρχαιολογικού χώρου, (ποιός ξέρει πόσα οικονόμησε ο εργολάβος), και κάνανε 5+ χρόνια να το ξαναστήσουν, ενώ σε 5 μήνες το πολύ θα έπερεπε να είχε ξαναστηθεί... Και έχουμε και τους αυτόκλητους ιδιοκτήτες των αρχαιολογικών χώρων, 95% διορισμένοι λόγω φαύλου συστήματος, να κλείνουν κατά το δοκούν τους χώρους. Αυτό μόνο τουριστική βιομηχανία δεν είναι...

    Και να βάλουμε διαφημιστικά σποτάκια σε όλα τα δορυφορικά κανάλια με την Shirley Valentine να λέει: Όταν αυτοί χτίζανε Παρθενώνες, εμείς οργώναμε με κόκκαλα την γη.

    Άς είχαμε σωστή τουριστική βιομηχανία, και ας μας έλειπε η πετρελαϊκή...

    Χαρίλαος

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ Χαρίλαος 16/01/2011 23:37:33

      Χαρίλαε,
      από φυσικές ομορφιές άλλο τίποτα. Που όχι μόνο δεν έχουν αξιοποιηθεί αποτελεσματικά....μάλλον εκτρωματικά! Για να μην αναφέρω Μάλια, Λαγανά, Φαληράκι....ξέρεις τι εννοώ.
      Οπως ολά 'ομως στη χώρα μας γίνονται αποσπασματικά κι εποχιακά.
      Ο αγρότης από Κατάκολο ως Κυππαρισία για ένα πεντάμηνο νοικιάζει και μερικά δωμάτια. Με παροχές...να μην εκφραστώ διότι θα φάω κόκκινη απο τον Φάκτορα.;)
      Κι αλλού τα ίδια. Για να μην αναφέρω τις "βιοτεχνίες" γύρω απο τα ξενοδοχεία.

      Αυτό όμως θέλουμε για τη χώρα μας; Τουριστικός προορισμός να γίνει και γηροκομείο της Ευρώπης;

      Θα συμφωνήσω με τον Ιεροφάντη..... αλλά να μην ξεχνάμε ότι την Αθήνα εμείς οι ίδιοι την καταστρέψαμε. Μας έχουν ζαλίσει με τα ενεργειακά κτήρια κι ότι τους κατέβει. Εχω την επαγγελματική μου στέγη σε κτήριο του '54. Μέχρι αντιαεροπορικό καταφύγιο έχει κι όσο για μόνωση... τι να την κάνει, έχει τοίχους 30 πόντους.

      Θα προτιμούσα να αξιοποιηθεί η γνώση του Γεωπονικού Πανεπιστημίου λόγου χάρη, οι ιδέες του Σταύρου Τραυλού για την ελληνική φόρμουλα που καίει βιοκαύσιμο. Προφανώς μπορούν να γίνουν πολλά.

      Αλλά όπως σωστά είπες....αρπαχτή...παντού... γρήγορο κέρδος και συνεχής αδιαφορία για ότι νέο για να μην πω υπονόμευση.

  23. ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ avatar
    ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2011 23:04:08

    Σχετικα Ασχετο...
    τα εισητηρια στο Βιλλατζ ΣΗΜΕΡΑ πηγαν 20Ευρω τα 2 απο νετ... απο 17 Ευρω τα 2 λαστ γουικ... 19% Αυξηση!!!!!! Διπλος ΦΠΑ ???
    Τι αλητες !!!!

    ΠΠ

    • Χαρίλαος avatar
      Χαρίλαος @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2011 23:26:43

      ΔΕΝ πηγαίνουμε στο village!
      Και η το κλείνουνε και ησυχάζουμε απο τα σκουπίδια που παίζει, η το πάνε 5 Ευρώ για να ταϊζουν στον κόσμο κουτόχορτο. Βέβαια δεν θα τα κλείσουν, γιατί τα παίρνουν από αλλού...

