#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
10/10/2011 14:30
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μα πόσο στόκοι μπορεί να είναι;




Θα έχετε παρατηρήσει (όσοι ταξιδεύετε),  πως τελευταία υπάρχουν μεγάλα προβλήματα στις αφιξοαναχωρήσεις των πτήσεων.

Σημειώνονται τεράστιες καθυστερήσεις στις πτήσεις, εξαιτίας των στάσεων εργασίας, των απεργιών, των λευκών απεργιών, των slowdown, κτλ. από πλευράς των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Πρόκειται για μια κατηγορία υπαλλήλων, που έχει χαρακτηριστεί (δικαίως) ως η κορυφή των ρετιρέ του ελληνικού δημοσίου.

Μαζί με τους τελωνειακούς, τους εφοριακούς, και κάποιους άλλους, οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι εισπράττουν ουκ ολίγα σε διάφορα επιδόματα, τα οποία όμως τώρα καταργούνται. Για αυτό και αντιδρούν.

Και ως εδώ, έχει καλώς.

Υπάρχει όμως ένα ζήτημα, που θα πρέπει να γνωρίζει ο κόσμος, πριν αρχίσει να καταφέρεται εναντίον δικαίων και αδίκων.

Τα συγκεκριμένα επιδόματα που καρπώνονται οι ελεγκτές (και σε πολύ μικρότερο βαθμό και οι υπόλοιποι υπάλληλοι της ΥΠΑ) δεν προέρχονται από τον κρατικό κορβανά.

Σε αντίθεση με τα επιδόματα των άλλων κατηγοριών ρετιρέ του δημοσίου, που πληρώνονται από το κράτος, αυτά είναι χρήματα που πληρώνουν οι ξένες αεροπορικές εταιρίες ως δικαιώματα υπέρπτησης του ελληνικού εναέριου χώρου, και θεωρούνται ανταποδοτικά τέλη. Αυτό ισχύει από το 1998 περίπου.

Αν λοιπόν δεν τα εισπράξουν οι υπηρεσίες ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, ΔΕΝ τα εισπράττει κανείς. Ούτε το κράτος. Απλά χάνονται.

Και τι κάνει λοιπόν η στοργική κυβέρνηση του Πασόκ, που όλα τα σφάζει και όλα τα μαχαιρώνει; Και μάλιστα χωρίς να της το ζητήσει η τρόικα, αφού δεν μιλάμε για δημόσιο χρήμα;

Έρχεται και καταργεί αυτά τα επιδόματα, χωρίς να αναφέρει ότι δεν επιβαρύνουν τα δημόσια ταμεία, για λόγους, λέει, ισονομίας. Για λόγους «ηθικής τάξης».

Δηλαδή, για λόγους επικοινωνιακούς.

Για να μην διαμαρτύρονται οι τελωνειακοί, ή οι υπάλληλοι της Βουλής, ή όποιος άλλος, που ενώ περικόπτονται τα δικά τους επιδόματα, δεν περικόπτονται αυτά των ελεγκτών.

Η κοινωνική δικαιοσύνη τους μάρανε λοιπόν τους φωστήρες που μας κυβερνάνε.

Με αποτέλεσμα την πρόκληση του απόλυτου χάους στα αεροδρόμια, με καθυστερήσεις, ακυρώσεις πτήσεων, κλπ. που συντελούν όχι μόνο σε ανείπωτη ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, αλλά και σε αχρείαστη βαριά οικονομική επιβάρυνση της κοινωνίας, και της οικονομίας  μας γενικότερα.

Για κάποια χρήματα που πληρώνουν οι ξένοι αερομεταφορείς.

Και που τώρα χάνονται στο … υπερπέραν!

Μα είναι τόσο στόκοι;

Ανάλγητοι αποδείχθηκαν. Αλλά και στόκοι;

 
Strange Attractor
 

ΥΓ- Αλήθεια, το μεταπτυχιακό επίδομα (€50 μεικτά) των Δ.Υ., γιατί το κόψανε; Σε τι εξυπηρετεί (επικοινωνιακά) αυτή η εξοικονόμηση;

Ειλικρινά απορώ.

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Αυριανιστής avatar
    Αυριανιστής 10/10/2011 14:37:23

    Άκουγα σήμερα το πρωί, στον Φλας, δημοσιογράφο να λέει ανοιχτά "είμαι κοινωνικός αυτοματιστής όταν ακούω πόσα παίρνουν οι ΕΕΚ".

    Ναι, μεγάλε τιμητή των πάντων; Πριν γίνεις έτσι αβασάνιστα κοινωνικός αυτοματιστής, μήπως να μάθεις το προσδόκιμο επιβίωσης στο συγκεκριμένο επάγγελμα ένεκα καρδιαγγειακών και εγκεφαλικών που προκαλούνται από το άγχος;

    • ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ avatar
      ΓΙΑΔΙΚΙΑΡΟΓΛΟΥ @ Αυριανιστής 10/10/2011 14:48:10

      Αυτοματιστής ....δηλ. εγώ είμαι (Θου Κύριε) αυτοματίστρια;

  2. κατερίνα avatar
    κατερίνα 10/10/2011 14:39:32

    Αλήθεια, το μεταπτυχιακό επίδομα (€50 μεικτά) των Δ.Υ., γιατί το κόψανε; Σε τι εξυπηρετεί (επικοινωνιακά) αυτή η εξοικονόμηση;

    Απάντηση.
    Είναι μια σοσιαλιστική ισσοπεδωτική Πασοκική λογική.
    Τι χρειάζονται τα μεταπτυχικά και τα διδακτορικά στο ελληνικό δημόσιο;
    Τι χρειάζεται η παραπάνω γνώση και η δυνατότητα καινοτομίας στο μαντρί;
    Ολα τα πρόβατα πρέπει να φαίνονται ίδια.

    • Lampros avatar
      Lampros @ κατερίνα 10/10/2011 15:26:17

      μην τους κακολογείς. Μπορεί το MSc ή το Phd στην τοπική κλαδική του Πασοκ να νομίζουν πως ειναι βρισιά. Όποιος εχει αυτό το ...πραγμα... πρεπει να τιμωρηθεί.

  3. torn avatar
    torn 10/10/2011 14:47:06

    Ο Έλληνας δυστυχώς σκέπτεται έτσι. Δεν τον ενδιαφέρει να έχει αυτός κατσίκα αλλά να ψοφήσει η κατσίκα του γείτονα. Το θέμα είναι ότι οι πολιτικοί έπρεπε να είναι υπεράνω τέτοιων ταπεινών νοοτροπιών, και να μην κατακρεουργούν εισοδήματα, που ουτώς ή άλλως δεν προέρχονται από εθνικούς πόρους. Αλλά φευ...Μέσα στην όλη αφροσύνη, στο Μολώχ και οι ελεγκτές, βορά στο αιμοδιψές σκηνικό που βιώνουμε και δυστυχώς και στον ζηλόφθονα λαό μας.

  4. Κτησιας avatar
    Κτησιας 10/10/2011 15:05:55

    ………. αυτά είναι χρήματα που πληρώνουν οι ξένες αεροπορικές εταιρίες ως δικαιώματα υπέρπτησης του ελληνικού εναέριου χώρου……………και από πότε οι ελεγκτές καρπώνονται κάτι που ανήκει στο Ελληνικό δημόσιο ? Το ίδιο θα μπορούσαν να ισχυριστούν και οι εργαζόμενοι στις τηλεπικοινωνίες, για το φάσμα που εκπέμπουν. Όχι ότι δεν το κάνουν κάτι καναλάρχες βέβαια!...... Μύλος!!!!!

    • drider avatar
      drider @ Κτησιας 10/10/2011 15:36:45

      Μήπως θα φθηνήνουν κάπως και τα εισιτήρια;
      Από ότι έχω καταλάβει αυτά τα τέλη τα αποδίδουν οι αεροπορικές εταιρίες και το κόστος τους μετακυλίεται φυσικά αυτούσιο στους επιβάτες.

