#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
23/03/2009 04:16
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

«Μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του ‘21».

(Το κείμενο που ακολουθεί είναι επιλεγμένα από εμάς αποσπάσματα στην απάντηση της olympiada στο δημοσίευμά μας με τίτλο: Εσείς τις πιστεύετε ότι πρέπει να γίνει;):

Αυτεγερσία - Έκσταση - Εθνεγερσία

Όποιος χρησιμοποιεί τις ιδέες του για να αποκομίσει ιδιωτικά οφέλη, είναι Ραγιάς. Ασχέτως πόσο «αγνές» είναι οι ιδέες του.

Όποιος καταρρίπτει το ιδιωτικό του συμφέρον προς όφελος των ιδεών του, εγείρεται, ασχέτως ιδεολογικού περιεχομένου.

Όποιος εγείρεται για ευγενή σκοπό αναφερόμενο σε σύνολο, στο οικοδόμημα, στο Όλον, φεύγει από το περιοριστικό του Εγώ. Εξέρχεται της παρούσας στάσης του. Δηλαδή εκστασιάζεται.

Την έκσταση δεν μπορεί να κατακτήσει όποιος αγωνίζεται για τα ουρί ή όποια άλλη μετά θάνατον ατομική ανταμοιβή. Γιατί πάλι δρα και θυσιάζεται ορμώμενος από το Εγώ.

Ο ευγενής σκοπός φέρνει την έκσταση και τον ενθουσιασμό.

«Έθνος» σημαίνει Γέννα. Natio όπως πολύ σωστά το μετέφεραν οι Λατίνοι. Natura. Η Γενεσιουργός μήτρα της Φύσης. Ούτε το Ομόγλωσσον, ούτε το Ομόδοξον ή το Ομόφυλον. Όχι το περιχαρακωμένο από γραμμές και συρματοπλέγματα.

Ο ομφάλιος λώρος της δημιουργίας κρίνει το Έθνος.

Αυτόν τον ομφάλιο λώρο που απέκοψαν τα εξουσιαστικά ιερατεία κάνοντας τη Μητέρα Γη αμμοχάλικο και το Θείον εξωγήινο.

Οργανισμοί κοινής Γέννας (natio) που εγείρονται με ενθουσιασμό. Για την Μητέρα Γη. Για την Πατρώα Γη. Την Πατρίδα.

Όπως ενθουσιάζοντο οι Σπαρτιάτες μπαίνοντας στη μάχη και υπερέβαλλαν εαυτόν αδιαφορώντας για τις αριθμητικές διαφορές πέφτοντας μέχρις ενός.

Όπως τα αντισώματα πέφτουν στους ιούς για να σώσουν τον οργανισμό.

Καρκίνος. Κύτταρα του οργανισμού που μεταλλάσσονται για να κλονίσουν εκ των έσω και να ανοίξουν την Κερκόπορτα. Πήλιοι Γούσηδες, Εφιάλτες. Αγνοούν ότι στο τέλος και αυτοί θα πεθάνουν με τον οργανισμό που πρόδωσαν.

Σαν τους κωμικούς κρετίνους που πέταξαν τα λεφτά των ταμείων για να τσιμπήσουν μίζες από τα ομόλογα.

Σαν τους γυμνοσάλιαγκες που πέταξαν τα αποθεματικά των συντάξεων για να γεμίσουν τις τσέπες τους στο χρηματιστήριο.

Σαν τον σαλτιμπάγκο που αγοράζει burberry's με τα χρήματα της δημόσιας υγείας, της θερμοκοιτίδας που σκοτώνει την καινούρια γέννα.

-Για πάλεμα, για μάτωμα, για την καινούρια Γέννα-

Γι' αυτό φίλε Φάκτορα στο Ερώτημα σου η απάντηση ίσως να είναι τα λόγια του Παλαμά: «Μεθύστε με τ' αθάνατο κρασί του ‘21».

Χρειαζόμαστε επειγόντως μια Παγκόσμια Εθνεγερσία.

(Διαβάστε το όλο στην olympiada)

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΑΘΑΝΑΤΟΣ avatar
    ΑΘΑΝΑΤΟΣ 23/03/2009 07:17:42

    Φάκτορα για γιάφκα το πας. Σε βλέπω! Πολύ καλό το κείμενο.

  2. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 23/03/2009 07:21:55

    Καλό το κείμενο, αλλά δεν θα μπορούσαν να έλειπαν αυτά τα νεοπαγανιστικά περί μητέρας γης και τα συναφή; Οι αγωνιστές του '21 αγωνίστηκαν πρώτα υπέρ Πίστεως και ύστερα υπέρ Πατρίδος, σύμφωνα με το Γέρο του Μοριά. Χθες πήραμε το πρώτο τεύχος των απομνημονευμάτων του απο το Παρόν.

    Αναρωτιέμαι όταν τα διαβάζω. Βασιλιά ήθελαν, ως συνέχεια του Βυζαντίου έβλεπαν του εαυτούς τους: δεν θα μπορούσαν να κάνουν τότε βασιλιά τον Κολοκοτρώνη; Δεν θα ήταν πολύ διαφορετική η μοίρα του Ελληνισμού σε μια τέτοια περίπτωση; Θα ήταν ένας σεμνός μονάρχης, τύπου Βασιλείου Βουλγαροκτόνου, που θα έδινε άλλη πνοή στο Γένος.

    Λέει στο λόγο του στην Πνύκα: "Ήλθαν μερικοί και ηθέλησαν να γένουν μπαρμπέρηδες εις του κασίδη το κεφάλι. Μας πονούσε το μπαρμπέρισμά τους. Μια τι να κάμωμε; Είχαμε και αυτουνών την ανάγκη. Από τότε ήρχισεν η διχόνοια, και εχάθη η πρώτη προθυμία και ομόνοια." Αχ βρε Γέρο! Που να ζούσες σήμερα! Όλοι πια θέλουν να γενούν "μπαρμπέρηδες στου κασίδη το κεφάλι"! Τι να κάμνατε! Μα να τους διώχνατε! Δεν είχατε την ανάγκη τους! Ο Γρίβας, όσους υπονόμευαν τον Αγώνα στην Κύπρο τους καθάριζε, έτσι κράτησε τον αγώνα και αν δεν πρόδιδε τελικά ο ένας μοιραίος άνθρωπος, ο Μακάριος, σήμερα θα ήταν η Κύπρος ελεύθερη. Οι "μπαρμπέρηδες"! Αυτοί είναι η πληγή του έθνους. Δεν την καθάρισαν τότε στην αρχή και έμεινε μέχρι σήμερα και κακοφορμίζει και απειλεί να νεκρώσει όλο το σώμα...

  3. Aurora avatar
    Aurora 23/03/2009 07:51:50

    Αν υπονοεις εθνεγερσια για διασωση Βατοπεδινων ερχομαι και φερνω το ψωμι, την ελια και το κρασι, κρατωντας αποσταση απο τα ποινικα κολασιμα φαντασματα, που μαγαρισαν την ιστορια.
    Γιατι η ειδοποιος διαφορα μας ειναι το ηθος, που σ' αυτους απουσιαζει ενω σε μενα περισσευει.

  4. αλέκτωρ avatar
    αλέκτωρ 23/03/2009 08:12:49

    Οι κερασιές θ' ανθίσουνε και φέτος στην αυλή
    και θα γεμίσουνε με άνθη το παρτέρι.
    Πικρή που είναι η άνοιξη σαν είσαι δίχως ταίρι,
    πικρή που είναι η ζωή!

    Άνοιξε το παράθυρο στην πρωινή γιορτή,
    για νάμπουν οι μοσκοβολιές από το περβόλι.
    Αχ, κάθε του τριαντάφυλλο και μια πληγή από βόλι,
    και μια πληγή από βόλι είναι για σε, ποιητή!

    Μενέλαος Λουντέμης

  5. ιατρόπουλος avatar
    ιατρόπουλος 23/03/2009 09:14:59

    Αρχισες πάλι τα εθνικιστικά, πατριωτικά και τα ρέστα;;

  6. donaE avatar
    donaE 23/03/2009 10:45:04

    >Όποιος καταρρίπτει το ιδιωτικό του συμφέρον προς όφελος των ιδεών του, εγείρεται, ασχέτως ιδεολογικού περιεχομένου.<
    Αυτο μαλιστα,λεει.Τωρα το τι ειναι εθνος αφηστε το,μερες που ειναι.

  7. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 23/03/2009 10:48:03

    Μονο βασιλιας απο ευρωπαικη Αυλη ήταν εγγυηση οτι το νεο κρατος δεν θα ηταν υποτελες στο σουλτανο αλλα πληρως ανεξαρτητο γιατι οι Ευρωπαιοι δεν δεχονταν γονο βασιλικης οικογενειας -της Βαυαριας εν προκειμενω- υποτελή στο σουλτανο.
    Απο το 1827 ως το 1830 που αρχισε η συζητηση του ελληνικου ζητηματος διεθνως οι πιθανοτητες για μια Ελλαδα φορου υποτελή με αυτονομια εναντι του σουλτανου όπως ηταν τοτε η Σερβια ήταν οι περισσοτερες και μονο η επιλογη ευρωπαικης δυναστειας κλειδωσε την ανεξαρτησια μαζι ομως με το δυτικο προσανατολισμο του νεου κρατους.

  8. νηφάλιος avatar
    νηφάλιος 23/03/2009 10:49:53

    "Χρειαζόμαστε επειγόντως μια Παγκόσμια Εθνεγερσία."

