28/03/2009 02:55
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μας αρέσει η τζαζ

[youtube BpZ54Jt2f_c&feature=player_embedded]Ένα blog για τη τζαζ μουσική: jazzmusicgr.blogspot.com

ΣΧΟΛΙΑ

  1. Γιώργος avatar
    Γιώργος 28/03/2009 07:46:17

    Κλέβοντας τους ανεξάρτητους και μικρούς δημιουργούς, καταστρέφετε ό,τι έχει απομείνει από τον πολιτισμό σε αυτή τη χώρα. Στο τέλος θα μείνετε με τα γριλίσματα των σκυλάδων και θα απορείτε που πήγαν οι μουσικοί.

    Για να μη σχολιασω πόσο αστείο φαίνεται να κάνετε αναρτήσεις τη μια μετά την άλλη εναντίον της διαφθοράς και ταυτόχρονα να υποστηρίζετε το χυδαίο και μαφιόζικο καθεστώς της πειρατείας.

    Από σήμερα θα σβήσω το antinews από τα bookmarks μου. Λίγο θα νοιαστείτε, φαντάζομαι. Αλλά είναι η μόνη αξιοπρεπής στάση που μπορώ να φανταστώ ως πολίτης που σέβεται τους γύρω του και την πολυδιαφημισμένη ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ.