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ ΠΟΡΤΑ ΠΟΡΤΑ 16/01/2011 23:38:01

      δεν πηγαίνουμε στο βίλατζ (δεν έχω πάει ποτέ στο βίλατζ)

  24. Mind Trap avatar
    Mind Trap 16/01/2011 23:05:29

    Συγγνώμη αλλά δε θα μπω στη λογική στο να απαντώ στο κάθε ξένο τι νομίζει για την Ελλάδα. Γιατί όποια χώρα και να βάλεις στο μυαλό σου μπορείς να βρείς αρνητικά για να τους την πείς.
    Όταν πρωτοπήγα Αγγλία θαύμασα την πρωτεύουσά τους με τα αρχαιοελληνικού ρυθμού κτιριά τους. Είπα μέσα μου. Αυτοί πιστεύουν περισσότερο στο Ελληνικό Πνεύμα από εμάς. Πολύς πλούτος.
    Μετά όμως αναρωτήθηκα και είπα...Αν δε τα έχουν αυτοί αυτά τα κτίρια και την ομορφιά, ποιός να την έχει?
    Αν δεν έχει το πλούτο αυτός που απομυζούσε Ελλάδα, Κύπρο, Αίγυπτο, Ιραν, Ιρακ, Ινδίες, Κίνα και ένα σωρό άλλα κράτη και περιοχές, ποιός θα έχει? Και λίγα έχουν!!! Τους τα φάγανε οι τίτλοι και οι ευγενείς.
    Ασε λοιπόν το φίλο σου με τις ιδέες του. Επηρεασμένος είναι από τα δημοσιεύματα. Εξάλλου δε περιμένουμε τον κάθε τουρίστα να μας πει τα του οίκου μας. Τα ξέρουμε και μόνοι μας.
    Ένα λοιπόν έπρεπε να του πείς. Ότι στη χώρα που γέννησε τη Δημοκρατία, Δημοκρατία δεν υπάρχει. Και δεν υπάρχει γιατί τα βόδια που βγαίνουν εκπρόσωποι του Λαού, δεν τον ακούνε το Λαό, ούτε κοιτάνε το συμφέρον του λαού καθώς βγαίνουν με ψέμματα του τύπου "λεφτά υπάρχουν" ή "δε θα πειράξω τους μισθούς".
    Πες του επίσης ότι όταν καίγεται το σπίτι σου, δε κοιτάς να κουρέψεις το γρασίδι.

  25. TopGunZ avatar
    TopGunZ 16/01/2011 23:12:01

    Είναι το λιγότερο αφελής όποιος δεν πιστεύει στις δυνατότητες της τουριστικής μας βιομηχανίας. Όταν οι Γερμανοί και οι Γάλλοι θα πρέπει να συναγωνίζονται σε κόστη κατασκευής τους Κινέζους, εμείς τι θα φοβόμαστε? Δεν χτίζεις Παρθενώνες σήμερα, ούτε φυτεύεις νησιά σαν του Αιγαίου, ούτε σμιλεύεις κορυφές σαν της Πίνδου...

    • Kostas D avatar
      Kostas D @ TopGunZ 16/01/2011 23:16:38

      ;-)
      ΑΚΡΙΒΩΣ !!

    • archaeopteryx avatar
      archaeopteryx @ TopGunZ 16/01/2011 23:38:52

      να το πείς αυτό στην Μπιρμπίλω!

      • TopGunZ avatar
        TopGunZ @ archaeopteryx 17/01/2011 10:29:29

        Αυτή φυτεύει φουρφούρια μπρε, ατραξιόν πρώτης διαλογής!

  26. Mind Trap avatar
    Mind Trap 16/01/2011 23:18:45

    Να συμπληρώσω και κάτι άλλο.
    Αν δεχθώ αυτό το κύριο που με λέει "τεμπέλη", ποιά η διαφορά με το "κοπρίτη" του Πάγκαλου?
    ΟΧΙ δεν το δέχομαι. Οι αγώνες που παρήγαγαν όλα αυτά τα χρόνια ένδοξης ιστορίας οι Έλληνες, κάθε άλλο παρά τεμπελιά δηλώνει.
    Και κάτι ακόμα.
    Τεμπέληδες είναι οι ίδιοι γιατί αν δεν υπήρχε η ενορχηστρωμένη κατάρευση του Χρηματηστηρίου του 1999, πολλοί Αμερικανοί δεν θα μπορούσαν να πάρουν σύνταξη.