    Μήπως είναι μεθυσμένος, όχι με το "αθάνατο κρασί" που έγινε ξύδι, αλλά με φτηνό αλκοόλ από ελληνάδικο;

    (υπάρχει "παγκόσμιο έθνος" για να εγερθεί;)

  9. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 23/03/2009 10:50:34

    @6 ιατρόπουλος
    Και μάλιστα χωρίς την γραπτή και υπογεγραμμένη άδειά σου. Συμμερίζομαι την αγανάκτησή σου...

  10. kanis avatar
    kanis 23/03/2009 10:56:57

    @Επώνυμος

    Δεν είναι του παρόντος, μεν, αλλά αφού το έθιξες, αναρωτιέμαι, γιατί χαρακτηρίζεις έτσι το Μακάριο.
    Υπονοώ, ότι η απάντηση αποτελεί υλικό για βιβλίο, αλλά, εσύ νομίζω, μπορείς, να το πεις με λίγα λόγια. Δεν το καταλαβαίνω και ρωτώ...

  11. lypon avatar
    lypon 23/03/2009 11:35:17

    @ ψυχραιμία:

    Ο Καποδίστριας ΔΕΝ ήταν βασιλιάς, αλλά ήταν μια ιστορική ευκαιρία για το Ελλαδιστάν του καιρού εκείνου. Που διαλύθηκε, κάηκε, χάθηκε, εξαιτίας του κοτζαμπασισμού. Ο οποίος επιβίωσ μέχρι τις μέρες μας, κάτω από το πιό εύηχο "πελατειακές σχέσεις"...


    ΣΚΑΤΑ!

  12. isnogood avatar
    isnogood 23/03/2009 11:41:40

    Καλά όλα, αλλά μη ξεχνάτε ΠΟΤΕ, οτι η Ναυμαχία του Ναυαρίνου έγινε απο ...τυχαίο γεγονός!!!

    Υ.Γ.
    Και έλεος πια με αυτόν τον Καποδίστρια...
    Που τον παρακαλούσαν οι Μαυρομιχαλαίοι για να ξεκινήσει η επανάσταση και εκείνος τους απαντούσε 'όταν θελήσει ο Θεός κτλ...'!
    Στους Μαυρομιχαλαίους!
    Η κότα που τον ψηφίζουν και ανάμεσα στους 10 καλύτερους Έλληνες!
    Έλεος!
    Δεν υπάρχουν πουθενά Μανιάτες ορέ;

  13. Ηellenic avatar
    Ηellenic 23/03/2009 11:50:59

    Η Φιλικη εταιρεια, και αργοτερα η επαναστατικη κυβερνηση, επαιξαν με τις αντιθεσεις των μεγαλων δυναμεων της εποχης, Αγγλια, Γαλλια, Ρωσια που στο τελος με τη ναυμαχια του Ναυαρινου το 1827 συνεβαλλαν στη δημιουργια του Ελληνικου Κρατους.Επομενη ας το πουμε "παρενεργεια" της πραξης αυτης ηταν βεβαια η εξαρτηση του Κρατους αυτου στις Μεγαλες Δυναμεις, και κυριως στην Αγγλια που σαν θαλασσια δυναμη ηταν αποφασισμενη να υπερισχυσει των αλλων δυο, να μειωσει την επιρροη της Γαλλιας και να ακυρωσει την επιρροη της Ρωσιας, φοβουμενη ενδεχομενη κυριαρχια της τελευταιας στο Αιγαιο. Αυτο το τελευταιο να το θυμαστε καλα γιατι και σημερα ειναι επικαιρο.

  14. ataktos avatar
    ataktos 23/03/2009 12:07:46

    donaE-εμ...

  15. ataktos avatar
    ataktos 23/03/2009 12:24:54

    @18,19-Πιστεύεις ότι από τότε έχουν αλλάξει πολλά σε τούτων το ντουνιά ????

  16. Σπατζιώτης avatar
    Σπατζιώτης 23/03/2009 12:27:28

    Ευτυχώς που κάποιοι φίλοι εδώ μέσα μας θυμίζουν ότι η ναυμαχία του Ναυρίνου ήταν ''τυχαίο''γεγονός, ότι το αθάνατο κρασί έξινε ξύδι, ότι ο Καποδίστριας ήταν ''κότα'', ότι το να μιλάς για το 1821 είναι ''εθνικιστικό'', ότι η έννοια του ''έθνους'' είναι όρος αμφισβητήσιμος και διαπραγματεύσιμος (και άλλα συναφή), για να βεβαιωθούμε για άλλη μια φορά ότι τόσο τα αίτια όσο και οι συνέπειες της συνολικής μας παρακμής είναι εν λειτουργία και σήμερα και αλληλοτροφοδοτούνται.

  17. Dubai Expatriate avatar
    Dubai Expatriate 23/03/2009 12:29:00

    Μια διόρθωση, το "Nation" προερχόμενο εκ της Λατινικής ορθώς δηλώνει τη "γέννα" αλλά κυρίως τη κοινή γέννα δηλαδή το ομόαιμο.

    Δηλαδή το έθνος κατά της Δυτικοευρωπαική διάσταση προέρχεται απο μια αρχική οικογένεια-κοιτίδα.

    Αυτό παρατηρείται ιδιαίτερα στους Σκανδιναβούς οι οποίοι κατά βάση απο ορισμένες οικογένειες προ αμνημονεύτων ετών.

    Στην Ελλάδα-Βαλκάνια-Ανατολ. Μεσόγειο η κατάσταση εξελίχθηκε διαφορετικά αφού το ομόαιμο αλλά το ομόγλωσσο και φυσικά η κοινή πολιτισμική και θρησκευτική ρίζα παίζουν κυρίαρχο ρόλο.

    Πέρα από τις κοινωνιολογικές και ανθρωπολογικές προσεγγίσεις και υπολογισμούς θα σας αφηγηθώ ένα προσωπικό περιστατικό προ μερικών ετών για να αποδοθούν πρακτικά τα ανωτέρω.


    Βρίσκομαι πρωί-πρωί στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, ξενύκτης και πολύ κουρασμένος. Περιμένωντας την πτήση και χαζεύωντας με ένα μάλλον απλανές βλέμμα τη κοσμοσυρροή των διερχομένων, διακρίνω με την άκρη του ματιού ένα ζευγάρι καλοντυμένων ηλικιωμένων με χαρακτηριστικά που μου "θυμίζουν κάτι".

    Βλέπω και αυτούς απο το βάθος του κτιρίου και εν μέσω πλημμύρας κόσμου να με παρατηρούν και αυτοί και να έρχονται γοργά προς το μέρος μου.

    Καθώς με πλησιάζουν μου λένε απευθείας στα Ελληνικά "Έλληνας", - "Ναι τους απαντώ".

    Για να μη τα πολυλογώ ήταν δύο Ελληνοαμερικανοί που είχαν φύγει από την Ελλάδα πριν απο 50 έτη και για πρώτη φορά επέστρεφαν πίσω για διακοπές.

    Το ενδιαφέρον είναι ότι κατάγονταν από την ίδια περιοχή της Ελλάδος από όπου προέρχομαι και εγώ και μάλιστα είμασταν και μακρινοί συγγενείς... την ίδια ώρα που μιλούσαμε υπήρχαν και άλλοι Έλληνες αλλά δεν προσήλθαν σε αυτούς αλλά μόνο σε εμένα.

    Αυτό σε πρακτική μορφή είναι το ομόαιμο και οι κοινές πολιτισμικές συνισταμένες, οι οποίες σου δίνει και την δυνατότητα να ξεχωρίζεις τους "δικούς σου" σε οποιοδήποτε περιβάλλον.

    Εάν μάλιστα έχετε φίλους Αρμένιους η Εβράιους θα σας διηγηθούν πολλές ιστορίες πως διακρίνουν "με τη μία" τους δικούς τους ακόμα και εάν αυτοί φαινομενικά είναι "ένα" με το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο.

    Πιστεύω ότι ανάλογες ιστορίες έχουν πολλοί εδω μέσα.




    Υ.Γ Παρόμοια κατάσταση είχα και στη Ρώμη όπου με σταμάτησε Καναδός τουρίστας για να με ρωτήσει και μετέπειτα αποκαλύφθηκε ότι ήταν μακρινός συγγενής κτλ...μου είπε ότι μέσα στο πλήθος κάτι μου θύμισε και αποφάσισε να επιλέξει εμένα για να με ρωτήσει πως μπορεί να βρει μια οδό...