  2. Mποτίλια στο πέλαγος avatar
    Mποτίλια στο πέλαγος 28/03/2009 08:24:07

    Εάν αμφισβήτηση είναι η αναζήτηση του συλλογικού μέσα από την ανάδειξη του προσωπικού, τότε η τζαζ είναι η μουσική της αμφισβήτησης.
    Παροιμιώδης θα μείνει η ρήση του Miles Davis στην αυτοβιογραφία του: "Στην μουσική δεν μπορεί να υπάρξουν λάθη. Ότι συμβαίνει συνειδητά είναι αποδεκτό". Με την αμφισβήτηση της δικτατορίας της φόρμας και τη μετάθεση της ουσίας στη συνειδητότητα καταγράφεται η κύρια επαναστατική αρχή.
    Φυσικά η μουσική δεν μπορεί να χαρακτηρίζεται μόνο από επαναστατικότητα και αμφισβήτηση. Απαιτείται και η ευαισθησία. Έτσι, η τζαζ μας δίνει ένα μεγάλο μάθημα: Πού μπορεί να βοηθήσει η επαναστατικότητα και η αμφισβήτηση, χωρίς μια αποφασιστική ευαισθησία;
    Ο Eric Dolphy έγραψε στο οπισθόφιλο του "Out of Bound": "Ο κόσμος μας κατάντησε μια φυλακή από γυαλί, ατσάλι και μπετόν. Στο σαξόφωνο έψαξα μια λίμα για να πριονίσω μερικά κάγκελα".
    Όταν το κατεστημένο των ΗΠΑ είδε τους μαύρους στα τέλη της δεκαετίας του '50 να κυριαρχούν στη μουσική σκηνή, στράφηκε μέσω των εταιριών δίσκων προς τα λατινοαμερικάνικα ακούσματα. Έτσι ναρκοθέτησε ακόμη περισσότερο τις βάσεις του, συνδέοντας στα δρώμενα μια περιοχή τεράστιας ευαισθησίας, που είχε σαν αποτέλεσμα να δημιουργηθούν αριστουργήματα.
    Η τζαζ αποτελεί χώρο ανοιχτής μουσικής αναζήτησης. Έτσι στράφηκε προς όλες τις υπάρχουσες μουσικές της υφηλίου. Αυτές βρήκαν μια άμεση ενσωμάτωση αρχικά στη μουσική έμνευση, όπως στην περίπτωση του "Africa and India" του Coltrane, ή στα παντρέματα μεγάλων μουσικών συναντήσεων, όπως ο δίσκος που έβγαλαν ο Τζέρι Μάλιγκαν με τον Πιατσόλα, που μετέφερε την ανάλαφρη ατμόσφαιρα του Μπουένος Άυρες στην τρυφερή μελαγχολία του Χάρλεμ. Αυτό έγινε και με τολμηρή στροφή σε έργα αξιώσεων της παγκόσμιας μουσικής, όπου τα μικρά σχήματα της Τζαζ παρουσίαν άποψη, δίπλα σε συμφωνικές ορχήστρες, όπως στο "Sceches of Spain" του Μάιλς Ντέιβις. Στη συνέχεια το ανακάτεμα-Fusion των διάφορων επιρροών οδήγησε στο Ethnik, την αξιοποίηση εθνικών παραδοσιακών μουσικών στοιχείων.
    Αυτά που προανάφερα, σχετίζονται με κάτι που θέλω να σημειώσω σχετικά με το βίντεο της ανάρτησης:
    Ο Τάκης Μπαρμπέρης είναι αναμφίβολα και ιδιοφυής και προικισμένος και πρωτοποριακός καλλιτέχνης. Πέτυχε ακριβώς να ενσωματώσει οργανικά στοιχεία της παραδοσιακής μουσικής της ανατολικής Μεσογείου στην Τζαζ με αναμφισβήτη καλαισθησία. Τον δρόμο αυτό ακολούθησαν και μερικοί άλλοι μουσικοί στην Ελλάδα. Αυτή η προσπάθεια εξαντλήθηκε όμως στα όρια του Έθνικ. Αυτό το βλέπουμε στο συγκεκριμένο βίντεο και από τη συμμετοχή των μουσικών. Δίπλα στον Πετρολουκά Χαλκιά συμμετέχει ο Ινδός Τρίλοκ Γκούρτου στα τάμπλα, στα πλαίσια ενός συγκερασμού γενικά ήχου της ανατολής. Η επιλογή βέβαια του Ηπειρότικου δρόμου από το καλαρίνο είναι σχεδόν προκαθορισμένη εξ ορισμού, στο βαθμό που τόσο τα Ηπειρότικα, όσο και η τζαζ σφραγίζονται από την πεντατονία.
    Θεωρώ πολύ κρίμα που δεν στάθηκε δυνατό μέχρι σήμερα να αναδειχθεί ο φοβερός πλούτος και το απελευθερωτικό μύνημα της δικής μας μουσικής παράδοσης μέσα από ένα δημιουργικό συνδιασμό με ένα από τα ρεύματα που παγκόσμια κυριαρχούν, όπως η ροκ ή η τζαζ.
    Η Ελλάδα δεν ευτύχησε ακόμη να βρει ένα Έλληνα Carlos Santana για να ταξιδέψει τη μουσική της ανά την υφίλιο. Τα μουσικά εγχειρήματα που έλαβαν χώρα, προσανοτολίστικαν σε παραδοσιακά μελωδικά και αρμονικά σχήματα, χωρίς να αξιοποιήσουν ταυτόχρονα τα παραδοσιακά ρυθμικά μας σχήματα, που αποτελούνται κύρια από περιττά μέτρα. Έτσι οι πειραματισμοί εξαντλήθηκαν σχεδόν πάντοτε μέσα στα πάγια ρυθμικά σχήματα των τεσσάρων τετάρτων.
    Συχνά, όταν θέλω να εγκαταλείψω την μιζέρια μου, αφήνω να ηχεί μέσα μου μια χαρντ ροκ "Ιτιά", το "Πούσουν μάγκα το χειμώνα" του Γιώργου Μουφλουζέλη σαν τζαζ-ροκ ηχόχρωμα, η το "Χάρτινο το φεγγαράκι" παιγμένο από την τρομπέτα του Μάιλς Ντέιβις.