    • collision course avatar
      collision course @ Κτησιας 10/10/2011 16:20:02

      Δεν πληρώνουν δικαιώματα υπέρπτησης , άλλωστε το FIR Αθηνών έχει τριπλάσια έκταση απο τον ελληνικό εθνικό εναέριο χώρο. Πληρώνουν για την εξυπηρέτηση ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας καλύπτωντας τα πάντα , απο το ραντάρ μεχρι το στυλό του υπαλλήλου, συμπεριλαμβανομένων των μισθών των ελεγκτών ,τεχνικών κλπ εργαζομένων. Αυτά τα χρήματα - θεωρητικά- πρέπει να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά και μονο για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών . Αρα μειώνοντας τους μισθούς των ελεγκτών αλλά και των υπολοίπων υπαλλήλων της ΥΠΑ το κράτος όχι μονον δεν κερδιζει χρήματα αλλά χάνει κιόλας απο φόρους και υποχρεωτικές μη ανταποδοτικές ασφαλιστικές εισφορές . Αυτά είναι γνωστά και στους αρμοδίους και στους δημοσιογράφους ,αλλά κάποιοι φροντίζουν να μην κοινοποιούνται.

  5. Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
    Ρομπέν το Γκαρσόν 10/10/2011 15:10:46

    Τους τα έδωσε κάποτε το εκσυγχρονιστικό Πασόκ, δηλαδή ο Βερελής, αγνοώντας τον ρόλο και το έργο των υπόλοιπων κλάδων της ΥΠΑ, και υποκύπτοντας στους εκβιασμούς των ελεγκτών που αν κάνουν απεργία δεν πετάει τίποτα.
    Αυτοί πήρανε το 80% των χρημάτων αυτών του Γιουροκοντρόλ και οι υπόλοιποι της ΥΠΑ μοιράστηκαν το υπόλοιπο 20%. 'Ετσι ένας ελεγκτής έπαιρνε 700-1900 ευρω τον μήνα και όλοι οι υπόλοιποι από 100-200.
    Τώρα το Πασόκ της 3ης φάσης, τα κόβει από όλους. Άσχετα να δεν επιβαρύνεται το κράτος από τα επιδόματα αυτά.
    Για να δείξει πρόσωπο στην τροικα;
    Καλά να πάθουνε και οι ελεγκτές που τα θέλανε όλα δικά τους, διότι τώρα κανένας δεν τους υποστηρίζει.
    Καλά να πάθουμε και εμείς όλοι που ψηφίσαμε Γιωργάκη.

    • oneoff avatar
      oneoff @ Ρομπέν το Γκαρσόν 10/10/2011 16:05:24

      Όλοι τους υποστηρίζουμε, γκαρσόν. Πρώτον, διότι τα χρήματα που παίρνουν οι άνθρωποι αυτοί δε βγαίνουν από τη τσέπη μας. Δεύτερον, γιατί αυτά τα χρήματα μπαίνουνε στη τσέπη μας εφ'όσον τα καταναλώνουν στη χώρα μας, έστω ένα μέρος τους και πάντως δημιουργούν ΑΕΠ με λεφτά που έρχονται και από το εξωτερικό. Τρίτον, διότι το ζητούμενο δε μπορεί προφανώς να είναι η εξίσωση όλων προς τα κάτω. Τέταρτον γιατί όταν είμαστε μέσα σε ένα αεροπλάνο είναι προτιμότερο να έχουμε στο έδαφος ψύχραιμους, νηφάλιους, αποτελεσματικούς, καλοπληρωμένους ανθρώπους. Πέμπτον και πιθανώς σημαντικότερο όλων, διότι εάν οι υπόλοιποι εμείς δεν υποστηρίξουμε αυτούς και όλους όσων η ζωή γκρεμίζεται με αυτά τα "μέτρα", ποιος θα υποστηρίξει εμάς όταν αύριο ή χθές ήδη γκρεμίστηκε η δική μας ζωή;
      Το ότι ψηφίσατε Γιωργάκη, το αφήνω ασχολίαστο.

      • ΕΥΑ avatar
        ΕΥΑ @ oneoff 10/10/2011 16:58:00

        +1000

    • colision course avatar
      colision course @ Ρομπέν το Γκαρσόν 10/10/2011 17:16:30

      Επειδή το ψέμα ,και στην εποχή του Internet , έχει κοντά ποδάρια μπορεί κάποιος εδώ http://www.et.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=108&lang=el (ν. 2682/99 )να διαπιστώσει ότι το ποσοστό των ελεγκτών είναι 44%. Τώρα κατά ποσον οι διοικητικοί ,οδηγοί , κηπουροί , συμβάλουν στην εξυπηρέτηση των αεροσκαφών και έπρεπε να εισπράτουν περισσότερα , δεν το σχολιάζω.

  6. Akakios avatar
    Akakios 10/10/2011 16:14:38

    Πωπω συγκινηθηκα που θα χάσουν τα επιδόματα οι ΕΕΚ αμαν καταστραφήκαμε,αδικία μεγάλη.Τελικά ειναι πολύ ανάλγητο αυτό το ΠΑΣΟΚ. Έπρεπε να τους δώσει αύξηση.Τι θα κάνουν τωρα τα παιδιά.

    • Elladistan avatar
      Elladistan @ Akakios 11/10/2011 13:08:05

      Μάλλον θα έπρεπε το Α να φύγει μπροστά από το όνομα σου. Έχεις πάρει χαμπάρι ότι μειώνοντας το εισόδημα από κάποιες οικογένειες ελλήνων ταυτόχρονα χάνει το Ελλαδιστάν κάποιες εκατοντάδες εκατομμυρίων την στιγμή που όλοι πληρώνουμε με αίμα για να βρει το κράτος πεντραοδεκάρες. Αν δεν το κατάλαβες να ξεκινήσεις με DVD της ντόρας της εξερευνήτριας, στα στέλνω δωρεάν μιας και ο ανηψιός μου έγινε 5 ετών και του είναι αχρηστα. Αν πάλι υπάρχει Θεός και κατάλαβες τι συμβαίνει, τότε είσαι τουλάχιστον ο κορυφαίος Εθνικός "οργανοπαίχτης" που επικροτείς την απώλεια εκκατομ. ευρώ του κράτους. Ίσως στις επόμενες εκλογές ψηφίσω πάλι πασοκ να τιμωρήσω κάτι ανεγκέφαλους σαν εσένα

  7. lotofagos avatar
    lotofagos 10/10/2011 16:27:29

    Κατι δεν καταλαβα εδω: Οι αεροπορικες εταιρείες συνεχιζουν να πληρωνουν αλλα οι ελεγκτες δεν εισπρατουν? η ειπε η κυβερνηση πετατε πιο φτηνα, και ζητησε εκπτωση απο τους πελατες?

    Εαν οι εταιρειες συνεχιζουν να πληρωνουν ποιον πληρωνουν? Η μηπως καποιος σκεφτηκε να μειωσει τα εσοδα?

  8. collision course avatar
    collision course 10/10/2011 17:29:10

    Επειδή το ψέμα ,και στην εποχή του Internet , έχει κοντά ποδάρια μπορεί κάποιος εδώ http://www.et.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=108&lang=el (ν. 2682/99 )να διαπιστώσει ότι το ποσοστό των ελεγκτών είναι 44%. Τώρα κατά ποσον οι διοικητικοί ,οδηγοί , κηπουροί , συμβάλουν στην εξυπηρέτηση των αεροσκαφών και έπρεπε να εισπράτουν περισσότερα , μπορεί ο καθένας απο μόνος του να κρίνει. Καλό θα ήταν όταν αναφερόμαστε σε εργαζόμενους να μην υιοθετούμε αβασάνιστα όσα σερβίρουν οι κατ επάγγελμα κοινωνικοί αυτοματιστές

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ collision course 10/10/2011 18:09:14

      Αν και το ειπες δυο φορές για να το εμπεδώσουμε θα σου απαντήσω μόνο μια.
      Δηλαδή τρισμέγιστε, η ΥΠΑ και τα αεροδρόμια έχουν μόνο ελεγκτές και κηπουρούς; Τίποτα το ενδιάμεσο; Κόψε κάτι. Εκτός και αν δεν έχεις ιδέα του ακριβώς σημαίνει αεροδρόμιο και πως λειτουργεί συνολικά.
      Χάνεις το δίκιο σου με την έπαρση που βγάζεις (βγάζετε).
      Και σε τέτοιες εποχές, χρειάζεται χαμηλά να παίζεται η μπάλα διότι οι εξαγριωμένοι και αγανακτισμένοι επιβάτες δεν το έχουν και πολύ να ανέβουν σε κανέναν πύργο ελέγχου, αν τους δείξουν πως να πάνε, κανένας κηπουρός, και μετά θα δείτε από κ...ει το μπαρμπούνι.

