#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/04/2013 11:29
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μετά τις γερμανικές εκλογές η χειρότερη Γερμανία



Του Φαήλου Μ. Κρανιδιώτη

Το ‘χω γράψει πολλές φορές. Η αληθινή πολιτική επιστήμη, ο μόνος τρόπος να ερμηνεύεις ορθά και να προβλέπεις τα πράγματα, είναι η Ιστορία. Η αληθινή. Όχι τα ψευτοπροοδευτικά Μίκυ Μάους. Η Ιστορία που αναγνωρίζει και μετράει στα σοβαρά τα Έθνη, την ταυτότητα, τα συμφέροντα και τις επιδιώξεις τους.

Η ψευτοθρησκεία που καλείται Αριστερά, νομίζει ότι η Ελλάδα συνορεύει με τον …καπιταλισμό και τον ιμπεριαλισμό. Μαζί με την χαζοχαρούμενη νεοφιλελεύθερη «δεξιά» νομίζουν ότι το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του και πως ο τουρκικός ισλαμοφασισμός είχε δύσκολα παιδικά χρόνια, γι’ αυτό παρεκτρέπεται σε τραμπουκισμούς, γενοκτονίες και κουρέλιασμα του διεθνούς δικαίου καθ’ εκάστην.

Πολλοί δε ημέτεροι, ντεμί φιλελεύθεροι ή ανθρωποφάγοι νεοφιλελεύθεροι, νομίζουν πως η Γερμανία γεννήθηκε χτες, πως είναι απλά ο σπαστικός αλλά ισχυρός διαχειριστής της ευρωπαϊκής πολυκατοικίας και πως θέλει απλά να μας νοικοκυρέψει και αν είμαστε πειθαρχικοί, μια μέρα θα δένουμε τα σκυλιά με τα λουκάνικα και ο Σόϊμπλε θα βουρκώσει από συγκίνηση για το αποτέλεσμα των ανιδιοτελών κόπων του.

Αναμφίβολα, πολλά από αυτά που απαιτεί το Βερολίνο, το νοικοκύρεμα του κράτους μας, είναι πράγματα αυτονόητα, που θα έπρεπε να τα είχαμε κάνει μόνοι μας, εδώ και πολλά χρόνια, πριν παχύνουν οι πασόκοι και βγάλουν τα ζιβάγκο και φορέσουν τα γυαλιστερά κουστουμάκια σαν τραγουδιάρηδες. Ξέρετε αυτό το γκρι ασημί της λαμογιάς.

Η Γερμανία όμως δεν γεννήθηκε χτες. Έχει Ιστορία, πεπραγμένα, εθνικό χαρακτήρα και ομολογημένες επιδιώξεις, που λίγο αλλάζουν. Μόνο τα μέσα δεν είναι τα ίδια.

Το ‘χα γράψει κι εγώ, πως δεν μπορεί, οι Τεύτονες ηγέτες και «σοφοί», βλέπουν πως δεν βγαίνει το πράγμα. Πως δεν θα μαζέψουν έτσι τα λεφτά τους. Έγραφα κι έλεγα πως οι Γερμανοί αυτοπαγιδεύτηκαν στην λαϊκίστικη ρητορική τους κατά των «ακαμάτηδων Νότιων» αλλά πως αφού η Άνγκελα καθαρίσει με τις εκλογές, θα ‘ρθει στα συγκαλά της και θα χαλαρώσει τον δημοσιονομικό κι αντιαναπτυξιακό  ζουρλομανδύα που μας φόρεσε.

Λοιπόν, έκανα λάθος. Ο γερμανικός τσαμπουκάς της Frau Kanzler και ο οικονομικός Αττίλας της στην Κύπρο, το μαστίγωμα του Λουξεμβούργου και η όλη ηγεμονική επιβολή του Βερολίνου, οδήγησαν την δημοτικότητα της στα ύψη. Οι Γερμανοί έχουν μια εθνική ευφορία ανάλογη του αυστριακού Άνσλους και του περιπάτου του Αδόλφου το 1938 στην Πράγα, όταν οι Τσέχοι είχαν δυο νεκρούς από τροχαίο. Φοβερή «αντίσταση».

Γιατί λοιπόν ν’ αλλάξουν στάση μετά τις εκλογές; Γιατί να θέλει η καγκελάριος να πέσει η δημοτικότητα της; Αφού της βγαίνει.

Έχω δε αρχίσει να αντιλαμβάνομαι την μέθοδο και τον πολιτικό στόχο: ντουφεκίζουμε την Κύπρο, γονατίζουμε την Ελλάδα κι έτσι  σφίγγουν οι κώλοι σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και λοιπούς μαντρωμένους στο Ευρώ, το οποίο τελικά η Γερμανία ελέγχει και τυπώνει. Η δε Γαλλία πάλι περιδεής βλέπει την γερμανική παρέλαση ψελλίζοντας το γνωστό «πουρκουά». Είναι παλαιά η μέθοδος και βαθιά στο γερμανικό DNA. Παλιά το γράφανε και σε ανακοινώσεις της Κομμαντατούρ στους τοίχους. Λέγεται παραδειγματισμός. Καίω δυο χωριά και εκτελώ τους κατοίκους, για να φρονηματίσω τους υπόλοιπους. Βρωμοδουλειά, κοπιάζεις. Γιατί δεν είναι μικρό πράγμα, δεν ψοφάνε εύκολα οι ηλιοκαμμένοι νότιοι και σου ανοίγει μετά και η όρεξη για μερικές Πίλσεν.

Μετά τις εκλογές λοιπόν, η φίλη μας η Άνγκελα, με λυμένα τα χέρια, μας επιφυλάσσει τα χειρότερα. Πιστεύω πως θα θελήσει να περιλάβει κι άλλους από τους ακαμάτηδες που ζουν γύρω από τη Μεσόγειο, κουνώντας τους το ελλαδικό και κυπριακό παράδειγμα, σαν βούρδουλα.

Ο Σωτήρης, φίλος απ΄ το Βερολίνο, μου άναψε το φως και είδα ακόμη καλύτερα! Τι είπε η Μέρκελ το 2011 στο συνέδριο του κόμματος της στην Λειψία, διακοπτόμενη από παρατεταμένα χειροκροτήματα, όπως δημοσιεύτηκε στο επίσημο περιοδικό του CDU στο Βερολίνο;

“Wir haben unser Ziel erreicht: Wir haben Deutschland wieder an die Spitze geführt.  Deutschland sei wieder Stabilitätsanker und Wachstumslokomotive in Europa».

«Φτάσαμε στον στόχο μας: oδηγήσαμε την Γερμανία ξαν στὴν κορυφή. H Γερμανία είναι και πάλι εγγυητὴς σταθερότητας και ατμομηχανὴ ἀνάπτυξης στὴν Εὐρώπη».

Ξανά; Σε σχέση με πότε; Πότε ήταν η Γερμανία ξανά στην κορυφή, «ατμομηχανή της Ευρώπης»; Ξέρω μόνο το απόγειο του Γ’ Ράϊχ, 1938 με 1942.

Η Ιστορία λοιπόν επαναλαμβάνεται. Η Γερμανία έχει την ίδια εθνική αντζέντα αλλά χρησιμοποιεί άλλα μέσα. Τα κεφάλαια της, που σύμφωνα με το τελευταίο αλάζονικό τευτονικό αστείο, σε αντίθεση με τους πεζικάριους της Βέρμαχτ, ΔΕΝ παθαίνουν κρυοπαγήματα στον ρωσικό χειμώνα.

Η απάντηση στις ομολογημένες κι εφαρμοσμένες προθέσεις του Βερολίνου δεν μπορεί να είναι η μετωπική σύγκρουση κι ο αυτοχειριασμός. Οφείλουμε να εφαρμόσουμε ένα σχέδιο εξόδου από την κρίση μέσα στο Ευρώ, κατάκτησης της μέγιστης δυνατής αυτάρκειας και συγκρότησης συμμαχιών απέναντι στην νέα γερμανική Ύβρη, διότι περί Ύβρεως πρόκειται, κι ύστερα να πάρουμε τις μεγάλες αποφάσεις μας. Σε καμμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να δεχθούμε την ολική μας έκπτωση και υποταγή, ως Έθνος και κοινωνία. Το πώς, σε επόμενο κείμενο…

(Δημοσιεύεται στην "Δημοκρατία") 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γεωργία avatar
    Γεωργία 10/04/2013 09:30:16

    Μπράβο Φαήλο.!!!
    Ας ξυπνήσουν κάποιοι Δεξιοί και πραγματικά Φιλελεύθεροι και μην παραδώσουν τα κλειδιά της αντίστασης στην ψευδοαριστερά.

    • Πετρος avatar
      Πετρος @ Γεωργία 10/04/2013 09:39:38

      Οι Δεξιοι κλπ κλπ δεν ειναι πλεον κλειδοκρατορες. Οι ιδιοι παρεδωσαν τα κλειδια. Οποτε αστους, μην τους ξυπνας.

      • Γεωργία avatar
        Γεωργία @ Πετρος 10/04/2013 10:11:32

        Δεν έχεις άδικο.

  2. Πετρος avatar
    Πετρος 10/04/2013 09:35:06

    Καλλιο αργα παρα ποτε...Και αναφερομαι στην παραδοχη της λαθος εκτιμησης για την αλλαγη στασης μετα της Γερμανικες εκλογες. Αλλα αυτο ειναι το ενα κομματι...Περιμενουμε το "πως". Γιατι μεχρι εδω τα ξερουμε...

  3. Παναγιώτης avatar
    Παναγιώτης 10/04/2013 09:35:35

    ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΑΚΟΜΑ! ΑΛΛΑ ΑΥΤΑ ΝΑ ΤΑ ΠΕΙΤΕ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

    • Ρηνα avatar
      Ρηνα @ Παναγιώτης 10/04/2013 09:56:23

      Μα γι αυτο και τα γραφει...τα γραπτα μενουν.

      • *Mara* avatar
        *Mara* @ Ρηνα 10/04/2013 10:06:51

        Αγαπητή Ρήνα, ξέρεις πόσα γραπτά... εδώ στο αντί, πήγαν "αδιάβαστα".
        Ούκω ολίγα.....
        Αλλά...

  4. ΣΤΕΛΙΟΣ avatar
    ΣΤΕΛΙΟΣ 10/04/2013 09:36:54

    Μιά ζωή εγγύηση σταθερότητας ήταν οι μπαγάσηδες: To 1870 ,το 1914 ,το 1939...

    Να θυμίσει όμως κάποιος στην κα Μέρκελ πως ο...προκάτοχός της (Αδόλφος Χίτλερ) ,όταν το 1941 οι Βούλγαροι ζήτησαν να προσαρτήσουν τη Μακεδονία και τη Θεσσαλονίκη, φώναξε "ε ,όχι , δεν είπαμε και να τη διαλύσουμε την Ελλάδα!"

    Διστυχώς Μέρκελ και Σόιμπλε είναι πιό προχωρημένοι! ("γιατί να μην τη διαλύσουμε?")