  27. Κώστας Ροδινός avatar
    Κώστας Ροδινός 16/01/2011 23:26:35

    Ωχ!!!

    • Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης avatar
      Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης @ Κώστας Ροδινός 17/01/2011 00:15:30

      Γεια σου Κώστα. Ωραίο άρθρο.
      Άστους να λένε στον ΔΟΛ. Όλη μέρα πηλοφόρι και μυστρί οι άνθρωποι...

      • Κώστας Ροδινός avatar
        Κώστας Ροδινός @ Φαήλος Μ. Κρανιδιώτης 17/01/2011 00:19:44

        Γειά σου Φαήλο,
        Ευχαριστώ.
        Δεν ήμουν εγώ ο στόχος.
        Τον Χρύσανθο ήθελαν να εκθέσουν και να δημιουργήσουν προβλήματα στον Πρόεδρο.
        Δεν έπιασε.
        Για τα υπόλοιπα κάποια άλλη στιγμή.

  28. σιδεράκιας avatar
    σιδεράκιας 16/01/2011 23:45:17

    Να μην πας στο village ΠΠ. Να πας στο σινεμά της γειτονιάς σου.
    Πολύ θα ήθελα παραπιπτόντως να ήξερα πόσο "νόμιμο" είναι το νέο mall στη Βουλιαγμένης, αν και ποιός έκανε συγκοινωνιολογική μελέτη για την επιβάρυνση της περιοχής, απο πότε ρέμα είναι ιδιωτική περιουσία κι άλλα.

  29. ierofantis avatar
    ierofantis 16/01/2011 23:56:42

    Αγαπητέ σιδεράκια, με 30 πόντους τοίχο στην επαγγελματική σου εγκατάσταση, ενδεχομένως να μη χρειάζεσαι ή να χρειάζεσαι πολύ λιγότερο τεχνητό κλιματισμό για δροσιά το καλοκαίρι, κάνω λάθος;

    Επίσης η αναφορά σου στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και τις εφαρμογές που κατά καιρούς έχουν αναπτυχθεί αλλά καταχωνιαστεί στα αζήτητα, θέλει πολύ κουβέντα και συμφωνώ. Αν μάλιστα συνδυαστεί αυτό το θέμα και με πολιτικές επαναπροσέγγισης της αγροτικής - κτηνοτροφικής παραγωγής μέσα από προγράμματα καλλιεργειών τοπικών ειδών, φυλών και ποικιλιών με υψηλή διατροφική αξία και μοναδικότητα που θα μπορούσε και την ελληνική ύπαιθρο να τονώσει και το εισόδημα των αγροτών και κτηνοτρόφων μας να απογειώσει...

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ ierofantis 17/01/2011 00:13:37

      Ούτε το χειμώνα δε χρειάζεται θέρμανση Ιεροφάντη, έλα όμως που οι περισσότεροι ένοικοι είναι ηλικιωμένοι κι εγώ ανοίγω τα παράθυρα για να μη σκάσω....

