#_CRON_JOB_#
#_CRON_JOB_#
12/08/2012 09:00
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΟΥ

Μας έκλεψαν τη ζωή, θέλουν να μας πάρουν και τα σπίτια μας



Πλέον είμαστε πεπεισμένοι. Η τρόικα θέλει να καταστρέψει την Ελλάδα, όπως άλλωστε κάνει και με άλλες χώρες, όχι ότι έχει προηγούμενο με εμάς. Το σχέδιο που υποτίθεται ότι πρότειναν στην ελληνική κυβέρνηση, δηλαδή την άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών ακινήτων, ακόμη και για μικρές οφειλές, θα φέρει τέτοια καταστροφή που όσα έχουμε ζήσει μέχρι σήμερα είναι πταίσματα.

Σύμφωνα με την φαεινή ιδέα των τροικανών, μόλις λήξει η απαγόρευση των πλειστηριασμών, στις αρχές του επόμενου έτους δηλαδή, να αρχίσουν οι πλειστηριασμοί σπιτιών για οφειλές σε τράπεζες, κράτος κ.λπ. Όποιος δεν έχει να πληρώσει το δάνειό του θα δει την πρώτη του κατοικία να κατάσχεται και να εκπλειστηριάζεται. Υπολογίζεται ότι έτσι πάνω από 100.000 ακίνητα θα πέσουν στην αγορά και θα δίνονται με εξαιρετικά χαμηλές τιμές, συμπαρασύροντας έτσι και την υπόλοιπη κτηματαγορά.

Οι τιμές των ακινήτων θα καταρρεύσουν και η περιουσία των Ελλήνων, οι αποταμιεύσεις που έγιναν σπίτια ή άλλα ακίνητα θα απαξιωθεί πλήρως.

Παράλληλα,  εκατοντάδες χιλιάδες δανειολήπτες θα εξακολουθήσουν να πληρώνουν το δάνειο που πήραν, παρά το γεγονός ότι η αξία του ακινήτου τους θα είναι εξαιρετικά χαμηλότερη από την προσημείωση της τράπεζας.

Για παράδειγμα, ένας πολίτης αγόρασε σπίτι αξίας 250.000 ευρώ και πληρώνει δόση 1.000 ευρώ ενώ η προσημείωση του ακινήτων είναι για 200.000 ευρώ, με την κατάρρευση  των τιμών λόγω της υπερπροσφοράς, θα πληρώνει το ίδιο δάνειο, αλλά το σπίτι του θα αξίζει πολύ λιγότερα από 200.000 ευρώ.

Άλλωστε, όταν γίνονται πλειστηριασμοί,  η τιμή εκκίνησης είναι πάντα κάτω από την αντικειμενική αξία των ακινήτων, οπότε όποιος έχει χρήμα θα αγοράζει ακίνητα σε εξευτελιστικές τιμές την ώρα που ο ιδιοκτήτης του θα δει την περιουσία του να χάνεται.

Φυσικά, με τη ζήτηση να είναι ελάχιστη, τα προσφερόμενα ακίνητα θα δημιουργήσουν ένα απίστευτο στοκ το οποίο θα οδηγήσει σε διάλυση την κτηματαγορά. Ηδη σήμερα υπάρχουν πάνω από 200.000 απούλητα σπίτια, οι τιμές έχουν υποχωρήσει 10% έως 25%, αλλά με επιπλέον 100.000 προσφερόμενα σπίτια, αντιλαμβάνεται κανείς ότι πάμε σε ένα βίαιο σπάσιμο της φούσκας των ακινήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 1998 και για μια δεκαετία οι τιμές αυξήθηκαν κατά 170% ενώ μέσα στην τριετία μειώθηκαν μόλις 20%-30%.

Το εφιαλτικό αυτό σενάριο, εκτός από την κατάρρευση της οικογενειακής περιουσιακής κατάστασης, οδηγεί και σε νέα γενιά επισφαλειών. Για φανταστείτε, πόσο συμφέρει κάποιον να πληρώνει ένα δάνειο που πήρε όταν οι τιμές ήταν στα ύψη την ώρα που η περιουσία του δε θα αξίζει παρά ελάχιστα.

Επίσης, θα οδηγήσει και σε κατάρρευση των τραπεζικών χαρτοφυλακίων ακινήτων καθώς ουσιαστικά θα εκπλειστηριάζουν ακίνητα σε χαμηλή τιμή αν και έδωσαν πολύ μεγαλύτερα δάνεια.

Το σενάριο αυτό το είδαμε να γίνεται πραγματικότητα στις ΗΠΑ και στην κτηματαγορά της Ισπανίας. Στην Ισπανία, η οποία έχει ποσοστό ιδιοκατοίκησης πάνω από 80% όπως και η Ελλάδα, η κρίση έπληξε κυρίως τα εξοχικά. Στη χώρα μας όμως, θα πληγεί το σύνολο των Ελλήνων οι οποίοι δούλευαν και δουλεύουν μια ζωή και θα δουν τους κόπους τους και τις αποταμιεύσεις τους να γίνονται στάχτη σε μια νύχτα.

Από την άλλη, στο τέλος του χρόνου, ποιος θα τολμήσει από την κυβέρνηση να βάλει υπογραφή για άρση της απαγόρευσης των πλειστηριασμών; Ποιος θα οδηγήσει σε απόγνωση χιλιάδες Έλληνες οι οποίοι αφού έχασαν τα εισοδήματά τους, θα χάσουν και τα ακίνητά τους;

Αριστερός Ψάλτης

 

ΣΧΟΛΙΑ

  1. ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
    ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 12/08/2012 09:19:13

    Δεν πρέπει να ανησυχούμε καθόλου.Τίποτα δε θα γίνει από όλα αυτά γράφεις Αριστερέ.
    Η διαπραγμάτευση με την τροϊκα έχει αρχίσει...........
    Απλά δε ξέρω πότε θα γίνει η παραλαβή παράδοση της κυβέρνησης στον Τσίπρα. Γιατί έτσι όπως πάνε τα πράγματα είναι πλέον αναπόφευκτο.

    • MAKAO avatar
      MAKAO @ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 12/08/2012 09:21:34

      ΑΚΡΙΒΩΣ.

    • Γεώργιος Τ. avatar
      Γεώργιος Τ. @ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 12/08/2012 11:55:54

      Στον κόσμο σας εσείς. Εδώ θα διαλυθεί ολόκληρη ευρωζώνη και δε θα υπάρχει ευρώ ως νόμισμα σε λίγους μήνες και εμείς ασχολούμαστε με τρόικες και μνημόνια που θα έχουν καεί και θα είναι σα να μην υπήρξαν...

      • Κονιορτοποιός avatar
        Κονιορτοποιός @ Γεώργιος Τ. 12/08/2012 20:52:20

        Θα έχουν υπάρξει όμως οι συνέπειες όλων των πράξεων τους.

    • ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
      ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ @ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ 12/08/2012 17:10:38

      Ναι είμαι .
      Τώρα φορώ την μπέρτα μου και πάω για μπάνιο.

  2. xzetta avatar
    xzetta 12/08/2012 09:22:07

    κάθε φούσκα κάποια στιγμή σκάει. και αυτή είναι μια τεράστια φούσκα που ακόμη δεν την αφήνουν να σκάσει με διάφορα τεχνάσματα - προς ώφελος των κατασκευαστών που έχουν τεράστιο στοκ και ελπιζουν κάποια στιγμή να ξεπουλήσουν. οι τιμές κατοικιών πρέπει να επιστρέψουν στα επίπεδα 1998-99 και μάλιστα γρήγορα. Η αντιπρόταση ποια είναι? να την τροφοδοτούμε αιωνίως?

    • Γιάννης Μ. avatar
      Γιάννης Μ. @ xzetta 12/08/2012 09:43:33

      Εάν η κρίση μας καθοδηγείται από την "αντιπαλότητα" ή την "εκδικητικότητα" για ότι στραβό έχει προηγηθεί, αντί να λύνουμε τα προβλήματα θα τα επιδεινώνουμε. Ναι υπάρχει η φούσκα των ακινήτων. Ναι στο να μην συντηρηθεί άλλο. Όμως υπάρχουν πολλοί τρόποι και δεν είναι ο ένας και μοναδικός αυτός που προτείνεται από την τρόϊκα που θα καταστρέψει όλους ανεξαιρέτως τους έλληνες φταίνε δεν φταίνε.
      Αυτοί που κέρδισαν από την φούσκα ήσαν οι κατασκευαστές, οι μηχανικοί, το κύκλωμα αδειοδότησης, όσοι πεισματικά πάγωναν τις επεκτάσεις πολεοδομικών σχεδίων αλλά και οι Τράπεζες - αφού είχαν τεράστιες περιουσίες σε ακίνητα.
      Αντί λοιπόν να γίνει επιμερισμός της ζημιάς σε όλους, ανεξαρτήτως ευθύνης, ας παρθούν μέτρα προς την σωστή κατεύθνση

      • xzetta avatar
        xzetta @ Γιάννης Μ. 12/08/2012 09:47:55

        τα οποία είναι ποιά?