  18. ψυχραιμια avatar
    ψυχραιμια 23/03/2009 12:42:40

    Οποιαδηποτε αναλυση του 1821 ειναι ελλιπης χωρις να λαβει υπ οψιν της το νομικο πλαισιο του καθεστωτος εναντιον του οποιου στραφηκε που δεν ειναι γενικως και αοριστως "φεουδαρχικο" αλλα διεπεται απο τη σαρια,τον ισλαμικο νομο.Βασει του νομου αυτου που ειναι ιερος καθως οι διαταξεις του προκύπτουν απο το Κορανι υπαρχει θεσμοθετημενη διακριση μεταξυ μουσουλμανων και ραγιαδων.Οι υπηκοοι του σουλτανου χωριζονται σε εθνη = μιλλιετ,που αντιστοιχουν σε αντιστοιχες θρησκειες και δεν υπαρχει κανεις μη μουσουλμανος ανωτερος απο μουσουλμανο θεσμικα ακομη και αν ειναι πλουσιοτερος.Επι πλεον οποιοσδηποτε μπορει να αλλαξει εθνος και να παρει τα επι πλεον προνομια εξισλαμιζομενος ενω το αντιστροφο επιφερει την ποινη του θανατου.
    Οσοι γραφουν για την Ελληνικη Επανασταση αντιγραφοντας εννοιες και καταστασεις των επαναστασεων στη χριστιανικη Ευρωπη παραλειπουν το βασικο αυτο παραγοντα που καθοριζει τα παντα.
    Επειδη ακριβως αυτη ειναι η δομη της οθωμανικης εξουσιας η επανασταση εναντιον της είναι ταυτοχρονα κοινωνικη ,εθνικη και θρησκευτικη.
    Το πρωτο ελληνικο Συνταγμα οριζει "Ελληνες ειναι οι κατοικοι της Ελλαδος οι πιστευοντες εις Χριστον" κατι που ηταν αυτονοητο για τους τοτε ανθρωπους ενω και η προκηρυξη του Υψηλάντη "Μαχου υπερ πιστεως και πατριδος" ειναι στο ιδιο μηκος κυματος.
    Διαφοροι πλουσιοι δημογεροντες ειναι αντιθετοι στην επανασταση οχι επειδη φοβουνται οτι θα στραφει εναντιον τους -τετοια περιπτωση δεν υπαρχει - αλλα επειδη φοβουνται τα αντιποινα των Τουρκων.
    Τελος η αλλαγη στασης της Αγγλιας που οδηγησε στο Ναυαρινο δεν ειναι αντιτουρκικη αλλα αντιαιγυπτιακη και εκδηλωνεται αμεσως μετα τη συμφωνια σουλτανου - Μεχμετ Αλυ.
    Οι Αγγλοι δεν ειχαν αντιρρηση να καταπνιξουν οι Τουρκοι την επανασταση αλλα ειχαν μεγαλες αντιρρρησεις στην επεκταση της Αιγυπτου στην Ευρωπη και τον τυχον έλεγχο απο αυτην και των δυο οχθων της Μεσογειου και του δρομου των Ινδιων.

  19. lypon avatar
    lypon 23/03/2009 14:49:24

    Μερικέ ιστορικέ διαπιστώσεις:

    Οι Τούρκοι είχαν χωρίσει την αυτοκρατορία τους σε μιλιγιέτ, κάτι σαν κράτη εν κράτει.. Τα μιλιγιετ ήταν κατά θρησκείες. Το Ρουμ Μιλιγιέτ απαρτιζόταν από ΟΛΟΥΣ τους ορθόδοξους, ανεξάρτητα από εθνική προέλευση, και κεφαλή είχε τον Πατριάρχη. Με άλλα λόγια, ο Πατριάρχης «προΐστατο» π.χ. των Βουλγάρων και των Αρμενίων ορθοδόξων, πράγμα που δεν τους πολυάρεσε. Επίσης, ο Πατριάρχης ήταν ένα ανώτατος Τούρκος δημόσιος υπάλληλος. Όταν οι Τούρκοι εκτελέσανε τον Γρηγόριο τον Ε’, εκτελέσουνε ένα δημόσιο υπάλληλο που δεν είχε κάνει καλά τη δουλειά του, δηλαδή να κρατάει ήσυχους τους υποταχτικούς του.

    Οι κληρικοί είχαν δικαστική εξουσία στο ποίμνιό τους. ΔΙΚΑΖΑΝΕ, αγαπητοί μου. Αυτό νομίζω εξηγεί σε αρκετά μεγάλο βαθμό την τεράστια περιουσία των μοναστηριών. Για να δικαστεί κάποιος από τον κατή (τον αντίστοιχο Τούρκο ιερωμένο δικαστικό) έπρεπε να το ζητήσει. Και υπάρχουν καταγεγραμμένες αρκετές περιπτώσεις Ρωμιών (και ΟΧΙ Ελλήνων) που προτίμησαν να δικαστούν από Τούρκο.

    Η Φιλική Εταιρεία κατά βάση δημιουργήθηκε με την παρότρυνση των Ρώσων. Που ήθελαν να προκαλέσουν επανάσταση χριστιανών, αποσκοπώντας να αποκτήσουν διέξοδο στο Αιγαίο, το παλιό τους όνειρο. Οι κοτζαμπασαίοι και οι φαναριώτες μπήκανε για να ελέγξουνε την κατάσταση προς όφελος τους. Οι Τούρκοι σχεδόν σίγουρα ήταν εν γνώσει. Ο Αλήπασας σίγουρα ήταν, πάντως.

    Εξεγέρσεις δε γίνονται χωρίς χρήμα. Και το χρήμα το είχανε οι κοτζαμπάσηδες. Αυτοί πληρώνανε τα στρατιωτικά σώματα, σε όλη σχεδόν τη διάρκεια της επανάστασης. Και προφανώς προσδοκούσανε οφέλη από το νέο Ελληνικό κράτος, οφέλη που τους τα αμφισβήτησε ο Καποδίστριας, προσπαθώντας να δημιουργήσει μια πιο σύγχρονη κρατική δομή και να ενισχύσει την εν τη γενέσει της αστική τάξη. Μην πηγαίνετε μακριά, οι κοτζαμπάσηδες τοκογλυφούσαν μετά μανίας, και ο Καποδίστριας δοκίμασε να φτιάξει Τράπεζα, την πρώτη Τράπεζα. Ήταν να μη τον φάνε οι Μαυρομιχαλαίοι, μεγαλο-τοκογλύφοι της εποχής;

    Το πρώτο Σύνταγμα σηματοδοτεί την αρχή της εθνοκάθαρσης, που προτιμάμε να ξεχνάμε. Υπήρχε ένας τεράστιος όγκος κατοίκων του Ελλαδικού χώρου, ελληνόφωνων και μουσουλμάνων κατά το θρήσκευμα. Που εκχριστιανίστηκαν βιαίως. Ακολούθησε η καθαρεύουσα που, όπως λέει το όνομά της, ήταν η προσπάθεια να αναγεννηθεί μια καθαρή Ελληνική γλώσσα, συνεκτικό στοιχείο του νεογέννητου Ελληνικού εθνικισμού…

    Αυτά τα ολίγα, προς το παρόν.

  20. αποδόμηση... avatar
    αποδόμηση... 23/03/2009 15:14:04

    @lypon

    Μα γιατί κουράζεσαι και γράφεις δικά σου κείμενα??

    Καλύτερα να έκανες ένα copy paste τα τούρκικα βιβλία ιστορίας.

    Ακριβώς τα ίδια λένε και οι Τούρκοι, δε θα κουραζόσουν κιόλας...

    Σε λίγο θα μας πείτε οτι το γεγονός οτι ο Κολοκοτρώνης έδιωξε τους Τούρκους απ'την Ελλάδα ήταν γενοκτονία και καταπίεση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των Τούρκων!!!

    Πάντως συγχαρητήρια για την αριστοτεχνική συρραφή προοδευτικής συριζιότικης παραχάραξης...εεε ιστορίας ήθελα να πω και τούρκικης προπαγάνδας.

    Την σωστότερη απάντηση στα ερπετά της συνομοταξίας σου την είχε δώσει ο Γέρος του Μωριά:

    ΦΩΤΙΑ ΚΑΙ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟΥΣ ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ.

  21. αγανάκτηση avatar
    αγανάκτηση 23/03/2009 15:43:37

    Η τελευταία Παγκόσμια Εθνεγερσία πάντως ήταν ο δεύτερος παγκόσμιος πόλεμος. Εξάλειψε και την κρίση του μεσοπολέμου.

  22. G.GAKIS avatar
    G.GAKIS 23/03/2009 16:22:00

    ΛΕΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΗΜΑΙΑ ΣΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΜΟΥ ΑΛΛΑ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ Ο ΑΛΑΒΑΝΟΣ,ΤΣΙΠΡΑΣ,ΚΟΥΒΕΛΗΣ,ΒΟΥΤΣΗΣ ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΡΑΚΗ ΤΟΥ ΣΥΡΙΓΓΑ..

  23. Ανώνυμος avatar
    Ανώνυμος 23/03/2009 16:49:10

    Επειδή, στό Ερώτημα, η απάντηση, αλλοίμονο, είναι:
    «Μεθύστε με τ’ αθάνατο κρασί του ‘21»,

    Γι' αυτό, αμέσως μόλις ξεμέθυσαν, πλακωθήκανε στά απανωτά δάνεια. Δάνεια, από δεξιά - αριστερά, όπου βρίσκανε καί τούς δίνανε.
    Καί ο αντίστοιχος εθνικός αγώνας, γιά τό εν κρυπτώ ξεκοκκάλισμά τους....

  24. α ρε εθνικάραααα avatar
    α ρε εθνικάραααα 23/03/2009 17:03:13

    ζει ακόμα ο μαντζουράνης;

    ρεπύση που σας χρειάζεται!

  25. stelios avatar
    stelios 23/03/2009 18:12:59

    26@
    Ο γιος του Κολοκοτρωνη που σκοτωθηκε στον εμφυλιο
    (εναν απο τους πολλους πριν τη ναυμαχια του Ναυαρινου)ηταν προσκυνημενος?
    Τι μπουρδες αμολατε οταν ξεχνατε οτι αυτοι που πολεμησαν τους Τουρκους ηταν πολεμιστες που ηξεραν να πολεμαν γιατι πολεμουσαν μεχρι τοτε για την παρτη τους.Η εκκλησια ηταν συνεταιρος των Τουρκων και με λυσσα πολεμησε να διατηρησει τα προνομια με την απελευθερωση.Οι λεγομενες...Νεες Χωρες και η διαμαχη Πατριαρχειου και Αυτοκεφαλης Εκκλησιας εχει τις ριζες στα οικοπεδα και τα κελαρια των μοναστηριων.