      Επειδή κάποια περίοδο μου την είχε δώσει και έψαχνα το θέμα, υπάρχουν πολλές καλλιέργειες φυτών ενδώδιμων, υψηλής διατροφικής αξίας κι απόδοσης, οι περισσότερες όμως γίνονται από ανθρώπους με μεράκι κι ουσιαστικά με "μοίρασμα" γνώσης από όμοιους "τρελλούς", χωρίς στήριξη από την πολιτεία.
      Αν και κάποιοι θα δυσαρεστηθούν, θεωρώ ότι πρέπει να κοπούν τώρα κι οριστικά οι επιδοτήσεις.
      Δεν ξέρω πως, αλλά πραγματικά πιστεύω ότι πρέπει να αναδιοργανωθούν κι όπου δεν υπάρχουν να δημιουργηθούν συνεταιρισμοί. Το εισόδημα των αγροτών πρέπει να είναι εγγυημένο, όχι όμως κρατικά, αλλά χάρη στο ποιοτικό προϊόν, τη σύγχρονη προώθηση και διακίνηση, το άνοιγμα νέων αγορών ή και επανατοποθέτηση στις υφιστάμενες, αλλά σε νέες βάσεις. Να λαμβάνουν υπόψη τις διατροφικές κι αγοραστικές συνήθειες των εν δυνάμει αγοραστών. Δεν είναι δυνατόν να πουλήσεις τον 17κιλο τενεκέ λάδι στο Γερμανό, ούτε συμφέρει να το πουλήσεις χύμα στον Ιταλό. Ο Γερμανός χρησιμοποιεί σπορέλαιο, το ηλιέλαιο είναι γι'αυτόν gourmet, θα δώσει αυτό που ονομάζουν mediterranes Flair στο κυριακάτικο τραπέζι του.
      Χρειάζεται συσκευασία ελκυστική, 1/4 του λίτρου, με αναφορές στην παράδοση της καλλιέργειας της ελιάς κλπ. Με αντιλαμβάνεσαι κι ίσως τα γνωρίζεις αυτά. Κι εν μέρει γίνονται, αλλά όχι μαζικά.
      Αν δείτε τι μήλα κυκλοφορούν στη Γερμανία.... η μητέρα μου είχε πεί ότι αυτά τα μήλα στο χωριό της τα τάϊζαν στα γουρούνια...

      • ierofantis avatar
        ierofantis @ σιδεράκιας 17/01/2011 00:34:23

        Πίστεψέ με, με γυναίκα γεωπόνο στο σπίτι, καίτοι εγώ είμαι άσχετος της επιστήμης της, έχω μάθει πολλά και συνεχίζω να μαθαίνω καθημερινά...

        Οι επιδοτήσεις ήταν γάγγραινα. Μας έμαθε απλώς να μη δουλεύουμε τη γή μας και κινδυνεύουμε τώρα να το χάσουμε οριστικά το τρένο, αφού οι περισσότεροι αγρότες είναι μεγάλης ηλικίας και οι νεότεροι δεν γνωρίζουν βασικές αρχές σποράς καλλιέργειας ή στην περίπτωση της κτηνοτροφίας, ποιμαντικής. Εδώ υπάρχει φυλή σκύλων, ο περίφημος ελληνικός ποιμενικός, ένα καταπληκτικό ζωντανό, ιδιαίτερα έξυπνο, φιλικό προς τον άνθρωπο αλλά ταυτόχρονα και ακατάβλητος φύλακας, και αντί να φτιάζουμε πρόγραμμα ανάπτυξης και βελτίωσης της φυλής και γιατί όχι και εξαγωγής της, αναγκαζόμαστε και εισάγουμε φυλές που καμία σχέση δεν έχουν με το περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα της χώρας.

        Για το λάδι άστα, πονεμένη ιστορία. Κανονικά θα έπρεπε το ελαιόλαδο να το πουλάμε στους Γότθους 10 ευρώ το μικρό μπουκαλάκι και να το έχουν μόνο για εντριβές. Αντ' αυτού, μας αγοράζουν το λάδι χύμα οι Ιταλοί, των οποίων το λάδι, παρεπιμπτόντως, είναι κατώτερης ποιότητας του δικού μας, και αφού το αναμιγνύουν με το δικό τους, το συσκευάζουν, το τυποποιούν και το πιστοποιούν ώς έξτρα παρθένο και το διακινούν σε όλο τον κόσμο. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι την μεν αγορά ελαιολάδου στις Η.Π.Α. την ελέγχουν οι Ιταλοί, τα δε τουρσιά και τα συσκευασμένα λαχανικά οι Εβραίοι, οι οποίοι έχουν καταφέρει και έχουν κάνει περιβολώνες την έρημο...

  30. Dora avatar
    Dora 16/01/2011 23:57:04

    Τοτε που φορουσαμε χλαμυδες και σανδαλια ημασταν οι πιο πολιτισμενοι ανθρωποι της γης,ενω τωρα με τα γκουτσι και τα καγιεν,πιο βαρβαροι κι απ' τους βαρβαρους.