  5. πολιτης avatar
    πολιτης 10/04/2013 09:40:01

    το αρθρο εχει μια συλλογιστικη που εχει μια βαση. το ζητουμενο ομως δεν ειναι τι κανουν ή τι επιδιωκουν οι γερμανοι και οι υπολοιποι. κι ετσι να μην ειναι τα πραγματα, ακομη και να δεχτουμε σαν υποθεση εργασιας οτι οι γερμανοι σημερα ειναι το mirror image του εαυτου τους, εμεις θα επρεπε να καθομαστε απραγοι και αβουλοι συρομενοι απο το ποταμι της τυχης? ο ισραιλινος πρωθυπουργος εθεσε το θεμα στις σωστες του βασεις : ο λαος μας δεν μπορει να αφησει την τυχη του στα χερια κανενος, ακομη και σε αυτα των καλυτερων φιλων μας.
    επομενως οι δρασεις μας οφειλουν να ειναι τετοιες που θα μεγιστοποιουν τα οφελη μας με κινησεις στη διεθνη σκακιερα. μετα την πτωση του βυζαντιου ειμαστε κρεμασμενοι απο "τις διαθεσεις" των αλλων λαων. μας εχει μεινει ο ραγιαδισμος και η ξενο-εξαρτηση. επιτελους επιβαλλεται να επιστρεψουμε στις ριζες του ελληνισμου που ηταν αυταρκης και οριζε τις εξελλιξεις. να χτισουμε τις βασεις μιας ανεξαρτησιας που θα βασιζεται στις δικες μας δυναμεις και θα οριζουμε το εμεις μελλον μας.
    αυτο σημερα βεβαια φανταζει ουτοπικο, αλλα δεν παυει να αποτελει και το μοναδικο πραγματικο στοχο μας.
    μην ξεχναμε οτι ο Μεγας Αλεξανδρος με μια χουφτα ανθρωπων κατεκτησε σχεδον τον τοτε γνωστο κοσμο.
    το μονο βεβαιο λοιπον κατα τη γνωμη μου ειναι οτι μπορουμε. το ζητουμε ειναι θελουμε? και πως θα το πετυχουμε?
    σιγουρα οχι με υποκλισεις και μοιρολατρεια.

  6. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 10/04/2013 09:42:21

    Γιατι ομως μεσα στο ευρω;Ποιος ειναι ο λογος;Νομιζω οτι πρεπει να ξαναπιασουμε την ιστορια απο την αρχη.
    Η ΕΟΚ στην Ελλαδα απεκτησε δημοφιλια μετα το 1974 και την τουρκικη εισβολη στην Κυπρο.Απογοητευμενοι απο την αδρανεια ή τη συνενοχη των ΗΠΑ οι Ελληνες με την πρωτοβουλια Καραμανλη Α΄αποφασισαν την ενταξη στην ΕΟΚ που εγινε το φαρμακο για πασαν νοσον.Βεβαιως μιλουσαμε για "ενωμενη Ευρωπη" χωρις ποτε να αναφερουμε τις συγκεκριμενες χωρες που την απαρτιζουν
    Παρ ολα αυτα και επειδη ο πολεμος - ο κανονικος πολεμος του 1940 - ήταν ακομη προσφατος σε πρωτο πλανο στην Ελλαδα επαιζε η Γαλλια του Ζισκαρ ντ Εσταιν,αυτη που τωρα ειναι αφαντη.Ευνοητοι οι λογοι.Ολοκληρο το πολιτικο προσωπικο της νεας τοτε ΝΔ - ΚΑΙ Ο ΣΑΜΑΡΑΣ - εκπαιδευθηκαν στην ευρωπαιοφιλια και τη γαλλοφιλια ειδικα.Η ενωση της Ευρωπης που θα μας γλυτωνε απο τους Τουρκους.Αυτο δεν ηταν το σχημα;
    Kαι επειδη κανεις δεν μπορουσε να πιστεψει οτι οι Γερμανοι θα μας γλυτωναν απο τους Τουρκους επικοινωνιακα μπηκαν μπροστα οι Γαλλοι,οι οποιοι σημερα ειναι αφαντοι.Οι 'φιλοι των Γερμανων', Μητσοτακης - Σημιτης ησαν στο πισω δωματιο και ανελαβαν δραση οταν επεσε το Τειχος,η Γερμανια ηταν παλι ενωμενη και εμας δεν μας ειχε πια αναγκη η Δυση για προχωμα.
    Ομως απο το τη δεκαετια του 90 και τους βομβαρδισμους της ΓΙΟΥΓΚΟΣΛΑΒΙΑΣ οι πολιτικοι που ειχαν γνωση ιστοριας επρεπε να το εχουν καταλαβει και να χτυπησει καμπανακι : μην μπαινετε σε μια ενωση που κυριαρχει ο παλιος εχθρος,η Γερμανια.Αλλο ΕΟΚ, αλλο ΕΕ,αλλο Ευρωζωνη.
    Η ευρωζωνη ηταν ολεθριο σφαλμα.Τωρα με την Κυπρο πρεπει να ξυπνησαν ολοι.Πιστευει κανεις οτι οι Γερμανοι θα μας βοηθησουν σε οτιδηποτε με την Τουρκια;Εαν δεν το πιστευει ποιος ο λογος να επιμενουμε στο ευρω;
    Eιναι καιρος να βολιδοσκοπηθουν οι Αμερικανοι για το αν θα στηριζαν και με ποια ανταλλαγματα τον πρωτο κρισιμο καιρο τη νεα δραχμη και αν ειναι ικανοποιητικα μετα να χαιρετισουμε τους Γερμανους κανονικα.

  7. Δρυς avatar
    Δρυς 10/04/2013 09:57:44

    Α βρε Φαήλο, πηγαία και ουσιαστικά πάντα τα άρθρα σου, αλλά ξέρεις κάτι; Θα σε θυμόμαστε μόνο για αυτά. Κάνε κάτι αφού μπορείς, σε λίγο καιρό θα σκέφτεσαι τι θα λες στον κόσμο στο δρόμο (ανάλογες συνθήκες γαρ).

  8. Κυθήριος Τ. avatar
    Κυθήριος Τ. 10/04/2013 10:07:50

    Τό μεγαλύτερο παραμύθι γιά μένα,εἶναι νά διαδίδεται,ὅτι μετά τίς γερμανικές ἐκλογές τό Σεπτέμβρη θά ἀλλάξει στάση καί οἰκονομική πολιτική ἡ Μέρκελ καί θά δεχθεῖ χαλάρωση τῆς λιτότητας,ἀκόμη καί τήν ἔκδοση εὐρωομολόγων.
    Καί τό ἄσχημο εἶναι,ὅτι πολλοί πιστεύουν ὅτι ἔτσι θά γίνει.
    Ἡ παγίδα στό ἐπιχείρημα αὐτό εἶναι νά πιστέψει ὁ κόσμος,ὅτι ἡ σημερινή πολιτική τῆς Μέρκελ ἔχει ὥς αὐτοσκοπό τήν ἄνοδο τῆς δημοτικότητάς της γιά νά κερδίσει τίς ἐκλογές,λές καί οἱ ἐκλογές θά εἶναι τό τέλος τῆς λιτότητας.
    Ἄμ δέ! Ἀρχή ὀδυνῶν περισσότερων θά εἶναι...
    Μπράβο Φαήλο πού τά λες φωναχτά! Περιμένουμε μέ ἐνδιαφέρον καί τό κείμενο πού ἀναγγέλεις καί γιά τό πῶς πρέπει νά ἀντιδράσουμε..

  9. ειδωλοκλάστης avatar
    ειδωλοκλάστης 10/04/2013 10:33:15

    Εντός ευρώ μέ Φούχτελους καβάλα καί.....αντί ανακάμψεων, συνεχείς επικύψεις καί....ξέρουμε καί ιστορία (μέ κεφαλαίο Ι) καί....είμαστε συνταγματικά υπεράνω νόμου καί....συγχωρούμε Σημιτοπαπανδρεογκολντμανσάκσηδες καί...τραβάμε καί μιά τεράστια πλήν αόρατη υπέρβαση στόν προυπολογισμό Ολυμπιακών αγώνων(πού δέν έπρεπε νά κάνουμε) ώστε νά φουντάρουμε τόν τόπο μιά ώρα αρχύτερα, απαλλάσουμε καί τά λοιπά διαπλεκόμενοσημενόπαιδα, τραβάμε καί κάποια διακοσαριά δίς μπροστάτζα από τίς τράπεζές 'μας' καί.....καί....καί....έχουμε τό θράσος νά μιλάμε ακόμα μέ υψηλόν τό φρόνημα καί τίς κόκκινες γραμμές πεσμένες στούς αστραγάλους σάν κατεβασμένα σώβρακα.

  10. B.Q avatar
    B.Q 10/04/2013 10:34:01

    '' Έγραφα κι έλεγα πως οι Γερμανοί αυτοπαγιδεύτηκαν στην λαϊκίστικη ρητορική τους κατά των «ακαμάτηδων Νότιων» αλλά πως αφού η Άνγκελα καθαρίσει με τις εκλογές, θα ‘ρθει στα συγκαλά της. Λοιπόν, έκανα λάθος.''
    Μπράβο σας κ. Κρανιδιώτη που το παραδέχεστε. Αυτή η παραδοχή καθιστά τη σημερινή κατάθεση σκέψης σας διπλά χρήσιμη, σημαντική και ιδιαίτερα βαρύνουσα.
    Μετά την άγρια σφαγή της Κύπρου, ΚΑΝΕΝΑΣ πια (δεν εννοώ εσάς φυσικά), δε δικαιούται να παριστάνει τον ...καλόπιστο, τον αθώο και τον υπεραισιόδοξο, ερμηνεύοντας αφελώς τις προθέσεις και προδικάζοντας εθελοτυφλώντας ως ...ευεργετικά, τα σχέδια των Νεοναζί.
    Μπράβο σας ξανά, για τη γενναιότητα και την καθαρότητα με την οποία πάντοτε εκφράζεστε.

  11. Γιάννης Κιαπέκος avatar
    Γιάννης Κιαπέκος 10/04/2013 10:35:47

    Μα αν είναι έτσι , που και εγώ έχω την ίδια γνώμη ειδικά, αν η Μέρκελ κερδίσει με μεγάλη πλειοψηφία, τότε ανατρέπεται εντελώς ο σχεδιασμός του Πρωθυπουργού και ο θεός να μας λυπηθεί. Κατά τη γνώμη μου η μόνη ελπίδα που έχουμε είναι οι Αμερικάνοι να τα "πάρουν στο κρανίο" και να "τραβήξουν " το αυτί των Γερμανών. Βεβαίως αυτό θα έχει κόστος για τους λαούς ειδικά του Νότου διότι δυστυχώς οι Γερμανοί ιστορικά δεν υποχωρούν οπότε πρέπει να "τσακιστούν".

  12. αργατεία avatar
    αργατεία 10/04/2013 10:40:41

    πότε θα αποδοθούν ευθύνες στο σημιτολόι αναρωτιέμαι, λούφαξε ο κοντος, τελικά μήπως ήταν καθαρή γερμανική επιρροή στην Ελλάδα ο σημιτάγκουλας....?