  26. Mποτίλια στο πέλαγος avatar
    Mποτίλια στο πέλαγος 23/03/2009 18:15:49

    Τι να αναλύσεις στο ντουνιά, όταν αυτός προτιμά από την φουστανέλα τη φουστίτσα; Ότι ο Ελληνισμός είναι παγκόσμιο φαινόμενο - είτε το θέλουν τα βλαχαδερά, είτα όχι - ότι η διάσταση του Ελληνικού Πνεύματος είναι οικουμενική, ότι χωρίς έκσταση αναλωνόμαστε εντός του ατομικού περιβλήματος άσκοπα, μέσα στον πνευματικό αυνανισμό του εγώ, ότι η εξουσία είναι ένα τοτεμιστικό κουκλάκι, για αυτό δρομολογεί ιερατεία, ότι η Μάννα Γη είναι η άλλη όψις της Θεοτόκου, για αυτό η Οικουμενική Σύνοδος καθιέρωσε τη λατρεία της στην Έφεσσο, κάτω από τον Ναό της Θεάς Γης - Κυβέλης, ότι το Θείον δεν βρίσκεται στον ουρανό, αλλά μέσα στο κάθε μόριο του υλικού σώματός μας, που αγκομαχεί για την αποκατάσταση της σεπτής αγιότητάς του;
    Πόσες φορές δεν μας ρωτήσανε αν είμαστε πιομένοι, ή τι πίνουμε και φτιαχνόμαστε, εδώ πέρα. Ναι ρε μάγκες, από αυτό πίνουμε, γιατί γουστάρουμε να φτιαχνόμαστε, γιατί μιλάει στην ψυχή μας ο Γέρος και απαλύνει τον πόνο μας το μπάσταρδο, ο γιός της καλόγριας.
    Και επιμένουμε: Αν δεν λαλήσει καριοφίλι, η ξένη ακρίδα δεν φεύγει. Ούτε οι τουρκόσποροι, ούτε οι κοτσαμπάδησες και οι τσελιγκάδες του ξεπουλήματος των αξιών, των ιερών και των οσίων.

  27. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 23/03/2009 19:19:28

    Μεθύσαμε το `21 και ακόμη ζούμε σε κατάσταση έντονου hang over....

  28. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 23/03/2009 19:31:08

    Κάποιος είπε παραπάνω ότι αυτά που διαβάζει εδώ δικαιολογούν απόλυτα την εθνική μας παρακμή. Πραγματικά, με τόση καφρίλα είναι να απορεί κανείς που αντέχουμε ακόμη ως χώρα. Αντέχουμε; Εδώ ο άλλος ξέθαψε τον... Κορδάτο! Ένα αντιεπιστημονικό συκοφαντικό κείμενο που δεν αντέχει στην παραμικρή κριτική.

    Τέλος πάντων, kanis, για τον Μακάριο: Είναι ο άνθρωπος, ο μόνος άνθρωπος στην ηγεσία των Κυπρίων, που αποδέχθηκε την ιδέα της ανεξαρτησίας της Κύπρου, που επί πολλά χρόνια προσπαθούσαν να την εμπεδώσουν οι Άγγλοι ως διάδοχη κατάσταση. Υπάρχουν πάρα πολλά που δεν τα γνωρίζουμε εδώ στην Ελλάδα και στην Κύπρου που τα γνωρίζουν αμφισβητούνται έντονα γιατί έχουν πάρει ένα έντονο πολιτικό χρώμα - βέβαια, ο Μακάριος εξαγνίστηκε σε μεγάλο βαθμό από το πραξικόπημα, δεν πρέπει να το ξεχνούμε κια υτός.

    Το 1953 είχε ορκιστεί να πολεμήσει για την Ένωση. Ήδη όμως από το 1956 άφηνε υπονοούμενα ότι "ο λαός κουράστηκε" από τον αγώνα. Την ίδια χρονιά φεύγει εξόριστος στις Σεϋχέλλες. Όταν έρχεται, είναι αλλαγμένος. Το 1958 σε συνέντευξη στην Μπάρμπαρα Κάσλ λέει ότι ο Ελληνισμός της Κύπρου θα μπορούσε να αποδεχθεί την ανεξαρτησία. Αυτό ήταν. Ο Καραμανλής αμέσως συμφωνεί με τους Άγγλους στη Ζυρίχη, στην "πιο ευτυχισμένη μέρα της ζωής του", σύμφωνα με τον ίδιο, την κολοβωμένη ανεξαρτησία. Μια "ανεξαρτησία" απόλυτα ελεγχόμενη από την Αγγλία και την Τουρκία, προάγγελο διχοτήμησης. 13 Φεβρουαρίου 1959 συμφωνούν Ελλάδα-Τουρκία-Αγγλία και πηγαίνουν αμέσως στο Λονδίνο όπου θα έρχονταν οι εκπρόσωποι των Ελλήνων και των Τούρκων της Κύπρου. Σοκαρισμένοι οι Κύπριοι βλέπουν ότι η Ελλάδα πούλησε τον αγώνα τους και συμφώνησε ανεξαρτησία ελεγχόμενη από την Τουρκία. Πηγαίνουν οι 35 εκπρόσωποι της Κύπρου αποφασισμένοι να μην υπογράψουν. Όμως εκεί τελικά λίγο οι μαλαγανιές του Αβέρωφ, λίγο η ύπουλη υπονόμευση από την πλευρά του Μακάριου, καταλήγουν τελικά με ψήφους 27-8 οι μεν 27 να δίνουν "εν λευκώ" εξουσιοδότηση στο Μακάριο, οι δε 8 να επιμένουν ανυποχώρητα στο "όχι" στις συμφωνίες, αφού ο αγώνας ήταν για την Ένωση και μόνον. Το ίδιο πρωί της 19ης Φεβρουαρίου ο σώφρων σύμβουλός του, Ζήνων Ρωσσίδης, που δεν είχε κοιμηθεί όλη την προηγούμενη νύχτα του λέει "απλώς σήκω και φύγε και τα πάντα ματαιώνονται". Ο Μακάριος υπογράφει τελικά, χωρίς να ζοριστεί ιδιαίτερα, παρά τα όσα άφησε να εννοηθούν, ότι π.χ. του τράβηξαν πιστόλι κλπ. Αν ήθελε να το αποφύγει θα είχε φύγει όπως τον συμβούλεψε το πρωί ο Ρωσσίδης.

    Αργότερα ο Καραμανλής τον ρώτησε χωρίς να πάρει απάντηση: "Την ίδια συμφωνία υπογράψαμε κι εγώ κι εσύ. Γιατί εσύ θεωρείσαι ήρωας κι εγώ θεωρούμαι προδότης;". Ποτέ δεν πήρε απάντηση. Ο Μακάριος ήταν ένας εξαιρετικά ύπουλος άνθρωπος που ήξερε να φορτώνει στους άλλους τις συνέπειες και την ευθύνη των δικών του πράξεων. Το 1963 πέφτει στην παγίδα των Άγγλων να προτείνει τα 13 σημεία για την τροποποίηση των μη λειτουργικών συμφωνιών Ζυρίχης-Λονδίνου, τα οποία αν τα διαβάσει κανείς θα τα βρει λογικότατα. Δεν συμβουλεύτηκε πιο πριν κανέναν, εκτός από τον Άγγλο πρέσβη. Οι Τούρκοι βρήκαν την αφορμή που έψαχναν για να διαλύσουν το κράτος της Ζυρίχης και να διεκδικήσουν τη διχοτόμηση που πάντοτε επεδίωκαν. Η τουρκανταρσία νικήθηκε εύκολα και η Ελλάδα, με τη de facto συναίνεση των Αμερικανών έστειλε τη Μεραρχία, που έκανε το νησί απόρθητο φρούριο. Ακολούθησαν προτάσεις Ένωσης, όπως τα δύο σχέδια Άτσεσον, που θα μπορούσαν, με μερικές αλλαγές στα ανταλλάγματα της Τουρκίας, να είχαν γίνει η βάση για συζήτηση, αν δεν τα απέρριπτε ο Μακάριος.