  3. Mποτίλια στο πέλαγος avatar
    Mποτίλια στο πέλαγος 28/03/2009 08:37:53

    @Γιώργος 2
    Η προβολή του Τάκη Μπαρμπέρη από μια σελίδα όπως το ANTINEWS μόνο να τον βλάψει δεν μπορεί. Όχι ότι έχει ο άνθρωπος ανάγκη από δεκανίκια, μια και είναι περισσότερο από γνωστός. Αλλά συνδέοντας τη δημιουργεία του, που χαρακτηρίζεται από προβληματισμό και πειραματισμό, με ένα γενικά γόνιμο προβληματισμό μιας σελίδας, την επικαιροποιεί και την αναδεικνύει σε ένα πράγματι συγγενή χώρο.
    Αυτά τα κομμάτια τα έχει βγάλει ο Μπαρμπέρης από αρχαιοτάτων χρόνων και κυκλοφορούν φαρδιά-πλατειά στο διαδίκτυο. Αυτοί που θέλουν να κατεβάσουν μουσική δεν προσβλέπουν στο ANTINEWS.
    Ακόμη και οι ίδιοι οι καλλιτέχνες, όταν φτιάξουν μια καινούρια δουλειά, ανεβάζουν κάποια από τα κομμάτια στις σελίδες τους, για να προκαλέσουν το ενδιαφέρον του κοινού.
    Άχ ρε φουκαρά Χέντριξ, που διακήρυσες "όποιος μπορεί ας με κοπιάρει".

  4. αλλος avatar
    αλλος 28/03/2009 10:59:57

    lionel lueke κυριοι.ευκαιρια να ακουσετε ενα μεγαλο ταλεντο.οσοι εχετε την ευκαιρια καντε μια βολτα απο το club που εμφανιζεται.
    αυτο δεν ειναι διαφημηση,ειναι μια καλοπροαιρετη προταση.ο hancock μολις τον πρωτοακουσε στο thelonius monk institute of jazz ειπε χαρακτηριστικα.“I’d never heard any guitar player play anything close to what I was hearing from him. There was no territory that was forbidden, and he was fearless!”

  5. ataktos avatar
    ataktos 28/03/2009 11:47:59

    Mποτίλια στο πέλαγος-Καλή σας μέρα Τώρα βρίσκομε στην Ιερισσό με την παρέα μου περνάμε ωραία

  6. Factorx avatar
    Factorx 28/03/2009 11:57:39

    @Γιώργος: φιλε χαλασμένα πήρες; Για Ποια πειρατία μιλας;