      • oneoff avatar
        oneoff @ Ρομπέν το Γκαρσόν 10/10/2011 19:30:24

        Γκαρσόν! Λεκιάστηκα!

  9. freef avatar
    freef 10/10/2011 18:46:10

    τι λέτε τώρα, δεν κατάλαβα δλδ, ο εθνικός εναέριος χώρος είναι ιδιοκτησία των ελεγκτών; Ας πάρει τα λεφτά απο τις υπερπτήσεις η υπηρεσία και ας κάνει καμιά επένδυση να αποδώσει και να δουλέψει και κανας άλλος.

    Ολοι οι ευνοημένοι φωνάζουν, μόνο τα υποζύγια δε φωνάζουν. Σε λίγο σ'αυτή τη χώρα θα βγούν και οι επιχειρηματίες της νύχτας να κάνουν καταλήψεις..

    Αντε πια με τις μπουρδολογίες.. Σας βαρέθηκα..

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ freef 10/10/2011 18:56:50

      Δεν ξέρω τις λεπτομέρειες (θα μπορούσε κάποιος πιο γνώστης των της ΥΠΑ να μας πει), αλλά όπως λέει και το νόημα της ανάρτησης, αυτά τα χρήματα αν δεν εισπραχτούν όπως εισπράττονται, δεν τα παίρνει κανείς. Ούτε το κράτος. Χάνονται οριστικά.
      Αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος που γνωρίζει καλύτερα.
      Εγώ βασίζομαι στα λεγόμενα των συνδικαλιστών της ΥΠΑ, που μιλάνε στα ΜΜΕ.

    • oneoff avatar
      oneoff @ freef 10/10/2011 19:23:05

      Δηλαδή, για να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας, θα πρέπει να μειωθούν οι αποδοχές των ήδη εργαζόμενων; Να υποθέσει κανείς ότι αυτές οι νέες θέσεις θα πρέπει επίσης να είναι χαμηλών αμοιβών;

  10. stockosfree avatar
    stockosfree 10/10/2011 18:53:21

    βασει του ευρωπαικού κανονισμού 1794/2006( http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2006:341:0003:0016:EN:PDF) τα χρηματα αυτα προορίζονται κατ αποκλειστικότητα για υπηρεσίες αεροναυτιλίας .Διαφορετικά επιστρέφονται στούς χρήστες.Τελεία και παύλα.

    • Strange Attractor avatar
      Strange Attractor @ stockosfree 10/10/2011 18:59:12

      Πριν αλέκτωρ λαλήσει, το διευκρίνησες.
      Ευχαριστώ.
      Άρα ισχύει το νόημα της ανάρτησης.
      Μιλάμε για στόκους.
      Χάνεται χρήμα που θα έμπαινε στην Ελλάδα, θα φορολογούνταν βαρβάτα, και θα κατέληγε στην αγορά.
      Τώρα όμως;

  11. collision course avatar
    collision course 10/10/2011 19:01:28

    Νομίζεις εσύ ότι δικαιώνεσαι με την εμπάθειά σου; Ειναι κατάντια να χαίρεται κάποιος επειδή ένας άλλος εργαζόμενος χάνει περισσότερα απ αυτόν. Μήπως είναι ψέμα οτι εργαζόμενοι στην ΥΠΑ που κάνουν ακριβώς την ίδια δουλειά με άλλους δημοσίους υπαλλήλους αμοίβονται με τα τέλη διαδρομής; Πράγμα που εγώ δεν το θεωρώ κακό απο την στιγμή που δεν πληρώνεται απο τον κρατικό προυπολογισμό και απο την στιγμή που κάποιος άλλος δημόσιος υπάλληλος εισπράτει κάποιο άλλο επίδομα. Γιατι οι αμοιβές στο δημόσιο τομέα χτίστηκαν πάνω στα επιδόματα , οι βασικοί μισθοί ήταν εξευτελιστικά χαμηλοί. Εγω δεν ντρέπομαι για τα χρήματα που έπαιρνα , απο την δουλειά την δική μου και άλλων εργαζόμενων στο τομέα της αεροναυτιλίας , η χώρα μου εισέπρατε έσοδα άνω των 180 εκατομυρίων ευρώ . Ουτε με ενοχλουσε ότι για να εισπράξει αυτά τα χρήματα με εμφάνιζε να έχω τριπλάσιες αποδοχές απο τις πραγματικές. Αυτη την στιγμη αγωνίζομαι με όποιο τρόπο μου επιτρεπει η ελληνική πολιτεία που μου έχει απαγορεύσει πρακτικά το δικαίωμα στην απεργία. Η ελληνική πολιτεία που με τιμωρεί με μείωση μισθού 60% και ας χάνει η ίδια περισσότερα απο όσα μου κόβει.Αυτην την στιγμή όμως της ολικής καταστροφής τοσο σε ατομικό όσο και σε συλλογικό επίπεδο , να βρίσκονται κάποιοι να εκδηλώνουν την χαιρεκακία τους συκοφαντώντας ,την στιγμη που και το δικό τους μέλλον προβλέπεται ζοφερό , ε είναι κατάντια.

    • collision course avatar
      collision course @ collision course 10/10/2011 19:04:53

      Η ανάρτηση αφορά απάντηση στον Ρομπέν το Γκαρσόν

  12. NIK THE GREEK avatar
    NIK THE GREEK 10/10/2011 19:09:58

    Ειμαστε η τελευταια κομμουνιστικη δημοκρατια της Ευρωπης που προηλθαμε απο υβριδικη μεταλλαξη του καπιταλισμου και οπου τα πειραματα της διεθνους μαφιας των τροικανων προσπαθουν να γινουν παγια τακτικη και σε αλλους λαους του κοσμου.

  13. ανώνυμος avatar
    ανώνυμος 10/10/2011 20:06:39

    Ένα αεροδρόμιο λειτουργεί συνολικά αλλά δεν έχει απαραίτητα άμεση σχέση με την παροχή υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας ή γενικά αεροναυτιλίας. Όπως επίσης θα έχεις μάθει, ήδη έχει ψηφιστεί νόμος που διαχωρίζει τον Φορέα παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας από την Διαχείριση αερολιμένων και προβλέπει και την μετατροπή των αεροδρομίων από περιφερειακές υπηρεσίες, σε ανώνυμες εταιρίες με δυνατότητα παραχώρησης σε ιδιωτικές εταιρίες, χωρίς να περιλαμβάνεται η παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας, μορφή που λειτουργεί στο Ελ.Βενιζέλος (το αεροδρόμιο σε ιδιώτη, η παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας στην ΥΠΑ). Διαφωνώ και με την παραχώρηση των αεροδρομίων στους ιδιώτες αλλά αυτό δεν έχει σχέση με την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
    Τα τέλη διαδρομής προκύπτουν από την κοστολόγηση των παρεχομένων υπηρεσιών και θα έπρεπε να καταλήγουν όλα για την εξυπηρέτηση αυτού του κόστους, αλλά στη Ελλάδα η κυβέρνηση εισπράττει όλο το ποσό και αποδίδει, τυπικά με βάση την ελληνική νομοθεσία, ένα τμήμα μόνο ως επίδομα στους υπαλλήλλους της ΥΠΑ και ως κεφάλαιο για βελτίωση συστημάτων, εκπαιδεύσεις επενδύσεις όπως αναφέρει και ο νόμος που έχει αναρτηθεί παραπάνω (2682/99). (τυπικά λέω, γιατί ουσιαστικά τα ποσά καλύπτουν και για την κάλυψη μισθοδοσίας και γενικά όλου του λειτουργικού κόστους, μιας και στην κοστολόγηση των υπηρεσιών για τα τέλη οι υπάλληλοι φαίνεται ότι εισπράττουν διπλάσια ή και παραπάνω από τις πραγματικές αμοιβές τους). Όλοι οι υπάλληλοι εισπράττουν αυτό το επίδομα σε ποσοστό που αναλογεί (θεωρητικά) στην προσφορά τους. Και φυσικά οι ελεγκτές δεν παίρνουν το 80% όπως ισχυρίζεσαι χωρίς να ζητάς συγγνώμη όταν διαψεύδεσαι. Κάθε υπάλληλος της ΥΠΑ εισπράττει τον βασικό μισθό της κατηγορίας του (ΔΕ, ΤΕ , ΠΕ ) και το επίδομα. Καλώς ή κακώς ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας παντού αμοίβεται καλύτερα από τους άλλους κλάδους αεροναυτιλίας. Στην Ελλάδα αυτή τη διαφορά την κάνει μόνο η διαφορά στο ποσό του επιδόματος.