        • Γιάννης Μ. avatar
          Γιάννης Μ. @ xzetta 12/08/2012 09:56:09

          Τη δεδομένη χρονική στιγμή, με την οικοδομική αγορά στον "πάγο" νομίζω η προτεραιότητες θα πρέπει να αναζητηθούν στον πολυπόθητη οικονομική ανάκαμψη - ανάπτυξη.
          Το να ξεφουσκώσεις την φούσκα με την πρόταση της τρόϊκας όταν η ελληνκή αγορά είναι στεγνή από χρήμα είναι σαν να διαφημίζεις προς το εξωτερικό σε κάθε ευρωλιγούρη να έρθει να αγοράσει τσάμπα ήλιο και θάλασσα.

          • xzetta avatar
            xzetta @ Γιάννης Μ. 12/08/2012 10:13:08

            η αγορά ακινήτου πρέπει να ξεπαγώσει. από οτι καταλαβαίνω οι δρόμοι είναι
            α. μαζική παροχή νέου δανεισμού με ευνοικούς όρους ώστε επανεκινηθεί η αγορά και να διατηρηθεί η φούσκα (δεν νομίζω να είναι κανείς αφελής να το πιστεύει)
            β. δεν κάνουμε τίποτα (δλδ κρατάμε το υπάρχον νεκροζώντανο καθεστώς)
            β. ξεφούσκωμα άμεσα (με ταυτόχρονη επαναδιαπραγμάτευση δανείων)

            Η αγορά θα κινηθεί μόνο αν πέσουν οι τιμές σημαντικά δηλαδή στα επίπεδα προ φούσκας που σημαίνει ένα 30% ακόμη. Πως θα γίνει με δίκαιο τρόπο, δεν ξέρω. Ξέρω πάντως οτι κανείς δεν είναι βλαξ να αγοράσει σήμερα με την αγοραστική δύναμη να έχει υποχωρήσει πάνω από το μισό και τα κίνητα μόνο κατά 25%.

          • Γιάννης Μ. avatar
            Γιάννης Μ. @ xzetta 12/08/2012 14:49:30

            Προφανώς δεν έχεις κατανοήσει ότι βιώνουμε έναν εσωτερικό πληθωρισμό και η εποχή του τσάμπα για όσους την περιμένουν έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Το επόμενο βήμα, σε όλους τους κλάδους, με αρχή τα βασικά προϊόντα ( πχ τρόφιμα) θα είναι ανέβουν σταδιακά οι τιμές.
            Τα εργαλεία τα έχει ο κρατικός μηχανισμός. Είτε λέγονται νέες περιοχές στο σχέδιο, είτε λέγεται απυλευθέρωση αμοιβών μηχανικών, δικηγόρων, συμβολαιογράφων και όσων είναι άμεσα εμπλεκόμενοι στην αγορά ακινήτων. Παράδειγμα ανέφερα καθώς οι ειδικοί θα μπορούν να δώσουν πολύ καλύτερες λύσεις. Σημαντικό στοιχείο επίσης οι αντικειμενικές τιμές και το καθεστώς φορολόγησης.
            Όλα τα εργαλεία είναι στα χέρια των υπευθύνων.

          • xzetta avatar
            xzetta @ Γιάννης Μ. 12/08/2012 17:32:32

            με τη διαφορά οτι η κατοικία δεν είναι καταναλωτικό προιόν, είναι επενδυτικό προιόν.

  3. 1kris avatar
    1kris 12/08/2012 09:44:56

    ΠΡΟΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ.Δεν θα παραδοσουν καμια κυβερνησι.θα ικετευουν να την παραλαβη ολοι αυτοι θα λειπουν θα κανουν αντιστασι εναντιον του ΣΥΡΙΖΑ απο το παρισι.το εχουν ξανακανει και στο παραλθον.διπλες βαρδιες εχουν τους χειριστες των ελικοπτερων.και οσοι προλαβουν θα επιβιβαστουν.οι υπολοιποι θα παραδοθουν στην βορα του λαου.περιμενε λιγο

    • ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
      ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ @ 1kris 12/08/2012 11:12:38

      Είναι το πεπρωμένο της ΝΔ να καθαρίζει την μπουγάδα και μετά να έρχονται τα ερπετά και να στήνουν πάρτυ.
      Πάντα και για όλα θα φταίει η δεξιά.

  4. Α avatar
    Α 12/08/2012 09:56:31

    Πρέπει να κουρευτούν τα στεγαστικά τουλάχιστον της πρώτης κατοικίας, από μόνες τους πρέπει οι τράπεζες να το κάνουν, πρέπει όχι μόνο να μην γίνει η άρση των πλειστηριασμών αλλά να επεκταθεί το πλαφόν των 200.000 € για πρώτη κατοικία (ένα δάνειο 150.000 - 200.000 € που δεν αποπληρώνεται, πολύ εύκολα ξεπερνά το πλαφόν με τους τόκους που τρέχουν).
    Έτσι και οι τράπεζες θα πάρουν χρήματα (τώρα δεν παίρνουν καθόλου από τα κόκκινα δάνεια) και ο κόσμος δεν θα χάσει την περιουσία του, ούτε θα συμβεί η κατάρευση των αξιών των ακινήτων. 'Αλλωστε με τα επιτόκια των 6,5 - 7% μέχρι τώρα οι τράπεζες ακόμα και για τα κόκκινα δάνεια έχουν εισπράξει την μελλοντική - υποτιθέμενη χασούρα του κουρέματος.

    • xzetta avatar
      xzetta @ Α 12/08/2012 10:26:04

      καμια τράπεζα δεν πρόκειται οικιοθελως να τρέξει για να αναγνωρίσει ζημιές. Το πάγωμα των πληστηριασμών σε κάποιο βαθμό αυτές ευνοεί γιατί δεν αφήνει τις τιμές να διορθωθούν και τους επιτρέπει να κρατούν πλασματικά υψηλές αξίες στα βιβλία τους.
      Οι τιμές πρέπει πρώτα να πέσουν - και θα πέσουν. Μετά θα αναγκαστούν εκ των πραγματων οι τράπεζες να επιδιώξουν κούρεμα παρά κατάσχεση.

      • Α avatar
        Α @ xzetta 12/08/2012 10:46:19

        πως θα πέσουν οι τιμές αφού έχει παγώσει η αγορά ακινήτων;
        Το ακίνητο πλέον στην Ελλάδα είναι κακή επένδυση, αφού υπερφορολογείται και υποτιμάται η αξία του.
        Μήπως πρέπει να καταργηθούν όλοι οι φόροι πρώτα, ώστε ν΄αρχίσει να γίνεται ελκυστικό προς αγορά το ακίνητο, μήπως πρέπει να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ακινήτων φθηνότερων (όχι από πλειστηριασμούς), αλλά από νέες κατασκευές, που θα διορθώσει και την φούσκα;

        • xzetta avatar
          xzetta @ Α 12/08/2012 11:00:25

          δεν διαφωνώ με την μείωση της φορολόγησης του αγοραστή.
          αλλά εγώ προσωπικά δεν θα αγόραζα ακίνητο ούτε με 0% φόρο αυτή τη στιγμή για τον απλό λόγο οτι η αγοραστική μου δύναμη έχει μειωθεί πολύ περισσότερο από τις τιμές πώλησης και συνεχίζω να προτιμώ να νοικιάζω. Καιν επιπλέον με εργασιακή αβεβαιότητα κανείς δεν πέρνει μακροπρόθεσμες δεσμεύσεις.
          Οπότε απλά οι τιμές πρέπει να πέσουν και μάλιστα πολύ αλλιώς δεν θα ξεπαγώσει τίποτα ποτέ.
          Νεα ακίνητα δεν φτιάχνει κανείς με 200 χιλ. ημιτελή. Ας πιέσουν τους κατασκευαστές να πουλήσουν τα ημιτελή - έχουν τρόπο αν θέλουν να κινηθει η αγορά και γρήγορα. Δεν θέλουν να σκάσει η φούσκα.