  31. Εύμηλος avatar
    Εύμηλος 17/01/2011 00:07:55

    Τα νεοκλασσικά και νεοβυζαντινά κτίρια της Βιέννης τα σχεδίασε ο ίδιος αρχιτέκτονας που σχεδίασε και την αθηναϊκή τριλογία, το αστεροσκοπείο, το οφθαλμιατρείο κά. Ο Δανός Θεόφιλος Χάνσεν οικογενειακός αρχιτέκτονας του Εθνικού Ευεργέτη βαρώνου Σίνα στη Βιέννη. Επίσης εργάσατηκε και για τον βασιλιά της Βαυαρίας Λουδοβίκο πατέρα του Όθωνα. Όχι τυχαία ονομάζεται το Μόναχο η "Αθήνα του βορρά"! Ιδιαίτερα τα κτίρια στην "πλατεία των βασιλέων" "κένιγκσπλάτς" το πιστοποιούν.

  32. ierofantis avatar
    ierofantis 17/01/2011 00:51:19

    Καλή συνέχεια από τον ierofantis...

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ ierofantis 17/01/2011 00:53:00

      ευχαριστούμε για τη συμμετοχή στη συζήτηση

  33. ΒΠ avatar
    ΒΠ 17/01/2011 02:23:31

    Mιά χαρά τα λέει ο "Αμερικανός φίλος". Υπάρχει μιά ταινία του Μichael (?) Woods (BBC) (παλαιότερη της δεκαετίας του 80, εγώ την έχω σε VHS) (φιλελληνική ταινία) που δείχνει την διαδρομή από την Αθήνα στην Ελευσίνα και την καταστροφή που έχει επέλθει (εληά του Πλάτωνα στην Ιερά οδό, κατάσταση της Ιεράς οδού κλπ., κλπ., θλιβερά πράγματα...). (Επίσης, έχω και ένα άλλο VHS (συνοδευόμενο από βιβλίο) του Woods πάλι (BBC) γιά τον Μεγάλο Αλέξανδρο, πολύ καλό.)

    Όταν ήμουν μεταπτυχιακός φοιτητής στο Βerkeley, γινόταν μιά έντονη διαφήμιση γιά το "Cypress Τree" στο Highway 1, νότια του San Francisco. Πήγαμε λοιπόν και εμείς στο εν λόγω Cypress Τree, υπήρχαν παντού πινακίδες να μας καθοδηγήσουν, και βρήκαμε ένα κυπαρισσάκι στην άκρη του γκρεμού...

    Δύο χρόνια πρίν, τον Ιούνιο του 2008, επισκεφθήκαμε στα πλαίσια ενός διεθνούς συνεδρίου, την Βεργίνα και τους θησαυρούς της, την μεγάλη ανακάλυψη του Μανώλη Ανδρόνικου. Είπαμε στους ανθρώπους εκεί, ότι δεν υπάρχουν επαρκή σήματα, δύσκολα βρίσκει κανείς τον Αρχαιολογικό χώρο, οι πινακίδες είναι πολύ μικρές και όλα αυτά. Συμφώνησαν.

    Των Θεοφανείων, πριν λίγες ημέρες, ξαναεπισκέφθηκα αυτό το καταπληκτικό μέρος. Είχαμε κανονίσει να έχουμε ξεναγό. Ο ξεναγός, απόφοιτος του Παν/μίου Ιωαννίνων, άψογος. Οι πινακίδες και ο γύρω χώρος στην ίδια κατάσταση. Του έκανα την ίδια παρατήρηση, που είχα κάνει δύο χρόνια πρίν και συμφώνησε. Του είπα ότι πρέπει να προσπαθήσει κάποιος γιά να ανακαλύψει τον αρχαιολογικό χώρο και τους ΒΑΣΙΛΙΚΟΥΣ ΤΑΦΟΥΣ, εν μέσω των σπιτιών και ταβερνών. Επί πλέον του είπα, ότι αν αυτός ο χώρος, αυτοί οι τάφοι, αυτός ο πολιτισμός, υπήρχαν στις ΗΠΑ, θα υπήρχαν εκατοντάδες σήματα και ΤΥΜΠΑΝΟΚΡΟΥΣΙΕΣ γιά να σε προετοιμάσουν και να σε οδηγήσουν σε αυτό
    το καταπληκτικό που επρόκειτο να δείς.