    • euagelos avatar
      euagelos @ αργατεία 10/04/2013 11:05:18

      Η πολιτική Σημίτη εφαρμόζεται αν και δεν είμαι βέβαιος ότι δεν κυβερνάει σήμερα ο Σημίτης. Οι Στουρνάρας, Σαλλας είναι τα πρωτοπαλλήκαρα από την εποχή της ληστείας του ΧΑΑ το 1999. Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που στήσαν το ΧΑΑ και κατήργησαν τη δραχμή με πλήθος ψέμματα εντός και εκτώς με αποτέλεσμα τα σημερινά χάλια. Κυβέρνηση Σημίτη έχουμε σήμερα, όχι Σαμαρά.

  13. Δρόλαπας avatar
    Δρόλαπας 10/04/2013 10:44:19

    Πέρα απο τις φιλικές κουβέντες- τις οποίες και ο αρθρογράφος χρησιμοποιεί ως πηγή ειδήσεων- υπάρχουν κα ιδημοσιεύματα.Αγνωστο γιατί ποτέ δεν αναφέρεται σε αυτά , μάλιστα οι πένες είανι πολύ ισχυρές για να τις αγνοεί κάποιος

    Για να δούμε μερικά αποσπάσματα:
    1)Η καγκελάριος Μέρκελ και ο Υπουργός της των Οικονομικών, Σόιμπλε, κάνουν αυτό που ξέρουν όλοι οι σοβαροί ηγέτες σοβαρών κρατών. Δηλαδή, υπερασπίζονται τα κρατικά και τα εθνικά τους συμφέροντα.

    2)Η νέα εξωτερική πολιτική συνιστούσε μια καθαρή και ευθεία ρήξη με την προηγούμενη. Ενώ, δηλαδή, μέχρι την εκδήλωση της ελληνικής κρίσης, η γερμανική εξωτερική πολιτική, έγραφε το περιοδικό, «διεκδικούσε ήσυχα και σταθερά τα γερμανικά συμφέροντα στις Βρυξέλλες, η Καγκελάριος εγκατέλειψε αυτήν την αρχή σε ένα σημαντικό ζήτημα. Έδειξε καθαρά ότι υπάρχουν γερμανικά συμφέροντα και ευρωπαϊκά συμφέροντα, τα οποία δεν είναι υποχρεωτικά τα ίδια». Αυτά ακριβώς τα γερμανικά συμφέροντα επιχειρεί να διεκδικεί και να υπερασπίζεται η Μέρκελ, πιστή στην από 2500 χρόνια διασάλπιση του Θουκυδίδη: «Ο ισχυρότερος δεσμός μεταξύ πόλεων (σήμερα κρατών), είναι το συμφέρον».

    3)Η Γερμανία, ως η μεγαλύτερη και ισχυρότερη οικονομία της ΕΕ, επιδιώκει να επιβάλει μια γερμανική τάξη πραγμάτων στην Ευρωζώνη. Ενώ συμμετέχει σε ενέργειες που μπορεί να προκαλούν αναστάτωση και να επηρεάζουν το ευρώ, δεν έχει καμία διάθεση να δει την Ευρωζώνη να διαλύεται, πρώτον, επειδή το ευρώ, παρά τα προβλήματά του, είναι ένα ισχυρό νόμισμα. Δεύτερον, διά της Ευρωζώνης και της επιρροής του Βερολίνου σε αρκετές χώρες-μέλη ή μέλη της ΕΕ, επιχειρεί να εδραιωθεί ως η μόνη δύναμη στην ΕΕ, προς έκδηλη ενόχληση της Γαλλίας, με την οποία οι σχέσεις δεν βρίσκονται και στο καλύτερο σημείο τους. Τρίτον, επειδή η Γερμανία δεν βλέπει μόνο προς Ανατολάς, όπως πράττει εδώ και δύο τουλάχιστον αιώνες. Τώρα κοιτάζει και προς την Ανατολική Μεσόγειο, για πάρα πολλούς λόγους.

    4) Είναι γνωστή η κυνική δήλωση του τέως Καγκελαρίου Κολ: «Η Ευρώπη πρέπει να προστατεύει τους συνεταίρους της Γερμανίας και η Γερμανία τον εαυτό της». Όπως ακριβώς επιχειρεί να δράσει η Καγκελάριος Μέρκελ.

    5) Προτού η ελληνική κρίση αρχίσει να ξεδιπλώνεται, οι ευρωπαϊκές τράπεζες είχαν στην κατοχή τους, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας Διεθνών Διακανονισμών (ΒΙS) και της BofAML, ελληνικά ομόλογα αξίας 186 δισ. δολαρίων, δηλαδή περίπου 143 δισ. ευρώ.Από αυτά τα 45 δις. ήταν στα χέρια των Γερμανικών τραπεζών με αποτέλεσμα μία ελληνική χρεοκοπία να συνέβαλε τα μέγιστα στην κατάρρευση τους. Η δίκαιοι λύση ήταν η ΕΚΤ να αγοράζει ελληνικούς τίτλους που πωλούνταν στην ελεύθερη αγορά, τους οποίους «ξεφορτώνονταν» και οι γερμανικές τράπεζες, την ώρα μάλιστα που οι ελληνικές ήταν αναγκαστικά από την πλευρά των «αγοραστών» κάτι που τις οδήγησε μία ώρα νωρίτερα στην κατάρρευση. Τα παραπάνω δεν αναιρούν όπως ανέφερε και ο κ. Σόιμπλε την τεράστια ευθύνη για την κατάντια μας των ελίτ της χώρας.

    6)Ο συναισθηματισμός στην πολιτική είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Συγκινεί και κινητοποιεί, αλλά αχρηστεύεται όταν δεν συνοδεύεται από σχέδιο, το οποίο πρέπει να περιλαμβάνει γραμμές άμυνας από τις οποίες δεν μπορείς να υποχωρήσεις χωρίς να πουλήσεις την ψυχή σου στο διάβολο, όπως και πρόνοιες για το ποιοι συμβιβασμοί είναι ανεκτοί. Να πηγαίνεις στη σύγκρουση όταν αυτό συμφέρει τον αντίπαλο είναι τυχοδιωκτισμός. Δεν αξίζουν πεντάρα τσακιστή, έλεγε ο Λένιν, οι ηγέτες που δεν ξέρουν να κάνουν ελιγμούς, συμφωνίες, συμβιβασμούς, για να αποφύγουν μια μάχη κατάφωρα ασύμφορη.


    Στο εγκλημα της Γερμανίας υπάρχουν και συνένοχοι στην Ευρώπη αλλά και εγχώριοι άγνωστο γιατί δεν επισημαίνονται κα ιάγνωστο γιατί ενω η σχέση με της Γερμανίας και Ευρώπης είανι γνωστή γιατ΄ιανατρέχουμε στο Γ Ράιχ .Δεν θα ήθελα να πώ τίποτα περισσότερο δυτυχώς η εμμονή παράγει πάντα πλάνη και η συνθηματολογία προσφέρει ασφαλή πολιτική δίοδο στον οποίο χρησιμοποιεί ρητορική.Oμως δεν είναι η έθοδος που παράγει υπεύθυνους, kριτικά σκεπτόμενους, ευαίσθητους και συνειδητοποιημένους πολίτες.Παράγει μόνο οπαδούς και φανατισμό και εγκλωβίζει τον πολιτικό σε έναν φαύλο κύκλο και μαζί με αυτόν και την κοινωνία ολάκερη

  14. man8os avatar
    man8os 10/04/2013 11:04:52

    Δεν ειμαι σιγουρος κατα ποσο εχετε δικιο για την μετεκλογικη στρατηγικη της Μερκελ, σιγουρα ειναι ενα ενδιαφερον αρθρο.

    Ελπιζω οτι μετα τις εκλογες θα παρει καποιες πιο ηρεμες αποφασεις σχετικα με εμας, γιατι αλλοις μας βλεπω να διαλυομαστε...

    • Περικλής avatar
      Περικλής @ man8os 10/04/2013 16:48:14

      Γιατί να πάρει πιο ήρεμες αποφάσεις; Γιατί να πάει κόντρα στη βούληση των ψηφοφόρων της τότε; Τι έχει να χάσει η Γερμανία από την παρατεταμένη λιτότητα στην Ελλάδα δηλαδή;

  15. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 10/04/2013 11:11:47

    Συμφωνώ απόλυτα με το πνεύμα του άρθρου.

    Βέβαια όταν η Μέρκελ λέει ότι η Γερμανία είναι ξανά στην κορυφή, νομίζω εννοεί, μετά από 10 περίπου χρόνια οιοκονομικής προσαρμογής και 20τόσα χρόνια μετά την ενσωμάτωση της ανατολικής γερμανίας.

    Πάντως είναι γεγονός ότι η δημοτικότητα της Μέρκελ ανεβαίνει με όλα αυτά που κάνει στους νοτίους. Αυτό πρέπει να προβληματίσει σοβαρότατα όλη την υπόλοιπη ευρώπη, όλο τον κόσμο.

    Είναι καθαρή διαστροφή ενός ολόκληρου λαού. Κάθε άλλος ευρωπαικός λαός άμα είχε επινοήσει ένα κοινό νόμισμα από το οποίο εποφελείτο τα μέγιστα και μετά επιβάλλοντας δεινά μέτρα στους γείτονές του, τους έφερνε σε απόγνωση, αποκλείεται να αισθανόταν ωραία. Ακόμη και δίκιο να είχε αυτός ο λαός, δίκιο 100%, αν οι ηγέτες τους αντιμετώπιζαν τους γείτονες, εταίρους και φίλους με τακτικές ακραίες, συμπεριφορές ανοίκιες, εκβιασμούς ωμούς, ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΝΑ ΕΝΙΩΘΕ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΚΡΟΤΟΥΣΕ ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΣΟΒΑΡΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ.

    Κι όλα αυτά δίχως να πιέζονται απο κάτι. Γιατί είναι λογικό να αναπτύσσει ακραίες απόψεις ένας λαός που πιέζεται. Σε τέτοιες περιπτώσεις είναι φυσικο να συσπειρώνεται γύρω απο ηγέτες ανένδοτους, ικανούς να αντιμετωπίσουν την εξωτερική απειλή. Το να συσπειρώνεται για να σφίξει την θηλιά στον λαιμό των γειτόνων είναι αχαρακτήριστο. Ή το συναγωνίζονται οι πολιτικοί τους ποιος θα προσάψει τον χειρότερο χαρακτηρισμό είτε αυτός είναι η λέξη "κλόουν", είτε οτιδήποτε..

    Το μόνο θετικό που διακρίνω σε όλα αυτά, είναι ότι αρχίζουν και οι πιο "καλόπιστοι¨ να διακρίνουν την πραγματική φύση των πραγμάτων.

  16. Black Crown avatar
    Black Crown 10/04/2013 11:57:53

    @ αργατεία : Ντροπή. Μη σκέφτεστε τόσο άδικα για τον τιμημένο αυτό Ηγέτη. Δεν ήταν ''γερμανική επιρροή'' ο άνθρωπος...... Σε διατεταγμένη υπηρεσία ήταν.