    Όλο το χρονικό διάστημα της παραμονής της Μεραρχίας στο νησί (1964-1967) ο Μακάριος και το σύστημά του δεν εφείσθη προσπαθειών για τη συνεχή συκοφάντησή τους και τη δημιουργία ψυχικής απόστασης μεταξύ Ελλάδας και Κύπρου. Αυτά είναι πράγματα που δεν έχει καταγράψει καμία επίσημη ιστορία, τα έχουν ζήσει όμως στο πετσί τους πολλοί άνθρωποι που πολλοί ζουν "έως άρτι". Ο Μακάριος απεχθάνεται την ιδέα της Ένωσης για να μην υποβιβαστεί από Πρόεδρος της Δημοκρατίας σε "νομάρχη Κύπρου", εν πάση περιπτώσει, σε απλό εκκλησιαστικό ηγέτη. Βέβαια, ο Μακάριος δεν μπορεί να μιλήσει ανοιχτά κατά της Ένωσης, διότι αυτό θα έστρεφε το λαό αμέσως εναντίον του. Προσποιείται ότι θέλει την Ένωση και κρυφά την υπονομεύει με κάθε τρόπο. Η Αμερική καταλαβαίνει ότι δεν μπορεί να κουμαντάρει το Μακάριο και ότι δεν μπορεί να υπολογίζει στην Ελλάδα για να ελέγξει την τόσο στρατηγικής σημασίας Κύπρο. Περνούν με την πρόθυμη παρότρυνση Άγγλων και Ισραηλινών στο Plan B. Το Plan B προβλέπει αυτά που έγιναν το 1974 και που είναι, εν ολίγοις, το σχέδιο Μακμίλλαν που το προωθούσαν οι Άγγλοι το 1958 (τριχοτόμηση του νησιού, η κατάσταση που βιώνουμε σήμερα). Πρώτο στάδιο, η επιβολή ελεγχόμενης κυβέρνησης στην Ελλάδα. Επιβάλλεται η χούντα του 1967, καθότι ο Γέρος Παπανδρέου ήταν πραγματικός πατριώτης, παρά το ότι ήταν λαϊκιστής, και δεν υπήρχε περίπτωση να δεχτεί λύσεις αντίθετες στα ελληνικά εθνικά συμφέροντα. Ο Μακάριος πετάει από τη χαρά του γιατί βρήκε αμέσως αφορμή να κηρύξει αντιχουντικό αγώνα. Με την Ελλάδα θα ενωθούμε που έχει χούντα; Να φύγει πρώτα η χούντα και μετά. Λες και είχε σημασία με ποιο πολίτευμα θα εκπληρωνόταν ο προαιώνιος πόθος της εθνικής αποκατάστασης. Γρήγορα έρχεται η προβοκάτσια της Κοφίνου και οι Αμερικανοί απαιτούν να αποσύρει η χούντα τη Μεραρχία, πράγμα που το πράττει πειθήνια, υποβοηθούμενη και από την επιθυμία του Μακάριου. Βέβαια, ουδείς κατηγορεί το Μακάριο για την απόσυρση της Μεραρχίας, όσο και αν δούλεψε γι' αυτό υπογείως επί τρία χρόνια. Μια ζωή οι άλλοι του έβγαζαν τα κάστανα από τη φωτιά του Μακάριου.

    Αρχίζουν αμέσως μετά οι "διακοινοτικές συνομιλίες", στις οποίες οι Τούρκοι απαίτησαν ομοσπονδία με ανταλλαγές πληθυσμών κλπ. Ο Μακάριος άρχισε να μιλάει για το "επιθυμητόν και τον εφικτόν" που δεν μπορούσαμε πια να μιλήσουμε για Ένωση. Βέβαια, τέσσερα μόλις χρόνια πριν όταν είχε συλληφθεί ο Ντενκτάς να μεταφέρει όπλα από την Τουρκία είχε πει "τι ζητάτε πια από μένα; Στην Κύπρο υπάρχει Ένωση με την Ελλάδα". Τόσο ανέφικτο ήταν αυτό που παραδεχόταν ο Ντενκτάς τέσσερα χρόνια πριν. Η παρελκυστική τακτική του Μακάριου αναγκάζουν το Γρίβα, νόμιμο αρχηγό της Μεραρχίας μέχρι το 1967, να ξανακατεβεί στην Κύπρο το 1971 και να ξεκινήσει νέο ένοπλο αγώνα εναντίον της πολιτικής του Μακάριου και υπέρ της Ένωσης. Τραγικό λάθος, όπως αποδειχθηκε στη συνέχεια, όμως θα πρέπει στο σημείο αυτό να διερευνήσουμε εμείς σήμερα τους λόγους που οδήγησαν στο να υπάρχει έδαφος για την ανάπτυξη μιας ΕΟΚΑ Β. Μιλούμε όλοι σήμερα εναντίον της, όμως ας δούμε τις τότε συνθήκες. Τον Ιανουάριο του 1974 πεθαίνει ο Γρίβας, ο οποίος μέχρι τότε (αυτό δεν λέγεται βέβαια και πολύ από τους μακαριακούς) είχε αντιταχθεί σθεναρά σε κάθε ιδέα ανατροπής του Μακάριου. Μαζί με το Γρίβα πεθαίνει και η σωφροσύνη και μένει μόνον ο παραστρατιωτικός μηχανισμός της ΕΟΚΑ Β στα χέρια της ελληνικής χούντας. Στις 3 Ιουλίου ο Μακάριος στέλνει τη γνωστή επιστολή στην ελληνική κυβέρνηση (της χούντας) με την οποία τους ζητούσε να αποσυρθούν όλοι οι Ελλαδίτες αξιωματικοί από την Εθνική Φρουρά. Κύπριοι ανώτεροι αξιωματικοί δεν υπήρχαν, αυτό θα σήμαινε διάλυση του Κυπριακού στρατού και de facto κατάλυση κάθε επιχειρησιακού δεσμού μεταξύ ελλαδικών και κυπριακών δυνάμεων. Πριν προλάβει να αντιδράσει η χούντα, ο Μακάριος αρχίζει μόνος του να κάνει κινήσεις αποπομπής των ελλαδιτών αξιωματικών. Το πραξικόπημα και η απόπειρα δολοφονίας του ήταν η επόμενη πράξη του δράματος. Όλοι καταδικάζουμε σήμερα το πραξικόπημα, όμως δεν μπαίνουμε στις συνθήκες ΕΚΕΙΝΗΣ της εποχής. Ο Μακάριος φέρθηκε όπως ένα ανόητο παιδί που ερεθίζει το δεμένο μπουλντόγκ που γαβγίζει-γαβγίζει και αυτός εξακολουθεί να το ερεθίζει και όταν το μπουλντόγκ λύνεται, όλοι την πέφτουν, βέβαια, στο κακό μπουλντόγκ. Όμως το μπουλντόγκ είναι μπουλντόγκ, δεν μπορεί κανείς να περιμένει να φερθεί καλύτερα. Όταν έχεις μια χούντα απέναντί σου που δεν διστάζει να χρησιμοποιήσει τα χειρότερα μέσα και βία χωρίς φειδώ για να υποτάξει τους πολιτικούς της αντιπάλους, δεν μπορείς να παρατραβήξεις το σκοινί αδιαφορώντας για τις συνέπειες και το ζήτημα ήταν ότι η Ελλάδα τότε δια των Ελλαδιτών αξιωματικών ήλεγχε απόλυτα και τον κυπριακό στρατό. Χούντα λοιπόν, μεν, αλλά και κυβέρνηση της Ελλάδος δε, από την οποία η Κύπρος περίμενε βασικά την υπεράσπιση όταν και αν θα ερχόταν ο τουρκικός κίνδυνος.

    Τον Μακάριο τον σώζουν, ποιοι άλλοι, οι Άγγλοι, που τον φυγαδεύουν στις βάσεις και απο εκεί στο Λονδίνο. Γιατί τον έσωσαν; Υποτίθεται ότι ήταν τσίμπλα στο μάτι της Δύσης, ο "Κάστρο της Μεσογείου". Δεν θα ήθελαν να είχαν απαλλαγεί από αυτόν; Μα να απαλλαγούν από τον άνθρωπό τους! Που πάντα τους έκανε όλα τα χατήρια και χάρη στον οποίον διατήρησαν τον γεωστραγητικό έλεγχο του νησιού; Στις 19 Ιουλίου από το βήμα του ΟΗΕ καλεί, ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας, τις εγγυήτριες δυνάμεις (θυμίζουμε: Ελλάδα-Αγγλία-Τουρκία) να επέμβουν γιατί είχαμε "ελληνική εισβολή" στην Κύπρο. Η Ελλάδα είχε "εισβάλει", άρα ποιες έμεναν; Αγγλία και Τουρκία. Η Αγγλία ήταν μακριά, άρα ποιος έμενε; Ποια μεγαλύτερη νομιμοποίηση μπορούσε να βρει το τουρκικό έγκλημα από την πρόσκληση του ίδιου του νομίμου Προέδρου του νησιού;

    Τα μακαριακά εγκλήματα ολοκληρώνονται με την αποδοχή της διζωνικής ομοσπονδίας το 1977, για την οποία ο Βάσος Λυσσαρίδης μας έχει πει σε χίλιους τόνους ότι το ήξερε από τον ίδιο το Μακάριο ότι είχε μετανιώσει γι' αυτήν. Προηγουμένως είχε δεχτεί ως "συνομιλητή" εκπρόσωπο της Κυπριακής Δημοκρατίας στη Βιέννη και στις εν γένει συνομιλίες τον Κληρίδη, άνθρωπο ελεγχόμενο από τον Καραμανλή και ρεαλιστή μέχρις αηδίας, ο οποίος, αφού δέχθηκε τη διζωνική ήδη από το 1975, άφησε το Μακάριο να το παίζει πατριώτης μέχρι το 1977 και τις "συμφωνίες υψηλού επιπέδου" με τον Ντενκτάς. Πάλι άλλος έβγαλε τα κάστανα της προδοσίας από τη φωτιά. Ο Μακάριος απλώς "αναγκάσθηκε" να τα δεχτεί, όπως το 1959.