    Ο εναέριος χώρος φυσικά δεν ανήκει στο κράτος αλλά τα τέλη δεν αφορούν τον εναέριο χώρο αλλά την παροχή υπηρεσιών σε αυτόν και πληρώνονται από τις αεροπορικές εταιρίες για αυτό το σκοπό. Η μείωση του μισθού των ελεγκτών δεν θα φέρει την ανάλογη μείωση στο εισιτήριο του επιβάτη γιατί μία αεροπορική εταιρία δεν πληρώνει τέλη μόνο στην Ελλάδα αλλά σε κάθε χώρα στην οποία λαμβάνει υπηρεσίες, άρα θα πρέπει αναλογικά όλες οι χώρες από όπου περνά η πτήση Αθήνα - Λονδίνο να μειώσεουν τα κόστη τους για να δεις σοβαρή μείωση στο εισιτήριο σου. Τον τελευταίο χρόνο η τιμή μονάδας των τελών στην Ελλάδα έχει πέσει 10 ευρώ περίπου από 45 σε 35 ευρώ. Είδατε την αντίστοιχη μείωση στις τιμές εισιτηρίων στις πτήσεις εσωτερικού;

    Ήδη το eurocontrol έχει ζητήσει την επιστροφή περίπου 40 εκατ ευρώ για το 2010 γιατί ενώ είχαν προϋπολογιστεί πριν το 2010 στα τέλη διαδρομής, τελικά το 2010 το κόστος ήταν χαμηλότερο λόγο της μείωσης 20% στις απολαβές των υπαλλήλων της ΥΠΑ. Επειδή λοιπόν τα τέλη είναι ανταποδοτικά οι εταιρίες πλήρωσαν περισσότερο για κάτι που κόστισε λιγότερο και τώρα πρέπει να πάρουν πίσω τη διαφορά. Αυτά τα χρήματα λοιπόν δεν πήγαν στον κρατικό κορβανά ούτε καν μέρος τους ως φόρος εισοδήματος ενώ ούτε, το κυριότερο, διοχετεύτηκαν στην αγορά.

    Ε, λοιπόν αν θέλετε ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας να παίρνει μισθό 1000 ευρώ το μήνα, τότε δεν πρόκειται να βάλει το κεφάλι του στο στόμα του λύκου προσφέροντας το επίπεδο υπηρεσιών που μπορεί αλλά θα διεκπεραιώνει το καθήκον του αποδίδοντας το ελάχιστο αναμένομενο με βάση τους κανονισμούς, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των πτήσεων αλλά και τη δική του ψυχική και σωματική υγεία.

    Και για να προλάβω και άλλους καλοθελητές, υπάρχουν πολλοί ακόμα κλάδοι πέρα από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας που ήδη αμοίβονται ή θα αμοίβονται αντιστρόφως ανάλογα με την υπηρεσία που προσφέρουν και πρεπει να αντιδράσουν, όπως πρέπει να αντιδράσουν όλοι για τα "ωραία" που έρχονται με κατάργηση ΣΣΕ, εφεδρείες και ευέλικτα απασχολούμενους εργαζόμενους.

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ ανώνυμος 10/10/2011 20:49:43

      Εσείς θέλετε και την ασφάλεια μονιμότητα του δημοσίου και μισθούς τραπεζίτη του Μονακό. Δεν γίνεται.
      Το πασόκ έδωκε, το πασόκ θα λάβει.
      Θεία δίκη.
      Στη σειρά σας με τους υπόλοιπους των τρεις και εξήντα.

      • ανώνυμος avatar
        ανώνυμος @ Ρομπέν το Γκαρσόν 10/10/2011 21:15:51

        Ποτέ δεν έγραψα ότι διεκδικούμε μισθούς τραπεζίτη Μονακό. Αν θέλεις να απαντάς τουλάχιστον χρησιμοποίησε αυτά που γράφει αυτός στον οποίο απαντάς και όχι να μου ορίζεις τι θέλω και τι δεν θέλω.

        Οι μισθοί Μονακό δεν υπήρχαν ποτέ και ποτέ δεν τους διεκδικήσαμε. Δεν αντισταθήκαμε στο νόμου του πλαφόν των 3000 ευρώ στο δημόσιο (οπότε ξέχνα όποια φαντασίωση έχεις για αμοιβές 5000 ευρώ και τέτοια) αλλά τουλάχιστον ζητούμε αμοιβή ανάλογη της εργασίας όπως και όλοι. Ειδικά όταν από τη διατήρηση του επιδόματος δεν μειώνεται ο κρατικός προϋπολογισμός αλλά αυξάνονται οι εισφορές σε ταμεία και τα έσοδα από φόρους.

        Όσον αφορά την ασφάλεια του δημοσίου μην χαίρεσαι. Και το 10% θα βγει σε εφεδρεία και οι κενές οργανικές θα καταργηθούν. Εδώ και χρόνια ζητάμε την εφαρμογή των ευρωπαϊκών κανονισμών σε ότι αφορά την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας ακόμα και αν είναι να γίνει μέσω αποκρατικοποίησης. Μην ανησυχείς και είμαστε πλήρως καταρτισμένοι και επαγγελματίες ώστε να αντέξουμε στην αγορά εργασίας.

        Βέβαια τότε θα έχει χαθεί κάθε ευχέρεια ενίσχυσης του κρατικού προϋπολογισμού και δανειδότησης του κράτους από τα έσοδα των τελών. Επίσης μία κερδοφόρα δραστηριότητα του κράτους, με χαρακτήρα δημόσια αρχής, θα έχει παραχωρηθεί σε μία πολυεθνική, ίσως με βάση τη Γερμανία.