          • Ιαπετός avatar
            Ιαπετός @ xzetta 12/08/2012 16:40:23

            xzetta, σέ γενικές γραμμές έχεις δίκιο καί συμφωνώ.
            Προωθείται βορειοευρωπαϊκό μοντέλο ιδιοκτησίας-ιδιοχρησίας, άν πάρω υπ' όψιν μου διάφορα δημοσιεύματα, όπως τό αντίστοιχο από τήν ηλεκτρονική έκδοση τού σημερινού Έθνους:

            Η τρόικα δεν θέλει να δοθεί νέα παράταση, εξέλιξη που -αν τελικά συμβεί- σημαίνει ότι από την αρχή του 2013 θα αρχίσουν να βγαίνουν στον πλειστηριασμό ακίνητα κάθε είδους με ιδιαίτερα χαμηλή τιμή πρώτης προσφοράς.

            Από την πλευρά τους τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, για να αντιμετωπίσουν την κατάσταση αυτή, σχεδιάζουν να ρίξουν στην αγορά νέα μοντέλα δανείων που θα έχουν όμως έναν κοινό παρονομαστή: ο δανειολήπτης θα πληρώνει «για μια ζωή».

            Το πρώτο βασίζεται στο βρετανικό μοντέλο και προβλέπει αύξηση της μέγιστης διάρκειας των δανείων από τα 40 χρόνια σήμερα στα 99. Με τον τρόπο αυτόν μειώνεται αισθητά η δόση του δανείου, φτάνοντας στα επίπεδα του ενοικίου που θα πλήρωνε ούτως ή άλλως κάποιος για ένα σπίτι αντίστοιχης αξίας.

            Μάλιστα, οι τράπεζες θα δίνουν τη δυνατότητα στους πελάτες τους να μειώνουν τη διάρκεια του δανείου ή να το αποπληρώνουν χωρίς ποινή, στην περίπτωση που βελτιωθούν τα οικονομικά τους.

            Εναλλακτική λύση είναι τα δάνεια αποπληρωμής μόνο τόκων, στα οποία οι πελάτες των τραπεζών δεν εξοφλούν το κεφάλαιο, αλλά μόνο τις επιβαρύνσεις από το επιτόκιο, με αποτέλεσμα η δόση να μειώνεται. Αντίστοιχα, και σε αυτή την περίπτωση, θα μπορούν να αποπληρώσουν μέρος ή και όλο το κεφάλαιο, ώστε να αποκτήσουν την κυριότητα του ακινήτου.

            Το δεύτερο μοντέλο προβλέπει ότι οι τράπεζες θα παίρνουν την κυριότητα των σπιτιών που θα έβγαιναν προς πλειστηριασμό αλλά θα επιτρέπουν στους σημερινούς ιδιοκτήτες να μείνουν σε αυτά πληρώνοντας ενοίκιο.

            Οι συμβάσεις ενοικίασης θα είναι πολυετείς, το δε ενοίκιο σημαντικά χαμηλότερο από τη δόση του δανείου, ενδεχομένως δε και από τα ενοίκια που «τρέχουν» στην αγορά σήμερα.

            Σύμφωνα με μια εκδοχή του σχεδίου, οι σημερινοί ιδιοκτήτες, αν είναι συνεπείς, θα μπορούν έπειτα από κάποια χρόνια να επαναγοράσουν το ακίνητο σε συμβολική τιμή, όπως γίνεται στις συμβάσεις leasing.

    • ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. avatar
      ΜΑΝΩΛΗΣ Μ. @ Α 12/08/2012 11:01:05

      Όταν ολοκληρωθεί η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών θα μπορέσει να γίνει κούρεμα των δανείων των μικρομεσαίων νοικοκυριών. Δεν είναι ανόητος ο Σαμαράς να αυτοκτονήσει επειδή το θέλουν ορισμένοι τροικανοί παράγοντες. Εξάλλου μετά την ανακεφαλαιοποίηση το κράτος θα ελέγχει τις τράπεζες επομένως μπορεί το ίδιο να εγγυηθεί κούρεμα και όχι πλειστηριασμούς

  5. Εύα avatar
    Εύα 12/08/2012 10:29:05

    Η ελληνική Κυβέρνηση θα το δεχτεί Α.Ψ;

  6. ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ avatar
    ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 12/08/2012 10:29:21

    Όσοι πήραν δάνεια και δεν έχουν να πληρώσουν , ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΣΠΙΤΑ! ΕΜΕΙΣ που δεν πήραμε δάνεια η είμασταν συνεπείς στις υποχρεώσεις μας , ΄ΚΟΡΟΙΔΑ ΕΙΜΑΣΤΕ; ΟΙ ΤΖΑΜΠΑΤΖΗΔΕΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ!

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 12/08/2012 15:33:37

      Κορόιδο δε είσαι, είσαι σίγουρα όμως κάτι άλλο.....

      γιατί είναι τζαμπατζής όποιος πήρε ένα στεγαστικό και τώρα δε μπορεί να το πληρώσει; Οταν θα έρθει η σειρά σου όμως να μην ξέρεις πως θα εξασφαλίσεις φαγητό στα παιδιά σου, να μη βρεθεί άνθρωπος να σε συνδράμει.....

  7. Μ.Γ avatar
    Μ.Γ 12/08/2012 10:29:47

    Οποιος εχει την διαθεση να ενημερωθει πραγματικα πανω στις πραγματικες προθεσεις της "τροϊκας" -της καθε αναλογης "τροϊκας" που εχει καταστρεψει πληθος χωρων- ας αναζητησει το βιβλιο της Νaomi Klein "To δογμα του Σοκ". Ειναι ογκωδες αλλα διαβαζεται πολυ ευκολα. Εκει περιγραφονται με καθε λεπτομερεια οι πανομοιοτυπες -σε ανατριχιαστικο βαθμο- στρατηγικες που εφαρμοστηκαν παντου. Απο κει και περα, οποιος εχει πραγματικα την διαθεση να κρινει, περα απο κομματικες παρωπιδες, ας βγαλει μονος του τα συμπερασματα του για την σταση των τριων τελευταιων κυβερνησεων.

    • Αυριανιστής avatar
      Αυριανιστής @ Μ.Γ 13/08/2012 09:38:26

      Το αλλενάκι, ο υποφαινόμενος, αλλά και κάποιοι άλλοι σχολιαστές, ήδη από πρόπερσι το γράφαμε με στεντόρεια φωνή σε διάφορα σχόλιά μας. Τώρα που ξεδιπλώθηκε πλήρως το διαβόητο σχέδιο Σόιμπλε για τζάμπα εποικισμό της Ελλάδας από ναζί συνταξιούχους με πέδιλο και άσπρη κάλτσα, και για μετατροπή της σε φτηνό προτεκτοράτο διακοπών τύπου Πουκέτ και Μαλδίβων, το γεγονός ότι δικαιωνόμαστε δεν μας κάνει, φυσικά, χαρούμενους.

      Από τη μία η υπερφορολόγηση, που καθιστά -και θα καταστήσει ακόμα περισσότερο με το "νέο ΕΤΑΚ", που θα είναι τουλάχιστον δεκαπλάσιο (!) εκείνου των Καραμανλή και Αλογοσκούφη- εντελώς δυσβάστακτη την κατοχή έστω και ακινήτου "καθαρού" από δάνεια (ειδικά αν μείνεις άνεργος και δεν μπορείς να πληρώσεις τους φόρους), κι από την άλλη οι ομαδικές κατασχέσεις ακινήτων δανειοληπτών που βρίσκονται σε αδυναμία, θα στήσουν το απόλυτο πάρτυ για την επέλαση των ορδών των ευρωναζί που θα αγοράσουν τα σπίτια των Ελλήνων μπιρ παρά.