    Δυστυχώς πέθανε πριν παραδεχτεί δημόσια ότι τον είχαν κοροϊδέψει, όταν ο Ντενκτάς υπαναχώρησε από όλες τις συμφωνίες και κράτησε μόνον τη "διζωνική". Τι να τον κάνουν πια οι Άγγλοι; Ας πέθαινε. Τη δουλειά για την οποία τον χρειάζονταν την είχε κάνει και με το παραπάνω. Μόνος αυτός παρέσυρε τον κυπριακό Ελληνισμό στην κολοβωμένη ανεξαρτησία και στη ματαίωση της Ένωσης, ξεπουλώντας σε μια στιγμή ολόκληρο τον αγώνα του 1955-59, έναν αγώνα που δεν τον γνωρίζουμε εδώ στο Ελλαδιστάν και που είναι από τις συγκλονιστικότερες στιγμές της ελληνικής ιστορίας. Με την πολιτική του το 1963-64 επέτρεψε τη δημουργία των τουρκοκυπριακών θυλάκων, που ήταν η αρχή του εθνικού διαχωρισμού των κοινοτήτων και της εθνοκάθαρσης του Ελληνισμού στην πορεία (το 1974). Απέτρεψε την Ένωση στο κρίσιμο εκείνο σημείο, υπονόμευσε την παρουσία της Μεραρχίας. Εν συνεχεία, με πρόφαση τη χούντα δημιούργησε ψυχική απόσταση μεταξύ Κύπρου και Ελλάδος. Προκάλεσε τους συνταγματάρχες και κάλεσε στη συνέχεια τους Τούρκους να επέμβουν. Επέτρεψε να συνομιλεί ο υποχωρητικός Κληρίδης μέχρι το 1976, οπότε αντικαταστάθηκε από τον Τάσσο Παπαδόπουλο. Έφτιαξε μόνος του χάρτη που έδειχνε ποια σημεία του νησιού από το 18% που είχε δεχτεί αυτός θα έπαιρναν οι Τούρκοι. Παιδαριώδες διπλωματικό σφάλμα. Μόνοι μας φτιάξαμε τη θηλειά για να κρεμαστούμε.

    Το κυριότερο έγκλημά του: δημιούργησε ένα κρατικό κατεστημένο ταυτισμένο με την προσωπικότητά του, το οποίο ΓΙΑ ΝΑ ΕΠΙΒΙΩΣΕΙ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΩΘΕΙ ΠΟΤΕ Η ΚΥΠΡΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ. Αυτό είναι και το διαρκέστερο μακαριακό έγκλημα. Γιατί να γίνουν "νομάρχες" ή "νομαρχιακοί υπάλληλοι όλοι αυτοί εκεί οι νοματαίοι στην Kibris; Μόνον ο αγνός λαός έμεινε να αναπολεί το όνειρο της Ένωσης ένα όνειρο που δεν του επιτρεπόταν πια, όπως πολύ ωραία το εξέφρασε ο Παντελής Μηχανικός, ένας εκπληκτικός Κύπριο ποιητής το 1975, στην ποιητική του συλλογή "Κατάθεση". Μια ποιητική συλλογή που το κατεστημένο της Κύπρου τον ανάγκασε να αποκηρύξει! Πήγε και έκαιγε μόνος του τα ποιήματά του στη Μακεδονίτισσα μετά! Αυτό ήταν το μεγαλύτερο μακαριακό έγκλημα. Συγγνώμη για το τεράστιο σεντόνι, κλείνω με τους στίχους του Μηχανικού:

    ............
    η ψυχή
    μάς αγναντεύει αθάνατη
    καθισμένη σε ψηλό κλαρί.
    Ψάλλει.
    Κι ένα δάκρυ πέφτει απ’ το τραγούδι της
    δικό της ήτανε το σώμα αυτό
    που ήξερε κι αυτό να τραγουδή
    που ήξερε κι αυτό να ψάλλη
    με ολοζώντανες αισθήσεις μέσα στο στήθος σου
    εν υψίστοις βαθειά στους κόλπους
    - δικός της ήτανε ο κόσμος αυτός
    Και ψάλλει ε και ψάλλει ε
    Και ψάλλει νω και ψάλλει ση.
    Κλαρί της μυγδαλιάς!
    Κράτησέ την απαλά κράτησέ την τελετουργικά
    κράτησέ την με δέος.
    .................
    Και δώσε της, ήλιε μου, τη δυνατή φωτιά
    να κάψη
    μέσα στις μάσκες
    το θάνατο.

  29. donaE avatar
    donaE 23/03/2009 19:49:47

    2 35 Επωνυμε
    Ολα καλα και ενδιαφεροντα.Αλλα μια και μιλαμε για εθνος,πιστευεις πραγματικα,οτι ο Γ.Παπανδρεου ητανε τοσο πατριωτης που να αξιζει να το αναφερουμε?Εχει χρεωθει πολλα για τον εμφυλιο,τοσο που ουτε ο ανενδοτος-κοντρα με το παλατι-δεν τον εξαγνιζει.

  30. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 23/03/2009 19:54:07

    Γνώμη μου είναι ότι Γ. Παπανδρέου είναι πατριώτης ΚΑΙ λόγω της στάσης του στον εμφύλιο. Αν δεν είχε διατάξει την αστυνομία να πυροβολήσει (έστω και αν πρώτος διέταξε ο Άγγελος Έβερτ και ακολούθησε ο Γέρος), σήμερα η "Αιγαιακή Μακεδονία" θα ήταν "ενωμένη", η Θράκη βουλγαρική και η υπόλοιπη Ελλάδα, σήμερα πια, πρώην μέλος του ανατολικού μπλοκ. Κι εσύ σήμερα να μην ήσουν δικηγόρος, αλλά οικονομική μετανάστρια σε κάποια χώρα της Δύσης. Στην καλύτερη περίπτωση. Το λοιπόν, ας μην τον βλέπουμε από "αριστερή" σκοπιά το ρόλο του, αλλά από τη σκοπιά που καθόρισε σήμερα πια η γραμμένη ιστορία της θλιβερής εκείνης περιόδου.

  31. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 23/03/2009 19:54:41

    Σόρρυ ΝτόναΕ, σε μπέρδεψα με την Άριελ για το "δικηγόρος".

  32. Mποτίλια στο πέλαγος avatar
    Mποτίλια στο πέλαγος 23/03/2009 19:56:52

    @ Επώνυμος 35
    Αγαπητέ Επώνυμε:
    Με όλη την βαθιά εκτίμηση και συμπάθεια για το πρόσωπό σου και τους σχολιασμούς σου, θέλω να εντοπίσω, χωρίς περιφράσεις, ότι το κείμενό σου είναι πολιτικά μονόπλευρο. Δεν φωτίζει τα πράγματα και λειτουργεί υπέρ της μιας παράταξης, που ευθύνεται όσο και η άλλη, για την διχοτόμηση.
    Χωρίς να αμφισβητώ τις γνώσεις σου, την ειλικρινή σου αφετηρία, τις επανειλημμένα φιλόπονες προσπάθειές σου να θέσεις διεξοδικά ιστορικά ζητήματα, με τρόπο που σχεδόν πάντοτε με βρίσκει περισσότερο από σύμφωνο, πιστεύω ότι μια εμπεριστατωμένη πραγματεία του Κυπριακού προβλήματος, απαιτεί την έκταση βιβλίου, έστω σύντομου. Έτσι δεν θα μπω στον πειρασμό να αντεπιχειρηματολογήσω, πιστεύντας εξ άλλου, ότι η καθ' όλα φιλότιμη προσπάθειά σου στο σχόλιο 35, δεν είναι επαρκής για να πείσει ένα κριτικά διακείμενο σχολιαστή. Βεβαίως, πλείστες όσες από τις αναφορές σου εδώ αληθεύουν και με αυτή την έννοια, το σχόλιο παρέχει κάποια βασικά και ενδιαφέροντα στοιχεία σε όσους δεν έχουν ψάξει σε βάθος το συγκεκριμένο θέμα, καθώς και μια καλή αφετηρία για περεταίρω ενασχόλιση.
    Λυπάμαι, που δηλώνω αδυναμία να τεκμηριώσω, εδώ και τώρα, τους ισχυρισμούς που προηγήθηκαν. Είναι όμως προτιμότερο από μια εύκολη τοποθέτηση.
    Για μια ακόμη φορά θέτω όμως δυο ερωτήματα:
    1. Τι ήταν αυτό που στάθηκε αιτία να αλλάξει στάση ο Μακάριος από τη θέση της ένωσης στη θέση της ανεξαρτησίας;
    2. Γιατί όλα τα σχέδια που παρουσίασαν οι ξένοι για ένωση ήσαν διχοτομικά;
    Φυσικά δεν περιμένω οπωσδήποτε μια απάντηση, ούτε και πιστεύω ότι με το να τίθενται ερωτήματα, ανατρέπονται απόψεις που προηγήθηκαν.

  33. Mποτίλια στο πέλαγος avatar
    Mποτίλια στο πέλαγος 23/03/2009 20:03:28

    @ donaE 36
    O Παπανδρέου ήταν άνθρωπος των Άγγλων. Όταν επέστρεψε ο γιός του από την Αμερική, σαν εντολοδόχος της πολιτικής της ARAMCO, μύησε τον γέρο στο Αμερικάνικο σενάριο. Το ίδιο επιχείρησε και με τον Καραμανλή, που ως υποστηριζόμενος από τα ανάκτορα, ξεκίνησε σαν άνθρωπος των Άγγλων.
    Η Ένωση Κέντρου ήταν το κόμμα, που δημιούργησαν οι ΗΠΑ στην Ελλάδα, για να έχουν άμεση εκπροσώπηση.

  34. donaE avatar
    donaE 23/03/2009 20:12:10

    @ 37 Επωνυμε
    Νομιζω οτι ο ρολος του στις συνθηκες της Καζερτας και το συνεδριο του Λιβανου,ητανε δουλεια των Αγγλων που τον επιβαλλανε ξαφνικα αλλωστε στην εξοριστη κυβερνηση.Αλλα αυτα τα γεγονοτα λενε οτι καθορισανε την κατοπινη πορεια του εμφυλιου.