  17. Προφήτης avatar
    Προφήτης 10/04/2013 12:11:36

    Ρε μπαγάσες αμερικάνοι, πάλι αλλάξατε αυτόν που γράφει σαν "ψυχραιμια" και κάνει κυβιστήσεις αποχωρήσεως ενώ πριν λίγο φωναζε για πάση θυσία ευρωζώνη; Εκτίθεται και σας εκθέτει.
    Κύριε Σταθμάρχα έλεος. Στείλε τον καλό, αυτόν που ξέρουμε.

    Λοιπόν "ψυχραιμια" φαίνεται έχεις πολλά λεφτά, πάνω από 100.000, και τρόμαξες από το κυπριακό κούρεμα αλλά και την αποφασιστικότητα των Γερμανών να το συνεχίσουν κι αλλού.

    Με το φίλο Φαήλο, συμφωνούμε : Μόνο η Ιστορία ανοίγει τα μάτια για την τρέχουσα πολιτική.
    Γι' αυτό όσοι θέλουν να κυριαρχήσουν θέλουν να τη χειραγωγήσουν. Είχε λόγο που συνωστιζόταν η Ρεπούση.

    Για το μετέπειτα των γερμανικών εκλογών, προσωπικά, δεν έτρεφα προσδοκίες.

    • ψυχραιμια avatar
      ψυχραιμια @ Προφήτης 10/04/2013 22:25:52

      Δεν αποφασιζουν ολοι βασει προσωπικων κινητρων.Ασε που καποιος που εχει καταθεσεις δεν θα κερδιζε ποτε απο τη μεταβαση στη δραχμη.
      Εν προκειμενω Προφητη κατα την αποψη μου η Κυπρος επεσε θυμα γερμανορωσικης συμπαιγνιας.Και αυτη ειναι μια κινηση της Γερμανιας γεωπολιτικα ανεξαρτητη ή και αντιθετη με τα δυτικα συμφεροντα (εαν το "δυτικα" εκληφθει με την εννοια που ειχε στους παγκοσμιους πολεμους).
      Επομενως η υποστηριξη που ειχα στην ΕΕ τελει υπο την αιρεσιν οτι ο οργανισμος αυτος παραμενει σε ευθυγραμμιση με τους παραδοσιακους συμμαχους της χωρας.Εαν πεσει στον ελεγχο μιας Γερμανιας που παιζει αλλους ρολους δεν υπαρχει λογος εμεις να συνεχισουμε μεγαλυτερος απ οτι στους δυο παγκοσμιους πολεμους.
      Η γεωγραφια δεν εχει αλλαξει απο τοτε και η θεση που πηρε η Ελλαδα τοτε δεν ηταν καθολου τυχαια.

      • Προφήτης avatar
        Προφήτης @ ψυχραιμια 11/04/2013 01:01:20

        Δεν είναι έτσι ακριβώς ψυχραιμια. Υπήρξε γερμανική απόφαση και ρωσική ανοχή με έκφραση δυσφορίας. Η Ρωσία ενοχλήθηκε αλλά και κάπου εξυπηρετήθηκε. Προφανως δεν θα χαλούσαν σχέσεις δεκάδων δισ για την Κύπρο. Το σημαντικό όμως που βρίσκεται πράγματι πίσω από την γερμανορωσική σύμπλευση είναι άλλο. Μου κάνει εντύπωση που δεν το διακρίνεις.

    • rally monkey avatar
      rally monkey @ Προφήτης 11/04/2013 00:08:28

      εισαι φοβερός!
      ..το `πριν` ήταν`πριν της εκλογές`
      τωρα πρεπει να προχωρησει η ατζέντα
      άρα βγαινει ο `μέσος με ανασταλτικες ικανοτητες` και μπαινει καθαροαιμο φορ (της ευρω-εξόδου)

  18. Uncle Stgm avatar
    Uncle Stgm 10/04/2013 12:15:15

    Για να τεστάρω γνώσεις:
    Ακούσατε τίποτα για το νέο κόμμα των ...αριστεριστών στη χώρα του λουκάνικου; Alternative für Deutschland;

    • Jiannis avatar
      Jiannis @ Uncle Stgm 10/04/2013 23:22:15

      Αυτή θέλουν το Μάρκο. Έξω από το Ευρώ την Γερμανία

  19. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 10/04/2013 12:33:23

    "Το Ευρω δεν είναι ένα νόμισμα με το οποίο μπορεί να ευημερήσει το ευρωπαϊκό σχέδιο. Υπάρχει διαίρεση στην Ευρώπη σήμερα και αυτή θα γίνει μεγαλύτερη στο μέλλον αν δε σταματήσουμε τώρα αυτή τη διαδικασία και δεν υπάρξει μεγαλύτερη νομισματική ευελιξία στις χώρες που υποφέρουν περισσότερο"
    Αυτά είπε περίπου ο Μπερντ Λούκε ηγέτης του νέου ευρωσκεπτιστικού κόμματος στην Ντέϊλυ Τέλεγκραφ προχτές. Το τι επιρροή έχουν δε γνωρίζω. Αναμένουμε ανταποκτίσεις από βοράν.

  20. Nik avatar
    Nik 10/04/2013 12:39:02

    "The Hidden Persuaders" βιβλίο χρησιμότατο για όσους ασχολούνται με την επικοινωνία, καταγράφει την δύναμη του "εσωτερικού ματιού" του καταναλωτή. Οταν προσβάλλεις το εσωτερικό μάτι ο καταναλωτής ξυπνά και εκδικείται. Αυτό θα πάθουν οι Γερμανοί όταν η ένδειξη "Made in Germany" αποφεύγεται ενστικτωδώς, χωρίς καμία προτροπή ή οργανωμένη καμπάνια. Απλά επειδή ο κόσμος δεν τους γουστάρει αυτούς και τα προϊόντα τους. Εχουν ήδη γίνει αρκούντως αντιπαθητικοί με τις ηθικολογικές βλακείς που ξεστομίζουν και κάθε μέρα η αντιπάθεια αυξάνεται κατακόρυφα.

    Τότε θα καταλάβουν ότι τα κεφάλαια τους παθαίνουν κρυοπαγήματα παντού.

  21. Γιάννης Φαίλτωρ avatar
    Γιάννης Φαίλτωρ 10/04/2013 12:46:16

    Τα πράγματα είναι σχετικώς απλά.
    Το τραπεζικό σύστημα δε λειτουργεί και αφού κρατικοποιηθεί θα πωληθεί εν ευθέτω χρόνο σε ιδιώτες. Χωρίς ζωντανό τραπεζικό σύστημα δεν υπάρχει ανάπτυξη.
    Οι ιδιωτικές επενδύσεις μοιάζουν με τον ερημοσφυριχτή, σπάνιο πτηνό το οποίο βλέπουν σπανίως οι παρατηρητές πτηνών στην Ελλάδα.
    Για να συμμετάσχει κανείς στο ΕΣΠΑ πρέπει να έχει προϋποθέσεις οι οποίες είναι αδύνατο να καλυφθούν από την πλειοψηφία των ορθίων ακόμα ελληνιλών επιχειρήσεων.
    Καμία ουσιαστική μεταρρύθμιση δεν έχει προχωρήσει.
    Οπότε το ζήτημα της ανάπτυξης είναι Όνειρο δεμένο στο μουράγιο.
    Η αναμονή κουρέματος μετά το πέρας των γερμανικών εκλογών εδράζεται σε ελπίδες μάλλον παρά σε γεγονότα. Αλλά και αυτή αν συμβεί το πρόβλημα της χρηματοδότησης της ελληνικής οικονομίας με ιδιωτικά κεφάλαια θα παραμείνει.
    Οπότε? Που οδηγούμεθα αναγκαστικώς; Ο ΕΥΡΩν αμοιφθήσεται

    • nikias avatar
      nikias @ Γιάννης Φαίλτωρ 11/04/2013 00:44:12

      αμειφθήσεται, είναι το σωστό
      (το ρήμα αμείβω, με έψιλον γιώτα ,το ουσιαστικό αμοιβή , με όμικρον γιώτα )
      Κατά τα άλλα πάντα εύστοχες όλες οι παρατηρήσεις σας,κύριε Φαϊλτωρ.

  22. kapoios avatar
    kapoios 10/04/2013 12:54:37

    μεγαλη αληθεια

  23. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 10/04/2013 13:19:54

    Συμπέρασμα: Aς ελπίσουμε ότι κάπου εκεί μυστικά, πέρα από τον επικοινωνιακό θόρυβο, στα άδυτα του Μαξίμου, του ΥπΕξ, του ΥπΟικ και του ΝΣΚ, μία ολιγομελής υπεύθυνη ομάδα εμπειρογνωμόνων, με διακομματική συνεργασία, αποτελούμενη από τους πραγματικά καλύτερους στο είδος τους, ανεξαρτήτως πολιτικής προτίμησης επεξεργάζεται ΗΔΗ τις εναλλακτικές και την διαπραγματευτική πολιτική της Ελλάδας τα επόμενα χρόνια...Ναι, ξέρω είναι ΟΝΕΙΡΟ!...

  24. Αιρετικός avatar
    Αιρετικός 10/04/2013 13:22:19

    Υ.Γ. Ιδίως, αν αξιολογηθεί, ότι για την επερχόμενη Προεδρία μας στην ΕΕ το 2014, δεν έχει γίνει ακόμα, σχεδόν, τίποτα ...

  25. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 10/04/2013 14:10:02

    " να εφαρμόσουμε ένα σχέδιο εξόδου από την κρίση μέσα στο Ευρώ...".

    Αγαπητέ Φαήλε, δεν υπάρχει "σχέδιο εξόδου" εντός ευρώ. Είναι, κατά την γνώμη μου, οξύμωρο.
    Η μόνο διέξοδος εντός ευρώ είναι να επιστρέψουμε σε ανάπτυξη της τάξης του 3-5%, πράγμα ακατόρθωτο με την θηλιά του μνημονίου, και δή υπό Αγγλικό δίκαιο αλλά και διότι ο,τι δήποτε εφαρμοζεται είναια αντιαναπτυξιακό (φόροι επί φορων, επιτηδέυματα -η Οργουελλιανή του Βενιζέλου-ΦΠΑ στα ύψη, υπερφορολογηση επιχειρήσεων και άλλα ων ου έτσι αριθμός), αλλά και διότι ΤΙΠΟΤΑ ουσιαστικό δεν έγινε στην αναδιάρθρωση του έρμου κράτους που ΠΑΣΟΚΟκρατείται, ακόμα. Και καθόμαστε και συζητούμε, τί; Αν θα φύγουν 2000 τεκμηριωμένοι παραβάτες; Σε σοβαρό κράτος είνα ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ πως κάθε παράβαση ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ. Απλά, στοιχειώδη πράγματα.
    Το μέγιστο θέμα για μένα έιναι ο θανάσιμος "εναγκαλισμός" του Α. Σαμαρά από τους Βενιζέλους και τα άλλα υπολλείμματα του φαύλου παρελθόντος. Όσο αυτοί είναι στα πράγματα, ΚΑΝΕΙΣ δεν θα (μπορεί να) αλλάξει κάτι.
    Με εκτίμηση

  26. Νίκος Αργεάδης avatar
    Νίκος Αργεάδης 10/04/2013 14:10:34

    Αντί για "ων ου έτσι ", ων ουκ έστι

    • nikias avatar
      nikias @ Νίκος Αργεάδης 11/04/2013 00:53:10

      υπολείμματα

      (ένα λάμδα δύο μι ) είναι το ορθόν.