      Και μετά σκούζουν μερικοί που το... "λόμπυ της δραχμής" ετοιμάζεται να τα πάρει όλα κοψοχρονιά αν βγούμε από το ευρώ. Ακόμα κι έτσι να ήταν, εσείς τι προτιμάτε; Να τα πάρει όλα το (ελληνικό) "λόμπυ της δραχμής" ή οι συνταξιούχοι ευρωναζί, που παράλληλα θα μας κρατάνε φυλακισμένους σε ένα νόμισμα που έχει εξαρθρώσει κάθε παραγωγική μας βάση;

  8. blue nile avatar
    blue nile 12/08/2012 10:38:33

    Τώρα καταλαβαίνετε ότι η ψήφιση του Μνημονίου ΙΙ ήταν ένα τεράστιο έγκλημα. Ακόμα και αν οι προθέσεις όσων των ψήφισαν ήταν να σώσουν την ευρωπαική προοπτική της χώρας.
    Τα ψέματα τελειωνουν γρήγορα.
    Ο στόχος της επαναδιαπραγμάτευσης είναι μια ουτοπία.
    Όχι γιατί δεν τη θέλει η κυβέρνηση αλλά γιατί πλέον δεν υπάρχουν χρονικά περιθώρια.
    Η οργή και η απόγνωση θα οδηγήσουν σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις το Σεπτέμβριο.
    Σκεφτείτε μόνο το εξής: Αυτή τη φορά οι Αγανακτισμένοι θα είναι πολυπληθέστεροι και σε αντίθεση με τη προηγούμενη φορά θα έχουν την υποστήριξη μεγάλης μερίδας του τύπου που ανήκει στο λόμπυ της δραχμής.
    Ο Αντώνης Σαμαράς πρέπει να φερθεί ως εθνκός ηγέτης.
    Να προετοιμάσει τη χώρα για παν ενδεχόμενο εξαφανίζοντας τα πρωτογενή ελλείματα και καθιστώντας ικανή να επιβιωσει με δικούς της πόρους μέχρι την άνοιξη του 2013.
    Σε περίπτωση διακοπής της χρηματοδότησης πρέπει να έχουμε πόρους και προς τα εκεί πρέπει να κινηθεί το δημόσιο.
    Κίνητρα για νομιμοποίηση αυθαιρέτων , εκπτώσεις στην εφορία αν κάποιος προκαταβάλει τα φορολογικά τέλη του επόμενου έτους και άλλα τερτίπια που μπορούν να σώσουν κάπως την ρευστότητα.
    Στρατηγικές συμφωνίες με τους Ρώσους και τους Κινέζους που φαίνονται διατεθειμένοι να βοηθήσουν
    Το μνημόνιο είναι μια χαμένη υπόθεση που πλέον απειλεί την ύπαρξη της πατρίδας.
    Βέβαια τίποτα δεν εμποδίζει Σαμαρά και Στουρνάρα να συνεχίζουν να παλεύουν για την επαναδιαπραγμάτευση του ενόσω προετοιμάζουν την χώρα.
    Όμως δεν μπορεί ο κόσμος να το'χει τούμπανο και εμείς κρυφό καμάρι ότι οι Γερμανοί τραπεζίτες μοχθούν για την αποπομπή μας από την ευρωζώνη και εμείς να καθόμαστε με σταυρωμένα τα χέρια...

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ blue nile 12/08/2012 11:58:49

      Αγαπητέ,

      Την ύπαρξη της πατρίδας απειλεί η φούσκα των τελευταίων 30 ετών.
      Φούσκα κοινωνική, οικονομική, ιδεολογική, πολιτική.

      Διάλυση της παραγωγικής ικανότητας, "ανάπτυξη" με δανεικά και άξονα την τσιμεντόστρωση και την ασφαλτόστρωση.
      Δημιουργία ταξιαρχιών αργόσχολων στο δημόσιο τομέα και στα φέουδα (ΔΕΚΟ, πολιτικά Γραφεία, εταιρίες φαντάσματα κτλ.) μιας διεφθαρμένης κι ανίκανης πολιτικής και παρασιτικής οικονομικής ελίτ.

      Το παραμύθι τελείωσε. ΘΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ! Το Μνημόνιο είναι Αναγκαιότητα αλλά και Νέμεσις.

      Τελειώνουν κι οι ασπιρίνες. Οι αξίες των ακινήτων δεν μπορούν επί μακρόν με τεχνάσματα να διαφοροποιούνται από τις πραγματικές συνθήκες της οικονομίας.

      Αντί να ασχολούμαστε με "οράματα" και ευχέλαια, ας απαιτήσουμε από την κυβέρνηση να προχωρήσει δυναμικά στην πλήρη αναδιάρθρωση του όλου νομικοθεσμικού πλαισίου δόμησης και λειτουργίας της κοινωνίας.
      Πρώτιστα, να προάγει τις αναγκαίες αρχές της διαφάνειας, της ειλικρίνειας και της πυγμής.

      Η Αριστερά πρέπει να δείξει πως είναι όντως πρωτοποριακή δύναμη κι όχι πολιτικά και ιδεολογικά ρουσφετολογική. Δηλαδή, να προτείνει δράσεις για την παραγωγή υλικής υπεραξίας κι όχι να υπερασπίζεται τα κεκτημένα της φούσκας.

      Η κυβέρνηση ήδη στέλνει θετικά μηνύματα.

      • Γιάννης Κιαπέκος avatar
        Γιάννης Κιαπέκος @ Μανιάτης 12/08/2012 12:34:57

        >Το Μνημόνιο είναι Αναγκαιότητα
        αυτή την άποψη την έχουν οι "βολεμένοι" ή (και) οι ιδεοληπτικοί νεοφιλελεύθεροι. Μάλλον δεν έχεις καταλάβει τι συμβαίνει αυτή τη στιγμή στην Ελληνική κοινωνία.
        >Η κυβέρνηση ήδη στέλνει θετικά μηνύματα
        αυτό να το ξαναπείς το χειμώνα όταν το τρίο , stooges , της συγκυβέρνησης ψάχνει τρύπα να κρυφτεί._

        • akenaton avatar
          akenaton @ Γιάννης Κιαπέκος 12/08/2012 13:01:24

          Αρχίζω να πιστεύω πως η ελληνική κοινωνία όλο και περισσότερο συμπεριφέρεται ως κοπάδι αλαφιασμένων προβάτων. Ακόμη και να δεν καταλήξει στον γκρεμό, λίαν συντόμως θα αποκτήσει και τον "βοσκό" που της ταιριάζει. Δυστυχώς ο κατήφορος προς "νοτιοανατολικά" δεν έχει τέλος. Να ευχόμαστε να μην αποτύχει ο Σαμαράς γιατί αποτελεί το τελευταίο "ανάχωμα" για την "αραβοποίηση" της Χώρας. Όσοι δεν έχουν χάσει ακόμη τη λογική τους καλούνται να βάλουν πλάτη για την επιτυχία του Πρωθυπουργού που θα σημάνει και την διάσωση της Ελλάδας.

          • Γιάννης Κιαπέκος avatar
            Γιάννης Κιαπέκος @ akenaton 12/08/2012 18:13:38

            Ωραίες οι μεταφορές και παρομοιώσεις αλλά για το "μάρμαρο" τίποτα. Ασφαλώς και θέλω να τα καταφέρει ο Πρωθυπουργός , δεν έχω μαζοχιστικές τάσεις, αλλά θυμάμαι τις δηλώσεις του ιδίου, πριν λίγο καιρό, ότι η ακολουθούμενη οικονομική πολιτική θα προκαλέσει ανήκεστο βλάβη στην οικονομία της χώρας και κατά σύμπτωση έχω την ίδια γνώμη. Ο Σαμαράς "τζογάρει" ότι προς το τέλος του χρόνου θα χαλαρώσει η δημοσιονομική προσαρμογή σε όλη την ευρωζώνη οπότε θα επωφεληθεί και η Ελλάδα άποψη όμως που δε συμμερίζομαι. Τα περί αραβοποίησης της Χώρας τα θεωρώ ανάξια σχολιασμού αν και εδώ που τα λέμε "αραβοποίηση" ως προς την εξόρυξη πετρελαίου δε θα με χάλαγε καθόλου.:)

        • Μανιάτης avatar
          Μανιάτης @ Γιάννης Κιαπέκος 12/08/2012 13:07:45

          Δηλαδή τι συμβαίνει! Απλά τέλειωσε το πάρτι.

      • Κλέων avatar
        Κλέων @ Μανιάτης 12/08/2012 16:40:27

        Μέχρι ένα σημείο, ας δεχθούμε χάριν λόγου ότι σωστά τα λέτε.
        Εμείς να απαιτήσουμε τι, από ποιον και με ποιον τρόπο;
        Η ψήφος όσων επέλεξαν την τριανδρία εκλάπη με υποσχέσεις στο όραμα "πολιτικών ανδρών", ψέμματα, απειλές και συντονισμένη τρομοκρατία.
        Εναλλακτική δεν υπήρχε από την στιγμή που ο άλλος πόλος ήταν η εν πλήρη συγχύσει και αρκούντως επικίνδυνη σε συγκεκριμένα θέματα, ελαφρο-αριστερά.