  14. Νικος Σταματιου avatar
    Νικος Σταματιου 10/10/2011 20:13:06

    Απαντώντας σε ορισμένα σχόλια και απορίες που διάβασα προηγουμένως, έχω να πω τα εξής:
    - Ο εναέριος χώρος της Ελλάδας σαφώς δεν ανήκει ούτε στους ελεγκτές ούτε σε καμία άλλη κατηγορία εργαζομένων. Απλά το Eurocontrol αποδίδει ένα μέρος των τελών χρήσης του εναέριου χώρου στην ΥΠΑ, ενώ τα υπόλοιπα τα εισπράττει το Ελληνικό δημόσιο. Τα χρήματα που πηγαίνουν στην ΥΠΑ μοιράζονται τόσο στους εργαζομένους που εξυπηρετούν την αεροναυτιλία (ελεγκτές, ηλεκτρονικοί κλπ), όσο και στους υπόλοιπους, σε μικρότερο ποσοστό κι' αυτό μετά από παραχώρηση των πρώτων. Επίσης χρησιμοποιούνται για έργα των αεροδρομίων, αναβάθμιση συστημάτων, εκπαιδεύσεις κλπ. Το τι πληρώνει κάθε αεροσκάφος που χρησιμοποιεί το FIR ορίζεται από μια "τιμή μονάδας", δηλαδή χρέωση ανά μίλι. Επειδή αυτό εφαρμόζεται σε όλες τις Ευρωπαικές χώρες, πρέπει να πούμε ότι η Ελλάδα διαθέτει τη χαμηλότερη τιμή στην Ευρώπη, χαμηλότερη ακόμα και από την Αλβανία.
    - Εάν αυτά τα χρήματα κοπούν, όχι μόνο δε θα έχει έσοδα το κράτος, αλλά θα πληρώνει από την τσέπη του οποιαδήποτε έργα χρειάζεται η ΥΠΑ, συν τα διαφυγόντα κέρδη που θα έχει από τη μη φορολογία τους (γιατί αυτά εισπράττονται από τους εργαζομένους αλλά φορολογούνται κανονικά). Μόνοι κερδισμένοι: οι αεροπορικές εταιρίες. Και φυσικά θα είναι αφελής κάποιος αν ελπίζει ότι για το λόγο αυτό θα μειωθούν τα εισιτήρια.
    - Ο ΚΑΘΑΡΟΣ μισθός των ελεγκτών είναι γύρω στα 1300 ευρώ. Τα υπόλοιπα είναι τα χρήματα του Eurocontrol συν οι αμοιβές λόγω εργασίας Σαββατοκύριακα, αργίες και νυχτερινή εργασία. Πληροφοριακά, ένας Ρουμάνος ελεγκτής παίρνει γύρω στα 3500 (και φαντάζομαι μπορείτε να τα συγκρίνετε με ένα μέσο μισθό στη Ρουμανία), ενώ στη Γερμανία και σε άλλες προηγμένες χώρες παίρνει πάνω από 8000. Στη δε Ισπανία, οι μισθοί ξεπερνούν τις 10.000.
    - Οι ελεγκτές ΔΕ ΜΠΟΡΟΥΝ να απεργήσουν μόνοι τους, αλλά μόνο όταν απεργεί η ΑΔΕΔΥ. Όλες οι απεργίες και οι στάσεις τους κίνονται παράνομες και καταχρηστικές.
    - Το να πληρώνεις τόσο χαμηλά κάποιον εργαζόμενο από τον οποίο εξαρτάται κατά μεγάλο ποσοστό η ασφάλεια της πτήσης σου είναι το λιγότερο επικίνδυνο. Το επάγγελμα είναι από μόνο του πολύ στρεσογόνο και απαιτεί καλή φυσική και ψυχολογική κατάσταση και πνευματική διαύγεια, οποιαδήποτε ώρα της ημέρας και κάτι από οποιεσδήποτε συνθήκες. Φανταστείτε να έπρεπε να κάνετε μια χειρουργική επέμβαση και ο γιατρός που θα σας χειρουργούσε να είχε συνέχεια στο μυαλό του πώς θα πληρώσει αυτό το μήνα το φροντιστήριο του παιδιού του ή τα κοινόχρηστα του σπιτιού....
    Ευχαριστώ.

    • Ρομπέν το Γκαρσόν avatar
      Ρομπέν το Γκαρσόν @ Νικος Σταματιου 10/10/2011 20:46:28

      Τα χρήματα του γιουροκοντρόλ χρησιμοποιούνται και σε έργα αεροδρομίων; Δηλαδή τα αεροδρόμια δεν είναι μόνο οι πύργοι ελέγχου;
      Δώσανε μερίδιο και στους άλλους; Τους παρακατιανούς; Μετά από παραχώρηση τους; Τι μεγαλόθυμοι!
      Και στο τέλος το κερασάκι ή αλλιώς η καραμέλα. Οι ελεγκτές είναι οι χειρουργοί του αέρα!!
      Πάντως σε πάρα πολλά άλλα κράτη η εναέρια κυκλοφορία ανήκει σε ιδιώτες, όχι μόνο τα αςεροδρόμια, και οι υπάλληλοι ελεγκτές πληρώνονται τα βασικά.
      Το τι κάνουν οι Ρουμάνοι θεός και ψυχή τους.
      Και να μην ξεχνάτε τον Ρίγκαν. Μπορεί να προκύψει και εν Ελλάδι.

  15. Ειδικος Δικαστης ΓΑΠ avatar
    Ειδικος Δικαστης ΓΑΠ 10/10/2011 20:34:58

    Οι πρασινοι καραγκιοζηδες της κυβερνησης
    ξεφτιλιζουν ακομα και αυτο,
    το πιο υπευθυνο και δυσκολο επαγγελμα ,
    που εξω οι αντιστιχοι πληρωνονται με χιλιαδες ευρω το μηνα
    οχι τυχαιως..
    εδω παιρνουν ψιχουλα και θελουν να τα κοψουν και αυτα!..

    οπως και στους πιλοτους της ΠΑ!...

  16. Mitsos avatar
    Mitsos 10/10/2011 21:00:58

    Και τα επιδόματα εφοριακών και τελωνειακών δεν ήταν από τον κρατικό κορβανά,δεν τα πλήρωναν δηλαδή οι φορολογούμενοι.Απλώς τα ιδιοποιήθηκαν βάζοντας αυτά στον προυπολογισμό και τελικά τα έκοψαν.

    • Μάκης avatar
      Μάκης @ Mitsos 11/10/2011 16:01:28

      Ενδιαφέρον αυτό... Μήπως μπορείς να μου πεις από που προέρχονταν??

  17. alekos avatar
    alekos 11/10/2011 01:15:52

    Θέλω και εγώ μερίδιο από τις πτήσεις που διέρχονται πάνω από το λιοστάσι μου....πριν απο 3 βδομάδες ενώ είχα μεριμνήσει να βγάλω φτηνά tickets (κλεισμένα πριν 3 μήνες) τα πλήρωσα ΤΕΛΙΚΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ λόγω του οτι αναγκάστηκα 03.00 το πρωί να πληρώσω 270 λιρες εγγλέζ. γιά να φτάσω εκεί που θα ήμουν απο τις 11.00 στον προορισμό μου με 26....

  18. desperado avatar
    desperado 11/10/2011 04:17:35

    Η εμπαθεια ειναι κακο πραγμα, ειδικα οταν συνδυαζεται με την αγνοια. Οσο υπαρχει η νοοτροπια του Ρομπεν που γραφει παραπανω, δηλ. να ψοφησει η κατσικα του γειτονα, τοσο θα καταποντιζομαστε.

  19. Foteinos avatar
    Foteinos 11/10/2011 10:03:24

    Διαίρε και βασίλευε...
    το φάγαμε το χάπι που μας έδωσαν και τρωγώμαστε μεταξύ μας, αντί ενωμένοι να βγούμε στους δρόμους και τους πετάξουμε έξω όλους αυτούς, που έφτιαξαν μια χώρα που πετάει έξω τους πολίτες της...