    Στους φίλους μου είπα μετά την ξενάγηση, ότι ο εκάστοτε Έλληνας πρωθυπουργός πρέπει να επισκέπτεται την Βεργίνα μιά φορά τον μήνα. Με ρώτησαν γιατί, και τους απάντησα, "γιά να παίρνει δύναμη και να γνωρίζει ΤΙ εκπροσωπεί όταν βρίσκεται στο εξωτερικό με άλλους αρχηγούς κρατών και οργανισμών".

    • Orestios avatar
      Orestios @ ΒΠ 17/01/2011 02:25:11

      +1000

    • Αγροφύλακας avatar
      Αγροφύλακας @ ΒΠ 17/01/2011 06:30:32

      @ΒΠ
      Ιδία γεύση! Επίσκεψη στα πλαίσια διεθνούς συνεδρίου. Η ξεναγός ήταν υπέροχη. Το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχω την χαρά να επαναλάβω την επίσκεψη ξανά με άλλο διεθνές συνέδριο. Θα είχα όμως δυσκολία να το βρω το μέρος ξανά μόνος μου χωρίς λεπτομερείς χάρτες. Τεραστία αξία και σημασία. Επίσης, πολύ καλή δουλειά συντήρησης και παρουσίασης των ευρημάτων.

  34. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 17/01/2011 09:27:05

    Τελικά, και με την προσθήκη διαφόρων σχολίων που δεν ξεφεύγουν απαραίτητα από τον βασικό κορμό του θέματος, το συμπέρασμα είναι ότι δεν χρειάζεται να δανειζόμαστε... να φύγει αυτή η γάγγρενα από πάνω μας.
    Και έχουμε όλα τα προσόντα!
    1. Τουριστική βιομηχανία. Πρός το παρόν είναι μπ@#$%ο.
    2. Γεωργική βιομηχανία. Διαλυμένη, γιατί έτσι συμφέρει στους ντ@#$$%^&ς
    3. Ναυτιλίακή βιομηχανία. Ασχολήθηκα 45 χρόνια και πιστεύω ότι εξακολουθεί να αποτελεί κύριο παράγοντα ανάπτυξης. Και βεβαίως, είναι διαλυμένη λόγω κακών πολιτικών. Χτίζονται εκατοντάδες πλοία κάθε χρόνο, οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν την μερίδα του λέοντος, και ΟΥΤΕ ΕΝΑ πλοίο δεν χτίζεται στην Έλλάδα που βρίσκεται στην διαταύρωση 3 ηπείρων και 2 ωκεανών, και έχει όλα τα προσόντα όπως καιρικές συνθήκες, φυσικό περιβάλλον για ναυπηγεία, και ΓΝΩΣΗ (KNOW HOW). Και είναι παραμύθι το κόστος του εργάτη συγκρινώμενο με αυτό της Ιαπωνίας και της Νοτίου Κορέας π.χ., που παράγουν το 70% της παγκοσμίου παραγωγής. Βεβαίως πρέπει νά μπουν κανόνες, που λόγω πελατειακού συνδικαλισμού δεν υπάρχουν και είναι μία από τίς αιτίες του κακού. Μέχρι η Κίνα μπήκε στο παιχνίδι και έχει σκοπό σε μια πενταετία να είναι η πρώτη παραγωγική ναυτιλιακή βιομηχανία στον κόσμο, αλλά μέχρι να χτίζουν ΣΩΣΤΑ πλοία θα περάσουν 50 χρόνια.
    Και γιά να κλείσω, ΜΠΟΡΟΥΜΕ να είμαστε ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ μέσα στους πρώτους αναπτύσσοντας τίς ανωτέρω βιομηχανίες ως ΕΘΝΙΚΕΣ, και να μην είμαστε με δανεικά η 27 πλουσιότερη χώρα του κόσμου το 2008 και υπό καθεστώς κατοχής το 2010...