      Κατά τα λοιπά όλα τα σχόλιά σας εξαιρετικά.

      Συμφωνώ απόλυτα με την τελευταία σας παρατήρηση.
      Οι Βενιζελοκουβέληδες είναι τα φίδια του Λαοκόωντα !

  27. dim avatar
    dim 10/04/2013 14:26:46

    Έχεις πιάσει τη μισή αλήθεια Φαήλο...

    Αυτή του παραδειγματισμού... Κύπρος, Ελλάδα, Πορτογαλία και λοιποί μικροί είναι ξεκάθαρο πλέον ότι θα "θυσιάζονταν" προς παραδειγματισμό των άλλων, των μεγάλων, που στην ουσία ακριβώς επειδή δε θα "έπαιρνε" τη Γερμανία να τους θυσιάσει αυτούς (γιατί κατάρρευση της Ιταλίας, Ισπανίας ή Γαλλίας θα σήμαινε αυτόματα και διάλυση του Ευρώ, ενώ με τους μικρούς το ευρώ θα πάθαινε απλά τραύματα), έψαχνε διακαώς την ευκαιρία να παραδειγματίσει κάποιους, ώστε να ασκήσει στους μεγάλους το ψυχολογικό πόλεμο να υπακούσουν...

    Με εμάς τους μικρούς λοιπόν την έπαιρνε να πιέζει και να εκβιάζει με το πρόσχημα πάντα ότι κι εμείς δε κάνουμε αυτά που πρέπει… Με τους μεγάλους όμως δεν είναι το ίδιο… Μπορεί να τους πιέσει να διορθώσουν τα κακώς κείμενα μόνο εως ένα σημείο… Από εκεί και πέρα, η θεωρία των παιγνίων θα έχει πια τεράστιο νόημα… Εκεί η Γερμανία δεν έχει εξασφαλισμένο το win σε κάθε περίπτωση για εκείνην… Εκεί υπάρχει και το σενάριο lose – lose, ενώ καμία μεγάλη χώρα τύπου Ιταλίας, Ισπανίας ή Γαλλίας, δε θα δεχθεί να πάει σε σενάριο win (Γερμανιας) – lose (μόνο για αυτούς)… Άρα, μοιραία θα τα βρουν, θα γίνει η απαραίτητη αλλαγή πλεύσης με τακτ και συμβιβασμούς, ώστε να πετύχουν win – win για όλες τις πλευρές, και να επωφεληθούμε κι εμείς από αυτή την αλλαγή, αφού θα έχουμε καταφέρει να έχουμε μείνει εντός ευρώ με τη στρατηγική Σαμαρά….

    • Ένας avatar
      Ένας @ dim 10/04/2013 17:22:45

      3 τα πουλάκια που κάθονταν και ένα εσύ dim = 4 !

    • ΚΜ avatar
      ΚΜ @ dim 10/04/2013 18:19:39

      Δυστυχώς, αρχίζω να αμφιβάλλω ακόμα και για το κατά πόσον τυχόν (υποθετική) αλλαγή πλεύσης της Γερμανίας έναντι Ιταλίας/Ισπανίας θα είχε κάποιον θετικό αντίκτυπο και για μας (Ελλάδα/Κύπρο). Φοβάμαι ότι και πάλι, θα χαρακτηριζόμασταν «ειδικές περιπτώσεις».

  28. WY avatar
    WY 10/04/2013 14:58:25

    ##Σε καμμία περίπτωση όμως δεν μπορούμε να δεχθούμε την ολική μας έκπτωση και υποταγή, ως Έθνος και κοινωνία. Το πώς, σε επόμενο κείμενο…##
    ....................................................................................................................................

    Έχεις δύο επιλογές :

    1.-Tόν δρόμο πού υποδεικνύει ό Τσίπρας.

    2.-Τόν δρόμο πού προσπάθησε νά επιλέξη ή Κύπρος μόλις πρίν ΄λίγες ημέρες,μέ τά εκκωφαντικά δύο συνεχή ΟΧΙ (τό δεύτερο ήταν ΟΧΙ στό πρώτο ΟΧΙ)!!!

    Τά Γερμανικά Πάντσερ σήμερα άλλωστε, δέν παρελαύνουν ούτε στήν Avenue des Champs-Élysées αλλά πολύ περισσότερο ούτε έμπρός από τήν Βουλήν τών Ελλήνων, υπό τούς ήχους τού Γερμανικού Στρατιωτικού ΄Υμνου ##Das Mädchen unter der Laterne (Lili Marleen)##.

    Κατά τ΄ άλλα ΛΑΙΚΙΖΕΤΕ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΩΣ κύριε Κρανιδώτη καί δέν είναι ή πρώτη φορά εκτός κι άν ανακαλύψατε κι εσείς καμμία κρυφή μετοχή τών 600 δις/ευρώ,διά νά ξεπληρώσουμε μέρος εκείνων πού οφείλουμε,στούς τοκογλύφους/δανειστές μας Γερμανούς καί..... Συμμάχους των!!!!






    αλλά καί ούτε τά Στούκας υπερίπτανται στόν εναέριον χωρον μας ούτε όμως καί /υπερίπτανται στ



    "Das Mädchen unter der Laterne



    (Lili Marleen)

    • WY avatar
      WY @ WY 10/04/2013 16:51:15

      Από τό προηγούμενο σχόλιό μου,διαγράφονται οί γραμμές από :
      ##αλλά ούτε καί τά Στούκας## έως ##(Lili Marleen)##.

      • Ένας avatar
        Ένας @ WY 10/04/2013 17:30:02

        ''Τά Γερμανικά Πάντσερ σήμερα άλλωστε, δέν παρελαύνουν ούτε στήν Avenue des Champs-Élysées αλλά πολύ περισσότερο ούτε έμπρός από τήν Βουλήν τών Ελλήνων;;
        Από τη Γερμανολαγνεία, έχασες και την όραση και την ακοή σου WY. Παρελαύνουν αλλά σε ευχαριστεί γι αυτό και παριστάνεις τον αθώο μα@@κα. Θα έχεις ίδιον όφελος σίγουρα για να τον παριστάνεις τόσο καλά! Όλοι οι άλλοι πια και ακούμε και βλέπουμε και μια χαρά το αντιλαμβανόμαστε το αισχρό τους παίγνιο. Τώρα λοιπόν, μπορείς στα σβέλτα να μεταναστεύσεις στο σπιτάκι σου στο Βερολίνο. Εδώ μην κάθεσαι άλλο, βρωμάει μπαρούτι. Όταν ο χαρακτηρισμός ΄΄λαϊκιστής΄΄ είναι η μόνη σου άμυνα πια, τότε είσαι ολοκληρωτικά ηττημένος.
        Στο καλό να πας.

    • Γεωργία avatar
      Γεωργία @ WY 10/04/2013 18:18:52

      To πρώτο ΟΧΙ έγινε ΝΑΙ.
      Όπως και εδώ.
      Και οι Γερμανοί δεν συγχωρούν, εκτελούν και καταστρέφουν.

  29. Σαρακατσανος avatar
    Σαρακατσανος 10/04/2013 15:22:44

    ΦΑΗΛΟ ΤΑ ΛΕΣ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΜΑΣ ΣΥΜΠΙΠΤΟΥΝ. ΟΜΩΣ Η ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ........ΚΑΚΙΑ ΜΕΡΚΕΛ ΤΙ ΑΣΣΟΥΣ ΕΧΕΙ ΣΤΟ ΜΑΝΙΚΙ ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΜΑΣ.......ΗΓΕΤΕΣ ΥΠΟΧΕΙΡΙΑ? ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ? ΕΜΑΣ ΟΙ ΔΟΥΛΕΙΑ ΜΑΣ ΣΑΝ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΜΕ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΟΥΜΕ ΑΡΧΑΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ(ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΑΡΟΝ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΜΕ). ΦΑΗΛΟ Ο ΦΙΛΟΣ ΜΑΣ ΑΝΤ. ΣΑΜΑΡΑΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΕΠ ΑΥΤΟΥ? ΕΧΕΙ ΑΛΛΟ ΠΛΑΝΟ ΓΙΑ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΓΕΡΜ. ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΦΟΣΟΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΕ ΤΟ ΜΑΣΤΙΓΩΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΑΣ?

  30. Ρεαλιστης avatar
    Ρεαλιστης 10/04/2013 16:11:40

    Αγαπητε Φαηλο, με προσοχη παντα διαβαζω τις τοποθετησεις σας και στα περισσοτερα συμφωνω. Στην σημερινη αναρτηση εχω μονο 2/3 σχολια.
    1) Αν η Ιστορια οπως λετε επαναλαμβανεται παντα , τοτε η Ελλαδα θα ξαναγνωριζε καποιες δοξες και θα ξαναφωτιζε τον κοσμο με την πραγματικη Δημοκρατια.
    2) Για να καταλαβουμε τους Γερμανους πρεπει να γυρισουμε λιγα χρονια πισω που οταν στον Νοτο το παρτυ ηταν σε εξαρση οι Γερμανοι δεχοντουσαν μειωσεις μισθων, εργασιακη ειρηνη , αυξηση φορων για την ενωση κλπ. Την εποχη λοιπον αυτη οι Γερμανοι δημιουργουσαν ενα κοινωνικο κρατος οταν οι Νοτιοι δημιουργουσαν φουσκες κτηματομεσητικες, χρηματιστηριακες και δημοσιονομικες κρισεις.
    3) Ο Γερμανος φορολογουμενος διαβαζει αρκετα και εχει ενημερωση για το πως ζει και ποσο μισθο εχει ο αντιστοιχος Νοτιος. Και φυσικα δεν μπορει να καταλαβει πως οι υπο πτωχευση χωρες πληρωνουν πολλες φορες διπλασιους και τριπλασιους μισθους.
    Ας μη με κατηγορησετε οτι υπερασπιζομαι τους Γερμανους . Απλα προσπαθω να δω πολυ ρεαλιστικα τα πραγματα. Σε μια Ευρωπη προτιμω να εχω να κανω με προβλεψιμους εστω και αγενεις Γερμανους παρα με μη προβλεψιμους διπλωματες Αγγλους.

  31. Natasa avatar
    Natasa 10/04/2013 16:28:41

    Αναμφίβολα, πολλά από αυτά που απαιτεί το Βερολίνο, το νοικοκύρεμα του κράτους μας, είναι πράγματα αυτονόητα....
    Όχι Φαήλο δεν τους αναγνωρίζω κανένα δικαίωμα να ΄ρθούν στο σπίτι μου και να με τιμωρήσουν επειδή δεν σκούπισα.... Αυτό το δικαίωμα δεν το έχει ο δανειστής με κανέναν νόμο και σε κανένα πολίτευμα!....

  32. Θόδωρος 17.06.2012 avatar
    Θόδωρος 17.06.2012 10/04/2013 17:04:33

    Άστο, ρε Φαήλο, λήγει όπου να 'ναι, αγορίνα!