        Αλλά από την στιγμή που ψηφίστηκε, με αυτήν πρέπει να πορευθούμε.
        Αυτό δεν σημαίνει ότι ήταν η μοναδική λύση που αρκετοί εδώ μέσα ευαγγελίζονται.
        Και αυτό αποδεικνύεται καθημερινά, από την σχεδόν πλήρη αντίθεση των λεγομένων τους προεκλογικά και μετεκλογικά.
        Ποια είναι τα θετικά μηνύματα;
        Η επικοινωνιακή τακτική της Συγγρού που θυμίζει άλλες εποχές, όταν για οτιδήποτε στραβό ο κόσμος έτρεχε στα κανάλια και αυτά επέβαλλαν στους αρμόδιους υπουργούς να πράξουν τα δέοντα.
        Σήμερα ο Πρωθυπουργός αντικατέστησε τους υπουργούς.
        Τεράστια καινοτομία.
        Ουδεμία προετοιμασία για άμεσες θεσμικές και νομοθετικές παρεμβάσεις.
        Δύο Ζάππεια και ένα ΕΒΕΑ, κόστισαν εκατοντάδες εργατοώρες προκειμένου να συνταχθούν εκθέσεις ιδεών, ενώ ούτε μία δεν αφιερώθηκε στην σύνταξη προσχεδίων νόμου που θα έπρεπε να βρίσκονται ήδη σε διαβούλευση.
        Δεκάδες επιτροπές και τομείς για όλους τους τομείς, αλλά άμα τη αναλήψει των θεσμικών καθηκόντων τους, τους έγινε έκκληση να καταθέσουν προτάσεις.
        Πλήρης αδιαφάνεια στην ΑΤΕ, με υποκατάσταση (ή μήπως όχι;) του ΥΠΟΙΚ από την ΤτΕ.
        Ουδεμία, από όσο φαίνεται, αντίσταση στα προσχεδιασμένα ισοδύναμα, άμα τη αντιρρήσει της τρόϊκας.
        Συζητάνε για επαναδιαπραγμάτευση και επιμήκυνση μίας αδιέξοδης κατάστασης, για να μην παραδεχθούν τον εναλλακτικό σχεδιασμό και προετοιμασία, εξόδου από το ευρώ και χάραξη του δύσκολου δρόμου της επαναφοράς σε Εθνικό νόμισμα.
        Διότι πρέπει να είναι τουλάχιστον αφελής κάποιος, ώστε να πιστεύει ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες θα βγούμε κάποτε από το φαράγγι.
        Έχει αναδειχθεί, από ορισμένους, ο Πρωθυπουργός ως το τελευταίο ανάχωμα της Ελλάδας και οι υπόλοιποι πρέπει να το δεχθούν ασκεπτί;
        Σχολιαστές όπως ο Ιθαγενής και ο Προφήτης, έχουν αναφερθεί δεκάδες φορές σε μέτρα που μπορούν να εφαρμοσθούν άμεσα, με λογικά και αυτονόητα παραδείγματα, λόγω προσωπικής εμπειρία και θέσης, και κρίνονται ως αντιπολιτευόμενοι επειδή σε κάποιους δεν αρέσει.
        Έχετε εγκλωβισθεί, ορισμένοι, είτε στην υπεράσπιση των επιλογών σας είτε στην υποκειμενική σας θέαση και αφορίζεται με απίθανη ευκολία την όποια άλλη κριτική.

        Και ναι, η κοινωνία είναι μπερδεμένη, φοβισμένη, χωρίς ανοχές και λογική, αλλά μην ζητάτε να βάλουμε και πλάτη στην ασχετοσύνη και την μονολιθικότητα των επιλογών, ξεπερασμένων πολιτικών που το μόνον που έχουν να επιδείξουν, είναι η αδυναμία την οποία βαφτίζουν στρατηγική.

    • niknikopol avatar
      niknikopol @ blue nile 12/08/2012 16:21:20

      μα καλά, τα ταμειακά διαθέσιμα δεν έφταναν μόνο για 15 ημέρες και θα έπρεπε να ψηφίσουμε Σαμαρά για να μην πάμε στην δραχμή? τώρα πώς να κρατήσει μέχρι την άνοιξη του 2013? μήπως κάποιοι δεν μας τα έλεγαν ή δεν μας τα λένε καλά???

      • blue nile avatar
        blue nile @ niknikopol 12/08/2012 16:57:04

        @Mανιάτης

        Ναι να υποφέρει η Ελλάδα αλλά να υποφέρει με ορατή ελπίδα ανάκαμψης, με προοπτική δηλαδή. Μέχρι τώρα υποφέρει και η κατάσταση επιδεινώνεται.
        Δεν πάει άλλο...
        Οι τιμές των ακινήτων να εξορθολογιστούν πέφτοντας κατά 30%. Εδώ όμως κινδυνεύουμε η πτώση τους να είναι πάνω από 50% με ότι αυτό συνεπάγεται.
        Επειτα να πληρώσουν τη νύφη όσοι συμμετείχαν στο πάρτυ της μεταπολίτευσης αναλογικά.
        Όσοι δημιούργησαν το πελατειακό κρατος των διορισμών καιτων ΔΕΚΟτζίδικων προνομίων.
        Να πληρώσουν και όσοι πήραν πολλά από τα δανεικά που μας εδιναν πρόθυμα οι Γερμανοί (επειδή εδώ δανείζαν τα λεφτά τους με επιτόκιο 3,5% και όχι με 2% που θα πιάνανε μέσα στη Γερμανία)
        Καθώς και όλοι όσοι υπεξαίρεσαν δις από τον κρατικό κορβανά.
        Μόνο τότε έχει νόημα η τιμωρία...αλλιώς είναι ταξικός πόλεμος.

        @ Γιάννης Κιαπέκος

        Αν οι συγκυβερνώντες δεν αλλάξουν πολύ γρήγορα το μίγμα τότε όλα είναι πιθανά.

        @ Akenaton

        Ο εξαθλιωμένος δεν έχει λογική. Εδώ δεν είχε λογική όταν όλα ήταν σχετικά νορμάλ και ψήφιζε ΓΑΠ με το: λεφτά υπάρχουν...
        Και βέβαια είναι το μόνο συμφέρον της χώρας να μείνει η κυβέρνηση Σαμαρά. Ο ίδιος ο Σαμαράς δείχνει ότι μπορεί να παλαίψει τα θηρία είτε στο εσωτερικό είτε στο εξωτερικό.
        Όμως επιμένω ότι πρέπει να ετοιμάσει ένα Plan B , το πως θα κινηθεί σε περίπτωση που συναντήσει την ακαμψία των εταίρων ή η διαπραγμάτευση αργήσει τόσο πολύ που θα'ναι μάταιη.

        @Ιαπετός

        Πάντως κάτι γίνεται προς την κατεύθυνση να κοπεί το πάρτυ. Ας προσπαθήσουν να επισπεύσουν και όλα είναι δυνατά.