    Χαρίλαος

    • Κώστας Ροδινός avatar
      Κώστας Ροδινός @ Χαρίλαος 17/01/2011 09:37:07

      Εύστοχος Χαρίλαε!
      Και να συζητάμε την ουσία του πράγματος και όχι άν ένας Αμερικανός δικαιούται να μας κρίνει (ακόμα και να μας κατακρίνει) και αν είμαστε τεμπέληδες (η πλειοψηφία δεν είναι) ή όχι.

    • TopGunZ avatar
      TopGunZ @ Χαρίλαος 17/01/2011 10:33:52

      Ακριβώς κε Χαρίλαε. Είναι καιρός να κοιτάξουμε τις "βαριές" μας βιομηχανίες. Και να ξεφύγουμε από τη λογική του χαμηλού κόστους, δεν είναι ο "άρχων του σύμπαντος", μπορεί σε ηλεκτρονικά μπλιμπλίκια και φόδρες να έχει εξέχουσα σημασία, μια χαρά τα πάνε εκεί οι κινέζοι, αλλά όσο ανεβαίνει ο παράγοντας τεχνολογία και απαιτούμενη ασφάλεια, η τεχνογνωσία έχει κυρίαρχο ρόλο.

  35. Χαρίλαος avatar
    Χαρίλαος 18/01/2011 07:40:21

    Δυστυχώς φίλε Κώστα, 30 χρόνια τα λέω, ακόμη πρίν βγούν το internet και τα blogs, με γράμματα προς υπουργεία ναυτιλίας και τουρισμού, και όλοι με... έγραφαν...
    Ειδικώς για την ναυτιλιακή βιομηχανία να προσθέσω οτι υπάρχει και ο διεθνής παράγων που συνέβαλε στο κλείσιμο π.χ. του Σκαραμαγκά για να δουλέψουν η HDW και B&F. Έχουν γραφτεί στον διεθνή ναυτιλιακό τύπο.
    Αλλά είναι θέματα που δεν τα κατέχω και συνεπώς δεν μπορώ να τα αναλύσω. Υπάρχουν όμως Έλληνες πολιτικοί που τα κατέχουν αλλά είναι τριράκια της λεγόμενης παγκοσμιοποίησης... η της οικονόμας...

    Χαρίλαος

  36. yannidakis avatar
    yannidakis 18/01/2011 19:37:19

    εγω θα συμβουλευα τον αγαπητο αν θελει να εκφερει αποψεις, να αφησει τις ΗΠΑ και να ερθει να συνασπιστει με τους ελληνες.
    "Εξω απ' το χορο πολλα τραγουδια ξερει" οπως λεει και ο σοφος λαος μας :[

    • Agrofylakas avatar
      Agrofylakas @ yannidakis 18/01/2011 20:46:35

      @yannidakis
      «Από την πόλη έρχομαι και στην κορφή κανέλα»! Και αυτό ο πάνσοφος λαός το λέει!. Δηλαδή αν κάποιος είναι στις ΗΠΑ δεν μπορεί να έχει γνώμη? Η μήπως ο 'χορός' δεν επεκτείνεται και πέραν του Ελλαδικού χώρου και μόνον στην Ελλάδα μπορεί να μορφωθεί κανείς. Πότε θα καταλάβουν μερικοί ότι υπάρχουν και πλεονεκτήματα του να ταξιδεύει ο άνθρωπος και πιο πέρα και να βλέπει πως ζει και σκέπτεται και ο άλλος κόσμος και ότι η γνώση της Ελληνικής πραγματικότητας δεν είναι άλλοθι για να αρνεισαι να δεις και πιο πέρα από την μύτη σου. Η μήπως για να μπορεί κάποιος να εκφέρει γνώμη θα πρέπει πρώτα "να συνασπιστεί με τους Έλληνες". Και μάλιστα κάτι Έλληνες που δεν είναι άξιοι ούτε να γράψουν το Έλληνες με κεφαλαίο!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.