  35. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 23/03/2009 20:12:19

    Απαντήσεις πολύ σύντομες προς τον Μποτίλια:

    1. Η εξορία στις Σεϋχέλλες. Εκεί είχαν όλο περιθώριο οι Άγγλοι να του φουσκώσουν τα μυαλά (εύκολο πράγμα σε έναν άνθρωπο τόσο εγωιστή και φίλαρχο) και να τον γυρίσουν πίσω όταν πια είχε έρθει στα νερά τους. Αλήθεια, γιατί να τον γυρίσουν πίσω τη στιγμή που ο αγώνας της ΕΟΚΑ ήταν στο φόρτε του; Με ποια λογική...;

    2. Δύο σχέδια παρουσιάστηκαν, τα σχέδια Άτσεσον. Το ζήτημα όταν κάνεις μια διπλωματική προσπάθεια, είναι πάρει κάτι και ο άλλος. Η ελληνική πλευρά δεν προσπάθησε πολύ για να τα κρατήσει ως "βάση για συζήτηση" και τα πέταξε αμέσως με πρωτοβουλία του Μακάριου. Εκτός από τα διχοτομικά σχέδια, υπήρχε όμως και κάτι άλλο που το παραβλέπουμε: Η ανοχή-έγκριση της αποστολής της Μεραρχίας. Οι Αμερικανοί έδιναν εκείνη τη στιγμή περισσότερα από όσα περιεχόταν στα σχέδια Άτσεσον. Έδιναν πρώτα τη de facto ένωση και έκαναν και πρόταση για την de jure.

    Δεν είμαι Κύπριος για να λες ότι είναι "πολιτικά μονόπλευρο" το κείμενό μου. Θα μπορούσες να λες ότι είναι "πολιτικά μονόπλευρο" αν ήμουν Κύπριος αντιμακαριακός. Δεν είμαι Κύπριος και δεν σκάω καθόλου για το πώς θα το έβλεπε ένας με κυπριακά κομματικά κολλήματα. Παραδέχομαι τον Τάσσο για τον τελευταίο εθνικό ηγέτη του Ελληνισμού. Το ξέρεις ότι οι αντιμακαριακοί δεν θέλουν να ακούν για τον Τάσσο; Μόνον και μόνον επειδή είναι μακαριακός; Δόξα τω Θεώ, είμαι μακριά από την ανοησία της κυπριακής πολιτικής ζωής.

    Γιατί λοιπόν να είναι "πολιτικά μονόπλευρο" το κείμενό μου; Τα χώνω σε όλους. Και στο Μακάριο, και στον Καραμανλή και στη χούντα, όλους πλην Γ. Παπανδρέου που δυστυχώς έπαιξε μικρότερο ρόλο στο Κυπριακό από όσο θα έπρεπε. Απλώς το θέμα είναι ότι οι ευθύνες του Μακάριου μένουν συνήθως στο σκοτάδι. Καιρός να τις αναδείξουμε και αυτές.

  36. donaE avatar
    donaE 23/03/2009 20:13:04

    @ 40
    Ετσι και εγω πιστευω Μποτιλια

  37. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 23/03/2009 20:24:20

    Ο Γέρος ήταν μέγας γλείφτης Αμερικανών και παλατιού. Ανθρωπάκι από πολλές απόψεις. Όμως ήταν πατριώτης πολύ περισσότερο από τον Καραμανλή, τον Πλαστήρα και τους λοιπούς του Κέντρου και της Δεξιάς, τότε. Δεν ήταν ο γιεσμαν που ήταν ο "Εθνάρχης".

    Στο κάτω κάτω βρε Μποτίλια, όμως, το ζήτημα το είχε θέσει ο kanis για το Μακάριο. Με ρωτούσε γιατί τον χαρακτηρίζω "μοιραίο άνθρωπο". Λογικό είναι να γράφω μετά γι' αυτόν. Όμως νομίζω ότι καθαρά λέω ότι ο σκοπός π.χ. της επιβολής της χούντας ήταν το ξεκαθάρισμα του Κυπριακού, το Plan B των Αμερικανών για το πολύ σημαντικό αυτό θέμα. Αν όμως ο Μακάριος είχε αφήσει να λειτουργήσει το Plan A (ένωση με Ελλάδα, που ήταν και η λογικότερη και ευκολότερη λύση), τότε δεν θα είχαν πάει ποτέ στο Plan B. Αυτή είναι η ουσία των όσων έγραψα.

  38. Strange Attractor avatar
    Strange Attractor 23/03/2009 20:45:01

    @40 # Strange Attractor Says:
    March 22nd, 2009 at 12:49 am
    Κάποτε που η νόμιμη αριστερά δια του ΕΔΑ έγινε αξιωματική αντιπολίτευση (`50ς) οι κρατούντες (ντόπιοι και αλλοδαποί) ανησύχησαν σφόδρα και έκριναν σκόπιμο να δημιουργήσουν τεχνητά ένα κεντρώο (σοσιαλδημοκρατικό για την εποχή) κόμμα την Ε.Κ. (ναι αυτό του γέρου της δημοκρατίας) προκειμένου να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά.
    Διατεταγμένη αποστολή.
    (Βλ. Δ. Χαραλάμπη. “Στρατός και Πολιτική Εξουσία. Δομές της Εξουσίας στην Μετεμφυλιακή Ελλάδα”)

  39. Κουκουρίκου avatar
    Κουκουρίκου 23/03/2009 22:19:47

    Kαλά ρε συ, τι μαθητική έκθεση της δεκαετίας του '70 είναι αυτή η σαχλαμάρα που γράφεις; Δε βαρεθήκατε το αγοραίο πατριωτηλίκι; Πληρώνετε ρε τους φόρους σας κανονικά, χτίζετε νόμιμα; διορίζόσαστε χωρίς ρουσφέτι; αυτός είναι ο πατριωτισμός.

  40. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 23/03/2009 22:40:52

    @ Επώνυμος
    Αγαπητέ Επώνυμε:
    Δικαιούσαι να γράφεις ότι θεωρείς σκόπιμο για τον Μακάριο και όσο αφορά το συγκεκριμένο ιστορικό πρόσωπο οι εκτιμήσεις μας ταυτίζονται, άρα δεν χρειάζεται να επιμείνουμε επ' αυτού.
    Από τη στιγμή που αναγνωρίζω πλήρως την ευγενή σου προαίρεση, νομίζω ότι εκ των πραγμάτων δεν είναι δυνατόν να τίθεται προσωπικό θέμα. Κατά συνέπεια, αναφερόμενος σε μονόπλευρο χαρακτήρα άποψης, αυτό αφορά την άποψη καθεαυτή και αφηρημένα. Όχι αυτόν που την εκπροσωπεί, διότι νομίζω, ότι οι προθέσεις είναι εν τέλει αυτές, που μας αποδίδουν την ικανότητα να αληθεύουμε.
    Κάνοντας αναφορά σε μονόπλευρη εκτίμηση, εννοούσα, ότι δεν έχει μόνο η Αγγλία ευθύνη για την διχοτόμηση, αλλά και οι ΗΠΑ.
    Στο παρελθόν απέδωσα κάποιους χαρακτηρισμούς στο Γρίβα. Με ευγένεια, διάθεση διαλόγου και διέθεση να γνωρίσεις την άποψή μου, μου ζήτησες να τους τεκμηριώσω. Παρ' όλο που σου το υποσχέθηκα, δεν ανταποκρίθηκα. Άρα, εγώ υπέχω ευθύνης να δώσω άποψη, για να σταθεί δυνατόν να προχωρήσει ο διάλογός μας, που διακόπηκε τότε στο συγκεκριμένο σημείο, με δική μου υπαιτιότητα.
    Έκρινα τότε, ότι δεν μπορεί να αποτελεί ζητούμενο η επικράτηση μιας άποψης στα πλαίσια ενός διαλόγου, απέναντι σε συνσχολιαστή, που διακρίνεται από καλή διάθεση. Πολύ περισσότερο είναι σκόπιμη η παράθεση μιας ουσιαστικής ανάλυσης, που λόγω αναγκαίας έκτασης, δεν μπόρεσα να κάνω. Κατά συνέπεια δεν δικαιούμαι και δεν έχει νόημα, να επαναλάβω για μια ακόμη φορά, ισχυρισμούς χωρίς τεκμηρίωση.
    Έτσι, λόγω αδυναμίας, αρκέστηκα σε δυο ερωτήματα, που μια συνδυασμένη προσπάθεια απάντησης, μπορεί ίσως να προβληματίσει.
    Πράγματι, οι απαντήσεις που έδωσες, νομίζω ότι επαρκούν για να στηριχθούν κάποια περαιτέρω ερωτήματα:
    Δεχόμενοι, ότι η παραμονή του Μακαρίου στις Σεϋχέλες ήταν καθοριστική για να ασπαστεί αυτός και να πρακτορεύσει στη συνέχεια τις Αγγλικές επιδιώξεις, παίρνουμε ένα δείγμα του χαρακτήρα αυτού του ανθρώπου. Οπότε ερωτώ: Και γιατί η παραμονή του στην Νέα Υόρκη, ως υπότροφος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών (αυτού του οικουμενιστικού οργάνου της επιβολής Πανθρησκείας στα πλαίσια της κλιμακούμενης "νέας ταξης") να μην αποτέλεσε αφετηρία να δεχθεί αυτός να παρακτορεύσει τα διχοτομικά σχέδια των ΗΠΑ για ένωση; Ας μην παραδούμε, ότι την υποτροφία δεν την πήρε ευρισκόμενος στην Κύπρο, όπου υπερίσχυε η παρουσία της Ιντέλλιτζενς, αλλά στην Αθήνα, ως εφημέριος στον Ναό της "Ελεούσας", που βρίσκεται μέσα στον περίβολο του Οφθαλμιατρείου (Όπου αυτός εφημέρευε από την περίοδο της Κατοχής).
    Ο Γ. Παπαντρέου κατάγγειλε, ότι οι ΗΠΑ τον είχαν απειλήσει, ότι σε περίπτωση που η Αθήνα δεν δεχόταν το σχέδιο Άτσεσον, θα έβαζαν τον Τίτο να ανοίξει το Μακεδονικό. Άρα από τότε οι ΗΠΑ κλιμάκωναν την διχοτόμηση.