  20. CORMORAN avatar
    CORMORAN 11/10/2011 10:25:24

    Η αναφορα στους Ισπανους ελεγκτες απο τον Ν. Σταματιου, ειναι ατυχης... Θα πρεπει να εχει υποψη του τους ορους της προσφατης ιδιωτικοποιησης του κλαδου τους. Επισης, γιατι πρεπει οι ελληνες ελεγκτες να ειναι δημοσιοι υπαλληλλοι και μαλιστα κατηγοριας ΠΕ; Ποσα χρονια δουλευουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ως ελεγκτες (στον πυργο ελεγχου και οχι στα γραφεια), αλλα πληρωνονται ΚΑΝΟΝΙΚΑ με ολα τα επιδοματα και τελος γιατι ΟΛΟΙ βγαινουν λιγο πριν συνταξιοδοτηθουν αρρωστοι (με ανηκεστο βλαβη) κυριως στην ακοη;

    • ανώνυμος avatar
      ανώνυμος @ CORMORAN 11/10/2011 15:43:10

      "Η αναφορα στους Ισπανους ελεγκτες απο τον Ν. Σταματιου, ειναι ατυχης… Θα πρεπει να εχει υποψη του τους ορους της προσφατης ιδιωτικοποιησης του κλαδου τους."
      Ατυχής; Καθόλου. Στην Ισπανία εδώ και χρόνια ο ΕΕΚ παρέχεται από την κρατική εταιρία ΑΕΝΑ (Κρατική Ανώνυμη Εταιρία). Στα πλαίσια της μείωσης του κόστους της ΑΕΝΑ, το 49% των δραστηριοτήτων της παραχωρήθηκε σε τρίτους πρόσφατα (η διαδικασία ολοκληρώθηκε αυτόν τον μήνα). Σε αυτές τις δραστηριότητες περιλαμβάνεται ο ΕΕΚ σε 13 αεροδρόμια, χωρισμένα σε ομάδες. Τελικά, τον ΕΕΚ τον ανέλαβαν δύο εταιρίες η Ferronats και η Saerco. Και οι δύο είναι κοινοπραξίες μεταξύ πολυεθνικών και φορέων παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας (NATS από Ην. Βασίλειο (FerroNats) και DFS από Γερμανία (Saerco). Τους όρους μισθοδοσίας των υπαλλήλων σε αυτές τις κοινοπραξίες δεν τους γνωρίσουμε γιατί ακόμα δεν ξεκίνησαν δραστηριότητα αλλά έχουμε ως κριτήριο τους μισθούς όσων ΕΕΚ δουλεύουν ακόμα στην ΑΕΝΑ (ο ΕΕΚ στα μεγαλύτερα αεροδρόμια παραμένει στην ΑΕΝΑ) αλλά και τους μισθούς που δίνει η NATS και η DFS.

      "Επισης, γιατι πρεπει οι ελληνες ελεγκτες να ειναι δημοσιοι υπαλληλλοι και μαλιστα κατηγοριας ΠΕ;"

      Γιατί η ΥΠΑ είναι δημόσια υπηρεσία. Τόσο δύσκολο είναι να το καταλάβει κάποιος αυτό και χρεώνει δόλο στους ελεγκτές; Το σωματείο των ελεγκτών εδώ και καιρό ζητά την πλήρη εφαρμογή των κανονισμών της ΕΕ σε ότι αφορά το επάγγελμα ακόμα και αν σημαίνει αποχώρηση από το δημόσιο τομέα. Άρα ζητούν το ίδιο που ζητάτε κι εσείς, οπότε τα παράπονα σας στην κυβέρνηση. Το προσοντολόγιο δεν το ορίζουν οι υπάλληλλοι αλλά ο εργοδότης, και ο εργοδότης, το κράτος δηλαδή, όρισε να είναι ΠΕ, πάλι φταίνε οι ελεγκτές; Οι κανονισμοί ΕΕ δεν αναφέρουν τίποτα για ΠΕ αλλά για εκπαίδευση ως ΕΕΚ μετά το λύκειο, άλλη μία απαίτηση των ελεγκτών στα πλαίσια εφαρμογής κανονισμών αλλά και μείωσης του μέσου όρου ηλικίας στον κλάδο. Μόλις πέρισυ εκδόθηκε ΠΔ που ορίζει τη δημιουργία σχολής για μετά το λύκειο αλλά το πότε θα εφαρμοστεί είναι θέμα του κράτους. Τα παράπονα σας εκεί.

      "Ποσα χρονια δουλευουν ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ως ελεγκτες (στον πυργο ελεγχου και οχι στα γραφεια), αλλα πληρωνονται ΚΑΝΟΝΙΚΑ με ολα τα επιδοματα". Ο ΕΕΚ ως ΕΕΚ δεν εργάζεται μόνο σε πύργο ελέγχου αλλά και σε κέντρο ελέγχου περιοχής και σε προσέγγιση. Υπάρχουν άτομα με 30 χρόνια υπηρεσίας που δουλεύουν κανονικά σε βάρδιες. Ειδικά στους πύργους ελέγχου μία ζωή. Οι μόνες θέσεις γραφείων στην ΥΠΑ που ενδεχομένως μπορούν να καλυφθούν από ελεγκτές είναι στην Αθήνα, άρα όσοι είναι στην περιφέρεια μένουν μία ζωή στον Πύργο και στην προσέγγιση. Ακόμα και αυτοί από τους Αθηναίους που είναι σε γραφεία, δουλεύουν σε πόστα που αφορούν την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας (σχεδίαση διαδικασιών, έκδοση ΝΟΤΑΜ κ.α.) άρα δικαιούνται τα επιδόματα.

      "τελος γιατι ΟΛΟΙ βγαινουν λιγο πριν συνταξιοδοτηθουν αρρωστοι (με ανηκεστο βλαβη) κυριως στην ακοη;"

      Δεν ξέρω αν ισχύει αυτό αλλά μάλλον επειδή αυτό είναι ένα από τα προβλήματα υγείας που αποκτά ένας ελεγκτής όταν ειδικά αρχίσουν να τον παίρνουν τα χρόνια. Αν η ερώτηση είναι ρητορική με δόση ειρωνίας να σας απαντήσω ότι προφανώς, αν συμβαίνει κάτι τέτοιο δεν αφορά "ΟΛΟΥΣ" όπως αβίαστα κατηγορείτε και σίγουρα μπορείτε να ρωτήσετε την ίδια την υπηρεσία για τα στοιχεία.