        @ niknikopol

        Τα αποθέματα αντέχαν λίγο παραπάνω.
        Όμως εγώ άλλο επισημαίνω.
        Να γίνει εφικτή η ευκταία μηδένιση των πρωτογενών ελλειμάτων και να γίνουν όλα εκείνα τα απαραίτητα για να τονωθεί η ρευστότητα σε περίπτωση που τα σπάσουμε με τους εταίρους και θελήσουν να μας πετάξουν από το ευρώ.
        Αν μπορούμε ννα πληρώσουμε μισθούς και συντάξεις και μπορούμε να βρούμε κάποιους άλλους πόρους μπορούμε να μείνουμε στο ευρώ ένα εξάμηνο ακόμα χωρίς βοήθεια.
        Μέχρι τότε ή θα χει διαλυθεί το ευρωμαγαζάκι ή θα το'χουν σώσει

  9. apostolos_kl avatar
    apostolos_kl 12/08/2012 10:47:00

    Το μοντέλο πλειστηριασμοί σε εξευτελιστικές τιμές –πτώση τιμών ακινήτων δεν είχε τα απολύτως αναμενόμενα αποτελέσματα ούτε στην Αμερική…
    Δημιούργησε μια νέα «κατηγορία δανειοληπτών» τους «underwater homeowners με τα underwater mortgages» (πληρώνουν δάνεια μεγαλύτερα από την αξία των σπιτιών, και αρκετοί ενώ έχουν την δυνατότητα σταματούν να πληρώνουν τις υποχρεώσεις τους γιατί τα ακίνητα τους έχασαν την αξία τους)!
    Συνεπής μη συνεπής δανειολήπτες, χαμηλοί ή υψηλοί δανειολήπτες στεγαστικών αντιμετωπίζουν εδώ και 4+ χρόνια το πρόβλημα, να έχουν χάσει την αξία τους τα ακίνητα τους σε σχέση με τα στεγαστικά που πληρώνουν.
    Το μοντέλο πλειστηριασμοί σε εξευτελιστικές τιμές –πτώση τιμών ακινήτων στην Αμερική λειτούργησε κυρίως με τους ξένους αγοραστές Λατινοαμερικανούς, (Μεξικανούς, Βραζιλιάνους) Ασιάτες και Ευρωπαίους που αγόραζαν σπίτια ακόμα και σε περιοχές άγνωστες στους ίδιους, με μόνο κριτήριο την χαμηλή τιμή πλειστηριασμού!
    Όμως το πρόβλημα των ακινήτων της Αμερικής εδώ και 4+ χρόνια ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΥΘΕΙ (ούτε με την πτώση των τιμών – δεν υπάρχουν Αμερικανοί αγοραστές, ούτε με τους πλειστηριασμούς σε εξευτελιστικές τιμές) και ΟΛΟΙ (κυβέρνηση, τράπεζες) ΨΑΧΝΟΥΝ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ το μοντέλο για να βγει από την κρίση η Αμερικανική αγορά ακινήτων.
    Μάλιστα το πρόβλημα που δημιουργήθηκε τα τελευταία χρόνια με την πτώση τιμών και τους underwater homeowners προσπαθεί το τελευταίο εξάμηνο «να το λύσει» η S&P (που κάθε μήνα ανακοινώνει τις τιμές ακινήτων στην Αμερική) ανακοινώνοντας ότι «τιμές των ακινήτων συνεχώς ανεβαίνουν»! ενώ ταυτόχρονα ανακοινώνει ότι και οι πλειστηριασμοί αυξάνονται!
    Σίγουρα με τον συγκεκριμένο μοντέλο οι τιμές θα υποχωρήσουν πολύ… Αγοραστές στους πλειστηριασμούς όμως θα υπάρχουν?? Πόσοι θα σταματήσουν να πληρώνουν τα στεγαστικά??
    Στην Ελλάδα οι επίδοξοι αγοραστές σε πλειστηριασμούς σε εξευτελιστικές τιμές ποιοι θα είναι όταν οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι των ακινήτων είναι δεκάδες??
    Έλληνες με κομπόδεμα, Έλληνες χωρίς κομπόδεμα, Έλληνες Υψηλόμισθοι, με σταθερή και σίγουρη εργασία, οι 1 εκ. Έλληνες άνεργοι, οι συνταξιούχοι, οι First Time Buyers των €400- €500, Μεξικάνοι, Κινέζοι, Ρώσοι, Ασιάτες, Βαλκάνιοι, Γερμανοί, Εξωγήινοι…??

    Τέτοια μέτρα θέλουν σχεδιασμό και στόχευση και όχι να λαμβάνονται γιατί υπάρχουν σε άλλες χώρες που και εκεί τα αποτελέσματα είναι αποτυχημένα εδώ και 4+ χρόνια…

  10. Enzo avatar
    Enzo 12/08/2012 11:03:20

    Αντώνη Σαμαρα κάποια στιγμη στο πολυ κοντινό μέλλον θα έρθει η ώρα που θα συγκρουστεις με την τροικα διαφορετικα θα συγκρουστεί ο Λαός .
    Έχεις την εντολή μην το ξεχνάς

  11. Αλέξης avatar
    Αλέξης 12/08/2012 11:22:50

    Συμφωνώ με τα σχόλια του/της xzetta. Δε γίνεται να είναι όλα ωραία και καλά όταν οι τιμές ανεβαίνουν με δανεικά και τώρα που φτάσαμε στο χείλος του γκρεμού να ζητάμε να μείνουν οι τιμές εκεί που είναι. Αυτή είναι λαϊκίστικη λογική Τσίπρα. Οι τιμές πρέπει να διορθωθούν τουλάχιστον κατά 30-40% ακόμα και ταυτόχρονα να μηδενιστούν οι φόροι του κράτους στα ακίνητα. Τα δις που έχουν αποταμιευμένα οι Έλληνες στις τράπεζες και στα σπίτια τους φτάνουν μια χαρά για να ξαναξεκινήσει η αγορά ακινήτου. Απλά κανένας δεν είναι ηλίθιος να ρίξει χρήμα για ν' αγοράσει ακίνητο τη στιγμή που η μαφία των κατασκευαστών κρατάει τις τιμές τεχνητά στα ύψη.

  12. stamos01 avatar
    stamos01 12/08/2012 11:50:31

    Ο άνθρωπος ή θα είναι σκουλήκι και θα σέρνεται , ή σαλίγγαρος και θα γλύφει , ή τέλος αετός και δεν θα πιάνεται ! Πάντως όλα έχουν αρχή και τέλος , άνοδο και κάθοδο .......

  13. anonymous avatar
    anonymous 12/08/2012 11:53:38

    Το μόνο σχέδιο που μπορεί να δουλέψει είναι αλληλόχρεος λογαριασμός του δανείου και ο δανειολήπτης να πληρώνει ότι έχει κάθε μήνα μέχρις εξοφλήσεως. Το επιτόκιο πρέπει να μείνει 3% και όχι αυτό της υπερημερίας.

  14. eleos avatar
    eleos 12/08/2012 13:31:47

    Οι τράπεζες δεν θα πάρουν απλα τα σπίτια. Αν πήρες δάνειο 150.000ε και το σπίτι πουληθεί στον πλειστηριασμό 80.000ε ,τότες θα χρωστάς στην τράπεζα και 70.000ε. Δηλαδή και θα σου πάρουν το σπίτι και θα συνεχίσεις να χρωστάς ενα μεγάλο ποσο. Στην Αμερική υπάρχει νόμος και οταν η τράπεζα σου παίρνει το σπίτι ,εχει και αυτή χασούρα . Δηλαδή αν εχει καποιος πάρει δάνειο 150.000ε και το σπίτι πουληθεί 70.000ε , η τράπεζα θα χάσει 80.000ε. Εδω δεν υπάρχει τετοιος νόμος.

    • sanderson avatar
      sanderson @ eleos 12/08/2012 14:53:29

      Ισχύει.

      Στην Αμερική, το mortgage είναι η ίδια η σύμβαση, σε περίπτωση ρευστοποίησης, η σύμβαση παύει και ο οφειλέτης ελευθερώνεται. Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, αυτό μπορεί να γίνει με την παράδοση των κλειδιών - πολλοί οφειλέτες όταν διαπίστωσαν ότι το LtV ανέβηκε στο Θεό, πάσαραν τα ακίνητα στην Τράπεζα.

      Στην Ελλάδα, η υποθήκη είναι παρεπόμενη σύμβαση που εξασφαλίζει την κύρια, αυτή του δανείου. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν ρευστοποιηθεί το αντικείμενο της, η σύμβαση του δανείου εξακολουθεί να ισχύει, και ο οφειλέτης δεν απαλλάσσεται για το υπόλοιπο. Η τράπεζα έχει τα ίδια δικαιώματα που έχει και κάθε (απλός) εγχειρόγραφος δανειστής στην υπόλοιπη περιουσία του οφειλέτη.