    Όπου να'ναι σφυράει, γι' αυτό θα δεις σε λίγο τους Συριζαίους και τους αγανακτισμένους και τους "αγωνιστές" των μεταλλείων και... και... να είναι στους δρόμους και ο Σφύριζα +5%..
    Και άμα πάρει κεφάλι, άντε να τον φτάσεις.

    Κρίμα, γιατί ο ΑΣ και ειλικρινής και γνήσιος πατριώτης είναι και δεν ξεγέλασε κανέναν, αληθινός και ακέραιος είναι!

    Δεν τόλμησε, αυτό θα γράψει η Ιστορία.

    Τον έβαλαν να μαζέψει αυτός τα σκ@#$ά τους και τώρα θα ξαναρθούνε να λένε για την "κακιά δεξιά" αυτοί.. οι καλοί!... που θα μοιράσουν και φράγκα στον κόσμο, γιατί μάλλον ο Αλέξης τα έχει κανονισμένα ήδη..

    Αυτά να πεις στον Πρόεδρο.

    • be_cool avatar
      be_cool @ Θόδωρος 17.06.2012 10/04/2013 17:23:09

      Αυτό το "δεν ξεγέλασε κανέναν" τώρα γιατί ακριβώς το έβαλες στο σχόλιό σου; Το πιστεύεις; Αν εσύ βλέπεις στην κυβέρνηση (ή μέσα στα ίδια τα κόμματα που την απαρτίζουν για τα του οίκου τους) να υλοποιείται κάτι από αυτά που προεκλογικά υπόσχονταν, τότε πάω πάσο.

      Για να βοηθήσω τη μνήμη σου, σου παραθέτω μερικές υποσχέσεις που παρέμειναν κούφια λόγια (από τα μικρότερα προς τα μεγαλύτερα ψέματα):

      - πολυτεκνικό επίδομα

      - κατάργηση χαρατσιού

      - επαναδιαπραγμάτευση μνημονίου

      - αξιοκρατία (π.χ. σε διοικήσεις ΔΕΚΟ και νοσοκομείων)

      - ΙΣΟΝΟΜΙΑ και απόδοση δικαιοσύνης

      Ή δεν τα πίστευαν όταν τα έλεγαν (και ήθελαν να σε ξεγελάσουν) ή δεν ήξεραν τι αναμένεται να βρουν μπροστά τους (πράγμα απίθανο, όντες από μήνες παρέα και στην προηγούμενη κυβέρνηση).

      • Θόδωρος 17.06.2012 avatar
        Θόδωρος 17.06.2012 @ be_cool 10/04/2013 19:40:07

        Δεν το θυμάμαι το ψευδώνυμο σου άλλη φορά..
        Εγώ γράφω συνέχεια με το ίδιο.
        Δεν έχεις το θάρρος της γνώμης σου? Μόνο με κουκούλα-πολλά ψευδώνυμα μπορούν μερικοί?

        Αναρωτιέμαι..

        Τέλος πάντων, θα απαντήσω συνολικά ως εξής:

        Δεν είναι βιντεοπαιχνίδι να πατάς ένα κουμπί και να γίνονται όλα.
        Εγώ αυτό που βλέπω είναι ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ. Και αυτό θέλει μια ηλικία και μια εμπειρία για να το δεις.

        Αυτά που λες είναι σωστά και δεν αντιλέγω.
        Η μεγάλη διαφορά μας όμως, φίλε μου, είναι ότι εγώ δεν νιώθω ΑΥΤΟΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ.
        ΝΙΩΘΩ ΟΛΟΙ ΜΑΣ!
        Δικό μου είναι το ΚΡΑΤΟΣ ΜΑΣ, δική μου είναι η ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ! Γι' αυτό και δεν πιστεύω σε διεθνισμούς και κολοκύθια.. Ειδικά από τους Έλληνες αριστερούς, τους υποκριτές..

        Για μένα ο Σαμαράς δεν είναι ο κακός αυτοκράτορας και εμείς οι επαναστάτες που ζούμε στις σπηλιές αλλά μια μέρα θα τον νικήσουμε :) χα, χα, χα!

        Είναι ένας από μας, ΑΥΤΟΣ ΜΟΝΟ. Έτσι πιστεύω, μακάρι να μην διαψευστώ...

        • be_cool avatar
          be_cool @ Θόδωρος 17.06.2012 25/04/2013 15:30:57

          Θόδωρε, το αν με θυμάσαι ή όχι να σχολιάζω στο παρελθόν είναι άσχετο (και δεν σε κατηγορώ για αυτό, αφού δεν γράφω συχνά σχόλια στο δίκτυο). Τις απόψεις του άλλου πιστεύω πως σχολιάζουμε εδώ μέσα, το ποιος πραγματικά είναι ο καθένας μας στη ζωή και στην κοινωνία λίγο μετράει κατ' εμέ. Θα 'πρεπε να βλέπεις με τον ίδιο τρόπο τα σχόλιά μου είτε είμαι πρέσβης πάνω από τα 80 με τρία μεταπτυχιακά και άπειρο ελεύθερο χρόνο που σχολιάζω εφτά φορές την ημέρα, είτε ανορθόγραφος ανήλικος κλέφτης και τρόφιμος αναμορφωτηρίου που σχολιάζω κάθε όταν βγαίνω με ολιγοήμερη άδεια. Φυσικά και δεν είναι βιντεοπαιχνίδι η ζωή των άλλων και η πορεία της χώρας, αλλά ας είμαστε τουλάχιστον ειλικρινείς με τον εαυτό μας: ή ως πολιτικός έχεις σωστές ιδέες, λες αλήθειες και πείθεις να σε ψηφίσουν (και τουλάχιστον ορίζεις ρεαλιστικό χρονικό ορίζοντα π.χ. δεκαετία για να υλοποιήσεις τις υποσχέσεις σου), ή απλώς ξεγελάς τους ψηφοφόρους (που μετά σε στολίζουν με σκωπτικούς χαρακτηρισμούς). Λυπάμαι αλλά "ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ" που λες ότι βλέπεις δεν έκανε τίποτα για να μην μπορούν να διορίζουν κόρες οι βουλευτές του σε μια μέρα στη βουλή (ή να τιμωρούνται αν το επιχειρήσουν) και έβγαλε ένα νόμο για το κουκούλωμα του σκανδάλου siemens και έναν άλλο για να μην ελέγχονται οι τραπεζίτες για τα θαλασσοδάνεια προς το κόμμα του (και τα άλλα κόμματα). Δεν χρειάζεται ηλικία και εμπειρία για να δεις ότι έχασε έτσι το πλεονέκτημα της άμεμπτης ηθικής και παρασύρθηκε από το κακώς εννοούμενο κομματικό συμφέρον και τώρα χειροκροτεί τον πρώην ορκισμένο εχθρό του στην ψηφοφορία για τις παραπομπές. Μετά πώς θα πείσει να τον ψηφίσουν για να έχει την π.χ. δεκαετία που χρειάζεται για να υλοποιήσει τις υποσχέσεις του; Σε τι θα διαφέρει από τους άλλους;

  33. fe avatar
    fe 10/04/2013 17:05:50

    ωραιο αρθρο και συμφωνω σε ολα.Αυτος ο διαλογος πρεπει να ανοιξει και να μην τον μονοπωλει η αριστερα.Απλα θα αναφερω μερικες διαπιστωσεις και περιμενω τι δευτερο μερος με τις προτασεις.

    Μυθοι και προπαγανδα που κατερρευσε:
    α)Οι ξενοι θελουν το καλο μας.Θα μας φτιαξουν ενα συγχρονο δυτικο κρατος με καλη δημοσια διοικιση και ανταγωνιστικη οικονομια.
    β)Ειμαστε καλα παιδια,λεμε ναι σε ολα μεχρι η γερμανια να δει απο μονη της το αδιεξοδο και να χαλαρωσει την θηλια.
    γ)Ειμαστε μια "ειδικη" περιπτωση στην ΕΕ.
    δ)Η ευρωπη θα αλλαξει απο τους αλλους εμεις κανουμε την παπια να βγουνε αλλοι μπροστα.
    ε)Εσωτερικη υποτιμηση.
    στ)Δεν υπαρχει εναλλακτικη.

    • Περικλής avatar
      Περικλής @ fe 10/04/2013 17:11:34

      Αν κάναμε αυτά που λέγαν οι ξένοι τόσα χρόνια μια χαρά θα ήμαστε. Απλά δεν κάνουμε αυτά που λέει η Τρόικα. Ευτυχώς σιγά σιγά ο Σαμαράς εφαρμόζει κάποια πραγματάκια, αρκεί να συνεχίσει έτσι καθώς στη βράση κολλάει το σίδερο. Το στραβό μας το κεφάλι τόσα χρόνια φταίει και όχι οι ξένοι.

      • Ένας avatar
        Ένας @ Περικλής 10/04/2013 17:19:54

        ΄Ασε μας καημένε ...Περικλή. Άν συνεχίσει ''έτσι'', δε θα συνεχίσει για πολύ. Εσύ κι εκείνος και καμιά 20αριά ακόμη θα μείνετε.

        • Περικλής avatar
          Περικλής @ Ένας 10/04/2013 17:32:40

          Εγώ είπα ότι αν κάναμε αυτά που έλεγε το ΔΝΤ από την αρχή (απολύσεις στο δημόσιο, πάταξη διαφθοράς/φοροδιαφυγής) δε θα χρειαζόταν κάποια από τα μέτρα και θα ήμαστε καλύτερα σήμερα. Αν ο Σαμαράς καταφέρει και εφαρμόσει τα σωστά μέτρα αντί των έξτρα φορολογιών θα πάμε καλύτερα. Ήδη φαίνεται βελτίωση εκ του αποτελέσματος.

          • Άγραφος Νόμος avatar
            Άγραφος Νόμος @ Περικλής 10/04/2013 17:41:33

            Καλά θα κάνει να πιάσει τους φοροφυγάδες πρώτα-πρώτα και τα άλλα έπονται.

          • Περικλής avatar
            Περικλής @ Άγραφος Νόμος 10/04/2013 18:08:55

            Πρώτα οι απολύσεις στο δημόσιο για να ξέρουν οι φορολογούμενοι ότι τα χρήματά τους πάνε σε καλή μεριά. Αλλιώς θα λέει ο φοροφυγάς ότι καλά κάνω και δεν πληρώνω φόρους γιατί θα μου τα τρώγαν οι τεμπέληδες του Δημοσίου αλλιώς.

          • Ένας avatar
            Ένας @ Περικλής 10/04/2013 20:16:49

            Σιγά που περιμένουν...παραδειγματισμό οι φοροκλέφτες για να προσέλθουν οικειοθελώς να πληρώσουν. Απλά είναι άνθρωποι του συστήματος και το σύστημα τους καλύπτει.
            Αλληλοκάλυψη.

  34. fe avatar
    fe 10/04/2013 17:23:38

    Επισης φταιει το στραβο κεφαλι των ιρλανδων.πορτογαλλων,ισπανων,κυπριων ,ιταλων γαλλων και σε λιγο ολλανδων βελγων και λουξεμβουργιων.