      • CORMORAN avatar
        CORMORAN @ ανώνυμος 12/10/2011 10:19:31

        Καλα τα γραφεις "ανωνυμε" για τους Ισπανους Ελεγκτες, αλλα παρελειψες να αναφερεις οτι (συμφωνα με δημοσιευμενα στοιχεια), η παραχωρηση ΜΟΝΟ των ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ (και ΟΧΙ ΥΠΟΔΟΜΩΝ με τα κοστη συντηρησης, αναβαθμισης, κλπ) Ελεγχου Εναεριας Κυκλοφοριας των 13 ισπανικων αεροδρομιων στις 2 ιδιωτικές εταιρείες Ferronats και Saerco στη τιμή σε 18,1 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, συνεπάγεται για το ισπανικο δημοσιο ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ περίπου 50% σε σχέση με τα αντιστοιχα ετήσια κόστη της Aena, που ανέρχονται σε 33,9 εκατομμύρια ευρώ. Συνεπως, με τετοια εκπτωση και δεδομενου οτι οι δυο εταιρειες (αφαιρουμενων των λειτουργικων εξοδων, φοροι, κλπ) προσδοκουν σε κερδη, μπορει να υποθεσει κανεις τι μισθους θα δωσουν στο προσωπικο συμπεριλαμβανομενων των ελεγκτων.. Σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ παντως "10.οοο και πανω", οπως αναφερει ο κ. Σταματιου...
        Με αναγωγη στην ελληνικη πραγματικοτητα, οπου το 30% των ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΩΝ εσοδων απο τελη υπερπτησης εχει ηδη ΠΡΟΕΙΣΠΡΑΧΘΕΙ απο το ελληνικο δημοσιο για τα επομενα 20 χρονια, μπορεις να φανταστεις ποιοι θα ειναι οι μισθοι σε περιπτωση που εφαρμοσθει κι΄εδω αναλογη διαδικασια. Επιπλεον, με την εφαρμογη των ατομικων (με ποιους ορους αραγε;) πενταετων συμβολαιων:
        - Δεν θα ευκολες πλεον οι απεργιες.
        - Θα ειναι αδυνατη η παραμονη (οπως τωρα) στην υπηρεσια υπαλληλων/ελεγκτων Δ.Υ. (εως) 65 ετων και με προβληματα υγειας.
        Για το αν πρεπει οι ελεγκτες να ανηκουν στην κατηγορια ΠΕ, βεβαια τυπικα εχεις δικαιο γιατι (σε μια ιδεατη και ευνομουμενη χωρα), ο εργοδοτης καθοριζει το προσοντολογιο. Ηταν ομως παντα ετσι; Τωρα που "δυσκολεψαν" τα πραγματα, θυμηθηκατε τους ευρωπαικους κανονισμους... Εγω δεν σας "χρεωσα" κανενα δολο, αλλα ενδεχομενως η λανθανουσα γλωσσα (απο εσενα), την αληθεια λεγει... Αλλωστε, ο συνδικαλιστικος σας Φορεας δεν εχει τοποθετηθει ΠΟΤΕ ΞΕΚΑΘΑΡΑ πανω στο θεμα, που παρεπιπτωντως δημιουργει και συνθηκες "κλειστου επαγγελματος"... Σιγουρα παντως, η ΕΩΣ ΤΩΡΑ καταταξη σας σε κατηγορια ΠΕ, σε καθε περιπτωση σας οφελει, διοτι δημιουργει αυξημενα συνταξιοδοτικα δικαιωματα, μεγαλυτερο μισθο και εξελιξη. Παραπονα δεν κανω σε κανενα! Απλα διαπιστωνω και καταγγελω καποια "στεγανα" και ανισοτητες του Δημοσιου...
        Για το αν δουλευετε ΟΛΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ παρεχοντας υπηρεσιες ΕΕΚ (αδιαφορο που), επετρεψε μου να αμφιβαλλω. Παντως στη T.V. τα πλανα απο τους πυργους ελεγχου, ολο κοριτσακια δειχνουν.. Αν "υπάρχουν άτομα με 30 χρόνια υπηρεσίας που δουλεύουν κανονικά σε βάρδιες" οπως λες να μας τα δειξετε. Βεβαια για σας μπορει να ειναι σπουδαιο τα 30 χρονια, αλλα σου θυμιζω οτι εμεις οι υπολοιποι δουλευουμε μεχρι τα 65 με (τουλαχιστον) 35 χρονια...
        Η αναφορα μου σε (υποτιθεμενες, η οχι βλαβες της υγειας), εχει να κανει με την εισπραξη εκ μερους σας, λιγο πριν τη συνταξιοδοτηση της ειδικης ασφαλισης. Στοιχεια δεν εχω, αλλα μια σχετικη ερωτηση στη Βουλη, θα "φωτιζε"το θεμα..
        Τελος και δεν θα επανελθω, δηλωνω οτι ΣΕΒΟΜΑΙ ΑΠΟΛΥΤΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ, για το οποιο ΠΡΕΠΕΙ να αμοιβεστε ικανοποιητικα, αλλα δεν εχετε δικαιωμα ουτε το κοσμο να ταλαιπωρειτε, ουτε να παιζετε "παιχνιδια" με τους κανονισμους καθε φορα κατα το δοκουν...

        • ανώνυμος avatar
          ανώνυμος @ CORMORAN 12/10/2011 11:17:29

          Την εφαρμογή των κανονισμών την ζητούμε επίμονα από την διοίκηση και το υπουργείο εδώ και τρία χρόνια σίγουρα, με αποτέλεσμα να γίνουμε και αντιπαθητικοί στους άλλους κλάδους. Η εφαρμογή των κανονισμών θα αντιμετωπίσει και πολλά από τα προβλήματα "εκμετάλλευσης" των παροχών. Κλειστό επάγγελμα δεν είναι, εδώ και 12 χρόνια σίγουρα, οι διαγωνισμοί πρόσληψης διοργανώνονται από τον ΑΣΕΠ, και είναι τουλάχιστον αφελές να θεωρήσει κανείς ότι η απαίτηση για πτυχίο πανεπιστημίου για συμμετοχή αποτελεί χαρακτηριστικό κλειστού επαγγέλματος. Τις πέντε φορές που έχει δείξει η τηλεόραση εικόνα από πύργους ελέγχου (τον ένα στο Βενιζέλο προφανώς) τις θεωρείς ενδεικτικό του κλάδου; Κι εμείς 35 χρόνια χρειαζόμαστε για συνταξιοδότηση με όριο ηλικίας τα 65 όπως και όλοι δεν ισχύει κάτι διαφορετικό.
          Περιμένουμε να δούμε όντως τι συμβάσεις θα προτείνουν οι εταιρίες για τα 13 ισπανικά αεροδρόμια πιθανότατα όχι πάνω από 10000 που πληρώνονται τώρα οι της ΑΕΝΑ αλλά σίγουρα θα είναι και πάνω από 1200 μικτά, που θα πληρωνόμαστε εμείς από τον επόμενο μήνα.
          Όπως έχω γράψει και παραπάνω σε άλλο σχόλιο οι καθυστερήσεις υπάρχουν γιατί δουλεύουμε παρέχοντας το ελάχιστο αναμενόμενο με βάση τους κανονισμούς, μιας και γι' αυτό επιθυμεί η κυβέρνηση να μας αμοίβει. Διεκπεραιώνουμε την κυκλοφορία με βάση τις υποδομές χωρίς να αξιοποιούμε πλήρως τις προσωπικές ικανότητες για τις οποίες δεν πρόκειται να πληρωθούμε. Και ξαναδιευκρινίζω. Δεν ζητάμε 10000 μισθό ούτε και πέρναμε ποτέ 6 ή 8 χιλιάδες, αλλά τα 1200 μικτά για το επάγγελμα είναι κοροϊδία. Όπως κοροϊδία είναι ο βασικός τον 780 μικτά.

          • CORMORAN avatar
            CORMORAN @ ανώνυμος 12/10/2011 13:18:07

            Παρακαλω μην υποτιμας τη νοημοσυνη οσων παρακλουθουν τη συζητηση. "Συ ειπας", οτι ζητατε την εφαρμογη των κανονισμων τα τελευταια 3 χρονια. Αλλα γιατι; Αραγε, προηγουμενως δεν υπηρχε προβλημα; Μηπως γιατι απο τοτε ηταν που ξεκινησε η συζητηση για τις ιδιωτικοποιησεις, κλπ;
            Εγω μιλησα για "συνθηκες κλειστου επαγγελματος" οπου ο ορος των πανεπιστημιακων πτυχιων (οπως αλλωστε κι΄εσυ παραδεχεσαι) δεν υπαρχει σε κανενα ευρωπαικο κανονισμο. Ειναι ελληνικη εφευρεση, προκειμενου (στα πλαισια του Δημοσιου), να μη πεσει ο κλαδος σας στη κατηγορια ΔΕ. Ομως ετσι δεν εξυπηρετειται το δημοσιο συμφερον, γιατι μπαινουν στο κλαδο υπαλληλοι ηλικιας απο 23 ετων (τουλαχιστον) και πανω, ενω θα μπορουσαν να ειναι απο 18. Αυτη η διαφορα των 5 (πολυ παραγωγικων για τη δουλεια που κανετε) χρονων, δεν ειναι βεβαια επωφελης για το Δημοσιο.
            Οσο για την T.V., τι να πω.. Φοβερη συμπτωση βρε παιδι μου 5 στα 5 να δειχνει μονο νεανικα προσωπα! Αφηνω τις φωτο στο διαδικτυο... Παντως δεν αμφισβητισα οτι χρειαζεστε 35 χρόνια για συνταξιοδότηση (με όριο ηλικίας τα 65) οπως αναφερεις, αλλα το θεμα ειναι ποσα απο αυτα δουλευετε παρεχοντας ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ υπηρεσιες ΕΕΚ (αφηνω τα ωραρια)..
            Αυτο περι αξιοποιησης των "προσωπικων ικανότητων" που αναφερεις, συνδεοντας τες μαλιστα με την αμοιβη εργασιας, θελει πολυ αναλυση και ειναι ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ να λεγεται, ιδιαιτερα απο Δ.Υ. γιατι μπορει να παρερμηνευτει. Capito?
            Τελος, συμφωνουμε οτι ΠΡΕΠΕΙ να αμοιβεστε ικανοποιητικα, γιατι το επαγγελμα ειναι στρεσσογονο. Αλλα μεχρι εκει! Ευθυνες εχουν ολοι οσοι χειριζονται ανθρωπινες ζωες... Απο τον οδηγο λεωφορειου, μεχρι το πιλοτο των F16 (1500 μισθος παρακαλω). Εσεις ομως, εχετε καβαλησει ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΛΑΜΙ...