      ---

      Όσο για το μέτρο, νομίζω ότι ο Σαμαράς ψάχνεται να υπογράψει την πολιτική θανατική του καταδίκη. Πολλοί ψηφοφόροι του ανήκουν στους νοικοκυραίους και συνεπώς τους αγγίζει το μέτρο ως δανειολήπτες. Ακόμα και αυτοί που είχαν σωστή διαχείριση πάντως, δεν έχουν απόθεμα να το εκμεταλλευτούν, όταν πρέπει να πληρώνουν κάθε λογής χαράτσια. Οι μόνοι που έχουν συμφέρον είναι:

      - ξένοι αγοραστές για νησιά και τουριστικές περιοχές
      - εγχώρια λαμόγια για ακίνητα - φιλέτα
      - πάκια και λοιποί λάθροι για τα υπόλοιπα

  15. ΜΔ avatar
    ΜΔ 12/08/2012 13:44:33

    Φίλε akenaton,
    Οι μικροί και ταπεινοί εύκολα "χάνουν τη λογική τους" γιατί δεν βλέπουν κανέναν από τους μεγάλους και αλλαζόνες να μπαίνει μπροστά στον αγώνα και να βάζει πλάτη... Αντίθετα, τους βλέπει να παραμένουν αμέτοχοι, χειροκροτώντας ταυτόχρονα υποκριτικά για τη "μεγαλειώδη" προσπάθεια του!!! Μειώνονται έτσι τα αποθέματα υπομονής και αυξάνονται οι τάσεις παραλογισμού/φυγής...
    Να είσαι καλά!

    • akenaton avatar
      akenaton @ ΜΔ 12/08/2012 14:04:57

      Δεν διαφωνώ, έχετε δίκιο. Αλλά έχουμε κι εμείς ως πολίτες τις ευθύνες μας. Δεν είμαστε μικρά παιδάκια (που τους πήραν το κουλούρι από το χέρι)!

  16. Ιαπετός avatar
    Ιαπετός 12/08/2012 13:54:46

    akenaton υπερβάλλεις.
    Τό πάρτυ δέν μπορεί νά κοπεί τόσο απότομα.
    Οι περισσότεροι είναι μεθυσμένοι ακόμα:

    «Στο μικροσκόπιο έχουν μπει οι σπατάλες φορέων και οργανισμών του υπουργείου Υγείας, με ιδιαίτερη έμφαση την περίπτωση του ΟΚΑΝΑ, όπου στήθηκε το μεγάλο πάρτι και το λόγο τώρα έχει η δικαιοσύνη, σύμφωνα με το Παρόν.

    Χαρακτηριστικά, όπως αναφέρει η εφημερίδα που επικαλείται το πόρισμα Ρακιντζή, από τα 33 εκατ. ευρώ προϋπολογισμό, μόνο οι 300.00 ευρώ "πήγαιναν" για τη μεθαδόνη που έχουν ανάγκη οι τοξικομανείς για να γλιτώσουν από τη μάστιγα των ναρκωτικών.

    Την ίδια στιγμή, σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, για τηλέφωνα έδιναν 420.000 ευρώ, για ταξίδια 380.000 ευρώ και για φύλαξη 3,5 εκατ. ευρώ σε ιδιωτικές εταιρείες. Και, φυσικά, όλες οι προμήθειες όπως αναφέρει το Παρόν, γίνονταν με απευθείας ανάθεση.

    Παράλογες σπατάλες έγιναν και στους μισθούς των υπαλλήλων, που αυξήθηκαν από 60 έως 182% από το 2003 έως το 2009.»

    Πηγή: Το Παρόν

  17. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 12/08/2012 14:05:29

    Αν φτιαχτούν επιτροπές σε κάθε γειτονιά με άτομα έτοιμα να επέμβουν άμεσα κάθε φορά που πάει να γίνει κατάσχεση, θα ήθελα να μετεχω.

    Η βία φέρνει βία. Αυτά που ξέρανε πρέπει να τα ξεχάσουν όλοι.

  18. akenaton avatar
    akenaton 12/08/2012 14:06:42

    Μακάρι να έχουμε χρόνο για ομαλή προσαρμογή. Πάντως, ο πέλεκυς της τιμωρίας παρόμοιων φαινομένων πρέπει να πίπτει απότομα! Και η "διόρθωσή" τους να είναι ακαριαία!

  19. Γιώργος Αχαιός avatar
    Γιώργος Αχαιός 12/08/2012 14:07:10

    eleos,
    Είμαι τραγικό αν είναι όπως το λες!

    • σιδεράκιας avatar
      σιδεράκιας @ Γιώργος Αχαιός 12/08/2012 14:59:01

      Είναι όπως το λέει, μένεις υπόχρεος με το υπόλοιπο ποσό...
      Αυτό είναι το τραγικό..... πληρώνεις για κάτι που πλέον δεν έχει αξία και δε μπορείς απλά να πεις, πάρτε το κύριοι, δικό σας.

  20. Γιάννης Μ. avatar
    Γιάννης Μ. 12/08/2012 14:36:22

    Η δεξιά της ρεμούλας, της ανομίας και του βολέματος, Ναι θα φταίει και δικαίως. Δε νομίζω όμως ότι όλοι υπάγονται σε αυτή την κατηγορία. Υπάρχει η συντηρητική μερίδα που πιστεύει σε αξίες και αρχές και η οποία μονίμως είναι το κορόϊδο ένθεν κι ένθεν. Οι έλληνες που δεν έμειναν στην προσωπική τους βόλεψη και έμειναν να παρακολουθούν θεατές την αλωτρίωση της πατρίδας που ζήλεψαν να γίνει ως κάποτε. Δεν είναι λίγοι αυτοί και με τον καιρό ίσως και να πληθαίνουν. Σε αυτούς είναι υπόλογοι η λαμογιοδεξιά και η κρατικοδίαιτη "αριστερά"

    • ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ avatar
      ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑ @ Γιάννης Μ. 12/08/2012 17:27:11

      Η δεξιά μια ζωή ήταν το "χαϊβάνι" της υπόθεσης .
      Προφανώς δεν καταλάβατε το ειρωνικό του σχολίου.
      Από το 74' κουμάντο έκανε και κάνει η αριστερά.

  21. llila avatar
    llila 12/08/2012 14:36:32

    Οσοι έχασαν τις δουλειές τους και δεν έχουν να φάνε να κόψουν τον λαιμό τους!
    Εμείς που δουλεύουμε και έχουμε να φάμε γιατί να πληρώνουμε όλους τους τεμπελχανάδες;
    ΕΤΣΙ ΑΚΡΙΒΩΣ

  22. Μανιάτης avatar
    Μανιάτης 12/08/2012 14:43:33

    Σωστά!
    Θα πιάσεις και τα λαμόγια, τους συστηματικά φοροφυγάδες, τους ρουσφετολόγους του δημοσίου, τους διαφθαρμένους δικαστικούς, υπαλλήλους;

    • niknikopol avatar
      niknikopol @ Μανιάτης 12/08/2012 16:24:46

      να πιάσει και τους κάθε λογής παπαγάλους????

  23. Όμηρος avatar
    Όμηρος 12/08/2012 15:22:04

    Ας το κάνει αν θέλει η κυβέρνηση και το ΔΝΤ από τις δεύτερες κατοικίες +.
    Αν κάνει το λάθος να το εφαρμόσει στην πρώτη κατοικία και να πεταχτούν οικογένειες στο δρόμο, ας είναι έτοιμοι όλοι για τις συνέπειες.
    Δυστυχώς πίσω από τα νούμερα, υπάρχουν άνθρωποι με τεράστια προβλήματα επιβίωσης και πράγματα που κανένα ΔΝΤ δεν το νοιάζει.

    Όποιοι λένε αναίσθητα, "Το παραμύθι τελείωσε. ΘΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ! Το Μνημόνιο είναι Αναγκαιότητα αλλά και Νέμεσις. ", ας μας πούνε πρώτα τι έχουνε καβάντζα και πως επιβιώνουν και μετά θα μετρήσει ο λόγος τους.
    Και επίσης οι ίδιοι, ας σκεφτούν ότι πλέον η κατάσταση δεν είναι για φιλοσοφία με τσάι στο μπαλκόνι, η κατάσταση αγριεύει μέρα με τη μέρα.

    • Μανιάτης avatar
      Μανιάτης @ Όμηρος 12/08/2012 16:40:40

      Συμφωνώ, πρόκειται για ανθρώπους και απαιτείται μεθοδικός προγραμματισμός για την επίλυση του θέματος της πρώτης κατοικίας.
      Πρέπει, όμως, να καταλάβουμε πως το πάρτι τέλειωσε. Να αναζητήσουμε ως άτομα νέες δουλειές. Η γεωργία πχ. προσφέρει τεράστιες δυνατότητες. Μπορούν να καλλιεργηθούν προϊόντα με ζήτηση στις διεθνείς αγορές.

      Οι βολεμένοι στο δημόσιο να πάνε στην παραγωγή. Πολλοί απ΄ αυτούς έχουν σπουδές στη ναυτηλία κτλ. Βολεύτηκαν, όμως, στην ραστώνη.