    • Περικλής avatar
      Περικλής @ fe 10/04/2013 17:33:12

      Οι Ιρλανδοί και οι Ισπανοί δε συγκρίνονται με την Ελλάδα. Είναι σε απείρως καλύτερη μοίρα. Το ίδιο και οι Ιταλοί και οι Γάλλοι.

    • Άγραφος Νόμος avatar
      Άγραφος Νόμος @ fe 10/04/2013 17:35:43

      +++++++++++++++++++++
      Αφήστε. Παλιο τεμπέληδες, ατίθασοι, παράνομοι, αχρείοι και μπαταχτσήδες. Ανίκανοι να εκτιμήσουν τις ευεργεσίες της μαύρης μπότας και του μαστίγιου.

      • Περικλής avatar
        Περικλής @ Άγραφος Νόμος 10/04/2013 18:10:40

        Η Ιρλανδία έχει τη Google και τις φαρμακοβιομηχανίες. Η Ισπανία εξάγει γεωργικά προϊόντα (πορτοκάλια/λάδι) σε τεράστιες ποσότητες. Η Ιταλία φτιάχνει αυτοκίνητα. Για τη Γαλλία ας μην το σχολιάσω καν. Βλέπετε καμιά ομοιότητα με την ελληνική κατάσταση;

        • Zugzwang avatar
          Zugzwang @ Περικλής 10/04/2013 19:55:17

          Μηδενα προ του τελους μακαριζε!

          • Περικλής avatar
            Περικλής @ Zugzwang 10/04/2013 21:58:23

            Εγώ θα το πω και πάλι. Να κοιτάζουμε την καμπούρα μας και να μη μας νοιάζει τι κάνουν οι άλλοι. Μην αποπροσανατολιζόμαστε. Ο καθένας τη δουλειά του. Εμείς τι κάνουμε να κοιτάμε. Με το να κατηγορούμε τους Γερμανούς δεν προχωράμε. Ας γίνουμε ισχυρή χώρα να μην έχουμε ανάγκη κανένα Γερμανό και καμία τρόικα αν έχουμε τα κότσια. Και άλλες μικρές χώρες τα κατάφεραν κάποιες φορές όπως το Ισραήλ ή η Ελβετία και το Λουξεμβουργο (ή ο Λίβανος πιο παλιά).

          • Zugzwang avatar
            Zugzwang @ Περικλής 10/04/2013 23:53:57

            Ας δουμε τι θα αποφασισει αυριο το Eurogroup. Απ'οτι φαινεται δεν θα υπαρχει πια κανενα ιερο και οσιο στην οικονομια. Ουτε στα ακινητα, ουτε στις καταθεσεις, ουτε στα κρατικα ομολογα. Και ο Μπαροζο εχει κανει νυξη και για κουρεμα των καταθεσεων κατω των 100 χιλιαδων ευρω.

  35. kiki64 avatar
    kiki64 10/04/2013 18:22:07

    Μάλιστα πολύ ωραία ανάλυση. Και ερωτώ. Τώρα που καίγεται η Μέρκελ να βγει, εμείς δεν βάζουμε κανένα όπλο στο τραπέζι (όχι του Γιωργάκη) και της κάνουμε όλα τα χατήρια. Όταν βγει μιας και δεν θα έχει κανέναν ανάγκη, τι την εμποδίζει να μας στείλει στο διάολο?
    Οι υπουργοί (και ο πρωθυπουργός βέβαια) δεν έχουν κανένα απολύτως σχέδιο, και απλά θέλουν να είναι μέσα στην Ευρωζώνη όταν (όπως τους τάζουνε κάποιοι ίσως) δοθεί συνολική λύση στο πρόβλημα του δανεισμού. Γι αυτό το λόγο, υπογράφουν κάθε λίγο την εξαθλίωση του λαού. Είναι όμως σίγουρο ότι θα δοθεί λύση? Και αν ναι ποιά?

  36. dim avatar
    dim 10/04/2013 18:24:49

    Εσύ μόνο αυτό ξέρεις να λες...

    Ο κάθε ηγέτης έχει μια στρατηγική... Βλέπει όλη την εικόνα, αναλύει, σταθμίζει και αποφασίζει... Στο τέλος θα κριθεί... Αν δικαιωθεί η στρατηγική Σαμαρά θα το ξέρουμε σε ένα χρόνο το πολύ... Υπομονή ως τότε... Έτσι κι αλλιώς, η εναλλακτική είναι σύγκρουση με μεγάλες πιθανότητες για "ξαφνικό θάνατο", οπότε καλό είναι να περιμένουμε ως το 2014...

    Και μην αρχίσει κανείς: "μα η ύφεση είναι ήδη τόσο, η ανεργία τόσο, λουκέτα παντού κλπ", γιατί με την εναλλακτική θα έχουμε όλα αυτά επί 2... Οπότε, ας ευχηθούμε να δικαιωθεί η στρατηγική Σαμαρά και να μην την σαμποτάρουμε, όπως σκοπίμως κάνει συνεχώς ο Σύριζα, για προσωπικό και μόνο όφελος και εις βάρος του ελληνικού λαού...

    • Ένας avatar
      Ένας @ dim 10/04/2013 20:11:49

      @ dim : Εγώ φταίω που σε βλέπω να κελαηδάς φάλτσα καθήμενος στην άκρη ενός κλαδιού που μόλις φυσήξει λιγάκι θα σπάσει; Ποιό 2014 ; Ποιόν ένα χρόνο; Μήπως ζεις στη Γερμανία; Πάντως σίγουρα είσαι αλλού.

  37. Συριζαλβανία του Χότζα avatar
    Συριζαλβανία του Χότζα 10/04/2013 19:23:25

    2 ερωτήσεις και 1 παρατήρηση πάνω στα προβλήματα Ελλάδας, Κύπρου, Ευρωζώνης.
    1) Αν το 2010, Καγκελάριος της Γερμανίας ήταν κάποιο πρόσωπο που το εκτιμάτε ή εσείς κ. Κρανιδιώτη και σας ερχόταν μια χώρα που το προηγούμενο οικονομικό έτος είχε σημειώσει ρεκόρ πρωτογενών ελλειμμάτων (24 δις.) και όμως είχε ύφεση (-3,2%!!!! πέρα από κάθε κεϋνσιανή δοξασία...) Ποιά πολιτική -πέρα από τη λιτότητα- θα ακολουθούσατε όταν κανείς στο πλανήτη δε της ανατροφοδοτούσε χρέος και ελλείμματα με νέα δάνεια;

    2) Αν το ίδιο πρόσωπο ή εσείς το 2013,είχατε μπροστά σας ένα μέλος της Ευρωζώνης που είχε πρόβλημα ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών ζήταγε τη βοήθειά σας τι θα κάνατε; Η ιστορία τραπεζικών διασώσεων μας παρέχει 3 λύσεις:
    α) Κατάρρευση και εκκαθάριση
    β) bail in, αυτό που αποφασίστηκε
    γ) bail out, απευθείας από τον ESM και μη μεταφορά στο κυπριακό χρέος ή μεταφορά όπως στην ιρλανδική περίπτωση. Πάντως σε κάθε περίπτωση κανείς τραπεζίτης την επόμενη μέρα, με την ασφάλεια του ESM, δεν θα σκεφτόταν να μην αποτολμήσει κινήσεις μεγάλου ρίσκου με στόχο την υπέρμετρη αύξηση της κερδοφορίας του, όταν ειδικά η τραπεζική εποπτεία της ΕΚΤ θα τεθεί σε ισχύ από τα μέσα του 2014

    3) Το πρόβλημα στην ΕΖ είναι θέμα μόχλευσης των τραπεζών και των οικονομιών. Οι χώρες του Νότου έχουν απομοχλευμένες οικονομίες και τράπεζες με αποτέλεσμα είτε υψηλά κόστη δανεισμού κρατών είτε αυξημένο κόστος χρήματος (υψηλά επιτόκια καταθέσεων με στόχο τη διατήρηση καταθέσεων και άρα υψηλά επιτόκια δανεισμού), κάτι που στραγγαλίζει την πραγματική οικονομία από έλλειψη ρευστότητας. Από την άλλη, οι χώρες του Βορρά έχουν υπερβολικά μοχλευμένες οικονομίες και τράπεζες με αποτέλεσμα η κρίση του Νότου να τις ευνοεί να ξεπεράσουν τα προβλήματά τους μέσω χαμηλότοκου κρατικού δανεισμού από τις αγορές και προσέλκυση καταθέσεων από το Νότο λόγω αβεβαιότητας που συμβάλλουν στη σταδιακή απομόχλευση, που γι'αυτές είναι το ζητούμενο. Αυτό είναι το πρόβλημα της ευρωζώνης γι'αυτό το τελευταίο που θα σκεφτόμουν, θα ήταν να είμαι στη θέση του Ντράγκι. Πάντως εύκολες λύσεις δεν υπάρχουν!

    • Περικλής avatar
      Περικλής @ Συριζαλβανία του Χότζα 10/04/2013 22:08:05

      Να και ένα μη λαϊκίστικο σχόλιο. Σωστότατος Συριζαλβανία.

    • Tasos avatar
      Tasos @ Συριζαλβανία του Χότζα 10/04/2013 23:58:33

      Αντιμετωπίζεις τη Γερμανία - στο σχόλιο αυτό - σαν αντικειμενικό παρατηρητή γεγονότων, χωρίς ατζέντα και εθνικό συμφέρον που λογικά θα αποφάσιζε τη λιτότητα ως μέτρο. Έλα όμως που υπάρχει ατζέντα και το εθνικό συμφέρον της Γερμανίας δεν είναι πως θα γίνει οικονομικά υγιής η Ελλάδα αλλά:
      1. Πώς θα κλείσει η τρυπα εκατοντάδων δις ευρώ των Γερμανικών τραπεζών, απότοκο της αμερικάνικης κρίσης κατά το 2009 κάνοντας τη κρίση του νότου, ευκαιρία για τη Γερμανία.
      2. Πώς θα αναβαθμιστεί η Γερμανία γεωπολιτικά.

      Αν ήταν το παιχνίδι τίμιο, τότε ναι εγώ ως καγκελάριος από τη μια θα έλεγα στους Ελληνες να κόψουν το λαιμό τους με λιτότητα και να βάλουν τάξη, αλλά από την άλλη επειδή ως Γερμανία χρωστάω κιόλας, θα έδινα χρήματα ή άλλες βοήθειες σε πραγματική επένδυση-ανάπτυξη με όρο του στυλ "αυτά τα λεφτά τα ακουμπάτε μόνο για σοβαρές δουλειές".

      Η στάση της Γερμανίας δε μπορεί να στηριχτεί στη λογική, πόσο μάλλον τη λογική του καλού τους ευρωζώνης (πχ το καλό της ευρωζώνης είναι ένα ευρωομόλογο με πρακτικές FED). Στηρίζεται όμως στη λογική του καλού της Γερμανίας και μόνο.