          • ανώνυμος avatar
            ανώνυμος @ CORMORAN 12/10/2011 15:24:55

            Δεν παίζεσαι!. Σε ενοχλεί που οι ΕΕΚ είναι Δ.Υ. αλλά όταν σου γράφω ότι αίτημα μας είναι η σύνδεση αμοιβής με παραγόμενο έργο και η ενδεχόμενη αποχώρηση από το δημόσιο πάλι ενοχλείσαι.
            Για το τι γινόταν πριν 3 χρόνια δεν γνωρίζω δεν ήμουν ΕΕΚ. Ήδη με Π.Δ. σύμφωνο με ευρωπαϊκό κανονισμό δεν απαιτείται πτυχίο πανεπιστημίου για να γίνεις ΕΕΚ αλλά απολυτήριο ΔΕ για εισαγωγή σε ειδική σχολή (όχι πανεπιστημιακή). Εσύ όμως επιμένεις για κάτι το οποίο δεν ήταν καν στο χέρι των ΕΕΚ. Βέβαια από ότι καταλαβαίνω επιθυμείς οι ΕΕΚ να πληρώνονται ακόμα λιγότερα για αυτό και επιμένεις στο ότι δεν είμασταν ΔΕ να παίρνουμε τα αντίστοιχα. Όλοι πρέπει να πληρώνονται ανάλογα με την εργασία τους και οι πιλότοι, και οι πυροσβέστες και οι γιατροι και... και... και. Δεν απαιτήσαμε ποτέ να μειωθεί ή να μην αυξηθεί ο μισθός κάποιου άλλου για να νιώσουμε εμείς καλύτερα.
            Αυτή τη στιγμή στην ΥΠΑ το μόνο επίδομα διαφορετικό από τα άλλα του δημοσίου είναι το eurocontrol το οποίο δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό και είναι η μόνη αποδοχή σε όλο σχεδόν το δημόσιο τομέα (δεν μπορώ να είμαι απόλυτος) που παρέχεται βάση ιδιωτικοοικονομικών κριτηρίων. Αυτό δεν δεχόμαστε να κοπεί με το πρόσχημα τις μείωσης των κρατικών εξόδων μόνο και μόνο για να δώσει άλλοθι και στις άλλες μειώσεις σε όλους τους εργαζομένους.
            Η ουσία της επιχειρηματολογίας μας είναι αυτή: Σύμφωνα με τις υποδομές και την εκπαίδευση που παρέχεται υπάρχει ένα ελάχιστο υπηρεσιών το οποίο πιστοποιημένα μπορεί να προσφέρει ο ΕΕΚ. Υπάρχει και ένα ανώτατο όριο το οποίο για λόγους ασφαλείας των πτήσεων δεν μπορεί να ξεπεραστεί. Από το ελάχιστο μέχρι το ανώτατο τη διαφορά την κάνει η κατάσταση του ΕΕΚ (ικανότητες, εμπειρία, ευχέρεια, κούραση, ψυχολογική κατάσταση, αυτοπεποίθηση). Αυτή την στιγμή η κυβέρνηση είναι διατεθειμένη να πληρώσει για το ελάχιστο των απαιτήσεων και αυτό προσφέρει ο ΕΕΚ. Κανείς δεν προσφέρει εργασία για την οποία δεν θα πληρωθεί.

  21. Ellinofrenia avatar
    Ellinofrenia 11/10/2011 13:23:30

    Κούνια που σας κουναγε.
    Το eurocontrol δεν είναι επίδομα, είναι για δαπάνες εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας και ένα μικρό μέρος πάει στο προσωπικό. Δε σας νοιάζει για το μισθό των ανθρώπων, το καταλάβαμε αυτό.
    Το γεγονός ότι θα πετάτε με απαρχαιωμένο εξοπλισμό και θα διατρέχετε μεγαλύτερο κίνδυνο στις πτήσεις δες σας ενδιαφέρει καθόλου...? Χτύπα ξύλο, αλλά αν συμβεί κάτι να δώ τι θα λέει ο κάθε εμπαθής ημιμαθής και μίζερος έλληνας. Φιλτράρετε τις πληροφορίες και μην καταπίνετε αμάσητο ότι σας ξεφουρνίζουν οι "ελίτ" των πολιτικών κ των δημοσιογράφων.

  22. spiros avatar
    spiros 11/10/2011 18:50:59

    Καλησπέρα, ναμαστε εδώ και πάλι.....θα προσέχω πως γράφω για να μην μου κάνει και πάλι παρατήρηση ο STARNGE ATTRACTOR, εξακολουθώ και σε ,σας διαβάζω συνέχεια, άσχετα αν δέν γράφω. Ολους αυτούς τούς μήνες έχω την ίδια μόνιμη απορία.... γιατί ο θάνατος του ενός έλληνα υπαλλήλου,όποιας ειδικότητας/εργασίας/απασχόλησης/ θα πρέπει να αντιμετωπίζεται τόσο χαιρέκακα?? γιατί ΟΛΟΙ μας εχουμε πέσει στο τριπάκι του κακού/για όλα φταίχττη Δ.Υ.??ερωτήσεις απλές θα διαβάσω όλες τις απαντήσεις αλλά μάλλον δεν θα τις σχολιάσω.. α!!!!!! και για να μήν ξεχνιόμαστε ας κόψουμε επίτέλους τις αηδίες περί χειρούργων κλπ κλπ .
    @Το eurocontrol δεν είναι επίδομα, είναι για δαπάνες εκσυγχρονισμού των συστημάτων αεροναυτιλίας και ένα μικρό μέρος πάει στο προσωπικό@ αν ξέρατε ποσο δικαιο ειναι αυτό ισως βλέπατε λιγο διαφορετικα τα πράματα.
    Καλή μου νύχτα και μην ξεχνάτε η γραμμή με τον τιτλο ΑΝΕΡΓΟΙ ειναι ΜΙΑ είτε είναι απο απόλυση ειτε απο εφεδρια.
    ΕΥΤΥΧΩΣΣ ΓΥΡΙΣΑΜΕ ΣΤΟ 2004 !!!!!!!!!!!!!!
    για σου ρε μπεννι αντιστασιακε!!!!!!!!!!!!

  23. Ignoramus avatar
    Ignoramus 12/10/2011 12:37:22

    καλα ο στρειμτζ στο αρθρο υπερ σας δεν τοποθετείται Σπυρο;

  24. spiros avatar
    spiros 12/10/2011 18:58:07

    @ignoramus αναφερόμουν στον starnge atractor όσον αφορά γραμματική και σύνταξη σε ευχαριστώ για την παρατήρηση

  25. Maverick avatar
    Maverick 23/10/2011 18:40:13

    Κατ’ αναλογία με το επίδομα από τα τέλη χρήσης του εναέριου χώρου (EUROCONTROL), είναι και το επίδομα των ΔΕΤΕ (ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ), το οποίο εισπράττεται από τις εταιρείες πετρελαιοειδών, ναυτιλιακές κ.α., για την απασχόληση προσωπικού της Τελωνειακής Υπηρεσίας εκτός ωραρίου και κατατίθεται στην Τράπεζα Ελλάδος, όπου απορροφάται εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ ελάχιστο ποσοστό, αποτελούσε αμοιβή για τους Τελωνειακούς. Τώρα, ας πάνε αυτοί με τα Ειδικά Μισθολόγια και το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς, να μαζέψουν τους δασμούς, τους φόρους αλλά και τα ΔΕΤΕ, αντιμετωπίζοντας την ανυπαρξία πολιτικής βούλησης με ότι σημαίνει αυτό, για να εφαρμοστεί η δημοσιονομική πολιτική της χώρας. Ή η συλλογή των φόρων και των δασμών, να εκχωρηθεί σε ιδιωτικές εταιρείες, προκειμένου η Ελλάδα να αποτελέσει παγκόσμια πρωτοτυπία!

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.