  7. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 28/03/2009 12:36:10

    Αυτα τα περι πειρατειας,εγω τα ακουω βερεσε.
    Και απο την αρχη λεω,οτι εχω πολλες εκατονταδες βινυλια,CD,DVD,κασετες και SACD και DVDAudio,και LD.
    Οταν βγηκαν τα CD, τα βινυλια, εκαναν 1500 δρχ,ενω τα νεοεισερχομενα και χειριστης ποιοτητος CD,εκαναν 3.000 δρχ.Απο την αρχη δηλαδη,οιανθρωποι,αρχισαν την κλεψια,και με τη βοηθεια ενος φοβερου προμοσιον,καταφεραν τους χαχολους να πεταξουν τα πικαπ και να αγορασουν πλειερ.
    Εγω,αντεξα αρκετα χρονια,εχοντας εκατονταδες βινυλια,και δεν αγορασα καν πλειερ.
    Οταν ομως βγηκαν τα LD,(Laser Discs,για τους γνωριζοντες),τα πλειερ,ειχαν τη δυνατοτητα να παιζουν και CD,οποτε πηρα κι εγω μερικα .
    Μερικα ομως.Για να δω πως ειναι.Ως εκει.
    Γιατι ειχα πικαπ Linn Sondek,με κεφαλη Koetsu και βραχιονα Grace,ή Kuzma.
    Τα τελευταια χρονια,γινεται πειρατεια απο δυο μεριες.
    Πρωτον,απο τους αραπες,(παρε,παρε),και δευτερον,απο τα κατεβασματα.
    Πισω απο ολα αυτα,κρυβεονται διαφορες σκεψεις.
    Πρωτον,ο αλλος σκεφτεται οτι αυτο που αγοραζει απο τον αραπη,εχει την τιμη που του αξιζει,αρα τα δινει.
    Δευτερον,αυτοι που κατεβαζουν,δεν εχουν τα λεφτα να διαθεσουν για την αγορα των δισκων,αφου στν πλειοψηφια τους,ειναι πιτσιρικαδες.Αλλα και αν ειχαν,θεωρουν οτι η ποιοτητα εινα χαμηλη.
    Και εκεινοι που τα κατεβαζουν ολα,δεν εχουν το χρονο και να τα ακουσουν,οποτε προς τι το μισος;
    Το κατεβασμα,δεν ειναι κλοπη,οπως αυτη που γινεται,οταν σπασεις ενα μαγαζι,και παρεις κατι απο μεσα,και αυτο του λειπει και δεν μπορει να το πουλησει.
    Και τελος,και οι παλαιοι,θα με καταλαβουν,καμια σχεση δεν εχει η αγορα και το "πιασιμο" ενος CD,με αυτο ενος δισκου βινυλιου.
    Το δισκο,τον κρατουσες στο χερι και το φχαριστιοσουνα πρωτα οπτικα,το θαυμαζες,το μυριζες,και αρχιζες ηδονικα να σκιζεις τη ζελατινα,για να βγαλεις το αποκτημα σου.
    Διαβαζες τα γραμματα στο εσωκλειστο φυλλο,η φυλλα,αν ηταν κλασσικη μουσικη και μετα,τον εβαζες στι πικαπ,φωναζες και κανα δυο φιλους,και καθοσαστε και ακουγατε προσεκτικα,και συγκρινατε και την ποιοτητα της εκτελεσης-εγγραφης,αλλα και του ηχοσυστηματος που επαιζε.
    Εγω,ευτύχησα,να κανω αυτο,για πολλα χρονια,και τωρα αυτο,απλως δεν υπαρχει.
    Μικρα και κακασχημα ανθυποκουτακια,με λιγα η καθολου φυλλαδια,(με γραμματα μικρου μεγεθους,που θελουν μικροσκοπιο για να διαβαστουν),η και καθολου,δεν σε ωθουν καν να τα κρατησεις στα χερια σου.Χαθηκε το ονειρο δηλαδη.
    Και η τιμη,στα υψη.
    Ας τα παρουνε λοιπον οι εταιριες,και ας τα βαλουνε οπου θελουν.
    Εγω,δε δινω λεφτα,για να αγορασω ενα πανακριβο προιον,που εχει ενα κομματι αποδεκτο,και αλλες δεκα χαζομαρες.
    Γι αυτο,τα κατεβασματα,ειναι κατι αναμενομενο.
    Και να ξερετε οτι οταν ενα ειδος,ειναι ακριβο,αναπτυσσεται αυτοματως η παρααγορα,η η κοντραμπαντα.Το λαθρεμποριο δηλαδη.
    Και αυτο,γινεται,εδω και αιωνες.
    Γι αυτο καλα κρασα.Το παιχνιδι το χασανε.
    Και οι μουσικοι,μια ζωη,στη φτωχεια ηταν,γιατι αυτη ηταν που ακονιζε το ταλεντο τους.Οπως και οι ζωγραφοι εξαλλου.
    Συνηθως μετα θανατον, η αναγνωριση.Και τα λεφτα.Αλλα για τους αλλους.
    Ο Μοτσαρτ,θαφτηκε σε κοινο ταφο,γιατι δεν ειχε λεφτα ουτε και για την κηδεια του,και συ τωρα ερχεσαι και μου λες τι και για ποιον;
    Τωρα βριστε, αλλα με τροπο,γιατι ειμαστε και μεγαλοι και σερνεται και η πιεση.