  41. kanis avatar
    kanis 23/03/2009 23:38:03

    Επώνυμε

    Σε ευχαριστώ για την τελικά σύντομη συμπύκνωση της δράσης και του ρόλου του Μακαρίου. Πολύ ενδιαφέρον κι ο συσχετισμός με την επιβολή της Χούντας.
    Σίγουρα, σύντομα θα επανέλθουμε, σε επιμέρους αναλύσεις,όπως τη σχέση Γρίβα Αγγλων, Σαμψών,το όνειρο της Ενωσης σαν προοπτική..
    Και πάλι ευχαριστώ

  42. Προφήτης avatar
    Προφήτης 23/03/2009 23:45:25

    Εκτός από την πολύ καλή ιστορική αναδρομή στο Κυπριακό και την ακριβοδίκαιη αποτίμηση ιστορικών πολιτικών προσώπων που κάνει ο Επώνυμος, αναδεικνύει την πλέον οδυνηρή συνέπεια του "Μακαριακής" πολιτικής :
    την ανάδειξη μιας κυπριακής πολιτικής ελίτ που εθίσθηκε στο "κόκκινο χαλί", εναντιώθηκε υπόγεια και τελικά κατέστησε αδύνατη την Ένωση.
    ("κόκκινο χαλί"=απόδοση τιμών σε ανώτατους επισήμους)

    Αυτό που γράφτηκε : δεν θα γινόντουσαν έλληνες νομάρχες όταν μπορούσαν να ποζάρουν ως αρχηγοί, έστω ενός μικροσκοπικού ή κουτσουρεμένου, κράτους και να απολαμβάνουν τα αντίστοιχα μεγαλεία.
    (Θεωρείτε ότι η Αγία Οικογένεια θα είχε πρόβλημα να φθάσει η Ελλάδα στη ...Λαμία, αρκεί να πρωθυπουργεύσει η κόρη;)

    Αυτό όμως που χάθηκε ήταν η διάρρηξη της ενότητας ελληνικού και κυπριακού Ελληνισμού, η συνέχιση της πανάρχαιης σύνδεσης και η αμοιβαιότητα του κοινού εθνικού πόθου της ένωσης.
    Χαρίσθηκαν δε οι εξισλαμισθέντες Ελλήνες ("Τουρκοκυπριοι") στην Άγκυρα.

    Αλλά δεν ήταν μόνο ο Μακάριος. Κι ο Εθνάρχης κάτι έδωσε για να κατέβει το 74 "Σωτήρας".
    Και να διακηρύξει "η Κύπρος είναι μακριά".

    23/07/74 - 3% τουρκική κατοχή (στα πρόθυρα να τους πετάξουν στη θάλασσα με μια μικρή βοήθεια)
    15/08/74 - 37% τουρκική κατοχή

    Μην ψάχνουμε εχθρούς μόνο στα ξένα - αυτοί τα συμφέροντά τους κοιτάζουν. Εσωτερικός είναι.

    Επώνυμε, ξέχασες το ρόλο του Αντρέα, που κατέβηκε το 64, υποτίθεται να πείσει τον Μακάριο να αποδεχθεί το Σχ. Άτσεσον, και γύρισε έχοντας διαμορφώσει μέτωπο κατά του Σχεδίου.

  43. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 24/03/2009 00:31:47

    Ο ρόλος του Ανδρέα... Μα ποιος ρόλος; Όπως ξέρουμε, ο άνθρωπος είχε συνήθως την άποψη του τελευταίου του συνομιλητή. Από μέγας αγωνιστής της Κύπρου κατέληξε να είναι αυτός που με την έλλειψη σθένους που επέδειξε στις κρίσιμες στιγμές άνοιξε το δρόμο για την καταστροφή. Πείτε μου σας παρακαλώ, γιατί γύρισε στην Ελλάδα μόνον αφού ολοκληρώθηκε και ο Αττίλας 2;

    Μποτίλια, ούτε που θυμόμουν που είχαμε μιλήσει για το Γρίβα. Σίγουρα είχαμε μιλήσει μαζί; Δεν θυμάμαι... Πάντως τις σπουδές στην Αμερική του Μακάριου δεν τις γνώριζα. Όσο για τις Σεϋχέλλες και στο ερώτημα που θέτεις "γιατί οι Σεϋχέλλες και όχι οι σπουδές στη Νέα Υόρκη". Η άποψη "Σεϋχέλλες" οφείλω να πω ότι δεν είναι δική μου, αλλά του Κύπριου ποιητή και συγγραφέα Άντη Ροδίτη, ο οποίος έχει αφιερώσει στο θέμα αυτό μια ολόκληρη ποιητική συλλογή με τίτλο Coco-de-mer, καρύδες της θάλασσας δηλαδή, διότι στις Σεϋχέλλες επιπλέουν οι καρύδες στη θάλασσα. Αντιγράφω ένα χαρακτηριστικό ποίημα (σημ. Μαχέ είναι το μεγαλύτερο νησί του αρχιπελάγους των Σεϋχελλών):

    Τώρα;
    Μακαρία νήσος μένει μόνη η Μαχέ
    στου ακατονόμαστου τη μάνα
    στον Ινδικό ωκεανό,
    στις Σεϋχέλλες.
    Εκεί, τάχα, είναι ο αληθινός παράδεισος.
    Εκεί γεννήθηκε για μας,
    το φριχτό μας τέλος.

    Δεν ξέρω κάτι περισσότερο για το ζήτημα. Απλώς, μου δένει, μου κολλάει η εξήγηση "Σεϋχέλλες", διότι έναν αρχηγό μιας εξέγερσης δεν τον αφήνεις ελεύθερο, όταν τον έχεις συλλάβει, παρά μόνον όταν αυτό σε εξυπηρετεί. Σε τι τους εξυπηρετούσε η απελευθέρωση του Μακάριου, αν όχι στο ότι είχε "ρεγουλαριστεί" πλέον στην εξυπηρέτηση των στόχων τους;

    Οι Αμερικανοί δεν πιστεύω ότι έχουν κάποιο σχέδιο για την Κύπρο πέρα από αυτό που τους εξυπηρετεί για το στρατηγικό έλεγχο της Μ. Ανατολής ή/και για τον κατευνασμό της Τουρκίας δαπάναις του πιο υποχωρητικού. Αντιθέτως, τέτοιο σχέδιο έχουν οι Άγγλοι, οι οποίου παρασύρουν και τους σχεδόν ομοεθνείς τους Αμερικανούς. Επίσης, και οι Ισραηλινοί, που θέλουν έλεγχο του νησιού και αν είναι δυνατόν να το εποικίσουν κιόλας. Επίσης, σχέδιο είχε (και ίσως έχει ακόμη) και ατομικά ο Κίσινγκερ - καθόλου τυχαίο ότι είναι Εβραίος.

    Πολύ εύστοχα και αυτά που έγραψε ο Προφήτης. Όσο για την απειλή του "ανοίγματος" του Μακεδονικού; Μωρέ ας είχαμε μια ισχυρή κυβέρνηση τότε, χωρίς παρεμβάσεις από το παλάτι, τον κατεξοχήν τοποτηρητή των ξένων, και θα σας έλεγα εγώ...

  44. Επώνυμος avatar
    Επώνυμος 24/03/2009 00:32:52

    Πολλή ποίηση έπεσε σήμερα πάντως... Καλό βράδυ.

  45. isnogood avatar
    isnogood 24/03/2009 12:19:53

    Το μεγαλύτερο σφάλμα σχετικά με την Κύπρο, ήταν οτι δεν έγινε ένα νέο ΓΟΥΔΙ, όπως μετά την καταστροφή της Μικράς Ασίας...

    Έπρεπε να εκτελεστούν Έλληνες πολιτικοί και αξιωματικοί.

    Δεν υπήρξε ποτέ τιμωρία, άρα δεν υπάρχει και ΚΑΘΑΡΣΙΣ.

    Το έγκλημα του ελληνικού κράτους απέναντι στην Κύπρο, είναι διαρκές και συνεχίζεται και σήμερα.

    Δεν είναι δυνατόν να κάνουν απόβαση οι Τούρκοι στο χειρότερο σημείο του νησιού, να παραμένουν εκεί 24 ώρες χωρίς να κουνηθούν ένα μέτρο και να μην έχει πέσει ούτε μια ντουφεκιά αντίστασης!
    Απο τα άδεια πολυβολεία της ακτής...

    Κι όμως δεν πλήρωσε κανείς Έλληνας πολιτικός και στρατιωτικός για αυτό το έγκλημα. Παρά μόνο οι αγνοί στρατιώτες

    Κανείς υπεύθυνος.

  46. **&** avatar
    **&** 24/03/2009 19:12:27

    @52 isnogood
    ΄΄Κι όμως δεν πλήρωσε κανείς Έλληνας πολιτικός και στρατιωτικός για αυτό το έγκλημα΄΄
    ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΚΥΠΡΙΟΣ

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.