      Να καταλάβουμε επίσης πως η ανάπτυξη της οικονομίας απαιτεί παραγωγή εξαγώγιμου προϊόντος.
      Δεν είναι θέμα καμίας κυβερνητικής πρόθεσης και βούλησης ούτε οικονομικής θεωρίας.
      Η κυβέρνηση οφείλει να δημιουργήσει τις συνθήκες για ευνοϊκό κλίμα επενδύσεων. Τίποτα άλλο δεν μπορεί πλέον να κάνει.
      Να καταλάβουμε πως η έκφραση "χρήμα στην αγορά" είναι φενακισμός.

      Πρέπει δε να μειωθεί στο μεγαλύτερο δυνατό η κατανάλωση εισαγόμενων προϊόντων. Βέβαια τα ΜΜΕ οδύρονται όταν μειώνονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων για τους ευνόητους λόγους. Αυτό, όμως, είναι σωτηρία για την εθνική οικονομία.

      Η υπόθεση της χώρας, η υπόθεση του καθενός είναι αποκλειστικά στα χέρια εκάστου εξ ημών.

      • Αείμνηστος avatar
        Αείμνηστος @ Μανιάτης 12/08/2012 23:52:32

        Eσυ ρε ανθρωποφάγε Μανιάτη με τι ασχολείσαι αν επιτρέπεται?

        • Αυριανιστής avatar
          Αυριανιστής @ Αείμνηστος 13/08/2012 09:22:54

          Νεοφιλελεύθερος είναι. Full time employment.

  24. Αρις avatar
    Αρις 12/08/2012 16:25:08

    πως γινετε η κυβερνηση να πληρωνει στο 100% της αξιας του το ομολογο του Αυγουστου στην κεντρικη ευρωπαϊκη τραπεζα αξιας 3.500 εκατομμυριων ευρω οταν η τραπεζα το εχει αγορασει στο 40% της αξιας του ? γιατι να πληρωνουμε τα ομολογα στο 100% οταν μπορουμε να τα αγορασουμε στο 20-30% της ονομαστικης τους αξιας ?

  25. Aφροδίτη avatar
    Aφροδίτη 12/08/2012 16:55:13

    Τα μεγάλα τροϊκανά κεφάλια που έβαλαν τον έλληνα στην εντατική, μετά τον άγριο ξυλοδαρμό του από τους δανειστές-κατακτητές και τους ημεδαπούς μπόγιες τους, είναι βέβαιο πως επιθυμούν τον τερματισμό της μηχανικής υποστήριξης, για να τελειώνουν οριστικά με την ατίθαση Ελλάδα.
    Η Πατρίδα μας γι' αυτούς αποτέλεσε ένα διπλής σημασίας εγχείρημα! Αφενός τη χρησιμοποίησαν στο πείραμά τους και αφετέρου έβαλαν στο χέρι μια χώρα μικρή μεν αλλά με τεράστια αξία!
    Το ζήτημα είναι αν αυτό θα γίνει διά χειρός Έλληνα πολιτικού! Και αυτός αν υπάρξει, δεν θέλω ούτε να το διανοηθώ, δεν μπορεί να ελπίζει πως θα μείνει στην ιστορία ως εθνικός ηγέτης.
    Ο εθνικός ηγέτης δίνει μέχρι τέλους το φιλί της ζωής, δεν τραβά τον αναπνευστήρα και μάλιστα κατ’ εντολήν!

  26. ΝΤΙΝΟΣ avatar
    ΝΤΙΝΟΣ 12/08/2012 17:37:38

    Έχω μια πρόταση, έστω και αφελή! Να γίνει αναδιαπραγμάτευση των όρων των στεγαστικών δανείων και να προσδιοριστεί αναδρομικά , λογικό επιτόκιο!
    Και μετά από αναλογιστική μελέτη,(Τι έχει καταβληθεί μέχρι τώρα και ποιές είναι ακόμα οι οφειλές , υπό το πρίσμα των νέων δεδομένων), να προκύψει μια νέα τελική δανειακή οφειλή. Λεπτομέρειες βρίσκονται στα βιβλία οικονομικών Μαθηματικών των πρωτοετών φοιτητών!!

  27. daughter of mercy avatar
    daughter of mercy 12/08/2012 17:38:19

    Πάνω από το πτώμα μας!
    (μάλλον αυτό επιθυμούν έτσι κι αλλιώς)

  28. Βραβευμενος avatar
    Βραβευμενος 12/08/2012 20:58:05

    Ειναι η ιδια ανοησια με τα μεγαλεπηβολα σχεδια της ανυπαρκτης εως τωρα εσωτερικης υποτιμησης (αποπληθωρισμου). Τα ζαβα της τροϊκας μαθανε 5-6 ουτοπικες βλακειουλες στο πανεπιστημιο και ερχονται στην πιο αναρχη οικονομια του κοσμου να τα εφαρμοσουν και πιστευουν οτι θα πετυχουν. Εχουν διαλυσει τα εισοδηματα των παντων, ΔΥ, ΙΥ, επιχειρηματιων, συνταξιουχων. Μειωσεις απο 15% μεχρι και 50%. Και τι πετυχαν; Πληθωρισμο που ειχαμε να δουμε απο την δεκαετια του 80, μια φθινουσα πορεια μετεπειτα και διατηρηση του παντα πανω απο το 1%, που εχουν οι υγιεις χωρες με αναπτυξη 1%-4%. Μονο που εμεις παμε για υφεση 8%. Παω οσο στοιχημα θελετε πως το μετρο θα εχει 0% επιτυχια. Οι τιμες των ακινητων δεν θα πεσουν. Ή αν πεσουν, δεν θα γινει λογω αυξησης της προσφερομενης ποσοστητας (οπως λενε και οι μαθητες Γ' Λυκειου). Ποσα ζαβα μπορουν να χωρανε μεσα στο αποτυχημενο και χρεωκοπημενο ΔΝΤ, ρε γαμωτο;

  29. Nietzsche avatar
    Nietzsche 14/08/2012 00:50:00

    ΟΠΑ, ...ΗΠΑ, ΛΕΩ!!! ΚΑΙ ΣΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ...

    "Δύο άνδρες, εκ των οποίων ο ένας ήταν αστυνομικός, έπεσαν σήμερα νεκροί από τα πυρά αγνώστου - Ο αστυνομικός που έχασε τη ζωή του εκτελούσε μια ΔΙΑΤΑΓΗ ΕΞΩΣΗΣ"

    Δύο άνδρες, εκ των οποίων ο ένας ήταν αστυνομικός, έπεσαν σήμερα νεκροί από τα πυρά αγνώστου κοντά στο πανεπιστήμιο A&M του Τέξας, όπως ανακοίνωσε η αστυνομία της πόλης Κόλετζ Στέισον.

    Σύμφωνα με τον υποδιοικητή της αστυνομίας της πόλης Σκοτ ΜακΚόλουμ ένας ακόμη αστυνομικός έχει τραυματιστεί όπως και μία γυναίκα, η οποία έχει διακομιστεί σε νοσοκομείο όπου υποβάλλεται σε χειρουργική επέμβαση. Δύο ακόμη αστυνομικοί έχουν τραυματιστεί ελαφρά.

    «Πρόκειται για τραγωδία», δήλωσε ο ΜακΚόλουμ στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

    Η αστυνομία πυροβόλησε τον δράστη και τον συνέλαβε, πρόσθεσε ο ίδιος.

    Όπως μετέδωσε το τηλεοπτικό δίκτυο Fox News, ο αστυνομικός που έχασε τη ζωή του εκτελούσε μια ΔΙΑΤΑΓΗ ΕΞΩΣΗΣ. Η αστυνομία τον βρήκε νεκρό όταν έφτασε στο σημείο όπου έπεσαν οι πυροβολισμοί.

    Ο δράστης χρησιμοποίησε ένα αυτόματο όπλο και παρέμεινε οχυρωμένος στο σπίτι του για ένα διάστημα, σύμφωνα με τον τοπικό τηλεοπτικό σταθμό KBTX.
    Οι πυροβολισμοί σημειώθηκαν έξω από το σπίτι του δράστη, το οποίο βρίσκεται απέναντι από το πανεπιστήμιο A&M.

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Τα δεδομένα σας είναι ασφαλή! H διεύθυνση email δε θα δημοσιευθεί. Τα στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τη δυνατότητα σχολιασμού στο antinews.gr .

Tα πεδία με αστερίσκο (*) είναι υποχρεωτικά.