  8. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 28/03/2009 12:47:46

    Τη μεν κλασσικη,την ξεκινησα στα 15 μου,οταν ειδα μια ταινια στο σινεμα Χαιλαιφ του Πειραια,ακομα το θυμαμαι,με τη ζωη του Σοπεν,τη δε τζαζ,οταν ακουσα στο χωριο που ημουνα πρωτοδιοριστος καθηγητης,το 1967,τα κομματια απο το Modern Jazz Quartet, που επαιζε στο ηλεκτροφωνο, σε δισκους 45 στροφων,ενας Αρχιτεκτονας,στο ξενοδοχειο που εμενα τοτε.
    Απο τοτε,μονο Jazz και κλασσικη ακουω.
    Eχω κατεβασει τα ραδιοφωνα στο Ιντερνετ απο το Winamp,τα οποια ειναι χωρισμενα σε κατηγοριες ανα περιεχομενο,και εχω διαλεξει τη σελιδα Jazz-κλασσικη,και ακουω αβερτα,οταν ειμαι στον υπολογιστη.
    Ουτε κατεβασματα,ουτε καν τα δικα μου CD.
    Απο το μεγαλο συγκροτημα,δεν ακουω τιποτα πια.Μονο απο τον υπολογιστη,που εχω βαλει ενα 5+1 Logitech,με ενεργο υπογουφερ και εξωτερικη ενισχυση,και ακουω σε αναλυση απο 192,μεχρι 320.
    Μια χαρα.
    Και ΤΣΑΜΠΑ.

  9. Τζαζάς avatar
    Τζαζάς 28/03/2009 14:25:17

    Προβοκάτωρ

    πρέπει να είσαι πολύ ευαίσθητος άνθρωπος.

    Ευγε σου

  10. ερωτευμένος αθηναίος avatar
    ερωτευμένος αθηναίος 28/03/2009 16:30:59

    Από χωριό ή πρωτευουσιάνος, μορφωμένος ή οχι, οι προτιμήσεις δεν εξαρτώνται απ αυτά, η τζαζ σε απογειώνει.

    Ιδίως όταν είσαι με το ταίρι σου και σε κρατά αγκαλιά όλη νύχτα.

  11. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 28/03/2009 19:24:28

    Α ρε ερωτευμενε,πως σε καταλαβαινω.
    Και να πω και κατι αλλο,ειδικα για σενα,μιας και φαινεσαι αισθηματιας.
    Αμα εισαι με τη δικια σου,βαλε ν ακουσεις και Barry White.Ψαξε,εχει παιξει φοβερα κομματια.
    Ειναι ο,τι πρεπει για την περιπτωση.Ειδικα για πιο ...ιδιαιτερες στιγμες.
    Κανε το και θα με θυμηθεις.

  12. Μποτίλια στο πέλαγος avatar
    Μποτίλια στο πέλαγος 28/03/2009 20:13:59

    @Anonymous 11
    Θερμό ευχαριστώ για το έξοχο λινκ.

  13. ερωτευμένος αθηναίος avatar
    ερωτευμένος αθηναίος 28/03/2009 23:00:27

    άσε προβοκάτωρ, οι μουσική που ακούω εγώ τώρα δεν πειγράφεται....

    μουσική αγγέλων

  14. Προβοκατωρ. avatar
    Προβοκατωρ. 28/03/2009 23:41:15

    Τωρα θυμηθηκα και τον Jazz FM,που εζησε καποια χρονια στην Αθηνα,αλλα πεθανε προωρα,αφου οι νεοελληνες,εχουν εθιστει στα αθλια κατασκευασματα,που προβάλλονται καθημερινως απο παντου και τους εχουν αλλοιωσει εντελως το αισθητηριο,ετσι ωστε να μη μπορουν να ακουσουν την ποιοτητα που εξεπεμπε ο Σταθμος.
    Ηθελαν βλεπεις,μπουζουκια της συμφορας,τυπου σκυλαδικα,και νταπα ντουπα.
    Και τον Kωστα Γιαννουλοπουλο,που κι αυτος,φαινεται οτι δεν αντεξε πολυ μετα το κλεισιμο του Σταθμου.
    Ας ειναι ελαφρυ το χωμα που τον σκεπαζει.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.