      Άραγε αν οι Αμερικάνοι μετά τον 2ο ΠΠ εφάρμοζαν στη Γερμανία (τη δυτική τότε) ακριβώς την ίδια πολιτική με αυτή που εφαρμόζουν τώρα οι Γερμανοί, θα μπορούσαμε να πούμε εύκολα ότι οι Αμερικάνοι κάνουν κάτι λογικό. Όμως με αυτό το "λογικό" δε θα ανέβαινε ποτέ η Γερμανία ξανά, ούτε θα έφτανε να ενωθεί (ξανά με τις πλάτες των υπολοίπων). Και εκεί οι Αμερικάνοι κοίταγαν το δικό τους συμφέρον και έπραξαν αναλόγως. Τύγχαναι το συμφέρον αυτό να βοηθάει τη Γερμανία και να φέρει ανάπτυξη. Σε μας όμως ξέρουν οι Γερμανοί ότι ανάπτυξη δε θα έρθει.

      • Συριζαλβανία του Χότζα avatar
        Συριζαλβανία του Χότζα @ Tasos 11/04/2013 00:26:17

        1) Αν διάβασες και τα 3 σημεία (και ειδικά το τρίτο) του σχόλιού μου δε θα έφτανες σε αυτό το συμπέρασμα.
        2) Για τα ευρωμολόγα ανάπτυξης ή άλλα παρόμοια αναπτυξιακά εργαλεία έχω ταχθεί θετικά σε άλλα σχόλιά μου.
        3) Οι πρακτικές FED/Obama είναι άκρως αποτυχημένες γιατί τα χρέος αυξάνεται με πιο γρήγορους ρυθμούς από την ευρωζώνη, τα ελλείμματα στον προϋπολογισμό και στο εμπορικό ισοζύγιο είναι τεράστια και η ανταγωνιστικότητα φθίνει, το μόνο μακροοικονομικό μέγεθος που ''ευημερεί'' είναι η απασχόληση που όμως λόγω των εμπορικών ελλειμμάτων είναι εσωστρεφής και περιμένεις πότε θα βαρέσει κανόνι. Η ευρωπαϊκή πολιτική είναι η αντίστροφη, θυσιάζει την ανεργία για όλα τα υπόλοιπα.
        4) Η Αμερική μετά το Β'ΠΠ ενίσχυσε τη Γερμανία α)για λόγους γοήτρου απέναντι στην κομμουνιστική απειλή β) για να αποκτήσει εμπορικούς εταίρους για να εξαγάγει τα προϊόντα της γ) γιατί η Συνθήκη των Βερσαλλιών άφησε ένα σημαντικό απόθεμα γνώσης.
        Οι συγκρίσεις με το σήμερα είναι χωρίς προστιθέμενη αξία καθώς προσπαθούν να ερμηνεύσουν έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο με λογικές Β'ΠΠ και τις ανοικτές οικονομίες με όρους εθνικού-μονοπωλιακού καπιταλισμού.

  38. dim avatar
    dim 10/04/2013 20:25:09

    Εσύ τι θες δηλαδή? Να τα τινάξουμε όλα στον αέρα? Οι 1,5 εκατ. άνεργοι, να γίνουν μέσα σε λίγες μόνο μέρες 3 εκατ. άνεργοι? Να έχουμε πτώση 60% στα πάντα? Να εξαθλιωθούμε μόνο και μόνο για να κάνει ο Τσίπρας το όνειρο του πραγματικότητα? Να παίξει το μέλλον μας σε μια ζαριά, να μη του βγει (στην ουσία να του βγει, γιατί αυτό που θέλει η ιδεολογία τους είναι να καταστραφούν και όσοι ακόμα έχουν κάτι - δουλειά, σπίτι, περιουσία, ώστε να εφαρμοστεί μετά το μαρξιστικό - λενινιστικό μοντέλο που στην ουσία είναι η ιδεολογία του Σύριζα)

    • mara avatar
      mara @ dim 10/04/2013 23:42:00

      Στην ίδια αντιστοιχία ακριβώς έγιναν αυτά που περιγράφεις απο το 2009 και συνεχίζουν. Οσο για τα σπίτια δεν χρειάζεται να βγεί ο σύριζα να μας τα πάρει μιας και τα μη εξυπηρετούμενα στεγαστικά αυξάνονται ραγδαία και δεν είναι καν στις ελληνικές τράπεζες, μπήκαν ενέχειρο στη JP Morgan. Το μέλλον μας παίχτηκε σε μια ζαριά που δεν βγήκε.
      Το κλειδί της επιτυχίας είναι να επικεντρώσουμε την προσοχή μας σ'αυτό που θέλουμε όχι σ'αυτό που φοβόμαστε.

      • dim avatar
        dim @ mara 11/04/2013 01:24:43

        Πλήρης διαστρέβλωση της πραγματικότητας... Ποτισμένη μέχρι το κόκκαλο με τις αντιμνημονιακές μπαρούφες... Κάθεσαι και συγκρίνεις τη πτώση 25% σε 4 χρόνια, με μια επιπλέον έξτρα πτώση άλλου ενός 50% μέσα σε λίγες μέρες... Συγκρίνεις 1 εκατ. ανέργους σε 4 χρόνια, με 2-3 εκατ. ανέργους σε λίγες μόνο μέρες... Πλήρης απουσία κοινής λογικής...

        • dim avatar
          dim @ dim 11/04/2013 14:09:12

          Ποιοι Γερμανοί σε κλέβουν βρε Ενα...?

          Δεν έχουμε αποπληρώσει με τις θυσίες μας ούτε δεκάρα τσακιστή... Όλοι οι φόροι και οι περικοπές, όλες οι θυσίες μας έχουν πάει για να πληρώνουμε τις εγχώριες υποχρεώσεις μας, δηλαδή μισθούς, συντάξεις και δημόσιες δαπάνες...

        • mara avatar
          mara @ dim 11/04/2013 18:42:13

          Ξέρεις φίλε Dim κι εγώ μπορώ να σου απαντήσω κι εγώ στο ίδιο ύφος για τις μπαρουφολογίες που λέτε όλοι εσείς οι βολεψάκηδες, βολεμένοι που δεν βλέπετε πέρα από τη μύτη σας κι αν κατά λάθος δείτε βλέπετε άλλα ντ'αλλων. Ποια μείωση 25%. Πού ζείς στην πραγματικότητα ή έχεις χάσεις καθε επαφή; Οποιοι εργαζόμενοι είναι τυχεροί στον εργασιακό μεσαίωνα που τους έχουν επιβάλλει και πληρώνονται,έχουν υποστεί μείωση πάνω απο 40% συν τις διάφορες εισφορές αλληλεγγύης κ.λ.π την αύξηση ασφαλιστικών εισφορών, αύξηση φορολογικών συντελεστών, υπερφορολόγηση, χαράτσια μιλάμε για μείωση 60%. Κι αν οι άνεργοι έγιναν σε δυο χρόνια και οχι σε δύο μήνες είναι το ίδιο άνεργοι απ'αόριστο, όπως χιλιάδες που πληρώνονται με έναντι χρόνια κι έχουν το τίτλο του εργαζόμενου. Σιγουρα εσύ δεν είσαι ένας από αυτούς.
          Ζήσε λοιπόν στο κόσμο σου κι αν μη τι άλλο δείξε λίγο σεβασμό στην υπόλοιπη κοινωνία που την μαστίζει η κρίση. Στα παιδάκια που λιποθυμάνε στα σχολεία στους άνεργους, στους πτωχευμένους μικρομεσαίους , στις αυτοκτονίες κι' όλες τις δραματικές συνέπεις του μνημονίου που με σθένος υποστηρίζεις.
          Μη μιλήσεις για λαικισμό γιατί ο μεγαλύτερος λαικισμός είναι ο δικό σου αντιμνημονιακός λόγος.

  39. fe avatar
    fe 10/04/2013 22:57:50

    Εγω που δεν ειμαι οικονομολογος και φουλ λαικιστης σκεφτομαι Αν υπηρχε ενα τετοιο προσωπο το οποιο θα πιστευε στην ευρωπη των λαων ισως να εκανε τα εξης:
    Με ταχυτατες διαδικασιες και συνοδους θα εβαζε κατω απο τον ελεγχο της ΕΕ την ΕΚΤ ΑΕ και θα εκοβε χαρτακια(εσεις οι οικονομολογοι το λετε ποσοτικη χαλαρωση νομιζω) ευρω δλδ και θα δανειζε κρατη απ ευθειας χωρις τους λαμογιοτραπεζιτες ενδιαμεσα με συμβολικο επιτοκιο πχ 0,001%.Επειτα σε καθε κρατος θα επιλεγοταν η ποιο υγειης τραπεζα οπου και θα κρατικοποιουταν και θα στηριζοτανε.Οι υπολοιπες θα κατερρεαν απο τις γνωστες φουσκες στα συρταρια τους που εχουν.Η ΕΤΕ θα επαιζε κυριαρχο ρολο και με μεγαλα δημοσια εργα αλλα και ιδιωτικες επενδυσεις θα δημουργουσε ζητηση.Τοτε θα ητανε πολυ ευκολο για τα κρατη και καθολου επωδυνο για τους πολιτες να διορθωσουν τα δημοσιονομικα τους.Αλλα δεν ειμαι ειδικος μπορει να λεω και βλακειες.
    Συμπαθατεμε αν λαικισα πολυ.

  40. Ένας avatar
    Ένας 11/04/2013 07:32:25

    Άσε μας βρε dim με τον μπαμπούλα τάχα...Σύριζα. Δε βαρεθήκατε την καραμέλα; Η ανεργία καλπάζει έτσι κι αλλιώς κι αν εσύ ανήκεις σ΄αυτούς που...σώσανε δουλειά, περιουσία και σπίτι, είσαι μειοψηφία. Η πλειοψηφία υποφέρει και καταστρέφεται και δε φοβάται πια τα...χειρότερα, γιατί αν δεν τα εμποδίσουμε, έρχονται γκαζομένα κατά πάνω μας. Σταματήστε λοιπόν πολύχρωμα παπαγαλάκια την κινδυνολογία, δεν πουλάει πια. Το κλειδί είναι η ανατροπή της Γερμανοδουλείας. Πρώτα να διώξουμε τους κατακτητές που μας κλέβουν τα πάντα. Εσείς που...έχετε και φοβάστε μη χάσετε,φοβηθείτε αυτούς που πια δεν έχουν τίποτε να χάσουν.

  41. popaia avatar
    popaia 13/04/2013 14:41:47

    Για τους μη οικονομολόγους ο απ' ευθείας δανεισμός των κρατών με συμβολικό επιτόκιο δεν είναι μια ειδυλλιακή εικόνα για αλλοπαρμένους αλλά η μοναδική διέξοδος.

  42. πρώην καθηγητής avatar
    πρώην καθηγητής 03/05/2013 01:01:55

    Άλλο πράγμα η σημερινή γερμανική ηγεσία που στηρίζεται κυρίως από την ελίτ της χώρας και τους ευκατάστατους συνταξιούχους της και άλλο ο γερμανικός λαός, με σημαντικό τμήμα του χαμηλά αμειβόμενο. Η πολιτική της Μέρκελ το πιο πιθανό είναι να ανατραπεί εκ των έσω, βλέποντας το τελευταίο μεγάλο κύμα επιτυχημένων απεργιών εδώ και τις συνεχείς κατακτήσεις των συνδικάτων. Οι ίδιοι οι Γερμανοί έχουν αλλεργία με το ιστορικό παρελθόν τους.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.